Ik vind dat eigenlijk maar vreemd advies. Een beginner heeft er niks aan want die kan zelf geen snellere lijn verzinnen. Van het uitzetten van de racelijn gaat een beginner niet sneller rijden. Die gaat eerder meer fouten maken terwijl je in Forza Horizon met zijn standaard difficulty het juist op (grote) fouten gaat verliezen. Voor wie dat wel kan is er nog altijd de vrijheid om de racelijn te negeren.Zercules schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:37:
[...]
Als je met een racelijn rijdt zul je het nooit leren. Minimap + weten wat ongeveer de afstand is werkt prima. Verder gewoon op je scherm kijken
Niet persoonlijk trouwens, gewoon algemeen. De eerste stap om snel te rijden is de racelijn uitzetten en je eigen lijnen te rijden, vooral als het nat is.
Als je sneller wil worden dan zou ik eerder adviseren om te kijken naar de assists. Het zelf schakelen en het uitzetten van stability en traction control maken je auto daadwerkelijk sneller.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Een beginner wordt niet sneller door zelf te schakelen. Zeker wel door SC en TC uit te zetten. Ik ben het verder wel eens dat de racing line matig is. Hij leert je vooral verkeerd gedrag aan. Slow in, fast out is altijd het plan bij een race. De racing line maakt je te voorzichtig. Er zijn zoveel bochten waar je vol doorheen kan, terwijl de lijn diep rood kleurt of prima op vol gas door kan terwijl hij geel toont. Je moet vooral op de map kijken naar de scherpte van de bocht en op tijd insturen. Als je dat aanleert ben je al bij de top 5% in het spel.sdk1985 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:16:
[...]
Ik vind dat eigenlijk maar vreemd advies. Een beginner heeft er niks aan want die kan zelf geen snellere lijn verzinnen. Van het uitzetten van de racelijn gaat een beginner niet sneller rijden. Die gaat eerder meer fouten maken terwijl je in Forza Horizon met zijndifficulty het juist op (grote) fouten gaat verliezen. Voor wie dat wel kan is er nog altijd de vrijheid om de racelijn te negeren.
Als je sneller wil worden dan zou ik eerder adviseren om te kijken naar de assists. Het zelf schakelen en het uitzetten van stability en traction control maken je auto daadwerkelijk sneller.
Edit: ik miste het stuk over 'grote fouten' maken. Daar heb je helemaal gelijk in. De racelijn voorkomt dat. Ik heb hem om die reden aanstaan. Al negeer i keigenlijk volledig wat hij zegt.
[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 14-11-2021 22:33 ]
Ik werd overigens wel sneller door handmatig te schakelen. Is natuurlijk lastig voor een beginner, maar het hielp mij vooral enorm om een beter idee te hebben van de snelheid waarmee ik een bocht in ga. Met een automaat ben ik heel snel dat gevoel kwijt.
Zag trouwens net dat ze helaas helemaal niks gewijzigd hebben aan de replay functionaliteit. Je kan nog steeds niet vooruit spoelen en nog steeds als je bij de finish aankomt knalt hij onmiddellijk terug naar het begin (en de enige manier om weer bij het einde van de race te komen is dus het hele ding weer te kijken). Beetje jammer dat ze daar niet wat aandacht aan geschonken hebben.
Wou even kijken naar de finish want ik dacht mijn neus nog net voor een drivatar te hebben maar de computer vond toch dat ie nog voor mij zat. Op de replay met de helicopter view was duidelijk te zien dat ik zo'n 30 cm voor lag, dus vaag... Is ook niet alsof een focus zo'n enorme neus heeft vergeleken met een Porsche 911 volgens mij (als het om de voorwielen zou gaan ipv om de neus, maar dat is lastiger te zien).
Gamertag: FinrazielNL
Idem, vooral dan om gemakkelijker de baan te vinden tijdens een race zodat ik per ongeluk niet de verkeerde kant oprij. Bij Forza Motorsport gebruik ik het dan weer niet, een circuit heeft ook maar 1 richtingFinraziel schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:45:
Heb de race lijn zelf ook volledig aan staan, maar vooral omdat het soms gewoon enorm helpt met zien waar je naar toe moet (vooral van die maffe multiplayer modes, en ook wel een beetje in cross country). Het helpt me toch ook wel met het inschatten van bochten en mijn rempunten vinden, alleen is dat niet per se waar de lijn zegt dat die is en regelmatig wordt ie inderdaad volledig genegeerd
Als de remzone rood is geeft het ook een goede indicatie dat er toch harder moet geremd worden dan normaal maar meestal bepaal ik zelf wel hoe hard ik rem of hoe ik vroeg ik weer op de gas kan gaan.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Dit is toch normaal gesproken de manier om zelf online te gaan weer?
Ja, maar ik heb hem ook al regelmatig moeten killen en opnieuw starten omdat hij vaag deed na in mijn geval alleen suspenden. Werkt toch niet 100% volgens mij.devilsnight schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:54:
Op de Series X gebruik ik nu quick resume. Gisteren toen ik van GTA terug naar FH5 ging werd ik binnen een paar seconde weer in Horizon online gegooid, helemaal top. Nu echter blijft ie in solo mode en als ik Horizon Life kies gebeurd er niets.
Dit is toch normaal gesproken de manier om zelf online te gaan weer?
Jammer is dat. Dus zelfs met solo mode ging ie raar doen?Finraziel schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:02:
[...]
Ja, maar ik heb hem ook al regelmatig moeten killen en opnieuw starten omdat hij vaag deed na in mijn geval alleen suspenden. Werkt toch niet 100% volgens mij.
Gelukt daarnet. Nogmaals dank! 👌yorkick schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:54:
[...]
Snelheid maken vanaf de ophoging/heuvel achter de pilaar. Het is een beetje een schuine lijn, maar het koste mij niet heel veel tijd met een paar keer rewinden.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Xbox One S
Xbox One X
Xbox Series S
Xbox Series X
De One X en Series X schieten er echt met kop en schouders bovenuit, al is de Series S niet slecht voor het doel en de hardware. Ook de One S is écht niet slecht als je niet anders hebt. Conclusie is wel dat 60FPS "onmisbaar" is en de One X en Series X een veel betere kleurweergave hebben/contrast.
Op de One verder niet getest, misschien een volgende keer. Weet niet hoeveel die scheelt tov. een One S met dat spel.
Dat weet ik niet, speel nooit solo.devilsnight schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:20:
[...]
Jammer is dat. Dus zelfs met solo mode ging ie raar doen?
Ah, ik begreep je verkeerd. Jij kwam ook in Horizon Life terecht direct vanuit de suspend/resume.
Ik heb even iets anders aparts....
Heb zojuist de Jaguar gewonnen in een Super 7, en de exact zelfde auto is ook een barn find. Ik heb er nu twee. Bij een festival kies ik gift car, maar deze auto kan ik niet giften, geen uitleg erbij verder. Enig idee?
Urm in de praktijk zie je vooral de namen van mensen uit je 'club' bovenop de AI geplakt en je ziet ze in de leaderboards (achievements, tijden bij story missies, enz). Echt samen gespeeld wordt er niet. Althans dat is mijn ervaring uit FH4. Dat is ook lastig want er zit geen chat functionaliteit in de game en elkaar joinen is ook niet heel makkelijk tenzij je iedereen aan je friends lijst gaat toevoegen.bartd1983 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:06:
Het is wellicht al gevraagd maar:
Hebben jullie ook veel bugs bij de festival playlist? Bij de races gaat het wel goed maar bij andere events staat telkens dat ik nog een 1m meer moet / 1m verder moet. Het kan zijn dat ik wat mis aangezien ik een Forza newbie ben.
Leuk om via de GoT groep mee te spelen. Begrijp nog niet helemaal wat het inhoudt (behalve dat ik mijn ranking met jullie kan vergelijken) maar lijkt me leuk.
Overigens is convoy héél buggy dus samen over de map rijden om zoek naar bordjes is helaas geen succes

Ik heb een idee. Je kunt deze auto niet giften.devilsnight schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:43:
[...]
Ah, ik begreep je verkeerd. Jij kwam ook in Horizon Life terecht direct vanuit de suspend/resume.
Ik heb even iets anders aparts....
Heb zojuist de Jaguar gewonnen in een Super 7, en de exact zelfde auto is ook een barn find. Ik heb er nu twee. Bij een festival kies ik gift car, maar deze auto kan ik niet giften, geen uitleg erbij verder. Enig idee?
ken je Google?
Digital foundry heeft een hele mooie vergelijk gemaakt op YouTube. Bij mij op een pc monitor krijgt het beeld echt een boost door te kiezen voor pc rgb op de Xbox series S.Exorcist schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:26:
Heb de avond gevuld om met een maat een echte vergelijking te maken:
Xbox One S
Xbox One X
Xbox Series S
Xbox Series X
De One X en Series X schieten er echt met kop en schouders bovenuit, al is de Series S niet slecht voor het doel en de hardware. Ook de One S is écht niet slecht als je niet anders hebt. Conclusie is wel dat 60FPS "onmisbaar" is en de One X en Series X een veel betere kleurweergave hebben/contrast.
Op de One verder niet getest, misschien een volgende keer. Weet niet hoeveel die scheelt tov. een One S met dat spel.
YouTube: Forza Horizon 5: Every Xbox Version Tested - Xbox Series S/X vs Xbox...
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 15-11-2021 07:11 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Het gaat snel, maar ik had ook wel door dat ik dus het hele straatrace deel gemist had
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Buiten het feit dat de game op de Series X er prachtig uit ziet (ook in 60fps modus), vind ik het ook erg imposant hoe de game er uit ziet op de Xbox One (S). Zo krachtig is die console niet, nooit geweest eigenlijk... Wat dat betreft hebben ze echt weer een huzarenstukje afgeleverdExorcist schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:26:
Heb de avond gevuld om met een maat een echte vergelijking te maken:
Xbox One S
Xbox One X
Xbox Series S
Xbox Series X
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Het hangt er ook van af hoe we kijken naar de term 'beginner'. Ik denk dat dat bij velen al verschilt. Ik ben het eens met je argument over de racelijn. Het geeft een stukje houvast als je echt niet weet waar je hoe hard doorheen kan. Je leert aan de hand van de lijn vanzelf de grenzen verleggen (van zowel jezelf als de auto, ten opzichte van de racelijn), maar aan de andere kant is de ideale lijn niet perse ideaal (zoals reeds gezegd).sdk1985 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:16:
[...]
Ik vind dat eigenlijk maar vreemd advies. Een beginner heeft er niks aan want die kan zelf geen snellere lijn verzinnen. Van het uitzetten van de racelijn gaat een beginner niet sneller rijden. Die gaat eerder meer fouten maken terwijl je in Forza Horizon met zijn standaard difficulty het juist op (grote) fouten gaat verliezen. Voor wie dat wel kan is er nog altijd de vrijheid om de racelijn te negeren.
Schakelen is voor sommigen praktisch om zelf te doen. Ik vind het fijn om te kunnen short shiften (eerder opschakelen dan de red line) of 'm juist in een versnelling te houden. Maar goed, ik weet wat ik doe en hoe een auto werkt. Dat is natuurlijk voor een hoop nieuwe FH5 spelers niet zo. Een aantal vrienden van me spelen nu ook (voor het eerst) Horizon, maar hebben 0,0 verstand van auto's. Hen moet ik echt eerst de basics uitleggen

Ik skip ook altijd en heb toch wel al mooie prijzen gehad. Zal dus wel niet uitmaken denk ik.Jackson6 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:10:
Maakt het eigenlijk uit of je de wheelspin skip of helemaal laat lopen? Op de een of andere manier heb ik het idee dat je altijd slechtere prijzen krijgt als je skipt
Dat maakt niets uit. Ik krijg regelmatig 150.000+ CR en ik skip altijd.Jackson6 schreef op Monday 15 November 2021 @ 10:10:
Maakt het eigenlijk uit of je de wheelspin skip of helemaal laat lopen? Op de een of andere manier heb ik het idee dat je altijd slechtere prijzen krijgt als je skipt
Ik zou eens kijken in een drag strip event, het scheelt enorm in de acceleratie. Een ander verschil is dat hij met auto gear soms niet terug schakelt, tenzij je dat forceert door kort de rem aan te tikken. Maar dat laatste kost je ook weer wat. Er is een learning curve maar die is niet heel lastig.Exactor it schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:31:
[...]
Een beginner wordt niet sneller door zelf te schakelen.
[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 15-11-2021 10:25 ]
Het scheelt zeker enorm qua snelheid dat wilde ik niet weerleggen. Ik bedoelde dat als je net begint je, naar mijn mening, het beste kunt focussen op je autokeuze voor het type race, je racelijn en hoe snel je door bochten kunt.sdk1985 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:20:
[...]
Ik zou eens kijken in een drag strip event, het scheelt enorm. Met auto gear schakelt hij soms niet terug tenzij je dat forceert door kort de rem aan te tikken. Maar dat laatste kost je ook weer wat.
Weet je dat zeker? Volgens mij heb ik toch echt die auto gekregen bij de eerste barn find van een andere speler. In een latere barn find heb ik de auto weer gekregen. Ik zal straks even kijken of ik hem weer krijg bij dat super7 evenement.Exactor it schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:51:
[...]
Ik heb een idee. Je kunt deze auto niet giften.
ken je Google?
Edit: De game hardlocked bij het starten van het 2e Super7 evenement. Solo of online maakt helaas geen verschil. Hier in ieder geval 'bewijs' dat ik er 2 heb al. Niet dat het wat toevoegt maar toch
/f/image/TkTPBD6qaAXZUuH1L3KlDU6C.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door AtlAntA op 15-11-2021 11:02 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ah, had ik die gele Golf III die ik gisteren kreeg van jou?kevlar01 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:03:
[Afbeelding]
Wow dit had ik niet verwacht…
Zelf geef ik altijd autos weg die ik dubbel heb of oude Golfjes ofzo
Lekkere auto heb je gekregen!
YouTube: Forza horizon 5 - How to get the Sierra verde dam XP bonus Board!!
Het lukte mij met bovenstaande uitleg en rewinds in ongeveer 5 minuten.
Maakt niets uit, volgens mij is technisch gezien de prijs al bepaald voor de Wheelspin zodra je deze start en de animatie is slechts een animatie om het aan te kleden. Ooit eens ergens op Reddit gelezen dus zou onzin kunnen zijn maar lijkt me geen gek idee.Jackson6 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:10:
In de basis geeft de racelijn aan hoe de ai rijdt. Dan moet je inderdaad of een snellere auto hebben of je moet iets anders verzinnen anders kom je er niet voorbij. Op de standaard difficulty voor gewone races is je auto vrijwel altijd een klap sneller. Kan mij best voorstellen dat de weeklies dan ineens pittig zijn. Het voordeel van een stock car verdwijnt daar. Dus dan moet je óf een snellere auto regelen óf beter rijden.Exactor it schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:25:
[...]
Het scheelt zeker enorm qua snelheid dat wilde ik niet weerleggen. Ik bedoelde dat als je net begint je, naar mijn mening, het beste kunt focussen op je autokeuze voor het type race, je racelijn en hoe snel je door bochten kunt.
Een beginner die weeklies wil doen kun je wat mij betreft beter uitleggen dat dit de endgame is. Voorbereiding in de vorm van het vinden van een geschikte tune is daar onderdeel van.
Over die race lijn uitschakelen, tja ik zie echt niet hoe dit gaat helpen. Het daadwerkelijk verbergen van die racelijn doet wat mij betreft eerder kwaad dan goed. Je haalt daarmee informatie weg. De kans dat je op onbekend terrein een fout maakt is heel groot. Er zijn grandmasters (fh4 ranked) die met racelijn rijden. Rally rijders hebben in het echt een virtuele racelijn ernaast zitten die elke bocht een cijfer geeft. Om foutloos een onbekende bocht in je kunnen schatten gaat je honderden zo niet duizenden uren kosten. Ik denk dat je onderschat hoe moelijk het is dat te leren. Er zijn mensen die dat nooit gaan leren.
FH leent zich wat mij betreft überhaupt niet zo goed om race lijnen te leren. Er zijn geen split times en de meeste events zijn geen circuit races maar a naar b. Er is dus weinig feedback of je lijn beter is. Überhaupt is fh een gevalletje apart want het komt meestal neer op hoe snijd ik de baan af terwijl ik nog net met 1cm van de achterbumper het poortje raak. Een andere effectieve techniek is het gebruik van andere auto's als vangrail om de bocht door te komen. Het blijft natuurlljk een arcade racer.
Als je als beginner je tune hebt gevonden, netjes de lijn volgt en de baan niet uitvliegt dan kom je al een heel eind. Daarbij is het vooral een kwestie van geen fouten maken want samen met anderen is er geen rewind. Je krijgt met de tijd vanzelf door dat de lijn overdreven is. Je gebruikt hem dan als offset.
Als dat allemaal is gelukt zou ik naar schakelen kijken. Dit is vrij snel onder de knie te krijgen en de tijd die je bij een vergissing verliest valt wel mee. Dit in tegenstelling tot verkeerd rijden, flink van de baan raken en poortjes missen. Dat is meestal einde race zonder rewind.
Gebruik die zelf alleen voor het rempunt en meer ook niet in FH. Andere lijnen zijn meestal een stuk sneller en soms ietsjes risicovoller
Gamertag: timmie271
Volgens mij zeggen we hetzelfde. Ik reageerde op het zelf schakelen als een van de eerste dingen oefenen. Dat lijkt me niet het handigst. In elk geval is jouw laatste post uitstekend advies voor beginners in FH.sdk1985 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:17:
[...]
In de basis geeft de racelijn aan hoe de ai rijdt. Dan moet je inderdaad of een snellere auto hebben of je moet iets anders verzinnen anders kom je er niet voorbij. Op de standaard difficulty voor gewone races is je auto vrijwel altijd een klap sneller. Kan mij best voorstellen dat de weeklies dan ineens pittig zijn. Het voordeel van een stock car verdwijnt daar. Dus dan moet je óf een snellere auto regelen óf beter rijden.
Een beginner die weeklies wil doen kun je wat mij betreft beter uitleggen dat dit de endgame is. Voorbereiding in de vorm van het vinden van een geschikte tune is daar onderdeel van.
Over die race lijn uitschakelen, tja ik zie echt niet hoe dit gaat helpen. Het daadwerkelijk verbergen van die racelijn doet wat mij betreft eerder kwaad dan goed. Je haalt daarmee informatie weg. De kans dat je op onbekend terrein een fout maakt is heel groot. Er zijn grandmasters (fh4 ranked) die met racelijn rijden. Rally rijders hebben in het echt een virtuele racelijn ernaast zitten die elke bocht een cijfer geeft. Om foutloos een onbekende bocht in je kunnen schatten gaat je honderden zo niet duizenden uren kosten. Ik denk dat je onderschat hoe moelijk het is dat te leren. Er zijn mensen die dat nooit gaan leren.
FH leent zich wat mij betreft überhaupt niet zo goed om race lijnen te leren. Er zijn geen split times en de meeste events zijn geen circuit races maar a naar b. Er is dus weinig feedback of je lijn beter is. Überhaupt is fh een gevalletje apart want het komt meestal neer op hoe snijd ik de baan af terwijl ik nog net met 1cm van de achterbumper het poortje raak. Een andere effectieve techniek is het gebruik van andere auto's als vangrail om de bocht door te komen. Het blijft natuurlljk een arcade racer.
Als je als beginner je tune hebt gevonden, netjes de lijn volgt en de baan niet uitvliegt dan kom je al een heel eind. Daarbij is het vooral een kwestie van geen fouten maken want samen met anderen is er geen rewind. Je krijgt met de tijd vanzelf door dat de lijn overdreven is. Je gebruikt hem dan als offset.
Als dat allemaal is gelukt zou ik naar schakelen kijken. Dit is vrij snel onder de knie te krijgen en de tijd die je bij een vergissing verliest valt wel mee. Dit in tegenstelling tot verkeerd rijden, flink van de baan raken en poortjes missen. Dat is meestal einde race zonder rewind.
Haha dit is al 3 forza edities mijn grote dilemmaJackson6 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:10:
Dat dus. We zitten nu met twee exact dezelfde wagens en we kunnen ze niet giften en niet verkopen, waar het goed voor is...het zij zo.AtlAntA schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:45:
[...]
Weet je dat zeker? Volgens mij heb ik toch echt die auto gekregen bij de eerste barn find van een andere speler. In een latere barn find heb ik de auto weer gekregen. Ik zal straks even kijken of ik hem weer krijg bij dat super7 evenement.
Edit: De game hardlocked bij het starten van het 2e Super7 evenement. Solo of online maakt helaas geen verschil. Hier in ieder geval 'bewijs' dat ik er 2 heb al. Niet dat het wat toevoegt maar toch
[Afbeelding]
Dat convoy werkt nog echt voor geen meter hé? Ik probeer een vriend te joinen, maar ik zie bij zijn naam een rondje constant draaien en draaien. Er staat bij Convoy echter wel "2" , maar het joinen gaat totaal niet.
Ja het is erg jammer en gewoon slecht ook. En niet alleen met matchmaking begrijp ik, allerlei dingen werken voor geen meter. Zoals Horizon Arcade, je staat daar te wachten en wachten en dan gebeurd er vervolgens niks.Segafreak83 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:23:
Hopelijk schieten ze op met die patch, matchmaking is echt een drama. Wachten op connectie, timer die afloopt, vervolgens complete hud weg voor minstens een paar minuten, dan wil ie eindelijk gaan matchen, setting up event en poef, lost connection.. grr
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dat het niet optimaal werkt is een feit, maar kan het soms ook niet met te volle servers te maken hebben ?devilsnight schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:24:
[...]
Dat convoy werkt nog echt voor geen meter hé? Ik probeer een vriend te joinen, maar ik zie bij zijn naam een rondje constant draaien en draaien. Er staat bij Convoy echter wel "2" , maar het joinen gaat totaal niet.
Gisteravond laat met een maat een convoy gevormd en daarna een event gaan doen, dat ging eigenlijk heel goed. Terwijl we eerder op de avond ook steeds dat rondje kregen. Hartstikke leuk ook, omdat de drang om te winnen dan net wat groter wordt
Had ik afgelopen weekend ook.Donstil schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:53:
[Afbeelding]
Geen idee wat ze aan het doen zijn daar maar bedankt hoor! 😂
Heb een paar keer de Willys truuk gedaan en deze daarna uit m'n garage verwijderd.
Ik stak de refund van m'n skill points daar maar op.
XBL: theArthurrrr
Sterker nog. Dit is eigenlijk al bepaald als je de wheelspin toebedeeld krijgt. Ooit gehad dat ik een crash naar desktop had bij FH4 toen net zag wat eruit zou gaan rollen. Na herstart stond de wheelspin nog "spinbaar" in het menu en kreeg ik exact dezelfde prijs toen ik alsnog weer aan het rad draaide.Homeland schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:12:
[...]
Maakt niets uit, volgens mij is technisch gezien de prijs al bepaald voor de Wheelspin zodra je deze start en de animatie is slechts een animatie om het aan te kleden. Ooit eens ergens op Reddit gelezen dus zou onzin kunnen zijn maar lijkt me geen gek idee.
Gamertag: antikriz
Maar dan zit ie toch in je convoy? Ik zie het probleem niet hoordevilsnight schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:24:
[...]
Oké oké, weet exact wat je bedoelt. Je kan elkaar op dat moment niet zien door die serverissues. Wel kan je gewoon een race starten of een arcade, want die zou voor iedereen gelijk moeten zijn.
Het nadeel is alleen dat je niet altijd weet hoeveel mensen op dat moment arcade doen en of je het dan dus überhaupt wel kan complete.
Gamertag: timmie271
Ja ik heb dat aan het begin een keertje gedaan om te kijken hoe de truuk werkte.DeWaanzin schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:17:
[...]
Had ik afgelopen weekend ook.
Heb een paar keer de Willys truuk gedaan en deze daarna uit m'n garage verwijderd.
Ik stak de refund van m'n skill points daar maar op.
Alleen dit is wel een heel groot aantal
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Andere auto's verkocht of weggegeven?Donstil schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:46:
[...]
Ja ik heb dat aan het begin een keertje gedaan om te kijken hoe de truuk werkte.
Alleen dit is wel een heel groot aantal
Ik had het laatst ook toen ik dubbele auto's, waar ik al wel points in had zitten, de deur uit deed.
Na een 'hard close' en opnieuw opstarten kreeg ik ook opeens de melding dat ik punten terug had gekregen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Al verschillende keren geprobeert maar registreert gewoon niet, wel frustrerend zo die forzathon als de helft gewoon bugged is en je alles 5 keer moet doen.
Deze is me wel gelukt.. De jump echter niet, ook al voer ik hem goed uit. Samen met de speedtrap niet geloof ik. Ook de showcase voltooien registreert hij nu, hoewel ik nog maar 1 showcase heb en dus al 2x die heb gedaan. Heel vervelend inderdaad.Joramovic schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:44:
Is de Daily challenge al gelukt bij iemand? "Post a clean lap on any Rivals Event"
Al verschillende keren geprobeert maar registreert gewoon niet, wel frustrerend zo die forzathon als de helft gewoon bugged is en je alles 5 keer moet doen.
[ Voor 9% gewijzigd door rscheper op 15-11-2021 17:09 ]
Tot dusver heb ik alles goud nu, heb een streetevent (circuit) gedaan en daarbij de laptime van een paar andere got’ters gebroken :-)Joramovic schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:44:
Is de Daily challenge al gelukt bij iemand? "Post a clean lap on any Rivals Event"
PS. Niet dat ik van die wereldtijden neer zet, maar gelukkig zijn er altijd mensen die nog net iets minder rijden dan ik doe
[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 15-11-2021 17:15 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Jeep wrangler kopen en dan met je punten de extra auto unlockenDonstil schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:53:
[Afbeelding]
Geen idee wat ze aan het doen zijn daar maar bedankt hoor! 😂
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nope werkt hier ook niet voorlopig. Zowel de Monthly Rivals als 2 andere banen geprobeerd, geen soelaas.Joramovic schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:44:
*Edit: iemand op Reddit plaatste dit:
if your rival made a flagged lap, you must do with a flagged lap too, it's stupid but it works. Or you choose another rival from the list with a clean lap.
Dat werkte voor mij wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Zyron op 15-11-2021 18:04 ]
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Er zijn er nog een aantalToolkiT schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:41:
[...]
Jeep wrangler kopen en dan met je punten de extra auto unlocken
De Savanna heb ik ondertussen al.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Xbox series X
Ik heb er eerlijk gezegd een heel hard hoofd in, dat ze dit specifieke gebeuren eruit gaan weten te patchen. Dit was (en is), bij FH4 ook een enorme bron van ergenis. Het is altijd ook zo geweest.Segafreak83 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:23:
Hopelijk schieten ze op met die patch, matchmaking is echt een drama. Wachten op connectie, timer die afloopt, vervolgens complete hud weg voor minstens een paar minuten, dan wil ie eindelijk gaan matchen, setting up event en poef, lost connection.. grr
-als ik eliminator speel kan ik niemand uitdagen, al rij ik er tegen aan/in de buurt en blijf toeteren
-als ik eliminator speel word ik opeens door iemand uitgedaagd die niet in de buurt lijkt te zijn en er binnen een aantal seconden is...soms nog voordat ik te zien krijg waar we naartoe moeten...
Meer mensen hier last van?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Yep. Naast die had ik net ook een mooie. Ik zat tegen het einde van de race naar de final destination. Op 100m voor de finish (doe ik gewoon kon zien) won iemand anders terwijl er in mijn scherm stond dat ik eerste lag. Ik werd vierde. Raar spel af en toe. Ik kap met eliminator tot ze het gepatched hebben.Nutterd schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:01:
Ik vind het een heel tof spel maar zijn ook wel veel dingen die me irriteren...op dit moment de volgende (bugs?):
-als ik eliminator speel kan ik niemand uitdagen, al rij ik er tegen aan/in de buurt en blijf toeteren
-als ik eliminator speel word ik opeens door iemand uitgedaagd die niet in de buurt lijkt te zijn en er binnen een aantal seconden is...soms nog voordat ik te zien krijg waar we naartoe moeten...
Meer mensen hier last van?
Ben niet de enige dus...heb nu eerste x finale gehaald (zonder iemand uit te dagen uiteraard)...maar de finale start nietExactor it schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:15:
[...]
Yep. Naast die had ik net ook een mooie. Ik zat tegen het einde van de race naar de final destination. Op 100m voor de finish (doe ik gewoon kon zien) won iemand anders terwijl er in mijn scherm stond dat ik eerste lag. Ik werd vierde. Raar spel af en toe. Ik kap met eliminator tot ze het gepatched hebben.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Bij die pot waar ik het net over had heb ik tien minuten gewacht in de final circle. De enige tegenstander die ik kon zien reed nog in een beetle maar ik kon hem niet uitdagen.Nutterd schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:17:
[...]
Ben niet de enige dus...heb nu eerste x finale gehaald (zonder iemand uit te dagen uiteraard)...maar de finale start niet
Toevallig een credits cheat gebruikt? Zag dat op reddit voorbij komen, soort shadowban tot je save gedelete/ restored is.038Robijno schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:30:
De game sluit sinds vandaag steeds af bij het spelen.. meer mensen hier last van??
Xbox series X
Voor zover ik weet heb ik niks verkeerd gedaan of ergens wat ingetypt..Zercules schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:31:
[...]
Toevallig een credits cheat gebruikt? Zag dat op reddit voorbij komen, soort shadowban tot je save gedelete/ restored is.
Wel heb ik een superspin verkregen doordat ik een Jeep ofzo kocht voor 40K.. verder niks verkeerd gedaan.
[ Voor 14% gewijzigd door 038Robijno op 15-11-2021 19:38 ]

Zo dadelijk de Hoonigan Porsche GT2 unlocken, die gaan ook voor 20 miljoen ofzo
Waarom voor 20m? Als je een ‘95 gt2 hebt, heb je hem…Jackson6 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:00:
Kreeg net een X6M in een Wheelspin, stonden er blijkbaar maar 2 op de auction house, binnen 1 minuut verkocht voor 1,6 miljoen![]()
Zo dadelijk de Hoonigan Porsche GT2 unlocken, die gaan ook voor 20 miljoen ofzo
En staan ze ook alle 3 in je garage? ik hoorde dat er een bug was dat je hem dan maar 1 keer kreeg...
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
1 waar ik in zit (had hem al) en drie op de AH nuArthurMorgan schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:36:
[...]
En staan ze ook alle 3 in je garage? ik hoorde dat er een bug was dat je hem dan maar 1 keer kreeg...
Xbox: SendexNL
Requestje insturen, ik was paar uur later lid. Zou relaxed zijn als de owner hem ‘open’ zetMPC60 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:17:
Hou kan ik jullie club joinen? I DataPunk I heb me via Xbox menu al aangemeld.
Grootste punt van kritiek is de (soms) onvoorspelbaarheid van de drivatars. Ben nu alle baja events af te tikken. Merk daarbij op dat ik de ene keer iedereen stront voor de ogen rijd en de andere keer zit er een raket op wielen voor me die alleen maar op je uitloopt. Ben daardoor genoodzaakt om de difficulty sporadisch aan te passen, wat ik echt heel irritant vind.
Alle voorgaande events (rally, street en race) vrij eenvoudig op highly skilled eerste geworden, dus mss ligt het aan de baja events. (Ik rijd verder prima dus daar ligt het niet echt aan 😄)
Wel spijtig dat je nog steeds je dubbele wagens niet kan zien of filteren.
[ Voor 71% gewijzigd door Astratuner op 15-11-2021 22:50 ]

Je weet dat een snelheidsmeter in een wiel zit? Die meet omwentelingen per minuut en vertaald dat naar snelheid. Hogere gearing is dus meer omwentelingen per minuut en dan gaat je km/h meter natuurlijk omhoog. Is met elke auto in het echt ook of ik begrijp je verkeerd, dat kan natuurlijk ooksdk1985 schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:15:
Hah iets stoms ontdekt met schakelen. Als je in Cross Country over een heuvel vliegt dan wordt je air speed beperkt door je versnelling. Opschakelen mid air in de bronco van 4 naar 5 laat je snelheid toenemen.
[ Voor 4% gewijzigd door OMD op 16-11-2021 09:15 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik denk dat hij de 'echte' snelheid bedoelt, dus de snelheid van voortbewegen en niet de snelheid die op de meter is te zien. Het is mij namelijk ook opgevallen dat ik tijdens het rijden vaak iets sneller of op z'n minst even snel als concurrentie ga en dat ik in de lucht ineens (snel) word ingehaald..OMD schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:14:
[...]
Je weet dat een snelheidsmeter in een wiel zit? Die meet omwentelingen per minuut en vertaald dat naar snelheid. Hogere gearing is dus meer omwentelingen per minuut en dan gaat je km/h meter natuurlijk omhoog. Is met elke auto in het echt ook of ik begrijp je verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
Ik merk zoiezo dat er een hele rits auto's zijn in het modern sportscar segment die graag uit de bocht vliegen, ongeacht hoe ik ze afstel... kan ook user error zijn hoor
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Daarna dacht ik lekker te kunnen beginnen, maar na de intro met het vliegtuig, crasht de game elke keer tijdens de cutscenes van de eerste missies.
Na veel zoekwerk blijkt dat te komen omdat ik met een fanatec wheel rij; met een controller of toetsenbord zou het probleem er niet zijn. En dat terwijl ik er juist naar uitzag om de game met m'n stuur te spelen, ik heb niet eens een controller voor m'n pc.
Nu maar hopen dat ze het snel fixen, het is natuurlijk weer de vraag waar het probleem ligt: bij de fanatec driver of bij forza...
Ja ik heb hier ook een simrig staan waar ik graag mee wil rijden en had daarom de game ook gekocht. Ik heb een Thrustmaster TS-PC en kan de game wel gewoon starten maar krijg zodra ik het wiel of pedalen wil gebruiken een 'controller disconnected' oid melding. Het is bekend en staat in de gikgantische waslijst van de hotfix die vorige week uitgerold zou worden. Maar die is helaas uitgesteld tot nader order. Met de controller is de game prima te doen en ik verwacht dat het met een simrig niet echt heel geweldig zal voelen. Vooral omdat je blijkbaar (visueel) met het tegensturen in een drift meer wieluitslag krijgt dan als je normaal full lock stuurt. Als dit alleen visueel is dan heb ik er minder moeite mee dan als het de echte physics/handling model is. Maar het voelt niet goed in ieder geval.GeleFles schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:36:
Bah, een beetje zure smaak nadat ik gisteren FH5 voor de PC gekocht heb... Eerst al een gedoe om uberhaupt fatsoenlijk op te kunnen starten (ik moet tijdens het loading screen een aantal keer alt-tabben om hem door te laten gaan).
Daarna dacht ik lekker te kunnen beginnen, maar na de intro met het vliegtuig, crasht de game elke keer tijdens de cutscenes van de eerste missies.
Na veel zoekwerk blijkt dat te komen omdat ik met een fanatec wheel rij; met een controller of toetsenbord zou het probleem er niet zijn. En dat terwijl ik er juist naar uitzag om de game met m'n stuur te spelen, ik heb niet eens een controller voor m'n pc.
Nu maar hopen dat ze het snel fixen, het is natuurlijk weer de vraag waar het probleem ligt: bij de fanatec driver of bij forza...
XBox Series X: BloodyB2121
/edit: dacht dat voorgaande post reactie op mij was, maar had in xbox topic gepost, maar daar echt een reactie gehad, dus .... naja. deze post is overbodig
[ Voor 184% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-11-2021 10:54 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat is zeker waar maar als ik met een controller de stick helemaal naar links doe terwijl ik stil sta dan draaien de wielen minder ver (stuuruitslag) dan wanneer ik de stick helemaal naar links doe om in een drift tegen te sturen. Dus de wielen (nogmaals hoop dat het alleen visueel is maar mijn gevoel zegt van niet) reageren niet elke keer hetzelfde qua stuuruitslag bij dezelfde input. Mocht dit ook zo zijn met een stuur als controller dan lijkt me dit erg vervelend. Maar doordat mijn stuur niet werkt ingame kan ik dat nu niet testen.d.bakker84 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:48:
Driften is met een stuur inderdaad heel veel moeilijker dan met een controller.
Ik heb wel zitten spelen met maximale stuuruitslag, maar ik heb geen goede camerapositie om het goed te bekijken, dus het blijft lastig inschatten.AtlAntA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:06:
[...]
Dat is zeker waar maar als ik met een controller de stick helemaal naar links doe terwijl ik stil sta dan draaien de wielen minder ver (stuuruitslag) dan wanneer ik de stick helemaal naar links doe om in een drift tegen te sturen. Dus de wielen (nogmaals hoop dat het alleen visueel is maar mijn gevoel zegt van niet) reageren niet elke keer hetzelfde qua stuuruitslag bij dezelfde input. Mocht dit ook zo zijn met een stuur als controller dan lijkt me dit erg vervelend. Maar doordat mijn stuur niet werkt ingame kan ik dat nu niet testen.
Bovendien heb ik een enorme stuuruitslag om tot de full lock te komen. Als ik mijn deadzone aan de buitenkant groter maak moet dat "probleem" op te lossen zijn toch?
[ Voor 9% gewijzigd door d.bakker84 op 16-11-2021 11:09 ]
XBox Series X: BloodyB2121
Ja klopt als het goed is wel. Er is een gigantische lijst met known issue's waarvan er best veel zijn die imho bij de QA meteen op hadden moeten vallen.Senaxx schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:12:
Als het goed is, worden in de komende patch wel wat problemen met pedalen en stuurtjs opgelost zag ik ergens.
https://support.forzamoto...16884883-FH5-Known-Issues
Bijna elke game (uitzonderingen daargelaten) werkt op deze methode, de uitslag (en snelheid) van je wielen is bijna liniair aan je snelheid/rotatie, GT, Forza, AC/C, allemaal hetzelfde principe.AtlAntA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:06:
[...]
Dat is zeker waar maar als ik met een controller de stick helemaal naar links doe terwijl ik stil sta dan draaien de wielen minder ver (stuuruitslag) dan wanneer ik de stick helemaal naar links doe om in een drift tegen te sturen. Dus de wielen (nogmaals hoop dat het alleen visueel is maar mijn gevoel zegt van niet) reageren niet elke keer hetzelfde qua stuuruitslag bij dezelfde input. Mocht dit ook zo zijn met een stuur als controller dan lijkt me dit erg vervelend. Maar doordat mijn stuur niet werkt ingame kan ik dat nu niet testen.
Bij stuurtjes is dit veelal niet het geval, snelheid/uitslag is gelijk aan jouw handeling op het stuur.
Makkelijk testen is dit met dezelfde auto rechte stuk en je stuur op max 45 graden zetten (deadzone 5 gok ik), bij controller zal je auto eerst gewoon de hoek om gaan, maar bij stuur krijg je vrijwel direct gigantische onderstuur.
Grootste wijziging tov vorige Forza's (ook MS) is dat er geen rotation optie meer is, maar enkel deadzone instellingen. Mijn stuur heeft een eigen optie voor maximale uitslag, dus ik zou theoretisch alles op 100 kunnen laten staan en via mijn stuur deze op bv 180 of 270 zetten (dus 90/90 of 145/145). Probleem is dat de FF-lock te laag is bij deze instellingen dat ik gewoon kan 'doordraaien', terwijl de ingame deadzone instelling stuk sterker is.
Kijk bv eens naar CToretto, die laatste draait op een 900 uitslag en durf redelijk te zeggen dat hij stukje beter kan driften dan menig hier met een controller
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
1440p@82FPS op 'Extreme' settings bevalt me toch iets meer.
Als ik zie wat sommige spelers hier krijgen in de wheelspins dan heb ik echt weinig geluk

Altijd maar outfits of accessoires.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2021 11:49 ]
Je moet het maar zo zien; naar mate je meer wielspins hebt neemt de kans dat je weer een emote, dansje of kleding krijgt alleen maar af. Op een gegeven moment krijg je alleen nog maar auto's of knaken.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:48:
Als ik zie wat sommige spelers hier krijgen in de wheelspins dan heb ik echt weinig geluk

Ik ben het overigens wel met je eens hoor. Een hoop van die ellende die je krijgt heeft niemand om gevraagd en ik zou niet eens weten in welk menu ik het kan toepassen. Ik was zelf al verbolgen genoeg dat ik moet kiezen tussen prothetische armen of benen. Ik kon niet full-prothetisch gaan

[ Voor 26% gewijzigd door zzzzz op 16-11-2021 11:55 ]
Je krijgt er weer accolades voor... Of je er ook wat extra voor krijgt moet je even kijken, ik meen als je de cursor er op zet is een van de knoppen om gelijk naar accolades te gaan.MPC60 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:00:
Ik lees veel over problemen maar ik vermaak me prima, gisteren de kever vrijgespeeld. Weet iemand of het nog meerwaarde heeft om alle vocho challenges te halen?
Het enige wat ik in Horizon doe is driften met een Thrustmaster TX op 900°. Ik zou niet mijn koppeling willen inruilen voor een handbrake, je hebt ze gewoon allebei nodig.SinergyX schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:46:
[...]
Kijk bv eens naar CToretto, die laatste draait op een 900 uitslag en durf redelijk te zeggen dat hij stukje beter kan driften dan menig hier met een controllerEn hij gebruikt ook meteen de beste tip die ik kan geven, gooi je E-brake op je koppeling (als je 3 pedalen hebt), op je stuur zit je in no time klem als je met hoge rotatie werkt.
De koppeling vind ik ook belangrijker dan een handrem om je drift lekker te kunnen starten.
Als je alle challenges op 3 sterren haalt krijg je de Beetle Forza Edition Volkswagen.MPC60 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:00:
Ik lees veel over problemen maar ik vermaak me prima, gisteren de kever vrijgespeeld. Weet iemand of het nog meerwaarde heeft om alle vocho challenges te halen?
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Echt hè?! Alleen maar ongeïnspireerde kleding of een claxonVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:48:
Altijd maar outfits of accessoires.

https://rewards.forzamotorsport.net/en-US/redeem
Ik ben voorlopig nog niet klaar dan.skreppiedoe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:39:
[...]
Als je alle challenges op 3 sterren haalt krijg je de Beetle Forza Edition Volkswagen.
Ik weet even niet waar ik dat gelezen heb maar ze gaan daarmee stoppen. Je hebt nog een paar dagen om je rewards te claimen en dat is het dan.mr.DJ95 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:52:
Is er al wat bekend wanneer de rewards pagina live gaat voor FH5?
https://rewards.forzamotorsport.net/en-US/redeem
En 100 stuks heb ik allang gehaald, maar tellen ho maar, zo jammer.
Ik was voor mijn gevoel ook langer bezig dan 100 stuks. Maar ik kreeg 'm vanzelf gelukkigSegafreak83 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:12:
En volgens mij zit er ook een time out op cactus uit de grond rijden, als je ze te snel achter elkaar pakt, dan telt er vaak alleen de eerste.
En 100 stuks heb ik allang gehaald, maar tellen ho maar, zo jammer.
Ik zou niet weten waarom. 't Is niet omdat je een bepaalde emote al hebt dat je hem niet dubbel kan krijgenzzzzz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:
[...]
Je moet het maar zo zien; naar mate je meer wielspins hebt neemt de kans dat je weer een emote, dansje of kleding krijgt alleen maar af. Op een gegeven moment krijg je alleen nog maar auto's of knaken.
Hoe speelbaar is dit spel met een "keyboard / mouse" ?
Het zal waarschijnlijk best te doen zijn, maar ik denk dat je beter jezelf een plezier kan doen en voor 3 a 4 tientjes een Xbox controller kopen. Dat zal het spelplezier enorm verhogen.QuZyX schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:58:
Hoe speelbaar is dit spel met een "keyboard / mouse" ?
Jammer, want het leek mij een leuke opvolger van Horizon 2 (welke mijn grote favoriet is uit de reeks).
Terug naar FH2 dan maar weer
Volgens mij telt ie alleen de eerste binnen een window van 30 seconden ofzo, waar je dus de punten voor krijgt. Dan ben je wel even zoet met 100 stuks.mymac schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:50:
[...]
Ik was voor mijn gevoel ook langer bezig dan 100 stuks. Maar ik kreeg 'm vanzelf gelukkig
Uiteindelijk kreeg ik hem 15 cactussen later