Beste allemaal,
Sindskort draait hier ook een Enphase PV systeem met IQ8MC omvormers en een Gateway Metered. Nu ben ik bezig deze te koppelen aan homeassistant. Via HACS gebruik ik de custom Enphase integratie.
Nu vallen mij een aantal dingen op:
# eigen gemaakte nutsmeter op de Lifetime productie meter van de integratie geeft een lagere waarde dan de entity van Enphase zelf voor de dagopbrengst. Wat zou dat kunnen zijn?
# mijn nuts meter strookt met de waarde in de enphase app, maar de Today's production entity van de integratie geeft dus een hoger getal aan.
# de dagopbrengst entiteit van Enphase integratie wordt middernacht ook niet helemaal gereset naar de 0,00 namelijk afgelopen nacht L1 0,63 en L2 0,00 L3 0,08, wat zou dat kunnen zijn?
# ik mis helaas de optie om omvormers af te schakelen, maar dat kan mogelijk via een installers token?
# de updates naar HA zijn wel echt vertraagd, wel jammer tov mijn Shelly Energy Monitor, die rapporteert veel accurater lijkt het.
Wat zijn jullie ervaringen? Of kloppen de verschillende metingen op de entities Today, Total etc wel bij de rest?
Ik zal eens die andere meetmethode aanvinken
() Maak geen gebruik van production json. (Alleen voor gebruik met Envoy-s metered met CT klemmen. Sneller, maar todays total en Last 7 day total zijn niet beschikbaar, current en lifetime gegevens zijn wel beschikbaar)
[
Voor 10% gewijzigd door
hjw-001 op 22-02-2024 18:24
]