Dit is wel erg handig, ook voor clean re-install. Scheelt een hoop gedoe. Ik vond het al prettig dat je al geen bootdisk nodig hebt met een OS installatie. Nu is het zelfs nog simpeler.Greatsword schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:23:
Inmiddels een paar keer M1 Pro Mac’s gewist met de nieuwe functie en het is echt 1 van de beste functies in jaren wat mij betreft.
Geen clean installs meer nodig bij verkoop/retour.
https://support.apple.com/en-us/HT212749
Wat ik wel ergens jammer vind is dat ik steed minder meer snap van wat mijn computer nou eigenlijk doet en dat een stuk keuzevrijheid en invloed ook verdwijnt. Bij een IBM clone computer klik je een usb stick er in bij opstarten en je kunt installeren wat je maar wil. Zelfs live USB's draaien. Zo had ik vroeger een stick met een heel palet aan (op linux draaiende) programmaatjes voor vernietigen van data, Ram enNHDD diagnostiek tot aan paar reguliere Linux distro's. Kwestie van bij opstarten er in klikken en dat is alles.
Ik ben heel tevreden met mijn MacBook, maar dat is wel een stukje waarvan ik het jammer vind dat het bij een Mac zo'n gedoe moet zijn.