My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Scrol even omlaag, dan zie je dat iOS15 ook beschikbaar is.swv schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:44:
Zo te zien is Finder nog niet op de hoogte van iOS 15.0. Die wilt mijn iPad nog laten herstellen naar 14.8. Lijkt er ook op dat alleen de OTA's op de server staan en nog niet de IPSW's.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
...
Je kan het in de instellingen aanpassen naar boven mocht je er niet aan kunnen wennen.John schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:26:
Het is even wennen dat de URL-balk onderin staat
Rupsen, Rapsen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, van 19A343 naar 46 😉Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:53:
Zojuist nog een kleine update ontvangen bovenop de RC die ik vorige week had geïnstalleerd.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:53:
Zojuist nog een kleine update ontvangen bovenop de RC die ik vorige week had geïnstalleerd.
Berichten hierboven niet gelezen. BUSTED!Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:58:
Hopelijk werkt m’n Music Settings weer. Zometeen installeren. Batterij is onder de 50%.
Mijn iPad lag aan de lader en is geüpdatet met 25% accu… geen idee waarom die dat automatisch door liet gaan.Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:58:
Hopelijk werkt m’n Music Settings weer. Zometeen installeren. Batterij is onder de 50%.
Het was dus even spannend 😅
[ Voor 9% gewijzigd door John op 20-09-2021 21:09 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Splinter Cell op 20-09-2021 21:17 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Dat is al jaren toch, boven de 50% kan op accu, daaronder aan de lader.Vorkie schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:07:
[...]
Mijn iPad lag aan de lader en is geüpdatet met 25% accu… geen idee waarom die dat automatisch door liet gaan.
Het was dus even spannend 😅
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Nee opnieuw instellen werkt niet met Account Recovery Contact had ik begrepen, het is alleen voor devices die al zijn ingesteld.giantgiantus schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:23:
Zelfs met Google kom ik er niet helemaal achter hoe “account recovery contact” nu werkt. Ik snap dat je een persoon die je vertrouwd toe kan voegen en dat je die persoon kan bellen om een code te krijgen om weer toegang te krijgen tot je iCloud. Maar theoretisch gezien kan die “contact” dan toch ook een willekeurig device instellen met mijn gegevens?
Je kunt er ook niet mee op iCloud.com inloggen volgens mij.
?Hackus schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:38:
[...]
Scrol even omlaag, dan zie je dat iOS15 ook beschikbaar is.
Je begrijpt mij niet. Ik maak melding dat begin van de avond alleen de OTA versies van iOS15 live waren. Nog niet de IPSW versies. Oftewel het was begin van de avond nog niet mogelijk om via Finder op de Mac een herstel/update uit te voeren van je iOS device.
Normaal update ik via OTA en herstel ik op het device zelf maar aangezien mijn iPad wat meer batterij slurpte in de laatste beta heb ik besloten een verse image erop te zetten via mijn Mac. Wellicht zit het tussen de oren maar dan is dit uitgesloten.
Overigens heb ik net wel mijn iPad kunnen herstellen dus dat werkt nu ook
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
IFTFYswv schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:28:
[...]
?
Je begrijpt mij niet. Ik maak melding dat begin van de avond alleen de OTA versies van iOS15 live waren. Nog niet de IPSW versies. Oftewel het was begin van de avond nog niet mogelijk om via Finder op de Mac een herstel/update uit te voeren van je iOS device.
Normaal update ik via OTA en herstel ik op het device zelf maar aangezien mijn iPad wat meer batterij slurpte in de laatste beta heb ik besloten een verse image erop te zetten via mijn Mac. Wellicht zit het het zit tussen de oren maar dan is dit uitgesloten.
Wat ik me dan wel afvraag is wat er gebeurd als mijn iPhone wordt gestolen en ik mijn wachtwoord vergeten ben. Dan kan ik met 2 factor authenticatie aan dus nooit meer m’n iCloud herstellen?Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:27:
[...]
Nee opnieuw instellen werkt niet met Account Recovery Contact had ik begrepen, het is alleen voor devices die al zijn ingesteld.
Je kunt er ook niet mee op iCloud.com inloggen volgens mij.
Eigenlijk een stap erger. Hoe werkt het überhaupt? Als mijn telefoon gestolen wordt en dat mijn enige trusted device is kan ik daar dus niet meer inkomen?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Je kunt ook nog 2FA’en naar een 06 nummer toch?giantgiantus schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:33:
[...]
Wat ik me dan wel afvraag is wat er gebeurd als mijn iPhone wordt gestolen en ik mijn wachtwoord vergeten ben. Dan kan ik met 2 factor authenticatie aan dus nooit meer m’n iCloud herstellen?
Eigenlijk een stap erger. Hoe werkt het überhaupt? Als mijn telefoon gestolen wordt en dat mijn enige trusted device is kan ik daar dus niet meer inkomen?
Voor als je enige trusted device weg is zeg maar.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Dit is toch wel gaaf, had even gemist dat dit soort Extentions naar iOS/iPadOS15 zouden komen het werkt wel verdomde goed zie ik. Ben benieuwd wat voor leuks daar nog meer mogelijk mee is.
:strip_exif()/f/image/eixhRXhCOBM5ADeejY9vXDI2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 20-09-2021 21:39 ]
Oke, bij iPad en iPhone vanaf 14.7 zag je eerst 14.8 en iets verder omlaag staat dan 15 ook beschikbaar. Zodoende 😉swv schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:28:
[...]
?
Normaal update ik via OTA en herstel ik op het device zelf maar aangezien mijn iPad wat meer batterij slurpte in de laatste beta heb ik besloten een verse image erop te zetten via mijn Mac. Wellicht zit het tussen de oren maar dan is dit uitgesloten.
Zeker. Maar was even proberen te bedenken wat er gebeurd als m’n phone gestolen wordt bv in het buitenland. Wat mijn normale reactie zou zijn is om direct ter plekke een nieuwe iPhone te halen. Maar daar kan je dan weinig mee want je hebt ook je 06 nummer dan niet meerDonstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:35:
[...]
Je kunt ook nog 2FA’en naar een 06 nummer toch?
Voor als je enige trusted device weg is zeg maar.
Thanks!
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Nee dat wordt wel een dingetje ja, dan zou je een E-Sim kunnen activeren op dat nieuwe toestel, dan de 2fa daarop ontvangen en zo inloggen.giantgiantus schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:37:
[...]
Zeker. Maar was even proberen te bedenken wat er gebeurd als m’n phone gestolen wordt bv in het buitenland. Wat mijn normale reactie zou zijn is om direct ter plekke een nieuwe iPhone te halen. Maar daar kan je dan weinig mee want je hebt ook je 06 nummer dan niet meer.
Maar dan moet je wel je provider kunnen overtuigen dat jij het bent maar daar zullen ze wel wat voor hebben neem ik aan, dat zal wel vaker voorkomen.
Ow zo. Dan begreep ik jou niet. Maar inderdaad dat is ook een nieuwe functie natuurlijk, maar dus niet van toepassing in mijn gevalHackus schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:36:
[...]
Oke, bij iPad en iPhone vanaf 14.7 zag je eerst 14.8 en iets verder omlaag staat dan 15 ook beschikbaar. Zodoende 😉
Links of rechts maakt het ook weinig uit. Kabeltje aansluiten. Even wachten. Update is klaar, iCloud zet alles terug en na 20-30 min zijn we weer up and running. Updaten moet uiteindelijk toch dus of dat dan OTA is of niet...
Cool. Weet alleen nog niet of ik de app in de toekomst wil blijven gebruiken nu dat abonnement wordt doorgedrukt.Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:36:
1Password gets full Safari integration with iOS 15, including 2FA autofill, desktop experience for iPad
Dit is toch wel gaaf, had even gemist dat dit soort Extentions naar iOS/iPadOS15 zouden komen het werkt wel verdomde goed zie ik. Ben benieuwd wat voor leuks daar nog meer mogelijk mee is.
[Afbeelding]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ik zit al jaren op het betaalde familie plan, persoonlijk is de iCloud versie voor mij niet afdoende en dan is 1Password wel de fijnste naar mijn mening.swv schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:42:
Cool. Weet alleen nog niet of ik de app in de toekomst wil blijven gebruiken nu dat abonnement wordt doorgedrukt.
Als iemand Livetekst niet kan vinden:
Instellingen
Algemeen
Taal en regio
Hier kan je het aanzetten.
Alleen Visual Look Up kan ik niet vinden.
Iemand enig idee waarom?
Is zeker een hele fijne app die ik ook al jaren gebruik maar ik geef juist de voorkeur aan lokale opslag en dat gaat verdwijnen (+ dus over op abonnement). Zit je weer ergens aan vast. Wat dat betreft juich ik de verbeteringen van Apple toe nu ook met 2FA. Mja ben er nog niet over uit. Voorlopig zit ik met versie 7 nog gebakken.Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:43:
[...]
Ik zit al jaren op het betaalde familie plan, persoonlijk is de iCloud versie voor mij niet afdoende en dan is 1Password wel de fijnste naar mijn mening.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja daar heb ik ook wel mee gezeten, lokale opslag tijdje naar gekeken maar vond ik ook weer niet altijd even handig. Toen een hoop gelezen over de manier waarop 1Password je data opslag en dat gecombineerd met de Security audits hebben mij toch laten blijven.swv schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:45:
[...]
Is zeker een hele fijne app die ik ook al jaren gebruik maar ik geef juist de voorkeur aan lokale opslag en dat gaat verdwijnen (+ dus over op abonnement). Zit je weer ergens aan vast. Wat dat betreft juich ik de verbeteringen van Apple toe nu ook met 2FA. Mja ben er nog niet over uit. Voorlopig zit ik met versie 7 nog gebakken.
Edit: en dit soort nieuwe ontwikkelingen duiken ze ook altijd wel snel op, dat is ook altijd wel fijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 20-09-2021 21:52 ]
Toch maar eens uitzoeken. Want heb mijn kpn wachtwoord door Apple ingesteld dus dat is zo’n super complex wachtwoord wat je niet kan onthouden. Bovendien krijg je een hele gekke situatie want je moet dan dus eerst een nieuwe Apple ID aanmaken om je esim te activeren.Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:42:
[...]
Nee dat wordt wel een dingetje ja, dan zou je een E-Sim kunnen activeren op dat nieuwe toestel, dan de 2fa daarop ontvangen en zo inloggen.
Maar dan moet je wel je provider kunnen overtuigen dat jij het bent maar daar zullen ze wel wat voor hebben neem ik aan, dat zal wel vaker voorkomen.
Dit is toch best een een gekke situatie of snap ik iets helemaal niet?
iCloud?TweakTox schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:40:
Hi Boys, ik ben niet zo van het backuppen, want Itunes. Is het relatief veilig om te uppen naar IOS15? Het gaat met voornamelijk om mijn foto’s waar niets mee zou mogen gebeuren.
Thanks!
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Nee nieuw AppleID hoeft dan niet. Je kunt ook zonder een toestel in gebruik nemen.giantgiantus schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:52:
[...]
Toch maar eens uitzoeken. Want heb mijn kpn wachtwoord door Apple ingesteld dus dat is zo’n super complex wachtwoord wat je niet kan onthouden. Bovendien krijg je een hele gekke situatie want je moet dan dus eerst een nieuwe Apple ID aanmaken om je esim te activeren.
Dit is toch best een een gekke situatie of snap ik iets helemaal niet?
Ik heb mede om deze reden mijn wachtwoorden in 1Password. Het (moeilijke) master password daarvoor weet ik uit mijn hoofd.
Dus mochten ze al mijn devices op vakantie stelen EN op hetzelfde moment thuis inbreken kan ik daar nog in.
[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 20-09-2021 22:32 ]
De icoontjes op de iPad homescreen staan (horizontaal) wat dichter naar het midden, effe wennen.
Ah, nieuwe adresbalk onderin werkt juist wel fijn vind ik: makkelijker bereikbaar en schuift weg waardoor ik het hele scherm voor de website heb.Alexknl schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:39:
Moet zeggen die nieuwe compacte tabbladen in Safari zijn wel nice op iPad. 1Password extensie werkt ook top! Op iPhone heb ik de adresbalk weer naar boven verplaatst, zag er toch wat beter uit met die FaceID-inkeping bovenin. Notificaties ook een stuk strakker in het berichtencentrum, netjes.
De icoontjes op de iPad homescreen staan (horizontaal) wat dichter naar het midden, effe wennen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Volgens onze vrienden van iCulture moet je de taal op Engels zetten. Gedaan?DeVliegendeNLer schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:45:
iOS net erop gezet, en het ziet er goed uit. Lekker soepel.
Als iemand Livetekst niet kan vinden:
Instellingen
Algemeen
Taal en regio
Hier kan je het aanzetten.
Alleen Visual Look Up kan ik niet vinden.
Iemand enig idee waarom?
Vind het Tab switching middels swipen juist ideaal doordat de URL balk onderin staat.Alexknl schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:39:
Moet zeggen die nieuwe compacte tabbladen in Safari zijn wel nice op iPad. 1Password extensie werkt ook top! Op iPhone heb ik de adresbalk weer naar boven verplaatst, zag er toch wat beter uit met die FaceID-inkeping bovenin. Notificaties ook een stuk strakker in het berichtencentrum, netjes.
Nu blijkt dat dit niet werkt met third party apps zoals Whatsapp.. oftewel: berichtje van persoon A via iMessage komt keurig binnen tijdens Focus. Berichtje van persoon A via Whatsapp komt niet door.
Dat is balen.. dan werkt die functie voor mij maar de helft.
Hmm wellicht is dat ook nog 'n kwestie van wennen inderdaadRivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:47:
[...]
Vind het Tab switching middels swipen juist ideaal doordat de URL balk onderin staat.
Dat is natuurlijk altijd het geval bij nieuwe major updates en Whatsapp. Ik bedoel hoelang heeft het geduurd voor we eindelijk dark mode hadden in WA🤦🏻♂️. Wil focus echt gaan werken zal zeker een WA snel geupdate moeten worden, maar helaas werkt zelfs mail niet met focus.Ethiron schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:48:
Zojuist een Focus gemaakt en iemand (persoon A) toegevoegd op de whitelist van personen van wie ik wél meldingen wil ontvangen.
Nu blijkt dat dit niet werkt met third party apps zoals Whatsapp.. oftewel: berichtje van persoon A via iMessage komt keurig binnen tijdens Focus. Berichtje van persoon A via Whatsapp komt niet door.
Helemaal met je eens dat Whatsapp rampzalig traag is, maar…WayLikeMark schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:53:
[...]
Dat is natuurlijk altijd het geval bij nieuwe major updates en Whatsapp. Ik bedoel hoelang heeft het geduurd voor we eindelijk dark mode hadden in WA🤦🏻♂️. Wil focus echt gaan werken zal zeker een WA snel geupdate moeten worden, maar helaas werkt zelfs mail niet met focus.
Denk je dat dit in dit geval aan Whatsapp ligt? Ik betwijfel het. Ik vermoed dat Apple het exclusief voor eigen apps houdt.
Edit: hoezo werkt mail niet met Focus?
[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 20-09-2021 22:57 ]
Edit: inmiddels de 1Password hook mbt automatisch invullen maar uitgezet zodat alleen de extensie gebruikt wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 20-09-2021 23:21 ]
Denk echt dat dit aan WA ligt, maar dat is niet meer dan een vermoeden natuurlijk. Waarom zou Apple dat blokkeren dan raakt de functie in de vergetelheid en is alle bombarie en werk voor niets geweest.Ethiron schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:55:
[...]
Helemaal met je eens dat Whatsapp rampzalig traag is, maar…
Denk je dat dit in dit geval aan Whatsapp ligt? Ik betwijfel het. Ik vermoed dat Apple het exclusief voor eigen apps houdt.
Edit: hoezo werkt mail niet met Focus?
Waarom mail niet werkt zou ik echt niet weten. Je kan mail ook geen toegang geven tot Focus in de instellingen - privacy - focus.
Inderdaad, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Zit hier ook al jaren op het betaalde familie plan. Zou niet weten wat ik zonder 1password zou moeten. Met lengte toch wel de fijnste (en best uitziende) password manager met familie-ondersteuning.Donstil schreef op Monday 20 September 2021 @ 21:43:
[...]
Ik zit al jaren op het betaalde familie plan, persoonlijk is de iCloud versie voor mij niet afdoende en dan is 1Password wel de fijnste naar mijn mening.
Dit laatste lijkt me logisch. Die functie is er specifiek voor dat de versturende partij een melding tijdens/voorafgaand aan het versturen van een bericht ziet dat iemand een Focus actief heeft.WayLikeMark schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:11:
[...]
Denk echt dat dit aan WA ligt, maar dat is niet meer dan een vermoeden natuurlijk. Waarom zou Apple dat blokkeren dan raakt de functie in de vergetelheid en is alle bombarie en werk voor niets geweest.
Waarom mail niet werkt zou ik echt niet weten. Je kan mail ook geen toegang geven tot Focus in de instellingen - privacy - focus.
Hoe zie je dit in de praktijk dan voor je? Dat iemand die op een Windows computer in Outlook een mailtje naar jou typt, een melding krijgt dat jij op je iOS device een Focus aan hebt aanstaan?
Dat die functie alleen in de ‘live’ chatapplicaties en dergelijke gebruikt worden vind ik wel logisch.
Een mailclient is ten slotte heel wat anders: je weet van tevoren niet vanuit welke applicatie iemand jou gaat mailen. Dus dan zou het een reactieve melding worden en dan wordt het meer een soort ‘out of office 2.0’. Denk niet dat dat de bedoeling van Apple is.
Ik heb het even getest en in de uitgezonderde applicaties kan ik mail wel toevoegen. Jij niet?
Overigens hen ik even gegoogled en het lijkt erop dat je gelijk hebt voor wat betreft WA: deze functie moeten ze wss nog implementeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Ethiron op 20-09-2021 23:31 ]
Nee dat is hartstikke logisch dat er geen melding bij de versturende partij in beeld komt. Echter heb ik nu een School en werk focus aangemaakt en ik zou het prettig vinden alleen notificaties te krijgen van mijn werk contacten terwijl ik aan het werk ben en niet op school. Nu heb ik mail toegevoegd aan de uitgezonderde apps maar krijg ik dus alles binnen, inclusief alle meuk van prive nieuwsbrieven tot werkemails terwijl ik op school ben en visaversa.Ethiron schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:22:
[...]
Dit laatste lijkt me logisch. Die functie is er specifiek voor dat de versturende partij een melding tijdens/voorafgaand aan het versturen van een bericht ziet dat iemand een Focus actief heeft.
Hoe zie je dit in de praktijk dan voor je? Dat iemand die op een Windows computer in Outlook een mailtje naar jou typt, een melding krijgt dat jij op je iOS device een Focus aan hebt aanstaan?
Dat die functie alleen in de ‘live’ chatapplicaties en dergelijke gebruikt worden vind ik wel logisch.
Een mailclient is ten slotte heel wat anders: je weet van tevoren niet vanuit welke applicatie iemand jou gaat mailen. Dus dan zou het een reactieve melding worden en dan wordt het meer een soort ‘out of office 2.0’. Denk niet dat dat de bedoeling van Apple is.
Ik heb het even getest en in de uitgezonderde applicaties kan ik mail wel toevoegen. Jij niet?
Overigens hen ik even gegoogled en het lijkt erop dat je gelijk hebt voor wat betreft WA: deze functie moeten ze wss nog implementeren.
Focus is natuurlijk, zoals het woord ook zegt, bedoeld zodat ik me op een ding kan focussen. Nu ben ik op school alsnog mails van het werk aan het lezen en visaversa. Uiteraard heb ik mailadressen gekoppeld aan de juiste contactpersoon en dit wel netjes ingesteld. Ik ging er vanuit dat dit dan werd meegenomen voor mail op z’n minst want dat is first party maar dat is al sinds beta 1 niet het geval.
Edit: als ik dan toch aan het ranten ben
[ Voor 8% gewijzigd door WayLikeMark op 20-09-2021 23:55 ]
De update lijkt gedownload te zijn en ook half geïnstalleerd. Hij start opnieuw op en vraagt om de code van de iPad om Touch ID te ontgrendelen en de installatie af te maken. Daarna flitst het scherm heen en weer tussen lockscreen en een zwart scherm. Het herstarten van de iPad lijkt niks op te lossen. Nog andere tips?
PSN: Finally_Chris
Eerste aanpassen is de adresbalk weer naar boven geplaatst. Ik vraag me af hor Apple denkt dat het naar beneden halen minder ruimte inneemt: volgens mij ben je juist meer ruimte kwijt?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja alleen als je 1Password uitzet binnen automatisch aanvullen werkt het niet meer buiten Safari.Miki schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:04:
Inmiddels ook overgestapt en het bevalt me prima tot nu toe. Ik merk alleen dat de 1Password Safari extensie en de automatisch wachtwoord invullen elkaar in de weg zitten. Ik krijg namelijk zowel een melding vanuit het systeem onderaan mijn scherm als een pop-up vanuit de extensie. Een dubbele melding kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Edit: inmiddels de 1Password hook mbt automatisch invullen maar uitgezet zodat alleen de extensie gebruikt wordt.
Je zou bijna zeggen dat Apple de ‘oudere’ devices minder prio geeft…
Anyways, dit niet representatieve onderzoek op basis van 1 waarneming heeft natuurlijk 0 waarde, maar wellicht viel het andere 6s / 7 / 8 users ook op?
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Herstart, force reboot etc lossen het niet op. Help? Ik haat die rode badges en bij Settings kun je die nu net niet uitzetten...
[ Voor 10% gewijzigd door PhilipsFan op 21-09-2021 01:16 ]
Een update die meer dan 5 uur duurt is niet normaal en als hij al begonnen is met de update, als in: Apple logo op het scherm en alles, dan is er écht iets anders mis. Als ie nog aan het downloaden is denk ik dat het aan jouw internetverbinding ligt, want ze downloaden behoorlijk rap eigenlijk; ondanks de vermoedelijke drukte.Danny the dog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:52:
Inmiddels al dik 5 uur geleden de update gestart op mijn iPhone 8. Dus echt iets na 19:00… In de tussentijd, rond 20:30 ofzo, iemand anders getipt en die heeft het binnen 45 minuten draaien 😵💫 Op een XR.
Je zou bijna zeggen dat Apple de ‘oudere’ devices minder prio geeft…
Anyways, dit niet representatieve onderzoek op basis van 1 waarneming heeft natuurlijk 0 waarde, maar wellicht viel het andere 6s / 7 / 8 users ook op?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat probleem is ook al jaren op de Mac aanwezig.Miki schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:04:
Inmiddels ook overgestapt en het bevalt me prima tot nu toe. Ik merk alleen dat de 1Password Safari extensie en de automatisch wachtwoord invullen elkaar in de weg zitten. Ik krijg namelijk zowel een melding vanuit het systeem onderaan mijn scherm als een pop-up vanuit de extensie. Een dubbele melding kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Welcome to the Apple ecosystem! Dat is om je zachtjes te stimuleren om Imessage te gebruiken ipv andere messaging appsEthiron schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:48:
Zojuist een Focus gemaakt en iemand (persoon A) toegevoegd op de whitelist van personen van wie ik wél meldingen wil ontvangen.
Whatsapp moet gewoon zijn app updaten. Kwestie van het juist gebruiken van een api.Of-Aaargh schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:19:
[...]
Welcome to the Apple ecosystem! Dat is om je zachtjes te stimuleren om Imessage te gebruiken ipv andere messaging apps
[ Voor 7% gewijzigd door TheKerremenke op 21-09-2021 07:22 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
De DND/Focus uitzondering voor personen heeft nog nooit gewerkt voor mij. Niet in Whatsapp, niet in Telegram, niet in Skype, niet in Teams. Alle berichten of belletjes van personen die ik heb toegelaten worden tegengehouden.TheKerremenke schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:21:
[...]
Whatsapp moet gewoon zijn app updaten. Kwestie van ondersteuning van een api.
Alleen bij telefoon en Imessage/SMS werkt het bij mij.
Verder vond ik het relatief snel gaan voor een update.
Nee, het leek niet zo/ligt niet aan jou. Ik had precies hetzelfde op mijn 11 Pro. Vond het gek, maar verder niet teveel over nagedacht.Cheesy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:38:
Op iPhone 11 moest ik halverwege de update handmatig starten. Scherm bleef 5 minuten zwart. (Of leek dat zo en flitste het scherm precies aan toen ik de button indrukte?).
@Of-Aaargh Ik vond deze post op Reddit die mij wel wat hoop heeft gegeven:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Ervaring tot nu toe: ondanks al het geklaag over Safari vind ik het wisselen van tabbladen eigenlijk best fijn werken. Onder iOS 14 vind ik het een gedoe.
Dag focus gedoe ziet er leuk uit. Maar ik vraag me af of ik er zelf veel mee ga doen. Ik heb een aparte werk telefoon.
Voor de rest is me nog niet iets opgevallen wat zover anders is.
Ik had dit probleem gisteravond ook. Ik heb mijn iPad aan de lader gehangen (dat zal er wel niets mee te maken hebben) en na een uurtje heb ik het nog eens geprobeerd. Toen was het probleem spontaan opgelost. Gaat om een IPad Air 2020.CR1691 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:03:
Ik heb voor het eerst een vervelend probleem met het updaten van mijn iPad.
De update lijkt gedownload te zijn en ook half geïnstalleerd. Hij start opnieuw op en vraagt om de code van de iPad om Touch ID te ontgrendelen en de installatie af te maken. Daarna flitst het scherm heen en weer tussen lockscreen en een zwart scherm. Het herstarten van de iPad lijkt niks op te lossen. Nog andere tips?
Of snap ik het totaal niet? Gebruik ik ze verkeerd? Zou niet de eerste keer zijn
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik moet zeggen dat ik het vooral merk op de Apple Watch dat Siri sneller is.PrimusIP schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:18:
Siri zou toch sneller moeten werken ivm on device gedoe? Daar merk ik nog niet wat van.
Ervaring tot nu toe: ondanks al het geklaag over Safari vind ik het wisselen van tabbladen eigenlijk best fijn werken. Onder iOS 14 vind ik het een gedoe.
Dag focus gedoe ziet er leuk uit. Maar ik vraag me af of ik er zelf veel mee ga doen. Ik heb een aparte werk telefoon.
Voor de rest is me nog niet iets opgevallen wat zover anders is.
©2004
Ik heb foto’s, weer, aandelen, agenda (met daarachter herinneringen) en batterijen als widget staan. Daarnaast een aantal veelgebruikte apps is mijn Dock en de rest in de app bibliotheek. Ik vind het prettig om op deze widgets een snelle blik te werpen en hem verder lekker ‘clean’ te houden.Flipm0de schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
gebruiken jullie veel widgets? Ik dacht eerst: handig, mail en contacten. Maar eigenlijk helemaal niet handig. Zie in mn notificaties of de mail badge ook wel dat ik mail heb. En moet ik nou de hele dag weten hoeveel graden het is? Kan ook 1x op de weer app klikken en dan zie ik het meteen voor de hele week. Ik zet dan liever meer apps op mn homepage zodat ik die sneller kan openen. De enige widget die ik echt gebruik is agenda. Handig om te zien dat ik vandaag abcd en zxcv nog moet doen.
Of snap ik het totaal niet? Gebruik ik ze verkeerd? Zou niet de eerste keer zijn
Het zal net zoals bij iOS14 op de iPhone zijn; sommige hebben niets met de widgets en voor andere is het een uitkomst (voor mij). Iedereen moet zijn eigen weg daarin vinden welke werkbaar is
©2004
Nee, gewoon Nederlands, en bij mij doet ie het. Wel heb ik Engels UK en VS als 2e en 3e taal.THE_BASE schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:43:
[...]
Volgens onze vrienden van iCulture moet je de taal op Engels zetten. Gedaan?
Ik gebruik de agenda en het weer. En daarnaast zit een nieuwsoverzicht 'verborgen' in dat linker paneel. Maar dat is het 't wel. Voor de rest zie ik het nut niet zo, het scherm is al vrij klein en notificaties krijg ik al.Flipm0de schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
gebruiken jullie veel widgets? Ik dacht eerst: handig, mail en contacten. Maar eigenlijk helemaal niet handig. Zie in mn notificaties of de mail badge ook wel dat ik mail heb. En moet ik nou de hele dag weten hoeveel graden het is? Kan ook 1x op de weer app klikken en dan zie ik het meteen voor de hele week. Ik zet dan liever meer apps op mn homepage zodat ik die sneller kan openen. De enige widget die ik echt gebruik is agenda. Handig om te zien dat ik vandaag abcd en zxcv nog moet doen.
Maar vergeleken met de widgets onder macOS gebruik ik ze vaak.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja ik heb. Vind het juist leuk dat het startscherm daarmee wat dynamischer wordt en niet alleen maar een rij iconen is.Flipm0de schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
Zo heb ik de foto widget die mij meermaals per dag terug brengt naar leuke herinneringen, De muziek widget om direct terug naar mijn muziek te gaan, de Binance widget om te kijken naar mijn BTC, de batterij widget om status van mijn apparaten te zien en de Apollo widget om nieuwe berichten van mijn gevolgde Reddit kanalen te zien. Sommige direct op het scherm sommige in slimme stapels.
/f/image/ifaMhZSABqa5hOKdeDXTkywq.png?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk kan ik ook de Apollo app openen om dit te zien maar dat is toch weer een klik extra. Je kunt een weer widget op je bureaublad zetten en sneller de temperatuur zien of je kunt de weer app openen en dan de temperatuur zien, of je loopt naar buiten met een thermometer en meet het zelf op. Het ene is gewoon wat sneller dan het andere zeg maar
Bedankt ik ga dat ook maar eens proberen. Het terugzetten naar fabrieksinstellingen via de Mac bracht ook geen oplossing helaas.upje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:28:
[...]
Ik had dit probleem gisteravond ook. Ik heb mijn iPad aan de lader gehangen (dat zal er wel niets mee te maken hebben) en na een uurtje heb ik het nog eens geprobeerd. Toen was het probleem spontaan opgelost. Gaat om een IPad Air 2020.
Hier op Tweakers nog mensen die er last van hebben?
De tabblad switch werkt wel enorm fijn!! Dat is even wennen paar minuten maar voelt nu al lekker natuurlijk aan.. Nu nog even duiken in wat er allemaal nieuw is in iOS 15 en dan beetje spelen
kwam er laatst achter dat behalve swipen je ook kan tikken (op het kleine stukje balk rechts van huidig tabblad) om naar het volgende tabblad te gaan in Safari.
Ah cool, werkt fijn!_Bailey_ schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:56:
[...]
kwam er laatst achter dat behalve swipen je ook kan tikken (op het kleine stukje balk rechts van huidig tabblad) om naar het volgende tabblad te gaan in Safari.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Niice.. Werkt nog soepeler._Bailey_ schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:56:
[...]
Nu nog een makkelijke manier om tabbladen te sluiten en dan ben ik weer happy
En live text lijkt niet te werken? Ik zag een foto dat je het moet activeren in de camera instellingen, maar daar zie ik niks. En zowel met bestaande foto als in de camera app krijg ik geen icoontje om tekst om te zetten.
Live text werkt niet in het Nederlands (zoals zoveel dingen met Apple)Spectre schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:12:
..
En live text lijkt niet te werken? Ik zag een foto dat je het moet activeren in de camera instellingen, maar daar zie ik niks. En zowel met bestaande foto als in de camera app krijg ik geen icoontje om tekst om te zetten.
..
Dat is iets wat nu juist wel zou moeten werken toch?Anteros schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:14:
[...]
Live text werkt niet in het Nederlands (zoals zoveel dingen met Apple).
Als in, ze activeren het al niet eens omdat m'n telefoon op Nederlands staat? Dat zou toch echt heel krom zijn als de tekst gewoon Engels is. En ik zag op een Nederlandse nieuws site in de beta wel gewoon dat zij de optie hadden.Anteros schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:14:
[...]
Bij mij ging het zonder enige ingrijpen.Cheesy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:38:
Op iPhone 11 moest ik halverwege de update handmatig starten. Scherm bleef 5 minuten zwart. (Of leek dat zo en flitste het scherm precies aan toen ik de button indrukte?).
Je kan gaan naar: instellingen->algemeen->taal en regio waar je live-text aan kan zetten (maar dus niet voor NL). Vervolgens moet je deze ook nog aanzetten in de Photos-app.Spectre schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:17:
[...]
Als in, ze activeren het al niet eens omdat m'n telefoon op Nederlands staat? Dat zou toch echt heel krom zijn als de tekst gewoon Engels is. En ik zag op een Nederlandse nieuws site in de beta wel gewoon dat zij de optie hadden.
[ Voor 5% gewijzigd door Anteros op 21-09-2021 10:22 ]
Moet je zelf inschakelen:Anteros schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:14:
[...]
Ga naar Instellingen > Algemeen > Taal en regio.
Blader omlaag en schakel Livetekst in.
Je krijgt een pop-up dat het nog niet in het Nederlands werkt. Tik op Schakel in.
I know, zie mijn post erboven :-)Cheesy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:23:
[...]
Moet je zelf inschakelen:
Ga naar Instellingen > Algemeen > Taal en regio.
Blader omlaag en schakel Livetekst in.
Je krijgt een pop-up dat het nog niet in het Nederlands werkt. Tik op Schakel in.
Ja, zou fijn zijn als je vanuit het overzicht ook de tabbladen kunt wegswipen.dglavimans schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:10:
[...]
Niice.. Werkt nog soepeler.
Nu nog een makkelijke manier om tabbladen te sluiten en dan ben ik weer happy
Ik hoop het! Ik blijf in het beta-kanaal, om te kijken of het ooit mogelijk wordt.Ethiron schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:53:
[...]
Nee, het leek niet zo/ligt niet aan jou. Ik had precies hetzelfde op mijn 11 Pro. Vond het gek, maar verder niet teveel over nagedacht.
@Of-Aaargh Ik vond deze post op Reddit die mij wel wat hoop heeft gegeven:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Dat kan. Als je naar links swipet op de tab vanuit het overzicht, dan sluit je de tab.Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:26:
[...]
Ja, zou fijn zijn als je vanuit het overzicht ook de tabbladen kunt wegswipen.
[ Voor 5% gewijzigd door John op 21-09-2021 10:28 ]
Kan toch gewoon?Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:26:
[...]
Normaal gesproken kun je iets schrijven als 'Pakket wegbrengen morgen', waarbij het woordje 'morgen' begrepen wordt en hij daar dus de datum 22-09-2021 van kan maken. Of 'deze vrijdag' etc. Die woorden werden normaal gesproken ook blauw van kleur, maar dat doet het bij mij niet meer.
Dit probleem heb ik ook op 1 iPad.PhilipsFan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 01:05:
Gadverdamme, mijn iPhone 12 zegt na de update dat de storage bijna vol is. Ik heb al GB's aan muziek eraf gegooid, er is nu meer ruimte vrij dan voor de update (49 in gebruik van 64), maar de melding wil niet weg. F*kking irritant! Als je op de melding tikt gebeurt er niks.
Herstart, force reboot etc lossen het niet op. Help? Ik haat die rode badges en bij Settings kun je die nu net niet uitzetten...
112GB van de 128GB in gebruik dus dat zou genoeg buffer moeten zijn zou je zeggen. Maar de rode 1 blijft staan bij settings. De andere ipad met maar 64GB heeft minder storage vrij maar geen waarschuwing. (Die kwam van de iOS 15 beta.)
Dat is wel wat vreemd.
[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 21-09-2021 10:32 ]
I get your irony. Maar het zou echt fijn zijn als je alle tabbladen in één keer allemaal kunt sluiten. De enige manier die ik zie is een beetje omslachtig, maar wel sneller dan 20 tabbladen wegswipen om ze te sluiten: in het overzicht van open tabbladen 1 tabblad vasthouden, en dan de optie 'Sluit andere tabbladen' kiezen, en dan het ene tabblad dat overblijft wegswipen.Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:26:
[...]
Wachten op de knop 'Alles sluiten' zoals Edge die heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 21-09-2021 10:34 ]
Ah kijk, top, werkt nuAnteros schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:22:
[...]
Je kan gaan naar: instellingen->algemeen->taal en regio waar je live-text aan kan zetten (maar dus niet voor NL). Vervolgens moet je deze ook nog aanzetten in de Photos-app.
Moet wel even wennen aan de grid layout in iPad OS 15. Lijkt veel te veel ruimte onbenut maar dat kan een kwestie van wennen zijn. Met widgets heb ik gewoon niet zoveel.
Op Reddit meer gelezen over het probleem die ik ervaren heb. Systeemherstel does the trick.
[ Voor 12% gewijzigd door CR1691 op 21-09-2021 11:15 ]
Daarnaast even wennen aan Safari zoekbalk onderin, maar uiteindelijk een stuk fijner die plek en erg netjes dat het verdwijnt als je naar beneden scrollt.
Ik hoop dat Bitwarden ook snel een iOS15 Safari extension uitbrengt. Tot die tijd werkt de browser app extension auto-fill ook prima.Alexknl schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:39:
Ik gebruik al widgets sinds deze beschikbaar kwamen in iOS8 in Today View (toen en nog vooral Launcher en Buienalarm) en sinds de homescreen widgets gebruik ik ook die widgets voor o.a. Carrot Weather (met mm en % regen per uur en dagen), countdown naar evenement (Countdown Widget Plus), foto's, kalender evenementen (DayHub) aankomende dagen en aantekeningen (Cheatsheet Notes), maar ook een mooie foto (zonder widget naam) tussen de apps (ClearSpaces) en gebruik deze in stacks om niet onnodig veel schermruimte in beslag te nemen.Flipm0de schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
Bedankt!funrider schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:16:
Ik verbaas mij dat nog niemand het hier heeft gehad over QuickPath (Apples veegtoetsenbord functie) die nu eindelijk ook in het Nederlands beschikbaar is waardoor ik Gboard eruit kan gooien. Dit werkt o zo fijn. Meer informatie hier.
Werkt erg grappig maar wel doeltreffend!
Even wennen denk ik maar dan "goes it with the swipe"
Mee eens, focus is zo complex in elkaar gezet wat ik er van gezien heb en ik vraag me af of ik dat ook ga gebruiken.MarcoC schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:44:
Niet erg blij met focus mode. Het wordt allemaal zo complex gemaakt. Het enige wat ik wil is dat mijn telefoon geen geluidjes maakt of gaat trillen als hij gelockt is, behalve bij telefoontjes. Dat kan nu niet meer. Met "Niet storen" worden meldingen ook gedempt als de telefoon unlocked is, en moet je het berichtencentrum naar boven schuiven op je lockscreen om notificaties te zien. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon dat mijn telefoon niet gaat trillen, geen geluiden maakt en het scherm niet oplicht, uitgezonderd telefoontjes. Hoe moeilijk kan het zijn?
Authy of Microsoft Authenticator waren al de betere keuze boven de google authenticator.dglavimans schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:16:
Ow er is dus nu ook een ingebouwde Authenticator.. Dag Google!
Ook vraag ik mij af of 1 app voor zowel je wachtwoorden en (T)OTP wel slim is vanuit beveiligingsoogpunt.
Microsoft Authenticator kan je ook als wachtwoordmanager gebruiken. Maar omgekeerd zijn er ook wachtwoordmanagers die je (T)OTP codes kan laten genereren, zoals bijvoorbeeld KeePassium.