Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier krijg ik die update niet (na de initiële iOS 15 update)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
DennusB schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:40:
[...]

Hier krijg ik die update niet (na de initiële iOS 15 update)
Ik heb wel al mijn betaprofiel verwijderd, wellicht daarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Of is dit de RC naar Final update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Het laatste mijn inziens :) . Kreeg dezelfde melding van Beta naar Final

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
colorsone schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:46:
[...]

Of is dit de RC naar Final update?
Dat zou ook kunnen. Ik heb geen ervaring met beta's en RC's. :) Er staat wel ios 15 en niet ios 15.0.1 of iets dergelijks, dus je zou best gelijk kunnen hebben. Updaten en je info even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Rudie_V schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:32:
[...]

Authy of Microsoft Authenticator waren al de betere keuze boven de google authenticator.

Ook vraag ik mij af of 1 app voor zowel je wachtwoorden en (T)OTP wel slim is vanuit beveiligingsoogpunt.

Microsoft Authenticator kan je ook als wachtwoordmanager gebruiken. Maar omgekeerd zijn er ook wachtwoordmanagers die je (T)OTP codes kan laten genereren, zoals bijvoorbeeld KeePassium.
Helaas zijn bepaalde werkgevers aan het hameren hier dat ze alleen maar Google zijn Authenticator willen.. Maar voor mijzelf vind ik het voor bepaalde zaken wel fijn alles op de iPhone te hebben en daar dan de code makkelijk in te kunnen vullen in plaats van steeds naar de app te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:35
John schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:27:
[...]

Dat kan. Als je naar links swipet op de tab vanuit het overzicht, dan sluit je de tab.
Ah, swipen naar links dus. Ik deed omhoog, en dat werkte niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudie_V
dglavimans schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:50:
[...]

Helaas zijn bepaalde werkgevers aan het hameren hier dat ze alleen maar Google zijn Authenticator willen.. Maar voor mijzelf vind ik het voor bepaalde zaken wel fijn alles op de iPhone te hebben en daar dan de code makkelijk in te kunnen vullen in plaats van steeds naar de app te gaan
Voor je werk kan je beter de richtlijnen van het bedrijf volgen, dan kan je daar nooit gedoe over krijgen ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Toppe schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:38:
Iemand enig idee? Is best irritant. Geluid staat aan en niet storen etc staat niet aan

[Afbeelding]
Volgens mij:

Instellingen > Berichten > toegang tot "Focus" uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Safari ondersteunt nu extensions, welke ad-blockers gebruiken jullie?

Helaas zal uBlock Origin niet naar Safari komen doordat de extension api in safari bepaalde functionaliteit niet ondersteunt. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rudie_V schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:01:
Safari ondersteund nu extensions, welke ad-blockers gebruiken jullie?

Helaas zal uBlock Origin niet naar Safari komen doordat de extension api in safari bepaalde functionaliteit niet ondersteunt. :(
Gebruik Lockdown-app, erg fijn en zeer simpel.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:55
Of-Aaargh schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:32:
[...]

I get your irony. Maar het zou echt fijn zijn als je alle tabbladen in één keer allemaal kunt sluiten. De enige manier die ik zie is een beetje omslachtig, maar wel sneller dan 20 tabbladen wegswipen om ze te sluiten: in het overzicht van open tabbladen 1 tabblad vasthouden, en dan de optie 'Sluit andere tabbladen' kiezen, en dan het ene tabblad dat overblijft wegswipen.
Wachten op de knop 'Alles sluiten' zoals Edge die heeft.
Je kan naar het tabbladen overzicht gaan en “gereed” langer indrukken dan sluit alle tabbladen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:43

Toppe

Oké ✅

MarcoC schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:59:
[...]

Volgens mij:

Instellingen > Berichten > toegang tot "Focus" uitzetten
Werkt niet. Zal vanavond zelf nog wel even kijken op het toestel.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:03:
[...]

PiHole, want dat werkt ook buiten Safari :)
Dat is geen safari extension, maar een complete computer(tje). :) En werkt ook alleen maar als je op het betreffende netwerk zit waar je pihole staat. En pihole werkt op basis van dns blocking, voor browsers is url filtering ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 10:29
Rudie_V schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:01:
Safari ondersteunt nu extensions, welke ad-blockers gebruiken jullie?

Kunnen andere browsers (apps) dit ook gebruiken binnenkort of duurt dat weer een paar versies? Ik vind Firefox wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Locolau schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:13:
[...]

Kunnen andere browsers (apps) dit ook gebruiken binnenkort of duurt dat weer een paar versies? Ik vind Firefox wel fijn.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/add-ons-firefox-ios
Add-ons in Firefox for iOS

Add-ons for the desktop and Android version of Firefox are unavailable for Firefox for iOS.

Apple has created a proprietary iOS extension system which is incompatible with Firefox add-ons and extensions for Android, Mac, Windows and Linux. Also, iOS extensions written for other iOS apps won't work on Firefox for iOS (for example extensions written for Safari won't automatically work on Firefox for iOS).
Maar er staat in het vetgedrukt "won't automatically work", dan kan je dus nog denken dat met de nodige aanpassingen het wel mogelijk moet zijn?

Mooier zou zijn als Apple andere webrenderers gaat toelaten, zodat andere browsers hun eigen webrenderer kunnen gebruiken. Ik zou graag een echte Firefox voor IOS willen hebben met ondersteuning voor WebExtensions api, zelfde als voor Firefox Android met extension ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seeebab
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb een Iphone 11 maar weeral geen IOS update te zien, er staat IOS 14.7. IOS is up to date

Ik had dit vorige week ook bij de 14.8 update, waarom kan ik deze niet downloaden op mijn toestel?

Ik heb geen Beta 15 gehad, ik heb genoeg batterij, goeie wifi verbinding..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toestel al eens een herstart gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Laatst online: 21:55
Seeebab schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:35:
Ik heb een Iphone 11 maar weeral geen IOS update te zien, er staat IOS 14.7. IOS is up to date

Ik had dit vorige week ook bij de 14.8 update, waarom kan ik deze niet downloaden op mijn toestel?

Ik heb geen Beta 15 gehad, ik heb genoeg batterij, goeie wifi verbinding..

Iemand een idee?
Naar beneden scrollen, de optie tot iOS 15 staat net buiten het scherm. Ik had gister hetzelfde, stond ook gewoon “up to date”.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:56

kaanmijo

Picobello B.V.

Nu ze in Safari de balk aan de onderkant hebben geplakt begon ik me op Tweakers te ergeren aan het feit dat de notch wit was; dat past niet bij de rode menubalk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQf6a2zEDAzQ5gV4uBwjJJy1Tzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzvyjhRVDvucnYGkQsWnGTj0.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ben ik even gaan knutselen met custom CSS op Tweakers, en nu is de notch mooi dezelfde kleur als de menubalk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2Qi282wOjCYZB-isWNE9sOdDw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eryvYn0vA3Jn4pR8kzmW9ZlB.jpg?f=fotoalbum_large

Voor degene die dit ook willen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@media (orientation: portrait) {
  .fixedHeader #menubar{
    background-image:none;
    top:0.1px;
  }

#top{
    background-color: #9a0e36;
  }
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seeebab
Toppe schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:36:
Toestel al eens een herstart gegeven?
jep, maar heb het intussen gevonden.

Ik had wel een Betaprofiel van IOS14 nog... blijkbaar werd hierdoor de nieuwe updates tegengehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seeebab
Mnup_1 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:52:
[...]

Naar beneden scrollen, de optie tot iOS 15 staat net buiten het scherm. Ik had gister hetzelfde, stond ook gewoon “up to date”.
ook geprobeerd maar ging niet, maar heb ontdekt dat ik nog een Betaprofiel had staan van Ios 14 van een lange tijd terug, blijkaar hield dit de nieuwe updates tegen.. heb het verwijderd, en toen kon ik ineens 14.8 en 15 downloaden.

Toch bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
In dit plaatje staat op de iphone een digitale klok. Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.com/wp-content/uploads/sites/6/2021/08/ios-15-ipados-15-review-9to5mac.jpg

Ik heb hier naar gezocht maar kan niet vinden hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Weet iemand waar deze te vinden is?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mozart schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:31:
In dit plaatje staat op de iphone een digitale klok. [Afbeelding]

Ik heb hier naar gezocht maar kan niet vinden hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Weet iemand waar deze te vinden is?
Android 2.1 of mijn HTC Desire had dat ook. die clock is awesome ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39

Lijkt een aparte klok-app die dus een iOS-widget heeft.
Een snelle zoektocht in de App Store: misschien de 'Flip Clock - digitale klok'? Die lijkt er in ieder geval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben al mijn 2FA’s aan het omzetten naar die van Apple, maar ik loop tegen een probleem aan.

Ik heb 1 account met 1 e-mail op meerdere Amazon sites: .nl, .de en .fr.
In wachtwoorden staan die als 3 aparte sites met gebruikers naam en wachtwoord.
In de .nl heb ik nu de 2FA ingesteld, die dus ook werkt op andere sites.
Maar: in iCloud Keychain komt de 2FA code niet onder de .de en .fr accounts te staan.

Kan ik .nl, .de en .fr samen voegen als een entry in iCloud Keychain of kan ik de 2FA-code koperen naar de andere 2?

Probeer de app Widgetsmith eens. De gratis variant kan enkele klokken weergeven.

[ Voor 31% gewijzigd door iAR op 21-09-2021 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39

cs-tweak schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:36:
[...]

Lijkt een aparte klok-app die dus een iOS-widget heeft.
Een snelle zoektocht in de App Store: misschien de 'Flip Clock - digitale klok'? Die lijkt er in ieder geval op.
iAR schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:40:

[...]

Probeer de app Widgetsmith eens. De gratis variant kan enkele klokken weergeven.
Het staat er gewoon onder: "McClockFace". App kost €2,99 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Op de iPad hebben ze het slechter gemaakt. Die widgets zijn leuk, maar nu klopt het aantal rijen niet meer met de iPhone. Ik had altijd dezelfde apps op precies dezelfde plek op iPhone en iPad, anders ben ik steeds in de war. Daar zouden meer mensen toch tegenaan moeten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:54
Een vraagje over de nieuwe Focus mode itt dnd met bellers.
Onder telefoon kan worden gekozen voor het reageren met een tekstbericht.
Middels focus zie ik die optie enkel onder het profiel autorijden.

Kon die eerste niet ook automatisch een gekozen bericht versturen wanneer dnd modus aan stond?
Praktisch gezien: Is het mogelijk om een geweigerde beller van een sms te voorzien als ik bv focus mode op vergadering heb staan? Of wat merken die als ze mij bellen en niet op de allow list staan, direct voicemail neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik word er wel knettergek van dat in Safari met onderste adresbalk de tekst die je typt op veel plekken verdwijnt onder het keyboard. Dit was ook als bug gemeld maar is noppes aan gedaan. ;(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
WhatsappHack schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:38:
Ik word er wel knettergek van dat in Safari met onderste adresbalk de tekst die je typt op veel plekken verdwijnt onder het keyboard. Dit was ook als bug gemeld maar is noppes aan gedaan. ;(
Ik begrijp niet dat dat ding uberhaupt onderaan het scherm staat. In eerdere IOS versies stonden ook de forward/back knoppen onderaan. TOTAAL onlogisch, in GEEN ENKELE webbrowser staan die knoppen (en de adresbalk) onderaan. Ik heb me daar al tijden aan geergerd.

Nu kun je de balk wel weer bovenaan zetten in de Safari-instellingen, maar dan wordt het weer zoals vroeger. Waarom niet de nieuwe-stijl adresbalk bovenin zetten? Zodat je wel die nieuwe handige dingen hebt zoals naar rechts swipen voor een nieuw tabblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudie_V schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:13:
[...]

Dat is geen safari extension, maar een complete computer(tje). :) En werkt ook alleen maar als je op het betreffende netwerk zit waar je pihole staat. En pihole werkt op basis van dns blocking, voor browsers is url filtering ook nodig.
Nee hoor ik doe Dns over VPN. Automatisch als ik buiten mijn eigen netwerk ben. Echt fantastisch om niet meer met losse programma’s/plug-ins te moeten rommelen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik merk nu pas dat met iOS15 ik kan swypen in het default keyboard in het Nederlands (Engels werkte al.)
Dan heb ik Swiftkey misschien niet meer nodig!

Ok al had ik de RC versie via het beta programma en mijn iOS 15 update was maar 400MB heb ik het idee dat het soepeler draait. Is dat puur het uitzetten van logging etc? Of pure placebo? Dit is op een iPhone 11 Pro, dus ga er vanuit dat logging niet al te veel effect heeft.)

[ Voor 47% gewijzigd door Hann1BaL op 21-09-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik trouwens blind of is de volume control in Apple Maps weg? Siri blert nu echt keihard over m’n speakers, zeker boven 100km/h, is harder dan m’n muziek en het is megairritant. Ik kan hier geen instelling meer voor vinden ala iOS 14.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Zonet 2 iPhones bijgewerkt naar iOS 15. Ik kom hierbij tot de vaststelling dat Siri niet meer terugpraat. De lijst met stemmen is ook leeg. Na een keer wisselen tussen talen krijg ik 2 opties terug: Dutch (Voice 1) en Dutch (Voice 2).

Taal staat echter ingesteld op Dutch (Belgium) en hiervoor had ik gewoon een Vlaamse stem 😡. Zelfde op de andere telefoon.

Mijn conclusie is dan ook dat Apple stilletjes het Vlaams er weer uitgesloopt heeft... De Nederlandse stemmen klinken verschrikkelijk houterig en zijn niet offline beschikbaar ofzo. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:24
Zijn er al iPhone SE, het 2016 model, eigenaren die iOS 15 geïnstalleerd hebben? Ik vraag mij af wat de update doet met de snelheid van de telefoon. Nu iOS 14 nog (security) updates krijgt en er geen vervelende notificatie van de iOS 15 update in het scherm komt te staan is upgraden voor mij nog niet noodzakelijk, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:53:
[...]

Nee hoor ik doe Dns over VPN. Automatisch als ik buiten mijn eigen netwerk ben. Echt fantastisch om niet meer met losse programma’s/plug-ins te moeten rommelen.
Mag ik even vragen hoe je juist het profiel aangemaakt hebt? Zou graag hetzelfde doen met mijn Adguard Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
WhiteDog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:54:
[...]

Mag ik even vragen hoe je juist het profiel aangemaakt hebt? Zou graag hetzelfde doen met mijn Adguard Home.
Gewoon NextDNS of ControlD bv gebruiken.
Ideaal en over WiFi en 5G geen reclames meer.
Gebruik daarnaast de extensie van 1Blocker erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Joyous-P schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:53:
Zijn er al iPhone SE, het 2016 model, eigenaren die iOS 15 geïnstalleerd hebben? Ik vraag mij af wat de update doet met de snelheid van de telefoon. Nu iOS 14 nog (security) updates krijgt en er geen vervelende notificatie van de iOS 15 update in het scherm komt te staan is upgraden voor mij nog niet noodzakelijk, denk ik?
Ik had het bij de Beta al draaien en het draaide vooral verrassend goed. Nadeel was vooral dat de telefoon zelf zo goed als op was dus keuze tussen nieuwe accu of maar voor een iPhone 8 gaan :+ Was een makkelijke voor mij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple Seeds First Betas of iOS 15.1 to Developers

Build Nummer ― 19B5042h
+- 5gb

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 21-09-2021 19:29 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhiteDog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:54:
[...]

Als je WireGuard VPN op een pi installeert waar ook PiHole op draait zet de installatie alles goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subutux
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 07:05
WhiteDog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:53:
Zonet 2 iPhones bijgewerkt naar iOS 15. Ik kom hierbij tot de vaststelling dat Siri niet meer terugpraat. De lijst met stemmen is ook leeg. Na een keer wisselen tussen talen krijg ik 2 opties terug: Dutch (Voice 1) en Dutch (Voice 2).

Taal staat echter ingesteld op Dutch (Belgium) en hiervoor had ik gewoon een Vlaamse stem 😡. Zelfde op de andere telefoon.

Mijn conclusie is dan ook dat Apple stilletjes het Vlaams er weer uitgesloopt heeft... De Nederlandse stemmen klinken verschrikkelijk houterig en zijn niet offline beschikbaar ofzo. Zucht.
Hier het exact zelfde probleem!
Na het switchen naar Nederlands (Nederlands) en terug naar Nederlands (België) bleven stem 1 en stem 2 staan onder Nederlands (België) stemmen, terwijl bij mijn vriendin dit leeg is en daar Siri gewoon “Vlaams” spreekt.

Heel gek dit. Ik heb al geprobeerd om manueel even via de settings in voice-over de stemmen te verwijderen maar jammer genoeg zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25
iAR schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:40:
Ik ben al mijn 2FA’s aan het omzetten naar die van Apple.
Werkt dat een beetje? Ziet er niet heel innovatief uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:24
Klinkt inderdaad niet als een moeilijke keuze, ik geloof dat iOS 14 nog wel te her-activeren valt na het terugzetten van een back-up. Even goed uitzoeken en dan drukken we op de upgrade knop. Bevindingen zal ik hier delen.
Touchdomex schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:25:
[...]

Ik had het bij de Beta al draaien en het draaide vooral verrassend goed. Nadeel was vooral dat de telefoon zelf zo goed als op was dus keuze tussen nieuwe accu of maar voor een iPhone 8 gaan :+ Was een makkelijke voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
roT- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:49:
[...]

Ja alles wordt op goede websites automatisch ingevuld. Niet heen en weer naar apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Joyous-P schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:03:
Klinkt inderdaad niet als een moeilijke keuze, ik geloof dat iOS 14 nog wel te her-activeren valt na het terugzetten van een back-up. Even goed uitzoeken en dan drukken we op de upgrade knop. Bevindingen zal ik hier delen.

[...]
Oh ja ik had sowieso het op een vers toestel zonder backup. Daar had ik met de beta nog wel issues mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:01
Joyous-P schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:53:
Draait prima hier op een 64 gb SE en een 32 gb SE

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Of-Aaargh schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:32:
[...]

I get your irony. Maar het zou echt fijn zijn als je alle tabbladen in één keer allemaal kunt sluiten. De enige manier die ik zie is een beetje omslachtig, maar wel sneller dan 20 tabbladen wegswipen om ze te sluiten: in het overzicht van open tabbladen 1 tabblad vasthouden, en dan de optie 'Sluit andere tabbladen' kiezen, en dan het ene tabblad dat overblijft wegswipen.
Wachten op de knop 'Alles sluiten' zoals Edge die heeft.
Long press het tabblad icoon -> alle X tabbladen sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Dylan93 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:21:
[...]

Long press het tabblad icoon -> alle X tabbladen sluiten
Beter! Hoewel nog wel steeds meer handelingen dan bij Edge. Die extra, in mijn ogen overbodige, bevestigingsvraag die onderaan het scherm verschijn is irritant. Komt wel in meer apps voor, bijvoorbeeld Berichten.
Ja ik weet zeker dat ik het wil. Ga weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
giantgiantus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:04:
[...]

Ja alles wordt op goede websites automatisch ingevuld. Niet heen en weer naar apps.
1password heeft nu ook een 'echte' extensie. Ook niet meer heen en weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:48
Meer mensen waar het automatisch aanzetten van een focus door het starten van van een app niet werkt op iPhone? Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend op mij iPhone XR, terwijl het wel werkt op m’n iPad.

Verder vind ik de web extensies ook heel prettig, onder andere het omzeilen van AMP-webpagina’s en elke website donker maken ‘s avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sem2409
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 10:36
Ik ben zelf niet blij met de update. Ik heb zelf namelijk permanent niet storen aan staan omdat ik niet continu trillen of geluidjes Will horen als er een melding binnenkomt. Ik kijk vaak genoeg op mijn telefoon om mijn meldingen te zien. Echter de nieuwe niet storen functie verbergt nu alle notificaties waardoor ik extra met klikken om ze te zien. Als ik een app toe sta om notificaties te sturen krijg ik weer trillingen wat ik ook weer niet wil. Iemand die hier al oplossing voor heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 07:09
sem2409 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 00:01:
Ik ben zelf niet blij met de update. Ik heb zelf namelijk permanent niet storen aan staan omdat ik niet continu trillen of geluidjes Will horen als er een melding binnenkomt. Ik kijk vaak genoeg op mijn telefoon om mijn meldingen te zien. Echter de nieuwe niet storen functie verbergt nu alle notificaties waardoor ik extra met klikken om ze te zien. Als ik een app toe sta om notificaties te sturen krijg ik weer trillingen wat ik ook weer niet wil. Iemand die hier al oplossing voor heeft?
Instellingen>Focus>Niet Storen>Toegangsscherm als je daar ‘Toon op toegangsscherm’ aanvinkt zou je de meldingen weer gewoon op je toegangsscherm moeten zien

• sem2409
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 10:36
Jaws77 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 00:06:
[...]

Instellingen>Focus>Niet Storen>Toegangsscherm als je daar ‘Toon op toegangsscherm’ aanvinkt zou je de meldingen weer gewoon op je toegangsscherm moeten zien
Bedankt! Ik ga kijken of dit werkt

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:08
Hoezo moet je helemaal weer naar de uren en minuten scrollen als je je wekker instelt? Het voelt allemaal zo lang aan. Het typen voorheen ging veel sneller. Jammer :')

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Gelukkig voor vele hier dat je voorlopig nog terug kan naar iOS 14.8. Tot dusver bevalt 15 me best.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-09-2021 01:48 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Granaatappel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 01:46:
Hoezo moet je helemaal weer naar de uren en minuten scrollen als je je wekker instelt? Het voelt allemaal zo lang aan. Het typen voorheen ging veel sneller. Jammer :')
Met een tik op de uren/minuten kan je alsnog typen. ;)

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:08
Fuwor schreef op woensdag 22 september 2021 @ 06:30:
[...]

Met een tik op de uren/minuten kan je alsnog typen. ;)
Oh. Ik heb niks gezegd. Gelukkig d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
Granaatappel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 01:46:
Haha, ik las je bericht en dacht meteen ‘wat heerlijk, dat stomme typen is weg en scrollen terug!’, ik ben er blij mee

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik heb een aantal gedeelde albums met familie/bekenden. Nu wou ik gister avond iemand toevoegen en dan zie ik dat de lijst met ‘uitgenodigde’ leeg is. De persoon die ik heb toegevoegd staat er nu wel in maar ik mis de overige gebruikers.

Die mensen hebben nog wel allemaal toegang maar ik kan dus mensen niet meer bewerken/verwijderen.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Waarom komt er elke keer bij een agenda melding 'tijdgevoelige melding' te staan en of ik die wil aan laten of uit wil schakelen.. Dat is best irritant.

Het begrip snap ik ook niet helemaal. Tijdgevoelig. Een agenda melding die komt toch gewoon direct door op de tijd dat je die instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Voor wie het gemist had, er staat netjes de "Find My" melding in het scherm wanneer je je telefoon wilt uitzetten bijvoorbeeld :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzZnuW0hMs_oaDkz7EzDZTAbfqU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u1ugZgSJfyDskl1psDttEAIg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

IOS 15. Widgets verplaatsen over de homeschermen is nog steeds non-apple. Het springt en vliegt alle kanten op. Ik probeer een nieuwe widget op een bestaande stack te plaatsen. Die widget vliegt steeds weg. En dan (misschien geluk, misschien moet ik een handleiding lezen) vliegt de stack niet weg en kan ik de nieuwe widget erin slepen. Ik verplaats een widget op het eerste scherm een rij naar beneden. Vliegen opeens allemaal mappen en apps naar het tweede scherm. Mag ik die weer terug slepen. Doe ik iets fouts of is dit iets wat bij meerdere gebruikers speelt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
4POX schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:56:
IOS 15. Widgets verplaatsen over de homeschermen is nog steeds non-apple. Het springt en vliegt alle kanten op. Ik probeer een nieuwe widget op een bestaande stack te plaatsen. Die widget vliegt steeds weg. En dan (misschien geluk, misschien moet ik een handleiding lezen) vliegt de stack niet weg en kan ik de nieuwe widget erin slepen. Ik verplaats een widget op het eerste scherm een rij naar beneden. Vliegen opeens allemaal mappen en apps naar het tweede scherm. Mag ik die weer terug slepen. Doe ik iets fouts of is dit iets wat bij meerdere gebruikers speelt.
Je doet niks fout het werkt gewoon nog steeds belabberd wat dat betreft.

Overigens de upgrade naar iPadOS 15 heb ik nog maar even uitgesteld want van die nieuwe layout met minder apps(6x 5 apps) en meer loze ruimte wordt ik niet blij van.

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 22-09-2021 09:05 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:47:
Voor wie het gemist had, er staat netjes de "Find My" melding in het scherm wanneer je je telefoon wilt uitzetten bijvoorbeeld :)

[Afbeelding]
Ik zie dat niet op m'n iPhone 12 :?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:04:
[...]

Dat is vreemd, geen idee, stond er bij mij gelijk en niets voor aangepast in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
Citroentaart schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:45:
Waarom komt er elke keer bij een agenda melding 'tijdgevoelige melding' te staan en of ik die wil aan laten of uit wil schakelen.. Dat is best irritant.

Het begrip snap ik ook niet helemaal. Tijdgevoelig. Een agenda melding die komt toch gewoon direct door op de tijd dat je die instelt.
Dat viel me ook al op inderdaad. Ik wil bij afspraken die bijna beginnen wel een melding krijgen maar niet elke keer de vraag of ik de tijdgevoelige meldingen aan wil laten ja/nee.

Bij de agenda heb je natuurlijk tijdgevoelige notificaties (afspraken die op tijd X beginnen) maar ook meldingen omdat je een uitnodiging hebt ontvangen. Deze zouden best gebundeld kunnen worden. Wie weten komen ze ooit nog met dat onderscheidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
Citroentaart schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:45:

Heb je al eens 'ja' gezegd? Ik zie het daarna een stuk minder. Wel per app uiteraard...

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
m_a_rnix schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:21:
[...]

Heb je al eens 'ja' gezegd? Ik zie het daarna een stuk minder. Wel per app uiteraard...
Aha, x2 iPhones. Dan zal het daar aan liggen. Per app idd. Het lijkt dan veel.

• Rudie_V
Donstil schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:53:
[...]

Met je vpn maak je natuurlijk weer een verbinding met je eigen netwerk. :)

Ik snap zeker dat dns blocking handig is / nodig is om in apps ads te blocken. Maar je mist nog steeds url filtering in de browser wat alleen via een browser plugin kan.
Ik vraag mij alleen af hoe goed de safari extensions api is, want een extension als uBlock Origin komt niet naar safari omdat de extension api belangrijke functies mist.

• m_a_rnix
Rudie_V schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:55:
[...]
Ik vraag mij alleen af hoe goed de safari extensions api is, want een extension als uBlock Origin komt niet naar safari omdat de extension api belangrijke functies mist.
Ik denk dat de potentiële userbase voor Safari-extensions net met een factor 10 is gegroeid, dus ik verwacht dat meer extensies de sprong gaan wagen.
Rudie_V schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:55:
[...]

Met je vpn maak je natuurlijk weer een verbinding met je eigen netwerk. :)

Ik snap zeker dat dns blocking handig is / nodig is om in apps ads te blocken. Maar je mist nog steeds url filtering in de browser wat alleen via een browser plugin kan.
Ik mis URL Filtering totaal niet eigenlijk. Heb je een voorbeeld waarom ik dat zou moeten willen?

• Rudie_V
Donstil schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:19:
[...]

Ik mis URL Filtering totaal niet eigenlijk. Heb je een voorbeeld waarom ik dat zou moeten willen?
Van mij moet je niets, als jij het niet mist dan is het toch goed. :)
Rudie_V schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:17:
[...]

Van mij moet je niets, als jij het niet mist dan is het toch goed. :)
Haha Nee zo bedoelde ik het niet. Was meer benieuwd waarom het een pluspunt of goeie aanvulling zou zijn of kunnen zijn t.o.v dns filtering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:44:
[...]

Haha Nee zo bedoelde ik het niet. Was meer benieuwd waarom het een pluspunt of goeie aanvulling zou zijn of kunnen zijn t.o.v dns filtering
Ik ben ook wel benieuwd; want malafide websites gaan ook naar 0.0.0.0 toe, dus kom je er ook niet op, feitelijk ook URL filtering :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgOiKvdLU9qC9f7jvqFiUl1lSZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xl1oiHfsNdCEeqKzwx1TOnPd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 09:38
Alekz87 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:57:
Bij mij werkt soms de bovenste video van YouTube niet. Moet ik even scrollen en dan werkt die wel…
Ik heb dit nu op non-beta ook nog.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

• Rudie_V
Donstil schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:44:
[...]

Een goed voorbeeld is tweakers, waar sommige ads vanaf het tweakers.net domein worden geladen, maar je kan met dns blocking natuurlijk niet tweakers.net blokkeren. :)

https://tweakers.net/i/adplugin/
Dit kan je niet blokkeren met dns, wel met url filtering.

Of domeinen waar content van wordt geladen, maar tegelijkertijd ook tracking of een ad van datzelfde domein serveren.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

DennusB schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:04:
[...]

Je hebt misschien geen e-sim?

@Vorkie en jij hebt toevallig wel een e-sim? Ik heb er wel 1 en heb ook de melding dat de telefoon na uitschakelen gevonden kan worden. Op een iPhone 11 is dat.

[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-09-2021 14:17 ]

• Vorkie
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:14:
[...]

@Vorkie en jij hebt toevallig wel een e-sim? Ik heb er wel 1 en heb ook de melding dat de telefoon na uitschakelen gevonden kan worden. Op een iPhone 11 is dat.
Ik heb inderdaad een eSim en gewone simkaart.

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
Mr. Freeze schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:14:
[...]

Ik heb enkel een fysieke kaart en heb de melding wel gewoon, 12 Pro Max

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

WayLikeMark schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb enkel een fysieke kaart en heb de melding wel gewoon, 12 Pro Max
Ok, dat was eigenlijk het enige dat ik kon verzinnen waarom de 1 het wel heeft en een ander niet.

Rudie_V schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:13:
[...]

Een goed voorbeeld is tweakers, waar sommige ads vanaf het tweakers.net domein worden geladen, maar je kan met dns blocking natuurlijk niet tweakers.net blokkeren. :)

https://tweakers.net/i/adplugin/
Dit kan je niet blokkeren met dns, wel met url filtering.

Of domeinen waar content van wordt geladen, maar tegelijkertijd ook tracking of een ad van datzelfde domein serveren.
Aah zo bedoel je. Ja dat is wel een dingetje ja.
Daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, ik zie zo af en toe nog wel eens reclame op tweakers namelijk.

Ga ik ff mee rommelen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudie_V
Donstil schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:27:
[...]

Aah zo bedoel je. Ja dat is wel een dingetje ja.
Daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, ik zie zo af en toe nog wel eens reclame op tweakers namelijk.

Ga ik ff mee rommelen. Thanks!
Moet je voor de gein maar eens een browser met uBlock Origin installeren en dan de filterlijsten eens bekijken, dan zal je zien dat heel veel met url en content filtering wordt gedaan. Nou wil ik niet uitsluiten dat het in sommige gevallen ook gewoon op dns niveau zou kunnen, maar je zal zien dat het filteren veel verder gaat dan dns kan.

Graag gedaan, en succes! :)

• THE_BASE
  • Niet online
Safari Privacyrapport:

In de afgelopen zeven dagen heeft Safari 27 trackers verhinderd...

Ene moment zijn het er 27, dan weer 21, dan weer 24... hoe werkt dit systeem? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

THE_BASE schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:43:
Safari Privacyrapport:

In de afgelopen zeven dagen heeft Safari 27 trackers verhinderd...

Ene moment zijn het er 27, dan weer 21, dan weer 24... hoe werkt dit systeem? :)
Het is van de afgelopen 7 dagen. Je weet dat acht dagen geleden 6 trackers zijn gestopt en vandaag 3. (snelle wiskunde) (of denk ik verkeerd? )

AKA Rinkel weblog

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09 12:18
4POX schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:59:
[...]

Het is van de afgelopen 7 dagen. Je weet dat acht dagen geleden 6 trackers zijn gestopt en vandaag 3. (snelle wiskunde) (of denk ik verkeerd? )
En waar kan ik dat Safari privacy rapport vinden? Ik zie het zo snel nergens...
Ik heb wel gevonden dat ik app-activiteit kan opnemen (Privacy > onderaan). Dat klinkt ook best veelbelovend. Ik heb dat maar eens aangezet...

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
cranebird schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:08:
[...]

En waar kan ik dat Safari privacy rapport vinden? Ik zie het zo snel nergens...
Ik heb wel gevonden dat ik app-activiteit kan opnemen (Privacy > onderaan). Dat klinkt ook best veelbelovend. Ik heb dat maar eens aangezet...
In Safari in de address balk op de 'aA' drukken en in dat menu privacy report kiezen

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09 12:18
Tano schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:11:
[...]

In Safari in de address balk op de 'aA' drukken en in dat menu privacy report kiezen
Ah, o ja, dat is wel een logische plek (not). Ik zat in instellingen bij Privacy te zoeken...
Maar ben wel blij met dit soort functionaliteit _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door cranebird op 22-09-2021 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik moet nog even zeiken hoor... ik ben al een week aan het proberen foto en videos over te zetten van de vakantie. Die worden als er goede wifi is geüpload naar iCloud (en vervolgens direct ge-offload, gvd).
Het zijn echt gigabytes. Dus AirDrop loopt compleet in de soep. Dus 6x met een kleine selectie gedaan, totdat AirDrop er compleet mee ophoud. Er is geen Lightning naar Lightning transfer. Wil dus ook niet.
Nu via de Mac, de foto's en video's in een album, Diavoorstelling starten (om ze te downloaden), vervolgens exporteren. Dan op een stick zetten. Andere gebruiker inloggen om die de stick vervolgens te laten importeren. Is dit 2021? Mijn god, wat een ellende.
PhilipsFan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:51:
Op de iPad hebben ze het slechter gemaakt. Die widgets zijn leuk, maar nu klopt het aantal rijen niet meer met de iPhone. Ik had altijd dezelfde apps op precies dezelfde plek op iPhone en iPad, anders ben ik steeds in de war. Daar zouden meer mensen toch tegenaan moeten lopen...
Het is echt in een woord vreselijk. Je moet nu overal (elke pagina) wel widgets hebben. Dan heb je namelijk 4x6. Zonder widgets had je 5x5. Dat was fijn, want dan waren inderdaad je apps niet steeds ergens anders.

Ik voel nu al weer the greatest Home Screen improvement aan komen voor iOS16. Denken ze niet meer na bij Apple?
mregeling schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:24:
Gewoon NextDNS of ControlD bv gebruiken.
Ideaal en over WiFi en 5G geen reclames meer.
Gebruik daarnaast de extensie van 1Blocker erbij.
Hoe is de snelheid daarvan? Ik gebruik nu LockDown daarvoor.
roT- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:49:
Als een tierelier. Je logt in op de site en je krijgt gewoon de 2FA code op je keyboard, één tik en het is gedaan. Wat mij betreft is dit Apple zoals het moet horen: ziet er verder weinig bijzonder uit maar het werkt perfect.
Instellen kun je ook gewoon met een long press op de QR-code, en dan toevoegen.

Maar ja, nu mijn Amazon probleem dus nog.

[ Voor 17% gewijzigd door iAR op 22-09-2021 17:40 ]

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Ik weet niet of deze vraag al is voorbij is gekomen bij deze vraag ik het als nog.

Als ik voor zelfde app notificatie binnen krijgt en het word automatisch gegroepeerd staat er helaas niet getal er bij van het aantal notificatie of is dat ergens in te stellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:37
Max2000 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:58:
[...]

Ik heb dit nu op non-beta ook nog.
Dat heb ik ook.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55
De bèta's voor iOS 15.1 zijn er.

• Vorkie
  • Niet online
Ik kwam er net achter dat mijn WireGuard VPN configuratie foetsie was.

Dit even ter informatie, je bent er zo aan gewend dat ie uit zichzelf verbind :-)
First iOS15.1 Betas Now Available to Public Testers

[ Voor 47% gewijzigd door Hackus op 22-09-2021 21:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:15
Helaas werken zowel de Deezer app als Tidal nog maar beperkt in Carplay. Wel vanaf de telefoon, via siri of scherm krijg ik er geen beweging in. Spijtig, maar wachten op app updates. Tidal is normaal gesproken ook al geen feest via Carplay

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Verwijderd

Ik krijg geen notifications van Outlook op mijn lockscreen? En heb niet zoveel zin om terug 5 accounts te gaan configureren als ik een app re-install zou doen…

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:34:
Ik krijg geen notifications van Outlook op mijn lockscreen? En heb niet zoveel zin om terug 5 accounts te gaan configureren als ik een app re-install zou doen…
Heb je deze toevallig in een Focus mode zitten? Dan moet je in de Focus instellingen voor die modus iets met lockscreen notificaties aanzetten.

Notification Summary werkt trouwens ook een beetje verwarrend, apps die je daarin plaatst laten geen notificaties zien tot het moment dat jou summary klaar staat of tenzij je de "Show next summary" optie aan zet, mocht je deze gebruiken.
Vorkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:26:
Ik kwam er net achter dat mijn WireGuard VPN configuratie foetsie was.

Dit even ter informatie, je bent er zo aan gewend dat ie uit zichzelf verbind :-)
Ik draai ook WireGuard en heb dit probleem niet gehad.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Nieuwe IOS en accu is opeens begin van de avond al leeg van mijn 12mini :|

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste