Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:48
bonzz.netninja schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:15:
Nieuwe IOS en accu is opeens begin van de avond al leeg van mijn 12mini :|
Geef het een paar dagen. Is altijd bij een nieuwe update dat op de achtergrond er veel geoptimaliseerd
wordt waardoor je accu sneller leeg is. Na een paar dagen is dit klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door TechFox op 22-09-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Indexering. Is normaal.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Vraag over het groeperen van notificaties. Het lukt me niet om notificaties van shortcuts (zoals automations) te groeperen.

Shortcuts heeft in settings ook geen notificatie opties. Hebben ze dit overgeslagen?

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Echt slecht van Apple om bepaalde bugs in de final versie niet heeft opgelost.

Enkele betas terug bleef mijn "niet storen" instelling actief na eindtijd en nu is dat nog steeds het geval....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ik word helemaal gek van Focus Mode in iOS 15. Ik mis continu notificaties omdat notificaties ook gedempt worden als je de telefoon gebruikt terwijl deze unlocked is (in iOS 14 kon je ervoor kiezen om notificaties alleen te dempen als de telefoon gelockt is). Het alternatief is de apps toestaan in Focus Mode, maar dan krijg ik de notificaties ook als de telefoon gelockt is (en mijn scherm continu aangaat en dus mij afleidt wat ik niet wil). Ongelofelijk wat een waardeloze update. De manier waarop ik mijn iPhone al bijna 10 jaar permanent gebruik is simpelweg niet meer mogelijk met iOS 15. En ik vraag niet veel: geen notificaties als de telefoon gelockt is (en dus het scherm niet aangaat), wel als deze gelockt is.

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:56
Ik zou best een notifications widget willen…

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

MarcoC schreef op donderdag 23 september 2021 @ 06:50:
Ik word helemaal gek van Focus Mode in iOS 15. Ik mis continu notificaties omdat notificaties ook gedempt worden als je de telefoon gebruikt terwijl deze unlocked is (in iOS 14 kon je ervoor kiezen om notificaties alleen te dempen als de telefoon gelockt is). Het alternatief is de apps toestaan in Focus Mode, maar dan krijg ik de notificaties ook als de telefoon gelockt is (en mijn scherm continu aangaat en dus mij afleidt wat ik niet wil). Ongelofelijk wat een waardeloze update. De manier waarop ik mijn iPhone al bijna 10 jaar permanent gebruik is simpelweg niet meer mogelijk met iOS 15. En ik vraag niet veel: geen notificaties als de telefoon gelockt is (en dus het scherm niet aangaat), wel als deze gelockt is.
En het scherm naar beneden leggen is geen optie?

XBL gamertag StayingPow3r

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:41
Andere mensen last van battery drain? Ik ben ‘s nachts van 50 naar 34 procent gegaan in 7 uurtjes. Ik heb m’n tel op power save als ik slaap. Ik vind dat best fors. iPhone 12 Pro Max.

Uncomfortable silence can be so loud...

• MarcoC
Mr. Freeze schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:21:
[...]

En het scherm naar beneden leggen is geen optie?
Nee, als mijn iPhone naast me ligt kan ik met twee tapjes op het scherm zien wat ik gemist heb, dat werkt al 9 jaar perfect.. En draadloos opladen is op die manier ook lastig.
Eerste dagen niet te veel aandacht aan geven, hij kan aan het indexeren zijn. Als het na 2-3 dagen nog zo is dan heeft het zin verder te gaan kijken naar de grootverbruikers.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

erickov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:55:
Andere mensen last van battery drain? Ik ben ‘s nachts van 50 naar 34 procent gegaan in 7 uurtjes. Ik heb m’n tel op power save als ik slaap. Ik vind dat best fors. iPhone 12 Pro Max.
Ja, zie letterlijk een paar posts hierboven. Is normaal, hoort erbij, wordt vanzelf beter :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
erickov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:55:
Hoevaak komt deze vraag toch terug😂😂😂😂

Na nieuwe iOS en ook met nieuwe phone indexeert een iPhone. Dus eerste dagen gebruikt iPhone meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben het helemaal eens en: start de feedback assistant (via een shortcut, als hij niet op je homesites staat) en meld het. The more the better. Mag je hopen.

• Rivanov
Safari Extensions zijn echt super.
Heb nu de volgende geïnstalleerd.

- 1Password
- Amplosion
- Open in Apollo (onderdeel van Apollo Reddit app)
- Super Agent for Safari
- PiPifier

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2021 08:32 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:24:
Safari Extensions zijn echt super.
Heb nu de volgende geïnstalleerd.

- 1Password
- Amplosion
- Open in Apollo (onderdeel van Apollo Reddit app)
- Super Agent for Safari
Tof. Volgens mij doet Lockdown ook al wel werken als Safari Extensions.

Vraag me af wat Amplosion precies is?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
THE_BASE schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:29:
[...]

Tof. Volgens mij doet Lockdown ook al wel werken als Safari Extensions.

Die schakelt de Google AMP websites uit zodat ze gewoon als de normale pagina geopend worden, ipv de speciale AMP versie.

Heb zojuist PiPifier ook geïnstalleerd. Gebruik die al jaren op macOS. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2021 08:32 ]

• MarcoC
iAR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:13:
[...]

Ik ben het helemaal eens en: start de feedback assistant (via een shortcut, als hij niet op je homesites staat) en meld het. The more the better. Mag je hopen.
Ik heb deze niet op mijn iPhone. Hoe kom ik hieraan?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb het volgende niet meer helemaal helder; Een deze dagen verwacht ik een nieuwe iPhone, deze wil ik eigenlijk als "schone" iPhone inrichten en niet een complete backup van mijn vorige iPhone terugzetten.

Maar ik wil wel alle foto's, WhatsApp data en Contacten terugzetten. Gaat dit gewoon automatisch zodra ik met mijn iCloud account inlog op mijn nieuwe telefoon of moet ik dan echt een complete backup van mijn oude iPhone terugzetten?

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 08:02
Danielson schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:35:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb het volgende niet meer helemaal helder; Een deze dagen verwacht ik een nieuwe iPhone, deze wil ik eigenlijk als "schone" iPhone inrichten en niet een complete backup van mijn vorige iPhone terugzetten.

Maar ik wil wel alle foto's, WhatsApp data en Contacten terugzetten. Gaat dit gewoon automatisch zodra ik met mijn iCloud account inlog op mijn nieuwe telefoon of moet ik dan echt een complete backup van mijn oude iPhone terugzetten?
Gaat allemaal automatisch! Je moet enkel WhatsApp los back-uppen en terugzetten via iCloud.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
TheDuJa schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:38:
[...]

Gaat allemaal automatisch! Je moet enkel WhatsApp los back-uppen en terugzetten via iCloud.
Top! Dan worden ook alle foto's automatisch teruggezet toch? Dan zijn er namelijk bijna 10k :)

• THE_BASE
  • Niet online
Toevallig een leuk item op MacRumors over extensions:

https://www.macrumors.com/guide/ios-15-safari-extensions/

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• TheDuJa
Danielson schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:39:
[...]

Top! Dan worden ook alle foto's automatisch teruggezet toch? Dan zijn er namelijk bijna 10k :)
Correct! Dit kan wel even duren omdat het op de achtergrond gebeurd.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51
Ik draai nu iOS 15.0 en heb een vervelend probleem met Outlook. Ik krijg geen meldingen meer binnen. Ik heb alle berichtgeving aan staan op geluid na. Ververs op achtergrond staat ook aan. Als ik de app verwijder en weer terug zet doet hij het weer eventjes maar stopt hij daarna weer. Iemand een soort gelijk probleem en wellicht een oplossing?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

Vorkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:26:
Ik kwam er net achter dat mijn WireGuard VPN configuratie foetsie was.

Dit even ter informatie, je bent er zo aan gewend dat ie uit zichzelf verbind :-)
Bij mij bestaat de configuratie nog wel, maar zonder inhoud. Ach ik ben dus niet de enige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Waar zij het over StopTheMadness hebben á $ 7,99 gebruik ik daar Super Agent for Safari (gratis) en Amplosion (€ 1,99) voor.

Super Agent for Safari blockt dus die Cookie meldingen op websites en Amplosion elimineert de AMP search results in Google.

• iAR
  • Niet online

iAR

MarcoC schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:32:
Ik heb deze niet op mijn iPhone. Hoe kom ik hieraan?
Shortcut aanmaken met de actie start een app. Kies dan feedback uit de lijst.
Rivanov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:56:
[...]

Waar zij het over StopTheMadness hebben á $ 7,99 gebruik ik daar Super Agent for Safari (gratis) en Amplosion (€ 1,99) voor.

Super Agent for Safari blockt dus die Cookie meldingen op websites en Amplosion elimineert de AMP search results in Google.
Werkt dat met die cookie muur?

Die functionaliteit zat eerder ook wel in apps en plug-ins (disable annoyances) maar laadde soms gewoon de site niet, ook al is dat maar 1 van 20 keer; het is super irritant. Net als die cookie meldingen 😉

[ Voor 56% gewijzigd door iAR op 23-09-2021 09:05 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
[...]

Mits je iCloud Photo Library aan hebt staan.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 10:29
TheDuJa schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:44:
[...]

Correct! Dit kan wel even duren omdat het op de achtergrond gebeurd.
Dus dan moet je eigenlijk gewoon een iCloud backup terugzetten waar whatsapp inzit? Ik ga hier ook naar kijken, heb de mijne al jaren via volledige back-ups en dat kan flink beter.... vroeger jailbreak gehad enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Locolau schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:12:
[...]

Dus dan moet je eigenlijk gewoon een iCloud backup terugzetten waar whatsapp inzit? Ik ga hier ook naar kijken, heb de mijne al jaren via volledige back-ups en dat kan flink beter.... vroeger jailbreak gehad enzo.
Nee, in WhatsApp kun je een aparte back-up maken van enkel WhatsApp. Bij het terugzetten van WhatsApp, zodra je deze voor de eerste keer opent geeft hij de mogelijkheid om een Chat Back-up terug te zetten.

• Rivanov
[...]

Dan moet je wel iCloud Photo Library gebruiken.
Anders staan je foto's enkel lokaal en is de enige mogelijkheid om deze over te zetten, is door een back-up te maken in iTunes / Music of een iCloud Back-up. Maar dan moet je iCloud wel voldoende opslagcapaciteit bevatten.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zou mooi zijn als er een optie komt om Focus helemaal uit te zetten. Vind de huidige implementatie echt niets toevoegen. Enkel irritant.

• basmobiel
giantgiantus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:10:
[...]

Hoevaak komt deze vraag toch terug😂😂😂😂

Na nieuwe iOS en ook met nieuwe phone indexeert een iPhone. Dus eerste dagen gebruikt iPhone meer.
Vond mijn telefoon vanmorgen volledig uitgeschakeld, naar bed gegaan op 17% (wel lang gesclapen ;) ).

Lees hier dat het na paar dagen beter wordt... ik kijk er naar uit.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
pjlgt schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:18:
[...]

Zou mooi zijn als er een optie komt om Focus helemaal uit te zetten. Vind de huidige implementatie echt niets toevoegen. Enkel irritant.
Wat bedoel je met helemaal uit? Je hoeft toch niets aan te zetten?

• basmobiel
m_a_rnix schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:12:
[...]

Mits je iCloud Photo Library aan hebt staan.
Ik begin een nieuwe iPhone (normaliter rond de 2 jaar) altijd lekker volledig leeg.

M'n foto's gaan automatisch naar OneDrive (die synct met NAS)... en ernaast nog Google Photos want dat werkt zo lekker en snel en was altijd gratis bij foto's in geoptimaliseerde resolutie, dat gebruik ik voor dagelijks foto's terug kijken die niet meer op m'n toestel staan.

[ Voor 7% gewijzigd door basmobiel op 23-09-2021 09:29 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:56:
[...]

Super Agent for Safari zal ik eens naar kijken. Is het een ad-blocker en cookie meldingen deleter in één? Heb nu Lockdown voor Privacy en die blokkeert ook het een en ander, maar geen cookies. Alhoewel die het systemwide doet, bedenk ik me nu.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Zo te lezen blijf ik nog lekker even op iOS 14 zitten.

Die widgets kunnen me allemaal sowieso niet boeien, echt 0,0 meerwaarde als je gewoon alle apps in mapjes hebt gestopt hoef ik niet van die grote dingen midden in mijn scherm. Hoef nu maar één keer naar links te vegen als ik al mijn 150 apps wil zien ze passen mooi op 2 pagina's.

En die Focus Mode lijkt me ook geen pretje als je geen notificaties meer kunt zien terwijl je phone unlocked is. Hier is echt niet goed over nagedacht, ik hoop dat ze dat terugdraaien voor ik overga.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
THE_BASE schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:36:
[...]

Super Agent for Safari zal ik eens naar kijken. Is het een ad-blocker en cookie meldingen deleter in één? Heb nu Lockdown voor Privacy en die blokkeert ook het een en ander, maar geen cookies. Alhoewel die het systemwide doet, bedenk ik me nu.
SA: “Super Agent is a browser extension that automatically fills out cookie consent forms for you based on your preferences. Voor ads moet je naar iets anders kijken; ik gebruik de Firefox extensie al jaren daarvoor.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Iemand die Noir heeft? Hoe ziet tweakers eruit in darkmode?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Royeboi schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:39:

Die widgets kunnen me allemaal sowieso niet boeien, echt 0,0 meerwaarde als je gewoon alle apps in mapjes hebt gestopt hoef ik niet van die grote dingen midden in mijn scherm. Hoef nu maar één keer naar links te vegen als ik al mijn 150 apps wil zien ze passen mooi op 2 pagina's.

En die Focus Mode lijkt me ook geen pretje als je geen notificaties meer kunt zien terwijl je phone unlocked is. Hier is echt niet goed over nagedacht, ik hoop dat ze dat terugdraaien voor ik overga.
Op zich vind ik iOS 15 wél een vooruitgang, zeker in snelheid en smoothness. Het is voor mij meer een iOS 14+. Alleen die Focus Mode had voor mij niet gehoeven, de kracht van Apple was toch altijd simplicity, maar ik vind dit allemaal te complex, m'n moeder hing gisteren al aan de telefoon. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Royeboi schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:39:

Je hoeft focus niet te gebruiken he, doe je er niets mee dan blijft het gewoon zoals het was.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 17:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik gebruik alleen de Sleep Focus, die ik aanzet via mijn Apple Watch, als ik ga slapen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
i2Paq schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:53:
Ik gebruik alleen de Sleep Focus, die ik aanzet via mijn Apple Watch, als ik ga slapen :Y)
Same here. Die vind ik erg handig!

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-09 10:23
Kun je "Niet storen" niet aanzetten? Dit werkt hetzelfde als bij iOS14 en staat ook bij die Focus Modes. Ik heb dit namelijk nu gedaan, omdat ik wel notificaties wil ontvangen als ik op mijn telefoon bezig ben, maar niet als ik hem weg leg (tevens ook voor mijn Apple Watch) :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:49:
[...]

Je hoeft focus niet te gebruiken he, doe je er niets mee dan blijft het gewoon zoals het was.
Dit inderdaad. ik doe er niets mee en ben erg blij met iOS15, alle apparaten zijn een stuk smoother geworden, vooral mijn iPad is een stuk beter geworden, het lijkt wel alsof de M1 chip nu pas echt werkt oid. Plus kleine verbeteringen zoals Weer-app, Kaarten-app. Oh, en de opdrachten van KaKu werken eindelijk nu! Heerlijk om de lampen uit te zetten in de slaapkamer door dat aan Siri te vragen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kassad op 23-09-2021 10:07 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Rivanov
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:58:
Ik vind het wel irritant/rommelig dat al die Safari extensions ook een iOS app hebben.
Geeft een hoop clutter in de App Bibliotheek.
Kom nooit in de App Library, dus daar stoor ik mij persoonlijk niet aan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
THE_BASE schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:36:
[...]

Geen ad-blocker. Daar gebruik ik AdGuard voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik vind het wel irritant/rommelig dat al die Safari extensions ook een iOS app hebben.
Ik dacht dat ik de enige die daar last van had. #OCD ;)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:26:
[...]

Wat bedoel je met helemaal uit? Je hoeft toch niets aan te zetten?
Ondanks dat het niet ‘aan’ staat, krijg ik toch geregeld meldingen van Focus. En heb daar toch echt helemaal niets mee gedaan. Heb nu wel alle vooraf toegevoegde Focus ‘profielen’ verwijderd. Enkel niet storen staat er nu nog. Kijken of dat helpt.

Verwijderd

Dylan93 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:14:
[...]

Heb je deze toevallig in een Focus mode zitten? Dan moet je in de Focus instellingen voor die modus iets met lockscreen notificaties aanzetten.

Notification Summary werkt trouwens ook een beetje verwarrend, apps die je daarin plaatst laten geen notificaties zien tot het moment dat jou summary klaar staat of tenzij je de "Show next summary" optie aan zet, mocht je deze gebruiken.
Blijkbaar een issue bij Microsoft zelf in de laatste build van de Outlook app :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWvV_sdkt0HdwSc4EFNnEGveqFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LZ3lyWHdMQM6tRL0kxhYUXFf.png?f=user_large

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
THE_BASE schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:29:
Rivanov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:31:
Die schakelt de Google AMP websites uit zodat ze gewoon als de normale pagina geopend worden, ipv de speciale AMP versie.
Geen google gebruiken om te zoeken maar een andere zoekmachine, oa zoals duckduckgo, dan wordt je ook niet naar de AMP website doorgeschakeld. Scheelt weer een extension. :)

• Rudie_V
Dat komt omdat updates alleen via de app store kunnen lopen, dus een extension update kan alleen via een app update.
Ander probleem, bijvoorbeeld voor ad-blockers die hun lijsten willen updaten, dat kan dus niet vanuit de extension en alleen via een app update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rudie_V schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:23:
[...]

Dat komt omdat updates alleen via de app store kunnen lopen, dus een extension update kan alleen via een app update.
Ander probleem, bijvoorbeeld voor ad-blockers die hun lijsten willen updaten, dat kan dus niet vanuit de extension en alleen via een app update.
Ja dat moeten ze even fixen met iOS 15.x of 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-09 12:18
Ik zag nog wel een aardige toepassing van Focus modes in the iPhone 13 Pro Camera Review van Austin Mann: een Focus mode voor tijdens gebruik van camera en video apps, met alles uit dan natuurlijk. Ook handig tijdens kijken naar Netflix en dergelijke, bedenk ik me nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Je hoeft die Focus Mode helemaal niet te gebruiken; je kunt ze een voor een verwijderen en dan heb je weer gewoon de oude situatie. Even een bepaalde focus aanklikken en helemaal onderaan kun je hem verwijderen.

Ik heb nu alleen nog de Niet storen focus.

Have Fun Funske

• Rudie_V
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:32:
[...]

Ja dat moeten ze even fixen met iOS 15.x of 16.
Fixen? Dat is 'by design'. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja nu nog wel, daarom moeten ze het fixen.
Het was vroeger ook “By design” dat je geen extensions in Safari had en PhoneOs1 had geen AppStore “by design”.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 23-09-2021 12:02 ]

• funske
pjlgt schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:18:
[...]

THE_BASE schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:47:
Alleen die Focus Mode had voor mij niet gehoeven, de kracht van Apple was toch altijd simplicity, maar ik vind dit allemaal te complex, m'n moeder hing gisteren al aan de telefoon. :+
Je hoeft die Focus Mode helemaal niet te gebruiken; je kunt ze een voor een verwijderen en dan heb je weer gewoon de oude situatie. Even een bepaalde focus aanklikken en helemaal onderaan kun je hem verwijderen.

[ Voor 22% gewijzigd door funske op 23-09-2021 12:33 ]

Have Fun Funske

• funske
.

[ Voor 99% gewijzigd door funske op 23-09-2021 12:34 ]

Have Fun Funske

• Rudie_V
Donstil schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:43:
[...]

Ja nu nog wel, daarom moeten ze het fixen.
Het was vroeger ook “By design” dat je geen extensions in Safari had en PhoneOs1 had been AppStore “by design”.
Het is geen geheim dat Apple graag de controle houdt om jou de beste en veiligste gebruikerservaring te bieden. :D (nee ik werk niet bij Apple)

Maar ik vermoed dat de hele Extensions APi die Apple gebruikt in Safari(MacOS/IOS/iPadOS) nog ondergeschikt is aan de WebExtensions API die Chromium en Firefox gebruiken. Door het missen van functies kan bijvoorbeeld uBlock Origin niet op Safari draaien, het zou kunnen met beperkingen, maar dat wilde de ontwikkelaar Raymond Gorhill niet. Daarom is uBlock Origin ook verdwenen voor Safari op MacOS.

Wat ik ook raar vond is dat ik een extension via de app moest configureren en dat dit niet via Safari zelf kon.

• MarcoC
funske schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:39:
[...]

Notificaties zijn gedempt als ik mijn iPhone gebruik met de nieuwe "Niet storen"-modus, dat was bij de oude situatie niet zo (en is ook niet aan te passen). Dus je kan de oude situatie niet herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
MarcoC schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:24:
[...]

Notificaties zijn gedempt als ik mijn iPhone gebruik met de nieuwe "Niet storen"-modus, dat was bij de oude situatie niet zo (en is ook niet aan te passen). Dus je kan de oude situatie niet herstellen.
Bij mij waren notificaties altijd al gedempt tijdens Niet Storen modus als je je iPhone gebruikt.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Royeboi schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:38:
[...]

Bij mij waren notificaties altijd al gedempt tijdens Niet Storen modus als je je iPhone gebruikt.
Je kon het instellen. Er was een knopje waarmee je kon kiezen of je tijdens 'Do Not Disturb' notificaties helemaal gesilenced wilde hebben of alleen terwijl je telefoon vergrendeld is. Dat lijkt nu inderdaad niet meer te kunnen.

Ik zit er een beetje dubbel in. Ik vind het wel een verbetering, al maakt dit het ook weer ingewikkelder. Toen do not disturb voor het eerst kwam, kreeg ik regelmatig support calls van mensen waarvan hun telefoon niet meer rinkelde. Blijkbaar per ongeluk aangezet. Dat zal nu wel weer gaan gebeuren.

Maar voor de power users is het weer net niet genoeg. Leuk, die automations, maar in de praktijk gebruik je alleen het schedule en dat kon eerder ook al. Weet je wat pas een goede toevoeging zou zijn? Dat je een Focus kunt activeren tijdens een afspraak in je agenda! Dat had ik ooit op een Nokia E71 en dat was een van de fijnste functies ooit. Nooit meer per ongeluk gebeld worden tijdens een vergadering. Dat ze dat er nu (meer dan 10 jaar later!) nog steeds niet in hebben zitten...
Rudie_V schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:23:
[...]

Het is geen geheim dat Apple graag de controle houdt om jou de beste en veiligste gebruikerservaring te bieden. :D (nee ik werk niet bij Apple)

Maar ik vermoed dat de hele Extensions APi die Apple gebruikt in Safari(MacOS/IOS/iPadOS) nog ondergeschikt is aan de WebExtensions API die Chromium en Firefox gebruiken. Door het missen van functies kan bijvoorbeeld uBlock Origin niet op Safari draaien, het zou kunnen met beperkingen, maar dat wilde de ontwikkelaar Raymond Gorhill niet. Daarom is uBlock Origin ook verdwenen voor Safari op MacOS.

Wat ik ook raar vond is dat ik een extension via de app moest configureren en dat dit niet via Safari zelf kon.
Ja dat soort zaken zijn nog net onhandig. Soms via die apps, soms in Safari.

Wij komen daar wel uit natuurlijk maar of de mainstream dat ook gaat snappen moet ik nog maar zien.

• MarcoC
Royeboi schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:38:
[...]

Dat kon je dus instellen in iOS 14, en niet in iOS 15.

• MarcoC
PhilipsFan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:45:
[...]

Je kon het instellen. Er was een knopje waarmee je kon kiezen of je tijdens 'Do Not Disturb' notificaties helemaal gesilenced wilde hebben of alleen terwijl je telefoon vergrendeld is. Dat lijkt nu inderdaad niet meer te kunnen.

Ik zit er een beetje dubbel in. Ik vind het wel een verbetering, al maakt dit het ook weer ingewikkelder. Toen do not disturb voor het eerst kwam, kreeg ik regelmatig support calls van mensen waarvan hun telefoon niet meer rinkelde. Blijkbaar per ongeluk aangezet. Dat zal nu wel weer gaan gebeuren.

Maar voor de power users is het weer net niet genoeg. Leuk, die automations, maar in de praktijk gebruik je alleen het schedule en dat kon eerder ook al. Weet je wat pas een goede toevoeging zou zijn? Dat je een Focus kunt activeren tijdens een afspraak in je agenda! Dat had ik ooit op een Nokia E71 en dat was een van de fijnste functies ooit. Nooit meer per ongeluk gebeld worden tijdens een vergadering. Dat ze dat er nu (meer dan 10 jaar later!) nog steeds niet in hebben zitten...
Het is geen verbetering. Een verbetering is het aanbieden van additionele functionaliteit. Er is nu functionaliteit weggehaald die in iOS 14 (en eerder zat), die ik gebruikte. Dat is een verslechtering. Sterker nog, ik gebruikte de oude "Do Not Disturb"-modus permanent sinds 2012 op de manier die ik omschreven heb. Waarom wordt deze functionaliteit weggehaald? Het is ook nog eens relatief simpel op te lossen, namelijk een extra optie "Notificaties ook dempen tijdens gebruik ja/nee" toevoegen. :/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uit het niets :?

Ik had er 1 in, ineens geluidje van disconnect en toen, nou dit dus…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGXr0fT4JrzjOvaxEaEgNGo4-1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHjEiW1UhKYO7OBDhjHcXtvL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Vorkie op 23-09-2021 14:01 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
MarcoC schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:17:
[...]
Het is geen verbetering. Een verbetering is het aanbieden van additionele functionaliteit. Er is nu functionaliteit weggehaald die in iOS 14 (en eerder zat), die ik gebruikte. Dat is een verslechtering. Sterker nog, ik gebruikte de oude "Do Not Disturb"-modus permanent sinds 2012 op de manier die ik omschreven heb. Waarom wordt deze functionaliteit weggehaald? Het is ook nog eens relatief simpel op te lossen, namelijk een extra optie "Notificaties ook dempen tijdens gebruik ja/nee" toevoegen. :/
Irritant voor je. Maar er veranderen voortdurend dingen en soms is het prettig en soms heel vervelend. Ik hoop voor je dat het terugkomt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Eindelijk is de date+timepicker in de agenda app weer bruikbaar en duidelijk.
Dat kleine scrollding met toetsenbordje voor de tijd in de vorige iOS was drama. En dan klapte de datum ook op een vage manier uit waardoor je nooit zag of je de start- of einddatum aan het wijzigen was.

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 23-09-2021 16:46 ]

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Tom schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:40:
Eindelijk is de date+timepicker in de agenda app weer bruikbaar en duidelijk.
Dat kleine scrollding met toetsenbordje voor de tijd in de vorige iOS was drama. En dan klapte de datum ook op een vage manier uit waardoor je nooit zag of je de start- of einddatum aan het wijzigen was.
Ik was dus niet de enige! Zie nu idd dat dat teruggedraaid is. Gelukkig!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Hebben anderen dit ook? Sinds deze update is de fotostream niet beschikbaar in de foto-toevoeg modus, bijvoorbeeld in mail. Je kan wel foto’s toevoegen, maar niet uit de fotostream. In de Foto’s-app werkt de fotostream wel gewoon.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:13
Heb de laatste tijd "last" van het volgende.

Mijn alarm staat ingesteld op 06:00 uur.
Normaal gesproken (voor ios15) ging ik dan slapen met m'n AppleWatch om en dan ging het alarm af op m'n AppleWatch dmv tap's op de pols, geluidloos dus.
Vooral mijn vrouw was hier heel blij mee.

Nu, als het alarm afgaat maakt de telefoon ook geluid......heel irritant.
Heb trouwens het idee dat dit niet gebeurd als ik de telefoon op de lader zet.
Maar ik laad m'n telefoon alleen op als het nodig is, en niet standaard iedere nacht.

Niet storen staat ingesteld van 22:00 tot 10:00, en toch geluid.....

Weet iemand hoe ik dit moet fixen naar de oude situatie ?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Bij mij werkt dit als ik het alarm instel op het horloge en niet op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 17:02
.
Edit, soft reset did the trick.

[ Voor 93% gewijzigd door EHA1337 op 24-09-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Nou, dat 2FA systeem van Apple is dus ook wel ruk.
Ik had net mijn NAS omgezet naar 2FA met Apple (en toevallig ook de Synology app SecureSignIn aangezet als back-up, ik kreeg namelijk geen back-up codes).

Nu heeft wachtwoorden beheer op mijn iPad gewoon de 2FA verwijderd. En ik kan dus geen code meer aanmaken. En daarmee dus ook 2FA via OTP uitzetten. Hoe krijg je het verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Net geupgrade naar iOS 15.0

Hebben andere mensen ook de melding in Instellingen dat hun opslag bijna vol is? Met zo'n rood notificatie icoontje(irritant :P)
Ik klik erop maar er gebeurt niks. Had dus al een hoop apps verwijderd, maar notificatie blijft staan.

Vervolgens naar instellingen --> algemeen --> iPhone opslag, en heb ik nog 21 GB vrij (waarschijnlijk had ik hiervoor ook meer dan genoeg ruimte vrij).

Blijkt dus een bug te zijn....
https://appleinsider.com/...laguing-some-ios-15-users

Heb overigens een iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag net bij overzetten van de apps en data van mijn iPhone 11 pro (iOS 14.8) naar de 13 pro (iOS 15) dat de apps van "van Dale" woordenboeken ook weer werken. Zoals bv De Dikke van Dale en Groot woordenboek Engels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Niet helemaal ios15 specifiek... Maar dit is het topic dat het meest over het OS gaat dus here we go:

Ik mag graag bij het douchen ff youtube kijken/luisteren. Maar om één of andere vreemde reden gaat die (enkel in Youtube voor zover ik kan ontdekken) opeens vanzelf "next" of "previous" of "pauze" doen op de videos.

Iemand enig idee wat dit is? Kan het zijn dat die het opvangt als een soort voice command?

Er komen geen druppels op het scherm, dus het is geen ghost touches....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevlar01 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:36:
Net geupgrade naar iOS 15.0

Hebben andere mensen ook de melding in Instellingen dat hun opslag bijna vol is? Met zo'n rood notificatie icoontje(irritant :P)
Ik klik erop maar er gebeurt niks. Had dus al een hoop apps verwijderd, maar notificatie blijft staan.

Vervolgens naar instellingen --> algemeen --> iPhone opslag, en heb ik nog 21 GB vrij (waarschijnlijk had ik hiervoor ook meer dan genoeg ruimte vrij).

Blijkt dus een bug te zijn....
https://appleinsider.com/...laguing-some-ios-15-users

Heb overigens een iPhone 8.
Even je toestel 'geforceerd' herstarten
klik en los de bovenste geluidsknop
klik en los de onderste en houd powerbutton ingedrukt tot Apple teken verschijnt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 21:18
Iemand hier die "Lastpass" gebruik op zijn iOS device? Op mijn Android telefoon kan ik makkelijk wanneer ik mijn wachtwoord wijzig dit gelijk laten wijzigen binnen mijn Vault, echter vraagt Lastpass niet om de wachtwoord wijziging op te slaan.

Mis ik een optie of kunnen password managers dergelijke handelingen niet binnen iOS? (lijkt me sterk voor zo'n simpele handeling?)

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDuJa
Crazy4ever schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:02:
Iemand hier die "Lastpass" gebruik op zijn iOS device? Op mijn Android telefoon kan ik makkelijk wanneer ik mijn wachtwoord wijzig dit gelijk laten wijzigen binnen mijn Vault, echter vraagt Lastpass niet om de wachtwoord wijziging op te slaan.

Mis ik een optie of kunnen password managers dergelijke handelingen niet binnen iOS? (lijkt me sterk voor zo'n simpele handeling?)
Eerst gebruikte ik ook LastPass, maar deze dienst biedt deze functie niet aan op iOS. Toen de app vertaald werd ben ik overgestapt naar 1Password. Hierbij kan je wijzigingen wel direct opslaan! 1Password bevalt ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Mar.tin schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:22:
[...]

Heb je een applewatch en draag je die tijdens het doesen?
Nee was het maar zo simpel. :+ op vakanti3 was het erger, en dat was ook een gehorigere douche. Daarom.dacht ik aan iets van audio als trigger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hackus schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:09:
[...]

Even je toestel 'geforceerd' herstarten
klik en los de bovenste geluidsknop
klik en los de onderste en houd powerbutton ingedrukt tot Apple teken verschijnt.
Thx, geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen.
Denk dat ze dit er uit moeten gaan patchen ben ik bang.
Voordeel is dat ik nu wel een hoop onnodige apps zelf heb opgeschoond door ze te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
kevlar01 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:30:
[...]

Thx, geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen.
Denk dat ze dit er uit moeten gaan patchen ben ik bang.
Voordeel is dat ik nu wel een hoop onnodige apps zelf heb opgeschoond door ze te verwijderen :)
Geforceerd herstarten is totaal zinloos. Dit is een bug en is al vele malen gemeld.Zal zeer waarschijnlijk in de komende update opgelost zijn.

https://www.macrumors.com...torage-almost-full-alert/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:11
Vorkie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:59:
Uit het niets :?

Ik had er 1 in, ineens geluidje van disconnect en toen, nou dit dus…

[Afbeelding]
Er is een kwaliteitsprogramma van Apple voor de AirPods Pro. Dit issue, het niet (goed) kunnen verbinden valt daar ook onder. Ik zou even contact zoeken met Apple Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25
[...]

Als een tierelier. Je logt in op de site en je krijgt gewoon de 2FA code op je keyboard, één tik en het is gedaan. Wat mij betreft is dit Apple zoals het moet horen: ziet er verder weinig bijzonder uit maar het werkt perfect.
Instellen kun je ook gewoon met een long press op de QR-code, en dan toevoegen.
Ja ok. Voor op de mobiel is het handig.

Maar voor desktop gebruik is het weer minder.
Ik gebruik dagelijks een stuk of 8 2FA voor werk/prive.

Dan moet ik gaan zoeken tussen alle entries.. niet handig.
Nu heb ik gewoon een app kluis met alle 8 mn 2FA codes onder elkaar, waarmee ik op mn desktop allemaal tegelijk mn websites openzet.

Zou fijn zijn als Apple er toch een soort app van maakt. of 2FA bovenaan in wachtwoorden zet.

[ Voor 11% gewijzigd door roT- op 24-09-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:43
Ik wil mijn Google Photos gedag zeggen en alles importeren in Apple Photos. Welke apps raden jullie aan om duplicates uit Apple Photos te verwijderen? Ik zie meerdere apps in de store, maar benieuwd naar ervaringen hier.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:58
UnitedJunk schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:18:
Ik wil mijn Google Photos gedag zeggen en alles importeren in Apple Photos. Welke apps raden jullie aan om duplicates uit Apple Photos te verwijderen? Ik zie meerdere apps in de store, maar benieuwd naar ervaringen hier.
Ik zou dit ook wel willen (gedag zeggen tegen Google Photo's) maar wat ik echt mis in Apple Photo's is Family Sharing. Ik wil de foto's van mijn vrouw en van mij gewoon in een overzicht. Bij Google gaat dit prima. Bij Apple heb ik dit nog niet gevonden.

Je kan wel een gezamenlijke album aanmaken maar daar komen de foto's volgens mij niet automatisch in terecht. Of is dit inmiddels al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
La1974 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:23:
[...]

Ik zou dit ook wel willen (gedag zeggen tegen Google Photo's) maar wat ik echt mis in Apple Photo's is Family Sharing. Ik wil de foto's van mijn vrouw en van mij gewoon in een overzicht. Bij Google gaat dit prima. Bij Apple heb ik dit nog niet gevonden.

Je kan wel een gezamenlijke album aanmaken maar daar komen de foto's volgens mij niet automatisch in terecht. Of is dit inmiddels al opgelost?
Ja hoor, je kunt Smart Albums maken.

https://support.apple.com...rt-albums-pht6d60ca71/mac

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:58
Op dit site staat:

Opmerking: Slimme albums die je op je Mac aanmaakt, worden niet weergegeven in Foto's op je iPhone of iPad.

Dus dat werkt deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
UnitedJunk schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:18:
Ik gebruik daar gemini voor. op mn mac en dan met een pkg :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Zijn er meer mensen waarbij de adresbalk in Safari soms helemaal wit is, waardoor je de url nog amper kan lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
WayLikeMark schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:47:
[...]

Ik gebruik daar gemini voor. op mn mac en dan met een pkg :7
Thanks. Gemini 2 (Mac) heeft al veel duplicates gevonden, dus dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:21:
Zijn er meer mensen waarbij de adresbalk in Safari soms helemaal wit is, waardoor je de url nog amper kan lezen?
Ja heel irritant, paar keer gemeld al hier, zit er al sinds beta 2 ook al in ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Donstil schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:05:
[...]

Ja heel irritant, paar keer gemeld al hier, zit er al sinds beta 2 ook al in ofz.
Ah, dan ben ik 'gelukkig' niet de enige. Echt irritant inderdaad, heb het nu al een aantal keer gehad sinds de release.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Kon het niet zo snel terugvinden mijn probleem.

Wanneer ik de zoek/adres balk naar boven verplaats in safari, dan werkt het touch screen niet meer onderin het scherm.

Dus scrollen werkt dan niet meer. Reageert niet op mijn vinger beweging.
Wanneer ik in het midden of bovenin het scherm ga scrollen is er geen probleem.

Met de zoek/adres balk onderin is er ook geen probleem met het scrollen.

Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste