• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
La1974 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:23:
[...]

Ik zou dit ook wel willen (gedag zeggen tegen Google Photo's) maar wat ik echt mis in Apple Photo's is Family Sharing. Ik wil de foto's van mijn vrouw en van mij gewoon in een overzicht. Bij Google gaat dit prima. Bij Apple heb ik dit nog niet gevonden.

Je kan wel een gezamenlijke album aanmaken maar daar komen de foto's volgens mij niet automatisch in terecht. Of is dit inmiddels al opgelost?
Het gebrek aan gedeelde albums is echt een groot gemist. Ja, je kunt een gezamenlijk album maken maar hier zitten twee nogal grote nadelen aan:

1. De foto’s worden getoond op volgorde van toevoegen ipv volgorde van fotodatum

2. De foto’s worden niet in hun volledige resolutie gedeeld

omniscale.nl

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft iOS 15 meer vrije ruimte nodig om te installeren dan eerdere versies? Er wordt 3,56 GB gevraagd en ik heb maar 1 GB vrij op een 16 GB iPhone..

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
TheDuJa schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:44:
[...]

Correct! Dit kan wel even duren omdat het op de achtergrond gebeurd.
Dit bedacht ik me later nog, hoe gaat het eigenlijk met het overzetten van video's, deze worden niet gesynct?

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hier ook iPhone SE 2020 en iPad Air 3 bijgewerkt naar iOS 15. Nog niet echt veel irritant bugs gevonden, maar je voelt dat er nog wat bijschaving nodig is. Jammer, normaal ga ik pas over op een nieuwe major release een 3-4 maand na het online komen.

Voor de iPad was ik wel benieuwd, het zorgt er voor dat m'n iPad terug nieuw en 'fris' aanvoelt, en de kleine veranderingen zijn wel fijn. Dus die had ik sowieso meteen willen hebben. Met de iPhone had ik misschien nog wat gewacht. De jump van iPadOS 14 naar 15 is groter dan de jump van iOS 14 naar 15. Vooral omdat iPad OS 15 nu gelijkgetrokken wordt met de nieuwe features die vooral in iOS 14 zaten.

Wat me wel opviel is dat audio switching met de AirPods niet meer zo vlot is als vroeger? Ik heb vaak op het werk bvb m'n iPhone en iPad beide op het bureau liggen, beide verbonden met de AirPods. Op de devices ergens 'play' drukken (spotify, youtube, website met geluid, .,.) resulteerde in instant switching van de audio op de AirPods. Zo snel en foutloos (99 vs 100 keer goed) dat dit echt wel aanvoelde als de typische "apple magic" (zeker als je het frustrerende bluetooth pairing geneuzel gewend bent met devices die niet in het apple eco system zitten).

Nu gebeurt het vaak dat ik de AirPods opnieuw moet pairen, vooral met de iPad. En dan worden ze steeds opnieuw gepaired als 'niet jouw AirPods' of iets wat daarop gelijkt. Dat houden ze dan even vol, tot het opnieuw raak is. Of dat het switchen niet meer zo foutloos loopt.

Het is de laatste dag wel al beter, dus geen idee waar het aan ligt.

Dit is een feature die ik (onbewust) wel veel gebruikte, dus hopelijk komt het terug op dat foutloze niveau van iOS 14

Trouwens, kan iemand aub bevestigen dat de drie bolletjes bovenin op de iPad nieuw zijn voor iOS 15?? Erg handig! En stuk makkelijker en vlotter om splitscreen te initiëren dan het swipen van icoontjes. Vroeger kon je dan enkel splitscreen doen met icoontjes uit de task bar onderin omdat je anders geen toegang had tot het icoontje zelf om te slepen. En dat ging vaak ook niet perfect (snapte vaak naar de slide over view, ik verkies split view).

Als die drie bolletjes al aanwezig waren in iOS 14 ga ik me heel dom voelen :+ :+ Maar het viel me nu pas op.

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
Af en toe na FaceID gaat het slotje wel open maar ik kan het niet weg swipen. En het geluid bij het typen voelt buggy aan omdat er een vertraging tussen zit. Meer last van? (Op een iPhone 13)

[ Voor 5% gewijzigd door DBreda op 25-09-2021 10:02 ]

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
DBreda schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:02:
Af en toe na FaceID gaat het slotje wel open maar ik kan het niet weg swipen. En het geluid bij het typen voelt buggy aan omdat er een vertraging tussen zit. Meer last van? (Op een iPhone 13)
Dat eerste had ik laatst ook een keer, ik kwam met geen mogelijkheid in het hoofdscherm. Uiteindelijk bleek focus in de weg te zitten. Toen ik die uitschakelde liep het weer als een zonnetje.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Volgens de status bar zit de accu op 79%, volgens de tekst is ie laatst opgeladen tot 78% en volgens de grafiek zit ie op 100%. Iemand die weet hoe dit zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFz-xHVPV04MFJ6a8HKbTo5EZAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85hL5ZJG2VR4RASjCbPPipTZ.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Ik probeer 2 iCloud email adressen toe te voegen, maar wat ik ook doe, het lukt niet.
Bij het invullen van de gegevens zie je het wieltje even draaien en daarna gebeurt er niks.
Andere e-mail adressen zoals Gmail en Outlook kunnen wel succesvol worden toegevoegd.

Iemand anders hier ook last van? Of iemand die hier een fix voor heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2021 11:32 ]

Nieuwe iPad en iPhone komt met iOS15, versie 19A340. Die loopt 6 versies achter, en is updaten aan te raden. +-350mb naar versie 19A346

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:00:
Volgens de status bar zit de accu op 79%, volgens de tekst is ie laatst opgeladen tot 78% en volgens de grafiek zit ie op 100%. Iemand die weet hoe dit zit?

[Afbeelding]
Achter Batterijconditie staat>Onderhoud. Dat betekent dat je accu niet meer zo goed is. Je kunt er op klikken voor meer informatie. Waarschijnlijk ben je toe aan een vervanging. Die genoemde 100% slaat volgens mij op de 100% oplaadcapaciteit die nog over is..

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoNL op 25-09-2021 14:22 ]

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 08:02
Danielson schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:30:
[...]

Dit bedacht ik me later nog, hoe gaat het eigenlijk met het overzetten van video's, deze worden niet gesynct?
Bij mijn zijn de video’s via iCloud gesynchroniseerd hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:53
Hoe gaan jullie om met dubbele wachtwoorden in de Keychain van Apple icm 2factorauthenticatie? Ik krijg bijvoorbeeld een melding dat mijn wachtwoord gebruikt wordt voor zowel Nas.local, ipadres Nas en externe naam Nas. Dit klopt natuurlijk echter kan ik nu niet de code voor 2 factorauthenticatie instellen…

Iemand dit ook gehad en een oplossing gevonden? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:07
hk12nl schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:25:
Hoe gaan jullie om met dubbele wachtwoorden in de Keychain van Apple icm 2factorauthenticatie? Ik krijg bijvoorbeeld een melding dat mijn wachtwoord gebruikt wordt voor zowel Nas.local, ipadres Nas en externe naam Nas. Dit klopt natuurlijk echter kan ik nu niet de code voor 2 factorauthenticatie instellen…

Iemand dit ook gehad en een oplossing gevonden? :)
Wat je zou kunnen proberen is de twee andere wachtwoorden te verwijderen en handmatig bij het inloggen op de andere URL's het wachtwoord te selecteren. Ik geloof dat die URL's dan automatisch worden toegevoegd aan dat record. Onhandig dat je die URL's inderdaad niet gewoon zelf kunt ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:03
Ik heb nu die Authenticator functie aangezet. Echter vult hij de code niet zelf in. Je moet eerst naar wachtwoorden, zoeken naar de site en daar de code kopiëren en invoeren. Dat zijn nogal wat stappen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RoRoNL schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:20:
[...]

Achter Batterijconditie staat>Onderhoud. Dat betekent dat je accu niet meer zo goed is.
Dat staat er al drie / vier jaar.. de accu is inderdaad niet meer zo goed als nieuw. Maar dat verklaart de data niet IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Super Agent for Safari lijkt niet meer te werken: krijg weer meldingen over cookies. Erg vreemd, hoe kan dit ineens weer omzeild worden?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:53
JSD00 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:05:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is de twee andere wachtwoorden te verwijderen en handmatig bij het inloggen op de andere URL's het wachtwoord te selecteren. Ik geloof dat die URL's dan automatisch worden toegevoegd aan dat record. Onhandig dat je die URL's inderdaad niet gewoon zelf kunt ingeven.
Je als ik handmatig inlog dan krijg ik evengoed nog 2 aparte inlogs in ‘wachtwoorden’. Ik snap wel wat je bedoeld want ik heb het wel een keer bij een inlog gezien. Best irritant dit. :)

Ik kan overigens wel een werkbare 2staps instellen als ik eerst 2 van de 3 verwijder. Als ik dan weer inlog en ze opsla dan blijft de 2staps wel bestaan.

Helaas blijf ik dan wel de melding krijgen dat het wachtwoord op meerdere plekken gebruikt wordt. De autist in mij wel dit wel weg hebben maar ik zal er voorlopig mee moeten leren leven denk ik😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waar heeft Apple de apps / updates nu weer verstopt ?

Vroeger opende je de appstore, en kreeg je de te installeren updates te zien, of welke recent geupdate waren.
Toen kwam het onder je 'profielfoto' te zitten, een heel lijstje met achterstallige updates ( dat heeft nooit goed gewerkt, soms na verversen gewoon een week later pas een update )

Maar nu gewoon niet te vinden in de appstore ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:31:

Vroeger opende je de appstore, en kreeg je de te installeren updates te zien, of welke recent geupdate waren.
Toen kwam het onder je 'profielfoto' te zitten, een heel lijstje met achterstallige updates ( dat heeft nooit goed gewerkt, soms na verversen gewoon een week later pas een update )

Daar zit het nog steeds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ1o-x9B6IfL2JHErPmPsJxXPu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3CxI7OfPMHvsduQmvnkTY1D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 26-09-2021 19:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:29

Gewoon de ‘App Store’ aanklikken en vasthouden. Daarna in het menu op ‘updates’ klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39

Gewoon onder je profielfoto.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hmm...
Ja, nadat je het een keer (extra) laat verversen, krijg ik hem idd ook weer

Weer updates van afgelopen week, niets automagisch .... dat was voorheen wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:53:
[...]

Hmm...
Ja, nadat je het een keer (extra) laat verversen, krijg ik hem idd ook weer

Weer updates van afgelopen week, niets automagisch .... dat was voorheen wel beter ;)
Dat heb ik nooit gebruikt eigenlijk, om problemen met apps te voorkomen doe ik het altijd handmatig.
(Niet dat ik ooit controleer of er wat mee is verder, zal wel tussen mijn orgel zitten)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Ik doe de updates ook altijd handmatig. Dan kan ik namelijk vooraf even bekijken wat er nieuw cq. veranderd is. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Soms schakel ik per ongeluk de high contrast functie in met triple click op de power button. Sinds iOS 15 krijg ik dan slecht ladende afbeeldingen zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHzLBsMpNAsOyThDikU18ZIuU7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYIAz4QtZQFRjanOXJ4Uec6o.jpg?f=fotoalbum_large

Is dat een bekend probleem? Een korte zoekactie levert me nu niet zo veel op.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ah, ik krijg dat als ik smart invert aan heb gehad, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYidtmfHy_5qOxuu3kc2U8s0RLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWUMNfEbFBbtDFCjg1AIMnIM.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds iPad os 15 heb ik in veel apps dit gekke on screen toetsenbordje staan, weet iemand hoe ik dit kan laten verdwijnen? Kan het nergens vinden helaas..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
m_a_rnix schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:41:
Ah, ik krijg dat als ik smart invert aan heb gehad, denk ik.
Thnx, ik wist even niet hoe dit heette. dit heb ik nu gewoon uitgezet via settings > toegankelijkheid > activeringsknop.

Nu herinner ik me inderdaad dat ik deze setting pré dark-mode gebruikte om 's nachts niet verblind te worden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb die automatisch draaien als ik bepaalde apps open.
- Shortcut 1 draait als de app geopend wordt kijkt of dark mode aan staat. Zo ja, Smart invert aan.
- Shortcut 2 zet Smart invert uit als de app gesloten wordt.

Heel handig, maar geeft idd glitches, die ook niet uitgaan als Smart invert weer uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
crazylegs schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:11:
[Afbeelding]

Sinds iPad os 15 heb ik in veel apps dit gekke on screen toetsenbordje staan, weet iemand hoe ik dit kan laten verdwijnen? Kan het nergens vinden helaas..
Heb je een hardware keyboard gekoppeld?
Je kunt die pop-up verwijderen via:

- Settings
- General
- Keyboard
- Shortcuts uitschakelen
- Predictive uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 08:35

Toppe

Oké ✅

Moet toegeven dat ik dat hide my mail best veel gebruik. In het verleden wel zelf gewerkt met een catch-all methode maar vrouwlief en ik gebruiken het zelfde domein dus die vlieger gaat niet meer op.

Top functie weer!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Rivanov schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:56:
[...]

Heb je een hardware keyboard gekoppeld?
Je kunt die pop-up verwijderen via:

- Settings
- General
- Keyboard
- Shortcuts uitschakelen
- Predictive uitschakelen
Heb je wellicht een screenshot? Kan de opties die je bedoelt zo niet 123 vinden.. of het komt door mijn NL instelling.. Heb idd een smart keyboard dr aan zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
crazylegs schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:37:
[...]

Heb je wellicht een screenshot? Kan de opties die je bedoelt zo niet 123 vinden.. of het komt door mijn NL instelling.. Heb idd een smart keyboard dr aan zitten
Instellingen > Algemeen > Keyboard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRwzenJDWeo022c0yLsUh_Z75Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRAICt99Y6Qk4f7R2IN0WYfG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ah thnx, miste nog 1 setting, nu is het weg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
Meer mensen het probleem dat airpod pro random begint te kraken of een halve seconde wegvalt? Ik merk het soms bij switchen naar een andere app maar ook gewoon willekeurig tussendoor. Had voor ios15 daar geen last van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
cracking cloud schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:54:
Meer mensen het probleem dat airpod pro random begint te kraken of een halve seconde wegvalt? Ik merk het soms bij switchen naar een andere app maar ook gewoon willekeurig tussendoor. Had voor ios15 daar geen last van.
Wat wil je, met zo'n username.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geen AirPod Pro hier maar valt wel af en toe weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:02
Nu iOS 15 uit is voor het publiek, zijn de beta's stable genoeg om als daily driver te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:21:
Nu iOS 15 uit is voor het publiek, zijn de beta's stable genoeg om als daily driver te gebruiken?
Vanaf juli al voor publieke testers ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:02
Hackus schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:33:
[...]

Vanaf juli al voor publieke testers ;)
Ja, weet ik. Echter, voor het publiek was iOS 14 de standaard versie. Nu iOS 15 iedereen uit is ben ik meer geneigd te denken dat de beta's stabieler zijn in juli bijvoorbeeld.

Dus, is de iOS 15(.1) beta een beetje te doen als daily driver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:59:
[...]

Ja, weet ik. Echter, voor het publiek was iOS 14 de standaard versie. Nu iOS 15 iedereen uit is ben ik meer geneigd te denken dat de beta's stabieler zijn in juli bijvoorbeeld.

Ja, heb de Dev beta al draaien, zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeVliegendeNLer schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:59:
[...]

Mijn ervaring is dat de Public Bèta’s vanaf het begin al erg goed zijn en prima te gebruiken op een daily. Maar daarvoor dus ook al. Het enige wat eens lastig kan zijn is dat een ING-app ofzo wel eens bricked kan raken en je moet wachten op een update van Apple of ING. Maar dat is al wel weer een paar jaar geleden dat dat gebeurde. Maar….. bij élke update kan alles weer anders zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Safari Extensions for iOS and iPadOS 15: A Roundup of Our Favorites

https://www.macstories.ne...roundup-of-our-favorites/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:00
https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
Na wat troubleshooten heb ik het idee dat het te maken heeft met bluetooth. Als ik mijn watch disconnect lijkt het probleem zich niet voor te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
Bij mij doorzoekt de Foto app niet alle foto’s. Als ik naar het album personen ga op mijn iPhone 13 Pro Max en iPad Pro dan heeft deze zo’n 29.000 van de 52.000 foto’s doorzocht en daarna worden er nog maar enkele foto’s per dag doorzocht.

De iPad Pro ging pas de 2e nacht aan de oplader indexeren, bij de iPhone 13 Pro Max de eerste nacht en daarna gebeurt er niet veel meer. Bij mijn inmiddels verkochte iPhone 12 Pro Max waren er na 5 nachten zelfs 0 foto’s doorzocht.

Meer mensen die hier last van hebben/hadden en en idee hebben hoe dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8HE0Jjn2KDl67uxxKa9D4FvAGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dix6xIlGBCwTr9R2Hqgzhd75.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:11
Gisteravond iPhone 13 geïnstalleerd en alle inhoud/instellingen overgenomen van iPhone 11.

Nu zat vanmorgen het hele huis rechtop in bed, want mijn wekker ging niet alleen op de iPhone
maar ook op de iPad af. (die ergens in huis lag 8)7 )

Heel vreemd want dit heeft hij nooit eerder gedaan, wel als telefoon gaat. maar nooit de wekker.
Nu heb ik al gezocht in instellingen en meldingen, maar kan zo snel deze optie niet vinden.

Wie weet waar ik dit ergens kan veranderen?

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:31
Sinds ik vorige week iOS 15 op mijn iPhone SE 2020 heb geïnstalleerd, heb ik continue een GPS pijltje bovenin het scherm staan naast de tijd. Ook merk ik dat de accu ook minder lang meegaat (nou is dat normaal bij een versie upgrade voor een paar dagen).

Inmiddels heb ik al de optie Herstel locatie en privacy uitgevoerd, en ook de rechten flink strak getrokken, van welke apps en iOS functies locaties mogen gebruiken. Vreemd genoeg, was het na die reset 2 dagen goed, maar sinds gisteren is het pijltje weer terug. Via privacy > locatievoorzieningen achterhaald dat het in Systeem zat, en dat het Zoek mijn iPhone is die dit veroorzaakt.

Deze heb ik om te testen uitgeschakeld, en het pijltje is weg. Nu is dit niet een blijvende oplossing, heeft iemand ook deze problemen, of een idee hoe dit op te lossen? Het is dus continue bezig mijn locatie op te halen en niet zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fox-Racing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:57:
Gisteravond iPhone 13 geïnstalleerd en alle inhoud/instellingen overgenomen van iPhone 11.

Nu zat vanmorgen het hele huis rechtop in bed, want mijn wekker ging niet alleen op de iPhone
maar ook op de iPad af. (die ergens in huis lag 8)7 )

Heel vreemd want dit heeft hij nooit eerder gedaan, wel als telefoon gaat. maar nooit de wekker.
Nu heb ik al gezocht in instellingen en meldingen, maar kan zo snel deze optie niet vinden.

Wie weet waar ik dit ergens kan veranderen?
Waarschijnlijk staat of stond dat aan in je 11, en is dat klakkeloos overgenomen/gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Hackus schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:17:
[...]

Waarschijnlijk staat of stond dat aan in je 11, en is dat klakkeloos overgenomen/gedeeld
Dat is het vreemde, ik heb dat met m'n 11 niet gehad.
althans niet de wekker functie die wordt doorgezet naar andere devices.

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fox-Racing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:03:
[...]

Dat is het vreemde, ik heb dat met m'n 11 niet gehad.
althans niet de wekker functie die wordt doorgezet naar andere devices.
Kijk maar eens in de 11 als je die nog hebt, en anders is het overgegaan via reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Hackus schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:09:
[...]

Kijk maar eens in de 11 als je die nog hebt, en anders is het overgegaan via reservekopie.
Weet je waar ik dat kan vinden in de instellingen?

Onder Mobiel Netwerk -> staat wel een optie -> Bel via andere apparaten (indien dichtbij)

Maar voor overige meldingen die door worden gegeven?

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb op mijn homescreen de Apple Maps widget staan, die standaard een knop voor zoeken en een knop voor gas stations heeft. Ik zou i.p.v. die gas stations knop eigenlijk een "nearby transit" knop willen hebben. Iemand enig idee of dat kan?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Kan ik de muziek controls op m'n lockscreen ergens uitschakelen?

Zowel m'n telefoon als Watch geven nu de hele dag het control ding aan voor de HomePods. Met het gevolg dat als ik als ik m'n telefoon in mijn zak steek en daarbij per ongeluk het volumeknopje raak het volume van de HomePods ineens richting de max schieten. Erg irritant.

Voorheen was die control widget er alleen als ik die zelf tevoorschijn haalde, dan bleef hij even op het lokt screen maar na een minuut of 10 ofzo was hij weer weg.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik ben een aantal maanden over naar iOS en bij mijn Android toestel kon ik heel makkelijk het alarm van de aankomende wekker uitschakelen wanneer ik zelf al vroeger wakker was geworden. (Dit kon via de notificatiebalk naar beneden te trekken en op een knop te drukken)

Deze functie mis in iOS, of is die er wel maar weet ik alleen nog niet hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Long-press op die wekker notificatie en dan "stop" kiezen volgens mij.

Edit: zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heJAWdJZWonDhLc1RpVk6ZE52fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mp6KXESujQTMbK3HPtrz1Tg0.png?f=fotoalbum_large

Oh, ik realiseer me nu dat dit enkel voor de "snooze" is. Als ie nog niet is afgegaan ga je gewoon naar je alarm-overzicht (in je clock app) en zet je hem uit.

[ Voor 86% gewijzigd door posttoast op 28-09-2021 13:45 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:18
En als je een apple Watch hebt krijg je na enige tijd een melding dat er gesignaleerd is dat je wakker bent en of je de wekker wilt overslaan.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
nielsn schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:40:
Ik ben een aantal maanden over naar iOS en bij mijn Android toestel kon ik heel makkelijk het alarm van de aankomende wekker uitschakelen wanneer ik zelf al vroeger wakker was geworden. (Dit kon via de notificatiebalk naar beneden te trekken en op een knop te drukken)

Deze functie mis in iOS, of is die er wel maar weet ik alleen nog niet hoe?
Ik gebruik het slaapschema ding van Gezondheid. Dat is een aparte wekker. Als die dan merkt dat je wakker bent (met je telefoon bezig voor je wekker) vraagt die vanzelf of die de wekker moet uitschakelen.

Niet hetzelfde. Maar ik moet zeggen: tot nu toe vraagt die het altijd, en heb nog geen false positives gehad ondanks dat ik er altijd uit moet voor de baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:54
Dank je wel voor de snelle antwoorden. Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
cazzer22 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:14:
Sinds ik vorige week iOS 15 op mijn iPhone SE 2020 heb geïnstalleerd, heb ik continue een GPS pijltje bovenin het scherm staan naast de tijd. Ook merk ik dat de accu ook minder lang meegaat (nou is dat normaal bij een versie upgrade voor een paar dagen).

Inmiddels heb ik al de optie Herstel locatie en privacy uitgevoerd, en ook de rechten flink strak getrokken, van welke apps en iOS functies locaties mogen gebruiken. Vreemd genoeg, was het na die reset 2 dagen goed, maar sinds gisteren is het pijltje weer terug. Via privacy > locatievoorzieningen achterhaald dat het in Systeem zat, en dat het Zoek mijn iPhone is die dit veroorzaakt.

Deze heb ik om te testen uitgeschakeld, en het pijltje is weg. Nu is dit niet een blijvende oplossing, heeft iemand ook deze problemen, of een idee hoe dit op te lossen? Het is dus continue bezig mijn locatie op te halen en niet zo nu en dan.
Ik heb dit ook op mijn iphone12 sinds de update naar ios15. En het lijkt er op dat er meer zijn die dit hebben:
https://discussions.apple.com/thread/253171826
https://forums.macrumors....ind-my-always-on.2312236/

Ik heb zelf een apple watch met watchos 8 erop geïnstalleerd.
vandaag de iPhoneXR van een collega voorzien van de upgrade naar ios15, deze heeft de "hollow arrow" niet. Zijn apple watch draait echter nog watchos 7. Ik zal eens zien wat er gebeurt nadat deze ook is geupdate naar watchos 8.

In het verleden heb ik vaker een probleem gehad met het continue aan staan/opvragen van location services. Ik heb het toen opgelost door een backup te maken en een restore uit te voeren van de iPhone. Wellicht dat dit nu weer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb een zoekslag gedaan voor wat betreft de keywoorden 'inzoomen', 'zoomen' en 'captive' maar niks kunnen vinden, dus bij deze mijn vraag:

Ondervindt iemand anders ook problemen met inzoomen onder iOS15? Sinds de update lukt het mij heel vaak niet om bijvoorbeeld een webpagina onder Safari of een foto in een fotoalbum in te zoomen door middel van twee vingers te 'spreiden', zoals ik dat altijd probleemloos deed voordat ik ben overgegaan op iOS 15. Ik heb een iPhone XS 64GB en heb vaker wel dan geen problemen met inzoomen. Een herstart van de iPhone heeft helaas niet geholpen. Overigens had ik het probleem direct al na het updaten. Voor de update geen problemen. In de tussentijd is er niks raars gebeurt met de iPhone en lijkt mij een hardware probleem vreemd aangezien het soms wel maar vaak niet lukt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
Dennisdn schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:15:
[...]

Mijn ervaring is dat de Public Bèta’s vanaf het begin al erg goed zijn en prima te gebruiken op een daily. Maar daarvoor dus ook al. Het enige wat eens lastig kan zijn is dat een ING-app ofzo wel eens bricked kan raken en je moet wachten op een update van Apple of ING. Maar dat is al wel weer een paar jaar geleden dat dat gebeurde. Maar….. bij élke update kan alles weer anders zijn ;)
🙋🏼‍♂️

Mn vriendin heeft ook na 3 jaar eens nieuwe telefoon, iPhone 13 Pro, kwam van een iPhone XS (perongeluk nog iOS14.8). Backup gemaakt, iPhone 13 Pro in gebruik genomen met daarop automatisch iOS15, backup hierop teruggezet. Nu werkt ING voor haar niet meer. En dat is wel echt een probleem want dan kun je niets meer digitaal, ook niet op desktop.

ING medewerker zegt “Oh dat is gek” en adviseert de standaard dingen die we al hebben geprobeerd (app verwijderen, iPhone naar fabrieksinstellingen, softe reset) en dat ze een melding maakt bij app-ontwikkeling maar hier volgt geen verdere terugkoppeling op.

Zijn er meer hier die dit probleem hebben? Met even googlen zag ik nog een paar gebruikers met dit euvel…

Zelf ben ik altijd up to date voor ik overstap naar een nieuwe iPhone, bij mij werkt de ING app wel. Wat wel opvalt op de Mijn ING web omgeving is dat er niet “iPhone 13 Pro Max” bij geauthoriseerde apparaten staat zoals normaal maar enkel de identifier “iPhone 14.3”

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bokkow schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:27:
[...]

🙋🏼‍♂️

Mn vriendin heeft ook na 3 jaar eens nieuwe telefoon, iPhone 13 Pro, kwam van een iPhone XS (perongeluk nog iOS14.8). Backup gemaakt, iPhone 13 Pro in gebruik genomen met daarop automatisch iOS15, backup hierop teruggezet. Nu werkt ING voor haar niet meer. En dat is wel echt een probleem want dan kun je niets meer digitaal, ook niet op desktop.

ING medewerker zegt “Oh dat is gek” en adviseert de standaard dingen die we al hebben geprobeerd (app verwijderen, iPhone naar fabrieksinstellingen, softe reset) en dat ze een melding maakt bij app-ontwikkeling maar hier volgt geen verdere terugkoppeling op.

Zijn er meer hier die dit probleem hebben? Met even googlen zag ik nog een paar gebruikers met dit euvel…

Zelf ben ik altijd up to date voor ik overstap naar een nieuwe iPhone, bij mij werkt de ING app wel. Wat wel opvalt op de Mijn ING web omgeving is dat er niet “iPhone 13 Pro Max” bij geauthoriseerde apparaten staat zoals normaal maar enkel de identifier “iPhone 14.3”
Op meegeleverde iOS15 of de laatste versie 19A346 ?
Hier werkt ING app (zakelijk) prima op 13 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Hackus schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:32:
[...]

Op meegeleverde iOS15 of de laatste versie 19A346 ?
Hier werkt ING app (zakelijk) prima op 13 Pro
Ja daar wordt het wat vaag want dan moet ik varen op wat mn vriendin zegt en er niet zo mee begaan is “als het maar werkt”. Ze zegt dat de app wel heeft gewerkt op haar nieuwe telefoon maar dat dat gisteren ineens niet meer zo was. Haar telefoon heeft inmiddels die laatste update binnen 15.0 wel gedaan.

Dus zoals het op mij over komt heeft het wel kort gewerkt op de meegeleverde iOS15 variant maar is het gezever begonnen na die kleine update.

Overigens het probleem is als volgt; ze kan de app openen en inloggen maar bij het ophalen van gegevens bevriest de app.

Dus de situatie:
Backup iOS14.8 > iOS15, die backup op teruggeplaatst, ING app wekte vermoedelijk > iOS15 update 19A346 > ING app stuk 😢

[ Voor 7% gewijzigd door bokkow op 28-09-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple brengt iOS 15.1 Beta 2 uit voor developers
versie: 19B5052f
Apple releases iOS 15.1 beta 2 and more to developers

@bokkow
Grote kans dat ze ongeduldig was, en wat te vlot met of updaten of app gebruiken terwijl alles nog aan het updaten was op de achtergrond.

[ Voor 90% gewijzigd door Hackus op 28-09-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Dicteren heb ik uit staan op het toetsenbord maar in Safari staat die knop nog wel. In die korte tijd al paar keer opgedrukt.

In Safari zie ik niet de mogelijkheid om dit uit te schakelen. Iemand een tip?

Is alleen als ik typ in de URL balk 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Hackus schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:10:
Apple brengt iOS 15.1 Beta 2 uit voor developers
versie: 19B5052f
Apple releases iOS 15.1 beta 2 and more to developers

@bokkow
Grote kans dat ze ongeduldig was, en wat te vlot met of updaten of app gebruiken terwijl alles nog aan het updaten was op de achtergrond.
Die kans is 100% maar ook onbewust. Suggereer je die 15.1 beta te proberen? Baat het niet dan schaadt het niet? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc Donald
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-11-2021
Hier op mijn iPhone 13 Pro en iPad ook geen geluid meer bij ontvangst email. Terwijl het wel staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGarfieldx
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-02 01:21

xGarfieldx

Webmaster/Owner

De ervaring met IOS 15 heb ik al tijdje met de Beta gedaan en viel me op dat de look wel fris was en andere indeling en nog meer optie's. Wel zijn er nog enkele fouten, want de batterij is helaas zo leeg, terwijl ik geen grote krachtige spellen speel, Township duurt hoog uit per dag ongeveer uurtje en Diggy Adventure nauwelijks, af en toe, Wordfeud in de avond als ik laad.

Ik gebruik hem meer voor de Apps als Facebook, whatsapp en surfen en dat gaat best wel oke, stabiel en geen probleem mee. We hebben hier onderscheid, mijn Partner heeft ook iPhone12 en iPad Air2 zonder Beta en ik draai op iPhone12 en iPad2019 beta IOS15 dus zo kom je tips en truc's wel tegen. Tot heden tevreden, alleen mogen nog kleine verbeteringen worden uitgevoerd, en ik weet niet of bij jullie zo is, mijn iPhone wordt soms even erg warm en dan koelt hij zich af.

webmaster en eigenaar van xGarfieldx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:04
Eric H schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:06:
En als je een apple Watch hebt krijg je na enige tijd een melding dat er gesignaleerd is dat je wakker bent en of je de wekker wilt overslaan.
Soort gelijk heb ik al lange tijd (jaren?) ook op mijn iPhone XR. Heb mijn AW vaak nog niet om als ik wel al wakker ben en het nieuws aan het lezen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Sinds ios 15 heb ik dat zodra ik m’n airpods in doe er op het vergrendelscherm gelijk een grote widget van apple music komt. Dit was voorheen niet. Ik luister nooit via apple music dus ik wil die hele banner niet. Weet iemand hoe je dit kan uitzetten?

• Eric H
bokkow schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:52:
[...]

Ja daar wordt het wat vaag want dan moet ik varen op wat mn vriendin zegt en er niet zo mee begaan is “als het maar werkt”. Ze zegt dat de app wel heeft gewerkt op haar nieuwe telefoon maar dat dat gisteren ineens niet meer zo was. Haar telefoon heeft inmiddels die laatste update binnen 15.0 wel gedaan.

Dus zoals het op mij over komt heeft het wel kort gewerkt op de meegeleverde iOS15 variant maar is het gezever begonnen na die kleine update.

Overigens het probleem is als volgt; ze kan de app openen en inloggen maar bij het ophalen van gegevens bevriest de app.

Dus de situatie:
Backup iOS14.8 > iOS15, die backup op teruggeplaatst, ING app wekte vermoedelijk > iOS15 update 19A346 > ING app stuk 😢
Werkt het volgende niet :

Inloggen op site van ING, daar gekoppelde apparaten verwijderen (dus de iPhone 14.8)
Ook op iPhone13 uitloggen uit app en app deinstalleren
Vervolgens de hele registratieprocedure opnieuw doorlopen.

Eric, Signing off !!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
drusloos schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:50:
Sinds ios 15 heb ik dat zodra ik m’n airpods in doe er op het vergrendelscherm gelijk een grote widget van apple music komt. Dit was voorheen niet. Ik luister nooit via apple music dus ik wil die hele banner niet. Weet iemand hoe je dit kan uitzetten?
Heb je de app geïnstalleerd? Zo ja, weggooien.
bokkow schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:07:
[...]

Die kans is 100% maar ook onbewust. Suggereer je die 15.1 beta te proberen? Baat het niet dan schaadt het niet? 😇
Dat kan je op zich veilig doen. Maar... is er nog geen melding voorbij gekomen dat de app gewoon geblokeerd is? Toevallig heb ik afgelopen week mijn ervaring bij de overstap naar de iPhone 12 beschreven vorig jaar. Er ging iets mis waardoor ik de app 2 of 3x achter elkaar opnieuw moest instellen. Dat ik daarbij nog tegelijk van iPhone én e-sim wisselde, vonden ze erg spannend en hebben ze uit security alles geblokkeerd.

Als dát zo is kom je in een leuke molen terecht van steeds 5 dagen wachten op post, daarna mét de post melden op het ING-kantoor, dan weer 5 dagen wachten op de volgende post en daarmee weer naar het kantoor. Ik was meer dan 3 weken verder voor ik weer online was.

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:31
F41R schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb dit ook op mijn iphone12 sinds de update naar ios15. En het lijkt er op dat er meer zijn die dit hebben:
https://discussions.apple.com/thread/253171826
https://forums.macrumors....ind-my-always-on.2312236/

Ik heb zelf een apple watch met watchos 8 erop geïnstalleerd.
vandaag de iPhoneXR van een collega voorzien van de upgrade naar ios15, deze heeft de "hollow arrow" niet. Zijn apple watch draait echter nog watchos 7. Ik zal eens zien wat er gebeurt nadat deze ook is geupdate naar watchos 8.

In het verleden heb ik vaker een probleem gehad met het continue aan staan/opvragen van location services. Ik heb het toen opgelost door een backup te maken en een restore uit te voeren van de iPhone. Wellicht dat dit nu weer nodig is.
Gelukkig dat ik niet de enige ben. :9

Wellicht dat ik dit weekend inderdaad een restore ga uitvoeren, maar dat is nogal een last resort, voelt best drastisch. Ik gebruik geen randapparatuur met mijn iPhone over bluetooth, heb geen Apple Watch (al zit ik wel te kijken om er 1 aan te schaffen...).

Mijn vrouw die een XR heeft, heeft dit probleem ook niet, het is echt vreemd wat de trigger is.

• bokkow
Eric H schreef op woensdag 29 september 2021 @ 07:08:
[...]

Werkt het volgende niet :

Inloggen op site van ING, daar gekoppelde apparaten verwijderen (dus de iPhone 14.8)
Ook op iPhone13 uitloggen uit app en app deinstalleren
Vervolgens de hele registratieprocedure opnieuw doorlopen.
Jaaaa, dat is deel van het probleem, ik kan wel bij mijn "Mijn ING" maar zij kan dat niet zonder een actieve app op haar telefoon. Die app moet je gebruiken om toegang te krijgen... Maar bedankt voor de suggestie!
Dennisdn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 07:36:
[...]

Dat kan je op zich veilig doen. Maar... is er nog geen melding voorbij gekomen dat de app gewoon geblokeerd is? Toevallig heb ik afgelopen week mijn ervaring bij de overstap naar de iPhone 12 beschreven vorig jaar. Er ging iets mis waardoor ik de app 2 of 3x achter elkaar opnieuw moest instellen. Dat ik daarbij nog tegelijk van iPhone én e-sim wisselde, vonden ze erg spannend en hebben ze uit security alles geblokkeerd.

Als dát zo is kom je in een leuke molen terecht van steeds 5 dagen wachten op post, daarna mét de post melden op het ING-kantoor, dan weer 5 dagen wachten op de volgende post en daarmee weer naar het kantoor. Ik was meer dan 3 weken verder voor ik weer online was.
Als ik jouw ervaring zo lees ben ik blij dat er nog geen bericht voorbij is gekomen dat de app is geblokkeerd... Man man, wat een ellende joh. Dalijk maar weer bellen met ING en kijken wat er valt te doen. Alle Storingen laat wel zien dat er meer zijn met issues met inloggen: https://allestoringen.nl/storing/ing/ maar het is de vraag of dat hetzelfde is als wat op haar iPhone gebeurt.

• Famous
Ik heb op de iPhone 13 Pro een update voor iOS 15 maar ik kan hem niet installeren omdat die de update niet kan controleren 8)7

Uitschakelen en opnieuw opstarten heeft geen zin.
Lekker irritant dat eentje bij de instellingen icoon..

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 13:21
Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:18:
Ik heb op de iPhone 13 Pro een update voor iOS 15 maar ik kan hem niet installeren omdat die de update niet kan controleren 8)7

Update weggooien via opslagbeheer en opnieuw downloaden.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
crypt0rr schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:19:
[...]

Update weggooien via opslagbeheer en opnieuw downloaden.
Wist niet dat dit kon, gelijk even proberen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bokkow schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:01:
[...]

Als ik jouw ervaring zo lees ben ik blij dat er nog geen bericht voorbij is gekomen dat de app is geblokkeerd...
Bij mij kwam die melding telkens bij het invullen van de 2staps-sms. De SMS kwam wel, maar bij het invullen van de code kwam dan de melding "contact opnemen met ING".

• Famous
Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:23:
[...]

Wist niet dat dit kon, gelijk even proberen! :)
Geeft dezelfde error nog steeds, werkt niet dus |:(

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Probeer eens te updaten (met kabel) via iTunes.

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 00:56

Ik heb er ook een staan die niet doorgaat op een iPad die al iOS 15(ale iPadOS dan) draait en heb hem ook op de iPhone 13 mini. Denk dat Apple een update onterecht heeft gepusht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Zojuist contact opgenomen met ING, ze weten nu meer dan gister, wij zijn blijkbaar niet de enige met issues.
De combinatie iPhone 13 (Pro) en de App schijnt problemen te geven en ze zijn bezig te achterhalen waar het door komt. Uiteraard wijzen ze wel eerst naar Apple maar goed, we gaan het meemaken. De medewerker gaf aan dat er mogelijk vandaag of morgen meer bekend zou zijn dus het heeft enige urgentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
bokkow schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:37:
Zojuist contact opgenomen met ING, ze weten nu meer dan gister, wij zijn blijkbaar niet de enige met issues.
De combinatie iPhone 13 (Pro) en de App schijnt problemen te geven en ze zijn bezig te achterhalen waar het door komt. Uiteraard wijzen ze wel eerst naar Apple maar goed, we gaan het meemaken. De medewerker gaf aan dat er mogelijk vandaag of morgen meer bekend zou zijn dus het heeft enige urgentie.
Hier werkt de ING app en Apple Pay (zowel bankpas als CC) gewoon goed.
robcoenen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:27:
[...]

Probeer eens te updaten (met kabel) via iTunes.
Blijkbaar kan ik iTunes niet installeren.
Voor de nieuwste versie is de iMac te oud en de iTunes versie beschikbaar voor oudere modellen kan ook niet omdat de software te nieuw is 8)7
fjjl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:36:
[...]

Ik heb er ook een staan die niet doorgaat op een iPad die al iOS 15(ale iPadOS dan) draait en heb hem ook op de iPhone 13 mini. Denk dat Apple een update onterecht heeft gepusht?
Het gekke is ook dat het gewoon iOS 15 is en niet 15.01 of iets..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:18:
[...]

Hier werkt de ING app en Apple Pay (zowel bankpas als CC) gewoon goed.
Grappig genoeg werk Apple Pay ook gewoon op haar iPhone, enkel de app niet.

Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:18:

Het gekke is ook dat het gewoon iOS 15 is en niet 15.01 of iets..
Zoals ik eerder schreef, loopt de meegeleverde versie van iOS15 een aantal versies achter op 19A346.
Zou VPN uitzetten mocht je dat gebruiken, en op je eigen WiFi waar je het toestel ook op hebt aangemeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 29-09-2021 13:01 ]

• Famous
Hackus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:01:
[...]

Zoals ik eerder schreef, loopt de meegeleverde versie van iOS15 een aantal versies achter op 19A346.
Zou VPN uitzetten mocht je dat gebruiken, en op je eigen WiFi waar je het toestel ook op hebt aangemeld.
Heb geen VPN en heb van alles geprobeerd maar niets werkt.
Las net in het iPhone 13 topic dat er vele met mij zijn die niet kunnen updaten.

Even wachten op Apple is het dus.

Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:10:
[...]

Heb geen VPN en heb van alles geprobeerd maar niets werkt.
Las net in het iPhone 13 topic dat er vele met mij zijn die niet kunnen updaten.

Even wachten op Apple is het dus.
Had je eerder misschien een Beta Profiel, dan zou ik die eerst verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Hackus schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:11:
[...]

Had je eerder misschien een Beta Profiel, dan zou ik die eerst verwijderen.
Nee, het is een 13 Pro, out of the box. Stock iOS waarmee die geleverd is,

De betas doe ik alleen op de “oude”.

Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:15:
[...]

Lol, daar had ik ff niet aan gedacht. Lijkt wel of ik alweer teveel gewent ben aan mijn 13 Pro

• Eric H
Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:15:
[...]

Ik kreeg gisteren een Xr van de zaak, had hier hetzelfde probleem mee met updaten.

Pas na een aantal pogingen (en kiezen voor het terugplaatsen van de backup via iCloud) liep de update wel mooi door.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
Grote kans dat iOS 15.0.1 vanavond het levenslicht ziet. iPhone 13 gebruikers kunnen op dit moment niet meer updaten en geen verse installatie (a.d.h.v. iTunes) uitvoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
robcoenen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:20:
Grote kans dat iOS 15.0.1 vanavond het levenslicht ziet. iPhone 13 gebruikers kunnen op dit moment niet meer updaten en geen verse installatie (a.d.h.v. iTunes) uitvoeren.

[Embed]
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/042/619/4ea.jpg

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iOS 15.1 public Beta 2 is beschikbaar

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Als je de joetoep app opent, je zoekt iets en speelt het af. Vervolgens verklein je hem en klikt op het volgende resultaat dan gebeurt er bij mij niets. Ben ík de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:50
Toppe schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:00:
Als je de joetoep app opent, je zoekt iets en speelt het af. Vervolgens verklein je hem en klikt op het volgende resultaat dan gebeurt er bij mij niets. Ben ík de enige?
Bij mij lijkt alles goed te gaan, er is vandaag wel een update geweest van de app. Heb je die al geüpdatet?
Misschien wordt het daarmee opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

AppleFan2007 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:10:
[...]

Bij mij lijkt alles goed te gaan, er is vandaag wel een update geweest van de app. Heb je die al geüpdatet?
Misschien wordt het daarmee opgelost.
Daarmee is ‘t opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Merkwaardig dat iPhone 13 gebruikers nu geen signed iOS 15 versie hebben om te herstellen.
Lijkt mij een foutje :9
Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste