Hier ook iPhone SE 2020 en iPad Air 3 bijgewerkt naar iOS 15. Nog niet echt veel irritant bugs gevonden, maar je voelt dat er nog wat bijschaving nodig is. Jammer, normaal ga ik pas over op een nieuwe major release een 3-4 maand na het online komen.
Voor de iPad was ik wel benieuwd, het zorgt er voor dat m'n iPad terug nieuw en 'fris' aanvoelt, en de kleine veranderingen zijn wel fijn. Dus die had ik sowieso meteen willen hebben. Met de iPhone had ik misschien nog wat gewacht. De jump van iPadOS 14 naar 15 is groter dan de jump van iOS 14 naar 15. Vooral omdat iPad OS 15 nu gelijkgetrokken wordt met de nieuwe features die vooral in iOS 14 zaten.
Wat me wel opviel is dat audio switching met de AirPods niet meer zo vlot is als vroeger? Ik heb vaak op het werk bvb m'n iPhone en iPad beide op het bureau liggen, beide verbonden met de AirPods. Op de devices ergens 'play' drukken (spotify, youtube, website met geluid, .,.) resulteerde in instant switching van de audio op de AirPods. Zo snel en foutloos (99 vs 100 keer goed) dat dit echt wel aanvoelde als de typische "apple magic" (zeker als je het frustrerende bluetooth pairing geneuzel gewend bent met devices die niet in het apple eco system zitten).
Nu gebeurt het vaak dat ik de AirPods opnieuw moet pairen, vooral met de iPad. En dan worden ze steeds opnieuw gepaired als 'niet jouw AirPods' of iets wat daarop gelijkt. Dat houden ze dan even vol, tot het opnieuw raak is. Of dat het switchen niet meer zo foutloos loopt.
Het is de laatste dag wel al beter, dus geen idee waar het aan ligt.
Dit is een feature die ik (onbewust) wel veel gebruikte, dus hopelijk komt het terug op dat foutloze niveau van iOS 14
Trouwens, kan iemand aub bevestigen dat de drie bolletjes bovenin op de iPad nieuw zijn voor iOS 15?? Erg handig! En stuk makkelijker en vlotter om splitscreen te initiëren dan het swipen van icoontjes. Vroeger kon je dan enkel splitscreen doen met icoontjes uit de task bar onderin omdat je anders geen toegang had tot het icoontje zelf om te slepen. En dat ging vaak ook niet perfect (snapte vaak naar de slide over view, ik verkies split view).
Als die drie bolletjes al aanwezig waren in iOS 14 ga ik me heel dom voelen

Maar het viel me nu pas op.