• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik heb echt iets heel raars, ik hoop dat ik niet de enige ben. Als ik FaceTime met mijn vriendin op WiFi, dan hapert het beeld van mijn vriendin continu. Dus zij freezed steeds op mijn scherm. Op haar iPhone(11) ziet ze mij zonder haperingen. Zodra ik m’n wifi uitzet, zie ik haar ook helemaal smooth, maar zodra ik m’n wifi weer aanzet beginnen de haperingen (zelfs met warning driehoek).

Het gekke is dus, met whatsapp video call zien we elkaar wel gewoon zonder haperingen op WiFi, vandaar dat ik verdenk dat er een bug zit in FaceTime misschien ? Misschien in combinatie met iPhone 13?

Iemand hier ook last van?

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Ik loop tegen een gek dingetje aan wat ik niet kan plaatsen, Whatsapp downloadt bij mij foto’s, stickers, video’s et cetera pas als ik het gesprek open. Verversen op achtergrond staat aan, het lijkt niet uit te maken of ik op wifi of 4g zit. Iemand een suggestie?

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Toppe schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:00:
Als je de joetoep app opent, je zoekt iets en speelt het af. Vervolgens verklein je hem en klikt op het volgende resultaat dan gebeurt er bij mij niets. Ben ík de enige?
Heb ik al best wel een tijdje. Soms helpt het om de zoekresultaten te refreshen, soms compleet opnieuw zoeken, meer niet.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

shag-me schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:21:
Ik loop tegen een gek dingetje aan wat ik niet kan plaatsen, Whatsapp downloadt bij mij foto’s, stickers, video’s et cetera pas als ik het gesprek open. Verversen op achtergrond staat aan, het lijkt niet uit te maken of ik op wifi of 4g zit. Iemand een suggestie?
Ik denk dat het een bugje is in iOS15. Ik dacht gister "he wat gek, volgens mij al een week geen Business Whatsapp gehad". Tot ik die app opende, toen kwam er een hele berg binnen vallen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds vanmorgen een update met bugfixes voor WhatsApp in de App Store. Wellicht verhelpt het jullie problemen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:03
Ik loop loop op IOS15/iPhone 13 pro tegen het feit aan dat het mail-icon niet meer snel bijgewerkt wordt.

Voorbeeld: Komt een nieuwe email binnen, ik open hem, sluit mail app. In de mail app + op de mail icon staat er dan ook nog steeds een 1 (van ongelezen emails) maar de mails zelf zijn wel allemaal gelezen. Pas na X seconden verdwijnt de aanduidding.

Herkennen jullie dit? Zeer irritant.

• Toppe
  • Laatst online: 10:59

Toppe

Oké ✅

Mrk87 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:08:
Ik loop loop op IOS15/iPhone 13 pro tegen het feit aan dat het mail-icon niet meer snel bijgewerkt wordt.

Voorbeeld: Komt een nieuwe email binnen, ik open hem, sluit mail app. In de mail app + op de mail icon staat er dan ook nog steeds een 1 (van ongelezen emails) maar de mails zelf zijn wel allemaal gelezen. Pas na X seconden verdwijnt de aanduidding.

Wat voor service gebruik je? Ze zijn niet allemaal even snel. Ik gebruik Exchange en daar duurt het soms ook wel even.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Hier had ik ook last van. Sinds ik alleen op iCloud over ben en geen Gmail meer heb is het probleem opgelost. Valt samen met wat @Toppe vraagt.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39

Heb ik ook last van. iCloud en Exchange (Office365).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Rivanov schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:01:
[...]

Heb ik ook last van. iCloud en Exchange (Office365).
Ja, same here. iPhone 13 iOS15.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 23:23

Daar heb ik geen last van icm hotmail en 2 verschillende exchange servers. Wellicht moet je de tijd nemen de mail echt te lezen :P

• shag-me

shag-me

-n0n3-

THE_BASE schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:00:
Sinds vanmorgen een update met bugfixes voor WhatsApp in de App Store. Wellicht verhelpt het jullie problemen.
Zal updaten en dan eens kijken of het beter is!

Wat me ook opvalt, als ik de iPhone (13) uit slaapstand haal is het wifi icoontje weg, duurt even (alleen 4g in beeld) en dan verschijnt het wifi icoontje. Zou dit er mee te maken hebben? Overigens staat downloaden via 4g wel aan...

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
Ik merk een probleem met extensies in safari, met name 1password.

Op mijn iPad Pro M1 had ik 1password geactiveerd. Ik merkte dat veel websites zeer traag werden. Zet ik deze extensie uit, dan worden alle pagina’s bijna instant ingeladen.

Wie heeft ervaring met deze extensie en ziet hetzelfde?

De oude methode van 1password om wachtwoorden in te voeren vond ik handiger.

• mdebr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 19:16
Hoi Allemaal,

Ik stap over van Android (Galaxy S10) naar de iphone. Nu ben ik nog wel erg zoekende naar het foto management:

Bij android had ik:
- Camera foto's in een folder foto's
- Screenshots in de een folder screenshots plaats
- Whatsapp foto's in folder Whatsapp foto's
enzovoorts.

Bij IOS komt alles bij elkaar waardoor alles door elkaar heen gaat en alles on overzichtelijk wordt tenzij ik handmatig alles naar andere mappen gooi (google foto's?)

Hoe gaan jullie hiermee om qua workflow? Ik had ondertussen wel meer verwacht van IOS en mis vast iets...

PS: Ik gebruik ook snapseed veel voor foto bewerking, maar ik moet via snapseed een foto openen in plaats van dat ik via een google photo of de stock app fotos bekijk en dan kan zeggen "edit in Snapseed").

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mdebr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:53:
Hoi Allemaal,

Ik stap over van Android (Galaxy S10) naar de iphone. Nu ben ik nog wel erg zoekende naar het foto management:

Bij android had ik:
- Camera foto's in een folder foto's
- Screenshots in de een folder screenshots plaats
- Whatsapp foto's in folder Whatsapp foto's
enzovoorts.

Bij IOS komt alles bij elkaar waardoor alles door elkaar heen gaat en alles on overzichtelijk wordt tenzij ik handmatig alles naar andere mappen gooi (google foto's?)

Hoe gaan jullie hiermee om qua workflow? Ik had ondertussen wel meer verwacht van IOS en mis vast iets...

PS: Ik gebruik ook snapseed veel voor foto bewerking, maar ik moet via snapseed een foto openen in plaats van dat ik via een google photo of de stock app fotos bekijk en dan kan zeggen "edit in Snapseed").
Foto’s openen, onderin albums en dan naar beneden. Heb je verschillende types. Screenshots heb ik bijvoorbeeld automatisch apart.

En heb je Snapseed geïnstalleerd? Normaal kan je hem via het delen icoon openen in een ander programma.

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07 23:52
Toppe schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:08:
[...]

Foto’s openen, onderin albums en dan naar beneden. Heb je verschillende types. Screenshots heb ik bijvoorbeeld automatisch apart.

En heb je Snapseed geïnstalleerd? Normaal kan je hem via het delen icoon openen in een ander programma.
Waar kan ik daar de foto's die met mijn camera zijn gemaakt vinden? Screenshots, selfies en screen recordings zijn wel apart. De foto's die met mijn camera zijn gemaakt staan tussen andere gedownloade dingen of foto's die ik via whatsapp binnenkrijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Runoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:55:
[...]

Waar kan ik daar de foto's die met mijn camera zijn gemaakt vinden? Screenshots, selfies en screen recordings zijn wel apart. De foto's die met mijn camera zijn gemaakt staan tussen andere gedownloade dingen of foto's die ik via whatsapp binnenkrijg.
Klopt. Gedownloade media komen niet in een aparte map. Het is denk ik vooral hoe je er zelf mee om gaat. Ik heb absoluut niet de wens alles apart te groeperen. Whatsapp slaat zelfs niets automatisch op. Enige wat ik via whatsapp krijg zijn kwarktassen ;)

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:23
Toppe schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:08:
[...]

Als je een device met macOS hebt kun je wel een slim album creëren. Omdat doorgestuurde foto's van whatsapp metadata verliest (Apparaat waarmee ze zijn gemaakt bv) zijn ze makkelijk in een apart album te plaatsen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Purejet schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:44:
[...]

Als je een device met macOS hebt kun je wel een slim album creëren. Omdat doorgestuurde foto's van whatsapp metadata verliest (Apparaat waarmee ze zijn gemaakt bv) zijn ze makkelijk in een apart album te plaatsen.
Ja, maar als je die uit hebt staan is het effect meteen weg, er wordt dan namelijk niets meer in je library ge-update.

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Hebben meer mensen last van een battery drain van Firefox op ios15? Zou ook aan de 13 pro kunnen liggen. Niet helemaal wetenschappelijk bewijs uiteraard, maar in settings geeft ie aan dat 26 min Firefox 35% van het batterijverbruik was, Safari 49 min en 16%…
Voor nu maar even terug op Safari dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:42
Hoe kijken jullie naar dit soort video’s:

YouTube: iOS 15 Settings You Need To Turn Off Now

Voor mijn gevoel hebben veel instellingen een doel en zijn die er niet voor niets.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Davidas
  • Nu online
lijphoofd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:03:
Hebben meer mensen last van een battery drain van Firefox op ios15? Zou ook aan de 13 pro kunnen liggen. Niet helemaal wetenschappelijk bewijs uiteraard, maar in settings geeft ie aan dat 26 min Firefox 35% van het batterijverbruik was, Safari 49 min en 16%…
Voor nu maar even terug op Safari dus
Ik heb de 13 Pro Max in combinatie met Safari en geen last van dit euvel.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:12
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:31 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Alekz87 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:18:
Hoe kijken jullie naar dit soort video’s:

YouTube: iOS 15 Settings You Need To Turn Off Now

Voor mijn gevoel hebben veel instellingen een doel en zijn die er niet voor niets.
Volgens mij is er een duidelijk onderscheid tussen (om het zo maar even te noemen) reclame opties en functionele opties.

De reclame opties mogen wat mij betreft idd uit.

De andere opties kunnen handig zijn in jouw specifieke usecase, maar dat hoeft niet per se.

Welke van de de door hen getoonde opties zijn er volgens jou ‘niet voor niets’? Ik heb eerlijk gezegd geen optie gezien die essentieel is voor de werking van je iPhone. De enige waar ik over twijfel zijn System Services, maar dat komt omdat niet precies duidelijk is wat al die opties nou precies doen.

(Ik heb overigens niet alles uitgezet wat zij aanraden. Ik heb bijv. een aantal dingen aangelaten die mobiele data gebruiken).

[ Voor 6% gewijzigd door Ethiron op 01-10-2021 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

-

[ Voor 100% gewijzigd door Ethiron op 01-10-2021 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

shag-me schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:42:
[...]

Zal updaten en dan eens kijken of het beter is!

Wat me ook opvalt, als ik de iPhone (13) uit slaapstand haal is het wifi icoontje weg, duurt even (alleen 4g in beeld) en dan verschijnt het wifi icoontje. Zou dit er mee te maken hebben? Overigens staat downloaden via 4g wel aan...
Hmm, ook na het updaten van Whatsapp blijft dit probleem bestaan. Ook is de wifi vaak even weg als ik het toestel vergrendel en weer ontgrendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
shag-me schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:11:
[...]

Hmm, ook na het updaten van Whatsapp blijft dit probleem bestaan. Ook is de wifi vaak even weg als ik het toestel vergrendel en weer ontgrendel.
Een iPhone verbreekt altijd de wifi verbinding als hij vergrendeld is. Denk dat het je nu pas opvalt dat het WiFi icoontje weg is omdat je er op bent gaan letten vanwege je problemen met WA.

Ik heb die issues al een tijdje met WA, nog voor de beta. Stickers komen bij mij wel goed binnen maar afbeeldingen en video worden inderdaad pas gedownload als ze geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

WayLikeMark schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Een iPhone verbreekt altijd de wifi verbinding als hij vergrendeld is. Denk dat het je nu pas opvalt dat het WiFi icoontje weg is omdat je er op bent gaan letten vanwege je problemen met WA.

Ik heb die issues al een tijdje met WA, nog voor de beta. Stickers komen bij mij wel goed binnen maar afbeeldingen en video worden inderdaad pas gedownload als ze geopend worden.
Thans, dat wist ik niet! Het WA probleem lijkt bij mij iets minder erg te zijn geworden sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als hij WIFI eruit gooit, hoe komen dan de berichten binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Famous schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:18:
Ik heb op de iPhone 13 Pro een update voor iOS 15 maar ik kan hem niet installeren omdat die de update niet kan controleren 8)7

Uitschakelen en opnieuw opstarten heeft geen zin.
Lekker irritant dat eentje bij de instellingen icoon..
iOS15 19A346 is weer signed nu, dus zou je moeten kunnen updaten nu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Hoe kom je daarbij? Alle devices van Apple zijn verbonden met de WiFi, ook al liggen ze in de kast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Hackus schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:46:
[...]

iOS15 19A346 is weer signed nu, dus zou je moeten kunnen updaten nu.
Even opnieuw downloaden en checken, thanks 8)

Edit; yes, werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 01-10-2021 08:59 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
Dennisdn schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:44:
[...]

Als hij WIFI eruit gooit, hoe komen dan de berichten binnen?
Via 4G/ 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:48:
[...]

Hoe kom je daarbij? Alle devices van Apple zijn verbonden met de WiFi, ook al liggen ze in de kast...
Nou het hele internet staat er vol mee en ben er zelf ook meermaals tegen aangelopen. Dit zie je door een gelockte iphone te openen, je ziet eerst kortstondig 4G/5G en daarna snel WiFi. Ook draai ik home assistant met een device tracker middels ping, alle iPhones in huis verdwijnen na een kwartier tot half uur omdat de WiFi verbinding wordt verbroken. Ze komen dan regelmatig nog even terug om berichten op te halen etc, vergelijkbaar met powernap op een Mac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Ik vind de white-noise opties van Achtergrondgeluiden die je via Toegankelijkheid aan kan zetten wel top, nu heb je daar niet meer een speciale app voor nodig. Alleen wel jammer dat de timer deze geluiden niet kan stoppen met de 'stop met afspelen' optie, je kan het alleen uitzetten door opnieuw op de knop te druk of in te stellen dat het stopt als je telefoon vergrendeld (maar dat is vaak te kort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
WayLikeMark schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Nou het hele internet staat er vol mee en ben er zelf ook meermaals tegen aangelopen. Dit zie je door een gelockte iphone te openen, je ziet eerst kortstondig 4G/5G en daarna snel WiFi. Ook draai ik home assistant met een device tracker middels ping, alle iPhones in huis verdwijnen na een kwartier tot half uur omdat de WiFi verbinding wordt verbroken. Ze komen dan regelmatig nog even terug om berichten op te halen etc, vergelijkbaar met powernap op een Mac.
Dan is er iets niet goed bij je ingesteld of je gebruikt te oude wifi... 0 problemen hiermee en in de omgevingen waar ik beheer.

Toevallig U-APSD / WMM Power Save uitgeschakeld? of niet ondersteund op je wifi.

Voor hoe je wifi ingesteld moet zijn voor Apple devices:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

shag-me schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Thans, dat wist ik niet! Het WA probleem lijkt bij mij iets minder erg te zijn geworden sinds de laatste update.
helaas blijft WA één probleem, downloaden start pas na openen van de app. Nu wel kunnen constateren dat het probleem zich onafhankelijk van wifi of 4g voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Vorkie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Dan is er iets niet goed bij je ingesteld of je gebruikt te oude wifi... 0 problemen hiermee en in de omgevingen waar ik beheer.

Toevallig U-APSD / WMM Power Save uitgeschakeld? of niet ondersteund op je wifi.

Voor hoe je wifi ingesteld moet zijn voor Apple devices:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202068
Ik heb hier een nieuwe Deco set, maar zal eens testen op de Ziggo wifi en posten of dat verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38
Iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt (niet mijn foto)?
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/fpHuuyeK5dRwOrjaD_8f3HLA6yg9OimM9_4DxVtX0fg.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=d3f746724964f267a9af9c82ab2d539b88ebbec6

Had 't gisteren opeens aanstaan, dat je door die albums (dacht tracks?) kunt scrollen op je lockscreen. Krijg het nu niet meer, geen idee waarom.

edit, ah zelfde hier, geen duidelijke oplossing (was niet verbonden met Airpods of ATV):
https://www.reddit.com/r/...d_into_this_for_a_moment/

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 01-10-2021 10:48 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet dan magisch werken, want liggen hier wat iPhones in gebruik zonder Sim erin. En de meeste iPads hebben al helemaal geen simslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WayLikeMark schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Het hele internet staat er niet vol mee, want het is simpelweg niet waar dat iPhone’s dit zomaar/altijd doen. Het zou ook helemaal nergens op slaan om dat altijd te doen ivm dataverbruik. De iPhone wil juist het liefst WiFi. Het is een relatief zeldzaam fenomeen.

Dit kan zich voor doen als je netwerk nogal brak is en je WiFi-assistentie aan hebt staan; zet dat eens uit (onder Mobiel Netwerk) en kijk wat het doet. Ook kan een misconfiguratie in je router/AP dit veroorzaken. Tenslotte is er weleens een bug geweest met lc, al is dat lang gelden. Je kan kijken of dat helpt; Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Systeem -> Netwerken & draadloos (toggle UIT). Daarnaast kan je tool het gewoon mishebben natuurlijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:40
Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Mijn jongste gebruikt een iPhone voor youtube en heeft er ooit een prepaid kaartje in gehad.
Die is eruit, en toch krijgt hij berichten binnen.

Dus wat je zegt, klopt niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
15.0.1 nu te downloaden (600Mb voor iPhone 13 Pro)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc9YbRBaW3TsLrHA85cxC_yEl8w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qRG82WeAaYjHq9539RDXebPf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 115% gewijzigd door _Bailey_ op 01-10-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en ontgrendelen via Apple Watch nog steeds “stuk” na deze update…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUsvKQhYjVrfWlyXFEfUcq266C8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/88qzzc2XRmROti9dMGHFRJpD.png?f=fotoalbum_large

“It just works” 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:49

Mr. Freeze

¡GO!

_Bailey_ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:26:
en ontgrendelen via Apple Watch nog steeds “stuk” na deze update…

[Afbeelding]

“It just works” 8)7 8)7
misschien dat de watch nog een update nodig heeft?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
misschien dat de watch nog een update nodig heeft?
Geen update beschikbaar voor de Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 08:22
_Bailey_ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:07:
15.0.1 nu te downloaden (600Mb voor iPhone 13 Pro)

[Afbeelding]
Bij mij werkt het na de update wel weer. Misschien je Watch eens herstarten en nog eens proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
baszzz schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:08:
[...]

Bij mij werkt het na de update wel weer. Misschien je Watch eens herstarten en nog eens proberen?
Na 4 herstarts van de Watch is het nu eindelijk gelukt!

edit: ik kan nu dus wel Ontgrendelen via Apple Watch aanzetten op mijn iPhone (13 Pro)
Vervolgens mondkapje opgedaan om te testen.

10 keer getest: slechts 1x werkt ‘t. 9x alsnog m’n pincode invoeren.
Echt top update dit 7(8)7 7(8)7

Lees op andere fora ook dat het nog steeds niet 100% werkt

[ Voor 35% gewijzigd door _Bailey_ op 01-10-2021 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:19:
[...]

Na 4 herstarts van de Watch is het nu eindelijk gelukt!

edit: ik kan nu dus wel Ontgrendelen via Apple Watch aanzetten op mijn iPhone (13 Pro)
Vervolgens mondkapje opgedaan om te testen.

10 keer getest: slechts 1x werkt ‘t. 9x alsnog m’n pincode invoeren.
Echt top update dit 7(8)7 7(8)7

Lees op andere fora ook dat het nog steeds niet 100% werkt
Nah toch 1 keer meer dan op 15.0 oftewel met 15.0.10 is het opgelost :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:10
Ik heb Apple music en nul songs op mijn lokaal device opgeslagen toch zegt de iPhone in het Settings/General/About menu dat ik 5 songs zou hebben. Is dit een bug? Als ik via de Files app kijk wat lokaal op de iPhone staat, vind ik nergens een muziekbestand. Dus waar komt die 5 vandaan?

Ik heb ook vanuit de Apple Music app zelf niks gedownload. (Er is ook geen Download folder zichbaar binnen de Apple Music app, die er wel komt als je wat download).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:36
ook geen proefprojectje aangeklikt in Garage Band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je kunt bij settings > storage doorklikken op Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Tom schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:23:
Je kunt bij settings > storage doorklikken op Music.
Dank je. Daar zie ik inderdaad de 5 Songs dan staan. Gekke is in de Apple Music app heb ik gewoon de optie ze te downloaden (die optie wordt vervangen om de download te verwijderen als je het wel gedownload had). Apple music app heeft ook geen download folder. Dus het blijft gek. Maar ik weet nu wel, welke 5 het zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door SAICRJMPM op 02-10-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:25
Zijn er hier gebruikers van OTP Auth die overgestapt zijn naar de built in 2FA functie van Apple wachtwoorden? Raden jullie dit aan of is het beter om een gescheiden 2FA app te gebruiken?

Ik ben zelf best tevreden over OTP Auth want het maakt icloud backups en je kan je accounts ook op je macbook en apple watch zien. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de Apple implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:25
Ik heb een issue met het storage gebruik bij een nieuwe iPhone 13 Pro. In eerste instantie alles overgezet. Toen viel op dat foto's 50GB gebruikte en de systeemgegevens 30GB. Terwijl bij de iPhone XR waar het vandaan kwamdit 5GB voor foto's was en 12 GB systeemgegevens.

Hierop een reset gedaan en opnieuw gestart (dus geen backup teruggezet). In eerste instantie 5GB voor foto's en 10GB systeemgegevens. Inmiddels liep langzaam systeemgegevens tot 60GB op. Vandaag is er 30 GB naar de foto's geschoven, waardoor deze weer 50GB groot is op de telefoon en de systeem gegevens 30GB is. In mijn UDM Pro kan ik ook zien dat de iPhone alle foto's aan het downloaden is, ondanks dat de instelling aanstaat dat hij geoptimaliseerde opslag moet aanhouden. Ik vermoed dat die 30GB systeem gegevens uit foto's bestaat. Apple heb ik inmiddels om support gevraagd, maar die gaan er nog mee bezig. Gelukkig had ik direct een senior aan de telefoon die het ook niet snapte.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik heb de hele avond lopen worstelen om mijn iPhone 13 Pro uit de laatste beta te krijgen via Itunes

Mijn probleem met ios 15 was eigenlijk dat mijn telefoon regelmatig niet uit niet storen kwam volgens mijn tijdschema, dus dacht de beta zal dit vast wel hebben opgelost.
Met de beta kwam het dus ook wel is voor, maar waar ik plotseling tegen aan liep was dat ik regelmatig gemiste oproepen had.
Wat bleek dus dat mijn beltoon volume laag stond omdat het volume hoog/laag van bijvoorbeeld multimedia ook de hoogte regelde van mijn beltoon volume
Kreeg het maar niet goed, dus dacht even terugzetten via volume omhoog/omlaag en power button naar recovery zoals ik al jaren doe, werkte niet en kreeg constant een 2009 fout melding.
Andere software vinden was ook een hele zoektocht ook zonder succes en ik had de moed opgegeven tot dat ik de DFU optie ergens tegen kwam.

Het was dus even spannend maar gelukkig met deze optie helemaal weer teruggezet en ik blijf maar weg bij ios beta in vervolg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Nog niet zo lang geleden had je in de Cellular opties op de iPhone de optie bij 4G om VoLTE aan te zetten (bellen over het 4G netwerk).

Ik zie die optie niet meer. Betekent dit dat kpn gestopt is dit aan te bieden? (Ik heb een kpn abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 06:43:
Nog niet zo lang geleden had je in de Cellular opties op de iPhone de optie bij 4G om VoLTE aan te zetten (bellen over het 4G netwerk).

Ik zie die optie niet meer. Betekent dit dat kpn gestopt is dit aan te bieden? (Ik heb een kpn abonnement)
Op 5G staat het in ieder geval nog wel in de opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cghN02zfPMGpbEQq2fg8rQUZ3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Avsq6EaqqVm8UZKvVS4NUnoY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

kevlar01 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:30:
[...]

Thx, geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen.
Denk dat ze dit er uit moeten gaan patchen ben ik bang.
Voordeel is dat ik nu wel een hoop onnodige apps zelf heb opgeschoond door ze te verwijderen :)
Zojuist iOS 15.0.1 geïnstalleerd en het issue is verholpen. Het stond ook bij de release notes vermeld overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 01:46:
Mijn probleem met ios 15 was eigenlijk dat mijn telefoon regelmatig niet uit niet storen kwam volgens mijn tijdschema, dus dacht de beta zal dit vast wel hebben opgelost.
Helaas, die bug heb ik ook hardnekkig en zat in de 15 beta's maar nu ook in de gewone 15. Door op het lockscreen dan de niet-storen even te openen gaat het weg, soms moet ik het 2x doen.

Even volhouden tot een nieuwe update denk ik. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor het de-installeren van een beta; profiel verwijderen en een weekje wachten op de volgende update die je dan uit de beta haalt. Tegenwoordig gaat die opvolging zo snel dat even wachten minder werk is dan een rollback via iTunes.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 03-10-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Iemand die mij kan helpen? Mijn batterij heeft nogal te lijden van het verbruik van de App Store.
En dat terwijl ik de app na gebruik altijd meteen geforceerd stop?!?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrd_JzJ3AjnKa2iEY1smb4YDBzQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oJjnVISkdLDW28TctN3Pl8kx.png?f=fotoalbum_large

70% is toch niet normaal?!?
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan voorkomen / oplossen. Ik heb al eens opnieuw opgestart en geforceerd opgestart, maar ik krijg het niet weg.
Overigens had ik dit bij iOS14 ook al, daarom was ik ook blij dat iOS15 kwam en dacht dat ik er dan vanaf zou zijn.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:50
funske schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:10:
Iemand die mij kan helpen? Mijn batterij heeft nogal te lijden van het verbruik van de App Store.
En dat terwijl ik de app na gebruik altijd meteen geforceerd stop?!?[Afbeelding]

70% is toch niet normaal?!?
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan voorkomen / oplossen. Ik heb al eens opnieuw opgestart en geforceerd opgestart, maar ik krijg het niet weg.
Overigens had ik dit bij iOS14 ook al, daarom was ik ook blij dat iOS15 kwam en dacht dat ik er dan vanaf zou zijn.
Aangezien er staat dat het vooral achtergrondactiviteit is zou ik ververs op achtergrond eens uitzetten.
Misschien dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mocht ik hier niet goed zitten met mijn vraag, laat het weten.

Ik wil mijn Google photos overzetten naar iCloud. Dit lukt makkelijk, maar de photos overzicht wordt een totale puinhoop! Ik had gehoopt dat het op datum gesorteerd zou worden in de iCloud en photos app. Maar alle Google photos worden bovenop de rest van de foto’s gegooid. De recent map wordt een puinhoop. Onder de Library zie je dan wel de zelf gemaakte foto’s, maar vanuit je camera wordt je altijd doorverwezen naar de recent map. (We hebben het over +100gb foto’s/video’s uit Google)

Hoe goed Apple dingen uit weet te denken met apps en lay-outs, de photos app is echt een doorn in mijn oog

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29

Aiii

何これ

NinjaKiwiNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:20:

Ik wil mijn Google photos overzetten naar iCloud. Dit lukt makkelijk, maar de photos overzicht wordt een totale puinhoop! Ik had gehoopt dat het op datum gesorteerd zou worden in de iCloud en photos app. Maar alle Google photos worden bovenop de rest van de foto’s gegooid. De recent map wordt een puinhoop. Onder de Library zie je dan wel de zelf gemaakte foto’s, maar vanuit je camera wordt je altijd doorverwezen naar de recent map. (We hebben het over +100gb foto’s/video’s uit Google)

Hoe goed Apple dingen uit weet te denken met apps en lay-outs, de photos app is echt een doorn in mijn oog
Recents is recents, nogal wiedes dat dat niet op datum van maken is. Tik onder op Library en je hebt je foto's op datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
AppleFan2007 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Aangezien er staat dat het vooral achtergrondactiviteit is zou ik ververs op achtergrond eens uitzetten.
Misschien dat dit helpt.
Bij 'Ververs op achtergrond' staat de App Store helemaal niet bij. En als ik hem helemaal uitzet werken een hoop apps niet goed meer........

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ophidian schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:56:
Ik heb een issue met het storage gebruik bij een nieuwe iPhone 13 Pro. In eerste instantie alles overgezet. Toen viel op dat foto's 50GB gebruikte en de systeemgegevens 30GB. Terwijl bij de iPhone XR waar het vandaan kwamdit 5GB voor foto's was en 12 GB systeemgegevens.

Hierop een reset gedaan en opnieuw gestart (dus geen backup teruggezet). In eerste instantie 5GB voor foto's en 10GB systeemgegevens. Inmiddels liep langzaam systeemgegevens tot 60GB op. Vandaag is er 30 GB naar de foto's geschoven, waardoor deze weer 50GB groot is op de telefoon en de systeem gegevens 30GB is. In mijn UDM Pro kan ik ook zien dat de iPhone alle foto's aan het downloaden is, ondanks dat de instelling aanstaat dat hij geoptimaliseerde opslag moet aanhouden. Ik vermoed dat die 30GB systeem gegevens uit foto's bestaat. Apple heb ik inmiddels om support gevraagd, maar die gaan er nog mee bezig. Gelukkig had ik direct een senior aan de telefoon die het ook niet snapte.
Heb je meer opslag nu? In principe gooit je iPhone alles vol met foto’s volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
funske schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Bij 'Ververs op achtergrond' staat de App Store helemaal niet bij. En als ik hem helemaal uitzet werken een hoop apps niet goed meer........
In dat geval zou ik het zelf niet weten hoe je het kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:25
m_a_rnix schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Heb je meer opslag nu? In principe gooit je iPhone alles vol met foto’s volgens mij.
Nee, al jaren 128GB.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53
@funske ik zou eens proberen om zoveel mogelijk oude apps te verwijderen.
Ik denk dat hij iets probeert te updaten wat niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ronvgs schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:50:
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar hoe kom ik er achter welke apps dat zijn?
Als hij een app wil upgraden die niet meer voldoet aan de eisen van iOS 15, krijg je wel een mededeling en wordt de app verwijderd.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:46
Iets wat mij al langer een doorn in het oog is, en wat Apple in al die tijd gewoon niet op orde heeft is de Automatische Update functie.

In “General” voor updates van iOS staat dit bij mij aan, zowel voor donwloaden als installeren.
Maar dit heeft nog nooit gewerkt. Als er een update is, zoals nu naar 15.0.1 moet ik deze zelf aanzetten.

Dus wat nou, Automatic Updates ??

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric H schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:51:
Iets wat mij al langer een doorn in het oog is, en wat Apple in al die tijd gewoon niet op orde heeft is de Automatische Update functie.

In “General” voor updates van iOS staat dit bij mij aan, zowel voor donwloaden als installeren.
Maar dit heeft nog nooit gewerkt. Als er een update is, zoals nu naar 15.0.1 moet ik deze zelf aanzetten.

Dus wat nou, Automatic Updates ??
Volgens mij is het zo dat het wat later plaats vind om capaciteit te sparen.

Dus als je het aan zet. En je toestel aan de lader ligt moet het een van de nachten na de uitkomst gebeuren. Niet direct de eerste nacht.

15.0.1 is pas net uit, dus kan mij voorstellen dat die nog niet automatisch geïnstalleerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 03-10-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 11-09 12:51
Dennisdn schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:44:
[...]

Helaas, die bug heb ik ook hardnekkig en zat in de 15 beta's maar nu ook in de gewone 15. Door op het lockscreen dan de niet-storen even te openen gaat het weg, soms moet ik het 2x doen.

Even volhouden tot een nieuwe update denk ik. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor het de-installeren van een beta; profiel verwijderen en een weekje wachten op de volgende update die je dan uit de beta haalt. Tegenwoordig gaat die opvolging zo snel dat even wachten minder werk is dan een rollback via iTunes.
Heb het inmiddels gemerkt dat het aanwezig is, alle inspanning gisteravond voor niks geweest 😝. Wel erg slecht van Apple dit eerlijk gezegd dat het al een tijd aanwezig is en nogsteeds in 15.0.1 en 15.1 beta, dus komt erop neer dat ik niet storen maar niet moet gebruiken omdat ik gewoon gesprekken mis hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Volgens mij is het zo dat het wat later plaats vind om capaciteit te sparen.

Dus als je het aan zet. En je toestel aan de lader ligt moet het een van de nachten na de uitkomst gebeuren. Niet direct de eerste nacht.

15.0.1 is pas net uit, dus kan mij voorstellen dat die nog niet automatisch geïnstalleerd is.
Ik heb ook wel gezien dat een update na weken nog niet geïnstalleerd is als je dat niet handmatig doet. Dat er niks gebeurt zolang het niet nacht is en het apparaat niet aan de lading ligt is daarnaast ook niet echt handig bij een iPad die bijvoorbeeld maar incidenteel aan de lading ligt en dan meestal ook niet 's avonds of 's nachts.

MacOS is meestal beduidend sneller trouwens. (Maar ook daar vindt de automatische installatie alleen 's avonds of 's nachts plaats.)

Ik initieer installaties in elk geval vrijwel uitsluitend zelf, anders duurt het me veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kunnen jullie al je hide my email alias beheren via de webversie van icloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:07
Ronwiel schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:32:
Kunnen jullie al je hide my email alias beheren via de webversie van icloud?
Heb er geen problemen mee! Kun je gewoon hier doen als het goed is: https://www.icloud.com/settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NinjaKiwiNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:20:

Ik heb hier ook ooit mee gestoeid toen ik van Aperture naar iCloud foto’s ging.
Er is geen oplossing voor, de Recents view is voor recente bestanden en als je recent oude foto’s importeert staan die daar tussen.

De Meta data (mits goed geëxporteerd uit Google Photo’s) blijft wel bestaan, dus iCloud weer later wel wanneer (en waar) deze foto genomen is, uiteindelijk heb ik daarom zelf maar de oudste albums eerst gedaan en toen dat allemaal werd recent vanzelf weer echt recent met gemaakte foto;s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
JSD00 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:33:
[...]

Heb er geen problemen mee! Kun je gewoon hier doen als het goed is: https://www.icloud.com/settings/
Vreemd. Heb er een via de iphone ingesteld. Maar zie daar niks terug helaas. Beetje buggy nog dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Ronvgs schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:50:
Ik ben eens gaan kijken bij Algemeen=>iPhone-opslag naar apps die ik lang geleden voor het laatst geopend heb.
Helemaal onderaan waren een paar apps waar het download tekentje (wolkje met pijltje) bij stond. Die heb ik verwijderd en tot nu toe lijkt het alsof dat de oplossing is.
Het batterijgebruik van de app App Store daalt met de dag.

[ Voor 5% gewijzigd door funske op 04-10-2021 10:27 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dennisdn schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:44:
[...]

Ik heb inderdaad ook minimaal 1-2x per week dat hij niet niet-storen uitzet, ondanks dat de tijdspanne voorbij is. Hoop dat dit snel opgelost wordt, wat het is wel erg irritant. (iPhone 11 Pro Max) Vanochtend zag ik in Carplay dat ie er nog op stond, kijk niet heel vaak op mijn toestel.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mijn oude 11 Pro Max is naar dochterlief zodat ze af en toe kan FaceTime’n met de familie. Maar nu zegt iedereen dat ze niets zien, beeld is zwart.

Meer mensen die hier last van hebben op iOS 15?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:19
Toppe schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:59:
Mijn oude 11 Pro Max is naar dochterlief zodat ze af en toe kan FaceTime’n met de familie. Maar nu zegt iedereen dat ze niets zien, beeld is zwart.

Ik niet, gebruik mijn iPad hiervoor en soms mijn iPhone, die hebben beide niet dit probleem.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:59:

Ik ook niet. Heb je zelf al geprobeerd te FaceTimen met haar? Misschien houdt ze wel de vinger voor de camera? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
Hoe krijg ik deze irritante schermen weg? |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1z5XwX83l-jBVvQVGmlG79hdag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JHDH4mdUiqNXlSfpRpbHIRQb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Davidas dat is toch het multitasking menu binnen een app? Volgens mij kan je die iconen naar boven swipen?

Private relay: handelt deze nu alle DNS verzoeken af, dus ook die van apps? Gebruik nu namelijk Cloudflare, maar in het kader van 'eenvoudiger is altijd beter' ben ik benieuwd of dat nog nodig is.

Edit:
If a website, network, or service you're using isn't compatible with Private Relay, you can temporarily turn off Private Relay in iCloud Settings. You can also turn off Private Relay just for a specific network. If you turn off Private Relay, network providers and websites can monitor your internet activity in Safari.
Blijkbaar niet dus, omdat ook de DNS functie echt voor Safari is. Wel jammer, want als je ISP z'n DNS down is wordt dat dus niet opgevangen door iCloud Private Relay?

[ Voor 45% gewijzigd door Ronwiel op 04-10-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Davidas schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:00:
Hoe krijg ik deze irritante schermen weg? |:(

[Afbeelding]
Gewoon naar boven swipen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
Rivanov schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Gewoon naar boven swipen.
Ja, dat snap ik. Maar ik wil heel die feature niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Davidas schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar ik wil heel die feature niet.
Welke feature bedoel je dan? Die balk met open vensters of multitasking in zijn algemeenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
loeberce schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Welke feature bedoel je dan? Die balk met open vensters of multitasking in zijn algemeenheid?
Ik weet het niet, ik wil al die losse vensters niet van mijn mailboxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Davidas schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Ik weet het niet, ik wil al die losse vensters niet van mijn mailboxen.
Dan moet je niet meerdere Safari vensters openen. ;)
Dat doe je zelf. Dat is de App Shelve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Davidas in iOS 15 kan je multitasking niet meer uitschakelen. Kon voorheen wel via settings - homescreen. Misschien dat je het bij accesibility nog kan uitzetten, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
Rivanov schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Dan moet je niet meerdere Safari vensters openen. ;)
Dat doe je zelf. Dat is de App Shelve.
Maar dit zijn geen Safari vensters, zijn vensters van de standaard Apple Mail app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Davidas schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

Maar dit zijn geen Safari vensters, zijn vensters van de standaard Apple Mail app.
Als je in je mail zit, je dock om oog veegt, en dan weer op mail klikt, open je een nieuw venster van dezelfde mail app. Als je dat niet meer doet dan zal hij geen extra vensters meer aanmaken. Je kan ze sluiten door ze omhoog te vegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Zit er al een optie in Beta 15.1 om berichten die middels stroken binnen komen te markeren als gelezen? Zodat deze niet in het notificatiecentrum blijven staan? Echt irritant. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie baalt van iOS15, kan nog terug naar 14.8 (iPhone 12 en ouder)

edit: inmiddels niet meer. 14.8 is unsigned

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 06-10-2021 08:25 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Deze wallpapers zitten niet in iOS maar ben wel tegenkomen bij apple marketing, weet iemand hoe ik aan deze kan komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jI_2rDLeK-9KFNT1N5VUb_tzWl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZV3CdXaePG5UMluLzn6uEnPG.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: dit zijn iPhone 13 wallpapers en ik heb een Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulletdodger op 04-10-2021 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik heb soms dat de camera voor en achter niet meer werkt.
Er komt dat een blur en kan geen foto nemen.
Lijkt een bekend probleem. Anderen ook last van?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Bulletdodger schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:02:
Deze wallpapers zitten niet in iOS maar ben wel tegenkomen bij apple marketing, weet iemand hoe ik aan deze kan komen?

[Afbeelding]

Edit: dit zijn iPhone 13 wallpapers en ik heb een Pro.
Even zoeken op ‘iPhone 13’ wallpapers en je zal wel een site vinden waar je kan downloaden.
Maar om het je makkelijk te maken kan je op deze link klikken en ze downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
Sinds iOS 15 krijg ik het niet meer voor elkaar om tijdens stille modus toch geluid of trilling meldingen te ontvangen van een specifieke contact. Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste