Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
Nou, ik heb toch wel een issue nu......

Swipe naar beneden om de "search" bar te benaderen, maar deze krijg ik dus nu niet meer weg....
Zal waarschijnlijk de telefoon moeten herstarten om dit opgelost te krigen.... WTF.... !

Voor de volledigheid, als ik bijvoorbeeld iets intik in de search bar kan ik wel naar het resultaat (een app of internet pagina) maar als ik dit afsluit kom ik weer terug op het scherm met de searchbar....

Heel bijzonder dit...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xijTyJ7iGreF15_8KxihQY8tar4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xeymBe3nCoOHQeeduhYDlCMB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Eric H op 05-10-2021 13:04 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:19
thekvnz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:41:
Sinds iOS 15 krijg ik het niet meer voor elkaar om tijdens stille modus toch geluid of trilling meldingen te ontvangen van een specifieke contact. Iemand enig idee?
Is dit wanneer je bijvoorbeeld Niet storen aan hebt ofzo?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Nicj56 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Is dit wanneer je bijvoorbeeld Niet storen aan hebt ofzo?
Nee ik heb standaard mijn telefoon op stil staan. Dus de schakelaar om en trillen uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Eric H schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:59:

Zal waarschijnlijk de telefoon moeten herstarten om dit opgelost te krigen.... WTF.... !

Heel bijzonder dit..
Een keer herstarten was sneller en heel veel minder werk geweest dan hier een post plaatsen…

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 05-10-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Een keer herstarten was sneller en heel veel minder werk geweest dan hier een post plaatsen…
offtopic:
En met die post is het echt niet opgelost…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:36:
[...]
offtopic:
En met die post is het echt niet opgelost…
Als je een logischer startpunt van een probleemzoektocht weet dan herstarten leer ik die graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:39:
[...]

Als je een logischer startpunt van een probleemzoektocht weet dan herstarten leer ik die graag.
Zeker niet. Was sarcastisch bedoeld. Hij zegt zal waarschijnlijk moeten herstarten. En dat weet ik wel zeker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sinds iOS 15 starten video’s automatisch in Safari. Bijvoorbeeld als iemand hier op het forum een YouTube link deelt. Behoorlijk irritant als je het mij vraagt.

Weet iemand hoe je dit uitschakelt zonder “verminder beweging” te gebruiken onder toegankelijkheid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:17
Donstil schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:40:
Sinds iOS 15 starten video’s automatisch in Safari. Bijvoorbeeld als iemand hier op het forum een YouTube link deelt. Behoorlijk irritant als je het mij vraagt.

Weet iemand hoe je dit uitschakelt zonder “verminder beweging” te gebruiken onder toegankelijkheid.
Kan dit niet via Toegankelijkheid >> instellingen per app >> speel voorvertoningen af >> uit?

Of is dat een andere setting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:25:
[...]

Kan dit niet via Toegankelijkheid >> instellingen per app >> speel voorvertoningen af >> uit?

Aah daar Safari toevoegen had ik nog niet gevonden.
Dat lijkt hem wel te zijn.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:32:
Zit er al een optie in Beta 15.1 om berichten die middels stroken binnen komen te markeren als gelezen? Zodat deze niet in het notificatiecentrum blijven staan? Echt irritant. :)
Melding lang ingedrukt houden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
Dennisweb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:25:
[...]

Hallelujah! Dankjewel!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 13:14
Dennisdn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Dennisdn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:39:
[...]

Topictitel : [iOS15] Ervaringen & Discussie

Wordt een beetje een lege boel als niemand dit soort zaken kenbaar maakt.
Daarbij, misschien dat meer mensen er last van hebben en weten welke actie dit triggert.
Dan kan dat vermeden wrden tot Apple met een bugfix komt.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
WhatsappHack schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 01:28:
[...]

Melding lang ingedrukt houden.
Voor bijvoorbeeld berichten werkt dat inderdaad. Thx. Echter voor bv whatsapp werkt dat weer niet🤔

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
hk12nl schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:29:
[...]

Voor bijvoorbeeld berichten werkt dat inderdaad. Thx. Echter voor bv whatsapp werkt dat weer niet🤔
Vaak (ik weet niet of het ook in dit geval is) heeft het te maken dat Whatsapp een bepaalde API niet implementeert heeft die de iMessage app (natuurlijk) wel heeft geïmplementeerd.

Zo heb ik vaak mijn Airpods aan, alle berichten via iMessage worden netjes voorgelezen, Whatsapp berichten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:46
Iemand al mail draaien bij Apple middels de ‘Custom Domain’ mogelijkheid in iCloud+?

In de beta al even mee gespeeld en werkt tot nu toe erg prettig.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 13:09
Wanneer krijgen we weer notificaties? Is dat alleen beschikbaar in US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb mijn batterij widget op de 2e pagina staan, en elke keer als ik daar naar toe veeg zie ik het percentage van de ene waarde naar de andere waarde knipperen, alsof hij het percentage bijwerkt als je er naar toe swipted.

Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
crypt0rr schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:26:
Iemand al mail draaien bij Apple middels de ‘Custom Domain’ mogelijkheid in iCloud+?

Is al bekend of je er een catch-all op kan instellen? Ik gebruik voor elke inlog een apart adres...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ryur schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:38:
[...]

Vaak (ik weet niet of het ook in dit geval is) heeft het te maken dat Whatsapp een bepaalde API niet implementeert heeft die de iMessage app (natuurlijk) wel heeft geïmplementeerd.

Zo heb ik vaak mijn Airpods aan, alle berichten via iMessage worden netjes voorgelezen, Whatsapp berichten niet.
Hier wel, Siri leest de whatsapp berichten gewoon op. (Wel vaak 2x achter elkaar hetzelfde bericht). Waarbij het pas echt leuk wordt als er een heel gesprek op en neer gaat met meerdere mensen. Dan blijft Siri maar aan het praten. 8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:35
crypt0rr schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:26:

Zeker geprobeerd, werkt prima, maar kwam tot de conclusie dat de familie mijn domeinnaam niet kan gebruiken omdat zij geen iCloud+ hebben. Is dat nog zo dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:46
m_a_rnix schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Is al bekend of je er een catch-all op kan instellen? Ik gebruik voor elke inlog een apart adres...
Dat kan (nog) niet.

@traxxion dit durf ik je niet te zeggen, gebruik het los.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Donstil schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:40:

Cookies weigeren, dan kan je de YT videos niet bekijken op Tweakers dus spelen ze ook niet automatisch af :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
Echte telefoon kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Sinds ik weer een iPhone heb (13 Pro) krijg ik veel commentaar op de kwaliteit van mijn telefoongesprekken in de auto. Ik gebruik daarvoor Carplay.

Is er wellicht iets als ruisonderdrukking of weet ik veel wat een probleem kan zijn voor dat bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:07
traxxion schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

Zeker geprobeerd, werkt prima, maar kwam tot de conclusie dat de familie mijn domeinnaam niet kan gebruiken omdat zij geen iCloud+ hebben. Is dat nog zo dat je weet?
Je moet sowieso 'Family Sharing' ingesteld hebben in iCloud. Vervolgens deel je ook jouw iCloud opslag met je familieleden en kun je hen ook automatisch toevoegen met een e-mailadres op je eigen domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
KaiseRRuby schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:52:
Sinds ik weer een iPhone heb (13 Pro) krijg ik veel commentaar op de kwaliteit van mijn telefoongesprekken in de auto. Ik gebruik daarvoor Carplay.

Is er wellicht iets als ruisonderdrukking of weet ik veel wat een probleem kan zijn voor dat bellen?
Onder instellingen / toegankelijkheid / horen / audiovisueel vind je ruisonderdrukking.
Ik weet niet of dat je probleem verhelpt.

Is het alleen met CarPlay of ook aan het oor ?

[ Voor 4% gewijzigd door Banshee op 06-10-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
JSD00 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Je moet sowieso 'Family Sharing' ingesteld hebben in iCloud. Vervolgens deel je ook jouw iCloud opslag met je familieleden en kun je hen ook automatisch toevoegen met een e-mailadres op je eigen domein.
Oh inderdaad. Je moet iCloud+ delen en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
thekvnz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:41:
Sinds iOS 15 krijg ik het niet meer voor elkaar om tijdens stille modus toch geluid of trilling meldingen te ontvangen van een specifieke contact. Iemand enig idee?
Helaas heeft er nog niemand echt gereageerd op mijn vraag. Dus bij deze hoop ik dat iemand mij kan helpen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
thekvnz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Helaas heeft er nog niemand echt gereageerd op mijn vraag. Dus bij deze hoop ik dat iemand mij kan helpen:)
Vanuit het contact -> wijzig -> Beltoon -> altijd aan voor noodgevallen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2YlupwheJelljT43nMODticcW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHfTfmMa4nzIKKMZjGN205Y4.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
thekvnz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Volgens mij kan dat alleen bij het nieuwe focus. Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/HT204321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:54

Licko

ZVDK

Donstil schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 00:46:
[...]

Aah daar Safari toevoegen had ik nog niet gevonden.
Dat lijkt hem wel te zijn.

Thanks!
Bij mij zorgt bovenstaand er niet voor dat yt niet meer automatisch afspeelt binnen safari...

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Licko schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Bij mij zorgt bovenstaand er niet voor dat yt niet meer automatisch afspeelt binnen safari...
Hier helaas ook niet. Althans op sommige sites begint het nog te spelen, andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 14:07
Ik zie de optie ‘Laad externe afbeeldingen’ in Mail niet meer in settings. Wel zie ik de optie nog als ik via instellingen zoek maar als ik er dan op klik, gaat ie naar de Mail settings en is de optie niet meer zichtbaar. Meer mensen hiermee? Ik draai 15.0.1.

Ik heb private relay en mail privacy al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hoorde net van mijn zus (gewone iPhone 13) dat zij hetzelfde probleem heeft als ik (iPhone 13 Pro): wel verbinding met wifi maar geen internet. Terwijl het internet wel gewoon werkt.

Niet altijd, soms. Niet precies vast te stellen hoe dat komt.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31
KaiseRRuby schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:20:
Hoorde net van mijn zus (gewone iPhone 13) dat zij hetzelfde probleem heeft als ik (iPhone 13 Pro): wel verbinding met wifi maar geen internet. Terwijl het internet wel gewoon werkt.

Niet altijd, soms. Niet precies vast te stellen hoe dat komt.

Meer mensen met dit probleem?
iCloud private relay (privé doorgifte in NL) uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik heb sinds de update dat muziekherkenning via Shazam uit het action center het resultaat niet meer opslaat in de daadwerkelijke app. Als je op de notificatie klikt na herkenning opent hij wel de Shazam app met het resultaat, maar hij slaat deze vervolgens niet op onder Shazams.
Een Shazam direct vanuit de app wordt wel opgeslagen.
Meer mensen hier last van? heb het zowel op de iPad als iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 19:43
Ik kreeg net een mail van Apple dat ik ben geüpgraded naar iCloud+. In die mail zag ik de feature: Privédoorgifte in iCloud.
Ik heb het even getest maar er is in mijn ogen een enorm nadeel wanneer ik dit aanzet als thuis ben en wel dat hij mijn pfblockerng overslaat omdat alle dns requests ook door de Apple dienst worden afgehandeld. Ineens weer overal reclame, bah 😩
Ik blijf voorlopig bij pfblockerng en een openvpn verbinding voor wanneer ik niet thuis ben.

[ Voor 30% gewijzigd door Mozart op 09-10-2021 10:29 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mozart schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:28:
Ik kreeg net een mail van Apple dat ik ben geüpgraded naar iCloud+. In die mail zag ik de feature: Privédoorgifte in iCloud.
Ik heb het even getest maar er is in mijn ogen een enorm nadeel wanneer ik dit aanzet als thuis ben en wel dat hij mijn pfblockerng overslaat omdat alle dns requests ook door de Apple dienst worden afgehandeld. Ineens weer overal reclame, bah 😩
Ik blijf voorlopig bij pfblockerng en een openvpn verbinding voor wanneer ik niet thuis ben.
Ik vond het ook maar irritant dat DigiD continu aangeeft dat ik te lang heb gewacht. Iets gaat er met die functie nog niet helemaal goed.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewrx
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 21:41
Ik heb een aanslepend probleem waar ik de oplossing niet van weet. Ik heb iCloud genomen om een backup te maken van 30000+ foto's in honderden mappenen submappen. Deze foto's zijn nu moeilijk toegankelijk en zou deze graag in 'My photo's' krijgen. Iemand enig idee hoe ik dat geautomatiseerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
Firewrx schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:32:
Ik heb een aanslepend probleem waar ik de oplossing niet van weet. Ik heb iCloud genomen om een backup te maken van 30000+ foto's in honderden mappenen submappen. Deze foto's zijn nu moeilijk toegankelijk en zou deze graag in 'My photo's' krijgen. Iemand enig idee hoe ik dat geautomatiseerd doe?
Bedoel je gewoon de Photo’s-app, of iets anders?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
Mozart schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:28:
Je kan het bij de WiFi instellingen per netwerk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firewrx
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 21:41
Firewrx schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:32:
JSD00 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Bedoel je gewoon de Photo’s-app, of iets anders?
Ja, momenteel staan deze fotos als bestanden op i-Cloud drive en ik zou ze willen hebben op icloud Photos zodat ikzelf en mijn gezin ze in de photostream kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds iOS 15.0.1 is op m’n 12 Mini de camera app echt extreem traag. Blijft constant hangen. Wisselen tussen portretmodi duurt seconden, meerdere Live Photos door/na elkaar nemen gaat ie van over z’n nek, de app afsluiten gaat heel lastig en de iPhone is dan ook geheel sluggish. En alle apps die op de achtergrond draaien wordt de nek omgedraaid, dus gok een gevalletje memory leak. Hopen dat ze dat snel oplossen. Met ProCam gelukkig nergens last van, dus gebruik dat tijdelijk maar ff constant dan :P

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 10-10-2021 03:10 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

WhatsappHack schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 03:09:
Sinds iOS 15.0.1 is op m’n 12 Mini de camera app echt extreem traag. Blijft constant hangen. Wisselen tussen portretmodi duurt seconden, meerdere Live Photos door/na elkaar nemen gaat ie van over z’n nek, de app afsluiten gaat heel lastig en de iPhone is dan ook geheel sluggish. En alle apps die op de achtergrond draaien wordt de nek omgedraaid, dus gok een gevalletje memory leak. Hopen dat ze dat snel oplossen. Met ProCam gelukkig nergens last van, dus gebruik dat tijdelijk maar ff constant dan :P
Wat typisch die verschijnselen die je omschrijft, maar als het echt een iOS15.1 dingetje is dan kan je eens een reset proberen? (alsof je daar zelf nog niet aan had gedacht ;) ) en anders zou ik hem toch echt even terug op 14.8 zetten nu dat nog kan. Is het een veel voorkomende bug?

(Als het de moeite waard is voor je natuurlijk)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DyStiC schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:08:
Ik heb sinds de update dat muziekherkenning via Shazam uit het action center het resultaat niet meer opslaat in de daadwerkelijke app. Als je op de notificatie klikt na herkenning opent hij wel de Shazam app met het resultaat, maar hij slaat deze vervolgens niet op onder Shazams.
Een Shazam direct vanuit de app wordt wel opgeslagen.
Meer mensen hier last van? heb het zowel op de iPad als iPhone.
Ja ik, maar had ik in iOS14 ook al. Is al zeker een jaar “Stuk” ongeveer. Dus ik dacht eigenlijk dat ik zelf wat verkeerd deed ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil best wel “verberg mijn e-mailadres” gebruiken maar vind de e-mail adressen die ik krijg voorgeschoteld eigenlijk niet fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0q3vVTixs67oC1Y1LlWP20KUXLs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bruF2k764HkuFQwtw6fh30RL.png?f=fotoalbum_large

Ipv soesjes.zeehaven_0p@icloud.com zou ik dan liever gewoon een random string karakters zien. Of lorem ipsum ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Donstil schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:38:
Ik wil best wel “verberg mijn e-mailadres” gebruiken maar vind de e-mail adressen die ik krijg voorgeschoteld eigenlijk niet fijn.

[Afbeelding]

Ipv soesjes.zeehaven_0p@icloud.com zou ik dan liever gewoon een random string karakters zien. Of lorem ipsum ofz.
Wat maakt dat uit, het werkt prima, en de mailadressen kijk je voor de rest ook niet meer na, tenzij het je inlog is ergens. Het enige dat van mij niet had gehoeven, is dat die mij mail van je hebt een mail gemaakt voor domein bla bla.nl, en dit is het mailadres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nicj56 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Wat maakt dat uit, het werkt prima, en de mailadressen kijk je voor de rest ook niet meer na, tenzij het je inlog is ergens. Het enige dat van mij niet had gehoeven, is dat die mij mail van je hebt een mail gemaakt voor domein bla bla.nl, en dit is het mailadres.
Nou ja ik wil dit vooral gebruiken als ik ergens reserveer/bestel en een e-mail adres verplicht is, voor al mijn logins gebruik ik al jaren Catch-all adressen.

Dan geef ik aan de deur liever iets echt ransoms door, dan iets met een dubbele betekenis.

Edit: Dat werkt overigens wel fijn. Moest laatst ergens wat reserveren en zou bevestiging krijgen per e-mail als ik aan de beurt was. Dus aan de Bali direct een e-mail gemaakt via mijn iPhone. Door gegeven, e-mail afgewacht en adres weer gedeactiveerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 10-10-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Misschien zit ik hier met deze vraag verkeerd en hopelijk wijst iemand mij in de goede richting.

Ik zoek een App. om de gegevens van mijn weegschaal in op te slaan en die deze deelt met Apple Health.

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer met de talloze Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:35:
Misschien zit ik hier met deze vraag verkeerd en hopelijk wijst iemand mij in de goede richting.

Ik zoek een App. om de gegevens van mijn weegschaal in op te slaan en die deze deelt met Apple Health.

Gewoon in de gezondheid app? Rechtsboven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_-inSM21wBdMEbHHASrSnqf2bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gjJZlBpFKUGQOGHgKMsykrj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:28
i2Paq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:35:

De belangrijkste vraag is: welk merk is je weegschaal? Sommige kunnen rechtstreeks aan je Iphone en Apple health gekoppeld worden. Soms moet je de app van het weegschaalmerk gebruiken, en de gegevens daarvan koppelen aan Apple health. Ik doe dat zo met m'n Huawei weegschaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vorkie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Gewoon in de gezondheid app? Rechtsboven.
[Afbeelding]
Dit heb ik ook gevonden, echter kan ik hier minder info in kwijt dan wat die weegschaal die ik voor ogen heb allemaal meet.
Of-Aaargh schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

De belangrijkste vraag is: welk merk is je weegschaal? Sommige kunnen rechtstreeks aan je Iphone en Apple health gekoppeld worden. Soms moet je de app van het weegschaalmerk gebruiken, en de gegevens daarvan koppelen aan Apple health. Ik doe dat zo met m'n Huawei weegschaal.
Ik ben van plan de Tanita BC545N te kopen en deze heeft geen App.
De duurdere variant wel, maar dat is zo'n € 300,- verschil.

Een weegschaal met App. die slechts door de benen meet, is mij niet nauwkeurig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Dit heb ik ook gevonden, echter kan ik hier minder info in kwijt dan wat die weegschaal die ik voor ogen heb allemaal meet.

[...]

Ik ben van plan de Tanita BC545N te kopen en deze heeft geen App.
De duurdere variant wel, maar dat is zo'n € 300,- verschil.

Een weegschaal met App. die slechts door de benen meet, is mij niet nauwkeurig genoeg.
En de gegevens eronder dan? Die kan je, zo goed als allemaal, aanvullen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHRiEXsI1NcpHZoCDy3-SIDjLXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwyRRTI7yVQKsXWl1RcLoCTi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vorkie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

En de gegevens eronder dan? Die kan je, zo goed als allemaal, aanvullen.

[Afbeelding]
Klopt, maar de weegschaal meet meer dan dat en dit zou ik ook graag vastleggen in een App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:46
i2Paq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:24:
[...]

Klopt, maar de weegschaal meet meer dan dat en dit zou ik ook graag vastleggen in een App.
Dan zal je moeten zoeken naar een slimme weegschaal die alles kan meten wat jij wilt. Een oude weegschaal slim maken kan bij mijn weten (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

AppleFan2007 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Dan zal je moeten zoeken naar een slimme weegschaal die alles kan meten wat jij wilt. Een oude weegschaal slim maken kan bij mijn weten (nog) niet.
Ik bedoelde ook niet dat ik hem wilde koppelen maar meer een App. om handmatig de meetingen vast te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
AppleFan2007 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

BMI enz, pakt wel automatisch op, als die je gewicht + lengte weet, dus dat kan je gewoon door handmatig enz te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSD00
i2Paq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Ik bedoelde ook niet dat ik hem wilde koppelen maar meer een App. om handmatig de meetingen vast te leggen.
Wat je kunt proberen is een shortcut maken via de Shortcuts-app, dan kun je zo alle gewenste gegevens invullen met één klik op de knop. Dan zou je ook geen aparte app meer nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
Firewrx schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:47:
[...]

[...]

Ja, momenteel staan deze fotos als bestanden op i-Cloud drive en ik zou ze willen hebben op icloud Photos zodat ikzelf en mijn gezin ze in de photostream kunnen hebben.
Ik geloof niet dat dat makkelijk gaat via iOS omdat die bestanden (waarschijnlijk) deels in de cloud staan. Als je een Mac hebt zou je ze kunnen downloaden en dan weer toevoegen aan je Photos library. Kan ook online via iCloud.com, maar denk dat je met zo'n omvang tegen problemen aan gaat lopen.

Ik ben verder niet bekend met geautomatiseerde manieren om dat om te zetten van iCloud Drive naar Photos, en anders kom je waarschijnlijk uit op third party apps die je volledige toegang moet geven tot je iCloud Drive en Photos. Je moet je ook afvragen of je dat moet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
i2Paq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Ik denk niet dat er een app is, die de mogelijkheid heeft om al die gegevens in te voeren.

Misschien m.b.v. Numbers een spreadsheetje maken, dan kun je ook je BMI automatisch laten berekenen afhankelijk van de andere ingevoerde waarden.

Ik heb wel een app gevonden in de App Store:
https://apps.apple.com/nl...althcare-app/id1139808391
Maar ik kan niet achterhalen of deze ook voor jouw weegschaal werkt, dan moet ik eerst al mijn gegevens invullen en daar heb ik geen zin in.

[ Voor 21% gewijzigd door funske op 10-10-2021 14:22 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc10cue
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Misschien dat ik me er blind op staar, maar is er in safari niet gewoon een optie om een link ingedrukt te houden en te openen in een incognito tabblad vanuit een normale tabblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:27
Mensen ook nog steeds last van een slecht werkend Whatsapp? —> als in in het hoofdmenu van de chats zit en linksbovenin op ‘Bewerk’ klik om bijv. een chat te verwijderen duurt dit soms wel gewoon 10 seconden voordat het bolletje verschijnt om een chat te selecteren.

Idem dito als ik rechtsbovenin een nieuwe chat wil gaan openen, ook traag als stront.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
AntraXxX schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:49:
Mensen ook nog steeds last van een slecht werkend Whatsapp? —> als in in het hoofdmenu van de chats zit en linksbovenin op ‘Bewerk’ klik om bijv. een chat te verwijderen duurt dit soms wel gewoon 10 seconden voordat het bolletje verschijnt om een chat te selecteren.

Idem dito als ik rechtsbovenin een nieuwe chat wil gaan openen, ook traag als stront.
Getest maar hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Beun schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

Getest maar hier geen problemen.
Hier ook niet, en gebruik het niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egnp8veVNswWh0hSrWKuvbFIgtM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/upZjpihda2YTUUsozjQcMOnm.jpg?f=user_large

Vraagje, zit deze optie nog in iOS?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Laatst online: 12:21
Huigie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:49:
[Afbeelding]

Landscape zit helaas niet in iOS enkel in iPadOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Huigie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:49:
[Afbeelding]

Heeft die er dan ooit ingezeten?? Dacht het niet!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
[...]

[...]

Als je de bestanden lokaal op je PC hebt staan, kun je via de webbrowser inloggen op iCloud, dan voor Photos kiezen en ze vervolgens uploaden. Volgens mij kan dat ook met meerdere tegelijk. Maar het werkt alleen met foto's, NIET met filmpjes of live photos.

Als je ook filmpjes wilt kunnen uploaden, of de methode is niet geschikt voor zoveel foto's tegelijk, dan kun je bijvoorbeeld de app FE FileExplorer Pro kopen. Deze kan via het netwerk een share uitlezen. Je kunt dan de foto's selecteren en kopieren naar je iPhone.

Derde alternatief, als je PC op Windows draait: iCloud for Windows (installeren via de Windows Store). Deze software is eigenlijk bedoeld om andersom te werken, maar het werkt ook naar iCloud toe: gewoon de gewenste foto's toevoegen aan de directory waar iCloud ook je foto's downloadt en ze worden geupload naar iCloud. Het duurt wel lang.

Laatstegenoemde is ook een oplossing voor als je de bestanden niet lokaal op je PC hebt, want hij synchroniseert ook je iCloud Drive met je PC. Je hoeft dan alleen maar de bestanden op de PC te verplaatsen en heel lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
Heeft er inderdaad in gezeten bij de plus versies. Nu niet meer? Ik heb geen plus om het even te proberen.

Overigens vond ik de implementatie een stuk beter dan bij de iPad. Hier kantelen de icoontjes gewoon een kwartslag, bij de iPad wordt alles geherschikt. Netto is dat logischer, maar ik vind het totaal onhandig. Ik ben de indeling van m'n scherm zo gewend, laat die hetzelfde en kantel gewoon de icoontjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Max heeft het niet meer inderdaad, of de 6s (die nog 15 draait natuurlijk) het nog heeft durf ik ook niet te zeggen. Vond het in de praktijk niet fijn werken overigens, zelden gebruikt in die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:27:
[...]

Wat typisch die verschijnselen die je omschrijft, maar als het echt een iOS15.1 dingetje is dan kan je eens een reset proberen? (alsof je daar zelf nog niet aan had gedacht ;) ) en anders zou ik hem toch echt even terug op 14.8 zetten nu dat nog kan. Is het een veel voorkomende bug?

(Als het de moeite waard is voor je natuurlijk)
14.8 wordt niet meer gesigneerd hehe :P Nee ik wacht wel ff op een update die het fixt (hopelijk 15.1), in de tussentijd is Procam prima te hachelen. Het enige dat dan ff niet werkt zijn Live Photo’s. Naja, so be it. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Via de "Opdrachten" app laat ik elke ochtend het weerbericht van die dag voorlezen. Vroeger (iOS 14) werd dat automatisch over de handsfree luidspreker van de iPhone voorgelezen, maar met iOS 15 gaat dat via de speaker die je gebruikt met telefoneren (met de telefoon aan je hoofd).

Achtergrondinfo: bij iOS 14 heb ik er niets speciaals voor gedaan. Het voorlezen van de tekst ging automatisch over de handsfree speaker. Blijkbaar is de default speaker voor dit soort opdrachten in iOS 15 anders.

Weet iemand toevallig hoe ik in de Opdrachten app er voor kan zorgen dat in de Opdrachten app voorgelezen tekst weer via de handsfree speaker gaat? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:35
[...]

[...]

Succes daarmee ;) Het delen van foto-albums is nog steeds drie keer ruk in het MacOS/iOS ecosysteem. Supervervelend, ik loop ook continu tegen dat probleem aan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
funske schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Heeft die er dan ooit ingezeten?? Dacht het niet!
Op de iPhone plus modellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
En iOS 15.0.2 staat live :) (de release notes nog niet)

[ Voor 34% gewijzigd door robcoenen op 11-10-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:43
Zo doe ik dat ook. Werkt perfect. Ook op de Watch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7K7smlsShB5FKxEeSNoJEU7DuQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OczgdO7Bo4QbehEubjS4xZIr.png?f=fotoalbum_large
JSD00 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Wat je kunt proberen is een shortcut maken via de Shortcuts-app, dan kun je zo alle gewenste gegevens invullen met één klik op de knop. Dan zou je ook geen aparte app meer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 15.0.2 is live. Echter nog niet OTA

build: 19A404

edit: nu ook OTA.

edit2: sorry, ik zag dat ie al gepost was hier ;)

[ Voor 57% gewijzigd door _Bailey_ op 11-10-2021 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Sinds iOS15 heb ik een rare bug bij iPhone storage. Vorige week gaf die telkens aan dat er 6GB verbruikt wat (wat totaal niet klopt) en sinds gisteren geeft die aan dat er niets gebruikt is.
Het is niet echt erg maar wel vervelend, weet iemand hier een oplossing voor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4jKRqqot8Jvvw5ZT6lqgIwzWDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oe3dW00BOhz2kSQZZ1czoFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:17
AppleFan2007 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:00:
Sinds iOS15 heb ik een rare bug bij iPhone storage. Vorige week gaf die telkens aan dat er 6GB verbruikt wat (wat totaal niet klopt) en sinds gisteren geeft die aan dat er niets gebruikt is.
[Afbeelding]
Heb je update 15.0.1 geïnstalleerd? Hierin worden de problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
danjan2411 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

Heb je update 15.0.1 geïnstalleerd? Hierin worden de problemen opgelost.
Ja, dat was ik vergeten vermelden. Ik heb altijd de laatste update, daarom dat ik nu aan het updaten ben naar 15.0.2 hopelijk verhelpt dat het probleem.
Edit: nog steeds niet opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door AppleFan2007 op 11-10-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 15.0.2
includes bug fixes and important security updates for your iPhone.

This update includes bug fixes for your iPhone:

Photos saved to your library from Messages could be deleted after removing the associated thread or message
iPhone Leather Wallet with MagSafe may not connect to Find My
AirTag might not appear in the Find My Items tab
CarPlay may fail to open audio apps or disconnect during playback
Device restore or update may fail when using Finder or iTunes for iPhone 13 models

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Na de update wordt Bluetooth weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splinter Cell schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:42:
Na de update wordt Bluetooth weer aangezet.
Dat is heel iOS15 al zo 😉
(ook analyse delen, voor als je dat misschien niet wilt)

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 11-10-2021 19:48 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
Hackus schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:46:
[...]

Dat is heel iOS15 al zo 😉
(ook analyse delen, voor als je dat misschien niet wilt)
Analyse delen? Denk dat ie bij mij uitstaat, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:00:
[Afbeelding]
Hier ook twee iPhones. Onderin bij Systeem 0GB en daar zit de fout. Ruimt wel lekker op. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
In iPhoto is het niet mogelijk te zien welke foto’s ik zelf gemaakt heb of wel?

Vind het ook lastig bij te houden welke foto’s ik al gedeeld heb in een shared album en welke nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joko97
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:32
Ik heb nog steeds die touch responsiveness bug met YouTube.... 15.0.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Enig idee wanneer de weer app zo compleet en gelikt is geworden? Is dit het gevolg van apple's aankoop van dark sky vorig jaar? Ik gebruik de weer app eerder zelden. Enkel de widget. Nu iets meer omdat ik vaker de fiets gebruik en iets duidelijker wil zien wat er aan komt, en het design viel me op.

Was dit in iOS 14 ook al zo? In elk geval een erg fijne, en vooral erg mooi vorm gegeven app. Mooie achtergrond animaties, mooie weergave van informatie. En vooral erg strak en clean. Samsung, lees je mee? Met die ads in hun eigen weer app 8)7 :') :')

Tijdje geleden een samsung gebruikt van het werk, wist niet hoe snel ik 'm moest terugbrengen. Dan veel liever m'n bescheiden iPhone SE 2020.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 11-10-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joko97 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:08:
Ik heb nog steeds die touch responsiveness bug met YouTube.... 15.0.2
Is een YouTube bug, geen iOS bug. Als je de lijst refreshed (pull to refresh) kan je er opeens wel op tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Amos_x schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:21:
Enig idee wanneer de weer app zo compleet en gelikt is geworden? Is dit het gevolg van apple's aankoop van dark sky vorig jaar? Ik gebruik de weer app eerder zelden. Enkel de widget. Nu iets meer omdat ik vaker de fiets gebruik en iets duidelijker wil zien wat er aan komt, en het design viel me op.

Was dit in iOS 14 ook al zo? In elk geval een erg fijne, en vooral erg mooi vorm gegeven app. Mooie achtergrond animaties, mooie weergave van informatie. En vooral erg strak en clean. Samsung, lees je mee? Met die ads in hun eigen weer app 8)7 :') :')

Tijdje geleden een samsung gebruikt van het werk, wist niet hoe snel ik 'm moest terugbrengen. Dan veel liever m'n bescheiden iPhone SE 2020.
sinds iOS15 is de weer app inderdaad een stuk verbeterd :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kassad schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 00:36:
[...]

sinds iOS15 is de weer app inderdaad een stuk verbeterd :)
Visueel verbetert, accuraatheid ver te zoeken. WeatherPro heeft het nog altijd beter voor elkaar, ook al is die app ter ziele.

Ik vertrouw Weer van Apple totaal niet, het giet nu de lucht uit in Utrecht, maar volgens Apple schijnt de zon. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:19:
[...]

Visueel verbetert, accuraatheid ver te zoeken. WeatherPro heeft het nog altijd beter voor elkaar, ook al is die app ter ziele.

Ik vertrouw Weer van Apple totaal niet, het giet nu de lucht uit in Utrecht, maar volgens Apple schijnt de zon. :)
Na regen komt zonneschijn, ergens hebben ze dus wel gelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:07

Mr Pingu

Professioneel Prutser

THE_BASE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:19:
[...]

Weer app van Apple is niet echt fantastisch qua betrouwbaarheid, geeft altijd wat anders aan.
Zelf ben ik grote fan van de Yr app. Dat is de app van het Noorse KNMI zeg maar, ziet er mooi uit en heeft mooie widget en in Noorwegen goede voorspellingen tov de Apple app. Deze app werkt ook in de rest van europa maar hiervan heb ik geen idee van de betrouwbaarheid maar is voor mijn gevoel beter dan de Apple app.

Ben je een weer-goeroe dan kan ik MeteoBlue aanbevelen. Dit is niet de beste app IMO maar wel een van de meest nauwkeurige en veelzijdige data die heel veel inzicht geeft. In deze app zit bijvoorbeeld een vergelijkingschart van verschillende voorspellingsmodellen zodat je iets over de zekerheid van het bericht kan zeggen. Als de modellen veel uiteen lopen weet je dat het niet zo betrouwbaar is als dat ze bijna allemaal op dezelfde lijn zitten. Ook geeft deze app informatie over bijvoorbeeld wolkdichtheid en hoogte.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
Eric H schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:59:
Nou, ik heb toch wel een issue nu......

Swipe naar beneden om de "search" bar te benaderen, maar deze krijg ik dus nu niet meer weg....

Voor de volledigheid, als ik bijvoorbeeld iets intik in de search bar kan ik wel naar het resultaat (een app of internet pagina) maar als ik dit afsluit kom ik weer terug op het scherm met de searchbar....

Heel bijzonder dit...[Afbeelding]
Ik heb nog niet gevonden of je een oplossing hier voor hebt maar ik heb dit probleem ook. Heel irritant.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mr Pingu schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Weer app van Apple is niet echt fantastisch qua betrouwbaarheid, geeft altijd wat anders aan.
Zelf ben ik grote fan van de Yr app. Dat is de app van het Noorse KNMI zeg maar, ziet er mooi uit en heeft mooie widget en in Noorwegen goede voorspellingen tov de Apple app. Deze app werkt ook in de rest van europa maar hiervan heb ik geen idee van de betrouwbaarheid maar is voor mijn gevoel beter dan de Apple app.
Dit kan ik ook voor Europa wel onderschrijven. Ik ben net terug van een rondrit door Europa en de Apple Weer app zat er de hele vakantie continu naast. In Zwitserland zelfs 20 graden 8)7 (Werd volgens de Apple App 2 graden, was de hele dag 22)

De Locals die ik heb gesproken (AirBNB verhuurders, etc) gebruikte allemaal een lokale/landelijke app, geen de iOS eigen app.

Nooit zo bij stil gestaan omdat het weer in NL mij nooit zoveel doet maar vond dat nu op reis wel extra frappant.

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste