Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Daar zeg je wat. Pas was ik in Litauen, apple app gaf vrolijk 12 graden aan. Vervolgens stap ik naar buiten vriezen m'n klauwen er bijna af... Snel terug het hotel in even iets meer laagjes aangetrokken en een blik op de thermometer geworpen, jawel 1 hele graad en een zure wind...Donstil schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Dit kan ik ook voor Europa wel onderschrijven. Ik ben net terug van een rondrit door Europa en de Apple Weer app zat er de hele vakantie continu naast. In Zwitserland zelfs 20 graden(Werd volgens de Apple App 2 graden, was de hele dag 22)
De Locals die ik heb gesproken (AirBNB verhuurders, etc) gebruikte allemaal een lokale/landelijke app, geen de iOS eigen app.
Nooit zo bij stil gestaan omdat het weer in NL mij nooit zoveel doet maar vond dat nu op reis wel extra frappant.
In nederland keek ik eigenlijk nooit op het weer, enige wat ik wel eens deed was buienradar om te checken of droog op werk zou over komen. Temperatuur is vaak wel gewoon vanuit het raam en de vorige dag in te schatten. Hier in Noorwegen zijn de temperaturen wel iets grilliger is mijn ervaring.
Wil je slechts 1 app installeren en goede data dan blijf ik MeteoBlue aanbevelen. Zeker in de bergen wel fijn dat je de wolkhoogte voorspelling kan zien en ook de windsnelheid op een bepaalde hoogte, dan weet je of het de moeite waard is om op iets mindere dag naar boven te lopen of niet. Ook qua neerslag zit meteoBlue vaak vrij goed in het buitenland.
Wellicht heeft het er mee te maken dat het uit de klauwen gegroeid project van de universiteit van Basel is, met al die wetenschappers is er veel focus op de data geweest. Dat verklaard volgens mij ook gelijk het iets minder gebruiksvriendelijke / afgeronde UX.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ja staat bij mij gewoon nog uitgeschakeld na update(s).Hackus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:15:
[...]
instellingen - privacy - scrol omlaag - analyse en verbeteringen - deel iphone-analyse
OTA update dan waarschijnlijk.DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:51:
[...]
Ja staat bij mij gewoon nog uitgeschakeld na update(s).
Je krijgt geen optie meer om Deel Analyse uit te zetten voor update is voltooid, bij volle IPSW.
Pas nadien kun je het uitvinken zoals boven beschreven.
[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 12-10-2021 13:54 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als je een klein stukje scrolled kun je er opeens wel op klikken.WhatsappHack schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 00:27:
[...]
Is een YouTube bug, geen iOS bug. Als je de lijst refreshed (pull to refresh) kan je er opeens wel op tikken.
Herkenbaar. Sinds ik Apple weather voor een fietstocht heb gebruikt, die zei dat het mooi weer bleef, terwijl mijn 20 euro Aldi weerstation een storm melding gaf. Ik kwam doorweekt thuis.Donstil schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Dit kan ik ook voor Europa wel onderschrijven. Ik ben net terug van een rondrit door Europa en de Apple Weer app zat er de hele vakantie continu naast. In Zwitserland zelfs 20 graden(Werd volgens de Apple App 2 graden, was de hele dag 22)
Drie keer raden waarop ik nu kijk voordat ik ga fietsen?
Ik heb mijn slaapschema en wekker (en niet storen) aan staan, onveranderd vanuit ios 14 maar de melding is weg....
Krijg ik wel, zolang ik maar niet op mijn watch de melding met batterij percentage enz weg doe blijft deze ook op de iPhone staan.Kapot schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:40:
Sinds ios 15 krijg ik geen Good Mrning melding meer als ik op sta, is dit er uit gehaald?
Ik heb mijn slaapschema en wekker (en niet storen) aan staan, onveranderd vanuit ios 14 maar de melding is weg....
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Behalve een rigoreuze oplossing als adblocker, hebben jullie nog tips?
Met een addblocker aan ervaar ik hetzelfde hoor. Soms lijkt Safari maar ook Chrome een tel of 5 nodig te hebben voor het laden van een Tweakers-pagina.meesje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:54:
Wat vinden jullie van de performance van de Tweakers website? Op mijn iPad heb ik continu een drietal websites actief (verschillende tabbladen). Heel vaak hangt de Tweakers webpagina als ik Safari opnieuw open of wissel van tabblad. Ik heb zo’n vermoeden dat het ligt aan dat de reclame gebrekkig wordt geladen.
Behalve een rigoreuze oplossing als adblocker, hebben jullie nog tips?
‘Fijn’ om te lezen dat een ander dezelfde ervaring heeft. Werk aan de winkel voor Tweakers!Dennisdn schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:58:
[...]
Met een addblocker aan ervaar ik hetzelfde hoor. Soms lijkt Safari maar ook Chrome een tel of 5 nodig te hebben voor het laden van een Tweakers-pagina.
Als ik in een nieuwe sessie (tabblad) Tweakers open, ervaar ik overigens geen problemen.
HIer is het ook wisselend, ene keer echt in nog geen seconde helemaal klaar, andere keer heeft ie 5 seconden nodig om te beginnen maar is er dan ook ineens. Heb niet kunnen reproduceren wat de variabele daarin is.meesje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:02:
[...]
‘Fijn’ om te lezen dat een ander dezelfde ervaring heeft. Werk aan de winkel voor Tweakers!
Als ik in een nieuwe sessie (tabblad) Tweakers open, ervaar ik overigens geen problemen.
Ik merk dat wanneer ik naar een Tweakers forum pagina ga op mijn ipad dat inderdaad 5 seconden duurt. Maar wanneer ik twee keer 'klik' op de link dan gaat-ie meteen. Dit merk ik al een tijdje overigens, voor iOS15 ook al.meesje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:02:
[...]
‘Fijn’ om te lezen dat een ander dezelfde ervaring heeft. Werk aan de winkel voor Tweakers!
[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 13-10-2021 13:46 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik ervaar dit ook vaak bij diverse sites die ik vaak bezoek. Was overigens in iOS14 ook al.Kassad schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:45:
[...]
Ik merk dat wanneer ik naar een Tweakers forum pagina ga op mijn ipad dat inderdaad 5 seconden duurt. Maar wanneer ik twee keer 'klik' op de link dan gaat-ie meteen. Dit merk ik al een tijdje overigens, voor iOS15 ook al.
©2004
:strip_exif()/f/image/hFZiWXxUmfMRxedUASOL7aR2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind dat de telefoon wel heel veel verbruik laat zien in 'screen off' tijd.
Tussen 22 en 06 heb ik de telefoon niet aangeraakt en in deze grafiek zou er dus alleen tussen 03.00 en 04.00 geen activiteit zijn. Zoals je kan zien in onderstaand is kennelijk de weer app:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik heb de telefoon al een keer een force restart gegeven maar dat heeft kennelijk niet geholpen. Ook alle apps heb ik al een keer afgesloten. Wat ik nu ga doen is ververs op achtergrond uitzetten voor de weer app (staat voor de meeste apps ook al uit overigens) wellicht dat dat helpt. Kennelijk kan je niet niet 'ververs op achtergrond' uitzetten voor de standaard weer app. Wat ik nu gedaan heb is in instellingen in de weer app bij lokatie de aanpassing gedaan van 'while using the app or widgets' naar 'while using the app'. Eens kijken of dat wat uit maakt.
Iemand anders nog tips?
Edit: ik nu ook bij de batterijgrafiek dat de weer app alle tijd opslokt in de achtergrond. Lijkt toch echt een bug in te zitten:
:strip_exif()/f/image/zFIP58pfaoUHYuXl3iPZZdd5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 73% gewijzigd door hk12nl op 13-10-2021 14:42 ]
©2004
In iOS 14 heb ik dit zelf nooit ervaren. En tot heden is me dit alleen nog bij tweakers.net opgevallen.hk12nl schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:22:
[...]
Ik ervaar dit ook vaak bij diverse sites die ik vaak bezoek. Was overigens in iOS14 ook al.
Nu je het zegt. Ik mis dit dus ook al een tijdjeWouter36 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:42:
Sinds ios15 krijg ik in safari geen automatische zoekresultaten meer. Bij andere zoekmachines wel. Is dit een feature of bug...?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
versie: 19B5068a
Apple seeds iOS 15.1 beta 4 to developers
iOS & iPadOS 15.1 Beta 4 Release Notes
[ Voor 103% gewijzigd door Hackus op 13-10-2021 19:54 . Reden: Release notes ]
En @DyStiC Ik hoorde vandaag in de App Stories Podcast dat je de Shazam knop in control centre ingedrukt kan houden om de geschiedenis te zien.Donstil schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:35:
[...]
Ja ik, maar had ik in iOS14 ook al. Is al zeker een jaar “Stuk” ongeveer. Dus ik dacht eigenlijk dat ik zelf wat verkeerd deed ofz.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Whow dat is wel echt ff een top tip zeg! #Huldem_a_rnix schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:11:
[...]
En @DyStiC Ik hoorde vandaag in de App Stories Podcast dat je de Shazam knop in control centre ingedrukt kan houden om de geschiedenis te zien.
Edit: Sam Sheffer hoorde het ook
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 13-10-2021 19:34 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
15.0.2 voor de niet beta testers ookHackus schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:10:
iOS 15.1 Dev Beta 4 beschikbaar
versie: 19B5068a
Apple seeds iOS 15.1 beta 4 to developers
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dat was gister(maandag) 😉
Iemand enig idee of, en hoe, je spotlight opnieuw kan laten indexeren?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones

Dat is wel vreemd, hier doet ie UniFi wel gelijk weergevenToppe schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:31:
Wat ik overigens bloed irritant vindt: Spotlight geeft niet meer alle resultaten weer. Ik gebruik heel veel ‘swipe down and search’ maar ‘UniFi’ kent hij niet meer, ga ik naar de App Library en tik ik het daar in, meteen resultaat.
Ja, en bloed irritant. Heb maar 7 app’s op m’n springboard staan…Vorkie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:34:
[...]
Dat is wel vreemd, hier doet ie UniFi wel gelijk weergeven
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ja dat heb ik ook, sinds de eerste beta's al.Toppe schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:31:
Wat ik overigens bloed irritant vindt: Spotlight geeft niet meer alle resultaten weer. Ik gebruik heel veel ‘swipe down and search’ maar ‘UniFi’ kent hij niet meer, ga ik naar de App Library en tik ik het daar in, meteen resultaat.
Sommige zaken werken weken niet en dan ineens weer wel, heel irritant want ik weet van bijna niets waar het staat
Ik herken het probleem, maar had dit al vóór iOS 15. Heb het dan wel weer met andere Apps. Hier vind hij bijvoorbeeld wel de UniFi Network App via spotlight.Toppe schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:31:
Dat is sinds de introductie van de app library. Ik had het idee dat het de bedoeling was dat spotlight gewoon helemaal geen apps meer laat zien, maar dat er soms toch eentje doorheen gliptToppe schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:31:
Erg irritant inderdaad, ik haalde zo ook een hoop apps tevoorschijn, helemaal naar rechts stippen voor dat kan kost me een hoop extra tijd.
M'n moeder geeft aan dat ze gezeur heeft met haar iPhone 13, maar ik heb geen idee of het een hardware of software defect is.
Ze heeft tijdens telefoongesprekken regelmatig dat het geluid een seconde of 2-3 wegvalt, zij hoort de tegenpartij niet, en de tegenpartij hoort wat ruis/gestotter/gekraak/alsof FaceTime even blijft hangen/ik krijg geen duidelijk antwoord hoe het klinkt. Als ik met haar bel merk ik niets
Wat ik wel zelf op haar telefoon waargenomen heb is dat het audio/speaker icoon in de app soms knippert. Als ze belt met de speaker aan (95% van de tijd) dan gaat dat icoontje op een moment dat hij "stoort" heel snel uit en weer aan. Dat gebeurt ook als ze AirPods verbonden heeft, dus dat lijkt meer een software dingetje dan een defecte speaker ofzo).
Ik heb geen idee of hij ook stoort als ge gewoon belt, want dat doet ze nooit, en proberen om het probleem te achterhalen is te veel moeite ofzo.. zucht.
Ervaren meer mensen een soortgelijk probleem?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Swipen over de pagina-stipjes…Spike_wolf schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:06:
[...]
Erg irritant inderdaad, ik haalde zo ook een hoop apps tevoorschijn, helemaal naar rechts stippen voor dat kan kost me een hoop extra tijd.
In dit topic lees ik nog de nodige pijnpuntjes. Ik wacht sowieso altijd tot IOS versie x.1, laat apple eerst de bugs maar oplossen. Er zitten in IOS15 toch geen features die ik direct moet hebben.pixels66 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:27:
Hoe stabiel draait IOS 15 inmiddels? Ik heb een hoop issues gelezen hier en zit daarom nog steeds op 14.7 en ben wat huiverig voor de update..
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Omdat je daar geen .com e.d. typt. Houd de . Maar eens ingedrukt als je in Safari zit.Huigie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:07:
Vraagje, als ik in Safari een url intype heeft m'n toetsenbord een . toets. Die toets verdwijnt in WhatsApp. Why?
Dat kan niet helaas. Je kan wel 'til op om te activeren' (bij Beeldscherm en helderheid) en 'tik om te activeren' (bij Toegankelijk>Aanraken) uitzetten, zodat het scherm niet meer vanzelf aangaat.Xavier schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:07:
Iemand idee hoe ik de camera en zaklamp van de lockscreen af kan halen? Het gebeurd me regelmatig dat de zaklamp opeens aan staat...
Ik heb gemerkt dat het zoeken hoofdletter gevoelig is. Dus als die app met hoofdletter begint en je typt kleine letter dan vindt search het app niet.Toppe schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:31:
m_a_rnix schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:09:
[...]
Houd de . Maar eens ingedrukt als je in Safari zit.
Niemand? Wachten op 15.1 dan maar...hopelijk wordt 't opgelostLicko schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:21:
Is het iemand al gelukt om het automatisch afspelen van embedded YouTube video's in Safari uit te schakelen? Wat is dat irritant zeg
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Maakt hier geen verschil, helaas.Thugnificent schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:29:
[...]
Ik heb gemerkt dat het zoeken hoofdletter gevoelig is. Dus als die app met hoofdletter begint en je typt kleine letter dan vindt search het app niet.
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 15-10-2021 18:03 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De @icloud.com mail blijft wel werken toch? Inclusief de drie optionele aliassen. Gezien dit ook onderdeel was van iCloud voorafgaand aan de iCloud+ omgeving (custom domain etc)WhatsappHack schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:03:
Hmm dus als je iCloud+ opzegt, dan stoppen al die email aliassen meteen met werken/forwarden/relayen. Als je daar dus gebruik van gaat maken zit je dus vast aan iCloud+ of moet je bij opzegging alles gaan nalopen en wijzigen. Ik laat het schieten.Voor Sign In met Apple zitten ze al gratis inbegrepen en die blijven wel werken, idem met Pay zo te zien, voor de overige zeldzame situatie: nevermind dan.
Sinds ongeveer 3 weken krijg ik Slack meldingen alleen binnen op mijn iPhone en niet meer op mijn Apple Watch en sinds 1 week hetzelfde probleem met Snapchat meldingen.
Alles al opnieuw geïnstalleerd, focus opnieuw ingesteld etc. Watch settings staan ook goed, gezien dit ook enkel bij deze 2 apps voorkomt. Wel ontdekt: als focus mode uit staat komen de meldingen wel op Watch binnen (ook Slack en Snapchat).
Heeft iemand vergelijkbaar probleem? Kan online niks vinden (en Slack support weet ook van niks). Eveneens geüpdatet naar 15.1 en 8.1 bèta om te testen of het is opgelost, maar helaas.
Ik heb geen antwoord op je vraag. Sorry. Maar wel een vraag. In deze focus modus kan je niet geheel Apple messenger toestaan of niet toch?Skybox_ schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:27:
Ik heb 24/7 een focus mode aanstaan: slaap, werk of persoonlijk. Binnen werk en persoonlijk laat ik Slack meldingen binnenkomen en tijdens persoonlijk Snapchat.
Sinds ongeveer 3 weken krijg ik Slack meldingen alleen binnen op mijn iPhone en niet meer op mijn Apple Watch en sinds 1 week hetzelfde probleem met Snapchat meldingen.
Alles al opnieuw geïnstalleerd, focus opnieuw ingesteld etc. Watch settings staan ook goed, gezien dit ook enkel bij deze 2 apps voorkomt. Wel ontdekt: als focus mode uit staat komen de meldingen wel op Watch binnen (ook Slack en Snapchat).
Heeft iemand vergelijkbaar probleem? Kan online niks vinden (en Slack support weet ook van niks). Eveneens geüpdatet naar 15.1 en 8.1 bèta om te testen of het is opgelost, maar helaas.
Dat is niet erg 😄. Maar dan kan gelukkig wel, je kan apps toestaan die meldingen mogen sturen. Dus zodra je iMessage selecteert komt alles daarvan gewoon binnen, zonder specifiek mensen te hoeven toestaan.giantgiantus schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:55:
[...]
Ik heb geen antwoord op je vraag. Sorry. Maar wel een vraag. In deze focus modus kan je niet geheel Apple messenger toestaan of niet toch?
Staan bij jou alle apps daar dan? Bij mij maar een kleine selectie van de apps die ik heb.Skybox_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:58:
[...]
Dat is niet erg 😄. Maar dan kan gelukkig wel, je kan apps toestaan die meldingen mogen sturen. Dus zodra je iMessage selecteert komt alles daarvan gewoon binnen, zonder specifiek mensen te hoeven toestaan.
Ik heb er ook maar een kleine selectie staan, de rest laat ik via “gepland overzicht” gaan. Al staat focus nu helemaal uit gezien het niet optimaal werkt 🤷🏼♂️giantgiantus schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:12:
[...]
Staan bij jou alle apps daar dan? Bij mij maar een kleine selectie van de apps die ik heb.
Ja ik snap al wat het probleem is. Ik heb messenger al staan op “notification” center. Dat is reden voor “focus” om de messenger app niet te laten zien.Skybox_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:22:
[...]
Ik heb er ook maar een kleine selectie staan, de rest laat ik via “gepland overzicht” gaan. Al staat focus nu helemaal uit gezien het niet optimaal werkt 🤷🏼♂️
Notifications blijven wel echt matig werken. Ik zou graag ergens op Lock Screen of op mijn Apple Watch een melding willen krijgen dat er berichtjes zijn. Geen namen of inhoud want ik wil zelf bepalen wanneer ik wil kijken. Nu dwingt het systeem dat je bv van die banners gebruikt maar dan moet je dat dus expliciet op je watch face zetten. Op de iPhone is het helemaal treurig want daar kan je niet gewoon een melding op je lock screen zetten met “er is een nieuw bericht”.
[ Voor 34% gewijzigd door giantgiantus op 18-10-2021 08:46 ]
Maar… deze snap ik niet: als je een melding krijgt van een bericht, zonder inhoud of van wie, dan wil je toch juist kijken wat het is? Kan je er dan niet beter voor kiezen om alleen de badges aan te zetten? Dan zie je dat er een bericht is, maar niet hoe en wat.giantgiantus schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:27:
[...]
Ja ik snap al wat het probleem is. Ik heb messenger al staan op “notification” center. Dat is reden voor “focus” om de messenger app niet te laten zien.
Notifications blijven wel echt matig werken. Ik zou graag ergens op Lock Screen of op mijn Apple Watch een melding willen krijgen dat er berichtjes zijn. Geen namen of inhoud want ik wil zelf bepalen wanneer ik wil kijken. Nu dwingt het systeem dat je bv van die banners gebruikt maar dan moet je dat dus expliciet op je watch face zetten. Op de iPhone is het helemaal treurig want daar kan je niet gewoon een melding op je lock screen zetten met “er is een nieuw bericht”.
Ik doe het anders: ik zet alle meldingen en badges uit tijdens persoonlijk (want het is focus op persoonlijke, gezellige familie tijd voor mij). Dan word ik niet afgeleid of gestoord.
Ik gebruik ook “geen focus” als ik gewoon beetje aan het rommelen ben. Dan krijg ik meldingen etc (behalve van werk, die krijg ik alleen tijdens de werk focus).
Hoe heb je dat ingesteld dat je geen meldingen van werk krijgt als je geen focus modus aan hebt staan?ChrisM schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:02:
[...]
Maar… deze snap ik niet: als je een melding krijgt van een bericht, zonder inhoud of van wie, dan wil je toch juist kijken wat het is? Kan je er dan niet beter voor kiezen om alleen de badges aan te zetten? Dan zie je dat er een bericht is, maar niet hoe en wat.
Ik doe het anders: ik zet alle meldingen en badges uit tijdens persoonlijk (want het is focus op persoonlijke, gezellige familie tijd voor mij). Dan word ik niet afgeleid of gestoord.
Ik gebruik ook “geen focus” als ik gewoon beetje aan het rommelen ben. Dan krijg ik meldingen etc (behalve van werk, die krijg ik alleen tijdens de werk focus).
Ah! Haha goeie, ik heb alle meldingen van werk altijd uit staan. Dus mis eigenlijk alleen de chat berichten van Teams, maar die komen wel langs op m’n laptop als ik aan het werk ben. Outlook kalender meldingen komen wel altijd binnen (maar heb ik alleen tijdens werkuren natuurlijk).Skybox_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:09:
[...]
Hoe heb je dat ingesteld dat je geen meldingen van werk krijgt als je geen focus modus aan hebt staan?
Als er geen melding op lockscreen staat hoef ik dus niet m’n telefoon te ontgrendelen en er aandacht aan te besteden. Als ik 500 melding zou zien staan zou ik even kijken bv.ChrisM schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:02:
[...]
Maar… deze snap ik niet: als je een melding krijgt van een bericht, zonder inhoud of van wie, dan wil je toch juist kijken wat het is? Kan je er dan niet beter voor kiezen om alleen de badges aan te zetten? Dan zie je dat er een bericht is, maar niet hoe en wat.
AirPods require Apple devices running iOS 15.1, iPadOS 15.1, watchOS 8.1, tvOS 15.1, or macOS Monterey, all available as free software updates next week.
Om even terug te komen op de apple weerapp. Waar ik de app gebruik is 'ie voorlopig vrij betrouwbaar gebleken. Moet vaak de fiets op, en wat me het meest interesseert, is regen of niet, en dat gaat vrij goed. Eigenlijk nooit verrast tot nu toe. Verder stedelijk klimaat zonder al te veel bijzondere weer fenomenen (ik zit niet in de Alpen bvb), dus vrij weinig problemen.Mr Pingu schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:22:
[...]
Weer app van Apple is niet echt fantastisch qua betrouwbaarheid, geeft altijd wat anders aan.
Zelf ben ik grote fan van de Yr app.
...
Ben je een weer-goeroe dan kan ik MeteoBlue aanbevelen.
In het algemeen ben ik vrij afkering tov 3rd party weer apps. Waarschijnlijk een trauma van de reclame overload (en vreemde permissies) tijdens een aantal (zeer) korte periodes in het Android kamp. Die dingen waren standaard echt de meest vage apps, die bvb toegang wilden tot contacts enzo.
Wss zijn de weer apps op iOS van hogere kwaliteit (en zijn ze sowieso minder vrij op iOS om aan data vergaring te doen), maar zolang de standaard weer app het goed doet, blijf ik om die reden liever bij de standaard app.
Ik wou nu al even met die 'focus' instellingen aan de slag. Maar van wat ik meepik door hier cursief te lezen, en hier en daar met een half oog een youtube review te zien, lijkt het me redelijk wat 'huiswerk' en gedoe om het correct ingesteld te krijgen. Vele reviewers noemen het de minst 'apple-achtige' apple feature in jaren. Daar waar Android simplifieert, gaat Apple nu moeilijke en slecht uitgelegde sliders en knoppen en settings gaan doorvoeren.
Goed, heb even snel gekeken op m'n iPad of ik het volgende klaar speel:
Een 'work' focus waar ik enkel de apps kan laten zien die met werk te maken hebben.
Ik hoop al tien jaar op een iPad met meerdere user accounts. Dit komt er waarschijnlijk nooit, want Apple wil natuurlijk niet dat er binnen het gezin maar 1 iPad nodig is, maar dat 1 persoon er ook liefst gelijk twee koopt indien deze een iPad professioneel en privé gebruikt

Neem er een willekeurige iPad bij, en dan vind ik deze vaak niet echt professioneel ogen in een serieuze setting. Veel slordige apps (moeilijk te ordenen), vaak een persoonlijke wallpaper... Die app icoontjes hebben ook vaak veel en felle kleuren, beetje een kleurige kermis soms als je in een meeting even je iPad bovenhaalt die prive staat ingesteld.
Ik dacht dus een work focus mode te kunnen maken met bvb een zwarte background, enkel de pro apps (office suite, sharepoint toestanden, teams, ...) en geen multimedia apps, maar ik blijk enkel te kunnen kiezen uit apple apps? Iemand een idee?
Edit: OK te vroeg geschreven

Blijkbaar kan wat ik wil via het selectief weergeven van een enkele pagina van de homescreen
Edit 2: Hmmm, het doet toch niet helemaal wat ik wil bereiken. Het is een stap in de goede richting, maar niet fijnmazig genoeg. Indien je via focus een verschillende weergave wil tussen werk en prive, moet je eigenlijk al je apps op verschillende pagina's indelen. Wat je dus op beide wil houden, moet op een aparte pagina. Zo kan je dus niet de standaard apps (kalender, facetime, klok, photoapp) op dezelfde pagina houden als je office apps, indien je wil dat de office apps 's avonds niet zichtbaar zijn (want dan verdwijnen ook de standaard apps). En omgekeerd.
Een background veranderen kan ook niet. (sober tijdens werk, en iets persoonlijk, vakantie foto of zo, tijdens prive)
[ Voor 15% gewijzigd door Amos_x op 20-10-2021 12:43 ]
Check bijv deze video voor het veranderen van achtergrondjes tijdens switchen van Focus YouTube: How to Automatically CHANGE your WALLPAPER with FOCUS Modes on iOS 15
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
En dát is nou het gevolg van te lang naar je scherm kijken, daar krijg je vierkante ogen vanDonstil schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:59:
Hee hebben de tabbladen ik Safari nou een ander design gekregen ineens. Lijkt allemaal wat vierkanter te zijn.
Sorry, kon het niet laten.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Hehe, nou als het aan mijn Oma lag zou ik die 30 jaar geleden al gehad hebbenVorkie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:00:
[...]
En dát is nou het gevolg van te lang naar je scherm kijken, daar krijg je vierkante ogen van
Sorry, kon het niet laten.
Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.
Heb al een beetje op internet gekeken maar kan weinig vinden wat ik er aan kan doen. Meer mensen die dit probleem hebben en/of weten wat te doen?
'Trillen bij geluid uit' staat aan.
Alle overige trillingen zijn wel actief (bericht, whatsapp etc)
Snap het niet en vermoed dat het een IOS 15 dingetje is. Bij iemand anders ook het geval ?
Dus stel iemand stuurt mij via iMessage een link dan blijft die gesuggereerd staan in Safari. Bloed irritant.
Alvast bedankt.
Instellingen -> berichten -> gedeeld met jou ->uitMaart1992 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:24:
Vraagje, kan ik links die nu in Safari staan vanuit iMessage uitzetten? Gewoon de complete functionaliteit?
Dus stel iemand stuurt mij via iMessage een link dan blijft die gesuggereerd staan in Safari. Bloed irritant.
Alvast bedankt.
Thanks!Harry_Nak schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Instellingen -> berichten -> gedeeld met jou ->uit
Ik heb een privé focus waarbij ik alles blokkeer wat zakelijk is (zakelijke contacten kunnen mij niet bellen en ik ontvang geen notificaties van WA Business en Outlook).
Echter komen zakelijke belletjes nog steeds door.
Niet wereldschokkend, maar niet zoals ingesteld.
Staan deze wel als zakelijk contact in de contactenlijst? Gebruik je een duosim? Dus afzonderlijk zakelijk gsm nummer?RnB schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:09:
Werkt de focus bij jullie zoals ingesteld?
Ik heb een privé focus waarbij ik alles blokkeer wat zakelijk is (zakelijke contacten kunnen mij niet bellen en ik ontvang geen notificaties van WA Business en Outlook).
Zomaar een paar zaken die hierop invloed kunnen hebben, lijkt me..
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Iemand?MisterMarcFR schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:51:
Draai sinds de release al op iOS 15.0.2 maar krijg sinds vandaag opeens een privacywaarschuwing bij mijn Wifi.
Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.
Heb al een beetje op internet gekeken maar kan weinig vinden wat ik er aan kan doen. Meer mensen die dit probleem hebben en/of weten wat te doen?
Jep, dit staat er bij mij ook bij:
1
| Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer. |
Ik heb priveadres uitstaan omdat ik op basis van mac-adres ip-adressen uitdeel.
Wat is het probleem dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Hulliee op 19-10-2021 19:58 ]
Toen iOS 14 net uit was, had ik ditzelfde probleem. De boel aangepast naar WPA2-PSK en AES en het was toen opgelost.Hulliee schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:58:
[...]
Jep, dit staat er bij mij ook bij:
code:
1 Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.
Ik heb priveadres uitstaan omdat ik op basis van mac-adres ip-adressen uitdeel.
Wat is het probleem dan?
Sindsdien nooit meer de melding gehad, in het modem staat alles nog precies hetzelfde en toch komt opeens deze melding weer terug..
[ Voor 3% gewijzigd door MisterMarcFR op 19-10-2021 20:18 ]
Moet je ff kijken bij personen welke groep er doorheen mag, want als je collega’s in favorieten staan bijvoorbeeld zal het niet gaan werken.RnB schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:09:
Werkt de focus bij jullie zoals ingesteld?
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Krijg jij een melding of zie je de melding als je op de (i) klikt?MisterMarcFR schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:17:
[...]
Toen iOS 14 net uit was, had ik ditzelfde probleem. De boel aangepast naar WPA2-PSK en AES en het was toen opgelost.
Sindsdien nooit meer de melding gehad, in het modem staat alles nog precies hetzelfde en toch komt opeens deze melding weer terug..
Als ik naar WiFi ga, zie ik onder mijn SSID al ‘privacywaarschuwing’ staan. Als ik dan door druk op de ‘i’ volgt de rest van de informatie.Hulliee schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:21:
[...]
Krijg jij een melding of zie je de melding als je op de (i) klikt?
En als je bij de iCloud instellingen Private Relay (Privedoorgifte in NL) uitzet?
Ok. Maar ik begrijp nog niet wat het probleem nu is. Wat werkt bij jou op het netwerk niet? Heb je encrypted-dns draaien en werkt dat niet?MisterMarcFR schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:24:
[...]
Als ik naar WiFi ga, zie ik onder mijn SSID al ‘privacywaarschuwing’ staan. Als ik dan door druk op de ‘i’ volgt de rest van de informatie.
Zie hier het antwoord:MisterMarcFR schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:24:
[...]
Als ik naar WiFi ga, zie ik onder mijn SSID al ‘privacywaarschuwing’ staan. Als ik dan door druk op de ‘i’ volgt de rest van de informatie.
https://discussions.apple.com/thread/251905649
Ik heb deze melding overigens ook, en niks om je zorgen over te maken. Ik zou overigens ook niet alle punten volgen waarnaar gelinkt wordt waarmee je volgens Apple een veilig netwerk creëert.
Mja. Net half uurtje zitten prielen om het goed te krijgen. Omdat ik natuurlijk niet exact de instructies van de video wou volgenSidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:16:
Volgens mij kan alles wat je wil gewoon hoor.
Check bijv deze video voor het veranderen van achtergrondjes tijdens switchen van Focus YouTube: How to Automatically CHANGE your WALLPAPER with FOCUS Modes on iOS 15

Trouwens, worden zelf geconfigureerde 'automations' in de cloud gesaved? Of mag je ze bij de volgende iPad weer allemaal opnieuw maken??
Toch een redelijke omweg weer, en het is allemaal wel erg gelimiteerd. Zo keer je bvb niet automatisch terug naar de vaste wallpapers die je voordien had ingesteld via de normale settings, bij het verlaten van de 'work focus', maar moet je uitdrukkelijk een 'afsluit shortcut' maken die de wallpapers ook terug verandert.
Verder verandert die standaard action in de automation zowel de home screen wallpaper als lock screen wallpaper, en worden de wallpapers erg gezoomed. Wat niet gebeurt wanneer je ze zelf via settings instelt.
Al bij al een vrij brakke manier om je iPad een beetje 'op te schonen' voor gebruik op het werk.
Het is natuurlijk een persoonlijk iets, ik vind het belangrijk om werk en prive niet te mengen. En dat gaat ook over hoe je gear/tech en tools er uit zien en waargenomen worden. Een "huis" iPad met leuke foto op de achtergrond, tientallen loze apps, ed. passen naar mijn mening niet erg goed. Alsof je een iPad van een tienerkamer op je bureau hebt slingeren of in een meeting bovenhaalt. Zelfde idee van stickers en badges en zo op laptops geplakt.
En het gaat verder, wie veel met foto's en schetsen werkt, dingen annoteert en zo, wil bvb in de photos app niet hoeven scrollen tussen alle vakantiefoto's bvb. Of in je mappen structuur niet voorbij je persoonlijke administratie moeten scrollen.
Dit alles zou zo gemakkelijk kunnen opgelost worden met verschillende gebruikersprofielen op een iPad. Apple...

Voor een aantal andere scenario's kunnen de focus instellingen mogelijks wel meerwaarde hebben. Maar daar moet ik eens diep over nadenken en goed voor gaan zitten, over wat je er mee kan bereiken.
Gemiste kans.
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 19-10-2021 23:08 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik gebruik geen iCloud. Wel even gekeken naar wat je zei en dan moet ik een abonnement nemen staat er.Dennisdn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:26:
[...]
En als je bij de iCloud instellingen Private Relay (Privedoorgifte in NL) uitzet?
Alles werkt gewoon. Maar die melding zit me niet lekker. Waar komt het opeens vandaanHulliee schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:38:
[...]
Ok. Maar ik begrijp nog niet wat het probleem nu is. Wat werkt bij jou op het netwerk niet? Heb je encrypted-dns draaien en werkt dat niet?
Hmmm blijft toch vaag. Waarom opeens die melding?SkorpionNL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:40:
[...]
Zie hier het antwoord:
https://discussions.apple.com/thread/251905649
Ik heb deze melding overigens ook, en niks om je zorgen over te maken. Ik zou overigens ook niet alle punten volgen waarnaar gelinkt wordt waarmee je volgens Apple een veilig netwerk creëert.
Inmiddels ook voor public beta testers beschikbaar
Volgens mij is dit sinds iOS 15. Het zal mij niks verbazen dat Apple dit gedaan heeft gezien de opkomst van het vooral in Amerika gebruikte DNS over HTTPS (DoH) en DNS over TLS (DoT).MisterMarcFR schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:00:
Hmmm blijft toch vaag. Waarom opeens die melding?
Verwijderd
Exact hetzelfde probleem sinds iOS15. Apple wil DNS over DOH/DOT pushen maar dat hebben geen van de providers nog beschikbaar in Nederland. Tevens moet je dus in je router een aparte DNS over HTTPS service gaan opzetten buiten je provider (e.g. een Cloudflare, Google, OpenDNS). Dat wil ik juist principieel niet, ik wil dat gewoon via mijn provider laten lopen.MisterMarcFR schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:24:
[...]
Het is een topic waar behoorlijk wat mensen last van hebben op dit moment, behoorlijk irritant als je het mij vraagt, ook al is het alleen maar een 'waarschuwing'.
Maar waar zit de variabele in dan? Ik heb 3 iOS-devices waarop ik het nooit gezien heb. En als iemand van mijn familie of vrienden het hadden gehad, had ik dat als "de familie-nerd" meteen gehoord...Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:30:
[...]
Exact hetzelfde probleem sinds iOS15. Apple wil DNS over DOH/DOT pushen maar dat hebben geen van de providers nog beschikbaar in Nederland. Tevens moet je dus in je router een aparte DNS over HTTPS service gaan opzetten buiten je provider (e.g. een Cloudflare, Google, OpenDNS). Dat wil ik juist principieel niet, ik wil dat gewoon via mijn provider laten lopen.
Het is een topic waar behoorlijk wat mensen last van hebben op dit moment, behoorlijk irritant als je het mij vraagt, ook al is het alleen maar een 'waarschuwing'.
Verwijderd
Dat is inderdaad het interessante waar ik ook mijn vinger niet achter kan krijgen.Dennisdn schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:37:
[...]
Maar waar zit de variabele in dan? Ik heb 3 iOS-devices waarop ik het nooit gezien heb. En als iemand van mijn familie of vrienden het hadden gehad, had ik dat als "de familie-nerd" meteen gehoord...
Ik denk dat het met het volgende te maken kan hebben. Ter info, de router is een Asus RT-AX86U:
- Traffic Analyzer opties in de router. Dit heb ik trouwens uit staan.
- Wireless Multimedia Management (voorrang geven aan bepaald verkeer) staat AAN (onderdeel van de WIFI 5 standaard en up dus dat wil je wel aan hebben staan).
- MAC address filtering op het netwerk (dit heb ik aan staan, volgens Apple zou ik dat uit moeten zetten....dit zou het in mijn geval wel eens kunnen zijn want ik weet dus welk apparaat welk Mac address heeft)
- DNS over HTTPS staat uit....de enige manier om dat aan te zetten is door een aparte DNS over HTTPS dienst te nemen.
- IPV6 staat uit (want Ziggo modem in Bridge modus en die willen nog geen IPV6 op routers achter een modem die in bridge modus staat)
Dan hebben we misschien iets. Ik heb ook een AX86u in bridge bij Ziggo. Maar heb niet bewust MAC adress filtering aangezet (helaas pas over paar weken weer thuis om dat te checken). De andere heb ik allemaal hetzelfde.Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:59:
[...]
Dat is inderdaad het interessante waar ik ook mijn vinger niet achter kan krijgen.
Ik denk dat het met het volgende te maken kan hebben. Ter info, de router is een Asus RT-AX86U:
- Traffic Analyzer opties in de router. Dit heb ik trouwens uit staan.
- Wireless Multimedia Management (voorrang geven aan bepaald verkeer) staat AAN (onderdeel van de WIFI 5 standaard en up dus dat wil je wel aan hebben staan).
- MAC address filtering op het netwerk (dit heb ik aan staan, volgens Apple zou ik dat uit moeten zetten....dit zou het in mijn geval wel eens kunnen zijn want ik weet dus welk apparaat welk Mac address heeft)
- DNS over HTTPS staat uit....de enige manier om dat aan te zetten is door een aparte DNS over HTTPS dienst te nemen.
- IPV6 staat uit (want Ziggo modem in Bridge modus en die willen nog geen IPV6 op routers achter een modem die in bridge modus staat)
Verwijderd
Hmmm...the plot thickens als we exact dezelfde router hebben.Dennisdn schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:02:
[...]
Dan hebben we misschien iets. Ik heb ook een AX86u in bridge bij Ziggo. Maar heb niet bewust MAC adress filtering aangezet (helaas pas over paar weken weer thuis om dat te checken). De andere heb ik allemaal hetzelfde.
@MisterMarcFR Welke router heb jij? Even kijken of dit een AX86u probleem is of misschien een Connectbox issue.
Dankje!hEgelia schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:27:
@Qoine Open Instellingen > Berichtgeving. Daarin kun je instellen of, wanneer en hoe apps meldingen mogen geven. Je kunt hier dus gewoon de overbodige meldingen uitzetten.
Deze wil ik voor haar instellen, maar ik kom niet voorbij onderstaand scherm :
:strip_exif()/f/image/L0nLkiKNGqEUU3c3DkmB7Ofy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan nergens deze update ‘aanzetten’
Kan vanuit dit scherm alleen maar terug, maar niet verder.
Accu is ruim boven de 60% en telefoon hangt ook aan de lader.
Hoe los ik dit op ??
Eric, Signing off !!
Verwijderd
Nu heb ik even alle schermen onder de loep genomen (dit is default/AsusWRT en dus niet MerlinWRT). En toen kwam ik dit tegen...extreem verborgen.Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Hmmm...the plot thickens als we exact dezelfde router hebben.
@MisterMarcFR Welke router heb jij? Even kijken of dit een AX86u probleem is of misschien een Connectbox issue.
/f/image/h9jikTn3E9tx6dlHDAi90UpS.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik deze diensten al allemaal uit staan sinds dat ik de router heb (5 maanden)....maar dit lijkt op een echte killswitch. Tevens heb ik ook even een reboot scheduler aangezet voor elke 24 uur voor de frisheid. Even kijken of dit wat effect gaat geven. Het probleem is ook dat je moeilijk kan tegen in iOS of het nu heeft gewerkt of niet. De melding blijft namelijk staan, totdat je reboot, dan is deze weer weg. Oftewel: Ik kan pas zien of het heeft gewerkt...als de melding niet terug komt.

Probeer eens een ander WiFi netwerk.Eric H schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:22:
Mensen, ik heb via Tweakers voor mijn dochter een iPhone11 gekocht.
Deze wil ik voor haar instellen, maar ik kom niet voorbij onderstaand scherm :
[Afbeelding]
Ik kan nergens deze update ‘aanzetten’
Kan vanuit dit scherm alleen maar terug, maar niet verder.
Accu is ruim boven de 60% en telefoon hangt ook aan de lader.
Hoe los ik dit op ??
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Probleem is ondertussen opgelost. Denk ik….
IPhone 11 draaide nog op ios 14.8, ik wilde de telefoon instelen met een iCloud back-up die gebaseerd was op ios 15.0.2. Ik vermoed dat dit ergens in het proces vor een hick-up heeft gezorgd.
Oplossing :
IPhone eerst instellen zonder iCloud account en dan eerts ios updaten.
Vervolgens iPhone weer terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna instelen mbv iCoud back-up.
Dit lijkt het probleem opgelost te hebben.
Ik blij, dochter blij
Eric, Signing off !!
Ja hoor, dat was exact het probleem. Dat is iets wat Apple niet heel handig heeft geregeld. Is ook altijd een probleem voor de beta-draaiers die een nieuwe iPhone in gebruik nemen en een backup hebben die nieuwer is dan de stock-ios. Geen zorgen, je hebt het op de enige juiste manier opgelostEric H schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:47:
[...]
Probleem is ondertussen opgelost. Denk ik….
IPhone 11 draaide nog op ios 14.8, ik wilde de telefoon instelen met een iCloud back-up die gebaseerd was op ios 15.0.2. Ik vermoed dat dit ergens in het proces vor een hick-up heeft gezorgd.
Oplossing :
IPhone eerst instellen zonder iCloud account en dan eerts ios updaten.
Vervolgens iPhone weer terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna instelen mbv iCoud back-up.
Dit lijkt het probleem opgelost te hebben.
Ik blij, dochter blij
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 20-10-2021 21:38 ]
Bij mij geeft het problemen bij de Mediabox XL van Ziggo.Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Hmmm...the plot thickens als we exact dezelfde router hebben.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)