• Eric H
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06:58
WhatsappHack schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 02:10:
Ff paar dagen terug op de X. Blijf erbij: dat ze 3DTouch hardwarematig eruit hebben gesloopt is eeuwig zonde. :P
Nou inderdaad !
Komende van een Xs naar een 12 mis ik dit enorm zeg, merk het vooral bij het typen als ik even wat wil corrigeren.
Op de Xs kon ik op elk gewenst punt op het toetsenbord een force touch geven, bij de 12 werkt het alleen op de spatiebalk.

Eric, Signing off !!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Kassad schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Ik merk dat wanneer ik naar een Tweakers forum pagina ga op mijn ipad dat inderdaad 5 seconden duurt. Maar wanneer ik twee keer 'klik' op de link dan gaat-ie meteen. Dit merk ik al een tijdje overigens, voor iOS15 ook al.
Voor een ander probleem heb ik gisteren de website data opgeschoond en merk dat de website nu wel goed werkt. Wellicht is dat voor jou (en anderen?) ook de oplossing.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:56
Op de iPhone van mijn vriendin staat een aantal apps die ik destijds vanaf mijn App Store account geïnstalleerd heb (vraag me niet hoe, ik gok jaren geleden via iTunes). Zodra ze naar een nieuwe iPhone gaat moet ze dus elke keer mijn App Store wachtwoord intikken. Dat is niet handig én met family sharing ook nog eens niet nodig. Ik probeer nu alleen te identificeren om welke apps het gaat, dat wordt me niet duidelijk. Is er een manier om dit te achterhalen?

omniscale.nl

• raze88
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:18
Eric H schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:22:
Mensen, ik heb via Tweakers voor mijn dochter een iPhone11 gekocht.
Deze wil ik voor haar instellen, maar ik kom niet voorbij onderstaand scherm :

[Afbeelding]

Ik kan nergens deze update ‘aanzetten’
Kan vanuit dit scherm alleen maar terug, maar niet verder.
Accu is ruim boven de 60% en telefoon hangt ook aan de lader.

Hoe los ik dit op ??
Zelfde probleem met een nieuwe SE gehad. Aan de pc hangen en de telefoon herstarten zorgde ervoor dat ik via iTunes de update kon installeren.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik merk toch wel dat iOS meer op mijn zenuwen werkt dan dat het prettig is. Zo heb ik in al mijn Widget stacks overal (!) die suggesties van widgets uit moeten zetten: heel irritant.

En nu krijg ik zo vaak van deze meldingen...

En nee, ik wil dus die meldingen niet stil houden...
Kan dit gestopt worden?

En focus blijft ook ingewikkeld. Ik hoef niet perse het "niet storen" gedeelte te hebben, maar het leek me handig om voor verschillende activiteiten een 2e pagina met widgets en shortcuts in te voegen, maar hoe maak je een focus voor je forenzen reis? Je kunt geen traject kiezen. De tijd is ook niet altijd het zelfde. En ik wil wel gewoon van alle apps en personen meldingen (ook toekomstige nieuwe apps). Maar dat lijkt niet te kunnen allemaal...?!

[Voor 24% gewijzigd door iAR op 21-10-2021 12:20]

posttoast schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:54:
Op de iPhone van mijn vriendin staat een aantal apps die ik destijds vanaf mijn App Store account geïnstalleerd heb (vraag me niet hoe, ik gok jaren geleden via iTunes). Zodra ze naar een nieuwe iPhone gaat moet ze dus elke keer mijn App Store wachtwoord intikken. Dat is niet handig én met family sharing ook nog eens niet nodig. Ik probeer nu alleen te identificeren om welke apps het gaat, dat wordt me niet duidelijk. Is er een manier om dit te achterhalen?
Die pop-up negeren en vervolgens nogmaals proberen te downloaden/updaten werkt hier eigenlijk altijd probleemloos. Krijg dit ook met sommige apps die aangekocht zijn door een ander familielid binnen sharing.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

iAR schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:16:
En focus blijft ook ingewikkeld. Ik hoef niet perse het "niet storen" gedeelte te hebben, maar het leek me handig om voor verschillende activiteiten een 2e pagina met widgets en shortcuts in te voegen, maar hoe maak je een focus voor je forenzen reis? Je kunt geen traject kiezen. De tijd is ook niet altijd het zelfde. En ik wil wel gewoon van alle apps en personen meldingen (ook toekomstige nieuwe apps). Maar dat lijkt niet te kunnen allemaal...?!
Ik snap wat je wilt en zie ook wel in waarom je dat wilt, want ik denk inderdaad dat dat handig kan zijn.

Je probeert Focus alleen oneigenlijk te gebruiken en reageert nu op Focus af dat het iets niet kan waar het niet voor gemaakt is..

Dat doet me meer denken aan ‘profielen’ zoals je vroeger op je Nokia had. Alleen heeft iOS die functie helaas niet.

Toch denk ik dat wat jij wilt best redelijk kan met Focus:

- Traject kiezen: wat bedoel je hier mee?

- Tijd instellen: ik neem aan dat je bedoelt dat je geen schema kunt maken omdat je nog niet weet hoelaat je reist. Wat is het bezwaar om met één swipe en een tap via je control center de Focus aan te zetten? Kleine moeite denk ik.

- Alle apps en meldingen krijgen: je kunt toch gewoon in de Focus instellingen alle apps en personen aanvinken die meldingen mogen geven? Eén keer een minuut of twee werk en daarna klaar. En ja, als je een nieuwe app download moet je die ook even aanvinken.

Is het handig en ideaal? Nee, het kan efficiënter. Maar aangezien de functie ook eigenlijk niet gemaakt is voor jouw use case lijkt het me best mee te vallen given the circumstances.

[Voor 7% gewijzigd door Ethiron op 21-10-2021 22:26]

• iAR
  • Niet online
Ethiron schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:23:
Ik snap wat je wilt en zie ook wel in waarom je dat wilt, want ik denk inderdaad dat dat handig kan zijn.

Je probeert Focus alleen oneigenlijk te gebruiken en reageert nu op Focus af dat het iets niet kan waar het niet voor gemaakt is..

Dat doet me meer denken aan ‘profielen’ zoals je vroeger op je Nokia had. Alleen heeft iOS die functie helaas niet.

Toch denk ik dat wat jij wilt best redelijk kan met Focus:

- Traject kiezen: wat bedoel je hier mee?

- Tijd instellen: ik neem aan dat je bedoelt dat je geen schema kunt maken omdat je nog niet weet hoelaat je reist. Wat is het bezwaar om met één swipe en een tap via je control center de Focus aan te zetten? Kleine moeite denk ik.

- Alle apps en meldingen krijgen: je kunt toch gewoon in de Focus instellingen alle apps en personen aanvinken die meldingen mogen geven? Eén keer een minuut of twee werk en daarna klaar. En ja, als je een nieuwe app download moet je die ook even aanvinken.

Is het handig en ideaal? Nee, het kan efficiënter. Maar aangezien de functie ook eigenlijk niet gemaakt is voor jouw use case lijkt het me best mee te vallen given the circumstances.
Ik vind dat Apple de features daarmee te specifiek en te ingewikkeld maakt. Je hebt dus een bak van leuke opties maar eigenlijk kun je die niet gebruiken want focus is er eigenlijk alleen voor om niet gestoord te worden… maar goed, daar doe je weinig aan.

Traject, als de (trein)route van en naar werk.
Tijd, ik reis inderdaad niet elke dag op het zelfde tijdstip.
Eigenlijk ga je daar al: moet je dus zelf nieuwe apps toevoegen.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@iAR sorry, maar je geeft nog steeds amper antwoord op mijn vragen.

Dat een traject een route is snap ik ook wel. Maar wat wil je dat Focus daarmee doet dan?

Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag/suggestie t.a.v. tijd.

En qua apps toevoegen (ik neem aan dat je bedoelt aanvinken welke wel ‘door’ mogen komen). Tja, dat klopt inderdaad.
Overigens kan je wel een lokatie aan het schema hangen.

Dus dan zou je de focus kunnen laten starten op het station waar je opstapt en stoppen als je uit stapt, thuis komt of waar dan ook aan komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• m_a_rnix
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01-12 21:14
Eric H schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:05:
[...]

Nou inderdaad !
Komende van een Xs naar een 12 mis ik dit enorm zeg, merk het vooral bij het typen als ik even wat wil corrigeren.
Op de Xs kon ik op elk gewenst punt op het toetsenbord een force touch geven, bij de 12 werkt het alleen op de spatiebalk.
Ook onder de spatiebalk. Makkelijker mikken.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 30-11 11:23
Ben in Italië en ik heb constant geen mobiel internet. Begrijp niet hoe dat kan, mijn reisgenote heeft het wel gewoon op haar Android.

Netwerkselectie staat op automatisch. Dan krijg ik vaak Vodafone IT waar ik enkel edge heb. Handmatig zet ik hem dan wel eens naar TIM en daar heb ik dan wel 4G (5G kennen ze nog niet in Italië geloof ik). Maar dat valt ook soms weg, dan staat er wel 4G maar gewoon geen verbinding.

In Duitsland en Zwitserland geen enkel probleem met automatische selectie, enkel Italië.

Ligt het aan mij of aan Italië?
TIM en Vodafone hebben alleen 4G in Italië, denk ook niet dat je met wat anders kunt verbinden ?
In Zwitserland is het Swisscom dacht ik. DE Voda en T-Mob.
(neem maar even aan dat jij Vodafone hebt)

[Voor 12% gewijzigd door Hackus op 23-10-2021 17:17]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Commendatore
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Roaming geeft weleens vaker wat vreemde problemen, dus het hoeft niet aan je toestel te liggen. Zit je reisgenote bij dezelfde provider?

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Haar kaartje al in jouw telefoon geprobeerd?

Specs

KaiseRRuby schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:44:
Ben in Italië en ik heb constant geen mobiel internet. Begrijp niet hoe dat kan, mijn reisgenote heeft het wel gewoon op haar Android.

Netwerkselectie staat op automatisch. Dan krijg ik vaak Vodafone IT waar ik enkel edge heb. Handmatig zet ik hem dan wel eens naar TIM en daar heb ik dan wel 4G (5G kennen ze nog niet in Italië geloof ik). Maar dat valt ook soms weg, dan staat er wel 4G maar gewoon geen verbinding.

In Duitsland en Zwitserland geen enkel probleem met automatische selectie, enkel Italië.

Ligt het aan mij of aan Italië?
Ik ben net terug uit (o.a) Italië. Had daar geen problemen met iOS 15 en netwerk. Zat ook bijna altijd op Vodafone IT (in Nederland heb ik ook Vodafone) en had gewoon 4G. Geen 5G inderdaad.

Dus het zal eerder een combinatie zijn verwacht ik.

Wat je wel kan proberen is even de netwerk instellingen te resetten. Dat vind je onder Instellingen > Algemeen > stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 30-11 11:23
Hmm. Goede tips maar heeft niet geholpen. Ik zit zelf overigens bij Tele2.

Als ik opeens geen internet meer heb ga ik even op vliegtuigmodus en dan weer terug, dan doet hij het vaak wel. Maar blijft vreemd dat dit nodig is vind ik.

• Eric H
Donstil schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Ik ben net terug uit (o.a) Italië. Had daar geen problemen met iOS 15 en netwerk. Zat ook bijna altijd op Vodafone IT (in Nederland heb ik ook Vodafone) en had gewoon 4G. Geen 5G inderdaad.

Dus het zal eerder een combinatie zijn verwacht ik.

Wat je wel kan proberen is even de netwerk instellingen te resetten. Dat vind je onder Instellingen > Algemeen > stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Dat laatste was bij mij idd dé oplossing.

Eric, Signing off !!

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01-12 18:40
Ik heb nu via opdrachten ingesteld dat hij als mijn telefoon verbinding maakt met mijn auto dat hij flitsmeister moet opstarten. Is er ook een mogelijkheid om deze app weer te sluiten als de verbinding met de auto verbroken wordt?

• Beun
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 01-12 21:55
Dirk0s schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:57:
Ik heb nu via opdrachten ingesteld dat hij als mijn telefoon verbinding maakt met mijn auto dat hij flitsmeister moet opstarten. Is er ook een mogelijkheid om deze app weer te sluiten als de verbinding met de auto verbroken wordt?
Doet FM dat zelf niet wanneer je een tijd niet in beweging bent?

• posttoast
WhatsappHack schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Die pop-up negeren en vervolgens nogmaals proberen te downloaden/updaten werkt hier eigenlijk altijd probleemloos. Krijg dit ook met sommige apps die aangekocht zijn door een ander familielid binnen sharing.
Ik snap dat dat kan, maar ik ben tóch benieuwd of er een manier is om te zien welke apps via een ander account geïnstalleerd zijn. :)

omniscale.nl

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01-12 16:27
Als het goed is komt morgen iOS 15.1 uit?

• posttoast
danjan2411 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:00:
Als het goed is komt morgen iOS 15.1 uit?
Jep.

omniscale.nl

• VirinR
  • Laatst online: 08:56
Zijn er meer mensen waarvan de standaard Agenda-app bizar veel in de achtergrond verbruikt?
Bij mij zit de Agenda-app 22 uur op de achtergrond in de afgelopen 10 dagen waarvan 6 uur en 21 minuten in de laatste 24 uur.

Het probleem speelt zich voor op een iPhone 13 Pro Max. Op mijn iPad Pro 2020 11" vindt dit probleem niet plaats terwijl wel dezelfde Exchange, iCloud en Outlook.com accounts gebruikt worden.
posttoast schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Ik snap dat dat kan, maar ik ben tóch benieuwd of er een manier is om te zien welke apps via een ander account geïnstalleerd zijn. :)
In de App Store bij aankopen van familieleden?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Dirk0s
Iemand enig idee of je ergens iets moet aanzetten voor het laten werken van opdrachten?

Gister verschillende opdrachten als test erin gezet maar geen 1 heeft gewerkt tot nu toe.

Spotify openen bij verbinding AirPods
Herinnering bij betreden werk adres
Spotify openen bij verbinding Bluetooth auto
Flitsmeister openen bij verbinding Bluetooth auto

Deze werkte allemaal niet, doe ik iets fout??

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:54
Dirk0s schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:49:
Iemand enig idee of je ergens iets moet aanzetten voor het laten werken van opdrachten?

Gister verschillende opdrachten als test erin gezet maar geen 1 heeft gewerkt tot nu toe.

Heb je aan gezet dat ze zonder toestemming uitgevoerd mogen worden?

Nee is ook een antwoord

• Dirk0s
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:54:
[...]

Jazeker!

• posttoast
WhatsappHack schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 01:09:
[...]

In de App Store bij aankopen van familieleden?
Volgens mij is dat niet wat ik nodig heb toch? Want dan zie ik al mijn gedeelde apps, het gaat me juist specifiek om de paar apps die ze niet via family sharing geïnstalleerd heeft.

omniscale.nl

• Incognitum
  • Laatst online: 23:15

Is je telefoon locked of ontgrendeld wanneer je opdrachten laat uitvoeren? Is hij vergrendeld, dan betreft het het welbekende probleem.

• Dirk0s
Incognitum schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Is je telefoon locked of ontgrendeld wanneer je opdrachten laat uitvoeren? Is hij vergrendeld, dan betreft het het welbekende probleem.
De telefoon zit dan gewoon in mijn broekzak idd.
Is dat op een manier te verhelpen? Anders heb je weinig aan die opdrachten toch?

• Incognitum
  • Laatst online: 23:15
Dirk0s schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

De telefoon zit dan gewoon in mijn broekzak idd.
Is dat op een manier te verhelpen? Anders heb je weinig aan die opdrachten toch?
In het CarPlay topic staat er veel info over. Er is m.i. geen werkbare oplossing.
In mijn geval startte de opdrachten niet wanneer CarPlay opstart. De telefoon maakt draadloos verbinding. Ik moest de telefoon ontgrendelen om de opdrachten uit te voeren. Dan ging het wel goed.
Nu heb ik uit ellende CarPlay maar weer via de kabel en warempel werkt alles weer, ook met locked scherm.

Dus ergens in de draadloze verbindingen en opdrachten gast mi iets mis.

Lukken jouw opdrachten wel als je de telefoon ontgrendeld en dan pas de AirPods aansluit?

• Dirk0s
Incognitum schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

In het CarPlay topic staat er veel info over. Er is m.i. geen werkbare oplossing.
In mijn geval startte de opdrachten niet wanneer CarPlay opstart. De telefoon maakt draadloos verbinding. Ik moest de telefoon ontgrendelen om de opdrachten uit te voeren. Dan ging het wel goed.
Nu heb ik uit ellende CarPlay maar weer via de kabel en warempel werkt alles weer, ook met locked scherm.

Lukken jouw opdrachten wel als je de telefoon ontgrendeld en dan pas de AirPods aansluit?
Dat ga ik vanavond even testen!
Ik wil ook graag meldingen voor als ik supermarkt binnen kom bv.

Ik vergeet in de avond vaak boodschappen die ik smorgens bedacht heb.
Mij leek een snel toets hiervoor ideaal, even invullen “vuilniszakken” en deze herinnering verschijnt zodra je de AH binnenloopt. :)
[...]

Ik ken dit eigenlijk niet. Heb een opdracht die FlitsMeister en PocketCasts start zodra er Carplay verbinding is maar werkt gewoon als het toestel vergrendeld is. Ook draadloos.

Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:54:
[...]

Zonder toestemming activeren kan niet met BT toch?
Heb wel eens begrepen dat dit alleen werkte met Carplay.

• Fjeze
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Ik ken dit eigenlijk niet. Heb een opdracht die FlitsMeister en PocketCasts start zodra er Carplay verbinding is maar werkt gewoon als het toestel vergrendeld is. Ook draadloos.
Ja dit vind ik ook een groot nadeel, dat het wel werkt met Carplay maar niet met bluetooth. In mijn huidige auto heb ik geen Carplay, dus werkt het niet meer zoals voorheen.
Zou fijn zijn als dit ook met vertrouwde bluetooth apparaten gaat werken.

Fly or Die

• Toppe
Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Zonder toestemming activeren kan niet met BT toch?
Heb wel eens begrepen dat dit alleen werkte met Carplay.
Als het goed is wel, heb dat volgens mij in mijn vorige auto ook gehad.

Activatie op CarPlay werkt ook niet altijd even lekker moet ik toegeven, met regelmaat staat Flitsmeister niet (meer) aan terwijl dat wel de bedoeling is/was.

Nee is ook een antwoord

Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Als het goed is wel, heb dat volgens mij in mijn vorige auto ook gehad.

Activatie op CarPlay werkt ook niet altijd even lekker moet ik toegeven, met regelmaat staat Flitsmeister niet (meer) aan terwijl dat wel de bedoeling is/was.
Nee juist niet dacht ik, ik stel het nu net voor Airpods in en krijg ik deze melding:

Dat weet ik van mijn vorige auto. Geen CarPlay en moest altijd op een soortgelijke melding drukken.

Edit: Hier werkt het met CarPlay overigens wel elke keer. Maar ik rij niet zoveel dus niet echt een goeie graadmeter op dat gebied.

[Voor 6% gewijzigd door Donstil op 25-10-2021 11:43]

• Toppe
Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

Nee juist niet dacht ik, ik stel het nu net voor Airpods in en krijg ik deze melding:

[Afbeelding]

Dat weet ik van mijn vorige auto. Geen CarPlay en moest altijd op een soortgelijke melding drukken.
Nee klopt je hebt gelijk. Ik had een NFC tag en daarbij hoefde het niet :+

Die tag zat achter de houder dus had nooit in de gaten dat hij de shortcuts via NFC deed. Dacht bluetooth... haha

[Voor 9% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 11:44]

Nee is ook een antwoord

Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Die tag zat achter de houder dus had nooit in de gaten dat hij de shortcuts via NFC deed. Dacht bluetooth... haha
Haha keurig. Wel een goeie voor de vraagsteller mogelijk :)

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 09:52

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Sowieso opdrachten in zijn algemeenheid, even afgezien van Carplay. vanuit de widget een opdracht starten moet je aanklikken-touch id-bevestigen-gereedmelding wegtikken. In de auto (zonder CarPlay) FM starten bij Blutooth verbinding: notificatie van de opdracht verschijnt - bevestigen aantikken - Touch ID - nogmaals bevestigen - bevestigingsmelding wegtikken.

Als je het dus met je stem bediend, is dat (bevestigen, Touch ID enz) ineens allemaal niet meer nodig. Dit mag Apple van mij nog wat beter uitwerken. Bij een vergrendelde telefoon 'hey siri, start flitsmeester' > klaar.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Sowieso opdrachten in zijn algemeenheid, even afgezien van Carplay. vanuit de widget een opdracht starten moet je aanklikken-touch id-bevestigen-gereedmelding wegtikken. In de auto (zonder CarPlay) FM starten bij Blutooth verbinding: notificatie van de opdracht verschijnt - bevestigen aantikken - Touch ID - nogmaals bevestigen - bevestigingsmelding wegtikken.

Als je het dus met je stem bediend, is dat (bevestigen, Touch ID enz) ineens allemaal niet meer nodig. Dit mag Apple van mij nog wat beter uitwerken. 'hey siri, start flitsmeester' > klaar.
Dit is de enige reden dat ik Siri gebruik, die voert die opdrachten gewoon uit, heel jammer.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:19

in het verleden gelezen en ook zelf ondervonden dat ondanks het vinkje (heb het over Flitsmeister) als er met BT verbinding wordt gemaakt je op de iphone toch nog toestemming moet geven, doe je het via carplay dan werkt het wel!

Bing

• Fjeze
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Dit is wel een goede tip ja! Ga ik eens in duiken.

Fly or Die

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:49
Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:35:
Neuh, lijkt wat willekeurig te zijn. Ik heb eenzelfde automation ingesteld "When carplay connects, do open app Flitsmeister" en vinkje uit voor toestemming vragen. En soms start FM wel automatisch, soms niet. Wireless carplay, telefoon altijd locked in m'n broekzak. En als FM niet automatisch start is het een kwestie van FM handmatig via het scherm in de auto starten, dus telefoon kan gewoon in m'n broekzak blijven zitten.

Maar blijft wel raar dat het zo willekeurig werkt - zowel bij mij alleen als bij anderen.
Is er nog altijd geen enkele manier om ervoor te zorgen dat iOS AutoCorrect afblijft van correct gespelde woorden…? Ik wil dat fout gespelde woorden gefixt worden, maar dat ie correct gespelde woorden zomaar vervangt omdat ie denkt dat ik iets anders bedoelde te tikken is extreem irritant en volslagen nutteloos. Moet elke keer weer alles nalezen om te zien of ie er niet per abuis mee heeft lopen fucken.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:25:
Is er nog altijd geen enkele manier om ervoor te zorgen dat iOS AutoCorrect afblijft van correct gespelde woorden…? Ik wil dat fout gespelde woorden gefixt worden, maar dat ie correct gespelde woorden zomaar vervangt omdat ie denkt dat ik iets anders bedoelde te tikken is extreem irritant en volslagen nutteloos. Moet elke keer weer alles nalezen om te zien of ie er niet per abuis mee heeft lopen fucken.
Ik merk dit ook de laatste tijd; veel onnodige correcties. Ik dacht dat dit door het nieuwe swype-toetsenbord zou komen. Voorheen gebruikte ik Swiftkey en Swype en daar had ik veel minder correcties van woorden die wel goed zijn.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
15.1 is uit.

[Voor 93% gewijzigd door BillSpaarbank op 25-10-2021 19:05]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

iPadOS en iOS 15.1 is beschikbaar voor alle gebruikers.
versie 19B74 (gelijk aan RC)

(post iPadOS maar hier, want aan de andere kant post niemand meer)

Full release notes

Other enhancements with iOS 15.1 include teh ability to store your COVID-19 vaccination card in the Wallet application, Home app improvements, Shortcuts updates, and more.

You can update your iPhone by going to the Settings app, choosing General, then choosing Software Update. The full release notes are below.

SharePlay

SharePlay is a new way to share synchronized experiences in FaceTime with content from the Apple TV app, Apple Music, Fitness+, and other supported App Store apps
Shared controls give everyone the ability to pause, play, rewind or fast forward
Smart volume automatically lowers the audio of a movie, TV show or song when your friends speak
Apple TV supports the option to watch the shared video on your big screen while you continue the FaceTime call on iPhone
Screen sharing lets everyone on a FaceTime call look at photos, browse the web, or help each other out

Camera

ProRes video capture using iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max
Setting to turn off automatic camera switching when taking macro photos and videos on iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max

Apple Wallet

COVID-19 vaccination card support allows you to add and present verifiable vaccination information from Apple Wallet

Translate

Mandarin Chinese (Taiwan) support in the Translate app and for system-wide translation

Home

New automation triggers based on the current reading of a HomeKit-enabled humidity, air quality, or light level sensor

Shortcuts

New pre-built actions let you overlay text on images or gifs, plus a new collection of games lets you pass the time with Siri

This release also fixes the following issues:

Photos app may incorrectly report storage is full when importing photos and videos
Weather app may not show current temperature for My Location, and may display colors of animated backgrounds incorrectly
Audio playing from an app may pause when locking the screen
Wallet may unexpectedly quit when using VoiceOver with multiple passes
Available Wi-Fi networks may not be detected
Battery algorithms updated on iPhone 12 models to better estimate battery capacity over time

[Voor 92% gewijzigd door Hackus op 25-10-2021 20:13. Reden: link]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 07:05
iOS15.1 en iPadOS 15.1 komen er bij mij niet door. Staat al 10 minuten te zoeken naar updates maar er verschijnt niets.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

AppleFan2007 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:28:
iOS15.1 en iPadOS 15.1 komen er bij mij niet door. Staat al 10 minuten te zoeken naar updates maar er verschijnt niets.
VPN uit, only WiFi, toestel herstarten...of Beta-Profiel eerst verwijderen

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 25-10-2021 19:37]

• Dirk0s
Toch kom ik er nog even op terug, werkt het hier bij iemand wel: invoer van een Shortcut voor b.v. "vuilniszakken" en dan een melding hiervan bij arriveren van de ingevoerde locatie?

• danjan2411
  • Laatst online: 01-12 16:27
AppleFan2007 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:28:
Hier beide al geïnstalleerd.

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 07:05
Hackus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:35:
[...]

VPN uit, only WiFi, toestel herstarten...of Beta-Profiel eerst verwijderen
Toestel herstarten heeft gewerkt. Dan update begonnen en dan wordt die onderbroken.
Later deze avond zal ik wel nog eens opnieuw proberen.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
danjan2411 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

Hier beide al geïnstalleerd.
Hier ook. Ging soepel. Nu MacOS nog ;)

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 29-11 16:34

Splinter Cell

AMD HD7850

De Twitter website werkt nu weer naar behoren. Filmpjes werden niet afgespeeld maar de tijd liep wel af.
AppleFan2007 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:46:
[...]

Toestel herstarten heeft gewerkt. Dan update begonnen en dan wordt die onderbroken.
Later deze avond zal ik wel nog eens opnieuw proberen.
Zal het even instralen vanuit hier :P

• Bulligan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:01
Geen idee hoe je je vaccinatie in de Wallet krijgt. Maar had sowieso al een eerdere oplossing hiervoor. De papieren QR versie toegevoegd in Stocard en van daaruit in de Wallet. Nu kun je simpel je QR opvragen via je wallet en ook op je Watch, ipv telefoon ontgrendelen en app openen.
Bulligan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:48:
Geen idee hoe je je vaccinatie in de Wallet krijgt. Maar had sowieso al een eerdere oplossing hiervoor. De papieren QR versie toegevoegd in Stocard en van daaruit in de Wallet. Nu kun je simpel je QR opvragen via je wallet en ook op je Watch, ipv telefoon ontgrendelen en app openen.
Hoe werkt dat dan? Dan heb je een kopie van de QR die maar een dag geldig is toch?

[Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2021 20:54]

• THE_BASE
  • Niet online
Werkt toch alleen in VS?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Bulligan
Dennisdn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:53:
[...]

Hoe werkt dat dan? Dan heb je een kopie van de QR die maar een dag geldig is toch?
De papieren versie die je online aanmaakt (dus niet via de app) is een jaar geldig. Die scan je in met Stocard.

[Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 25-10-2021 21:08]

Bulligan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:07:
[...]
De papieren versie die je online aanmaakt (dus niet via de app) is een jaar geldig. Die scan je in met Stocard.
Waar kan ik dat terug vinden dat hij een jaar geldig is? Dan maak ik hem meteen, zodat ik toch overal naar binnen kan als ik alsnog besmet raak... (Doe ik niet echt natuurlijk, maar dit zou wat mij betreft het hele systeem om zeep helpen).

*Edit, laat maar, zie het op diverse sites staan. Bizar!

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2021 21:23]

• Bulligan
Dennisdn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

Waar kan ik dat terug vinden dat hij een jaar geldig is? Dan maak ik hem meteen, zodat ik toch overal naar binnen kan als ik alsnog besmet raak... (Doe ik niet echt natuurlijk, maar dit zou wat mij betreft het hele systeem om zeep helpen).
Dat is het sowieso al, want zelfs als je besmet bent blijft je qr in de app geldig.

Maar dit gaat een beetje off-topic.

Ik wou een simpele manier om de QR te openen ipv via de telefoon/app. Helaas kan dit dus niet direct en gebruik ik mijn eerder beschreven workaround.

https://www.consumentenbo...ds-uitgelicht/coronacheck

Het vaccinatiebewijs is een jaar geldig, het herstelbewijs hooguit een half jaar en het testbewijs zeer kort (afhankelijk van de test en het testtijdstip).

[Voor 17% gewijzigd door Bulligan op 25-10-2021 21:49]

Bulligan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

Dat is het sowieso al, want zelfs als je besmet bent blijft je qr in de app geldig.

Maar dit gaat een beetje off-topic.

Ik wou een simpele manier om de QR te openen ipv via de telefoon/app. Helaas kan dit dus niet direct en gebruik ik deze workaround.
Heb je het al met Pass4Wallet geprobeerd? Daarmee heb ik al de gekste kaarten toe kunnen voegen aan Wallet.

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2021 21:26]

• Bulligan
Dennisdn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Heb je het al met Pass4Wallet geprobeerd? Daarmee heb ik al de gekste kaarten toe kunnen voegen aan Wallet.
Nee, want mijn methode werkt prima. Papieren versie online aanmaken, toevoegen/scannen in Stocard en vervolgens vanuit daar toevoegen in Wallet.
Zag in de patch notes dat het vanuit iOS zou kunnen, maar blijkbaar geld dat weer eens niet voor NL. Dus voorlopig hou ik het maar op deze methode.

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-12 21:52
Wil ik dit op de X? ik heb de indruk dat de meeste nieuwe features niet beschikbaar zijn op dit toestel.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Wijnands schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:53:
Wil ik dit op de X? ik heb de indruk dat de meeste nieuwe features niet beschikbaar zijn op dit toestel.
Gewoon op 14.8 blijven dan :P

Edit. Bericht kan weg. Ik heb de vraag verkeerd begrepen.

[Voor 143% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2021 22:46]

Dennisdn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Dit heb ik een aantal weken geleden ook gedaan, werkt prima!
Erg fijn om niet meer steeds in bestanden die PDF te moeten zoeken.

• Toppe
Hackus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:07:
iPadOS en iOS 15.1 is beschikbaar voor alle gebruikers.
versie 19B74 (gelijk aan RC)

(post iPadOS maar hier, want aan de andere kant post niemand meer)

Full release notes

Other enhancements with iOS 15.1 include teh ability to store your COVID-19 vaccination card in the Wallet application, Home app improvements, Shortcuts updates, and more.

You can update your iPhone by going to the Settings app, choosing General, then choosing Software Update. The full release notes are below.

SharePlay

SharePlay is a new way to share synchronized experiences in FaceTime with content from the Apple TV app, Apple Music, Fitness+, and other supported App Store apps
Shared controls give everyone the ability to pause, play, rewind or fast forward
Smart volume automatically lowers the audio of a movie, TV show or song when your friends speak
Apple TV supports the option to watch the shared video on your big screen while you continue the FaceTime call on iPhone
Screen sharing lets everyone on a FaceTime call look at photos, browse the web, or help each other out

Camera

ProRes video capture using iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max
Setting to turn off automatic camera switching when taking macro photos and videos on iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max

Apple Wallet

COVID-19 vaccination card support allows you to add and present verifiable vaccination information from Apple Wallet

Translate

Mandarin Chinese (Taiwan) support in the Translate app and for system-wide translation

Home

New automation triggers based on the current reading of a HomeKit-enabled humidity, air quality, or light level sensor

Shortcuts

New pre-built actions let you overlay text on images or gifs, plus a new collection of games lets you pass the time with Siri

This release also fixes the following issues:

Photos app may incorrectly report storage is full when importing photos and videos
Weather app may not show current temperature for My Location, and may display colors of animated backgrounds incorrectly
Audio playing from an app may pause when locking the screen
Wallet may unexpectedly quit when using VoiceOver with multiple passes
Available Wi-Fi networks may not be detected
Battery algorithms updated on iPhone 12 models to better estimate battery capacity over time
Eindelijk ProRes!! Geen idee wat ik er mee moet, maar ga het gewoon gebruiken!! Go Apple!!

Einde sarcasme

Vraag me af hoelang het gaat duren voordat de QR in de Wallet app hier in NL mogelijk wordt.

Nee is ook een antwoord

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:57
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:29:
[...]

Vraag me af hoelang het gaat duren voordat de QR in de Wallet app hier in NL mogelijk wordt.
Zoals zo vaak benoemd. Pass4Wallet en dan een papieren pdf toevoegen. (Die kun je zo aanvragen en downloaden via de overheid).

Hoef je niet op Apple te wachten >:)

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Toppe
TheKerremenke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:45:
[...]

Zoals zo vaak benoemd. Pass4Wallet en dan een papieren pdf toevoegen. (Die kun je zo aanvragen en downloaden via de overheid).

Hoef je niet op Apple te wachten >:)
Snap ik. Maar ik vindt het gebruik van de app geen probleem (+ kan m’n rijbewijs precies onder de QR houden waardoor ze alles in één keer kunnen controleren) maar via de officiële wallet app zou makkelijker zijn.

Sowieso vindt ik de Wallet app een ondergeschoven kindje binnen iOS. Iedereen wil een eigen app gebruiken… why?

Edit:
Ik kan me dus al zwaar irriteren de kaarten die via een andere app toegevoegd worden gegroepeerd worden waardoor het echt zoeken is waar welke kaart staat.

De onderste groep heeft geen 3 kaarten zoals je hier denkt te zien maar 12. Ik wil elke kaart gewoon los zien.
Dat lijkt niet te kunnen?

[Voor 35% gewijzigd door Toppe op 26-10-2021 07:57]

Nee is ook een antwoord

• Eric H
Getriggered door dit bericht heb ik Stocard gedownload. (gebruik nu eigenlijk PasNL)
Maar hoe krijg ik dan passen van daaruit in de Wallet app ?

Eric, Signing off !!

• Toppe
Eric H schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

Getriggered door dit bericht heb ik Stocard gedownload. (gebruik nu eigenlijk PasNL)
Niet, althans, ik kan die optie nog nooit gevonden :+

Nee is ook een antwoord

• Eric H
Ik nu wel, maar is dus afhankelijk van de kaart verstrekker.
De ene pas ondersteund het wel de andere niet.

Als je in Stocard op de drie puntjes rechtsbovenin je scherm tikt, dan staat daar (als de mogelijkheid er is) Share with AppleWallet.

Eric, Signing off !!

• Bulligan
Eric H schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

In Stocard de pas openen die je in je wallet wilt toevoegen en dan de drie stippen rechtsbovenin -> "Add to Apple Wallet"

-edit-

Niet iedere kaart werkt via deze manier. Zelf vind ik dat niet erg want heb geen zin om door tig passen te scrollen om de juiste te vinden als ik ergens aan de kassa sta. Dus al mijn klantenkaarten gebruik ik alleen via Stocard, met uitzondering van de winkels waar ik bijna dagelijks kom.
Voor de QR (die dan weer wel werkt via deze manier) vind ik het rete handig, ook omdat ie op deze manier gelijk in je apple watch word gezet. Telefoon kan gewoon lekker in de pocket/tas/jas of waar dan ook blijven.

[Voor 40% gewijzigd door Bulligan op 26-10-2021 09:02]

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09:12
Ik merk sinds iOS15 dat de Zoek Mijn en dan met name de Personen feature moeite heeft met laden, rest van het gezin ervaart dit ook. Bij het openen gaf hij voorheen meteen de locaties, nu blijft er 'Geen locatie gevonden' staan totdat ik erop druk en dan moet hij lange tijd laden voordat de locatie zichtbaar wordt. Voorheen kon je meteen zien waar iemand was in dat eerste overzichtje. Hopelijk wordt dit ook nog gefixed.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:57
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:51:
[...]

Snap ik. Maar ik vindt het gebruik van de app geen probleem (+ kan m’n rijbewijs precies onder de QR houden waardoor ze alles in één keer kunnen controleren) maar via de officiële wallet app zou makkelijker zijn.

Sowieso vindt ik de Wallet app een ondergeschoven kindje binnen iOS. Iedereen wil een eigen app gebruiken… why?

Edit:
Ik kan me dus al zwaar irriteren de kaarten die via een andere app toegevoegd worden gegroepeerd worden waardoor het echt zoeken is waar welke kaart staat.

De onderste groep heeft geen 3 kaarten zoals je hier denkt te zien maar 12. Ik wil elke kaart gewoon los zien.
Dat lijkt niet te kunnen?
[Afbeelding]
Dat begrijp ik. Hier staat ie er als volgt in. Zie de foto’s. Voor de eenvoud is heb ik de NL’se COVID bewijs oranje gemaakt en de Internationale blauw.

En inderdaad is dit heel handig voor op de Apple Watch om te laten scannen. Niet dat ik dat zo vaak hoef.

Maar eigenlijk zou dit standaard erin mogen zitten, maar gezien privacy en overheden ermee te maken hebben. Zal het zijn tijd nog wel duren..

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• cazzer22
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:37
F41R schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb dit ook op mijn iphone12 sinds de update naar ios15. En het lijkt er op dat er meer zijn die dit hebben:
https://discussions.apple.com/thread/253171826
https://forums.macrumors....ind-my-always-on.2312236/

Ik heb zelf een apple watch met watchos 8 erop geïnstalleerd.
vandaag de iPhoneXR van een collega voorzien van de upgrade naar ios15, deze heeft de "hollow arrow" niet. Zijn apple watch draait echter nog watchos 7. Ik zal eens zien wat er gebeurt nadat deze ook is geupdate naar watchos 8.

In het verleden heb ik vaker een probleem gehad met het continue aan staan/opvragen van location services. Ik heb het toen opgelost door een backup te maken en een restore uit te voeren van de iPhone. Wellicht dat dit nu weer nodig is.
Met de update naar 15.1 is het pijltje weer normaal gaan doen tot dusver!

• Toppe
TheKerremenke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Dat begrijp ik. Hier staat ie er als volgt in. Zie de foto’s. Voor de eenvoud is heb ik de NL’se COVID bewijs oranje gemaakt en de Internationale blauw.

En inderdaad is dit heel handig voor op de Apple Watch om te laten scannen. Niet dat ik dat zo vaak hoef.

Maar eigenlijk zou dit standaard erin mogen zitten, maar gezien privacy en overheden ermee te maken hebben. Zal het zijn tijd nog wel duren..[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, ziet er prima uit. Alleen snap ik nog steeds niet waarom hij zelfstandig bepaald dat de kaarten gegroepeerd (moeten) worden. Ik heb 4/5 kaarten waar ik snel bij wil kunnen en dus absoluut niet in een groep wil hebben. Gemiste kans!

Edit: me even wat verdiept in die app. Er zit een optie in “Select grouping tag” waarmee de kaarten die de zelfde kleur ‘groep’ hebben worden gegroepeerd. Elke kaart een andere groep geven lost het probleem deels op.

Heb wel ontwikkelaar een mail gestuurd omdat ik benieuwd ben waarom groeperen standaard aan staat en of ze dat niet beter kunnen uit zetten.

[Voor 13% gewijzigd door Toppe op 26-10-2021 15:09]

Nee is ook een antwoord

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:04
Alexknl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:40:
Ik merk sinds iOS15 dat de Zoek Mijn en dan met name de Personen feature moeite heeft met laden, rest van het gezin ervaart dit ook. Bij het openen gaf hij voorheen meteen de locaties, nu blijft er 'Geen locatie gevonden' staan totdat ik erop druk en dan moet hij lange tijd laden voordat de locatie zichtbaar wordt. Voorheen kon je meteen zien waar iemand was in dat eerste overzichtje. Hopelijk wordt dit ook nog gefixed.
Ik vind de find my app sowieso traag. Soms moet je hem zelfs opnieuw opstarten om de locatie te actualiseren. Daarbij komt ook nog dat de bewegende locatie niet live meeloopt zoals de gedeelde locatie in whatsapp.

Ongelofelijk dat dit na al die jaren nog steeds niet geoptimaliseerd is. Zo’n unieke feature van Apple die zo slecht werkt..

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 15:38
Alexknl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:40:
pixels66 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Ik vind de find my app sowieso traag. Soms moet je hem zelfs opnieuw opstarten om de locatie te actualiseren. Daarbij komt ook nog dat de bewegende locatie niet live meeloopt zoals de gedeelde locatie in whatsapp.

Ongelofelijk dat dit na al die jaren nog steeds niet geoptimaliseerd is. Zo’n unieke feature van Apple die zo slecht werkt..
Apple heeft in de iOS15 release wel specifiek 'Find My' wijzigingen doorgevoerd die het juist sneller moeten maken (zie ook MacRumors artikel) om personen te vinden 'Live Tracking' mits alle gebruikers iOS15 of hoger gebruiken als ik het goed begrijp. Mijn vrouw moet nog upgraden van iOS 14.8 naar 15.1 dus nog niet kunnen testen wat dat betreft.
Overigens las ik ook op MacRumors forum topic dat sinds de gebruiker naar ioS15 was gegaan tracking juist trager ging. Ik ga het ook even in de gaten houden.

Ondervinden jullie ook de problemen nog met iOS15.1 en zijn alle gebruikers die je volgt ook geupgrade naar iOS15 of hoger?

[Voor 8% gewijzigd door funrider op 26-10-2021 17:16]

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:04
funrider schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

[...]

Apple heeft in de iOS15 release wel specifiek 'Find My' wijzigingen doorgevoerd die het juist sneller moeten maken (zie ook MacRumors artikel) op personen te vinden 'Live Tracking' mits alle gebruikers iOS15 of hoger gebruiken als ik het goed begrijp. Mijn vrouw moet nog upgraden van iOS 14.8 naar 15.1 dus nog niet kunnen testen wat dat betreft.

Ondervinden jullie ook de problemen nog met iOS15.1 en zijn alle gebruikers die je volgt ook geupgrade naar iOS15 of hoger?
Zo ver ben ik nog niet, ik zit nog op 14.7 en wacht een tijdje tot de kinderziektes uit 15 zijn. Ik zie ook erg op tegen het complexe nieuwe focus. Te veel gedoe terwijl ik juist naar Apple kwam voor de “sucker proof” waarde..

• Toppe
pixels66 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Zo ver ben ik nog niet, ik zit nog op 14.7 en wacht een tijdje tot de kinderziektes uit 15 zijn. Ik zie ook erg op tegen het complexe nieuwe focus. Te veel gedoe terwijl ik juist naar Apple kwam voor de “sucker proof” waarde..
Je hoeft het focus gedeelte niet te gebruiken hoor :) ik gebruikte het hier ook niet, toevallig net ingesteld en ga eens even tijdje proberen :)

Nee is ook een antwoord

• Toppe
[...]

[...]

Apple heeft in de iOS15 release wel specifiek 'Find My' wijzigingen doorgevoerd die het juist sneller moeten maken (zie ook MacRumors artikel) op personen te vinden 'Live Tracking' mits alle gebruikers iOS15 of hoger gebruiken als ik het goed begrijp. Mijn vrouw moet nog upgraden van iOS 14.8 naar 15.1 dus nog niet kunnen testen wat dat betreft.
Overigens las ik ook op MacRumors forum topic dat sinds de gebruiker naar ioS15 was gegaan tracking juist trager ging. Ik ga het ook even in de gaten houden.

Hier werkt het goed met live tracking.

Nee is ook een antwoord

• WayLikeMark
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01-12 20:22
[...]

[...]

Apple heeft in de iOS15 release wel specifiek 'Find My' wijzigingen doorgevoerd die het juist sneller moeten maken (zie ook MacRumors artikel) om personen te vinden 'Live Tracking' mits alle gebruikers iOS15 of hoger gebruiken als ik het goed begrijp. Mijn vrouw moet nog upgraden van iOS 14.8 naar 15.1 dus nog niet kunnen testen wat dat betreft.

Live tracking werkt perfect hier! Alleen zoals hierboven wordt aangegeven krijg ik eerst bij het openen bij alle personen geen locatie gevonden. Terwijl dat voorheen niet was. Het opstarten duurt dus langer maar als hij eenmaal is opgestart is het perfect.

• Havelock
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-11 07:54
Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn met deze vraag maar zet ik auto play YouTube filmpjes uit die embedded zijn op andere websites ?

Bedankt

• Locolau
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:21
Havelock schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:57:
Ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn met deze vraag maar zet ik auto play YouTube filmpjes uit die embedded zijn op andere websites ?

Bedankt
Voor zover ik weet ligt dit bij YouTube zelf helaas…

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01-12 18:44
Vraag; ik heb een iPhone en iPad op hetzelfde Apple ID ingelogd. Voorheen kon ik (of beter gezegd de kids) mij op m’n iPhone FaceTimen vanaf de iPad. Een fijn idee als je even met de hond gaat wandelen! Alleen op i(Pad)OS lijkt dit niet meer te werken. Hij gaat soms wel over op m’n foon maar soms ook gewoon helemaal niet. Andere FaceTime gesprekken naar en met m’n iPhone lopen wel prima.

Meer mensen hier last van?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Havelock
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-11 07:54
Locolau schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Voor zover ik weet ligt dit bij YouTube zelf helaas…
Ik bedoel in Safari browser erg irritant dat YouTube filmpjes automatisch afspeelt op sites die zijn embedded!
Ik wil liever dat het niet gebeurt heel irritant.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05:43
Havelock schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:57:

Bedankt
Staat een paar pagina’s terug, is een instelling die je uit kan zetten. Donstil was er mee bezig geloof ik.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09:12
[...]

[...]

Als hij eenmaal de locatie heeft gevonden dan werkt live tracking wel goed ja. Het is meer de traagheid in het begin, dat hij moeite heeft om überhaupt een locatie of indicatie cirkel van de huidige locatie te vinden.
WayLikeMark schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

Live tracking werkt perfect hier! Alleen zoals hierboven wordt aangegeven krijg ik eerst bij het openen bij alle personen geen locatie gevonden. Terwijl dat voorheen niet was. Het opstarten duurt dus langer maar als hij eenmaal is opgestart is het perfect.
Dit. Maar ja soms heb ik zelfs dat hij helemaal niks doet dus. Vervelend als je snel even wil checken waar iemand ongeveer zit.
Kassad schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Staat een paar pagina’s terug, is een instelling die je uit kan zetten. Donstil was er mee bezig geloof ik.
Ja klopt idd maar die werkt niet altijd helaas.
Ik doe het nu met StopTheMadness een Safari extensie, alleen daarvan gingen andere sites ook weer stuk.

Echt ideaal is het allemaal niet.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01-12 15:34
pixels66 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Dat laatste werkt bij mij sinds iOS 15 gelukkig wel (weliswaar met andere iOS 15 gebruikers, mijn vader met zijn iPhone 5s / iOS 12 update erg traag in Find My en heeft niet direct zo'n live functie).
Overigens ben ik het er mee eens dat het nog altijd niet even stabiel is.

[Voor 14% gewijzigd door robcoenen op 26-10-2021 21:18]

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:19
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:44:
[...]

Ja, ziet er prima uit. Alleen snap ik nog steeds niet waarom hij zelfstandig bepaald dat de kaarten gegroepeerd (moeten) worden. Ik heb 4/5 kaarten waar ik snel bij wil kunnen en dus absoluut niet in een groep wil hebben. Gemiste kans!

Edit: me even wat verdiept in die app. Er zit een optie in “Select grouping tag” waarmee de kaarten die de zelfde kleur ‘groep’ hebben worden gegroepeerd. Elke kaart een andere groep geven lost het probleem deels op.

Heb wel ontwikkelaar een mail gestuurd omdat ik benieuwd ben waarom groeperen standaard aan staat en of ze dat niet beter kunnen uit zetten.
Met de app "visual codes" kun je de QR code van je keuze op het begin scherm van je Iphone krijgen en ook op je watch.

Bing

• Toppe
bing69 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:50:
[...]

Met de app "visual codes" kun je de QR code van je keuze op het begin scherm van je Iphone krijgen en ook op je watch.
Maar dat doet nog steeds niet wat ik wil: De mogelijkheid om pasjes/kaarten in Wallet te zetten zonder groepering.

Nee is ook een antwoord

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 08:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb sinds iOS 15 het probleem dat ik een aantal keren per dag de melding dat het wachtwoord onjuist is en dat ik het wachtwoord voor de Exchange server van mijn werkgever opnieuw moet invullen. En dat terwijl het wachtwoord gewoon klopt. In iOS 14 speelde dit probleem niet,. Herkent iemand dit?

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:50
De update naar 15.1 heeft weer een leuk bugje: de meldingen vanuit Opdrachten zijn opeens na de update in het Engels. Meer mensen die dat ook hebben?

• Toppe
PeaceNlove schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:11:
De update naar 15.1 heeft weer een leuk bugje: de meldingen vanuit Opdrachten zijn opeens na de update in het Engels. Meer mensen die dat ook hebben?
Ja, maar mijn toestel staat ook in het Engels. Je schiet dus niets op met mijn antwoord :+

Nee is ook een antwoord

• Eric H
Toppe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Ja, maar mijn toestel staat ook in het Engels. Je schiet dus niets op met mijn antwoord :+
Same :+

Eric, Signing off !!

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee