Kun je dit zomaar veilig doen? Lijkt toch echt op een bug, wellicht in iOS 15 final opgelost?GianniDPC schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:37:
[...]
Idem. Iemand een oplossing?
EDIT: oplossing gevonden. Via iMazing de itunes_control folder wissen, let wel op dit lijkt ook alle muziek die je via iTunes hebt overgezet te wissen bij mij..
Kan zijn dat Whatsapp nog met een update uitkomt op 20 september; omdat het nu toch nog niet officieel beschikbaar is
Apple heeft gister de Xcode 13 Release Candidate uitgebracht. Hiermee kunnen developers nu hun iOS 15 apps publiceren richting de App Store. Grote kans dus dat binnen nu en een week je veel app-updates gaat zien (voor zover het een relevante update is m.b.t. de nieuwe iOS 15 features)CyberMania schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:11:
Kan zijn dat Whatsapp nog met een update uitkomt op 20 september; omdat het nu toch nog niet officieel beschikbaar is
Wellicht ja. Ik zag deze oplossing op een ander forum maar je kan natuurlijk ook afwachten.henkna schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:11:
[...]
Kun je dit zomaar veilig doen? Lijkt toch echt op een bug, wellicht in iOS 15 final opgelost?
Ik snap de nieuwe manier van faces vinden niet helemaal.
ios14: Je gaat naar een gezicht. Hamburger en je klikt op (ben de naam kwijt). Daarna zegt jouw telefoon of die nieuwe gezichten voor dat persoon heeft gevonden. Ik ga lekker ja en nee klikken.
IOS15: Review confirmed photos. En daaronder hebben ze nu de knop verstopt van review more photos. In mijn hoofd werkt dit heel raar. Alsof die kleine postzegels het makkelijker maakt om te (her)reviewen. Ik ben al jaren mijn faces database aan het reviewen. Hoe gaat dit veld er aan meehelpen?
ios14: Je gaat naar een gezicht. Hamburger en je klikt op (ben de naam kwijt). Daarna zegt jouw telefoon of die nieuwe gezichten voor dat persoon heeft gevonden. Ik ga lekker ja en nee klikken.
IOS15: Review confirmed photos. En daaronder hebben ze nu de knop verstopt van review more photos. In mijn hoofd werkt dit heel raar. Alsof die kleine postzegels het makkelijker maakt om te (her)reviewen. Ik ben al jaren mijn faces database aan het reviewen. Hoe gaat dit veld er aan meehelpen?
Ik zou er niet op rekenen. WhatsApp is over het algemeen niet heel snel met het integreren van nieuwe iOS features.CyberMania schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:11:
Inmiddels iOS 15 werkend op mijn iPhone 12 Pro en het is in elk geval een stuk soepeler, vooral Safari is heerlijk vloeiend. Daar zit wel de nodige verbetering in, net zoals in Kaarten en Weer. Overigens ben ik er nog steeds niet uit wat de strepen in het weeroverzicht precies betekenen.
Wat ik verwarrend vind is alles omtrent Focus. Er is zoveel in te stellen, dat het voor mij te complex wordt. Eerst hadden we Niet storen, toen Slapen. Dat zit nu beiden in Focus. Maar er zitten meer functies in, die ik uiteraard niet hoef te gebruiken, maar het wordt er niet makkelijker op.
Verder is de Weer-app echt een verademing ten op zichtte van de oude, al is hij in Nederland nog altijd niet zo accuraat als bijvoorbeeld Weather Pro. Die gaf vanmorgen de juiste informatie met zon, de Weer app gaf aan dat het pas om 12 uur minder bewolkt zou zijn. Widgets refreshen ook niet automatisch (bij mij althans).
Qua notificaties vind ik ze te klein, de meldingen die van bovenuit worden getoond. Die mogen best wat groter, maar goed, er is altijd wat te wensen. Belangrijkste is dat de RC vloeiend loopt en dat doet 'ie. Alles werkt hier prima. En ruimte voor verbetering blijft er altijd.
Wat ik verwarrend vind is alles omtrent Focus. Er is zoveel in te stellen, dat het voor mij te complex wordt. Eerst hadden we Niet storen, toen Slapen. Dat zit nu beiden in Focus. Maar er zitten meer functies in, die ik uiteraard niet hoef te gebruiken, maar het wordt er niet makkelijker op.
Verder is de Weer-app echt een verademing ten op zichtte van de oude, al is hij in Nederland nog altijd niet zo accuraat als bijvoorbeeld Weather Pro. Die gaf vanmorgen de juiste informatie met zon, de Weer app gaf aan dat het pas om 12 uur minder bewolkt zou zijn. Widgets refreshen ook niet automatisch (bij mij althans).
Qua notificaties vind ik ze te klein, de meldingen die van bovenuit worden getoond. Die mogen best wat groter, maar goed, er is altijd wat te wensen. Belangrijkste is dat de RC vloeiend loopt en dat doet 'ie. Alles werkt hier prima. En ruimte voor verbetering blijft er altijd.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Had je de RC versie OTA geïnstalleerd? En moet de watchOS ook meteen geïnstalleerd worden of werkt de Apple Watch op de oude watchOS ook met ios15 RC?THE_BASE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:32:
Inmiddels iOS 15 werkend op mijn iPhone 12 Pro en het is in elk geval een stuk soepeler, vooral Safari is heerlijk vloeiend. Daar zit wel de nodige verbetering in, net zoals in Kaarten en Weer. Overigens ben ik er nog steeds niet uit wat de strepen in het weeroverzicht precies betekenen.
Via Beta Profile. Eerst iOS 15 er op gezet, daarna zelf watchOS 8 er op gezet. Denk dat watchOS 7 prima werkt met iOS 15.dkawa schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:36:
[...]
Had je de RC versie OTA geïnstalleerd? En moet de watchOS ook meteen geïnstalleerd worden of werkt de Apple Watch op de oude watchOS ook met ios15 RC?
Echter vind ik ook watchOS 8 wel een verbetering gezien de duidelijker visuele animaties en nieuwe opties in Berichten.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Thanks!THE_BASE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:49:
[...]
Via Beta Profile. Eerst iOS 15 er op gezet, daarna zelf watchOS 8 er op gezet. Denk dat watchOS 7 prima werkt met iOS 15.
Echter vind ik ook watchOS 8 wel een verbetering gezien de duidelijker visuele animaties en nieuwe opties in Berichten.
Ik neem aan ook meteen via Feedback app gerapporteerd?
Ik weet niet waarom, maar ik download nu ook het beta profiel op andere devices om zo iOS15 te installeren, terwijl ik natuurlijk net zo goed een weekje kan wachten.
Toevoeging: Zelf ook een feedback ingestuurd voor het Music Settings probleem.
[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 16-09-2021 13:36 ]
Ik heb maandagavond een afspraak, dus vandaar dat ik het nu doe. Bovendien is downloader op dit moment sneller dan maandagavond om 19 uur.Hann1BaL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:58:
[...]
Ik neem aan ook meteen via Feedback app gerapporteerd?
Ik weet niet waarom, maar ik download nu ook het beta profiel op andere devices om zo iOS15 te installeren, terwijl ik natuurlijk net zo goed een weekje kan wachten.
Haha, je hebt mij zojuist de reden verschaft, ook al is het achteraf 😎THE_BASE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:45:
[...]
Ik heb maandagavond een afspraak, dus vandaar dat ik het nu doe. Bovendien is downloader op dit moment sneller dan maandagavond om 19 uur.
Ik heb de lijnen in de Weer app zojuist ontcijferd.
De lijn is van de koudste tot de warmste temperatuur in 10 dagen. De ingevulde gekleurde lijn is de koudste temperatuur tot de warmste temperatuur op de dag zelf. Het stippeltje is de actuele temperatuur.
Vergezocht, Apple. Maar het is nu helder.
De lijn is van de koudste tot de warmste temperatuur in 10 dagen. De ingevulde gekleurde lijn is de koudste temperatuur tot de warmste temperatuur op de dag zelf. Het stippeltje is de actuele temperatuur.
Vergezocht, Apple. Maar het is nu helder.
Zijn er meer waarbij de AppStore geen updates laat zien?
Normaal zijn er dagelijks altijd wel wat.
Nu nog steeds niets 😂
12 mini hier trouwens 👌🏼
Nu nog steeds niets 😂
12 mini hier trouwens 👌🏼
[verwijderd]
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:17 ]
Hier ook al dagen geen updates, viel me al op. Komt maandag allemaal los.
Gister nog Appie en OutlookBanshee schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:14:
Zijn er meer waarbij de AppStore geen updates laat zien?
Nu nog steeds niets 😂
12 mini hier trouwens 👌🏼
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ooh ik heb de laatste dagen gewoon updates gehad hoor, vandaag zelfs 26 op mijn iPhone.
Edit: En nu zelfs nog een, dat lijkt dus wel gewoon te werken.
:strip_exif()/f/image/0NtuROqw8ExFgh0DtkpDgXXq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door Donstil op 17-09-2021 22:40 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Iemand die inmiddels wel bij de settings kan komen van de muziek app?henkna schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:58:
Net IOS 15 geïnstalleerd. Ik kom niet meer in de settings van de muziek app. Meer gebruikers hier last van?
Ik idd ook niet, freezed gelijkhenkna schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:42:
[...]
Iemand die inmiddels wel bij de settings kan komen van de muziek app?
Ik kan zonder problemen in de instellingen van muziek, alsook app updates.henkna schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:42:
[...]
Via 3utools heb ik de de ios15rc gedownload en fresh geinstalleerd als nieuw toestel.
Hier ook weer. Zal wel komen omdat ik hooguit een handje vol apps heb geïnstalleerd.Donstil schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:38:
Ooh ik heb de laatste dagen gewoon updates gehad hoor, vandaag zelfs 26 op mijn iPhone.
[Afbeelding]
Zojuist een gedraging gezien van iOS15 die ik nog niet kende....
Automations om apps te starten op ingestelde tijd moeten telkens bevestigd worden (vet irritant). Maar nu had ik op dat moment toevallig de telefoon unlocked in de hand en toen ging die wel meteen door zonder bevestiging. Zodalijk eens proberen of de trigger van Flitsmeister door de bluetoothcarkit óók werkt als je unlocked in te auto zou stappen....
Automations om apps te starten op ingestelde tijd moeten telkens bevestigd worden (vet irritant). Maar nu had ik op dat moment toevallig de telefoon unlocked in de hand en toen ging die wel meteen door zonder bevestiging. Zodalijk eens proberen of de trigger van Flitsmeister door de bluetoothcarkit óók werkt als je unlocked in te auto zou stappen....
Ik heb ook een bug gevonden. En tevens een oplossing.
Als je een beveiligde notitie op je toestel hebt staan, en je wilt daarin, dan crashed de notities app zodra je de beveiligde notitie aantikt.
Als je hem vasthoudt, en je kiest voor verwijder beveiliging, kun je er hierna wel in zonder crash.
Gelukkig maar, want in dit bestandje had ik wel wat belangrijke dingen staan waar ik regelmatig in moet zijn 😂
Als je een beveiligde notitie op je toestel hebt staan, en je wilt daarin, dan crashed de notities app zodra je de beveiligde notitie aantikt.
Als je hem vasthoudt, en je kiest voor verwijder beveiliging, kun je er hierna wel in zonder crash.
Gelukkig maar, want in dit bestandje had ik wel wat belangrijke dingen staan waar ik regelmatig in moet zijn 😂
Heb ik geen last van hier doet de notities app het gewoon, inclusief beveiligde notities.Banshee schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:27:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Aah gelijk even gekeken. Want heb ook een beveiligde notitie die ik regelmatig nodig heb maar hier werkt het gewoon.Banshee schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:27:
Bij mij werkt soms de bovenste video van YouTube niet. Moet ik even scrollen en dan werkt die wel…
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Heb ik ook inderdaad alleen is het bij mij niet weggelegd tot enkel de bovenste video maar vrijwel alle. Als ik dan nogmaals ververs doet hij het gewoon.Alekz87 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:57:
Bij mij werkt soms de bovenste video van YouTube niet. Moet ik even scrollen en dan werkt die wel…
Ben ik de enige die hier last van heeft en dit echt irritant vind?😬hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:10:
[...]
Dit geld trouwens voor alle berichten die via een strook binnen komen. Wat irritant zeg. Of zie ik iets over het hoofd?
©2004
Geen last van, maar vind de banners erg smal geworden. Bijna niet aan te raken.hk12nl schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:49:
[...]
Ben ik de enige die hier last van heeft en dit echt irritant vind?😬
Maar ook geen kruisje meer toch om de meldingen te wissen? Alleen maar wegswipen?THE_BASE schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:00:
[...]
Geen last van, maar vind de banners erg smal geworden. Bijna niet aan te raken.
©2004
Je bent zeker niet de enige dit is best irritant inderdaad. Als je het bericht nu wilt verwijderen moet je eerst alle notificaties openen om hem daar te verwijderen.hk12nl schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:49:
[...]
Ben ik de enige die hier last van heeft en dit echt irritant vind?😬
Valt mij ook op dat de quickreply’s vanaf het lockscreen op whatsapp / telegram niet meer werken. De “bekijk” optie is weg. Die mis ik wel eigenlijk 😂
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Apple Highlights Additional iOS 15 Features, Such as Dual-SIM Phone Number Switching in iMessage Conversations
https://www.macrumors.com...ditional-ios-15-features/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Apple Says Find My Network Support for AirPods Delayed Until Later This FallRivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:30:
Apple Highlights Additional iOS 15 Features, Such as Dual-SIM Phone Number Switching in iMessage Conversations
Dit is ook balen. 
As for the Maps app, Apple removed wording from the iOS 15 features page that said the app would switch to a 3D road-level perspective when approaching a complex interchange. It's not entirely clear if the feature has been abandoned.
As for the Maps app, Apple removed wording from the iOS 15 features page that said the app would switch to a 3D road-level perspective when approaching a complex interchange. It's not entirely clear if the feature has been abandoned.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het wordt eens tijd dat wij in Nederland eindelijk gebruik kunnen maken van de nieuwe Apple Maps kaarten (evenals fietsnavigatie). Ik heb al meermaals de auto’s voorbij zien komen maar dusver nog geen teken van een eventuele release.Rivanov schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:37:
Dit is ook balen.
:strip_exif()/f/image/0Cpt3Sy0J640xG40VAz19eCY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door robcoenen op 20-09-2021 08:42 ]
Klopt. De Apple Maps auto's rijden af en aan bij ons in de buurt. Ook al in onze nieuwbouwwijk.. maar tot op heden geen vernieuwing.robcoenen schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:39:
[...]
Het wordt eens tijd dat wij in Nederland eindelijk gebruik kunnen maken van de nieuwe Apple Maps kaarten (evenals fietsnavigatie). Ik heb al meermaals de auto’s voorbij zien komen maar dusver nog geen teken van een eventuele release.
[Afbeelding]
Oja. Je herrinnert mij eraan om het profiel eraf te halen. Het zal niet de eerste keer zijn dat Apple de officiële released. Maar ik wordt de volgende ochtend wakker met een .1 betadanjan2411 schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:16:
Vanavond om 19 uur release iOS 15
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Dat voelt ook niet als iets wat een paar weken/maanden na het spotten van de auto ineens gebeurt is.
Zou mij niet verbazen als ze het eerst allemaal verzamelen, dan verwerken en in een iOS update proppen.
Zou mij niet verbazen als ze het eerst allemaal verzamelen, dan verwerken en in een iOS update proppen.
Zoals Justin O’Beirne vaak aangeeft in zijn tabellen zit er meestal een 1 a 1,5 jaar tussen rond rijden en het uitbrengen van de nieuwe kaarten in het betreffende land.
Hier vind je meer lees materiaal hierover.
https://www.justinobeirne.com/
Hier vind je meer lees materiaal hierover.
https://www.justinobeirne.com/
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
@weststar @posttoast :henkna schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:42:
[...]
Ik had het probleem en ook de oplossing gevonden:
Telefoon aan de computer hangen (Windows of Mac)
Dan de trial van iMazing downloaden.
In de folder Media/iTunes_Control de SQLITE files wissen (die direct weer gegeneerd worden, dus je wordt niet gek, je ziet ze gelijk.)
Dan telefoon opnieuw starten
En dan even je media library even syncen (want je database is dan pleite.)
En dan is alles weer zoals het was en werkt de muziek app settings weer.
Dit lijkt echt alleen te gebeuren bij apparaten die van 14.8 naar 15 zijn gegaan met de beta.
Mijn telefoon stond met de schakelaar op stil en vervolgens gaat keihard de ringtone af tijdens een presentatie. Normaal echt een hekel aan als dit bij anderen gebeurd. Nu was ik zelf zo’n pauper 😇 Nu maar even op vliegtuigstand tijdens de presentaties.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ja, die was ik ook tegengekomen. Maar ik wacht wel even tot vanavond, want als de RC hetzelfde is als de final zullen er meer mensen tegen dit probleem lopen lijkt me (updaten van 14.8 naar 15).Hann1BaL schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:56:
[...]
@weststar @posttoast :
Ik had het probleem en ook de oplossing gevonden:
Telefoon aan de computer hangen (Windows of Mac)
Dan de trial van iMazing downloaden.
In de folder Media/iTunes_Control de SQLITE files wissen (die direct weer gegeneerd worden, dus je wordt niet gek, je ziet ze gelijk.)
Dan telefoon opnieuw starten
En dan even je media library even syncen (want je database is dan pleite.)
En dan is alles weer zoals het was en werkt de muziek app settings weer.
Dit lijkt echt alleen te gebeuren bij apparaten die van 14.8 naar 15 zijn gegaan met de beta.
Je vinger op het bericht houden.Banshee schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:00:
Valt mij ook op dat de quickreply’s vanaf het lockscreen op whatsapp / telegram niet meer werken. De “bekijk” optie is weg. Die mis ik wel eigenlijk 😂
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Zit hier nu te twijfelen wat te doen.
Apps worden lang niet altijd automatisch ge-update in de nacht. Ik doe dit zelf vaak handmatig.
Ook wil de Whatsapp backup maar niet automatisch gaan. Al veel dingen geprobeerd, werkt niet.
Met het oog op iOS15 release vanavond in dubio; nu backup maken, hele telefoon wissen en opnieuw beginnen. Of even wachten en eerst iOS 15 installeren en dan alsnog alles wissen?
Alles in de hoop dat het misschien wel wat doet
Apps worden lang niet altijd automatisch ge-update in de nacht. Ik doe dit zelf vaak handmatig.
Ook wil de Whatsapp backup maar niet automatisch gaan. Al veel dingen geprobeerd, werkt niet.
Met het oog op iOS15 release vanavond in dubio; nu backup maken, hele telefoon wissen en opnieuw beginnen. Of even wachten en eerst iOS 15 installeren en dan alsnog alles wissen?
Maar mijn device krijgt vanavond die update niet volgens mij. Pas de 15.0.1 zou langs komenposttoast schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:52:
[...]
Ja, die was ik ook tegengekomen. Maar ik wacht wel even tot vanavond, want als de RC hetzelfde is als de final zullen er meer mensen tegen dit probleem lopen lijkt me (updaten van 14.8 naar 15).
Voor mij de reden om de update even te laten lopen. Bedankt voor het melden.posttoast schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:52:
[...]
Ja, die was ik ook tegengekomen. Maar ik wacht wel even tot vanavond, want als de RC hetzelfde is als de final zullen er meer mensen tegen dit probleem lopen lijkt me (updaten van 14.8 naar 15).
Het automatisch updaten is ook een functie die bij mij al jaren lang niet (correct) werkt.WishmasterNL schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:53:
Zit hier nu te twijfelen wat te doen.
Wat heb je m.b.t. de WhatsApp back-up al geprobeerd?
Ik doe jaarlijks hetzelfde bij iOS. Ik hou van een schone installatie / telefoon dus ieder jaar maak ik, in de maand dat de nieuwe iOS uitkomt een back-up van mijn data en wis dan mijn telefoon volledig (per iTunes) om vervolgens met een frisse start te beginnen (ik zet dus geen back-up terug).
(ditzelfde doe ik overigens ook 1x per jaar met al mijn apparaten zoals mijn desktop, smartwatch etc. Ik vind het een prettig gevoel om schone installaties te hebben en dan verwijder ik tenminste ook nog eens wat ik zelden gebruik)
Persoonlijk zou ik een back-up maken, updaten naar iOS 15, nogmaals een back-up maken en dan een schone installatie doen.
Whatsapp opnieuw geïnstalleerdrobcoenen schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:11:
[...]
Wat heb je m.b.t. de WhatsApp back-up al geprobeerd?
Backup optie uit en aan gezet
Synchroniseren uit en aan gezet
iCloud uit en aan gezet voor Whatsapp
Verbindingsinstellingen een reset gegeven.
Niks wat het opgelost heeft tot nu toe
Al eens gekeken bij ‘ververs op achtergrond’ in de iPhone instellingen? Dit was bij mij toen het probleem. Deze stond uit.WishmasterNL schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:29:
[...]
Whatsapp opnieuw geïnstalleerd
Backup optie uit en aan gezet
Synchroniseren uit en aan gezet
iCloud uit en aan gezet voor Whatsapp
Verbindingsinstellingen een reset gegeven.
Niks wat het opgelost heeft tot nu toe
©2004
Benieuwd of het zo simpel is. Loop er al jaren tegenaan. Heb nu de functie ingeschakeld voor alleen WhatsApp. Ben benieuwd!hk12nl schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:28:
[...]
Al eens gekeken bij ‘ververs op achtergrond’ in de iPhone instellingen? Dit was bij mij toen het probleem. Deze stond uit.
Top, dank je. Dit wou ik net komen vragen.danjan2411 schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:16:
Voor de zekerheid maar even een iTunes backup gemaakt en iPhone voldoende opgeladen. I'm ready!
Deze staat aan bij mijhk12nl schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:28:
[...]
Al eens gekeken bij ‘ververs op achtergrond’ in de iPhone instellingen? Dit was bij mij toen het probleem. Deze stond uit.
Dat is wel het nadeel van bèta’s draaien, de spanning van de release waar ik ook altijd naar uit keek.H1MSELF1SH schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:41:
[...]
Top, dank je. Dit wou ik net komen vragen.
Voor de zekerheid maar even een iTunes backup gemaakt en iPhone voldoende opgeladen. I'm ready!
Nog nietsdanjan2411 schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:16:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Downloading!!
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Hier ook downloading.
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Geïnstalleerd!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik zie alleen nog 14.8 staan, of moet ik die toch echt eerst doen?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Had de RC versie al geïnstalleerd en krijg net een update op mijn 12 van ongeveer 400mb
https://photos.app.goo.gl/B23HcNZNcvr7djpS9
[ Voor 59% gewijzigd door mregeling op 20-09-2021 19:09 ]
Nee, je kan direct door naar 15.0amphora schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:05:
Ik zie alleen nog 14.8 staan, of moet ik die toch echt eerst doen?
Inderdaad, dus nog niet geïnstalleerd!mregeling schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:05:
Had de RC versie al geïnstalleerd en krijg net een update op mijn 12 van ongeveer 400mb
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ben wel benieuwd naar die update van de RC, bleek wel hard nodig de RC had best wat bugs nog.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 20-09-2021 19:07 ]
Krijg hier bij het aanklikken steeds de melding: Software-update Mislukt...
Edit: dit typen heeft blijkbaar gewerkt want nu is ie aan het downloaden
[ Voor 33% gewijzigd door Tinusvolkel op 20-09-2021 19:10 ]
even herstarten!Tinusvolkel schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:09:
Krijg hier bij het aanklikken steeds de melding: Software-update Mislukt...
Inmiddels de update, maar heel apart scherm bij "software update"Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:04:
[...]
Hier wel.
400 MB update over de RC
[Afbeelding]
is dit de mogelijkheid om niet verplicht te updaten?
/f/image/dMQru9TGU47Q0jSeQH0xGhDK.png?f=fotoalbum_large)
Ja. Ik had de pad nog niet op 14.8 en krijg de keuze of ik de 14.8 wil, of de 15. Vanaf nu kun je op 14 blijven en toch veiligheidsupdates krijgen. Ben eigenlijk wel benieuwd dan hoe ze dat versiebeheer gaan doen. De 14-range is zo leeg als ze niet met 3 cijfers achter de komma gaan werkenBulletdodger schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:13:
[...]
Inmiddels de update, maar heel apart scherm bij "software update"
is dit de mogelijkheid om niet verplicht te updaten?
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 20-09-2021 19:17 ]
Ik zit sinds vorige week op 15(19a344) dit was RC toch? Ik heb namelijk nog geen update melding.
Bij mij was het toen zo simpelTHE_BASE schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:35:
[...]
Benieuwd of het zo simpel is. Loop er al jaren tegenaan. Heb nu de functie ingeschakeld voor alleen WhatsApp. Ben benieuwd!
[ Voor 9% gewijzigd door hk12nl op 20-09-2021 19:22 ]
©2004
Beta profiel al verwijderd?beezjeh schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:19:
Ik zit sinds vorige week op 15(19a344) dit was RC toch? Ik heb namelijk nog geen update melding.
RC build is 15.0 (19A344)
PR lijkt 19A346 te zijn.
PR lijkt 19A346 te zijn.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@Hackus heb jij de update uitgevoerd vanaf 14.8? En werkt bij jou de muziekinstellingen?Hackus schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:26:
RC build is 15.0 (19A344)
PR lijkt 19A346 te zijn.
Alleen voor iPhone 12? ik heb op Db nog geen update.mregeling schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:05:
Deze week zal Db 15.1 wel komen
Wereldwijd zullen echt enorm veel mensen om 19:00 willen updaten, dat kan gewoon niet allemaal tegelijk. Even geduld :-)
Nee, zit al vanaf juni op iOS15danjan2411 schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:28:
[...]
@Hackus heb jij de update uitgevoerd vanaf 14.8? En werkt bij jou de muziekinstellingen?
De update is geïnstalleerd, buildnumber is 19a346, ziet er goed uit en draait supersoepel
Zo te zien is Finder nog niet op de hoogte van iOS 15.0. Die wilt mijn iPad nog laten herstellen naar 14.8. Lijkt er ook op dat alleen de OTA's op de server staan en nog niet de IPSW's.
Wees maar blij dat je geen Android hebt :-)
XBL gamertag StayingPow3r
Ik ben van de RC naar de final gegaan net en hier werken de muziekinstellingen weer!danjan2411 schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:28:
[...]
@Hackus heb jij de update uitgevoerd vanaf 14.8? En werkt bij jou de muziekinstellingen?
Hier ook weer! Top!posttoast schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:49:
[...]
Ik ben van de RC naar de final gegaan net en hier werken de muziekinstellingen weer!
Hier ook.posttoast schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:49:
[...]
Ik ben van de RC naar de final gegaan net en hier werken de muziekinstellingen weer!
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Ben nu ook aan het updaten, ben benieuwd!
Crasht de music app in settings in deze release niet meer?
[ Voor 43% gewijzigd door CyberMania op 20-09-2021 20:09 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPod Touch
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Mp3-spelers
- Smartphones
Dat was een issue als je van 14.x naar 15.0 RC ging en is nu opgelost. Beta gebruikers hadden dit probleem niet.CyberMania schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:09:
Ben nu ook aan het updaten, ben benieuwd!
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 20-09-2021 20:10 ]
Mijn hele app volgorde in de war, door die widgets op mijn iPad. En Bluetooth staat ook weer standaard aan. Ik zeg het maar even.
De update op mijn 11 Pro duurde wel even maar alles ging vlot. Ik heb geen enkele beta gedraaid en ook maar amper het nieuws rond IOS 15 gevolgd.
- Weer-app: zeer mooi. Het was een welkome update want de app voelde ouderwets aan. Je ziet dat Apple Dark Sky niet voor niks heeft gekocht.
- Notificaties: mooier en duidelijker dan voordien.
- Kaarten, Apple Maps: wat een pareltje is dat geworden zeg! Ongelooflijk mooie kaarten
- Weer-app: zeer mooi. Het was een welkome update want de app voelde ouderwets aan. Je ziet dat Apple Dark Sky niet voor niks heeft gekocht.
- Notificaties: mooier en duidelijker dan voordien.
- Kaarten, Apple Maps: wat een pareltje is dat geworden zeg! Ongelooflijk mooie kaarten
Oh maakt niet uit,heb ik wat te doenSplinter Cell schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:20:
Mijn hele app volgorde in de war, door die widgets op mijn iPad. En Bluetooth staat ook weer standaard aan. Ik zeg het maar even.

Geïnstalleerd op iPhone en iPad.
- Apple's eigen apps zitten wel wat leuke dingen in.
- Focus vind ik ook wel een leuke toevoeging. Het was altijd alles-of-niks (do not disturb), tijdens werk wel handig om een tussenweg te kiezen. Ook leuk dat het gelijk over al je apparaten is.
- Tekstherkenning in foto's is tof, wel slecht dat die translate app geen ondersteuning voor Nederlands heeft.
- Homescreen van de iPad is weer iets meer bij de tijd, al blijft het toch een beetje behelpen qua Pro-device.
- Dat Magnifier is wel een rare app, wat moet je ermee?
- Apple's eigen apps zitten wel wat leuke dingen in.
- Focus vind ik ook wel een leuke toevoeging. Het was altijd alles-of-niks (do not disturb), tijdens werk wel handig om een tussenweg te kiezen. Ook leuk dat het gelijk over al je apparaten is.
- Tekstherkenning in foto's is tof, wel slecht dat die translate app geen ondersteuning voor Nederlands heeft.
- Homescreen van de iPad is weer iets meer bij de tijd, al blijft het toch een beetje behelpen qua Pro-device.
- Dat Magnifier is wel een rare app, wat moet je ermee?
Maar bijvoorbeeld quoten op Tweakers is dan weer makkelijker te selecteren :-)John schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:26:
Het is even wennen dat de URL-balk onderin staat