Een handigheidje dat ik heb ontdekt: als je in de map met de middelste muisknop klikt, dan komt dat punt (of villager, als je daarop klikt) op je radar midden bovenaan in beeld te staan.
Maar ik volg het wel allemaal ^^
Of je gaat naar je map enm klikt rechtsboven op de "Return Home", mits die niet in cooldown zit natuurlijk, want die kun je maar eens per half uur gebruiken.Rupus schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:03:
er is een /unstuck command. weet alleen niet of dat ook werkt voor plekken waar je niet meer uit kunt klimmen, of alleen als je vast zit in het terrein.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Palia's Open Beta
Palia's Open Beta is van start.
Voor iedereen die er bij komen: Welkom thuis!
Via je Palia account op de website kun je dje client downloaden!
Als je in de Tweakers community wilt, stuur dan Ricmaniac of mij een bericht.
/f/image/69j1JAuuMlyXVfzlSecqb1Gv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door Zeror op 10-08-2023 19:06 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Wat voegt een community toe in dit spel?Zeror schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:34:
...
Als je in de Tweakers community wilt, stuur dan Ricmaniac of mij een bericht.
...
Kan je er echt iets extra's mee of is het "gewoon" een verzameling spelers ?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Meer dat laatste momenteel. Mogelijk dat dit nog wel meer toevoeging gaat hebben in de toekomst. Voor is het vooral handig om met elkaar te kunnen chatten of om hulp te vragen.BSTNjitRam schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:02:
[...]
Wat voegt een community toe in dit spel?
Kan je er echt iets extra's mee of is het "gewoon" een verzameling spelers ?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Klikkerdeklik
Edit:
En een link naar Villager Card Generator:
https://palia.dadjokecinema.com/
[ Voor 46% gewijzigd door Zeror op 10-08-2023 18:21 ]
Die link loopt via Facebook. Misschien even aanpassen? https://docs.google.com/s...8CsGhRK3sIutIm65w2SugpG7MZeror schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:18:
Een spreadsheet met linkjes naar allerlei guides. Gebruiken op eigen risico. Guides kunnen spoilers bevatten.
Klikkerdeklik
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nee hoor, je kan voor minder dan een 10tje ook al iets kopen. De bundles kun je ook los kopen.g0tanks schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:25:
Ik vind het jammer dat de cosmetics zo duur zijn. Voor de tijd die ik er nu in heb zitten zou ik het geen probleem vinden om het spel met een tientje te ondersteunen, maar nu ben je gelijk €20+ kwijt voor één skin...
Wat Zeror zegt kan maar ben het met je eens hoor. die cosmetics zijn VEEL te duur.g0tanks schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:25:
Ik vind het jammer dat de cosmetics zo duur zijn. Voor de tijd die ik er nu in heb zitten zou ik het geen probleem vinden om het spel met een tientje te ondersteunen, maar nu ben je gelijk €20+ kwijt voor één skin...
15€ als duurste setje zou ik mee kunnen leven ofzo. maar niet 20, 25 of soms zelfs 30 euro.
Ik hoop op veel meer goedkoper aanbod van enkele items binnenkort. Dingen zoals een jasje voor 4 euro. Of een hoedje voor 2 euro etc..Ricmaniac schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:47:
[...]
Wat Zeror zegt kan maar ben het met je eens hoor. die cosmetics zijn VEEL te duur.
15€ als duurste setje zou ik mee kunnen leven ofzo. maar niet 20, 25 of soms zelfs 30 euro.
Ah ja, ik zie het nu helemaal onderin. Die skins vind ik dan weer te lelijk om mijn geld aan uit te geven.Zeror schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:37:
[...]
Nee hoor, je kan voor minder dan een 10tje ook al iets kopen. De bundles kun je ook los kopen.
Ja, daar ben ik het mee eensg0tanks schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:11:
[...]
Ah ja, ik zie het nu helemaal onderin. Die skins vind ik dan weer te lelijk om mijn geld aan uit te geven.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g98eePcWoh2c06AQ1dOF3VFL.jpg?f=user_large)
Even van zone wisselen dan laad ie je character weer goed in. Zelf ook al een paar keer gehad.Mariekeb schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]
Het were em niet helemaal vandaag( account zoon) . En ik een wachtrij van meer dan 5000
Ik zag het laatst ook op iemand anders en kreeg vooral flashbacks naar alle t-pose NPCs in Cyberpunk 2077.Mariekeb schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]
Het were em niet helemaal vandaag( account zoon) . En ik een wachtrij van meer dan 5000
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gCIh6N4DKv7iezhrVpJsefzl.jpg?f=user_large)

Bedoel je dat ding na het oplossen van de schuifpuzzel?Ricmaniac schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:23:
Pff ik heb ineens weer een heel nieuw systeem unlocked joh. moet daarvoor allemaal rare items "contributen" en bij het einde krijg je een special reward. geen idee wat maar kan heel veel van die dingen die ik moet inleveren nog niet maken. De game blijft me verassen hoe veel er eigenlijk in zit.
Ja. Ik liep erg achter met die questlineg0tanks schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:30:
[...]
Bedoel je dat ding na het oplossen van de schuifpuzzel?
Deze items bedoel je? Heb voor mezelf dit checklistje gemaakt.Ricmaniac schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 00:23:
Pff ik heb ineens weer een heel nieuw systeem unlocked joh. moet daarvoor allemaal rare items "contributen" en bij het einde krijg je een special reward. geen idee wat maar kan heel veel van die dingen die ik moet inleveren nog niet maken. De game blijft me verassen hoe veel er eigenlijk in zit.
Spoilers!

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 11-08-2023 03:34 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/akuaIIM7ma8A1K7H5P6oZ5op.jpg?f=user_large)
Heb totaal niet nog op de roadmap of planning gekeken, maar het hele 'enjoy the game together' blijkt weinig meer te zijn ... mep samen een boom om, ga vissen, sla een steen. Ik dacht serieus dat hele plot building, huisje inrichting en alles ook samen te doen is, maar dat is dus allemaal een solo aspect van de game. In fallout 76 kan je samen al huisjes bouwen, ja 1 is eigenaar, maar de ander heeft dezelfde bouwopties (minus shop items), dus je kan samen helemaal los gaan.
Maar gelijktijdig in een open beta meteen zo hard inzetten op al die cosmetics en hoewel ik al behoorlijk wat mensen zie die dit gigantisch verdedigen als 'je support de developer', snap best dat je ergens je afgelopen 5 jaar in moet terugverdienen.. maar hun 'insteek' van MMO dit niveau is.. nee, dank je.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op je plot kan je overigens wel veel samen doen hoor. Als jij een huis plaatst kan ik ook gewoon alle materials er in doen om het te bouwen Bijv. Ik kan jou planten water geven etc. Wanneer je het open hebt staan dat vrienden Bijv dingen mogen doen kan ik ook gewoon bij jou dingen plaatsen. Ik kan je helpen met je farm etc.SinergyX schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 02:41:
Ik had initieel het gevoel dat het ergens voor mij de spirituele opvolger zou worden van de sims online, 3D, leuke graphics, maar na nu paar uurtjes spelen en wat ingelezen, nee.. toch niet. Het 'MMO' principe is nu niet meer dan een instanced gok 20 man principe, heel veel is preset/fixed, het sprankeltje hoop van sims online brokkelde af.
Heb totaal niet nog op de roadmap of planning gekeken, maar het hele 'enjoy the game together' blijkt weinig meer te zijn ... mep samen een boom om, ga vissen, sla een steen. Ik dacht serieus dat hele plot building, huisje inrichting en alles ook samen te doen is, maar dat is dus allemaal een solo aspect van de game. In fallout 76 kan je samen al huisjes bouwen, ja 1 is eigenaar, maar de ander heeft dezelfde bouwopties (minus shop items), dus je kan samen helemaal los gaan.
Maar gelijktijdig in een open beta meteen zo hard inzetten op al die cosmetics en hoewel ik al behoorlijk wat mensen zie die dit gigantisch verdedigen als 'je support de developer', snap best dat je ergens je afgelopen 5 jaar in moet terugverdienen.. maar hun 'insteek' van MMO dit niveau is.. nee, dank je.
Als jij een recipe op je stove zet kan ik het gewoon voor je afmaken met mijn materials. Je kan opzich best veel samen doen hoor op je plot.
Weet niet hoe het bij fallout werkt though dus heb geen referentie kader maar als je daar echt samen een huisje kan bouwen met plaatsen van muren en deuren enz dan is dit een heel stuk minder uitgebreid ja.
Jammer dat het niet is wat je dacht te vinden. Sims online persoonlijk nooit van gehoord
Heel soms heb ik mazzel en loopt ie ergens buiten te wandelen, maar meestal is ie onvindbaar verstopt (in?) de inn.
Dan zit ie in zn kamer op de 1e verdieping van de inn.Dido schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:25:
Domme vraag, maar where the hell kan ik Ashura vinden? Hij zit ergens in/bij de inn, maar ik kan hem tot 9 meter naderen, de lul blijft ergens achter een muur verstopt
Heel soms heb ik mazzel en loopt ie ergens buiten te wandelen, maar meestal is ie onvindbaar verstopt (in?) de inn.
Voor een quest moet je vijf player requests fulfillen. Is iemand dit al gelukt, of is het handiger dit gewoon met een vriend af te spreken?
Ja tuurlijkHappyPinguin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:01:
Mag ik ook community lid worden: Newt Chlorantha?
Regelmatig de requests tab checken. Maar afspreken is sowieso sneller.Voor een quest moet je vijf player requests fulfillen. Is iemand dit al gelukt, of is het handiger dit gewoon met een vriend af te spreken?
Wel een flink nadeel als je nu met die drukte even van zone wilt wisselen.
4.500 Palians wachten voor u....

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 11-08-2023 18:49 ]
Ik heb dit binnen een uur kunnen voltooien door regelmatig de requests tab te checken. Soms vragen mensen onredelijke dingen, maar vaak is het heel goed te doen.HappyPinguin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:01:
Voor een quest moet je vijf player requests fulfillen. Is iemand dit al gelukt, of is het handiger dit gewoon met een vriend af te spreken?
Dit gevoel deel ik ook een beetje. Nu in de early game vind ik het nog heel leuk, omdat je makkelijke nieuwe dingen unlockt en er veel te verkennen is, maar ik verwacht dat het later wat leger en meer grindy wordt.SinergyX schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 02:41:
Ik had initieel het gevoel dat het ergens voor mij de spirituele opvolger zou worden van de sims online, 3D, leuke graphics, maar na nu paar uurtjes spelen en wat ingelezen, nee.. toch niet. Het 'MMO' principe is nu niet meer dan een instanced gok 20 man principe, heel veel is preset/fixed, het sprankeltje hoop van sims online brokkelde af.
Fijn weekend.Ricmaniac schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:48:
Ik ben tot en met dinsdag weg btw dus als ik niet reageer… dat is waarom![]()
Jullie mij iig aanspreken voor de community invites.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6RMev3uYAgjenMN0e5SiubsB.jpg?f=user_large)
- Ashura - Sundrop Lilies, Grilled Fish
- Auni - Common Field Crickets, Common Blue Butterflies.
- Badruu - Potatoes
- Caleri - Sernuk Hide, Grilled Mushrooms
- Chayne - Onions, Onion Seeds
- Delaila - Chapaa Meat, Sernuk Meat
- Einar - Fish
- Elouisa - Sernuk Antlers
- Eshe - Leather
- Hassian - Flint, Sernuk Hide
- Hekla - Copper Ore
- Hodari - Copper Ore, Leather
- Jel - Sundrop Lillies, Crystal Lake Lotus
- Jina - Flint
- Kenli - Tomato
- Kenyatta - Sernuk Hide
- Nai'O - Stone Bricks, Sernuk Hide
- Najuma - Tomato, Coral
- Reth - Potato, Onion
- Sifuu - Copper Ore, Grilled Mushroom
- Tamala - Copper Ore, Sernuk Hide
- Tish - Clay, Sundrop Lilies
- Zeki - Fish Stew
Ja, en als je de gift van de week nog niet gegeven hebt, dan die eerst doen. Daarna uit het lijstje pas.g0tanks schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:56:
Een lijst van makkelijke gifts om aan villagers te geven:
- Ashura - Sundrop Lilies, Grilled Fish
- Auni - Common Field Crickets, Common Blue Butterflies.
- Badruu - Potatoes
- Caleri - Sernuk Hide, Grilled Mushrooms
- Chayne - Onions, Onion Seeds
- Delaila - Chapaa Meat, Sernuk Meat
- Einar - Fish
- Elouisa - Sernuk Antlers
- Eshe - Leather
- Hassian - Flint, Sernuk Hide
- Hekla - Copper Ore
- Hodari - Copper Ore, Leather
- Jel - Sundrop Lillies, Crystal Lake Lotus
- Jina - Flint
- Kenli - Tomato
- Kenyatta - Sernuk Hide
- Nai'O - Stone Bricks, Sernuk Hide
- Najuma - Tomato, Coral
- Reth - Potato, Onion
- Sifuu - Copper Ore, Grilled Mushroom
- Tamala - Copper Ore, Sernuk Hide
- Tish - Clay, Sundrop Lilies
- Zeki - Fish Stew
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xbkzSYc9GOslbTUVLpP5ibHF.jpg?f=user_large)
Ik bewaar ze al niet eens meerg0tanks schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:17:
De treasure chests stapelen zich op. Jammer dat ze niet daadwerkelijk als storage functioneren maar alleen decoratief zijn.
[Afbeelding]
Gelijk bij looten gooi ik ze al weg.
Ja vind het raar dat je ze niet kan verkopenZeror schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:28:
[...]
Ik bewaar ze al niet eens meer![]()
Gelijk bij looten gooi ik ze al weg.
Ja, dat geld ook voor furniture an sich. Maar misschien is dat om de economie te beschermen.Ricmaniac schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:45:
[...]
Ja vind het raar dat je ze niet kan verkopen
Maar geef in dat geval tenminste een manier om de furniture te disassemblen ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 12-08-2023 16:35 ]
Thanks. Nu zit ik met een mental image in mijn hoofd waar ik absoluut niet vrolijk van wordt. Hoewel een kledingkast over je jongeheer ongetwijfeld heel effectief is als voorbehoedsmiddelZeror schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:50:
Ja, dat geld ook voor furniture an sich. Maar misschien is dat als voorbehoedsmiddel

Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:17:
[...]
Thanks. Nu zit ik met een mental image in mijn hoofd waar ik absoluut niet vrolijk van wordt. Hoewel een kledingkast over je jongeheer ongetwijfeld heel effectief is als voorbehoedsmiddel
Maargoed dat dit soort dingen niet in de game zitten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UGUmziVt0WK0rs1pyqzVqwcM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NF0XLgBWeCd1SEtLfhNgKM1u.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xLcqiAU39SAFgNlQAquPWUzK.jpg?f=user_large)
Heb bewust alles wat mis matched bij elkaar staan kisten zijn zwaar irl en het allemaal zo perfect neer te zetten zonder heftruck is niet makkelijk. En ook niet fijn voor de rugg0tanks schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:17:
De treasure chests stapelen zich op. Jammer dat ze niet daadwerkelijk als storage functioneren maar alleen decoratief zijn.
[Afbeelding]
Maar zit wat soor recipe's heen te craften en een soort van timmerman hoek. allemaal meubels geplaatst waar ik het dan wel weer jammer vind dat je het niet kan stacken.
Maar denk dat ik straks spul er van ga trashen gezien je geen salvage of verkoop mee kan doen
Zelf ook weer van de partij, had voor de beta al wat ervaring
Dus nu vooral weer terug aan het bouwen wat ik al had.
9x9 farm met voor nu een goede layout, al zal het nog even duren voordat ik weer appels en bessen kan verbouwen. Dit blijft toch wel een van de betere money makers.
6 seed farms draaien en nu vooral mn machine licenties verhogen zodat de rest ook weer kan draaien.
Xaveli ingame, zou graag in de community komen.
Weet niet of je wilt min/maxen, maar dezelfde crops naast elkaar is niet optimaal voor de bonuses.
[ Voor 59% gewijzigd door JBplap op 12-08-2023 22:47 ]
Ik zal je morgen even toevoegen.JBplap schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:46:
Xaveli ingame, zou graag in de community komen.
Nu nog niet perse. Ik zag dat je crops kunt versterken. Moet daar nog eens ff induiken of zelf ontdekken. Maar komt wel goed.Weet niet of je wilt min/maxen, maar dezelfde crops naast elkaar is niet optimaal voor de bonuses.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mm4ktaaJ3JwBvd0K9Jk5Tnss.webp?f=user_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/53GEf0uT8D90uiQCINz9CiH3.webp?f=user_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BPE9sDbERNtn7481nIAObSoO.webp?f=user_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tg5K3VLA5616Dz8QyVdlBvyE.webp?f=user_large)
Super, thanks! Zou deze post misschien gepinned kunnen worden, zodat ik hem later snel terug kan vinden?g0tanks schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 01:14:
Wat betreft crops zag ik dit langskomen op reddit:
[screenshots].
En iemand enig idee wat er met de derde plot guide "100% Watered AFK" bedoeld wordt?
:strip_exif()/f/image/2cGX7PLFUbZF127Jr82MlHhp.png?f=user_large)
Daarvoor heb je flow-infused hout nodig. Om een flow-infused boom te vinden moet je veel bomen omhakken en hopen dat er zo'n flow-infused boom spawnt. Daardoor heb ik foraging op level 10 nu
Ik zit nu op zo'n 8 plankjes, er zijn er 12 nodig voor zo'n glow worm farm.
Vanavond nog wat verder hakken dus en dan heb ik er hopelijk genoeg.
Op reddit wordt er geklaagd dat end game resources zoals flow en palium te schaars zijn, of dat het verzamelen er van te competitief is voor een 'cozy mmo'. Hoe denkt men hier daarover?Rupus schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:50:
Van het weekend weer lekker wat gespeeld. Ben nu wat meer aan het focussen op een glow worm farm.
Daarvoor heb je flow-infused hout nodig. Om een flow-infused boom te vinden moet je veel bomen omhakken en hopen dat er zo'n flow-infused boom spawnt. Daardoor heb ik foraging op level 10 nu
Ik zit nu op zo'n 8 plankjes, er zijn er 12 nodig voor zo'n glow worm farm.
Vanavond nog wat verder hakken dus en dan heb ik er hopelijk genoeg.
Ik denk dat het voor palium te competitief is, voor flow hout heb je toch minimaal 2 man nodig (voor de grotere bomen) dus zal je sowieso een groepje moeten vormen en valt het competitieve aspect wel mee.g0tanks schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:36:
[...]
Op reddit wordt er geklaagd dat end game resources zoals flow en palium te schaars zijn, of dat het verzamelen er van te competitief is voor een 'cozy mmo'. Hoe denkt men hier daarover?
Maar ik zou me ook geen manier kunnen bedenken om dit te verbeteren behalve dan door de spawnrate te verhogen.
Honda CB1000 R (2018)
En die content patches willen ze, als het ff kan, wekelijks gaan uitbrengen.
YouTube: First Content Patch News! - Palia Weekly Update #1
[ Voor 70% gewijzigd door Zeror op 14-08-2023 15:56 ]
Ben bang dat zelfs dat de game voor mij niet gaat redden. Het voelt echt als een singleplayer game waarbij je af en toe met anderen in de wereld rond rent. Daarnaast is alles een enorme grind, je moet bomen hakken zodat je hak skill omhoog gaat zodat je een nieuwe bijl kan kopen zodat je meer bomen kan hakken. Aan de gameplay verandert amper wat tijdens het progressen, je bent nog steeds bomen aan het hakken, planten aan het wateren, aan het minen etc. Qua hunten is het helemaal triest, want er zijn de hele game maar 2 huntable critters die je vanaf moment 1 ook al kan hunten.Zeror schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:40:
Er schijnt binnen een week een content patch te gaan komen. Met nieuwe outfis, nieuwe resources, etc.. De patch hadden al willen uitbrengen, maar het team wilde eerste werken aan de server stabiliteit en gamebreaking bugs. Nu dat voor een redelijk deel al gefixed is, kan er worden nagedacht over nieuwe content.
En die content patches willen ze, als het ff kan, wekelijks gaan uitbrengen.
En als ik Reddit mag geloven dan is er amper wat veranderd in de tijd tussen Alpha en Open Beta dus dat ze nu ineens wekelijkse content patches eruit zouden kunnen stampen zou verrassend zijn als dat waar is.
Voorlopig staat het spel stof te vangen want na 2 dagen was ik er wel al op uitgekeken dus ik hou reddit en dit topic nog wel in de gaten om te zien of er nog iets/genoeg veranderd, maar enkel een 4e boom of andere kleur broek gaat deze game voor mij niet redden ;P
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Dat gaan ze ook doen schijnbaar, maar zou zelf eerder voor de oplossing gaan dat je minstens 3 man nodig hebt om het te farmen.Arcalite schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:47:
[...]
Ik denk dat het voor palium te competitief is, voor flow hout heb je toch minimaal 2 man nodig (voor de grotere bomen) dus zal je sowieso een groepje moeten vormen en valt het competitieve aspect wel mee.
Maar ik zou me ook geen manier kunnen bedenken om dit te verbeteren behalve dan door de spawnrate te verhogen.
Geen idee of het gewoon unlucky is, maar ik vond de servers tijdens de beta veel “gezelliger “ . Constant berichten over flow bomen, witte herten en palium alleen maar om meer mensen het materiaal te gunnen en nu zie ik steeds vaker iedereen solo spelen en dus ook de palium plekken aflopen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat iedereen nu in een party speelt, maar het begint mij behoorlijk af te koelen voor de game.
Farm is inmiddels best groot.. gemiddeld nu 1000 gold per farmpje dat ik leeg trek wat ook weer genoeg geeft om nieuwe seeds te maken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QSC4xU7fh0sosNhflN7O2zWN.png?f=user_large)
Dat is een Proudhorn Sernuk en met DIspel Arrows kan je voorkomen dat ze teleporteren.Rupus schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:17:
Ik heb zojuist een of andere legendary sernuk ofzo geschoten. Hij gaf licht en liep supersnel weg steeds. Toen ik hen uiteindelijk had uitgeschakeld was dit de loot:
[Afbeelding]
Tijdens de alpha/beta was het een klein clubje vaste leden die kletsten, en was er een gevoel van community.
Nu sinds de open beta is gestart zijn er ineens veel meer leden, er worden er vooral veel screenshots en tips, tricks, minmax strategies etc gedeeld in alle kanalen. mega turnoff voor mij. Lekker kletsen over het spel is er nauwelijks meer bij voor mijn gevoel. Misschien is dat een algemeen Discord dingetje? Zodra een community te groot wordt, neem ik afstand en voel ik geen binding meer. Hoe ervaren jullie dat? Of hebben jullie daar niet zo'n behoefte aan.
Ik vind de Palia Discord server ook veel de chaotisch druk. Ik ben ook meer van de kleine groepen.Rupus schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:46:
Ik merk wel dat ik steeds meer afhaak van de Palia Discord server, wat ik erg jammer vind!
Tijdens de alpha/beta was het een klein clubje vaste leden die kletsten, en was er een gevoel van community.
Nu sinds de open beta is gestart zijn er ineens veel meer leden, er worden er vooral veel screenshots en tips, tricks, minmax strategies etc gedeeld in alle kanalen. mega turnoff voor mij. Lekker kletsen over het spel is er nauwelijks meer bij voor mijn gevoel. Misschien is dat een algemeen Discord dingetje? Zodra een community te groot wordt, neem ik afstand en voel ik geen binding meer. Hoe ervaren jullie dat? Of hebben jullie daar niet zo'n behoefte aan.
Het is nu ook wel jammer dat er ingame niet veel gechat word maar dat heeft denk ik ook veel te maken met het gebrekkige chat systeem. Hopelijk word dat snel aangepast.
Oh voor het geval men denkt, wie de F is die gast nou ingame? Ryana Purpura

[ Voor 3% gewijzigd door Arcalite op 15-08-2023 13:37 ]
Honda CB1000 R (2018)
Het ingame chatsysteem kan wel wat beter ja.Arcalite schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:35:
[...]
Ik vind de Palia Discord server ook veel de chaotisch druk. Ik ben ook meer van de kleine groepen.
Het is nu ook wel jammer dat er ingame niet veel gechat word maar dat heeft denk ik ook veel te maken met het gebrekkige chat systeem. Hopelijk word dat snel aangepast.
Oh voor het geval men denkt, wie de F is die gast nou ingame? Ryana Purpura
Het zou al enorm helpen als de chat niet steeds leeg is elke keer als je naar je huis gaat.
Ook is de chat heel snel weg nadat er een nieuw bericht is geplaatst. Ik zou graag instellen dat ie iets langer in beeld blijft.
Voor de rest hoop ik dat er iets meer in de game komt om samen te gaan doen.
Zoals een community plot? Waar iedereens huis naast elkaar staat, dat je meer een gevoel van pleintje krijgt ofzo.
Terwijl je dan in je eigen tuin bezig bent, kun je wel zien wat de rest heeft gebouwd, en waarmee bezig is.
En dat je ook rechten krijgt om elkaars veldje te bewateren als je ziet dat het droog staat.
Samen een dorpje bouwen en hoe dan ook activiteiten die samen moeten zou al helpen ja.Rupus schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:44:
[...]
Voor de rest hoop ik dat er iets meer in de game komt om samen te gaan doen.
Zoals een community plot? Waar iedereens huis naast elkaar staat, dat je meer een gevoel van pleintje krijgt ofzo.
Terwijl je dan in je eigen tuin bezig bent, kun je wel zien wat de rest heeft gebouwd, en waarmee bezig is.
En dat je ook rechten krijgt om elkaars veldje te bewateren als je ziet dat het droog staat.
Het is nu zelfs zo dat ik met vrienden die het spelen op discord zit te praten, maar we allemaal apart spelen. Het heeft toch zo goed als geen nut om samen te spelen en zelfs al zit je in een party dat gooit het spel je gewoon in verschillende servers als je van map wisselt.
First MMO that took the online out of MMO zei een YouTuber en ik kan niet anders dan mij daar bij aansluiten. Ik speel dit spel nu gewoon alsof het single player is.
Dat apart spelen herken ik ook heel erg, en vind ik ook erg jammer.Beakzz schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:00:
[...]
Het is nu zelfs zo dat ik met vrienden die het spelen op discord zit te praten, maar we allemaal apart spelen. Het heeft toch zo goed als geen nut om samen te spelen en zelfs al zit je in een party dat gooit het spel je gewoon in verschillende servers als je van map wisselt.
First MMO that took the online out of MMO zei een YouTuber en ik kan niet anders dan mij daar bij aansluiten. Ik speel dit spel nu gewoon alsof het single player is.
Ik heb ook zoiets van, waarom veel energie in mijn huis steken, er komt toch bijna nooit iemand kijken.
Ik ga er alleen naartoe om mijn zakken leeg te maken
Maar ik heb nog goeie hoop, het spel is nog maar net in open beta, de echte feedback komt nu echt pas voor de ontwikkelaars.
Ik kijk uit naar hoe ze alles gaan oppakken en verwerken om het nog beter te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Rupus op 15-08-2023 14:10 ]
Ik ben zojuist de bouw gestart van een hal bij mijn huisje
Dat is 6 uurtjes wachten weer.
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 15-08-2023 18:55 ]
Snap trouwens echt geen bal van dat hunten... raak alles vol en maar 25% gaat daadwerkelijk dood.. welke afstand ik ook vanaf schiet xD.. hunten is niet mijn ding I guess
[ Voor 36% gewijzigd door TgR_KILLER op 15-08-2023 22:26 ]
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Denk dat je nog de beginner pijlen hebt?TgR_KILLER schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:18:
Ik ben gisteren begonnen, net mijn huisje af, als ik sommige screenshots zie hier nog heeeeeeeeeeeel lang te gaan haha. Maar voorlopig is het wel tof
Snap trouwens echt geen bal van dat hunten... raak alles vol en maar 25% gaat daadwerkelijk dood.. welke afstand ik ook vanaf schiet xD.. hunten is niet mijn ding I guess
Die doen 1/weinig schade.
Als je betere pijlen hebt gaat het meeste wel in 1x dood.
Je hebt altijd 2 makeshift pijlen nodig voor een normaal hert. Zo ver rennen ze niet weg en zelfs als iemand anders de 2e pijl schiet krijg je de volledige xp en loot.(ook als je net mis schiet) Handig dus als je samen met iemand jaagt.TgR_KILLER schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:18:
Ik ben gisteren begonnen, net mijn huisje af, als ik sommige screenshots zie hier nog heeeeeeeeeeeel lang te gaan haha. Maar voorlopig is het wel tof
een 1 star hert kan 4-5 makshift pijlen nodig hebben, maar nogmaals na 50 meter staan ze alweer te grazen alsof er niets aan de hand is.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Ik denk dat iemand anders die dan al een keertje heeft geraakt inderdaad.TgR_KILLER schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:30:
Ah naja dat is de reden dan xD ik schiet de helft van de tijd wel herten in 1x dood, lucky hit maybe, of iemand anders heeft hem al eens geraakt, geen idee.
Chapaas (die knaagdiertjes) schiet je wel in 1 keer dood met de beginner pijlen.
Zojuist mijn glow worm farm neergezet!
Gaat gewoon normaal eten in, duurt wel 1 uur om wormen te maken.
Heb hem volgekieperd met eten zodat ik morgen een hoopje heb om mee te gaan vissen.
Nice, ik was dus maar begonnen met een halletjeZeror schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 00:04:
Vanavond mijn eerste aanbouw van mn huis neergezet. Doet wel zeer om ff 8k voor de medium room neer te leggen. Morgen dus een extra kamer erbij.
Had wel te laat door dat ik de renown cap al bereikt had. dus heb maar even 18 writs gekocht XD zitten in me Storage.
Dat kan bij 2 shrines, daar ging eerst mijn renown heen. Later pas writs
Patch is nu bezig, ben benieuwd naar de veranderingen.
Ik vermoed cake price drop

[ Voor 29% gewijzigd door JBplap op 16-08-2023 01:08 ]
Dat heb ik even aangekeken en toen de volgende dag er nog 4 naast gezet, want het was steeds zo weer op als ik ging vissen. Nu ik de Vault klaar heb wel weer aan het terug schalen om meer ruimte te geven aan seed makers, want daar licht het echte AFK geld voorlopig.Rupus schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:36:
[...]
Ik denk dat iemand anders die dan al een keertje heeft geraakt inderdaad.
Chapaas (die knaagdiertjes) schiet je wel in 1 keer dood met de beginner pijlen.
Zojuist mijn glow worm farm neergezet!
Gaat gewoon normaal eten in, duurt wel 1 uur om wormen te maken.
Heb hem volgekieperd met eten zodat ik morgen een hoopje heb om mee te gaan vissen.
Laat ze wel een beetje tegelijk opbouwen anders vlieg je door je eten heenJBplap schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 01:07:
Jullie weten dat je renown ook kan uitgeven aan exp boost van focus, en de focus cap zelf toch?
Ik vermoed cake price dropdaarmee ging geld verdienen wel heel makkelijk
En wat ook niet echt duidelijk wordt gemaakt. Alles boven de 1000 renown kan je niet bewaren dus spenden die handel als je in de buurt komt.
[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 16-08-2023 01:31 ]
Nu je het zegt denk ik oh ja.... nooit meer gedaan na de eerste keer in dag 2 ofzo hahaJBplap schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 01:07:
Jullie weten dat je renown ook kan uitgeven aan exp boost van focus, en de focus cap zelf toch?
Ik vermoed cake price dropdaarmee ging geld verdienen wel heel makkelijk
Vedrer wel grote patch met veel fixes en toevoegingen, tevreden mee. Ook wel wat chat wijzigingen. Ik weet alleen niet of de chat nu bewaard blijft als je van zone wisselt? Dat is wel mega irritant.
Ik heb dat probleem met huis uitbreiden ook. Ik wil er wel iets aan bouwen maar omdat ik niet weet hoe het er precies uit komt te zien heb ik het steeds uitgesteld.
Oooh die wil ikRicmaniac schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:44:
Nieuwe Patch geweest vannacht.
Patch Notes
Main quest is ook uitgebreider geworden.
En Pets zijn er![]()
[Afbeelding]
Was gisteravond trouwens best gezellig in de community chat.
Honda CB1000 R (2018)
Ik heb gisteren zitten twijfelen tussen de bag upgrade of doorsparen voor de copper storage chest upgrade.Ricmaniac schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:50:
Denk toch dat ik mijn bag maar ga uitbreiden met 5khet is veel geld maar wel echt waard
Uiteindelijk de bag upgrade gehaald. Dat scheelt zo ontzettend veel als je gaat gatheren met die top-tier tools gezien je tassen eerder vol zijn dan de durability op is.
Nu loop ik wel tegen het probleem aan dat de storage ram vol zit maar dat word dan de volgende upgrade.
Honda CB1000 R (2018)
Zeker DOEN! Ik heb er geen seconde spijt van gehad.Ricmaniac schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:50:
Denk toch dat ik mijn bag maar ga uitbreiden met 5khet is veel geld maar wel echt waard
Ik ben nu aan het sparen voor de laatste bag upgrade van 50k (zit nu op iets van 20k in mijn portemonnee...)
Hoe dan ook voor extra bag space gaan. Gisteren de 50K upgade gehaald en nu eindelijk niet het gevoel dat ik mijn strooptochten halverwege moet afbreken.Ricmaniac schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:50:
Nu dat gedaan is en mijn 9 plot farm setup werkt mijn focus eens verleggen naar het huis groter maken. Net de grote kamer gebouwd (8 uur wachten
Tot nu toe staat mijn hele plot vol met meubels die ik moest bouwen om te levelen dus het werd weleens tijd.
Je kan die meubels gewoon in je storage doen hèBeakzz schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:42:
[...]
Hoe dan ook voor extra bag space gaan. Gisteren de 50K upgade gehaald en nu eindelijk niet het gevoel dat ik mijn strooptochten halverwege moet afbreken.
Nu dat gedaan is en mijn 9 plot farm setup werkt mijn focus eens verleggen naar het huis groter maken. Net de grote kamer gebouwd (8 uur wachten)
Tot nu toe staat mijn hele plot vol met meubels die ik moest bouwen om te levelen dus het werd weleens tijd.
Honda CB1000 R (2018)
Haha goede tip 😅 Toen ik storage problemen had eigenlijk gewoon aangenomen dat dit ruimte in neemt (vrij logisch)Arcalite schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:48:
[...]
Je kan die meubels gewoon in je storage doen hèdit kost geen ruimte.
Veel, veel kritiek op de nieuwe betaalde cosmetics.
En als ik er over nadenk ben ik het er best wel mee eens.
Wat ze op hun website hebben staan is:
Waar ik de grootste problemen mee heb is dat je geen cosmetics koopt in de remium store, maar coin packs. En de hoeveelheid coins die je krijgt in deze packs is niet afgestemd op het aantal coins dat de cosmetics kosten. Je koopt dus altijd meer coins dan je eigenlijk wilt.Respecting Your Choices
We don’t want to monetize through tricks. Our products should be able to stand on their own as valuable purchases. In general, our store will have items that are directly purchasable and available all the time. There may be exceptions to this, but there will be specific reasons why in each case.
The key takeaway is that you won’t be forced to buy loot boxes, or be overly pressured by the fear of missing out (FOMO) to get that one item you wanted before it leaves a continuously rotating store. We think that by providing a shopping experience with high agency and low pressure, we’ll hold ourselves to a higher standard of products and you’ll leave the shop feeling great about your decision to spend (or not spend!).
Dit is een artikel dat goed verwoordt hoe ik het ervaar.
Voorheen was ik bereid om iets te kopen om de devs te steunen, maar nu wacht ik toch eerst maar eens af wat de reactie van de devs gaat zijn...
Tja ik wil ze ook wel steunen met een aankoop in de shop. Jammer dat er geen timer in het spel zit (toch?), maar ik heb er nu al als ik moet gokken ergens tussen de 70-80 uur in zitten. Hadden ze losse outfits van 5 euro per stuk dan kocht ik er 4 en nu koop ik helemaal niets. Prijzen slaan nergens op imo en als de rest dat wel wilt betalen dan speel ik het wel gratis. Nu kan je tenminste de mensen die mij sponsoren herkennen, want daar loopt gegarandeerd een kat achteraanRupus schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:42:
Ik lees vandaag af en toe de reacties in de Discord op de patch van afgelopen nacht.
Veel, veel kritiek op de nieuwe betaalde cosmetics.
En als ik er over nadenk ben ik het er best wel mee eens.
Wat ze op hun website hebben staan is:
[...]
Waar ik de grootste problemen mee heb is dat je geen cosmetics koopt in de remium store, maar coin packs. En de hoeveelheid coins die je krijgt in deze packs is niet afgestemd op het aantal coins dat de cosmetics kosten. Je koopt dus altijd meer coins dan je eigenlijk wilt.
Dit is een artikel dat goed verwoordt hoe ik het ervaar.
Voorheen was ik bereid om iets te kopen om de devs te steunen, maar nu wacht ik toch eerst maar eens af wat de reactie van de devs gaat zijn...
Hoe dan ook geen outfits gezien welke ik zou willen eigenlijk en geef er ook niet zoveel om.
Erg jammer van die timer ja, Had het ook graag willen weten.Beakzz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 03:18:
[...]
Tja ik wil ze ook wel steunen met een aankoop in de shop. Jammer dat er geen timer in het spel zit (toch?), maar ik heb er nu al als ik moet gokken ergens tussen de 70-80 uur in zitten. Hadden ze losse outfits van 5 euro per stuk dan kocht ik er 4 en nu koop ik helemaal niets. Prijzen slaan nergens op imo en als de rest dat wel wilt betalen dan speel ik het wel gratis. Nu kan je tenminste de mensen die mij sponsoren herkennen, want daar loopt gegarandeerd een kat achteraan
Hoe dan ook geen outfits gezien welke ik zou willen eigenlijk en geef er ook niet zoveel om.
Ben het ook eens met alle cosmetic negativiteit hoor. viel me letterlijk in de eerste 10 minuten van het spel al op. Het is gewoon te duur. Voor de huidige prijs zijn er gewoon geen outfits die ik wil halen. Gelukkig heb ik niet meer de mindset als in de periode toen Fortnite zijn prime time had
Als er meerdere van die outfits gewoon 5€ waren het ik er misschien 2-3 gehaald. Zitten wel een paar leuke tussen. Maar ik ga niet van die coins kopen die je dan weer deels over houd waardoor de instap om meer te kopen weer hoger is etc etc. Die mindgames werken niet meer op mij!
Neemt niets weg van de plezier die ik heb met de game though. Genoeg mensen die dat wel betalen dus laat hun de devs maar supporten.. blijf ik gratis spelen.