Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Op zich heb ik geen problemen met geld betalen voor digitale cosmetische goederen. Ik speel nog steeds af en toe graag Fortnite, ik vind het een leuke basic shooter. En ik heb er genoeg skins gekocht, zal ik blijven doen wanneer er leuke nieuwe skins bijkomen, en koop ook altijd de battle pass, die vind ik leuk om te grinden.

Nu stoort me de hoge prijs van de cosmetics in Palia me nog niet het meest. Het is vooral dat dit bedrijf voor de open beta nog graag vertelde dat ze ver weg willen blijven van onetische tactieken om spelers meer te laten uitgeven dan ze zouden willen, zoals rotaing items in shops etc.

Maar net zo erg als rotating items vind ik de currency store in Palia.
1 rogue outfit variant kost bijvoorbeeld 1275 coins.
Maar als ik die wil kopen, moet ik eerst coins kopen, ik kan niet metee die outfit afrekenen.
1000 coins is een tientje, maar dat zijn niet genoeg coins.
Ik moet dan dus de volgende bundle kopen, van 2050 coins, die is 20 euro.
Daarna koop ik die rogue outfit, en blijf ik zitten met een restant van 775 coins.
Ik heb dan dus bijna dubbel zoveel geld uitgegeven dan ik eigenlijk wilde.

Daarnaast zijn die pets ook smerig gedaan.
Voorop gesteld: ik hoef geen pet die alleen maar achter je aan loopt.
In Lord of the rings online heb je ook pets, en die koop je met credits die je in de game door te spelen krijgt. Zelfs dan speel ik nooit met een pet. Maar ieder z'n ding.
Stel dat je wel zo'n pet wilt, moet je dus coins kopen. Je hoeft de coins niet uit te geven aan de pets, maar je moet ze evengoed wel kopen. Ik vind het een beetje te kort door de bocht om dat als gratis te bestempelen.

Ik vind het spel an sich nog steeds erg leuk om te doen, vooral samen in een party.
Kleine dingen die ik mis zijn dat je niet kunt traden met andere spelers.
En ik vind het jammer dat er (nog?) geen community plot is, waar je met huizen van meerdere spelers in 1 zone kunt zitten.

Maar dit twijfelachtige monetisation wat ik hierboven heb beschreven geeft me wel een bittere bijsmaak.
Vooral omdat ze van tevoren een heel ander beeld van zichzelf hebben neergezet.
Ik kijk met argwaan hoe dit zich verder ontwikkelt, of de devs zich nog herpakken, of dat dit een glijdende schaal is naar steeds meer van dit soort praktijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFieE66Q9kFvy6XjYWO1sXt4oVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0UUdax1j02N2eDla4kFYUnI.png?f=fotoalbum_large

De molen is af :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Rupus
  • Niet online
Nice, wat is je volgende project??

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11
Net voor het eerst van een vage bug tegengekomen. Min plot en die van een ander waren met elkaar versmolten. Heel apart om te zien. Komt blijkbaar meer voor, want lees er meer berichten over op Discord.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 17-08-2023 18:49 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 00:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zeror schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:40:
[...]

Heb je refferal link gebruikt.

Als iemand die van mij wilt gebruiken..? O-)
https://accounts.palia.co...6b-4b85-a8aa-56198329263c
Done :)

Bij het installeren vroeg 'ie om administrator rechten; en toen herstartte m'n PC :?

Maar ik ben benieuwd; ik ga proberen om niet volledig te nerden op een wiki en het gewoon een beetje te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Interessant spel wel; totaal niet mijn genre maar maakt het wel interessant. Doet een beetje aan als een multiplayer Zelda Breath of the Wild, qua stijl.

Echter is het spel wat minder 'aggressief', geen gevechten met monsters (tot nu toe). Het idee lijkt een beetje een first-person versie van animal Crossing; maar dan online.

Je kunt ook 'smoke bombs' gooien, maar vooralsnog vang ik daar alleen torren/kevers mee; ik heb nog geen rode panda's tot m'n Pokemon kunnen maken.

Durf nog niet te zeggen of ik het echt ga spelen, vooralsnog zijn er geen 'gezamelijke doelen' waardoor iedereen een beetje voor zichzelf bezig lijkt te zijn en weinig interactie of 'goals'; je wordt bijzonder vrij gelaten.
Waarbij je bij andere mmo's vaak ziet dat je duidelijke progressie hebt en samen een bos/raid moet verslaan o.i.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Accretion op 17-08-2023 23:10 ]

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:13
Accretion schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:04:
Je kunt ook 'smoke bombs' gooien, maar vooralsnog vang ik daar alleen torren/kevers mee; ik heb nog geen rode panda's tot m'n Pokemon kunnen maken.
Klopt, alleen insecten en vlinders vang je met de rookbommen. De grotere beesten, waaronder de panda's, moet je met pijlen schieten.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

HappyPinguin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:10:
[...]

Klopt, alleen insecten en vlinders vang je met de rookbommen. De grotere beesten, waaronder de panda's, moet je met pijlen schieten.
Dacht ik al, ik zag echter een ander wel rondrennen met een panda achter zich aan.

Ik dacht even dat het een soort Pokemon was waarbij je dat soort monsters ook kon vangen en achter je aan laten lopen; zou nog best een grappige mechanic kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Accretion schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

Dacht ik al, ik zag echter een ander wel rondrennen met een panda achter zich aan.

Ik dacht even dat het een soort Pokemon was waarbij je dat soort monsters ook kon vangen en achter je aan laten lopen; zou nog best een grappige mechanic kunnen zijn.
Er zijn een paar katten in de premium store gekomen. Je kan die panda’s of herten niet tamen. Die zijn gewoon voor het gatheren van materials via hunting (pijl&boog)

Combat zit er ook niet in. Komt verwacht ik ook niet. Het is echt een lifeskill game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ricmaniac schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 06:24:
[...]

Er zijn een paar katten in de premium store gekomen. Je kan die panda’s of herten niet tamen. Die zijn gewoon voor het gatheren van materials via hunting (pijl&boog)

Combat zit er ook niet in. Komt verwacht ik ook niet. Het is echt een lifeskill game.
Duidelijk!

Ja, het voelt wel als een rustgevend (en ergens een beetje schattig) spel.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het nog niet heel lang gespeeld heb, maar het voelt een beetje alsof er een 'doel' mist; en dan specifiek een waarvoor samenwerking nodig is.

Nu lijkt het een soort stardew valley waarbij je elkaar kan zien; maar iedereen rent elkaar voorbij en is met zijn eigen 'huisje' bezig.

Mja, van de andere kant zou dat het wellicht een minder rustgevend spel maken, nu is het gewoon lekker 'een beetje hobbyen'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
We gaan nog een keer uitbreiding krijgen van de housing plot, denk ik. In onderstaand screenshot is dit iets met Fishing, gok ik. Dit zit achter de ruine-muur wat je door de scheur kunt zien zitten. Maar er is ook iets voor Mining. Check de rand van je Housing Plot maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcFYIAXd6ewTvZrMtysxt4nhH64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d9UKv88rw1sSc2NHnDOvD1gR.png?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Zeror schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:21:
We gaan nog een keer uitbreiding krijgen van de housing plot, denk ik. In onderstaand screenshot is dit iets met Fishing, gok ik. Dit zit achter de ruine-muur wat je door de scheur kunt zien zitten. Maar er is ook iets voor Mining. Check de rand van je Housing Plot maar.
Op Reddit is een filmpje te vinden van iemand die van alle treasure chests een toren heeft gebouwd, erop klimt en over die muur heen vliegt. Er achter zit (vooralsnog) een groot meer met een steiger, that's it. Hij kon wel het meer inspringen, en op de bodem vissen met zijn dobber boven water. 8)7

Maar ben inderdaad benieuwd wat ze ermee gaan doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 22:56
Dus als ze dat gaan toevoegen dan is er nog minder reden om van je eigen plot af te komen omdat je dan kan vissen en minen op je eigen plot?

Als ze dat doen dan kunnen ze toch net zo goed meteen het een singleplayer game maken. Multiplayer zit er dan echt alleen in om de veel te dure cosmetics te verkopen zodat mensen die kopen om te "patsen" naar andere spelers.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 22:53
Iemand anders die niet in kan loggen? Hun Twitter (of moet ik tegenwoordig zeggen hun X) heeft geen nieuws...

Probeerde net in te loggen, eerst waren er 1800 man voor mij.. nu nog maar 16 maar hij begint even met laden en dan krijg ik iets van invalid ticket foutmelding en zit je weer in het character scherm...

*edit* En na poging 20 kwam ik er ineens wel in.

Heb mijn eerste uitbreidingen aan mijn huis ook gemaakt. extra kamer en de schoorsteen. Ook al 6 plots 'grond' waarop gewassen vrolijk groeien.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat ik wel gewoon echt lekker vind is hoe je alles echt kan clusteren en vol zetten in je huis. niet gelimiteerd aan X items per kamer ofzo. gewoon mogelijk om alles lekker vol te stouwen en te stapelen enzo. denk aan Plankje aan de muur en kiezen wat je op die plank zet etc. werkt gewoon lekker :) en helemaal als je het met Z doet door die grid uit te zetten. Volledig vrije keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsv6mReB2PDidALpionyjdW-Kdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g0KVvIrhhEP3HP7SLUgswzex.png?f=fotoalbum_large

Eerste keer dat ik in de achtertuin zit bij die Burgemeester :P mooi tuintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 22:56
Allemaal in de single player experience dus ?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
BSTNjitRam schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:17:
[...]
Allemaal in de single player experience dus ?
Je eigen huisje inrichten is inderdaad single player, ik zie ook niet in hoe je dat wilt veranderen?

Jagen, flow trees hakken en koken kun (/schijn) je wel in een groepje (te kunnen) doen.

Ik ben het overigens met je eens dat het op deze manier niet de titel MMO mag dragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
HappyPinguin schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:39:
[...]

Je eigen huisje inrichten is inderdaad single player, ik zie ook niet in hoe je dat wilt veranderen?
Community Housing Plot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
Zeker een leuk idee, maar is dat haalbaar? Want dat zou betekenen dat iedereen bij die spullen mag komen, mag verplaatsen, toevoegen of verwijderen. Oftewel, jij plaatst iets leuks op de plot. Iemand denkt, oh dat wil ik hebben, en weg. Of je moet beheerders hebben, maar feitelijk bepalen zij dan wat er gebeurt.

Als je daarentegen een gigantische farm kunt bouwen waar iedereen kan helpen en de spullen gedeeld kunnen worden, dat zou ik wel leuk vinden met een community.

[ Voor 15% gewijzigd door HappyPinguin op 20-08-2023 09:40 . Reden: Toevoeging farm ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
HappyPinguin schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Zeker een leuk idee, maar is dat haalbaar? Want dat zou betekenen dat iedereen bij die spullen mag komen, mag verplaatsen, toevoegen of verwijderen. Oftewel, jij plaatst iets leuks op de plot. Iemand denkt, oh dat wil ik hebben, en weg. Of je moet beheerders hebben, maar feitelijk bepalen zij dan wat er gebeurt.

Als je daarentegen een gigantische farm kunt bouwen waar iedereen kan helpen en de spullen gedeeld kunnen worden, dat zou ik wel leuk vinden met een community.
Nee ik zie het voor me als een Neighborhood in FFXIV. Je hebt allemaal gewoon je eigen stukje plot en kan per plot zelf de keuze maken of andere mogen editen/ plaatsen of niet.

Maar volgens mij is dit uberhaupt niet iets wat ze op de planning hebben en anders zeker niet voor kort termijn.

Het zou wel leuk zijn though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
Ricmaniac schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:40:
[...]
Nee ik zie het voor me als een Neighborhood in FFXIV. Je hebt allemaal gewoon je eigen stukje plot en kan per plot zelf de keuze maken of andere mogen editen/ plaatsen of niet.
Ah okay, dat heb ik nooit gespeeld, maar zo klinkt het inderdaad leuk!

Zag wel dat er binnenkort "Events" zouden moeten komen, dus hoop dat ze daar iets multiplayer-achtigs van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Zo werkt het ook bij Lord of the Rings online. Is leuk om door een neighborhood te lopen en te kijken waar je buren mee bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Ik kan niet meer naar huis :'(

Ik krijg continu "unable to connect - please try again Ticket has been rejected"

Ik hoop op een hiccough, mijn tassen zitten vol, dus nog meer verzamelen heeft weinig zin :|

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dido schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:27:
Ik kan niet meer naar huis :'(

Ik krijg continu "unable to connect - please try again Ticket has been rejected"

Ik hoop op een hiccough, mijn tassen zitten vol, dus nog meer verzamelen heeft weinig zin :|
Verkopen bij Zeki? Tenzij het allemaal dingen zijn voor je storage natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Iemand heeft het voor elkaar gekregen om Palia onder Linux te draaien.
Dus voor de liefhebber: https://lutris.net/games/palia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Zeror schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:11:
Verkopen bij Zeki? Tenzij het allemaal dingen zijn voor je storage natuurlijk.
Tsja, ik had bijna geen pijlen meer over, en mijn houweel was bijna stuk, dus ik moest sowieso naar huis met tassen vol ijzer, vlees en huiden (en zowaar wat zilver en palium :) ).
Ik had al vijf keer op en neer gerend om de botten voor Jina op te vissen en naar haar toe te brengen.

Maar goed, uiteindelijk kon ik na een kwartier opeens wel weer naar huis, dus het was inderdaad een hik op de servers. Het is een beta, tenslotte :P

Straks maar weer even gaan oogsten, jagen en verzamelen. Ik ben aan het proberen geld te sparen, ik zit rond de 15k momenteel, maar het huis uitbouwen is een dure hobby :P
En eigenlijk wil ik de 5e tier tassen ook wel hebben, maar dat kost 50k :X

Ik loop er met 4 tassen toch nog tegen aan dat ze vol raken, zeker met vissen en bughunting gaat dat snel als je verschillende soorten vangt. En die kun je wel weer wegflikkeren, maar dat voelt toch zonde :|
Ik ben nu al continu alle steen aan het weggooien die met koper, ijzer en palium meekomt. Mocht ik ooit opeens veel steen nodig hebben dan ligt er nog genoeg rond mijn huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Als je ziet staan tijdens het laden dat 1.500 palians voor jou zijn, dan zijn ze in 9 van de 10 gevallen bezig met server-werkzaamheden. Discord bevestigd dat dan ook vaak wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Er wordt al een tijdje gespeculeerd dat er binnenkort een event aan zit te komen in Palia. Dit event zou weleens kunnen plaatsvinden een nieuwe kleine map genaamd Maji Market. Die map zal straks te bereiken zijn via de nu nog niet-werkende teleport rechtsonder in de Kilima-map.

Hier kun je zien, hoe je daar nu al kunt komen:
YouTube: Palia: How to Get Into Maji Market Early + Tour

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ik heb gisteravond weer even gespeeld, na een aantal dagen niet.
Ik zat even in een dipje.

Was gisteren wel weer leuk, ik zat op een server met hele fijne andree players.
Elke keer werd in de server chat door iedereen geroepen als er een flow infused tree was gevonden, en dan werd gewacht tot iedereen die mee wilde hakken aanwezig was. Dat was steeds een groepje van 6-7 spelers. Daardoor gisteren 20 flow-infused planken erbij. Ook even lekker shells en oysters gesprokkeld.

Ben nog bezig met de 'Find your shepp' quest, ik moet mijn eerste villager nog op level 4 krijgen, dat is wel een grind.

Daarnaast ook wat gevist met glow worms. Ik merk wel dat ik mijn hengel eens moet upgraden, want de vissen gaan nu wel erg snel van de lijn. Ook meteen weer een boel eten in die glow worm farm gegooid zodat hij vandaag de hele dag draait om glow worms te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
De lvl 4 quest van Tish is bugged begreep ik uit de Discord. Dus wie Tish als shepp wilt, zal moeten wachten tot die gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Maakt het uberhaubt iets uit welke villager je kiest? Heeft het invloed op de quests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rupus schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:25:
Maakt het uberhaubt iets uit welke villager je kiest? Heeft het invloed op de quests?
Volgens mij niet. het is gewoon puur wie bij je staat in de ceremonie en die quest is mogelijk ietsje anders maar vervolgens geen effect op je gameplay dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Andere al meegedaan met Cakeparties? zat te denken vanavond misschien wat mats te farmen en eens een groep proberen te joinen. helaas pas zo laat dat k daar aan mee doe. loop inmiddels heel erg "achter op de menigte :P zowel gold als levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:21:
Andere al meegedaan met Cakeparties?
Cake watte? Leeg eens uit wat dat is? Nog nooit van gehoord! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rupus schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:02:
[...]

Cake watte? Leeg eens uit wat dat is? Nog nooit van gehoord! _O-
Via LFG channels op discords van Palia maken mensen groepen voor een "Cake Party" dan kom je met 10 man bij elkaar op iemands plot en ga je met een paar ovens, mix tafels, prep tafels, allemaal aan de slag om Cake te maken.. meestal maken ze er een stuk of 50. en iedereen die mee helpt krijgt dus allemaal 50 cakes. dat is het mooie hoe cooking werkt. als je het samen doet krijg je allebei de gerechten.

Iedereen neemt dus ook wat mee. jij bijv 50x boter en ei, ik zorg voor 50x sugarleaves .. en zo heeft iedereen een taak.

Naja en na die 50x heb je zo'n 150 cakes in total wat je kan verkopen voor 50-60k duurt ongeveer een uur.

Verwacht dat dat soonish generfed gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ricmaniac schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:21:
Andere al meegedaan met Cakeparties? zat te denken vanavond misschien wat mats te farmen en eens een groep proberen te joinen. helaas pas zo laat dat k daar aan mee doe. loop inmiddels heel erg "achter op de menigte :P zowel gold als levels.
Doen!

Daarmee is geld verdienen echt zo makkelijk, ik heb er al best veel gedaan!
Inmiddels de meeste grote upgrades wel gedaan. Nu lekker bezig met huisje inrichten etc.
Geld is niet meer zo'n noodzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Tijd voor nummertjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJPJb3Yo76CmyTZxMJ23iMfzzeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfZ2gRWCJdpOXXcPq69CHYI1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Via LFG channels op discords van Palia maken mensen groepen voor een "Cake Party"..

Verwacht dat dat soonish generfed gaat worden.
Ze zouden het zo moeten maken dat als niemand de cake loot, je een hele cake hebt voor jezelf. Maar als er wel geloot wordt, heb je slechts een taartpunt, welke maar 5-10% in waarde heeft ten opzichte van de hele taart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toch jammer dat ze niet een statistiekje laten zien van: X active weekly accounts ofzo :P X accounts created.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zeror schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Ze zouden het zo moeten maken dat als niemand de cake loot, je een hele cake hebt voor jezelf. Maar als er wel geloot wordt, heb je slechts een taartpunt, welke maar 5-10% in waarde heeft ten opzichte van de hele taart.
Maar waarom zou iemand niet de cake looten? :P ze nemen toch materials mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Misschien weet hier iemand het... op de wiki kon ik niks vinden.

Ik kan nu 1 of andere Capital Chic kitchenette maken. Maar is dat echt functioneel als keuken te gebruiken of is het enkel een cosmetisch iets? Als het echt functioneel is dan ga ik hem wel bouwen, maar als het enkel cosmetisch is... dan heb ik er ff geen ruimte voor atm haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:44:

Ik kan nu 1 of andere Capital Chic kitchenette maken. Maar is dat echt functioneel als keuken te gebruiken of is het enkel een cosmetisch iets? Als het echt functioneel is dan ga ik hem wel bouwen, maar als het enkel cosmetisch is... dan heb ik er ff geen ruimte voor atm haha.
Het lijkt alleen cosmetisch te zijn want op deze wiki pagina staan als cooking equipment alleen de campfire, stove, prep station, mixing station, en de oven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
TgR_KILLER schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:44:

Je kan het zien eignelijk door te kijken naar waar die in je craft menu staat. als het een bruikbaar keuken meubel is dan staat die onder tools ofzo waar ook de oven etc onder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Thanks beide! Vreesde ik al haha, ga ooit nog wel een kamertje bouwen puur voor de keuken dan misschien. Maar keuken/ eetkamer is al een los deel, maar staat naar mijn zin al te vol (ook open haard in die muur ;p)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Eerste event is aangekondigd, duurt een maand en start 29 aug.

https://palia.com/news/introducing-maji-market

• Ricmaniac
Gaaf zeg! dat kan echt heel leuk uitpakken denk ik omdat het vooral zo'n plek is waar iedereen dan naar toe gaat enzo. benieuwd of ze wel leuke rewards er bij gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Afgelopen week weinig tijd gehad voor Palia. Vandaag ga ik wel weer spelen en heb zin om morgen aan het event te gaan beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zeror schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:00:
Afgelopen week weinig tijd gehad voor Palia. Vandaag ga ik wel weer spelen en heb zin om morgen aan het event te gaan beginnen. :)
Same! was sowieso paar dagen weg maar ook daarvoor even op wat anders gefocussed. toevallig net er weer ingedoken en kijken wat het event morgen teweeg brengt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zoo mijn eerste skill level 10 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbGr3NBfQrPebnkIrNCMHb8Shtg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eM9yQ3d68ROuF2pz9En77tta.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Er komen een paar mooie updates aan:
https://palia.com/news/dev-update-august-2023

- interactie met furniture,
- workbench filtering en crafting stacks
- baarden voor je character en de mogelijkheid meer van character te kunnen veranderen
- Reeds geplante crops vernietigen
- Meer temple quests
- Chat history tussen zones blijven staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zeror schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 01:44:
Er komen een paar mooie updates aan:
https://palia.com/news/dev-update-august-2023

- interactie met furniture,
- workbench filtering en crafting stacks
- baarden voor je character en de mogelijkheid meer van character te kunnen veranderen
- Reeds geplante crops vernietigen
- Meer temple quests
- Chat history tussen zones blijven staan
We’re actively working on:

Sitting
Laying Down
Turning Lights On/Off
Opening & Closing Cabinets & Drawers
Turning Water On & Off

Kastjes open en dichtdoen vind ik wel een leuke :P helemaal als dat betekent dat je in de kastjes ook nog dingen kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vanaf vandaag is het Event de Maji Market. een maand lang de tijd om allerlei nieuwe rewards te bemachtigen enzo. Wil er zelf niet te veel over weten en me laten verassen dus niks van opgezocht though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 16:16
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

We’re actively working on:

Sitting
Laying Down
Turning Lights On/Off
Opening & Closing Cabinets & Drawers
Turning Water On & Off

Kastjes open en dichtdoen vind ik wel een leuke :P helemaal als dat betekent dat je in de kastjes ook nog dingen kan plaatsen.
Inderdaad wel gaaf, zolang ze ook maar eens dingen maken om in sommige kasten te plaatsen. Ik heb een boekenkast zonder inhoud omdat er niets in past en een vitrinekast waar ik niets in kan zetten :F

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Arcalite schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Inderdaad wel gaaf, zolang ze ook maar eens dingen maken om in sommige kasten te plaatsen. Ik heb een boekenkast zonder inhoud omdat er niets in past en een vitrinekast waar ik niets in kan zetten :F
Die vitrinekast heb ik ook ja zonder iets er in :P

Ik heb in die boekenkast een bronze en zilvere trofee bij geplaatst :P en ruimte gelaten voor een goude. Die passen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:23
Interactie met meubels (zitten op stoelen, liggen op bedden, kasten openen en sluiten) zal een flinke verbetering zijn inderdaad. Ik hoop overigens dat het niet beperkt blijft tot de meubels in je huis (of bij het bezoeken aan een huis van iemand in je vriendenlijst) maar dat je dan ook kunt zitten op openbare bankjes in Kilima bv.

Ik ben overigens pas vorige week met de Open Bèta begonnen met spelen en dus nog niet zo heel ver. Gisteren voor het eerst meegedaan aan een gezamenlijk koken/bakken bij iemand thuis. Met 4 personen samen taarten bakken. Erg leuk, en het verkopen van die taarten leverde me zo veel geld op dat ik ineens genoeg geld had om mijn eerste uitbreiding (tweede kamer) voor m'n huisje te kopen. :D

Valt me wel op dat over het algemeen mensen heel erg 'solo' aan het spelen zijn, met uitzondering van het verplicht samen moeten komen om Flow Trees om te kunnen hakken, omdat je dat niet in je eentje kunt. En zodra de boom omgehakt is zie je hoogstens nog een zwaai van één of twee personen en rent iedereen weer een andere kant op. Weinig sociale interactie dus, bedoel ik. Is er wel meer interactie tussen Tweakers onderling? Ik zie in de Start post een lijst met Tweakers namen en zal mijn naam daar ook aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Haay schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:01:
Interactie met meubels (zitten op stoelen, liggen op bedden, kasten openen en sluiten) zal een flinke verbetering zijn inderdaad. Ik hoop overigens dat het niet beperkt blijft tot de meubels in je huis (of bij het bezoeken aan een huis van iemand in je vriendenlijst) maar dat je dan ook kunt zitten op openbare bankjes in Kilima bv.

Ik ben overigens pas vorige week met de Open Bèta begonnen met spelen en dus nog niet zo heel ver. Gisteren voor het eerst meegedaan aan een gezamenlijk koken/bakken bij iemand thuis. Met 4 personen samen taarten bakken. Erg leuk, en het verkopen van die taarten leverde me zo veel geld op dat ik ineens genoeg geld had om mijn eerste uitbreiding (tweede kamer) voor m'n huisje te kopen. :D

Valt me wel op dat over het algemeen mensen heel erg 'solo' aan het spelen zijn, met uitzondering van het verplicht samen moeten komen om Flow Trees om te kunnen hakken, omdat je dat niet in je eentje kunt. En zodra de boom omgehakt is zie je hoogstens nog een zwaai van één of twee personen en rent iedereen weer een andere kant op. Weinig sociale interactie dus, bedoel ik. Is er wel meer interactie tussen Tweakers onderling? Ik zie in de Start post een lijst met Tweakers namen en zal mijn naam daar ook aan toevoegen.
Binnen de Tweakers community word er volgens mij niet veel gedaan, valt ook mee hoeveel spelers er tegelijk online zijn.
Ik hoop dat er ooit nog dingen komen die je met een community uit kan voeren.

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Arcalite schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Binnen de Tweakers community word er volgens mij niet veel gedaan, valt ook mee hoeveel spelers er tegelijk online zijn.
Ik hoop dat er ooit nog dingen komen die je met een community uit kan voeren.
Klopt, maar dat heeft puur het spel te maken. Als wel meer community dingen te doen waren, zou er wel meer met elkaar gespeeld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arcalite
Zeror schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Klopt, maar dat heeft puur het spel te maken. Als wel meer community dingen te doen waren, zou er wel meer met elkaar gespeeld worden.
Hopelijk dat ze daar dan ook vlot mee aan de slag gaan.
Merk bij mezelf nu dat ik meestal alleen ingame ben om de groentetuin te onderhouden en een keertje naar Zeki te lopen voor een lucky coin.

Ik heb nog wel zat te doen maar de motivatie daarvoor ontbreekt regelmatig :/

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Arcalite schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:34:
[...]

Merk bij mezelf nu dat ik meestal alleen ingame ben om de groentetuin te onderhouden en een keertje naar Zeki te lopen voor een lucky coin.

Heel herkenbaar, je bovenstaande verhaal.
Hopelijk dat de event me weer wat meer gaat trekken.
En dat er binnenkort wat meet community dingen worden toegevoegd.
Samen taarten bakken is leuk voor een keertje maar ga ik ook niet wekelijks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Servers zijn momenteel nog down. Zodra ze weer up zijn, start het event. Het is een grote patch trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Nog steeds down. Ze hebben een flink issue met de nieuwe patch.... Jammer van vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:42
Ja ze waren een uur of 1 vannacht weer online, maar toen waren er weer problemen met de patch downloaden. Ben er wel blij mee eigenlijk, want heb weer eens wat anders gespeeld.

Even geen Todo list simulator is ook weleens lekker en de laatste dagen starte ik hoofdzakelijk meerder keren per dag op om tomaten te oogsten en te planten om genoeg geld te verzamelen voor die pagoda 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Arcalite schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:34:
[...]

Ja dit dus. Ik heb echt zo goed als niks meer te doen behalve wat romances, want ik dacht dat ik ze pas kon “versieren” als ik ze op level 4 had. En nu moet ik weer elke in game dag met ze praten. Steeds maar weer dezelfde gameplay en heb voor de rest iedereen al op level 4, hele plot vrijgespeeld en het bouwlimiet gehaald. Dus nu 12 seedmakers staan en een tuin vol tomaten planten om die extra plots vrij te spelen enkel om die pagoda (zit nu op 250K). Hopelijk brengt het event wat leuks en anders gaat er een lange pauze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zo maar eens een kijkje nemen bij dat event :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Leuk gedaan dat event :D voelt erg levendig nu op dag 1 omdat iedereen daar is. Hierop kunnen ze wat mij betreft goed gaan doorbouwen.

Moet wel ff flink wat gold grinden de komende dagen want er is op dat festival terrein erg veel wat ik wil hebben! :D

Wat ik ook best tof vind is dat je veel van de food wat je kan kopen ook gewoon op tafel kan zetten.

In deze area zijn veel lekkere gerechtjes te koop dus wil me diner table in mijn huis vol pleuren met eten haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXKOBZd4eKkcoOon2E8PZ9zMi1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9dDdxGTKOsWR7J0i0XmkvNih.png?f=fotoalbum_large

Iedereen die ook cool vuurwerk zit af te schieten met hun pijl en boog :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Nog meer vuurwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asG7N04GY9Xlxki2fVJ_n8QV8nA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SscjBSihWPmB5E7VCYvO2hzJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66FapZ_fZihsraIh85HV1BNRGr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HhUWoOlR6PZFWTgDKfLR6KnI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zooo dan, dit was me een cake party wel :D Nu snap ik waarom mensen dit zoveel willen doen haha.
Maar jeetje duurde wel lang man 100 stuks.

denk 2 uur bijna.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ2ul5poMtwH790lAHNUEIhtHVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/COCLTkDQ6tsyl7EvteQihk4q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ricmaniac schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:28:
Zooo dan, dit was me een cake party wel :D Nu snap ik waarom mensen dit zoveel willen doen haha.

denk 2 uur bijna.

[Afbeelding]
Nice! Ja, ik verwacht binnenkort wel een nerf op dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:28:

denk 2 uur bijna.

[Afbeelding]
Ik heb helemaal niets met die cake parties. Maar to each his own :)

Vanavond maar eens kijken bij die market dinges, ben er erg benieuwd naar.

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hoe kan je je focus bonus increasen weet iemand dat?

Ik weet hoe ik mijn maximale focus kan increasen via die dragon shrine maar je kan als het goed is ook die bonus percentage dat je ervan krijgt verhogen. maar ik weet niet hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
Ricmaniac schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:45:
Hoe kan je je focus bonus increasen weet iemand dat?

Ik weet hoe ik mijn maximale focus kan increasen via die dragon shrine maar je kan als het goed is ook die bonus percentage dat je ervan krijgt verhogen. maar ik weet niet hoe.
Phoenix shrine. De plek waar je spawned als je een nieuw karakter bent.

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOi1kpz-E0Hn4bjc4sRPJ_1ETQo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SdOv7IG6sbT0xW7evWWvrWCW.png?f=user_large

Als dit maar geen premium store item weer word :P

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 30-08-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ricmaniac schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:37:
[Afbeelding]

Als dit maar geen premium store item weer word :P
Een collectible pluche van een Chapaa ofzo. Dus die kan je letterlijk in huis halen. O+

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 30-08-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zeror schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:46:
[...]

Een collectible pluche van een Chapaa ofzo. Dus die kan je letterlijk in huis halen. O+
Oef dat vreesde ik eigenlijk al :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZEVniXX2REJlcDUKcVKfFHohNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iyRzyVaoHd7nEUvvVpzdvryT.png?f=fotoalbum_large

Bijna gelukt om eerste te worden :P

• Haay
Vraagje: hoe werkt die Chapaa Chase nou eigenlijk precies? Was gisteren voor het eerst bij de Maji Market en nog bezig met de opdrachten die je daar krijgt, en ineens begon dat Chase event en zag ik iedereen als een kip zonder kop rondrennen. Dus ik ging ook mee rennen om die Chapaa's te proberen te vangen. Er waren echter zoveel mensen dat ik niet eens in de buurt van een Chapaa kwam of iemand had die al weer opgepakt. Aan het eind van de Chase waren er 101 Chapaa's gevangen, maar kreeg ik 0 tickets. Dus alleen mee rennen is niet voldoende, blijkbaar. :P

Hoe vang je die Chapaa's dan? Moet je nog een toets (F?) drukken als je er bij staat of pak je ze automatisch door er tegenaan te rennen? Geldt: wie het eerst de Chapaa aanraakt 'vangt' hem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
Haay schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:07:
Vraagje: hoe werkt die Chapaa Chase nou eigenlijk precies? Was gisteren voor het eerst bij de Maji Market en nog bezig met de opdrachten die je daar krijgt, en ineens begon dat Chase event en zag ik iedereen als een kip zonder kop rondrennen. Dus ik ging ook mee rennen om die Chapaa's te proberen te vangen. Er waren echter zoveel mensen dat ik niet eens in de buurt van een Chapaa kwam of iemand had die al weer opgepakt. Aan het eind van de Chase waren er 101 Chapaa's gevangen, maar kreeg ik 0 tickets. Dus alleen mee rennen is niet voldoende, blijkbaar. :P

Hoe vang je die Chapaa's dan? Moet je nog een toets (F?) drukken als je er bij staat of pak je ze automatisch door er tegenaan te rennen? Geldt: wie het eerst de Chapaa aanraakt 'vangt' hem?
F inmeppen en als je er eentje vangt deze naar dat hek brengen waar je er eerder ook al eens 5 in geplaatst hebt voor de quest.

Honda CB1000 R (2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Haay schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:07:

Ja het is een beetje lame hoe ze dat gedaan hebben imo. Er zijn veel te weinig chapa's voor de mensen die er zijn.

Ik spam op F terwijl ik rond ren om ze te vangen en als je er 1 in je handen hebt ren je naar dat hokje waar ze zitten. Elke chapaa die je vangt en terugbrengt geeft 10 tickets die je vervolgens dan dus uit kan geven aan die rewards.

Je kan ook bonus tickets verdienen door de challenges te doen die je kan zien op de event tabje in het menu.

Als je btw 1 of 2 van die chapaa's ziet spawnen dan blijf ik gewoon op die plek want dan is dat een spawnplek waar ze steeds opnieuw spawnen. Deze plekken kunnen wel verschillen per event.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Chapaa plushie O+

Afbeeldingslocatie: https://www.makeship.com/_next/image?url=https%3A%2F%2Fcdn.shopify.com%2Fs%2Ffiles%2F1%2F0125%2F8261%2F7145%2Ffiles%2Fe2nIVX_oWAdbpwLA7XOgGw2MDxGRnCVt-ASo7FNDe5s_1000x.png.webp%3Fv%3D1693424999&w=2048&q=90

https://www.makeship.com/products/chapaa-plush

[ Voor 62% gewijzigd door Zeror op 31-08-2023 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hoe groot is die dat zie ik niet staan. Anders wel leuk voor me dochter :P (is wat we zeggen dan maar tegen de vrouw) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ricmaniac schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:38:
[...]

Hoe groot is die dat zie ik niet staan. Anders wel leuk voor me dochter :P (is wat we zeggen dan maar tegen de vrouw) :P
Staat een stukje naar onderen. Hoogte is 16cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13:30
Ik ben nu een tijdje aan het spelen en ik vind het wel leuk ondat je geen druk hebt om elke dag te spelen. Echter zijn er wat bedenkelijke dingen die ook hier en op de verschillende plekken (reddit en discord) wel al naar boven zijn gekomen.

Ik vind het event beetje jammer met die chase, de 'quests' voor het als party te doen lijken gebugged en eigenlijk moet je al een beetje spawncampen als je voor alles wilt gaan dat er te halen valt.
Ik zelf heb nu voldoende mee gespeeld om 1 chapaa plush te kopen (in game) maar dan klopt de kleur weer niet....

Ik ben ook wel een beetje over het hele wachten tot de halve server er is om 1 palium node te minen of dat er kritiek is dat je na tien minuten dan toch maar gaat minen (of een flwo tree choppen). Soms heb je gewoon maar een uurtje ofzo om te spelen, dan heb ik geen zin om een kwartier aan gewoon wachten kwijt te zijn.

Met flow trees heb ik echter het omgekeerde al voorgehad, dan call je de tree en is er niemand die langs komt, doet het toch beetje pijn om de boom achter te laten.

Verder kan Kenyatta's lvl 4 friendship quest ook ff oprotten, zo lang mee bezig geweest en zoveel materials aan kwijt xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Dakracs schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:48:
Ik ben ook wel een beetje over het hele wachten tot de halve server er is om 1 palium node te minen of dat er kritiek is dat je na tien minuten dan toch maar gaat minen (of een flwo tree choppen). Soms heb je gewoon maar een uurtje ofzo om te spelen, dan heb ik geen zin om een kwartier aan gewoon wachten kwijt te zijn.
Palium lijkt in eerste instantie inderdaad een soort heilige graal, maar het spul spawned (tegenwoordig?) vaak genoeg. Ik ren vaak genoeg wat rondjes door het zuidelijke stuk van Bahari Bay om ijzer te minen, oesters te rapen en te jagen, en in vier of vijf rondjes pik ik dan meestal wel wat palium op. Ondertussen zit ik met 40 palium bars in storage die ik voorlopig nergens voor nodig heb.
Met flow trees heb ik echter het omgekeerde al voorgehad, dan call je de tree en is er niemand die langs komt, doet het toch beetje pijn om de boom achter te laten.
Yup, flow trees zijn lastiger, al krijg je de kleintjes en een maatje groter ook wel zelf gekapt met een paarse bijl :)
Verder kan Kenyatta's lvl 4 friendship quest ook ff oprotten, zo lang mee bezig geweest en zoveel materials aan kwijt xD
Hehehe :)
Ik ben zelf te hard van stapel gelopen met flirten, waardoor ik nu een romance quest heb die ik onmogelijk kan doen voordat ik friendship level 4 heb met hetzelfde karakter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ja het blijft een super relaxte game om af en toe gewoon even op in te loggen en wat dingen te doen.

Dat event ben ik inmiddels al klaar mee.. vaak het idee dat mijn ping te hoog is omdat we op US servers dan zitten en ben ik altijd te laat zelfs met spammen en spawncampen. Als ik 1 plushie heb vind ik het denk ik mooi geweest.

Eerst was ik goed te spreken over het event maar dag 2 zag ik de flaws al en dag 3 was het helemaal klaar :P het laat wel zien dat de game potentie heeft voor leuke events maar mogen ze wel veel beter implementeren. Hoop dat er met halloween straks leuke dingen komen.

en waar ik nog het meest op hoop denk ik is dat er wat outfits komen die we gewoon in game kunnen halen ipv echt geld.

Met palium en flow trees nog bijna niet bezig geweest. Nog niet echt aan toe gekomen. voornamelijk bezig om een steady passive income te genereren met een farm. dat is nu redelijk gelukt.

Denk dat ik vanavond of morgen weer eens een cakeparty doe om een snelle 60-80k gold te maken. zodat ik die draak plushie op het event terrein kan kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Er is een paar dagen terug blijkbaar een Palia Ask Me Anything geweest op Reddit waar best interessante dingen uit gekomen zijn.

Volgens mij zijn dit de belangrijkste antwoorden:
  • Cake Parties worden generfed. De hoeveel gold wat het opleverd zal verlaagd worden. Het team wil deze activiteit wel blijven aanmoedigen, want dit is wel wat ze graag zien.
  • Nog voor het einde van dit jaar gaat een grote tuin georienteerde update komen die paden, bloemen, struiken, diverse soort hekjes etc.. zal toevoegen aan de game.
  • Ze willen nog meer crops, bushes en trees naar de game brengen en horen graag van spelers wat ze nog missen. Zeer binnenkort zullen er al nieuwe crops in het spel komen
    (Zeror: Ik vermoed pompoenen)
  • Ze willen ook meer soort resources, zoals meer soorten bomen om te kappen, meer soort ore om te delven etc.. En ook hiervan horen ze graag wat jij als speler mist.
  • Het houden van boerderijdieren voor veeteelt is iets waar het team mee bezig is.
  • Er komt een feature om alle character customization aan te passen. Je naam en nickname (wel gelimiteerd) ook.
  • Communities gaan een nog veel grotere rol spelen in de toekomst. Zo komen community activiteiten om aan deel te nemen als je in een community zit. Er komt een community progressie systeem. En communities gaan ook een grote rol spelen in de "Evolving World Story", wat dat dan ook mag zijn.
  • Er komt een nieuwe community feature aan, waar het team nu nog niks over wil delen.
  • Het aanpassen en representeren van de kernidentiteit van een speler zal altijd gratis blijven (denk aan lichaamstypes, huidtinten en sommige brillen), terwijl cosmetische expressie meer in de betaalde categorie valt (denk aan een snor-vermommingsbril of een pruik met een eenhoornhoorn).
  • Ze werken aan QoL features in de user interface waaronder bijv. een zoekbalk voor je storage en workbench.
  • Elder Woods is een mogelijke toekomstige zone (de S6 persoon deed er een beetje vaag over) die later in het spel erbij komt. Dit is een magisch woud met veel flow trees en ook flow planten. Onbekend wanneer en of ie komt.
  • Ze willen meer MMO features toevoegen. Een van de dingen is bijvoorbeeld meer Edit Access opties voor je housing plot zodat ook kunt samenwonen met een andere speler (meerdere huizen op 1 plot).
  • Zeki's Black Market krijgt binnenkort een update om de plek leuker te maken voor spelers. Het team zoekt nog naar meer manieren om de exclusievere items bij spelers te krijgen zoals met de Black Market.
  • Er komt binnenkort een nieuwe NPC in het spel erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Voor mij voelt het zo vreemd hoe veel ik van dit spel geniet en zelfs van het kijken naar sommige youtube video's. :P

Normaal gesproken ben ik zo'n enorme metagamer. Het spelen van shooters, MMO's waar ik altijd de top wil bereiken... PVP en PVE, een Battle Royale-fanaat die altijd kijkt welke wapens meta zijn en probeert de beste te zijn, enzovoort 8)7

En dan is daar Palia... Ik vind het echt een fijne relaxte afwisseling.

Zat nu te kijken naar deze video. leuk inspiratie opdoen van andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Leuk die huisdieren die achter spelers aanrennen, maar ik heb nou al een paar keer geprobeerd iemand's pet af te schieten omdat het op een witte chappa leek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Dido schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:05:
Leuk die huisdieren die achter spelers aanrennen, maar ik heb nou al een paar keer geprobeerd iemand's pet af te schieten omdat het op een witte chappa leek :X
Wat ik wel heel lame vind is als je zelf een pet hebt zie je hem amper.. als je rent loopt die buiten je camera view achter je aan 8)7 Dit heeft mij er nog van weerhouden om 5 euro aan die game uit te geven :P sws wil ik eerst meer cosmetics voor lagere prijzen zien of ingame te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gebruik die al een tijdje. handige tool ja.

Ik heb bijna genoeg van die muntjes om apple boom zaadjes te kopen eindelijk.

Dan kan mijn AFK farm beginnen :P Inmiddels ook al die 60.000 knuffel gekocht van de Maji market en nu heb ik in principe al die speciale rewards wel die je daar kon kopen. Behalve dat ik die plushies met die tickets moet kopen.

maar vind dat event niet meer leuk dus ga nog voor 1 plushie sparen met 1000 tickets ofzo en dan is het mooi geweest imo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Een feature die ik wel fijn zou vinden is een optie om ingelogd te blijven op een apparaat, zodat ik niet elke keer als ik het spel opstart mijn password hoef te copy-pasten.

Wel komt regelmatig de "tip" voorbij dat Singularity 6 nooit om je password vraagt. Behalve dan elke keer als ik hun spel speel 8)7

Ik ben gewoon verwend door Steam, waar ik zelfs na een reboot gewoon ingelogd ben en voor geen enkel spel een password hoef op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dido schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:51:
Ik ben gewoon verwend door Steam, waar ik zelfs na een reboot gewoon ingelogd ben en voor geen enkel spel een password hoef op te geven.
Ja, zo ook bij de blizzard launcher. Eens per 2-3 maanden ofzo.
Voor Palia heb ik een macro gemaakt om te loggen met de macro keys op mn keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Heb gemerkt dat die Gazebo bouwen wel een beetje het einddoel was voor mij., Daarna niet zoveel behoefte meer gehad om in te loggen. Die chappa hunt is het ook niet (grindy en saai) en ik moest alleen nog een paar meubels maken die minstens 20 flow per stuk nodig hadden en naar mijn idee zijn er ook steeds minders spawns dus geen zin om dat nog te gaan sprokkelen.

Heb nu een super groot huis gebouwd en nooit echt ingericht omdat ik eerst alle meubels wilde craften :+

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 06-09-2023 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Chapaa Chase is verbeterd. Er spawnen 50% meer Chapaa's en het gebied is vergroot. En je ontvangt een extra ticket per Chapaa die je zelf red.
Patch wordt eind vd middag uitgerold.

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 07-09-2023 03:04 ]

• Ricmaniac
Zeror schreef op donderdag 7 september 2023 @ 02:58:
Chapaa Chase is verbeterd. Er spawnen 50% meer Chapaa's en het gebied is vergroot. En je ontvangt een extra ticket per Chapaa die je zelf red.
Patch wordt eind vd middag uitgerold.
Ah helemaal top. had gelezen dat ze hier naar gingen kijken ja.

Dan toch nog even een paar keer grinden. Wil nog een chapaa kussen halen en dan vind ik het ook mooi geweest. Ga niet voor al die kleuren nu.

Heb wel die plushies gekocht voor geld 60k en 20k ofzo.
1 cake party en je hebt dat weer terugverdient.

Speel de laatste anderhalve week heel weinig though. alleen mijn farm af en toe onderhouden. Kan eindelijk bijna appelboom zaadjes kopen bij Baduu ofzo. moet nog 1 farm level en dan heb ik genoeg van die groene muntjes.

• Haay
Ik lees op het Discord Palia kanaal:

A minor clarification and an update to the above Hotfix for 0.167.2:

The adjustments that will be made to the Phoenix Firework recipe will have no impact to the Phoenix Fireworks you have already crafted. Please see the threaded details above for more info on these changes.
The maintenance time has been adjusted to 7 september 2023 17:30.

• JBplap
  • Niet online

JBplap