Ook ik heb nu ( dankzij ricmaniac!
) een invite! Ben inmiddels aan het downloaden, zodat ik vanavond meteen aan de slag kan
Gisteren niet gered om me huis build te starten
Duurde iets te lang voordat ik me Bricks in de oven klaar kon maken haha
maar door de nacht heen waren ze klaar en nu de bouw gestart.
:fill(white):strip_exif()/f/image/V0AI2DXBbEruV1UJHJ96otcE.png?f=user_large)
Ik had maar een kort nachtje (auw, niet meer doenRicmaniac schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:02:
Gisteren niet gered om me huis build te startenDuurde iets te lang voordat ik me Bricks in de oven klaar kon maken haha
[Afbeelding]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
ooh shit hahaha ik dacht dat ik met 2 uur al laat wasZeror schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:33:
[...]
Ik had maar een kort nachtje (auw, niet meer doen).... Ben door gegaan tot 4 uur vannacht. Mn huis is in aanbouw. Rond lunchtijd issie klaar
Ik kon het niet laten om vanochtend niet alvast een character aan te maken
Mijn ingame naam is ook Rupus
Mijn pc heeft wel moeite met Palia. (laptop met een i3, 8GB memory, en een integrated videokaart)
Alle graphics settings staan op low.
Binnenkort toch maar eens kijken voor een upgrade misschien...
Mijn ingame naam is ook Rupus
Mijn pc heeft wel moeite met Palia. (laptop met een i3, 8GB memory, en een integrated videokaart)
Oh dat zijn pittige specs inderdaad voor deze tijdRupus schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:01:
Ik kon het niet laten om vanochtend niet alvast een character aan te maken![]()
Mijn ingame naam is ook Rupus![]()
Ik ben ook al een dagje aan het spelen, heb al een huisje en m'n glider heb ik ook al laten maken 
Is er al een Community gecreeerd door iemand? Lijkt me leuk om samen te spelen
Edit: Nevermind
Edit: Nevermind
[ Voor 33% gewijzigd door haagsepracht op 04-08-2023 11:17 ]
Wat is je ingame naam? Er is een Tweakers community aangemaakt door @Ricmaniac.haagsepracht schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:15:
Ik ben ook al een dagje aan het spelen, heb al een huisje en m'n glider heb ik ook al laten maken
[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 04-08-2023 11:34 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ik stuur je een PM @Ricmaniac met m'n ingame name.
Je kan mij (ingame naam is Zeror Astro) ook een bericht sturen. Ik ben nu ingame btw.haagsepracht schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:18:
Ik stuur je een PM @Ricmaniac met m'n ingame name.
Ik heb je zojuist proberen toe te voegen. Ik volg je nu. Kan je dat zien? Je bent dan mijn eerste ingame vriendje hahaZeror schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:16:
[...]
Wat is je ingame naam? Er is een Tweakers community aangemaakt door @Ricmaniac.
Je kan Ricmaniac of mij (ingame naam is Zeror Astro) een bericht sturen. Ik ben nu ingame btw.
Tip voor wie kan spelen. Check je keybinds, want kunt nog best wel acties keybinden. Zo heb ik alle tools gekeybind en gebruik de tool ring eigenlijk niet, omdat wisselen via keybind veel sneller gaat.
Heel nice! haha jij had hetzelfde idee als ik gewoon 2 van die sawmills en smelters plaatsenZeror schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:52:
Huis is bijna klaar. Dit is wat ik momenteel heb.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, haha, Gaat veel sneller. En is ook wel nodig op gegeven moment.Ricmaniac schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:46:
[...]
Heel nice! haha jij had hetzelfde idee als ik gewoon 2 van die sawmills en smelters plaatsen
Reputatie met alle npc's is ook leuk gedaan zeg. Ik ben zo veel mogelijk aan het praten om er achter te komen wat ze leuk vinden per npc
Zo kan je aan de rechterkant zien wat ze willen en kan je ze die cadeautjes geven voor bonus reputatie
Reset elke week./f/image/gzuIZIzQXo3xpPUZQO2CGKV9.png?f=fotoalbum_large)
Tish moet mijn BAE worden
dus daar ligt de focus nu hahaha
Zo kan je aan de rechterkant zien wat ze willen en kan je ze die cadeautjes geven voor bonus reputatie
Reset elke week.
/f/image/gzuIZIzQXo3xpPUZQO2CGKV9.png?f=fotoalbum_large)
Tish moet mijn BAE worden
:fill(white):strip_exif()/f/image/RdbhHeml1q8izQcZewEbqASY.png?f=user_large)
Netjes man! Bij mij is het een zooitje al haha ik wacht even tot het huisje zo klaar is dan kan ik gaan inrichten
Inmiddels ook al gewoon random cluees in de wereld gevonden die ineens sidequests starten enzo. Het is echt een stuk uitgebreider dan ik dacht. gezien closed beta
Inmiddels ook al gewoon random cluees in de wereld gevonden die ineens sidequests starten enzo. Het is echt een stuk uitgebreider dan ik dacht. gezien closed beta
Die clues enzo moet ik allemaal nog gaan doen.Ricmaniac schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:35:
Netjes man! Bij mij is het een zooitje al haha ik wacht even tot het huisje zo klaar is dan kan ik gaan inrichten![]()
Oh heb er geen haast bij ik loop gewoon te exploren en soms zie ik ze liggen
heb nog niks van die map gebruikt etc.
Net begonnen, in mijn lunchpauze m'n tent gebouwd en hopelijk vanavond wat meer tijd om te spelen.
Heerlijk spel tot nu toe. Verheug me erop om verder te spelen.
De inclusiviteit is met nog niet opgevallen, maar ik vind dat juist wel heel positief.
Heerlijk spel tot nu toe. Verheug me erop om verder te spelen.
De inclusiviteit is met nog niet opgevallen, maar ik vind dat juist wel heel positief.
Nice! welkomMariekeb schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:56:
Klopt moet zeggen dat ik het ingame niet zo erg merk. het is ook niet erg als het er in zit maar het ging in de eerdere comments hierover voornamelijk hoe die stream was opgezet en de bewoording die ze gebruikte
Maar de game speelt inderdaad heel lekker weg!
Inmiddels mijn landje uitgebreid en ga vanavond proberen wat meer op missies te focussen in plaatst van maar wat aan te lantefanteren haha. Daar zitten namelijk de meeste unlocks volgens mij achter.
Wat is het nu geworden?Ricmaniac schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:00:
Ik ben een community aan het aanmaken @Zeror @Rupus @masauri Wat zal ons motto zijn?
[Afbeelding]
Ga maar eens spelen dan kom je er wel achter na de invite
oprecht weet ik het zelf niet meer hahaha had maar wat ingevuld volgens mij
Noooooooooooooooooooo; ik wil net gaan spelen nu de kleine in bed ligt...Ricmaniac schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:10:
Aay Maintenance zojuist gestarttot aproxx 21:00
Ben je al in game? zoja wat is je naammasauri schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:40:
[...]
Noooooooooooooooooooo; ik wil net gaan spelen nu de kleine in bed ligt...
ben nu aan het spelen, Masauri of Ladonia is men nick
Ik heb je al als vriend toevoegd nu ^^
[ Voor 8% gewijzigd door masauri op 04-08-2023 23:25 ]
Oh je hebt een camera modus waarbij je photo's kan opslaan in een album. weet niet of je die dan automatisch ook online kan zien ofzo dat zou wel tof zijn.
Je start de photo modus met K
Je start de photo modus met K
Ok nu dat de server down is gegaan is het wel een mooi moment om te gaan pitten.
Veel gedaan vandaag! Huisje bouwen is gestart. Beetje gehunt, beetje gevist. Nog een grappige ouwe hartstikke kapotte bank waar de springveren uitsteken opgevist
Bug catching geprobeerd maar dat ben ik al meteen achter dat dat niet mijn ding is. Vissen veel leuker, ik denk dat ik me daar maar eens in ga VERDIEPEN euhh.. ik bedoel, denk dat ik daar INDUIK!
Oh nee help, ik heb te lang naast Badruu gestaan denk ik
Veel gedaan vandaag! Huisje bouwen is gestart. Beetje gehunt, beetje gevist. Nog een grappige ouwe hartstikke kapotte bank waar de springveren uitsteken opgevist
Bug catching geprobeerd maar dat ben ik al meteen achter dat dat niet mijn ding is. Vissen veel leuker, ik denk dat ik me daar maar eens in ga VERDIEPEN euhh.. ik bedoel, denk dat ik daar INDUIK!
Oh nee help, ik heb te lang naast Badruu gestaan denk ik
@Ricmaniac Zeker leuk die seed collector! Ik vond farming al zo'n duur geintje om mee te beginnen haha.
@D4NG3R , die 2e server stress test heb je niet veel aan gemist. Begon om 23:00 onze tijd en de eerste paar uur waren de servers flink "gestresst" en niet bereikbaar. Uiteindelijk hebben ze de playtime toen een paar uur verlengd tot 07:00 onze tijd dus vermoed dat vrij weinig Europeanen erbij waren
De 1e ging ging iets beter, toen lagen ze ook het eerste uur plat, maar heb ik daarna toch nog een minuut of 40 kunnen spelen.
Hier ook flink aan het spelen geweest afgelopen dagen. Alle skills beetje geleveld, huis gebouwd (1e ruimte), 2e area ook verkend, basis kookstel staan. Bug hunting was wel wennen, maar ging al beter naarmate je het meer doet.
Wel erg moeten wennen aan ctrl om in het bouw scherm te komen, moet m'n esc neigingen om het weg te klikken nogal onderdrukken. Ik vond ook het farmland voorbereiden erg irritant, je moet zo passen en meten waar je moet gaan staan om de hele area te "clearen". Lijkt erop dat het gelukkig maar eenmalig is en niet elke harvesting cycle opnieuw.
Speelt op zich erg lekker weg, maar heb wel regelmatige server connection issues gehad. Ze hebben nog flink wat werk voor de boeg voor ze de grote massa binnen laten.
Zoals gebruikelijk is het inventory altijd te klein, dus ben erg blij met de overflow feature waardoor je geen drops mis loopt als je te laat zag dat je bijna vol zat. Hopelijk komt het ook goed met die overflow tijdens de huidige server downtime hehe.
@D4NG3R , die 2e server stress test heb je niet veel aan gemist. Begon om 23:00 onze tijd en de eerste paar uur waren de servers flink "gestresst" en niet bereikbaar. Uiteindelijk hebben ze de playtime toen een paar uur verlengd tot 07:00 onze tijd dus vermoed dat vrij weinig Europeanen erbij waren
De 1e ging ging iets beter, toen lagen ze ook het eerste uur plat, maar heb ik daarna toch nog een minuut of 40 kunnen spelen.
Hier ook flink aan het spelen geweest afgelopen dagen. Alle skills beetje geleveld, huis gebouwd (1e ruimte), 2e area ook verkend, basis kookstel staan. Bug hunting was wel wennen, maar ging al beter naarmate je het meer doet.
Wel erg moeten wennen aan ctrl om in het bouw scherm te komen, moet m'n esc neigingen om het weg te klikken nogal onderdrukken. Ik vond ook het farmland voorbereiden erg irritant, je moet zo passen en meten waar je moet gaan staan om de hele area te "clearen". Lijkt erop dat het gelukkig maar eenmalig is en niet elke harvesting cycle opnieuw.
Speelt op zich erg lekker weg, maar heb wel regelmatige server connection issues gehad. Ze hebben nog flink wat werk voor de boeg voor ze de grote massa binnen laten.
Zoals gebruikelijk is het inventory altijd te klein, dus ben erg blij met de overflow feature waardoor je geen drops mis loopt als je te laat zag dat je bijna vol zat. Hopelijk komt het ook goed met die overflow tijdens de huidige server downtime hehe.
[ Voor 14% gewijzigd door Amandess op 05-08-2023 01:12 ]
Ik mag mij ook in dit topic melden! Zojuist een invite gekregen, dus de game is aan het downloaden. Ben heel benieuwd, jullie screenshots zien er goed uit!
https://mmo-wiki.com/palia/
Hier een mooie website met allerlei tips over Palia. Met guides voor de tools, voor je skills en extra info over de verschillende NPC's enzo.
Hier een mooie website met allerlei tips over Palia. Met guides voor de tools, voor je skills en extra info over de verschillende NPC's enzo.
Mocht er nog plek zijn in de tweakers community : Ekeiram Starapple
Ik heb in de topicstart een Google Form linkje weggezet om gebruikersnamen van iedereen te verzamelen. Als je bij de Tweakers community wilt, kun je dat in dit topic aangeven.
Ik heb nog altijd geen club invite gehadZeror schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:55:
Ik heb in de topicstart een Google Form linkje weggezet om gebruikersnamen van iedereen te verzamelen. Als je bij de Tweakers community wilt, kun je dat in dit topic aangeven.
Nu wel
Zal me ook even melden :-) Sinds donderdag actief in de beta onder de naam Raps o'Laughlin Dimar.
Vele quests al gedaan en nu op zoek naar Gold :-)
Wat doen jullie zo al om snel aan veel gold te geraken ? :-)
Vele quests al gedaan en nu op zoek naar Gold :-)
Wat doen jullie zo al om snel aan veel gold te geraken ? :-)
Klopt is een known issue. Die kisten die je vind en kan plaatsen kan je niet meer op pakken. Je kan ze ook niet sellen dus je moet wachten op een bugfix. Ik heb zelf al 3 van die kisten gewoon discarded
Ik heb even een lijstje opgezocht met known issues.Ricmaniac schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:25:
Klopt is een known issue. Die kisten die je vind en kan plaatsen kan je niet meer op pakken. Je kan ze ook niet sellen dus je moet wachten op een bugfix. Ik heb zelf al 3 van die kisten gewoon discarded
Deze dingen komen het meeste voor:
https://support.palia.com/hc/en-us/articles/18024009156756
Wut.. Servers weer down?
Edit: Login servers zijn down.. dus als je speelt is er geen probleem maar zodra je uitlogt kom je er niet meer in.
Edit 20:00 - Login Servers weer online
Edit: Login servers zijn down.. dus als je speelt is er geen probleem maar zodra je uitlogt kom je er niet meer in.
Edit 20:00 - Login Servers weer online
[ Voor 83% gewijzigd door Ricmaniac op 05-08-2023 20:00 ]
Ik ben totaal niet bezig met die villagers op dit moment...
Ik heb vandaag fishing een puntje geleveled, heb wat copper gemined, en heb de copper bar gekocht om een betere axe te kunnen maken
Er is zoveel te doen in dit spel, heerlijk
Ik heb vandaag fishing een puntje geleveled, heb wat copper gemined, en heb de copper bar gekocht om een betere axe te kunnen maken
Er is zoveel te doen in dit spel, heerlijk
Omg je kan dus standaard maar 5 crafting dingen op je plot hebben. Heb nu de eerste crafting license gekocht waardoor je extra kan plaatsen maar die koste 500. best wat geld al
Nu de volgende 750 dus word weer sparen haha.
Tot nu toe bewaar ik bijna alles omdat ik "bang" ben dat ik het later nodig heb maar moet gewoon veel meer verkopen nu early game denk ik
Nu de volgende 750 dus word weer sparen haha.
Tot nu toe bewaar ik bijna alles omdat ik "bang" ben dat ik het later nodig heb maar moet gewoon veel meer verkopen nu early game denk ik
Dit spel is veel te verslavend. Voor je er erg in hebt, ben je weer 2-3 uur verder
Mn huisje heeft een keuken nu. En heb m'n eigen anvil om mn tools te repairen.
Ja echt helemaal mee eens. Ik wijk ook steeds af van mijn doel omdat ik dan weer iets nieuws bedenk wat ik wil enzoZeror schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 02:36:
Dit spel is veel te verslavend. Voor je er erg in hebt, ben je weer 2-3 uur verder![]()
Nice dat je nu een keuken hebt. Hoe ben je aan dat geld gekomen voor een extra kamer? Ik weet niet wat handig is voor me geld. Of verkoop jij tot nu toe gewoon bijna alles? Ik verkoop heel weinig omdat ik nog niet weet wat goed is en wat niet en ik misschien nodig heb
Heb wel inmiddels al 7x me plot uitgebreid en nog 450 renown over. Renown gaat echt snel als je veel met villagers praat
Ik heb nog geen extra kamer, maar wel een keukenblok zegmaar. Ik ben nu bezig om mn tools allemaal te upgraden. Daarnaast ben ik erachter te komen wat ik kan giften aan villagers om een quest af te ronden. Bijna alle quests die ik had opgepikt uit de eerste zone afgerond inmiddels.
Nog een gathering tip:
Bomen en steen op je Housing Plot, op de stukken die grond die nog niet van jou zijn, komen elke dag weer terug. Als je het stukje grond koopt en je haalt de bomen en stenen weg dan blijft het ook weg. Dus het is wel handig om niet alle stukken grond gelijk te kopen. De stukken grond die nog niet van jou zijn, zijn immers een mooie bron om snel aan steen en hout te komen.
Bomen en steen op je Housing Plot, op de stukken die grond die nog niet van jou zijn, komen elke dag weer terug. Als je het stukje grond koopt en je haalt de bomen en stenen weg dan blijft het ook weg. Dus het is wel handig om niet alle stukken grond gelijk te kopen. De stukken grond die nog niet van jou zijn, zijn immers een mooie bron om snel aan steen en hout te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 06-08-2023 15:15 ]
Handige tip ja, had ik misschien iets eerder kunnen weten hahaZeror schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:41:
Nog een gathering tip:
Bomen en steen op Housing Plot op de stukken die land die nog niet van jou komen elke dag weer terug. Als je het stukje grond koopt en je haalt de bomen en stenen weg dan blijft het ook weg. Dus het is wel handig om niet alle stukken grond gelijk te kopen. De stukken die nog niet van jou zijn, is immers een mooie plek om snel aan steen en hout te komen.
Dat is een toptip. Ik maar rustig aandoen met de omgeving en op andere plekken hakken en mijnen.
Ik heb alleen nog m'n tent maar verwacht vanavond m'n huis te hebben.
Niet zoveel tijd om te gamen. Wel erg leuk tot nu toe.
Ik heb alleen nog m'n tent maar verwacht vanavond m'n huis te hebben.
Niet zoveel tijd om te gamen. Wel erg leuk tot nu toe.
Het treasure chest probleem is hoogstwaarschijnlijk eerstvolgende hotfix of patch opgelost. Dan gaf de Lead Player Support aan in mijn ticket die ik had geopend erover.
Holy shit heey dat cooking is vet gedaan. dat je via je prepping station gedeeltes van een recept moet doen om vervolgens het recept te kunnen maken.
Je friends/community kan ook helpen met gedeeltes te preppen
Kan mij ook best voorstellen dat je opgegeven moment recepten gaat krijgen die je niet alleen kunt doen, maar perse 1 of 2 personen extra op je prep stations.Ricmaniac schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 23:13:
Holy shit heey dat cooking is vet gedaan. dat je via je prepping station gedeeltes van een recept moet doen om vervolgens het recept te kunnen maken.
Ik heb het idee dat mijn progress wat trager gaat als bij zeror en ricmaniac.
Maar dat komt ook omdat ik nog op een tragere pc zit die het spel naar amper aan kan. Dat is dinsdag opgelost.
Ik heb gisteren mijn glider gehaald pas.
Ik vind het wel een ontzettend vette game! De wereld is supermooi. De villagers zijn grappig. De dialoog vol met grappige teksten. Er is ZOVEEL te doen.
Maar dat komt ook omdat ik nog op een tragere pc zit die het spel naar amper aan kan. Dat is dinsdag opgelost.
Ik vind het wel een ontzettend vette game! De wereld is supermooi. De villagers zijn grappig. De dialoog vol met grappige teksten. Er is ZOVEEL te doen.
Ben de afgelopen dagen ook even wat aan het spelen geweest. Momenteel mijn hunting skill toch al op level 10 gekregen. Vanaf level 9 lijkt het ook dat je geen updates meer kan kopen en is de motivatie eigenlijk een beetje weg
Buiten het feit dat je wel goed geld kan verdienen als je een half uurtje hertjes afknalt.
Het questing systeem kan beter naar mijn gevoel maar moet ook eerlijk toegeven dat ik de quest tekst niet altijd volledig lees.
Het questing systeem kan beter naar mijn gevoel maar moet ook eerlijk toegeven dat ik de quest tekst niet altijd volledig lees.
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Dan ben je verder dan ik hoorRupus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:03:
Maar ik heb gewoon veel op mijn plot gefocussed en die skillquests doe ik telkens.
Er is inderdaad zo veel te doen en de villagers zijn inderdaad ook leuk om mee te praten. Kom telkens nog ook weer nieuwe teksten tegen ook al heb ik ze allemaal al eens aangesproken. is niet telkens hetzelfde volgens mij
wrong topic
[ Voor 91% gewijzigd door Ricmaniac op 07-08-2023 11:00 ]
Ik heb m'n glider ook niet .
Ik ga geen fabric of leather kopen, die wil ik zelf maken , dus ik ben nog wel even bezig voor ik dat voor elkaar heb.
Ik speel elke dag een uur, maximaal twee. Dus ik ga hier lang plezier van hebben.
Vissen is hier een stuk leuker uitgevoerd dan bij veel andere mmo's . Daar laat ik het meestal linkt liggen en hier heb ik er echt plezier in.
En als vegetarische dierenknuffelaar, ben ik stiekem wel blij dat dieren in zakjes veranderen ipv in zielige hoopjes dood
Ik ga geen fabric of leather kopen, die wil ik zelf maken , dus ik ben nog wel even bezig voor ik dat voor elkaar heb.
Ik speel elke dag een uur, maximaal twee. Dus ik ga hier lang plezier van hebben.
Vissen is hier een stuk leuker uitgevoerd dan bij veel andere mmo's . Daar laat ik het meestal linkt liggen en hier heb ik er echt plezier in.
En als vegetarische dierenknuffelaar, ben ik stiekem wel blij dat dieren in zakjes veranderen ipv in zielige hoopjes dood
Nog even wachten tot je Fabric Maker hebt dan.Mariekeb schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:10:
En vissen vind ik hier ook leuk uitgewerkt. Een stuk interactiever dan bijv. in WoW waar enkel op het juiste moet klikken als de dopper ondergaat. Hier moet je de vis echt volgen tot aan de kant. En een wilde vis is nog niet zo gemakkelijk soms.
En die dieren in zakjes. Ja, dat hoort een beetje bij de inclusiviteit, denk ik. Of ze nu karkassen of zakjes laten zien, mij maakt het eigenlijk niet uit.
Eens ja. Vind het zelf ook veel leuker om alles zelf te maken.Mariekeb schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:10:
Vissen is leuk gedaan ja. lekker actief.
Dat van die dieren is best sneu als je een grote dierenvriend bent ja haha
Toevallig heb ik nu net de quest om me glider te fixen
dus dat gaan we maar even afmaken.
Hier ook!Ricmaniac schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:40:
Me huis begint lekker cozy te worden van binnen haha
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Heb het nu een uur of zeven gespeeld en moet zeggen dat het best leeg aanvoelt. Ja het ziet er leuk en 'cozy' uit, maar verder lijkt er niet zo veel te doen te zijn. Ik verzamel wat dingen en maak wat dingen en dat is het dan wel. Wou het net opstarten en dacht: wat ga ik doen, nog meer hout hakken en herten schieten? Niks waar ik echt enthousiast van word eigenlijk. Daarnaast lijkt er ook geen reden te zijn om met anderen te spelen. Op zich heeft het potentie, maar als ze het spel zo uitbrengen dan zal ik er snel op uitgekeken zijn.
Tja het is ook zeker niet voor iedereen weggelegd. En dat is ook niet erg.Saitama schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:17:
Heb het nu een uur of zeven gespeeld en moet zeggen dat het best leeg aanvoelt. Ja het ziet er leuk en 'cozy' uit, maar verder lijkt er niet zo veel te doen te zijn. Ik verzamel wat dingen en maak wat dingen en dat is het dan wel. Wou het net opstarten en dacht: wat ga ik doen, nog meer hout hakken en herten schieten? Niks waar ik echt enthousiast van word eigenlijk. Daarnaast lijkt er ook geen reden te zijn om met anderen te spelen. Op zich heeft het potentie, maar als ze het spel zo uitbrengen dan zal ik er snel op uitgekeken zijn.
Het doel is ook niet om de grote audience te bereiken want die trek je hier niet mee.
Samen spelen heeft wel degelijk voordelen. Bijna alles wat je samen doet geeft bonussen en er zijn ook daadwerkelijk als voorbeeld bomen die je in je eentje niet kan omhakken maar samen moet. Paar keer zo'n 1 tegen gekomen en in de chat een klein groepje gevormt om die om te hakken.
Het is gedeeltelijk een sandbox game en je moet dus maar zelf verzinnen wat je gaat doen.
Wat ik wel merk is dat er ontzettend veel achter locks zit. je ziet niet wat je uberhaupt al kan maken maar ik heb mij bijvoorbeeld redelijk veel op furnishing gefocussed en elke nieuwe recipe die je leert als je die dan voor de eerste keer maakt kan je uit 3 keuzes kiezen welke je vervolgens wilt leren. Zo ben ik soms ontzettend veel aan het unlocken en zitten er leuke dingen in die ik niet had verwacht.
Maar als je het plat bekijkt is het inderdaad alleen maar Vissen, Gatheren, Farmen, Craften, Quests en Reputatie opbouwen met de villagers en je huis+plot inrichten en mooi maken.
Maarja dat is wat mij betreft veel leuker en beter gedaan dan ik had verwacht. Ik ben juist ontzettend verrast door deze game maar ben ook zeker bewust dat het niet voor iedereen is nee.
Ik game altijd met een groep van 8-10 vrienden en ik ben de enige met 1 andere die dit leuk vind en uberhaupt wil spelen
Ik ben ook aan de closed beta begonnen en vind het best vermakelijk voor een gratis game. Het enige minpunt tot nu toe is de stuttering waar ik maar niet van afkom. Daarnaast voelt het nog niet echt 'massive', maar wellicht dat na de beta de wereld ook drukker wordt.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik denk niet dat de wereld drukker wordt. Je gaat de drukte wel zien in de chat, maar niet in de spelwereld. De worldserver bestaat, volgens mij, uit clusters waarbij een maximum van x aantal spelers bij elkaar gezet worden per cluster. Hierdoor zal het nooit te druk aanvullen. In de friendlist zie je een optie staan om iemand naar jouw server uit te nodigen om samen te kunnen spelen. Dan haal diegene dus naar jouw cluster toe.g0tanks schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:08:
Ik ben ook aan de closed beta begonnen en vind het best vermakelijk voor een gratis game. Het enige minpunt tot nu toe is de stuttering waar ik maar niet van afkom. Daarnaast voelt het nog niet echt 'massive', maar wellicht dat na de beta de wereld ook drukker wordt.
Nee het gevoel van Massive zal niet komen denk ik want het limiet van 25 spelers per server blijft zo (voor alsnog) Het had imo ook niet de titel MMO mogelijk krijgen zoals ze het zelf gegeven hebben maar had gewoon multiplayer ofzo moeten zijn.g0tanks schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:08:
Stutters heb ik geen 1 keer last van gehad dus is vrees ik iets met je systeem.
Overigens wel jammer dat de game veel downtime heeft de laatste 2 dagen. Ze blijkbaar toch last van een serieuze bug waarbij mensen mogelijk tools, items of zelfs furniture op hun Housing Plot missen enzo.
Hopelijk krijgen ze dit gefixed.
In de tijd dat ze wel online waren heb ik al mijn tools nu inmiddels geupgrade naar standard. Ben nu bezig met zaagmachines en ovens te upgraden. Ik heb inmiddels ook een loom en glasblazer staan. Wanneer de game online komt, kan ik gelijk de 2e inventory upgrade aanschaffen van 5.000 gold.
In de tijd dat ze wel online waren heb ik al mijn tools nu inmiddels geupgrade naar standard. Ben nu bezig met zaagmachines en ovens te upgraden. Ik heb inmiddels ook een loom en glasblazer staan. Wanneer de game online komt, kan ik gelijk de 2e inventory upgrade aanschaffen van 5.000 gold.
[ Voor 39% gewijzigd door Zeror op 08-08-2023 21:29 ]
Klopt ja, zelf gelukkig van al die zaken geen last.Zeror schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:25:
Overigens wel jammer dat de game veel downtime heeft de laatste 2 dagen. Ze blijkbaar toch last van een serieuze bug waarbij mensen mogelijk tools, items of zelfs furniture op hun Housing Plot missen enzo.
In de tijd dat ze wel online waren heb ik al mijn tools nu inmiddels geupgrade. Ben nu bezig met zaagmachines en ovens te upgraden. Ik heb inmiddels ook een loom en glasblazer staan.
Maar het is wel weer typisch amerikaans waarbij EU altijd in prime time benadeeld word met de patches en hotfixes etc
Ik speel gewoon tot 5 uur snachts door. Hoezo benadeeldRicmaniac schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:30:
[...]
Klopt ja, zelf gelukkig van al die zaken geen last.
Maar het is wel weer typisch amerikaans waarbij EU altijd in prime time benadeeld word met de patches en hotfixes etcnu weer van 20:00-22:00
Palia is weer online. En de treasure chest bug is gefixed.
Ik heb vanavond voor het eerst goed op mijn nieuwe systeem gespeeld. Wat een verbetering! Alles staat op Epic, draait vloeiend, en de laptop is muisstil.
Heerlijk om door die velden te rennen, bugs vangen, chapaas schieten. Morgen ofzo maar eens weer wat meer gaan doen met gardening.
Wat je zegt van dat mmo, mee eens dat die naam niet echt klopt. ik denk dan toch meer aan wow, everquest, of lord of the Rings online. Dat gevoel van online wereld heb ik hier nog niet echt. Komt ook misschien omdat er totaal geen marketplace is wat je spul kunt verkopen dat je hebt gecraft of verzameld. Dit doet meer denken aan Sea of Thieves waar je ook een max aantal spelers per server hebt.
Maar ik ben benieuwd welke richting dit spel naartoe ontwikkeld wordt. Voor een gratis game is het zeer zeker niet schlecht.
Heerlijk om door die velden te rennen, bugs vangen, chapaas schieten. Morgen ofzo maar eens weer wat meer gaan doen met gardening.
Wat je zegt van dat mmo, mee eens dat die naam niet echt klopt. ik denk dan toch meer aan wow, everquest, of lord of the Rings online. Dat gevoel van online wereld heb ik hier nog niet echt. Komt ook misschien omdat er totaal geen marketplace is wat je spul kunt verkopen dat je hebt gecraft of verzameld. Dit doet meer denken aan Sea of Thieves waar je ook een max aantal spelers per server hebt.
Maar ik ben benieuwd welke richting dit spel naartoe ontwikkeld wordt. Voor een gratis game is het zeer zeker niet schlecht.
Is de 'Tweakers community' al aangemaakt? Zo ja, kan ik joinen?
ZekersBuffolu schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:03:
Is de 'Tweakers community' al aangemaakt? Zo ja, kan ik joinen?
Gold verkrijgen wordt steeds makkelijker bij mij. Kan al veel dingen maken en zojuist mn 7e soilpatch weggelegd. En sinds gisteravond ook een wormenbak weggezet zodat ik met wormen kan gaan vissen.
Zojuist voor het eerst een crash gehad. Hopelijk blijft het hierbij.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IiXSNfCeRwo3AptQL1Kmpi2V.png?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
@Ricmaniac klopt het dat je nog geen invite hebt gestuurd? Ben nu online en zie nog niks
Ja man heb het ook al 3x gehad sinds closed bèta releaseg0tanks schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:35:
Zojuist voor het eerst een crash gehad. Hopelijk blijft het hierbij.
[Afbeelding]
Nee klopt nietBuffolu schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:20:
@Ricmaniac klopt het dat je nog geen invite hebt gestuurd? Ben nu online en zie nog niks
Ja same, wanneer je een flink farmpje hebt gaat het sowieso snel. gebruik 1/3e ong om nieuwe seeds te maken en de rest verkopen.Zeror schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:30:
Gold verkrijgen wordt steeds makkelijker bij mij. Kan al veel dingen maken en zojuist mn 7e soilpatch weggelegd. En sinds gisteravond ook een wormenbak weggezet zodat ik met wormen kan gaan vissen.
Ik ben zelf ook niet thuis. Maar ik kan straks rond middernacht nog wel ff checken.
Ik vind farming inmiddels het leukst om te doen. maar ben wel op een punt dat ik het anders moet aanpakken want anders ben ik een half uur water aan het geven en kan ik bijna weer water geven
Heb je al een betere gieter? Gaat een stuk sneller daarmee.Ricmaniac schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:24:
Ik vind farming inmiddels het leukst om te doen. maar ben wel op een punt dat ik het anders moet aanpakken want anders ben ik een half uur water aan het geven en kan ik bijna weer water geven
Nee wel de recipe gehaald. Morgen even maken.Zeror schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:58:
[...]
Heb je al een betere gieter? Gaat een stuk sneller daarmee.
Gaat schelen. De geupgrade gieter giet over 5 vakjes tegelijkertijd.Ricmaniac schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:59:
[...]
Nee wel de recipe gehaald. Morgen even maken.
Oh wow dat is een groot verschil jaZeror schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:25:
[...]
Gaat schelen. De geupgrade gieter giet over 5 vakjes tegelijkertijd.
Ik heb je een invite gestuurd.Buffolu schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:20: