[PS/PC] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:11
Pfff, de enige game waar ik echt naar uitkijk dit jaar en inderdaad ook vertraging bij de MM. Nog een keer besteld en dan straks maar even ophalen. Dan kan die andere volgende week mooi retour.

Digitaal kopen was ook geen optie want ik word elke keer uit de PS App geknikkerd en heb nog geen 2FA toegevoegd.

Al doende leert men :')

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Ik heb echt bewondering voor mensen die gericht delen van machines kunnen schieten. Zelfs in slow motion schiet Stevie Wonder nog gerichter dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:50
Kalder schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:30:
Ik hoop dat de postbode vandaag nog komt, niet dat ze vandaag allemaal stormvrij krijgen :X
Of hij/zij komt wel langs om te melden dat zijn tas met jouw game er in is weggewaaid :P

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:32:
Ik lees op ResetEra dat er issues zijn met HDR in resolution mode. Flikkerende / shimmering assets.
Wat is jullie ervaring?
HDR lijkt stuk te zijn.
Pas nou op met kritiek geven, je kan als troll weggezet worden :+

Klopt, die flickering had ik ook. Maar na de update van 500mb niet meer opgevallen tot nu toe. Weet niet of de patch het ook echt heeft opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 18-02-2022 09:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:04
Doe maar niet

[ Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2022 14:08 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Oei, dan heb je een gecensureerde versie.
Nee, heb 'm digitaal. Volgende keer beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Farabi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:49:
[...]
Nee, heb 'm digitaal. Volgende keer beter.
Je hebt hem digitaal? In het PS5 topic zei je woensdag al dat je aan het spelen was. Hoe heb je die zo vroeg weten te unlocken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Je hebt hem digitaal? In het PS5 topic zei je woensdag al dat je aan het spelen was. Hoe heb je die zo vroeg weten te unlocken? :?
Klopt, speel hem sinds woensdag digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hij was woensdagmiddag in nog geen andere regio uit toch?

[ Voor 44% gewijzigd door Timothy3000 op 18-02-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:52:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hij was woensdagmiddag in nog geen andere regio uit toch?
Laten we zeggen, buitenkansje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:37:
Ik heb echt bewondering voor mensen die gericht delen van machines kunnen schieten. Zelfs in slow motion schiet Stevie Wonder nog gerichter dan ik.
Ben van origine een hardcore PC FPS gamer (UT99) en vond een controller een verschrikking om mee te mikken, toch gaat het nu wel redelijk. Kwestie van heel veel doen denk ik. B)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:37:
Heb je gyro aiming al geprobeerd? Dat schijnt echt wel goed te werken.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:42
Hij is zojuist toch binnen gekomen, ondanks de melding van Postnl dat hij morgen zou komen oOo

Heel dik, die details hebben ze echt gaaf gedaan. Nog best groot ook (40cm).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oPSB1sLmGKwMsyriPo0yB1lClY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCrNKhK73yw7pt3cO2CESRHt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9SgQ8ECqQaBC4lQnxY9tjiqsJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6PwcZahPnW7j0vyBRdOWa62.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

PostNL heeft hier het werk keurig gedaan :D (online besteld bij GM).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEkK3VmxrV4Mu28FRmABh5CTC_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cbvjupGHr4a0cVZno6QdCXxE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Volgens de PostNL app is de game onderweg, we gaan het zien of PostNL het allemaal kan redden met het slechte weer vanmiddag. Anders morgen maar, niets aan te doen. Vandaag toch nog werken en vanavond ook geen tijd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBH
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

YBH

Is de Regalla edition nog ergens te koop? Echt een toffe statue :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
YBH schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:11:
Is de Regalla edition nog ergens te koop? Echt een toffe statue :o
Regalla niet meer, die gaat nu voor 500+ op marktplaats. Heb zelf bewust voor de Collectors Edition gekozen vanwege de wat meer 'cleane' statue. Deze editie is (nog) wel verkrijgbaar bij Coolblue volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YBH
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

YBH

Alexknl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Regalla niet meer, die gaat nu voor 500+ op marktplaats. Heb zelf bewust voor de Collectors Edition gekozen vanwege de wat meer 'cleane' statue. Deze editie is (nog) wel verkrijgbaar bij Coolblue volgens mij.
Heb 'm besteld bij Mediamarkt (nog leverbaar!). Nog even op zoek naar de Regalla edition dan hehe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
jori040 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:03:
Ziet er hier op mijn Sony 55K/4K/HDR scherm in performance mode geweldig uit!!!
Ik snap niet dat je dit op resolution mode wilt spelen… als je dat vergelijkt met performance dan is dat verschil gewoon echt te groot. Dan maar iets minder detail (wat ik amper waarneem) want deze game is zo gruwelijk als hij zo lekker soepel loopt! Resolution is dan net alsof je tegen tearing gameplay kijkt, 30 fps kan echt niet met dit soort games.

Wellicht ooit een 40fps achting mode net zoals Ratchet want die was super sweet. Maar Forbidden West staat hier alleen maar op performance mode 😇❤️

Ps… ja ik ben zeker wel gfx hoer… maar 60fps over 30 all day met deze game 😉

[ Voor 5% gewijzigd door cypress3d op 18-02-2022 10:24 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
cypress3d schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Ik snap niet dat je dit op resolution mode wilt spelen… als je dat vergelijkt met performance dan is dat verschil gewoon echt te groot. Dan maar iets minder detail (wat ik amper waarneem) want deze game is zo gruwelijk als hij zo lekker soepel loopt! Resolution is dan net alsof je tegen tearing gameplay kijkt, 30 fps kan echt niet met dit soort games.

Wellicht ooit een 40fps achting mode net zoals Ratchet want die was super sweet. Maar Forbidden West staat hier alleen maar op performance mode 😇❤️
Maar dat geldt niet voor iedereen. Hoe groter je scherm en hoe dichterbij je ziet, hoe beter waarneembaar. Ik zit dus op 2.5m van m'n 65" en dan zijn grafische verschillen weldegelijk duidelijk waarneembaar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Rivanov schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Maar dat geldt niet voor iedereen. Hoe groter je scherm en hoe dichterbij je ziet, hoe beter waarneembaar. Ik zit dus op 2.5m van m'n 65" en dan zijn grafische verschillen weldegelijk duidelijk waarneembaar.
Ook al speelde ik op 640x480, framerate is all. :7

edit: Hoe groter je scherm, hoe erger dat gestotter is (imo).
Ach, het is allemaal persoonlijk, daarom mooi dat we de keuze hebben. :)

[ Voor 15% gewijzigd door kaos001 op 18-02-2022 10:30 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Rivanov schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Dat zit ik hier ook! Zijn ze echt zo beter op deze afstand?

Nu ik hier zo zit mee te lezen toch bijna in staat om even naar de MediaMarkt te lopen.

Maar met mijzelf afgesproken nog even te wachten. Zit eigenlijk nog steeds in Vanguard. En afgelopen maandag is ook mijn Xbox Series X bezorgd en al jaar 3 jaar Ultimate afgesloten ook. Deze ga ik zo aansluiten als de mannen hebben geschaatst. En dan wordt er ook zo nog een dikke soundbar bezorgd. Weekend goed beginnen 8)

Maar alles wat ik nu lees en zie over deze game ben ik bijna in staat om toch ff snel heen en weer te gaan en de PS5 gewoon aan te slingeren en die Xbox nog even te laten voor wat het is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
kaos001 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Ook al speelde ik op 640x480, framerate is all. :7
Zet even een gameplay video op Youtube op 480p en durf dit dan nog eens te zeggen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
Raem schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Zet even een gameplay video op Youtube op 480p en durf dit dan nog eens te zeggen. :P
Bij wijze van he. :P
30fps is gewoon mensonterend. Mijn autistische brein trekt dat bijzonder slecht.
GovertNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Maar alles wat ik nu lees en zie over deze game ben ik bijna in staat om toch ff snel heen en weer te gaan en de PS5 gewoon aan te slingeren en die Xbox nog even te laten voor wat het is!
Doen doen doen! *O*

[ Voor 35% gewijzigd door kaos001 op 18-02-2022 10:40 ]

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
GovertNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Dat zit ik hier ook! Zijn ze echt zo beter op deze afstand?

Nu ik hier zo zit mee te lezen toch bijna in staat om even naar de MediaMarkt te lopen.

Maar met mijzelf afgesproken nog even te wachten. Zit eigenlijk nog steeds in Vanguard. En afgelopen maandag is ook mijn Xbox Series X bezorgd en al jaar 3 jaar Ultimate afgesloten ook. Deze ga ik zo aansluiten als de mannen hebben geschaatst. En dan wordt er ook zo nog een dikke soundbar bezorgd. Weekend goed beginnen 8)

Uurtje later:

"Nou jongens, het ziet er echt fantastisch uit inderdaad!"

:Y)

@beschuitfluiter ik heb ook een OG PS4, en het ziet er nog steeds prachtig uit hoor! Zie mijn screenshots eerder :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 18-02-2022 10:50 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Even getwijfeld om deze mee te pakken aangezien ik nog een OG PS4 heb en weiger scalper prijzen te betalen voor een ps5. Maar uiteindelijk kon ik het toch niet laten en gisteren besteld. Dus ik join ook in dit avontuur. Dan maar iets mindere graphics.

Op de 65 inch oled zal het sws prima toeven worden

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kaos001 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Bij wijze van he. :P
30fps is gewoon mensonterend. Mijn autistische brein trekt dat bijzonder slecht.

[...]

Doen doen doen! *O*
Ik moet zeggen dat de 30fps van HZD veel vloeiender voelt dan een ander spel. Waarschijnlijk door de motion. Het is waarschijnlijk de-minst-storende-30fps-game op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06
Farabi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Ik moet zeggen dat de 30fps van HZD veel vloeiender voelt dan een ander spel. Waarschijnlijk door de motion. Het is waarschijnlijk de-minst-storende-30fps-game op de wereld.
Same here! Mooi om te zien dat iedereen aan het genieten is! Heerlijke game!

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Laatst online: 15:11
Ik heb horizon 1 nooit uitgespeeld, denk maximaal 50% van de story (I know, echt slecht maar mijn save file raakte corrupted en nooit de tijd/zin gehad om op nieuw te beginnen)

Maar is deze game dan toch aan te raden, zonder het verhaal volledig te kennen van 1?

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:48
Hij is er! Toch fijn als je het eigenlijk niet meer verwacht :D Installeren en dan huilen omdat ik nog moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Maikjuh schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:28:
Ik heb horizon 1 nooit uitgespeeld, denk maximaal 50% van de story (I know, echt slecht maar mijn save file raakte corrupted en nooit de tijd/zin gehad om op nieuw te beginnen)

Maar is deze game dan toch aan te raden, zonder het verhaal volledig te kennen van 1?
Ik zou dan op z'n minst even een recap kijken op Youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Er wordt wel vanuit gegaan dat je bekend bent met de grote lijnen en enkele karakters. Voor wat ik heb gezien geeft het spel je wel wat achtergrondinformatie bij dialoogkeuzes maar het is vrij summier. Als je niet gehinderd wordt door spoilers, kan je ook een story recap kijken. De meesten zijn zo tussen de twintig minuten tot drie kwartier, dus heel veel tijd ben je er niet aan kwijt :)

@Daan0s "thuiswerken en eerder stoppen vanwege de storm" 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qtytPUy_Q2s]

13 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Pimmuz

Roar

Ik ga nu dus voor het eerst in me leven een spel bestellen wat ik niet kan spelen als ik het eenmaal binnen heb hoe bizar. Hoop wel binnenkort een PS5 te kunnen bemachtigen ook voor GT7.

HZD helemaal kapot gespeeld op de pc en tjah hoop uiteraard dat het snel naar de pc komt maar of ik dat geduld op kan brengen geen idee :f

Collector's Edition zijn nog aan te komen maar Regalla Edition lijkt een mission impossible helaas stom stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:48
Vrijdag schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Er wordt wel vanuit gegaan dat je bekend bent met de grote lijnen en enkele karakters. Voor wat ik heb gezien geeft het spel je wel wat achtergrondinformatie bij dialoogkeuzes maar het is vrij summier. Als je niet gehinderd wordt door spoilers, kan je ook een story recap kijken. De meesten zijn zo tussen de twintig minuten tot drie kwartier, dus heel veel tijd ben je er niet aan kwijt :)

@Daan0s "thuiswerken en eerder stoppen vanwege de storm" 8)
Haha ik werk al thuis en ik kan helaas niet eventjes 5 uur afwezig zijn, blijkbaar moet ik ook nog echt werk verzetten ook nog. Slechte zaak :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Pimmuz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:36:
Ik ga nu dus voor het eerst in me leven een spel bestellen wat ik niet kan spelen als ik het eenmaal binnen heb hoe bizar. Hoop wel binnenkort een PS5 te kunnen bemachtigen ook voor GT7.

HZD helemaal kapot gespeeld op de pc en tjah hoop uiteraard dat het snel naar de pc komt maar of ik dat geduld op kan brengen geen idee :f

Collector's Edition zijn nog aan te komen maar Regalla Edition lijkt een mission impossible helaas stom stom.
Dat is niet zo moeilijk hoor.

[PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Laatst online: 15:11
Thanks guys! Ik ga een recap kijken

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

Scrummie

Think different

Hij ligt inmiddels klaar thuis. Nu ik zelf nog. Zin in deze game!

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Leuk interview met de game director van Horizon op Nu.nl:

https://www.nu.nl/tech/61...lden-niet-overwerken.html
We zijn ons heel bewust van de nadelen van crunchen, dus we houden daar bij onze planning veel rekening mee. Om een voorbeeld te geven: met Kerst hebben we gezegd dat er niet gewerkt gaat worden en dat iedereen gewoon twee weken vakantie kon vieren. Het bedrijf was dicht, je kon er niet eens naartoe om te werken."
Topbedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 18-02-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Heb hem besteld. Vandaag binnen als het goed is.. ben benieuwd of het wat is voor me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Laatst online: 19:03

KRAI.7

Bwoah...

Vanochtend eerst een bericht vanuit PostNL dat de bezorging vertraagd is en morgen pas binnenkomt. Begrijpelijk, maar wel jammer.

Totdat ik ineens een bericht kreeg dat ie toch was afgeleverd in de brievenbus! Dus ik kan toch nog spelen vanavond :) Heb er echt zin in, ik heb tot nu toe nog niets negatiefs gelezen over de game!

Heb ongeveer 130+ uur in HZD zitten dus ik ben benieuwd of dat ook zo zal zijn met HFW. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist ook maar even de PS4 versie gekocht. Is nu aan het downloaden thuis op m'n PS5. Bij thuiskomst vanmiddag na het werk, gratis upgraden naar de PS5 versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 18-02-2022 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ok ik ben verpest, afgelopen dagen wat reviews bekeken en gisteravond een paar stukjes stream (niet tevele ivm spoilers) en daarna heb ik FC6 weer opgestart maar an het zien van de HFW beelden is die game echt zo suf, slechte animaties etc. :+

Dus ik ga doen wat ik normaal gesproken niet doe tijdelijk stoppen met FC6 en Horzion halen, vanmiddag in de storm maar even langs de Mediamarkt :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Lijkt langzamerhand een postnl-topic te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat heb je wel vaker op zo'n grote releasedag, een hoop enthousiasme. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:36
KRAI.7 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:54:
Vanochtend eerst een bericht vanuit PostNL dat de bezorging vertraagd is en morgen pas binnenkomt. Begrijpelijk, maar wel jammer.

Totdat ik ineens een bericht kreeg dat ie toch was afgeleverd in de brievenbus! Dus ik kan toch nog spelen vanavond :) Heb er echt zin in, ik heb tot nu toe nog niets negatiefs gelezen over de game!

Heb ongeveer 130+ uur in HZD zitten dus ik ben benieuwd of dat ook zo zal zijn met HFW. :D
Hoe dan 130+ uur in HZD? :O, ik heb alles 100% in 65uur en niet gerushed. Daarna toch nog blijven spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudicolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:21
Zojuist ook een PS4 versie gehaald bij GameMania. Met de inruilactie en verjaardagskorting slechts 20 euro betaald. Prima deal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Pimmuz

Roar

Brainstorm86 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Hoe dan 130+ uur in HZD? :O, ik heb alles 100% in 65uur en niet gerushed. Daarna toch nog blijven spelen?
Ik zit ook over de 130uur heen en 74 van de 79 prestaties ontgrendeld dus ja denk dat sommige mensen voor sommigen dingen heel veel tijd hebben genomen :)

Ik was soms uren op avontuur wat holo's vinden dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Veel plezier iedereen!
Ik wacht zelf nog even. Ben bezig met uncharted 4 ps5 remaster. Helaas geen tijd om nog aan horizon te beginnen voordat al mijn aandacht naar Elden Ring gaat.
En zo te lezen verdient Forbidden West de volledige aandacht.

Overigens ik snap oprecht mensen niet die games pre orderen met de post... je weet toch dat dit mis kan gaan of dat je de hele dag op je pakje zit te wachten....?

Als je dan al pre ordert vanwege de bonussen, zet m op afhalen in de winkel? Rij je sochtends even langs je lokale mediamarkt of gamemania en heb je m meteen... zo doe ik t altijd....

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:36
Pimmuz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Ik zit ook over de 130uur heen en 74 van de 79 prestaties ontgrendeld dus ja denk dat sommige mensen voor sommigen dingen heel veel tijd hebben genomen :)

Ik was soms uren op avontuur wat holo's vinden dat soort dingen.
Cool man, prachtig spel was het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
Niet weer...

[ Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

You're missing out, maar hier een volledige samenvatting van het verhaal

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Laatst online: 19:03

KRAI.7

Bwoah...

Brainstorm86 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Niet alles gaat in één keer goed natuurlijk, maar het duurde ongeveer 70 uur tot ik de 100% haalde, en daarna nog verder gespeeld, gewoon rondstruinen overal, machines opzoeken en zo... Eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ik in GTA vaak doe na het voltooien van de Story Mode: een beetje aankloten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zoals meerderen al aangeven, kijk even een recap van het verhaal. Het is wel goed om te weten hoe de wereld en machines zijn ontstaan, waar Aloy vandaan komt en de connectie met 'the old ones'. Dat is de wereld omstreeks het jaar 2060, 1000 jaar voor de wereld van Horizon Zero Dawn en Forbidden West.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
jordy5 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Ervaar hetzelfde op m’n ps5. Performance is wel goed op kleine shimmering her en der. Top game verder!
Ik zie zo snel niet dat de oplossing hier al geboden was, maar ik had dit gisteren (hij lag bij mij een dag te vroeg op de mat 8) ) ook: wanneer ik stil stond leek alles vreemd overbelicht en bij beweging een soort van flickering en leek de overbelichting een stuk minder.

Ongeacht dat het iets kleins leek, irriteerde ik me er uiteraard aan kapot aan en heb ik alles geprobeerd.

Bleek uiteindelijk niet de HDR te zijn (zag namelijk ook geen verschil met of zonder HDR), maar de sharpening functie vanuit mijn TV. Zodra de resolutie al zo scherp is in resolution mode gaat dat de mist in met elementen als gras.

Oplossing was bij mij dus sharpening functie op mijn TV uitzetten in het menu (of performance mode, maar wilde eerst van het beeld kunnen genieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:26
Misschien een puntje waar jullie helemaal niet op zitten te wachten, maar er is één ding waar ik mij aan 'stoorde' (meer opviel) in HZD en de trailer van Forbidden West. Het spel speelt zich duizenden jaren in de toekomst af, waarbij alle mensen uit alle werelddelen met elkaar zijn. Ik vind het daarom heel apart dat zij de keuze hebben gemaakt om heel bewust mensen in het spel te zetten die bijvoorbeeld donker, Aziatisch of een Europees uiterlijk hebben. Dat laat ergens zien dat over duizenden jaren mensen heel select met mensen van 'dezelfde afkomst' samen zijn en kinderen krijgen. Het is niet dat ik mij hieraan stoor, maar toen ik mij daar eenmaal bewust van werd, haalde het wel een stuk immersie weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik snap oprecht niet zo goed hoe dat op welke manier dan ook de immersie kan breken?

[ Voor 35% gewijzigd door Timothy3000 op 18-02-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:26
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:13:
Ik snap oprecht niet zo goed hoe dat op welke manier dan ook de immersie kan breken?
Door globalisering is de verwachting dat de mens over een jaar of 100 wereldwijd op elkaar gaat lijken. Er zijn geen typische donkere mensen meer bijvoorbeeld, maar een gemiddelde van alle landen en nationaliteiten. Het feit dat HFW duizenden jaren in de toekomst is, laat zien dat dat gegeven niet is meegenomen in de totaliteit en immersie van het verhaal en context.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:28
Orangelights23 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Door globalisering is de verwachting dat de mens over een jaar of 100 wereldwijd op elkaar gaat lijken. Er zijn geen typische donkere mensen meer bijvoorbeeld, maar een gemiddelde van alle landen en nationaliteiten. Het feit dat HFW duizenden jaren in de toekomst is, laat zien dat dat gegeven niet is meegenomen in de totaliteit en immersie van het verhaal en context.
De verwachting is dat over een jaar of 100 mensen wereldwijd op elkaar gaan lijken. Dit spel speelt zich vele jaren nadien af, wie weet hoe het dan zal zijn, als we er dan nog in deze hoedanigheid zijn.

Ik heb vroeger weleens games gespeeld die zich 25 jaar later afspeelden dan het moment waar ik in zat ten tijden van het spelen. Als ik die nu speel dan zal er ook een hoop niet juist zijn geweest.

Beetje gekke reactie om eerlijk te zijn. Elke game die zich afspeelt in een tijd die zover voor ons ligt zal waarschijnlijk niet heel erg realistisch zijn.

Ontopic (over PostNL :-) )

Vanmorgen leek het erop dat hij niet zou komen vandaan. Stond nog steeds op "gesorteerd" maar is nu inmiddels binnen. Vanmiddag eens even opstarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrax0508 op 18-02-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:53
cypress3d schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Ps… ja ik ben zeker wel gfx hoer… maar 60fps over 30 all day met deze game 😉
Watcht ff waar zeg ik dat ik dit in resolution mode speel ???
Ik kies juist ten alle tijden voor de framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Klaar

[ Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Cyrax0508 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Ontopic (over PostNL :-) )

Vanmorgen leek het erop dat hij niet zou komen vandaan. Stond nog steeds op "gesorteerd" maar is nu inmiddels binnen. Vanmiddag eens even opstarten.
Ook via Media Markt? Begin dan toch een beetje hoop te krijgen dat de game toch binnen valt zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Kalder schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:29:
[...]

Was maar een grapje ;) niet serieus nemen! Het zal er ongetwijfeld prachtig uit zien op dat scherm, heb zelf een veel oudere bravia KD-55XDnogwat
De schermen van Sony zijn in mijn ogen de beste. ;) Ook op de oudere modellen zien Playstation games er vaak nog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Heb hem eindelijk binnen, beetje jammer dat hij 201GB vrije ruimte nodig heeft om te installeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:28
EnigmaNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:32:
Heb hem eindelijk binnen, beetje jammer dat hij 201GB vrije ruimte nodig heeft om te installeren...
For real? Waar slaat dat op? Dat is meer dan een kwart van je vrije ruimte als je er geen games op hebt staan hahahaha. Dat wordt even wat verwijderen straks.

@Timothy3000 :

Via Bol was het..

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 18-02-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Cyrax0508 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:34:
[...]

For real? Waar slaat dat op? Dat is meer dan een kwart van je vrije ruimte als je er geen games op hebt staan hahahaha. Dat wordt even wat verwijderen straks.
Geen idee wat de reden is maar het lijkt erop dat hij het hele spel vanaf de disc kopieert en daarnaast ook nog eens helemaal moet downloaden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 17:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYapiVExrSVo7gacteikzlJXS7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93f7cC65YF11pX4BD4xgK6VV.jpg?f=fotoalbum_large
Heb deze net binnen gekregen :P
Alleen spijtig dat in de steelbook geen discs, maar downloadcodes zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Het design van de outfits is trouwens geweldig. Erg gave mix van technologie en low tech. Cosplayers kunnen hun lol op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palmarenko1 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:39:
[Afbeelding]
Heb deze net binnen gekregen :P
Alleen spijtig dat in de steelbook geen discs, maar downloadcodes zitten :'(
Bij de special edition zit er wel een disc in, alleen dan jammer dat ze voor de ps5 versie dezelfde steelbook gebruiken als bij de ps4. Zit je dan met je dubbel steelbook met 1 disc...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9rzz_TldtDAvRqGEygFdWZguYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kYZWhMvoVkKHfpqbAL08ErQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
schaapiej schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Same here! Vrijwel direct na de 'je game is verzonden' mail een bericht van PostNL dat ie naar morgen is verschoven. Nu moet ik bij MM gaan klagen toch dat ze toch niet op de release leveren? :+
Maar niet zo heel erg, ben ook nog met Ghost of Tsushima bezig dus heb nog wel wat te doen.
Bij MM klagen heeft geen zin..... ben 9 uur ja serieus 9 uur aan het bellen geweest om mn DOA C1 omgeruild te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
Hmm bij staat er nu bezorgd in brievenbus... maar ligt helemaal niks 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06
SeveS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Ik zie zo snel niet dat de oplossing hier al geboden was, maar ik had dit gisteren (hij lag bij mij een dag te vroeg op de mat 8) ) ook: wanneer ik stil stond leek alles vreemd overbelicht en bij beweging een soort van flickering en leek de overbelichting een stuk minder.

Ongeacht dat het iets kleins leek, irriteerde ik me er uiteraard aan kapot aan en heb ik alles geprobeerd.

Bleek uiteindelijk niet de HDR te zijn (zag namelijk ook geen verschil met of zonder HDR), maar de sharpening functie vanuit mijn TV. Zodra de resolutie al zo scherp is in resolution mode gaat dat de mist in met elementen als gras.

Oplossing was bij mij dus sharpening functie op mijn TV uitzetten in het menu (of performance mode, maar wilde eerst van het beeld kunnen genieten)
Had exact hetzelfde!

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Laatst online: 11-09 11:24
Massief schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:04:
Hmm bij staat er nu bezorgd in brievenbus... maar ligt helemaal niks 😒
Bij DHL? Soms scannen ze de pakketjes die door de brievenbus passen alvorens ze te bezorgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Prophasis op 18-02-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 14:14
Net de game opgestart maar ik heb het gevoel dat Resolution mode bij mij onder de 30fps zit, normaal kan ik prima spelen op 30fps maar bij FW ziet er toch wat stroever uit en lijkt het meer te stotteren.

Performance mode daartegen draait als een zonnetje, denk dat ik hem daar op laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Nog steeds geen mail van MediaMarkt hier ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Bestelling van Mediamarkt is toch bezorgd. Bij de track n trace stond alleen 'gesorteerd' en 'bezorgtijd onbekend', kreeg ineens bericht dat de bestelling bezorgd was. Ik heb de PS4 versie gekocht voor de PS5. Bij plaatsen van de disc werd de installatie automatisch gepauzeerd en heb ik handmatig de PS5 in de store gedownload. Downloadtijd overigens 3 uur, andere ook zo lang bezig met downloaden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Orangelights23 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:12:
Dat laat ergens zien dat over duizenden jaren mensen heel select met mensen van 'dezelfde afkomst' samen zijn en kinderen krijgen. Het is niet dat ik mij hieraan stoor, maar toen ik mij daar eenmaal bewust van werd, haalde het wel een stuk immersie weg.
Het is fictie vriend... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
[...]

Maar de mensheid is in Horizon uitgestorven en later opnieuw geboren vanuit embryo's. De mensheid is dus niet verder geëvolueerd zoals jij omschrijft dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
SideShow schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:19:
Nog steeds geen mail van MediaMarkt hier ...
Ff heen rijden en de game uit de winkel trekken. Stuur je de versie die met de post komt weer terug. Daarna nooit meer preorderen bij de MM :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 18-02-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:11
Voor mij wordt het de performance modus. 30 fps voelt echt niet vloeiend genoeg meer aan sinds al die 60 fps games. Jammer, want je merkt wel degelijk verschil in quality. Maar ja, je kan niet alles hebben hé.
Eigenlijk wel ongelooflijk welke performance je uit een doosje van €500 kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hulleman schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Ff heen rijden en de game uit de winkel trekken. Stuur je de versie die met de post komt weer terug. Daarna nooit meer preorderen bij de MM :+
Ik had 'm ge-preordered bij een MM vestiging.. Gewoon niet op voorraad 8)7 Hoe lastig kan het toch zijn?
Bij een andere MM iets verder weg wel gewoon op voorraad, dus daar maar gereserveerd en afgehaald :')

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massief
Prophasis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Bij DHL? Soms scannen ze de pakketjes die door de brievenbus passen alvorens ze te bezorgen.
Nee PostNL. Nog nooit gehad met PostNL eerlijk gezegd.. misschien bij de buren ergens, kan natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Het is wel offtopic, maar dat is volgens mij helemaal niet de verwachting. Mensen blijven bij wat ze kennen gemiddeld genomen.

In Nederland hebben we 3e generatie immigranten en het gros is nog steeds hetzelfde. Dat is dus vanaf de jaren 60.. We zijn 60 jaar verder.

In the VS had je toch al heel lang geleden het moeten zien verdwijnen sinds het daar al een paar eeuwen "gemengd" is (Het ontbreekt mij aan een beter woord.)

Dus ik deel die mening niet over de immersie.

Ik had expres slecht weer besteld zodat we vanavond mooi binnen konden blijven, maar misschien iets teveel mijn best gedaan, dus ik denk dat ik iets anders moet gaan verzinnen voor vanavond.. PostNL - Doe wat je kan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 18-02-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik twijfel of de postbode nog komt vandaag, zal me niets verbazen als ik vandaag niets ontvang ☹️

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Chaoss schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:46:
[...]
DF video over de PS4 VS PS5 verschillen:
[YouTube: Horizon Forbidden West - PS5 vs PS4 vs PS4 Pro - Can Cross-Gen Deliver For All Gamers?]
Nog geen tijd gehad om te kijken dus geen idee.
Serieuze verschillen tussen de PS4 en PS5. Logisch ook, maar de performance mode op PS5 is zeker niet even een simpele framerate bump vanaf de PS4pro versie. DF vergelijkt het op de PC tussen low (PS4) en ultra (PS5).

DF geeft de voorkeur aan de 30fps resolution mode op de PS5. Die schijnt er zo goed uit te zien, dat de compressie van YT geen recht doet aan hoe de game er in het echt uitziet.

Game hier inmiddels ontvangen en vast in de PS5 geduwt om te installeren en downloaden. Na het eten even een uurtje spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 18-02-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Kalder schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:43:
Ik twijfel of de postbode nog komt vandaag, zal me niets verbazen als ik vandaag niets ontvang ☹️
Digitaal kopen en de fysieke terug sturen is ook een optie.Dit wil je niet missen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Laatst online: 16:18
Op aanraden van DF heb ik de eerste twee uur op de resolution mode gespeeld. Maar nu ik voorbij de prologue ben, raak ik nog steeds niet gewend aan de 30 fps. Er is ook echt wel duidelijk een verschil tussen de resolution mode en performance mode. Bizar hoe haarscherp de 4K resolution mode is. Het zal ongetwijfeld kloppen dat performance mode 1800p is, maar het lijkt toch net of ik naar een 1080p stream zit te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door eilavid op 18-02-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik vind de intro nog redelijk meh eerlijk gezegd. Nu bij de interlude, dus ik vermoed dat de open wereld bijna begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
In eerste instantie de ps4 versie bij GameMania besteld ivm de inruil actie van 2 oude games.. Uit eindelijk die games in geruild voor 40EUR psn tegoed en toch maar de digitale ps4 versie gekocht (via pc) en probleemloos direct daarna kunnen upgraden naar de ps5 versie. Nu even wachten tot de werkdag erop zit (duurt te lang)... Echt al eeuwen terug dat ik een game op release dag heb gekocht en zo veel zin had om te gaan gamen en het leuke is dat mijn dochter er even veel zin in heeft.. Dus dat zal vanavond wel even om en om spelen worden.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
eilavid schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:12:
Op aanraden van DF heb ik de eerste twee uur op de resolution mode gespeeld. Maar nu ik voorbij de prologue ben, raak ik nog steeds niet gewend aan de 30 fps. Er is ook echt wel duidelijk een verschil tussen de resolution mode en performance mode. Bizar hoe haarscherp de 4K resolution mode is. Het zal ongetwijfeld kloppen dat performance mode 1800p is, maar het lijkt toch net of ik naar een 1080p stream zit te kijken.
Ik vond het toch een groot verschil maar ik heb dan ook een grote tv waar ik dicht op zit. Ik moet zeggen na een half uur merk ik het bijna niet meer dat het 30fps zit. Als je steeds zit te wisselen tussen 30 en 60 dan valt het wel enorm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Poulske schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:13:
Net de game opgestart maar ik heb het gevoel dat Resolution mode bij mij onder de 30fps zit, normaal kan ik prima spelen op 30fps maar bij FW ziet er toch wat stroever uit en lijkt het meer te stotteren.

Performance mode daartegen draait als een zonnetje, denk dat ik hem daar op laat staan.
afgelopen nacht eerst begonnen op favor resolution, Maar als je dan bij de eerste boss fight in de prologue komt word het echt moeilijk te doen, en sowieso de hele movement is super laggy.

Volgens de game optimiser op de OLED schiet hij vaak naar 25 of eronder .

Nu op performance , en ziet er nog steeds prachtig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

jori040 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Digitaal kopen en de fysieke terug sturen is ook een optie.Dit wil je niet missen. ;)
Ik mis het ook niet als het een dag later komt, heb wel geduld en begrip dat de postbode niet komt ivm het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:39
Ik hoorde dat PostNL medewerkers eerder mogen stoppen vandaag ivm de storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Behalve de render resolutie, is er nog een ander verschil tussen de resolution/performance modes? Of zijn de graphics "settings" verder hetzelfde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

eilavid schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:26:
Behalve de render resolutie, is er nog een ander verschil tussen de resolution/performance modes? Of zijn de graphics "settings" verder hetzelfde?
Mooi filmpje om te bekijken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
Super, thanks voor de link. TL:DW; geen verschil met de resolution mode, ondanks 60 fps nog steeds verdere draw distance etc dan PS4 pro.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Wel echt heel veeeeeeel kippenvel na het afmaken van de prologue wanneer je aankomt bij the intro song.

Heel mooi ook al die Nederlandse namen in de credits!, een waar kunstwerk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Kalder schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Ik mis het ook niet als het een dag later komt, heb wel geduld en begrip dat de postbode niet komt ivm het weer
De held is toch gekomen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

eilavid schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:26:
Grootste verschil is dat je bij de resolution mode vooral in de verte iets meer detail ziet.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste