Toon posts:

[PS4 /PS5] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 08:09
kazuka schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:46:
Er komen nu inderdaad een aantal hele fraaie screenshots voorbij van mensen die de game fysiek al hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Choo chooooo, the hype train is coming!
Lang geleden dat ik zó naar een game uitgekeken heb! :D

Soundcloud

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Superkiwi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:50:
Ik wilde bij die onderste op 'play' drukken, blijkt het zijn gehoorapparaatje te zijn _O-
‘Focus’, kom op he, we zijn hier in een Horizon thread :+

@kazuka,
Holy crap dat ziet er vet uit… die eerste screen…..

[Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 16-02-2022 13:39]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06 22:13
Net de verzendbevestiging gekregen van Allyourgames, dus met een beetje geluk ligt hij morgen al in de brievenbus en kan ik morgenavond al spelen.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:31
Simone96 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:20:
Net de verzendbevestiging gekregen van Allyourgames, dus met een beetje geluk ligt hij morgen al in de brievenbus en kan ik morgenavond al spelen.
Hier hetzelfde, ik sta er wel van te kijken. Spel zou toch pas de 18e komen?

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:55
Zou wel tof zijn, heb daar ook besteld. Maar laatste keren heeft het bij mij vaak 2 dagen geduurd totdat het binnen was..
Was dag erna wel al te zien in postnl app, dus misschien dat ze dit al preventief (mogen?) doen? 😉
Update; ook hier de email binnen.. let the hype begin!

[Voor 11% gewijzigd door SpeedyNick op 16-02-2022 14:40]

• Simone96
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Hier hetzelfde, ik sta er wel van te kijken. Spel zou toch pas de 18e komen?
Tja ze zullen ze al eerder binnen hebben gehad en door het nu al te versturen weten ze in ieder geval dat het uiterlijk de 18e aan komt. Ik heb Elden Ring ook besteld bij hun, ben benieuwd of ik die volgende week ook al een dag eerder krijg.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 13:15
Nu zie ik in de Store App de PS4 versie staan, met PS5 upgrade.. en daarboven de PS5 versie.
Als ik nu gewoon digitaal de PS4 versie koop, dan heb ik toch gewoon de PS5 versie??
Waarom zou ik dure optie aanvinken??

• Hulleman
Bij MM de PS4 versie besteld voor €55. Nog geen verzendbevestiging gehad. Achja, pas zaterdagmiddag tijd om ermee aan de slag te gaan.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Hulleman
Predje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:16:
Nu zie ik in de Store App de PS4 versie staan, met PS5 upgrade.. en daarboven de PS5 versie.
Als ik nu gewoon digitaal de PS4 versie koop, dan heb ik toch gewoon de PS5 versie??
Die vraag is al vaak gesteld hier. Geen reden om de duurdere PS5 versie te kopen, want idd gratis upgrade naar PS5. Helemaal digitaal niet.

Dat geldt in feite ook voor diskversies van de crossgen games. Vaak koop ik wel de disk ps5 versie, omdat ik games weer doorverkoop. De PS5 versie levert dan meer geld op. Verschil bij Horizon tussen de PS4 en 5 versie was me veel te groot.

• kaos001
SpeedyNick schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:36:
Zou wel tof zijn, heb daar ook besteld. Maar laatste keren heeft het bij mij vaak 2 dagen geduurd totdat het binnen was..
Was dag erna wel al te zien in postnl app, dus misschien dat ze dit al preventief (mogen?) doen? 😉
Update; ook hier de email binnen.. let the hype begin!
Bijzonder. Ik heb een mail die kant opgestuurd met de vraag hoe en wanneer, krijg ik als antwoord dat games de dag vóór launch worden opgestuurd. Met het risico dat PostNL een foutje maakt heb ik deze gok niet genomen, want ik wil die vrijdag natuurlijk aan de slag. Blijkt dat ze dus alsnog eerder versturen? :/

* kaos001 begrijpt er geen reet meer van.

Soundcloud

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 22:29

rajackar

Blood Minister

Predje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:16:
Je kunt ook een US account aanmaken en PSN credit online kopen.
$59 dollar. Dus zo'n 51 euro.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• Piet_Piraat7
Uitgerekend dit weekend gaan we een weekendje weg. Ik had de releasedatum even moeten checken..

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 11:12
rajackar schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Je kunt ook een US account aanmaken en PSN credit online kopen.
$59 dollar. Dus zo'n 51 euro.
Dat heb ik ook gedaan en werkt prima! Digital ps4 versie gekocht met gratis upgrade naar ps5. Voor de twijfelaars… het staat er zelfs bij als je hem koopt bij de onschrijving :). Ps4/ps5

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06

dr.lowtune

Deugt niet

Ook maar op de hype-train gesprongen. Ik zag die screens hier, toch een reviewtje gelezen en tja, dan lijkt dit toch wel het spel te zijn wat je moet hebben. (Deel 1 vond ik ook echt geweldig).
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:59:
Uitgerekend dit weekend gaan we een weekendje weg. moet ik in quarantaine. Ik had de releasedatum even moeten checken..
Graag gedaan 😬

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• kaos001
Vandaag toch maar snel besteld naar aanleiding van de verzend-reacties hier.
Zojuist bevestiging gehad dat hij morgen in de bus zit!

Soundcloud

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De graphics vallen tegen moet ik zeggen. Geen verschil te zien met het vorige deel, (of zelfs minder?). En het oogt allemaal oversattured.

Heb nog maar 15min gespeeld. We zullen nog even de tijd geven. (Ps5-resolution mode)

[Voor 31% gewijzigd door Farabi op 16-02-2022 18:12]

Anoniem: 1674354

Farabi schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:10:
De graphics vallen tegen moet ik zeggen. Geen verschil te zien met het vorige deel, (of zelfs minder?). En het oogt allemaal oversattured.

Heb nog maar 15min gespeeld. We zullen nog even de tijd geven. (Ps5-resolution mode)
Als in de Digital Foundry video bekijk, en dan specifiek de vergelijking met HZD, dan vind ik het wel een stap vooruit, o.a. water, character animation en de flora en fauna. Nu was HZD natuurlijk al een prachtige game...

• Farabi
  • Niet online
Anoniem: 1674354 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Als in de Digital Foundry video bekijk, en dan specifiek de vergelijking met HZD, dan vind ik het wel een stap vooruit, o.a. water, character animation en de flora en fauna. Nu was HZD natuurlijk al een prachtige game...
Bij de cutscenes merk ik het verschil. Maar op het gebied van gameplay zware domper. Spel ziet er mooi uit natuurlijk, maar de vooruitgang vind ik te klein als je kijkt wat ze 4 jaar geleden hebben gepresteerd.

• Amaze86
  • Laatst online: 22:38
hop hop morgen aan de slag

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:38

Wat, zoals hierboven genoemd bekijk de DF video waarin Zero Dawn en FW naast elkaar worden gelegd. Dat je kan zeggen dat er geen verschil is of zelfs minder is gewoon objectief gezien niet waar :')

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 12:52

Over-saturation en lens flare was bij het eerste deel ook erg sterk aanwezig, het moet maar net je smaak zijn. Maar dat je geen verschil in graphics ziet :? :? Even ter herinnering en een vergelijking met hoe HZD op de PS4 eruit zag:

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Topic report is voldoende

[Voor 85% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2022 14:09]

• Farabi
  • Niet online
eilavid schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:48:
[...]

Over-saturation en lens flare was bij het eerste deel ook erg sterk aanwezig, het moet maar net je smaak zijn. Maar dat je geen verschil in graphics ziet :? :? Even ter herinnering en een vergelijking met hoe HZD op de PS4 eruit zag:

[Afbeelding][Afbeelding]
Klopt, had het 1e deel ook. Maar nu valt het gras letterlijk weg door de hoeveelheid 'groen'. En over digital foundry, Het spel bestaat niet uit grafiekjes en cijfers helaas. Het blote oog ziet geen tot weinig verschil in gameplay hier iig. Misschien zijn we te verwend geraakt door sony exlusives.

Anoniem: 1674354

Nou, laten we maar zeggen dat het subjectief is. :P

O.b.v. de footage die ik tot nu toe heb gezien vind ik het een van de mooiste games ooit.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Heel veel dingen zijn objectief hoor, vooral in het constateren van technische verschillen/vooruitgang zoals DF doet. En elke review roept dat de game prachtig is...

Tijd voor een nieuwe tv of bril... Of beide ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:46
Ben wel benieuwd naar de Performance setting van FW vergeleken met de Zero Dawn 4k/60 patch. Aan de beelden van FW te zien is de Resolution setting wel echt een stuk netter, alleen die 30fps.. Misschien maar even afwachten voor de zekerheid.

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 19:24
Poh wat ben ik benieuwd naar deze game zeg.
Weer even een ps4 weten te regelen speciaal voor deze :).

• Hulleman
Alexknl schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:52:
Ben wel benieuwd naar de Performance setting van FW vergeleken met de Zero Dawn 4k/60 patch. Aan de beelden van FW te zien is de Resolution setting wel echt een stuk netter, alleen die 30fps.. Misschien maar even afwachten voor de zekerheid.
Verschil is erg groot ja. Ik zat vandaag nog een vergelijkingsvideo (resero volgens mij) te kijken tussen ps4, pro en de 2 settings op ps5. Daar lijkt de ps4pro zelfs een hogere resolutie te draaien dan de ps5 performance mode. Kan het fout hebben. Tijd voor de DF vergelijkingsvideo :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je kunt blijkbaar ook gyro aiming gebruiken, die optie ga ik zeker eens uitproberen:

• Piet_Piraat7
PostNL app meldt toch echt een brievenbuspakje van allyourgames, komt de game dan een dag te vroeg? Kan ik hem morgen pas spelen?

• Hulleman
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:06:
PostNL app meldt toch echt een brievenbuspakje van allyourgames, komt de game dan een dag te vroeg? Kan ik hem morgen pas spelen?
Het antwoord op beide vragen ga je vandaag vanzelf achter komen ;)

Allyourgames heeft wel een vreemd prijsbeleid. Had de PS4 in de preorder daar voor € 62. Tijdje later werd de prijs € 61. Uiteindelijk bij de MM besteld voor € 55. Nu is ie bij allyourgames € 54,95..... Lekker als je daar een preorder plaatst en de prijzen niet in de gaten houdt. Betaal je gewoon 10% te veel.

[Voor 33% gewijzigd door Hulleman op 17-02-2022 08:15]

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40

Zyron

BWRAAAAP

Hier ook, aan het einde van de middag weten we het wel. ;-)

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• kaos001
Heb gisteren contact gehad, we kunnen ze inderdaad vandaag op de deurmat verwachten. :)

Soundcloud

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-05 22:36
Hier ook van allyourgames. Postnl geeft ook aan dat het vandaag bezorgd wordt😎.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:01
kazuka schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 06:42:
Je kunt blijkbaar ook gyro aiming gebruiken, die optie ga ik zeker eens uitproberen:

[Twitter]

[Streamable: HTH5W6rlN7Zn_f3D]
Lijkt op het systeem in Zelda BotW wat voor mij prima werkte.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
kazuka schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 06:42:

[Twitter]

[Streamable: HTH5W6rlN7Zn_f3D]
Er zitten behoorlijk wat accessibility features in de game ja. De Easy Loot feature klinkt wel als iets wat ik aan ga zetten. :P

https://blog.playstation....n-horizon-forbidden-west/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Er zitten behoorlijk wat accessibility features in de game ja. De Easy Loot feature klinkt wel als iets wat ik aan ga zetten. :P

Wauw! Zo. Veel. Instellingen! :9~

Trophy lijst trouwens, voor diegenen die het willen weten. Let op, mogelijke spoilers!
https://www.powerpyx.com/...est-trophy-guide-roadmap/

[Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 17-02-2022 09:42]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Raem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Ik vind dit wel interessant! Ook voor de custom difficulty settings! Iets wat Tombraider ook heeft. Zo kun je specifiek zaken veranderen. Deze blog slaan we even op, want het lijkt mij een goed idee om eens goed te settings te bekijken voordat we het hele verhaal doorlopen :)

• Raem
  • Nu online
Vrijdag schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Wauw! Zo. Veel. Instellingen! :9~

Trophy lijst trouwens, voor diegenen die het willen weten. Let op, mogelijke spoilers!
https://www.powerpyx.com/...est-trophy-guide-roadmap/
Ugh, 1 missable trophy. }:| Gelukkig ook maar gerelateerd aan 1 missie.

• kaos001
Raem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Ugh, 1 missable trophy. }:| Gelukkig ook maar gerelateerd aan 1 missie.
Hoe kan ik hier rekening mee houden zonder teveel spoiler info? B)

Soundcloud

kaos001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Hoe kan ik hier rekening mee houden zonder teveel spoiler info? B)
Milde spoiler, het gaat om het scannen van de robots:
spoiler:
De laatste die je moet scannen is de eindbaas en die komt alleen maar in de laatste missie voor

• herriekabal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-02-2022
Verkoopt Gamemania hem vandaag al?

• andrew99
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:07
Die van mij komt vandaag in de brievenbus volgens allyourgames.nl

• eilavid
Korte impressie video die ik op twitter tegen kwam :9~

[Voor 5% gewijzigd door eilavid op 17-02-2022 10:31]

eilavid schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:31:
[Streamable]
Ik ga echt zoveel tijd doorbrengen in de fotomode O+

• Raem
  • Nu online
[Streamable]
@Superkiwi Je kunt gewoon op die play knop drukken hoor. :+

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:20

SilencerNL

No remorse

Hij is hier binnen en aan het installeren. Duurt vrij lang. Man, wat ben ik nu ongeduldig. Nog 25 minuten te gaan 😁

Don't dream your life, live your dreams!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
SilencerNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:54:
Hij is hier binnen en aan het installeren. Duurt vrij lang. Man, wat ben ik nu ongeduldig. Nog 25 minuten te gaan 😁
Maar je kan hem toch pas morgen spelen? Hij word pas geactiveerd op de 18de? Op mijn PS5 staat hij al een week geinstalleerd en zie de aftelklok.

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Aidacra schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Maar je kan hem toch pas morgen spelen? Hij word pas geactiveerd op de 18de? Op mijn PS5 staat hij al een week geinstalleerd en zie de aftelklok.
Oh echt? Dat zou balen zijn zeg!

• Raem
  • Nu online
SilencerNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Heb je hem op disc al binnen? Want dan zou je hem gewoon moeten kunnen spelen. :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[Streamable]
De flora en fauna ziet er echt fantastisch uit zeg, zoveel detail.

• kaos001
Aidacra schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Er is een verschil tussen de PSN versie en de disc versie denk ik, maar 100% weet ik het niet.
SilencerNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Kan je dit straks laten weten? Dan weet ik ook of ik eerder van werk naar huis ga vandaag. :7

Soundcloud

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-06 11:05
Erg benieuwd of je hem kan launchen via disc voor release. Lijkt mij wel! Mijne komt ook ieder moment binnen.

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

kaos001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:02:

Kan je dit straks laten weten? Dan weet ik ook of ik eerder van werk naar huis ga vandaag. :7
Doe ik, het is de disc versie, over 18 minuten weet ik meer :Y)

• eilavid
Met disc kan je het spel natuurlijk al direct spelen! Je hoeft niet online te zijn om die te activeren

BINNENNNNN!!

Danku Allyourgames!

Een data disc en een play disc. Nu installeren. Alles bij elkaar 88.246gb aan data en daarna de patch nog.
Op de achterkant staat trouwens ook gewoon dat de upgrade naar PS5 gratis is. Wel heb je hiervoor de disc versie nodig uiteraard. En aan de binnenkant zit een mooi kaartje van de wereld in de inlay.

[Voor 28% gewijzigd door Vrijdag op 17-02-2022 11:22]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06

dr.lowtune

Deugt niet

Hier is zojuist de PS5 versie ook op de deurmat beland. Alleen.....ik moet nog een beetje werken vandaag :P

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik krijg mijne zo ook, benieuwd of we meteen los kunnen!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

kaos001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:02:
Prophasis schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:02:
Erg benieuwd of je hem kan launchen via disc voor release. Lijkt mij wel! Mijne komt ook ieder moment binnen.
Smeldor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:16:
Ik krijg mijne zo ook, benieuwd of we meteen los kunnen!
De disc versie werkt vandaag al *O*

• Smeldor
SilencerNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:32:
[...]

[...]

[...]

Yes!!! Heb hem net binnen dus installeren en gamen maar!!

[Voor 43% gewijzigd door Smeldor op 17-02-2022 11:36]

• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 16:24
[...]

[...]

[...]

Nice!! Weet je of dit is met of zonder de day 1 patch?

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Ik ben wel jaloers.. maar geniet ervan! :)

• kaos001
[...]

[...]

[...]

Goed nieuws! Nu maar hopen dat ik em vandaag ook in de bus heb gekregen. :')

Soundcloud

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

[...]

[...]

Niet leuk!! Maar toch veel plezier.
Ondergetekend, jaloerse medetweaker

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 09:50
Hier zit ook iemand heel erg jaloers op kantoor..
Hopelijk bericht dat Gamemania of Media Markt al gaat verkopen vandaag (niet dat ik tijd heb vanavond ofzo). ;(
Volgens mij spoilerfree, maar je bent gewaarschuwd, er zijn wel beelden van nieuwe machines te zien:

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:00
Iemand een winkel gespot waar die misschien stiekem al verkocht word vandaag. Ik vraag dit voor een vriend :P

• Smeldor
the_virus26 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:51:
Iemand een winkel gespot waar die misschien stiekem al verkocht word vandaag. Ik vraag dit voor een vriend :P
Zouden ze hem niet meegeven als je foto laat zien?

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44

Scrummie

Think different

Zit met smart te wachten op de eerste plaatjes in photomode van jullie :).

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 00:58
Weet iemand hoe het zit met de pre order bonus? Zit er een code in het doosje of krijg je een losse code erbij (of krijg je hem per mail)?

• Raem
  • Nu online

Wie gaat er morgen even kijken?

• eilavid
Scrummie schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:21:
Zit met smart te wachten op de eerste plaatjes in photomode van jullie :).
Hier is mijn photo mode :+

Overigens is er weer een patch uit, kreeg net update 1.004.000 binnen van ~500 MB

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24
PS4 disc naar PS5 upgrade lijkt nog niet actief in de store? Kan hem hier nergens vinden als de disc erin zit namelijk.

• eilavid
PBP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:33:
PS4 disc naar PS5 upgrade lijkt nog niet actief in de store? Kan hem hier nergens vinden als de disc erin zit namelijk.
Vanaf middernacht lokale tijd begreep ik

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24
eilavid schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:35:
[...]

:X , dan maar wachten tot morgen

• kaos001
eilavid schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Waar lees je dit? Dan heeft het voor mij weinig nut om naar huis te gaan zo B)

Soundcloud

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:24
OK, pre-order dus nooit games op Bol.com. want ze versturen niets. Mijn bestelling uit September (!!) 2020 zat in limbo. Ik heb dat eerder gezien trouwens.

Opnieuw besteld, morgen binnen (hoop ik).

Of mogen web winkels hem ook pas officieel morgen versturen ?

[Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 17-02-2022 12:56]

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Farabi
  • Niet online
Smeldor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Yes!!! Heb hem net binnen dus installeren en gamen maar!!

[Afbeelding]
Welke webshop is dit? Dat gele stipje onderin betekent dat het spel is gecensureerd ivm zaken zoals godslastering e.d. Deze uitgaves komen meestal in religieuze landen uit. Waarschijnlijk heb je een import spel? Die webwinkel zou ik volgende keer graag willen overslaan.

Staat er NL-tekst achter op de hoes? Of alleen engels? Ik weet trouwens niet zeker of er ook echt standaard NL-tekst staat op de NL-versie.

[Voor 14% gewijzigd door Farabi op 17-02-2022 13:03]

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Mij game gisteren verzonden en ligt volgens de post NL app op mij deurmat.

• eilavid
kaos001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Waar lees je dit? Dan heeft het voor mij weinig nut om naar huis te gaan zo B)
Uit eigen ervaring met de Ghost of Tsushima upgrade vorige zomer, en Uncharted upgrade vorige maand. PS4 disc kon pas geupgrade worden naar de PS5 versie toen deze in PS store kwam om middernacht.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 00:58
PBP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:33:
Hoe heb jij de preorder bonus erbij gekregen?

• Raem
  • Nu online
loekf2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:55:
OK, pre-order dus nooit games op Bol.com. want ze versturen niets. Mijn bestelling uit September (!!) 2020 zat in limbo. Ik heb dat eerder gezien trouwens.

Bol.com verstuurt meestal snachts de verzendbevestiging bij pre-orders. Grote kans dat je die dus vannacht krijgt en je morgen 2 games in huis hebt. :P

• Raem
  • Nu online
Farabi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Welke webshop is dit? Dat gele stipje onderin betekent dat het spel is gecensureerd ivm zaken zoals godslastering e.d. Deze uitgaves komen meestal in religieuze landen uit. Waarschijnlijk heb je een import spel? Die webwinkel zou ik volgende keer graag willen overslaan.

Staat er NL-tekst achter op de hoes? Of alleen engels? Ik weet trouwens niet zeker of er ook echt standaard NL-tekst staat op de NL-versie.
Ik denk ygz.nl, die doen dat vaker. Met gele stip komt uit Verenigde Arabische Emiraten.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 22:29

rajackar

Blood Minister

Toch een nadeeltje aan de US versie ;-)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• Simone96
Farabi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Volgens mij weet niemand echt de betekenis van de gele stip. Heb ook het idee dat games met gele stip meestal van sites zoals allyourgames of gameresource komen, maar kan nog altijd niet verklaren wat het betekent. Het heeft een pegi logo dus zal gewoon een europese versie zijn. Denk niet dat er een gecensureerde versie van deze game is.

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Ik denk ygz.nl, die doen dat vaker. Met gele stip komt uit Verenigde Arabische Emiraten.
Ik zou die terugsturen. Dat spel is waarschijnlijk gecensureerd.
Simone96 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Volgens mij weet niemand echt de betekenis van de gele stip. Heb ook het idee dat games met gele stip meestal van sites zoals allyourgames of gameresource komen, maar kan nog altijd niet verklaren wat het betekent. Het heeft een pegi logo dus zal gewoon een europese versie zijn. Denk niet dat er een gecensureerde versie van deze game is.
Van god of war en uncharted waren gecensureerde versies uitgekomen in die landen. Typ 'yellow dot on ps4 case' in op google. Genoeg discussies. Dit verklaart ook waarom die webwinkels deze spellen goedkoop kunnen wegzetten, door grijze import (denk ik).

[Voor 56% gewijzigd door Farabi op 17-02-2022 13:15]

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:33
Raem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Kan iemand met zekerheid bevestigen of deze versie gecensureerd is?
Ik wilde elden ring bestellen via allyourgames in de hoop m de 24e al te krijgen. Maar als ik daar een gecensureerde versie van krijg wacht ik wel n dag.

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

• eilavid
Frez schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Ik wilde elden ring bestellen via allyourgames in de hoop m de 24e al te krijgen. Maar als ik daar een gecensureerde versie van krijg wacht ik wel n dag.
Ik kan niets bevestigen over Horizon, maar ik heb The Last of Us 2 van allyourgames (pre-order destijds). Gele stip op doos maar nul censuur.

• Farabi
  • Niet online
[...]

Dat is het moeilijke eraan, je weet niet welke gesprekken ze gecensureerd hebben. Er is geen vergelijkingsmateriaal. Het kan soms een woord zijn, of hele cutscene misschien.

Of maybe helemaal niets, omdat er geen godslastering is. Je kan er gewoon niet achter komen

[Voor 8% gewijzigd door Farabi op 17-02-2022 13:24]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:26
loekf2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:55:

Bol.com verstuurd altijd 's nachts zodat het de volgende dag geleverd wordt.

• Raem
  • Nu online
[...]

Zolang de game een PEGI rating heeft zou er niks gecensureerd moeten zijn. Anders heeft een Arabische rating.

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:33
Raem schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Zolang de game een PEGI rating heeft zou er niks gecensureerd moeten zijn. Anders heeft een Arabische rating.
Met Arabische censuur kan die alsnog een pegi rating krijgen toch..?
Miss ff contact met ze opnemen

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

• Farabi
  • Niet online
Waarom hebben dan sommige pegi's expliciet gele stippen? Hoe dan ook. Ik zou er een akelig gevoel bij krijgen met het idee in de achterhoofd dat het eventueel gecensureerd kan zijn :P

Ben wel verbaasd. Had daar ook genoeg besteld, nooit gele stippen gezien.

[Voor 70% gewijzigd door Farabi op 17-02-2022 13:33]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:24
Vintage hoor. Xbox 360 en wat Nintendo spul ;-)

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• kaos001
Farabi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:30:
Waarom hebben dan sommige pegi's expliciet gele stippen? Hoe dan ook. Ik zou er een akelig gevoel bij krijgen met het idee in de achterhoofd dat het eventueel gecensureerd kan zijn :P

Ben wel verbaasd. Had daar ook genoeg besteld, nooit gele stippen gezien.
Hey bedankt he. Nu zit ik me druk te maken op een gele stip en eventuele censuur. ;(

Soundcloud

• Farabi
  • Niet online
kaos001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Hey bedankt he. Nu zit ik me druk te maken op een gele stip en eventuele censuur. ;(
Ja, sorry. Maar vraag het ff. Dan weten wij het ook. Probeer jullie alleen een beetje wakker te maken :P

Die discussies zijn niet uit de lucht gevallen op google.

[Voor 8% gewijzigd door Farabi op 17-02-2022 13:36]

• Hann1BaL

Hann1BaL

kaos001 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Betekent de gele stip niet gewoon dat het goedgekeurd is in landen zoals de Emiraten? Dat betekent dus niet dat er censuur is, maar misschien een algehele bevestiging dat er geen godslastering inzit en andere expliciete content. Ik vind het vreemd dat dit een vrij obscuur onderwerp is en je niet gewoon eenduidig het antwoord kunt lezen.

maar ik lees ook dit:
"
The yellow dot is for versions released in the UAE and some other surrounding countries, to show that the game also has English language options. The dot is there for retailers to distinguish for customers that require that option. For example, uk workers working in those countries.
"

[Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 17-02-2022 13:38]

• Farabi
  • Niet online
In het ps3 tijdperk was god of war 3 gecensureerd op die hoezen in die landen. Dat was toen een feitje.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Online lees ik allerlei theorieën en ik heb meerdere games in de kast met die stip en ik heb nooit iets gemerkt van censuur.

Ik lees:
De gele stip betekent dat de Engelse taal aanwezig is (handig voor de verkoper in de UAE).
De gele stip betekent dat het spel onderdeel is van een box of set en niet los verkocht mag worden.

Over censuur lees ik verder weinig...

Bron: verschillende reddit topics en andere forums. Garantie tot de deur ;).
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee