Toon posts:

[PS4 /PS5] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 20:32
ziet er strak uit

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20

SideShow

Administrator

Ik wilde eigenlijk ook de vraag stellen (zie mn post hierboven) als er enig risico is als ik de ps4 versie koop voor 70 euro ipv de zogezegde ps5 versie voor 80. De ps4 versie heeft gewoon de 'gratis' ps5 upgrade blijkbaar, dus...?

Enige reden waarom ik die bepaalde ps4 versie niet zie als ik de store open op mijn ps5, maar dus wel als ik via mijn computer ga naar https://store.playstation.com/nl-be/concept/10000886

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

SideShow schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:56:
Ik wilde eigenlijk ook de vraag stellen (zie mn post hierboven) als er enig risico is als ik de ps4 versie koop voor 70 euro ipv de zogezegde ps5 versie voor 80. De ps4 versie heeft gewoon de 'gratis' ps5 upgrade blijkbaar, dus...?

Enige reden waarom ik die bepaalde ps4 versie niet zie als ik de store open op mijn ps5, maar dus wel als ik via mijn computer ga naar https://store.playstation.com/nl-be/concept/10000886
Je bespaart een tientje. Enige 'nadeel' dat ik zie is dat je de PS4 versie eerst moet upgraden en je kunt niet alvast pre-loaden. Als die extra handelingen je niet boeien lijkt de keuze me makkelijk.

Sony zal de gratis PS4 upgrade wel verbergen of moeilijk vindbaar maken in de store tot op release dag. Dat hebben ze al vaker gedaan, zodat zoveel mogelijk mensen direct de PS5 versie kopen. Niet sjiek maar ja, Sony wilt net als elk ander bedrijf zoveel mogelijk winst maken.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 22:29

rajackar

Blood Minister

Ik kon de ps4 versie wel pre-loaden op mijn ps5.
De upgrade functie is nog nergens te bekennen. Dat zal rond de release wel komen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
rajackar schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:34:
Ik kon de ps4 versie wel pre-loaden op mijn ps5.
De upgrade functie is nog nergens te bekennen. Dat zal rond de release wel komen.
Same here

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-03 19:57

RawChild

PSN: Rawchild

Vanaf morgen kunnen we reviews verwachten. Ben zeer benieuwd.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:15
Hoge verwachtingen die ook waar worden gemaakt. Daar ben ik echt van overtuigd. Deze game gaat de zoveelste titel zijn die de PlayStation in het zonnetje zet.

Ben verder benieuwd of de dualsense nog wat extra's voor ons in de aanbieding heeft met deze game.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:33
Horizon is voor mij - naast God of War - dé rede geweest om een PS5 naast mijn XSX te plaatsen. Deze games zijn de uitzonderingen die ik wel blind durf aan te schaffen.

Enerzijds wil ik reviews gaan kijken maar anderzijds zie ik het nut niet gezien hij inmiddels pre-loaded klaar staat.

Deeltje 1 (heb geen PS4 gehad) afgelopen week uitgespeeld dus ik ben er klaar voor. Nadeel is dat ik tot de release geen zin heb om wat anders op te starten omdat ik graag games in 1 keer achter elkaar uitspeel en weet dat ik hier toch niet mee wil wachten…

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Dus toch! Bij de vorige game was dit niet mogelijk op de PS4 door de beperkte streaming kracht van het apparaat. Ben benieuwd hoe zie dit vorm hebben gegeven. Of zal het een PS5 exclusive feature worden? Dan zou het naast free roaming geen gameplay/missies bevatten met flying mounts.

We gaan het vanavond zien. Dan verloopt het review embargo.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Hulleman
Thalaron schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:24:
Deeltje 1 (heb geen PS4 gehad) afgelopen week uitgespeeld dus ik ben er klaar voor. Nadeel is dat ik tot de release geen zin heb om wat anders op te starten omdat ik graag games in 1 keer achter elkaar uitspeel en weet dat ik hier toch niet mee wil wachten…
Ha, same here! 2 weken terug nog ff snel een game uitgespeeld en sindsdien aan het wachten op Horizon FW.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:41

Gynnad

* * *

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 08:09

https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10000886

Het wordt er allemaal niet duidelijker op he? :/

Soundcloud

Anoniem: 1674354

Ik moet eerlijk zeggen dat het door Horizon Forbidden West wel weer kriebelt om een PS5 in huis te halen. Heb mijn launch na Spider-Man Miles Morales gespeeld te hebben doorverkocht en sindsdien niet echt gemist, maar nu met deze game en GT7 in aantocht...

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:49
Had ook niets anders van ze verwacht. Echt fantastisch dat ze opnieuw een dijk van een game uitbrengen! Onlangs nog Zero Dawn uitgespeeld want ik was het weer helemaal kwijt waar het over ging. En Frozen Wilds had ik nog niet gespeeld en gelukkig kan je die in een dag of twee uitspelen.

Ondertussen wel lineaire games gespeeld want van open wereld naar open wereld hoppen is vermoeiend maar heb er nu helemaal weer zin in oOo

• SideShow
  • Laatst online: 10:20

SideShow

Administrator

Zie wat posts boven jouw post; ik had die screenshot en vraag ook gepost.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Dus toch! Bij de vorige game was dit niet mogelijk op de PS4 door de beperkte streaming kracht van het apparaat. Ben benieuwd hoe zie dit vorm hebben gegeven. Of zal het een PS5 exclusive feature worden? Dan zou het naast free roaming geen gameplay/missies bevatten met flying mounts.

We gaan het vanavond zien. Dan verloopt het review embargo.
De trophies zijn ook bekend geworden:
Completed 2 Flying Mount Quests
Completed 2 quests that required a flying mount.
Lijkt me dus niet een PS5 exclusive feature. De vraag is dan nog wel of flying mounts beperkt zijn tot quests of dat je ze ook in free roam kunt gebruiken. Weet niet of dat in één van de reviews al naar voren is gekomen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 21:06
Domme vraag misschien maar is elke PS4 versie gratis te upgraden naar PS5? Bij MM is namelijk de PS4 disc versie 55,-.

https://www.mediamarkt.nl...laystation-4-1707023.html

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
PhuSioN schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:44:
Domme vraag misschien maar is elke PS4 versie gratis te upgraden naar PS5? Bij MM is namelijk de PS4 disc versie 55,-.

Ja, zie ook:
nieuws: Standaardeditie Horizon Forbidden West op PS4 krijgt toch gratis PS5-....

• RMX
  • Laatst online: 01-06 14:17
Ik heb op de Hong Kong PSN store de Deluxe versie gekocht voor 70 euro ongeveer.
Plus daarbij kan ik donderdag al spelen.
Maak een Hong Kong account aan, koop op PlayAsia HK PSN gift cards! Simpel.

• kaos001

Bedankt voor de info! Ik had even het idee dat MediaMarkt geen aantrekkelijke prijzen meer had, maar dit is een prima deal! :D

Soundcloud

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hmm ik heb de PS5 versie gekocht, maar kan ik die cancelen en de PS4 + upgrade aanschaffen?

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Lovende review van SkillUp:

Looks gud!

[Voor 70% gewijzigd door Kwistnix op 14-02-2022 10:15]

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:58
Die pop-in is wel echt een dealbreaker in die video. Hopelijk patchen ze dat nog.

• Hulleman

Ah top, mooie prijs dit! En idd gratis upgrade naar de PS5 versie. Deze meteen besteld, thnx voor het posten

• kaos001
Reden genoeg om de game te laten liggen ja? -O-

Soundcloud

• kwdtje
kaos001 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:52:
[...]

Reden genoeg om de game te laten liggen ja? -O-
Misschien een beetje overtrokken en dit was wel het extreme geval. Nee ga hem zeker kopen :-)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

De PS4 versie zie je echt aan dat die hardware op zijn limiet loopt, en die limiet is echt indrukwekkend. We hebben het over hardware die ten tijde van release al middelmatig was (HD7850 als GPU, AMD FX als CPU). Een beetje hetzelfde als hoe indrukwekkend het was dat GTA V en TLoU op de PS3 draaiden.

Maar, ik heb een PS4 Pro, en daarmee heb ik echt zoiets van 'die PS5 kan wel even wachten'. Ik was al erg onder de indruk van Zero Dawn op de PS4 Pro dus ik zie niet in waarom ik dat nu niet zou zijn.

Ik ga hem pre-orderen :)

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Raem
  • Nu online
kwdtje schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:44:
Die pop-in is wel echt een dealbreaker in die video. Hopelijk patchen ze dat nog.
Ik zal wel een simpele ziel zijn, maar dat soort dingen valt mij dus nooit op, al helemaal niet als ik zelf aan het spelen ben. Heb je een voorbeeld uit de video waar het heel extreem is?

• kaos001
Raem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Ik zal wel een simpele ziel zijn, maar dat soort dingen valt mij dus nooit op, al helemaal niet als ik zelf aan het spelen ben. Heb je een voorbeeld uit de video waar het heel extreem is?
Ik werk in de grafische sector en ook ik vind zulke dingen totaal niet storend. 60fps daartentegen is wel iets waar ik gevoelig voor ben. Daar lever ik met liefde een beetje eye-candy voor in! :D

Soundcloud

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Raem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Ik vind dit toch wel vrij extreem anders... YouTube: Horizon Forbidden West is absolutely superb (Review)

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De biome diversity ziet er prachtig uit. Later vandaag ook de deep-dive van DF.

• Raem
  • Nu online
Dat is is inderdaad niet best. Zou me er overigens tijdens het spelen nog steeds niet aan storen hoor.

• Hulleman
kazuka schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:11:
De biome diversity ziet er prachtig uit. Later vandaag ook de deep-dive van DF.

[Afbeelding]
Gaaf zeg! Ik heb zin in alle DF analyses die gaan komen vandaag/deze week.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
N.a.v. dit topic net Zero Dawn besteld (hallo, 2017). Als die bevalt zien jullie mij snel terug met Forbidden West :)

per aspera ad astra

• stin00
  • Niet online
N.a.v. dit topic net een Forbidden West pre-order geplaatst. Vorige deel nooit gespeeld, ben benieuwd 8) Wel jammer dat hij PS5 exclusive is en niet ook voor de Xbox X uitkomt

• Hulleman
stin00 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:32:
N.a.v. dit topic net een Forbidden West pre-order geplaatst. Vorige deel nooit gespeeld, ben benieuwd 8) Wel jammer dat hij PS5 exclusive is en niet ook voor de Xbox X uitkomt
Het is een PS exclusive, dus voor PS4 en PS5. Over een tijdje zal ie ook wel naar pc komen.

Het vorige deel is echt een aanrader om te spelen. Op de PS5 ondertussen ook op 60fps. De lore in die game, hoe alles zo ontstaan is, is echt heel tof en wat mij betreft een must voor deel 2. Anders ga je er toch wat blind in naar mijn idee, en dat is best zonde voor de hele ervaring.

• stin00
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Het is een PS exclusive, dus voor PS4 en PS5.
Ja dat schreef ik toch ook in m'n reactie.. :+ De PS5 maakt iets teveel lawaai dus zou hem gewoon liever op m'n Xbox spelen.
Het vorige deel is echt een aanrader om te spelen. Op de PS5 ondertussen ook op 60fps. De lore in die game, hoe alles zo ontstaan is, is echt heel tof en wat mij betreft een must voor deel 2. Anders ga je er toch wat blind in naar mijn idee, en dat is best zonde voor de hele ervaring.
Ach dat zal allemaal wel goedkomen, kan desnoods nog wat lore filmpjes kijken ter voorbereiding.

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Ik had een pre-order staan bij bol.com maar doordat iemand hierboven de link naar MM posten zag ik dat de PS5 versie daar maar € 65 is. Toch maar bij bol geannuleerd en bij MM besteld. (en ja ik weet dat de PS4 versie nog goedkoper is maar ik wil het PS5 doosje)

Ik vraag me wel af hoe het kan dat prijzen zo verschillen. Zouden toch bij release allemaal hetzeflde moeten zijn?

• Hulleman
stin00 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Ja dat schreef ik toch ook in m'n reactie.
Nee, je had het over een PS5 exclusive en dat is het niet ;)
Anyway, veel plezier met de game straks! *O*

[Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 14-02-2022 12:08]

• kaos001
Shifty47 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:05:

Ik vraag me wel af hoe het kan dat prijzen zo verschillen. Zouden toch bij release allemaal hetzeflde moeten zijn?
Je hebt adviesprijs en winkelprijs. Winkels hoeven zich niet aan de adviesprijs van Sony te houden. :)

edit: Over prijzen gesproken. Het verschil tussen een PS5 PSN versie of een PS4 disc versie is 25 euro. Best bizar eigenlijk. De game is exact hetzelfde.

[Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 14-02-2022 12:21]

Soundcloud

• Shifty47
kaos001 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Je hebt adviesprijs en winkelprijs. Winkels hoeven zich niet aan de adviesprijs van Sony te houden. :)

edit: Over prijzen gesproken. Het verschil tussen een PS5 PSN versie of een PS4 disc versie is 25 euro. Best bizar eigenlijk. De game is exact hetzelfde.
Ik snap inderdaad dat je je niet aan de adviesprijs hoeft te houden maar het verschil is te groot. Ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel marge op zit.

Maar we zullen vanzelf wel naar een tijd toe gaan dat je het de eerste paar maanden exclusief via PSN kan aanschaffen.

• kaos001
Shifty47 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Ik snap inderdaad dat je je niet aan de adviesprijs hoeft te houden maar het verschil is te groot. Ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel marge op zit.

Maar we zullen vanzelf wel naar een tijd toe gaan dat je het de eerste paar maanden exclusief via PSN kan aanschaffen.
Heb zelf jaren terug bij een gameshop gewerkt en het zit ongeveer zo:

Adviesprijs Sony: 70 euro
Inkoopprijs gameshop: 48 euro
Verkoopprijs gameshop: 55 euro

De gameshop pakt er dus 7 euro op (soms is dit minder bij bepaalde games, het is maar net welke deal je hebt met de inkoper). Dit had veel meer kunnen zijn als iedereen zich (enigszins) aan de adviesprijs zou houden. MediaMarkt is ermee begonnen om games voor bizar lage prijzen aan te bieden. Hun kwantiteit was dermate groot dat het allemaal wel uit kon. Je kan dan als lokale gameshop niet achterblijven.

[Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 14-02-2022 13:23]

Soundcloud

• Shifty47
kaos001 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:19:
[...]

De gameshop pakt er dus 7 euro op. Dit had veel meer kunnen zijn als iedereen zich (enigszins) aan de adviesprijs zou houden. MediaMarkt is ermee begonnen om games voor bizar lage prijzen aan te bieden. Hun kwantiteit was dermate groot dat het allemaal wel uit kon. Je kan dan als lokale gameshop niet achterblijven.
Dan zat er initieel nog best wel aardig wat marge op.

Hoe dan ook, ik heb in ieder geval enorm veel zin in vrijdag :) Volgens mij nog nooit zo hyped geweest voor een game.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik heb mijn principes verloochend en alvast besteld |:( De gewone PS4 versie, want ik heb toch nog een OG PS4. Wel op disc, omdat doosje 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Stylze
  • Laatst online: 22:22
Mooie reviews wel en zou het bijna meteen kopen, maar was bij deeltje 1 nog niet tot halverwege gekomen door andere verplichtingen.

Ga denk ik toch verleiding proberen te weerstaan en eerst deeltje 1 vanaf het begin weer spelen. En ondertussen ook elden ring en GT7 wat net iets hoger op het lijstje staat.

Eind afgelopen jaar was xbox feest met horizon 5 en halo infinite, maar nu is toch echt Sony aan de beurt met de toppers hoor pff had ik maar meer vrije tijd.

Pik hem later in de aanbieding wel op. Veel plezier iedereen vrijdag!

[Voor 3% gewijzigd door Stylze op 14-02-2022 14:05]

Playstation 5 (psn: Guid-GG)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

-SaveMe-

-klik-

Ook op de PS5? Hoop ik toch niet, kan me daar dood aan ergeren ... :X

GamiQ, de game notes app met game maps!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vrijdag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:38:
Ik heb mijn principes verloochend en alvast besteld |:( De gewone PS4 versie, want ik heb toch nog een OG PS4. Wel op disc, omdat doosje 8)
Pauper :+

Wel benieuwd hoe ie speelt op de base PS4 dus als je je ervaringen wilt delen graag! Wel knap wat Guerrilla überhaupt nog uit de PS4 haalt met deze game als je bedenkt wat voor hardware erin zit.

• Vrijdag
kazuka schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Pauper :+

Wel benieuwd hoe ie speelt op de base PS4 dus als je je ervaringen wilt delen graag! Wel knap wat Guerrilla überhaupt nog uit de PS4 haalt met deze game als je bedenkt wat voor hardware erin zit.
Ja, ik ben allang blij dat ik internet heb in mijn kartonnen doos onder de brug ;(

Zodra het spel binnen is (en ik tijd heb, dat is de laatste tijd ook wel een schaars goed) zal ik het hier laten weten. Zal het proberen zo min mogelijk lyrisch en fanboyistisch te melden :+
Klopt, naarmate een console ouder wordt zie je wel dat ontwikkelaars er steeds beter mee kunnen omgaan. Dat zag je ook bij de PS2, met Shadow of the Colossus en de PS3 met The Last of Us. Ik ben ook niet echt erg kritisch op de grafische presentatie, zolang het er minimaal hetzelfde uitziet als HZD en net zo soepel speelt ben ik al tevreden. Pop ups ben ik al zo gewend dat ze me niet eens meer opvallen. Ben allang blij dat ze zoveel aandacht aan een relatief oude console besteden. Hoewel dat natuurlijk nog steeds de grootste installbase is uiteraard.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En daar is de eerste DF video:

• Hulleman
Daar is ie dan:

• Vrijdag
Goede timing heren :P

• rajackar
  • Laatst online: 01-06 22:29

rajackar

Blood Minister

kaos001 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:19:
[...]

De gameshop pakt er dus 7 euro op (soms is dit minder bij bepaalde games, het is maar net welke deal je hebt met de inkoper). Dit had veel meer kunnen zijn als iedereen zich (enigszins) aan de adviesprijs zou houden. MediaMarkt is ermee begonnen om games voor bizar lage prijzen aan te bieden. Hun kwantiteit was dermate groot dat het allemaal wel uit kon. Je kan dan als lokale gameshop niet achterblijven.
US PS4 PSN versie met PS5 upgrade is $59. Dat is dus € 51 voor exact hetzelfde product. als waar Sony hier 79 euro voor vraagt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5

• Vrijdag

Ik wilde mezelf niet op de hype trein zetten. Maar pot-vol-knikkers, het is me toch overkomen :')

• Thalaron
Ik moet zeggen dat ik bij Horizon Zero Dawn ook wat moet denken aan Metroid Prime en Maas Effect (en dan met name deel 1) (uitgestorven zooi met overblijfselen en ook de manier van vertellen (deels tekst / deels audiovisueel) in combinatie met ook elementen uit Zelda, echter wel op een geheel eigen en originele manier.

Een vergelijking met Zelda is mijn inziens een compliment voor beide games :)

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Frez
  • Registratie: September 2020
Performance of resolution mode?

Pfff keuzestress

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

• Vrijdag
Als je de apparatuur hebt, zou ik eerst voor de mooie plaatjes gaan. Voelt het niet soepel genoeg aan, kan je altijd nog voor performance gaan. Het is een single player spel, dus het komt niet aan op een paar frames meer of minder. Tenzij je enorme lag of stuttering hebt.

• Frez
  • Registratie: September 2020
Vrijdag schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:59:
Als je de apparatuur hebt, zou ik eerst voor de mooie plaatjes gaan. Voelt het niet soepel genoeg aan, kan je altijd nog voor performance gaan. Het is een single player spel, dus het komt niet aan op een paar frames meer of minder. Tenzij je enorme lag of stuttering hebt.
Heb ps5.
Speel alles tegenwoordig 60fps en vind 30fpa echt vreselijk nu. Terwijl ik vroeger alles 30fps speelde. Misschien als ik begin met 30fps ipv met performance kan ik eraan wennen.

Terugswitchen is altijd zo moeilijk

LG C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

• Thalaron
Voor mij is 60fps wel redelijk een nieuwe-brainer. Enige dat jammer is, is dat er geen 40fps modus is (heb een 4K120 scherm) met een variabele resolutie vanaf 1800p tot 4K.

Indien de keuze 60-120 zou zijn dan zou ik dan weer 60 kiezen met hogere resolutie.

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Tsja.. ik vraag me af of dit iets is voor mij.. ik ben meer van snelle actie.. niet hele tijd verhalen tussendoor.. het ziet er gelikt uit en vechten tegen machines lijkt me ook wel tof.. alleen ben niet van het hele tijd spullen verzamelen enz.

Returnal (ik weet hele andere game) vond ik legendarisch bijv. Gruwelijke setting en dikke actie. Sindsdien staat m'n ps5 stof te happen op paar potjes fifa na.. dusja ben wel weer toe aan een nieuwe game.

What to do

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:46
Unboxing van de Collector's Edition en Regalla Edition. Statue van de CE is wel echt clean.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dijk van een game als ik de reviews mag geloven, hype train is toch weer vertrokken :P
Hulleman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Gaaf zeg! Ik heb zin in alle DF analyses die gaan komen vandaag/deze week.
Ik neem aan dat die wel op de day one patch wachten.

Edit is er dus al, wellicht nog een aanvulling na de D1 patch?

[Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 14-02-2022 20:35]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Thalaron
Ik kom er net achter dat ik The Frozen Wilds nog niet had gespeeld… heb ik deze week nog wat te doen!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20
Top. Dit is de enige 'review' waar ik wél aandacht aan besteed. Een technische kant van het verhaal is verre van subjectief.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

DF geeft in hun video aan dat er vandaag al een update is geweest die heel veel oploste.

Grote kans dat er eind deze week nog een update is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

scorpie

Supra Addict

Omg! Ik had mezelf expres niet blootgesteld aan al teveel recent Guerilla Games materiaal, maar nu ik verschillende review filmpjes gezien heb... omg! I need this!

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• kaos001
Frez schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:53:
Performance of resolution mode?

Pfff keuzestress
Ik kies altijd voor performance omdat je in (snelle) games meer baat hebt bij die 30 extra frames. Het speelt niet alleen beter, maar het oogt ook scherper, ondanks dat je grafische settings lager hebt staan. Ik kan even niet zo snel een linkje vinden waarin dat wordt uitgelegd, maar het is zo. :P Het komt erop neer dat je 2 keer zoveel beeldjes binnenkrijgt waardoor je brein vindt dat iets scherper is.

Om die 60fps te halen gebruiken ze nog meer truukjes waardoor het beeld iets minder wordt, maar het valt mij nooit zo op als je aan het spelen bent. Je kan veel beter investeren in een goede (oled) TV met HDR, dat zet veel meer zoden aan de dijk als je het mij vraagt.

Het is per persoon natuurlijk verschillend, maar ik vind 30fps verschrikkelijk. Het is dat Horizon Zero Dawn een PS5 update heeft gehad, anders had ik die hele game nooit gespeeld en was ook niet hyped geweest voor Forbidden West . :X

[Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 15-02-2022 08:39]

Soundcloud

• Vrijdag
scorpie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:12:
Omg! Ik had mezelf expres niet blootgesteld aan al teveel recent Guerilla Games materiaal, maar nu ik verschillende review filmpjes gezien heb... omg! I need this!
Guerilla marketing, noemen we dat :P

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 13:57

Griffin

Is mythical

scorpie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:12:
Ik heb hetzelfde, weten dat deze er aankomt maar eigenlijk wil wachten op een PS5.... maarja de PS4 versie ziet er erg goed uit en de upgrade naar PS5 kan ook nog. Maarja daarna nog iets van tijd regelen om te gamen.

* Griffin twijfelt

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik loop sowieso al wat achter qua games.. ben paar weken terug maar eens begonnen met The Witcher 3.. daarna nog Metal Gear Solid 4 (dacht ik?). En ondertussen komen Gran Turismo 7, Horizon Forbidden West nog uit, wil ik nog een Switch kopen voor Zelda, en gaat het normale leven ook nog eens gewoon door! :')!

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor de Lego liefhebbers:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is het al bijna Sinterklaas?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kaos001 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Ik kies altijd voor performance omdat je in (snelle) games meer baat hebt bij die 30 extra frames. Het speelt niet alleen beter, maar het oogt ook scherper, ondanks dat je grafische settings lager hebt staan. Ik kan even niet zo snel een linkje vinden waarin dat wordt uitgelegd, maar het is zo. :P Het komt erop neer dat je 2 keer zoveel beeldjes binnenkrijgt waardoor je brein vindt dat iets scherper is.

Om die 60fps te halen gebruiken ze nog meer truukjes waardoor het beeld iets minder wordt, maar het valt mij nooit zo op als je aan het spelen bent. Je kan veel beter investeren in een goede (oled) TV met HDR, dat zet veel meer zoden aan de dijk als je het mij vraagt.

Het is per persoon natuurlijk verschillend, maar ik vind 30fps verschrikkelijk. Het is dat Horizon Zero Dawn een PS5 update heeft gehad, anders had ik die hele game nooit gespeeld en was ook niet hyped geweest voor Forbidden West . :X
Mee eens! Als je speelt zie je eigenlijk zelf minder, behalve als je stil staat om van het uitzicht te genieten. Als meekijkt met iemand die gamed is dat wel anders en let je meer op de details.

Ik twijlfel toch: Ga ik for performance of detail: Afweging is: als je eenmaal op 60FPS speelt kun je later lastiger weer naar high res. Andersom is het makkelijker te doen. Ik vond HZD ook prima op 30FPS (hoewel ik de Frozen Wilds alleen maar op de PS5 heb gespeeld in 60FPS uiteraard.. ) Is dit keuzestress :D ?

• Thalaron
Forbidden West ziet er toch al dikke prima uit. Ik ga ze beide wel bekijken maar 99% zeker zal het performance gaan worden.

30fps is mijn inziens echt verleden tijd. Nogmaals erg jammer dat er geen 40fps optie is dus… al denk ik dat ze daar (nog) geen tijd in steken omdat grofweg de meeste mensen (nog) géén 4K120 scherm hebben..

[Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 15-02-2022 12:07]

• Vrijdag
Tijd voor een poll :P

Poll: Welke mode ga jij Forbidden West spelen?
Favor graphics
Favor performance
Wisselen tussen de twee
Ik heb een PS4 Pro
Ik heb een PS4 OG/Slim
Ik wacht op een 4k/120 PC Master Race port
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404255&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Even aangepast, sorry voor de verloren votes! :*

[Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 15-02-2022 12:19]

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-03 19:57

RawChild

PSN: Rawchild

Heb mij er nooit in verdiept. Maar bij de meeste games heb je de keuze tussen performance en graphic mode op de ps5. Een combi van beide is niet mogelijk of zo? 60fps met de beste graphics?

Zal wel niet anders was het er vast geweest.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56
Als 4K op 60fps haalbaar was had het spel uiteraard zo gedraaid.

Ziet er prima uit, nu nog een PS5 bemachtigen. Mijn grootste hoop is dat ze de SQ's en de karakters een stuk interessanter hebben gemaakt.

• Superkiwi
  • Laatst online: 22:34

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:44

vhal

ಠ_ಠ

Thalaron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:06:

30fps is mijn inziens echt verleden tijd.
Ach, ik ben blij dat de PS4Pro die 30fps weet vast te houden, alles beter dan continue die telegram kanalen in de gaten houden om te hopen dat je überhaupt een kans krijgt om een PS5 te kopen.

STRAVA

• Geronimous
  • Laatst online: 20:40

Geronimous

Moderator Spielerij

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Als ik dit zo zie krijg ik overigens hevige herinneringen aan Killzone 2. Wat nou als GG een nieuwe Killzone zou maken met deze engine? :9

• Schiplui
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51
Track and trace gekregen van Gamemania

Benieuwd of die morgen in de bus zit :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

DarkSide

theres no place like ::1

RawChild schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:18:
Heb mij er nooit in verdiept. Maar bij de meeste games heb je de keuze tussen performance en graphic mode op de ps5. Een combi van beide is niet mogelijk of zo? 60fps met de beste graphics?

Zal wel niet anders was het er vast geweest.
Sommige hebben een tussen oplossen.
Performance + RT.
Waarbij de reso wel omlaag gaat. het aantal RT zaken omlaag. Maar je wel 60fps hebt.
(volgens mij alleen insomniac games).

Ook hebben zij een 40FPS mode. Deze speelt beter dan 30 en komt qua timing nog best in de buurt van 60.
Maar biedt wel weer hogere quality aan (heb je wel tv nodig die 120hz ondersteund).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08
Pfoe, dat ziet er wel weer mooi uit!
Was niet de grootste fan van deel 1 qua speltype, maar toch wel hyped nu voor deze. Nog ff paar dagen aankijken.

• Superkiwi
matthijst schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:00:
Was niet de grootste fan van deel 1 qua speltype, maar toch wel hyped nu voor deze.
Oprechte vraag: waarom ben je dan wel hyped voor deze?
Zoveel zal er aan het speltype niet veranderd zijn; je speelt met hetzelfde poppetje, nog steeds met haar pijl en boog, wederom tegen robotbeesten...

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08
Het ziet er zo verrekte mooi uit, eindelijk next gen, maar inderdaad: die speelstijl is de twijfel :)

• kwdtje
Superkiwi schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:21:
[...]

Oprechte vraag: waarom ben je dan wel hyped voor deze?
Zoveel zal er aan het speltype niet veranderd zijn; je speelt met hetzelfde poppetje, nog steeds met haar pijl en boog, wederom tegen robotbeesten...
Ik heb ook zin in deze, terwijl ik de eerste niet uitgespeeld heb (wel de recap gekeken). Ik vond vooral de AI en het vechten tegen menselijke tegenstanders tegenvallen, volgens mij zijn beide zaken aangepakt.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 13:57

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb hetzelfde, weten dat deze er aankomt maar eigenlijk wil wachten op een PS5.... maarja de PS4 versie ziet er erg goed uit en de upgrade naar PS5 kan ook nog. Maarja daarna nog iets van tijd regelen om te gamen.

* Griffin twijfelt
Toch maar pre order geplaatst voor PS4, ik heb zoveel uren in HZD gestopt dat ik dat hier ook wel weer ga doen. En als er een PS5 op mijn pad komt zet ik m wel om naar PS5 versie

• Vrijdag
Schiplui schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:51:
Track and trace gekregen van Gamemania

Benieuwd of die morgen in de bus zit :)
Al is de track&trace nog zo snel, PostNL vertraagt het wel :P

Maar als je 'm vandaag binnenkrijgt, kan je dan al spelen? Voor de digitale versies is er een countdown geloof ik en je moet toch nog een patch downloaden? Of trek je gewoon de kabel er uit en ga je offline?

Ik vind dit trouwens (naast schaamteloos feel-good :+ ) ook een tof initiatief. Trophy koppelen aan een goed doel.

De wereld is groot, open en je kan blijkbaar vrijwel overal op klimmen nu. Geen grote pijlen die aangeven waar je heen moet, niet bij het handje worden genomen maar lekker zelf dingen ontdekken.

[Voor 38% gewijzigd door Vrijdag op 16-02-2022 09:47]

• kaos001
Vrijdag schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:55:
[...]
Maar als je 'm vandaag binnenkrijgt, kan je dan al spelen? Voor de digitale versies is er een countdown geloof ik en je moet toch nog een patch downloaden? Of trek je gewoon de kabel er uit en ga je offline?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. In vroegere tijden (toen patches nog niet bestonden) was het altijd de kunst om games 2 a 3 dagen voor launch te kunnen bemachtigen en alvast te spelen. :7

Soundcloud

• jori040
  • Registratie: September 2015
@Vrijdag @kaos001
Bij fysieke games haalt hij meestel de patch binnen en kan je al gaan spelen.Bij SP games die altijd online moeten zijn is dat net weer een ander verhaal.

Zelf kan ik morgen om 00:00 aan de slag[PSN versie]

[Voor 13% gewijzigd door jori040 op 16-02-2022 09:27]

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 11:12
jori040 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:25:
@Vrijdag @kaos001
Bij fysieke games haalt hij meestel de patch binnen en kan je al gaan spelen.Bij SP games die altijd online moeten zijn is dat net weer een ander verhaal.

Zelf kan ik morgen om 00:00 aan de slag[PSN versie]
Heb jij hem digitaal gekocht in de us store? Ik heb de ps4 versie gekocht met gratis update naar ps5.
Update zal wel na release zijn denk ik..

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• jori040
  • Registratie: September 2015
cypress3d schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:05:
[...]

Heb jij hem digitaal gekocht in de us store? Ik heb de ps4 versie gekocht met gratis update naar ps5.
Update zal wel na release zijn denk ik..
Ben hem uit de NL store idd nu binnen aan het halen.

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 09:50
Oh wat mis ik toch de tijd dat je games een paar dagen van te voren al kon kopen. De laatste dagen wachten op bepaalde games is me toch een partijtje drama. |:(

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 12:52

Is dit een foto of een screenshot in-game? :9

• Vrijdag
eilavid schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:43:
[Afbeelding]

Is dit een foto of een screenshot in-game? :9
"No arrow or minimap, I don't know where to go. This game is BROKEN and fails hard! 1 out of 5 stars""

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er komen nu inderdaad een aantal hele fraaie screenshots voorbij van mensen die de game fysiek al hebben.

• Superkiwi
Ik wilde bij die onderste op 'play' drukken, blijkt het zijn gehoorapparaatje te zijn _O-

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee