"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Onderhand is de game technisch op orde. Ik heb em op launch gespeeld en toen had ik de keuze tussen stroperige 30fps, over the top motion blur met hele knappe graphics of lelijke visuals met 60fps. De game hadden ze eigenlijk uit moeten stellen tot de laatste patch.Superkiwi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:35:
Het speelt net als HZD weer erg soepel, dat is echt een verademing als je het vergelijkt met The Witcher 3 of Read Dead 2.
Ik was echt meer aan het kutten met de settings in de game en van m'n tv dan dat ik van de game kon genieten. Uiteindelijk vond ik de game niet zo heel erg geslaagd, vergeleken met HZD.
Anyway have fun, het is wel echt een prachtige wereld

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Fantastische game. Heb er al flink wat uren in zitten. Ik probeer zoveel mogelijk in de omgeving op te lossen/af te ronden voordat ik verder gaat.
Ook wat in de Arena rondes gedaan. Twijfel tussen eerst armor of de standaard boog als eerste koop.

Als ik op console speel zit ik 3m van mijn 85" met deftige HDR, en geluid komt uit de surround.
Ik moet zeggen, het is lang geleden dat ik nog zo onder de indruk was van een spel. De graphics zijn geweldig met 4K/HDR, en het geluid maakt het echt af.
Ik was van plan om eigenlijk eerst zero dawn te spelen, om mee te zijn met het verhaal, maar ik weet niet goed of ik dat nog wel wil.
Is zero dawn spelen een vereiste om iets te spannen van het verhaal?
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Als je het verhaal echt wilt snappen zou ik zeggen ja. Heel veel personages zijn afkomstig uit ZD en er worden vaak referenties gemaakt naar gebeurtenissen in ZD. Verder is ZD in alle opzichten wel minder dan FW vind ik zelf. Dus als je nu FW al gespeeld hebt dan is de beleving in ZD sowieso minder dus je zou ook gewoon een uitgebreid YouTube filmpje kunnen zoeken waar er ook wordt ingegaan op de personages.spoonman schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:47:
Gisteren eindelijk een ps5 kunnen scoren ... de forbidden west bundle.
Als ik op console speel zit ik 3m van mijn 85" met deftige HDR, en geluid komt uit de surround.
Ik moet zeggen, het is lang geleden dat ik nog zo onder de indruk was van een spel. De graphics zijn geweldig met 4K/HDR, en het geluid maakt het echt af.
Ik was van plan om eigenlijk eerst zero dawn te spelen, om mee te zijn met het verhaal, maar ik weet niet goed of ik dat nog wel wil.
Is zero dawn spelen een vereiste om iets te spannen van het verhaal?
Wel merk ik dat ik de game iets moeilijker vind dan HZD, voornamelijk omdat de machines die je aanvalt vaak ondersteuning krijgen van een aantal kleinere machines. Ik ben er nog niet over uit of ik dat nu een verbetering vind; 1 op 1 tegen een Widemaw heb ik al moeite genoeg mee

Qua wapens in mijn arsenaal is het merendeel nog 'groen', met alleen een blauwe langeafstandsboog en tripcaster. Mijn armor is eveneens blauw en die heeft nog maar eenmaal een upgrade gehad.
Guides voor wat betreft items/skills die je zo snel mogelijk moet hebben of kunt krijgen lees/bekijk ik bewust niet; ik speel deze game 100% blind en lekker op het gemak, uiteindelijk komt de betere gear vanzelf wel. Dat ik daardoor af en toe moet backtracken omdat ik bepaalde gear pas later krijg neem ik voor lief.
Als ik kijk naar de map heb ik nog ontzettend veel te ontdekken dus we vermaken ons hier nog wel even mee. Deze game gaat de 100 uur speeltijd ruim overstijgen. Dikke complimenten aan Guerilla voor het neerzetten van een waardig vervolg met een aantal hele leuke nieuwe features

Dat vond ik dus wel een dingetje in deze game. Twijfel even of dit een spoiler is, maar aangezien je er 100% blind in gaat:Superkiwi schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:28:
Guides voor wat betreft items/skills die je zo snel mogelijk moet hebben of kunt krijgen lees/bekijk ik bewust niet; ik speel deze game 100% blind en lekker op het gemak, uiteindelijk komt de betere gear vanzelf wel. Dat ik daardoor af en toe moet backtracken omdat ik bepaalde gear pas later krijg neem ik voor lief.
Have fun!
LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |
Ja hé Hulleman, kan ik dit nu wél of niét veilig lezen?Hulleman schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:26:
Twijfel even of dit een spoiler is, maar aangezien je er 100% blind in gaat:
*spoiler

Hehe. Ik zeg iets over het verkrijgen van (de beste) legendary gear, maar niet waar dat te vinden is. Meer hoe dat gametechnisch is aangepakt door Guerilla.Superkiwi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:32:
Thanks!
[...]
Ja hé Hulleman, kan ik dit nu wél of niét veilig lezen?
[Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 04-08-2022 10:53]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Nee. Niet zonder je volledige aanpak overboord te (willen) gooien.Superkiwi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:32:
Thanks!
[...]
Ja hé Hulleman, kan ik dit nu wél of niét veilig lezen?
@Major_ton Stond de moeilijkheidsgraad niet gewoon te laag dan?
Zelfs mét kennis en gear heb ik een aantal uren gedaan over het laatste stuk waarbij ik bij de laatste bossfight veelvuldig dood ben gegaan. Of ben ik écht gewoon zo slecht?

[Voor 31% gewijzigd door Raymond P op 04-08-2022 14:18]
- knip -
Ik heb gespeeld op de Normal setting en was er eigenlijk zo klaar mee (de finale). Ik had nog wel een aantal GROTE machines verwacht bij de eindstrijd. Het is maar een kleine opmerking hoor. Van mij krijgt het spel een dikke 9+.Raymond P schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
Nee. Niet zonder je volledige aanpak overboord te (willen) gooien.
@Major_ton Stond de moeilijkheidsgraad niet gewoon te laag dan?
Zelfs mét kennis en gear heb ik een aantal uren gedaan over het laatste stuk waarbij ik bij de laatste bossfight veelvuldig dood ben gegaan. Of ben ik écht gewoon zo slecht?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
- knip -
Forbidden west effe opzij leggen om zero dawn te spelen ... het lukt niet. Grafisch is het verschil zeer groot, en ik word ook veel sneller in het spel gezogen dan in zero dawn.JEROENrgfgf schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:05:
[...]
Als je het verhaal echt wilt snappen zou ik zeggen ja. Heel veel personages zijn afkomstig uit ZD en er worden vaak referenties gemaakt naar gebeurtenissen in ZD. Verder is ZD in alle opzichten wel minder dan FW vind ik zelf. Dus als je nu FW al gespeeld hebt dan is de beleving in ZD sowieso minder dus je zou ook gewoon een uitgebreid YouTube filmpje kunnen zoeken waar er ook wordt ingegaan op de personages.
Ik ga ze in omgekeerde volgorde spelen

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Grappig ik heb het precies andersom. Zero Dawn vond ik geweldig en heb ik 165 uur inzitten. FW is zonder meer grafisch fantastisch, maar merk dat ik niet meer zo hardcore erin duik als in Zero Dawn. Wellicht komt het ook door de overdosis die ik gehad heb van dat spel. Een maandje pauze tussen beide games was gewoon te weinigspoonman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:04:
[...]
Forbidden west effe opzij leggen om zero dawn te spelen ... het lukt niet. Grafisch is het verschil zeer groot, en ik word ook veel sneller in het spel gezogen dan in zero dawn.
Ik ga ze in omgekeerde volgorde spelen

Daar kan ik zeker inkomen, ik heb zelfs langere pauzes nodig tussen eender welk type game ...kaos001 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:10:
[...]
Grappig ik heb het precies andersom. Zero Dawn vond ik geweldig en heb ik 165 uur inzitten. FW is zonder meer grafisch fantastisch, maar merk dat ik niet meer zo hardcore erin duik als in Zero Dawn. Wellicht komt het ook door de overdosis die ik gehad heb van dat spel. Een maandje pauze tussen beide games was gewoon te weinig
Ik moet zeggen dat ik zelf op een gegeven moment ook wel meer in FW zat dan dat ik in ZD zat. ZD wilde ik 'ff' uitspelen zodat ik lekker er tegenaan kon met FW. Qua verhaal vond ik het begin van beide games echt niet sterk. ZD begon echt met 'het-gepeste-meisje-met-vader-die-dood-ging-blijkt-sterker-dan-iedereen vibes en FW begon met 'het-gepeste-meisje-redt-de-wereld-en-voelt-zich-beter-dan-iedereen' vibes. Daarna werd het in beide games wel echt een stuk beter en de gameplay vond ik echt super nice. Vooral toen de 60 FPS uitkwam voor ZD heb ik die in 1 ruk platinum gehaald. Hetzelfde eigenlijk met FW, wil nog steeds NG+ op die ultra hard difficulty doen voor die nieuwe 3 trophies. Maar daarvoor nog effe al m'n gear upgradenkaos001 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:10:
[...]
Grappig ik heb het precies andersom. Zero Dawn vond ik geweldig en heb ik 165 uur inzitten. FW is zonder meer grafisch fantastisch, maar merk dat ik niet meer zo hardcore erin duik als in Zero Dawn. Wellicht komt het ook door de overdosis die ik gehad heb van dat spel. Een maandje pauze tussen beide games was gewoon te weinig

Mijn wapenarsenaal begint steeds meer 'blauw' te kleuren waardoor ik gevechten steeds beter met het juiste instrument en element kan aanpakken. Vooral het gebruik van de juiste elemental damage blijkt een gamechanger; het laat grote machines spartelen als kuikentjes in een blender. Eigenlijk zorgen alleen de Apex machines (zonder zwakheden) nog voor de nodige problemen.
Mijn lijst met aangemaakte 'jobs' begint ook steeds langer te worden en dit is toch wel een handige feature. Zo zie ik tijdens het scannen van machines of er bepaalde key components zijn die ik intact moet laten of juist los moet zien te krijgen. Ook zie ik op de map snel waar ik moet zijn voor (pouch) upgrade materialen.
Het enige wat ik mis is een 'compare' feature in mijn inventory menu. Als ik bij een hunter een nieuwe boog of outfit koop kan ik die heel mooi vergelijken met het spul wat ik bij me heb. In mijn inventory zou ik graag eenzelfde mogelijkheid zien om zo snel even de stats van mijn gear te vergelijken, óók voor max level.
En ik ben geneigd om op te zoeken waar ik bepaalde special gear kan krijgen want volgens mij heb ik iets gemist. Maar dat gaat dan weer tegen mijn principe in om de game zonder guide en/of tips te spelen dus we zien het vanzelf wel

Hoofdmissies duren ook te lang zo naar mijn idee.
Ondanks alles geniet ik er toch weer van.
Ziet er prachtig uit en speelt lekker weg. Vind hem wel moeilijker dan HZD. Maar vind de content echt prachtig. Veel gebieden hebben best wel een wow moment.
Het verhaal vind ik ook niet slecht. Het mysterieuze van wat Horizon Zero Dawn nu was is er nu niet.
Het is in dat opzicht wat minder. Maar alsnog ben ik benieuwd hoe e.e.a. zich ontvouwt.
De side missies, de errands, etc ik vermaak me echt. Voel totaal geen haast.
Had hiervoor Valhalla gespeeld. En hoewel ik me daar best mee vermaakt hebt, vind ik HFW echt super.
Misschien een beetje biased door neerlands trots. Maar vind dit toch echt wel een mooie franchise.
Geen idee hoe het verhaal afloopt. Maar van mij mag het een Trilogie worden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Wat overblijft zijn wat hunting grounds en strike games. Maar dat hoeft van mij niet.
En nog wat onderdelen om de laatste machines te kunnen overriden. Maar ben geen trophy hunter.
Zal nog even wat door de omgeving lopen maar dan is het tijd voor een volgende game.
Ik vond het een heerlijke game om te spelen en zeer mooi gedaan.
Elk uur genoten van de game, story, en de mooie omgevingen.
Benieuwd naar het vervolg. En hopelijk een PS5 (pc) only om nog meer moois uit de PS te halen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Ben nog niet ver hoor

De vibe is wel anders als bij HZD maar ik vind het wel heel goed aansluiten kwa verhaal maar ook kwa "belevenis" van de verhaal ontwikkeling.
Super fijne game in ieder geval tot nu toe.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Dat was de eerste machine waar ik echt veel moeite mee had. Super agressief, veel area damage en Aloy die constant omviel. Het duurt trouwens even voordat ze weer op haar voeten staat, dat hielp ook niet echt.
De combo's van de laatste melee pit waren ook een behoorlijke uitdaging, het leek Street Fighter wel.
Dat omvallen is zo kut he, dan dat beeld dat helemaal blokkeert of een boompje in de weg waardoor je het overzicht mist.Superkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:00:
Ik liep net tegen een Slaughterspine aan
Dat was de eerste machine waar ik echt veel moeite mee had. Super agressief, veel area damage en Aloy die constant omviel. Het duurt trouwens even voordat ze weer op haar voeten staat, dat hielp ook niet echt.
De combo's van de laatste melee pit waren ook een behoorlijke uitdaging, het leek Street Fighter wel.

Daar moet je dan wel de juiste elementen wapens voor hebben.
- knip -
Alles side missies ook gedaan, evenals alle errands, relic ruins, collectibles, hunting grounds, arena challenges, overrides* etc. Het enige wat nog open staat is de laatste gauntlet run maar die is zo vervelend dat ik die lekker laat voor wat het is.
Wat nog rest voor de platinum is 2 potjes Strike tegen verschillende tegenstanders winnen. Misschien toch maar eens induiken want ik heb dat, buiten het introductie-potje, niet gespeeld omdat het me echt niet kon boeien.
*er staat nog wel vraagtekentje bij de laatste override en als ik zo op internet lees hebben meer mensen te maken met dit mysterie.
[Voor 136% gewijzigd door Superkiwi op 09-09-2022 14:14]
Inmiddels mijn (voorlopig) laatste update hier, nadat mijn laatste update op de Gemini mainquest was ik al zeer fanatiek alle sub quests etc te doen om uiteindelijk 3 uur na de main plotline de game's zijn platinum icoontje te bemachtigen.ShadowBumble schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:10:
Ik zit nu een krappe 60 uur in HFW, lv46 en ben nu bij Gemini mainquest, Geen idee hoeveel er nog volgen of waar ik ben kwa progress, maar dit was voor mij een mooi moment op alle side quests, cauldrons & Rebel camps/outposts te gaan doenDus ben nu bij de laatste Cauldron en dan weer verder met de main quest line.
De vibe is wel anders als bij HZD maar ik vind het wel heel goed aansluiten kwa verhaal maar ook kwa "belevenis" van de verhaal ontwikkeling.
Super fijne game in ieder geval tot nu toe.
Wat een geweldige game, ik merk dat als je enkel de main quest volgt je best nog wel wat wapens en ammo in de game zal missen als dat je ook de Quests / Errands etc doet. Ik kijk reikhalzend uit naar Deel 3 maar voor nu 4 Maanden en precies 3 weken nadat ik de game voor het eerst opstarten ( sorry moest eerst HZD helemaal afronden

Ik ga mij melden in het [Multi] Elden Ring topic aangezien dat de volgende op mijn lijstje was. Wat ongetwijfeld een nog langere zit zal worden (of een hele korte) wie weet.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Uit je post maak ik niet uit of je de Cauldron al voltooid hebt en waar de bug precies zit.
Als je naar je statistieken gaat, wordt daar wel de juiste hoeveelheid afgeronde Cauldrons weergegeven?
Cauldron's staat op 4 terwijl er 3 op completer staan onder quests.Superkiwi schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:55:
Hoe bedoel je dat die niet 'unlocked'?
Uit je post maak ik niet uit of je de Cauldron al voltooid hebt en waar de bug precies zit.
Als je naar je statistieken gaat, wordt daar wel de juiste hoeveelheid afgeronde Cauldrons weergegeven?
Maar bijvoorbeeld Tallnecks staat ook op 4 terwijl er 5 op completed staan?
Dan zou ik me er voorlopig nog geen zorgen om maken en eerst alles doen wat de je nog open hebt staan.

En ook bij bol.comJimmy-time1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:59:
De PS4 versie is vandaag voor €19,99 verkrijgbaar bij Mediamarkt.
Gratis update naar PS5 versie
Edit: inmiddels aangeschaft. Morgen in huis.
[Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 26-11-2022 16:31]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dan krijg je een korte recap van wat er in HZD is gebeurd en dan gaan met die banaan. Heb gisteren van ongeveer half 11 tot 0.00 gespeeld en gestopt na de eerste missie te hebben voltooid.
Vind het nog wat matig dat je dan 1 en hetzelfde pad moet volgen. Maar ga er vanuit dat de proloog een missie of 2 a 3 duurt en je dan de wereld mag gaan verkennen. Dit is bij de meeste games zo.
Graphics vind ik zeer goed. De uitzichten zijn nu al geweldig. De eindbaas van missie 1 vind ik ook wel tof. Dacht eerst dat ik die nooit van mijn leven kapot zou krijgen. Maar ik heb hem in 1 leven neer gekregen.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Proloog is kort en het verandert al snel naar veel meer vrijheid. Die moet je dus inderdaad gewoon even door.Oxigeon schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:15:
Gisteren pas redelijk laat de game in ontvangst genomen en ivm sinterklaas pas laat kunnen downloaden. 100GB downloaden duurt bij mij wel eventjes.
Dan krijg je een korte recap van wat er in HZD is gebeurd en dan gaan met die banaan. Heb gisteren van ongeveer half 11 tot 0.00 gespeeld en gestopt na de eerste missie te hebben voltooid.
Vind het nog wat matig dat je dan 1 en hetzelfde pad moet volgen. Maar ga er vanuit dat de proloog een missie of 2 a 3 duurt en je dan de wereld mag gaan verkennen. Dit is bij de meeste games zo.
Graphics vind ik zeer goed. De uitzichten zijn nu al geweldig. De eindbaas van missie 1 vind ik ook wel tof. Dacht eerst dat ik die nooit van mijn leven kapot zou krijgen. Maar ik heb hem in 1 leven neer gekregen.
mijn grootste ergernis is helaas niet weg, je hoeft maar een mm uit een gebied te lopen en alle beesten leven weer, dat vind ik echt jammer. Dan maar fast travellen overal heen, heb geen zin om elke keer weer dezelfde beesten te doden als je meerdere quests in hetzelfde gebied hebt of naar collectibles aan het zoeken bent.
PSN ID: Svennie-NL

wat ik bedoel is: ik moet een huid van een dier hebben, terwijl ik die aan het zoeken ben maak ik een gebied vrij, vind het dier, op de terugweg leven die machines weer, finish mijn quest in de nederzetting 500 mtr verderop, loop daar naar buiten en ze zijn er weer, dat er na een bepaalde ingame tijd weer machines rondlopen prima maar zoals het nu is vind ik het irritant, het beperkt mij in vrij rond lopen omdat je constant dezelfde machines tegen komt als je een tijd in hetzelfde gebied rond loopt.Superkiwi schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:25:
Dat zie ik eigenlijk niet als nadeel. Zou een beetje jammer zijn als op een gegeven moment de hele spelwereld vrij van machines is omdat je ze allemaal hebt afgemaakt
Ik bebrijp je, ik deel alleen je mening niet

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Wat een vette game, in het begin moest ik er even inkomen hoe het ook alweer ging.
Maar ben nu level 7 en durf nu gewoon de machines aan te vallen

Als de boog upgrade, doet het qua base damage ook al een stuk meer. Dat helpt wel om die onderdelen eraf te schieten. Leuke gimmick vindt ik dat wel. De nieuwe beesten zijn ook alweer goed gevonden, moet alleen nog eens in die skill tree duiken!
Zeker de machines aan het begin kun je gewoon voorbij rennen. Ook als ze je al gezien hebben en kun je dat gewoon negeren.Svennie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:39:
[...]
wat ik bedoel is: ik moet een huid van een dier hebben, terwijl ik die aan het zoeken ben maak ik een gebied vrij, vind het dier, op de terugweg leven die machines weer, finish mijn quest in de nederzetting 500 mtr verderop, loop daar naar buiten en ze zijn er weer, dat er na een bepaalde ingame tijd weer machines rondlopen prima maar zoals het nu is vind ik het irritant, het beperkt mij in vrij rond lopen omdat je constant dezelfde machines tegen komt als je een tijd in hetzelfde gebied rond loopt.
Ik speel wel op hard, ik vind het wel fijn als de mensen en machines een beetje weerstand bieden, maar ik merk nu wel dat ik een beetje moe ben geworden van het verzamelen van al die onderdeeltjes voor mijn upgrades en voor die salvage dingen, dus ik twijfel om easy loot aan te zetten (rest op hard). Haalt het uitzetten van die mechanic de spelervaring erg onderuit?
Our creative vision for the Burning Shores is an ambitious expansion which will take Aloy to the ruins of Los Angeles. It’s an overgrown and fractured city that can be fully explored via the water and flying on the back of a Sunwing. A massive machine threat lurks in its shadows – a huge challenge that Aloy must overcome by using all of her skills and abilities. To achieve this grand vision technically and creatively, we’ve made the difficult decision to focus all our efforts on making an incredible experience exclusively for the PlayStation 5 console.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hoe gaat dat trouwens in zijn werk? Ik heb hem voor PS4 via Disc gekocht. Moet ik dan ook de PS5 versie kopen en dan de DLC wanneer ik een PS5 zou hebben?
Forbidden West heeft een gratis upgrade naar de PS5 versie. Als je de upgrade hebt gedaan zou je dan de DLC kunnen spelen.Vlassie1980 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:58:
Erg jammer dat het PS5 exclusive is. Heb hier nog steeds een PS4 staan en de PS5 is nog steeds moeilijk verkrijgbaar.
Hoe gaat dat trouwens in zijn werk? Ik heb hem voor PS4 via Disc gekocht. Moet ik dan ook de PS5 versie kopen en dan de DLC wanneer ik een PS5 zou hebben?
Dat ga ik niet redden, zit op 25 uur, 14% completion, zit qua verhaal pas op:bRuud83 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:14:
Voorlopig ben ik nog wel even bezig met de basic game, hopelijk heb ik de game uitgespeeld tegen de tijd, dat de DLC uitgekomen is. Ik speel op normal, maar toch heb ik op een of andere manier meer moeite met de combat dan Zero Dawn. Shellsnappers zijn echt verschrikkelijk om tegen te vechten.
heb nog wel even te gaan, zeker met mijn tempo

Even voor mijn beleving, als ik de PS4 variant koop deze installeer en de gratis PS5 update er overheen gooi heb ik gewoon alles wat het PS5 game ook heeft?Jimmy-time1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:59:
De PS4 versie is vandaag voor €19,99 verkrijgbaar bij Mediamarkt.
Scheelt namelijk weer een paar 10tjes als dat zo is

Een dlc grafisch wel zo sterk maken dat ie allleen op de ps5 kan is natuurlijk onzin.
Ps4 staan voor 2 games, op deze manier kan het allemaal gewoon de deur uit.
Rupsen, Rapsen.
[Voor 97% gewijzigd door Gynnad op 13-12-2022 20:09]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Powershot for the win

zou moeten werkenPsyonara schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:44:
Is de Savegame van de PS4 compatible met de PS5 versie als ik eventueel toch besluit een console upgrade te doen?
zie hier
https://blog.playstation....harness-the-power-of-ps5/Kodar schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:16:
Wat is jullie verwachting m.b.t. de DLC? Gaan we een een enorme verbetering zien t.o.v. de base game die ook voor de PS4 is verschenen?
Zo te lezen gebruiken ze de SSD snelheid om veel meer assets te streamen, dus ik verwacht wel een bak meer detail

Ben blij dat men de PS4 nu achter zich laat. Nu mag het hele next-gen tijdperk wel een keer starten.Geronimous schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:45:
[...]
https://blog.playstation....harness-the-power-of-ps5/
Zo te lezen gebruiken ze de SSD snelheid om veel meer assets te streamen, dus ik verwacht wel een bak meer detail
Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver
40fps is opzich wel goed, maar als je dan de 60 pakt is dat toch de topper.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Tja das persoonlijk. Ik heb m op 4k 40fps gespeeld. Dat extra detail was op 1,5 meter prima te zien en was genieten:)Kuhr89 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:55:
Momenteel aan het genieten van deze game. De performance mode is dus wel de favoriet. 30fps is het net niet, zeker niet met een oled.
40fps is opzich wel goed, maar als je dan de 60 pakt is dat toch de topper.
Sommige momenten zie je wel wat verschil, maar eenmaal aan het spelen zie je het niet. De extra bewegingsscherpte vindt ik wel erg prettig.
Bij Tlou part 1 overigens wel op de unlocked gespeeld Ipv performance ivm details.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
https://www.nu.nl/film/62...arige-leeftijd.html#nujij
Rip 😥
[Voor 8% gewijzigd door SpeedyNick op 18-03-2023 09:56]
Las hetSpeedyNick schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:34:
Lance Reddick overleden
https://www.nu.nl/film/62...arige-leeftijd.html#nujij
Rip 😥

Las net in dit topic ergens dat hij de stem van Sylens is. Pff wist ik niet. Nu zal ik er toch elke x aan denken als ik Horizon speel en de stem ga horen.
Rip!
Niet alleen de stem, maar ook de motion capture acteur.technoaddict schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:13:
[...]
Las hetWas wel fan van hem door series als The Wire.
Las net in dit topic ergens dat hij de stem van Sylens is. Pff wist ik niet. Nu zal ik er toch elke x aan denken als ik Horizon speel en de stem ga horen.
Rip!
Kende hem van diverse series, toevallig laatst Fringe nog zitten kijken.
Geweldige acteur met een bijzondere uitstraling & stem.
Gaat Guerrilla nog een flinke uitdaging in krijgen om hem te vervangen in derde deel van Horizon

Krijgt ivm pre-order een pak en boog.
[Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 27-03-2023 05:15]
Toe maarSuperVeloce schreef op maandag 27 maart 2023 @ 05:14:

En geen idee wat die boog en pak doen vergeleken met bijv de Deathseeker die geupgrade is. Ik had bij de game ook pre-order bonus en dan heb je een pakkie en een boog die je niet gebruikt, omdat het gewoon prutspul is en je al snel wat anders gebruiktSuperVeloce schreef op maandag 27 maart 2023 @ 05:14:
Zojuist preorder voor de DLC geplaatst

Aan de andere kant weet ik wel zeker dat ik de uitbreiding koop, dus kan ik het net zo goed even voor de release doen.
Scheelt dat je de looks van de een en de kwaliteit van de ander kan mixenHann1BaL schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:23:
[...]
En geen idee wat die boog en pak doen vergeleken met bijv de Deathseeker die geupgrade is. Ik had bij de game ook pre-order bonus en dan heb je een pakkie en een boog die je niet gebruikt, omdat het gewoon prutspul is en je al snel wat anders gebruikt
Aan de andere kant weet ik wel zeker dat ik de uitbreiding koop, dus kan ik het net zo goed even voor de release doen.
Dat was ik inderdaad even vergeten! Is ook zo!SuperVeloce schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:36:
[...]
Scheelt dat je de looks van de een en de kwaliteit van de ander kan mixen

Van het weekend ook weer even kort de normale game opgestart om de controls weer een beetje door te krijgen, maar ik denk dat ik dat deze week nog maar wat vaker mag doen

Misschien een goed moment om toch maar eens die arena te proberen (ja, dat zal moeilijk worden, maargoed..)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Ziet er echt ongelofelijk goed uit! Kan niet wachten tot di/ wo nacht 🤤🤤🤤🤤
In die arena kan je wel een paar goede bogen krijgen. Daar heb ik de game mee uitgespeeldscorpie schreef op maandag 10 april 2023 @ 08:47:
Net preordered! Kan niet wachten
Van het weekend ook weer even kort de normale game opgestart om de controls weer een beetje door te krijgen, maar ik denk dat ik dat deze week nog maar wat vaker mag doen
Misschien een goed moment om toch maar eens die arena te proberen (ja, dat zal moeilijk worden, maargoed..)

Op het laagste standje is 'soort van' raak met whatever voldoende.
- knip -

🚨 Horizon Forbidden West: Burning Shores
— PlayStation Game Size (@PlaystationSize) 16 april 2023
🟨 Download Size : 16.763 GB
🟦 Release Date : April 19
🟥 #HorizonForbiddenWest pic.twitter.com/gM6tvfR1vm
Ik heb dus geen acid traps en ook niet de onderdelen om die te maken.
Met de overige traps is het mij 1 keer gelukt om prima voor de helft te killen. Maar het lijkt erop dat het een onbegonnen taak is.
Ben level 30 en heb lang niet alle ammo en geupgrade armor. Misschien maakt dat het ook net wat lastiger

Ben wel benieuwd hoenhet er visueel uitziet, Forbidden West was bij vlagen al verbluffend mooi. vooral in het bos met wat regen/mist en zonlicht schijnend door de bomen

Morgenavond maar even checken of ik de originele game.nog.geinstalleerd heb staan.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Maar post hier vooral (spoilervrije) screenshots als jullie het kunnen spelen

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Vergeet niet dat Burning Shores PS5-only is, hij komt niet uit voor de PS4.Vrijdag schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:16:
Ziet er vast mooi uit. Ik speel nog steeds op een originele launch PS4 en zelfs daarop is het prachtig. Ik ben wel benieuwd naar de uitbreiding, maar aangezien ik het de komende weken erg druk heb, wacht ik er nog even mee.
Maar post hier vooral (spoilervrije) screenshots als jullie het kunnen spelen