[PS/PC] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

chulin schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:41:
[...]

Je mag/kan het spel op easy zetten, maar dat is niet de bedoeling, toch? 😉
Ik was nogal geïrriteerd toen er een thunderjaw en tremortusk tegelijk op me af kwamen, waarbij ik zoals hierboven beschreven klem ben komen te zitten in aanvallen waardoor ik steeds dood ging tot 3 keer toe...
Kan daar niet zo goed tegen, als je geen ruimte hebt om te vechten en als vijanden constant dezelfde aanvallen spammen. Misschien inderdaad maar met godmode aka easy mode dit stukje doen... hoewel ik me kan voorstellen dat als ik weer klem gezet wordt en de vijand 20 keer dezelfde actie doet ik alsnog dood zou gaan.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Spike_wolf schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:05:
[...]

Als het spel (tijdelijk) een of meerdere niveaus omlaag zetten beter is voor jouw spelplezier dan is dat zeker wel de bedoeling ;)
Een spel hoort leuk te zijn, tuurlijk mag er een uitdaging in zitten, maar als het tot een punt komt waarop het je alleen maar frustreert slaat het spel de plank voor jou op dat moment mis. Dan is er niets mis met de moeilijkheidsgraad aanpassen.
Ik heb het gespeld op hard, en natuurlijk ben ik af en toe dood gegaan maar het was meer trial and error…
Zelf ben ik geen topper hoor, bloedborne en demon souls geprobeerd maar veel te moeilijk voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ok, game breaking bug bij mij, save game laden helpt ook niet.... Ik ben bij de missie "Forbidden Legacy" en ik klim dat hele f*cking gebouw omhoog om een firegleam te vinden die ik niet kan activeren :( er komt geen R2 in beeld te staan, ben het gebouw al 3 keer beklommen, save laden helpt niet.. fijn dit........... kan dus niet verder.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:00
Binnenkort, ik denk woensdag, komt 1.013 uit.
Apex Grimhorn kan dan gescant worden, voor mij spel dan 100% :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Weet niet of meer mensen dit is opgevallen. Maar als ik alle trails in de proving grounds heb gedaan. Blijven de quest open. Is er nog meer te doen, of is dit een bug?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Desutoroiya schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:36:
Weet niet of meer mensen dit is opgevallen. Maar als ik alle trails in de proving grounds heb gedaan. Blijven de quest open. Is er nog meer te doen, of is dit een bug?
Viel mij ook al op, ook alles gehaald, maar blijft open. Misschien zodat je het vaker voor de lol kan doen of je tijd verbeteren.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Net als bij Horizon Zero Dawn ben ik bij deze game weer echt hooked.
Het blijft een heerlijke game om te spelen, elke avond weer een paar uur rondstruinen.

Stalkers zijn trouwens nog de machines waar ik het meest bang voor ben, je ziet ze niet en met 2 schoten ben je dood. Ik kom liever een Tremortusk dan een Stalker tegen :+

De schoonheid van deze game blijft me gewoon verbazen, en ik speel hem ook nog eens "maar" op een normale PS4 met 1080P en niet eens op een PS5 met 4K.

[ Voor 18% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-04-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
Vlassie1980 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:42:
Net als bij Horizon Zero Dawn ben ik bij deze game weer echt hooked.
Het blijft een heerlijke game om te spelen, elke avond weer een paar uur rondstruinen.

Stalkers zijn trouwens nog de machines waar ik het meest bang voor ben, je ziet ze niet en met 2 schoten ben je dood. Ik kom liever een Tremortusk dan een Stalker tegen :+

De schoonheid van deze game blijft me gewoon verbazen, en ik speel hem ook nog eens "maar" op een normale PS4 met 1080P en niet eens op een PS5 met 4K.
Ik vind de Scorcher de meest gevaarlijke tegenstander. Op 1 of andere manier pakt die mij altijd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vorige week de main quest uitgespeeld, daarna nog wat side Quest etc gedaan en ik ben er nu wel klaar mee. Wat nu overblijft is grinden en zaken die ik echt niet leuk vind zoals Hunting grounds. Ik heb geloof ik ook nog 2 cauldorns open staan maar dat trekt me ook niet.

Iets van 90 uur in de game gestoken en elke moment genoten, prachtige omgevingen, leuke Quest etc. Wel een behoorlijk open einde dus er zal wel een deel 3 aankomen. Wat mij betreft deze generatie nog :9~

Nu is het grote probleem wat gaat de volgende game worden... Ben bang dat zoveel games gaan tegenvallen. Ik moet bijvoorbeeld nog beginnen met Cyberpunk maar ik ben bang dat die game op diverse vlakken gaat tegenvallen na zo'n topgame als Horizon...

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2022 16:58 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:13
Chaoss schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:56: zaken die ik echt niet leuk vind zoals Hunting grounds. Ik heb geloof ik ook nog 2 cauldorns open staan maar dat trekt me ook niet.
De hunting grounds zijn in FW vele malen makkelijker dan in ZD, vergeet ook niet dat ze legendary rewards geven!

De cauldrons vind ik juist enorm sterk, boss fights zijn epic aan het eind, plus de reward om machines over te nemen maakt dit niet te missen content imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51
Cauldrons zijn juist heel gaaf, een totaal andere setting en toffe eindgevechten inderdaad. Ze zijn ook niet echt heel moeilijk, beetje te vergelijken met de tombes uit Tomb Raider en Assassin's Creed zeg maar.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja de cauldrons en de Tallnecks zijn voor mij ook wel echt de leukere side missions. Vooral creatief in HFW hoe je een weg moet vinden om de Tallnecks te beklimmen. Daar kreeg ik ook een Tomb Raider vibe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rob SOS schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:49:
[...]

De hunting grounds zijn in FW vele malen makkelijker dan in ZD, vergeet ook niet dat ze legendary rewards geven!

De cauldrons vind ik juist enorm sterk, boss fights zijn epic aan het eind, plus de reward om machines over te nemen maakt dit niet te missen content imo.
Dat is het mooie van de game! Wat de 1 leuk vindt, vindt de ander niet. De main quests kom je niet onderuit en de rest hangt van je interesse af. Ik vind de cauldrons ook niet geweldig. De setting spreekt mij weinig aan vergeleken de mooie landschappen, Vegas, San Francisco etc.. Ik moet nu Wings of the Ten gaan doen en hebben alleen de cauldrons gedaan die onderdeel zijn van de main quests

De Tallnecks vind ik wel weer heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Chaoss schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:56:
Nu is het grote probleem wat gaat de volgende game worden... Ben bang dat zoveel games gaan tegenvallen. Ik moet bijvoorbeeld nog beginnen met Cyberpunk maar ik ben bang dat die game op diverse vlakken gaat tegenvallen na zo'n topgame als Horizon...
Exact het punt waar ik op ben aanbeland. Ik had Cyberpunk nog liggen. Keer voor € 15 opgepikt. Ik heb daar 2 uurtjes ingestoken, maar het kon me echt op geen enkel vlak boeien. Op de één of andere manier merk je aan alles dat die game haastwerk is geweest en niet af aanvoelt. Grafisch is de game echt niet de mooiste, maar daar valt nog mee te leven. Groter probleem is dat de hele wereld als een kartonnen kijkdoos aanvoelt. Niks leeft of bruist, personages zijn flets en er is echt 0 interactie met de wereld om je heen. De gunplay is ook echt niet mijn ding... bulletsponges, echter had ik dat kunnen weten. Snel weer van de PS5 afgegooid.

Heb Kena en The Ascent in de aanbieding gekocht. Die lijken me echt nog wel tof, maar daarna wordt het wel karig. Wellicht Elden Ring nog een keer proberen. Demon's Souls Remake vond ik nog best te pruimen. Ook altijd veel lol beleeft aan GT, maar nu GT7 grindfest galore is, sla ik die over.

Santa Monica moet opschieten met God of War Ragnarok :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2022 13:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjanssen10
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-04-2022
Het zal wel aan mij liggen maar het lukt me maar niet om de hoofdmissie te voltooien.
Op het randje van de dood - volg het spoor van de bol.
Als ik onder water ben kan ik de bunkerdeur niet openen.
Heb ik daar speciale uitrusting voor nodig? Of mis ik een stap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
Hjanssen10 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:34:
Het zal wel aan mij liggen maar het lukt me maar niet om de hoofdmissie te voltooien.
Je hoeft niet onder water te zijn. Goed opletten op de sleep sporen die leiden je naar een grot in de bergen.

spoiler:
Verder krijg je het duikmaster in missie die je in verhaallijn tegenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Af en toe een uurtje spelen, zit ik denk ik rond de 90%, en nog steeds een trophie te gaan voor platinum, de Melee pits….
Ik dacht mijn zoontje gaat het redden, maar ook niet, vreselijk 😖

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

chulin schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:55:
Af en toe een uurtje spelen, zit ik denk ik rond de 90%, en nog steeds een trophie te gaan voor platinum, de Melee pits….
Ik dacht mijn zoontje gaat het redden, maar ook niet, vreselijk 😖
Ik heb alleen de laatste pit nog open staan maar ik vind er echt geen hol aan. Ik moet nu R1-R1 <pauze> R1-R1 doen maar na 20 keer proberen maar gestopt.
Sowieso gebruik ik bijna nooit combo's.
Overigens heeft dit spel véél te veel combo's en special moves, per wapen. Ik houd het echt niet bij en doe gewoon simpele aanvallen en dodge. Het had van mij wel wat simpeler gemogen.

Nog meer mensen trouwens die last hebben van verdwijnende vissen? Lastig om zo die ingredienten te verzamelen. Dus ook daar ben ik maar mee gestopt...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:05:
[...]

Ik was nogal geïrriteerd toen er een thunderjaw en tremortusk tegelijk op me af kwamen, waarbij ik zoals hierboven beschreven klem ben komen te zitten in aanvallen waardoor ik steeds dood ging tot 3 keer toe...
Kan daar niet zo goed tegen, als je geen ruimte hebt om te vechten en als vijanden constant dezelfde aanvallen spammen. Misschien inderdaad maar met godmode aka easy mode dit stukje doen... hoewel ik me kan voorstellen dat als ik weer klem gezet wordt en de vijand 20 keer dezelfde actie doet ik alsnog dood zou gaan.
Ik herken mij hier heel erg in. De gevechten zijn soms enorm chaotisch. De aanvallen van de vijanden zijn daarnaast enorm repetitief, er lijkt vrij weinig AI in te zitten. Constant enorm veel op je afvuren, Eloy staat dan weer te traag op zodat je er ook wat tegen kan doen.

Daarnaast vind ik het klimmen echt enorm slecht geimplementeerd. Je kan niet van balk naar balk springen met de spring knop. Nee, je moet je joystick de richting op duwen waar je heen wilt en dan springt ze vanzelf. Waarom is dit zo gemaakt. Waarom niet gewoon de richting op springen? Als je dat doet spring je er dus altijd naast of overheen. Ook al meerdere keren meegemaakt dat ze aan de bovenkant van een ladder niet op het platform wil klimmen.

Er zitten puzzels in de game, maar de game neemt je zo aan het handje mee.. Of Eloy verteld wat je moet doen of de game doet dit. Als je een batterij ergens moet plaatsen, kan je niet een andere kant op lopen met de batterij want dan zegt Eloy, ik moet niet te ver weg lopen met de batterij. Je kan alleen de andere kant op, dus dan weet je al wat je moet doen..

De presentatie in de game is erg goed, side quests zijn ook goed uitgewerkt. Maar gameplay wise vind ik het bijna een ps3 game. Zoals bij de eerste AC game waar klimmen nog niet goed uitgewerkt is. Hadden ze niet even hulp aan Naughty dog kunnen vragen?

Tot nu toe vond ik deel 1 eigenlijk beter, ik merk dat ik heel erg geïrriteerd raak aan bepaalde gameplay elementen. Het is verder ook weinig uitdagend. Alle missies kosten vrij weinig moeite om er doorheen te komen.

Tot nu toe wel 1 van de mindere exclusives van de ps5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nyarlathotep schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Nog meer mensen trouwens die last hebben van verdwijnende vissen? Lastig om zo die ingredienten te verzamelen. Dus ook daar ben ik maar mee gestopt...
Ja, ik moest even wat Moonfishjes vangen, maar die verdwenen als sneeuw voor de zon. Maar snel button bashen op driehoekje en uiteindelijk kwam ik er mee weg. Wel redelijk irritant.

De upgrades van de legendary zut, ik heb alleen een armor en Death seekers shadow, zijn wel heel erg “duur” qua tijd en het vinden van de juiste vijanden. Ik denk dat ik het laat voor wat het is en de main story af ga maken.

- Races heb ik er 1 van gedaan, maar die vind ik gewoon irritant
- Hunting grounds heb ik er 2 van gedaan, maar nooit een groot fan van geweest
- Arena: genoeg gedaan voor deze legendary zut
- Pits: wat een drama zeg, je doet de combos ongeveer altijd verkeerd omdat je er een microseconde naast zit.

Maar ik vind de game werkelijk geweldig, omdat er voor mij echt veel meer dan genoeg over blijft om wel te doen. En ik heb geen zin om vast te komen te zitten in een puzzel en verhaal dus stoor me ook niet zo aan de wat overmatig praterige Aloy die wel net iets teveel hints geeft… (Het blijft een vrouw natuurlijk…. Oh dat mag je allemaal niet meer zeggen want grapjes kunnen niet meer, foei Hann1BaL! Cancel cancel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Voor de melee pits heb ik gewoon maar wat youtube filmpjes opgezocht, want er waren een paar waarbij de beschrijving domweg niet klopte :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03:47
Van het weekend ZD uitgespeeld nu halverwege de dlc en kijk uit naar FB. Echter heb ik ZD op pc gespeeld in 1440p op gemiddeld 100fps ultra(dlss etc) op 4k oled tv. Ik heb nog een ps4 staan en twijfel of ik FB hierop zal spelen gezien 1080p maar vooral 30fps. Misschien wachten tot ik een ps5 bemachtig of, totdat hij uitkomt op de pc? :p

over het algemeen zijn de reacties wel positief over de ps4 variant maar goed 30fps staat me meer tegen de graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tweakwondo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:44:
Van het weekend ZD uitgespeeld nu halverwege de dlc en kijk uit naar FB. Echter heb ik ZD op pc gespeeld in 1440p op gemiddeld 100fps ultra(dlss etc) op 4k oled tv. Ik heb nog een ps4 staan en twijfel of ik FB hierop zal spelen gezien 1080p maar vooral 30fps. Misschien wachten tot ik een ps5 bemachtig of, totdat hij uitkomt op de pc? :p

over het algemeen zijn de reacties wel positief over de ps4 variant maar goed 30fps staat me meer tegen de graphics
Dat is heel persoonlijk en ik geil niet zo op FPS, maar since ik de PS5 op performance mode heb gezet kan ik niet meer terug naar 30 FPS. Dat is mij te stroperig voor geen merkbaar kwaliteitsverschil. Als ik zeg merkbaar: dan doel ik op het feit dat als ik rondloop ik niets kan noemen waar ik het aan merk. Ik heb de vergelijkingsvideos online gezien, maar zelfs dan moet ik echt turen voordat ik wat zie.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat het op de PS4 niet helemaal je ding is. Koop een disc, probeer, werkt het niet verkoop de disc. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Hann1BaL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:40:
[...]

Dat is heel persoonlijk en ik geil niet zo op FPS, maar since ik de PS5 op performance mode heb gezet kan ik niet meer terug naar 30 FPS. Dat is mij te stroperig voor geen merkbaar kwaliteitsverschil. Als ik zeg merkbaar: dan doel ik op het feit dat als ik rondloop ik niets kan noemen waar ik het aan merk. Ik heb de vergelijkingsvideos online gezien, maar zelfs dan moet ik echt turen voordat ik wat zie.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat het op de PS4 niet helemaal je ding is. Koop een disc, probeer, werkt het niet verkoop de disc. Opgelost.
Op vergelijkingsvideo's kun je het verschil ook slecht zien vind ik. Als ik thuis achter de TV zit en wissel tussen performance en fidelity vind ik het verschil echt enorm. Ik weet niet helemaal wat Guerrilla met die performance mode heeft gedaan maar het verschil in scherpte van de textures vind ik dermate groot dat ik de 30 fps maar gewoon geaccepteerd heb.

Ik heb zelf ook screenshots gemaakt van de verschillende modes en ze vergeleken en dan lijkt het verschil op de een of andere manier kleiner. Tijdens het spelen vind ik het verschil in scherpte echt aanzienlijk merkbaar.

Deze site laat het verschil trouwens best goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Op vergelijkingsvideo's kun je het verschil ook slecht zien vind ik. Als ik thuis achter de TV zit en wissel tussen performance en fidelity vind ik het verschil echt enorm. Ik weet niet helemaal wat Guerrilla met die performance mode heeft gedaan maar het verschil in scherpte van de textures vind ik dermate groot dat ik de 30 fps maar gewoon geaccepteerd heb.

Ik heb zelf ook screenshots gemaakt van de verschillende modes en ze vergeleken en dan lijkt het verschil op de een of andere manier kleiner. Tijdens het spelen vind ik het verschil in scherpte echt aanzienlijk merkbaar.

Ik vind dat verschil echt minimaal. En persoonlijk vind ik de performance mode er fijner uitzien. Vind de haarscherpe graphics van high fidelity minder relaxt kijken dan de ietwat geblurde graphics van performance mode. Daarnaast hecht ik meer waarde aan vloeiende en hoge FPS dan aan graphics.

Gelukkig is het in te stellen zodat iedereen het kan spelen op de manier die het beste past bij de wensen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:00:
[...]
Tot nu toe vond ik deel 1 eigenlijk beter, ik merk dat ik heel erg geïrriteerd raak aan bepaalde gameplay elementen. Het is verder ook weinig uitdagend. Alle missies kosten vrij weinig moeite om er doorheen te komen.

Tot nu toe wel 1 van de mindere exclusives van de ps5.
Hier herken ik mij volledig in. Deel 1 was lekker verfrissend en nieuw. Verhaal vond ik ook leuk. Ik was echt fan van deel 1 en enorm hyped voor deel 2. Eigenlijk viel dat best tegen nu ik de game zo'n maand geleden heb uitgespeeld. Grafisch meer dan dik in orde, maar het is wat mij betreft gewoon veel meer (te veel) van hetzelfde en geen vernieuwing in de game. Dan vind ik het best een karig spel. De nieuwe gameplay elementen die er dan zijn, vind ik absoluut niet geslaagd. De ropecaster is toch enorm cheesy. Je kunt objecten met een kruis naar je toe trekken... hoezo hebben objecten überhaupt een kruis? Sowieso zijn ze gek op kruizen (worden ook klimbare objecten mee aangeduid)... zal wel iets Amsterdams zijn.

Het klimmen is helemaal kapot in deze game, echt enorm frustrerend en je moet het vreselijk veel doen. Waarom gewoon niet het volledige free climbing uit Assassins creed? Dat werkt tenminste lekker vlot. Bij HFW zat ik allemaal maar op knoppen te rammen, omdat Aloy toevallig dat steentje niet kan pakken of gewoon weigert te springen. En dan doet ze ineens wat je niet wil en pleur je weer naar beneden, echt ongelooflijk slecht.

Deeltje 3 mogen ze van me houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2022 16:30 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEROENrgfgf schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Die performance mode is stuk lijkt het wel. Heel veel shimmering wat nog steeds niet opgelost is, veel pop in etc. Resolutie modus is prima.

Deze gast laat het in zijn video's ook goed zien:

Inmiddels ben ik gewend aan de resolutie mode en kan ik prima op 30fps spelen.

Andere ding wat mij opvalt, als het wat mistig of regenachtig is dan worden de kleuren heel grauw. Vreemde manier van laten zien dat het weer anders is. Ik vind het er niet mooi uit zien. Hier bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m30lae9i05y_GGBVi02bCwRiyUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kv4IH1pb7ENlYU9Pp8NckbWo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:25:
[...]

Hier herken ik mij volledig in. Deel 1 was lekker verfrissend en nieuw. Verhaal vond ik ook leuk. Ik was echt fan van deel 1 en enorm hyped voor deel 2. Eigenlijk viel dat best tegen nu ik de game zo'n maand geleden heb uitgespeeld. Grafisch meer dan dik in orde, maar het is wat mij betreft gewoon veel meer (te veel) van hetzelfde en geen vernieuwing in de game. Dan vind ik het best een karig spel. De nieuwe gameplay elementen die er dan zijn, vind ik absoluut niet geslaagd. De ropecaster is toch enorm cheesy. Je kunt objecten met een kruis naar je toe trekken... hoezo hebben objecten überhaupt een kruis? Sowieso zijn ze gek op kruizen (worden ook klimbare objecten mee aangeduid)... zal wel iets Amsterdams zijn.

Het klimmen is helemaal kapot in deze game, echt enorm frustrerend en je moet het vreselijk veel doen. Waarom gewoon niet het volledige free climbing uit Assassins creed? Dat werkt tenminste lekker vlot. Bij HFW zat ik allemaal maar op knoppen te rammen, omdat Aloy toevallig dat steentje niet kan pakken of gewoon weigert te springen. En dan doet ze ineens wat je niet wil en pleur je weer naar beneden, echt ongelooflijk slecht.

Deeltje 3 mogen ze van me houden.
Ik heb een beetje killzone shadow fall gevoel bij deze game. Lijkt wel alsof de game de launch date moest halen. Beide games waren launch games in het eerste jaar van een nieuwe console en bij beide games denk ik, mwah. Dit is het niet helemaal. Ik vi d guerrilla heel erg fluctueren qua kwaliteit.

Killzone was maar een matige game, killzone 2 was echt een hele toffe game. Killzone 3 was meer van hetzelfde. Killzone shadow fall was ook redelijk matig. Daarna kwam zero Dawn en dat was weer een goede game. En nu dit..

Ik vind het niet de beste studio die Sony heeft. Geef mij maar insomniac, sucker punch of Naughty dog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:33:
[...]
Die performance mode is stuk lijkt het wel. Heel veel shimmering wat nog steeds niet opgelost is, veel pop in etc. Resolutie modus is prima.
Technisch is deze game niet helemaal lekker. Guerilla had moet gewoon kiezen voor een 1440p native resolutie voor de performance mode. Nu is het een 1800p CB resolutie. Geen idee vanaf welke interne resolutie geupscaled wordt, maar de performance mode is inderdaad niet om aan te gluren. Heb heel lang zitten klooien met die resolution of performance mode. Deel 1 heb ik op 30fps gespeeld en dat voelde gewoon smooth. De motion blur in de game was echt too much en lijkt wel kapot. Helemaal in combinatie met camera shake. Dat heb ik bij HZD (of überhaupt een PS game) nooit gehad. Ik heb dus een tijd in performance mode gespeeld, maar ergerde me aan de shimmering en enorm lage resolutie van reflecties. Op een gegeven moment wel een setting (ingame en in de tv) gevonden waarin de resolution mode smooth aanvoelde en toen was het prima, maar out of the box vond ik de resolution mode compleet onspeelbaar. Dat heb ik op de PS4(pro) nog nooit gehad.

[ Voor 43% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 12:12
Hjanssen10 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:34:
Haha kut is dat stuk. Ik had de 1e keer precies hetzelfde. In plaats van dat je luistert wat je moet doen , ging ik blind achter de marker aan. Die marker is daar alleen een bug. Die zit ergens midden in het water, diep onderwater.

Toen ik terug liep naar de start zag ik dat er een heel spoor in het zand loopt van die bal. Die missie marker is het probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mO-PAMR8ZiOlGJkml6N4n2yN0Qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFFflIqluTCEI8snkOSB9dvd.jpg?f=fotoalbum_large

1.013 update is nu beschikbaar.

Een probleem was, dat wanneer je Apex Grimhorn niet tijdens side-missie had gescand, je die niet meer kon scannen en dus spel niet 100% compleet kreeg. Want je moet o.a. alle machines en varianten scannen, om spel op 100% te krijgen.

Nu met 1.013 update, kan je een willekeurige machine scannen en dan komt de apex Grimhorn alsnog bij je gescande machines.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yo8mOlaLSkHcu_x6aj8XmbwTf6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrRWdZygCgBSLF7gGU0rM7Th.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dus 100/100% en wachten op DLC :)

[ Voor 20% gewijzigd door SuperVeloce op 06-05-2022 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
Gezien ik de story een beetje ge-rushed heb wel veel side quests e.d. gedaan maar duidelijk niet op een volgorde zoals het spel het had bedoelt. Kom ineens een NPC tegen na het afmaken van een quest die ik nog nooit eerder ben tegen gekomen.

Terwijl de cinematic wel dat impliceerd.

Dus wacht op DLC en of New game Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben nu ook bij de endgame missie aanbeland, en ergens ben ik wel blij...

Er zit een hele hoop content in dit spel, en het kan soms nogal afleiden. Gelukkig heb ik me alsnog redelijk kunnen focussen ondanks de soms vele missies die open stonden. Verhaaltechnisch zit het allemaal weer puik in elkaar.

Wat frustratiepuntjes in dit spel:
- Vijanden zijn redelijk makkelijk te 'cheesen' zonder dat je dit bewust doet. Ga ergens achter staan en ze kunnen hun aanvallen niet doen. En schieten maar.
- Op Hard mode spammen de vijanden gewoon vaak dezelfde attacks met (stun)locks tot gevolg. Ook kunnen vijanden wel erg vaak dikke aanvallen doen, en zijn ze vanop afstand snel bij je. Dodgen lukt bijna niet.
- Grafische onvolkomendheden op performance mode. De al vaker aangehaalde korreligheid.
- De verdwijnende vissen bug
- combo's zijn vreselijk slecht geïmplementeerd, vooral in de Pits.

Ik zal er nog wel wat gemist hebben. Ik ga de 100% zeker niet halen want ik heb een hekel aan grinden. En dan heb ik die legendary items gemaxed... Ik heb het spel uitgespeeld dus ga er niks meer mee doen.

En dan maar wachten op de DLC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29

TDB

Spel is nu voor € 49,95 bij Amazon.nl en bij Bol.com (voor select leden)

[ Voor 36% gewijzigd door TDB op 10-05-2022 08:35 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hulleman schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:58:
[...]

Technisch is deze game niet helemaal lekker. Guerilla had moet gewoon kiezen voor een 1440p native resolutie voor de performance mode. Nu is het een 1800p CB resolutie. Geen idee vanaf welke interne resolutie geupscaled wordt, maar de performance mode is inderdaad niet om aan te gluren. Heb heel lang zitten klooien met die resolution of performance mode. Deel 1 heb ik op 30fps gespeeld en dat voelde gewoon smooth. De motion blur in de game was echt too much en lijkt wel kapot. Helemaal in combinatie met camera shake. Dat heb ik bij HZD (of überhaupt een PS game) nooit gehad. Ik heb dus een tijd in performance mode gespeeld, maar ergerde me aan de shimmering en enorm lage resolutie van reflecties. Op een gegeven moment wel een setting (ingame en in de tv) gevonden waarin de resolution mode smooth aanvoelde en toen was het prima, maar out of the box vond ik de resolution mode compleet onspeelbaar. Dat heb ik op de PS4(pro) nog nooit gehad.
Ik vind performance mode echt prima. Bijna geen verschil met resolution mode terwijl het zoveel soepeler aanvoelt en daardoor lekkerder speelt. Door de enorme kleine verschillen in looks is het het niet waard om op de trage 30 FPS te spelen.

Deel 1 op de PS4Pro op 30 FPS vond ik echt helemaal prima speelbaar maar HFW op 30 FPS in resolution mode is 1 groot schokfeest. Ik geniet dus van performance mode.

Je bent niet de enige die het over de shimmering heeft, maar ik ervaar dit niet.
Deze post is niet om te zeggen dat jij het verkeerd hebt, maar dat het voor een groot deel wel gewoon mening is en hoe je het persoonlijk ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik heb het op de resolution mode gespeeld en niks schokken. Gewoon vloeiend all the way ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
-SaveMe- schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:46:
Ik heb het op de resolution mode gespeeld en niks schokken. Gewoon vloeiend all the way ...
Hier ook gewoon vloeiend, 0 problemen (PS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Ik vind performance mode echt prima. Bijna geen verschil met resolution mode terwijl het zoveel soepeler aanvoelt en daardoor lekkerder speelt. Door de enorme kleine verschillen in looks is het het niet waard om op de trage 30 FPS te spelen.

Deel 1 op de PS4Pro op 30 FPS vond ik echt helemaal prima speelbaar maar HFW op 30 FPS in resolution mode is 1 groot schokfeest. Ik geniet dus van performance mode.

Je bent niet de enige die het over de shimmering heeft, maar ik ervaar dit niet.
Deze post is niet om te zeggen dat jij het verkeerd hebt, maar dat het voor een groot deel wel gewoon mening is en hoe je het persoonlijk ervaart.
Erg fijn dat jij de performance mode als prima ervaart, maar dan ben ik wel benieuwd op wat voor afstand en op wat voor scherm je dan speelt. Ik durf wel te stellen dat de shimmering, en enorm lage resolutie van o.a. reflecties, niet iets persoonlijks is. Normaal gesproken ben ik daar niet zo gevoelig voor, maar het verschil in beeldkwaliteit tussen performance mode en resolution mode is erg groot in deze game. Daarom wil je deze game eigenlijk op resolution mode spelen, maar de 30fps loopt mij niet lekker vloeiend (uiteindelijk wel voor elkaar gekregen door tv settings te veranderen). Dat herken ik niet uit het PS4 tijdperk. Digital Foundry geeft ook aan dat zij de resolution mode boven de performance mode verkiezen en eigenlijk verkiezen zij altijd 60fps boven 30fps. Dat zegt wel iets over de staat van de performance mode.

Als ik kijk naar een game als Spiderman Miles Morales, R&C rift apart of Demon Souls remake is het bijna een nobrainer om voor de performance (soms zelfs met RT) te kiezen. Dat ziet er allemaal snaarstrak uit. Guerilla heeft de performance mode bij HFW niet lekker voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Hulleman 2m afstand op een 55” 4k LCD tv.
Als je verder zoekt zie je dat genoeg mensen de performance mode verkiezen boven resolution. Ik ben geen vreemde eend in de bijt. Ik heb geprobeerd videos te zoeken die het probleem laten zien, maar ik zie het probleem gewoon niet :)

Voor R&C ben ik het met je eens en heb ik al eerder aangegeven. Dat speelde ik met RT aan op 30 FPS en vond ik heerlijk soepel spelen. Dat lukte met HZD ook op de PS4, maar voor mij niet met HFW op de PS5. Ik ben tevreden met de Performance mode. Ik vind het er geweldig uitzien. Dus ik vind dat de performance mode prima is.

Daarmee ontken ik niet dat er mensen zijn die problemen ervaren en dat storend vinden. Alleen vind ik dat niet. Lekker toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Hann1BaL schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:50:
Daarmee ontken ik niet dat er mensen zijn die problemen ervaren en dat storend vinden. Alleen vind ik dat niet. Lekker toch?
Uiteraard niks mis mee d:)b
Sterker nog, beter zelfs. Ik had graag jouw ervaring gewild. Was er wat gefrustreerd over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
Ben normaal ook niet kritisch. Nog nooit last gehad van 30FPS. Nu ook niet, behalve als ik hem op 60 zet en dan na 5min spelen terug ga. Dat stoort 15 minuten en de 30 uur die ik er in heb zitten totaal geen last meer van.

Het verschil in graphics daarentegen vind ik wel groot. Op performance is de draw distance oké maar super onscherp. Textures ook matig.
Normaal zie ik niet zoveel verschil als het maar scherp is, maar dat is dit bij verre na.

Moet wel zeggen dat ik vaak een eetkamerstoel pak en 1,5 meter voor de 55 inch oled ga zitten.
Lekkere immersie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ikzelf vond de resolution mode echt onspeelbaar. Je zit bijna naar een diashow te kijken.
Overigend vond ik dat al met HZD op de PS4, die ik toen even bij een vriend had gespeeld.
De grootste plus van de PS5 is voor mij dan ook dat je bijna alle games op 60FPS kan spelen.
Behalve Red Dead Redemption 2. Die ga ik dan ook niet verder spelen totdat er een patch komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperVeloce
Snap jullie PS5's niet, hier gewoon vloeiend en snel op resolution mode, icm LG OLED CX met goede HDMI 2.1 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
SuperVeloce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:14:
Snap jullie PS5's niet, hier gewoon vloeiend en snel op resolution mode, icm LG OLED CX met goede HDMI 2.1 kabel.
Ik snap jouw ogen niet :+

Veel over gezegd en geschreven al. HFW op 30fps is bij mij out of the box gewoon niet zo vloeiend als bij andere titels die ik op 30fps heb gespeeld. Ik heb dat opgelost door de motion blur op low te zetten (default stand vind ik echt niet te doen, zoveel blur), camera shake uit te zetten en Trumotion op de TV in te schakelen (dejudder op standje 3). Op de game- of PC modus vond ik het nog steeds niet prettig. Daarnaast vind ik HDR in die modi echt vreselijk lelijk, veel te donker.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 13-05-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Spel ligt al poos klaar om mee te beginnen. Maar we zijn eindelijk gestart. Wat ziet dit er heerlijk uit zeg op de PS5. Nou de intro zit erop!

Ik ga is ronddwalen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

SuperVeloce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:14:
Mensen ervaren zaken gewoon anders. Ik kon op de PC prima op 40-50hz spelen, maar anderen moesten meer Hz want anders werkt het niet.
Gewoon vooral lekker ervaren hoe jij het fijn vindt. Dat is nu net het voordeel van de PS5: Heel veel games geven je de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb vandaag een PS5 gekocht, helaas verplicht een bundel met Horizon FW. Heb nu +- 30 minuten gespeeld en tot nu toe vind ik er echt niets aan. Voorgangers heb ik ook niet gespeeld, volgens mij mis ik daardoor ook wel wat achtergrond info.
Wat denken jullie, even doorbijten, of is het gewoon geen game voor mij?

Snap ook niet dat mensen het er goed uit vinden zien, de spelwereld an zich is wel mooi, maar dat gezicht bijvoorbeeld van de main character lijkt wel een tekenfiguur of zo, ziet er echt niet uit :S

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Workingtitle
Eerst zero Dawn spelen denk ik.
Overigens 30min is niks. Dan zit je nog in de "tutorial" lineaire fase. Pas na de "ontmoediging" komt het een beetje op gang imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
miicker schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:43:
Snap ook niet dat mensen het er goed uit vinden zien, de spelwereld an zich is wel mooi, maar dat gezicht bijvoorbeeld van de main character lijkt wel een tekenfiguur of zo, ziet er echt niet uit :S
Ligt dan aan je tv of instellingen denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Gisteren heb ik de game uitgespeeld. Geen 100%, maar daar ben ik sowieso niet zo van Inmiddels 100% binnen :+ . Ik heb wel met heel veel plezier de credits zitten kijken.

spoiler:
Dwars door heel de forbidden west vliegen op die sunwing is een feest voor het oog. Prachtig!

Wat vind ik er van?

Prachtige game van voor tot achter. Heel veel van de elementen van deel 1 zijn opgepakt en verbeterd:
- De animaties
- Graphics (omg de graphics...)
- Quest design
- Sidequest stories
- 'Filler content' design (tallneck puzzels, cauldrons etc.)
- World design
- Combat, in de zin dat het meer gepolijst voelt

Elementen die ik minder vind t.o.v. deel 1:
- Main story (in deel 1 was het mysterie de drijvende factor, dat miste hier)
- Combat, in de zin dat het nodeloos gecompliceerd is gemaakt en problemen heeft met consistency
- Muziek, deze was gevoelsmatig veel minder herkenbaar en memorabel dan in deel 1 :?

Met name de combat vond ik nogal een mixed bag. Je speer is waardeloos in je dagdagelijkse bezigheden, bizar weinig damage. De overdosis aan valor surges en adrenaline abilities zorgde dat ik juist een one-trick pony werd. Een Apex Slaughterspine met 4 pijlen omleggen is gewoon te sterk om te negeren. Maar mijn grootste 2 gripes zijn als volgt:
- Als Aloy tegen de grond wordt gemept kan ik koffie gaan zetten, want het duurt een eeuwigheid voordat ze weer opstaat. My god, iets minder Astma aub.
- Pijlen gaan soms niet de kant op die ze moeten. Ik heb echt te vaak gehad dat het puntje van mijn crosshair middenin de gewenste soft spot zat bij het loslaten van de pijl, maar heel vaak ging de pijl een totaal andere kant op. Why...

Maar goed, dat terzijde is het een parel van een game. De sterke kanten maken de minder sterke kanten meer dan goed. Ik heb intens genoten, en zou iedereen aanraden die van open world games houdt deze te spelen. Deze staat bijna helemaal bovenaan wat betreft kwaliteit. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
SuperVeloce schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:35:
[Afbeelding]

1.013 update is nu beschikbaar.

Een probleem was, dat wanneer je Apex Grimhorn niet tijdens side-missie had gescand, je die niet meer kon scannen en dus spel niet 100% compleet kreeg. Want je moet o.a. alle machines en varianten scannen, om spel op 100% te krijgen.

Nu met 1.013 update, kan je een willekeurige machine scannen en dan komt de apex Grimhorn alsnog bij je gescande machines.

[Afbeelding]

Nu dus 100/100% en wachten op DLC :)
Hoeveel uur heb je hierover gedaan?
Ik zit momenteel op 75 uur en 36% complete (niet lachen :') )

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Hier ook uit. Echt wel weer een pareltje.

Heb in de legenda alles uitgezet op de markeringen van de missies en de kampvuren na.
Lekker verkennen en neem dan op de koop toe dat ik niet alles speel of zie.

Na 43 uur alle hoofdmissies gehad, zo te zien heb ik 1 side-missie gemist. En de helft van de errands gedaan. Prima ervaring zo. Echt heerlijke wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
2,5 uur gespeeld, net zo leuk als de eerste. Veel te vroeg om te oordelen natuurlijk, maar de machines zijn weer briljant en de gamewereld ziet er goed uit. Hopelijk hebben ze side content aangepakt, maar afgaande op reviews moet dat goedkomen.
Ik heb een LG G1, gaming mode werkt voor geen meter met deze game en de standaard HDR instellingen in het spel kloppen ook niet. Resolution mode gaf me hoofdpijn en performance mode zag er belabberd uit. Na wat spelen met de settings draait de resolution mode net zo goed/slecht als op de PS4 pro (ziet er wel erg mooi uit) en de performance mode ziet er ook best uit (veeeeel soepeler uiteraard). Ik denk dat ik de performance mode ga aanhouden, ziet er nog goed uit voor een console en draait lekker in een actie game.
Wel moet ik bekennen dat ik wat teleurgesteld ben met de graphics in resolution mode, misschien waren mijn verwachtingen toch te hoog. Ik hoop dat de echte PS5 spellen in de toekomst een stuk beter zullen zijn. Ik ga het niet vergelijken met mijn PC, maar omver geblazen ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@mister_S, de resolution mode vind ik er wel echt next-gen uitzien. Jammer dat die 30fps mode out of the box op de ps5 niet zo vloeiend loopt en de performance mode er niet next-gen uitziet. Wat bij de resolution mode bij mij hielp, camera shake uit zetten, motion blur op low. In je tv niet de game modus gebruiken, maar de modus die je voor films gebruikt. Of iig een modus die een goede beeldkwaliteit laat zien. Dan trumotion inschalen, dejudder op 3 en deblur kan op 10. Dan heb je motion interpolatie zonder hinderende artifacts. Althans, zo ervaar ik dat. De 30fps vond ik dan soepel genoeg aanvoelen, zoals ik van de ps4pro gewend was.

Veel plezier met de game iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik denk dat ik te hoge verwachtingen had na de reviews. De fidelity van de resolution mode op 60fps was mijn verwachting eigenlijk. Draw distance met de resolution mode is bijvoorbeeld best laag.
Goed spel verder, de intro was wel slecht gedaan. Nu ziet het er wel erg goed uit en de verbeteringen t.o.v. deel 1 zijn overduidelijk.

Ik heb de MQ Death's Door voltooid, ik neem aan dat ik nog redelijk aan het begin ben, het spel wordt steeds beter. In elk aspect beter dan het origineel, goede sequel. De mysterie is natuurlijk wel wat weg zoals met elke sequel, maar ze hebben alles verbeterd waar ik een probleem mee had.

[ Voor 40% gewijzigd door mister_S op 28-05-2022 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
New game+ update is er, met ook 3 nieuwe trophies.

https://www.gematsu.com/2...ulty-update-now-available

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqBrX53V5UYAK5BwXe3cuHCk36s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0szVWbCAV6Qn3zBEMTn8w2y.jpg?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqV4yuAqrDl4ocqpZT1M4Qm7Q-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLzvIX8q8qDuwYMU9yvaguZp.jpg?f=fotoalbum_large
Daar gaat m'n 100%, met de nieuwe update 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Heb het idee dat na de update performance mode veel mooier oogt dan in het begin. Zit op de helft en speel sinds het begin op resolution mode maar nu heerlijk op performance. Ondanks dit blijft het genieten! Heerlijke game.

[ Voor 3% gewijzigd door _VooDooMen_ op 03-06-2022 18:31 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Benieuwd naar de nieuwe wapens. Net begonnen met een ultra hard run. Moet toch eens gaan specialiseren in een build want merk dat ik relatief weinig schade doe nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
_VooDooMen_ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:30:
Heb het idee dat na de update performance mode veel mooier oogt dan in het begin. Zit op de helft en speel sinds het begin op resolution mode maar nu heerlijk op performance. Ondanks dit blijft het genieten! Heerlijke game.
Toevallig slinger ik hier de PS5 ook weer aan om verder te gaan met dit avontuur. Gelijk is even checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
_VooDooMen_ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:30:
Ze hebben in de patch 1.14/1.15 de ‘shimmering’ problemen aangepakt en met veel succes moet ik zeggen. De eerste paar uur wisselde ik heel de tijd tussen resolution en performance mode om uiteindelijk het spel maar uit te spelen in de resolution mode. Performance was wel lekker vloeiend maar echt totaal niet scherp.

Dat probleem hebben ze nu aangepakt door native 1440p te gebruiken ipv 1800p CB zeggen sommigen. Het verschil is enorm vind ik zelf. Ik kan nu amper het verschil tussen de twee modi zien terwijl het daarvoor super duidelijk was dat de performance mode echt tekort schoot. Echt fijn dat ze hier wat aan gedaan hebben.

Edit: Op de officiële PlayStation Blog staat dat de Temporal Anti Aliasing is vernieuwd en dat dit voor de betere beeldkwaliteit moet zorgen. Het 1440p native vs. 1800p CB vind ik ook nergens terug in geschreven bronnen.

[ Voor 10% gewijzigd door JEROENrgfgf op 06-06-2022 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmmm... Misschien toch maar een nieuwe Game+ starten. Dat kan toch gewoon als je het spel op Hard hebt uitgespeeld?
Overigens vermoed ik dat de mensen die zeggen dat de performance mode heel soepel loopt, de beeldverbeteraars (smooth motion) op hun tv aan hebben staan.

Edit: @BUwe Ik bedoel de resolution mode natuurlijk 8)7 De performance mode loopt super vloeiend. Resolution mode is bagger.

[ Voor 19% gewijzigd door Nyarlathotep op 08-06-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUwe
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-08 16:31
Nyarlathotep schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:22:
Overigens vermoed ik dat de mensen die zeggen dat de performance mode heel soepel loopt, de beeldverbeteraars (smooth motion) op hun tv aan hebben staan.
Ik heb toch meerdere analyse-video's langs zien komen waarbij men strak 60 fps haalt, met heel soms een drop naar 59 of 58. Zowel voor als na 1.14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Ze zijn ook bezig met een 40FPS mode. :)
Additionally, there’s a new Herbalist vendor who sells animal parts, and we’ve revamped Temporal Anti-Aliasing to improve the visual fidelity of our Performance mode on PS5 and rendering on PS4 Pro. We’re already working on an upcoming patch which will include VRR support and a 40FPS Mode, so stay tuned for more.
https://blog.playstation....pdate-including-new-game/

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 10-06-2022 15:52 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeHZz8uHppMtijdkBaZeyvUV6Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWVAPAk7RRZ76nWX9DkfUgiV.jpg?f=fotoalbum_large

Met de patch ziet het er allemaal een stuk beter uit! Sommige karakters herken je gewoon echt niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb er inmiddels bijna 40 uur in zitten, geweldig spel. In alle aspecten beter dan de eerste. Ze hebben bijna alle middelmatige punten van de eerste aangepakt, zo hoort een vervolg te zijn. Ziet er nu ook prachtig uit in performance mode. Geen idee wat ze precies hebben veranderd, ik heb me er niet in verdiept, maar het verschil na patch 1.16 is erg groot met ervoor.

Enige minpunt voor mij is dat levellen wel erg snel gaat. Ik speel op hard, als je hier en daar wat andere dingen doet ben je zo te sterk voor de verhaallijn. Ik probeer me nu meer op de MQ te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007

Superkiwi

Hoi doei

Raem schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:30:
[...]

[Afbeelding]

Met de patch ziet het er allemaal een stuk beter uit! Sommige karakters herken je gewoon echt niet meer terug.
Dan toch maar eens uit het plastiek halen binnenkort :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Forbidden West dezelfde camera movement als Zero Dawn? Het duizelde me werkelijk waar voor de ogen tijdens HZD. De camera in deel 1 switched continu van linker- naar rechterschouder. Hopelijk is daar een fix voor gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
@Verwijderd Je kan de camera fixeren. Dit heeft voor m'n vriendin de duizeligheid opgelost.
Zelf geen last van, ik ervaar het als prettig.

---

Gisteren new game + [ultra hard] gestart (en afgerond) voor de trofee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqwy3zsr-qHmUCVzFKaC6RfnPKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubuWBXxIaqEWhKvf5rfWwPc1.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie dat van plan is:
spoiler:
Je krijgt niet voldoende Champion Tokens uit (enkel) de main story om alle nieuwe wapens/verfjes/tattoos te kopen.
Farmen op ultra hard is niet te doen.
Na ultra hard kan je je tokens en/of wapens meenemen naar de volgende new game + maar wellicht handiger om dat andersom te doen en eerst een easy playthrough te doen.

Als je ultra hard wilt speedrunnen heb je wapens in alle elementen nodig. Als je eigenwijs bent, zoals ik, dan is dat kans aanzienlijk groot dat een bossfight (lees: Slaughterspine :/ ) nét wat langer duurt dan dat je gepland had.

Eenmaal aangekomen bij de final boss miste ik skills om de trofee te verdienen. :+
Ik had de game niet meer gespeeld sinds eind maart, dus geheel terecht. De final bossfight voelde voor mij als Nioh NG+4 underpowered. Uiteindelijk dus toch gelukt nadat ik al de moves (opnieuw) geleerd heb en een semi-cheese had gevonden.
Ik vind het een heerlijke game.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Een vraagje. Kan je ergens in een setting Aloy laten stoppen met het steeds verraden van wat er moet gebeuren ? Ik wil zelf alles uitvogelen maar elke keer kan zij haar klep niet houden en vertelt wat er moet gebeuren. Ik speel het op de ps5 en het is bloedje irritant zo. Het haalt voor mij alle spanning weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@innerchild Je kan onder Accessibility -> speech volume alleen iedereen muten.
Vervelende is dat alle geluidjes die Aloy maakt tijdens acties dan ook weg zijn.

Ik stoorde mij ook daaraan, long press op de mic button op je controller als je een puzzel/Ruin gaat doen was mijn oplossing.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
Raymond P schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:52:
@innerchild Je kan onder Accessibility -> speech volume alleen iedereen muten.
Vervelende is dat alle geluidjes die Aloy maakt tijdens acties dan ook weg zijn.

Ik stoorde mij ook daaraan, long press op de mic button op je controller als je een puzzel/Ruin gaat doen was mijn oplossing.
Dank maar als ik dat doe dan hoor ik ook de dialogen niet meer. Dit haalt voor mij echt de spanning weg. Voel mij nu net een kleuter die aan het handje moet worden mee genomen. Het vage is is dat ik in horizon zero dawn er eigenlijk niet zo een issue mee had. Nu is het echt bloedje irritant. Guerilla fix het aub !!! Geef ons een optie om dit uit te zetten !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
innerchild schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:53:
Een vraagje. Kan je ergens in een setting Aloy laten stoppen met het steeds verraden van wat er moet gebeuren ? Ik wil zelf alles uitvogelen maar elke keer kan zij haar klep niet houden en vertelt wat er moet gebeuren. Ik speel het op de ps5 en het is bloedje irritant zo. Het haalt voor mij alle spanning weg.
Dat zijn toch alleen losse kreten, zoals "I need to get up this ledge..", of iets dergelijks? Die komen nauwelijks voor (ben pas een uurtje of 4 bezig, daar niet van). Zo erg spoilerig zijn ze toch niet?
Het is echt niet de vraag waar je heen moet, maar meer hoe je er heen moet. En daar geeft ze vrij weinig over prijs imho.

Verder, wel een topgame! Deel 1 helaas iets te snel gerushed voor mijn gevoel toentertijd, maar met recaps van de story te hebben gekeken heb ik wel weer zin in een nieuw avontuur. Net de Zion Lodge gehad met de bijbehorende ruin, nadat je Erand hebt gesproken.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@enira Helaas, neen. Het komt geregeld voor dat Aloy of companion je vertelt hoe voordat je uberhaubt de kans hebt gehad het verkeerd te doen.
Behalve als je voor een passcode paal staat, dan is het erg stil. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-dog
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-07-2022
Hallo allemaal, ik ben nieuw op tweakers.
Ik snap een paar dingen in forbidden west niet, waaronder: ontmantelen? Waar vind ik een uitgebreide handleiding?
En wanneer kan ik de drankjes (medicijnen) gebruiken? Of moet ik daar ook een quest voor doen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).
Gr. Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
enira schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Dat zijn toch alleen losse kreten, zoals "I need to get up this ledge..", of iets dergelijks? Die komen nauwelijks voor (ben pas een uurtje of 4 bezig, daar niet van). Zo erg spoilerig zijn ze toch niet?
Het is echt niet de vraag waar je heen moet, maar meer hoe je er heen moet. En daar geeft ze vrij weinig over prijs imho.

Verder, wel een topgame! Deel 1 helaas iets te snel gerushed voor mijn gevoel toentertijd, maar met recaps van de story te hebben gekeken heb ik wel weer zin in een nieuw avontuur. Net de Zion Lodge gehad met de bijbehorende ruin, nadat je Erand hebt gesproken.
Was het maar zo. Bij elke uitdaging trekt zij haar mond open en verteld wat er moet gebeuren. Het is echt heel erg imo. Ontdekken hoort ook bij dit spel en dat vind ik echt super storend. Ik heb toevallig zero dawn pas vorig week uit gespeeld en ik zit nog heel erg in de vibe van deel 1 en ik merk dat ik bij forbidden west steeds aan het handje word gehouden alsof ik een klein kind ben bij elke uitdaging. Ik speel met zoveel mogelijk alles uit in het spel. Ik merk wel dat dit spel qua sfeer wel heeft ingeboet voor mij persoonlijk. Waar je met deel 1 in het begin echt het verhaal werd ingezogen leek het begin van forbidden west meer op een kruising tussen uncharted 4 en tomb raider. Ik ga dit spel wel uitspelen maar de magic is wel echt weg in deel 2 ondanks de super coole graphics. Zover is deel 1 zoveel beter imo dan deel 2 zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand van FromSoftware mag wel een keer op bezoek komen bij de makers van Horizon. Misschien kunnen zij From eraan herinneren dat ze Elden Ring en Bloodborne hebben gemaakt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

J-dog schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:30:
Hallo allemaal, ik ben nieuw op tweakers.
Ik snap een paar dingen in forbidden west niet, waaronder: ontmantelen? Waar vind ik een uitgebreide handleiding?
En wanneer kan ik de drankjes (medicijnen) gebruiken? Of moet ik daar ook een quest voor doen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en).
Gr. Jasper
Ontmantelen? Helaas is het makkelijker om de engelse termen te gebruiken omdat er dan meer te googelen is.
Ik denk hard na wat hier mee bedoeld wordt.

Ik vond alles in de game wel redelijk automatisch gaan en je gaat vanzelf even wat eten laten maken en dat kun je gebruiken wanneer je zelf wilt. Je moet alleen de ingredienten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Ik merk eigenlijk nu pas dat de game in performance en nu ook in balanced mode, afspeelt op de YUV422 ouput i.p.v. full RGB. Als je switcht tussen resolution mode en de anderen zien de laatste er dan ook wat fletser uit.

Ik neem aan dat het geen tv beperking is, maar van de PS5. Iemand die hier wat meer verstand van heeft? Resolution mode ga ik zeker niet spelen met de andere opties nu, maar dit is wel een klein smetje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Casual_T Waarschijnlijk ff aan de TV kant zoeken.
Hier gaat VRR prima in RGB, maar ik moest wel VRR expliciet enablen voor het invoerkanaal om van YUV422 af te komen.

Forbidden West (favor performance) output:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBUbR4ksaLZX1FWYnigwgIqaquE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lA5fJ31dIU0LkIXNdIbZsXzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het goed lees gaat HDR op 120Hz wel weer over op YUV422. Maar dat zal aan de PS5 liggen.

Edit:
Ffs, nu heb ik het ook. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 06-07-2022 22:56 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Raymond P schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:32:
@Casual_T Waarschijnlijk ff aan de TV kant zoeken.
Hier gaat VRR prima in RGB, maar ik moest wel VRR expliciet enablen voor het invoerkanaal om van YUV422 af te komen.

Forbidden West (favor performance) output:
[Afbeelding]

Als ik het goed lees gaat HDR op 120Hz wel weer over op YUV422. Maar dat zal aan de PS5 liggen.
Thanks! En apart. Ik ga eens kijken. Je noemt HDR op 120Hz wel op YUV422, maar uit je screenshot lijkt het alsof je HDR aan hebt mét RGB? Of heb je hier 120Hz uit staan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Casual_T
Na een toggle ingame om het verschil te zien heb ik ook YUV422 bij 48-120 Hz.

Na een reboot en 120 Hz disabled (@PS5) verdwijnt de 'balanced' setting.
Switchen tussen performance en resolution is dan met behoud van RGB (HDR) en VRR 48-60 Hz.

Voorzichtige aanname dat er iets niet lekker gaat bij 'balanced' toggle.
Ik gok dat 'balanced' 'm onterecht naar 120 Hz knikkert en de PS5 dan alleen YUV422 ter beschikking heeft.
(Of mijn tv doet dat, want 40 Hz is geen optie en 120 Hz is de eerstvolgende veelvoud)

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond P op 06-07-2022 23:12 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
Raymond P schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:10:
@Casual_T
Na een toggle ingame om het verschil te zien heb ik ook YUV422 bij 48-120 Hz.

Na een reboot en 120 Hz disabled (@PS5) verdwijnt de 'balanced' setting.
Switchen tussen performance en resolution is dan met behoud van RGB (HDR) en VRR 48-60 Hz.

Voorzichtige aanname dat er iets niet lekker gaat bij 'balanced' toggle.
Ik gok dat 'balanced' 'm onterecht naar 120 Hz knikkert en de PS5 dan alleen YUV422 ter beschikking heeft.
(Of mijn tv doet dat, want 40 Hz is geen optie en 120 Hz is de eerstvolgende veelvoud)
Thanks, ik denk dat ik het snap zo. Met 60Hz kán je dus wel RGB behouden, alleen is de performance mode nu automatisch unlocked en gaat die dus naar 120Hz tenzij je het bewust uitzet. Dat is de enige mogelijkheid om dus op Performance met RGB te spelen.

De balanced optie draait net als Ratchet & Clank in forced 120Hz, omdat die inderdaad de 40Hz extrapoleert naar 120Hz om een smooth resultaat te krijgen. Dat is dus een PS5 beperking; 120Hz én RGB lijkt niet te kunnen.

Maar ben wel weer wat wijzer geworden dankzij je tip. En net geprobeerd met 120Hz en daarna wat TV settings tweaken. Dan kan je met wat wijzigingen nog wel een wat 'beter' resultaat krijgen merkte ik.

Genoeg tech gezeik, ik ben allang blij dat deze support voor de game er is :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Casual_T Yep, zo begrijp ik hem ook.
Afaik is hdmi capped op 32Gbps, dat zal de boosdoener zijn. Een gaatje in de markt voor de PS5 Pro.

Overigens speelde ik in performance mode mét 120Hz aan, op 48-60 Hz. Maar na balanced togglen en terug naar performance blijft de output 48-120 Hz met minder kleuren.
Een bugje dus, lijkt mij. Wordt vast snel gefixed.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:03
innerchild schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:10:
[...]

Dank maar als ik dat doe dan hoor ik ook de dialogen niet meer. Dit haalt voor mij echt de spanning weg. Voel mij nu net een kleuter die aan het handje moet worden mee genomen. Het vage is is dat ik in horizon zero dawn er eigenlijk niet zo een issue mee had. Nu is het echt bloedje irritant. Guerilla fix het aub !!! Geef ons een optie om dit uit te zetten !!!!
Hebben ze hier al op gereageerd? Lijkt mij niet dat wij de enige zijn? Ik heb het spel om die reden weggelegd voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
kwdtje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:24:
[...]

Hebben ze hier al op gereageerd? Lijkt mij niet dat wij de enige zijn? Ik heb het spel om die reden weggelegd voor nu.
Ik heb niets gehoord en ik heb geen flauw idee of iemand van guerilla games dit op de agenda heeft staan. Ik heb het spel ook maar even weg gelegd. Vind er niets aan om zo een spel te spelen, hoe mooi het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:23
Wow, wat een enorm verschil maakt die nieuwe update.
Waar ik 30fps echt onspeelbaar vond en speelde op de performance ben ik nu "terug" gegaan naar de balanced mode. Dit speelt echt prima en ziet er prachtig uit.

Ben ook wel benieuwd naar de eerste digital foundry video die ongetwijfeld de nieuwe modussen gaat vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Ik heb nu gekke bug. New Game+ uitgespeeld. Daarna een nieuwe NG+ gestart op story om alle gear te upgraden. Voor irvans downfall heb je 3 Frostclaw Circulator nodig. Volgens de quest lijst heb ik er 1/3. Hoeveel Frostclaw ik ook dood... 1/3

Maar in inventory heb ik er 42! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Na de laatste patch de game dus weer opgepakt; kom er steeds meer in nu. Net voorbij de missie 'Death's door', maar ik ben nu wel heel benieuwd wanneer ik eindelijk in The Forbidden West aankom. Vind het toch wel zuur dat ik na ruim 9 uur ingame nog niet in het 'nieuwe' gebied ben aangekomen.

Vooral vanuit het feit dat trailers zich volledig focusten op een gebied met een strand, jungle, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
Rustaaahhgg, je zou de campaign van de gemiddelde shooter inmiddels al twee keer hebben uitgespeeld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Casual_T schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:33:
Na de laatste patch de game dus weer opgepakt; kom er steeds meer in nu. Net voorbij de missie 'Death's door', maar ik ben nu wel heel benieuwd wanneer ik eindelijk in The Forbidden West aankom. Vind het toch wel zuur dat ik na ruim 9 uur ingame nog niet in het 'nieuwe' gebied ben aangekomen.

Vooral vanuit het feit dat trailers zich volledig focusten op een gebied met een strand, jungle, etc.
Als je die missie voorbij bent heb je toch al lang zelf de keuze om te bepalen waar je naartoe gaat?
Nadat je aankomt bij 'To the Brink' kan je vrolijk de map exploren...

In dit tempo (waar niets mis mee is) schat ik dat je over een kleine 100 uur een quest hebt die je de jungle in stuurt.
En zoals @Vrijdag al aankaart: that's a good thing!

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Casual_T schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:33:

Heerlijk toch. Al lekker wat uurtjes gespeeld. En het "echte" spel moet nog komen.
zit inmiddels op zo'n 40 speel uren en 30% van de game.
En als ik naar de map kijk heb ik nog veel te doen.

Het is een heerlijke game vind ik.
wel eens dat er wel erg snel hints gegeven worden. Ik wil soms gewoon even rondkijken en uitvogelen.
Maar dan vind ze dat ze de pullcaster al weer moet gebruiken ;-).

Nu eerst op vakantie. En over 3 weken weer lekker verder in het verbonden westen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Haha leuke typo .. het verbonden westen. Ik had gewoon gehoopt dat ik wat sneller daar zou komen. Ik schat niet dat ik zo'n 100 uur bezig ben met de game; daar heb ik tegenwoordig niet meer zoveel geduld voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

Wat zijn nu eigenlijk de beste instellingen om het spel te spelen na de laatste update met VRR?

Hardware: LG OLED65GX en PS5, dus HDMI 2.1 en alles zou ondersteund moeten worden.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Fjeze schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:38:
Wat zijn nu eigenlijk de beste instellingen om het spel te spelen na de laatste update met VRR?

Hardware: LG OLED65GX en PS5, dus HDMI 2.1 en alles zou ondersteund moeten worden.
Ik speel zelf op een C9. Heb een beetje zitten spelen wat ik t fijnst vond. En ben voor Balanced gegaan.
Heb verder niks aan de instellingen op m'n tv gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

Tricto schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Ik speel zelf op een C9. Heb een beetje zitten spelen wat ik t fijnst vond. En ben voor Balanced gegaan.
Heb verder niks aan de instellingen op m'n tv gedaan.
Hier zat ik inderdaad ook aan te denken. Alleen mis je dan volgens mij RGB toch?

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@Fjeze Als je balanced mode aan zet zal je output inderdaad YUV422 ipv RGB zijn.
Op een X90J zie ik geen verschillen tussen YUV422 en RGB in Horizon.

De hogere framerate met VRR aan (performance) ervaar ik als zeer prettig, maar dat zal ook aan je gevoeligheid daarvoor en je playstyle liggen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Raymond P schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:06:
@Fjeze Als je balanced mode aan zet zal je output inderdaad YUV422 ipv RGB zijn.
Op een X90J zie ik geen verschillen tussen YUV422 en RGB in Horizon.

De hogere framerate met VRR aan (performance) ervaar ik als zeer prettig, maar dat zal ook aan je gevoeligheid daarvoor en je playstyle liggen.
Ik moet zeggen dat ik de performance met VRR bewust niet heb getest. Omdat ik weet dat ik dan toch weer voor perfomance ga kiezen. Terwijl ik eigenlijk ook mooiere beelden wil.

The struggle is real :F
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste