Gisteren heb ik de game uitgespeeld.
Geen 100%, maar daar ben ik sowieso niet zo van Inmiddels 100% binnen

. Ik heb wel met heel veel plezier de credits zitten kijken.
spoiler:Dwars door heel de forbidden west vliegen op die sunwing is een feest voor het oog. Prachtig!
Wat vind ik er van?
Prachtige game van voor tot achter. Heel veel van de elementen van deel 1 zijn opgepakt en verbeterd:
- De animaties
- Graphics (omg de graphics...)
- Quest design
- Sidequest stories
- 'Filler content' design (tallneck puzzels, cauldrons etc.)
- World design
- Combat, in de zin dat het meer gepolijst voelt
Elementen die ik minder vind t.o.v. deel 1:
- Main story (in deel 1 was het mysterie de drijvende factor, dat miste hier)
- Combat, in de zin dat het nodeloos gecompliceerd is gemaakt en problemen heeft met consistency
- Muziek, deze was gevoelsmatig veel minder herkenbaar en memorabel dan in deel 1
Met name de combat vond ik nogal een mixed bag. Je speer is waardeloos in je dagdagelijkse bezigheden, bizar weinig damage. De overdosis aan valor surges en adrenaline abilities zorgde dat ik juist een one-trick pony werd. Een Apex Slaughterspine met 4 pijlen omleggen is gewoon te sterk om te negeren. Maar mijn grootste 2 gripes zijn als volgt:
- Als Aloy tegen de grond wordt gemept kan ik koffie gaan zetten, want het duurt een eeuwigheid voordat ze weer opstaat. My god, iets minder Astma aub.
- Pijlen gaan soms niet de kant op die ze moeten. Ik heb echt te vaak gehad dat het puntje van mijn crosshair middenin de gewenste soft spot zat bij het loslaten van de pijl, maar heel vaak ging de pijl een totaal andere kant op. Why...
Maar goed, dat terzijde is het een parel van een game. De sterke kanten maken de minder sterke kanten meer dan goed. Ik heb intens genoten, en zou iedereen aanraden die van open world games houdt deze te spelen. Deze staat bijna helemaal bovenaan wat betreft kwaliteit.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.