[PS/PC] Horizon II - Forbidden West

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:00

Oxigeon

En zo is dat!

SuperVeloce schreef op maandag 4 april 2022 @ 01:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alleen jammer dat ik de Apex Grimhorn niet gescanned heb, anders 100%. Is alleen te scannen in side quest the second verse volgens mij.
Hopelijk met update van 1.10, dat ze ergens laten spawen of een kapotte machine met loot ergens ligt :)
De game zelf niet gespeeld. Wacht tot ik deze voor een schijntje ergens kan oppikken... heb teveel games op het moment die nog gespeeld moeten worden.

De missable trophies zijn altijd de meest vervelende die er zijn. Pleur dat beest nog ergens anders in een hoekje van de map denk ik dan altijd dat je gewoon altijd die 100% kan halen. Dit is gewoon jammer.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22
Oxigeon schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:14:
[...]

De game zelf niet gespeeld. Wacht tot ik deze voor een schijntje ergens kan oppikken... heb teveel games op het moment die nog gespeeld moeten worden.

De missable trophies zijn altijd de meest vervelende die er zijn. Pleur dat beest nog ergens anders in een hoekje van de map denk ik dan altijd dat je gewoon altijd die 100% kan halen. Dit is gewoon jammer.
Je kan 100% trophies halen zonder het spel op 100% te zetten hoor ;)

De machine die @SuperVeloce niet gescanned heeft is een variant van de Grimhorn. Maar als hij een andere Grimhorn variant al heeft gescanned is het geen probleem. Een aantal machines hebben een flink aantal verschillende uitvoeringen. Acid, Fire, Frost, Apex etc. Je hoeft er maar één van te scannen.

Maar buiten dat, zou ik het ook wel fijn vinden als je machines later nog eens kan tegenkomen, desnoods door een cauldron opnieuw te doorlopen. Of de optie krijgt om bijvoorbeeld de laatste missie nog te doen.
Denk dat het wel een goed idee is om af en toe ook een handmatige save te maken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Braced shot en die stealth valor skill had en gebruikte ik nog niet. Nu dus wel. Die braced shot doet idd veel damage, maar gebuikt ook wel steeds 3 ammo. Ons bent zunig :9 Ik heb er ook plasma op zitten, bij kleinere varianten is dat vaak een instagib idd, bij de grote zeker niet.
Ff een test gedaan bij een level 30 Thunderjaw. Braced shot (gewone arrow) doet ongeveer 1200 damage, maar dan kan hij er nog zeker 6 (!) hebben. Laat staan als je een hoger level en/of Apex variant hebt. Plasma lijkt hem niet te deren.

Maar braced shot is zeker een aanwinst en is nu naast de sharpshot tear damage (500+ per pijl) standaard openings shots. Eerst components eraf en dan vol damage :*)

Blijf de hoeveelheid en rarity van de upgrades echt belachelijk vinden. Als je gewoon speelt, alles verkent, alles doet dan heb je zeker niet de resources om te upgraden. Daarvoor moet je echt gericht big ones gaan farming, dat vind ik echt slecht design. Als dat nu voor de laatste upgrade zou zijn ok, maar ik heb mijn eerste legendary (armor, van de salvages questline) en de eerste upgrade vereist al 5 Dreadwing Fangs en 2 Dreadwing circulators (ofzo). En dat is dan slechts de eerste upgrade 8)7

Ik wil de difficulty niet naar Story te zetten om te farmen, maar de neiging is er wel ..

[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 04-04-2022 10:47 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:21
Vrijdag schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:18:
[...]

Je kan 100% trophies halen zonder het spel op 100% te zetten hoor ;)

De machine die @SuperVeloce niet gescanned heeft is een variant van de Grimhorn. Maar als hij een andere Grimhorn variant al heeft gescanned is het geen probleem. Een aantal machines hebben een flink aantal verschillende uitvoeringen. Acid, Fire, Frost, Apex etc. Je hoeft er maar één van te scannen.

Maar buiten dat, zou ik het ook wel fijn vinden als je machines later nog eens kan tegenkomen, desnoods door een cauldron opnieuw te doorlopen. Of de optie krijgt om bijvoorbeeld de laatste missie nog te doen.
Denk dat het wel een goed idee is om af en toe ook een handmatige save te maken.
Ja 100% trophies heb ik, zoals je ziet.
Maar 100% game, moet je wel alle varianten van elke machine scannen. Daarom zit ik nu op 99,86%
En apex Grimhorn kom je alleen tegen in 1 side quest.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
-SaveMe- schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:41:
Braced shot en die stealth valor skill had en gebruikte ik nog niet. Nu dus wel. Die braced shot doet idd veel damage, maar gebuikt ook wel steeds 3 ammo. Ons bent zunig :9 Ik heb er ook plasma op zitten, bij kleinere varianten is dat vaak een instagib idd, bij de grote zeker niet.
Ff een test gedaan bij een level 30 Thunderjaw. Braced shot (gewone arrow) doet ongeveer 1200 damage, maar dan kan hij er nog zeker 6 (!) hebben. Laat staan als je een hoger level en/of Apex variant hebt. Plasma lijkt hem niet te deren.

Maar braced shot is zeker een aanwinst en is nu naast de sharpshot tear damage (500+ per pijl) standaard openings shots. Eerst components eraf en dan vol damage :*)

Blijf de hoeveelheid en rarity van de upgrades echt belachelijk vinden. Als je gewoon speelt, alles verkent, alles doet dan heb je zeker niet de resources om te upgraden. Daarvoor moet je echt gericht big ones gaan farming, dat vind ik echt slecht design. Als dat nu voor de laatste upgrade zou zijn ok, maar ik heb mijn eerste legendary (armor, van de salvages questline) en de eerste upgrade vereist al 5 Dreadwing Fangs en 2 Dreadwing circulators (ofzo). En dat is dan slechts de eerste upgrade 8)7

Ik wil de difficulty niet naar Story te zetten om te farmen, maar de neiging is er wel ..
ik gebruik het zelf niet, vind dat components afschieten wel een mooie mechanic, maar "easy loot" zou farmen makkelijker moeten maken? of kan dat alleen op de lagere difficulty's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

KingKoning schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:38:
[...]

ik gebruik het zelf niet, vind dat components afschieten wel een mooie mechanic, maar "easy loot" zou farmen makkelijker moeten maken? of kan dat alleen op de lagere difficulty's?
Easy Loot is gewoon onderdeel van custom difficulty settings.

Dus de rest kun je zo moeilijk laten of maken als je zelf wilt. Ik heb voor 1 arena battle even teruggeschakeld naar story mode. Dat hadden ze net zo goed God mode kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
KingKoning schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:38:
[...]

Easyloot zorgt ervoor dat de machine alle onderdelen vrijgeeft als je die hebt neergehaald. Wel moet je er voor zorgen dat er niet iets ontploft is. Sommige onderdelen kunnen namelijk exploderen en dan is het ook verloren, mét easy loot aan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik ben nu level 29 en heb mezelf maar eens handmatig getrakteerd op very rare weapons, omdat ik toch merkte dat de rest het niet zo goed deed.

Dat is met de sharpshot bows wel een beetje een duur geintje voor de arrow resources. Dus gebruik toch maar weer vaak een geupgrade rare bow.

Veel gelezen over de warrior bows omdat de resources van de arrows goedkoop zijn. En in videos zie je dat die een vijand met een paar schoten hebben bevroren en dan nog een paar om ze neer te halen. Maar zelfs met de very rare varianten blijven het proppenschieters voor mij en is het weinig effectief.

Ben nog steeds meer van de sharpshot om mee te beginnen en dan hunter bow met 3 arrows per shot om de klus te klaren.
Ik benader het waarschijnlijk gewoon weer heel erg op de HZD methode. :) Maar dat zal mede te maken hebben met mijn handelingssnelheid tijdens het vechten. Afstand geeft tijd.

Qua quests ben ik nu net voorbij het halen van mn duikbrevetje. Ik doe ook wel veel side missions. Ook heb mij mij wel gewaagd aan de arena, maar daar ben ik gewoon te slecht in, dus om de medals te halen gaat de moeilijkheid omlaag. Ik vind dat ook niet perse heel veel bijdragen aan de ervaring van het spel zelf, want ik ben liever bezig met een (side)quest.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 05-04-2022 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Vrijdag schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Op zoek naar ondergelopen grotten, daar is echt veel Greenshine te vinden. Zeker de eerste grot in The Daunt. Moet je wel scubagear hebben trouwens.

Maar dat upgraden is inderdaad nogal een klus. Er zijn een aantal hunter merchants die wel onderdelen verkopen, maar lang niet alles. Ik probeer al dagen de sac webbing van een Fireclaw te krijgen (heb er twee nodig) maar elke keer doe ik het verkeerd en schiet ik dat onderdeel aan puin :F Easyloot helpt daar niet bij helaas.

En waarom heeft vrijwel alles minimaal twee keer een Dreadwing nerve nodig? :( ;(
Als je die Sack elke kill wilt hebben is met arrows alleen op de benen schieten.
heb er ook een tijdje mee gekloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Zaratrass schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:33:
[...]

Als je die Sack elke kill wilt hebben is met arrows alleen op de benen schieten.
heb er ook een tijdje mee gekloot.
Top, ga ik eens proberen dan!

Het spel is nu trouwens in de sale bij Bol.com voor €44,99 voor beide platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Vrijdag schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:56:
[...]

Top, ga ik eens proberen dan!

Het spel is nu trouwens in de sale bij Bol.com voor €44,99 voor beide platformen.
Ik zag het meteen besteld ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:04
Gisteravond komt opeens de credits scene in beeld. Die had ik ergens niet op dat moment verwacht. Voor mijn gevoel zat ik echt pas op de helft. Er valt nog zoveel meer te ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Na de release 2 weken gespeeld daarna door drukte niet gelukt. Afgelopen weekend weer opgepakt en man gelijk weer hooked en af en toe weer die verbazing hoe mooi de game is. Ben nog maar lvl 24 dus nog niet zoveel van de map gezien, start gebied en woestijn gehad (maar nog genoeg te doen). Net even in het gebied achter de bergen in het woud met die hoge bomen geweest, super sfeervol ook weer _/-\o_

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Hopelijk komt er nog een New Game+.. want trophies 100%, game 99,86% en lvl50. Heb alle legendary wapens en outfits (tevens maxed) en alle pouches maxed.

Nu is het vooral rond lopen en machines voor fun afmaken :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
SuperVeloce schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:21:
Hopelijk komt er nog een New Game+.. want trophies 100%, game 99,86% en lvl50. Heb alle legendary wapens en outfits (tevens maxed) en alle pouches maxed.

Nu is het vooral rond lopen en machines voor fun afmaken :)
Vandaag weer update, misschien toch naar die 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Zaratrass schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:27:
[...]

Vandaag weer update, misschien toch naar die 100%?
Zal eens kijken. Dacht dat ik 1.010 zou krijgen. Maar download zojuist 1.011 op de PS5

1.011 blijkt 1.010 te zijn met wat extra. Dus heb nu grote update. Maar diegene die al 1.010 hebben. Krijgen met 1.011 kleine update.

[ Voor 20% gewijzigd door SuperVeloce op 06-04-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Net 1.11 geïnstalleerd. Maar ik blijf steken op 99,51%

Als ik de 100% completion lists op het web er bij pak zijn er een paar cijfers die niet overeenkomen in mijn notebook.
Het aantal couldrons staat op 4, en de Rebel Camps staat op 5.
Ik heb alle couldrons gewoon gedaan, en de Rebel camps ook, maar die laatste zijn wat vaag. Sommige staan op de kaart niet aangegeven als completet camp, maar als een nieuw dorp, en als ik daar ga kijken lopen daar nu gewoon sociale mensen rond. Kan ik daar vergeten zijn tags te pakken ofzo?

Ook kom ik online voor Machine sites > Scanned het cijfer 104 tegen. Die staat bij mij op 101. Bedoelen ze hier locaties waar machines gevonden worden, of machine varianten? De trofee voor alle varianten heb ik, en als ik alle machines doorblader zijn alle varianten gescanned. En er zijn nog wat machine sites over die nog niet "ontdekt zijn", maar als ik daar een nieuwe van unlock veranderd die 101 niet.

Dan blijven volgens mij alleen eventueel nog Legendary outfits en weapons over, daarvan heb ik er 6 en 9.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:52
Spike_wolf schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:41:
[...]

Dan blijven volgens mij alleen eventueel nog Legendary outfits en weapons over, daarvan heb ik er 6 en 9.
Deze zijn nodig voor de 100% ;)

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
En je moet 102 machines scannen. Je zit op 101.
Ik mis nog scan van apex Grimhorn en zit op 99,86%

Deze foto is van iemand met 100%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjI-6Y9goQUgKdYaEFPJSrQRG8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Tq0WoTabvxAvIgkmMqAzczr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

peto84 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:02:
[...]

Deze zijn nodig voor de 100% ;)
Weet je ook hoeveel het er zijn dan? De lijsten die ik gevonden hebben geven 6 en 9 aan of “onbekend”.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:52
Spike_wolf schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:29:
[...]

Weet je ook hoeveel het er zijn dan? De lijsten die ik gevonden hebben geven 6 en 9 aan of “onbekend”.
My bad, iets te vlug gelezen. Ik dacht dat je er 6 van de 9 had.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Spike_wolf schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:29:
[...]

Zie mijn bericht van 100%

Apex Grimhorn nog niet te scannen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:32
Zo, ook net de laatste missie gedaan. 100% trophies en ~88% game progression, dus ik heb nog even te gaan voor ik het 'uit' heb. Zag al dat ik ook de Apex Grimhorn mis in de scans, dus hopen dat ze dat fixen in een patch. Ook, hoeveel variaties aan Burrowers kan je hebben :), moet daar ook nog meer dan de helft van. Gelukkig wel de eindbaas gescanned. Mijn dochter van 7 wou zelf ook wel een proberen te spelen ipv alleen meekijken, die heeft net d'r eerste Slitherfang verslagen (op story mode wel natuurlijk), ben benieuwd hoe ver ze gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SuperVeloce schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:37:
[...]

Zie mijn bericht van 100%

Apex Grimhorn nog niet te scannen na de update.
Ah, je screenshot had ik over het hoofd gezien. Die hielp!
Ik miste nog een errand (een waar je een Tenakth midden op de weg ergens tegenkomt en moet helpen) en een enkele gescande machine. De Apex Sentry Scrounger. Die zat een tijd alleen in een Cauldron, maar is nu ook elders te vinden. Ik vond hem met een reddit tip een stuk ten noorden van Hidden Ember, net buiten het woestijn gebied :)

Er ontbreken nog 1 world text data point en een paar audio data points, maar die lijkt online verder ook nog niemand gevonden te hebben. Maar die tellen niet mee voor het percentage.

100% dus hier nu, met 113 uur en 45 minuten speeltijd. Ik heb er weer van genoten :)

Humankind… be both.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

Scrummie

Think different

De credits rollen hier over het scherm inmiddels.

Wat een prachtgame _O_ Genoten van begin tot eind. Het waren 110 onvergetelijke uren. Nog wel wat dingen te doen nu, maar de main questline en alle sidequests en errands zijn gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8E061KKD9_2dnB2Zmds-FbCcWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mQFq4UnUVeehJMEyLbgjd29.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbLaA316J7Gu9Fa7MbAeHnkP6mg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7hzQeu2fdeOElxzB0PWV0KI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhTCElxqC9sKbpHnEp8EjPWZ5-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyBFBjvigOG31pFCJpZEDENP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMqosdu1VY7cS55uDuynH46Espc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzLSZVHQocI0487WemIXuke0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PUpT1UUQvhbmqtp_HWCZX8nqJk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcRirDuzCTq4aJ52H8z2yeum.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gkau9ezabz_tToCNTf5rXQpHvek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8L9wvXRU0IKKFSYSyyZKwPOa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CWheQqJmravuBBLsbt5wfKbSNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXnaWn8XQJbZdnwXsLrJ313t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0rA0J5_9n_1oS69mvpr_g8Gp90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9dcjRpg1ZGiXE116g52Fpcf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xb8yWn1Hu3K8sckzxTm4GGxvHkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1LnBMtAHUIPkLGjYg9IMH0d.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_-0395I8ZnqGatBpUD9M6Tn63M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmgJSKMMSX7O3ZY9l6d3nHCf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDQPtipY6KefuNIEjrWJSAGMHrs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yZ2iDjU4f52qKQe5PoRn1DP.jpg?f=fotoalbum_tile

Enkele van mijn screenshots.

[ Voor 90% gewijzigd door Scrummie op 06-04-2022 21:03 ]

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gelukkig hoef ik niet op die 100% te letten, ik doe toch de arena en melee pits niet, dus dan is het sowieso niet mogelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Scrummie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:59:
De credits rollen hier over het scherm inmiddels.

Wat een prachtgame _O_ Genoten van begin tot eind. Het waren 110 onvergetelijke uren. Nog wel wat dingen te doen nu, maar de main questline en alle sidequests en errands zijn gedaan.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Enkele van mijn screenshots.
fantastisch he! ik was erg onder de indruk toen ik voor het eerst de vallei in kwam. Wat een uitzicht!
Nu ik zover ben dat ik kan vliegen op de Sunwing, betrap ik mezelf dat ik soms vlieg voor het uitzicht terwijl ik de waypoint alweer achter mij ligt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

-SaveMe- schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:06:
Gelukkig hoef ik niet op die 100% te letten, ik doe toch de arena en melee pits niet, dus dan is het sowieso niet mogelijk :9
Ik vind de Arena ook wel vervelend maar wil wel de wapens, dus werk even wat Arena dingen af in Story mode voor de medals. Maar dat is het dan ook wel.

Er is 1 game die ik Platinum heb gemaakt en dat is nogal een kleine game, Astroboy, maar het is zo'n anticlimax: dan heb je 100% en dan? tja, niks eigenlijk :)

Ik geniet vooral van deze game en heb geen haast met story en doe dan eens een Errand en een Side om dan toch weer even de main story line te volgen. De stemming van de dag bepaalt wat ik doe :) Gister had ik ineens behoefte aan een Tallneck, dus die maar even in z'n koppie geprikt :) Mooi uitzicht uiteraard.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het mooie is ook dat ik in deze game constant afgeleid wordt. Gisteravond was ik van plan een sidequest af te maken waar ik eerder al eens mee gestopt was (door diezelfde afleiding :P).
Maar ik was in de buurt van een andere quest marker dus dan die eerst maar even, vervolgens ben ik weer 4 uren bezig met allemaal dingen die ik onderweg tegen kom. Op het moment dat ik eigenlijk al op bed had gemoeten dan toch eindelijk die ene sidequest afmaken en dan is het alweer 1 uur ' s nachts :z

Maar hulde dat de gamewereld constant uitnodigd om te exploreren en maar gewoon dingen te doen zonder dat het aanvoeld als icoontjes afwerken. Goty wat mij betreft, of er moet dit jaar echt nog wat goeds uitkomen.

Ik ben niet zo handig met de fotomode en ik vergeet het vaak, maar wat random screens van de begin gebieden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLbTKtjQ7e_rfSpNuXS_5HeKVdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sddm8BtvPhZU78Qk5sQ3gom.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jUdZLFQ16TrECaD1wH3Z5o7Iq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zClPi61oEVCDdxb0mPyVpSF0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hVAtj5FM69usbJns6PCSphnhsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN08DC4II9jA7Oz323b18Tyb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFZFR1aJcIzzioLRCSnOMjnR_qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQDcC93SI8QRN93SUkiPsj16.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 09:02
Uitgespeeld na een tijdje niet meer te hebben aangeraakt. Ik vond 'm tof, maar duidelijk minder dan het origineel.

Het verhaal vond ik het grootste struikelblok. De twist was redelijk absurd en tegen het einde kon ik alleen maar aan een hele slechte aflevering van Star Trek: The Next Generation denken. Net iets te. En daar hadden meerdere gameplay systemen ook last van. Te veel en zinloos uitgebreide skill trees, daar had makkelijk in gesnoeid kunnen worden zonder iets van waarde te verliezen. Te veel wapen varianten die voor mij de gameplay alleen maar frustreerden i.p.v. nuttig te zijn, zeker in combinatie met het bijzonder grindy en overbodige upgrade systeem; Zero Dawn trof daar een veel betere balans vond ik. Te veel consumbles, zodat je in het heetst van de strijd een nutteloze trap neerlegt, terwijl je eigenlijk een healing potion had gewild.
Aloy zelf was ook iets (veel) te aanwezig; kan je alsjeblieft 5 sec je mond houden en mij niet continue op overduidelijke zaken wijzen, ik heb geen verstandelijke beperking, dank je. Naast het feit dat ze een irritant savior complex had, maar dat was eigenlijk een beetje haar karakterboog in dit deel, dus het zij zo.

Combat met de juiste wapens tegen machines was ook weer super gedaan, beetje steen-papier-schaar af en toe, maar dat was in Zero Dawn eigenlijk ook al zo. Behalve de wat grotere machines, dat was af en toe wat irritant in verband met aanvallen die niet of nauwelijks te ontwijken waren, met als toppunt het laatste gevecht. Belachelijk. Als je daar niet met de juiste gear aankomt, kan je net zo goed een eerdere save laden. Melee is nog steeds het ondergeschoven kindje en buiten stealth aanvallen niet heel bruikbaar of interessant. Stealth vond ik Forbidden West sowieso ook minder makkelijk vol te houden, misschien niet perse een nadeel, maar ik vind het altijd leuk om onopgemerkt te blijven.
De gevechten tegen de machines en de machines zelf, hoe die bewegen en reageren met gevarieerde aanvallen, stelen wel echt de show. Het blijft enorm tof om te doen.

Grafisch is het ook echt weer een pareltje, zelfs op de originele PS4 waar ik 'm op gespeeld heb. Fantastisch wat ze daar nog uitgeperst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 09:40
SuperVeloce schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:11:
En je moet 102 machines scannen. Je zit op 101.
Ik mis nog scan van apex Grimhorn en zit op 99,86%

Deze foto is van iemand met 100%
[Afbeelding]
Hoe kun je zien wat je nog mist. Heb bv 19 van de 20 errands. En ook maar 81 gescand. Hoe kan ik nu zien welke ik nog moet scannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
felder schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:50:
[...]

Hoe kun je zien wat je nog mist. Heb bv 19 van de 20 errands. En ook maar 81 gescand. Hoe kan ik nu zien welke ik nog moet scannen?
In je notebook kan je bij machines zien welke je nog kan scannen. Per machine heb je verschillende varianten, daar staat dan bij dat je ze nog niet hebt ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:52
Hann1BaL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:58:
[...]

Er is 1 game die ik Platinum heb gemaakt en dat is nogal een kleine game, Astroboy, maar het is zo'n anticlimax: dan heb je 100% en dan? tja, niks eigenlijk :)
Farming simulator 19 is de enige platinum bij mij..maar die behalen geeft je wel voldoende voldoening :*)
Ik spaar wel de laatste ronde van de arena voor op het einde.. toch nog enige nieuwsgierigheid naar onbekende machines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Platinum, ja ik wil het graag maar de Melee pits 😖😖

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:35

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

chulin schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:46:
Die vallen nog wel mee, ik was vergeten 60 seconden te gliden en heb dus alle datapoints,collectables etc bij elkaar gezocht. Toen ik voor de grap zo hoog mogelijk vloog en ging gliden tot de grond had ik opeens een achievement en platinum.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

chulin schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:46:
Volgende game dan maar toch? :)
Melee pits zijn waardeloos, zo vaak de wrong button melding, ook als dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:53:
[...]

Melee pits zijn waardeloos, zo vaak de wrong button melding, ook als dat niet zo is.
Ik wil het zo graag 🤣
Idd, waardeloos, ik weet het echt niet wat ik fout doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb alleen de eerste pit gedaan tot nu toe, met net een acceptabele frustratiegraad. De andere pits moeten nog, maar ik weet nog niet of ik dat ga doen.

Nu ongeveer 34 uur en zit op ruim 40% van de game. Geen idee op hoeveel procent ik ga eindigen, maar 100% wordt het toch niet. Ik zal de Sides + Mains + Tallnecks sowieso wel doen, maar de rest zie ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

[...]

Nee, maar toch wel :P
Bij mij klikte het nadat ik een youtube video bekeek om er achter te komen wat ik fout deed.

Als je met combo's bezig bent en de laatste button van een combo is hetzelfde als de eerste button van de volgende combo, dan moet je die button maar één keer indrukken!

R2 + R3 + R2
R2 + R3 + R2

Dit zijn in de praktijk dus maar 5(!) knoppen, niet 6. Namelijk R2 + R3 + R2 + R3 + R2 (de eerste R2 van de tweede combo vervalt).

Toen ik dat snapte waren ze allemaal ineens veel makkelijker :P De on screen uitleg is gewoon lomp, want die maakt daar 0 melding van.

Ook een handige tip uit diezelfde video was voor de pause tussen twee button presses. Die pauze is heel kort, maar visueel te zien. Zodra je de vorige knop los laat en een pauze in gaat zie je na een halve seconden ofzo een glinstering op je speer. Zodra je die glinstering ziet ram je op de volgende knop, want dat is het einde van je pauze.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Bij de melee pits voelt het soms alsof je de combo niet goed doet, maar je moet gewoon stug doen wat er in de tutorial staat en dan kom je er eigenlijk wel makkelijk doorheen. Het enige waar ik een paar pogingen voor nodig had waren die combo's met pauzes. Maar zoals hierboven al gezegd is kun je aan de glinstering van de speer zien wanneer die pauze voorbij is en dan is het gewoon even een gevoel er voor ontwikkelen wat nog geen minuut duurt.

Waar ik een veel groter probleem mee heb zijn die gauntlet runs. Mijn god wat word ik daar boos van. Sowieso zijn die andere paarden sneller dan die van jou want als je 1e ligt en niemand raakt je komen ze toch ineens weer probleemloos naast je. Vervolgens beuken ze je half van de pad af en komt dat paard weer stil te staan en besluit het 3 rondjes te gaan draaien. De rest stormt lekker door en zijn niet meer in te halen. Ik snap best dat er wat side activities moeten zijn maar vond dit wel een rare keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Haha…
Leuk hè, gamen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:28:
Bij de melee pits voelt het soms alsof je de combo niet goed doet, maar je moet gewoon stug doen wat er in de tutorial staat en dan kom je er eigenlijk wel makkelijk doorheen. Het enige waar ik een paar pogingen voor nodig had waren die combo's met pauzes. Maar zoals hierboven al gezegd is kun je aan de glinstering van de speer zien wanneer die pauze voorbij is en dan is het gewoon even een gevoel er voor ontwikkelen wat nog geen minuut duurt.

Waar ik een veel groter probleem mee heb zijn die gauntlet runs. Mijn god wat word ik daar boos van. Sowieso zijn die andere paarden sneller dan die van jou want als je 1e ligt en niemand raakt je komen ze toch ineens weer probleemloos naast je. Vervolgens beuken ze je half van de pad af en komt dat paard weer stil te staan en besluit het 3 rondjes te gaan draaien. De rest stormt lekker door en zijn niet meer in te halen. Ik snap best dat er wat side activities moeten zijn maar vond dit wel een rare keus.
Ik had bij de laatste race 3 minuten achterstand en werd netjes gefeliciteerd toen ik uiteindelijk over de finish kwam :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
iscara schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:50:
[...]

Ik had bij de laatste race 3 minuten achterstand en werd netjes gefeliciteerd toen ik uiteindelijk over de finish kwam :*)
Dat hebben ze helaas recentelijk gepatcht. Ik moet nu nog 1 run maar doe alles op het gemakkie. De leuke dingen in het spel wegen voor mij wel zwaarder dan de mindere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Spike_wolf , ok, dat helpt al. Al zou de youtubevideo zelf natuurlijk nog meer helpen ;)

Alleen is gamen nog wel leuk als het daar alleen maar om gaat? Ik weet het nog niet helemaal geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hann1BaL schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:26:
@Spike_wolf , ok, dat helpt al. Al zou de youtubevideo zelf natuurlijk nog meer helpen ;)
Ik heb er even naar gezocht, maar kon dezelfde zo 1-2-3 niet meer vinden.
Ik zocht naar forbidden west "naam van de pit opdracht" maar weet niet meer welke dat was.

Maar verder was de video niet heel spectaculair. Dude deed de opdracht en praatte door zijn process.
Wat hij deed was niet spectaculair verder, alleen de tip dat die ene knop genegeerd kan worden en dat die glimmer op je speer het einde van de pauze aangeeft was nuttig. Zoals gezegd is het 3 keer die pauze proberen om dat gevoel te krijgen, en dan lukt dat voortaan altijd wel :)

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Spike_wolf schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:33:
[...]

Ik heb er even naar gezocht, maar kon dezelfde zo 1-2-3 niet meer vinden.
Ik zocht naar forbidden west "naam van de pit opdracht" maar weet niet meer welke dat was.

Maar verder was de video niet heel spectaculair. Dude deed de opdracht en praatte door zijn process.
Wat hij deed was niet spectaculair verder, alleen de tip dat die ene knop genegeerd kan worden en dat die glimmer op je speer het einde van de pauze aangeeft was nuttig. Zoals gezegd is het 3 keer die pauze proberen om dat gevoel te krijgen, en dan lukt dat voortaan altijd wel :)
Overschat mij niet! Ik ga het wel proberen maar of het lukt blijft maar de vraag. Ik probeer de meeste gevechten te winnen door de controller naar de TV te gooien. :+

Ik ga op de pauzes letten. Dat is wel interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Pleister updates! 1.11 is onlangs uitgebracht. Hier de patchnotes:

Horizon Forbidden West Update 1.11 Patch Notes
FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests

Fixed an issue in Main Quest “The Broken Sky” where sometimes players were not able to interact with or follow Kotallo after fast traveling away and progressing through other side content.
Fixed an issue in Main Quest “The Wings Of The Ten” where in rare occasions the objective would not update upon returning to the Base, blocking progression.

Side Quests

Fixed multiple conditional progression issues in Side Quest “Thirst For The Hunt”.
Fixed an issue in Side Quest “Boom Or Bust” where overriding any of the machines during the “Kill the Machines” objective would not progress the quest.
Fixed multiple instances of machines that would get outside of the player’s reach during Side Quest objectives, thus conditionally blocking progression.

World Activities

Fixed an issue in Rebel Camp Devil’s Grasp where sometimes the “Search the Command Center” objective could not be completed.
Fixed an issue in Rebel Camp First Forge where the player can miss obtaining the Sun Scourge bow by reloading a save after looting Asera. NOTE: This will not affect save games of people who "lost" the bow due to reloading the save after picking up the bow but before talking to Erend. These players can revisit Asera’s corpse. Asera's corpse will always respawn until players have looted the bow from her. Please, take the bow so she can stop haunting the West.
Fixed an issue with Keruf’s “Missing Gear” salvage contract where the contract could not be completed if the player acquired multiples of the required items.
Fixed an issue in the Plainsong Hunting Grounds where trials could sometimes not be started or completed.
Fixed an issue with Melee Pits progression.

Machines

Fixed an issue where player level instead of kill count could influence whether Apex or Evolved machines would spawn in the open world instead of standard variants.
Fixed an issue with the Bristleback where the Apex version would never spawn in the open world.
Fixed an issue with the Plowhorn where the Apex Plowhorn would not contain the Apex Plowhorn Heart.
Fixed an issue with the Rockbreaker where “Mining Claws” could not be collected from an Apex Rockbreaker after detaching them.
Fixed an issue with the Slaughterspine where looting the Plasma Earthblaster from the Apex Slaughterspine would contain one metal shard, instead of Volatile Sludge and Crystal Braiding.
Tweaked drop rates for the Snapmaw’s “Dispersal Tanks” loot.
Fixed an issue with the Skydrifter where the Skydrifter would stand in the air.
Fixed an issue with the Thunderjaw where the regular (non-Apex) version would never spawn in the open world.
Disciplined a Tideripper caught showing off by slip and sliding across their designated habitat.
Fixed an issue with the Widemaw where its throat keeps spinning after it has been killed.

Humans

Fixed an issue with humanoid enemies where applying the killing blow with a Spike Thrower could cause the enemies to freeze in place instead of dying and falling to the ground.

Weapons/Armor/Skills

Rebalanced the unintentional change on Legendary weapons.
Fixed an issue with the upgrade path for Death-Seeker’s Shadow: Increased Impact Damage for Advance Hunter Arrows with the first upgrade.
Fixed an issue with Death-Seeker’s Shadow and Lightning Hunter Bow where crafting Advanced Shock Hunter arrows would draw resources from the stash.
Fixed an issue with Shredders where sometimes the reload and toss animation did not play.
Fixed an issue with Shredders where Advanced Shredders would use the same icon as normal Shredders.
Fixed an issue with the Shredder Satchel where the Workbench menu states that the maximum number of Advanced Shredders is increased to 12, but the actual maximum number in-game was 11.
Fixed an incorrect statement in the tutorial text for the Purgewater tutorial. The text used to state 'Once in this state, their elemental attacks are disabled and they become more vulnerable to Frost and Shock attacks.' This has been changed to ‘Once in this state, their elemental attacks are disabled and their resistance to all elemental damage and states is reduced.’
Fixed an issue with Coils and Weaves where mods that are meant to increase impact damage instead increase all damage.
Fixed an issue with Coils and Weaves where weaves that grant multiple defense increases show the Plasma Weave icon.
Fixed an edge case where pressing the “throw” action for Rocks would perform a Heavy Melee instead. Stealth players, don’t celebrate too loud, the machines will hear you!
Fixed an issue with Hunter Bows where the reload animation plays incorrectly when using Advanced Elemental or Targeting arrows. Players should now be able to fire arrows more rapidly.
Fixed an issue with the Carja Wanderer, Nora Sentinel and Nora Tracker armor where resistances would decrease when upgrading them.

UI/UX

Activating a new quest prompt when it shows up in the HUD will now correctly highlight that quest in the Quests tab in the journal.
Fixed an issue where trying to access a workbench after selling all weapons would result in an infinite black screen.
Action prompts and quest markers can now be hidden in the custom HUD settings.

Graphics

Improved visibility in the underwater section of the San Francisco Challenge Ruin Hobart Office.
Changed the sort order on some vegetation assets to improve rendering time.
Made adjustments to the dynamic resolution system to scale better.
Performance and Stability

Multiple crash fixes.

Multiple streaming fixes in game and in cinematics.

Other

Added subtitles for the lyrics of the title song, “In The Flood”. Time for a karaoke session!
Added a “Toggle” option in the Settings menu for loot actions.
Fixed multiple control remapping conflicts.
Fixed a default control conflict between Mount Light Attack and Select/Deselect Track while in Focus mode.
Fixed an issue where Aloy could become locked in an animation if a Valor Surge was activated while using a zipline.
Fixed an issue where killing a hovering Stormbird could sometimes result in its corpse being stuck in a floating position.
Fixed an issue where difficulty-related settings could be enabled in difficulty modes that did not allow them.
Fixed multiple instances where Aloy could get stuck in geometry.
Multiple fixes to Aloy’s animations.
Multiple audio fixes and improvements.
Multiple lighting fixes and improvements in cinematics.
Multiple fixes and improvements to body and facial animations in cinematics.
Multiple fixes and improvements to NPC animations and to NPC props in settlements.
Multiple localization fixes and improvements.
Multiple other bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmmm, nog steeds geen fix voor die rare korrelige cutscenes?
Die vallen mij wel erg op. Het gaat dan met name om shots met vergezichten, of in ieder geval multi focale shots. Het is gewoon erg lelijk. Ik speel wel in performance modus, want die 30fps modus is onspeelbaar.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Laatst online: 11-09 16:55
Zo, vandaag uitgespeeld en direct daarbij platinum unlocked, had me blijkbaar genoeg laten afleiden tijdens de game dat alle trophies al binnen waren. Ben het type speler die snel afgeleid wordt door "een vraagtekentje in de buurt" of "4 side quests open, die eerst voordat ik verder ga met de main". Moet wel zeggen dat dit er ook mede voor zorgde dat ik het soms wel een beetje veel vond worden. Komt denk ik ook door persoonlijke situatie waarin wat minder tijd is voor gamen. Had bij deze game elke keer als ik ging spelen dat ik er enorm veel zin in had, maar dat ik na een paar uurtjes van afgeleid raken het ook niet heel erg vond om hem weg te leggen :P

Dit topic af en toe gekeken maar ook vooral vermeden om spoilers te voorkomen.
spoiler:
Heb t idee dat menig mensen teleurgesteld zijn in de story (of het einde vooral) en ik deel dat op zich wel. Vond het persoonlijk wel interessant dat halverwege de main story de boel/focus veranderde maar het einde vond ik... niet satisfactory ofzo? Je bent hard bezig voor iets en dan "oh er is nog iets ergers aan de hand, tadaaa... succes in deel 3! Beetje jammer.

Verder vond ik het wel gewoon een super mooie game om te spelen en de gameplay voelde voor mij enorm soepel. Het klimmen, de vergezichten, de gevechten met de vooral grotere beesten, erg vet gedaan. Echter, net als ik eerder las, ook wel onnodig complex. Ik speel vooral in de stijl van "scan, mark weakpoints, shoot with tearing damage hunter/superior bow". Schiet af en toe een wapen er van af en gebruik die. Hoewel ik vooral die large weapons lastig gebruiken vind door je traagheid, tegen de tijd dat je er 1 opgepakt hebt en wilt gaan mikken word je vaak alweer omver gebeukt. Niet super erg, maar zorgt er voor dat ik ze nog minder gebruikte.

Vooral tegen het einde pas wat meer gebruik gaan maken van de verschillende elemental wapens, maar eigenlijk heb ik dat 90% van de tijd enkel in die hunter challenges gedaan omdat het moest. De melee pits vond ik redelijk te doen, zo gauw je inderdaad door hebt dat een combo door kan door je laatste move van de 1e combo als 1e move van je 2e combo te gebruiken. En die pauze die je bij de latere pits erin moet hebben is inderdaad even wennen. Vond de melee combat trouwens te lastig om echt in de praktijk te gebruiken. Op monsters is het sowieso een no-go en bij human combat kun je beter met stealth strikes of headshots opereren. Daardoor gebruik je de melee zo weinig dat ik al die combo's na de pit fights alweer vergeten ben.

Sommige side quests vond ik enorm vermakelijk, terwijl anderen weer aanvoelden als "go to X, scan for path, go to Y, fight beast, claim reward". Niet heel erg, maar ook niet super boeiend. Vond persoonlijk die races dan nog wel leuker, maar daar had ik blijkbaar lang mee gewacht ofzo want tegen de tijd dat ik de 2e ging doen had ik bijna alle andere quests al gedaan en kon ik nummer 3 en 4 ook meteen erachteraan gaan doen; terwijl de melee pits wel gewoon voelde alsof je die gaandeweg 1 voor 1 wel tegen kwam gedurende de main en side missions.

Verder niet heel veel bugs tegengekomen eigenlijk, enige waar ik persoonlijk paar keer tegenaan liep was wild creatures die na doodschieten verdwijnen (lijkt voornamelijk vogels die opgestegen zijn en neergehaald worden te betreffen) of vissen die gewoon voor je neus verdwijnen terwijl ik op de grab knop zit te rammen.

Al met al een game die me zeker goed heeft vermaakt, waar ik een uur of 60 in heb zitten denk ik en geen spijt van heb, maar toch een beetje de charme/mysterie van deel 1 mist, vooral in de story en onthullingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Game ook uitgespeeld. Werkelijk prachtige game in alle opzichten. Geëindigd met 86% in 110 uur.
Heb de Arena, melee pits en strike game totaal niet gedaan. Ook heb ik niet alles van de Hunting grounds gedaan, vond bepaalde wapens (shredder) niet echt leuk en passen bij mijn playstyle.

Paar kleine minpuntjes;
1) toch her en der wat popup / lod detail wat je ziet verspringen. Met name als je je flying mount hebt zie je best veel op de grond verschijnen en berg details verspringen. Bij zo'n mooie game doet dat wat afbreuk, maar ik ben er ook gevoelig voor. Hopelijk wordt dat minder en minder als games lastgen niet meer hoeven te ondersteunen. 5GB/s read zou toch voldoende moeten zijn om dit te elimineren.
2) Toch wel wat grafische glitches tegen gekomen, en weer, omdat de game zo mooi is, doet het gelijk ook meer afbreuk.
3) Mijn grootste punt, het upgraden is veel te duur en met shards kun je maar weinig doen. Je hebt veel te veel high tier monster components nodig per upgrade tier, zelfs bij paarse wapens en armor. En als je dat combineert met de drop rate van sommige dingen is het helemaal janken. Zo moest ik 12 maal een Slaughterspine killen voor twee circulators. En tot overmaat spawnden er op een gegeven moment ook alleen nog maar de Apex variant :X
Ook sommige kisten hadden wel wat meer rare components mogen geven. Op het eind werd ik helemaal ziek van steeds dezelfde loot en valuables, zeker omdat je met shards eigenlijk weinig kan. Oh en armors mochten wel meer weave slots hebben.

Ik hoorde links en rechts dat mensen het een slecht einde vonden, maar ik vond de end sequence wel mooi en een hele mooie opzet naar deeltje 3. Zie eerlijk gezegd niet hoe ze hier nog DLC in kunnen wurmen, dus ik hoop dat ze volspeed met deel 3 aan de gang gaan.

Al met al _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Vond de game wel herhalend op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
jaaoie17 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:56:
Vond de game wel herhalend op een gegeven moment.
Dat had ik een stuk meer bij HZD waar de zij missies veel meer op elkaar leken. Zou graag opnieuw willen spelen alleen net als bij RDR2 kijk ik dan vooral op tegen upgraden van pouches e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben nu zo'n 70 uur onderweg en ik vermaak me nog prima, voelt voor mij nog niet als een sleur. Bij Assassin's Creed of Far Cry games ben ik er na 30uur altijd wel klaar mee.

Ik ben nu de linkerkant van de map aan het verkennen, niet dat ik op de rest van de map alles al gedaan en 100% completion zal het voor mij niet worden. Hunting grounds en die board Game interesseren me echt niets. Maar ik ga wel alle sidequest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vind dat bordspel nog knap lastig. Maar dat komt voornamelijk omdat bij het neerzetten van de stukken het erg lastig te zien is welke stukken de tegenstander gebruikt. En wat die stukken kunnen.
Ik moet er wat meer tijd aan besteden, want leuk is het wel en het is ook goed bedacht.
De races zijn ook even wennen. In het begin was het echt lastig, maar je moet gewoon rustig blijven en goed kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
Bordspel geen 1 keer gespeeld eigenlijk. Terwijl het concept mij wel aanspreekt.

De races doen was echt een moetje vanwege de eindprijs , idee erachter was leuk. Soort Mario Kart in Horizon maar speelde totaal niet soepel om al helemaal niet te spreken over de rubber band AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Kadett schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:54:
Bordspel geen 1 keer gespeeld eigenlijk. Terwijl het concept mij wel aanspreekt.

De races doen was echt een moetje vanwege de eindprijs , idee erachter was leuk. Soort Mario Kart in Horizon maar speelde totaal niet soepel om al helemaal niet te spreken over de rubber band AI.
Bordspel en races heb ik twee gedaan, alleen voor de trophys…
Verder vind ik het niet so….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
chulin schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:45:
[...]

Bordspel en races heb ik twee gedaan, alleen voor de trophys…
Verder vind ik het niet so….
Reward voor alle races winnen:
spoiler:
Een legendary weapon

Dit geldt ook voor Melee pits winnen geloof ik alleen die ook laten liggen. Melee niets voor mij.

Wat ik trouwens echt mis tov HZD: De skill dat alles vertraagd als je springt en mikt tegelijk met de boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:34
Kadett schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:11:
[...]
Wat ik trouwens echt mis tov HZD: De skill dat alles vertraagd als je springt en mikt tegelijk met de boog.
Je kunt toch concentration gebruiken als je springt om de boel te vertragen. Of bedoel je wat anders?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Raem schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:15:
[...]

Je kunt toch concentration gebruiken als je springt om de boel te vertragen. Of bedoel je wat anders?
Die moet je dan handmatig activeren in de jump? Bij HZD ging dat namelijk automatisch zodra je mikte en sprong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

-SaveMe- schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:54:

Ik hoorde links en rechts dat mensen het een slecht einde vonden, maar ik vond de end sequence wel mooi en een hele mooie opzet naar deeltje 3. Zie eerlijk gezegd niet hoe ze hier nog DLC in kunnen wurmen, dus ik hoop dat ze volspeed met deel 3 aan de gang gaan.

Al met al _/-\o_
spoiler:
Ik heb het einde juist als heel mooi ervaren. Vooral als de 2 "zussen" elkaar omhelzen. Je ziet dat Sylens toch getriggerd raakt op dat moment. Alsof hij ineens weer een verloren broer of zuster of partner herinnerd of een kans ziet om toch het hart van Aloy te winnen?

Qua DLC zijn er nog zat wat plekken, zoals een zekere bunker in een bergwand waar de ingang duidelijk geblokkeerd is, die nog verkenwaardig zijn. Bovendien is de zet naar Europa ook gezet, dus wie weet?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
SkyStreaker schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:58:
[...]

spoiler:
Ik heb het einde juist als heel mooi ervaren. Vooral als de 2 "zussen" elkaar omhelzen. Je ziet dat Sylens toch getriggerd raakt op dat moment. Alsof hij ineens weer een verloren broer of zuster of partner herinnerd of een kans ziet om toch het hart van Aloy te winnen?

Qua DLC zijn er nog zat wat plekken, zoals een zekere bunker in een bergwand waar de ingang duidelijk geblokkeerd is, die nog verkenwaardig zijn. Bovendien is de zet naar Europa ook gezet, dus wie weet?
spoiler:
Wat ook nog kan is dat Alva om hulp roept om gaan helpen richting Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Kadett schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:35:
[...]

Die moet je dan handmatig activeren in de jump? Bij HZD ging dat namelijk automatisch zodra je mikte en sprong.
springen + mikken = nog steeds vertraging in FW hoor :? en anders kun je die concentration handmatig activeren ja

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Kadett schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:35:
[...]

Je kan ook automatisch concentratie aanzetten bij de instellingen :)

Qua DLC, er zijn op best veel plekken in het spel dingen afgesloten of wel zichtbaar maar nog niet te bereiken. Daar kunnen ze ook nog wel wat mee.
En natuurlijk nog waar
spoiler:
Ava vandaan kwam. Hiermee hebben ze de mogelijkheid open gezet om grotere delen van de oude wereld te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Geronimous schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:34:
[...]

springen + mikken = nog steeds vertraging in FW hoor :? en anders kun je die concentration handmatig activeren ja
Straks meer even gaan proberen. Voor mij gevoel was het namelijk niet zo (merkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Vrijdag schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:40:
[...]

Je kan ook automatisch concentratie aanzetten bij de instellingen :)

Qua DLC, er zijn op best veel plekken in het spel dingen afgesloten of wel zichtbaar maar nog niet te bereiken. Daar kunnen ze ook nog wel wat mee.
Wat ik inderdaad al eerder zei, ik ben zelf heel erg benieuwd naar een zekere bunker-achtig iets in een bergwand. Je komt daar 1 of 2 keer, hele grote stalen wand, beetje ruimte ertussen en dan weer een grote deur. Volgens mij zit er ook een satellietschotel op. O.a. dat plekje zou ik van binnen willen zien :9~

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kwam ergens vrij in het begin op een plek ergens boven op een rotswand. Er was een grot. Kwam er doodleuk een tekst in beeld met de mededeling dat ik hier (nog?) niet in mag. Ik vond dit wel erg jammer en slordig.
Ik ben nu nog niet eens halverwege de game, maar het zal later vast mogelijk worden om hier terug te keren. Hoe dan ook hadden ze dit op een nettere manier op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Nyarlathotep schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:23:
Ik kwam ergens vrij in het begin op een plek ergens boven op een rotswand. Er was een grot. Kwam er doodleuk een tekst in beeld met de mededeling dat ik hier (nog?) niet in mag. Ik vond dit wel erg jammer en slordig.
Ik ben nu nog niet eens halverwege de game, maar het zal later vast mogelijk worden om hier terug te keren. Hoe dan ook hadden ze dit op een nettere manier op kunnen lossen.
Deze plek staat ook in een fragment op youtube met die specifieke text. Juist door die text zou je inderdaad denken dat er iets van een DLC ingang komt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
[...]

Uiteindelijk gevonden, volgens mij wordt nu easy platinum…
Mijn zoontje is begonnen met het spel en in een keer 2 of 3 van de melee pits gedaan, zonder moeite 😱😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Kadett schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:11:
[...]

Reward voor alle races winnen:
spoiler:
Een legendary weapon

Dit geldt ook voor Melee pits winnen geloof ik alleen die ook laten liggen. Melee niets voor mij.
Nee. Reward voor meele pits is

spoiler:
upgrade van spear damage

Is het waard imo. Hoewel die combos in die pits af en toe erg frustrerend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
KingKoning schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:52:
[...]

Nee. Reward voor meele pits is

spoiler:
upgrade van spear damage

Is het waard imo. Hoewel die combos in die pits af en toe erg frustrerend zijn.
Ik het hele spel met paarse wapens gespeelt. En later met met die osram legendary armor alleen op level 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
jaaoie17 schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:49:
[...]

Ik het hele spel met paarse wapens gespeelt. En later met met die osram legendary armor alleen op level 2.
Jup ik ook, op moment dat je legendary wapens krijgt, althans die ik gebruikte had het weinig zin om die te selecteren, paarse wapens hadden door vele upgrades veel betere stats en omdat je uiteindelijk eigenlijk wel klaar bent met game, ga je de materialen voor legendary upgrades ook niet 'even' farmen.

Misschien is het wel gedaan met idee dat je dan straks als NG+ uitkomt nog iets heb om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Vraagje.. ik moet nog 1 missie doen om het uit te spelen maar het nog 10 tot 15 zijmissies openstaan. Is het de moeite om die eerst af te handelen of maakt het niet veel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Derbiss schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:24:
Vraagje.. ik moet nog 1 missie doen om het uit te spelen maar het nog 10 tot 15 zijmissies openstaan. Is het de moeite om die eerst af te handelen of maakt het niet veel uit?
Dat maakt weinig uit. Na het eindgevecht kom je gewoon weer terug in de wereld en kun je verder spelen.

Humankind… be both.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
Derbiss schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:24:
Het hoeft in principe niet. Je kan prima de mainquest doorlopen zonder ook maar gekeken te hebben naar de zijmissies. Nadat je het verhaal hebt gespeeld kan je namelijk gewoon weer terug in de wereld en dingen doen.

Ik heb zelf wel alles gedaan. Dus alle zijmissies, errands, taken, vijandige kampen, melee pits, races etc. voltooid. Maar da's meer omdat ik ze ook gewoon leuk vond. Je bent dan wel schromelijk overpowered, aangezien de eindmissies zo rond de level 30-35 zitten, en ik al lang lvl 50 was met alle skills vrijgespeeld.

Maar aan de andere kant is er ook wel wat voor te zeggen om eerst de hoofdlijn te volgen. Dan heb je daarna nog een hoop te zien en te ontdekken. Daarbij, in het verhaal krijg je een beetje de boodschap dat Aloy wel moet opschieten. Als je vervolgens allemaal klusjes gaat opknappen, voelt het toch wat minder urgent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Vrijdag schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:40:
[...]

Het hoeft in principe niet. Je kan prima de mainquest doorlopen zonder ook maar gekeken te hebben naar de zijmissies. Nadat je het verhaal hebt gespeeld kan je namelijk gewoon weer terug in de wereld en dingen doen.

Ik heb zelf wel alles gedaan. Dus alle zijmissies, errands, taken, vijandige kampen, melee pits, races etc. voltooid. Maar da's meer omdat ik ze ook gewoon leuk vond. Je bent dan wel schromelijk overpowered, aangezien de eindmissies zo rond de level 30-35 zitten, en ik al lang lvl 50 was met alle skills vrijgespeeld.

Maar aan de andere kant is er ook wel wat voor te zeggen om eerst de hoofdlijn te volgen. Dan heb je daarna nog een hoop te zien en te ontdekken. Daarbij, in het verhaal krijg je een beetje de boodschap dat Aloy wel moet opschieten. Als je vervolgens allemaal klusjes gaat opknappen, voelt het toch wat minder urgent :P
Dat urgent blijft altijd een beetje het 'probleem' bij dergelijke spellen. Door alle zijmissies te doen verlies je beetje de feeling vind ik. Maar toch bedankt voor de feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Dit is wel een beetje het dilemma: Ga je de sides doen ben je overpowered voor de Main Quests, maar ga je de sides later doen dan krijg je dat je met een scheet alle vijanden neerlegt. (Ik ging toevallig als een lvl 29 nog eens een lvl 15 side quest doen en het was eigenlijk weinig aan, omdat ik al een paarse hunter bow had waarmee ik teveel damage kon doen.

Dat probleem is niet te fixen natuurlijk. Alleen je hebt mij wel getriggered. Ik ben nu level 34 en ben net richting “San Francisco” gegaan. Misschien maar weer even meer Main Story line spelen, om de levels leuk te houden. Uiteraard kun je ook de moeilijkheidsgraad omhoog gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
genoten van dit spel zeg! heb het dit weekend uitgespeeld en zit op 87% wat ik voldoende vind.
Ik heb de pits en races overgeslagen, zijn niet mijn ding. Ook niet in het eerste deel.

Nu kan de playstation weer stof happen tot de volgende leuke game uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
[...]Ik heb zelf wel alles gedaan. Dus alle zijmissies, errands, taken, vijandige kampen, melee pits, races etc. voltooid. Maar da's meer omdat ik ze ook gewoon leuk vond. Je bent dan wel schromelijk overpowered, aangezien de eindmissies zo rond de level 30-35 zitten, en ik al lang lvl 50 was met alle skills vrijgespeeld.
Had ik ook, was lvl50, alle legendary wapens maxed, alle pouches maxed, alle legendary outfits maxed en alle skills.. eindbaas was 10sec ofzo 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Zaratrass schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:38:
Ik heb de pits en races overgeslagen, zijn niet mijn ding. Ook niet in het eerste deel.
Die zaten ook niet in het eerste deel :+

Heb em ondertussen ook uit. Viel me eerlijk gezegd best wel tegen. De magie van deel 1 was er voor mij wel af. Het verhaal echt don't care, terwijl ik dat veel deel 1 wel interessant vond.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 19-04-2022 15:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Ik zit nu ergens in de endgame, laatste paar story missions. Zojuist alle hunting grounds afgerond. Nu valt me op: Die zijn echt vele malen makkelijker dan in deel 1, of was ik toen gewoon heel slecht?

Kan me herinerren dat ik toen best een tijd bezig geweest ben met die hunting grounds, het was nu echt appeltje eitje.

Vind overigens de rebel camps leuk, maar waarom ze daar dan óók nog rebel outposts aan toe moeten voegen met min of meer dezelfde opzet, maar dan kleiner, vind ik een vreemde keuze. Het voelde ergens rond outpost 6 wel een beetje als een grind, alleen die camps was genoeg geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door KingKoning op 19-04-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
KingKoning schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:12:
Ik zit nu ergens in de endgame, laatste paar story missions. Zojuist alle hunting grounds afgerond. Nu valt me op: Die zijn echt vele malen makkelijker dan in deel 1, of was ik toen gewoon heel slecht?

Kan me herinerren dat ik toen best een tijd bezig geweest ben met die hunting grounds, het was nu echt appeltje eitje.
Denk dat het er voornamelijk mee te maken heeft dat je alle mechanics al snapt uit de vorige game en weet wat je moet doen. Ik vond de hunting grounds in deze versie ook een stuk makkelijker dan voorheen en had gelijk overal alle punten. Ik had eigenlijk alleen echt moeite met die shredder gauntlet challenge omdat ik die eigenlijk nooit gebruikt had, maar na een paar keer proberen had ik door wat de beste tactiek was om aan de challenge te voldoen (niet perse de beste manier om de gauntlet te gebruiken). Dat is ook gelijk het hele punt van die hunting grounds denk ik. Om je uit je comfort zone van wapens die je kent te duwen en nieuwe tactieken/wapens te proberen en niet terug te vallen op je normale manieren. Vooral de stealth hunting grounds uit deel 1 hadden op een gegeven moment weinig met stealth te maken imho, maar meer moet hoe je zo snel mogelijk zoveel mogelijk damage aanrichte zonder gezien te worden (wat dan ook wel weer stealth is natuurlijk, maar niet sluipen en voorzichtig en langzaam vanuit de bosjes alles omleggen, zoals ik gewend was bij stealthy play). Wat voor mij wel mijn ogen opende in hoe sommige mechanics werken in de game.

Denk dat de rol van je uit je comfortzone pushen nu een beetje door de arena moet worden ingevuld als je met een preset loadout moet vechten. Maar op een of ander manier pakt dat mij niet zo zeer als de hunting grounds in deel 1 dat deden. Voelt voor mij toch vaak meer als damage spammen zonder echte tactiek. Maar kan zijn dat ik gewoon nog niet ver genoeg uit mijn gebruikelijke speelstijl gepushed ben, normaal probeer ik ook niet een half dozijn aan alerte machines tegelijk op me te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door aequitas op 19-04-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Hulleman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:59:
[...]

Heb em ondertussen ook uit. Viel me eerlijk gezegd best wel tegen. De magie van deel 1 was er voor mij wel af. Het verhaal echt don't care, terwijl ik dat veel deel 1 wel interessant vond.
Voor mij scoorden zowel het verhaal als de gameplay juist een tandje hoger dan de vorige. Het voelt inderdaad wel minder nieuw allemaal, maar ik waardeerde de variatie in de gameplaymogelijkheden. En doordat ik bepaalde karakters nu al kende, kwam het verhaal ook beter binnen. Maar geen enorm verschil met de eerste game wat mij betreft; ik vond ze beide zeer prima maar niet legendarisch.

De beide Horizon-games zijn in principe gewoon pretpark-open-wereld-games zoals die van Ubisoft, maar dan bovengemiddeld goed uitgevoerd. Met de vele icoontjes op de kaart, het beklimmen van torens om nieuwe locaties te vinden, behoorlijk wat herhaling in de zijcontent, enz. Die spelstructuur komt me normaliter totaal de keel uit, maar door bijna alle andere games van dit type over te slaan kon ik nog wel goed genieten van Horizon Forbidden West. De vele machines, omgevingen, wapens en mogelijkheden maken het leuk genoeg voor een tientallen uren durende playthrough. Maar nu is het ook wel weer klaar. En voor een derde game moeten ze eigenlijk nog iets meer doen om het interessant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Hulleman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:59:
[...]

races niet, pits toch wel? Dat je de challenges moet doen tegen de monsters?
Dan heb ik het niet over die grote arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Zaratrass schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:11:
[...]

races niet, pits toch wel? Dat je de challenges moet doen tegen de monsters?
Dan heb ik het niet over die grote arena
Deel 1 had alleen de hunting grounds. Dat zijn die challenges tegen machines. Die pits zijn melee gevechten tegen mensen. Die had deel 1 niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Hulleman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:08:
[...]

Deel 1 had alleen de hunting grounds. Dat zijn die challenges tegen machines. Die pits zijn melee gevechten tegen mensen. Die had deel 1 niet.
gelijk heb je! haal de namen door elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een week niet gespeeld, maar ik heb nu standaard zwarte achtergronden bij de ondertiteling. Ook als ik de instelling bij Toegankelijkheid uitschakel blijft die staan. Mis ik ergens iets of is het een bug?

Blijkbaar zit dit maar in één dialoog, lijkt dus eerder op een (kleine) bug.

[ Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 19-04-2022 21:46 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
In update 1.012 is onder andere gefixt dat Apex Grimhorn te scannen is. Voor diegene die dat niet gedaan hadden tijdens side missie.
Nou kan ik dat doen en is m'n game en tropees 100/100% (heb nu 99,86/100%)

[ Voor 16% gewijzigd door SuperVeloce op 20-04-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
SuperVeloce schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:17:
In update 1.012 is onder andere gefixt dat Apex Grimhorn te scannen is. Voor diegene die dat niet gedaan hadden tijdens side missie.
Nou kan ik dat doen en is m'n game en tropees 100/100% (heb nu 99,86/100%)
https://www.reddit.com/r/...forbidden_west_patch_112/

Ik zie nog niet staan dat het gefixt is, wel dat ze het aan het uitzoeken zijn:

KNOWN ISSUES
We are currently looking into several issues reported by the community. Please note that these issues are not yet fixed in this patch, but our teams are aware of them and they’re being investigated.

The team continues to make tweaks to the game's content with the goal to reduce visual shimmering.
Players have reported an issue in Side Quest “Lofty Ambitions". After Abadund’s dialogue has taken place, the player will temporarily not be able to trade with Abadund due to no prompt appearing.
Players have reported an issue in Side Quest “A Soldier’s March” where after defeating the Frostclaw, the mission objective does not complete.
Players have reported an issue in Handa’s Contract “Ancient Relics”, where the mission progression will be stuck on “2/3 Gather Ancient Relics”, or “Go to the Northern Ancient Machine Site” if the player leaves the area.
Players have reported that the Apex Grimhorn does not spawn in game outside of quests, potentially preventing players from obtaining 100% game completion.
Outfits may appear to be covered by dark shadows in inventory.

FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests
Fixed an issue in the Base where players could get stuck in the bathroom.
Fixed an issue in Main Quest “Reach for the Stars” where the objective doesn't complete after reaching the shuttle if the player triggers the machine callout before looking at the shuttle.
Fixed an issue in Main Quest “The Dying Lands” where progression did not update after defeating the Grimhorn.
Fixed an issue in Main Quest “The Sea of Sands” where a cinematic would not trigger, resulting in the “Exit the Ruins” objective not updating.
Fixed an issue in Main Quest “The Sea of Sands” where the land inside the Casino did not load in after acquiring POSEIDON.
Fixed an issue in Main Quest “The Wings of the Ten” where the Sunwings would not be present on the top of The Base.

Side Quests
Fixed an issue in Side Quest “A Soldier’s March” where skipping the “Go to the Start of the Climb” objective and going straight to Wekatta would cause the mission objectives to not update.
Fixed an issue in Side Quest “The Way Home” where the mission objective “Gather Resources for the Gyrocompass” would not progress after picking up the required amount of Batteries.
Fixed an issue in Side Quest “Signal Spike” where the “Kill the Machines” objective does not update, resulting in the player being unable to talk to Silga.
Fixed an issue in Side Quest “A Tribe Apart” where the player was unable to interact with a Metal Flower.
Fixed an issue in Errand Quest “Burden of Command” where the Child didn’t talk to Aloy during the “Protect the Child” object.
Fixed an issue in Errand Quest “Burden of Command” where the Child would be missing after skipping the 'Scan the Area' objective, and then restarting from save during specific later objectives.
Fixed an issue in Errand Quest “Shining Example” where if the player destroys the Metal Flower Vines before the objective changes to "Destroy the Metal Flower's Vines", the objective won't update altogether, blocking progression.
Fixed an issue in Errand Quest “Opening the Arena” where Kalla did not spawn inside the Maw of the Arena after the player gathered the necessary machine parts.

World Activities
Fixed an issue in Cauldron IOTA where the player could get permanently stuck if they fall down during the final climb to the Tallneck’s head.
Fixed an issue in Cauldron IOTA where the Manufacturing Arm holding the Tallneck’s Head would be in a jammed state, blocking mission progression.
Fixed an issue in Cauldron KAPPA where the “Kill the Tideripper” objective could not be completed after killing the Tideripper very quickly. Another Tideripper that needed disciplining! We definitely know who our naughtiest machines are.
Fixed an issue in Relic Ruins: The Stillsands where a pullable crate could get stuck in the ceiling.
Fixed an issue in The Arena where quitting during a fixed Challenge could result in the player losing their loadout, and it being replaced with the loadout from the Arena Challenge.
Added a new cinematic camera in The Arena when ending a challenge, stopping the camera from pointing at a wall.
Brightened the nighttime lighting around Black Box: Jagged Deep.
Fixed an issue in Melee Pit: Thornmarsh where the Melee Pit Master would become invisible after restarting from save or Fast traveling away at a specific moment.

Machines
Fixed an issue where the Notebook loot entry about the Shellsnapper's 'Refining Core' includes Volatile Sludge, despite it having 0% drop chance.
The sturdier mid and large machines will escalate to combat when 35% of their health is lost in one shot.

Humans
Fixed an issue where Quest Companions would become unresponsive after being hit in combat.

Weapons/Armor/Skills
Fixed an issue where players were unable to use melee attacks after getting hit by Shock/Heavy attacks.
Fixed an issue where the Dodge Roll may fail to activate if triggered immediately after firing.
Fixed an issue where setting the 'Weapon Wheel Slowdown' setting to Slowest will result in noticeable outfit and hair popping when accessing the Weapon Wheel in game.

UI/UX
Fixed an issue introduced in the previous patch, where the player could not place a waypoint marker within 500 meters of the player.
Fixed an issue where the Exclamation Point that is visible when a new item is acquired no longer appears
Fixed an issue in the Stitcher merchant screen, where the compare menu would always compare to the base level statistics of the currently equipped outfit, even when it is upgraded.
Added an indicator to show when a Weave is already equipped when changing Weaves.
Updated the Crafting section below the Weapon Wheel with new UI elements to show resource names.
Updated the Skill Points icon to be more noticeable when the player has unspent skill points.
Fixed more Metal Flowers and Firegleam icons remaining on the map.
Fixed an issue where after navigating to the bottom of a longer quest's Objective Log, details of other quests are missing.
Fixed an issue where restarting from save after looting Greenshine will result in the Jobs system directing the player to the previously looted site. (NOTE: This will not retroactively fix Jobs for previously looted sites that are already active. For these players, once the player reaches the indicated area, the system will update and the player will be redirected to the correct site).

Multiple crash fixes.

Other
Fixed an issue where Aloy may severely bounce for up to 10 seconds while looting an item. The celebratory loot raves are over, but they live on in memory.
Fixed an issue where the landing platform in Raintrace Rise could not be used.
Multiple fixes to Datapoints not unlocking correctly.
Multiple fixes to controller remapping.
Multiple fixes to Aloy or important characters/machines falling out of the world.
Multiple lighting fixes and improvements.
Multiple fixes and improvements to NPC animations and to NPC props in settlements.
Multiple localization and subtitles fixes and improvements.

[ Voor 88% gewijzigd door aequitas op 20-04-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
aequitas schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:26:
[...]

https://www.reddit.com/r/...forbidden_west_patch_112/

Ik zie nog niet staan dat het gefixt is, wel dat ze het aan het uitzoeken zijn:

KNOWN ISSUES
We are currently looking into several issues reported by the community. Please note that these issues are not yet fixed in this patch, but our teams are aware of them and they’re being investigated.

The team continues to make tweaks to the game's content with the goal to reduce visual shimmering.
Players have reported an issue in Side Quest “Lofty Ambitions". After Abadund’s dialogue has taken place, the player will temporarily not be able to trade with Abadund due to no prompt appearing.
Players have reported an issue in Side Quest “A Soldier’s March” where after defeating the Frostclaw, the mission objective does not complete.
Players have reported an issue in Handa’s Contract “Ancient Relics”, where the mission progression will be stuck on “2/3 Gather Ancient Relics”, or “Go to the Northern Ancient Machine Site” if the player leaves the area.
Players have reported that the Apex Grimhorn does not spawn in game outside of quests, potentially preventing players from obtaining 100% game completion.
Outfits may appear to be covered by dark shadows in inventory.

FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests
Fixed an issue in the Base where players could get stuck in the bathroom.
Fixed an issue in Main Quest “Reach for the Stars” where the objective doesn't complete after reaching the shuttle if the player triggers the machine callout before looking at the shuttle.
Fixed an issue in Main Quest “The Dying Lands” where progression did not update after defeating the Grimhorn.
Fixed an issue in Main Quest “The Sea of Sands” where a cinematic would not trigger, resulting in the “Exit the Ruins” objective not updating.
Fixed an issue in Main Quest “The Sea of Sands” where the land inside the Casino did not load in after acquiring POSEIDON.
Fixed an issue in Main Quest “The Wings of the Ten” where the Sunwings would not be present on the top of The Base.

Side Quests
Fixed an issue in Side Quest “A Soldier’s March” where skipping the “Go to the Start of the Climb” objective and going straight to Wekatta would cause the mission objectives to not update.
Fixed an issue in Side Quest “The Way Home” where the mission objective “Gather Resources for the Gyrocompass” would not progress after picking up the required amount of Batteries.
Fixed an issue in Side Quest “Signal Spike” where the “Kill the Machines” objective does not update, resulting in the player being unable to talk to Silga.
Fixed an issue in Side Quest “A Tribe Apart” where the player was unable to interact with a Metal Flower.
Fixed an issue in Errand Quest “Burden of Command” where the Child didn’t talk to Aloy during the “Protect the Child” object.
Fixed an issue in Errand Quest “Burden of Command” where the Child would be missing after skipping the 'Scan the Area' objective, and then restarting from save during specific later objectives.
Fixed an issue in Errand Quest “Shining Example” where if the player destroys the Metal Flower Vines before the objective changes to "Destroy the Metal Flower's Vines", the objective won't update altogether, blocking progression.
Fixed an issue in Errand Quest “Opening the Arena” where Kalla did not spawn inside the Maw of the Arena after the player gathered the necessary machine parts.

World Activities
Fixed an issue in Cauldron IOTA where the player could get permanently stuck if they fall down during the final climb to the Tallneck’s head.
Fixed an issue in Cauldron IOTA where the Manufacturing Arm holding the Tallneck’s Head would be in a jammed state, blocking mission progression.
Fixed an issue in Cauldron KAPPA where the “Kill the Tideripper” objective could not be completed after killing the Tideripper very quickly. Another Tideripper that needed disciplining! We definitely know who our naughtiest machines are.
Fixed an issue in Relic Ruins: The Stillsands where a pullable crate could get stuck in the ceiling.
Fixed an issue in The Arena where quitting during a fixed Challenge could result in the player losing their loadout, and it being replaced with the loadout from the Arena Challenge.
Added a new cinematic camera in The Arena when ending a challenge, stopping the camera from pointing at a wall.
Brightened the nighttime lighting around Black Box: Jagged Deep.
Fixed an issue in Melee Pit: Thornmarsh where the Melee Pit Master would become invisible after restarting from save or Fast traveling away at a specific moment.

Machines
Fixed an issue where the Notebook loot entry about the Shellsnapper's 'Refining Core' includes Volatile Sludge, despite it having 0% drop chance.
The sturdier mid and large machines will escalate to combat when 35% of their health is lost in one shot.

Humans
Fixed an issue where Quest Companions would become unresponsive after being hit in combat.

Weapons/Armor/Skills
Fixed an issue where players were unable to use melee attacks after getting hit by Shock/Heavy attacks.
Fixed an issue where the Dodge Roll may fail to activate if triggered immediately after firing.
Fixed an issue where setting the 'Weapon Wheel Slowdown' setting to Slowest will result in noticeable outfit and hair popping when accessing the Weapon Wheel in game.

UI/UX
Fixed an issue introduced in the previous patch, where the player could not place a waypoint marker within 500 meters of the player.
Fixed an issue where the Exclamation Point that is visible when a new item is acquired no longer appears
Fixed an issue in the Stitcher merchant screen, where the compare menu would always compare to the base level statistics of the currently equipped outfit, even when it is upgraded.
Added an indicator to show when a Weave is already equipped when changing Weaves.
Updated the Crafting section below the Weapon Wheel with new UI elements to show resource names.
Updated the Skill Points icon to be more noticeable when the player has unspent skill points.
Fixed more Metal Flowers and Firegleam icons remaining on the map.
Fixed an issue where after navigating to the bottom of a longer quest's Objective Log, details of other quests are missing.
Fixed an issue where restarting from save after looting Greenshine will result in the Jobs system directing the player to the previously looted site. (NOTE: This will not retroactively fix Jobs for previously looted sites that are already active. For these players, once the player reaches the indicated area, the system will update and the player will be redirected to the correct site).

Multiple crash fixes.

Other
Fixed an issue where Aloy may severely bounce for up to 10 seconds while looting an item. The celebratory loot raves are over, but they live on in memory.
Fixed an issue where the landing platform in Raintrace Rise could not be used.
Multiple fixes to Datapoints not unlocking correctly.
Multiple fixes to controller remapping.
Multiple fixes to Aloy or important characters/machines falling out of the world.
Multiple lighting fixes and improvements.
Multiple localization and subtitles fixes and improvements.
Oh inderdaad known, maar staat nog niet bij fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjanssen10
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-04-2022
Volg de spoor van de bol:
Na een tijdje steeds weer geprobeerd te hebben kom ik hier maar niet doorheen. Super irritant!
Ben wel benieuwd of iemand anders hier ook tegenaan loopt.

Kan je ook eerder het zuurstofmasker krijgen?

[ Voor 19% gewijzigd door Hjanssen10 op 21-04-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjanssen10
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-04-2022
Kan je bv ook eerder het zuurstofmasker krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
Hjanssen10 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:19:
Volg de spoor van de bol:
Na een tijdje steeds weer geprobeerd te hebben kom ik hier maar niet doorheen. Super irritant!
Ben wel benieuwd of iemand anders hier ook tegenaan loopt.

Kan je ook eerder het zuurstofmasker krijgen?
Ik zou deze link even bekijken. Kan me niet herinneren dat ik problemen had met het volgen van de orb.

Het zuurstofmasker krijg je net als andere speciale equipment tijdens het verhaal. Je hebt hem niet nodig om verder te komen. Kan wel zijn dat je nog bepaalde side activities niet helemaal kan completen hierdoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
Hjanssen10 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:36:
Kan je bv ook eerder het zuurstofmasker krijgen?
Krijg je later. Er zijn een hoop dingen die je eerst nog niet kan doen. Belangrijk is wel om ze te scannen, dan worden ze toegevoegd aan de map. Wordt automatisch gedaan, maar voor de zekerheid kan dat geen kwaad.

Gaat om ondergelopen grotten, stalen bloemen en firegleam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hann1BaL schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:33:
[...]

Dit is wel een beetje het dilemma: Ga je de sides doen ben je overpowered voor de Main Quests, maar ga je de sides later doen dan krijg je dat je met een scheet alle vijanden neerlegt. (Ik ging toevallig als een lvl 29 nog eens een lvl 15 side quest doen en het was eigenlijk weinig aan, omdat ik al een paarse hunter bow had waarmee ik teveel damage kon doen.

Dat probleem is niet te fixen natuurlijk. Alleen je hebt mij wel getriggered. Ik ben nu level 34 en ben net richting “San Francisco” gegaan. Misschien maar weer even meer Main Story line spelen, om de levels leuk te houden. Uiteraard kun je ook de moeilijkheidsgraad omhoog gooien.
Quote mezelf eens. Ik besef nu toch dat ik net iets teveel sidequests en weapon upgrades gedaan heb. In de main story line kom je..
spoiler:
.. de Thunderjaw tegen in San Francisco en ik heb ineens geen enkel probleem met Valor powershots om dat ding zo om te leggen. Ik heb lang doorgezwoegd met groene wapens, en toen besloten om te focussen op betere bows. Nu al zelfs een legendary bow met een paar upgrades en eigenlijk is het net te makkelijk.

Level 35 ben ik nu. Ik ga het dus even bij de Main Story houden, want ben al overpowered. Ik kan uiteraard wel de moeilijkheidsgraad iets hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Hann1BaL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:23:
[...]

Quote mezelf eens. Ik besef nu toch dat ik net iets teveel sidequests en weapon upgrades gedaan heb. In de main story line kom je..
spoiler:
.. de Thunderjaw tegen in San Francisco en ik heb ineens geen enkel probleem met Valor powershots om dat ding zo om te leggen. Ik heb lang doorgezwoegd met groene wapens, en toen besloten om te focussen op betere bows. Nu al zelfs een legendary bow met een paar upgrades en eigenlijk is het net te makkelijk.

Level 35 ben ik nu. Ik ga het dus even bij de Main Story houden, want ben al overpowered. Ik kan uiteraard wel de moeilijkheidsgraad iets hoger zetten.
Ben je uiteindelijk ook overpowered. Ik speel op hard, ga nu richting de endgame maar ben al level 50, je ramt overal zo doorheen. Een soort scaling zou nog wel mooi zijn, eventueel als extra optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

KingKoning schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:38:
[...]

Ben je uiteindelijk ook overpowered. Ik speel op hard, ga nu richting de endgame maar ben al level 50, je ramt overal zo doorheen. Een soort scaling zou nog wel mooi zijn, eventueel als extra optie.
Ja, dus enerzijds leuk om de Side quests etc mee te nemen, maar als je dat doet, krijg je al snel teveel XP en skill points waardoor het toch te makkelijk wordt.

Scaling van de main quests op basis van je state (lvl+skills+inventory) en daar een moeilijkheid aan hangen zou kunnen werken. Echter is een deel van het doel van de game: als het te moelijk wordt, kun je kiezen om wat dingen te doen om beter voorbereid te zijn en daarmee is het een eigen keuze.

Lastig probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Wat een frustratie soms in dit spel zeg, lijkt wel een from software game te zijn geworden!
Word je in een hoekje gedreven, stomme robots die letterlijk 20 keer dezelfde aanval doen waardoor je gewoon geen kant op kunt, je hebt geen tijd om weg te dodgen, je kunt niet aanvallen want die beesten blijven gewoon aanvallen spammen waardoor je constant "staggered" raakt tot je gewoon dood bent... Had hier bij HZD absoluut geen last van, maar nu lijken die robots gewoon 100 keer dezelfde niet te ontwijken aanval te herhalen... en niet met een beetje tijd ertussen zodat je nog weg kunt of zelf kunt aanvallen, nee gewoon achter elkaar geen genade, dood aan de speler!

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 23-04-2022 13:23 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Kalder schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:21:
Wat een frustratie soms in dit spel zeg, lijkt wel een from software game te zijn geworden!
Word je in een hoekje gedreven, stomme robots die letterlijk 20 keer dezelfde aanval doen waardoor je gewoon geen kant op kunt, je hebt geen tijd om weg te dodgen, je kunt niet aanvallen want die beesten blijven gewoon aanvallen spammen waardoor je constant "staggered" raakt tot je gewoon dood bent... Had hier bij HZD absoluut geen last van, maar nu lijken die robots gewoon 100 keer dezelfde niet te ontwijken aanval te herhalen... en niet met een beetje tijd ertussen zodat je nog weg kunt of zelf kunt aanvallen, nee gewoon achter elkaar geen genade, dood aan de speler!
Je mag/kan het spel op easy zetten, maar dat is niet de bedoeling, toch? 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

chulin schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:41:
[...]

Je mag/kan het spel op easy zetten, maar dat is niet de bedoeling, toch? 😉
Als het spel (tijdelijk) een of meerdere niveaus omlaag zetten beter is voor jouw spelplezier dan is dat zeker wel de bedoeling ;)
Een spel hoort leuk te zijn, tuurlijk mag er een uitdaging in zitten, maar als het tot een punt komt waarop het je alleen maar frustreert slaat het spel de plank voor jou op dat moment mis. Dan is er niets mis met de moeilijkheidsgraad aanpassen.

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste