hebben jullie het na levering laten plaatsen?
voor de volle mep?
/f/image/4V9SHHtNqbC6JZhN77lwygOX.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door Hupsel op 09-03-2022 08:48 ]
Die van mij komen van AliExpress, kun je er zo zelf in klikken, het bestaande lampje geeft echt 0 licht.Hupsel schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:48:
dit zijn accessoires toch?
voor de volle mep?
Nice, heb je een link?Msts schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:50:
[...]
Die van mij komen van AliExpress, kun je er zo zelf in klikken, het bestaande lampje geeft echt 0 licht.
Ik heb deze, maar bij mij zaten alleen in de voorportieren lampjes. Er zijn er ook die ze per 2 verkopen.
€ 15,53 41% Off | 4X Led Logo Emblem Lamps Light Compatible For A1 A3 A4 B5 B6 B7 B8 B9 A5 A6 C5 C6 C7 A7 A8 D3 D4 Q3 Q5 Q7 4L R8 TT 8J Vehicle
https://a.aliexpress.com/_vVtthv
Die van Jorik lijken wel origineel audi te zijn, zien er wel wat beter uit maar 160 euro vind ik een hoop geld.Hupsel schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:48:
dit zijn accessoires toch?
voor de volle mep?
[Afbeelding]
Klopt, die van mij zijn van Audi en door de dealer gemonteerd. Is wel duurder geworden zie ik, want ik heb er € 115,66 excl. BTW voor betaald.Msts schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:54:
[...]
Die van Jorik lijken wel origineel audi te zijn, zien er wel wat beter uit maar 160 euro vind ik een hoop geld.
Hier ook met dynamische dempers en 21 inch velgen. Audi staat bekend om behoorlijke stugge/sportieve vering. Heb meerdere audi’s gehad, dit is de meest comfortabele.DmC1982 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:44:
[...]
Ik heb de Q4 met standaard 19" velgen en dynamische dempers. Ik rijd alleen op standje comfort.
Alles behalve stug. Rijdt goed comfortabel!
Ik heb een druppel laadpas van thenewmotion maar ook laadpassen in de vorm van een creditcard.wimbre schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:03:
Kreeg van de LM onderstaande “laadpas”.
[Afbeelding]
Blijkbaar hoort hij, gelet op de ring die er aan vast zit, als sleutelhanger aan de sleutel van de auto te zitten.
Hij lijkt mij echter erg kwetsbaar.
Los in de broekzak (kwijtraken, vergeten) of in de auto laten (inbraak etc.) lijken mij geen opties.
Waarom dat men geen laadpas geeft in de vorm van een creditcard snap ik niet. Makkelijk op te bergen, gaat niet stuk en vergeet je nooit.
Waar “bewaren” jullie de laadpas en heeft iemand zo’n zelfde soort laadpas en wat is de ervaring qua kwetsbaarheid?
Ikzelf gebruik de druppelvormige. Gewoon aan de autosleutel. Verder zit er niets meer aan de autosleutel op een hangertje na. De sleutel heb je altijd bij je. De laadpas dus ook. Deze wordt dus (omdat ie aan de sleutel zit) nooit achtergelaten in de auto.
De Edition One is er in 2 versies. Geiserblauw met de rotor velgen. Typhoongrijs met de bronzen velgen.DaMenaz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:55:
[...]
I stand corrected. Zie/zag ze zoveel staan bij Nederlandse dealers, vandaar mijn overtuiging. Ook bij mijn dealer. Maar grijze import dus.
Idd officieel nooit leverbaar geweest in NL via de NL importeur. Bij de presentatie is de Edition One wel bij de dealers neergezet/rondgegaan.
Heb je er zoveel zien staan? Ik weet dat (als Vincent hem al heeft) er iig geval 3 rondrijden in NL. Naar mijn weten zijn er niet zoveel geimporteerd maar ik kan het mis hebben…
Zag ze veel via de occasionsites staan. Ook al in het echt gespot bij A-Point Zuidoost.-Wing- schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 01:28:
[...]
De Edition One is er in 2 versies. Geiserblauw met de rotor velgen. Typhoongrijs met de bronzen velgen.
Idd officieel nooit leverbaar geweest in NL via de NL importeur. Bij de presentatie is de Edition One wel bij de dealers neergezet/rondgegaan.
Heb je er zoveel zien staan? Ik weet dat (als Vincent hem al heeft) er iig geval 3 rondrijden in NL. Naar mijn weten zijn er niet zoveel geimporteerd maar ik kan het mis hebben…
:strip_exif()/f/image/RNdPTHQiY7oJlfu6lgTGM9m5.jpg?f=fotoalbum_large)
Catch my drift?
Vooralsnog alleen beschikbaar op nieuwe modellen is de boodschap van PON. Of er een update komt is nog niet bekend gemaakt.the-hyrax schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:35:
Is er eigenlijk al meer bekend of die snellere laadsnelheid als update beschikbaar komt?
Catch my drift?
Ik wil toch gaan controleren wat er gebeurt als ik aan het rijden ben. Afgelopen weekend na dik 2u hoge snelheid op de snelweg een Max laadsnelheid van net aan 50kw gehaald. Soc zat rond de 20%.. het begint me enorm te frustreren, vooral omdat het MEB platform een gekoeld en verwarmd accu pakket zou moeten hebben…
Ik verwacht van wel.the-hyrax schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:35:
Is er eigenlijk al meer bekend of die snellere laadsnelheid als update beschikbaar komt?
Wat ik raar vind, ik heb mijn Q4 sinds November vorig jaar, en al regelmatig laadsnelheid van rond of boven 135 kw aangetikt. Hoezo dan een softwareupdate waarbij de laadsnelheid gaat van 125 naar 135?!
:strip_exif()/f/image/nt0sPxDW8p6qicvOm8IPn65i.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb hier contact over gehad met de dealer. Deze update zit al in de bestaande auto’s. Iets met marketing :-).Audiq4 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Ik verwacht van wel.
Wat ik raar vind, ik heb mijn Q4 sinds November vorig jaar, en al regelmatig laadsnelheid van rond of boven 135 kw aangetikt. Hoezo dan een softwareupdate waarbij de laadsnelheid gaat van 125 naar 135?![Afbeelding]
Inmiddels opgelost. Vanzelf :-)Msts schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:51:
[...]
Ik heb dit ook gehad, duurde 7 dagen en toen deed hij het opeens weer op de ochtend dat hij naar de garage zou gaan.
Heb ergens gelezen dat je zekering er even 5 min uit moet halen : Unplug fuse number 19 in the fusebox under the dashboard. Wait a few minutes and plug it in again. This will reset the MMI and LTE connection.
Gisteren de q4 naar de dealer gebracht voor het oplossen van de gastgebruiker/ hoofdgebruiker bug.
Dit naar aanleiding van een procedure welke ik van Audi customer care had ontvangen en die totaal niet werkte
Na een dag ! Bij de dealer gestaan te hebben:nul resultaat.
Bij navraag wanneer de trekhaak gemonteerd zou kunnen worden ( auto besteld op 18 mei met trekhaak) hoorde ik dat deze niet voor het einde van het jaar geleverd zou worden!
Als troost vertelde ze me dat de app update voor 14 maart gepland is..
Fijn dat Audi alles zo goed op de rit heeft
Het is prima bevallen. Wel vind ik het systeem niet heel intuïtief met het selecteren van snellaadpunten. Tijdens het navigeren is het gelukkig wel erg duidelijkHansieo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:08:
[...]
Of het rammelt kan ik met deze gegevens nog niet zeggen.
Is die -11% je tussenstop? of je doelbestemmeing.
Ikzelf vertrek óók regelmatig met een negatieve aankomst, maar gedurende de rit trekt het vaak/meestal naar een +xx%.
Wat ik doe: CHECK je te rijden km's en je weet wat je rijstijl verbruik is, bv 5km/kWh (normale weg zonder berg o.i.d.)
Dan weet je óók vrij goed wat je benodigde kWh totaal is én je weet met hoeveel kWh je vertrekt.
Zou dit vervolgens mogelijk moeten zijn bv: je auto heeft 64kWh en je berekening komt op 58kWh, dan zou ik mij niet al te druk maken over de schatting van -11% omdat deze berekening wellicht uitgaat van de koude toestand en dat extrapoleert.
Moet je bv 300km, dan merk je snel genoeg na bv 100km, of je idd goed in + gaat aankomen.
suc6 met de rit.
XXXVI
De gastgebruiker/hoofdgebruiker bug kunnen ze helemaal niet oplossen! Daarvoor is een MMi update nodig en die is er nog (lang) niet.Travish schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:48:
Kleine update voor wie het interessant vind:
Gisteren de q4 naar de dealer gebracht voor het oplossen van de gastgebruiker/ hoofdgebruiker bug.
Dit naar aanleiding van een procedure welke ik van Audi customer care had ontvangen en die totaal niet werkte
Bij navraag wanneer de trekhaak gemonteerd zou kunnen worden ( auto besteld op 18 mei met trekhaak) hoorde ik dat deze niet voor het einde van het jaar geleverd zou worden!
Mij is het nog steeds niet gelukt om te laden boven 60kw.... dus ook in die situatie vind ik een upgrade van 125kw naar 135kw niet heel interessantAudiq4 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Ik verwacht van wel.
Wat ik raar vind, ik heb mijn Q4 sinds November vorig jaar, en al regelmatig laadsnelheid van rond of boven 135 kw aangetikt. Hoezo dan een softwareupdate waarbij de laadsnelheid gaat van 125 naar 135?![Afbeelding]
Grappig en niet grappig 🤣sixgirls schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:55:
[...]
Mij is het nog steeds niet gelukt om te laden boven 60kw.... dus ook in die situatie vind ik een upgrade van 125kw naar 135kw niet heel interessant.
Heb jij een warmtepomp toevallig, kan daar verschil in zitten?
Nog 6 dagen te gaan
Ik heb pas twee keer aan een "echte" fastcharger (300+ kW) van Fastned geladen, maar dan haal ik ook rond de 115 kW. Sta er niet de hele tijd met de neus bovenop, dus weet niet precies wat de curve is.sixgirls schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:55:
[...]
Mij is het nog steeds niet gelukt om te laden boven 60kw.... dus ook in die situatie vind ik een upgrade van 125kw naar 135kw niet heel interessant.
:strip_exif()/f/image/Bhgvz5KusF60VOKjF499rxZp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie dat bij deze sessie ik 26,676 kWh heb geladen in 14m52s; da's gemiddeld 108 kW voor die sessie.
Heuh?
Catch my drift?
Waarschijnlijk slecht vertaald uit het Engels of Duits. Moet denk ik "Charge rate" zijn, als in hoeveel kilometeer per minuut laden erbij komt. Maar "laadsnelheid" zou betere vertaling zijn dan "laadtarief".
:fill(white):strip_exif()/f/image/jdIk1VfiA1meFiaA3WWPbqyo.png?f=user_large)
Just as a reminder voor het verbruik... kan dus afwijken in het begin
9 van de 10x is dit toch een "fout" van de berijder...sixgirls schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:55:
[...]
Met een te hoog percentage aankomen na een te korte rit met gemiddeld lage snelheden en erg weinig regeneratie.
Sluiten kan niet met de sleutel voor zover ik weet.wimbre schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:13:
Ik heb een Q4 met comfortsleutel. Bij uitgeschakeld contact kan ik de achterklep openen door 2x te klikken op de middelste knop van de autosleutel. Als ik hem wil sluiten met de autosleutel (door weer 2x te klikken) dan gebeurt er niets. Ik doe m.I. niets anders dan dat er in de handleiding staat.
Ben er al uitGeeMoney schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:28:
[...]
Sluiten kan niet met de sleutel voor zover ik weet.

Is hier al meer bekend over?-Wing- schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Licenties met stoplichtherkenning op alle in NL uitgegeven auto’s zijn verlopen. Dat wordt uitgezocht wat daar mee aan de hand is door Audi.nl (als het goed is).
Zeg je nou dat een trekhaak pas tegen eind dit jaar mogelijk is? Jemig. Waarom moet dit zo lang duren? Ik wil mijn q4 bestellen maar dit houdt mij wel tegen. Is voor mij een mustTravish schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:48:
Kleine update voor wie het interessant vind:
Kleine troost. Als je nu die Q4 bestelt, dan is de trekhaak er eerder dan de auto.C6DL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:42:
[...]
Zeg je nou dat een trekhaak pas tegen eind dit jaar mogelijk is? Jemig. Waarom moet dit zo lang duren? Ik wil mijn q4 bestellen maar dit houdt mij wel tegen. Is voor mij een must
Catch my drift?
Heute Anruf von der Audi Kundenbetreuung bekommen. Es wird nichts mehr produziert. Wann mein Q4 40 gebaut wird steht in den Sternen.
Zudem ist der Q4 seit heute nicht mehr bestellbar.
Zie hem nog wel in de configurator.
[ Voor 13% gewijzigd door Msts op 10-03-2022 23:04 ]
Zie het Audi Q4 E-Tron leveringen topic
[ Voor 34% gewijzigd door deboss65 op 11-03-2022 08:28 ]
Wat is de huidige levertijd?DaMenaz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:39:
[...]
Kleine troost. Als je nu die Q4 bestelt, dan is de trekhaak er eerder dan de auto.
Als je nu een nieuwe bestelt? Reken op 2023.
Yep, heb 1x getoeterd en nooit meer. Stond pas voor stoplicht achter een auto die niet zag dat het al groen was, maar ik gaf geen kik. Mooi gewacht tot ie weer ging rijden. Je schaamt je werkelijk dood met zo’n Bassie en Adriaan toeterpeterjapienet schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:50:
Had ik tijdens mijn proefrit de claxon maar geprobeerd, dan was dat wel een dingetje geworden bij het kopen. Echt een sneu geluid.

Nu heb ik een usb stick in de auto (met een ster)
Is dit mogelijk in de Q4 ? En kan deze ook flac bestanden afspelen ? Ik heb geen sonos , blijkbaar zou dit geen meerwaarde geven volgens de verkoper.
Ik 'hoor' het wel wat jullie reactie is hierover.

Je kan je muziek gewoon (draadloos) via bluetooth afspelen of via carplay/android. Sonos heeft meer te maken met het aantal/kwaliteit van de speakers.capmans schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:46:
Ben in blijde verwachting van een Q4Wat kunnen de Q4 gebruikers zeggen van het muziek systeem?
Nu heb ik een usb stick in de auto (met een ster), waarop ik mijn mp3 bestanden vanaf speel.
Is dit mogelijk in de Q4 ? En kan deze ook flac bestanden afspelen ? Ik heb geen sonos , blijkbaar zou dit geen meerwaarde geven volgens de verkoper.
Stickie kan natuurlijk ook
Klopt. bij mij is het precies 12 maanden geworden (en eigenlijk is dat nog natte vingerwerk volgens mij). Gelukkig kan ik in de tussentijd naar jullie foto's kijkenGerardvhgn schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Als je nu een nieuwe bestelt? Reken op 2023.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
In de stad lekker op B rijden en alles daarbuiten op de D. Is in een EV zuiniger en was in mijn vorige PHEV ook zuiniger. Het kost meer energie om op te trekken dan je terugwint met recuperatie.jaapnoordhoff schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:22:
Ik heb mijn Q4 sinds 18 febr. en ben nog zoekende wat de zuinigste manier van rijden is, de B of de D stand met gebruik van de flippers. Ik dacht zelf de B, maar onlangs had ik een uitleg training en werd er gezegd dat de D het zuinigste is. Veel gebruik maken van uitrollen. Wat vinden jullie?
Denk overigens niet dat je dit op korte trajecten gaat merken, in dat geval lekker doen wat je comfortabel vindt rijden.
Nu moet mij iemand uitleggen waarom D zuiniger zou zijn? B doet aan recuperatie, D niet; dan kan het niet anders dan dat B zuiniger is. Uitbollen met D is onzin, daar ben je tientallen meters mee bezig.jaapnoordhoff schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:22:
Ik heb mijn Q4 sinds 18 febr. en ben nog zoekende wat de zuinigste manier van rijden is, de B of de D stand met gebruik van de flippers. Ik dacht zelf de B, maar onlangs had ik een uitleg training en werd er gezegd dat de D het zuinigste is. Veel gebruik maken van uitrollen. Wat vinden jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door Wim De Witte op 12-03-2022 14:16 ]
Zie volgende forumpost waarin Ik deze "onzin" gepoogd heb te verduidelijken :Wim De Witte schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:15:
[...]
Nu moet mij iemand uitleggen waarom D zuiniger zou zijn? B doet aan recuperatie, D niet; dan kan het niet anders dan dat B zuiniger is. Uitbollen met D is onzin, daar ben je tientallen meters mee bezig.
deboss65 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Bottom line:
Bij regeneren verlies je 2x energie bij de conversie. Eerst bij accellereren en rijden en vervolgens bij het regeneren. Wat je aan energie erin stopt door niet uit te laten rollen kun je maar gedeeltelijk terugwinnen door de conversie verliezen.
En die worden gemakshalve vaak even vergeten....
[ Voor 28% gewijzigd door deboss65 op 12-03-2022 16:01 ]
Sluit ik me bij aan.Nismod schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:39:
[...]
In de stad lekker op B rijden en alles daarbuiten op de D. Is in een EV zuiniger en was in mijn vorige PHEV ook zuiniger. Het kost meer energie om op te trekken dan je terugwint met recuperatie.
Denk overigens niet dat je dit op korte trajecten gaat merken, in dat geval lekker doen wat je comfortabel vindt rijden.
Je kan heel goed via carplay of bleutooth streamen. Ik heb daarnaast een hardeschijf gekocht (die zijn erg klein) USB C met muziek. Alleen USB C dus, stickie wordt lastig. Flac geen idee.capmans schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:46:
Ben in blijde verwachting van een Q4Wat kunnen de Q4 gebruikers zeggen van het muziek systeem?
Nu heb ik een usb stick in de auto (met een ster), waarop ik mijn mp3 bestanden vanaf speel.
Audi systeem is ruim voldoende voor prima muziek.
Ik ben voor Sonos gegaan. 580watt aan vermogen. Zie het als een luxe waar je ook voor betaald.
Hoop dat je hem snel hebt!
Bedankt voor deze uitleg. Ik zal dan waarschijnlijk ook een ssd schijf koppelen met mijn favoriete muziek op.Avigoorn schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:16:
[...]
Je kan heel goed via carplay of bleutooth streamen. Ik heb daarnaast een hardeschijf gekocht (die zijn erg klein) USB C met muziek. Alleen USB C dus, stickie wordt lastig. Flac geen idee.
Ik ben voor Sonos gegaan. 580watt aan vermogen. Zie het als een luxe waar je ook voor betaald.
Zal wel nog een jaar duren wanneer deze geleverd zal worden
Zonder de GSM in de phonebox te stoppen, maar gewoon in de hand te houden terwijl ik in de wagen zit, haal ik deze snelheid:
:strip_exif()/f/image/2gZ1w0A3MXuJtyaZRonpKdd9.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de GSM in de phonebox haal ik deze snelheid:
:strip_exif()/f/image/pD41G9fGdCCnANxvFtIn17KB.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik de GSM onderin leg bij de USB-aansluitingen, maar niet in het clipje voor draadloos laden en phonebox, dan haal ik deze snelheid:
:strip_exif()/f/image/dzdA3S55Hlg1cZlSPWMlAIxT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de test daarna nog eens gedaan in de phonebox en toen haalde ik 39,0 Mbps down en 5,19 Mbps up.
Ter info: ik heb niet de optie van extra geluidswerend glas.
Zelf gebruik ik een micro SD kaart in een USB C adapter. Werkt prima en is erg klein.Avigoorn schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:16:
[...]
Je kan heel goed via carplay of bleutooth streamen. Ik heb daarnaast een hardeschijf gekocht (die zijn erg klein) USB C met muziek. Alleen USB C dus, stickie wordt lastig. Flac geen idee.
Ik heb geen phonebox maar wel geluidswerend glas en krijg in de hand onderstaande snelheid:janbus schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:44:
Eventjes getest of phonebox verschil maakt in internetsnelheid:
Zonder de GSM in de phonebox te stoppen, maar gewoon in de hand te houden terwijl ik in de wagen zit, haal ik deze snelheid:
[Afbeelding]
Met de GSM in de phonebox haal ik deze snelheid:
[Afbeelding]
Als ik de GSM onderin leg bij de USB-aansluitingen, maar niet in het clipje voor draadloos laden en phonebox, dan haal ik deze snelheid:
[Afbeelding]
Ik heb de test daarna nog eens gedaan in de phonebox en toen haalde ik 39,0 Mbps down en 5,19 Mbps up.
Ter info: ik heb niet de optie van extra geluidswerend glas.
:strip_exif()/f/image/n2YrekW3LngMhqKZ62faiunt.jpg?f=fotoalbum_large)
Leg ik heb op de plek van de phonebox dan haal ik:
:strip_exif()/f/image/SVoxxeXNqN7OdLkxECaO0lu9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja klopt.jaapnoordhoff schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:59:
En toch schijnt het een misverstand te zijn dat B zuiniger is. Bij D kan je vrij lang stevig uitrollen en op het einde regenereert die vanzelf. Evt. bijremmen / regenereren met de flippers. B is vooral in bergachtig terrein. Ik denk dat dit onderwerp belangrijk is om een zo’n groot mogelijke bereik te realiseren en dus minder te laden en accudegradatie laag te houden.
Wat ik ook pas recent leerde is dat ook het remmen in D tot regeneratie leidt. De Audi electrisch rijden instructeur gaf al heel vroeg aan om je gas los te laten. De auto is dermate zwaar dat ie dan nog heel ver (en snel genoeg) doorrijdt.
B modus kan in stadsverkeer zuiniger zijn maar alleen als je niet zelf de moeite neemt om alert te rijden.
Ook is het nog een optie om tijdens het uitrollen zelf met de flippers meer regeneratie toe te voegen. Als je dan weer gas geeft staat ie weer in de normale stand.
Al met al vind ik het in B modus heel onnatuurlijk en onprettig dat ie continue aan de rem lijkt te trekken. Dus ik rij volledig op D en probeer tijdig van het gas te gaan, goed uit te rollen en zo nodig nog wat "bij te flipperen"
Mijn verbruik is er denk ik een KWh zuiniger op geworden.
Grappig hoe ik dan (Lekker onzuinig) altijd in de B rijdt. Heerlijk makkelijk, weinig remmen of flipper handelingen uitvoerend.Diejeeh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:03:
[...]
Ja klopt.
Wat ik ook pas recent leerde is dat ook het remmen in D tot regeneratie leidt. De Audi electrisch rijden instructeur gaf al heel vroeg aan om je gas los te laten. De auto is dermate zwaar dat ie dan nog heel ver (en snel genoeg) doorrijdt.
B modus kan in stadsverkeer zuiniger zijn maar alleen als je niet zelf de moeite neemt om alert te rijden.
Ook is het nog een optie om tijdens het uitrollen zelf met de flippers meer regeneratie toe te voegen. Als je dan weer gas geeft staat ie weer in de normale stand.
Al met al vind ik het in B modus heel onnatuurlijk en onprettig dat ie continue aan de rem lijkt te trekken. Dus ik rij volledig op D en probeer tijdig van het gas te gaan, goed uit te rollen en zo nodig nog wat "bij te flipperen"
Mijn verbruik is er denk ik een KWh zuiniger op geworden.
Want volgens mij is dat het enige wat die daar doet: opladen.
Wat ik denk, is dat de 'phonebox' niks anders is dan een versterker die er voor zorgt dat je GSM signaal buiten de auto versterkt wordt. Dus ongeacht of je 'm vastklemt in de oplader of niet.
Daar koop je mijn inziens toch een EV voor, voor dat gemak.Avigoorn schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Grappig hoe ik dan (Lekker onzuinig) altijd in de B rijdt. Heerlijk makkelijk, weinig remmen of flipper handelingen uitvoerend.
Sommige merken stellen hun regeneratief remmen zelf in. Dat is nog makkelijker.
Ik heb mijn Q4 pas 10 dagen en heb er nog te weinig in gereden om een gevoel te krijgen bij de “B” of “D” stand. De “B” stand voelt vooralsnog erg ongewoon aan. De “D” stand voelt prettiger aan maar vraagt veel aandacht. Wellicht een kwestie van tijd om dit “onbewust” uit te kunnen voeren.Avigoorn schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Grappig hoe ik dan (Lekker onzuinig) altijd in de B rijdt. Heerlijk makkelijk, weinig remmen of flipper handelingen uitvoerend.
Ik vergelijk het maar met de 1e rijlessen waarin je moest leren schakelen. Koppeling intrappen, juiste versnelling zoeken en langzaam de koppeling op laten komen én dan ook nog de juiste hoeveelheid gas geven. Je hebt dan het gevoel dat is niet te doen maar na enige tijd doe je alles onbewust.
Ik wil gewoon auto rijden en niet te veel bezig zijn met wel/niet zuinig rijden.
Wellicht dat er hier mensen zijn die al enige maanden met de Q4 rijden en aan kunnen geven wat hun ervaringen zijn en, niet onbelangrijk, wat het dan allemaal bespaart.
Ik weet nu ook dat mn Audi Presense voor mij kan remmen, tot aan best wel hard remmen omdat ik zelf wat minder hard remde om de auto achter me (waarvan je altijd hoopt dat die ook goede remmen heeft...) de ruimte te geven zelf ook te remmen.
Maar ik let zelden op het verbruik, heb een thuislader en op 't werk kan ik ook laden. Dat is dan wel soms 2x175km, maar ik kom dan met 50-55% aan, afhankelijk van buitentemperatuur, snelheid en wind.
Jip, ik bedoel met "in de phonebox" inderdaad in dat bakje, vastgeklemd met het clipje.marcelmg2 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:45:
Ik snap even niet wat er bedoeld wordt met 'in de phonebox' stoppen. Bedoel je dan in dat bakje met clipje om vast te klemmen tijdens het opladen?
Want volgens mij is dat het enige wat die daar doet: opladen.
Wat ik denk, is dat de 'phonebox' niks anders is dan een versterker die er voor zorgt dat je GSM signaal buiten de auto versterkt wordt. Dus ongeacht of je 'm vastklemt in de oplader of niet.
Wat zou een goede test zijn om te zien wat het effect is van de phonebox? De auto afzetten, terwijl ik erin zit, en dan een speedtest doen?
Nah, het verschil zit hem in het wel of niet altijd handen aan het stuur om maar te moeten flipperen. Wat overigens echt heel onnatuurlijk is vergeleken schakelen.wimbre schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:56:
[...]
Ik heb mijn Q4 pas 10 dagen en heb er nog te weinig in gereden om een gevoel te krijgen bij de “B” of “D” stand. De “B” stand voelt vooralsnog erg ongewoon aan. De “D” stand voelt prettiger aan maar vraagt veel aandacht. Wellicht een kwestie van tijd om dit “onbewust” uit te kunnen voeren.
Ik vergelijk het maar met de 1e rijlessen waarin je moest leren schakelen. Koppeling intrappen, juiste versnelling zoeken en langzaam de koppeling op laten komen én dan ook nog de juiste hoeveelheid gas geven. Je hebt dan het gevoel dat is niet te doen maar na enige tijd doe je alles onbewust.
Ik wil gewoon auto rijden en niet te veel bezig zijn met wel/niet zuinig rijden.
Wellicht dat er hier mensen zijn die al enige maanden met de Q4 rijden en aan kunnen geven wat hun ervaringen zijn en, niet onbelangrijk, wat het dan allemaal bespaart.
Schakelen moet je altijd op een zelfde moment (toeren)
Flipperen is echt totaal ad random.
Je kan bij de B ook altijd iets gas bij geven om wat minder te remmen. Dat gaat echt net zo makkelijk, en dus makkelijker...
Succes met het rijden! Jij heb iig daadwerkelijk ook een auto mogen krijgen... Wat een ramp met leveren, echt waardeloos voor iedereen die nog niks heeft.
Ja ik zat ook steeds te balen dat ik zo lang moest wachten maar als ik nu lees wat voor extra vertragingen er zijn ben ik superblij dat ik hem al heb.Avigoorn schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:42:
[...]
Succes met het rijden! Jij heb iig daadwerkelijk ook een auto mogen krijgen... Wat een ramp met leveren, echt waardeloos voor iedereen die nog niks heeft.
Al realiseer ik mij wel dat dit soort leveringsproblemen in het niet vallen bij die van de Oekraïners, verschrikkelijk.
Ik rij niet in B, vooral omdat het afremmen te zwaar is en de remlichten aangaan. Als je op de snelweg niet met ACC rijdt en moet je eens met je voet van het gas af gaat, dan weten jullie wat ik bedoel.marcelmg2 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:21:
Besparen met B of D let ik niet echt op. Wel probeer ik zoveel mogelijk 1-pedaal rijden te doen. En dat lukt t beste met B. Wel moet je dus wennen aan het niet in één keer loslaten van het 'gas' pedaal, want dat is 'remmen incl. remlichten', maar dat geleidelijk op laten komen. Zo hoef ik dus, als ik wat oplet, zelden echt te remmen (wat vaak ook weer 'op de motor' afremmen is.)
Ik weet nu ook dat mn Audi Presense voor mij kan remmen, tot aan best wel hard remmen omdat ik zelf wat minder hard remde om de auto achter me (waarvan je altijd hoopt dat die ook goede remmen heeft...) de ruimte te geven zelf ook te remmen.
Maar ik let zelden op het verbruik, heb een thuislader en op 't werk kan ik ook laden. Dat is dan wel soms 2x175km, maar ik kom dan met 50-55% aan, afhankelijk van buitentemperatuur, snelheid en wind.
Ik rij het liefst in D met 2 blokjes afremmen (2x geflipperd). De afremming vind ik het fijnst rijden en bovenal de remlichten worden als het goed is niet geactiveerd. Bij D met 3 blokjes gaat het remlicht wel weer aan. Het aangaan van de remlichten lijkt mij voor de achterliggers ook wel zenuwachtig remgedrag (terwijl je maar kortvan het gas gaat). Ik stel die D met 2 blokjes dan ook al vooraf in. Tijdens het rijden wordt dit soms bijgesteld (bijv bij naderen stoplicht of voorligger).
Toch lijkt het wel degelijk wat op schakelen. Als je van een hoge versnelling naar een lagere gaat en je zit al hoog in de toeren dan wordt de auto ook afgeremd. Persoonlijk vind ik het schakelen of flipperen aan het stuur behoorlijk natuurlijk aanvoelen. Dat heb je zo onder de knie.
Ik probeer in het algemeen wat zuiniger te rijden, ongeacht of het D of B is. Ben al blij als ik onder de 24kwh/100km haal
[ Voor 15% gewijzigd door -Wing- op 14-03-2022 08:20 ]
Nee, het is gemeld bij Audi.nl door mijn vaste verkoper, maar die is na vele jaren overgestapt naar een concurrent. Volgens een website zijn er in NL ook wat intelligente stoplichten aanwezig. Het systeem zou hier ook eigenlijk moeten kunnen werken. Ik hoop dat het allemaal meekomt met de grote MMI update.
Als je op de snelweg even stevig van het "gas" af moet is het juist PRIMA dat de remlichten aangaan.-Wing- schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:12:
[...]
Ik rij niet in B, vooral omdat het afremmen te zwaar is en de remlichten aangaan. Als je op de snelweg niet met ACC rijdt en moet je eens met je voet van het gas af gaat, dan weten jullie wat ik bedoel.
Ik rij het liefst in D met 2 blokjes afremmen (2x geflipperd). De afremming vind ik het fijnst rijden en bovenal de remlichten worden als het goed is niet geactiveerd. Bij D met 3 blokjes gaat het remlicht wel weer aan. Het aangaan van de remlichten lijkt mij voor de achterliggers ook wel zenuwachtig remgedrag (terwijl je maar kortvan het gas gaat). Ik stel die D met 2 blokjes dan ook al vooraf in. Tijdens het rijden wordt dit soms bijgesteld (bijv bij naderen stoplicht of voorligger).
Toch lijkt het wel degelijk wat op schakelen. Als je van een hoge versnelling naar een lagere gaat en je zit al hoog in de toeren dan wordt de auto ook afgeremd. Persoonlijk vind ik het schakelen of flipperen aan het stuur behoorlijk natuurlijk aanvoelen. Dat heb je zo onder de knie.
Ik probeer in het algemeen wat zuiniger te rijden, ongeacht of het D of B is. Ben al blij als ik onder de 24kwh/100km haal
Hoe kan achterop komend verkeer anders weten dat er een "situatie" is? terwijl je flink vaart mindert?
(flink) regenereren zónder remlichten gáát gevaarlijke situaties opleveren, mijn nek (en dat van mede inzittende is mij méér waard.
m2c
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Rijden in D met dat uitdrijven is juist zo vervelend. Je moet dan continu bijremmen.
De flippers heb ik nog geen enkele keer aangeraakt overigens. Vind het redelijk nutteloos. Van mij hadden ze gewoon B standaard mogen maken en dan ook met volledige one pedal driving zoals bij Tesla.
Of het voor verbruik wat uitmaakt interesseert me niet. Ben ik totaal niet meer mee bezig. Ik laad lekker thuis of op het werk wanneer ik zin heb.
Bij heftig regenereren wel, maar als je nu in een niet EV rijdt en je laat het gas los gaat je remlicht ook niet aan.Hansieo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:36:
[...]
Als je op de snelweg even stevig van het "gas" af moet is het juist PRIMA dat de remlichten aangaan.
Hoe kan achterop komend verkeer anders weten dat er een "situatie" is? terwijl je flink vaart mindert?
(flink) regenereren zónder remlichten gáát gevaarlijke situaties opleveren, mijn nek (en dat van mede inzittende is mij méér waard.
m2c
Ik vind niks irritanter dan iemand voor me die continu op de rem loopt te hangen terwijl gas los ook prima is.
The best is yet to come
Als iemand continue in de remmen hangt is dat SUPER irritant en ben ik 200% met je eens.Dean Martin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:53:
[...]
Bij heftig regenereren wel, maar als je nu in een niet EV rijdt en je laat het gas los gaat je remlicht ook niet aan.
Ik vind niks irritanter dan iemand voor me die continu op de rem loopt te hangen terwijl gas los ook prima is.
Als je uitrolt zónder regeneratie is de vertragingstijd/afgelegde weg vééél te lang en gaat niet lukken in gewoon verkeer.
Gemiddeld regenereren?? zoiets als op de snelweg bij 100kmh terug gooien in 3e? en dus zónder remlichten? mij niet gezien.
Als je verkeer de káns wil geven om te anticiperen móeten ze dus zien of er gemiddeld of zelf stevig vaart geminderd wordt.
Dat is iets héél anders dan een malloot die in een EV zijn R-voet niet onder controle heeft en steeds naar voren schiet om vervolgens het pedaal weer geheel los te laten.. omdat ie te snel op de voorligger afschiet.
Ik rij OPD-max en dat lukt zowel mijn vrouw als ik vloeiend (zelfs al va de éérste 30 minuten rijden),
en mijn remlichten zullen alleen aangaan als er aandacht nodig is van achterop komend verkeer.
m2c
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Je begrijpt mij niet, ik wil juist niet flink vaart minderen. Als je op dat moment niet ACC rijdt en je hebt je voet constant op het gas en je laat het los omdat je voorligger iets te dichtbij komt, dan kan je ook gewoon uitrollen of gematigd remmen. Die B remt veel te hard af. Daarom rij ik niet in B.Hansieo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:36:
[...]
Als je op de snelweg even stevig van het "gas" af moet is het juist PRIMA dat de remlichten aangaan.
m2c
In een normale auto als je flink van je gas af gaat, dan rol je door en neemt je vaart normaal af.
Als je hard afremt (in B modus, of hard op de rem) dan is het natuurlijk normaal en veilig dat je remlichten aan gaan.
Dan denk ik dat ik je niet helemaal begrijp-Wing- schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Je begrijpt mij niet, ik wil juist niet flink vaart minderen. Als je op dat moment niet ACC rijdt en je hebt je voet constant op het gas en je laat het los omdat je voorligger iets te dichtbij komt, dan kan je ook gewoon uitrollen of gematigd remmen. Die B remt veel te hard af. Daarom rij ik niet in B.
In een normale auto als je flink van je gas af gaat, dan rol je door en neemt je vaart normaal af.
Als je hard afremt (in B modus, of hard op de rem) dan is het natuurlijk normaal en veilig dat je remlichten aan gaan.
je wilt niet snel vaart minderen (snap ik) en dus géén remlichten (snap ik)
maar dat kan niet in B door gewoon je voet rustig weg te nemen /liften??
Ik trap meestal het gaspedaal al erg minimaal in (en uiteraard gedoseerd). Het verschil tussen minimaal en geen gas is soms erg weinig, maar het resultaat is wel bruut afremmen bij geen gas.Hansieo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:09:
[...]
Dan denk ik dat ik je niet helemaal begrijp, dus nog ff checken:
D of B, het is toch voor een ieder persoonlijk (afh van rijstijl, situatie, soort wegen, voorkeur). In mijn ogen dus geen goed of fout/minder goed
Zo doe ik het ook. Je voet gedoseerd bewegen. Ook op de snelweg. Je hebt dan denk ik het beste van beide. En dan met de ACC. Bij inhalen geef ik geen gas bij, meestal is richtingaanwijzer al voldoende om op te trekken naar 110.Hansieo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:09:
[...]
Dan denk ik dat ik je niet helemaal begrijp, dus nog ff checken:
Wel ben ik sinds ik EV rijd, wat rustiger gaan rijden. Waar ik eerst steeds met 140 op de teller op de meest linkerbaan reed, zit ik nu vaker gewoon met 110 rechts of in het midden. Stuk minder stress en minder debielen. Dus ook minder vaak wat hardere ingrepen nodig. Dat werkt dan prima met B.
Verbruik zit rond 21 kwh.
Lange termijn nu 20,7 -in de winter-.
ACC is zo min mogelijk gas geven, ook goed voor laag verbruik.
Af en toe hysterisch te hard (optrekken traploos is wennen). Dus mijn eerste dikke bon binnen, 490 euro. 😬😬😬
Elektrisch rijdt goedkoper, maar met die bonnen wordt het alsnog duur.
En per ongeluk niet extra geremd voor een stoplicht met iemand voor me. Zachtjes maar gestaag zo door de trekhaak van mijn voorganger heen. Schade van niks…. Maar wel 1300 euro lichter.
Auw!
Ik hoop dat de wenperiode nu voorbij is. Haha.
De auto remt dan toch voor je...dolfg schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:42:
En per ongeluk niet extra geremd voor een stoplicht met iemand voor me. Zachtjes maar gestaag zo door de trekhaak van mijn voorganger heen. Schade van niks…. Maar wel 1300 euro lichter.
Auw!
Ik hoop dat de wenperiode nu voorbij is. Haha.
Ik rij graag in D en rem af met de linker - flipper. Vind ik fijner dan in B rijden.sbin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:49:
Ik rijd altijd in B. Heb werkelijk nog geen meter in D gereden. Juist het (semi) one pedal driving is een voordeel van een BEV. Afremmen is prima te doseren met wat oefening. Je weet dan precies wanneer de remlichten wel/niet aangaan.
Rijden in D met dat uitdrijven is juist zo vervelend. Je moet dan continu bijremmen.
De flippers heb ik nog geen enkele keer aangeraakt overigens. Vind het redelijk nutteloos. Van mij hadden ze gewoon B standaard mogen maken en dan ook met volledige one pedal driving zoals bij Tesla.
Of het voor verbruik wat uitmaakt interesseert me niet. Ben ik totaal niet meer mee bezig. Ik laad lekker thuis of op het werk wanneer ik zin heb.
Dat zou die moeten doen ja. Maar op dat moment niet. De sensoren zien van alles en nog wat, maar op dat moment geen trekhaak.
Helaas pindakaas dus.
Persoonlijk rij ik altijd in stand D met de flippers.
Op voorhand dacht ik dat ik altijd in stand B ging rijden en nooit D zou gebruiken, maar in de praktijk is het dus omgekeerd.
Tijdig gas lossen en uitbollen voordat je begint met regenereren is fijn als je het onder de knie hebt.
Het flipperen wordt een gewoonte en voelt heel natuurlijk aan.
Meer nog, ik betrap me er zelfs op dat ik soms probeer te flipperen in de ICE auto van m'n vrouw.
[ Voor 43% gewijzigd door Msts op 14-03-2022 14:53 ]
Ja ik, ben je rustig op ACC aan het rijden en dan besluit hij te vertragen voor een bocht waar je prima doorheen komt.the-hyrax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:17:
Worden jullie ook gek van die soort van predictive braking of hoe het ook mag heten? Je weet wel, dat er rechtsonder een icoontje komt. Soms is het handig, bijvoorbeeld als je een rotonde nadert en de auto remt dan al af, maar het "bocht-icoontje" hoeft van mij niet. Sterker nog, als ik op de A13 Rotterdam ri. Delft rij, dan gaat de auto predictief afremmen op dat stuk thv het tankstation en komt het bocht-icoontje in het scherm. Dat is letterlijk een 100% recht stuk weg. Als het aan mij lag dan schakelde ik dat bocht-icoon rem ding uit, maar hield ik wel de rotonde functie

the-hyrax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:17:
Worden jullie ook gek van die soort van predictive braking of hoe het ook mag heten? Je weet wel, dat er rechtsonder een icoontje komt. Soms is het handig, bijvoorbeeld als je een rotonde nadert en de auto remt dan al af, maar het "bocht-icoontje" hoeft van mij niet. Sterker nog, als ik op de A13 Rotterdam ri. Delft rij, dan gaat de auto predictief afremmen op dat stuk thv het tankstation en komt het bocht-icoontje in het scherm. Dat is letterlijk een 100% recht stuk weg. Als het aan mij lag dan schakelde ik dat bocht-icoon rem ding uit, maar hield ik wel de rotonde functie
Je kan dat uitzetten bij het efficiëntie en laden menu. Ook het tekentje dat opkomt om je te leren rijden :-).GregoryVG schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:55:
[...]
Ja ik, ben je rustig op ACC aan het rijden en dan besluit hij te vertragen voor een bocht waar je prima doorheen komt.
Voordeel is dat je dan permanent kan flipperen met de padels ipv dat je instelling weg gaat. Alleen na het uitzetten van de cruise Control gaat ie op de coast functie. Wat super handig is zodat je niet opeens tegen je voorruit zit omdat ie op Max regen staat.
[ Voor 11% gewijzigd door Nismod op 14-03-2022 15:07 ]
Edit: zelfde verhaal weer...
[ Voor 8% gewijzigd door the-hyrax op 14-03-2022 15:43 ]
Heb ik ook meegemaakt 4 weken geleden. Ook waren toen alle instellingen in de auto gewist.the-hyrax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:33:
Zonet naar de auto toegelopen en voor het eerst meegemaakt dat het laden is gestopt op 55%. Lampje van de auto was rood, van de laadpaal groen. Vreemd, hoop een uitzondering dit.
Thuis de auto geparkeerd, uur later nog eens gekeken en alles werkte weer.. Toch maar even dealer bellen.
Ja dat weet ik, maar ik vind het persoonlijk wel handig dat hij automatisch terug in coast gaat nadat je de gas hebt aangeraakt. Ik coast vaak en dan is dat extra flipperwerk minder handig.Nismod schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:06:
[...]
[...]
Je kan dat uitzetten bij het efficiëntie en laden menu. Ook het tekentje dat opkomt om je te leren rijden :-).
Voordeel is dat je dan permanent kan flipperen met de padels ipv dat je instelling weg gaat. Alleen na het uitzetten van de cruise Control gaat ie op de coast functie. Wat super handig is zodat je niet opeens tegen je voorruit zit omdat ie op Max regen staat.
Oké, dus het volgende; eergisteravond de auto neergezet om op te laden, zal rond de 40-50% zijn geweest. Volgende dag kwam ik bij de auto en was deze maar 55%. Toen ik de sessie opnieuw startte laadde deze op voor 1% en toen stopte die. Na naar een andere laadpaal te zijn gegaan gebeurde weer hetzelfde: 1% laden, stop. Weer geactiveerd, 1% laden, stop.the-hyrax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:33:
Zonet naar de auto toegelopen en voor het eerst meegemaakt dat het laden is gestopt op 55%. Lampje van de auto was rood, van de laadpaal groen. Vreemd, hoop een uitzondering dit.
Ben daarna naar de snel-lader in het centrum van R'dam gegaan (die is gelukkig om de hoek) en direct na het starten kreeg ik "sessie beeindigd door gebruiker". Na de auto even uit- en aangezet te hebben en weer de snellader erin te hebben gestoken ging íe opladen. Ik heb 1kWh geladen (iets van een minuut) om te kijken of íe het bleef doen en dat deed 'ie gelukkig.
Bij thuiskomst met hoop van zegen weer er in gezet en toen ik 's avonds keek was de auto weer op 80%.
Hoop dat ik dit issue niet meer krijg en dat dit gewoon een klein toeval was.
Gelukkig deze met alle opties die inmiddels "even" niet te leveren zijn.
Snelladen in Duitsland ging prima. Thuis aan de stekker ging ook prima met AC laden kleine 4 uur en hij stond weer op 100%.
1 puntje: Bij het achteruit rijden doet de camera het niet terwijl dit wel een optie was die moet werken. In de MMI heb ik nog niet kunnen vinden waar ik deze kan activeren. Wellicht hebben andere met deze versie dat ook gehad?
Mogelijk dat ik anders Rainesh maar eens bel, want ik wil ook dat bij daglicht de led lampen achter branden en dat de camera die er echt ook vóór inzit kan laten werken icm panorama view.
Vandaag om 0800 uur bij de RDW keuring in Schiedam, binnen 10 minuten klaar en thuis zojuist de import aangifte (BPM=0) ingevuld. Nog geen 5 minuten en hoppa klaar.
Nu wachten op kenteken.
Graag verneem ik van 1 van de leden of men ook problemen had met de camera achter die niet werkte.
Stond de KA1 optie wel op de optielijst? Wat zegt VIN? Mogelijk staat er volgens VIN KA0 (geen camera). Bij mij zijn alle camera's aanwezig en bekabeld, dus 360 view moet in principe te activeren zijn. Volgende week ga ik naar een coder. Hopelijk wordt dan de 360 view (KA3 optie) geactiveerd met nog een module wat kennelijk nog nodig is.Donjeffa schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:34:
Gisteren dan eindelijk mijn Typhoon grijze Q4 Model 50 Quattro S Edition launch versie kunnen ophalen in Duitsland nadat hij 6 maanden oud was afgelopen week. Wat een bak. Zeker als je even je zware voet laat gelden. Tot nu toe niets anders dan lof.
Gelukkig deze met alle opties die inmiddels "even" niet te leveren zijn.
Snelladen in Duitsland ging prima. Thuis aan de stekker ging ook prima met AC laden kleine 4 uur en hij stond weer op 100%.
1 puntje: Bij het achteruit rijden doet de camera het niet terwijl dit wel een optie was die moet werken. In de MMI heb ik nog niet kunnen vinden waar ik deze kan activeren. Wellicht hebben andere met deze versie dat ook gehad?
Mogelijk dat ik anders Rainesh maar eens bel, want ik wil ook dat bij daglicht de led lampen achter branden en dat de camera die er echt ook vóór inzit kan laten werken icm panorama view.
Vandaag om 0800 uur bij de RDW keuring in Schiedam, binnen 10 minuten klaar en thuis zojuist de import aangifte (BPM=0) ingevuld. Nog geen 5 minuten en hoppa klaar.
Nu wachten op kenteken.
Graag verneem ik van 1 van de leden of men ook problemen had met de camera achter die niet werkte.
Ik heb het volgende pakket:polarbear57 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:39:
[...]
Stond de KA1 optie wel op de optielijst? Wat zegt VIN? Mogelijk staat er volgens VIN KA0 (geen camera). Bij mij zijn alle camera's aanwezig en bekabeld, dus 360 view moet in principe te activeren zijn. Volgende week ga ik naar een coder. Hopelijk wordt dan de 360 view (KA3 optie) geactiveerd met nog een module wat kennelijk nog nodig is.
PY7 - Assistentiepakket advanced
- parkeerhulp voor en achter
- achteruitrijcamera
- adaptive cruise assist
* adaptive cruise control
* active lane assist
* file assistent
* emergency assist
Dan zou de achteruitrijcamera moeten functioneren.
Ook zit er duidelijk een camera in de voorgrill.
PY7 is Duitsland is net iets anders samengesteld dan in NL. PY7 in DE is niet inclusief de achteruitrijcamera, maar wordt wel verplicht icm KA2, want die wordt als verplichte optie apart naast PY7 verkocht. Ik denk dat je in dezelfde situatie zit als ik. Via Electronic4Cars ben ik weer terecht gekomen bij Car Dynamics in Nootdorp. Zij werken samen en omdat Nootdorp dichterbij is voor mij, dan Beek en Donk, kan ik de installatie van de 360 view bij Car Dynamics laten doen.Donjeffa schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:02:
[...]
Ik heb het volgende pakket:
PY7 - Assistentiepakket advanced
- parkeerhulp voor en achter
- achteruitrijcamera
- adaptive cruise assist
* adaptive cruise control
* active lane assist
* file assistent
* emergency assist
Dan zou de achteruitrijcamera moeten functioneren.
Ook zit er duidelijk een camera in de voorgrill.
Audi Q4 Sportback S Competition
Volgens mij waren alleen hele vroege versies datMV999 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:02:
Hoe weet ik of mijn auto 360 view compatible is?
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.