Gewoon onderweg een snelladertje gebruiken, nooit geen stress, zijn er genoeg van te vinden. Niet druk om maken. Ben inmiddels 15000km verder en nooit geen problemen gehad.Spor36 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:23:
Ben benieuwd wat het verbruik van de Q4 is nu het wat kouder begint te worden?
Moet regelmatig een snelwegrit van 265km maken. Tijdens de proefrit gaf de auto 25 kWh/100km aan met 120 km/h en met 77kW beschikbaar zijn de laatste km’s dan toch spannend? Of valt dat in de praktijk wel mee?
Vandaag 2x110 km gereden met 110 km/h op de teller (gemiddelde snelheid uiteindelijk 98 of zo) en kwam met 39% thuis en kon nog >160km. Airco op ECO, temp 22, fan 2 streepjes, dikke lampen aan, radio aan etc. Wel bijna alles met de adaptieve CC, ik raak gas en rempedaal bijna niet meer aan.Spor36 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:23:
Ben benieuwd wat het verbruik van de Q4 is nu het wat kouder begint te worden?
Moet regelmatig een snelwegrit van 265km maken. Tijdens de proefrit gaf de auto 25 kWh/100km aan met 120 km/h en met 77kW beschikbaar zijn de laatste km’s dan toch spannend? Of valt dat in de praktijk wel mee?
Neem nu extra bak koffie voor ik ga rijden, is erg saai geworden
Vandaag is het gelukt om chassis nummer in de app te registreren, de auto is geproduceerd!
Kreeg helaas ook een mail van Alphabet dat leverdatum nu op 10 maart 2022 staat. Gelijk met Muntstad gemaild en zij weten (na telefoontje met pon) niet beter dat mijn auto gewoon ergens in de komende week/weken (voor einde jaar) wordt afgeleverd. Fingers crossed.
Kreeg helaas ook een mail van Alphabet dat leverdatum nu op 10 maart 2022 staat. Gelijk met Muntstad gemaild en zij weten (na telefoontje met pon) niet beter dat mijn auto gewoon ergens in de komende week/weken (voor einde jaar) wordt afgeleverd. Fingers crossed.
Keep rolling sixes!
De boordcomputer van de Nissan geeft stug 16-16,5 kWh/100km aan, maar wel een 50Kwh accu binnen 200km leeg bij 100km/u... je hoef niet heel goed te kunnen rekenen om te bedenken dat je dan rond de 25Kwh verbruik zit.🧐Mythio schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:46:
[...]
Ik heb regelmatig op de kortere trips (+-20min) dat ik 19-20kwh/100km haal. Wel zonder snelweg uiteraard.
Was niet op voorraad dus moest ie uit Duitsland komen. En zoals we inmiddels weten komt alles uit Duitsland met…. Vertraging!john5413333 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:45:
[...]
Heb ik ook gehad, was na drie dagen opgelost. Dealer gelijk een nieuwe pomp besteld echter kwam de verkeerde binnen <art.nr niet juist in audi onderdelen systeem> en dus daarom een dagje verlies. 3 dagen vind ik acceptabel, 11 dagen niet.
Hoe dan ook: hij is er. 1 van de 4 elektrische waterpompen is vervangen. Ik zag daar buiten wel een stuk of 8 nieuwe Q4’s staan. Nog zonder nummerbord, net gearriveerd.
Gisteren om 17.30 bij A point Amsterdam zuid oost toen ik mijn auto weer kon halen.
Na een weekje rijden in de Q2 is de Q4 wel weer een feest hoor. Mijn verbruik staat op 20.5 lange termijn.
Kort zat op 20 bij kou, gisteren warmer weer, zakt weer naar 17.
Rij standaard in B efficiënt.
Ik ga vandaag maar weer eens langs bij A-point.. hopelijk staat mijn auto tussen die 8 nieuwedolfg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 04:34:
[...]
Was niet op voorraad dus moest ie uit Duitsland komen. En zoals we inmiddels weten komt alles uit Duitsland met…. Vertraging!
Hoe dan ook: hij is er. 1 van de 4 elektrische waterpompen is vervangen. Ik zag daar buiten wel een stuk of 8 nieuwe Q4’s staan. Nog zonder nummerbord, net gearriveerd.
Gisteren om 17.30 bij A point Amsterdam zuid oost toen ik mijn auto weer kon halen.
Na een weekje rijden in de Q2 is de Q4 wel weer een feest hoor. Mijn verbruik staat op 20.5 lange termijn.
Audi Q4 Sportback S Competition
Ook ik ga maar eens informeren bij Audi Amsterdam of mijn Q4 er bij zit, vertrokken op 8 december vanuit Zwickau.
Ik twijfel nog tussen 20 inch of 21 inch. Merk bij mijn Tesla Model 3 dat ik me snel erger aan rolgeluiden dus een stille auto erg waardeer. Maar vind de 21inch met donkere vlakken erg mooi. Ervaringen van eigenaren of via proefritten?
Ook als er nog meningen zijn over dynamic onderstel (wel/niet nuttig) hoor ik het graag.
Ook als er nog meningen zijn over dynamic onderstel (wel/niet nuttig) hoor ik het graag.
[ Voor 7% gewijzigd door streetwise op 18-12-2021 09:04 ]
Kan kloppen want de wagens waar ik het gisteren over had reden allemaal die kant op. Utrecht naar Amsterdam. Rotterdam richting Utrecht (zou daarna richting Amsterdam kunnen gaan natuurlijk).dolfg schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 04:34:
[...]
Was niet op voorraad dus moest ie uit Duitsland komen. En zoals we inmiddels weten komt alles uit Duitsland met…. Vertraging!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Heel dik!!! niet die van jou vrees ik?
Nee
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Vandaag hopelijk van mijn eigen auto hier een foto posten
Oef, das even een model (achterkant) waar ik aan moet wennen. Zijn dit de ‘aero’ velgen die je ook bij Tesla kunt kiezen voor een zo efficiënt mogelijke rit? Ook niet moeders mooiste. En Audi heeft zulke mooie velgen in het assortiment
www.google.nl
Na een aantal maanden rijden blijft het toch echt een heerlijke bak. Wellicht dat iemand dit weet:
Wanneer de accu bijna leeg is en ik wil snelladen om snel een grote afstand te gaan rijden, dan merk ik dat de maximale snelheid met laden gekoppeld is aan de warmte van de accus. Dus als de auto ‘koud’ is haal je slechts 50kwh.
Nu kun je natuurlik eerst even de auto warm rijden. Maar Is er ergens een sensor/functionaliteit waarmee we de accu warmte kunnen zien?
Zo zie je bijvoorbeeld op een benzine een oliewarmte indicator. Een accu warmte indicator zou handig zijn.
Cheers!
Wanneer de accu bijna leeg is en ik wil snelladen om snel een grote afstand te gaan rijden, dan merk ik dat de maximale snelheid met laden gekoppeld is aan de warmte van de accus. Dus als de auto ‘koud’ is haal je slechts 50kwh.
Nu kun je natuurlik eerst even de auto warm rijden. Maar Is er ergens een sensor/functionaliteit waarmee we de accu warmte kunnen zien?
Zo zie je bijvoorbeeld op een benzine een oliewarmte indicator. Een accu warmte indicator zou handig zijn.
Cheers!
Niet (alleen) omdat ik 'm besteld heb maar de Sportback is in het echt véél mooier dan hoe hij op foto's uitkomt. Vooral de achterkant en van opzij.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:00:
[...]
Oef, das even een model (achterkant) waar ik aan moet wennen. Zijn dit de ‘aero’ velgen die je ook bij Tesla kunt kiezen voor een zo efficiënt mogelijke rit? Ook niet moeders mooiste. En Audi heeft zulke mooie velgen in het assortiment
Ik ben voor 20 inch gegaan, beetje het beste van 2 werelden, meer comfort als 21 inch en nog minder rolgeluiden neem ik aan, al is de Q4 heel stil, zelfs met 21 inch. Ik vond die 21 inch aero velgen met die donkere vlakken echt verschrikkelijk lelijk... er zijn zoveel mooiere velgen in het assortiment! Ik heb ook de standaardophanging genomen. Hoe meer comfort onderweg, hoe beter voor mij...streetwise schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:03:
Ik twijfel nog tussen 20 inch of 21 inch. Merk bij mijn Tesla Model 3 dat ik me snel erger aan rolgeluiden dus een stille auto erg waardeer. Maar vind de 21inch met donkere vlakken erg mooi. Ervaringen van eigenaren of via proefritten?
Ben héél benieuwd!MV999 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:00:
[...]
Vind ik ook hoor! Ik vond die spoiler op het achterraam op de fotos namelijk erg wennen, in het echt ziet het er een stuk smoother en geïntegreerder uit!Maurice- schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:31:
[...]
Niet (alleen) omdat ik 'm besteld heb maar de Sportback is in het echt véél mooier dan hoe hij op foto's uitkomt. Vooral de achterkant en van opzij.
Ik heb met beide versies gereden voor bestellen. Sportback en de gewone. Scheelt inderdaad behoorlijk als je ze in het echt hebt gezien en gereden. Toen wist ik zeker dat ik de gewone geslaagder vindt qua styling. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Staat een geinig filmpje op youtube van iemand die in Photoshop met een paar simpele aanpassingen het design van de SB een flink stuk verbetert. Grappig.
Staat een geinig filmpje op youtube van iemand die in Photoshop met een paar simpele aanpassingen het design van de SB een flink stuk verbetert. Grappig.
Catch my drift?
Met de aankomende lockdown lijkt het erop dat ook de dealers dicht gaan. Hebben ze genoeg tijd voor registraties
The best is yet to come
Ik heb een code van de dealer gekregen om account te koppelen. Blijkbaar ergens in de auto in te voeren. Weet iemand waar in t menu ik dit moet doen? Kom er zo snel niet achter.
Probeer niet onder de 20% batterij lading te komen voordat je gaat snelladen (tussen 20 en 80% is het laden meest efficiënt). Onder de 20% en boven de 80% gaat het snelladen met een lagere snelheid, dat staat los van een evt. koud of warm accupakket.Joho82 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:25:
Na een aantal maanden rijden blijft het toch echt een heerlijke bak. Wellicht dat iemand dit weet:
Cheers!
Overigens speelt de warmtepomp bij het laden geen enkele rol: de warmtepomp dient alleen om het interieur van de auto efficiënter en zuiniger te kunnen verwarmen dan alleen door gebruik van de climate control (het is een extra straalkacheltje). In landen zoals NL waar het nooit echt (meer) extreem koud is een optie die Nice Yo have is, maar redelijk zonde van je geld.
Je moet er bij een EV aan wennen dat je gaat laden als het kan, niet als het moet (zoals bij een auto op dinosap
Keep rolling sixes!
Ook voor aflevering?!Dean Martin schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:14:
Met de aankomende lockdown lijkt het erop dat ook de dealers dicht gaan. Hebben ze genoeg tijd voor registraties
Ik denk dat een verbeterde Q4 SB de grote etron sportback wordt😍 en dat dat nou juist niet de bedoeling was. Heb ze wel eens onder elkaar gezien (weliswaar de configuratie foto), de q4 heeft wat rondere lijnen en is wat kleiner maar ze komen in de buurt. Ik prefereer sportieve aflopende daklijnen en ik wist na het zien en rijden van beiden juist dat ik de SB toch echt mooier (en unieker) vond dus dat is inderdaad persoonlijk😄DaMenaz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:32:
Ik heb met beide versies gereden voor bestellen. Sportback en de gewone. Scheelt inderdaad behoorlijk als je ze in het echt hebt gezien en gereden. Toen wist ik zeker dat ik de gewone geslaagder vindt qua styling. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Waarom zouden ze dichtgaan? Hooguit de showroom neem ik aan.Dean Martin schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:14:
Ik heb dus al een week problemen met myAudi app en ik was ook op zoek waar ik in de mmi nog wat kon doe om te koppelen met mijn account. In de handleiding staat dat je dan naar Gebruiker toe moet en dan koppelen. Anyway, dat kan dus niet bij de q4 met deze versie van de software. Om naar jou vraag te gaan, in mijn beeld kan alleen de dealer koppelen en wij dus niet.ziconl schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:37:
Ik heb een code van de dealer gekregen om account te koppelen. Blijkbaar ergens in de auto in te voeren. Weet iemand waar in t menu ik dit moet doen? Kom er zo snel niet achter.
voorbije donderdag is mijne ook besteld bij de leasing...
Audi Q4 Etron zwart, attraction
opties:
Business Pack Plus
Assistance Tour Plus
Comfort Pack
zijn er hier toevallig mensen met een zwart attraction model ? zodat ik al even een beeld kan vormen, aangezien het toch nog even zal duren voor ik hem fysiek in mijn bezit zal hebben :-)
Bijkomend al een vraagje omtrent de achterbank, heeft deze een armleuning bij het leder ?
opties:
Business Pack Plus
Assistance Tour Plus
Comfort Pack
zijn er hier toevallig mensen met een zwart attraction model ? zodat ik al even een beeld kan vormen, aangezien het toch nog even zal duren voor ik hem fysiek in mijn bezit zal hebben :-)
Bijkomend al een vraagje omtrent de achterbank, heeft deze een armleuning bij het leder ?
En, en, en?MV999 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:00:
[...]
Hier exact hetzelfde. Ook na 2u 120kmh en ca 6% accu lukt het mij niet om boven de 80kw laadsnelheid uit te komen. Dit was bij een 350kw lader… en ik stond er alleen..Joho82 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:25:
Cheers!
Begin bijna te twijfelen of ze niet de verkeerde module in m’n 40 etron hebben gestopt…
Gelukkig sta ik vrijwel nooit langs de snelweg te laden, nu 3x in totaal, maar het valt me bizar tegen vergeleken met de ID en Enyaq modellen.
Vorig jaar wel. Toen deden ze het wel na een tijd buiten. Mijn vrouw heeft toen paar weken extra moeten wachten.
The best is yet to come
Ja, geen klanten = meer administratief werk mogelijk.sbin schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:36:
[...]
Waarom zouden ze dichtgaan? Hooguit de showroom neem ik aan.
The best is yet to come
Vandaag bij de dealer langs geweest om te kwijlen in de showroom en natuurlijk een update te vragen mbt de levering. Had gehoopt dat wanneer de auto in wk52 afgeleverd zou worden er inmiddels al een VIN nr bekend zou zijn.Figlio39 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:37:
- Wanneer besteld bij de dealer? 10 juli bevestiging bestelling
- Wanneer bericht gekregen dat de auto in productie gaat en wanneer gaat deze in productie? Meerdere weken als productie week doorgekregen van Dealer. Steeds verder naar achter geschoven. 7/12 een bericht van de dealer dat PON heeft bevestigd dat de auto in wk52 wordt afgeleverd en dit jaar nog op kenteken gaat.
- Wanneer bericht gekregen over transport naar NL en wanneer gaat deze op transport? NA
- Wanneer bericht gekregen dat levering dit jaar niet meer gaat lukken en eventueel welke reden? zie boven
- Verder benieuwd naar jullie Uitvoering:
Audi Q4 Sportback 40 S Competition
Navarra Blue
Dinamica micovezel
Ambiente lichtpakket multicolour
21" 5 arm rotor aero
3 zone airconditioning
buitenspiegels in zwart
MMI navigatie Pro
Comfort Pakket
Opberg pakket
Zwarte Audi ringen
Helaas bleek uit het systeem dat gister een update is geplaatst en de aflevering verschoven is naar week 8!!!
Blijkbaar echt geen pijl op te trekken en zijn de inschattingen of lijsten van PON compleet waardeloos.
Inmiddels een beetje spijt dat ik in augustus met de eerste melding van vertraging en afbestellen Pano dak en phonebox niet heb geannuleerd en voor een zekere levering in November van een iX3 ben gegaan. Maar ja als je alles van te voren weet…
Wel een troostende gedachte dat de iX3 vele malen lelijker is als je het mij vraagt.Figlio39 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:28:
[...]
Vandaag bij de dealer langs geweest om te kwijlen in de showroom en natuurlijk een update te vragen mbt de levering. Had gehoopt dat wanneer de auto in wk52 afgeleverd zou worden er inmiddels al een VIN nr bekend zou zijn.
Helaas bleek uit het systeem dat gister een update is geplaatst en de aflevering verschoven is naar week 8!!!
Blijkbaar echt geen pijl op te trekken en zijn de inschattingen of lijsten van PON compleet waardeloos.
Inmiddels een beetje spijt dat ik in augustus met de eerste melding van vertraging en afbestellen Pano dak en phonebox niet heb geannuleerd en voor een zekere levering in November van een iX3 ben gegaan. Maar ja als je alles van te voren weet…
The best is yet to come
Daar heb je een punt…Dean Martin schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:45:
[...]
Wel een troostende gedachte dat de iX3 vele malen lelijker is als je het mij vraagt.
Nou ja dan maar geduldig afwachten 🙁
De ‘Attraction’ staat in Nederland niet op de lijst.MitLJ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:26:
voorbije donderdag is mijne ook besteld bij de leasing...
opties:
Business Pack Plus
Assistance Tour Plus
Comfort Pack
Catch my drift?
Mijn dealer en prodrive instructeur(persoon die je leert hoe je met een ev moet rijden) geeft aan dat het te maken heeft met de temperatuur vd accu te maken heeft. In lente en zomer is die goed, maar door het koudere weer moet deze eerst warm worden. Binnenkort maar even uit laten lezen bij de dealer…Nismod schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:15:
[...]
Hier exact hetzelfde. Ook na 2u 120kmh en ca 6% accu lukt het mij niet om boven de 80kw laadsnelheid uit te komen. Dit was bij een 350kw lader… en ik stond er alleen..
Begin bijna te twijfelen of ze niet de verkeerde module in m’n 40 etron hebben gestopt…
Gelukkig sta ik vrijwel nooit langs de snelweg te laden, nu 3x in totaal, maar het valt me bizar tegen vergeleken met de ID en Enyaq modellen.
Dat de snelheid afhankelijk is van de temperatuur snap ik, maar als er dan een xc40 naast me komt staan, terwijl ie 10 min heeft gereden, en meteen doorschiet naar 120kw begin ik wel te twijfelen 😅😅Joho82 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:30:
[...]
Mijn dealer en prodrive instructeur(persoon die je leert hoe je met een ev moet rijden) geeft aan dat het te maken heeft met de temperatuur vd accu te maken heeft. In lente en zomer is die goed, maar door het koudere weer moet deze eerst warm worden. Binnenkort maar even uit laten lezen bij de dealer…
Hopen dat de ID4 updates ook naar de Q4 komen zodat er iig een slag gemaakt wordt in dit soort zaken. Al is het alleen al de preconditioning van de accu op lange trajecten met meerdere laadstops.
[ Voor 13% gewijzigd door Nismod op 18-12-2021 20:38 ]
mensen zonder navigatie welke navigatie software gebruiken jullie op android auto/carplay.
q4 etron 35 launch edition
1500km gereden in anderhalve week.
Heerlijke auto.
range rond de 230 op het moment.
q4 etron 35 launch edition
1500km gereden in anderhalve week.
Heerlijke auto.
range rond de 230 op het moment.
Knappe wagen! Ik heb hem net hetzelfde besteld alleen ook de spiegelkappen en modelnaam en 40 in het zwart! Heb je nog meer foto's van je auto? Ik zou graag foto's willen zien met vooraanzicht, zijaanzicht en een foto met de achterkant (niet schuin getrokken)Hank311 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:01:
hij staat op de oprit:
40 launch edition, advance met zwarte accenten, comfort pakket, assistentie plus pakket, 20" velgen en sportonderstel.
besteld 29 juni.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou geweldig zijn 😊
Dit is niet juist. Vanaf een paar procent haal je bij MEB gewoon de maximale snelheid. Al moet de accu dan wel op temperatuur zijn natuurlijk.Isheara schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:54:
[...]
Probeer niet onder de 20% batterij lading te komen voordat je gaat snelladen (tussen 20 en 80% is het laden meest efficiënt). Onder de 20% en boven de 80% gaat het snelladen met een lagere snelheid, dat staat los van een evt. koud of warm accupakket.
Overigens speelt de warmtepomp bij het laden geen enkele rol: de warmtepomp dient alleen om het interieur van de auto efficiënter en zuiniger te kunnen verwarmen dan alleen door gebruik van de climate control (het is een extra straalkacheltje). In landen zoals NL waar het nooit echt (meer) extreem koud is een optie die Nice Yo have is, maar redelijk zonde van je geld.
Je moet er bij een EV aan wennen dat je gaat laden als het kan, niet als het moet (zoals bij een auto op dinosap)
Zie ook; https://support.fastned.n...en-met-een-Audi-Q4-e-tron
Zo leeg mogelijk aankomen bij een snellader is juist het advies als je lange afstanden rijdt.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Gisteren belde 's ochtends de dealer met het heugelijke nieuws dat de auto in week 8 geleverd gaat worden. Hier kreeg ik uiteraard een hartverzakking van en kaartte aan dat ik dit zeer bijzonder vond gezien het feit dat ik al een chassisnummer heb en de auto onderweg zou moeten zijn. Gelukkig was het een vergissing en gaf hij aan dat de auto aankomende week bij hun afgeleverd wordt.
Helaas geen foto dus, maar die houden jullie nog tegoed
Geweldig nieuws, fijn voor je!MV999 schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:49:
[...]
Gisteren belde 's ochtends de dealer met het heugelijke nieuws dat de auto in week 8 geleverd gaat worden. Hier kreeg ik uiteraard een hartverzakking van en kaartte aan dat ik dit zeer bijzonder vond gezien het feit dat ik al een chassisnummer heb en de auto onderweg zou moeten zijn. Gelukkig was het een vergissing en gaf hij aan dat de auto aankomende week bij hun afgeleverd wordt.
Maar het is toch niet te geloven? Zeker op het moment dat het einde van het jaar in zicht komt en je als dealer heel goed weet wat het verschil is tussen in 2021 op kenteken of in 2022 en dan dit.
Pff… gelukkig viel het kwartje nu de goede kant op maar had ook zomaar anders kunnen zijn😱.
Foto’s houden we graag tegoed.
Helemaal mee eens. Gelukkig ben ik goed opgevoed door dit forum en heb ik onderhand minimaal evenveel kennis als de dealerwimbre schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:22:
[...]
Geweldig nieuws, fijn voor je!
Maar het is toch niet te geloven? Zeker op het moment dat het einde van het jaar in zicht komt en je als dealer heel goed weet wat het verschil is tussen in 2021 op kenteken of in 2022 en dan dit.
Pff… gelukkig viel het kwartje nu de goede kant op maar had ook zomaar anders kunnen zijn😱.
Foto’s houden we graag tegoed.
ik had hem, dacht ik, besteld zonder model aanduiding, maar toch vergeten aan te kruizen blijkbaar. wordt dus nog verwijderd. ook de Audi ringen aan de voorkant moeten nog veranderd in de donkere versie, deze staan in back order.SWIGGA schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 23:42:
[...]
Knappe wagen! Ik heb hem net hetzelfde besteld alleen ook de spiegelkappen en modelnaam en 40 in het zwart! Heb je nog meer foto's van je auto? Ik zou graag foto's willen zien met vooraanzicht, zijaanzicht en een foto met de achterkant (niet schuin getrokken)
Zou geweldig zijn 😊
Snap nog steeds niet dat het zo lang moet durenMV999 schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:49:
[...]
Ja dat vroeg ik dus gisteren ook en kwam hij met een best logisch antwoord op. De auto kan mogelijk al eerder in Leusden aan zijn gekomen, echter willen ze de aflevering bij de dealers zo efficient mogelijk indelen. Schijnbaar is er weinig af te leveren in Almere.. Hij gaf wel aan dat het doorgaans tussen de 1 en 1,5 week duurt. Zolang de auto deze week maar bij dealer afgeleverd wordt ben ik helemaal content!the-hyrax schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:07:
[...]
Snap nog steeds niet dat het zo lang moet duren
Stond gisteren bij de Audi nog precies naast deze uitvoering. Het grijs kan mij bekoren. Have fun!Hank311 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:01:
hij staat op de oprit:
40 launch edition, advance met zwarte accenten, comfort pakket, assistentie plus pakket, 20" velgen en sportonderstel.
besteld 29 juni.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb hem (40 met warmtepomp) vanmorgen voor de eerste keer aan een FastNed paal (350kw) gehangen. Puur om even te kijken hoe dat werkt e.d. Ik kwam op onderstaande snelheden. Maximaal 10km gereden om bij de paal te komen. In 18min, 26% / 98km bij geladen.Nismod schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:15:
[...]
Hier exact hetzelfde. Ook na 2u 120kmh en ca 6% accu lukt het mij niet om boven de 80kw laadsnelheid uit te komen. Dit was bij een 350kw lader… en ik stond er alleen..
:strip_exif()/f/image/uaTIL3jZF6sMmW4ZvuC5ilcP.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrijdag bericht gehad van de dealer, deze week (WK50) had de auto gemaakt moeten worden. Maar helaas niet gelukt, auto gaat niet meer komen dit jaar..
Vervelend.. Wat is nu de verwachting?Gerardvhgn schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:28:
Vrijdag bericht gehad van de dealer, deze week (WK50) had de auto gemaakt moeten worden. Maar helaas niet gelukt, auto gaat niet meer komen dit jaar..
ok, wat is in Nederland dan het "minste" model..DaMenaz schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:46:
[...]
De ‘Attraction’ staat in Nederland niet op de lijst.
Zou graag weten of bij het standaard lederen interieur een armsteun is achteraan...
Ik weet niet precies wat je vraag is dus ik geef antwoord op de twee mogelijke vragen die ik hieruit haal:MitLJ schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:57:
[...]
ok, wat is in Nederland dan het "minste" model..
Zou graag weten of bij het standaard lederen interieur een armsteun is achteraan...
- Er zit in geen enkele van de uitvoeringen in Nederland leren bekleding, dit is altijd optioneel en stof is standaard (zelfs voor de S-line);
- Bij het kiezen van lederen bekleding krijg je achterin een armsteun.
Edit: ik weet niet of bij het bestellen van de huidige editions dit ook zo is. Het is in ieder geval bij mij wel het geval.
[ Voor 9% gewijzigd door MV999 op 19-12-2021 15:04 ]
Bedankt voor je antwoord...MV999 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:00:
[...]
Ik weet niet precies wat je vraag is dus ik geef antwoord op de twee mogelijke vragen die ik hieruit haal:
- Er zit in geen enkele van de uitvoeringen in Nederland leren bekleding, dit is altijd optioneel en stof is standaard (zelfs voor de S-line);
- Bij het kiezen van lederen bekleding krijg je achterin een armsteun.
Edit: ik weet niet of bij het bestellen van de huidige editions dit ook zo is. Het is in ieder geval bij mij wel het geval.
De vraag was tweeledig :-)
Vraag 1
Standaard Leder interieur (Geen S-line): heeft deze een armsteun heeft achter ?
Sowieso is het leder interieur hier ook niet standaard, zit mee een het business plus pack.
Vraag 2
Zijn er mensen met de standaard uitvoering in het zwart met leder interieur die enkele foto's kunnen posten of laten zien zodat ik een idee heb wat er mij te wachten staat ;-)
Hoe vond je m in het echt? De witteMV999 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:06:
Gisteren bij de dealer overigens wel een witte sportback gezien. De foto's zijn helaas niet heel goed omdat het niet de enige auto was die in de showroom stond en er meer mensen waren die ik niet op de foto wilde zetten.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeer fraai! Neemt niet weg dat zwart nog steeds mijn voorkeur heeft
Tnx voor het checken! Toch maar even om een reactie vragen bij de dealer..Aldmar schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:08:
[...]
Ik heb hem (40 met warmtepomp) vanmorgen voor de eerste keer aan een FastNed paal (350kw) gehangen. Puur om even te kijken hoe dat werkt e.d. Ik kwam op onderstaande snelheden. Maximaal 10km gereden om bij de paal te komen. In 18min, 26% / 98km bij geladen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij staan op punt een Q4 Etron 40 te bestellen. Maar ik las dat er in 2022 de bidirectionele laadbare model zou uitkomen. Weet iemand wanneer in 2022 deze zou kunnen besteld worden?
Online vind je vooral info uit 2020 dat ze ermee testen aan het doen zijn. Ook de dealer kon er niet op antwoorden. En D'Ieteren geeft ook geen info.
Is er iemand die meer info heeft opgevangen?
Online vind je vooral info uit 2020 dat ze ermee testen aan het doen zijn. Ook de dealer kon er niet op antwoorden. En D'Ieteren geeft ook geen info.
Begin oktober navraag gedaan bij Audi Duitsland:wompie112 schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:38:
Wij staan op punt een Q4 Etron 40 te bestellen. Maar ik las dat er in 2022 de bidirectionele laadbare model zou uitkomen. Weet iemand wanneer in 2022 deze zou kunnen besteld worden?
Hallo Herr. Es laufen aktuell Testversuche beim e-tron bzgl. des bidirektionalen Ladens. Wir können aber noch nicht sagen, wann es soweit sein wird.
En of het softwarematig ook op al gebouwde auto's mogelijk wordt:
Das können wir derzeit noch nicht sagen.
Mishien is deze vraag/opmerking eerder geplaatst, weet iemand of de leveringen van de Q4 onder de nieuwe lockdown regels doorgaan.
Vanuit een zakelijk leasecontract wel lijkt me iig.Jan_1966 schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:17:
Mishien is deze vraag/opmerking eerder geplaatst, weet iemand of de leveringen van de Q4 onder de nieuwe lockdown regels doorgaan.
Al het zakelijke gaat door normaliter.
En afhalen mag toch ook.
Avigoorn schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:19:
[...]
Vanuit een zakelijk leasecontract wel lijkt me iig.
Al het zakelijke gaat door normaliter.
En afhalen mag toch ook.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik ben een van de gelukkige die zijn auto nog dit jaar heb gekregen. In juli besteld. Q4 SB 40 Launch edition Advanced Plus Geysirblauw - 8j x 20 velgen - zwart lederen sportstoelen - Optiekpakket zwart met Audi ringen (antraciet voor) - Privacy glas - en andere opties. Zonder panoramadak - trekhaak - Phonebox. Nu de auto nog leren kennen. Wat mij al opvalt is dat wanneer de achterklep opengaat het water er vanaf stroomt - gelukkig wel in de goten en niet naar binnen. Waarschijnlijk houdt de spoiler het water vast - niet handig.
Hopelijk worden er nog meer Q4 rijders blij dit jaar, maar ik vrees dat door de lockdown en mogelijke fabrieksluiting veel auto's niet op tijd komen. Duimen allemaal.
Heerlijke bak hoor! Proficiat en hopelijk kan ik me daar nog bijvoegen 😁Audilucky schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:09:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben een van de gelukkige die zijn auto nog dit jaar heb gekregen. In juli besteld. Q4 SB 40 Launch edition Advanced Plus Geysirblauw - 8j x 20 velgen - zwart lederen sportstoelen - Optiekpakket zwart met Audi ringen (antraciet voor) - Privacy glas - en andere opties. Zonder panoramadak - trekhaak - Phonebox. Nu de auto nog leren kennen. Wat mij al opvalt is dat wanneer de achterklep opengaat het water er vanaf stroomt - gelukkig wel in de goten en niet naar binnen. Waarschijnlijk houdt de spoiler het water vast - niet handig.
Hopelijk worden er nog meer Q4 rijders blij dit jaar, maar ik vrees dat door de lockdown en mogelijke fabrieksluiting veel auto's niet op tijd komen. Duimen allemaal.
Jeetje…. ik wilde met de Q4 op vakantie gaan maar met deze snelheid gaat m dat niet worden. Ik ga zelf ook een testje doen.Aldmar schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:08:
[...]
Ik heb hem (40 met warmtepomp) vanmorgen voor de eerste keer aan een FastNed paal (350kw) gehangen. Puur om even te kijken hoe dat werkt e.d. Ik kwam op onderstaande snelheden. Maximaal 10km gereden om bij de paal te komen. In 18min, 26% / 98km bij geladen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet toch enorm wennen aan de ‘opgeplakte’ spoiler van de Sportback. Het doet mij denken aan de FSO Polonez en de Honda Insight… vind het echt een design flaw…sorry
Keep rolling sixes!
In het echt ziet het er beter uit dan op de foto's en filmpjes vind ik persoonlijk. Daarnaast weet ik niet of de auto zonder die spoiler er beter uit zou zien. Plus zieke downforceIsheara schreef op maandag 20 december 2021 @ 02:06:
Moet toch enorm wennen aan de ‘opgeplakte’ spoiler van de Sportback. Het doet mij denken aan de FSO Polonez en de Honda Insight… vind het echt een design flaw…sorry
nu we toch aan het vergelijken zijn, ik dacht meer aan een Saab 900Isheara schreef op maandag 20 december 2021 @ 02:06:
Of zijn er al anderen die high power charging ervaring kunnen/willen delen? Ik ga vrijdag pas mijn testje doen.sixgirls schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:37:
[...]
Jeetje…. ik wilde met de Q4 op vakantie gaan maar met deze snelheid gaat m dat niet worden. Ik ga zelf ook een testje doen.
[ Voor 5% gewijzigd door sixgirls op 20-12-2021 08:35 ]
Gister een tripje gemaakt van Eindhoven naar Essen naar Keulen en weer naar eindhoven.
Bij vertrek 360 km met 90%
In NL gem 110 k/m per uur Duitsland gemiddeld 120/130.
We hadden eigenlijk alleen Essen in de planning echter wilde de dame ook nog graag naar Keulen ivm de koopzondag. Hier had ik niet op gerekend en in en rond Keulen geen geschikte lader kunnen vinden.
De navigatie gaf keurig aan dat we een tussenlading diende te doen echter gaf hij tot twee keer toe een HPC punt aan wat dus niet past.
Uiteindelijk door gereden naar Venlo een SCC lader bij de Shel gevonden en aangekomen met nog 3% accc!
Daar aangesloten en de lader even een tiental minuten geladen tot 25% laadsnelheid direct op 130kW en af en toe naar 133 op de paal in de auto niet hoger dan 130 geweest op het scherm.
Dus uiteindelijk ongeveer 300 km met 90% kunnen rijden, les is dat ik voortaan vooraf een parkeergarage zoek met laadmogelijkheid en dan meteen even bijlaad. Even omdenken dus.:strip_exif()/f/image/EYgjdNPGwzPN9HweUcEjvVgG.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij vertrek 360 km met 90%
In NL gem 110 k/m per uur Duitsland gemiddeld 120/130.
We hadden eigenlijk alleen Essen in de planning echter wilde de dame ook nog graag naar Keulen ivm de koopzondag. Hier had ik niet op gerekend en in en rond Keulen geen geschikte lader kunnen vinden.
De navigatie gaf keurig aan dat we een tussenlading diende te doen echter gaf hij tot twee keer toe een HPC punt aan wat dus niet past.
Uiteindelijk door gereden naar Venlo een SCC lader bij de Shel gevonden en aangekomen met nog 3% accc!
Daar aangesloten en de lader even een tiental minuten geladen tot 25% laadsnelheid direct op 130kW en af en toe naar 133 op de paal in de auto niet hoger dan 130 geweest op het scherm.
Dus uiteindelijk ongeveer 300 km met 90% kunnen rijden, les is dat ik voortaan vooraf een parkeergarage zoek met laadmogelijkheid en dan meteen even bijlaad. Even omdenken dus.
:strip_exif()/f/image/EYgjdNPGwzPN9HweUcEjvVgG.jpg?f=fotoalbum_large)
Erg balen idd, het is deze week nog even afwachten. Mogelijk dat er toch nog een aantal auto's die al klaar zijn deze kant op kunnen komen, anders waarschijnlijk begin volgend jaar. Erg zuur, omdat het dan net in de nieuwe bijtellingsregels valt.
Vreemd dat je niet kon laden bij een HPC omdat dat niet zou passen?? Lijkt me vrij stug...hens72 schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:46:
Waarom kon je in/rond Keulen geen geschikt laadpunt vinden? Gebruik je een app/apps om laadpunten te vinden? Zo ja welke?
Keep rolling sixes!
Ik heb m'n bestelling geplaatst, verwachte leverdatum eind 2022 :-) Gelukkig heb ik geen haast, kan ik mn auto rustig verkopen.
Elke keer als ik dus ergens naartoe rij tegenwoordig kijk ik of ik het kan "halen" met de Q4.
Gister: Rotterdam-Antwerpen-Kalmthout-Schagen-Rotterdam. Totaal 459km.
De parkeergarage waar ik stond had dus 4x11kW oplaadpunten, echter allemaal bezet. Dat ging hem dus niet worden - in geval dat ik dus de Q4 had had ik iets anders moeten zoeken. In geval van wel laden had ik 2u kunnen laden en dus 22kWh.
Kalmthout: hier zou ik 40 min zijn en er was inderdaad een laadpunt, 40m á 11kW is dus 7kWh
Schagen: bij de McDonalds daar heb je een 63kW CCS charger. 1h30m geweest, dus zou ik weer vol zijn.
Het zou allemaal nét gaan dus... maar zou wel kiele kiele zijn. Nu vind ik het ook lastig om te zien waar ik in Antwerpen kan laden. Ik kijk meestal op my.thenewmotion.com voor oplaadpunten maar ik zie bijvoorbeeld in Antwerpen punten er niet bij staan; vooral sommige Interparkings waar wel op de website staat dat je kan opladen, maar niet op TNM.
Gister: Rotterdam-Antwerpen-Kalmthout-Schagen-Rotterdam. Totaal 459km.
De parkeergarage waar ik stond had dus 4x11kW oplaadpunten, echter allemaal bezet. Dat ging hem dus niet worden - in geval dat ik dus de Q4 had had ik iets anders moeten zoeken. In geval van wel laden had ik 2u kunnen laden en dus 22kWh.
Kalmthout: hier zou ik 40 min zijn en er was inderdaad een laadpunt, 40m á 11kW is dus 7kWh
Schagen: bij de McDonalds daar heb je een 63kW CCS charger. 1h30m geweest, dus zou ik weer vol zijn.
Het zou allemaal nét gaan dus... maar zou wel kiele kiele zijn. Nu vind ik het ook lastig om te zien waar ik in Antwerpen kan laden. Ik kijk meestal op my.thenewmotion.com voor oplaadpunten maar ik zie bijvoorbeeld in Antwerpen punten er niet bij staan; vooral sommige Interparkings waar wel op de website staat dat je kan opladen, maar niet op TNM.
Misschien wat meer apps downloaden, zoals bv ABRP en Chargepoint, zodat je live kunt zien welke laders beschikbaar zijn.
Naast deze apps gebruik ik ook chargeprice app waarin je ook de tarieven van de verschillende passen per laadpunt kunt vergelijken
Ik rijd al 1,5 jaar EV dus weet mijn weg inmiddels aardig te vinden.
Overigens zijn de meeste Lidl supermarkten (zowel in BE als in DE) voorzien van gratis snelladers
Naast deze apps gebruik ik ook chargeprice app waarin je ook de tarieven van de verschillende passen per laadpunt kunt vergelijken
Overigens zijn de meeste Lidl supermarkten (zowel in BE als in DE) voorzien van gratis snelladers
Keep rolling sixes!
Als je een lease auto hebt kun je dit prima doen, als de auto privé is zou ik niet lager dan 20% en hoger dan 80% gaan bij een snellader omdat dit beter is voor je batterij. Sowieso is langzaam laden beter voor je batterij dan alleen maar snelladen.Inspired schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:46:
Dit is niet juist. Vanaf een paar procent haal je bij MEB gewoon de maximale snelheid. Al moet de accu dan wel op temperatuur zijn natuurlijk.
Zo leeg mogelijk aankomen bij een snellader is juist het advies als je lange afstanden rijdt.
Mijn privé BEV ziet vrijwel nooit een snellader: ik laad thuis of bij een langzame paal als ik kan...
Keep rolling sixes!
Ach die prijs maakt me niet zo veel uit, werkgever betaaltIsheara schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:12:
Misschien wat meer apps downloaden, zoals bv ABRP en Chargepoint, zodat je live kunt zien welke laders beschikbaar zijn.
Ik had een keer vergeleken en het viel me op dat Chargepoint een heleboel laders bij me in de buurt mistte (maar echt iets van 40% van alles) dus toen heb ik het niet meer gebruikt
Je gaf aan dat het onder de 20% langzamer zou gaan. Dat is niet juist. Voor de batterij is niet rijden en de auto op 60% laten staan het best.Isheara schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:19:
[...]
Als je een lease auto hebt kun je dit prima doen, als de auto privé is zou ik niet lager dan 20% en hoger dan 80% gaan bij een snellader omdat dit beter is voor je batterij. Sowieso is langzaam laden beter voor je batterij dan alleen maar snelladen.
Mijn privé BEV ziet vrijwel nooit een snellader: ik laad thuis of bij een langzame paal als ik kan...
Boven de 80 laden is ook met AC “slechter”. Maakt niet veel uit of je met DC of AC gaat laden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb de range extender meebesteld.
Catch my drift?
Ben jij een van de gelukkige met trekhaak dan?
Bij degene waar ik gestopt ben zat een grote ronde stekker weet niet welk type dat is maar die past echt niet.Isheara schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:24:
[...]
Vreemd dat je niet kon laden bij een HPC omdat dat niet zou passen?? Lijkt me vrij stug...
Waarom kon je in/rond Keulen geen geschikt laadpunt vinden? Gebruik je een app/apps om laadpunten te vinden? Zo ja welke?
Porsche gebuikt die ook want die stond er ook te laden. Nog een andere gestopt, zelfde stekker dus toen maar besloten om naar Venlo te rijden.
Shell recharge app gebruikt, en idd nog niet zo in verdiept omdat het niet nodig was. Laad thuis altijd voldoende en bij onze kantoren is overal een laadmogelijkheid dus nog niet aan de orde gehad dat ik bij moest laden om thuis te komen.
De kerstvakantie maar eens gebruiken om nog een aantal apps te testen en meerdere passen voor de aankomende zomervakantie aan te vragen.
Maar zoals ik al schreef het is omdenken en vooruit denken, nu kwam het eigenlijk doordat de vrouw des huizes de route wijzigde in de dag en had ik gewoon in de eerste parkeergarage in Essen aan de lader moeten gaan staan.
Heb jij de betaalde versie? Geld waard?Isheara schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:12:
Misschien wat meer apps downloaden, zoals bv ABRP
The best is yet to come
Dat zou toch echt gewoon een CCS/Type 2 stekker moeten zijn en die past gewoon. Kan alleen zijn dat je het afdekplaatje voor DC laden even los moet halen in je auto (klepje over de onderste 2 polen).hens72 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:47:
[...]
Bij degene waar ik gestopt ben zat een grote ronde stekker weet niet welk type dat is maar die past echt niet.
Porsche gebuikt die ook want die stond er ook te laden. Nog een andere gestopt, zelfde stekker dus toen maar besloten om naar Venlo te rijden.
Ik maak me ook wat zorgen mbt laden in buitenland (Nederland is nooit een issue, echter BE/FR is ellende, laat staan de Zuideuropese landen). Maar dat zal vooral voor de zomervakantie zijn. Hopelijk zijn tegen die tijde Tesla Superchargers overal geopend voor derden.
Als ik de artikelen las in de laden in het buitenland thread net na de zomer dan weet ik iig dat dat niets voor mij is. Vakantie moet leuk zijn.
Mijn Q4 heeft een 'banking' status. Wat was dat ook alweer?
Is opgeschoven van week 6 naar week 8, voor het waard is.
The best is yet to come
Misschien een rare vraag maar gebruikt er iemand die navigatie van Audi zelf om laadstations te vinden?Isheara schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:12:
Uit de filmpjes die ik gezien geeft je navigatie aan dat je het niet gaat halen op basis van de accu en kun je die laadpalen in je route opnemen.
Dat de bouw gestart is maar er onderdelen ontbreken en daarom on hold staat.Dean Martin schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:02:
Mijn Q4 heeft een 'banking' status. Wat was dat ook alweer?
Klepje natuurlijk verwijderd, maar dan zal ik wel heel erg ernaast hebben gekeken in het donker. Kan maar m.i. paste hij nietsbin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:52:
[...]
Dat zou toch echt gewoon een CCS/Type 2 stekker moeten zijn en die past gewoon. Kan alleen zijn dat je het afdekplaatje voor DC laden even los moet halen in je auto (klepje over de onderste 2 polen).
Ik maak me ook wat zorgen mbt laden in buitenland (Nederland is nooit een issue, echter BE/FR is ellende, laat staan de Zuideuropese landen). Maar dat zal vooral voor de zomervakantie zijn. Hopelijk zijn tegen die tijde Tesla Superchargers overal geopend voor derden.
Als ik de artikelen las in de laden in het buitenland thread net na de zomer dan weet ik iig dat dat niets voor mij is. Vakantie moet leuk zijn.
Klopt en hij geeft ook aan hoelang je moet laden om je bestemming te bereiken.wimbre schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:
[...]
Misschien een rare vraag maar gebruikt er iemand die navigatie van Audi zelf om laadstations te vinden?
Uit de filmpjes die ik gezien geeft je navigatie aan dat je het niet gaat halen op basis van de accu en kun je die laadpalen in je route opnemen.
Grote ronde stekker? Klinkt als ChaDemohens72 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:47:
[...]
Bij degene waar ik gestopt ben zat een grote ronde stekker weet niet welk type dat is maar die past echt niet.
Shell recharge app gebruikt, en idd nog niet zo in verdiept omdat het niet nodig was. Laad thuis altijd voldoende en bij onze kantoren is overal een laadmogelijkheid dus nog niet aan de orde gehad dat ik bij moest laden om thuis te komen.
De kerstvakantie maar eens gebruiken om nog een aantal apps te testen en meerdere passen voor de aankomende zomervakantie aan te vragen.
Maar zoals ik al schreef het is omdenken en vooruit denken, nu kwam het eigenlijk doordat de vrouw des huizes de route wijzigde in de dag en had ik gewoon in de eerste parkeergarage in Essen aan de lader moeten gaan staan.
Wel bijzonder dat hij eigenlijk week 6 geleverd zou worden, maar nu toch al begonnen is met bouwen, niet? Of weten ze vooraf dat onderdelen ontbreken?MV999 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:03:
[...]
Dat de bouw gestart is maar er onderdelen ontbreken en daarom on hold staat.
The best is yet to come
Ja dat is een goede vraag. Ik kan hier ook verder niets over vinden maar dacht zelf dat banking dat betekende. Week 6 kan natuurlijk nog steeds als hij tegen die tijd afgemaakt wordtDean Martin schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:17:
[...]
Wel bijzonder dat hij eigenlijk week 6 geleverd zou worden, maar nu toch al begonnen is met bouwen, niet? Of weten ze vooraf dat onderdelen ontbreken?
Nee nog nooit nodig gehad, zeker niet in NL, maar het schijnt de beste app te zijn als je dagelijks tot aan de limiet wilt/moet rijden.Dean Martin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:49:Heb jij de betaalde versie? Geld waard?
Zelf zet ik voor de eventuele auto vakantie een aantal laadpunten in google maps en plan ik de globale route.sbin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:52:
Dan zie ik daarna wel hoe het uitkomt. Ik ben nooit zo van de haast als ik vakantie heb, maar ik weet inderdaad dat laden in met name Frankrijk nog wel een dingetje is.
De laatste auto vakantie met eigen vervoer was vorig jaar naar Oostenrijk, toen ben ik van gratis lader naar gratis lader gereden en heeft de vakantie me uiteindelijk een €30 aan elektriciteit gekost omdat ik toch ergens net een Snellader moest pakken op zondag (winkels gesloten, dus ook gratis laadpalen).
Keep rolling sixes!
Net contact gehad met de dealer, aflevering gaat gewoon door, maar buiten.
Hoop dat het niet regent!
Hoop dat het niet regent!
Mijn vakantie is iig al met 2 dagen verlengdsbin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:52:
[...]
Dat zou toch echt gewoon een CCS/Type 2 stekker moeten zijn en die past gewoon. Kan alleen zijn dat je het afdekplaatje voor DC laden even los moet halen in je auto (klepje over de onderste 2 polen).
Dus door de EV langer weg.
Fly & drivesbin schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:52:
[...]
The best is yet to come
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
:strip_exif()/f/image/dR8epOYlTXK5xH57yR9dBJC2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BzgLBIANVNKKgXA6pG5oVNFn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/46bMmOPztGY9Icj9HL0CJuzO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8XK07GJiSNhzAHcs2bHLjlVt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gzgsIkrdgX5KIc5767WLVcql.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WtqvoHXHH2xvrNdGw8QraMJD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E3KgBhkjbeVePx1WQFux2QMv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EqjXkS9zQN8pFoJdGx4EUeuw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Y8YGEdnzB3KHlZpyNx9Ytdd4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kF7WrdbAzL5NWQYir0th7qot.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1O2Il8QYzGtTOoXK26GNriYL.jpg?f=fotoalbum_tile)