Aldmar schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:37:
[...]
Update: Zojuist een belletje van de Dealer. Mijn Q4 is afgeleverd en staat vanaf maandag 6 december klaar om opgehaald te worden.
Nét die week heb ik een weekje vakantie gepland naar Center Parks. En de Dealer ligt op de route... Denk dat ik met een volle auto langs de dealer rij, bagage (incl vrouw en kinderen

) overzet zodat ik de hele week kan rondrijden

Inmiddels weer thuis, met Q4 (40 Advanced met warmtepomp)
Dochter helemaal bij met een flesje 'Audi'-water

. Dat flesje kregen we van de dealer, volgens mij een beetje als goedmaker...:
Ik was er om 11:30, zoals ik met hen had afgesproken en ook via de mail bevestigd heb gekregen. Bleek dat de dealer zelf om 16:00 op mij gerekend had, oftewel de auto stond nog niet klaar... Tijdje met een verkoper gepraat over koetjes en kalfjes, volgens mij een beetje tijd, maar uiteindelijk werd de auto voor gereden. "We moesten even schakelen, maar het is gelukt meneer...". Ik vroeg of ze ook mijn account voor MyAudi app konden inrichten. Ik werd aangekeken of hij water zag branden, maar hij zou het gaan regelen met een collega. (Uiteindelijk na 2x bellen en 3 dagen later, werkt het...) Verder kreeg ik de sleutels en succes er mee...
Had mij toch wel ietsje meer voorgesteld van een nieuwe auto ophalen...
Eerste indruk na 500km: Rijdt heerlijk!
- Adaptieve cruise control, inclusief het bedieningspookje is een verademing.
- lane assist is mooi subtiel (wel een aantal keren 'handmatig ingrijpen' gekregen). Ik kom van een Ford Focus en daar is het veel abrupter/schokkiger.
- (groot) licht assistentie werkt perfect, erg goed uitgedacht en ingevoerd
- 23,7 kwh/100km na ongeveer 850 km gereden te hebben (80% snelweg, 80% regen, 2 volwassenen 2 kinderen, met warmtepomp)
Paar praktische verbeterpuntjes:
- zware deuren en deze moeten redelijk hard dicht gegooid worden, al een aantal keren gehad dat de binnenverlichting niet uitging na het op slot doen. De eerste keer was het even zoeken, maar er blijkt dan een deur niet goed dicht te zitten.
- zoals al veel vaker hier genoemd; app is heel erg summier, kan echt veel uitgebreider.
- kan ik ergens in boordcomputer zien hoeveel kwh er geladen is na een laadbeurt? Ik noteerde altijd mijn getankte liters en gereden km na een tankbeurt en zou dat ook graag bij een laadbeurt willen doen.
- Waar berg ik de laadpassen gemakkelijk op? (heb geen opbergpakket aangevinkt...) Er zit een uitsparing tussen de bekerhouders in de middenconsole, maar daar past op een paar mm na geen pasje in...
- Opbergvak in de armsteun is erg diep, maar vrij smal. Ja er kan veel in, maar niet erg praktisch als je alles 'op' elkaar moet leggen.
- Tijdens de diverse regenbuien een aantal keren melding 'slecht zicht' gekregen, maar merkte aan het rijden zelf geen verschil. Zal een waarschuwing zijn op een grotere kans dat de systemen weigeren?
- het remmen is even wennen. Bij relatief hard remmen moet je ook echt hard op het pedaal drukken.
- als het geregend heeft en je doet het raam open, loopt/druipt het water naar binnen.