[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 245 Laatste
Acties:
  • 869.103 views

Verwijderd

288k soon boys.

Never sell.

Ever.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:10

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:28:
288k soon boys.

Never sell.

Ever.
Over zo'n 69 minuten zou de 420k aangetikt moeten worden

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:47
Neh voor mijn geld is het prima. Maar ben vorige week ingestapt en nu de eerste keer zo Musk tweet gezien.. Maar het toont ook gelijk aan hoe instabiel zo markt is waar ik bang voor was :p

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 09:59
Eensch met @PilatuS. Verder geen commentaar. Iedereen mag vinden wat hij of zij wilt.

Moon, lambo, etc!

Zero.

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-01 15:52

spacer

SAP nerd

YES schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:37:
[...]

Je kan het splitsen he. Ik heb een deel op mijn Ledger voor de hodl en een deel op binance voor de handl
Doe ik zo :). Speelgeld komt met name van BNB vroeg aanschaffen en 20k Doge terugvinden in een oude wallet.

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-01 15:02
Toch maar wat muntjes terug gekocht. Slaapt toch lekkerder. FOMO is een bitch :P

Vannacht zal de boel dus waarschijnlijk weer rekt gaan met mijn geluk

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-01 23:08

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heb wat BNB verkocht. Mocht deze trend zich doorzetten dan jammer maar toch profit gepakt en mochten we weer dalen dan weer potje om bij te kopen.

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:28:
288k soon boys.

Never sell.

Ever.
Ik vind jouw invloed wel een beetje groot in dit topic, wil je een beetje letten op wat je zegt aub??

Verwijderd

Elon is irrelevant.

Het gaat hier om Bitcoin. 8)

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

dglavimans schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:30:
Neh voor mijn geld is het prima. Maar ben vorige week ingestapt en nu de eerste keer zo Musk tweet gezien.. Maar het toont ook gelijk aan hoe instabiel zo markt is waar ik bang voor was :p
En dit keer viel het nog best mee.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

elektriekert schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:26:
[...]Tweetje hier en daar, en de prijs doet weer eens raar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpazdL2fX_ufQCY7Z0RA-RAnPQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c4Nn9gzYcNWRPa2M6R7uWVlm.png?f=user_large

Ik ga 'm straks ophangen. _/-\o_

• dglavimans
Ngangatar schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:37:
[...]

En dit keer viel het nog best mee.
Heel apart.. Snap de frustraties wel in dit topic. Al heb ik wel even zijn Tweet meldingen aangezet voor de volgende keer :p

Maar als je van crypto iets groots wilt maken is Elon not the way..

[ Voor 11% gewijzigd door dglavimans op 24-05-2021 23:38 ]

Verwijderd

Victor Belli schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Ik vind jouw invloed wel een beetje groot in dit topic, wil je een beetje letten op wat je zegt aub??
Ja ok sorry.

Hodl een plukje Bitcoin met geld wat je kunt missen als het verdwijnt, neem geen financiële risico's.

Uiteindelijk betaal je je brood nog met euries jongens.

Voorlopig. :*)

Nee geintje wees verantwoordelijk.

Als Elon morgen Tweet dat Bitcoin geen toekomst heeft gaan we naar 6 cent.

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-12-2025

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Heel blij met mijn ETC aankoop van gister, gaat heerlijk vandaag!

Staat al op 74 momenteel :)

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

dnzm

Knorrig

Arfalas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:36:
Toch maar wat muntjes terug gekocht. Slaapt toch lekkerder. FOMO is een bitch :P

Ja, herkenbaar, ik ook. En nu gelijk even een rood kaarsje om dat af te straffen, zie ik.

[ Voor 0% gewijzigd door dnzm op 24-05-2021 23:45 . Reden: leestekens matter! ]

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-12-2025
Victor Belli schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Hoe wil je anders ooit rijk worden? Een van de eerste dingen die je leert is je financiële keuzes baseren op ludieke posts in een slow chat topic.

Ik ga all-in.

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Let's correct some twitting twat?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Verwijderd

Pijnlijk. Deze Tweet gaat mij haunten tot in mijn kist. :+

Maar ik laat hem staan, iedereen maakt fouten. ;) Ik heb me wat verdiept in daddy Elon sinds die tijd, en not so sure about Elon intentions. Niet alleen betreffende Bitcoin overigens.

Maar 1 ding is zeker; het zijn fascinerende tijden. :*)

Mijn gevoel zegt me dat we wat bizarre dingen gaan meemaken komende 10 jaar jongens.

Sit back and enjoy the ride.

• dglavimans

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:44
De Aziaten zijn vroeg wakker

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:39:
[...]

Als Elon morgen Tweet dat Bitcoin geen toekomst heeft gaan we naar 6 cent.
Ik verwacht binnenkort een tweet van Bitcoin dat zegt dat Musk geen toekomst heeft.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-01 08:30
Ff de 1d MA7 (38.3k) aantikken en dan weer up?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:40
Rekt?

• Aslanboy1905
  • Niet online
knip

[ Voor 96% gewijzigd door Aslanboy1905 op 24-05-2021 23:48 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Darrell
  • Laatst online: 23:57

Darrell

Fiat moonboy

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:45:
[...]

Maar ik laat hem staan, iedereen maakt fouten. ;) Ik heb me wat verdiept in daddy Elon sinds die tijd, en not so sure about Elon intentions. Niet alleen betreffende Bitcoin overigens.

Mijn gevoel zegt me dat we wat bizarre dingen gaan meemaken komende 10 jaar jongens.

Ffs

• gijsvogel
[...]

Nee hoor, maar deze was te mooi om te laten liggen. :(:)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:47:
Of de middel-Bollinger. Maar niet eens gebeurd, gaat gewoon weer omhoog.

• Richh
Richh schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:47:
Lol, ik deed te lang over het schrijven van dit :P

Anyhow, uitgestapt toen we deze doorkruisden @55k, nu met een stukje daarvan weer ingestapt nu we er voorzichtig boven zitten. De MA7 zo als strategie gebruiken kan misschien wel werken.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 09:59
Had nog ruimte voor een kleine investering dus een nieuw shitcointje in de trade pf. Nano, nooit eerder gehad, best bijzonder :*)

Slaap lekker. Morgen btc 40k.

Zero.

• Richh
Glenn Hoddle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Of de middel-Bollinger. Maar niet eens gebeurd, gaat gewoon weer omhoog.
Op Bitfinex is ie wel aangetikt, maar wie weet dan nog heel ff omlaag.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
[...]

Precies.

Weet je nog toen bitcoin slechts 44k was.. Ha ha ha, mooi was die tijd! Nu daarentegen laat iedereen hier in deze slowchat zijn collectie lambo's zien.

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10-2025
Als luie belegger ben ik nu met Bitvavo (met een API sleutel) via Yieldt bezig. Zij beleggen nu een klein gedeelte van mijn portefeuille.
Eens kijken hoe dat uitpakt.

• Svenson37
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-01 20:27
Mijn vakantiegeld wil ik als budget gebruiken om extra cardano's mee te kopen, nu twijfel ik om voor het eerst in plaats van groot te investeren dit via DCA over de komende weken/maanden te gaan aankopen. Probleem dat ik hiermee heb is dat er natuurlijk een grote kans is dat de prijs omhoog gaat met het oog op goguen update en de dip/fud die achter de rug is na gister. Hoe denken jullie hierover, wat is wijsheid?

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-01 14:56

Malarky

Wils voor wat ieder

Zijn leuk zijn als we de omgekeerde V nu synchroon gaan maken en komende dagen de rechterpoot neerzetten op de 33k. Dat zou een uitstekende bodem zijn om te vertrekken

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-01 11:51
Richh schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Lol, ik deed te lang over het schrijven van dit :P

Anyhow, uitgestapt toen we deze doorkruisden @55k, nu met een stukje daarvan weer ingestapt nu we er voorzichtig boven zitten. De MA7 zo als strategie gebruiken kan misschien wel werken.
Heb je in brokken je pf verkocht in deze downward trend, beginnend bij 55k? Ik dacht gisteren of vanochtend te je " fuck I sold the dip" post te zien en dacht eigenlijk dat je een flink zure dag zou hebben. Als je op 55k (met een deel ) hebt weten weg te komen valt het waarschijnlijk allemaal nog mee.. Lucky you?! (hoop ik ).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• PilatuS
  • Niet online
Svenson37 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:53:
Mijn vakantiegeld wil ik als budget gebruiken om extra cardano's mee te kopen, nu twijfel ik om voor het eerst in plaats van groot te investeren dit via DCA over de komende weken/maanden te gaan aankopen. Probleem dat ik hiermee heb is dat er natuurlijk een grote kans is dat de prijs omhoog gaat met het oog op goguen update en de dip/fud die achter de rug is na gister. Hoe denken jullie hierover, wat is wijsheid?
Niemand die het weet. Misschien is de bearmarket begonnen en zijn dagen zoals vandaag niets meer dan een bounce omhoog in een weg omlaag. Dat er de komende 2 jaar geen ATH meer komt kan prima. Het kan echter ook weer blijven stijgen en nog wel een jaar door gaan met nieuwe ATH na nieuwe ATH.

• gijsvogel
Ik denk dat het wijsheid is om een keer goed na te denken of dat je je vakantiegeld er zo maar wilt in pompen.
Als het een bedrag is wat je zou willen verliezen dan heb ik niks gezegd natuurlijk.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:37
DCA is natuurlijk verstandig. Helemaal bij Cardano omdat ie al x10 is gegaan over de afgelopen 5 maanden.

Dit gezegd hebbende. Morgen komt ook mijn vakantie geld en ik schuif alles asap in Bitcoin.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

Gelukszoekr schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:57:
[...]

DCA is natuurlijk verstandig. Helemaal bij Cardano omdat ie al x10 is gegaan over de afgelopen 5 maanden.

Dit gezegd hebbende. Morgen komt ook mijn vakantie geld en ik schuif alles asap in Bitcoin.
Haha ik hou wel van jouw alles of niets insteek. Als je over het algemeen bullish bent op crypto dan maakt het voor deze market cycle denk ik niet zoveel meer uit in welke top 10 coin je het meeste steekt, wat je zegt die zijn al goed over de kop gegaan.

Bij mij is het vakantiegeld ook de laatste lump sum die ik er in gooi de komende tijd. Ga toch ook wekelijks DCA'en op zondag avond met een vast bedrag, vaste distributie over ETH en BTC en twee andere top 10 coins.

Ik laat alles wat ik al had gewoon z'n rit maken op de vage shitcoins die ik heb staan, neem ik de gok daar wel mee om te zien of ze nog een x10-x50 kunnen doen.

• Richh
twit schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:56:
[...]

Heb je in brokken je pf verkocht in deze downward trend, beginnend bij 55k? Ik dacht gisteren of vanochtend te je " fuck I sold the dip" post te zien en dacht eigenlijk dat je een flink zure dag zou hebben. Als je op 55k (met een deel ) hebt weten weg te komen valt het waarschijnlijk allemaal nog mee.. Lucky you?! (hoop ik ).
Ik heb op 55k zo'n 80% verkocht in 1 dikke klap.
Reden dat we morgen kunnen bezichtigen bij een huis waar we anders waarschijnlijk niet waren gaan kijken. Die euro's gaan dus ook niet zomaar meer in crypto, daarvoor is het te bepalend ;)
In principe is het doel behaald.

Met de laatste 20% ben ik enorm aan het kutten geweest in deze dip, ik heb daarvan dus een enorm aandeel verkocht op 35k-ish. Toen ik dus ook postte dat ik de dip had verkocht (al gingen we daarna wel lager, maar ik wou nog lager inkopen).
Dat is nu terug gekocht rond 38k, dus met enig verlies. Naja, uiteindelijk is het spelen met de winst.

Zure dagen heb ik dus per definitie niet meer (mochten we volgende week een winnend bod doen haha). Ja, misschien als ie de $288k aantikt en ik dus eerder het merendeel heb verkocht. Maar dat is dan maar zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 25-05-2021 00:05 ]

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:56
Heb de charts en tweets nog eens bekeken. Toch een bull trap. Op naar 0. $25K morgen.

[ Voor 32% gewijzigd door The Redman op 25-05-2021 00:04 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:40
The Redman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:04:
Heb de charts en tweets nog eens bekeken. Toch een bull trap. Op naar 0. $25K morgen.
Ziet er gewoon bullish uit nog hoor.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
Arfalas schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:36:

Ben wel benieuwd welke?? Gisteren bijgekocht in de dip. Daarom heel benieuwd, wat jij nu koopt? Eth?

Verwijderd

gijsvogel schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:49:
[...]

Nee hoor, maar deze was te mooi om te laten liggen. :(:)
Ik doe soms alsof ik een volwassen man ben die capabel is om individuele keuzes te kunnen maken, maar de waarheid is dat ik zeer beïnvloedbaar ben door groene kaarsen en overgevoelig reageer op digitale hopium.

Deze poppenkast is niet goed voor mijn verslavingsgevoelige zwakke geest.

Daarom houd ik me altijd aan de 1e regel van crypto:

Laat nooit je PF aan je vrouw zien Investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen.

Wat een wereld. Bitcoin, de assetclass die een triljard marketcap wist te halen, maar compleet in radicale paniek en angst instortte na 1 tweet. (Toegegeven, op een puntje waar het sentiment al leek te kantelen na een enorme run)

Die Musk zit deze markt gewoon dik te manipuleren over de rug van miljoenen mensen die nooit zijn level van financiële rijkdom zullen weten te verwerven.

Bij Musk staat de fear en greed index altijd op 99% greed.

• Richh
Het enige wat niet bullish is, is dat de alts +10% doen tov Bitcoin.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:56
AMARONE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:05:
[...]

Ziet er gewoon bullish uit nog hoor.
Oh sorry had nog niet gerefresht, zat nog naar de stand van drie dagen geleden te kijken. :)

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:10
The Redman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:07:
[...]

Oh sorry had nog niet gerefresht, zat nog naar de stand van drie dagen geleden te kijken. :)
Je bedoelt over drie dagen?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:06:
Het enige wat niet bullish is, is dat de alts +10% doen tov Bitcoin.
Die waren er natuurlijk wel ook nog veel harder afgegaan, dus zo gek is dat dezer dagen ook weer niet.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:03:
[...]

Reden dat we morgen kunnen bezichtigen bij een huis waar we anders waarschijnlijk niet waren gaan kijken. Die euro's gaan dus ook niet zomaar meer in crypto, daarvoor is het te bepalend ;)

Zure dagen heb ik dus per definitie niet meer (mochten we volgende week een winnend bod doen haha). Ja, misschien als ie de $288k aantikt en ik dus eerder het merendeel heb verkocht. Maar dat is dan maar zo ;)
Niet dit doen, hè, dan eindigt het alsnog zuur straks.

https://www.ad.nl/wonen/h...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

• Richh
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:10:
[...]

Die waren er natuurlijk wel ook nog veel harder afgegaan, dus zo gek is dat dezer dagen ook weer niet.
Das waar, maar uiteindelijk zijn die moonbois ook gewoon nodig om Bitcoin te pumpen, is ook goed voor hun eigen muntjes maarja...

Naja 69k soon.

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb het al eens eerder gezegd, veel mensen vatten EM's berichten te negatief op.

Als je z'n tweets los van elkaar leest denk je op het eerste moment vaak wtf, maar de tweets aan sich zijn niet relevant, het enige wat relevant is, is het effect van het spel

Uiteindelijk zijn het alleen de plebs die hysterisch reageren.

Als hij een van de pijnpunten van Bitcoin op de kaart zet, wil dat niet per se zeggen dat hij Bitcoin een doodsteek wil geven. Ja, hij weet dat de koers zal zakken, maar dat is een korte termijn effect. Voor lange termijn succes moet het pijnpunt aangepakt worden, punt. Als hij voor elkaar krijgt dat er transpiratie komt over het energieverbruik, dan kan zomaar een van de pijnpunten voor eens en voor altijd verslagen zijn. Dan is dit stukje FUD over en uit.

Als we het over Doge hebben, dan is het pure marketing om Henk en Ingrid geïnteresseerd te krijgen in crypto. Want iedereen weet dat de markt moet groeien voor uiteindelijk succes van de cryptomarkt. Met enkel de nerds betrokken komen we er niet.

Al eens gehoord van deze marketing truc?
Men verkoopt in een kiosk een small, medium of large koffie. De meeste mensen kopen medium. Men zet er een xxl optie bij die te absurd voor woorden is. Resultaat? De meeste mensen kopen large. Pure psychologie. Wanneer je een absurd alternatief aan je assortiment toegevoegt kun je mensen ertoe bewegen om meer te spenderen. Niemand gaat die xxl kopen, maar deze optie zorgt er wel voor dat er meer large verkocht wordt.

Zo zie ik Doge. Next level marketing. Niemand die sane is koopt die hond, maar het trekt mensen aan, mensen leren hun les, mensen raken verbonden met crypto, mensen kiezen na 2x hun tenen gestoten te hebben voor veiligere muntjes. Hij heeft vaak genoeg gewaarschuwd, "do not put all your life savings in crypto, it's still a risky game".

En als tegelijkertijd mensen toch in Doge blijven hangen (de ironie, win-win), dan zet je er toch een paar devs op? Uiteindelijk is het maar een merk. De achterliggende techniek kan 100% veranderen als het moet.

Zodra Bitcoin miners netjes doen wat EM vraagt accepteert hij gewoon weer Bitcoin betalingen. Wacht maar af.

Ik kijk niet raar op als er een heel plan achter zit. Waarschijnlijk analyseert hij ondertussen het gedrag van mensen met een shitload aan data. Big data, psychoanalyse, AI, gooi het allemaal bij elkaar en je hebt een EM project om een nieuw monetair systeem te ontwikkelen.

[ Voor 18% gewijzigd door enomiss op 25-05-2021 00:39 ]

https://opensea.io/seaart

• gijsvogel
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:06:
[...]

Ik doe soms alsof ik een volwassen man ben die capabel is om individuele keuzes te kunnen maken, maar de waarheid is dat ik zeer beïnvloedbaar ben door groene kaarsen en overgevoelig reageer op digitale hopium.

Deze poppenkast is niet goed voor mijn verslavingsgevoelige zwakke geest.

Daarom houd ik me altijd aan de 1e regel van crypto:

Laat nooit je PF aan je vrouw zien Investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen.

Wat een wereld. Bitcoin, de assetclass die een triljard marketcap wist te halen, maar compleet in radicale paniek en angst instortte na 1 tweet. (Toegegeven, op een puntje waar het sentiment al leek te kantelen na een enorme run)

Die Musk zit deze markt gewoon dik te manipuleren over de rug van miljoenen mensen die nooit zijn level van financiële rijkdom zullen weten te verwerven.

Bij Musk staat de fear en greed index altijd op 99% greed.
Zo is het.
In for de tech en de lol er om. 10/95%
Af en toe heel slim kijken en jezelf highfiven als je een keer goed gegokt hebt doe ik ook.

Begin februari vond iedereen (ik uiteraard ook) Elon geweldig en dat liet hij zelf uit elkaar spatten laatst.
Het is net echte crypto met die borderlineasperge er bij.

• Richh
Het eindigt sowieso gegarandeerd zuur. Huren is ook niet gratis :P
Als we wat kopen lossen we in ieder geval af. Ook als de waarde net zo hard daalt als onze aflossing, zijn we onder de streep net zo kut uit als dat we blijven huren. Alleen wonen we wel wat groter.

Dat we straks net zo hard voor lul staan als dat stel en dat we straks zo enkele tientallen ETH restschuld hebben, is allang geaccepteerd, hopelijk maakt de cryptowinst dat ongeveer goed...

Het is net zo'n piramidespel als crypto, met als verschil dat de woningmarkt zo goed als verplicht is om aan mee te doen. En of je nou Musk of de boomers financiert... Tja 8)7

• dnzm
  • Laatst online: 31-12-2025

dnzm

Knorrig

[...]

Ja, misschien als ie de $288k aantikt en ik dus eerder het merendeel heb verkocht. Maar dat is dan maar zo ;)
Ach, zelfs al gaat-ie 288K, dan nog kun je daar niet met terugwerkende kracht leuker voor wonen, moet je maar denken. Succes met het huis!

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:20:
[...]

Het eindigt sowieso gegarandeerd zuur. Huren is ook niet gratis :P
Als we wat kopen lossen we in ieder geval af. Ook als de waarde net zo hard daalt als onze aflossing, zijn we onder de streep net zo kut uit als dat we blijven huren. Alleen wonen we wel wat groter.

Dat we straks net zo hard voor lul staan als dat stel en dat we straks zo enkele tientallen ETH restschuld hebben, is allang geaccepteerd, hopelijk maakt de cryptowinst dat ongeveer goed...

Het is net zo'n piramidespel als crypto, met als verschil dat de woningmarkt zo goed als verplicht is om aan mee te doen. En of je nou Musk of de boomers financiert... Tja 8)7
Zo te zien heb je er een prima kijk op. Behalve dat stukje dat het gegarandeerd zuur eindigt. Als je huis in 3 jaar een x4 doet kun je natuurlijk lekker de rest van je leven op een tropisch eiland gaan zitten, als dat je ding is.

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-01 15:02
Wackmack schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:06:
[...]

Ben wel benieuwd welke?? Gisteren bijgekocht in de dip. Daarom heel benieuwd, wat jij nu koopt? Eth?
Ja, klein beetje ETH, BTC en wat VET.
Achteraf was gister kopen natuurlijk slim, maar geen glazen bol

• Richh
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:30:
[...]

Zo te zien heb je er een prima kijk op. Behalve dat stukje dat het gegarandeerd zuur eindigt. Als je huis in 3 jaar een x4 doet kun je natuurlijk lekker de rest van je leven op een tropisch eiland gaan zitten, als dat je ding is.
Huizen kennen geen halvings, dus ik reken daar niet op.

Al is de stock tov flow van woningen wel een sterke pijler :+

• Richh
38.3k here we are, gaan we nou toch in die laatste minuten nog onder de 1d MA7 sluiten? -O-

Kutmunten.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 25-05-2021 00:43 ]

• enomiss
Richh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:41:
[...]
Huizen kennen geen halvings, dus ik reken daar niet op.
In Groningen wel. :7

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:30:
[...]

Als de huizen vanaf nu in 3 jaar nog een x4 doen hebben we een giga probleem waarschijnlijk :+

Kan je je voorstellen? Goedkoop klein plattelands huisje voor een half miljoen? Rijtjeshuis in Utrecht voor 2,8 miljoen? :+

Neuh de huizenprijzen zijn een enorme bubbel. En die gaat uiteindelijk knappen.

Prijzen omlaag, dik gedoe weer over huizen onder water. The whole chabang.

Maar wanner, das de vraag.

• PilatuS
  • Niet online
De komende tijd is voor mij vrij duidelijk aan de hand van de 1 uur MA's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z12WViN8mDNnMeJDib9tO_QNGRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5OnY2HCX4iQcZ3n4vxn0DHKY.jpg?f=user_large

Ze werken zeer goed als resistance en als support. Wordt de hele rits resistance dan verder omlaag, blijven we support houden dan verder omhoog.

Verwijderd

Dat is wel het zure, huizen worden altijd nog gezien als de beste investering door vermogenden.

Terwijl de meeste mensen gewoon een fijn plekje willen om te wonen en hun kinderen veilig op te laten groeien.

Het gros van de mensen wil geen investering maar een thuis. Dat op hun oude dag een beetje naar ze toekomt, zodat ze een klein beetje extra zekerheid hebben.

Dat de crypto een gekkenboel is is prima, deze markt was altijd al knetteridioot.

Maar die fomo op de huizenmarkt vind ik verschrikkelijk. Het is een vrije markt, maar echt eerlijk vind ik het allemaal niet.

Helemaal als je dan van die verhalen leest van iemand die 32 huizen en panden bezit en alles onderverhuurt en zelf in een huurhuis bivakeert... Bizar dat het zo kan.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Waah schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:43:
[...]

Als de huizen vanaf nu in 3 jaar nog een x4 doen hebben we een giga probleem waarschijnlijk :+

Kan je je voorstellen? Goedkoop klein plattelands huisje voor een half miljoen? Rijtjeshuis in Utrecht voor 2,8 miljoen? :+

Neuh de huizenprijzen zijn een enorme bubbel. En die gaat uiteindelijk knappen.

Prijzen omlaag, dik gedoe weer over huizen onder water. The whole chabang.

Maar wanner, das de vraag.
Ja, dat kan ik me voorstellen (maar eigenlijk pas over 10 jaar), en nee, het is geen bubbel. Anders dan met crypto kunnen mensen niet echt hun huis verkopen en dan maar niet meer wonen.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:42:
38.3k here we are, gaan we nou toch in die laatste minuten nog onder de 1d MA7 sluiten? -O-

Kutmunten.
Weer erboven hoor.

• enomiss
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:47:
Dat is wel het zure, huizen worden altijd nog gezien als de beste investering door vermogenden.

Terwijl de meeste mensen gewoon een fijn plekje willen om te wonen en hun kinderen veilig op te laten groeien.

Het gros van de mensen wil geen investering maar een thuis. Dat op hun oude dag een beetje naar ze toekomt, zodat ze een klein beetje extra zekerheid hebben.

Dat de crypto een gekkenboel is is prima, deze markt was altijd al knetteridioot.

Maar die fomo op de huizenmarkt vind ik verschrikkelijk. Het is een vrije markt, maar echt eerlijk vind ik het allemaal niet.

Helemaal als je dan van die verhalen leest van iemand die 32 huizen en panden bezit en alles onderverhuurt en zelf in een huurhuis bivakeert... Bizar dat het zo kan.
Het is allemaal de schuld van hypotheken.
Waarom moet ik een huis kopen om een hypotheek te krijgen? Misschien wil ik er andere dingen mee doen. Er is bedacht in Nederland dat dit de asset is om alle schuld in op te slaan. Die ballon in gemaakt om te barsten. Voeg er hypotheekaftrek aan toe en het feest is compleet. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 25-05-2021 00:51 ]

• Waah
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:47:
[...]

Ja, dat kan ik me voorstellen (maar eigenlijk pas over 10 jaar), en nee, het is geen bubbel. Anders dan met crypto kunnen mensen niet echt hun huis verkopen en dan maar niet meer wonen.
Dat kan prima. Zijn we de financiële crisis van 2008 vergeten? Ook de gewone economie gaat door zijn "bull en bear". Als de economie slecht gaat, stijgt werkeloosheid, mensen kunnen hun huis niet betalen en moeten geforceerd verkopen. Als de rente omhoog gaat zien mensen opeens dat die 7 ton hypotheek met 1% rente prima te betalen was..... Maar dat met 3% opeens heel andere koek is.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Alleen is het helemaal geen vrije markt. Alles is om zowel goede als slechte redenen dichtgereguleerd. Als het aan mij had gelegen had ik een paar huizen gebouwd op m'n eigen grond. Maar dat mocht niet van de gemeente.

Crypto is eigenlijk de enige echt vrije markt die ik ken.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Waah schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:51:
[...]

Dat kan prima. Zijn we de financiële crisis van 2008 vergeten? Ook de gewone economie gaat door zijn "bull en bear". Als de economie slecht gaat, stijgt werkeloosheid, mensen kunnen hun huis niet betalen en moeten geforceerd verkopen. Als de rente omhoog gaat zien mensen opeens dat die 7 ton hypotheek met 1% rente prima te betalen was..... Maar dat met 3% opeens heel andere koek is.
Nogmaals, gaat niet gebeuren. Weet je nog dat corona zou zorgen voor dalende huizenprijzen? Niet gebeurd.
Er is te veel vraag, te weinig aanbod, en met het feit dat bijna alles tegenwoordig annuïteitenhypotheken is en er dus echt afgelost wordt zullen mensen ook niet zo snel hun huis niet meer kunnen betalen qua onder water staan. En rentes die omhoog gaan, ach, van 1 naar 3% redden mensen echt nog wel. Als het weer 8 procent wordt heb je een punt, maar gezien de vergrijzing gaat dat nooit meer gebeuren.

(Glenn heeft op een relevant ministerie gewerkt toen de VVD de huizenmarkt heeft gesloopt. Je hoeft me niet te geloven, maar ga vooral niet zitten wachten op een dip in de huizenmarkt. Koop liever meer crypto voor een hypotheekloos huis.)

• gijsvogel
Ik ben benieuwd waar de F&G index over een uurtje naar toe gaat.
En daarbij vraag ik me gelijk af wat die waarde daar eigenlijk doet met tradingbots?

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50

Doe mij maar een plek voor mezelf... Zit nog thuis en wil graag een betaalbaar plekje voor mezelf, maar dit kost allemaal minimaal 1000 euro per maand huur. Koopprijzen zijn ook om te janken en alle huizen zijn gelijk weg.

Verwijderd

Tis allemaal fucked up.

In crypto Tweet Elon, Bitcoin transactie op grijze stroom? Mag niet. Ben je dat zat en wil je huizen bouwen? Heb je de gemeente weer die zegt: mag niet. Wil je goud of zilver kopen in dikke zware mannenbaren, betaal je 21% BTW.

We leven gewoon in een kooi, de aarde, en worden gehoed als vee door ons eigen soort van een kleine elite en overheden.

Fucking zieke shit als je het mij vraagt.

• Waah
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:57:
[...]

Nogmaals, gaat niet gebeuren. Weet je nog dat corona zou zorgen voor dalende huizenprijzen? Niet gebeurd.
Er is te veel vraag, te weinig aanbod, en met het feit dat bijna alles tegenwoordig annuïteitenhypotheken is en er dus echt afgelost wordt zullen mensen ook niet zo snel hun huis niet meer kunnen betalen qua onder water staan. En rentes die omhoog gaan, ach, van 1 naar 3% redden mensen echt nog wel. Als het weer 8 procent wordt heb je een punt, maar gezien de vergrijzing gaat dat nooit meer gebeuren.

(Glenn heeft op een relevant ministerie gewerkt toen de VVD de huizenmarkt heeft gesloopt. Je hoeft me niet te geloven, maar ga vooral niet zitten wachten op een dip in de huizenmarkt. Koop liever meer crypto voor een hypotheekloos huis.)
De enige reden dat corona niet voor grote faillissementen heeft gezorgd is dat alle bedrijven aan een infuus hangen van de overheid. Zodra dat infuus stopt...... Genoeg bedrijven die eigenlijk (ook zonder corona) al lang failliet hadden moeten zijn.

Mensen zitten de hele dag thuis, kunnen nergens heen, krijgen wel gewoon betaald.

Geen wonder dat mensen huizen kopen :+
Ik verwacht zeker dat dit wel gaat veranderen als het hele corona verhaal achter ons ligt. Het gaat niet a la crypto omlaag. Maar ik verwacht zeker over 2 a 3 jaar tijd een (lichte)daling.

4x in 3 jaar tijd had men het over. No... Fcking... Way

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:59:
Tis allemaal fucked up.

In crypto Tweet Elon, Bitcoin transactie op grijze stroom? Mag niet. Ben je dat zat en wil je huizen bouwen? Heb je de gemeent weer die zegt: mag niet. Wil je goud of zilver kopen in dikke zware mannenbaren, betaal je 21% BTW.

We leven gewoon in een kooi, de aarde, en worden gehoed als vee door ons eigen soort van een kleine elite en overheden.

Fucking zieke shit als je het mij vraagt.
Amen!
spoiler:
oh wacht, geloof is ook weer een kooi

• Richh
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:47:
[...]

Didi Taihuttu says hi d:)b

• enomiss
Sowieso is de hele bouw branche hopeloos conservatief en inefficiënt. Ik kan het weten want ik werk in die sector.

Waarom moet iedere Henk en Ingrid een nieuw creatief architectonisch browsel van een keet hebben? Met seriematige en modulaire bouw zou je woningen zoveeeeeeel goedkoper kunnen maken. Zelfde met Bruggen. Elke brug moet een nieuw kunstwerk zijn. Het wiel wordt constant opnieuw uitgevonden en de faalkosten zijn aan de orde van de dag (want een gebouw is nu niet per se beter dan een gebouw van 50 jaar geleden). De bouw is de meest waardeloze trieste sector ever. De Russen begrijpen dat beter. Die zetten gewoon overal dezelfde blokken neer en klaar. Nu zeg ik niet dat het zo moet, maar je zou hele leuke huisjes kunnen ontwerpen en bijvoorbeeld elk jaar een verbeterde versie uitbrengen. Landelijk. Overal hetzelfde, iedereen een mooi huisje. Ik zweer je dat iedereen dan in een prachtige woning voor 100k zou kunnen wonen.

• PilatuS
  • Niet online
Wat betreft de huizenmarkt. Voor de meeste mensen die nu nog geen koopwoning hebben en gedwongen worden om te huren, is de kans klein dat ze ooit nog een koopwoning gaan krijgen. In vrijwel alle westerse landen is markt waanzin geworden. Veel te veel vraag en veel te weinig aanbod. Alleen een flinke erfenis of dik verdienen aan crypto, daarmee kan je nog een huis kopen. Als je werkt gaan de prijzen harder omhoog dan je kan sparen. Misschien als de bevolking over 15 jaar of meer flink daalt dat het anders gaat worden.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:59:
Wil je goud of zilver kopen in dikke zware mannenbaren, betaal je 21% BTW.
Laat die nou net vrij zijn van BTW!

• Waah
PilatuS schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:04:
Wat betreft de huizenmarkt. Voor de meeste mensen die nu nog geen koopwoning hebben en gedwongen worden om te huren, is de kans klein dat ze ooit nog een koopwoning gaan krijgen. In vrijwel alle westerse landen is markt waanzin geworden. Veel te veel vraag en veel te weinig aanbod. Alleen een flinke erfenis of dik verdienen aan crypto, daarmee kan je nog een huis kopen. Als je werkt gaan de prijzen harder omhoog dan je kan sparen. Misschien als de bevolking over 15 jaar of meer flink daalt dat het anders gaat worden.
Vreemd genoeg stijgt het nl inwonersaantal niet echt. Enkel door immigranten en dat is een druppel....
Gewoon teveel geld bij de babyboomers. Vloeit bij overlijden allemaal terug naar de staat. :+

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Als jullie nou eens straks weer hard aan het werk gaan om de economie draaiende te houden,
gaan we hier weer verder met pensioen. ;)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:03:
Sowieso is de hele bouw branche hopeloos conservatief en inefficiënt. Ik kan het weten want ik werk in die sector.

Waarom moet iedere Henk en Ingrid een nieuw creatief architectonisch browsel van een keet hebben? Met seriematige en modulaire bouw zou je woningen zoveeeeeeel goedkoper kunnen maken. Zelfde met Bruggen. Elke brug moet een nieuw kunstwerk zijn. Het wiel wordt constant opnieuw uitgevonden en de faalkosten zijn aan de orde van de dag (want een gebouw is nu niet per se beter dan een gebouw van 50 jaar geleden). De bouw is de meest waardeloze trieste sector ever. De Russen begrijpen dat beter. Die zetten gewoon overal dezelfde blokken neer en klaar. Nu zeg ik niet dat het zo moet, maar je zou hele leuke huisjes kunnen ontwerpen en bijvoorbeeld elk jaar een verbeterde versie uitbrengen. Landelijk. Overal hetzelfde, iedereen een mooi huisje. Ik zweer je dat iedereen dan in een prachtige woning voor 100k zou kunnen wonen.
Je hebt een goed punt natuurlijk, maar ook met modulair bouwen etc loop je tegen het probleem aan dat er helemaal niet meer (massaal) gebouwd mag worden op de meeste plekken ivm stikstofuitstoot e.d. En 100k is in de randstad vaak al de kosten van de grond.

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

Iemand hier in Telcoin?

Niet

Verwijderd

Jeaust schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:58:
[...]

Doe mij maar een plek voor mezelf... Zit nog thuis en wil graag een betaalbaar plekje voor mezelf, maar dit kost allemaal minimaal 1000 euro per maand huur. Koopprijzen zijn ook om te janken en alle huizen zijn gelijk weg.
Moet je nagaan, toen ik uit huis ging naar mijn eerste 1 slaapkamer rukbunker betaalde ik 180 euro huur (wel kaal) via de woningstichting.

En dat is nu zo'n 16 jaar geleden.

Niet best toch, buitenproportioneel gegroeid.

Nu heb ik een eind jaren 70 rijtjeshuisje, volgens de vroegere markt een starterswoning en sinds de aankoop zo'n 6 jaar terug 50k in waarde gestegen volgens de huidige markt... 8)7

Knetteridioot man.

Kan toch niet houdbaar zijn op de lange termijn?

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e94wuFDs-VDlc0E_qr5ARTpsRGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jl5AC16IHMaTtm8OGGiLgJYe.jpg?f=fotoalbum_large

Nu een paar weken DOT maar kom er weinig positief tegen. Lees er weinig over op TW of YT. Iemand nog een goede tip om DOT te houden?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Waah schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:05:
[...]

Vreemd genoeg stijgt het nl inwonersaantal niet echt. Enkel door immigranten en dat is een druppel....
Gewoon teveel geld bij de babyboomers. Vloeit bij overlijden allemaal terug naar de staat. :+
Het stijgt dus wel. Immigranten zijn ook mensen namelijk, en we hebben ook nog eens een licht geboorteoverschot - er komt een stad ter grootte van Alkmaar per jaar bij ongeveer. En het geld vloeit niet terug naar de staat.

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfEall89gV4SZAh-BrBslmKnFBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4OvBEmGyanrqIgBxVBzTQpS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb voor de gein m'n coinbase app weer eens geopend. Exact 2 jaar geleden begonnen met n gratis 10tje en met de Earn-kwisjes nog wat muntjes gesprokkeld maar verder nooit iets ingestopt.
Toch mooi €288,- gehaald *O*
En naar €114,- gecrasht -O-
Maar nu begint t weer de goeie kant op te gaan dus ik ben bullish! d:)b

Ik lul ook zomaar wat

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:08:
[...]

Moet je nagaan, toen ik uit huis ging naar mijn eerste 1 slaapkamer rukbunker betaalde ik 180 euro huur (wel kaal) via de woningstichting.

En dat is nu zo'n 16 jaar geleden.

Niet best toch, buitenproportioneel gegroeid.

Nu heb ik een eind jaren 70 rijtjeshuisje, volgens de vroegere markt een starterswoning en sinds de aankoop zo'n 6 jaar terug 50k in waarde gestegen volgens de huidige markt... 8)7

Knetteridioot man.

Kan toch niet houdbaar zijn op de lange termijn?
Kijk, hier kunnen we even de cirkel terug naar crypto maken:

zie je je loon elk jaar met 15 procent omhoog gaan? Nee, hè? Da's gek, want er komen wel elk jaar heel veel euro's bij. En die gaan ergens heen, zoals naar de huizenprijzen en de aandelenmarkten. 50k in 6 jaar is in die zin nog mild.

Gelukkig is er een manier waarop je terug kan vechten. Bitcoin.

• Waah
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:10:
[...]

Het stijgt dus wel. Immigranten zijn ook mensen namelijk, en we hebben ook nog eens een licht geboorteoverschot - er komt een stad ter grootte van Alkmaar per jaar bij ongeveer. En het geld vloeit niet terug naar de staat.
Vorig jaar,
Geboorteaanwas: -~400. Dus nee geen geboorte overschot.

Immigranten wel, zo'n 65.000. 0,6%. Dat is natuurlijk niet de aanjager van de FOMO op de huizenmarkt.

En waarom niet? Erfbelasting is opeens geen ding meer? Al moet ik zeggen: dat is minder dan ik dacht dat het was.

Maar de komende 10 a 20 jaar komt er sowieso een grote groep in de leeftijd om het loodje te leggen :+

• Richh
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:14:
Exact.

En of het nou geld oplevert of niet, die dikke middelvinger naar de centrale banken is het meer dan waard.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

zie je je loon elk jaar met 15 procent omhoog gaan? Nee, hè? Da's gek, want er komen wel elk jaar heel veel euro's bij. En die gaan ergens heen, zoals naar de huizenprijzen en de aandelenmarkten. 50k in 6 jaar is in die zin nog mild.

Als je in loondienst bent en het minimale verdient of wat meer, dan ben je de sjaak. De mensen in aandelen of crypto zien hun vermogen groter worden zonder er iets voor te hoeven doen. Werk je hard en doe je niets qua investeren ga je er ieder jaar weer op achteruit. Alles wordt duurder en een huis is niet te betalen. De belasting op 50k loon is enorm en de belasting op 50k BTC winst zo goed als 0. Nogal lullig voor de mensen die hard werken maar niet kunnen investeren.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
De huidige en toekomstige jeugd zijn het bokje.
Studieschuld, onbetaalbaar wonen, flex banen of zzp.
Gelukkig staan we op de wereldranglijst wel als 5e gelukkigste land in de wereld om in te wonen. ;)

Verwijderd

[...]

Bitcoin wordt ook gewoon kapot gepompt door de rijken, net als de rest.

Het had iets groots kunnen worden.

Nu wordt het weer gewoon iets duurs.

• enomiss
PilatuS schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:04:
Dit gaat eigenlijk te ver voor dit topic, maar het werkelijke probleem is kapitalisme en individualisme. Iedereen moet zogenaamd alleen wonen. Ieder individu, koppel of gezin moet zijn eigen hok hebben. Kinderen moeten zo snel mogelijk de deur uit voor zogenaamde zelfstandigheid. Omgekeerde wereld. Een vogeltje zonder vleugels de wereld insturen. Oplossing? Hypotheek. Lol. Dat slaat allemaal helemaal nergens op. Mensen zijn groepsdieren.
Dit alles zorgt voor een individualistische samenleving met alle bijkomende sociale problemen. Ooit, heel vroeger, leefden mensen in groepen. Toen was een huishouden niet 1-4 personen, maar een huishouden was bijvoorbeeld 80 personen, een hele familie/groep. Als de een niet kon bijdragen, dan kon de rest van de groep het opvangen. Ouderen? Er waren altijd wel genoeg mensen om afwisselend voor hun te zorgen, want de groep was groot genoeg. Deze hele dynamiek is weg. De druk op overleving en zorg rust nu op ieder individu. De vaste lasten als percentage op je inkomen zijn absurd hoog. Deze zouden 50x lager kunnen zijn als je in groepsverband zou leven. Omdat iedereen een overmaat aan privacy heeft in zijn eigen hokje spelen er zich ook de gekste dingen af, misbruik, mishandeling, vreemdgaan, noem maar op. Want, geen sociale controle. De druk om je hoofd boven water te houden is zo hoog dat je je het niet eens meer kan veroorloven om voor je ouders te zorgen. Deze worden weggestopt als oud vuil. De inrichting van de samenleving is ziek.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Waah schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:16:
[...]

Vorig jaar,
Geboorteaanwas: -~400. Dus nee geen geboorte overschot.

Immigranten wel, zo'n 65.000. 0,6%. Dat is natuurlijk niet de aanjager van de FOMO op de huizenmarkt.

En waarom niet? Erfbelasting is opeens geen ding meer? Al moet ik zeggen: dat is minder dan ik dacht dat het was.

Maar de komende 10 a 20 jaar komt er sowieso een grote groep in de leeftijd om het loodje te leggen :+
Vorig jaar was het wel bijna 0, maar de jaren daarvoor zo'n 20k geboorteoverschot. En 65000 (officiële) immigranten is ongeveer gelijk aan het aantal nieuwbouwwoningen. En steeds kleinere gezinnen, het is zijn allemaal kleine elementen die alles vast doen lopen.

Maar over 10-20 jaar zou er inderdaad wel verlichting moeten komen, maar dat zal dan weer het meeste effect hebben op de plekken waar de huizen al het goedkoopste zijn. Ook niks mis mee natuurlijk.

Verwijderd

Ik ga maar pitten; morgen weer 5 uur eraf om te werken :+

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:19
PilatuS schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:17:
[...]

Als je in loondienst bent en het minimale verdient of wat meer, dan ben je de sjaak. De mensen in aandelen of crypto zien hun vermogen groter worden zonder er iets voor te hoeven doen. Werk je hard en doe je niets qua investeren ga je er ieder jaar weer op achteruit. Alles wordt duurder en een huis is niet te betalen. De belasting op 50k loon is enorm en de belasting op 50k BTC winst zo goed als 0. Nogal lullig voor de mensen die hard werken maar niet kunnen investeren.
Geld maakt meer geld. En zo blijft de ongelijkheid in stand. Eigenlijk heel triest voor veel hardwerkende mensen

Ik lul ook zomaar wat

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:26:
Ik ga maar pitten; morgen weer 5 uur eraf om te werken :+
Goed idee trouwens _/-\o_

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 11-01 14:17
[...]

Met de laatste 20% ben ik enorm aan het kutten geweest in deze dip, ik heb daarvan dus een enorm aandeel verkocht op 35k-ish. Toen ik dus ook postte dat ik de dip had verkocht (al gingen we daarna wel lager, maar ik wou nog lager inkopen).
Dat is nu terug gekocht rond 38k, dus met enig verlies. Naja, uiteindelijk is het spelen met de winst.

No ragrets man, je hebt je crypto verkocht voor een nobel doel. Life.

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 11-01 14:17
enomiss schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:03:

Dit, 100%, het zou massa's aan starterswoningen op kunnen leveren.. Maarja..
Pagina: 1 ... 98 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!