[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 245 Laatste
Acties:
  • 869.717 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:53
Nexo zegt:

At Nexo, we have seen a lot of our clients rolling out of Bitcoin and into Ethereum. With the run-up Bitcoin had, it is now time for some of the other currencies to shine.

Daar ben ik het geheel mee eens!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:12
Deze megadip was mijn schuld.

Na mijn vorige trade fail .
Lennie schild schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:34:
Ik ben ook met de neus in de boter gevallen. Wilde een beetje daytraden. Een mooie muntje uitgezocht. Gewacht en ingestapt. Na mijn instap STORTE HET HELE KAARTENHUIS IN MEKAAR.
Vanochtend weer geprobeerd te traden. Muntje uitgezocht, mooi instap moment gekozen.
Na mijn instap STORTE HET HELE KAARTENHUIS WEER IN MEKAAR.

Ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is. :-)

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-02 21:24
jowi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:25:
Het is inderdaad geld wat ik niet wil en niet kan missen (geld dat niet voor welk geld dan ook?), maar ik heb het pas over 6 maanden ofzo echt nodig (misschien nog later). Ja, ik weet het, niet goed, maar het is nu eenmaal zo. Het idee was uiteraard om dat 'gewoon' 6 maanden te laten staan en dan, er tegen het einde van het jaar flinke winst uit te halen, aangezien de meest conservatieve voorspelling ca. 100K aangaf, sommigen riepen al dat dat in juni of juli zou kunnen, maar ik ging uit van einde jaar ca. 100K, als (minimaal) doel. Dan kan ik mijn inleg er uit pakken en gebruiken waar het voor nodig is, de winst desnoods laten staan etc. Ik wil dus niet (leverage) traden maar gewoon geld inleggen en HODL.

Op dat moment was net de ath van maart net geweest, en het idee was van ja als het zo door gaat is het volgende goede instapmoment pas in een bearmarket over 1 a 2 jaar ofzo, dat schiet niet op. Dus dan maar buy high, sell higher. Bewust van het feit dat het best wel eens 20-30% in zou zakken in de tussentijd, maar vastberaden om dat te doorstaan komende 6 maanden.

En dan... gaat het natuurlijk mis. De boel zakt. HODL is leuk maar niet als je ineens 10% in de min staat... dus dan denk je weet je wat, ik verkoop het, dan zakt de boel gewoon lekker verder, en dan stap ik wel weer in als er een bodem is geweest. Dan koop ik meer bitcoin terug dan wat ik had! En daar gaat het dus mis, want zodra je er uit stapt, letterlijk de minuut er na, stijgt de boel weer gigantisch omdat je het gewoon niet goed kunt inschatten zonder ervaring. En dus koop je maar weer. Ben je dus 10% kwijt, plus kosten van ver- en aankoop, plus dat de boel inmiddels als een raket weer 2-3K omhoog is geschoten. Dan blijft het een paar dagen zo, en dan zakt de boel weer in. Op dat moment zit je echt in een paniekspiraal, dan stap je maar weer uit, want dit keer... en ja hoor gaat het alsnog omhoog. Doe dat een paar keer en gecombineerd met de dalende koers zit je zo op -35%.

Zit dus te zweven tussen 2 dingen, wil wel HODLen, maar als het diep zakt, is dat erg eng, maar ook natuurlijk wel interessant om voor die dip er uit stappen en dan meer terug te kopen voor de weg omhoog... en daar gaat het dus gewoon mis. Ik denk nog steeds dat we over 6 maanden minimaal boven de 100K staan, dus wat dat betreft maak ik mee niet zo'n zorgen, maar dan moet ik wel stoppen met denken dat ik de boel kan maximaliseren door strategisch te verkopen en weer terug in te stappen, want dat lukt gewoon niet. Dat gaat gewoon altijd fout.

Ben nu dus wel weer ingestapt op ca. 44K, dus zo laag mogelijk met in gedachte dat als we de vorige ath raken, ik mijn inleg er weer uit heb. Dus nu weer vastberaden om te HODL-en tot einde jaar, in de hoop dat nu echt de bodem is... maar als ik hier en daar lees dat sommigen 28-30K roepen voor komende dagen, of dat dit het einde was en de bearmarket is begonnen, dan raak ik wel in paniek ja. Dan ben ik een hoop geld kwijt. De plannen die ik er mee heb kunnen dan nog wel doorgaan maar makkelijk is het niet. Denk: nieuwbouwhuis, maar dan maar voorlopig zonder keuken. Dat niveau. Niet onoverkomelijk, maar fijn is het niet.
Hoop dat je niet gesold hebt op 30k. Zal wel ff heel zwaar geweest zijn voor je gok ik :/

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 09:38

Chaes

#HODL

MaStar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Mooi he. Toen ik mijn coins liet zien via de Binance app heb ik mijn saldo nog maar wel eventjes verborgen ***** ;) :P
Goede zet inderdaad, straks komt ze erachter dat haar portfolio groter is dan dat van jou. :P

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
aex351 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:24:
Een echte Bitcoinbeliever zou zeggen 1 BTC = 1 BTC.
Elon Musk zou zeggen 1 BTC = 5319.04 Kilowattuur.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:55
Daarna doorknallen naar 2 miljoen _/-\o_

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

JT

VETAK y0

Ik taai weer even af mensen, even nieuws kijken en toch maar een beetje leren :+ Het was lollig bedankt en de mzzl.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dorbie
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Of binnenkort : 1 doge = 1 btc ?

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dit weekend is het trouwens Pinksteren. Jullie weten natuurlijk wat dat betekent: de uitstorting van de Heilige Geest. Kan niet anders dan dat dat dik moonen wordt.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:51
Iedereen bijgekomen?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33
Tijd voor en rode candle. Heb nog wat fiat staan. Kan ik dan weer verder hold. Of zou ik gokken op BnB..

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Lennie schild schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:27:

[...]

Vanochtend weer geprobeerd te traden. Muntje uitgezocht, mooi instap moment gekozen.

Ik denk dat de boodschap u wel duidelijk is. :-)
3 keer is pas scheepsrecht. :+ Dus over 2 dagen ga je weer instappen?

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 22:14
Kopen!? Niet kopen?! Bodem!? Flinke bounce!? Dead cat!? ……

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 17:25
Ricardovv schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:26:
Nou ik ben benieuwd wie nu instapt en rustig kan slapen vannacht.. ik verwacht nog wel een daling van 5 tot 8 K $.. het spel is pas zojuist begonnen... buy high sell low.. 3 voor de prijs van 1.

:evilgrins:
Jij bent lekker bezig. Waarom al die bang makerij hier?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Tominatie
  • Niet online
Syn3rgi schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:31:
Kopen!? Niet kopen?! Bodem!? Flinke bounce!? Dead cat!? ……
Doe gewoon kop of munt.
kop is kopen
munt is ook kopen

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 02:45
MaStar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:20:
Oh boy. Mijn vriendin is vandaag ook in de crypto gestapt voor 100 euro. Wel buy the dip. Van mij geleerd. :+ Checkt nu elke dag de koers
Zojuist aan de keukentafel: ik moet eerst meer bitcoins kopen.

Oh oh :)B

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:27

aex351

I am the one

dorbie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:30:
Of binnenkort : 1 doge = 1 btc ?
1 Doge = 1 Dollar straks, to the moon and beyond! Zeker als het daadwerkelijk als valuta gaat worden gebruikt. Dan is er ook daadwerkelijk een reden om Dogecoin te bezitten.

https://www.foxbusiness.com/markets/mark-cuban-dogecoin

Mooie hierachter is dat er grote spelers zijn die dit promoten.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Tominatie
  • Niet online
aex351 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:33:
[...]

1 Doge = 1 Dollar straks, to the moon and beyond! Zeker als het daadwerkelijk als valuta gaat worden gebruikt. Dan is er ook daadwerkelijk een reden om Dogecoin te bezitten.

hou toch op met doge das gewoon een ponzi pump en dump scheme waarbij 95% vd mensen keihard rekt gaan.Paar miljardairs spelen daarmee tot ze er klaar mee zijn.

Doge soon gewoon weer 0.0001

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:34
aex351 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:33:
[...]

Lekker blijven dromen ;)

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Oh boy. Mijn vriendin is vandaag ook in de crypto gestapt voor 100 euro. Wel buy the dip. Van mij geleerd. :+ Checkt nu elke dag de koers
wifey material

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
In de enige zakelijke krant van België verscheen sinds kort een artikel over Dfinity/ICP: https://www.tijd.be/de-ti...am-samengebracht/10306797
Merkwaardig neutraal voor die krant, maar overtuigen doet het ICP artikel me zeker niet.

• stranger1851
  • Laatst online: 28-04-2023
Zie het maar gewoon zo, alles wat je nu koopt kun je zien als een investering voor het jaar 2035. Dan log je maar weer eens in en misschien is het dan gestegen....of gedaald.....

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022

[...]

Ik zou nooit een cent uitgeven aan iets wat ik als een kaartenhuis zie….

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

zwembroek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Ik vind het best realistisch, ook al klinkt het ongeloofwaardig.
Als het van 4 k naar 64900 kan, dan kan het ook van 8 k naar 120.000
Met zulke trappen naar beneden kan het overmorgen 8 k zijn, maar dan krijg je ook een wick naar boven van hier tot Tokio. d:)b

XRP = trash

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
WhySoSerious schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:17:
We moeten even bepalen wanneer we van een moon mogen spreken.
Vandaag gaat de zon om 21:35 onder hiero…zal bij jou een halve minuut later zijn :)

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Zo alles is weer redelijk hersteld na vanmorgen. Ik ben blij dat ik gecasht heb en niet meer opnieuw erin kan FOMO. Mijn inleg staat officieel op mijn rekening. Ik kan lekker slapen en als nu alles alleen nog maar omhoog gaat helemaal top en als het naar beneden gaat ook helemaal top. Maar het is nu niet meer te voorspellen in mijn ogen kan het beide kanten op.

• aex351

aex351

I am the one

Tominatie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:34:
[...]

hou toch op met doge das gewoon een ponzi pump en dump scheme waarbij 95% vd mensen keihard rekt gaan.Paar miljardairs spelen daarmee tot ze er klaar mee zijn.

Doge soon gewoon weer 0.0001
Bitcoin doet net even -50% op basis van enkele spelers :+. Nee, maar Dogecoin is een piramide spel. _/-\o_.

Beide kunnen waarde hebben zolang je het voor iets kan gebruiken. Er moet een reden zijn om een BTC te willen hebben/bezitten. Die reden kan niet alleen zijn 'ik wil dat de koers omhoog gaat'.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 19:37
anandus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Zou je deze willen uitleggen? Er is toch geen sprake van 'winst'?
Wat ben je kwijt dan? Behalve levensjaren? :+

Het enige waar écht sprake van is, is de inleg die je hebt hebt betaalt bij aankoop en de uitbetaling van verkoop Dán kan je pas zeggen of er vergeleken met de inlegi winst of verlies is. Alles wat daartussen gebeurt gebeurt op papier.
Even los van rente/staking/etc.

Ik ben oprecht benieuwd wat ik over het hoofd zie.
Het woord ongerealiseerd.

Vertel het de turk maar die met zijn lira's ineens geen woning (of eten) meer kan kopen omdat het ineens niks meer waard is bijv. Dat je geen euros kwijt bent zolang je geen transactie doet is veel te kort door de bocht. Je raak wel degelijk waarde kwijt. En daar draait het om. Gisteren kocht je een lambo met je geld, vandaag niet meer. Morgen wellicht weer wel maar dat maakt je koopkrachtvermindering van vandaag niet minder echt. Je zal maar een hypotheek hebben in dollars en je eigen valuta gaat totaal onderuit. Ja boeie, een lira is nog gewoon een lira toch? Een UAH is gewoon een UAH toch? Een surinaamse dollar is nog gewoon een surinaamse dollar toch? Ja maar toch zet de bank je uit je huis.

(En ja genoeg van dit soort landen is het normaal om een auto/woning in USD/EUR te kopen, dat is inherent aan het soort economie, NET als de crypto economie.) Dat je werkgever je geen contract heeft gegeven voor x crypto per maand ipv x euro is waardoor die denkslag lastig te maken valt. Zolang de meeste mensen hun portfolio waarde nog in fiat uitdrukken en de wereld economie fiat dominated is, is de uitspraak 1 btc blijft 1 btc minder waardevol dan men denkt.

Ik zit er ook voor de lange termijn hoor (en al een stuk langer dan gemiddeld hier) maar enige nuance op 'je bent niks kwijt zolang je niet verkoopt' (die ook zijn waarheid kent) is wel op zijn plek.

[ Voor 38% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-05-2021 19:46 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik had vanmiddag een blowoff top tijdens een project werksessie van 13.30 tot 16.00u.. daarna met hartkloppingen naar huis om te zien wat er nog over was van mijn pf.. nu weer enigszins rustig.

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 19-05-2021 19:38 ]

Zero.

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02 09:50
Ligt het aan mij of schittert Taro door afwezigheid? Ik hoop voor hem dat hij de long heeft kunnen annuleren

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
Waardeloze ¥£¥^_¥ admins ook. Verplaatsen ze weer alles. Doodmoe wordt je ee van.

[ Voor 93% gewijzigd door jowi op 19-05-2021 19:41 ]

• Aslanboy1905
  • Niet online
stranger1851 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:35:
Zie het maar gewoon zo, alles wat je nu koopt kun je zien als een investering voor het jaar 2035. Dan log je maar weer eens in en misschien is het dan gestegen....of gedaald.....
Heb je garantie dat je dan nog leeft? :+ Je mag je zelf best wel verwennen tegen die tijd.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rien43 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:37:
Ligt het aan mij of schittert Taro door afwezigheid? Ik hoop voor hem dat hij de long heeft kunnen annuleren
Hij is er gewoon, alleen even in de andere topic

Meer dan ik dacht...

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lol. De mijne ook. Helemaal chagrijnig dat ideal niet werkte op Bitvavo. :D

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
In het NK topic was ie een uur geleden nog.

Vrees dat ie de hele avond bezig is om de enorme zooi aan shitposts in dit topic vandaag door te lopen :X

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08

WhySoSerious

Be the change.

Druk aan het moderaten in NK-topic.

• Aslanboy1905
  • Niet online
Heb je niet gelezen? Hij is overgestapt naar het meme coins topic nadat hij rekt is gegaan met BTC.

• dnzm
  • Laatst online: 20-01 21:49

dnzm

Knorrig

[...]

Je hebt de motoriek van een kitten met Parkinson?

Anders beginnen met huisjes van Lego, dat zit toch net dat beetje steviger in elkaar. 😉

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Wat was die custom CSS ook alweer om een tweaker te verbergen? :>

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 08:33
sOid schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:22:
Zouden mensen écht zo dom zijn? Ik vrees van wel he?

[Afbeelding]
Ik ben ook 1 van die mensen :( Ik ben alles kwijt kids, mevrouw Ingrid, huis, auto en van tijd tot tijd zelfs me lichaam.

Ondanks dat ik 's avond amper meer kan zitten pakken ze mijn die prachtige momenten hier op het forum niet meer af.

Ik ben vast beraden om m.b.v. een trading guru (Rob Wessels) mijn comeback te maken. Fuck it to the moon!

Was getekend,

Henk

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:12
dnzm schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Je hebt de motoriek van een kitten met Parkinson?

Anders beginnen met huisjes van Lego, dat zit toch net dat beetje steviger in elkaar. 😉
HAHA

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Luca schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:40:
Wat was die custom CSS ook alweer om een tweaker te verbergen? :>
Smultie in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17"

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 02:45
Chaes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Goede zet inderdaad, straks komt ze erachter dat haar portfolio groter is dan dat van jou. :P
Ze heeft zelfs al Dodge coin gekocht

• Aslanboy1905
  • Niet online
Graag 1 minuut stilte voor de mensen die REKT zijn gegaan op KSM.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgR8D9k.png

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

[...]

Ren lennie REN!!!

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Cardano (ADA) heeft DOGE ingehaald qua marketcap trouwens.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Aslanboy1905 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:43:

[Afbeelding]
Slogan van de munt is dan ook "Expect chaos" :D

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Qunix schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:44:
Cardano (ADA) heeft DOGE ingehaald qua marketcap trouwens.
De ene bubbel volgt de andere bubbel op. :+

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Luca schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:45:
[...]

De ene bubbel volgt de andere bubbel op. :+
Ook dicht bij Tether... Nog een bubbel :P

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik blijf opruimen in het andere topic ;) en het is mij hier te druk, gaat echt inhoudelijk nagenoeg nergens meer over.

Gisteren na de long die ik postte nog 2 succesvolle andere longs geplaatst. Daarna terug naar fiat en verder zat ik met de spot wallet 100% in fiat (ik heb verder ook niets anders meer). Voor de nacht lage buy orders voor ETH geplaatst, waarvan een aantal geraakt. Dat deed ik overigens op basis van dit plaatje dat ik laatst postte ivm ADA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93wQ6cxpGIAB2qNXEPpgTtyV-4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hT23We5KKfr8HhfNCtnb8ldJ.png?f=fotoalbum_large

Vandaag een zeer mooie long voor BTC uitgevoerd, maar helaas ETH met verlies verkocht. Sta voor vandaag wel iets in de min, maar wel enorm veel meer BTC dan gisteren. Sterker nog, meer dan 2x zoveel BTC dan 30 dagen geleden :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-02 12:12
aex351 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Bitcoin doet net even -50% op basis van enkele spelers :+. Nee, maar Dogecoin is een piramide spel. _/-\o_.

Beide kunnen waarde hebben zolang je het voor iets kan gebruiken. Er moet een reden zijn om een BTC te willen hebben/bezitten. Die reden kan niet alleen zijn 'ik wil dat de koers omhoog gaat'.
Kunnen we niet gewoon afspreken dat jij lekker in de AEX belegt, en wij in bitcoin? Kijken we over 6 maanden wie er beter voor staat. Je negatieve posts beginnen een beetje saai te worden.

OT: heerlijk al mijn buy orders op alle exchanges zijn geraakt, zelfs de meest optimistisch lage orders :D

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Ricardovv
  • Laatst online: 21:10
zwembroek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:31:
[...]

Owh feitelijk weergeven van de situatie zodat men daar met verstandig nadenken op kan inspelen is bangmakerij?

Stel je bent net diegene die voor bijna 43 k $ om 18:40 een hele BTC kocht... check de chart nu even...uurtje later 39 k $....

Je zou daar bang van moeten worden..

Er zouden echt wel een aantal mensen hiero een realitycheck mogen doen.

Overigens ben ik er nog niet over uit of je banger moet zijn van de expliciete koersmanipulatie op dit moment of dat de exchanges compleet plat liggen bij de minste flashcrash..

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
1 FTC = 1 FTC

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-02 12:12
Ricardovv schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:49:
[...]

Owh feitelijk weergeven van de situatie zodat men daar met verstandig nadenken op kan inspelen is bangmakerij?

Stel je bent net diegene die voor bijna 43 k $ om 18:40 een hele BTC kocht... check de chart nu even...uurtje later 39 k $....

Overigens ven ik er nog niet over uit of je banger moet zijn van de expliciete koersmanipulatie op dit moment of dat de exchanges compleet plat liggen bij de minste flashcrash..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwsrgWaZybTSf1bHEliW7dSVzAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jbiLnjFVpAuLNY4l4fHfh4RZ.jpg?f=user_large

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• aex351

aex351

I am the one

[...]

Overigens ven ik er nog niet over uit of je banger moet zijn van de expliciete koersmanipulatie op dit moment of dat de exchanges compleet plat liggen bij de minste flashcrash..
Gefeliciteerd, je hebt ook een Bitcoinbeliever boos gemaakt :D :+

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag ingestapt
Elke dag de koers kijken

Zó hey! Die is dedicated!

• dnzm
  • Laatst online: 20-01 21:49

dnzm

Knorrig

Aslanboy1905 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:43:

[Afbeelding]
Zo, da's een malle hobbel. Muntje is wel weer voorzichtig aan het stijgen op dit moment, ik zit 'm ook driftig aan te moedigen... $1200 joe ken doe it!

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
MrFX schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:40:
[...]

Ik ben ook 1 van die mensen :( Ik ben alles kwijt kids, mevrouw Ingrid, huis, auto en van tijd tot tijd zelfs me lichaam.

Ondanks dat ik 's avond amper meer kan zitten pakken ze mijn die prachtige momenten hier op het forum niet meer af.

Ik ben vast beraden om m.b.v. een trading guru (Rob Wessels) mijn comeback te maken. Fuck it to the moon!

Was getekend,

Henk
Je bent niet alles kwijt, je hebt ons nog.
Wat zeg je? Rob wessels? K. Bye. :+

• stranger1851
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mX3Skp0ly08e16vmIIsnAxdO4yQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CtEQNGtlrCBhLLi5BtxcnrD.jpg?f=fotoalbum_large

• streamnl
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:47:
[...]

Ik blijf opruimen in het andere topic ;) en het is mij hier te druk, gaat echt inhoudelijk nagenoeg nergens meer over.

Gisteren na de long die ik postte nog 2 succesvolle andere longs geplaatst. Daarna terug naar fiat en verder zat ik met de spot wallet 100% in fiat (ik heb verder ook niets anders meer). Voor de nacht lage buy orders voor ETH geplaatst, waarvan een aantal geraakt. Dat deed ik overigens op basis van dit plaatje dat ik laatst postte ivm ADA:

[Afbeelding]

Vandaag een zeer mooie long voor BTC uitgevoerd, maar helaas ETH met verlies verkocht. Sta voor vandaag wel iets in de min, maar wel enorm veel meer BTC dan gisteren. Sterker nog, meer dan 2x zoveel BTC dan 30 dagen geleden :)
Een 3m chart?

Ik meen dat ik ergens gelezen had dat je vooral naar de hogere charts moet kijken.
Vanwaar de 3m chart dan?

Meer dan ik dacht...

• YES
  • Laatst online: 14:00

YES

Moderator General Chat
[...]

Feitelijk, feitelijk... veel zaken zijn aannemelijk rondom de manipulatie en dergelijke. Maar dit als keiharde feiten presenteren en zo 'waarschuwen' gaat mij wel wat ver. Je bent ook consequent héél negatief en niet constructief geworden de afgelopen dagen valt mij op. Waar je eerder nog waarschuwde dat het wel eens veel harder zou kunnen gaan presenteer je het nu als iets wat vaststaat.

Ik vind het goed dat er gewaarschuwd wordt, maar jij doet het voorkomen alsof het al volledig in beton gegoten is dat we de 20k (of lager) gaan opzoeken en dat we allemaal kapot gaan. Voorzichtigheid is inderdaad geboden maar wat jij doet helpt niet echt mee vind ik. Zo krijg je hier twee kanten en gaan de enthousiastelingen harder HODL en de negatievelingen harder roepen dat we allemaal naar de kloten gaan.

Heeft niemand baat bij volgens mij.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Hoi allemaal,

Even een vraagje ik heb me redelijk ingelezen en wil wat crypto kopen.
In het begin niet te veel zodat ik het goed kan leren.
Nu twijfel ik tussen Bitvavo en Binance.
Bitvavo lijkt makkelijker en Binance heeft meer mogelijkheden en crypto’s in het aanbod
Welke kan ik beter nemen?

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:39
[...]

Overigens ben ik er nog niet over uit of je banger moet zijn van de expliciete koersmanipulatie op dit moment of dat de exchanges compleet plat liggen bij de minste flashcrash..
Vind je niet dat degene die om 18:40 voor 43K een hele BTC kocht zou moeten weten wat de risico's zijn?
Zou die dat weten, dan zou die ook kunnen weten dat er een kans bestaat dat een hele BTC een uur later een BTC 39k$ waard is.
Ik zie overigens niemand bang worden als BTC van 39k naar 43k$ gaat, dan is het allemaal prima.

Zijn nog genoeg mensen die op een DEX maar met slippage spelen om iets te kopen, en vervolgens boos worden dat ze minder dan gedacht krijgen. Beetje absurd hoor.

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09-2025
Schijnt dat een aantal mensen vandaag zo rekt zijn gegaan dat ze op de rekken moesten in een weiland in Broek in Waterland.

• akaQ
  • Laatst online: 12-02 20:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNeX5cRyyQ_XL9jHEpPVbcvdsOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/43nG21ha69EBSGHfLeP1p5OH.jpg?f=user_large

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 16:19

Mooody

elmoody

Schijnt dat grote whales op Coinbase de boel overeind gehouden hebben.....30k was de afgesproken bodem.
Dikke manipulatie uiteraard, maar wel erg fijn dat wij kunnen profiteren van deze manipulatie.

Heb de link nu niet bij de hand, maar op Reddit gaat nu helemaal los met ogenschijnlijk bewijs.

edit: hier een artikel dat er ook over gaat:
https://u.today/bitcoin-u...whales-come-to-the-rescue

[ Voor 39% gewijzigd door Mooody op 19-05-2021 20:03 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ronald.42
  • Niet online
Als je gaat handelen volgens wat hier in de slowchat wordt geroepen zonder zelf na te denken weet je zeker dat je rekt gaat.

Sowieso snap ik niet goed wat anti crypto luitjes hier te zoeken hebben behalve de zaak te frustreren.

Ik ga toch ook niet bij een linedance clubje lopen roepen dat ze achterlijk en dom bezig zijn, laat ze het lekker zelf uitzoeken.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• StevenzeN
Ronald.42 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:58:
Als je gaat handelen volgens wat hier in de slowchat wordt geroepen zonder zelf na te denken weet je zeker dat je rekt gaat.

Sowieso snap ik niet goed wat anti crypto luitjes hier te zoeken hebben behalve de zaak te frustreren.

Ik ga toch ook niet bij een linedance clubje lopen roepen dat ze achterlijk en dom bezig zijn, laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Zijn jelly dat ze ooit de boot gemist hebben maar nu kunnen roepen; "Zie je wel!"

• YES

YES

Moderator General Chat
aex351 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:50:
[...]

Gefeliciteerd, je hebt ook een Bitcoinbeliever boos gemaakt :D :+
Wat ik niet zo snap van je is dat je hier de hele tijd terugkomt. Ik vind het prima hoor, ben best wel geïnteresseerd in afwijkende meningen, maar wordt je er zelf niet moe van? Als ik me in jou probeer te verplaatsen krijg ik het gevoel dat je tegen windmolens vecht, dit ook weer 'een bitcoinbeliever'.

Kom nou op, er zijn hier inderdaad enthousiastelingen die zich vooral richten op BTC. Maar volgens mij hebben zelfs de grootste fans meer dan alleen BTC in hun PF. En dan heb je nog een veel groter deel van de leden hier, die gewoon crypto enthousiastelingen zijn en niet per se puur gericht op BTC maar ook zeer veel met andere coins bezig zijn.

Wat is je doel precies met je posts hier? Ik vraag het me echt af. Als je gewoon een troll bent mag je dat ook zeggen hoor, al is volgens mij het doel van een troll ook weer om niet ontmaskerd te worden, toch?

• Ponk123
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11-2024
rjn27 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:
Hoi allemaal,

Bitvavo lijkt makkelijker en Binance heeft meer mogelijkheden en crypto’s in het aanbod
Ik zou binance doen, meer mogelijkheden, is ook de grootste exchange.
geld erop storten kan meteen via ideal, verificatie is ook vrijwel direct rond en geld eraf halen is het er ook na een paar uur op je rekening

• streamnl
  • Niet online
Mooody schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:58:
Schijnt dat grote whales op Coinbase de boel overeind gehouden hebben.....30k was de afgesproken bodem.
Dikke manipulatie uiteraard, maar wel erg fijn dat wij kunnen profiteren van deze manipulatie.

Heb de link nu niet bij de hand, maar op Reddit gaat nu helemaal los met ogenschijnlijk bewijs.
Ik heb vandaag opTweakers genoeg verhalen/geruchten gelezen, om nu te weten dat BTC nog lang niet is waar hij moet zijn. Zodat hij ooit fiat kan vervangen.

Meer dan ik dacht...

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

YES schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Wat ik niet zo snap van je is dat je hier de hele tijd terugkomt. Ik vind het prima hoor, ben best wel geïnteresseerd in afwijkende meningen, maar wordt je er zelf niet moe van? Als ik me in jou probeer te verplaatsen krijg ik het gevoel dat je tegen windmolens vecht, dit ook weer 'een bitcoinbeliever'.

Kom nou op, er zijn hier inderdaad enthousiastelingen die zich vooral richten op BTC. Maar volgens mij hebben zelfs de grootste fans meer dan alleen BTC in hun PF. En dan heb je nog een veel groter deel van de leden hier, die gewoon crypto enthousiastelingen zijn en niet per se puur gericht op BTC maar ook zeer veel met andere coins bezig zijn.

Wat is je doel precies met je posts hier? Ik vraag het me echt af. Als je gewoon een troll bent mag je dat ook zeggen hoor, al is volgens mij het doel van een troll ook weer om niet ontmaskerd te worden, toch?
Laat lekker gaan, verdwijnt vanzelf weer naarmate de koers hoger en hoger gaat. 8)

XRP = trash

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:06
Mooody schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:58:

We wisten het al, maar ook in crypto zijn we de speelballen van de grote jongens. In principe weten de oude rotten wel, laat lekker gaan, komt wel goed misschien duurt het zelfs 2 jaar.

Kijk dat zo’n Elon musk wat twittert en iedereen helemaal leip wordt, doe ff normaal. Maar als er dus een aantal grote jongens moedwillig de boel zo even laat kelderen is wel een andere koek. Maar ja, je wilt regulaties of niet hè? Eigenlijk zou er een mooie banner tevoorschijn moeten komen als bv op een aantal Exchanges grote hoeveelheden verkocht worden.

• aex351

aex351

I am the one

** Nu graag weer positief gaan bijdragen **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 19-05-2021 20:07 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
streamnl schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Een 3m chart?

Ik meen dat ik ergens gelezen had dat je vooral naar de hogere charts moet kijken.
Vanwaar de 3m chart dan?
Hangt ervan af, traden doe ik zelf voornamelijk op de kortere timeframes.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Ronald.42
  • Niet online
StevenzeN schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Zijn jelly dat ze ooit de boot gemist hebben maar nu kunnen roepen; "Zie je wel!"
Zie je wel! Riep ik vandaag tegen mijzelf..

Nog een paar dagen tot mijn gelockte bnb vrijkomt, had toen al twijfels....

Had ik afgelopen dagen een hoop meer rendement uit kunnen halen als het vrij beschikbaar was, you win soms you lose soms...

• StevenzeN
Zijn er ook geruchten/vermoedens wie de bitcoin whales zijn?

• Bobmeister
StevenzeN schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:04:
A87

• Mooody

Mooody

elmoody

mannowlahn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:02:
[...]

We wisten het al, maar ook in crypto zijn we de speelballen van de grote jongens. In principe weten de oude rotten wel, laat lekker gaan, komt wel goed misschien duurt het zelfs 2 jaar.

Kijk dat zo’n Elon musk wat twittert en iedereen helemaal leip wordt, doe ff normaal. Maar als er dus een aantal grote jongens moedwillig de boel zo even laat kelderen is wel een andere koek. Maar ja, je wilt regulaties of niet hè? Eigenlijk zou er een mooie banner tevoorschijn moeten komen als bv op een aantal Exchanges grote hoeveelheden verkocht worden.
Ik ben voor een compleet vrije markt zonder regulaties. Laat iedereen elkaar maar afslachten.

Alle BTC bezitters hebben een gezamelijk doel: geld verdienen. Dat gaat "ons" lukken door steeds meer nieuwe users te "lokken" en zodoende steeds meer liquiditeit te verwerven. Bitcoin is uiteraard de grootste ponzi ever, maar we noemen het niet als zodanig :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-02 10:18
rjn27 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:
Hoi allemaal,

Op beide heb ik een account, maar ik schrik me kapot over de fees van Binance.
Bitvavo kan minder, maar is simpeler (en rekent geen idiote iDeal fees) en gewoon lekker in je eigen land met je eigen moersstaal ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02 09:50
Daar gaan we weer....

• aex351

aex351

I am the one

StevenzeN schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:04:
De huidige groep zit ten iedere geval niet in Amerika - aanname. Aangezien de timings gebaseerd waren op wanneer de Amerikanen aan het slapen waren, zo valt te lezen.

• YES

YES

Moderator General Chat
** Niet op de man spelen **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 19-05-2021 20:08 ]

• aex351

aex351

I am the one

** Niet op de man spelen **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 19-05-2021 20:08 ]

• Ponk123
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11-2024
D_Jeff schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Bitvavo kan minder, maar is simpeler (en rekent geen idiote iDeal fees) en gewoon lekker in je eigen land met je eigen moersstaal ;)
hoeveel rekent bitvavo? Binance is toch 1.3euro?

• mannowlahn
YES schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:00:
[...]

Iedereen heeft ze ooit in hun vriendenkring gehad. De mannetjes die altijd een tegenovergestelde mening hadden puur voor de provocatie. Het is namenlijk om de aandacht te doen. Misschien weinig erkenning in verleden of heden gekregen. Dit soort trollen zie je bv ook in het nieuws zoals Willem Engel. Er is ook geen echte dialoog mee te houden en degen die er nog wel energie aan verspillen vragen zich straks af waarom ze niet eerder deze persoon genegeerd hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door mannowlahn op 19-05-2021 20:10 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

streamnl schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Ik heb vandaag opTweakers genoeg verhalen/geruchten gelezen, om nu te weten dat BTC nog lang niet is waar hij moet zijn. Zodat hij ooit fiat kan vervangen.
BTC gaat fiat niet vervangen om de eenvoudige reden dat het een capped supply heeft.
De whales van nu, zijn de mega-whales van de toekomst. Er zal geen gezonde "werkverhouding" mogelijk kunnen zijn tussen werkgever (whales) en werknemer (consument die BTC als betaalmiddel gebruikt).

Een stabiele (dollar-pegged) digitale currency gaat fiat vervangen. Bitcoin blijft leuk handelswaar, een flipperkast-hedge tegen inflatie wellicht.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Blijft lekkere swings he, 10% omhoog/naar beneden kan zo per minuut.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-02 10:18
Ponk123 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:09:
[...]

hoeveel rekent bitvavo? Binance is toch 1.3euro?
Binance rekent indd 1,30 euro per transactie - bitvavo rekent niets _/-\o_

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Aslanboy1905
  • Niet online
Ik denk dat https://twitter.com/SanderSchimmelp actief is in dit topic.

• StevenzeN
Dikke s/o naar Schimmelpenis!

• YES

YES

Moderator General Chat
Mijn excuses aan de mods dat ik net even op de man speelde. Liet me even gaan (wel in redelijk nette bewoordingen voordat gedacht wordt dat ik helemaal los ging of zo :+ ), maar ik kan me goed voorstellen dat het strontscheppen op dit soort dagen erg vermoeiend is voor jullie! Het was verder wel een heel gezellige dag vond ik hier, ondanks de rode cijfers :D

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

D_Jeff schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Gek verhaal. Binance heeft veel lagere fees dan Bitvavo.

• thefox231
  • Laatst online: 13:20
D_Jeff schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Binance rekent indd 1,30 euro per transactie - bitvavo rekent niets _/-\o_
Ideal kost inderdaad €1,30 bij Binance.
Sepa is gewoon gratis.

• Clavat
  • Laatst online: 17:54
thefox231 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Ideal kost inderdaad €1,30 bij Binance.
Sepa is gewoon gratis.
Maar met sepa moet je toch een laar dagen wachten eer het geld erop staat.
Ideal is toch direct

PSN: McMillan0984

• mannowlahn
Die komt ook echt super gefrustreerd over zeg. Moet je je voorstellen, zoveel knaken en dan nog helemaal opwinden over iets simpels als een internet muntje hahaha. Zou wel gewoon een pizza bij hem willen laten bezorgen die ik betaal met een btc.

• thefox231
  • Laatst online: 13:20
Clavat schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:14:
[...]

Maar met sepa moet je toch een laar dagen wachten eer het geld erop staat.
Ideal is toch direct
Sepa 2 dagen ongeveer idd.
Ideal is instant.

Wou alleen het antwoord hierboven nuanceren :P

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:57

The Chosen One

Zie signature!

Sepa kan 1 minuut tot paar uur zijn hoor.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Ronald.42
  • Niet online
Meestal wel, vandaag zat er krap een half uurtje tussen bij mij :(

Pagina: 1 ... 40 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!