[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 245 Laatste
Acties:
  • 866.569 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:09
Deman23 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Kan er naast zitten maar volgens mij is dat juist vandaag gedaald ?
schilt 2% met elkaar.
ja het is gedaald, nu is traden moeilijk, wanneer BTC weer zijwaarts gaat is kan dit weer

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 21:09
BTFD schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:06:
Dit heeft weinig met bear te maken, onderling gezien..Ja, we zitten in een downtrend maar de meeste herstellen redelijk snel en beperkt zich tot enkele procenten, maar KSM al dagen op rij -10% zien gaan, dit terwijl ze begin deze maand een auction hebben gehad en als eerste wat gepresteerd hebben..

Laat ik hem anders stellen:
Vanwaar het trage herstel (waar echt iets achter zit) dan bijvoorbeeld een luchtbel ala ADA?
De meeste altcoins zijn luchtbellen.. zo ook KSM.
Gaat ook nog steeds meer om Hype/sentiment dan fundamentals...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:44

Darrell

Fiat moonboy

malarkan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Nice, je hebt er nog mooi de volumes bij gezet.

Heb je voor mij ook de timeframe waarin je deze hebt gemaakt? dit kan ik er namelijk niet in plotten op een of andere manier.
Hmm ik had hem gepikt uit een telegram groep. Zal voortaan zelf ook eerst ff kijken of het herleidbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:21:
[...]

Hmm ik had hem gepikt uit een telegram groep. Zal voortaan zelf ook eerst ff kijken of het herleidbaar is.
Ik zit vooral naar de dubbele top tussen Phase A en B te kijken, die kan ik nergens op de 1D vinden. Lijkt op sommige plekken wat uitgerekt en andere plekken wat samengepropt te zijn, of het moet een andere lijn zijn dan ik kan zien, maar het lijkt de 1D te zijn toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v5haxbx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

malarkan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:24:
[...]

Ik zit vooral naar de dubbele top tussen Phase A en B te kijken, die kan ik nergens op de 1D vinden. Lijkt op sommige plekken wat uitgerekt en andere plekken wat samengepropt te zijn, of het moet een andere lijn zijn dan ik kan zien, maar het lijkt de 1D te zijn toch?
Ja het is sowieso de 1d op bitfinex. Kan je ook in de screenshot zien. Die zag ik alleen niet in tradingview ertussen staan. Periode 17 juni tm vandaag lijkt het om te gaan als ik hem met binance vergelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ue53Lut.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

MicroWhale

The problem is choice

Voor de mensen die het niet meer zien zitten, heeft Willy Woo een mooi grafiekje dat wel hoopvol is:

[ Voor 12% gewijzigd door MicroWhale op 22-06-2021 20:31 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxmVrgM2GiCrZSSrla2ALJjF0fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgfD3ZvNHIwnPAOZm33H54FV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:29:
[...]

Ja het is sowieso de 1d op bitfinex. Kan je ook in de screenshot zien. Die zag ik alleen niet in tradingview ertussen staan. Periode 17 juni tm vandaag lijkt het om te gaan als ik hem met binance vergelijk.
Als het de 1d is dan zou elke candle 1 dag zijn toch? Hier staan meer dan 150 candles, bijna 170 in het plaatje, dan zou je dus de ATH van 14 april veel later verwachten dan waar dit plaatje op uit komt.

Dus iets klopt niet in dit plaatje :?

Past wel mooi :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Als we gewoon een beetje afronden is 30k voor de 4e keer getest. Ga nou maar gewoon naar 100k, wat een nutteloze show.

Wie veroorzaakt al die rode candles op de gekste momenten vraag je je eigenlijk af, wie is nou zo debiel om te verkopen? Serieus, dat vraag ik me echt af. Iemand?

Het zijn gewoon whales die iedereen de markt uit pushen want een normaal mens verkoopt niet op de gekste momenten.

Oh nee, het zijn bots.

:+

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 22-06-2021 20:46 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
malarkan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:42:
[...]

Als het de 1d is dan zou elke candle 1 dag zijn toch? Hier staan meer dan 150 candles, bijna 170 in het plaatje, dan zou je dus de ATH van 14 april veel later verwachten dan waar dit plaatje op uit komt.

Dus iets klopt niet in dit plaatje :?

Past wel mooi :)
Is mooi gemanipuleerd, want ik krijg met geen mogelijkheid de huidige chart van btc hier in..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
Die 1mio liq 10minuten geleden op Binance....auw :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Is mooi gemanipuleerd, want ik krijg met geen mogelijkheid de huidige chart van btc hier in..
Ah joh hij klopt gewoon, niet zo moeilijk doen d:)b oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic45
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Voor het resultaat wil ik best tekenen :D lijkt me lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Bij mij niet.. heb alles geprobeerd, zelfs met een flinke scheut hopium zie ik het nog niet. ;(

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Pelox schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Ja heb ook alle timeframes bekeken, maar geen idee :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:45:

Het zijn gewoon whales die iedereen de markt uit pushen want een normaal mens verkoopt niet op de gekste momenten.

Oh nee, het zijn bots.

Wel eens op reddit gekeken? Er zitten echt nogal wat figuren in crypto waarvan je niet kan zeggen dat ze in de buurt van een normaal mens komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
enomiss schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:45:
Als we gewoon een beetje afronden is 30k voor de 4e keer getest. Ga nou maar gewoon naar 100k, wat een nutteloze show.

Wie veroorzaakt al die rode candles op de gekste momenten vraag je je eigenlijk af, wie is nou zo debiel om te verkopen? Serieus, dat vraag ik me echt af. Iemand?

Oh nee, het zijn bots.

is ook niets nieuws. Dit soort shit gebeurt ook al zolang bitcoin bestaat. Maar blijft wel triest dat er waarschijnlijk vandaag een hoop mensen sub 30k uitgestapt zijn. Zullen ook veel longs kapot gemaakt zijn......en nu gaan alle shorts volledig rekt.
Ik vond het iig wel weer vermakelijk vandaag. Mijn long staat nu op 105%. Nog wat verse fiat erin gestop sub 30k voor de hodl pot. Helaas komt morgen pas een grote som geld vrij.....daar baal ik wel stevig van.....1 fucking dag :(
Maargoed als ie nog sub 35k staat donder ik het er alsnog in.....maar sub 30 had zoveel mooier geweest :9~

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Btc hersteld, nu in de plus op 1 dag.
Alts in de -.

Trek je conclusie. Over & uit.
Tot over 2-3 jaar 😄

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

malarkan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Ja heb ook alle timeframes bekeken, maar geen idee :D
Ik ga morgen ook nog eens met mn laptop zoomen. Zit nu op mn mobiel, vergelijkt lastig maar heb geen reden om aan jullie te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:27
Gaan we nu weer langzaam naar de 40 of zet de bear zich door?

[ Voor 3% gewijzigd door SlasZ op 22-06-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 19:36
Ik ben over het algemeen redelijk op de hoogte van de memes geloof ik maar deze heb ik mogelijk gemist. Is er iets bijzonders aangekondigd of gebeurd deze week rondom McDonalds? Ik hoorde een collega gisteren over het mogelijk dan maar beginnen van een McDonalds franchise en hoewel ik snap dat we vandaag omlaag zijn gegaan en mesen dus mogelijk weer een burger flip baantje moeten zoeken lijk ik wel erg veel mc donalds logo's en memes voorbij te zien komen. What did I miss ? :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Ik ben begin april ingestapt in een stuk of 15 top 20 muntjes...
Kan iemand mij vertellen of dit een goed moment is om uit te stappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic45
gijsvogel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:54:
Een stuk of 15 top 20 muntjes :7 welke vijf heb je laten liggen dan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
twit schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:54:
Ik ben over het algemeen redelijk op de hoogte van de memes geloof ik maar deze heb ik mogelijk gemist. Is er iets bijzonders aangekondigd of gebeurd deze week rondom McDonalds? Ik hoorde een collega gisteren over het mogelijk dan maar beginnen van een McDonalds franchise en hoewel ik snap dat we vandaag omlaag zijn gegaan en mesen dus mogelijk weer een burger flip baantje moeten zoeken lijk ik wel erg veel mc donalds logo's en memes voorbij te zien komen. What did I miss ? :)
McDonalds staat in crypto al heel lang voor rekt gaan en dus alles verliezen waarbij je daar moet gaan werken.

Edit: Deze is al van 2018 bijvoorbeeld. YouTube: Bitmex Monkey

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 22-06-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Laatst online: 17-09 00:52
magic45 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Een stuk of 15 top 20 muntjes :7 welke vijf heb je laten liggen dan en waarom?
Geen idee welke niet, ik mocht niet meer lenen bij de rabo om in te leggen dus mijn funds waren op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 07:06
SlasZ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:51:
Persoonlijk denk ik tot 35/36k en dan weer een dip. Zijn iig mensen die met deze dips heel erg rijk worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno 1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-09 11:30
Voor mij natuurlijk ook een bloedrode dag.
Maar waren er hier nog meer die door de Swarm loting heen gekomen zijn op Coinlist vorige week?
Toch nog een klein doekje voor het het bloeden met een 8x vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 29-09 19:36
PilatuS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:57:
[...]

McDonalds staat in crypto al heel lang voor rekt gaan en dus alles verliezen waarbij je daar moet gaan werken.

Edit: Deze is al van 2018 bijvoorbeeld. YouTube: Bitmex Monkey
Ok thanks, niet meer dan die good old verwijzing naar burgers flippen voor EUR3 per uur dus. Ok, dan heb ik idd niets anders gemist. Mogelijk is de collega die dit gisteren noemde (in totaal andere context) ook crypto rekt aan het gaan :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Deman23 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:58:
[...]

Persoonlijk denk ik tot 35/36k en dan weer een dip. Zijn iig mensen die met deze dips heel erg rijk worden!
Was ik maar een walvis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enomiss
twit schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:08:
[...]

Ok thanks, niet meer dan die good old verwijzing naar burgers flippen voor EUR3 per uur dus. Ok, dan heb ik idd niets anders gemist. Mogelijk is de collega die dit gisteren noemde (in totaal andere context) ook crypto rekt aan het gaan :)
Je kan op zoveel manieren rekt gaan tegenwoordig. Ben nu aan het daten met een chick die 200km verder woont. Oftewel helemaal rekt aan benzine, zinloze drankjes en etentjes. Betaalde laatst 100 euro voor 2 steaks en 4 drankjes. En het was geen Michelin restaurant. Durven we dit soort dingen nog eens om te rekenen naar Guldens? 225 Gulden voor een simpel etentje. We gaan al rekt door niets te doen. Rekt in crypto is schone schijn want RL outrekten is onmogelijk. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
gijsvogel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:54:
Als je security wilt dan gewoon wat shorten nu. Als het zakt verdien je een deel van je verlies terug, als het stijgt ook. Maar let op ik ben geen financieel adviseur.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 22-06-2021 21:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pelox
enomiss schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Je kan op zoveel manieren rekt gaan tegenwoordig. Ben nu aan het daten met een chick die 200km verder woont. Oftewel helemaal rekt aan benzine, zinloze drankjes en etentjes. Betaalde laatst 100 euro voor 2 steaks en 4 drankjes. En het was geen Michelin restaurant. Durven we dit soort dingen nog eens om te rekenen naar Guldens? 225 Gulden voor een simpel etentje. We gaan al rekt door niets te doen. Rekt in crypto is schone schijn want RL outrekten is onmogelijk. :')
Geen last van hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GYTX3vTQWzzUbmSaZMx75dfEvE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nhslv1L1MWz0f8CLRFOgqzve.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
CyberMania schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:22:
[...]

Als je security wilt dan gewoon wat shorten nu. Als het zakt verdien je een deel van je verlies terug, als het stijgt ook.
als het stijgt met een short. Hoe dan 8)7 . rente is nog zwaar negatief, dus daar verdienen de longs nu juist aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
anti elppa schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:23:
[...]

als het stijgt met een short. Hoe dan 8)7 . rente is nog zwaar negatief, dus daar verdienen de longs nu juist aan
Hij heeft al geld in coins zitten, dus als de koers stijgt compenseert hij daarmee de (gemiste) shorts. En let op ik zeg alleen maar een deel terugverdienen, niet alles.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 22-06-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
CyberMania schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:26:
[...]

Hij heeft al geld in coins zitten, dus als de koers stijgt compenseert hij daarmee de (gemiste) shorts. En let op ik zeg alleen maar een deel terugverdienen, niet alles.
ah zo, meestal is dat een stuk minder en is het nog steeds verlies....maar oke ik ken de verhoudingen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
Kleine stijging en weer bear market, denk ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
[...]

When lobster? :+

Herkenbaar. Vandaar dat ik alleen nog maar enkele keren per jaar naar een echt goed restaurant ga. Ik vermijd de medium zaken waar je 50 euro per persoon kwijt bent voor een matig voorgerecht en een okay hoofdgerecht zo veel mogelijk.

Anyways, wat een sentiment vandaag zeg. Ben gewoon blijven zitten en zie nu pas dat de koers sub 30k is geweest. Toch nog een voordeel van de hele dag in overleg zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf nu wel steeds meer een beetje voor m'n kop begin te slaan dat ik niet wat meer winst heb genomen in de bull. Mag het mezelf niet kwalijk nemen (heb immers mijn initial eruit en m'n winst herbelegd), maar had van mijn virtuele, niet genomen extra winst een behoorlijk mooie vakantie kunnen boeken.

Ach ja, ik ben nog jong en ik heb onwijs veel geleerd. Crypto is here to stay, ongeacht of we een sideways summer tegemoet gaan. Dan maar een half jaar fiat grinden en DCA'en op gunstige momenten. Je moet wat als je aan alle kanten wordt genaaid en irl rekt gaat omdat een stelletje boomers slapend rijk wordt van het simpelweg bezitten van een huis :p

Vermogensgelijkheid soon.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
[...]

Dat is niet rekt gaan, dat is bestolen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:34:
[...]

Je moet wat als je aan alle kanten wordt genaaid en irl rekt gaat omdat een stelletje boomers slapend rijk wordt van het simpelweg bezitten van een huis :p

Wut? Ik heb een huis wat op het moment in waarde stijgt (tot de volgende woningcrisis). Ben geen boomer en voel me ook niet aangesproken. Maar hoe zijn huizenbezitters de source of all evil?

Kijk liever naar je vrinden in Den Haag en/of Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 22:45
SlasZ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:51:
De beer moet nog loskomen verwacht ik. BTC hersteld nu nog veel te snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Ypuh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:02:
[...]

De beer moet nog loskomen verwacht ik. BTC hersteld nu nog veel te snel.
Herstel? Alle gains sinds 1-Jan zijn weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Ik heb een huis wat op het moment in waarde stijgt (tot de volgende woningcrisis). Ben geen boomer en voel me ook niet aangesproken.
Mag toch hopen dat je al je overwaarde hebt verzilverd en in BTC hebt gedumpt :+ :+ :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Wut? Ik heb een huis wat op het moment in waarde stijgt (tot de volgende woningcrisis). Ben geen boomer en voel me ook niet aangesproken. Maar hoe zijn huizenbezitters de source of all evil?

Kijk liever naar je vrinden in Den Haag en/of Brussel.
Dat was inderdaad een trieste reactie.... Alsof diegenen die een huis hebben kunnen kopen het allemaal op een presenteerblaadje hebben gekregen. Ach ja, het is wel het makkelijkst, lekker de "schuld" bij anderen neerleggen, ze allemaal in een hokje stoppen, we noemen het dit keer "boomers" en dan voelen we ons weer wat beter.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 22:45
miyazakiman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:03:
[...]

En nog steeds op ruim 350% t.o.v. een jaar geleden. Doelde vooral op de daily. Zo hard als dat er 4-5k af ging, kwam deze er ook weer bij. Dit soort swings zijn alleen maar interessant voor day trades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
miyazakiman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:03:
[...]

Aan de andere kant, een jaar geleden zat het nog onder de 10k, dus dat lijken mij aardige gains ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10 11:23
[...]

Herkenbaar. Vandaar dat ik alleen nog maar enkele keren per jaar naar een echt goed restaurant ga. Ik vermijd de medium zaken waar je 50 euro per persoon kwijt bent voor een matig voorgerecht en een okay hoofdgerecht zo veel mogelijk.

Anyways, wat een sentiment vandaag zeg. Ben gewoon blijven zitten en zie nu pas dat de koers sub 30k is geweest. Toch nog een voordeel van de hele dag in overleg zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf nu wel steeds meer een beetje voor m'n kop begin te slaan dat ik niet wat meer winst heb genomen in de bull. Mag het mezelf niet kwalijk nemen (heb immers mijn initial eruit en m'n winst herbelegd), maar had van mijn virtuele, niet genomen extra winst een behoorlijk mooie vakantie kunnen boeken.

Ach ja, ik ben nog jong en ik heb onwijs veel geleerd. Crypto is here to stay, ongeacht of we een sideways summer tegemoet gaan. Dan maar een half jaar fiat grinden en DCA'en op gunstige momenten. Je moet wat als je aan alle kanten wordt genaaid en irl rekt gaat omdat een stelletje boomers slapend rijk wordt van het simpelweg bezitten van een huis :p

Wow boomers die slapend rijk worden. Ik ben geen boomer maar heb een ding wel altijd goed tussen m'n oren geknoopt: mijn ouders en grootouders hebben knetterhard moeten werken voor een stukje welvaart.

Als ik zie hoe de nieuwe jeugd achteloos met die welvaart omgaat alsof het normaal is en roept dat zij ook een huis moeten want we willen vermogensgelijkheid. Wow jochie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ngangatar schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:05:
[...]

Dat was inderdaad een trieste reactie.... Alsof diegenen die een huis hebben kunnen kopen het allemaal op een presenteerblaadje hebben gekregen. Ach ja, het is wel het makkelijkst, lekker de "schuld" bij anderen neerleggen, ze allemaal in een hokje stoppen, we noemen het dit keer "boomers" en dan voelen we ons weer wat beter.
Zo joh, anders neem je het nog even iets serieuzer. Je ziet toch de " :p " in mijn post, of niet?

Een beetje afgeven op conventionele economie, asset bezitters en dergelijke is een standaard onderdeel van de crypto satire/memes. Zal er volgende keer een disclaimer bij zetten ;)
r0bb schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Als ik zie hoe de nieuwe jeugd achteloos met die welvaart omgaat alsof het normaal is en roept dat zij ook een huis moeten want we willen vermogensgelijkheid. Wow jochie.
Zie hierboven. En als je wat vaker in het NK topic gekeken zou hebben, had je geweten dat ik geen jochie ben. :w

[ Voor 21% gewijzigd door Jedi_Pimp op 22-06-2021 22:15 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bleh, die Heleen van Royen gaat zo over crypto's lullen bij Humberto?
Het zal... :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
r0bb schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Wow boomers die slapend rijk worden. Ik ben geen boomer maar heb een ding wel altijd goed tussen m'n oren geknoopt: mijn ouders en grootouders hebben knetterhard moeten werken voor een stukje welvaart.

Maar met hardwerken is het tegenwoordig al onmogelijk, en vroeger niet. Zie bijv:

Afbeeldingslocatie: https://www.cbpp.org/sites/default/files/styles/report_580_high_dpi/public/atoms/files/11-13-19taxf1.png?itok=m4-Ec4BI

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 22-06-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ngangatar schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:05:
[...]

Je moet een huis gewoon als shitcoin zien. het feit dat er een waarde vergelijking met fiat veranderd wil niet zeggen dat de eigenaar daar iets aan kan doen, sterker nog, just along for the ride.
Afbeeldingslocatie: https://www.liveabout.com/thmb/5WIkupFTvwgS1nlxk-RlFiZqToc=/929x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/roller-coaster-wtf-58b8d2be5f9b58af5c8e5ab4.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
RaptorXS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:15:
Over een boomer gesproken..

Dat is eigenlijk een soort goldboomer en gidlf.. met de d als in don't..

[ Voor 14% gewijzigd door Pelox op 22-06-2021 22:21 ]

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Ik heb ook zo'n huis wat in waarde stijgt.
Mooi kut. Hogere WOZ is hogere belastingen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Aarebe1 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:18:
Ja en je hebt er verder helemaal niets aan. Verkopen is ook duur kopen. Tenzij je oud en versleten bent en je een verzorgingstehuis in gaat.

Oh nee, verzorgingstehuizen zijn ook wegbezuinigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:15
Aarebe1 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:18:
Die belasting stelt echt helemaal niets voor vergeleken met wat je jaarlijks aan boete mag afdragen voor het houden van spaargeld/vermogen. En dat wordt ook jaarlijks veel meer dan het tientjeswerk van de hogere WOZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Yo wassup :P Was half uit BTC gestapt op 38,3k met wat ik nog in btc had en dat bleek terecht :P Druk geweest afgelopen tijd. Maar lijkt nu wel weer een aardig moment om er weer in te springen. Ben benieuwd of we nog een dipje krijgen naar 31k ofzo. Zo maar eens kijken waar ik een buy order ga zetten

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:44
CyberMania schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Maar met hardwerken is het tegenwoordig al onmogelijk, en vroeger niet. Zie bijv:

[Afbeelding]
Hoe haal jij dit uit het plaatje? Ik zie weinig verschil tussen 'vroeger' en nu.
Eerste jaren lijkt er zelfs een kleine daling te zien en sindsien een redelijk steady stijging die niet afhankelijk is van de economie? De laagste 20% doet het relatief nog het beste door nivellering. De bovenste 1% is wel heel erg afhankelijk van de conjuctuur (halfvering van inkomen tijdens kredietcrisis bijvoorbeeld), maar dat komt voornamelijk door de private sector waarin ze werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:28:
[...]

Ja en je hebt er verder helemaal niets aan. Verkopen is ook duur kopen. Tenzij je oud en versleten bent en je een verzorgingstehuis in gaat.

Oh nee, verzorgingstehuizen zijn ook wegbezuinigd.
Verkopen is vermogensgroei verzilveren. Of je nu een duur huis terug koopt of niet. Op papier is je vermogen gegroeid.
Als je wacht tot de prijs weer gezakt is naar jouw aankoop bedrag dan is alle winst verdampt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

burnebie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Verkopen is vermogensgroei verzilveren. Of je nu een duur huis terug koopt of niet. Op papier is je vermogen gegroeid.
Als je wacht tot de prijs weer gezakt is naar jouw aankoop bedrag dan is alle winst verdampt.
Dat snap ik maar hoe zie je dat voor je? Ik kan een doos bij de supermarkt halen. Ja dan heb ik winst.

Of ik koop een ander huis, wat ook al overwaarde heeft, of ga huren wat ook onbetaalbaar is. Onderaan de streep heb je er niets aan afgezien van hogere ozb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:48:
[...]

Dat snap ik maar hoe zie je dat voor je? Ik kan een doos bij de supermarkt halen. Ja dan heb ik winst.

Of ik koop een ander huis, wat ook al overwaarde heeft, of ga huren wat ook onbetaalbaar is. Onderaan de streep heb je er niets aan afgezien van hogere ozb.
Daarom goedkoop kopen, opknappen, voor hoger bedrag doorverkopen. Dat is de vergelijking met crypto die je met veel imaginatie zou kunnen trekken. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tartarus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Daarom goedkoop kopen, opknappen, voor hoger bedrag doorverkopen. Dat is de vergelijking met crypto die je met veel imaginatie zou kunnen trekken. d:)b
Ja want iedereen heeft daar de tijd, handigheid etc voor. Daarnaast is ook die markt inmiddels verpest en veel minder lucratief.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:48:
[...]

Beetje simpel.
Elke keer dat je door zou stromen groeit je vermogen. Aan het eind van de rit komt dat inderdaad pas vrij. Wat heb je er nu aan? Dat je een rianter dak boven je hoofd hebt.

Laat mij maar elk jaar lekker een paar knaken extra ozb betalen. Op mijn oude dag zal ik daar dankbaar voor zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door burnebie op 22-06-2021 22:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

CyberMania schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:15:
[...]

[Afbeelding]
Nog los van het feit dat boomers helemaal niet hard werken, dat roepen ze alleen maar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• enomiss
[...]

Ik ben eigenlijk altijd teleurgesteld in de kwaliteit bij uiteten sinds ik zelf heb leren koken. Wat ik thuis maak smaakt zoveel beter en is zoveel gezonder, voor echt een fractie van de prijs. Je kan inderdaad beter minder gaan, maar dan beter, of gewoon goedkope troep als pizza, döner, gyros en frietjes doen, dat gaat er altijd wel in. Maar alles ertussen is zwaar overpriced. Ik ben sowieso klaar met die uiteten en terras hype. Lockdown heeft me dat nog meer doen realiseren. Het is echt een onnodige vreemde hype die de afgelopen 50 jaar is ontspoord. Het is zogenaamd een sociaal gebeuren, maar mensen praten nooit met elkaar. Iedereen zit aan zijn eigen tafeltje. Het hele fenomeen is gewoon gezien worden en mensen kijken. Ik ken ook zoveel mensen waarvoor uiteten en terrasjes een soort levensdoel is. Ze doen alsof het de ziel van hun leven is. Echt triest, waarschijnlijk kan half Nederland gewoon niet koken en is men verslaafd aan een fenomeen wat men zelf niet snapt. Als ik tegenwoordig langs terrassen of restaurants loop is het alsof ik schapen in een dierentuin observeer. Consumptie verslaafde lammetjes die geen enkel idee meer hebben hoe ze op een normale manier van het leven kunnen genieten.
Enkel wanneer mensen zuipen of carnaval vieren wordt het nog ergens gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

burnebie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Beetje simpel.
Elke keer dat je door zou stromen groeit je vermogen. Aan het eind van de rit komt dat inderdaad pas vrij. Wat heb je er nu aan? Dat je een rianter dak boven je hoofd hebt.
Dat klopt alleen als dat riantere dak boven je hoofd minder in prijs stijgt dan je huidige woning.

Einde van de rit kan er wellicht verzilverd worden maar dat kan net zo goed een testamenttransactie zijn.

En ja voor starters is het allemaal heel zuur want een woning is onbetaalbaar. Maar rijk worden als huizenbezitter zie ik zo 1,2,3 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
burnebie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:57:
[...]

Beetje simpel.

Laat mij maar elk jaar lekker een paar knaken extra ozb betalen. Op mijn oude dag zal ik daar dankbaar voor zijn.
Een mooi groter huis voor hetzelfde geld als dat je eerst een kleinere woning had, zoiets. Maar dat moet je ook willen..

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ricardovv schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:31:
[...]

Je investeert/belegt in iets wat een onderliggende waarde heeft. Dat is nou juist wat crypto niet heeft.
Dat is toch echt niet helemaal de waarheid. Decentralised lending platforms, NFT's en de onderliggende netwerktechnologie in een stevig aantal coins om maar iets te noemen zijn écht iets van onderliggende waarde. Veel constructies zijn innovatief en bieden mogelijkheden voor entrepeneurs, bedrijven en individuen om op een compleet nieuwe manier naar 'valuta' te kijken. De protocollen zijn geld waard.

Er is crypto die de goudprijs schaduwt en je daadwerkelijk een fysieke hoeveelheid goud garandeert bij overhandigen van je keys. Er zijn cryptos die een backing hebben van USD (nee, Tether ben ik geen fan van). Er zijn cryptos die allerlei functionaliteit hebben/bieden op platformen zoals crypto.com en binance. De lijst is vrij lang aan het worden. Zijn er veel 'lege' of vage proof-of-concept en meme cryptos? jazeker. Net zoveel als er wazige of scambedrijven worden opgericht elke dag.

Dat jij geen waarde ziet in de nieuwe technologieën en diensten van crypto wil niet zeggen dat die er niet _is_. Ik kan roepen dat de wereld plat is, die blijft nog steeds rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Die 33k babe is wel een verlegen wijfie hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Darrell schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:03:
[...]
En ja voor starters is het allemaal heel zuur want een woning is onbetaalbaar. Maar rijk worden als huizenbezitter zie ik zo 1,2,3 niet.
Je kunt bij doorstromen de overwaarde benutten om zo iets groters te kopen. Mijn ouders zijn goed vermogend want wonen hypotheekvrij, huis is allang afgelost. Maar stenen kun je niet eten of los verkopen. Dus tja: wat je zegt leuk als testamenttransactie later voor mij en mijn zus.

Ik zou er nu wat aan hebben als starter. Maar tegen de tijd dat mijn beide ouders er niet meer zijn mag ik toch hopen dat ik allang geen erfenis meer nodig heb. Waarom? Crypto ftw. Moon soon.

Gevalletje als je de ene asset (vastgoed) niet mag kopen dan maar de andere (crypto) En hoe beter mijn eigen strategie qua crypto verloopt hoe sneller ik zelf ook een hutje op de hei ergens kan kopen. Dus when moon when 69k?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Laatst online: 19:42
majic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:11:
[...]

Dat is toch echt niet helemaal de waarheid. Decentralised lending platforms, NFT's en de onderliggende netwerktechnologie in een stevig aantal coins om maar iets te noemen zijn écht iets van onderliggende waarde. Veel constructies zijn innovatief en bieden mogelijkheden voor entrepeneurs, bedrijven en individuen om op een compleet nieuwe manier naar 'valuta' te kijken. De protocollen zijn geld waard.

Er is crypto die de goudprijs schaduwt en je daadwerkelijk een fysieke hoeveelheid goud garandeert bij overhandigen van je keys. Er zijn cryptos die een backing hebben van USD (nee, Tether ben ik geen fan van). Er zijn cryptos die allerlei functionaliteit hebben/bieden op platformen zoals crypto.com en binance. De lijst is vrij lang aan het worden. Zijn er veel 'lege' of vage proof-of-concept en meme cryptos? jazeker. Net zoveel als er wazige of scambedrijven worden opgericht elke dag.

Dat jij geen waarde ziet in de nieuwe technologieën en diensten van crypto wil niet zeggen dat die er niet _is_. Ik kan roepen dat de wereld plat is, die blijft nog steeds rond.
Je verwart speculatie met onderliggende waarde ben ik bang. De prijs vertegenwoordigt uitsluitend wat 'men' dénkt dat iets in de toekomst waard zou kunnen worden. Ik ken niet 1 crypto met daadwerkelijke onderliggende waarde.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Stokstaart schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Je verwart speculatie met onderliggende waarde ben ik bang. De prijs vertegenwoordigt uitsluitend wat 'men' dénkt dat iets in de toekomst waard zou kunnen worden. Ik ken niet 1 crypto met daadwerkelijke onderliggende waarde.
Waarom duw je dat rietje in je neus? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8BCJRSbYQXgiMjgpo6R4JVDur4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N9K1Uf3rrOiAB8zDmQYrapk0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 10:11
Bij Humberto gaat het over crypto (kick ‘m while they’re down). Ik zag Heleen van Royen zitten als expert dus heb maar meteen verder gezapt.

[ Voor 12% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 22-06-2021 23:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tartarus
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:21:
Bij Humberto gaat het over crypto (kick ‘m while they’re down). Ik zag Heleen van Royen zitten als expert dus heb maar meteen verder gezapt.
Er zijn nog mensen die kabel-tv kijken :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
[...]

Misschien heb je je dan ook niet echt in crypto verdiept ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokstaart
majic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:24:
[...]

Misschien heb je je dan ook niet echt in crypto verdiept ?
Dat hangt af van je referentiekader, ga ik ook verder niet verdedigen ofzo.

Maar prove me wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Stokstaart schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:27:
[...]

Maar prove me wrong?
Deze discussie hadden we toch al lang beëindigd met mijn meme? Snap je hem nog steeds niet?? Ik heb hem nogmaals gepost voor je. Sorry dat de tekst een beetje blurry is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 11:28
[...]
Ik ken niet 1 fiat met daadwerkelijk onderliggende waarde. Ja, de ondersteuning van een leger, met de monopolie van geweld van een staat. Maar dat is geen onderliggende waarde, dat is afdwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
enomiss schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Deze discussie hadden we toch al lang beëindigd met mijn meme? Snap je hem nog steeds niet?? Ik heb hem nogmaals gepost voor je. Sorry dat de tekst een beetje blurry is.
Nog steeds? Ik meng me vandaag voor het eerst in deze discussie :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Tjah, zo kan je dit ook aanpakken natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4eIA82UcAAGCmz?format=jpg&name=4096x4096

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
Tartarus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:24:
[...]

Er zijn nog mensen die kabel-tv kijken :?
RTL en Talpa gaan samen om het gevecht aan te gaan tegen streaming diensten. _O-
Ik kijk nog liever naar the moon of techlead op YouTube. _O-
Echt kansloze missie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
DaCoTa schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Ik ken niet 1 fiat met daadwerkelijk onderliggende waarde. Ja, de ondersteuning van een leger, met de monopolie van geweld van een staat. Maar dat is geen onderliggende waarde, dat is afdwingen.
Maar volgens mij ging de discussie ook over onderliggende waarde die je bij aandelen wel hebt. De onderliggende waarde van fiat zie ik ook niet overigens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Stokstaart schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:34:
[...]

Maar volgens mij ging de discussie ook over onderliggende waarde die je bij aandelen wel hebt. De onderliggende waarde van fiat zie ik ook niet overigens..
Ik ook niet. Ik verbrand al sinds zesjarige kleuter al het fiat wat ik in enveloppen kreeg.

Tot ik opeens volwassenen werd. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Veel rood de laatste dagen of niet? Ben ff een tijdje offline geweest.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:21:
Mwha, ik vond het geen vervelend verhaal van haar, heerlijk enthousiast.
Maar ja, ben ook maar een boomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Ngangatar schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:57:
Ja want iedereen heeft daar de tijd, handigheid etc voor. Daarnaast is ook die markt inmiddels verpest en veel minder lucratief.
Elke markt waarin snel geld te verdienen is, is wat mij betreft verpest door mensen die tijd in overvloed hebben en daarom genoegen nemen met minimale marge.

Mooi voorbeeld is Marktplaats, waarop veel particulieren met veel vrije tijd ‘bedrijfje’ spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
Mooody schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:38:
Lekker blijven genieten van het weer Mood, niks gemist ;)

Heb nog nooit zo weinig op het forum gehangen als afgelopen tijd, prima rustig voor even..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Stokstaart schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:27:
[...]

Maar prove me wrong?
Ik noem even één hele simpele maar : NFT's. Voor veel mensen, maar in den beginne met name kunstenaars, kunsthandelaren en kunstliefhebbers een enorme sprong voorwaarts. Ik zit toevallig zelf in die hoek en het is wel een redelijke revolutie zeg maar. Ethereum is de onderliggende 'enabler' achter NFT technologie.

Het dee achter NFT's is sowieso iets wat extreem interessant is, bijv. voor authenticatie van tickets en andere digitale zaken die we kopen om te gebruiken in de 'echte' wereld. Het GET protocol is daar een voorbeeld van.

Er zijn cryptos waarmee je dus toegang verschaft tot goud - een IOU, maar dan 1:1 met een goudreserve. Niet zoals banken dat dus doen met overmatig uitlenen van reserves.

Democratisering en decentralisatie van bijv. lenen en rente-biedende financiële constructies.

Er worden aan de lopende band nieuwe concepten toegevoegd aan de blockchain basis en een aantal daarvan zijn of gaan een belangrijke rol spelen in diverse sectoren, achter de schermen. Wellicht dat voor jou dat geen 'echte' waarde is, maar (software) technologie is wél wat waard voor anderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Stokstaart schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:43:
[...]

Lekker blijven genieten van het weer Mood, niks gemist ;)

Heb nog nooit zo weinig op het forum gehangen als afgelopen tijd, prima rustig voor even..
Komkommertijd dus.

Er komt wel een mooie accumulatiefase (wreed woord!) aan. Enkele maandjes rond de 20-30k hangen. Prima.

Wanneer mensen het een bear market gaan noemen en je nog 500% gains hebt (zoals velen die hier 1+ jaar zitten), dan zou ik het omschrijven als een knuffelbeermarket :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
RaptorXS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:15:
Zullen we haar eens uitnodigen voor een AMA op Tweakers?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:27

raq

Mooody schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:38:
Offline deze dagen is wel fijn, lekker het bos in fietsen, sporten, wandelen enzovoort. Mijn tere cryptozieltje heeft een dikke laag eelt gekweekt in 2018/2019 en ik zie wel hoe het uitpakt, nat gaan kan al niet meer. De pf f5-en helpt de koers niet omhoog en zorgt enkel voor keuzestress.
Ik open de pf app dit weekend wel weer met een paar pilsjes achter de kiezen, dat verlicht de verliezen ;).

edit:
Knuffelbearmarket, zo voelt het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door raq op 22-06-2021 23:57 ]

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
majic schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:50:
[...]

Er worden aan de lopende band nieuwe concepten toegevoegd aan de blockchain basis en een aantal daarvan zijn of gaan een belangrijke rol spelen in diverse sectoren, achter de schermen. Wellicht dat voor jou dat geen 'echte' waarde is, maar (software) technologie is wél wat waard voor anderen.
Dat. En je kunt mi een vergelijk maken met 1995 - 2000 met dot com bubble tot gevolg. Welke bedrijven kwamen toen uit de startblokken? Apple, Microsoft, Yahoo, Amazon, Ebay. In die tijd nog kleinschalig maar tegenwoordig toch echt niet meer. En dan waren google/Facebook/Netflix nog niet eens zo echt in beeld.

Welke crypto naast bitcoin en ethereum met nieuwe toevoegingen gaan komen zal de tijd uitwijzen. Het gaat verder dan concepten, er is volop ontwikkeling gaande. Zie ook cbdc's, de digitale euro/yen etc. En ja in landen zonder breed laagdrempelig systeem kennen zal het meer nut hebben dan voor mensen hier met Tikkie, ideal, after pay en noem het maar.

Fiat op zich heeft ook geen onderliggende waarde. Alleen het vertrouwen dat de gebruikers ervan hebben in degene die het uitgeeft dat de waarde van een briefje van tien euro ook tien euro behoud. 1 bitcoin blijft ook 1 bitcoin, het is nu juridisch een ruilmiddel. Dus zolang gebruikers onderling bereid zijn om zaken uit te ruilen voor X bitcoin / eth heeft het wel degelijk waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:06:
[...]

Dat. En je kunt mi een vergelijk maken met 1995 - 2000 met dot com bubble tot gevolg. Welke bedrijven kwamen toen uit de startblokken? Apple, Microsoft, Yahoo, Amazon, Ebay. In die tijd nog kleinschalig maar tegenwoordig toch echt niet meer. En dan waren google/Facebook/Netflix nog niet eens zo echt in beeld.

Welke crypto naast bitcoin en ethereum met nieuwe toevoegingen gaan komen zal de tijd uitwijzen. Het gaat verder dan concepten, er is volop ontwikkeling gaande. Zie ook cbdc's, de digitale euro/yen etc. En ja in landen zonder breed laagdrempelig systeem kennen zal het meer nut hebben dan voor mensen hier met Tikkie, ideal, after pay en noem het maar.

Fiat op zich heeft ook geen onderliggende waarde. Alleen het vertrouwen dat de gebruikers ervan hebben in degene die het uitgeeft dat de waarde van een briefje van tien euro ook tien euro behoud. 1 bitcoin blijft ook 1 bitcoin, het is nu juridisch een ruilmiddel. Dus zolang gebruikers onderling bereid zijn om zaken uit te ruilen voor X bitcoin / eth heeft het wel degelijk waarde.
Maar nog niet genoeg waarde. To the m00n met die muntjes :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
Sorry hoor, maar ik heb nog steeds geen naam voorbij zien komen van een crypto met onderliggende (intrinsieke) waarde.

Als er 1 markt is die speculatief is, is het die van NFT's. Ja, er hangt een digitaal object aan het smart contract. Maar is daar een waarde aan toe te kennen zonder het speculatieve aspect? Nee.

Een gold backed crypto heeft wel onderliggende waarde maar heeft nauwelijks meerwaarde ten opzichte van het onderliggende goud. Sterker nog, ik heb liever een fysieke baar dan een hoeveelheid crypto's met dezelfde waarde. Daarnaast is de onderliggende waarde hier totaal niet te vergelijken met de onderliggende waarde bij aandelen.

De waarde van aandelen bestaat uit een deel intrinsieke waarde en een deel goodwill. Crypto is puur 'goodwill' zo je wil. En dat niet eens, want goodwill suggereert vertrouwen in groeipotentie van een bedrijf, terwijl je bij crypto geen stukje van het achterliggende bedrijf in handen hebt.

Crypto is puur 'wil de volgende gek er meer voor geven dan ik' op dit moment. In de toekomst zal dat mogelijk veranderen, maar op dit moment is het gewoon nog puur speculatie.

Edit: en misschien kom ik (voor de nieuwe instromers) over als nocoiner, maar dat is verre van de waarheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Stokstaart op 23-06-2021 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:27

raq

Is heleen van rooijen bij humberto hier al besproken, of skippen we dat? Mij ook goed, misschien beter zelfs

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Nou, na de kleine opleving zijn we toch verder gegaan met van de berg af rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
HollovVpo1nt schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 01:40:
Nou, na de kleine opleving zijn we toch verder gegaan met van de berg af rollen...
Alweer richting de 34k, kan snel gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik voeg niets toe met deze opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
enomiss schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:32:
[...]

RTL en Talpa gaan samen om het gevecht aan te gaan tegen streaming diensten. _O-
Ik kijk nog liever naar the moon of techlead op YouTube. _O-
Echt kansloze missie. :D
Ik hoor dat Netflix en Prime 3 kleuren schijten van de schrik.
Dat zal ze leren. John heb ze de stuipen op het lijf gejaagd.
Pagina: 1 ... 213 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!