Sorry hoor, maar ik heb nog steeds geen naam voorbij zien komen van een crypto met onderliggende (intrinsieke) waarde.
Als er 1 markt is die speculatief is, is het die van NFT's. Ja, er hangt een digitaal object aan het smart contract. Maar is daar een waarde aan toe te kennen zonder het speculatieve aspect? Nee.
Een gold backed crypto heeft wel onderliggende waarde maar heeft nauwelijks meerwaarde ten opzichte van het onderliggende goud. Sterker nog, ik heb liever een fysieke baar dan een hoeveelheid crypto's met dezelfde waarde. Daarnaast is de onderliggende waarde hier totaal niet te vergelijken met de onderliggende waarde bij aandelen.
De waarde van aandelen bestaat uit een deel intrinsieke waarde en een deel goodwill. Crypto is puur 'goodwill' zo je wil. En dat niet eens, want goodwill suggereert vertrouwen in groeipotentie van een bedrijf, terwijl je bij crypto geen stukje van het achterliggende bedrijf in handen hebt.
Crypto is puur 'wil de volgende gek er meer voor geven dan ik' op dit moment. In de toekomst zal dat mogelijk veranderen, maar op dit moment is het gewoon nog puur speculatie.
Edit: en misschien kom ik (voor de nieuwe instromers) over als nocoiner, maar dat is verre van de waarheid.
[
Voor 4% gewijzigd door
Stokstaart op 23-06-2021 00:37
]