Lazyke schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:04:
[...]
[...]
Hex werkt als een centrale bank (maar dan volledig decentraal) en er is een vaste intrest payout per dag. Je krijgt intrest op je coins afhankelijk van hoe lang en hoe veel je staked. Maar de waarde van de hex token kan op en neer gaan. Er staat nergens dat je er rijk mee kan worden.
Misschien nog iets over na te denken. Als iemand iets koopt er er veel geld mee verdiend heeft, dan wil die dat delen met andere mensen en dat veroorzaakt een netwerk-effect. Doordat velen in hex er lang inzitten zal dat effect steeds versterkt worden. Hex is de nieuwe bitcoin. (maxi's triggered

)
Doordat je funds moet vastzetten is het een vertraagde pyramid scheme. Niet meer en niet minder.
Vanaf het moment dat er geen nieuwe funds inkomen zal het constant naar beneden gaan en dan is er paniek bij degene die hun funds voor lange periode hebben weggezet. Je krijgt dan een soort omgekeerd effect dat wanneer je funds vrijkomen, je die zo rap mogelijk veilig wilt stellen.
Ik zie wel een voordeel/nadeel tegenover bitcoin en dat is dat institutions hier geen geld gaan insteken dus minder kans op manipulatie denk ik dan.
Grootste nadeel is dat de private key van de grootste wallet in handen is van die gast maar dit niet openbaar maakt zodat ie niet vatbaar is voor de wet.
Iedereen maakt best zijn eigen beslissing. Deze token shillen vind ik net zoals DOGE shillen