[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 245 Laatste
Acties:
  • 866.635 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 03:27
Seraphin schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Het feit dat je -tot twee keer toe- op de man speelt ipv de inhoud sterkt je argument niet.

[...]

Tsja, wellicht zegt dat ook iets over je eigen aanwezigheid; d-e-n hangt hier al zo'n 10 jaar langer rond dan jij en ik zie 'm regelmatig goede bijdragen leveren in AWM en PSL.
Ik heb het toch ook specifiek over SC / NK (de crypto topics)? En als je je account 10 jaar eerder hebt aangemaakt zegt dat immers vrij weinig. Ik heb m'n account in 2014 gemaakt. Toen was ik 12 en kwam er amper wat zinnigs uit mijn mond. Dus datum van aanmaken zegt ook niets.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-10 14:29
Hadespuiter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Tenzij * knip * een IQ van 70 hebt en een bitcoinadres in moet tikken, lol.
Dit is de grootste crime van heel bitcoin naast de bevestigingstijden, de adressen zijn extreem gecompliceerd.

[...]

Verschil met nu - in de westerse wereld iig - is dat we al betalingsmogelijkheden hebben die honderd keer gebruiksvriendelijker en sneller zijn dan bitcoin.
Bitcoin is gewoon totaal ongeschikt voor de domme massa. Het begint al met de confirmation tijden van een half uur. Ga dat eens uitleggen aan je vader.
Dat kan perfect opgevangen worden met QR codes of een andere manier.

En voor het probleem met de confirmation times is er het lightning network..

En inderdaad, er zijn manieren die gebruiksvriendelijker zijn maar wel centraal en controleerbaar door 1 organisatie.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Cryostorm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Wel grappig dat je IQ koppelt aan de complexiteit van een adres. Ik denk niet dat in de huidige vorm het makkelijk te doen is voor iemand met een IQ van 70 of 150. Daar bestaat copy paste voor.
Als je op één en hetzelfde apparaat werkt wel ja. Maar ik kan situatie's bedenken dat een wallet niet op hetzelfde apparaat staat - of een paper wallet - als waar je het betalingsverzoek op ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:03
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Deze reactie op Tweaker. :O
D-e-n in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbieden'

Bijna alle reacties wat +3 krijgen op de frontpage... ;( |:(
Je kan toch lastig ontkennen dat hij op een aantal vlakken wel een punt heeft?

Zijn idealen zijn net zo goed onhaalbaar in deze egoistische wereld. Uiteindelijk moet er gekozen worden tussen kwaden. Maar is Bitcoin in ieder opzicht geweldig? Zeker niet.

Zijn post is een heel stuk constructiever dan iedereen en zijn moeder die nog gaat uitrekenen wat het energieverbruik per transactie is, laat ik het zo zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 11-06-2021 11:12 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Richh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Zijn idealen zijn net zo goed onhaalbaar in deze egoistische wereld. Uiteindelijk moet er gekozen worden tussen kwaden. Maar is Bitcoin in ieder opzicht geweldig? Zeker niet.

Zijn post is een heel stuk constructiever dan iedereen en zijn moeder die nog gaat uitrekenen wat het energieverbruik per transactie is, laat ik het zo zeggen.
Ik ben oprecht benieuwd op welke vlakken dat jij vindt dat hij een punt heeft.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:20:
[...]

Geen wonder dat Azië ons altijd te slim af is...

[Afbeelding]

Ze verkopen de top en kopen de dip met hun fucking bigbrains.

Hoe kan ik als albino Fries met een ietwat negatief IQ daar ooit tegenop?

Ik ben al blij dat ik weet hoe ik een post moet maken op Tweakers.
Hoe vaak is het fout gegaan met het overmaken van BTC van Wallet naar Ledger? :P

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ik ben oprecht benieuwd op welke vlakken dat jij vindt dat hij een punt heeft.
"Maar een goed en eerlijk systeem zonder toezicht bestaat niet. Die blije en vrije wereld zonder instanties waarbij computers alles onderling regelen bestaat niet en kan niet bestaan. Het is een fantasie van hardcore libertariers en die fantasie is net zo absurd als denken dat communisme kan werken."
Degene die er vroeg bij zijn krijgen nu meer dan degenen die er laat bij zijn. Dat is net zo goed niet eerlijk. Misschien is het wel eerlijker dan de kansenongelijkheid die het huidige economische systeem biedt; dat is mogelijk, maar dat ontkent hij ook niet.

"Een wereld zonder toezicht is een uitnodiging tot corruptie, tot een ongelijke verdeling van kapitaal. En de huidige bitcoins zijn op dat principe gestoeld."
Ik vrees dat dat toch wel degelijk waar is. Of Bitcoin daarop gestoeld is, dat ben ik niet met hem eens. Maar feitelijk zorgt het nu wel voor deze uitkomst. Gelukkig heb je als persoon daar zelf invloed op, ipv dat het toezicht enkel de ongelijkheid verder vergroot en moreel verwerpelijke keuzes maakt op dit gebied. Dat is een voordeel, maar logischerwijs niet de heilige graal die soms wordt voorgespiegeld door hardcore believers.

"Het is de denktrant van de flitshandelaar die denkt zonder arbeid schatrijk te worden. Het is de denktrant van de pandjesbaas die denkt zonder inspanning zijn kapitaal te kunnen laten groeien. Het is de denktrant die een elitegroep rijkt maakt maar de samenleving per saldo niks oplevert. Het lijkt mij dat we daar juist vanaf moeten. Ik zou juist pleiten voor een herwaardering van arbeid. En speculeren met cryptomunten hoort daar niet bij."
Hier ben ik het simpelweg volledig mee eens.
Gelukkig draait crypto om veel meer dan 'snel rijk' worden, daar loopt 'ie even voorbij, maar hier valt verder toch geen speld tussen te krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Hoe vaak is het fout gegaan met het overmaken van BTC van Wallet naar Ledger? :P
Geen idee, ik kan namelijk niet verder tellen dan 10.

Daarom is Bitcoin in mijn ogen ook zo waardevol. Meer cijfers dan mijn hersenen aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Richh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:23:
[...]

"Maar een goed en eerlijk systeem zonder toezicht bestaat niet. Die blije en vrije wereld zonder instanties waarbij computers alles onderling regelen bestaat niet en kan niet bestaan. Het is een fantasie van hardcore libertariers en die fantasie is net zo absurd als denken dat communisme kan werken."
Degene die er vroeg bij zijn krijgen nu meer dan degenen die er laat bij zijn. Dat is net zo goed niet eerlijk. Misschien is het wel eerlijker dan de kansenongelijkheid die het huidige economische systeem biedt; dat is mogelijk, maar dat ontkent hij ook niet.

"Een wereld zonder toezicht is een uitnodiging tot corruptie, tot een ongelijke verdeling van kapitaal. En de huidige bitcoins zijn op dat principe gestoeld."
Ik vrees dat dat toch wel degelijk waar is. Of Bitcoin daarop gestoeld is, dat ben ik niet met hem eens. Maar feitelijk zorgt het nu wel voor deze uitkomst. Gelukkig heb je als persoon daar zelf invloed op, ipv dat het toezicht enkel de ongelijkheid verder vergroot en moreel verwerpelijke keuzes maakt op dit gebied. Dat is een voordeel, maar logischerwijs niet de heilige graal die soms wordt voorgespiegeld door hardcore believers.

"Het is de denktrant van de flitshandelaar die denkt zonder arbeid schatrijk te worden. Het is de denktrant van de pandjesbaas die denkt zonder inspanning zijn kapitaal te kunnen laten groeien. Het is de denktrant die een elitegroep rijkt maakt maar de samenleving per saldo niks oplevert. Het lijkt mij dat we daar juist vanaf moeten. Ik zou juist pleiten voor een herwaardering van arbeid. En speculeren met cryptomunten hoort daar niet bij."
Gelukkig draait crypto om veel meer dan 'snel rijk' worden, daar loopt 'ie even voorbij, maar hier valt verder toch geen speld tussen te krijgen?
Los van een inhoudelijke reactie, hoe kan het dat dit soort meningen en standpunten enkel gevormd worden door mensen die in welvaart leven? Alle nadelen die men benoemt wegen niet op tegen de voordelen voor meer dan driekwart van de wereldbevolking. We hebben makkelijk praten in NL want de centrale organen zorgen er wel voor dat de voordelen onze kant op vallen, en de nadelen naar kant van de derdewereldlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Los van een inhoudelijke reactie, hoe kan het dat dit soort meningen en standpunten enkel gevormd worden door mensen die in welvaart leven? Alle nadelen die men benoemt wegen niet op tegen de voordelen voor meer dan driekwart van de wereldbevolking. We hebben makkelijk praten in NL want de centrale organen zorgen er wel voor dat de voordelen onze kant op vallen, en de nadelen naar kant van de derdewereldlanden.
Ik denk dat wij de standpunten van die driekwart van de wereldbevolking überhaupt niet kennen, omdat we er simpelweg niet naar luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Shoutout naar @fRiEtJeSaTe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
Wat is CHZ aan het doen?
Heeft dit te maken met de start van het EK? Is men zo kortzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:49
dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Maar Nederlanders zijn gemiddeld langer! HA.

Wat heb je aan die intelligentie als je niet boven de struiken kan kijken!
Toen ik 2 jaar geleden op Bejing Airport was viel ook dat flink tegen. Het was opvallend hoeveel lange Chinezen er rond liepen!

In het zuiden in de oudere generatie is wel wat kleiner over het algemeen. Over het gemiddelde kan ik geen uitspraak doen :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 19:35
dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Ho ho ho, dit gaat fout. Limburgers zijn geen Hollanders. (alles onder de rivier hoort er niet "echt" bij natuurlijk).
Dat zeg ik ook nergens? Dat is mijn hele punt. Alleen Noord & Zuid Holland vallen onder Holland.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:05
Richh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Even flink wat short posities innemen en FUD verspreiden. Lekker cashen, want toch geen toezicht of wat dan ook.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent gewoon voor of tegen Bitcoin. Zo simpel is het.

Laten we er geen discutabel en complex grijs gebied van maken die veel context bevat.

Mensen die geen Bitcoin hebben zijn gewoon racisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:34:
Wat is CHZ aan het doen?
Heeft dit te maken met de start van het EK? Is men zo kortzichtig?
Vroeg het me ook al af. Maar daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.

Moet ook zeggen dat ik er totaal niet mee bezig ben. 0,00 verwachting op resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dogtagz
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:45:
Je bent gewoon voor of tegen Bitcoin. Zo simpel is het.

Laten we er geen discutabel en complex grijs gebied van maken die veel context bevat.

Mensen die geen Bitcoin hebben zijn gewoon racisten.
Kunnen we die aan de lijst toevoegen? :P
1 BTC = 1 BTC
0 BTC = 1 Racist

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Darrell schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Moet ook zeggen dat ik er totaal niet mee bezig ben. 0,00 verwachting op resultaat.
Alle clubtokens zoals JUV, BAR, etc. stijgen ook. Wellicht omdat ze toch niet van champions league zijn uitgesloten vanwege dat super league verhaal, dat was vandaag bevestigd door de UEFA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:50:
[...]

1 BTC = 1 BTC
0 BTC = 1 Racist
Zet maar op een tegeltje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Even de bezem door het topic. Dit is absoluut niet de plaats voor discussies over het gemiddelde IQ van andere landen 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:04
Darrell schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Indien CHZ het betaalmiddel wordt voor online sportweddenschappen, merchandising, donaties, sponsering … dan heeft het zeker een goede doelgroep met alle sportclubs wereldwijd. Nu nog een tweetje van Elon en hij staat direct op 1 euro. Ja ik reken in euro. 🤡🌶🌶🌶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:44

flessuh

Set sail for fail!

Mods duidelijk.

Ik denk dat CHZ de stijging wel kan gebruiken gezien hoe de laatste maanden de prijs zich heeft ontwikkeld.
En dat voor een project dat iets gebruikt wordt

[ Voor 83% gewijzigd door flessuh op 11-06-2021 11:58 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
Monkeydancer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Even flink wat short posities innemen en FUD verspreiden. Lekker cashen, want toch geen toezicht of wat dan ook.
Ja precies, dat is toch ook wel degelijk een groot probleem? :P

Anyhow, uiteindelijk gaat het hierom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AUklRVE9qBFi5N_cBM9vmak-TI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U393T40lErHNE6NLKGTk1J0L.jpg?f=user_large

Het zou mij persoonlijk dan ook helemaal niks verbazen dat Satoshi mogelijk zelfs z'n eigen leven heeft beëindigd toen hij tot de conclusie kwam dat zelfs hij z'n eigen creatie nooit zou kunnen stoppen.

CPB (sowieso, wat heeft die er nou eigenlijk mee te maken?) kan veel willen, maar zelfs al zouden ze het 'verbieden' in wat voor vorm dan ook? Bitcoin kan niet stuk en zal in the end uiteindelijk toch weer opleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

[...]

1 BTC = 1 BTC
0 BTC = 1 Racist
Die vergelijking vindt mijn Excel niet leuk. Wat nu als ik 100 mensen ken zonder BTC? 0 BTC = 100 Racisten is dan ook waar, of de andere kant op 0 Racisten = 0 BTC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

1 BTC = 1 BTC
0 BTC = 1 Racist
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqwoMWHCdkiwcJOJM9Cl_KLTr-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcgQoNgJz8OEC9trxAAxFs7m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

mrb85 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Indien CHZ het betaalmiddel wordt voor online sportweddenschappen, merchandising, donaties, sponsering … dan heeft het zeker een goede doelgroep met alle sportclubs wereldwijd. Nu nog een tweetje van Elon en hij staat direct op 1 euro. Ja ik reken in euro. 🤡🌶🌶🌶
Mijn verwachting ging over de resultaten van het nl elftal :P

CHZ weet ik inhoudelijk niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
Niet doen. Zoveel zin in een kaassoufflé rond het middaguur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
.oisyn schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:53:
[modbreak]Even de bezem door het topic. Dit is absoluut niet de plaats voor discussies over het gemiddelde IQ van andere landen 8)7[/]
Top, thanks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

BootjeVaren schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Ik ga zo lekker de frituur aanzetten :P *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 22:17
eamelink schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Haha, het IMF is in paniek omdat El Salvador BTC adopteert? :D

_o-
Vanwege het juridische aspect ervan ja. El Salvador is nou eenmaal een VN erkend soeverein land. Andermans wettige betaalmiddel is veel lastiger te onderdrukken dan een of andere internet token.

Daarnaast kunnen er 'nog meer shit holes' volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 11-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BootjeVaren schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Gewoon doen. Je leeft maar 1x.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCr-fESxRV7GuxgxLdHxswqXZp0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5cN6S5HFiTkUCEdtJzvAc5Z0.jpg?f=user_large

Kijk dan, die goddelijke gesmolten roomzachte kaas die langzaam uit dat krokante en perfect gefrituurde jasje loopt... :9~

Krijg er spontaan honger van in mien vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-10 10:53
Misschien weer eens een groene dag vandaag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 20:49
Richh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Ja precies, dat is toch ook wel degelijk een groot probleem? :P

Anyhow, uiteindelijk gaat het hierom:

[Afbeelding]

Het zou mij persoonlijk dan ook helemaal niks verbazen dat Satoshi mogelijk zelfs z'n eigen leven heeft beëindigd toen hij tot de conclusie kwam dat zelfs hij z'n eigen creatie nooit zou kunnen stoppen.

CPB (sowieso, wat heeft die er nou eigenlijk mee te maken?) kan veel willen, maar zelfs al zouden ze het 'verbieden' in wat voor vorm dan ook? Bitcoin kan niet stuk en zal in the end uiteindelijk toch weer opleven.
Het CPB heeft er ook niets over te zeggen maar krijgt met deze uitspraken wel weer even kans om op de voorpagina’s van Tweakers, de Telegraaf, NU.nl enz. terecht te komen.
Je leest wel uit de reacties dat veel mensen het er duidelijk NIET mee eens zijn.
Er worden ook talloze argumenten genoemd die de uitspraak onderuit halen.
Ook zijn er meelopers die niets van crypto begrijpen en de bekende tulpenbollen, piramide spel, enz. beginnen te roeptoeteren gewoon omdat ze dat ergens gelezen hebben en denk dat het wel zo zal zijn.

Veel werk aan de winkel om mensen echt te gaan opvoeden hoewel ik mij afvraag of dit wel zin heeft.
Veel Tweakers hier begrijpen er immers ook nog weinig van.
Ik ben helemaal geen expert maar doe in ieder geval een poging om een beetje op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

Kijk dan, die goddelijke gesmolten roomzachte kaas die langzaam uit dat krokante en perfect gefrituurde jasje loopt... :9~

Gadver, was altijd wel gezellig toen ik nog "simpel" werk deed, met z'n allen bij de snackbar op vrijdagmiddag.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dogtagz
[...]

[Afbeelding]

Pak anders wat aardbeien van je hekkie :)

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:51
[...]

[Afbeelding]

Dacht na je "mien vreet" eens ff kijken waar Jaapio weg komt :+ maar niet in je profiel.
Maar veel interessanter, kwam per ongeluk bij je fotoalbum uit
_O- _O- _O-

lijkt wel of je stiekem een softporn-website runt voor Bitcoiners :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Waah schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Dacht na je "mien vreet" eens ff kijken waar Jaapio weg komt :+ maar niet in je profiel.
Maar veel interessanter, kwam per ongeluk bij je fotoalbum uit
_O- _O- _O-

lijkt wel of je stiekem een softporn-website runt voor Bitcoiners :D
Als ik de xxxsites nog had zoals toen ik 14 was, dan had ik nu 1000miljoen bitcoins.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
flessuh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:53:
Mods duidelijk.
Ik denk dat CHZ de stijging wel kan gebruiken gezien hoe de laatste maanden de prijs zich heeft ontwikkeld.
En dat voor een project dat iets gebruikt wordt
Dat ja. Real world use case is schijnbaar niets waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
HoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Het CPB heeft er ook niets over te zeggen maar krijgt met deze uitspraken wel weer even kans om op de voorpagina’s van Tweakers, de Telegraaf, NU.nl enz. terecht te komen.
Je leest wel uit de reacties dat veel mensen het er duidelijk NIET mee eens zijn.
Er worden ook talloze argumenten genoemd die de uitspraak onderuit halen.
Ook zijn er meelopers die niets van crypto begrijpen en de bekende tulpenbollen, piramide spel, enz. beginnen te roeptoeteren gewoon omdat ze dat ergens gelezen hebben en denk dat het wel zo zal zijn.

Veel werk aan de winkel om mensen echt te gaan opvoeden hoewel ik mij afvraag of dit wel zin heeft.
Veel Tweakers hier begrijpen er immers on nog weinig van.
Ik ben helemaal geen expert maar doe in ieder geval een poging om een beetje op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.
Het is bijna een kansloze missie. Ik ben toch wel even gedesillusioneerd. -O-
We vragen mensen iets wat complex is te begrijpen. Hopelijk nemen bedrijven het voortouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:53
krijg honger, ik zet de airfryer aan 👀

straks weer werken tot 23.00, pfff gelukkig laatste daggie

kom btc moon! ik wil stoppen met werken 🤗

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:21:
[...]

Het is bijna een kansloze missie. Ik ben toch wel even gedesillusioneerd. -O-
We vragen mensen iets wat complex is te begrijpen. Hopelijk nemen bedrijven het voortouw.
De timing van een dergelijk CPB bericht is ook opmerkelijk.
Waarom komt hij dit nu opeens melden?
Waarom niet een paar maanden geleden?
Het antwoord zal uitblijven maar vreemd is het wel.
Ik denk wel dat de invloed van banken steeds verder zal afnemen want hoe harder ze schreeuwen hoe meer mensen zich zullen gaan afvragen waarom ze dat doen.
Zo langzamerhand weten mensen wel dat ze door banken genaaid worden met een rente van nul procent op hun duur verdiende spaargeld.
Kreeg je een fatsoenlijke rente dan zouden mensen hun geld wel op de bank laten staan.
Die tijd is wel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
De G7 komt ook weer fysiek samen, daar zullen ze het ook wel even over crypto hebben denk ik.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

[i]
Jawel, ik ben het inhoudelijk op dit vlak wel met hem eens, maar flitshandelaars en pandjesbazen worden in dit land gefaciliteerd en zelfs gesubsidieerd, en bij huisjesmelkers hebben in een flink aantal gevallen de mensen die daar huren er echt onder te lijden. Onder crypto lijden alleen degenen die niet meedoen.
Dus als we 'elitegroepen die de rijk worden maar de samenleving' gaan aanpakken, zal ik vooraan staan om er aan mee te helpen. Maar als dat crypto al betreft, is het natuurlijk onlogisch om te roepen dat crypto maar verboden moet worden, maar huisjesmelkers en het grootkapitaal gewoon ons belastinggeld moeten blijven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Jawel, ik ben het inhoudelijk op dit vlak wel met hem eens, maar flitshandelaars en pandjesbazen worden in dit land gefaciliteerd en zelfs gesubsidieerd, en bij huisjesmelkers hebben in een flink aantal gevallen de mensen die daar huren er echt onder te lijden. Onder crypto lijden alleen degenen die niet meedoen.
Dus als we 'elitegroepen die de rijk worden maar de samenleving' gaan aanpakken, zal ik vooraan staan om er aan mee te helpen. Maar als dat crypto al betreft, is het natuurlijk onlogisch om te roepen dat crypto maar verboden moet worden, maar huisjesmelkers en het grootkapitaal gewoon ons belastinggeld moeten blijven krijgen.
Dat ben ik dan ook volledig met jou eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
HoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Ik denk wel dat de invloed van banken steeds verder zal afnemen want hoe harder ze schreeuwen hoe meer mensen zich zullen gaan afvragen waarom ze dat doen.
Zo langzamerhand weten mensen wel dat ze door banken genaaid worden met een rente van nul procent op hun duur verdiende spaargeld.
Kreeg je een fatsoenlijke rente dan zouden mensen hun geld wel op de bank laten staan.
Die tijd is wel geweest.
Mijn spaargeld bij de bank is sinds dit jaar allemaal weg in aandelen/indexen/fondsen/crypto... enkel een heel klein beetje in noodgeval. Heb de indruk in mijn vriendenkring dat dit ook meer het normale wordt door die negatieve rentes op de bank.
Als er % veel overschrijvingen gebeuren naar buitenlandse rekeningnummers beginnen ze misschien te zweten? :)
Althans dat hoop ik. Laat ze maar panikeren. Dat moedigt het enkel aan in mijn opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

HoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Deze man schrijft elke maand een column in het FD, dus op zich was het te verwachten. En verder is er een kabinetsformatie gaande, dus dit is het moment om je stokpaardjes in de krant te krijg in de hoop de juiste politicus het leest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ronald.42 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:34:
De G7 komt ook weer fysiek samen, daar zullen ze het ook wel even over crypto hebben denk ik.
Shitcoin portfolio's vergelijken met elkaar :+

Waaaat ben jij vol in doge gestapt! Waarom niet in Cummies of Safemoon?

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Deze man schrijft elke maand een column in het FD, dus op zich was het te verwachten. En verder is er een kabinetsformatie gaande, dus dit is het moment om je stokpaardjes in de krant te krijg in de hoop de juiste politicus het leest.
crypto positie elders :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:04
even afgezien van deze hele discussie, ik verwacht dat BTC op het punt staat uit te breken naar boven.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:41:
even afgezien van deze hele discussie, ik verwacht dat BTC op het punt staat uit te breken naar boven.
hmmm idd ja, de 37,5k is al paar x getest (5 min chart)

ALL-IN :+

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HoppyF
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Zijn er politici die enige kennis hebben van crypto dan? :?
Het FD is een lobby clubje van de banken en financiële wereld.
Groot WC eend gehalte dus.

Net als vele Nederlanders zit ik ook bij een bank.
Niet omdat het daar zo leuk is maar omdat je in feite weinig keuze hebt.
Aandelen en obligaties heb ik al jaren, daar handel ik niet mee dat staat braaf te wachten in een portefeuille.
Lange termijn dus.
Crypto is bij mij een miniem stukje, gewoon om ervan te leren maar ik zal niet aarzelen om dit in (kleine’ stappen te gaan vergroten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Kol Nedra schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:42:
[...]

hmmm idd ja, de 37,5k is al paar x getest (5 min chart)

ALL-IN :+
Dit vind ik altijd grappig :*)
De ene zegt paar keer getest en gaat bijna doorbreken.
De ander zegt paar keer rejected/resistance en zal naar beneden zakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Digitaal goud. Het enige verschil is de opslag. Met fysiek goud heb je macht en geld nodig om het te beveiligen. Dat zorgt voor de mogelijkheid om papier goud uit te geven dat niet gedekt is met fysiek goud.

Dat is het enige dat Bitcoin biedt tov goud en zilver. Geen fractional reserve banking. Geen manipulatie met ongedekt papier.

Het is een revolutie.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

HoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Zijn er politici die enige kennis hebben van crypto dan? :?
Goede vraag - buiten de Piratenpartij dan - ik zou het niet direct weten. Er is bij sommige ministries wel kennis over, maar de vraag is of die kennis genoeg invloed heeft op de regering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
[...]

[Afbeelding]

Net een kaaskroketje uit de muur gehaald als uitbreiding op mijn sober middagmaal. Ja, in België hebben we dat ondertussen ook. :+

Cheese is life, toch? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:53:
[...]

Goede vraag - buiten de Piratenpartij dan - ik zou het niet direct weten. Er is bij sommige ministries wel kennis over, maar de vraag is of die kennis genoeg invloed heeft op de regering.
Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat politieke partijen hier hun vingers aan gaan verbranden aan een crypto verbod. Ze voelen vast wel aan dat hier geen draagvlak voor te vinden is.
Daarbij wordt er ook naar andere landen gekeken, Nederland is immers geen eiland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
ArtPhil-Flower schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:47:
Digitaal goud. Het enige verschil is de opslag. Met fysiek goud heb je macht en geld nodig om het te beveiligen. Dat zorgt voor de mogelijkheid om papier goud uit te geven dat niet gedekt is met fysiek goud.

Dat is het enige dat Bitcoin biedt tov goud en zilver. Geen fractional reserve banking. Geen manipulatie met ongedekt papier.

Het is een revolutie.
Michael Saylor omschreef het mooi op btc2021: Welvarende mensen hebben niet de intrinsieke motivatie.

Vandaar dat je ziet dat iets als Bitcoin vanuit lagere klasses tractie krijgt. Het begint niet voor niets met een land als El Salvador: een etalage van de negatieve effecten van ons fiat systeem. Maar de vraag is of zoiets opgewassen is tegen de heersende macht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@HoppyF Als politici kennis hadden gehad van crypto dan was crypto nooit zo ver gekomen. Hoe meer kennis, hoe meer je dit CPB verhaal zult horen. Tegenstanders noemen energieverbruik, scaling en andere technische issues, volatiliteit, whatever, ik geloof dat die allemaal oplosbaar zijn, maar het hoofdpunt is imho dat de "macht" nooit een niet controleerbare munt zal toleren. Ze gaan het uit de koude dode handjes van het volk trekken als dat moet.

@ArtPhil-Flower Overheden of andere partijen kunnen diiik veel crypto inkopen, waarna ze papieren crypto gaan uitgeven ongedekt door echte (lol) crypto. Tadaaaaa.

Goud is in die zin ook onder controle van "het cartel" gekomen..

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
freshprince schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Mijn spaargeld bij de bank is sinds dit jaar allemaal weg in aandelen/indexen/fondsen/crypto... enkel een heel klein beetje in noodgeval. Heb de indruk in mijn vriendenkring dat dit ook meer het normale wordt door die negatieve rentes op de bank.
Als er % veel overschrijvingen gebeuren naar buitenlandse rekeningnummers beginnen ze misschien te zweten? :)
Althans dat hoop ik. Laat ze maar panikeren. Dat moedigt het enkel aan in mijn opzicht.
Zelf hou ik altijd een x% in cash en je hebt amper last van negatieve rentes, gewoon spreiden over verschillende banken, wel altijd even checken of ze onder het depositogarantiestelsel vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Zelf hou ik altijd een x% in cash en je hebt amper last van negatieve rentes, gewoon spreiden over verschillende banken, wel altijd even checken of ze onder het depositogarantiestelsel vallen.
Ik heb alles op 1 bank en ook geen last van negatieve rente. _O-

Ouwe rijke stinkerd dat je bent >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Michael Saylor omschreef het mooi op btc2021: Welvarende mensen hebben niet de intrinsieke motivatie.

Vandaar dat je ziet dat iets als Bitcoin vanuit lagere klasses tractie krijgt. Het begint niet voor niets met een land als El Salvador: een etalage van de negatieve effecten van ons fiat systeem. Maar de vraag is of zoiets opgewassen is tegen de heersende macht.
Die MS is gek met zulke uitspraken, welvarende mensen hoeven en willen geen grote risico's nemen.

Het gaat leuk worden als BTC zo blijft dippen en ze moeten daar straks de balans opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

HoppyF schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat politieke partijen hier hun vingers aan gaan verbranden aan een crypto verbod. Ze voelen vast wel aan dat hier geen draagvlak voor te vinden is.
Daarbij wordt er ook naar andere landen gekeken, Nederland is immers geen eiland.
Ja, de EU is op dit moment bezig met regulering, dus eigenlijk maakt het niet zo veel uit wat1 partij uit land x of y momenteel zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:59

Woohooo

Smilie, James Smilie

https://www.npostart.nl/POW_04817000 man man man lekker kortzichtig btc nieuws weer in 12uur journaal _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:00:

@ArtPhil-Flower Overheden of andere partijen kunnen diiik veel crypto inkopen, waarna ze papieren crypto gaan uitgeven ongedekt door echte (lol) crypto. Tadaaaaa.

Mwah als een cryptomunt volledig in handen valt van 1 partij dan komen er andere cryptomunten op. Die munten concurreren allemaal met elkaar. Nog los van het feit dat als iemand alles opkoopt, op een gegeven moment fiat compleet waardeloos wordt en niemand zijn bitcoin nog voor fiat inruilt.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb alles op 1 bank en ook geen last van negatieve rente. _O-

Ouwe rijke stinkerd dat je bent >:) :+
Jij bent rijker dan ik hoor, ik heb een hond en dan houdt het op, een leuk leven, vrouw en kids heb je veel meer aan, jammer dat je nog niet legaal kan kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:00:
@HoppyF Als politici kennis hadden gehad van crypto dan was crypto nooit zo ver gekomen. Hoe meer kennis, hoe meer je dit CPB verhaal zult horen. Tegenstanders noemen energieverbruik, scaling en andere technische issues, volatiliteit, whatever, ik geloof dat die allemaal oplosbaar zijn, maar het hoofdpunt is imho dat de "macht" nooit een niet controleerbare munt zal toleren. Ze gaan het uit de koude dode handjes van het volk trekken als dat moet.

Vertel me eens hoe ze dat gaan bewerkstelligen? Nodes staan verspreid over de wereld. Overal gelden er andere regels en wetten. Succes met het jagen van spoken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Slux schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Jij bent rijker dan ik hoor, ik heb een hond en dan houdt het op, een leuk leven, vrouw en kids heb je veel meer aan, jammer dat je nog niet legaal kan kopen :+
Kan je een gezinnetje niet leasen dan? Leasen is toch het nieuwe verdienmodel?
Woeps, even John de Mol bellen. ;)
Gogo BTC trouwens. *O*

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Kan je een gezinnetje niet leasen dan? Leasen is toch het nieuwe verdienmodel?
@Slux stuur me maar een PB dan bespreken we de mogelijkheden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Slux schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Stuur ff een PB dan handelen we daar verder :+

aangepast, Jaapio was me al voor :+

[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 11-06-2021 13:31 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
BootjeVaren schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Vertel me eens hoe ze dat gaan bewerkstelligen? Nodes staan verspreid over de wereld. Overal gelden er andere regels en wetten. Succes met het jagen van spoken. :p
Ze hoeven helemaal niks met de crypto zelf te doen lijkt me. Retail verbieden het te gebruiken, geen exchanges binnen de grenzen, banken transacties met buitenlands exchanges laten blokkeren, etc. Dan draai je al 90% van de interesse de nek om. Los van de types die sowieso netjes iets niet doen omdat het verboden is. En er geldt al een aangifteplicht voor de IB als vermogen dus daar zou je ook nog wat kunnen doen, etc. En als je dit met wat grote landen samen zou doen is het helemaal lekker. Verbieden crypto in euro om te zetten ofzo. Een beetje wat je in China al ziet. Escaleert het dan kunnen ze altijd nog de "terreur" sticker plakken. Overal waar het fiat raakt heb je als overheid controle, en dat willen ze zo houden.

Ik denk dat er een grote naïviteit heerst over de impact van "even een muntje starten", het raakt aan de monopolie van de overheid, van de macht, het is analoog aan zelf een eigen legertje opzetten. Alleen dat laatste snappen ze en dan zijn ze meteen wakker. Voor crypto is er een bewustwordingsproces bezig.

Door de overheid gereguleerde valuta zal desnoods met geweld worden afgedwongen. Ik zie juist dit onbegrensd optimisme over deze cryptomoontrein naar happyland als spokenjagen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Ze hoeven helemaal niks met de crypto zelf te doen lijkt me. Retail verbieden het te gebruiken, geen exchanges binnen de grenzen, banken transacties met buitenlands exchanges laten blokkeren, etc. Dan draai je al 90% van de interesse de nek om. Los van de types die sowieso netjes iets niet doen omdat het verboden is. En er geldt al een aangifteplicht voor de IB als vermogen dus daar zou je ook nog wat kunnen doen, etc. En als je dit met wat grote landen samen zou doen is het helemaal lekker. Verbieden crypto in euro om te zetten ofzo. Een beetje wat je in China al ziet. Escaleert het dan kunnen ze altijd nog de "terreur" sticker plakken. Overal waar het fiat raakt heb je als overheid controle, en dat willen ze zo houden.

Ik denk dat er een grote naïviteit heerst over de impact van "even een muntje starten", het raakt aan de monopolie van de overheid, van de macht, het is analoog aan zelf een eigen legertje opzetten. Alleen dat laatste snappen ze en dan zijn ze meteen wakker. Voor crypto is er een bewustwordingsproces bezig.

Door de overheid gereguleerde valuta zal desnoods met geweld worden afgedwongen. Ik zie juist dit onbegrensd optimisme over deze cryptomoontrein naar happyland als spokenjagen.
again, lukt je niet ivm grote partijen die erin zitten. Sowieso zijn er weer meer redenen waarom je dat niet zomaar even kan verbieden in een open en vrije democratie. Er zijn nu al aardig wat regels mbt crypto....die gaan we dan even omdraaien van de een op de andere dag?
Vergelijkingen met china lijken me niet heel realistisch, is volgens mij een net ff iets ander land als het aankomt op ff wat regels invoeren en de burgers zijn dan maar de lul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Welvarende/vermogende mensen hebben het helemaal nodig om een groot risico te nemen met hun vermogen. Mensen met weinig geld, zijn juist de mensen die grote risico's nemen en bijvoorbeeld die 100x nodig hebben om vermogen op te bouwen. Vaak in combinatie met de wens om dit op korte termijn te willen doen, en dit waarom het gros alleen maar vermogen verliest in crypto. Iemand die al vermogen heeft, heeft voldoende aan een gemiddeld 8% rendement op jaarbasis.

Daarnaast betwijfel ik of de inwoners van El Salvador uberhaupt beter worden van BTC. Het is vooral goed nieuws voor mensen die er op tijd inzaten. Maar tijd zal het ons leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:01:
[...]

again, lukt je niet ivm grote partijen die erin zitten. Sowieso zijn er weer meer redenen waarom je dat niet zomaar even kan verbieden in een open en vrije democratie. Er zijn nu al aardig wat regels mbt....die gaan we dan even omdraaien van de een op de andere dag?
Vergelijkingen met china lijken me niet heel realistisch, is volgens mij een net ff iets ander land als het aankomt op ff wat regels invoeren en de burgers zijn dan maar de lul.
Met de grote partijen hebben wij als NL al niks te maken lijkt me. Onze banken verbieden van en naar grote exchanges over te maken lijkt me niet zon probleem, retail verbieden met crypto te werken ook. Als er een bedreiging gevoeld wordt voor het financieële systeem dan is alles vloeibaar. En je hebt gelijk, dan zijn burgers de lul. Ik waardeer je optimisme maar het soort crypto wat het vervangen van bestaande valuta voor ogen heeft is een langzame "act of war"

specs

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-10 22:09
Je kunt mijns inziens als overheid niet eerst cryptovaluta als asset class zien er en al jaren belasting over heffen (box 3: vermogensrendement) en het vervolgens gaan blokkeren / verbieden. Dat is in eerste plaatst in strijd met het rechtszekerheidsbeginsel om over allerlei andere zaken nog niet te spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Oepsje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:15:
Je kunt mijns inziens als overheid niet eerst cryptovaluta als asset class zien er en al jaren belasting over heffen (box 3: vermogensrendement) en het vervolgens gaan blokkeren / verbieden. Dat is in eerste plaatst in strijd met het rechtszekerheidsbeginsel om over allerlei andere zaken nog niet te spreken.
^^ Wat mij betreft het enige juiste antwoord...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
exact. We zijn geen China hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Spot on!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dan gaan we allemaal ff meedoen :+

QFT!

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
Ngangatar schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Dan gaan we allemaal ff meedoen :+

QFT!
Oftewel, Oepsje, post dit even op de frontpage in de reacties, dan maken we je Spotlight. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 11-06-2021 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
[...]

WC eend, maar toch leuk leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dus de overheid, die zich keer op keer niet aan de wet houdt, gaat zich aan de wet houden in een situatie van zelbehoud / landsbelang / crisis? Dan hebben jullie meer vertouwen in de overheid dan ik :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Dus de overheid, die zich keer op keer niet aan de wet houdt, gaat zich aan de wet houden in een situatie van zelbehoud / landsbelang / crisis? Dan hebben jullie meer vertouwen in de overheid dan ik :p
Is al eerder gelukt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Wat een cirkelredenering. Again: Hoe denk je dat te realiseren? Iets willen reguleren is nog altijd een zeer groot verschil met effectief iets reguleren en op welke manier dat moet gebeuren. Er is niet zoiets als een wereldparlement oid. Het is al zo moeilijk om iets op nationaal niveau te beslissen, laat staan op internationaal niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Laatst online: 26-09 21:00
ArtPhil-Flower schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Mwah als een cryptomunt volledig in handen valt van 1 partij dan komen er andere cryptomunten op. Die munten concurreren allemaal met elkaar. Nog los van het feit dat als iemand alles opkoopt, op een gegeven moment fiat compleet waardeloos wordt en niemand zijn bitcoin nog voor fiat inruilt.
Geloof je nou zelf wat je schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-10 22:09
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Oftewel, Oepsje, post dit even op de frontpage in de reacties, dan maken we je Spotlight. d:)b
Haha geen idee hoe dat werkt, dus ga je gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Met de grote partijen hebben wij als NL al niks te maken lijkt me. Onze banken verbieden van en naar grote exchanges over te maken lijkt me niet zon probleem, retail verbieden met crypto te werken ook. Als er een bedreiging gevoeld wordt voor het financieële systeem dan is alles vloeibaar. En je hebt gelijk, dan zijn burgers de lul. Ik waardeer je optimisme maar het soort crypto wat het vervangen van bestaande valuta voor ogen heeft is een langzame "act of war"
En wat doe je dan met bv Revolut? Een soort van crypto "bank" die wel degelijk al in ettelijke Europese landen een bank licentie heeft? Zomaar opheffen? Reguleren kan nog maar verbieden acht ik vrij onmogelijk ja. Toch zeker hier in de EU.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Laatst online: 26-09 21:00
De overheid (mag ook meervoud) kan maar hoeft crypto ook helemaal niet te verbieden. Het enige wat ze hoeven te doen zijn barrières opwerpen. Dat kan allemaal binnen de kaders van de huidige wetgeving of bij aanpassing van de huidige wetgeving.

Het grote probleem is dat barrières opgeworpen in andere (vooral machtige) landen direct invloed hebben op het vertrouwen in crypto/BTC. En als mensen/partijen het minder vertrouwen dan zal men ook minder bereid zijn om meer dan de koers te betalen van dat moment.

Niet om het een of ander maar nog geen 2 maanden geleden was de koers bijna een keer zo hoog. Er is zoveel FUD neer gestrooid ZONDER wetgeving of verboden en de koers donderde al 50% in elkaar. Wat als er wel serieuze wetgevende aanpassingen er aan staan te komen in grote wereldeconomieën? Dan dondert het vertrouwen helemaal in elkaar zeker bij de late instappers.

Ik ben echt pro crypto.. leuke winst gepakt.. maar net voor de grote crash er helemaal uit gestapt.. en sindsdien nog niet overtuigd om er weer in stappen. Nu eerst maar even genieten van mijn crypto winst 😀 morgen ophalen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHlVwTf-JmGIXpA8ntmJFWh1mXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1qHvEOn3D6Z89bXcYB6nhDD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 12:05
Ricardovv schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:12:
De overheid (mag ook meervoud) kan maar hoeft crypto ook helemaal niet te verbieden. Het enige wat ze hoeven te doen zijn barrières opwerpen. Dat kan allemaal binnen de kaders van de huidige wetgeving of bij aanpassing van de huidige wetgeving.

Het grote probleem is dat barrières opgeworpen in andere (vooral machtige) landen direct invloed hebben op het vertrouwen in crypto/BTC. En als mensen/partijen het minder vertrouwen dan zal men ook minder bereid zijn om meer dan de koers te betalen van dat moment.

Niet om het een of ander maar nog geen 2 maanden geleden was de koers bijna een keer zo hoog. Er is zoveel FUD neer gestrooid ZONDER wetgeving of verboden en de koers donderde al 50% in elkaar. Wat als er wel serieuze wetgevende aanpassingen er aan staan te komen in grote wereldeconomieën? Dan dondert het vertrouwen helemaal in elkaar zeker bij de late instappers.

Ik ben echt pro crypto.. leuke winst gepakt.. maar net voor de grote crash er helemaal uit gestapt.. en sindsdien nog niet overtuigd om er weer in stappen. Nu eerst maar even genieten van mijn crypto winst 😀 morgen ophalen!
[Afbeelding]
Heerlijke moter, geniet er lekker van.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 08-10 20:19

[Afbeelding]
Mooi man _/-\o_
Ik kijk al uit naar de dag dat ik hier foto's van mijn Lambo kan showen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:02
Whoei!
Lambo's kopen met ZIL.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E3mk-ELXIA4dck9?format=jpg&name=medium

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

[Afbeelding]
* streamnl scant over de berichten.
Blablablabla crypto blablablabla overheid wellus/nietus

Motor!!! _/-\o_

Super gaaf man. Van harte gefeliciteerd. Je hebt goeie smaak d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 19:00

WhySoSerious

Be the change.

Niemand die het hier over het Nexo-dividend per muntje heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
WhySoSerious schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:42:
Niemand die het hier over het Nexo-dividend per muntje heeft?
Heb sinds vandaag Nexo toevallig, waarom zou je dividend krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Even een beetje FUD, George Soros is overleden aan een sterfgeval, bron Reddit.
Nu nog even wachten tot de eerste FUD artikelen over NL. en de crypto's verschijnen.
Zoals: Nederlanf gaat crypto's verbieden!!!! :z

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 11-06-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
RaptorXS schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:47:
Even een beetje FUD, George Soros is overleden aan een sterfgeval, bron Reddit.
Nu nog even wachten tot de eerste FUD artikelen over NL. en de crypto's verschijnen.
Zoals: Nederlanf gaat crypto's verbieden!!!! :z
wat maakt het uit dat hij overleden is?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:41
Overleden aan een sterfgeval? :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34
Da's niet vreemd toch? Sterfgevallen zijn hartstikke dodelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Onder een lijkwagen gekomen denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:41
Ray_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Da's niet vreemd toch? Sterfgevallen zijn hartstikke dodelijk.
Leven is ook dodelijk.
Pagina: 1 ... 178 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!