Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 177 ... 189 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 00:13
Firestorm schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:57:
[...]

En daarom is in taal het gebruik van leestekens wel een ding. 10%, daily compounding, of 10% daily, compounding is wel een verschil van ettelijke miljoenen per jaar. Wat mij betreft mag er wel wat meer aandacht aan besteed worden in plaats van aannemen dat mensen je toch wel begrijpen. Hetzelfde met de USD vs EUR koersen, kats verwarrend als je daar niet duidelijk in bent.
Sorry jongens, sorry! Moest rap geschreven worden op dat moment.

Nexo geeft mij 10% APY, daily compounding.
Dacht dat het wel duidelijk was.
Was het maar 10% daily. Dan was ik ondertussen miljonair. :P

Ik wilde gewoon zeggen. Als je maar een matige 7% haalt door in een index te beleggen (welke ook naar beneden kan gaan), kan je misschien overwegen om een deel op Nexo te zetten. Zo doe ik het momenteel.

Geen financieel advies! Want Nexo kan ook ineens ophouden te bestaan. Maar de kans is zeer klein want het moederbedrijf is een redelijk grote speler :)

Hopelijk nu uitgeklaard en kunnen we terug verder met de crypto chat

• Darrell
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Jaapio schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:45:
Lekker sentimentje hier :)

Bitcoin, 12 jaar oud en dik over de 30k dollars.

Ben benieuwd wat we over nog eens 12 jaar gaan zien 8)

Hodl!
Echt he. Begint haast spijt te krijgen dat ik aan crypto begonnen ben.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:14
BTCUSD zit trouwens weer mooi in de 'oude' driehoek (4hr BTCUSD Bybit):
Zou me niets verbazen dat die 'uitbraak' naar onder een fake-out was en BTC lekker stiekem alsnog naar boven knalt.
In vorige bullruns waren pullbacks van 30 - 40% redelijk gangbaar. Daar rekent iedereen dan op.
Nu zijn we ruim 50% naar onder gegaan vanaf ATH, en denkt iedereen: 'we zijn te ver, dus nieuwe bearmarket! We gaan naar -80%! Verkopen die rommel!'
Kan uiteraard.
Ome TP denkt van niet, dus vol erin rond ~32k.
Nou ja vol... Heb nog een beetje fiat rommel achter de hand voor evt. verdere dip.
Maar da's niet bijzonder veel meer.
Mocht het anders lopen dan wordt het weer een kwestie van geduld hebben. In 2018 dacht ik ook zoiets. Vol erin rond 6k, vervolgens 5 maand wachten op een uitbraak naar boven, gaat er ineene nog es 50% vanaf. Alts nog ietwat meer.
Weinig gelachen in die periode.
Maar het spelletje is nog lang niet over, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:33
freshprince schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:12:
[...]

7-8% :o
Mijn EUR op Nexo doet 10% daily compounding guarantueed *O*
Hoe kom je aan 10% ?

Stapel Nexo tokens gekocht om Platinum loyalty level te krijgen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:19
Nederland wil Crypto het liefst verbieden ipv accepteren! :O

https://www.ad.nl/economi...omunt-verbieden~acc406b8/

Schijnbaar hebben ze het al een keer geprobeerd: zonder succes overigens..
Omdat cryptomunten niet door een financiële instelling worden uitgegeven, is het nog te bezien of een verbod erop nationaal kan worden ingevoerd. Minister van Financiën Wopke Hoekstra wees daarom in 2018 een verbod op cryptomunten van de hand.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 21:17
Tweaker_84 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 05:38:

[...]
Benieuwd of ze dan de beurs ook gaan verbieden bij een crash die hoe dan ook wel zal komen.

Volgens mij heeft ie gewoon bij 60k gekocht en is ie nu teleurgesteld in bitcoin

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 00:03

[...]
Iemand die niet snapt dat je dan het internet moet afsluiten. Deze discussie was 2 jaar geleden al in Amerika gevoerd. De NL beleidsmakers etc lopen achter met de kennis over crypto

[Voor 12% gewijzigd door lighting_ op 11-06-2021 07:03]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 10:21

[...]
"Hasekamp rekent erop dat een verbod automatisch leidt tot waardedaling van cryptovaluta."

Want cocaïne is ook zo lekker goedkoop. Deze man heeft geen idee wat ie roept. Zal waarschijnlijk BTC op 64k hebben gekocht en is nu teleurgesteld.

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-06 07:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Sideshowbobbie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:06:
[...]

"Hasekamp rekent erop dat een verbod automatisch leidt tot waardedaling van cryptovaluta."

Want cocaïne is ook zo lekker goedkoop. Deze man heeft geen idee wat ie roept. Zal waarschijnlijk BTC op 64k hebben gekocht en is nu teleurgesteld.
Of deze man roept ook weer wat voor zijn eigen gewin ;)

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +6Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:02
Coinbase EARN beschikbaar voor AMP: https://www.coinbase.com/...20Tracking%20Link&irgwc=1
1 A collecteral token
2. Instant
3 AMP

• cihuacoatl
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-06 08:14
Echte FUD van Nederlandse bodem! Trump is er niks bij. :9B

EDIT: voordeel: opgeven belastingdienst ook niet meer nodig. VPN en Tor voor de rest.

[Voor 43% gewijzigd door cihuacoatl op 11-06-2021 07:56]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 5 5600X | XFX Merc 319 RX 6900 XT Ultra Gaming | VR: Oculus Quest 2

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23:03

knakworst

Get Dilberted!

lighting_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:00:
[...]

Iemand die niet snapt dat je dan het internet moet afsluiten. Deze discussie was 2 jaar geleden al in Amerika gevoerd. De NL beleidsmakers etc lopen achter met de kennis over crypto
Hij snapt dat vast heel goed. Mensen roepen dit soort dingen vanuit eigen belang. Dit is gewoon zorgen dat zijn short*100 op Binance Lambo wordt.

• CornermanNL
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:47
Decentraal is een moeilijk concept , altijd mooi als de gevestigde orde zich druk gaat maken toch ?

• lighting_
knakworst schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:00:
[...]

Hij snapt dat vast heel goed. Mensen roepen dit soort dingen vanuit eigen belang. Dit is gewoon zorgen dat zijn short*100 op Binance Lambo wordt.
Ik denk dat de beste man wereldwijd 0 invloed heeft met zijn mening op BTC.

• anti elppa
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:09

[...]
schreef het ook al in het andere topic, dit is niets nieuws. Dit soort bullshit van mensen die er niets van snappen komt elke bullrun langs.
Maar mocht het ooit toch zover gaan komen dan ben ik iig weg uit NL.......

• Sideshowbobbie
knakworst schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:00:
[...]

Ik gok dat zijn uitspraak precies 0 doet op de koers.

• anti elppa
lighting_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:07:
[...]

Ik denk dat de beste man wereldwijd 0 invloed heeft met zijn mening op BTC.
Idd merkt niemand wat van.

• Uhuruburu
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
lighting_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:00:
[...]

De Chinezen schijnt het aardig te lukken. Steeds meer crypto handel in het strafrecht. En zo 1,3 miljard potentiele kopers buitenspel. Gaat snel zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anti elppa
Uhuruburu schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:09:
[...]

De Chinezen schijnt het aardig te lukken. Steeds meer crypto handel in het strafrecht. En zo 1,3 miljard potentiele kopers buitenspel. Gaat snel zo.
en jij denkt dat? Die chinezen zitten nog gewoon vol gas in crypto hoor. Net als dat je er geen VPN mag hebben _O-

• Uhuruburu
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:10:
[...]

en jij denkt dat? Die chinezen zitten nog gewoon vol gas in crypto hoor. Net als dat je er geen VPN mag hebben _O-
Niet wanneer dat een enkeltje strafkamp oplevert.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
In princiepe moet het voor de massa oninteressant maken niet zo heel moeilijk zijn toch; je zet het op een terreurlijst whatever, blokeerd het overmaken van fiat zo veel mogelijk naar grote exchanges etc. Overal waar het fiat raakt kun je iets als overheid.

Decentraal geld raakt aan de kern van een van de controlemechanismen van de geweldsmonepolie (overheden) en die gaan dat met hand en tand verdedigen als dat nodig lijkt.

Roepen dat zo'n uitspraak gedaan wordt om direct persoonlijk belang is wat naïef imho.

specs

• anti elppa
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:12:
In princiepe moet het voor de massa oninteressant maken niet zo heel moeilijk zijn toch; je zet het op een terreurlijst whatever, blokeerd het overmaken van fiat zo veel mogelijk naar grote exchanges etc. Overal waar het fiat raakt kun je iets als overheid.

Decentraal geld raakt aan de kern van een van de controlemechanismen van de geweldsmonepolie (overheden) en die gaan dat met hand en tand verdedigen als dat nodig lijkt.

Roepen dat zo'n uitspraak gedaan wordt om direct persoonlijk belang is wat naïef imho.
ja dat gaat dus niet omdat er al teveel grote partijen in zitten. Je kan nu niet in 1x zo iets doen. Reken maar dat overheden voor de rechter gesleept worden.
Hadden ze het willen verbieden zonder al te veel shit, dan hadden ze dat in 2012 moeten doen. Nu gaat dat niet meer, en dat weten ze

• lighting_
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:12:

Zoals anti elppa verwoord. NL gaat niet bepalen waar ik mijn geld naar toe mag sturen Een exchange is geen terroristen organisatie. En als de rest van de wereld crypto steeds meer omarmt en je ermee kan afrekenen dan moet een handel land als NL wel mee.

[Voor 7% gewijzigd door lighting_ op 11-06-2021 08:19]

• twit
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:02

twit

Gentoo :9

Ik moet zeggen ik las het net toen ik wakker werd en idd een gevoel van ‘we lachen er maar om’ overheerst. Geloof niet dat deze man veel te zeggen heeft, vraag me af of dit soort dingen dan niet eerder EU dan NL regelgeving zouden moeten worden en het voelt eigenlijk vooral als een bevestiging van hoe groot en op de radar crypto inmiddels is:)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lighting_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 09:32
de beste meneer is gewoon zelf te laat ingestapt om echt te cashen en is daar heel zuur over nu

[Voor 10% gewijzigd door Remko.me op 11-06-2021 08:28]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02:32
het product heeft zelf immers geen intrinsieke waarde en ontleent zijn aantrekkingskracht alleen aan acceptatie door anderen.
In hoeverre verschilt dit met goud dan? Als we allemaal goud niet meer nodig hebben, en het behandelen als kernafval, dan verliest dit toch ook z'n waarde?

$ alias cd='rm -rf'

• freshprince
dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:37:
[...]

In hoeverre verschilt dit met goud dan? Als we allemaal goud niet meer nodig hebben, en het behandelen als kernafval, dan verliest dit toch ook z'n waarde?
Inderdaad. Een rechter kan daar dus makkelijker over oordelen.
Goud, zilver en zelfs iets als wol is verhandelbaar. Hoe is crypto dan verschillend :?

• dogtagz
freshprince schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:41:
[...]

Goud, zilver en zelfs iets als wol is verhandelbaar. Hoe is crypto dan verschillend :?
Ook omdat zij niet zien dat het een fysiek product is. Uiteindelijk zijn het een heleboel transistortjes waar een voltage op staat dat daadwerkelijk het product is :+

$ alias cd='rm -rf'

• rainier15
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:39
In hoeverre mag/kun je als Europees land een officiële buitenlandse valuta illegaal maken?
Aangezien bitcoin sinds kort een van de officiële valuta's van El Salvador is.

• maratropa
  • Niet online
dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Ik zie vooral goud niet practisch zijn in het vervangen van geld en daarom gaat daar ook minder dreiging van uit, los van dat overheden zelf al het meeste bezitten.

specs

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:51
freshprince schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:41:
[...]

Omdat Crypto niet meer is dan een aantal 1en en 0en , hoop gebakken lucht en goud , zilver e.d iets tastbaars is .

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 12-06 04:25
De man heeft wel lef, gsm nummer staat er ook bij. :X

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
rainier15 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:44:
In hoeverre mag/kun je als Europees land een officiële buitenlandse valuta illegaal maken?
Ik denk dat dat wel kan, maar dan zal het wel vanuit de EU georganiseerd moeten worden. Nederland kan als land weinig.

• anti elppa
rainier15 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:44:
kan niet, daarom heeft het imf gisteren al een bel afspraak gehad met de president van el salvador. Ik gok om hem van gedachten te laten veranderen. Het IMF is iig not amused :P

• dogtagz
Mr_Ripple schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Misschien komt de man met de boormachine weer even langs... maar nu om andere redenen.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pelox2002
[...]

Memes sturen!

• dogtagz

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anti elppa
[...]

ik zag het ja. Die leeft nog in een wereld dat internet niet bestaat volgens mij. 1 van de domste dingen die je kan doen, zeker onder zo'n artikel.

• JDx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:18

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:49:
[...]

ik zag het ja. Die leeft nog in een wereld dat internet niet bestaat volgens mij. 1 van de domste dingen die je kan doen, zeker onder zo'n artikel.
Hoezo mensen die bellen worden direct geregistreerd en gescreened :9

Dingen als Twitter enzo.

• maratropa
  • Niet online
Thnx voor de link.

Hier lees je eigenlijk al hoe de overheid er in staat of in zal staan. Geef de overheid wat tijd, ze zijn traag en digitaal ongeletterd.
Cryptovaluta zijn buiten het criminele circuit dus ongeschikt als rekeneenheid en betaalmiddel; het gebruik als waarde-opslag is gebaseerd op de hoop dat cryptomunten ooit écht geld zullen vervangen. Maar dat gaat dus niet gebeuren. Cryptomunten zijn in wezen geen geld en ook geen financieel product, maar een voorbeeld van wat Nobelprijswinnaar Robert Shiller een contagious narrative noemt: een besmettelijk verhaal waarin mensen geloven omdat andere mensen erin geloven. In plaats van de wet van Gresham geldt die van Newton: what goes up, must come down. Het uiteindelijke klappen van de cryptozeepbel is onvermijdelijk.
In bold is geen voorspelling of wishful thinking, maar beleid

specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freshprince
ramrodwillem schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:46:
[...]

Omdat Crypto niet meer is dan een aantal 1en en 0en , hoop gebakken lucht en goud , zilver e.d iets tastbaars is .
Sorry maar als je goud koopt op de beurs bezit je ook gewoon 1 en 0 in een soort van bewijsje.
Zeker als je kijkt naar brokers die fractional shares aanbieden. Dan moet die hele zooi ook verboden worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anti elppa
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Thnx voor de link.

Hier lees je eigenlijk al hoe de overheid er in staat of in zal staan. Geef de overheid wat tijd, ze zijn traag en digitaal ongeletterd.

[...]

In bold is geen voorspelling of wishful thinking, maar beleid
Ja prachtig dit. Maar nu el salvador het als valuta bestempeld heeft, kan zijn a4tje de prullenbak in

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 12-06 04:25
anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Ik moet dan altijd aan zo'n smerige WC langs de snelweg denken met van die vol gekraste deuren aan de binnenkant.
En altijd staat er wel iets tussen van; Voor pijpen bel 06.........

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

sOid

Doet ook maar wat.

ramrodwillem schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:46:
[...]

Het volledige internet (hell, de volledige digitale wereld) bestaat uiteindelijk uit 1en en 0en. Betekent niet dat het geen waarde heeft.

In het beginstadium van internet dachten ook veel mensen dat het nooit iets zou worden. Afgezien van de dotcom bubbel is het tegendeel bewezen. Mobiele telefoons is een ander voorbeeld (maar dan natuurlijk wel met een tastbare component). "Ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn" was een veel gehoord argument. Intussen zijn we er behoorlijk van afhankelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

sOid

Doet ook maar wat.

maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Thnx voor de link.

Lekker generaliserend bezig vriend. Ook bij overheden wordt er geëxperimenteerd met blockchaintechnologie en AI. Ook lekker om 'de overheid' over één kam te scheren.

Maar goed, eigenlijk moet ik gewoon niet reageren op dit soort onzinreacties.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20:59
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

We zitten gezien alle FUD in fase 3. :z

• Pelox2002
sOid schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:06:
[...]

Lekker generaliserend bezig vriend. Ook bij overheden wordt er geëxperimenteerd met blockchaintechnologie en AI. Ook lekker om 'de overheid' over één kam te scheren.

Maar goed, eigenlijk moet ik gewoon niet reageren op dit soort onzinreacties.
Maar dat de processen heel wat trager zijn binnen de overheid is wel een gegeven. Ik heb ervaring binnen en buiten de overheid dus mag het zeggen. :)

Wen Moon..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Ja prachtig dit. Maar nu el salvador het als valuta bestempeld heeft, kan zijn a4tje de prullenbak in
Uiteindelijk heeft "shithole" Salvador niks te willen, klein impotent staatje zonder eigen munt. Dat ze op bitcoin als betaalmiddel inzetten lijkt me eerder tegen dan voor adoptie spreken.

De kans dat overheden niet controleerbare munten toestaan lijkt me uiteindelijk 0; dit gaat niet om digitaal of analoog, crypto a of b, maar om macht, controle en geweld. Dat geven overheden nooit uit handen.

Er is hier veel cognietieve dissonatie, waarschijnlijk door resultaten uit het verleden ;) Wat jammer is, want het is wel interessant om te speculeren over de endgame.

@sOid idd, en waarom expirimenteren overheden met dit soort zaken? Voor controle. Alles verbieden, behalve de eigen digitale munt. Ik zeg niet dat crytpo geen toekomst heeft. Maar vooral een toekomst met de overheid aan de knoppen. :)

specs

• JDx

JDx

Ben ik ^

Apart dat bijv ADA alweer een prijs heeft waarop ik weken geleden zonder nadenken zou kopen.

[Voor 8% gewijzigd door JDx op 11-06-2021 09:16]

Dingen als Twitter enzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

sOid

Doet ook maar wat.

Pelox2002 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Maar dat de processen heel wat trager zijn binnen de overheid is wel een gegeven. Ik heb ervaring binnen en buiten de overheid dus mag het zeggen. :)
Oh dat geloof ik meteen. Maar er is ook een enorme hoeveelheid wetgeving waar overheden aan moeten voldoen (die soms nog tegenstrijdig is ook). Aanbestedingen zijn wel een aardig voorbeeld. Als commerciële partij mag je gewoon 100k voor een product of dienst betalen. Bij overheden moet dit allemaal via aanbestedingen, waardoor zo'n traject al snel een half jaar duurt.
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:10:

@sOid idd, en waarom expirimenteren overheden met dit soort zaken? Voor controle. Alles verbieden, behalve de eigen digitale munt. Ik zeg niet dat crytpo geen toekomst heeft. Maar vooral een toekomst met de overheid aan de knoppen. :)
Met crypto: wellicht. Dat zal de toekomst uitwijzen. Maar de achterliggende blockchaintechnologie gaat absoluut gebruikt worden in productieomgevingen. En bijvoorbeeld gemeente Amsterdam maakt al gebruik van een stukje AI in bepaalde software.

Ik ben trouwens 21 lessons for the 21st century aan het lezen. Sowieso een aanrader. Wat mij betreft wordt er door regulerende instanties, voor zover ik daar zicht op heb, nog veel te weinig nagedacht over de toekomst van automatisering, robotisering en AI. En de bijbehorende wet- en regelgeving.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Valar Morghulis
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15-06 12:07
Ik heb wat winst gepakt en mezelf een nieuwe racefiets cadeau gedaan (levering duurt nog even). Goed kunnen verdienen de afgelopen tijd, merk dat ik beter ben in dit soort tijden dan in de shitcoin casino periode (zal ook wel te maken hebben met voorzichtigheid).

Grootste plussen:
GRT
ETH
BTC HODL sinds 2017, verkocht op 60K en de dip in fiat gezeten. Vervolgens traden op de golfjes van de afgelopen weken.
Doge: wat meegelift op een aantal runnetjes

Minnen:
NEM: Geen idee waarom ik die kutcoin kocht. -2K wel een bak XYM gekregen die ik dan maar hold,
TLM: Ook 1 keer en nooit meer dat ik ga traden op een introductie. Lekker REKT gegaan, verlies genomen op -4,5K.

En te strakke stoplosses

Conclusie voor mij werkt het holden van ETH/BTC het beste en zorgt in ieder geval voor weinig stress en een kleine tijdsbesteding. Grootste uitdaging was toch wel de FOMO onderdrukken in de periode dat elke coin M00N ging.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pelox2002
Valar Morghulis schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:28:
Ik heb wat winst gepakt en mezelf een nieuwe racefiets cadeau gedaan (levering duurt nog even). Goed kunnen verdienen de afgelopen tijd, merk dat ik beter ben in dit soort tijden dan in de shitcoin casino periode (zal ook wel te maken hebben met voorzichtigheid).

Grootste plussen:
GRT
ETH
BTC HODL sinds 2017, verkocht op 60K en de dip in fiat gezeten. Vervolgens traden op de golfjes van de afgelopen weken.
Doge: wat meegelift op een aantal runnetjes

Minnen:
NEM: Geen idee waarom ik die kutcoin kocht. -2K wel een bak XYM gekregen die ik dan maar hold,
TLM: Ook 1 keer en nooit meer dat ik ga traden op een introductie. Lekker REKT gegaan, verlies genomen op -4,5K.

En te strakke stoplosses

Conclusie voor mij werkt het holden van ETH/BTC het beste en zorgt in ieder geval voor weinig stress en een kleine tijdsbesteding. Grootste uitdaging was toch wel de FOMO onderdrukken in de periode dat elke coin M00N ging.
Gefeliciteerd! Loon naar "werken" noem ik dat. Prima gedaan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:10
Nederland wil CPB mannetje wil Crypto het liefst verbieden ipv accepteren! :O
Overigens is het slechts een essay. Een essay is een beschouwende prozatekst of een artikel over een wetenschappelijk, cultureel of filosofisch onderwerp, waarin de schrijver zijn persoonlijke visie geeft op hedendaagse verschijnselen, problemen of ontwikkelingen.

"Maar dat is iets heel anders dan de huidige (private) cybervaluta. Die presteren op alle punten veel slechter dan het overheidsgeld." :')

Overigens zouden dit soort artikelen verboden moeten worden. Enige doel: marktmanipulatie. De burger is niet gebaat bij essays maar bij gedegen onderzoek, wat je mag verwachten van een onderzoeksinstituut. Als je weet dat ruim 700k Nederlanders in crypto zitten moet je verantwoord omgaan met hetgeen je publiceert.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:31

zwembroek

S.C.F.

Ik denk dat meneer Hasekamp de boot ergens heeft gemist of veel geld is kwijtgeraakt. Wat een doorgesnoven kop heeft die vent zeg.

PSN ID: Zwembroek

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

AFSCAHFFEEN DIWSE HANDEL KUTMUNTEN GOVDDVDEMMME

Zo ziet hij eruit.

Dingen als Twitter enzo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pelox2002
zwembroek schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:35:
Ik denk dat meneer Hasekamp de boot ergens heeft gemist of veel geld is kwijtgeraakt. Wat een doorgesnoven kop heeft die vent zeg.
[Afbeelding]
Dat komt omdat deze meneer waarschijnlijk een enorme bagholder van euro is en hij het nergens kan staken voor leuke percentages..

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:50
Het probleem met Bitcoin voor overheden is dat het concept en het netwerk publiek domein is en gebaseerd is op alles wat mis is met centrale banken. Een economie in BTC is namelijk een groot probleem voor fiat, want je kan in tegenstelling tot fiat geen BTC bijdrukken.

• JDx

JDx

Ben ik ^

merauder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:37:
Het probleem met Bitcoin voor overheden is dat het concept en het netwerk publiek domein is en gebaseerd is op alles wat mis is met centrale banken. Een economie in BTC is namelijk een groot probleem voor fiat, want je kan in tegenstelling tot fiat geen BTC bijdrukken.
En tegenwoordig staat de inhoud van je bankrekening al netjes in je belastingaangifte, die van je wallet niet.

Sowieso kan je overal geld hebben, Paypal, Steam, Crypto, AdSense, ben vast wel wat kwijt. Zelfs lootboxen.

[Voor 10% gewijzigd door JDx op 11-06-2021 09:41]

Dingen als Twitter enzo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• enomiss
Het zou mij niet verbazen als dit soort mannetjes gechanteerd worden door economic hit men om dit soort quick en dirty FUD teksten te publiceren onder hoge druk van IMF, ECB, FED, VS, etc... was te verwachten na El Salvador. Aangezien NL een toonbeeld slaafje van de VS is lopen wij natuurlijk voorop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-06 14:49

flessuh

Set sail for fail!

JDx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:39:
[...]

En tegenwoordig staat de inhoud van je bankrekening al netjes in je belastingaangifte, die van je wallet niet.

Sowieso kan je overal geld hebben, Paypal, Steam, Crypto, AdSense, ben vast wel wat kwijt. Zelfs lootboxen.
Crypto in je belastingaangifte krijgen zou niet een groot probleem zijn. Waller adres registreren en de belastingdienst inhaken op de chain om te lezen wat er staat of welke transacties zijn gedaan.
Echter werkt dat niet met de grote hoeveelheid crypto die er nu is. Zou niet bij te houden zijn.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:47

MicroWhale

The problem is choice

Pretentieus en tendentieus artikel om maar een paar termen uit zijn eigen vocabulaire te gebruiken.

Eerste zin:
‘Slecht geld verdringt goed geld.’
Mooi, dan is crypto het nieuwe slechte geld en fiat het oude. :w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enomiss
Om het niveau in NL te peilen check ik wel eens de nu.nl reacties. Even een paar gelezen en ben aangenaam verrast. Stemming komt overeen met hier. Langzaam wordt heel NL slimmer dan de overheid en de FUD?

[Voor 8% gewijzigd door enomiss op 11-06-2021 09:48]

• Bumpy_NL
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:16
JDx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Geef mij maar wallets die direct in de belastingaangifte staan. Scheelt een hoop in het gemak. Belastingontduiking en problemen die er voort kunnen vloeien zit ik niet op te wachten.

Transacties zijn privé wat mij betreft, maar de totale waarde in euro mag gewoon rechtstreeks op de belastingaangifte komen.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Bumpy_NL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Geef mij maar wallets die direct in de belastingaangifte staan. Scheelt een hoop in het gemak. Belastingontduiking en problemen die er voort kunnen vloeien zit ik niet op te wachten.

Transacties zijn privé wat mij betreft, maar de totale waarde in euro maar gewoon rechtstreeks op de belastingaangifte komen.
Dat kan blijkbaar niet, anders zouden ze dat wel doen toch?

Dingen als Twitter enzo.

• Pelox2002
JDx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:49:
[...]

"Belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker, maar dat doen we niet."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:45
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:48:
Om het niveau in NL te peilen check ik wel eens de nu.nl reacties. Even een paar gelezen en ben aangenaam verrast. Stemming komt overeen met hier. Langzaam wordt heel NL slimmer dan de overheid en de FUD?
Commentaar onder het tweakers artikel al gelezen?
Nerds met pcs die gigawatts aan stroom vreten kunnen op hun zolder crypto bijprinten, is niet eerlijk.
Dan kan beter de Europese bank euros bijdrukken 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:47

MicroWhale

The problem is choice

Nog ééntje dan uit dat artikel:
...het gebruiksgemak lijdt onder een gebrek aan acceptatie en de veiligheid wordt ondergraven door regelrechte zwendelpraktijken.
Ja, dat klopt. Dat zijn jullie eigen zwendepraktijken: Dit soort artikelen en weerstand tegen de acceptatie van crypto. Jullie ondergraven als 'establishment' zelf die munt omdat je in je broek schijt van angst dat het huidige monetaire systeem, dat jullie eigen macht in stand houdt, ingehaald zal worden door een decentraal virtueel muntje. Maar in plaats van te bedenken hoe je er goed gebruik van kan maken, maak je de fout dit soort artikelen te schrijven. Hieruit blijkt je angst, dat aangeeft dat crypto juist een beter alternatief is en juist geadopteerd zou moeten worden.

:w

• enomiss
Brontosaurus99 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Commentaar onder het tweakers artikel al gelezen?
Nerds met pcs die gigawatts aan stroom vreten kunnen op hun zolder crypto bijprinten, is niet eerlijk.
Dan kan beter de Europese bank euros bijdrukken 8)7
Tweakers is ook niet meer wat het was. Al eens die reclame's gehoord op de radio? Volgens mij moet je hier vooral zijn om een wasmachine uit te zoeken. Ik heb de laatste 10 jaar Tweakers volledig aan mij voorbij laten gaan en heb mij gericht op een stuk of 50 goede internationale sites (dichter bij de bron) met Feedly. Het enige wat mij heeft terug gebracht naar Tweakers was het bouwen van een nieuwe PC (pricewatch) en dit topic. _/-\o_ *O*

• Bumpy_NL
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:16
JDx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Er bestaat nu nog niets voor zover ik weet, maar technisch zou het niet heel moeilijk moeten zijn voor een welwillende gebruiker.

Voor de niet welwillende gebruiker kan het niet (zomaar).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enomiss
MicroWhale schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
Nog ééntje dan uit dat artikel:

[...]

Ja, dat klopt. Dat zijn jullie eigen zwendepraktijken: Dit soort artikelen en weerstand tegen de acceptatie van crypto. Jullie ondergraven als 'establishment' zelf die munt omdat je in je broek schijt van angst dat het huidige monetaire systeem, dat jullie eigen macht in stand houdt, ingehaald zal worden door een decentraal virtueel muntje. Maar in plaats van te bedenken hoe je er goed gebruik van kan maken, maak je de fout dit soort artikelen te schrijven. Hieruit blijkt je angst, dat aangeeft dat crypto juist een beter alternatief is en juist geadopteerd zou moeten worden.

:w
Stel je ook eens voor dat 'geld' uit de politieke discussie verdwijnt? Dan moeten ze daadwerkelijk gaan praten over de dingen die er toe doen. Dat wordt heel moeilijk voor ze...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Submerdious
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 00:02
Waar ik me het meeste aan stoor is dat je als primaire bank (bijvoorbeeld een ING) zelf geld mag creëren. Vervolgens leent ING deze uit aan mij om bijvoorbeeld een huis te kopen en krijg daar als beloning rente voor terug.

Platgeslagen 'verzint' ING geld, want zelf hebben ze het niet, en verdienen daar vervolgens aan.

Weet iemand hoe kan ik zelf een bank kan beginnen?

• hansvanochten
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:05
merauder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:37:
Er zitten ook wel voordelen aan "centraal beheerd" geld wat nog eens vergeten wordt.
Het feit dat je inkomen stabiel is, inflatie stabiel is en dat je inkomen hier ook deels aan is gekoppeld is best fijn voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anti elppa
maratropa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Uiteindelijk heeft "shithole" Salvador niks te willen, klein impotent staatje zonder eigen munt. Dat ze op bitcoin als betaalmiddel inzetten lijkt me eerder tegen dan voor adoptie spreken.

De kans dat overheden niet controleerbare munten toestaan lijkt me uiteindelijk 0; dit gaat niet om digitaal of analoog, crypto a of b, maar om macht, controle en geweld. Dat geven overheden nooit uit handen.

Er is hier veel cognietieve dissonatie, waarschijnlijk door resultaten uit het verleden ;) Wat jammer is, want het is wel interessant om te speculeren over de endgame.

Maakt niet uit of het klein, arm en een shithole is, het is nu een valuta daar, dat is waar het om gaat. Daar kan de wereld niet omheen. Daarom is het IMF nu in paniek

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:52

Jaapio

Endless stupidity

anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Maakt niet uit of het klein, arm en een shithole is, het is nu een valuta daar, dat is waar het om gaat. Daar kan de wereld niet omheen. Daarom is het IMF nu in paniek
1 El Salvador = 1 kernkop

DOGE wholecoiner for life. https://youtu.be/wptiW4bwDO8

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:22

eamelink

Droptikkels

anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:03:
Haha, het IMF is in paniek omdat El Salvador BTC adopteert? :D

_o-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15-06 11:57
eamelink schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:04:
[...]

_o-
Ze zijn in paniek om het precedent wat het zet voor de rest van de wereld. Laat maar komen!

• Joosie200
  • Niet online
het gebruiksgemak lijdt onder een gebrek aan acceptatie
Beetje kip/ei verhaal. Het gebruiksgemak is er al: je stuurt makkelijker in crypto X saldo over van the middle of nowhere in Afrika richting Noord Amerika. Dan dat je dat doet via fiat + bankoverboekingen. Daarbij als bedrijven crypto al beginnen te accepteren als betaalmiddel (zie thuisbezorgd, Paypal, Tesla kortstondig :+) breid het gemak zichzelf vanzelf uit.

Juridisch gezien is het geen giraal geld uitgegeven door een centrale instantie. Het is een ruilmiddel atm. Maar het kan heel gemakkelijk gangbaar geld worden als je dus wilt handelen met iemand uit El Salvador. Waardevast is het nog niet nee zolang het volatiele aspect de boventoon voert. Gezien je prijzen tot x sats nauwkeurig kunt berekenen kun je het zien als een wisselkoers. Die wisselt ook flink tussen dollar, euro, roebel en yen. Kraait geen haan naar.

Met de komst van de mobiele telefoon en internet had je ook zulke reacties. Waarom heb je het nodig, ik hoef niet continu bereikbaar te zijn en kan gewoon een brief sturen per post. Waarom moet dat elektronisch? Na de dot con bubble kwamen de gemaksfuncties vanzelf. En het is inmiddels niet meer weg te denken. Ga je met crypto ook krijgen.

Ik zie higher lows bij bitcoin. Terug naar de 38k babe :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enomiss
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Tweakers is ook niet meer wat het was. Al eens die reclame's gehoord op de radio? Volgens mij moet je hier vooral zijn om een wasmachine uit te zoeken. Ik heb de laatste 10 jaar Tweakers volledig aan mij voorbij laten gaan en heb mij gericht op een stuk of 50 goede internationale sites (dichter bij de bron) met Feedly. Het enige wat mij heeft terug gebracht naar Tweakers was het bouwen van een nieuwe PC (pricewatch) en dit topic. _/-\o_ *O*
Deze reactie op Tweaker. :O
D-e-n in 'nieuws: CPB-directeur: Nederland moet cryptovaluta snel verbieden'

Bijna alle reacties wat +3 krijgen op de frontpage... ;( |:(

[Voor 3% gewijzigd door enomiss op 11-06-2021 10:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Submerdious schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:59:

Over het algemeen via een bankvergunning en dat de centrale bank toezicht houdt. Dus veel plezier met de aanvraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anti elppa
eamelink schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:04:
[...]

_o-
ja dat zijn ze. veel mensen snappen hier nog steeds niet wat het inhoud dat een land het als een valuta bestempeld heeft.....zonder dit met het imf/ usa/ eu, ecb, fed enz te overleggen. Waarom denk je dat ze een spoed meeting willen met die president? omdat ze hem willen feliciteren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jaapio

Jaapio

Endless stupidity

World: 'We don't want dollars, we don't need dollars!'

'Merica: 'We have the most technical advanced army and we can nuke you if we want.'

World: 'Crap!'

'Merica is gewoon dat tokkie jongetje in de klas waarvan iedereen weet dat ie een zakmes bij zich heeft en daarom niet hem fucked.

Eigenlijk best een bizarre constructie, deze wereld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:50
Het gezegde is dan ook, wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

De ING en CPB hebben absoluut geen belang bij een brede acceptatie van crypto, terwijl iemand als CZ dit wel heeft.

Zelf geloof ik er heilig in dat grootbanken hun maatschappelijke relevantie gaan verliezen. Je ziet nu eigenlijk al dat bankkantoren verdwijnen, vol digitaal gaan waarbij ze ook al in een speelveld van Bunq en Revolut komen die in de basis dit zijn, en niet een transitie hoeven door te maken.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Jaapio schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:04:
[...]

1 El Salvador = 1 kernkop
Ik heb ooit een keer in de winkel gevraagd naar een El Oregano.

Dingen als Twitter enzo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Jaapio schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:16:
World: 'We don't want dollars, we don't need dollars!'

'Merica: 'We have the most technical advanced army and we can nuke you if we want.'

World: 'Crap!'

'Merica is gewoon dat tokkie jongetje in de klas waarvan iedereen weet dat ie een zakmes bij zich heeft en daarom niet hem fucked.

Eigenlijk best een bizarre constructie, deze wereld.
YouTube: AMERICA F*#K YEAH! MUSIC VIDEO - Team America World Police THEME SONG

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Pelox2002
merauder schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:20:
Het gezegde is dan ook, wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Crypto versie: Wiens bag men hodled, wiens coins men shilled.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaapio

Jaapio

Endless stupidity

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dogtagz
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Ja dit is jammer inderdaad. Sowieso dat puntensysteem slaat nergens op. Meestal als je een uiteenzetting waar de grammatica al klopt, dan blijf je bovenaan gepind. En het helpt als je relatief snel bent nadat het artikel gepost is.

Ik zie vaak reacties van mensen die ik nooit op dit forum zie(hoeft uiteraard ook niet, want dit is ook 90% onzin), maar overduidelijk weinig kennis hebben van crypto / blockchain technieken. Hetzelfde niveautje als die CPB-directeur zeg maar.

$ alias cd='rm -rf'

• Valar Morghulis
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15-06 12:07
anti elppa schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:14:
[...]

ja dat zijn ze. veel mensen snappen hier nog steeds niet wat het inhoud dat een land het als een valuta bestempeld heeft.....zonder dit met het imf/ usa/ eu, ecb, fed enz te overleggen. Waarom denk je dat ze een spoed meeting willen met die president? omdat ze hem willen feliciteren?
Indeed. Voor El Salvador een kans om minder onderhevig te zijn aan inflatie. En het kan een toestroom van kapitaal teweeg brengen. Wanneer dit slaagt gaan er andere landen volgen, grip van de USA op dit soort landen zal verzwakken.

[Voor 8% gewijzigd door Valar Morghulis op 11-06-2021 10:44]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 01:35

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Meestal als je een uiteenzetting waar de grammatica al klopt, dan blijf je bovenaan gepind.
Ik kan het waarderen dat je speciaal om dit uit te leggen je grammatica even achterwegen hebt gelaten!

• dogtagz
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Ik kan het waarderen dat je speciaal om dit uit te leggen je grammatica even achterwegen hebt gelaten!
Ja ik zag het nadat ik het postte, bizar 8)7 .

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Jaapio

Jaapio

Endless stupidity

• mrb85
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:44
Zo te zien is El Salvador ook al Chiliz aan het opkopen 😄

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dogtagz

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:47
Submerdious schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:59:
Waar ik me het meeste aan stoor is dat je als primaire bank (bijvoorbeeld een ING) zelf geld mag creëren. Vervolgens leent ING deze uit aan mij om bijvoorbeeld een huis te kopen en krijg daar als beloning rente voor terug.

Platgeslagen 'verzint' ING geld, want zelf hebben ze het niet, en verdienen daar vervolgens aan.

Dat kan in theorie, maar dan ben je wel even bezig. Bovendien is het een duur geintje. En dat houdt veel mensen tegen. Bovendien is het ook nog eens zo dat alles wat in principe eenvoudig is. In de financiele wereld graag ingewikkeld gemaakt wordt om zo alles en iedereen buiten de deur te houden.

En dan is er ook nog een controle mechanisme die op zijn minst wat achterloopt op de werkelijkheid.

• dogtagz
Leuk en aardig dat landen nu BTC willen gaan gebruiken, we hebben nu aardig wat goed nieuws gekregen.

When pump?

$ alias cd='rm -rf'

• Hadespuiter
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-06 12:35
Joosie200 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Beetje kip/ei verhaal. Het gebruiksgemak is er al: je stuurt makkelijker in crypto X saldo over van the middle of nowhere in Afrika richting Noord Amerika. Dan dat je dat doet via fiat + bankoverboekingen.
Tenzij * knip * een IQ van 70 hebt en een bitcoinadres in moet tikken, lol.
Dit is de grootste crime van heel bitcoin naast de bevestigingstijden, de adressen zijn extreem gecompliceerd.
Met de komst van de mobiele telefoon en internet had je ook zulke reacties. Waarom heb je het nodig
Verschil met nu - in de westerse wereld iig - is dat we al betalingsmogelijkheden hebben die honderd keer gebruiksvriendelijker en sneller zijn dan bitcoin.
Bitcoin is gewoon totaal ongeschikt voor de domme massa. Het begint al met de confirmation tijden van een half uur. Ga dat eens uitleggen aan je vader.

[Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2021 11:54]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-06 12:03
enomiss schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Het feit dat je -tot twee keer toe- op de man speelt ipv de inhoud sterkt je argument niet.
dogtagz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Ik zie vaak reacties van mensen die ik nooit op dit forum zie(hoeft uiteraard ook niet, want dit is ook 90% onzin), maar overduidelijk weinig kennis hebben van crypto / blockchain technieken. Hetzelfde niveautje als die CPB-directeur zeg maar.
Tsja, wellicht zegt dat ook iets over je eigen aanwezigheid; d-e-n hangt hier al zo'n 10 jaar langer rond dan jij en ik zie 'm regelmatig goede bijdragen leveren in AWM en PSL.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15-06 11:57
Hadespuiter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Tenzij * knip * een IQ van 70 hebt en een bitcoinadres in moet tikken, lol.
Dit is de grootste crime van heel bitcoin naast de bevestigingstijden, de adressen zijn extreem gecompliceerd.

[...]

Verschil met nu - in de westerse wereld iig - is dat we al betalingsmogelijkheden hebben die honderd keer gebruiksvriendelijker en sneller zijn dan bitcoin.
Bitcoin is gewoon totaal ongeschikt voor de domme massa. Het begint al met de confirmation tijden van een half uur.
Wel grappig dat je IQ koppelt aan de complexiteit van een adres. Ik denk niet dat in de huidige vorm het makkelijk te doen is voor iemand met een IQ van 70 of 150. Daar bestaat copy paste voor.

[Voor 2% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2021 11:54]

• roflexx
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:22
mrb85 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:53:
Zo te zien is El Salvador ook al Chiliz aan het opkopen 😄
Ik dacht even een grap maar wtf haha
Pagina: 1 ... 177 ... 189 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True