Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Verwijderd
Facts.knakworst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]
En dan wonen we in één van de mooiste landen van de wereld. Het is een lot uit de loterij om hier geboren te mogen zijn. En dat meen ik serieus.
veel te offtopic
[ Voor 167% gewijzigd door anandus op 26-05-2021 16:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
12% per jaar, maar ze betalen 2x per week uit.Firestorm schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:36:
[...]
12% per week? of lees ik je post nou scheef
Telkens een zeer klein stukje dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 26-05-2021 16:42 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Op een gegeven moment komt je vermogen er bij kijken, maar als je iedere maand 100 euro uit crypto weet te halen is dat vziw inderdaad onbelast.JDx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]
Dus in de bijstand kan je zoveel aan crypto verdienen als je wil?
Net als dat alleenstaande Tante Bep van 92 in haar afbetaalde woning van een miljoen en een inkomen uit AOW en een klein pensioen kent, gewoon zorgtoeslag ontvangt.
Tja.
Als je dit op grote schaal zou doen gaat de belastingdienst vanzelf eens vragen stellen. Waarschijnlijk druk je dit in een bedrijfje.Minen vind ik ook zo vaag, niet belast omdat het veel apparatuur en stroom kost, maar als je winst maakt wel, maar waarom zou je het anders doen? Sowieso is dat amper uit te rekenen, inkomsten verschillen per dag, reken je de zonnepanelen mee als kosten of niet, heb je een computer zelf gebouwd of laten doen...
En het cumuleert toch. Dus je bouwt 12% APY, maar wekelijkse uitkering. Kan geen formule daarop zo snel trekken wat het jaarlijks is, maar door cumulatie zal het feitelijk 13-14% werkelijk worden?Richh schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:42:
[...]
12% per jaar, maar ze betalen 2x per week uit.
Telkens een zeer klein stukje dus.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Nee in de bijstand mag je een max bedrag aan eigen vermogen hebben. Paar duizend euro. Je auto telt ook mee volgens mij, dus daar zit je al snel op. Op 1 jan moet je crypto opgeven als eigen vermogen dus dat telt gewoon mee. Misschien als je het slim speelt kun je 1 jaartje bijstand plus crypto combineren, maar als men je bankafschriften gaat controleren zullen ze vragen gaan stellen wat er naar Binance oid gaat.JDx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]
Dus in de bijstand kan je zoveel aan crypto verdienen als je wil?
Minen vind ik ook zo vaag, niet belast omdat het veel apparatuur en stroom kost, maar als je winst maakt wel, maar waarom zou je het anders doen? Sowieso is dat amper uit te rekenen, inkomsten verschillen per dag, reken je de zonnepanelen mee als kosten of niet, heb je een computer zelf gebouwd of laten doen...
https://opensea.io/seaart
Ja, ik wou dus eerst een poging doen 'dus dan is het 0,1% per uitbetaling' maar toen dacht ik: maar dat zou op een hoger percentage uitkomen in the endRickvN schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:46:
[...]
En het cumuleert toch. Dus je bouwt 12% APY, maar wekelijkse uitkering. Kan geen formule daarop zo snel trekken wat het jaarlijks is, maar door cumulatie zal het feitelijk 13-14% werkelijk worden?
Ik durf niet te zeggen of die 12% al rekening houdt met rente op rente of niet. Maar in the end is het in ieder geval meer dan gewoon hodlen
HODL!knakworst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]
En dan wonen we in één van de mooiste landen van de wereld. Het is een lot uit de loterij om hier geboren te mogen zijn. En dat meen ik serieus.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
En als je pech hebt mag je ook die bijstand terugbetalen omdat je die wel gekregen hebt in een periode waarin je er geen recht op had.enomiss schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:47:
[...]
Nee in de bijstand mag je een max bedrag aan eigen vermogen hebben. Paar duizend euro. Je auto telt ook mee volgens mij, dus daar zit je al snel op. Op 1 jan moet je crypto opgeven als eigen vermogen dus dat telt gewoon mee. Misschien als je het slim speelt kun je 1 jaartje bijstand plus crypto combineren, maar als men je bankafschriften gaat controleren zullen ze vragen gaan stellen wat er naar Binance oid gaat.
Hopen Op De Loterij?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Beetje late reply maar wel zo netjes om nog even te beantwoorden. Ik ben inderdaad voor de 60/40 gegaan ipv de 40/60 en heb die extra 20% niet in ETH of BTC gestopt maar in LINK na mij daar op ingelezen te hebben.Glenn Hoddle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:53:
[...]
Hangt er van af wat je wil, enige speculatie of veiligheid?
Zelf zou ik gaan voor Link, Solana en Cake momenteel als je er 3 moet toevoegen.
Tx voor de tip iig. Ik had hem al vaak voorbij zien komen maar nog geen aandacht aan besteed.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Goed dat je het zegt, moet ik ook nog gaan doen. Is starter verification bij Kraken genoeg om DOT en KSM naartoe te sturen en te staken? Volgens mij wel toch?Richh schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:28:
[...]
Ik krijg nu al 12% op KSM en DOT bij Kraken, en die betalen ze gewoon 2x per week uitno way dat ik die coins ga locken
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Simpel, er gaat veel naar Binance, maar er komt nooit wat terug want volledig rektenomiss schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:47:
[...]
Nee in de bijstand mag je een max bedrag aan eigen vermogen hebben. Paar duizend euro. Je auto telt ook mee volgens mij, dus daar zit je al snel op. Op 1 jan moet je crypto opgeven als eigen vermogen dus dat telt gewoon mee. Misschien als je het slim speelt kun je 1 jaartje bijstand plus crypto combineren, maar als men je bankafschriften gaat controleren zullen ze vragen gaan stellen wat er naar Binance oid gaat.
Verwijderd
Nope.JT schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:44:
@Verwijderd Ordertje nog geraakt?
Heb hem overigens op 37855 gezet, stukje onder de 1d MA7 van de huidige candle. Eens kijken of we die nog bereiken vandaag of vannacht.
Denk het niet, maar wie weet.
Ik ga voor x40 ditmaal. Dus raken we hem en zakt/wickt hij wat verder ben ik zo goed als instant liquidated
Maar als hij bounced kan het een leuke winst worden als ie de 40.5k weer gaat opzoeken.
Dit is overigens geen financieel advies, of überhaupt een strategie, maar overduidelijke zeer visieloze amateur omprutserij op bodemniveau.
Dus luister absoluut niet naar wat ik hier allemaal brabbel en trek je eigen plan.
Ik heb namelijk totaal geen idee wat ik aan het doen ben.
Ik heb een btc order op 32,5k staan, blijft daar lekker staanVerwijderd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:59:
[...]
Nope.
Heb hem overigens op 37855 gezet, stukje onder de 1d MA7 van de huidige candle. Eens kijken of we die nog bereiken vandaag of vannacht.
Denk het niet, maar wie weet.
Ik ga voor x40 ditmaal. Dus raken we hem en zakt/wickt hij wat verder ben ik zo goed als instant liquidated![]()
Maar als hij bounced kan het een leuke winst worden als ie de 40.5k weer gaat opzoeken.
Dit is overigens geen financieel advies, of überhaupt een strategie, maar overduidelijke zeer visieloze amateur omprutserij op bodemniveau.
Dus luister absoluut niet naar wat ik hier allemaal brabbel en trek je eigen plan.
Ik heb namelijk totaal geen idee wat ik aan het doen ben.
Ecodan warmtepomp
Repost.knakworst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]
Omdat het gewoon waar is. En tastbaar. I.t.t. crypto.
/f/image/qPAablyroIN7uy1xLyps5BXy.png?f=fotoalbum_large)
mijn gemiddelde inkoopprijs is 1.70 dus ik sta nog steeds in het rood maar toch, dit is hopelijk stoom voor de volgende leg ups
Maar nu nog even niet.Blaim schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:01:
De altcoin waar ik m'n eerste bag van heb gekocht heeft al de zoveelste mooie leg up te pakken. Heb deze door de twee grote dips van de afgelopen maanden geHODLt en ben er toch een beetje trots op dat ie 'm zo weet te herpakken. Gaat om OGN, die had via hun platform de Charlie Bit My Finger video verkocht als NFT en de vraag naar het platform en de tokens stijgt. Denk dat het volgende maand, als de NFT Marketplace van Binance live gaat het nog een keer mooi gaat stijgen. Denk dat alle NFTs op die prijsgolf nog even meesurfen.
[Afbeelding]mijn gemiddelde inkoopprijs is 1.70 dus ik sta nog steeds in het rood maar toch, dit is hopelijk stoom voor de volgende leg ups
![]()
Inderdaad, en dat ene procentje, die kan in 5M verdampen of terugkomen, hehe.Richh schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:50:
[...]
Ja, ik wou dus eerst een poging doen 'dus dan is het 0,1% per uitbetaling' maar toen dacht ik: maar dat zou op een hoger percentage uitkomen in the end
Ik durf niet te zeggen of die 12% al rekening houdt met rente op rente of niet. Maar in the end is het in ieder geval meer dan gewoon hodlen
Maar straks voor die parachain auctions, kan je gewoon heel 'simpel' via Kraken straks inschrijven in een aparte omgeving? Ben benieuwd hoe het gaat werken om je KSM er op in te zetten feitelijk.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Relatief nieuw met TA dus ben voorzichtig maar is dit niet de MA100?
Dat zal allemaal wel, maar op crypto betalen we 0% belasting. Vervelender kan ik het niet maken voor je, hier valt niks over te klagen. Je hoeft je trades niet bij te houden, je hoeft niks te betalen, je moet alleen even kijken wat je pf op 1 januari waard is.HoppyF schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:35:
[...]
Niks?![]()
Gratis belasting bestaat hier niet.
Je betaalt je gemiddeld blauw aan belastingen hier met een druk van zo’n 45%.
Dat noem ik geen koopje.
Om maar niet te zwijgen over brandstof accijnzen en BTW.
thanks even opzetten. hoe meer exposure, hoe beter. Burn it to the ground.Wackmack schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:10:
Nu op bnr over de scam van Boef, interessant item.
Nou, los van het feit dat Nederland wel fysiek steeds lelijker wordt en het ook elke dag een stukje onleefbaarder is, is het sowieso geen lot uit de loterij. Zo ben ik hier geboren omdat mijn ouders Nederlanders waren die hebben besloten dat ik in Nederland geboren zou worden. Daar komt geen lot of toeval bij kijken. Dat zou nog eens wat worden, als iedereen zomaar op een willekeurige plaats ter wereld geboren zou worden.knakworst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]
Haha daar zit best een aardige film in.Glenn Hoddle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:15:
[...]
Nou, los van het feit dat Nederland wel fysiek steeds lelijker wordt en het ook elke dag een stukje onleefbaarder is, is het sowieso geen lot uit de loterij. Zo ben ik hier geboren omdat mijn ouders Nederlanders waren die hebben besloten dat ik in Nederland geboren zou worden. Daar komt geen lot of toeval bij kijken. Dat zou nog eens wat worden, als iedereen zomaar op een willekeurige plaats ter wereld geboren zou worden.
[ Voor 4% gewijzigd door mannowlahn op 26-05-2021 17:17 ]
Sorry als het een hele domme vraag is
[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 26-05-2021 17:18 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik vind dit een gevaarlijke uitspraak, omdat het verkeerd geinterpreteerd kan worden. Simpel gezegd betaal je belasting over jouw vermogen wanneer het >50k is. Crypto valt hier ook onder. Val je inclusief crypto onder die grens, dan betaal je geen (vermogens)belasting.Glenn Hoddle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:11:
[...]
Dat zal allemaal wel, maar op crypto betalen we 0% belasting. Vervelender kan ik het niet maken voor je, hier valt niks over te klagen. Je hoeft je trades niet bij te houden, je hoeft niks te betalen, je moet alleen even kijken wat je pf op 1 januari waard is.
Zeker, met baby's die tegelijkertijd uit de baarmoeder en door een wormhole komen. En dan een dorp ergens in Finland waar per ongeluk alle placenta's uit het wormhole vliegen, maar dan vinden ze daar dan helemaal niet erg omdat ze in Finland allemaal enorm metal zijn.
Je ouders hadden ook in Angola kunnen wonen in een plaggenhut 😌Glenn Hoddle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:15:
[...]
Nou, los van het feit dat Nederland wel fysiek steeds lelijker wordt en het ook elke dag een stukje onleefbaarder is, is het sowieso geen lot uit de loterij. Zo ben ik hier geboren omdat mijn ouders Nederlanders waren die hebben besloten dat ik in Nederland geboren zou worden. Daar komt geen lot of toeval bij kijken. Dat zou nog eens wat worden, als iedereen zomaar op een willekeurige plaats ter wereld geboren zou worden.
Ja, dat klopt.anandus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:
Begrijp ik het goed dat je bij Nexo gewoon je coins neer kan zetten en je er automagisch rente op trekt?
Sorry als het een hele domme vraag is![]()
Wackmack schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:10:
Er bestaan wel degelijk beter gevulde orderboeken, maar het is afhankelijk van de order grootte, je situatie en je doel. Als er bijvoorbeeld niet genoeg sell orders staan tegenover een grote buy order, dan wordt er verder in het orderboek gekeken en meer betaald. Dus als jij een hoge sell order hebt staan en er komt toevallig een hoge buy order langs, dan kun je geluk hebben. Maar als jij die buyer bent, dan wil je niet dat dat gebeurt. Dus afhankelijk van wie je bent, koper of verkoper, en afhankelijk van je order grootte kunnen verschillende type orderboeken beter uitpakken.Ken. schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:22:
[...]
Wooow, ik snapte vanmiddag bijzonder weinig van je post, maar ik zie nu dankzij enomiss hierboven dat er helemaal geen 'beter gevulde onderbroeken' staat..
Ja, dat is dus technisch iets anders. Afijn, het is hier al vele malen door vele mensen uitgelegd. Blijkbaar is het te simpel of zo, want mensen lijken het echt niet te willen snappen: Crypto opgeven aan belasting [NL]Therapy777 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:19:
[...]
Ik vind dit een gevaarlijke uitspraak, omdat het verkeerd geinterpreteerd kan worden. Simpel gezegd betaal je belasting over jouw vermogen wanneer het >50k is. Crypto valt hier ook onder. Val je inclusief crypto onder die grens, dan betaal je geen (vermogens)belasting.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om die namen van die BN'ers steeds te lezen of te horen.Wackmack schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:10:
Dan zou ik wel RTL boulevard opzetten.
Ik zou zeggen genoeg erover gesproken in dit topic.
En kan deze kop ook verboden worden in dit topic?
[ Voor 16% gewijzigd door enomiss op 26-05-2021 17:30 ]
Hahaha, wat @Taro zegt is wel waar. Dus het geldt wel voor deze MicroWhale. De regel luidt: "Nooit met de informatie van nu terugkijken op beslissingen die je gemaakt hebt."
Hiermee zeg ik niet dat je niet mag leren van je beslissingen, maar probeer daarbij dan te evalueren met de informatie die je toen had en te kijken naar hoe e.e.a. is uitgespeeld in plaats van je te verlekkeren over wat 'had kunnen zijn'. Dat geldt zowel voor rijk rekenen als voor een beslissing als goed bestempelen omdat die toevallig goed heeft uitgepakt.
Je blind staren op die "voor altijd onvoltooid toekomende tijd" heeft totaal geen zin. Het is eerder een recept dat je rijp maakt voor het gesticht. Als ik die formule ga toepassen dan had ik al lang miljonair kunnen zijn en op de bahama's gezeten of zo. Totaal niet realistisch, want die beslissingen heb ik gemaakt met de (beperkte) informatie die ik toen had met de (beperkte) blik die ik toen op, in dit geval, crypto had. En wen er maar aan: die informatie en blik zijn altijd tè beperkt. Je neemt nooit een optimale beslissing. Dat kàn gewoon niet, tenzij je enorm veel geluk hebt en bijvoorbeeld op het ultieme moment (hoogtepunt) een 125x short zet. Dat gebeurt gewoon niet. En de mensen die het (op twitter) wel roepen zijn ruis. Als je daar jaloers van wordt of een "wil ik ook"-gedacht bij krijgt, moet je je geld gewoon niet in crypto stoppen. Zo werkt het niet.
Ook je assets verkopen TIJDENS een dip is om diezelfde reden niet slim. Dat had je voor de dip moeten doen.... maar ja, je wist niet zeker of ie kwam. Of TIJDENS een dikke groene kaars, of op een plateau na een forse stijging kopen... precies hetzelfde. Dat is allemaal handelen op gevoel en dat is ten zeerste af te raden.
Nota bene: Ik zeg niet dat het gemakkelijk is omdat af te leren, want ik heb er zelf ongeveer 2,5 jaar en een dikke bull + bear over gedaan... maar ik kan je vertellen dat het een stuk gemakkelijker is als je handelt op het vertrouwen dat de muntjes die je hebt, over meerdere cycles heen, een dikke winst gaan opleveren.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dank voor je uitleg, maar lees de woorden in bold uit mijn post nog eens hehe. Zodra ik zag dat er orderboeken stond, werd het verhaal al een stuk duidelijkerenomiss schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:20:
[...]
Er bestaan wel degelijk beter gevulde orderboeken, maar het is afhankelijk van de order grootte, je situatie en je doel. Als er bijvoorbeeld niet genoeg sell orders staan tegenover een grote buy order, dan wordt er verder in het orderboek gekeken en meer betaald. Dus als jij een hoge sell order hebt staan en er komt toevallig een hoge buy order langs, dan kun je geluk hebben. Maar als jij die buyer bent, dan wil je niet dat dat gebeurt. Dus afhankelijk van wie je bent, koper of verkoper, en afhankelijk van je order grootte kunnen verschillende type orderboeken beter uitpakken.
Ik heb hem ook, maar dan sinds 0,44. Had hem al willen verkopen op 2dlr, maar hij dondert het hardst naar beneden van alles. Hoop op extra mooie bounce omhoog!Blaim schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:01:
De altcoin waar ik m'n eerste bag van heb gekocht heeft al de zoveelste mooie leg up te pakken. Heb deze door de twee grote dips van de afgelopen maanden geHODLt en ben er toch een beetje trots op dat ie 'm zo weet te herpakken. Gaat om OGN, die had via hun platform de Charlie Bit My Finger video verkocht als NFT en de vraag naar het platform en de tokens stijgt. Denk dat het volgende maand, als de NFT Marketplace van Binance live gaat het nog een keer mooi gaat stijgen. Denk dat alle NFTs op die prijsgolf nog even meesurfen.
[Afbeelding]mijn gemiddelde inkoopprijs is 1.70 dus ik sta nog steeds in het rood maar toch, dit is hopelijk stoom voor de volgende leg ups
![]()
Gezien de lp van dergelijke coins gebaseerd is op BNB zou je ook nog een scenario kunnen krijgen dat BNB keihard onderuit gaat, en ook de initiële investeerders arm. Ik zou het hem bijna gunnen.mannowlahn schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:
Xposure Vasco rouw zegt dat er geen developers bekend zijn want dat is bij Bitcoin ook zo.Vasco zegt dat de code geaudit is maar nergens kan je dit terug vinden
. Ze willen ook scholen bouwen in afrika
![]()
, mijn god veeg mij op hoor. Dit wordt bitconnect van nederlandse bodem hoor. Scholen bouwen in afrika en doet het echt niet voor het geld.
Voordeel van BUSD: Geen fees als je limit orders gebruikt (Tijdelijke actie)BootjeVaren schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:08:
[...]
BUSD is nog beter als je Binance gebruikt. Je betaalt geen transactiekosten dacht ik? Anders moet je ofwel dure BNB gebruiken (korting op transactiekosten) of betaal je de volle pot aan fees als je geen BNB of BUSD gebruikt.@Taro zal dit wel kunnen bevestigen/ontkrachten.
Voordeel van USDT: Meer liquiditeit in de orderboeken, dus per trade krijg je meer waar voor je geld, moet je wel met wat grotere orders werken.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Polygon/matic zie ik veel voorbij komen. Als instapmoment natuurlijk al te laat. Wat heeft die een zieke run gemaakt. Januari stond nog op 0,04 en deze maand de 2.5d aangetikt.
Op de 4 uurs is hij er al een hele tijd onder, is hij pas net boven de MA 21 geweest. nog niet echt ruim boven de MA 50 geweest sinds 10 mei. Ik geloof niet dat dit echt een leidraad is.PilatuS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:55:
Best wel belangrijke support hier op deze MA. De vorige keer toen ie die verloor ging het hard.
[Afbeelding]
Ik snap wat je bedoelt, maar dat gaat niet altijd op.knakworst schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:
[...]
Mijn ouders zijn geboren in TR en ik hier, omdat zij besloten hadden te emigreren. In veel opzichten heb ik het ‘beter’ dan de gemiddelde Turk. Maar wat was gebeurd als ik in TR was opgegroeid? We zullen het nooit weten. Was ik (on)gelukkiger geweest?
Want tegelijkertijd ben ik al bijna 40 jaar de vreemde eend in de bijt in NL. Hoe ‘Nederlands’ je ook mag zijn, je hoort er nooit helemaal bij. Bij bijna elke kennismaking komt de vraag wel waar ik vandaan kom en de opmerking dat ik zo goed Nederlands spreek, alsook een hoop vragen waar ik nooit zin in heb, vooroordelen en meningen waar ik niet op zit te wachten…
Ik hou op zich wel van Nederland hoor, wil ook niet klagen, maar wel jouw opmerking nuanceren.
Maar ik ga mezelf ook niet Alex noemen en maak er me verder dus ook niet druk om, das war einmal.
Ik ben wel blij met Tweakers. Crypto verbroedert sowieso de hele wereld
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Ik vind dat orderboeken steeds in bold moeten worden geplaatst. Hoeveel keer dat Ik hier over goed of niet goed gevulde onderbroeken heb gelezenKen. schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:40:
[...]
Dank voor je uitleg, maar lees de woorden in bold uit mijn post nog eens hehe. Zodra ik zag dat er orderboeken stond, werd het verhaal al een stuk duidelijker
Kijk dan wordt het toch nog interessant in dit topic.Overgeef Dave schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:11:
[...]
Ik vind dat orderboeken steeds in bold moeten worden geplaatst. Hoeveel keer dat Ik hier over goed of niet goed gevulde onderbroeken heb gelezen
Dude, je hoort er gewoon bij. Bij jou valt je uiterlijk op en dat vinden mensen interessant. Bij een ander is het de grote neus waar elke week een opmerking over komt, of het 'blonde vrouwtje'.Ali Baba 1001 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:08:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar dat gaat niet altijd op.
Mijn ouders zijn geboren in TR en ik hier, omdat zij besloten hadden te emigreren. In veel opzichten heb ik het ‘beter’ dan de gemiddelde Turk. Maar wat was gebeurd als ik in TR was opgegroeid? We zullen het nooit weten. Was ik (on)gelukkiger geweest?
Want tegelijkertijd ben ik al bijna 40 jaar de vreemde eend in de bijt in NL. Hoe ‘Nederlands’ je ook mag zijn, je hoort er nooit helemaal bij. Bij bijna elke kennismaking komt de vraag wel waar ik vandaan kom en de opmerking dat ik zo goed Nederlands spreek, alsook een hoop vragen waar ik nooit zin in heb, vooroordelen en meningen waar ik niet op zit te wachten…
Ik hou op zich wel van Nederland hoor, wil ook niet klagen, maar wel jouw opmerking nuanceren.
Maar ik ga mezelf ook niet Alex noemen en maak er me verder dus ook niet druk om, das war einmal.
Crypto verbroedert, zo lijkt het wel. Ik ben één van de 'slachtoffers' van Mt.Gox en zit met duizenden mensen (ook mede-tweakers) in die rechtzaak waarbij we een deel van onze munten terug krijgen. Los van de ellende wel een leuke/bijzondere ervaring als groep mensen.
Vermogen(srendementheffing)
Mininginkomsten horen gewoon in box 1 thuis onder de noemer overige inkomsten. Gaat het om tientjes per week of is het meer voor de probeer, boeien niet opgeven zal geen problemen opleveren, is het serieus, dan zou je er eigenlijk minstens een eenmanszaak voor moeten opzetten. 'geld verdienen met hobby belasting' is een goede zoekterm om hier meer over te weten te komen hoe je er mee om kan gaan.
En professionele trading inkomsten zitten ook in box 1 of eventueel in je BV of andere soortgelijke oplossing. Over het algemeen moet je in Nederland echt fulltime traden en verder ook geen baan etc hebben wil de belastingdienst je trading als 'inkomsten uit arbeid/bedrijf' zien. In tegenstelling tot bijvoorbeeld in en verkoop van vastgoed, dan ben je al heel snel bedrijfsmatig bezig aldus de fiscus en kan je dat beter in een BV onderbrengen. Ben je echt serieus bezig met traden laat je dan voorlichten. Jaapio is gewoon casinotje aan het spelen uit boredom en voor de lulz. Taro bijv laat regelmatig goede calls zien maar heeft voor zover ik weet verder gewoon een baan etc. In beide gevallen kan ik me dus niet voorstellen dat dat niet gewoon een box 3 only is.
Welke op je van toepassing zijn dat kan je meestal zelf bedenken. De eerste is simpel, de tweede kan ingewikkelder zijn de derde is aardig lastig vooral omdat er geen duidelijke grens is wat professioneel precies zou inhouden. Sommige landen hanteren al 'zolang je een investering korter dan x tijd aan blijft houden is de winst belastbaar en als de investering minimaal x maanden blijft staan is enkel het vermogen belastbaar'. Weer andere landen belasten hoe dan ook gewoon het behaalde rendement. En weer andere landen belasten wel het betaalde rendement maar pas op moment van verkoop.
Hmm. Ik snap waar je op doelt @Ali Baba 1001. Vragen waar je geen zin in hebt, vooroordelen en dergelijke. Heel irritant, mensen zouden als ze zelf nadenken heel goed hun eigen vragen kunnen beantwoorden.Ali Baba 1001 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:08:
[...]
Ik kom dit als blanke autochtone Nederlander ook heel vaak tegen. Waarom? Ik ben ernstig slechthorend. Ik draag redelijk zichtbare oorapparaten. Draag ik deze niet, hoor ik ook gewoon simpelweg niets.
Ik ben daarom sociaal gezien iets anders dan de 'gewone' mens, en ook uiterlijk is het te zien omdat ik die dingen draag. Wordt doodgegooid met vragen erover, heel irritant.
Wat ik maar zeggen wil. Het heeft er geen zak mee te maken dat je buitenlands bent of eruitziet. Je bent anders. Het is denk ik Nederlands eigen om op die manier door interessante vragen erover te gaan stellen een soort van superieure eigenwaarde te bevestigen terwijl je vriendelijk en geïnteresseerd over komt..
Lekker offtopic, maar goed.
Om met dat laatste te beginnen, voordat ik hier zat sprak ik zelden iemand met een ander opleidingsniveau, of woonachtig in Twente of Zuid-Limburg - het verbreedt m'n wereld in elk geval.Ali Baba 1001 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:08:
[...]
En wat je matige ervaringen met Nederland betreft qua acceptatie, ik denk dat dit ook wel generatie- en locatiegebonden is. Daar heb jij trouwens niks aan, maar ik ken ook mensen die al 40 jaar in Limburg wonen (vanaf hun 3e ongeveer) maar in het dorp nog steeds 'die Hollanders' zijn. Terwijl bijvoorbeeld twintigers in de randstad echt niet aan hun allochtone leeftijdsgenoten zullen vragen waar ze nou eigenlijk vandaan komen. (Deels omdat twintigers in de randstad het Nederlands amper machtig zijn en vooral in plaatjes lijken te communiceren als volleerde identieitsloze globalisten) Maar goed, voor jou blijft het natuurlijk vervelend. En eigenlijk voor iedereen, want elke vorm van anders zijn wordt hier nou niet echt geaccepteerd, en we hebben niet eens een stad als Berlijn waar je heen kan gaan als je die bekrompenheid zat bent.
We zijn er weer op gebounced. Klein wickje er onder. De vorige 2 wicks waren ook vrijwel exact er op.malarkan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:03:
[...]
Op de 4 uurs is hij er al een hele tijd onder, is hij pas net boven de MA 21 geweest. nog niet echt ruim boven de MA 50 geweest sinds 10 mei. Ik geloof niet dat dit echt een leidraad is.
Tot je terug gaat naar de vorige keer toen ie die verloor. Er ging toen 20% van BTC af.DarkShadow schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:57:
is op de 30 min candle, niet zo belangrijk toch?
[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2021 18:31 ]
God morks in wysterious ways.
Glenn Hoddle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:26:
[...]
(Deels omdat twintigers in de randstad het Nederlands amper machtig zijn en vooral in plaatjes lijken te communiceren als volleerde identieitsloze globalisten)
Sorry, maar dit is echt een beetje overtrokken. Over mining heb je gelijk, maar de rest is vrijwel altijd box 3, dat gaat niet eens om of het tientjes zijn, maar of je iets anders doet dan speculeren op koerswinst. Zo lang je niks meer doet dan hopen dat je de markt goed inschat ben je niks verschuldigd. Hier is ook allang jurisprudentie over - met dank aan een druiloor die probeerde zijn verliezen met aandelenhandel af te trekken door ze naar box 1 te verplaatsen: kon niet, hij had immers geen buitengewone mogelijkheden de markt te beïnvloeden en ook geen voorkennis - waarmee de rechter de lat voor box 1 meteen erg hoog legde. Enige optie die ik qua crypto kan bedenken is dus dat je bij een bepaalde munt zo'n enorme whale bent dat je zelf aan koersmanipulatie kan doen, dan kan het wel eens naar box 1. En je ziet het inderdaad goed dat een baan ernaast eigenlijk ook per definitie box 3. Afijn, deze discussie hoort hier: Crypto opgeven aan belasting [NL]TWeaKLeGeND schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:23:
Heren, je betaald over crypto op 3 manieren belasting:
Vermogen(srendementheffing)
Mininginkomsten horen gewoon in box 1 thuis onder de noemer overige inkomsten. Gaat het om tientjes per week of is het meer voor de probeer, boeien niet opgeven zal geen problemen opleveren, is het serieus, dan zou je er eigenlijk minstens een eenmanszaak voor moeten opzetten. 'geld verdienen met hobby belasting' is een goede zoekterm om hier meer over te weten te komen hoe je er mee om kan gaan.
En professionele trading inkomsten zitten ook in box 1 of eventueel in je BV of andere soortgelijke oplossing. Over het algemeen moet je in Nederland echt fulltime traden en verder ook geen baan etc hebben wil de belastingdienst je trading als 'inkomsten uit arbeid/bedrijf' zien. In tegenstelling tot bijvoorbeeld in en verkoop van vastgoed, dan ben je al heel snel bedrijfsmatig bezig aldus de fiscus en kan je dat beter in een BV onderbrengen. Ben je echt serieus bezig met traden laat je dan voorlichten. Jaapio is gewoon casinotje aan het spelen uit boredom en voor de lulz. Taro bijv laat regelmatig goede calls zien maar heeft voor zover ik weet verder gewoon een baan etc. In beide gevallen kan ik me dus niet voorstellen dat dat niet gewoon een box 3 only is.
Welke op je van toepassing zijn dat kan je meestal zelf bedenken. De eerste is simpel, de tweede kan ingewikkelder zijn de derde is aardig lastig vooral omdat er geen duidelijke grens is wat professioneel precies zou inhouden. Sommige landen hanteren al 'zolang je een investering korter dan x tijd aan blijft houden is de winst belastbaar en als de investering minimaal x maanden blijft staan is enkel het vermogen belastbaar'. Weer andere landen belasten hoe dan ook gewoon het behaalde rendement. En weer andere landen belasten wel het betaalde rendement maar pas op moment van verkoop.
Edit: inhoudelijk zijn we het best eens, alleen die 'je betaalt op 3 manieren belasting' is nogal verwarrend. Je betaalt namelijk in 99% van de gevallen helemaal geen belasting.
Als ik in die dorpjes rond loop zit de hand al op 112 en de buurt wacht app
Geen idee, maar je wil volgens mij sowieso 1 trede hoger als je ooit weer terug naar je rekening wiltJT schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:55:
[...]
Goed dat je het zegt, moet ik ook nog gaan doen. Is starter verification bij Kraken genoeg om DOT en KSM naartoe te sturen en te staken? Volgens mij wel toch?
En Kraken is imho wel een betrouwbare partij.
Feitelijk zeg je niks anders dan wat ik zeiGlenn Hoddle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Sorry, maar dit is echt een beetje overtrokken. Over mining heb je gelijk, maar de rest is vrijwel altijd box 3, dat gaat niet eens om of het tientjes zijn, maar of je iets anders doet dan speculeren op koerswinst. Zo lang je niks meer doet dan hopen dat je de markt goed inschat ben je niks verschuldigd. Hier is ook allang jurisprudentie over - met dank aan een druiloor die probeerde zijn verliezen met aandelenhandel af te trekken door ze naar box 1 te verplaatsen: kon niet, hij had immers geen buitengewone mogelijkheden de markt te beïnvloeden en ook geen voorkennis - waarmee de rechter de lat voor box 1 meteen erg hoog legde. Enige optie die ik qua crypto kan bedenken is dus dat je bij een bepaalde munt zo'n enorme whale bent dat je zelf aan koersmanipulatie kan doen, dan kan het wel eens naar box 1. En je ziet het inderdaad goed dat een baan ernaast eigenlijk ook per definitie box 3. Afijn, deze discussie hoort hier: Crypto opgeven aan belasting [NL]
Edit: inhoudelijk zijn we het best eens, alleen die 'je betaalt op 3 manieren belasting' is nogal verwarrend. Je betaalt namelijk in 99% van de gevallen helemaal geen belasting.
Ja, daar kwam ik gedurende het posten ook achter.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:39:
[...]
Feitelijk zeg je niks anders dan wat ik zei
Weinig memes de laatste pagina's idd.Glenn Hoddle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:26:
(Deels omdat twintigers in de randstad het Nederlands amper machtig zijn en vooral in plaatjes lijken te communiceren als volleerde identieitsloze globalisten)
Daarom stoploss 😊. Daarna weer lekker inkopen. Gelukkig niet zulke swings als vorige week. Op één dag ruim 60% verlies. Moest drie keer bijkopen om uiteindelijk wat winst te maken.JDx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:01:
Echt de complete stijging van de hele nacht en dag in een uur weer rekt
Lol. Zo werkt het systeem niet. Anders zou iedere beurshandelaar ook geen box 1 of bedrijf kunnen zijn. Koersmanipulatie is sowieso verboden. In jouw redenering/verhaal zouden dus personen alleen in box 1 zitten als ze een verboden manier van beurshandel doen 🤡Glenn Hoddle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Sorry, maar dit is echt een beetje overtrokken. Over mining heb je gelijk, maar de rest is vrijwel altijd box 3, dat gaat niet eens om of het tientjes zijn, maar of je iets anders doet dan speculeren op koerswinst. Zo lang je niks meer doet dan hopen dat je de markt goed inschat ben je niks verschuldigd. Hier is ook allang jurisprudentie over - met dank aan een druiloor die probeerde zijn verliezen met aandelenhandel af te trekken door ze naar box 1 te verplaatsen: kon niet, hij had immers geen buitengewone mogelijkheden de markt te beïnvloeden en ook geen voorkennis - waarmee de rechter de lat voor box 1 meteen erg hoog legde. Enige optie die ik qua crypto kan bedenken is dus dat je bij een bepaalde munt zo'n enorme whale bent dat je zelf aan koersmanipulatie kan doen, dan kan het wel eens naar box 1. En je ziet het inderdaad goed dat een baan ernaast eigenlijk ook per definitie box 3. Afijn, deze discussie hoort hier: Crypto opgeven aan belasting [NL]
KOM OP DAN
1.7050 trigger gezetPilatuS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Precies. Je kan wel 1.58 doen, maar dat maakt de kans op overgeslagen worden groter. Met 1.6 is de kans heel groot dat ie niet wordt uitgevoerd.
1.7 verkocht
Dus best veel geluk gehad, als ik jou zo lees? Goed puntje voor de volgende keer.
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Allochtoon? Dat is onze Willem en zijn vrouw en de eerstvolgende troonopvolgers toch?
Tegenwoordig half NL toch? Weet eigenlijk niet bij mezelf, vader wel uit buitenland, maar Indonesië is weer anders ofzo.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:55:
[...]
Allochtoon? Dat is onze Willem en zijn vrouw en de eerstvolgende troonopvolgers toch?toppers
Paars?StevenzeN schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:54:
Het maakt mij ook geen fuck uit waar iemand vandaan komt, al zijn ze paars..
KOM OP DAN
Smurfen zijn blauw he?
En blauw is belangrijk in crypto.
Blauw logo is to the sky, vanuit daar door naar de maan.
Kom op dan LINK, ANKR, ADA, LTC, etc…
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Als er genoeg in het orderboek staat wanneer de stop af gaat is het geen probleem. Staat er niet genoeg dan wordt de limit order die gemaakt werd door de stop niet uitgevoerd. Dan verkoop je pas als de prijs weer bij je limit kont. Komt de prijs daar niet blijf je met je coins zitten. Een verschil tussen stop en limit van een paar procent is aan te raden. Al zet je de limit op 10 cent bij een 1.7 stop, dan krijg je alsnog de beste prijs van de rond de 1.7.Wackmack schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:54:
[...]
1.7050 trigger gezet
1.7 verkocht
Dus best veel geluk gehad, als ik jou zo lees? Goed puntje voor de volgende keer.
Yep! Maar 128000 voor mij. Oftewel jammerHamscho schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:56:
Nog mensen straks in de sale waiting room for Centrifuge - coinlist?
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
k byeee
Alleen voor futures. Zit in het dropdown menu waar normaal Market / Limit staat. Spot heeft geen Trailing Stop, alleen OCO.Ugchel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:55:
Is het in de Binance app (voor iPhone) mogelijk om een trailing stop order te maken? Volgens de website kan het wel maar ik kijk er in de app overheen (of het kan alleen via de site ofzo?)
Kijken hoeveelste je in de queue bent... en dan waarschijnlijk weer snel mn nest in.
Maar goed... wat was het ook alweer...
Niet geschoten is altijd mis
Groot symposium bij Hyperledger in juni (70k volgers op Twitter) en op de shortlist bij Deloite voor most disruptive dinges voor 2021.
Inderdaad...rapenbende dit. Ik wil mijn LONG optie onderhand eens cashen.jorwas schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:12:
BTC loopt het feestje toch weer te verpesten... Wordt het toch nog een keer 30k?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Zien morgen wel weer verder.
Maar het maakt je wel uit waar iemand in zn vrije tijd aan likt?StevenzeN schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:54:
Het maakt mij ook geen fuck uit waar iemand vandaan komt, al zijn ze paars..
KOM OP DAN
Alle proemn in n drek
Hier is komende nachten de supermaan het beste te zien
25 mei 2021, 11:25
Morgen is het volle maan en is het ook een supermaan. Dit betekent dat de maan groter is dan normaal en meer licht weerspiegeld. In andere delen van de wereld is bovendien sprake van een maansverduistering en dit levert een superbloedmaan op. De superbloedmaan is bij ons niet te zien, maar de supermaan is komende twee nachten zichtbaar tijdens opklaringen.
Net zo weinig.Bierkameel schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:18:
[...]
[...]
Maar het maakt je wel uit waar iemand in zn vrije tijd aan likt?
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/ph9MrkYVJnyXFqqgBIKPu6tF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DoCOxaNuTTbQtICzDnRDtQn2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XmxNqBr9hVE31rascUC7haYy.jpg?f=fotoalbum_large)