Dat je die niet herkent en die anderen wel, dat geeft een een sterk beeld van MikeyMan met Mouse in zijn handen.
Bedankt.
ping 127.212.23.124
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat je die niet herkent en die anderen wel, dat geeft een een sterk beeld van MikeyMan met Mouse in zijn handen.
ping 127.212.23.124
"When you grow up your heart dies"
Schumacher als een teamplayer omschrijvensiggy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:08:
[...]
Lewis maakt het wel erg makkelijk vaak. Plus er zijn redelijk wat voorbeelden dat de FIA en stewards de schijn van hebben om Lewis als een speciaal geval te zien en redenen te zoeken om tegen de regels in geen penalties uit te delen. Daarnaast lijkt Lewis een narcistische zeikerd te zijn en elke race is er wel weer wat. M Schumacher was echt een teamplayer. You win together, you loose together. Als Lewis dan letterlijk na de race zegt 'ik hoef niks te leren en het team was fout', tsja, dan geef je alleen maar voer aan dat Lewis een diva is. En niet veel mensen vinden een diva een 'likeable character'.
Voor zover ik mij herinner, heeft hij één keer dergelijke uitspraak gedaan. Kan verkeerd zijn maar dat is toch hetgeen ik mij herinner. En dat was toevallig met de GP van Monaco. En hij sprak niet over "geen honger" maar de honger die anders is door de manier van opvoeden. Als je die quote wil onthouden, onthou dan de rest ookHij heeft het in het verleden vaak wel gehad over rijke jongens die alles hebben gekregen en dat die geen 'honger' hebben zoals bij Rosberg,
Klinkt toch meer als spreken over zijn eigen motivatieI want to be the hungriest guy in the cockpit from all 22 of us - even if every driver has to believe that he's the hungriest - because if I were to come here believing that Nico is hungrier than me then I might as well go home.
"To win the world championship, you need to be the hungriest
Ga je er nu serieus iemand op afrekenen dat hij mensen heeft gehad die in hem geloofden en ieder spaarcentje investeerdenmaar tegelijkertijd heeft hij alleen maar vaderfiguren gehad in zijn leven die werkelijk alles voor hem gedaan hebben. Denk niet dat er veel vaders zijn die elke gespaarde cent in de hobby van zijn zoon stoppen. Gewoon niet echt de beste opvoeding gehad
Dus je denkt echt dat ze punten bij de constructeurs gaan opgeven om Hamilton een paar extra punten te bezorgen? De wereldtitel bij de constructeurs is voor Mercedes veel belangrijk dan de wereldtitel bij de piloten maar toch zouden ze Bottas bewust saboteren.Coldcat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:23:
Ik ben benieuwd of dit echt een mechanisch defect is geweest, of een met opzet doordachte actie om Hamilton de punten te geven. De combinatie van dit circuit, iets wat bijna nooit voorkomt, bottas i.p.v. Hamilton, race ipv training of kwalificatie, posities. Als Bottas daar niet meer rijdt weten we wat er echt gaande was.
Je kan het ook gewoon lezen als een opsomming van feiten waardoor het misliep. Maar weer wordt er gekozen om selectief te quoten.alexbl69 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:26:
[...]
Toch prettig voor Valtteri dat ze zelfs een screw-up van het team nog bij hem in de schoenen proberen te schuiven.
Die zal zich steeds fijner voelen bij dat team
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mijn 2 cts hieropKenhas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:40:
Mijn excuses voor de veel te lange post. Er zijn een paar mensen die beetje kritiek hebben op het Hamilton bashen. Anderen omschrijven dat dan als "onderbouwde kritiek". Hieronder een paar quotes die volgens mij redelijk goed illustreren wat ikzelf en (op het eerste zicht) een paar anderen voelen bij de huidige "sfeer" in dit topic
[...]
En dan wint Hamilton en heeft hij geen idee wie er naast hem staat.hoevenpe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:51:
Volgend jaar Raymond van Barneveld die een interview van winnaar Max komt crashen?![]()
https://www.rtlnieuws.nl/...n-darts-kwijt-aan-viaplay
Van mijn kant is het alleszins niet de bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Ik neem wel bepaalde quotes van personen maar die zijn illustratief. Ik kijk niet wie een bepaalde post gedaan heeft. Nu was het gewoon een selectie van wat ik op 1 pagina las en heb dan moeten selecteren omdat er veel te veel voorbeelden warenFreshMaker schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:52:
[...]
Mijn 2 cts hierop
Ik begrijp dat er mensen zijn met diepe gevoelens, maar wat ik dan niet begrijp, is het op persoonlijk niveau 'aanvallen' omdat de één voor groep A is, en de andere voor groep B.
Dit is in elke sector wel het geval, de zgn fanboys, die er kennelijk lol in hebben om anderen af te zeiken.
In voetbal tot aan doodsbedreigingen aan toe ( FEY-AJAX )
Hou het gewoon gezellig, en praat over de sport, en doe niet alsof we allemaal alle kennis hebben wat er in die teams omgaat, of in het hoofd van zo'n coureur.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 25-05-2021 09:10 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Goed om te zien dat Toto tenminste consistent liegt tegen de media over werkelijk alles. Wat een volstrekt kansloze reactie om te geven als je alweer de race van een van je coureurs hebt verpest met gepruts. Het is niet alsof je zelf die moer hebt ontwikkeld en zelf de methode om die eraf te halen. Het is ook niet zo alsof het klopt...Vuvuzela schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Ik zag net ergens dat Bottas iets te vroeg stopte en de mechanic onder een kleine hoek moest werken.
edit/ hier:
https://www.auto-motor-un...se-gp-monaco-2021-rennen/
"Toto Wolff explained: "Valtteri stopped a little too early. This meant that the mechanic had to apply the impact wrench at an angle. The awkward angle damaged the wheel nut and we couldn't bring it down." Mercedes manufactures the nuts itself."
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-05-2021 09:41 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dan kun je beter Michael van Gerwen nemen ondanks dat ie niet zo camera-geniek is...hoevenpe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:51:
Volgend jaar Raymond van Barneveld die een interview van winnaar Max komt crashen?![]()
https://www.rtlnieuws.nl/...n-darts-kwijt-aan-viaplay
[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-05-2021 09:59 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Je maakt de klassieke fout door van toeval/pech een conspiracy theorie te willen maken omdat je als mens zo graag verbandjes wil leggen dat het bijna niet te accepteren valt dat het gewoon tegenzit.Coldcat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:23:
Op het moment dat Bottas zijn stop maakte lag hij voor Hamilton. Stel dat de undercut van Hamilton werkte dan zou een slechte stop van Bottas voor het team goed uitkomen. Dan zou Hamilton op P4 gereden hebben.
Er vanuitgaande dat Bottas volgend jaar niet meer in de Mercedes zit zou dit kunnen. Toen ik dit zag vond ik het zo raar, dit zie je nooit gebeuren. Waarom dan in deze setting met de tweede coureur.
Bovendien halen ze Hamilton daarna nog een keer binnen voor de snelste ronde. Wetende dat bij de andere wagen de moer een probleem gaf is het wel een extra risico. Dan zou je toch alle risico’s bij Hamilton elimineren zou je denken.
Ik ben benieuwd of dit echt een mechanisch defect is geweest, of een met opzet doordachte actie om Hamilton de punten te geven. De combinatie van dit circuit, iets wat bijna nooit voorkomt, bottas i.p.v. Hamilton, race ipv training of kwalificatie, posities. Als Bottas daar niet meer rijdt weten we wat er echt gaande was.
Dit dus.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dit dusKylian Mbappé en Ousmane Dembélé van respectievelijk Paris Saint Germain en Barcelona, kwamen de Red Bull-coureur even feliciteren. Verstappen zegt gekscherend dat hij werd gefeliciteerd door zijn halve FUT-team(FUT is FIFA Ultimate Team, een gamemodus op het populaire voetbalspel FIFA, waarbij je je eigen team kan samen stellen)
Rick heeft gewoon ook de teambazen voor de camera gehad hoor dit weekend. Weet niet of dat ook in het wel bekende vierkantje was.AvK schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:30:
Even heel wat anders. Gisteravond heb ik op YouTube die Engelse verslaggevers die de interviews afnemen van de coureurs gezien. Het viel me op dat daar ook teambazen hun te woord staan en niet alleen coureurs. Op de achtergrond stond Rick Winkelman met zijn cameraman constant in beeld. Dat was wel leuk om te zien. Waarom komen die teambazen niet naar Rick toe? Zomaar een vraag. Denk dat ik het antwoord wel weet maar toch.....
Zelfs vanuit deze hoek is het te zien dat hij toch echt schuin staat - links voor staat op de gele lijn. Ook kun je zien dat alle monteurs met een wheel gun iets naar achteren moeten corrigeren, in de video waar die screenshot vandaan komt: YouTube: Mercedes' Sunday To Forget | 2021 Monaco Grand Prix vanaf 0:38.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Goed om te zien dat Toto tenminste consistent liegt tegen de media over werkelijk alles. Wat een volstrekt kansloze reactie om te geven als je alweer de race van een van je coureurs hebt verpest met gepruts. Het is niet alsof je zelf die moer hebt ontwikkeld en zelf de methode om die eraf te halen. Het is ook niet zo alsof het klopt...
Kijk naar de gele lijnen. Dat zijn je referentiepunten waar je ongeveer moet staan. Er is echt wel wat speling mogelijk. En de andere drie deden het voor Mercedes standaarden vrij snel. Laatste is dat we de beelden van die kant hebben en je gewoon ziet dat de moer uiteen valt nadat de wheelgun er normaal op zit...
[Afbeelding]
Wolff zegt precies wat er gebeurd is, en AMüS quote één feitelijke factor. Hij geeft niet de schuld aan Bottas zoals zo velen lijken te suggereren. Maar goed, Mercedes negatief in het nieuws brengen is populair gezien alle duimpjesDas Problem setzte sich aus mehreren Faktoren zusammen. Toto Wolff erklärte: "Valtteri hat ein bisschen zu früh gestoppt. Damit musste der Mechaniker den Schlagschrauber schräg ansetzen. Der ungünstige Winkel hat die Radmutter beschädigt, und wir haben sie nicht mehr runtergebracht." Die Muttern stellt Mercedes selbst her. An deren Design will man nun noch einmal arbeiten.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik wil je hier toch corrigeren op je 2e punt. Het enige dat mensen onthouden is wie de wereldtitel won, hoe vaak ze dat (samen) deden en in welke auto die man reed. Dat je dan ook nog het constructeurskampioenschap won dat jaar maakt het plaatje compleet, maar ik kan je niet vertellen of dat zo was bij de Wereldkampioenen en ik weet nog precies in welke auto ze reden. Ik denk dat dat voor een heel groot deel van de mensen geldt. Daarmee is de marketing waarde (dat is waarom constructeurs meedoen) van de WDC titel veel belangrijker.Gé Brander schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:33:
[...]
Dit vind ik altijd van die onzin. Mercedes wil als belangrijkste constructeur kampioen worden en als één van de twee rijders kampioen wordt is dat mooi meegenomen. Ze riskeren het constructeurs kampioenschap echt niet expres met dit soort acties.
een treffende spreuk
Maar op die foto van @DaniëlWW2 is overduidelijk te zien dat Bottas bijna precies goed stond... Als je dan iemand de schuld moet geven in je quote, dan moeten het de monteurs zijn, die klaarblijkelijk niet op de gele lijnen stondenMigrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:36:
[...]
Wolff zegt precies wat er gebeurd is, en AMüS quote één feitelijke factor. Hij geeft niet de schuld aan Bottas zoals zo velen lijken te suggereren. Maar goed, Mercedes negatief in het nieuws brengen is populair gezien alle duimpjes
[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 25-05-2021 10:43 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Daar heb je helemaal gelijk in voor de kijkers. Maar voor de constructeurs geldt als eerste het constructeurskampioenschap. Dat gaan ze echt nooit riskeren door de wingman uit de race te halen zoals hierboven geinsinueerd werd. Het geld vanuit de FIA wordt verdeeld op basis van constructeurseindstand niet op basis van rijdersstand aan het eind van het jaar.pro_6or schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:38:
[...]
Ik wil je hier toch corrigeren op je 2e punt. Het enige dat mensen onthouden is wie de wereldtitel won, hoe vaak ze dat (samen) deden en in welke auto die man reed. Dat je dan ook nog het constructeurskampioenschap won dat jaar maakt het plaatje compleet, maar ik kan je niet vertellen of dat zo was bij de Wereldkampioenen en ik weet nog precies in welke auto ze reden. Ik denk dat dat voor een heel groot deel van de mensen geldt. Daarmee is de marketing waarde (dat is waarom constructeurs meedoen) van de WDC titel veel belangrijker.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik onthoud me van verder commentaar of hij wel of niet scheef stond maar zag ik het nu goed dat die hele moer aan diggelen gedraaid werd op 0:50? Je ziet de moer splinters volgens mij in het rond vliegen.Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:36:
[...]
Zelfs vanuit deze hoek is het te zien dat hij toch echt schuin staat - links voor staat op de gele lijn. Ook kun je zien dat alle monteurs met een wheel gun iets naar achteren moeten corrigeren, in de video waar die screenshot vandaan komt: YouTube: Mercedes' Sunday To Forget | 2021 Monaco Grand Prix vanaf 0:38.
<knip>
Behalve dus dat er geen schuld wordt gegeven. Het is gewoon een feit dat Bottas te vroeg stopte, maar daarmee heeft hij nog geen schuld aan de foute pitstop. Bovendien: Die lijnen zijn ook maar een indicatie voor de monteurs, de coureur ziet die niet vanuit de auto maar heeft de monteurs zelf als referentie.Bansheeben schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Maar op die foto van @DaniëlWW2 is overduidelijk te zien dat Bottas bijna precies goed stond... Als je dan iemand de schuld moet geven in je quote, dan moeten het de monteurs zijn, die klaarblijkelijk niet op de gele lijnen stonden
Of hij nou wel of niet 5 cm te vroeg stopt (want veel meer kan het niet zijn gezien de foto), is er echt iemand hier die gelooft dat ALLE rijders ALTIJD precies op dat ene plekje stoppen? Met die snelheid aan komen rijden en dan EXACT daar stilstaan? ALTIJD! Dat gelooft toch geen mens? En toch gaat het nooit op deze manier fout.Bansheeben schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Maar op die foto van @DaniëlWW2 is overduidelijk te zien dat Bottas bijna precies goed stond... Als je dan iemand de schuld moet geven in je quote, dan moeten het de monteurs zijn, die klaarblijkelijk niet op de gele lijnen stonden
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Daar wordt hij inderdaad nog meer aan diggelen gedraaid, maar volgens mij was dit al een paar seconden nadat ze het al verpest hadden.schumi2004 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:43:
[...]
Ik onthoud me van verder commentaar of hij wel of niet scheef stond maar zag ik het nu goed dat die hele moer aan diggelen gedraaid werd op 0:50? Je ziet de moer splinters volgens mij in het rond vliegen.
Er zit nul verwijt in die quote.Zorro schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:51:
[...]
Dus of Bottas nou wel of niet precies op het gewenste ideale plekje stond, het blijft een ongelofelijk lage streek van Wolff om het Bottas te verwijten.
[ Voor 24% gewijzigd door Migrator op 25-05-2021 10:52 ]
Verkeerd ontwerp, of dat ding is gemaakt van snijkoek oid... hoe kan het dan een wheelgun een moer zó vernachelt...?Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:52:
[...]
Daar wordt hij inderdaad nog meer aan diggelen gedraaid, maar volgens mij was dit al een paar seconden nadat ze het al verpest hadden.
[...]
Er zit nul verwijt in die quote.
Als je je wheelgun scheef en al draaiend op de moer zet, heeft ie geen grip en slijpt ie die moer kapot. Dat kun je net zo goed doen met een boormachine en een kruiskop.Icephase schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:58:
[...]
Verkeerd ontwerp, of dat ding is gemaakt van snijkoek oid... hoe kan het dan een wheelgun een moer zó vernachelt...?
Die krengen hebben zo veel koppel dat dit me eigenlijk niet verbaast.Icephase schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:58:
[...]
Verkeerd ontwerp, of dat ding is gemaakt van snijkoek oid... hoe kan het dan een wheelgun een moer zó vernachelt...?
Dit is absoluut niet juist. De wereldtitel bij de constructeurs is absoluut belangrijker voor een team als Mercedes. Het is met die wereldtitel dat een merk reclame maakt, niet met een piloot. Het zal hier wel weer omschreven worden als leugens maar dat is wat Mercedes ieder jaar verkondigd: eerst en vooral de titel bij de constructeurs.pro_6or schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:38:
[...]
Ik wil je hier toch corrigeren op je 2e punt. Het enige dat mensen onthouden is wie de wereldtitel won, hoe vaak ze dat (samen) deden en in welke auto die man reed. Dat je dan ook nog het constructeurskampioenschap won dat jaar maakt het plaatje compleet, maar ik kan je niet vertellen of dat zo was bij de Wereldkampioenen en ik weet nog precies in welke auto ze reden. Ik denk dat dat voor een heel groot deel van de mensen geldt. Daarmee is de marketing waarde (dat is waarom constructeurs meedoen) van de WDC titel veel belangrijker.
Lees het nu eens niet als een verwijt. Wolff geeft een opsomming van wat er gebeurd is. Ik lees nergens dat Wolff de schuld geeft aan Bottas. Bottas stopte niet op de juiste plaats maar dat op zich heeft het probleem niet veroorzaakt maar droeg bij aan het probleem. Dacht dat er hier ook al vermeld was dat zijn wielen niet helemaal recht stonden. Dat zou kunnen komen omdat de pitlane zo nauw is. Is dat een fout? Gezien de zeer nauwe pitlane en zeer beperkte ruimte, niet echt.Zorro schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:51:
[...]
Of hij nou wel of niet 5 cm te vroeg stopt (want veel meer kan het niet zijn gezien de foto), is er echt iemand hier die gelooft dat ALLE rijders ALTIJD precies op dat ene plekje stoppen? Met die snelheid aan komen rijden en dan EXACT daar stilstaan? ALTIJD! Dat gelooft toch geen mens? En toch gaat het nooit op deze manier fout.
Dus of Bottas nou wel of niet precies op het gewenste ideale plekje stond, het blijft een ongelofelijk lage streek van Wolff om het Bottas te verwijten.
Dat is nog licht uitgedrukt.Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:01:
[...]
Die krengen hebben zo veel koppel dat dit me eigenlijk niet verbaast.
Kan me voorstellen dat, als die niet goed op de moer zit, het rampzalige gevolgen kan hebbena high-flow rate spinning the guns at >10,000rpm, supplying torque of >3000Nm (they have a strong kick).
[ Voor 9% gewijzigd door Kenhas op 25-05-2021 11:09 ]
Zoals ik zei, die kan niet anders dan vele malen per wedstrijd bij alle teams voorkomen. Dat Wolff dit dan als oorzaak geeft zie ik dan wel degelijk als verwijt omdat dit op geen enkele manier ooit een oorzaak is geweest voor een geval als dit. Door dat dan toch te benoemen zegt ie dus dat het ook (niet alleen nee dat klopt) aan Bottas ligt, terwijl het naar mijn mening absoluut aan van alles kan liggen maar niet aan Bottas. anders zou dit veel vaker voor moeten komen.Kenhas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Dit is absoluut niet juist. De wereldtitel bij de constructeurs is absoluut belangrijker voor een team als Mercedes. Het is met die wereldtitel dat een merk reclame maakt, niet met een piloot. Het zal hier wel weer omschreven worden als leugens maar dat is wat Mercedes ieder jaar verkondigd: eerst en vooral de titel bij de constructeurs.
Je moet bij de constructeurs een verschil maken tussen automerken en de rest. Voor een fabrikant is het belangrijkste hun merk. Red Bull maakt geen auto's en gebruikt nu Verstappen als uithangbord.
[...]
Lees het nu eens niet als een verwijt. Wolff geeft een opsomming van wat er gebeurd is. Ik lees nergens dat Wolff de schuld geeft aan Bottas. Bottas stopte niet op de juiste plaats maar dat op zich heeft het probleem niet veroorzaakt maar droeg bij aan het probleem. Dacht dat er hier ook al vermeld was dat zijn wielen niet helemaal recht stonden. Dat zou kunnen komen omdat de pitlane zo nauw is. Is dat een fout? Gezien de zeer nauwe pitlane en zeer beperkte ruimte, niet echt.
Iedereen kijkt nu naar die lijnen maar dat zijn ook lijnen die de piloot niet kan zien. Hetzelfde als op de grid.
Ik kan het verkeerd voorhebben maar ik dacht dat Mercedes eigenlijk werkte met een projectie op de band. Er wordt van bovenaf een groene lijn geprojecteerd. Ziet de piloot die lijn op zijn band, dan moet ie stilstaan. Op de beelden zie ik die lijnen niet. Misschien was er niet genoeg plaats of zo.
Kan zijn dat het een ander team is dat gebruikt maakt van die geprojecteerde lijnen
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Laten we even omgekeerd redeneren.Zorro schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:08:
[...]
Zoals ik zei, die kan niet anders dan vele malen per wedstrijd bij alle teams voorkomen. Dat Wolff dit dan als oorzaak geeft zie ik dan wel degelijk als verwijt omdat dit op geen enkele manier ooit een oorzaak is geweest voor een geval als dit. Door dat dan toch te benoemen zegt ie dus dat het ook (niet alleen nee dat klopt) aan Bottas ligt, terwijl het naar mijn mening absoluut aan van alles kan liggen maar niet aan Bottas. anders zou dit veel vaker voor moeten komen.
Leugen, beetje vreemd om dat zelf alvast maar aan te dragen. Ik zeg alleen maar dat ik persoonlijk wél weet wie wereldkampioen werd en in welke auto (met welke motor, ook niet onbelangrijk). Of het team in dat jaar kampioen werd, werkelijk geen idee. Dat onthoud ik niet. Ik denk dat dit voor veel mensen zal gelden. Constructeurs, metname, autofabrikanten, maar ook sportmarketing bedrijven, zitten toch voor de naamsbekendheid in de F1. Senna won met Honda en Mclaren (oa) Schumi met benetton (renault) en later Ferrari. Mocht mercedes dit jaar winnen dan is het verhaal Hamilton, mercedes 8 x, ook als RBR de WCC toch weg kan snoepen. Maar noem mij maar een inschattingen maker, geen leugenaar.Kenhas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:03:
[...]
Dit is absoluut niet juist. De wereldtitel bij de constructeurs is absoluut belangrijker voor een team als Mercedes. Het is met die wereldtitel dat een merk reclame maakt, niet met een piloot. Het zal hier wel weer omschreven worden als leugens maar dat is wat Mercedes ieder jaar verkondigd: eerst en vooral de titel bij de constructeurs.
Je moet bij de constructeurs een verschil maken tussen automerken en de rest. Voor een fabrikant is het belangrijkste hun merk. Red Bull maakt geen auto's en gebruikt nu Verstappen als uithangbord.
[...]
Lees het nu eens niet als een verwijt. Wolff geeft een opsomming van wat er gebeurd is. Ik lees nergens dat Wolff de schuld geeft aan Bottas. Bottas stopte niet op de juiste plaats maar dat op zich heeft het probleem niet veroorzaakt maar droeg bij aan het probleem. Dacht dat er hier ook al vermeld was dat zijn wielen niet helemaal recht stonden. Dat zou kunnen komen omdat de pitlane zo nauw is. Is dat een fout? Gezien de zeer nauwe pitlane en zeer beperkte ruimte, niet echt.
Iedereen kijkt nu naar die lijnen maar dat zijn ook lijnen die de piloot niet kan zien. Hetzelfde als op de grid.
Ik kan het verkeerd voorhebben maar ik dacht dat Mercedes eigenlijk werkte met een projectie op de band. Er wordt van bovenaf een groene lijn geprojecteerd. Ziet de piloot die lijn op zijn band, dan moet ie stilstaan. Op de beelden zie ik die lijnen niet. Misschien was er niet genoeg plaats of zo.
Kan zijn dat het een ander team is dat gebruikt maakt van die geprojecteerde lijnen
[...]
Dat is nog licht uitgedrukt.
Van McLaren
[...]
Kan me voorstellen dat, als die niet goed op de moer zit, het rampzalige gevolgen kan hebben
Vind het wel opmerkelijk dat alle wheel guns van dezelfde fabrikant komen. Wel aangepast volgens de specs van de klant
een treffende spreuk
Als de auto te vroeg stopte (wat ik zelfs betwijfel want hij stond recht boven de gele lijn) waarom om zat er dan maar 1 wheel gun niet goed en niet alle vier?Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Laten we even omgekeerd redeneren.
• Wat ging er mis? De wielmoer werd vermoerd.
• Waarom werd de wielmoer vermoerd? Omdat de wheel gun schuin op de wielmoer werd gezet.
• Waarom werd de wheel gun schuin op de wielmoer gezet? Omdat het midden van de band blijkbaar niet op dezelfde lijn stond als de wheel gun.
• Waarom stond de band niet op dezelfde lijn? Omdat de auto net iets te vroeg stopte...
Gewoon puur feitelijk bekeken heeft Valtteri dus bijgedragen aan de mislukte stop. Dat betekent echter niet dat hem ook wat te verwijten valt (en nogmaals, dat doet Wolff dus ook niet als je de quote leest), want dit soort "foutjes" moeten gewoon opgevangen worden door de pitcrew, en bij Mercedes gaan ze zich nu heel hard achter de oren krabben waarom dat niet gebeurde, en mogelijk hun procedures aanpassen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Bij 0:39 zie je denk ik het beste wat er gebeurt. De monteur zet de gun erop, zet hem aan en schuift gelijk een stukje op. Op dat moment zal de moer wel beschadigd zijn geraakt, waarna de volgende pogingen het alleen maar erger maken.schumi2004 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:43:
[...]
Ik onthoud me van verder commentaar of hij wel of niet scheef stond maar zag ik het nu goed dat die hele moer aan diggelen gedraaid werd op 0:50? Je ziet de moer splinters volgens mij in het rond vliegen.
[removed]
Ze zaten alle vier niet goed (je kunt in de slomo zien dat ze opnieuw moeten mikken, zo'n 3-4 cm gok ik), maar alleen rechts voor werd er verkeerd gecorrigeerd.SnowDude schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:28:
[...]
Als de auto te vroeg stopte (wat ik zelfs betwijfel want hij stond recht boven de gele lijn) waarom om zat er dan maar 1 wheel gun niet goed en niet alle vier?
een treffende spreuk
Heb dat stukje nu een paar keer bekeken, heb het idee dat de monteut een enorme klap op z'n polsen krijgt door het draaien en daardoor op zijn schuift. Dan moet de moer wel enorm vast hebben gezetenredwing schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:29:
[...]
Bij 0:39 zie je denk ik het beste wat er gebeurt. De monteur zet de gun erop, zet hem aan en schuift gelijk een stukje op. Op dat moment zal de moer wel beschadigd zijn geraakt, waarna de volgende pogingen het alleen maar erger maken.
Ik blijf het alleen raar vinden dat die monteur daar zo opschuift, naar mijn idee geeft dat aan dat de gun wel degelijk goede grip heeft gehad op de moer. Die moer moet dus al heel erg vast hebben gezeten. Als je b.v. bij de achterwielen kijkt zie je ook dat de gun er niet recht op gaat, maar daar draaien de moeren er zonder problemen van af.
Die wheel guns hebben een torque van 3000 Nm dat geeft sowieso wel een klap. Ze draaien op 22 bar als ik het goed heb onthouden.fommas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Heb dat stukje nu een paar keer bekeken, heb het idee dat de monteut een enorme klap op z'n polsen krijgt door het draaien en daardoor op zijn schuift. Dan moet de moer wel enorm vast hebben gezeten
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ja maar wel knap dan dat de monteur het weet tegen te houden. De wheelgun kan dan wel zoveel koppel hebben, als er niets is dat de gun met dezelfde kracht tegenhoudt draait ie gewoon mee. Dus volgens mij valt het met die 'enorme koppels' wel mee, het zit 'm meer in de snelheid van die dingen en dat ze dat binnen no-time kunnen overbrengen op de moer.Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:01:
[...]
Die krengen hebben zo veel koppel dat dit me eigenlijk niet verbaast.
Als ik goed opgelet heb bij natuurkunde dan komt uiteindelijk alle torque die op de moer wordt gezet op de op de pols van de monteur. Het enige verschil is dat de wheel gun een slagmoersleutel is. Dus de hele hoge torque wordt alleen maar in pieken op de moer gezet, en de monteur krijgt de torque verspreid over een langere tijd, en dus een lagere piek torque.Icephase schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:12:
[...]
Ja maar wel knap dan dat de monteur het weet tegen te houden. De wheelgun kan dan wel zoveel koppel hebben, als er niets is dat de gun met dezelfde kracht tegenhoudt draait ie gewoon mee. Dus volgens mij valt het met die 'enorme koppels' wel mee, het zit 'm meer in de snelheid van die dingen en dat ze dat binnen no-time kunnen overbrengen op de moer.
Torque = kracht * arm, maar tijd speelt daarin geen rol. Alle kracht die de wheel gun OP ENIG MOMENT levert, leidt tot een gelijke en tegengestelde kracht OP DATZELFDE MOMENT. 'Verspreid over een langere tijd' kan dus niet.SnowDude schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:19:
[...]
Als ik goed opgelet heb bij natuurkunde dan komt uiteindelijk alle torque die op de moer wordt gezet op de op de pols van de monteur. Het enige verschil is dat de wheel gun een slagmoersleutel is. Dus de hele hoge torque wordt alleen maar in pieken op de moer gezet, en de monteur krijgt de torque verspreid over een langere tijd, en dus een lagere piek torque.
[ Voor 15% gewijzigd door Icephase op 25-05-2021 12:26 ]
De coureur heeft een bordje dat aan een hefboom hangt en precies boven de gele lijn voor het voorwiel hangt. Dus die lijnen zijn gewoon exact. Het wiel (/de as) moet onder het bordje, het bordje komt overeen met de gele lijn, alle lijnen zijn exact uitgelijnd op de grote van de auto, alle monteurs gaan op hun plekje bij de lijn ziiten. Het is dus geen indicatie, het is de perfecte plek / 100% uitgelijnd in de gehele choreografie van een pitstop. Als het midden van het wiel precies onder het bordje staat dan komt het midden van alle wielen ook overeen met alle 4 de haakse lijnen waar de monteurs om gaan zitten.Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:50:
[...]
Behalve dus dat er geen schuld wordt gegeven. Het is gewoon een feit dat Bottas te vroeg stopte, maar daarmee heeft hij nog geen schuld aan de foute pitstop. Bovendien: Die lijnen zijn ook maar een indicatie voor de monteurs, de coureur ziet die niet vanuit de auto maar heeft de monteurs zelf als referentie.
De hamer die de torque op de moer zet zit los in de gun. De hamer wordt gedempt door lucht druk. Daardoor wordt de piek torque niet door gegeven in de polsIcephase schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:22:
[...]
Torque = kracht * arm, maar tijd speelt daarin geen rol. Alle kracht die de wheel gun OP ENIG MOMENT levert, leidt tot een gelijke en tegengestelde kracht OP DATZELFDE MOMENT. 'Verspreid over een langere tijd' kan dus niet.
Dit is gewoon onzin. Het is de zaak van de pitcrew om te zorgen dat het goed gebeurd, en niet of de coureur precies op het lijntje stopt. Zie bijvoorbeeld een vergelijking tussen Bottas in Monaco 2021 en Verstallen in Brazilië 2019 (wereld record). Max staat schots en scheef en zelfs verder dan zijn plek dan Bottas, maar ze hebben een super snelle pitstop. Bottas staat een klein beetje van zijn plek, wat vrijwel iedere race gebeurt bij iedere coureur, dus daar zit het probleem echt niet.Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:17:
[...]
• Waarom werd de wielmoer vermoerd? Omdat de wheel gun schuin op de wielmoer werd gezet.
• Waarom werd de wheel gun schuin op de wielmoer gezet? Omdat het midden van de band blijkbaar niet op dezelfde lijn stond als de wheel gun.
• Waarom stond de band niet op dezelfde lijn? Omdat de auto net iets te vroeg stopte...
Gewoon puur feitelijk bekeken heeft Valtteri dus bijgedragen aan de mislukte stop. Dat betekent echter niet dat hem ook wat te verwijten valt (en nogmaals, dat doet Wolff dus ook niet als je de quote leest), want dit soort "foutjes" moeten gewoon opgevangen worden door de pitcrew, en bij Mercedes gaan ze zich nu heel hard achter de oren krabben waarom dat niet gebeurde, en mogelijk hun procedures aanpassen.
Dan is het in ieder geval niet lekker verwoord. Valtteri is de enige die bij naam genoemd wordt in de quote, als eerste, en vervolgensMigrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:17:
[...]
en in de Engelse vertaling die we al gezien hebben dus:Das Problem setzte sich aus mehreren Faktoren zusammen. Toto Wolff erklärte: "Valtteri hat ein bisschen zu früh gestoppt. Damit musste der Mechaniker den Schlagschrauber schräg ansetzen. Der ungünstige Winkel hat die Radmutter beschädigt, und wir haben sie nicht mehr runtergebracht." Die Muttern stellt Mercedes selbst her. An deren Design will man nun noch einmal arbeiten.
Het is de manier waarop hij het zegt. Die monteur moest helemaal niets! Hij had prima eerst goed kunnen gaan zitten en dat ding er recht op zetten voordat 'ie de trigger inkneep. En zoals inderdaad in de laatste zin van de Duitse quote gezegd wordt had Mercedes er best voor kunnen zorgen dat die wheelgun pas gaat draaien op het moment dat 'ie goed in de moer zit, volledig en recht, niet schuin en een beetje, en dat 'ie niet zo kwetsbaar is. Dus juist vanwege die laatste zin hadden ze alle blame kunnen verschuiven naar het volledig anonieme design-team en dus bij zowel Valtteri als de monteur weg kunnen halen. Auto's staan vaker niet 100% op de juiste plek en als ik naar de lijnen kijk is het echt maximaal 20cm "verkeerd". Volgens mij is dat ook zo'n beetje de afstand tussen de gele en witte lijnen in de startboxen en daar komen ze behoorlijk wat langzamer aanrijden, toch gaat ook dat af en toe mis.This meant that the mechanic had to apply the impact wrench at an angle.
Daarmee zijn de lijnen toch een indicatie voor de monteurs waar ze wezen moeten?RobertMe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:23:
[...]
De coureur heeft een bordje dat aan een hefboom hangt en precies boven de gele lijn voor het voorwiel hangt. Dus die lijnen zijn gewoon exact. Het wiel (/de as) moet onder het bordje, het bordje komt overeen met de gele lijn, alle lijnen zijn exact uitgelijnd op de grote van de auto, alle monteurs gaan op hun plekje bij de lijn ziiten. Het is dus geen indicatie, het is de perfecte plek / 100% uitgelijnd in de gehele choreografie van een pitstop. Als het midden van het wiel precies onder het bordje staat dan komt het midden van alle wielen ook overeen met alle 4 de haakse lijnen waar de monteurs om gaan zitten.
Het is geen onzin, het is letterlijk wat er gebeurde. Ik zeg verder niet dat het Bottas' fout is, want dat is niet zo. Maar als de monteurs niet hadden moeten corrigeren, dan was het niet fout gegaan.ThomasG schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:30:
[...]
Dit is gewoon onzin. Het is de zaak van de pitcrew om te zorgen dat het goed gebeurd, en niet of de coureur precies op het lijntje stopt. Zie bijvoorbeeld een vergelijking tussen Bottas in Monaco 2021 en Verstallen in Brazilië 2019 (wereld record). Max staat schots en scheef en zelfs verder dan zijn plek dan Bottas, maar ze hebben een super snelle pitstop. Bottas staat een klein beetje van zijn plek, wat vrijwel iedere race gebeurt bij iedere coureur, dus daar zit het probleem echt niet.
In een miljoenensport waar alles berekend is wil ik nu niet echt spreken van "een indicatie" in dit geval. Dat is gewoon een vereiste. Als een monteur 50cm verkeerd staat weet je zeker dat het een trage pitstop wordt. Daarnaast gaf je aan dat de coureur bij de monteurs moet stoppen, en dat is dus niet zo. De lijnen zijn leidend, niet de positie van de monteurs. Lijnen staan in de pitstraat, monteurs nemen daarbij hun plaats in, coureur stopt, met behulp van het bordje, ook op de exact aangegeven plek tussen de lijnen.Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Daarmee zijn de lijnen toch een indicatie voor de monteurs waar ze wezen moeten?
Hoezo Botta presteert niet? Hij presteerde het hele weekend i.i.g. stukken beter dan Hamilton.Franco10 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:45:
Ze hebben wel problemen. Bottas presteert niet. Ik kan me geen enkele actie op zondag bedenken van Bottas waarbij ik dacht; dat doet ie netjes. Hup Russell in die auto.
Het "grappige" hieraan is dat Mercedes altijd een pitstop verkloot, behalve als Hamilton in de auto zit. Toen Russell vorig jaar voor Hamilton inviel, had Mercedes de pitstop ook volledig verkloot.Franco10 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:45:
Mercedes die bewust zo'n fout maakt... da's voor mij een beetje 'de wereld is plat' hoor.
Ze hebben wel problemen. Bottas presteert niet. Ik kan me geen enkele actie op zondag bedenken van Bottas waarbij ik dacht; dat doet ie netjes. Hup Russell in die auto.
Zondag de race gezien? Top3 qualificeren. En gewoon tweede rijden en zo ook eindigen als de pitstop gewoon ging..Franco10 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:45:
Mercedes die bewust zo'n fout maakt... da's voor mij een beetje 'de wereld is plat' hoor.
Ja dat vind ik dus ook altijd zo frappantThomasG schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Het "grappige" hieraan is dat Mercedes altijd een pitstop verkloot, behalve als Hamilton in de auto zit. Toen Russell vorig jaar voor Hamilton inviel, had Mercedes de pitstop ook volledig verkloot.
GP slapstick van Duitsland vergeten?ThomasG schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Het "grappige" hieraan is dat Mercedes altijd een pitstop verkloot, behalve als Hamilton in de auto zit. Toen Russell vorig jaar voor Hamilton inviel, had Mercedes de pitstop ook volledig verkloot.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
RB traint op een afwijking van 20cm aan beide kanten ( vandaar het meebewegen met de aankomende auto )Migrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Red Bull doet dat in een vloeiende beweging, terwijl de auto nog aan het remmen is. Daardoor gaat de correctie ook veel natuurlijker.
Dat was meer hamiltons fout dan van het team
Lets agree to disagree thenMigrator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:50:
@RobertMe de coureur kan die lijnen dus niet zien hé. Dus het bordje/de monteurs (vroeger) zijn leidend.
Deels met je eens, maar in Imola reed hij naar mijn mening gewoon niet goed. Hij had helemaal niet op die positie moeten rijden, een P5 eindklassering in die race lijkt mij heel sterk. Russell had hem met wat extra geduld misschien wel kunnen inhalen.Bloodclot schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:53:
[...]
Bottas presteert gewoon goed, heeft gewoon pech(imola+monaco en vergeet niet dat hij wordt opgeofferd) het staat 2-3 in het voordeel van hamilton in quali. Dit seizoen buiten zijn eigen doen om 2x een dnf gehad. Wat zou de stand geweest zijn tussen ham en bot zonder deze twee dnfs? Imola had hij op de drogende baan top 5 kunnen halen waarbij hamilton op rondje achterstand zat en amper een punt.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De oorzaak van de pitstop wel, de chaos tijdens de pitstip was toch echt (de rest van) het team
Er is nog altijd een verschil tussen iemand op een fout wijzen en iemand een leugenaar noemenpro_6or schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Leugen, beetje vreemd om dat zelf alvast maar aan te dragen. Ik zeg alleen maar dat ik persoonlijk wél weet wie wereldkampioen werd en in welke auto (met welke motor, ook niet onbelangrijk). Of het team in dat jaar kampioen werd, werkelijk geen idee. Dat onthoud ik niet. Ik denk dat dit voor veel mensen zal gelden. Constructeurs, metname, autofabrikanten, maar ook sportmarketing bedrijven, zitten toch voor de naamsbekendheid in de F1. Senna won met Honda en Mclaren (oa) Schumi met benetton (renault) en later Ferrari. Mocht mercedes dit jaar winnen dan is het verhaal Hamilton, mercedes 8 x, ook als RBR de WCC toch weg kan snoepen. Maar noem mij maar een inschattingen maker, geen leugenaar.
Het team is toch ook van Toto zelf als ik me niet vergis (als in hij is echt de eigenaar)? Mercedes zelf levert vooral de motor voor zover ik weet en het team van Toto zorgt voor de rest van de auto in de fabriek in Engeland. Dus in die zin is het een vergelijkbaar plaatje als bij Red Bull, met als uitzondering dat Honda en Red Bull allebei wel hun eigen naam hanteren (en dat Honda ermee kapt natuurlijkKenhas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Er is nog altijd een verschil tussen iemand op een fout wijzen en iemand een leugenaar noemenHet gaat dan ook over een verschil van mening. Jij gelooft het ene, ik iets anders. Wie ben ik om iemand dan een leugenaar te noemen.
De reden dat ik die andere mening ben toegedaan, is, naast het feit dat Mercedes zelf zegt dat WCC het belangrijkste is, je bijvoorbeeld bij de Mercedes dealer in Clermont Ferrand op hun AMG gedeelte geen reclame zult zien met de naam van Hamilton maar wel dat ze WCC zijn. Dat weet ik van mijn schoonvader die daar in de streek woont die dat vol trots wist te melden. Namen stonden er niet, wel de laurierkransen (denk toch dat zoiets een laurierkrans heet) met de jaartallen.
Niet iedereen volgt Formule1 en weet details over teams en motorencombinaties. En voor een Mercedes (AMG) is de wereld groter dan enkel de F1 fans.
Een ander voorbeeldje van wat Mercedes verkiest: https://www.mercedes-amg....s/2021/f1-reveal-w12.html
De aankondiging van de nieuwe F1 bolide. Je moet al bijna naar het einde van de pagina scrollen eer je een paar keer "Lewis" tegen komt. En dan nog wordt zijn naam enkel vernoemt in het kader van "diversity"
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ze stonden klaar voor Bottas, staat daar ineens Hamilton met een halve voorvleugel voor in de plaats. De bandjes van Bottas mochten niet, dus dan krijg je chaos ja.naitsoezn schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:02:
[...]
De oorzaak van de pitstop wel, de chaos tijdens de pitstip was toch echt (de rest van) het team
Testing, one, two ...
Ha ha ha: Bromans Podium!Illegal_Alien schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:51:
En voor de liefhebbert: [YouTube: [EN] MiniDrivers - F1 - 2021 Monaco GP]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Het team is van Mercedes en Toto. Mercedes wilde namelijk enkel terug keren de sport als de leidinggevende zich ook zou inkopen en mede eigenaar wordt. Wat veel mensen altijd vergeten (of niet weten) is dat Toto Wolff de grote baas is van Mercedes Motorspots, en niet (enkel) de teambaas van het Formule 1 team. Dus Toto is "de grote baas" van alle Mercedes fabrieksteams in alle sporten, zo ook de Formule E en DTM teams welke alle een eigen teambaas hebben. Toen Toto de baas werd had het Mercedes F1 team al een teambaas (Ross Brown), en stelde Toto stellig dat Brown niet vervangen zou worden. Maar aan het einde van dat seizoen deed hij dat alsnog, hem zichzelf als vervanger. Dit is ook wat het zo krom maakt dat Toto ook nog eens de manager is van een aantal coureurs. Hij heeft heel veel verschillende petten op, en verschillende belangen.Bansheeben schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Het team is toch ook van Toto zelf als ik me niet vergis (als in hij is echt de eigenaar)? Mercedes zelf levert vooral de motor voor zover ik weet en het team van Toto zorgt voor de rest van de auto in de fabriek in Engeland. Dus in die zin is het een vergelijkbaar plaatje als bij Red Bull, met als uitzondering dat Honda en Red Bull allebei wel hun eigen naam hanteren (en dat Honda ermee kapt natuurlijk)
Ik heb het nu niet echt opgezocht maar uit het hoofd dacht ik dat er drie eigenaren waren van het F1 team: Wolff, Daimler en Ineos.Bansheeben schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Het team is toch ook van Toto zelf als ik me niet vergis (als in hij is echt de eigenaar)? Mercedes zelf levert vooral de motor voor zover ik weet en het team van Toto zorgt voor de rest van de auto in de fabriek in Engeland. Dus in die zin is het een vergelijkbaar plaatje als bij Red Bull, met als uitzondering dat Honda en Red Bull allebei wel hun eigen naam hanteren (en dat Honda ermee kapt natuurlijk)
Zo'n ding heet een "lauwerkrans" en die dingen zijn inderdaad van laurierbladeren gemaakt en daar ook naar vernoemd.Kenhas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:45:
Namen stonden er niet, wel de laurierkransen (denk toch dat zoiets een laurierkrans heet) met de jaartallen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Yep. Punt is: Het overkomt dus niet alleen Bottas (in tegenstelling tot wat er af toe beweerd wordt, waar ik op reageer)hardware-lover schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:51:
[...]
Ze stonden klaar voor Bottas, staat daar ineens Hamilton met een halve voorvleugel voor in de plaats. De bandjes van Bottas mochten niet, dus dan krijg je chaos ja.
De uitzonderingen bevestigen de regelnaitsoezn schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:39:
[...]
Yep. Punt is: Het overkomt dus niet alleen Bottas (in tegenstelling tot wat er af toe beweerd wordt, waar ik op reageer)
[removed]
Iemand enig idee wat daar achter zit? Mijn eigen theorie is dat het te maken heeft met dat Mercedes wil dat het F1 team (financieel gezien) zelfstandig wordt. Dat team is succesvol genoeg dat ze geen geld van het moederbedrijf nodig zouden moeten hebben. En in een tijd waarin de autoindustrie (en de hele wereld) het lastig heeft is het natuurlijk moelijk om uit te leggen dat veel geld uitgeeft aan een "hobby" terwijl je tegelijkertijd hard werkende mensen ontslaat.ThomasG schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:59:
[...]
Mercedes wilde namelijk enkel terug keren de sport als de leidinggevende zich ook zou inkopen en mede eigenaar wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-05-2021 15:02 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Precies, zie ook het verschil tussen een slagschroevendraaier en een schroefboormachine. De eerstgenoemde haalt met gemak 2 of 3 keer zoveel torque maar belast je pols nauwelijks in tegenstelling tot de tweede waarbij de kracht die op de schroef komt ook je pols belast (afhankelijk van de lengte van de handgreep).SnowDude schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:26:
[...]
De hamer die de torque op de moer zet zit los in de gun. De hamer wordt gedempt door lucht druk. Daardoor wordt de piek torque niet door gegeven in de pols
Ik denk dat dit enkel met commitment te maken heeft.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:00:
[...]
Iemand enig idee wat daar achter zit? Mijn eigen theorie is dat het te maken heeft met dat Mercedes wil dat het F1 team (financieel gezien) zelfstandig wordt. Dat team is succesvol genoeg dat ze geen geld van het moederbedrijf nodig zouden moeten hebben. En in een tijd waarin de autoindustrie (en de hele wereld) het lastig heeft is het natuurlijk moelijk om uit te leggen dat veel geld uitgeeft aan een "hobby" terwijl je tegelijkertijd hard werkende mensen ontslaat.
Door Toto te verplichten z'n eigen geld er in te steken denkt Mercedes de kosten binnen de perken te houden. Als Toto om meer geld zou vragen (uiteraard buiten de budgetcap) kan Mercedes nu zeggen: "betaal het zelf maar (mee)".
I served in a company of heroes.
Ik had alleen Max met z'n gevloek gehoord na de crash van Leclerc maar Bottas kan er ook wat van zeg. De enige die keurig uit z'n dak gaat is Sainz.
Mocht je het nog willen weten, het is de TAG Heuer Monaco Titan Edition: https://www.tagheuer.com/...matic/CAW218B.FC6496.htmlMikeyMan schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:16:
Wat heeft ie voor klokkie om? Lijkt een tag Heuer Monaco? Maar special edition ofzo?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Valt mee:Malfunctions schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:01:
Zal vast meer kosten dan mijn huis, maar wat een lelijk ding.
* ~ €6.454,30Just 500 examples of the Titan Monaco will be produced, priced at $7,900*. The watch will be available from this month.
Als ik een miljoen had, had ik er zeker wel 5 genomen.Illegal_Alien schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:09:
[...]
Valt mee:
[...]
* ~ €6.454,30
Bron: https://wornandwound.com/...mited-edition-for-monaco/
Armoe. Kan je beter door Richard Mille gesponsord worden die dingen gaan voor 3 a 4 tonIllegal_Alien schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:09:
[...]
Valt mee:
[...]
* ~ €6.454,30
Bron: https://wornandwound.com/...mited-edition-for-monaco/
I served in a company of heroes.
Still uit dat filmpje...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[ Voor 68% gewijzigd door Tommy The Cat op 25-05-2021 20:01 ]
Zonder wiel?alexbl69 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:43:
[...]
Still uit dat filmpje...
[Afbeelding]
Vanuit dit perspectief zou ik niet weten hoe Bottas hem beter had kunnen parkeren.
Achter Hamilton natuurlijk. Maar serieus, als je crew niet om kan gaan met wat verschil met hoe de auto staat moet je je crew beter trainen.alexbl69 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:43:
[...]
Still uit dat filmpje...
[Afbeelding]
Vanuit dit perspectief zou ik niet weten hoe Bottas hem beter had kunnen parkeren.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Denkt Ted hier gezellig eventjes snel de regeltjes te overtreden of wat is mevrouw de perschef aan het klagen?Tommy The Cat schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:54:
Ted probeert een vraag te stellen. lol
[Streamable: Ted]
Tja. Extreem duur niet per definitie beter of mooier.Vuvuzela schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:17:
Armoe. Kan je beter door Richard Mille gesponsord worden die dingen gaan voor 3 a 4 ton![]()
Volgens mij hebben de Mclaren en Haas boys er 1.
En de Ferrari boysVuvuzela schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:17:
[...]
Armoe. Kan je beter door Richard Mille gesponsord worden die dingen gaan voor 3 a 4 ton![]()
Volgens mij hebben de Mclaren en Haas boys er 1.
Vincere Per Belli
Ik had de ballen uit m'n broek gelachen.BigEagle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:42:
Mercedes mazzel gehad dat ze geen double-stack hebben gedaan met Bottas als eerste...
Horner had geen tijd omdat hij bij de collega's van Channel 4 moest aanschuiven. Die zie je IIRC op de achtergrond ook staan. En Ted being Ted gaat een beetje mensenvreemd de discussie aan.Hippocampus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:48:
[...]
Denkt Ted hier gezellig eventjes snel de regeltjes te overtreden of wat is mevrouw de perschef aan het klagen?
(ik versta haar precies niet)
Welke regels?Hippocampus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:48:
[...]
Denkt Ted hier gezellig eventjes snel de regeltjes te overtreden of wat is mevrouw de perschef aan het klagen?
(ik versta haar precies niet)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik dacht iets van afstand houden ofzo, hij staat ook zo te prutsen met zijn 1.5 meter microfoon.
Ik zat al juichend op de bank zondag met Bottas' z'n stop, maar als dat was gebeurd dan had ik de hele buurt bij elkaar geschreeuwdBigEagle schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:42:
Mercedes mazzel gehad dat ze geen double-stack hebben gedaan met Bottas als eerste...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq