De HK moet je vooral goed afstellen. De default (alles in het midden) is echt niet goed.
Zojuist door de dealer gebeld, ik kan mijn LCI volgende week vrijdag ophalen! Dat wordt nog een lange 1,5 week!!!
Kijk dat is eens goed nieuws, nog een levering in 2021! Wat voor uitvoering en kleur heb je besteld?TonCoronel schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:34:
Zojuist door de dealer gebeld, ik kan mijn LCI volgende week vrijdag ophalen! Dat wordt nog een lange 1,5 week!!!
Don't Speak, Just Think
Phytonic blue, High executive, Shadowline, Laserlight, Trekhaak.
Volgens mij daarmee alle opties afgezien van een verwarmd stuur, maar goed na het debacle met pre-LCI met batterijproblemen deze reeds in bestelling staande auto kunnen bemachtigen en de pre-LCI mogen laten staan, ben ik er heel blij mee.
Volgens mij daarmee alle opties afgezien van een verwarmd stuur, maar goed na het debacle met pre-LCI met batterijproblemen deze reeds in bestelling staande auto kunnen bemachtigen en de pre-LCI mogen laten staan, ben ik er heel blij mee.
Zeker een foto plaatsen eens je hebt. Zeer mooie uitvoering, welke leder zetels?TonCoronel schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:54:
Foto zal ik zeker plaatsen. Zwart interieur, had op de pre-LCI beige, echter is dat er niet meer op de LCI en zoals gezegd had ik daar geen keuze in. Accepteren dan maar.
Oh te gek! Ik heb dezelfde kleurenconfig en ook de laserlights. Het zou te gek zijn als je volgende week een paar foto's kunt plaatsenTonCoronel schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:54:
Ben ik de enige die niet echt fan is van zwart interior. Bij mijn vorige 520 had ik ook een moka leder interieur.
Ik vind dat zalig. Want zwart leder, met zwarte hemeluitvoering, is veel te donker. Misschien wordt ik ook een dagje ouder!
Ik vind dat zalig. Want zwart leder, met zwarte hemeluitvoering, is veel te donker. Misschien wordt ik ook een dagje ouder!
Top Mooi Bericht.TonCoronel schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:34:
Zou ik mogen weten wanneer je deze heb besteld.
Ik heb em namelijk de 11e van november besteld en heb helemaal geen indicatie ontvangen wanneer deze geleverd zal worden:(
Wanneer hij besteld is zou ik niet weten, hij stond al in bestelling bij de dealer als voorraad auto, volgens mij was de fabricage begin September.CWaves schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:25:
[...]
Top Mooi Bericht.
Zou ik mogen weten wanneer je deze heb besteld.
Ik heb em namelijk de 11e van november besteld en heb helemaal geen indicatie ontvangen wanneer deze geleverd zal worden:(
Ik had dus liever ook geen zwart op zwart interieur maar liever dat zwart op zwart dan een witte hemel of creme bekleding oid. Ik kan er prima mee leven maar ben ook nog niet zooooo oud😁
Haha ik ben ook niet zo oud (37), maar houdt niet zoveel van zwart. Maar ik begrijp dat het een voorraad auto is.TonCoronel schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:31:
[...]
Wanneer hij besteld is zou ik niet weten, hij stond al in bestelling bij de dealer als voorraad auto, volgens mij was de fabricage begin September.
Ik had dus liever ook geen zwart op zwart interieur maar liever dat zwart op zwart dan een witte hemel of creme bekleding oid. Ik kan er prima mee leven maar ben ook nog niet zooooo oud😁
Tja, ik ben wel een dagje ouder en aan mijn laatste leaseauto toe.oGoG schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:25:
Ben ik de enige die niet echt fan is van zwart interior. Bij mijn vorige 520 had ik ook een moka leder interieur.
Vandaar Carbon Schwartz met cognac interieur. Benieuwd of hij toekomt deze week.
Overigens nu een 420D Gran Coupé luxury zwart met oyster interieur.
Man dat was en is een echt goede wagen. Na 6 jaar nog steeds geen rammeltje.
[ Voor 12% gewijzigd door Bombardon op 06-12-2021 19:00 ]
dag iedereen, volg al tijdje al deze interessante reacties, bedankt aan allen voor deze nuttige info!
Mijn Arval leasewagen zou normaal gezien geleverd worden in week van 28/01, besteld midden augustus.
Wat ik mij afvraag, hoe breed is de plaats om je iPhone draadloos op te laden? Heb een Pro Max en vrees beetje dat deze te groot zal zijn om perfect in dat vakje te kunnen leggen...
Mijn Arval leasewagen zou normaal gezien geleverd worden in week van 28/01, besteld midden augustus.
Wat ik mij afvraag, hoe breed is de plaats om je iPhone draadloos op te laden? Heb een Pro Max en vrees beetje dat deze te groot zal zijn om perfect in dat vakje te kunnen leggen...
Hier ook Pro Max, gaat normaal gezien geen probleem vormen.mnuyens schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:12:
dag iedereen, volg al tijdje al deze interessante reacties, bedankt aan allen voor deze nuttige info!
bedankt voor snelle reactie oGoG, zou tof zijn, op YouTube filmpjes lijkt het klein ;-)
Nee hoor heb er ook eentje en past perfect. Sterker nog er is ruimte over en ik moet hem af en toe iets verplaatsen om het draadloos laden op te startenmnuyens schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:08:
bedankt voor snelle reactie oGoG, zou tof zijn, op YouTube filmpjes lijkt het klein ;-)
Wokeby update BMW iX3 Frunk:
The first prototype has arrived and has already been tested successfully. You can find a picture of the current prototype below. There is still a small revision needed and therefore I expect a final prototype soon.
What has changed since the last time:
The frunk will have a hole and this will be closed with a plug by default. This gives the most flexibility possible.
The mounting concept has now also been clarified. The frunk will be fixed to the pipes by pipe clamps with rubber soft cover via a screw. This ensures a firm hold, very easy mounting and looks quite good too. (not yet realized on the picture). The support arm is now final designed and will be a stainless steel bent part.
The frunk has already passed the following tests:
1. Load test: The frunk was filled with all the charging accessories I own. Total weight was around 12 kg. As expected, this is absolutely no problem for the Frunk.
2. Emergency braking: Fully loaded, the Frunk was accelerated several times in sport mode and emergency braked from about 65 km/h. No movement of the frunk was measurable.
3. Leak test: I took the iX3 to the self-service wash box and spent about 5 minutes cleaning the front hood from all directions with the high-pressure cleaner, deliberately targeting the edges as well. As expected, the engine compartment seal is more than adequate and not a drop came in or on the frunk.
4. Noise test: In about 300 km of driving, no noise was perceptible in the interior due to the frunk and its load.
Next steps and delivery situation:
The somewhat sad news is that the delivery date for the first series has not been confirmed until early March. Unfortunately, we are also affected by the delivery bottlenecks for raw material here.
Instead, the final prototype will be delivered next week and then I will hand it over to a long-term tester. The contour of the prototype will be slightly changed again to cover more of the battery.
This is the form fit into a iX3.
The first prototype has arrived and has already been tested successfully. You can find a picture of the current prototype below. There is still a small revision needed and therefore I expect a final prototype soon.
The frunk will have a hole and this will be closed with a plug by default. This gives the most flexibility possible.
The mounting concept has now also been clarified. The frunk will be fixed to the pipes by pipe clamps with rubber soft cover via a screw. This ensures a firm hold, very easy mounting and looks quite good too. (not yet realized on the picture). The support arm is now final designed and will be a stainless steel bent part.
1. Load test: The frunk was filled with all the charging accessories I own. Total weight was around 12 kg. As expected, this is absolutely no problem for the Frunk.
2. Emergency braking: Fully loaded, the Frunk was accelerated several times in sport mode and emergency braked from about 65 km/h. No movement of the frunk was measurable.
3. Leak test: I took the iX3 to the self-service wash box and spent about 5 minutes cleaning the front hood from all directions with the high-pressure cleaner, deliberately targeting the edges as well. As expected, the engine compartment seal is more than adequate and not a drop came in or on the frunk.
4. Noise test: In about 300 km of driving, no noise was perceptible in the interior due to the frunk and its load.
The somewhat sad news is that the delivery date for the first series has not been confirmed until early March. Unfortunately, we are also affected by the delivery bottlenecks for raw material here.
Instead, the final prototype will be delivered next week and then I will hand it over to a long-term tester. The contour of the prototype will be slightly changed again to cover more of the battery.
:strip_exif()/f/image/GefYNRGbgQVYqRlWEDRl4XrH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook aan de slag gegaan met de equalizer? Krijg dit nog niet naar m’n zin…. Jij (of andere) daar al een mooie instelling voorgevonden (al is dat natuurlijk altijd persoonlijk)?Verwijderd schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:36:
De HK moet je vooral goed afstellen. De default (alles in het midden) is echt niet goed.
Interessant!Goscinny schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 06:44:
Wokeby update BMW iX3 Frunk:
[Afbeelding]
Altijd wel handig om rotzooi in te steken die je maar een paar keer op een jaar gebruikt.
En op skivakantie de sneeuwkettingen, zodat je die niet vanonder de bagage moet halen als je ze nodig hebt.
Ik dacht eerder aan de oplaad kabel, dan moet je niet steeds je koffer "vrij" houden om de kabels proper weg te steken. Ik ben fan!
Al ben ik wel benieuwd of dit zomaar door BMW geaccepteerd gaat worden of onder garantie zal vallen. Er moet sowieso een reden zijn waarom BMW die ruimte niét benut...
Al ben ik wel benieuwd of dit zomaar door BMW geaccepteerd gaat worden of onder garantie zal vallen. Er moet sowieso een reden zijn waarom BMW die ruimte niét benut...
De redenen kunnen zijn:kingachille schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:16:
Ik dacht eerder aan de oplaad kabel, dan moet je niet steeds je koffer "vrij" houden om de kabels proper weg te steken. Ik ben fan!
- letterlijk niet aan gedacht en ook niet via quality en control er doorgekomen; Het schijnt nogal een bureaucratisch bedrijf te zijn;
- of het wordt te heet;
- insert andere reden.
Met dit laatste, maak ik me het meeste zorgen, want dan kan BMW natuurlijk makkelijk zeggen: geen garantie!
Verzekeringstechnisch maak ik me daar eigenlijk ook wel druk om...
Ik vind de HK ook tegenvallen. De subwoofers lijken wel afwezig. Tot op het niveau dat ik mijn hand er heb opgelegd en nog niet zeker weet of ze nu wel zijn aangesloten of niet. Ik denk dat de cross-over naar de subwoofer veel te laag staat waardoor ze bij muziek eigenlijk amper gebruikt worden, en laat dat nu net een instelling zijn die je niet kan aanpassen.DEvRV schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:26:
[...]
Ook aan de slag gegaan met de equalizer? Krijg dit nog niet naar m’n zin…. Jij (of andere) daar al een mooie instelling voorgevonden (al is dat natuurlijk altijd persoonlijk)?
Verklaart ook waarom hier gezegd wordt dat het de ene keer wel lijkt mee te vallen (muziek die onder de cross-over frequentie komt) en de andere keer niet...
Je kan trouwens de kabels wegwerken door de de brandblusser (rechtse vak in koffer) te verhuizen naar het opbergvak voor de hoedenplank. Bij mij zit de 230V kabel in het vak waar origineel de brandblusser zat, en de 400V kabel zit bij in het compartiment van de hoedenplank.kingachille schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:16:
Verwijderd
Zal straks of morgen even een foto posten van mijn instellingen. Het maakte voor mij echt het verschil tussen 'geld niet waard' en 'kwaliteit is echt wel top'. In ieder geval kan ik mijn favoriete dance/techno tracks nu met pompende bass loeihard zetten zonder vervorming (niet dat we dat altijd doen, maar toch).DEvRV schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:26:
[...]
Ook aan de slag gegaan met de equalizer? Krijg dit nog niet naar m’n zin…. Jij (of andere) daar al een mooie instelling voorgevonden (al is dat natuurlijk altijd persoonlijk)?
Ik heb deze post gevolg trouwens:
https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1704563
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2021 11:31 ]
Bedanktsandervdw schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:18:
[...]
Ik vind de HK ook tegenvallen. De subwoofers lijken wel afwezig. Tot op het niveau dat ik mijn hand er heb opgelegd en nog niet zeker weet of ze nu wel zijn aangesloten of niet. Ik denk dat de cross-over naar de subwoofer veel te laag staat waardoor ze bij muziek eigenlijk amper gebruikt worden, en laat dat nu net een instelling zijn die je niet kan aanpassen.
Verklaart ook waarom hier gezegd wordt dat het de ene keer wel lijkt mee te vallen (muziek die onder de cross-over frequentie komt) en de andere keer niet...
Dat zou dan ook verklaren bij een laag uitgangsvermogen, dat het ook flets klinkt? Ik heb de muziek niet super hard staan (1/4 van de volume).
Even wat anders, de Iconic Sounds, kan je het volume aanpassen? Ik heb nu staan op Sportief maar boven de 80km per uur en met beetje muziek dat opstaat, hoor je het niet meer bij accelereren.
Die crossover gaat een klein beetje helpen bij het fletse geluid op lagere volumes, omdat uw subwoofers dan een deel van het bereik op zich nemen. Maar algemeen vind ik het HK systeem gewoon ook echt niet zo goed. Heel raar dat BMW hier zo'n steken laat vallen (kennis met nieuwe 5-reeks vindt trouwens exact hetzelfde).Klinkschakel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:29:
[...]
Bedankt![]()
Dat zou dan ook verklaren bij een laag uitgangsvermogen, dat het ook flets klinkt? Ik heb de muziek niet super hard staan (1/4 van de volume).
Even wat anders, de Iconic Sounds, kan je het volume aanpassen? Ik heb nu staan op Sportief maar boven de 80km per uur en met beetje muziek dat opstaat, hoor je het niet meer bij accelereren.
Iconic sounds is qua volume volgens mij niet aan te passen. Maar staat hier ook al uit sinds week 1...
Ik heb het aanstaan omdat ik misselijk wordt momenteel, denk dat het ook ligt dat ik veel instellingen tijdens het rijden wil doen. In de toekomst ga ik het wel uitschakelen.sandervdw schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:06:
[...]
Iconic sounds is qua volume volgens mij niet aan te passen. Maar staat hier ook al uit sinds week 1...
Volgende vraag… in mijn 5 serie (G31) waren de sportstoelen naar mijn mening duidelijker gevormd. De wangen waren hoger en de zijkanten ook naar mijn gevoel. Heeft iemand ook dat vergelijk?
Denk het… kan ook niet in achtbanen of botsautos meer… wordt oud denk ik…
Ik had dat gevoel ook in de Tesla Model 3 performance, maar niet met de BMW iX3.Klinkschakel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:47:
Denk het… kan ook niet in achtbanen of botsautos meer… wordt oud denk ik…
Waarschijnlijk wordt je misselijk van de adaptive regeneration. Dat had ik ook met mijn proefrit met de e-Niro. Vond het in de BMW wel een stuk beter werken tijdens de proefrit, dus wellicht ga ik het proberen. In De Niro had ik het meteen uitgezet, omdat ik er misselijk van werd.Klinkschakel schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:35:
[...]
Ik heb het aanstaan omdat ik misselijk wordt momenteel, denk dat het ook ligt dat ik veel instellingen tijdens het rijden wil doen. In de toekomst ga ik het wel uitschakelen.
Volgende vraag… in mijn 5 serie (G31) waren de sportstoelen naar mijn mening duidelijker gevormd. De wangen waren hoger en de zijkanten ook naar mijn gevoel. Heeft iemand ook dat vergelijk?
De iX3 is toch niet heel snel. 6,8s is… hoogstens gemiddeld.
Verwijderd
Ik zou het eens moeten testen, maar gevoelsmatig is de iX3 wel sneller dan die 6,8s. Ik merk het vooral bij hernemingen dat er VEEL meer koppel en pk’s beschikbaar zijn. (Tov mijn 520d of mijn 330i)
Moet nog gaan testrijden.
Heb de polestar 2 dual motor gereden en dat was retesnel. Daarna de Enyaq iv 80 en dat was hondstraag…
Het gaat nu enkel nog tussen de ix3 executive (met donkere achterruiten) en de EQC 400 business solution amg, geen extra opties.
Denk dat beide wel vlot door het verkeer kunnen idd, je gaat toch niet constant vol optrekken. Dat doe ik met mijn dieselstoof ook niet.
Heb de polestar 2 dual motor gereden en dat was retesnel. Daarna de Enyaq iv 80 en dat was hondstraag…
Het gaat nu enkel nog tussen de ix3 executive (met donkere achterruiten) en de EQC 400 business solution amg, geen extra opties.
Denk dat beide wel vlot door het verkeer kunnen idd, je gaat toch niet constant vol optrekken. Dat doe ik met mijn dieselstoof ook niet.
Dat dus, het is leuk voor een tijdje maar dan ga je gewoon rijden en gebruik je het volle vermogen niet.Engineer Stewie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:11:
Tov van de 520d vind ik het snel en krachtig de iX3.
Ik heb al hele stukken gereden zonder problemen. Ik denk dat het een combi is van regenaration en spelen met de iDrive (ogen van de weg).Z___Z schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:59:
[...]
Waarschijnlijk wordt je misselijk van de adaptive regeneration. Dat had ik ook met mijn proefrit met de e-Niro. Vond het in de BMW wel een stuk beter werken tijdens de proefrit, dus wellicht ga ik het proberen. In De Niro had ik het meteen uitgezet, omdat ik er misselijk van werd.
Heb je ook sportstoelen in de 5 serie? Klopt het dat de iX3 minder 'gevormd' zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:05:
Ik zou het eens moeten testen, maar gevoelsmatig is de iX3 wel sneller dan die 6,8s. Ik merk het vooral bij hernemingen dat er VEEL meer koppel en pk’s beschikbaar zijn. (Tov mijn 520d of mijn 330i)
Aangezien Mercedes deze nacht de EQC amg uit de configurator heeft gehaald zie ik maar 1 mogelijke kandidaat. Klopt het dat de iX3 een levertijd heeft van rond de 6 maanden?Klinkschakel schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:36:
Dat dus, het is leuk voor een tijdje maar dan ga je gewoon rijden en gebruik je het volle vermogen niet.
Tov van de 520d vind ik het snel en krachtig de iX3.
Dat klopt. Zie ook tests hiervan, het is meer richting 6 / 6,5 seconden. Dat is overigens typisch BMW/Porsche/etc.: underpromise and overdeliver.Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:05:
[ Voor 7% gewijzigd door wimpie op 08-12-2021 09:00 ]
Divide and conquer.
*spam*
[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 08-12-2021 11:14 ]
En je hebt aandelen bij het genoemde bedrijfRoytyo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:11:
Deze auto schreeuwt om dikke velgen! Ik vond de standaard velgen echt verschrikkelijk en ben gelijk naar wheelpoint gereden voor een dikke set BMW velgen! Echt een aanrader trouwens, groot aanbod en personeel dat er verstand van heeft. Ze hebben ook een website https://www.wheelpoint.nl
Overigens zijn de eerste ook in NL (Waalwijk) op de foto gespot!
:strip_exif()/f/image/hajGekHvAYr9b24JKeaWV7qV.jpg?f=fotoalbum_large)
Don't Speak, Just Think
Acceleratie in een EV is sneller bij een volle accu versus een lege accu. Dus misschien is de spec van BMW gebaseerd op een bijna lege accu.wimpie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:57:
[...]
Dat klopt. Zie ook tests hiervan, het is meer richting 6 / 6,5 seconden. Dat is overigens typisch BMW/Porsche/etc.: underpromise and overdeliver.
SdR schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:52:
[...]
En je hebt aandelen bij het genoemde bedrijf? Toevallig ook de garantievraag bij BMW geteld op onderstel etc? Daarnaast zijn veel van de 20+ inch velgen niet geschikt voor het extra gewicht van deze wagen.
[Afbeelding]
Heerlijke iX3's. Wat ik wel raar vind, de witte iX3 heeft een dark shadow pack, maar geen getinte ruiten. In België is dit mee in het pakket.SdR schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:52:
[...]
En je hebt aandelen bij het genoemde bedrijf? Toevallig ook de garantievraag bij BMW geteld op onderstel etc? Daarnaast zijn veel van de 20+ inch velgen niet geschikt voor het extra gewicht van deze wagen.
[Afbeelding]
Er zijn een paar films over accelaratie op YT, hier is er ene YouTube: BMW iX3 | Beschleunigung 0-100 km/h | Full Electric Car | Accelerati...)wimpie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:57:
[...]
Dat klopt. Zie ook tests hiervan, het is meer richting 6 / 6,5 seconden. Dat is overigens typisch BMW/Porsche/etc.: underpromise and overdeliver.
- 1st 06:48
- 2de 06:51
- 3de 06:21
Executive uitvoering met Shadow Line, alleen High Executive heeft in NL getinte zijruiten achter.oGoG schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:13:
[...]
Heerlijke iX3's. Wat ik wel raar vind, de witte iX3 heeft een dark shadow pack, maar geen getinte ruiten. In België is dit mee in het pakket.
Don't Speak, Just Think
ah dan toch anders in Belfië, maakt niet welke uitvoering, indien shadow line/pack, komen de getinte ruiten erop.SdR schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:44:
[...]
Executive uitvoering met Shadow Line, alleen High Executive heeft in NL getinte zijruiten achter.
Zoiezo bijzonder model overigens (de witte) Executive met wel de 20" en ShadowLine, misschien echt demo bestelling. Nu is het inderdaad in NL ook met Shadow Pack, maar ik meen me te herinneren dat dit voorheen al in High Executive zat.oGoG schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:30:
[...]
ah dan toch anders in Belfië, maakt niet welke uitvoering, indien shadow line/pack, komen de getinte ruiten erop.
Don't Speak, Just Think
Het is natuurlijk gewoon mogelijk om de iX3 High Executive te bestellen zonder Shadow Line pack, maar met de Shadow Line M Koplampen en Shadow Line nierengrille. Dan heb je niet de extra getinte achterruiten. Zoals deze configuratie bijvoorbeeld.
Ik heb een soortgelijk trucje moeten doen voor mijn auto. Ik wilde de laserkomplampen, maar dat is niet te combineren met Shadow Line Pack, want daar zitten de Shadow Line M Koplampen in. Ik heb dus de laserkoplampen in combinatie met extra getint glas achter (420) en "M Hoogglans met uitgebreide omvang" (7M9) voor de donkere nierengrille en de spiegelkappen.
Ik heb een soortgelijk trucje moeten doen voor mijn auto. Ik wilde de laserkomplampen, maar dat is niet te combineren met Shadow Line Pack, want daar zitten de Shadow Line M Koplampen in. Ik heb dus de laserkoplampen in combinatie met extra getint glas achter (420) en "M Hoogglans met uitgebreide omvang" (7M9) voor de donkere nierengrille en de spiegelkappen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stefan© op 08-12-2021 13:57 ]
Klopt, precies datzelfde trucje heb ik ook uit moeten voeren. Al blijf ik het jammer vinden dat wij de 'normale' laserlight koplampen krijgen zover ik heb kunnen achterhalen. Er is (op andere BMW modellen) ook een variant laserlight met zwarte (Shadow Line) details. Die laatste had ik liever gehad, want die normale LED Shadow Line M koplampen zie er goed uit in combinatie met de andere Shadow Line onderdelen.Stefan© schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:50:
Het is natuurlijk gewoon mogelijk om de iX3 High Executive te bestellen zonder Shadow Line pack, maar met de Shadow Line M Koplampen en Shadow Line nierengrille. Dan heb je niet de extra getinte achterruiten. Zoals deze configuratie bijvoorbeeld.
Zijn er al meer mensen die bericht hebben gekregen om hun LCI op te halen?TonCoronel schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:34:
Ik nog niet, mits mijn iX3 op16/11 klaar stond om verscheept te worden. Geen idee of die op een RoRo boot zit en al onderweg is. Ik verwacht niet dat ik voor eind feb 22 ga krijgen. Mag ook want er zijn wat 'delays' met installatie van de laadpalen. De Laadconfiguratie is voltooid eind augustus en tot op heden nog geen teken van de installateur/leasemaatschappij rond de installatie.benbasb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:24:
[...]
Zijn er al meer mensen die bericht hebben gekregen om hun LCI op te halen?
yep..ik kan hem ook volgende week vrijdag ophalen. Half Maart besteld en vanwege de batterij problemen omgezet naar de LCI..benbasb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:24:
[...]
Nice, en enig idee wanneer die geproduceerd was?bertus70 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:43:
[...]
yep..ik kan hem ook volgende week vrijdag ophalen. Half Maart besteld en vanwege de batterij problemen omgezet naar de LCI..
Ik kan de LCI ophalen 3e week van januari. Besteld laatste week augustus.benbasb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:24:
[...]
Ja ik heb vorige week mn winterbanden eronder zitten, door euromaster op mn (standaard) 20". Let goed op dat de achterbanden breder zijn dan de voorbanden. Euromaster heeft er goodyear onder gezet en deze zijn echt super, heel stil en goede grip!sevalo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:27:
Heeft iemand er al winterbanden onder zitten?
jesse
Goodyear Ultra Grip?jesses schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:37:
[...]
Ja ik heb vorige week mn winterbanden eronder zitten, door euromaster op mn (standaard) 20". Let goed op dat de achterbanden breder zijn dan de voorbanden. Euromaster heeft er goodyear onder gezet en deze zijn echt super, heel stil en goede grip!
Ik heb een afspraak staan bij Euromaster week na kerst. Weet nog niet wat ze eronder gaan gooien.
Ik volg dit topic even, krijg als het goed is mijn iX3 LCI binnen enkele weken geleverd.
Net confirmatie van werkgever en leasemaatschappij.
Kan de iX3 executive nemen met getinte ruiten en als ik wil een trekhaak, in de kleur silver, grijs, wit of zwart. Geen enkele andere optie wordt toegestaan.
Nu is de iX3 LCI wel top uitgerust en ga ik hier wel voor gaan aangezien de EQC levertermijn onbekend heeft. De chrome aan de grill vooraan ga ik op eigen kosten laten wrappen dan.
Wel weer raar dat een EQC business solution AMG dan wel weer gaat (alleen trekhaak als optie), die kost toch vlot 7000 euro meer in Belgie. Maar dat zullen wel dealer afspraken zijn.
Trekhaak is wel een dingetje, want dan moet ik elk jaar naar de keuring. Anders nooit...
Maar weet niet of een fiets zo in de koffer past, nu kan dat, maar de iX3 is een stuk korter.
Kan de iX3 executive nemen met getinte ruiten en als ik wil een trekhaak, in de kleur silver, grijs, wit of zwart. Geen enkele andere optie wordt toegestaan.
Nu is de iX3 LCI wel top uitgerust en ga ik hier wel voor gaan aangezien de EQC levertermijn onbekend heeft. De chrome aan de grill vooraan ga ik op eigen kosten laten wrappen dan.
Wel weer raar dat een EQC business solution AMG dan wel weer gaat (alleen trekhaak als optie), die kost toch vlot 7000 euro meer in Belgie. Maar dat zullen wel dealer afspraken zijn.
Trekhaak is wel een dingetje, want dan moet ik elk jaar naar de keuring. Anders nooit...
Maar weet niet of een fiets zo in de koffer past, nu kan dat, maar de iX3 is een stuk korter.
[quote]Engineer Stewie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:19:
Mercedes geeft de leasingmaatschappijen meer korting dan BMW da's al. Bij ons Mercedes korting = 24%, BMW 20%.
Zonet bericht dat ik een afspraak mag maken voor levering !
Olé!
Mercedes geeft de leasingmaatschappijen meer korting dan BMW da's al. Bij ons Mercedes korting = 24%, BMW 20%.
Zonet bericht dat ik een afspraak mag maken voor levering !
Olé!
bump, ook benieuwd naar de settings, heb je deze exact ingesteld als op het xbimmers forum?Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:29:
[...]
Zal straks of morgen even een foto posten van mijn instellingen. Het maakte voor mij echt het verschil tussen 'geld niet waard' en 'kwaliteit is echt wel top'. In ieder geval kan ik mijn favoriete dance/techno tracks nu met pompende bass loeihard zetten zonder vervorming (niet dat we dat altijd doen, maar toch).
Ik heb deze post gevolg trouwens:
https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1704563
Het is me nog niet helemaal duidelijk of je nu per frequentie een bepaalde waarde moet instellen of zo, maar ik heb de auto nog niet.

Haha eerste post…on topic: ik vind de nieuwe 20” wielen onder de facelift práchtig!Roytyo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:11:
[mbr]*spam*[/]
Wel jammer dat BMW de winterbanden om déze velgen niet ondersteunt. Je moet dus een 19” winterset aanschaffen. Terwijl van hetzelfde bandenmerk gewoon passende 20” banden te koop zijn.
Maar hebben die dezelfde laadcapaciteit?9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:19:
[...]
Haha eerste post…on topic: ik vind de nieuwe 20” wielen onder de facelift práchtig!
Wel jammer dat BMW de winterbanden om déze velgen niet ondersteunt. Je moet dus een 19” winterset aanschaffen. Terwijl van hetzelfde bandenmerk gewoon passende 20” banden te koop zijn.
De 20” velgen zijn idd mooi. Jammer dat ik ze niet mag nemen. Maar een plus voor comfort zeker…
De hele auto is met dat M pakket wel mooier, ook die plastic plaat die er nietmeer is, is mooier, net zoals de diffuser.
Dat is wat ik heb besteld maar zonder de blauwe accenten, en moka leder interieur. wat is de sophistaugrau toch mooooooooi.9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:40:
Onze iX3 wordt binnenkort geleverd. Wat een bak met die M sport uitstraling. High Exec, Sophisto grey met Oyster interieur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We gaan die blauwe accenten nog zwart maken. Heb jij de items in zwart besteld of laat je wrappen?oGoG schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:41:
[...]
Dat is wat ik heb besteld maar zonder de blauwe accenten, en moka leder interieur. wat is de sophistaugrau toch mooooooooi.
Die Blauwe accenten zijn in Belië als optie, dus gewoon niet bi jbesteld.9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:46:
[...]
We gaan die blauwe accenten nog zwart maken. Heb jij de items in zwart besteld of laat je wrappen?
Mooie kleur! In de configurator vond ik het er nogal licht uitzien en daarom Carbonschwarz gekozen, maar bij 't zien van deze foto's twijfel ik wel of dat de goede keuze was9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:40:
Onze iX3 wordt binnenkort geleverd. Wat een bak met die M sport uitstraling. High Exec, Sophisto grey met Oyster interieur.
...

Is het prive of lease?oGoG schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:52:
[...]
Die Blauwe accenten zijn in Belië als optie, dus gewoon niet bi jbesteld.
Dealer geeft aan, vandaag besteld, April geleverd.fluppie007 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:03:
[...]
Mooie kleur! In de configurator vond ik het er nogal licht uitzien en daarom Carbonschwarz gekozen, maar bij 't zien van deze foto's twijfel ik wel of dat de goede keuze was. Maar voor mij is het nog wachten tot maart (productie was 19/11).
Shippen ze wagens maar af en toe of is de dealer mis?
Onze car policy is gereleased, 10 maanden geen auto besteld en de iX3 is objectief de beste en snelst leverbare EV. Denk dat er wel wat bedteld gaan worden in de komende maand. Schat 50-75 suks ofzo. In totaal moeten we 500 wagens bestellen (niet iedereen heeft iX3 budget).
[ Voor 9% gewijzigd door Engineer Stewie op 09-12-2021 22:30 ]
Een leuk weetje voor de donderdagavond. Van alle iX3's die momenteel een NL kenteken hebben zijn de meeste zwart. De minst populaire kleur lijkt rood.
Het is gebaseerd op open data van de RDW. Ik heb geen idee hoe Kaschmirsilber qua kleur wordt opgegeven.
/f/image/HbFb2ugiQtxJuuLGItMdsZZR.png?f=fotoalbum_large)
Bron
Het is gebaseerd op open data van de RDW. Ik heb geen idee hoe Kaschmirsilber qua kleur wordt opgegeven.
/f/image/HbFb2ugiQtxJuuLGItMdsZZR.png?f=fotoalbum_large)
Bron
Kleur | Aantal |
Zwart | 970 |
Grijs | 633 |
Wit | 225 |
Blauw | 125 |
Rood | 27 |
Totaal | 2007 |
[ Voor 8% gewijzigd door Stefan© op 09-12-2021 23:19 ]
Ik heb idem besteld, behalve de std. versie en dus sensatec mokka.oGoG schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:41:
[...]
Dat is wat ik heb besteld maar zonder de blauwe accenten, en moka leder interieur. wat is de sophistaugrau toch mooooooooi.
Absoluut tevreden over de kleur in combi met het shadow pack om basis van deze foto's!
xbox: pvanst1p
Je bedoelt Cognac? Mokka kon toch enkel in leder?piripi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:26:
[...]
Ik heb idem besteld, behalve de std. versie en dus sensatec mokka.
Absoluut tevreden over de kleur in combi met het shadow pack om basis van deze foto's!
Vraag me af of carbon schartz als zwart of blauw wordt beschouwd, ik vermoed het eerste.
Zwart bij RDW, blauw in het zicht.Bombardon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:34:
[...]
Je bedoelt Cognac? Mokka kon toch enkel in leder?
Vraag me af of carbon schartz als zwart of blauw wordt beschouwd, ik vermoed het eerste.
Don't Speak, Just Think
Klopt cognac, mijn excuses...Bombardon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:34:
[...]
Je bedoelt Cognac? Mokka kon toch enkel in leder?
Ik heb foto's gezien van een collega die carbonshwarz heeft, maar daar valt me de blauwe schijn toch zwaar op. Dan ben ik blij met de sopistograu
xbox: pvanst1p
Soms moet ik wel eens naar mijn vrouw luisteren :-) Anders was het Kaschmir geweest.
Maar al bij al, het donkerblauwe met de zwarte accenten bevalt me wel.
Echter wekelijks carwash nodig in dit land.
Maar al bij al, het donkerblauwe met de zwarte accenten bevalt me wel.
Echter wekelijks carwash nodig in dit land.
Ik heb net met Euromaster gebeld voor mijn afspraak 29 december. Was maar goed dat ik belde want zij hadden 245/50 R19 in het systeem staan terwijl ik 245/45 R20 en 275/40 R20 moet hebben!9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:19:
[...]
Haha eerste post…on topic: ik vind de nieuwe 20” wielen onder de facelift práchtig!

Ben benieuwd of dit goed gaat eind van de maand...
Net gebeld door de dealer dat ik m'n LCI over 2 weken op kan halen!! Mooi kerstcadeautje
Ik ben momenteel even aan de lijn met Alphabet. De dealer heeft op eigen houtje bepaald dat ze dus de auto volgende week vrijdag niet gaan leveren op de 20" zomerbanden maar hebben dus een 19" set besteld, zonder dat ik daar vanaf wist en inspraak had op welke velgenset het dan wordt.
Gelukkig is mijn wagenparkbeheerder flexibel en het met mij eens dat ze ofwel gewoon 20" winterbanden moeten monteren ofwel de auto op zomerbanden uitleveren en dat ik dan bij Euromaster/Profile er 20" winterbanden onder laat zetten.
Gelukkig is mijn wagenparkbeheerder flexibel en het met mij eens dat ze ofwel gewoon 20" winterbanden moeten monteren ofwel de auto op zomerbanden uitleveren en dat ik dan bij Euromaster/Profile er 20" winterbanden onder laat zetten.
Wanneer heb je hem besteld en had je een productie datum?benbasb schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:03:
Net gebeld door de dealer dat ik m'n LCI over 2 weken op kan halen!! Mooi kerstcadeautje
Ongeveer een maand geleden. Ik had al eerder een proefrit in een huidige versie van de iX3 gedaan, maar wilde wel graag de LCI. Toen bleek dat er eentje op de boot stond (HE, zwart en shadow line pack). Daardoor relatief laat besteld. Is eind september geproduceerd en is deze week in NL gekomen. Moet nu nog op transport naar de dealer + laatste zaken afronden etc.kingachille schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:10:
[...]
Wanneer heb je hem besteld en had je een productie datum?
Bij mij dezelfde situatie en toevallig ook dezelfde uitvoering. Wordt sowieso dit jaar op kenteken gezet (ivm bijtelling 12% naar 16% komend jaar), maar hopelijk ook nog dit jaar geleverd.benbasb schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:36:
[...]
Ongeveer een maand geleden. Ik had al eerder een proefrit in een huidige versie van de iX3 gedaan, maar wilde wel graag de LCI. Toen bleek dat er eentje op de boot stond (HE, zwart en shadow line pack). Daardoor relatief laat besteld. Is eind september geproduceerd en is deze week in NL gekomen. Moet nu nog op transport naar de dealer + laatste zaken afronden etc.
Als extra optie heb ik nog de automatisch wegklapbare trekhaak.
[ Voor 4% gewijzigd door -En4Cer- op 10-12-2021 12:48 ]
Even mezelf quouten. Maar zoals anderen ook al hadden gehoord. BMW zelf kan geen 20" winterbanden leveren op de iX3, gelukkig nu afgesproken dat ze de auto afleveren op zomerbanden. Ik regel daarna wel de winterbanden zelf, of rij deze winter even door op zomerbanden en kijk volgend winterseizoen wel of er dan officieel 20"winterbanden beschikbaar zijn.TonCoronel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:04:
Ik ben momenteel even aan de lijn met Alphabet. De dealer heeft op eigen houtje bepaald dat ze dus de auto volgende week vrijdag niet gaan leveren op de 20" zomerbanden maar hebben dus een 19" set besteld, zonder dat ik daar vanaf wist en inspraak had op welke velgenset het dan wordt.
Toeval of niet ... de mensen van Stroohm rijden net van onze oprit na installatie laadinfrastructuur. Krijg ik een mail binnen van de leasing dat de wagen kan opgehaald worden bij de garage! 🥳
In mei besteld (mogelijk via de werkgever pas in juni formeel doorgegeven) en nu dus geleverd.
In mei besteld (mogelijk via de werkgever pas in juni formeel doorgegeven) en nu dus geleverd.
21 SEP..benbasb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:45:
[...]
Nice, en enig idee wanneer die geproduceerd was?
Mooi, levering staat nu gepland op 23 december.
Dus niet de LCI versie.
bij de dealer wordt het accupakket probleem opgelost.
Maar dus wel dit jaar nog ivm bijtelling!
Dus niet de LCI versie.
bij de dealer wordt het accupakket probleem opgelost.
Maar dus wel dit jaar nog ivm bijtelling!
Ik weet niet exact het type eigenlijk. Maar als je de 20" velgen hebt en naar Euromaster gaat. Zijn dit de enige banden die ze kunnen bestellen in die maat dus kan niet missen.Klinkschakel schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:26:
[...]
Goodyear Ultra Grip?
Ik heb een afspraak staan bij Euromaster week na kerst. Weet nog niet wat ze eronder gaan gooien.
Ik zou dus wel f bellen van tevoren en goed de maten doorgeven.
jesse
Vandaag naar de (i)X3 gaan kijken en de EQC, de X3 vond ik mooier en beter afgewerkt. De EQC is noch vlees, noch vis.
Er stond ook een iX3 LCI buiten, zag er 95% hetzelfde uit.
Mag volgende week bestelling doorgeven (vaste wagen, geen optiekeuze). Het zal dus een silver iX3 executive worden met donkere achterruiten en wegklapbare trekhaak en laadpaal. De nieren laat ik zelf zwart maken.
Er stond ook een iX3 LCI buiten, zag er 95% hetzelfde uit.
Mag volgende week bestelling doorgeven (vaste wagen, geen optiekeuze). Het zal dus een silver iX3 executive worden met donkere achterruiten en wegklapbare trekhaak en laadpaal. De nieren laat ik zelf zwart maken.
Zijn dit de standaard LCI achterlichten? Ze lijken "smoked".9-3 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat voor-en achterlichten “smoked” onderdeel zijn van Shadow Line
Knutselwout schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:27:
[...]
Zijn dit de standaard LCI achterlichten? Ze lijken "smoked".
1 van de 27 rode iX3’s!
:strip_exif()/f/image/gSnTOW6FQjnrdlQLyiJdCHYP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het Kaschmirsilber wordt aangegeven als grijs voor zover ik gezien heb
:strip_exif()/f/image/gSnTOW6FQjnrdlQLyiJdCHYP.jpg?f=fotoalbum_large)
Stefan© schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:11:
Een leuk weetje voor de donderdagavond. Van alle iX3's die momenteel een NL kenteken hebben zijn de meeste zwart. De minst populaire kleur lijkt rood.
[Afbeelding]
Bron
Kleur Aantal Zwart 970 Grijs 633 Wit 225 Blauw 125 Rood 27 Totaal 2007
Hoe wordt dan Sophistograu geïnterpreteerd? Of is die niet beschikbaar in NL? (woon zelf in BE)ThisIsDelusion schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 06:34:
[...]
Vraag aan de kenners.
Mijn 420 had een harde schijf, kan ik deze muziek op een of andere manier downloaden, of kan BMW dit?
Mijn 420 had een harde schijf, kan ik deze muziek op een of andere manier downloaden, of kan BMW dit?