Ja zoals al gezegd, de gameplay is gewoon grotendeels hetzelfde.
Je hebt nog steeds Team Deathmatch, Free-for-all, Domination, Headquarters, S&D. Volgens mij is alleen Patrol echt een nieuwe gamemode (eigenlijk headquarters, maar dan een zone die zich constant verplaatst. Vind ik zelf wel de leukste om te spelen)
De killstreaks zijn eigenlijk ook weer hetzelfde. Carepackage, UAV, glided bomb (predator missile), mortars (cluster strike), ga zo maar door.
Je kunt idd wel je wapens meer/anders aanpassen dan voorheen. Je zit ook niet meer vast aan 5 attachments, je kunt alles aanpassen. Maar er zijn niet echt meer attachments die in 1 klap je wapen een stuk beter maken. Alle 10 de attachments doen allemaal iets kleins aan je wapen waardoor het wel uitdagender/leuker wordt om een goede setup te maken. Ook zijn er best veel maps waardoor het niet te snel verveelt (wat ik in het begin bij CW wel had bijvoorbeeld).
Ook de bekende perks zijn weer overgenomen uit voorgaande delen. Sterker nog, volgens mij is er geen een nieuwe bij gekomen?
Wel speelt het spel weer gewoon ouderwets lekker weg. Wapens levelen gaat best langzaam dus je raakt ook niet heel snel uitgespeeld, camo's unlocken voelt ook niet als grinden omdat er nieuwe methodes bij zijn gekomen om iets te unlocken (bijvoorbeeld specifiek met 3 attachments spelen op je wapen), de operator challenges mogen wmb wel herzien worden (met alle operators moet je een X aantal melee kills maken. Ik maak sowieso al (bijna) nooit melee kills dus dat dat nu met elke operator een aantal keer moet is wel klote).
TL;DR: amper vernieuwing, speelt goed, blijft (voorlopig) uitdagend maar verrast je nergens
En nog een kleine toevoeging, er zitten nog best veel bugs in, maar gelukkig nauwelijks tot geen bugs die het spelen onmogelijk maken.