:strip_exif()/f/image/TWfAUxiYffFsQnODDLGcuzwK.jpg?f=fotoalbum_large)
Installatie draait, de eerste douchebeurten zonder gas zijn een feit
Geïsoleerde slangen schelen enorm in geluid in de onderliggende ruimtes, hiervoor zaten er starre buizen aan de MV-box, dat was een stuk luidruchtiger dan nu. Tijdens een run van het opwarmen van het vat hoor ik alleen een zachte brom.
:strip_exif()/f/image/N7OhBzXqT0k0EOMwNg92vuE4.jpg?f=fotoalbum_large)
Grappig om te zien dat de COP steeds iets inzakt en het stroomverbruik groeit naarmate de het vat steeds warmer wordt. Ik neem aan met gelijkblijvende output.
:strip_exif()/f/image/G2GwVcekHkR4fgHxXgF6G5cF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben ook gelijk aan het tweaken geslagen, heb een Sonoff SV op het S05 contact aangesloten (als droog contact) zodat ik de PV run kan triggeren vanuit Home-Assistant. Je ziet hem hier nog net in de kast zitten (bovenin), het mooie is dat er een 12V aansluiting is voor de RS485 connectie die je kunt gebruiken om de Sonoff te voeden.
Wat me niet lukt is het Hewalex2MQTT script aan de praat te krijgen om de Elfin EW11 die ik heb aangesloten uit te lezen. Iemand tips om de docker container aan de slag te krijgen? Heb niet genoeg programmeerskills om er zelf een integratie of add-on van te maken en zelf op m'n MacBook krijg ik het pythonscript niet draaiend. Iemand een handleiding om dit toch aan de praat te krijgen?
Dit is alleen van toepassing op het moment dat de compressor ook draait; de fan blijft dus niet draaien wanneer het vat op temperatuur is. De Hewalex is zonder modificatie dus niet geschikt als vervanging van de mechanische ventilatie die bedoeld is om 24/7 te draaien.andre75 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:37:
[...]
Dit staat in de handleiding
This option allows changing fan rotational speed. 3 operation options are available:
1) MAX. - fan works at highest output (ca. 500 m3/h). This allows obtaining best equipment operation results, because higher air volume is pumped through evaporator. If ambient temperature (T1) exceeds 24°C, the fan will automatically slow down (higher heat volume in the air).
2) MIN. - fan works at highest output (ca. 350 m3/h). Heat pump operation efficiency at the same temperature of air drawn into heat pump is lower compared to fan output at MAX. If ambient
temperature (T1) drops under 10°C, the fan will automatically switch to higher speed.
3) DAY/NIGHT - in this setting, between 6 a.m. and 10 p.m. the fan works at maximum speed, and at night its output is lower. The fan working at lower speed generates less noise.
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming