Printer voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik zoek een?
Snelle printer met volgende kenmerken:
Weinig onderhoud,
wifi (gemakkelijk afdrukken via smartphone)
dubbelzijdig afdrukken
Betrouwbaar (er wordt niet veel geprint maar als er geprint wordt, moet het werken.)
Scannen en kopiëren is optie maar niet noodzakelijk dus...

Wat is je budget?
Max 200 -300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het een beetje gehad met inktjetprinters vanwege de slechte kwaliteit afdrukken (strepen, slechte kleuren, uitdroging, dus veel onderhoud, snel leeg (hoog verbruik)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuisgebruik

[ Voor 18% gewijzigd door Peter543 op 02-05-2021 23:28 ]

Beste antwoord (via Peter543 op 05-05-2021 23:34)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zolang je alleen tekst en plaatjes hoeft te printen zijn laserprinters echt een aanrader. Voor foto's is een inkjetprinter beter.

De toner droogt niet uit en de printer werkt werkelijk altijd. Ik heb verschillende inkjets gehad en nooit iets anders dan gezeik. Dan weer kleur X op, dan weer kleur Y op, terwijl ik nooit in kleur print en kortgeleden nog een cartridge vervangen heb. De verbinding tussen printer en computer verbrak ook telkens, dus mocht je weer in de weer met drivers.

Ik heb nu 2 jaar een laserprinter. Ik heb nu 57% over van de originele cartridge. Verbinding werkt altijd, nooit gezeik met een lege cartridge en ik gebruik ook alleen toner om te printen en niet zoals bij een inkjet waar je klaarblijkelijk een hele cartridge in het inktkussen leegspuit. Het is nu echt printer aan, opdracht versturen (eigenlijk doe ik dit al terwijl de printer opstart) en klaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Kijkt u eens: https://tweakers.net/prin...tYGivpKFmYm4BJUzAJUllbCwA. Daar heb je alvast een start :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoekt en gij zult vinden:

Nieuwe printer! Hulp gevraagd!
Thuis printer
Printer aankoop advies
(laser)printer aankoopadvies
Welke printer?
Aanschaf printer thuisgebruik

Zelf heb ik zo'n 2 jaar geleden deze aangeschaft, omdat ik ook helemaal klaar was met inktjet.
Prima klein printertje, voldoet aan jouw eisen. Staat altijd aan en print binnen een paar seconden een vel papier, ook al is hij koud. Warmt dus supersnel op.
pricewatch: Brother HL-L2375DW

En als je wilt scannen en kopieren is er een groter modelletje:
pricewatch: Brother MFC-L2710DW

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 02-05-2021 23:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 22:56
beetje hetzelfde als @Bastiaan , maar dan de 4 sterren opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Microkid schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:29:
Zoekt en gij zult vinden:

Nieuwe printer! Hulp gevraagd!
Thuis printer
Printer aankoop advies
(laser)printer aankoopadvies
Welke printer?
Aanschaf printer thuisgebruik

Zelf heb ik zo'n 2 jaar geleden deze aangeschaft, omdat ik ook helemaal klaar was met inktjet.
Prima klein printertje, voldoet aan jouw eisen. Staat altijd aan en print binnen een paar seconden een vel papier, ook al is hij koud. Warmt dus supersnel op.
pricewatch: Brother HL-L2375DW

En als je wilt scannen en kopieren is er een groter modelletje:
pricewatch: Brother MFC-L2710DW
Aangezien de TS klaagt over 'slechte kleuren' vanuit z'n bestaande ervaringen met inktjet apparaten denk ik niet dat 'ie veel interesse zal hebben in een Laser printer welke als enige kleur nuances zwart-wit waardes heeft?

Een 'simpele' kleuren Laser is tegenwoordig ook niet al te duur meer alleen de vervangende toners zijn vaak wat meer aan de prijs :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Zijn de nadelen die je had met een inktjetprinter verdwenen? @Microkid

[ Voor 9% gewijzigd door Peter543 op 02-05-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Met slechte kleuren bedoel ik: groen dat geel is of rood dat blauw wordt afgeprint. De eisen zijn niet hoog maar de printer zou wel kleuren moeten afdrukken...

[ Voor 31% gewijzigd door Peter543 op 02-05-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van een simpele HP / Brother kleurenlaser heb je vaak járen plezier waarbij de Brother spullen vaak nét wat goedkoper uitvallen op het moment dat je toch nieuwe (originele) toner cartridges nodig hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 22:29
Ik ben met deze dik tevreden, aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Bovenstaande link is geen kleurenprinter.
Maar wat ik zeker wil weten is dat een laserprinter onderhoudsvriendelijker TOV inktjetprinter ook als je weinig afdrukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Peter543 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:57:
Maar wat ik zeker wil weten is dat een laserprinter onderhoudsvriendelijker TOV inktjetprinter ook als je weinig afdrukt...
Ja. Want een laserprinter cartridge droogt niet uit :) Bij m'n moeder stond jarenlang een kleuren Samsung laserprinter. Deed jaren met 1 kleurencartridge. Helaas ging het ding defect, anders had hij er nog steeds gestaan. En .. ze printen snel en zonder veel lawaai. Niet zoals een Canon inktjet die eerst 2 minuten z'n printkoppen staat te poetsen met veel lawaai.... En dan tergend traag een A4'tje print....

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Peter543 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:57:
Dat is absolute zekerheid. Inkjetprinters zijn op dit punt een drama, omdat ze last hebben van opdrogende inkt. Een laserprinter kun je gerust een jaar uitzetten en er dan vanuit gaan dat hij het direct doet op het moment dat je 'm weer aanzet.

Bedrijven kopen massaal dure laserprinters die op de tweedehandsmarkt aangeboden worden voor wat de gek er voor geeft. Omdat een laserprinter zonder problemen 20 jaar mee kan, koop je mijn het best tweedehands, dan kan je je namelijk het sjieke spul veroorloven. Je koopt een betere printer voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
Dat klopt, daar is ook niets over vermeld in je originele oproep.
Juist een inktjet levert problemen op als je weinig afdrukt. Als je heel erg weinig afdrukt (1 keer per maand) kan het wel zijn dat na 100 printjes (8 jaar) je rollers zijn uitgedroogd. Even alle rubber onderdelen met een natte doek schoonmaken.

Voor erg weinig printjes kan een lokale printshop een nog goedkopere oplossing zijn ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zolang je alleen tekst en plaatjes hoeft te printen zijn laserprinters echt een aanrader. Voor foto's is een inkjetprinter beter.

De toner droogt niet uit en de printer werkt werkelijk altijd. Ik heb verschillende inkjets gehad en nooit iets anders dan gezeik. Dan weer kleur X op, dan weer kleur Y op, terwijl ik nooit in kleur print en kortgeleden nog een cartridge vervangen heb. De verbinding tussen printer en computer verbrak ook telkens, dus mocht je weer in de weer met drivers.

Ik heb nu 2 jaar een laserprinter. Ik heb nu 57% over van de originele cartridge. Verbinding werkt altijd, nooit gezeik met een lege cartridge en ik gebruik ook alleen toner om te printen en niet zoals bij een inkjet waar je klaarblijkelijk een hele cartridge in het inktkussen leegspuit. Het is nu echt printer aan, opdracht versturen (eigenlijk doe ik dit al terwijl de printer opstart) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Ik ben wel overtuigd om een laserprinter te kopen. Hoewel de aanschafprijs natuurlijk wel 3x zo hoog is
Ik had deze gezien hpprinter
Wat vinden jullie ervan? Ik weet wel niet zeker of ik gemakkelijk van smartphone kan afdrukken.

[ Voor 19% gewijzigd door Peter543 op 05-05-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
tweazer schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:55:
[...]

Dat klopt, daar is ook niets over vermeld in je originele oproep.

[...]
Sorry,
Dom van mij. Een zwart-wit printje is zo saai...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je voor 2e hands zou gaan dan vind ik de Laserjet 2600n een leuke, dat is een kleurenlaser A4 met netwerkaansluiting, wel een bedrade aansluiting, maar eenmaal in je netwerk aangesloten kun je dan vanaf al je mobiele apparaten afdrukken. Hij wordt vaak voor slechts enkele tientjes op Markplaats aangeboden en tonercassettes worden eveneens goedkoop en veelvuldig aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
Wat vinden jullie ervan? Ik weet wel niet zeker of ik gemakkelijk van smartphone kan afdrukken.
Ik lees bij 123inkt de opmerking: "Het is niet mogelijk om te printen in combinatie met een Mac besturingssysteem." daar moet je aardig je best voor doen, voor mij zou dit een no-go zijn.
Bij een plaatje staat een telefoon afgebeeld,

Proberen, je hebt een 14 dagen no questions asked teruggave recht ? (mits netjes teruggestuurd in de verpakking)

NASCHRIFT: ik zou een tientje meer uitgeven aan z'n netwerk broertje/zusje. ook geen osx support volgens 123 inkt ...
Het is een Samsung CLP-620 Serie printer, hier meer, werkt kennelijk wel onder osx

[ Voor 27% gewijzigd door tweazer op 07-05-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Peter543 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:53:
Ik ben wel overtuigd om een laserprinter te kopen. Hoewel de aanschafprijs natuurlijk wel 3x zo hoog is
Lijkt een leuke printer voor het geld. Let wel op dat er geen wifi op zit. Ik heb juist een printer met wifi genomen zodat hij altijd aan kan staan, en ik makkelijk vanaf m'n MacBook, iPhone of iPad iets kan printen. Met alleen USB ben je beperkt tot printen vanaf je pc.
Anders deze: pricewatch: HP Color Laser 150nw, slechts 10 euro duurder, maar wel met usb, wifi en ethernet.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 08-05-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Ik heb de HP laserjet 150nw gekocht bij mediamarkt voor € 189. Als ik em heb, laat ik hier ook mijn bevindingen achter. Bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft bij de aankoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
"Gekocht mediamarkt voor €189."

humor, ik ook, dat 10tje bij een nieuwsbrief en een nieuw email adres heb je ook gebruikt ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGraauw79
  • Laatst online: 21-05-2021
Ik heb zelf de canon mg3650s en ik beveel die iedereen aan. Alles wat je nodig hebt in een vrij compact design.
Pagina: 1