Toon posts:

Nieuwe printer! Hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• Daan1071
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:26
PS Als deze niet in het goede forum staat: Kan deze verplaatst worden?

Een printer, het apparaat wat je niet heel veel gebruikt, maar als het gebruikt moet worden, dan werkt deze niet of slecht. Dat is eigenlijk de korte omschrijving zoals ik printers heb ervaren die wij hebben gehad.

Ah fijn. Normaal gesproken koopt mijn vader altijd de printers. Zijn eisen: Goedkoop, Goedkoop en tjsa nog eens goedkoop. En altijd loopt dat uit op: Printers die slecht printen (Strepen, te snel wat niet aan te passen valt waardoor de kwaliteit ruk is, wilt soms niet printen etc.) Oftewel de kwaliteit is waardeloos. Het werkt even goed, maar na een half jaar tot 2 jaar is de kwaliteit ronduit matig. Ik ben van mening dat het allemaal wel langer mee kan gaan.

Daarom ben ik degene die nu gaat oriënteren op een nieuwe printer en de rekening gaat naar mijn vader *(dit is al goedgekeurd :) )

Door wie wordt het gebruikt en hoevaak wordt deze gebruikt?

- Ik zelf volg een studie op het mbo, daarnaast zitten er 2 op de middelbare en 1 nog op het voortgezet onderwijs. Verder print mijn vader en/of moeder sporadisch iets af.
- Het gebruik van de printer schommelt heel erg. Het ene moment moeten er zoveel verslagen af bijvoorbeeld en draait het ding overuren. Andere momenten wordt hij niet aangeroerd. Oftewel: We zijn geen kantoor, die continue moet printen, maar gewoon een familie die regelmatig iets wilt uitprinten.

Wat zijn de eisen?
- Duurzaam Hiermee bedoel ik het volgende: De printer moet langer meegaan dan 2 jaar. Met meegaan bedoel ik: het leveren van goede prints! Dus geen strepen of wat dan ook, nee gewoon goede kwaliteit de komende jaren!
- Kwaliteit: De printer moet goede prints maken (duh), Dus geen strepen, ontbrekende regels of iets in die aard.
- Printer moet het doen als er een opdracht gegeven wordt. Klinkt logisch, maar hij weigert te pas en te onpas om te printen, dus ik meld het maar even?
- Inscannen, printen, kopiëren moet hij kunnen. Andere opties hoeven er neit op te zitten.
pre: LAN-aansluiting, wifi is waardeloos + eventueel afdrukken met telefoon.

Prijs voor nu rond de 300-400 euro max. Indien daar niks voor beschikbaar is hoger. Maar we hoeven natuurlijk geen joekel van een machine te hebben.

Inkt of Laser?

Lastig. Laser is duurder, maar tegelijkertijd levert het zeer goede kwaliteit op het gebied van tekst. Afbeeldingen wat minder, maar dat doet er niet toe.
Inkt: Goedkoper in de aanschaf. Droogt uit, na een tijd niet gebruikt te hebben (hinderlijk, want dan heb je prut printjes). Dure inkt .

Waarom heb ik zelf geen modellen neergezet? Valide vraag. Ik kom er zoveel tegen. Elke review wijst weer een ander aan. Er staan modellen van 100 euro die wel 200 goede reviews hebben bijvoorbeeld de HP ENVY 6022, maar voldoet deze aan de eisen? Blijft die op lange termijn ook goed printen en drogen de cartridges niet uit? Lastig lastig lastig.

Wat zijn nu juiste beslissingen? Hebben jullie modellen die jullie aanraden? Hebben jullie misschien andere tips of adviezen als je geen model weet? Alle kennis die jullie delen, helpen mij naar een betere keuze? Alle info is welkom dus!

Huidge printer: Epson workforce wf3720 : Na 1,5 strepen, weigeren om af te drukken enz enz enz. zucht |:(

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Laat je de printer wel altijd aan staan?
Ik had ook altijd gedonder met printers en hetzelfde verhaal als hierboven.

Totdat ik ergens gelezen heb dat je een printer niet moet uitzetten.
En sindsdien heb ik mijn huidige Epson Stylus Photo PX710W die ik een jaar of 10 - 11 geleden heb gekocht.
Ik heb er al die jaren geen enkel probleem mee gehad.
Trouwens wel altijd originele cartridges in gestopt.

• Daan1071
sssensss schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:10:
Laat je de printer wel altijd aan staan?
Ik had ook altijd gedonder met printers en hetzelfde verhaal als hierboven.

Totdat ik ergens gelezen heb dat je een printer niet moet uitzetten.
En sindsdien heb ik mijn huidige Epson aio die ik een jaar of 10 - 11 geleden heb gekocht.
Ik heb er al die jaren geen enkel probleem mee gehad.
Trouwens wel altijd originele cartridges in gestopt.
Bedankt voor de input! De printer staat in principe 24/7 aan, uitzonderingen daargelaten. We gebruiken ook de originele cartridges, iets duurder, maar vaak beter dan 'aftermarket'.

10-11jaar!? Dat moet ik hebben! Ben benieuwd of er tegenwoordig printers zijn die dat halen, voor een "normale" prijs.

• sssensss
  • Niet online
Deze zal een jaartje jonger zijn als de mijne.
Staat toevallig hier op de PW.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:39
Ik heb nu een simpele goedkope HP Officejet 4630 printer van 6 jaar oud en wat bij mij essentieel is voor nette streeploze printjes en een probleemloze werking is dat je de printer regelmatig gebruikt. Regelmatig als in 1 a 2 keer per maand.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Daan1071
kraades schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:22:
Ik heb nu een simpele goedkope HP Officejet 4630 printer van 6 jaar oud en wat bij mij essentieel is voor nette streeploze printjes en een probleemloze werking is dat je de printer regelmatig gebruikt. Regelmatig als in 1 a 2 keer per maand.
Apart... 1 a 2 keer per maand redden we makkelijk. Desondanks krijgen we toch die slechte kwaliteit. Hebben wij dan echt ongeluk? Of is het de combinatie: Inkt + relatief weinig printen = Uitdrogen en strepen. Daarom rijst bij mij de twijfel? Waarom kopen we iedere keer een printer van rond de 100 euro, terwijl de software nukkig is en de printkwaliteit zo omlaag gaat.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 13:22
Mijn advies: koop een (goedkope) laserprinter, zoiets als dit: pricewatch: Canon LBP621Cw
Wij waren er thuis helemaal klaar mee om die cartridges in goede staat te houden. Wij hebben gelijk maar uitgepakt met deze: pricewatch: Canon i-Sensys MF645Cx (was overigens toen iets van 300 euro).
Geen dag spijt van gehad!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:55

Tens

fits the description

BvZwolle schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:33:
Mijn advies: koop een (goedkope) laserprinter, zoiets als dit: pricewatch: Canon LBP621Cw
Wij waren er thuis helemaal klaar mee om die cartridges in goede staat te houden. Wij hebben gelijk maar uitgepakt met deze: pricewatch: Canon i-Sensys MF645Cx (was overigens toen iets van 300 euro).
Geen dag spijt van gehad!
idd, een zwart wit laser printertje voor normaal gebruik, en als het beslist in kleur moet even naar de printshop.

(nu pas de link bekeken..... een scanner is ook handig idd.)

[Voor 4% gewijzigd door Tens op 02-02-2021 19:36]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 13:22
Tens schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:35:
[...]

idd, een zwart wit laser printertje voor normaal gebruik, en als het beslist in kleur moet even naar de printshop.
Degene die ik gelinkt heb is zelf een kleurenprinter! ;)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:39
Maar beter niet bij Max ICT! :P

zoeken naar '%22Max ICT%22'

👉🏻 Blog 👈🏻

• Daan1071
BvZwolle schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:36:
[...]

Degene die ik gelinkt heb is zelf een kleurenprinter! ;)
Bedankt voor de input! Ik ga eens even rondneuzen... Kleur is niet echt een must, voor die enkele keer kan het ook wel eens op het werk. Ik denk zelf inderdaad nu ook steeds meer aan een laserprinter in plek van een inkt jet, ondanks de iets hogere prijs.
Dat zal ik zeker laten 8)7

[Voor 21% gewijzigd door Daan1071 op 02-02-2021 19:40]

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voor een beetje computernerd bestaat er een standaard oplossing voor jouw probleem: op een failissementsveiling koop je een gebruikte laserprinter. Niemand wil die dingen hebben, dus dat kost je maar een paar tientjes. Er zit al toner in. Als de toner op is, koop je weer een andere tweedehands printer.

Hoe lang een inktjetprinter meegaat heeft wel een beetje te maken met het merk. De printer die ik nu heb is van het merk EPSON en die begint nu na 10 jaar gebruik te verstoppen. Hiervoor had ik een HP printer en daar moest ik regelmatig een nieuwe kop voor kopen (kostte me dus zo'n 10 euro per geprint velletje).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Daan1071
aawe mwan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:40:
Voor een beetje computernerd bestaat er een standaard oplossing voor jouw probleem: op een failissementsveiling koop je een gebruikte laserprinter. Niemand wil die dingen hebben, dus dat kost je maar een paar tientjes. Er zit al toner in. Als de toner op is, koop je weer een andere tweedehands printer.

Hoe lang een inktjetprinter meegaat heeft wel een beetje te maken met het merk. De printer die ik nu heb is van het merk EPSON en die begint nu na 10 jaar gebruik te verstoppen. Hiervoor had ik een HP printer en daar moest ik regelmatig een nieuwe kop voor kopen (kostte me dus zo'n 10 euro per geprint velletje).
Voor de computernerd zoals ik is dat zeker een interessant idee :P. Ware het niet dat ze er nu eigenlijk om staan te springen met dat thuisonderwijs! Meester geeft een hele planning met uitleg, kan deze vervolgens niet uitgeprint worden 8)7

Qua merk hebben wij pech. Nu hebben we een Epson, kostte zo een 150 euro, maar na 2 jaar is die gewoon op, letterlijk en figuurlijk. Hiervoor hadden we een Canon, maar daar waren we ook niet echt over te spreken. Printen deed hij goed, maar dan moest die dat wel gaan doen. En dat weigerde die dus. Nu begrijp ik ook wel dat dat N=1 is, maar toch. Overigens is dat al een hele tijd geleden en had ik nog geen verstand van ICT, anders had ik er misschien nog wat aan kunnen doen.

[Voor 4% gewijzigd door Daan1071 op 02-02-2021 19:44]

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik heb net een nieuwe aangeschaft.... wilde geen inktjet vanwege de dure inkt en het gedoe met uitdrogende koppen. Maar wilde wel kleur en het is dus een kleuren laserprinter geworden, de HP M552dn.

Het is een beetje een bakbeest maar deze heeft:
- netwerkaansluiting
- tweezijdig printen
- VOLLE TONER CARTRIDGES

En vooral dat laatste maakte de prijs van zo rond de €400 voor een belangrijk deel goed. De printer is bijna goedkoper dan de losse toner...... dat was bij mijn vorige exact hetzelfde en die heb ik meer dan 10jaar gebruikt.

Er bestaat ook een M553.... dezelfde printer maar deze heeft wat opties zoals uitbreiding van geheugen en zelfs een HD. Voor privé en beperkt zakelijk gebruik was dit het meest voor de hand liggende model.

En ook niet onbelangrijk, gekocht bij het door velen verguisde MaxICT :-). Zelfde dag geleverd, en tot heden geen klachten. Maar Megekko heeft 'm ook, duurde alleen een paar dagen langer.

• Daan1071
Yowzawood schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:50:
Ik heb net een nieuwe aangeschaft.... wilde geen inktjet vanwege de dure inkt en het gedoe met uitdrogende koppen. Maar wilde wel kleur en het is dus een kleuren laserprinter geworden, de HP M552dn.

Het is een beetje een bakbeest maar deze heeft:
- netwerkaansluiting
- tweezijdig printen
- VOLLE TONER CARTRIDGES

En vooral dat laatste maakte de prijs van zo rond de €400 voor een belangrijk deel goed. De printer is bijna goedkoper dan de losse toner...... dat was bij mijn vorige exact hetzelfde en die heb ik meer dan 10jaar gebruikt.

Er bestaat ook een M553.... dezelfde printer maar deze heeft wat opties zoals uitbreiding van geheugen en zelfs een HD. Voor privé en beperkt zakelijk gebruik was dit het meest voor de hand liggende model.

En ook niet onbelangrijk, gekocht bij het door velen verguisde MaxICT :-). Zelfde dag geleverd, en tot heden geen klachten. Maar Megekko heeft 'm ook, duurde alleen een paar dagen langer.
Bedankt voor de tip! Mag ik vragen hoe hij bevalt? Dan neem ik die zeker mee in de overweging!

• Yowzawood
Daan1071 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:53:
[...]
Bedankt voor de tip! Mag ik vragen hoe hij bevalt? Dan neem ik die zeker mee in de overweging!
Het is een prima laserprinter, goede kwaliteit en kleuren..... gemaakt voor zakelijk gebruik dus deze kan wel wat volume aan. Geen MFT maar ik heb al een losse scanner die ik zelden gebruik....

Eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ie vervangt. Ik had een HP 3550 die bijna 15 jaar heeft dienst gedaan. Geen giga volumes mee geprint maar ook nooit een storing gehad. Tot ik een paar jaar voor mijn werk ergens ander heb gewoond en de printer een jaar of 3 niet gebruikt is. Daarna allemaal storingen....dus vandaar vervangen.

Deze heeft eigenlijk na 15 jaar alleen het tweezijdige printen als nieuwe functie, en 1200x1200 ipv 600x600.
En hij is wat sneller en stiller geworden.

En zoals al aangegeven, de meeste printers komen met een set met starter toners (slechts een deel gevuld). Dit model komt met de normale vulling, scheelt al snel duizenden pagina's. Een niet onbelangrijke factor als je prijzen gaat vergelijken.

[Voor 19% gewijzigd door Yowzawood op 02-02-2021 21:12]

• Daan1071
Yowzawood schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Het is een prima laserprinter, goede kwaliteit en kleuren..... gemaakt voor zakelijk gebruik dus deze kan wel wat volume aan. Geen MFT maar ik heb al een losse scanner die ik zelden gebruik....

Eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ie vervangt. Ik had een HP 3550 die bijna 15 jaar heeft dienst gedaan. Geen giga volumes mee geprint maar ook nooit een storing gehad. Tot ik een paar jaar voor mijn werk ergens ander heb gewoond en de printer een jaar of 3 niet gebruikt is. Daarna allemaal storingen....dus vandaar vervangen.

Deze heeft eigenlijk na 15 jaar alleen het tweezijdige printen als nieuwe functie, en 1200x1200 ipv 600x600.
En hij is wat sneller en stiller geworden.

En zoals al aangegeven, de meeste printers komen met een set met starter toners (slechts een deel gevuld). Dit model komt met de normale vulling, scheelt al snel duizenden pagina's. Een niet onbelangrijke factor als je prijzen gaat vergelijken.
Dank voor de uitgebreide reactie! Toen hij de prijzen hoorde slikte hij even. Hoewel ik aanneem dat die dingen veel langer meegaan. De huidige printer is nog geen 2 jaar oud en koste 160 euro en we hebben na een paar maanden al problemen ermee. Dan ben je in feite ook met geld aan het smijten.

Anyway wat ik hier uit opmaak is dat een wat grotere en duurdere printer uiteindelijk voor meer gebruiksgemak zorgt en langer mee gaat.

• Yowzawood
De echte kosten zitten in de toner en bijna nooit in de machine :-).

• Daan1071
Yowzawood schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:25:
De echte kosten zitten in de toner en bijna nooit in de machine :-).
Dat geloof ik. Maar zo als ik bij een model ( wel van een ander merk zag. Een toner kost 145 euro. Geschatte oplage 7600 pagina's. Huidige kosten voor onze printer nu: 29,50 oplage rond de 1000. Nu zullen beide afwijken, maar uiteindelijk ben je iets goedkoper uit. Al met al blijven die toners wel veel geld.

Het scheelt uiteindelijk wel of je 1 keer een goede koopt en af en toe een toner. Dan om de 2 jaar een goedkopere te halen + toners.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Soittakaa Paranoid!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 14:00
Het is ook mijn ervaring dat de duurdere printers aanzienlijk langer meegaan en beter van kwaliteit zijn. Ik heb nu een Epson PX810FW, die staat er al een paar jaar. Afgezien van het schoonmaken van de koppen als hij een tijdje heeft staan niksen, is de printkwaliteit altijd goed. Ik gebruik originele cartridges en daarvan heb ik altijd een setje op voorraad. Ik heb voor een inktjet gekozen omdat ik nog wel eens een foto wil printen. De prijs per afdruk maakt me niet zoveel uit.

Voor jouw gebruik lijkt een laserprinter de betere keuze. Nooit gedoe met uitgedroogde koppen, afdrukken van goede kwaliteit en lage prijs per afdruk. Alleen eenmalig investeren. Let goed op bij aanschaf dat er naast de normale netwerkfuncties ook dingen als Airprint op zitten, zodat je ook makkelijk vanaf je mobiele devices kunt afdrukken. Afhankelijk van het gebruik kan een scanner met documentinvoer ook handig zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee