Aanschaf printer thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Volgend jaar ga ik verder studeren en op kot zou ik graag over een printer beschikken. Natuurlijk bestaan er een heleboel printers (laser, inkjet, matrix, ... printers). Het is altijd heel moeilijk om de juiste printer te kiezen, misschien kan iemand mij hierbij helpen?

De printer die ik wil kopen moet snel kunnen printen en moet zowel zwart/wit als kleur kunnen printen. De printer moet eveneens zo'n 40 pagina's per week printen. Thuis heb ik een HP OfficeJet Pro 8710 en ik ben zeer tevreden over deze printer. Natuurlijk is deze printer wat te groot om mee te nemen op kot. Ik las ook al enkele artikels op Tweakers en kwam dan op een ecotank printer terecht. Dit lijkt mij wel een goeie printer, maar is deze printer wel rendabel ten opzichte van een laserprinter? Welke printers raden jullie mij aan?

Een inkjet lijkt mij niet echt een goeie oplossing, want bij het fluoriseren kan de inkt uitlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bandoneon52 op 25-07-2020 18:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedenk eerst wat voor type printer je wilt. Ik zou zelf niet meer van een laserprinter (of LED) afwillen, maar dat is omdat ik vaak weken niet achter elkaar print, en ik met een laser geen gezeik heb dat m'n cartridges weer zijn uitgedroogd, wat ervoor zorgt dat voor mij op langere termijn een laser vele malen goedkoper is.
Maar als je foto's e.d. wilt gaan printen, dan is een lasertje waarschijnlijk niet de beste keuze.

Dus wat wil je ermee gaan printen? En wat mag het kosten?
40 pagina's per week is 2000 pagina's per jaar, in dat geval is een inkjet misschien ook wat aan de dure kant, ten opzichte van een goedkope laser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik sluit me aan bij @TERW_DAN. Een 2e hands kleurenlaser is een van de beste aankopen die je kunt doen, JUIST als je niet veel print.

Alleen voor echt hoge kwaliteit foto's is het ws. iets minder. Maar. op glanspapier kan het toch wel heel fraai er uit zien.

Bedenk ook of je een printer met netwerkaansluiting of WiFi wil hebben. Zelf heb ik een simpele kleurenlaser met netwerkaansluiting. Ideaal. Print voor relatief weinig geld en geen gedoe met je laptop of PC aan de printer hangen. Gewoon printer aan zetten en gaan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
De printer die ik nodig heb, moet voornamelijk verslagen printen. Verslagen zijn meestal grafieken, tekst en code, dus opzicht niet heel veel.

De prijsklasse die ik aan mijn printer wil besteden is 200 euro, maar mag natuurlijk ook heel wat minder zijn. Ik wil een goed werkende printer. Netwerkverbinding hoeft niet direct, want wordt toch enkel gebruikt op mijn kot en ik print niet via mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 19:40
Een HP OfficeJet Pro 8710 is wat groot om mee te nemen op kot?! Vergis je dan ook zeker niet in de grote van een kleurenlaserprinter, want dat zijn ook in snel flinke dingen! ik zou ook wel een laserprinter aanraden. In mijn beleving printen die wel als ik dat wil. ;)

Daarnaast: Goedkope printer is meestal duur printen. Duurdere printer soms ook goedkoper printen! Let daar ook op!

[ Voor 18% gewijzigd door Groentjuh op 25-07-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
Het moet dus al zeker een kleurenprinter zijn, daar kan ik al zeker niet van onderuit. Laser is misschien inderdaad een goede oplossing, maar is een ecotank dan niet goedkoper? Of wordt deze printer enkel gebruikt bij full-time gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
Groentjuh schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:51:
Een HP OfficeJet Pro 8710 is wat groot om mee te nemen op kot?! Vergis je dan ook zeker niet in de grote van een kleurenlaserprinter, want dat zijn ook in snel flinke dingen! ik zou ook wel een laserprinter aanraden. In mijn beleving printen die wel als ik dat wil. ;)

Daarnaast: Goedkope printer is meestal duur printen. Duurdere printer soms ook goedkoper printen! Let daar ook op!
Als ik de HP printer meeneem dan is al een groot deel van mijn bureau ingenomen door deze printer. Bestaat er geen kleinere laserprinter? Er zijn ook heel wat merken waaruit ik kan kiezen, maar wat is dan de beste keuze? Canon, HP, Brother?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar een ecotank is alsnog vloeibare inkt, daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Staat je printer dan een keer een aantal weken stil (tijdens vakantie oid) dan zit je weer met uitgedroogde kneut.

En ik zou sowieso een printer nemen met netwerkaansluiting. Misschien dat het nu nog niet direct noodzakelijk is, maar ik vind het ideaal dat ik m'n printer gewoon op een kamer boven heb staan, zodat dat lompe ding niet in de weg staat. En wie weet kun jij dat op je kamer ook doen, het ding gewoon in een hoek zetten, netwerkkabeltje eraan en je zit nooit met het gedoe dat die in de weg staat. Kun je 'm ook ergens op een schapje zetten, zodat je geen ruimte op je bureau kwijt bent (en je niet per se een 20 meter USBkabel nodig hebt :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
TERW_DAN schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:57:
Maar een ecotank is alsnog vloeibare inkt, daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Staat je printer dan een keer een aantal weken stil (tijdens vakantie oid) dan zit je weer met uitgedroogde kneut.

En ik zou sowieso een printer nemen met netwerkaansluiting. Misschien dat het nu nog niet direct noodzakelijk is, maar ik vind het ideaal dat ik m'n printer gewoon op een kamer boven heb staan, zodat dat lompe ding niet in de weg staat. En wie weet kun jij dat op je kamer ook doen, het ding gewoon in een hoek zetten, netwerkkabeltje eraan en je zit nooit met het gedoe dat die in de weg staat. Kun je 'm ook ergens op een schapje zetten, zodat je geen ruimte op je bureau kwijt bent (en je niet per se een 20 meter USBkabel nodig hebt :D )
Dus ik kan besluiten dat ik een laserprinter moet aanschaffen. Natuurlijk is hier ook een groot aanbod, welk merk raad jij mij dan aan of is dit een persoonlijke keuze/mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

https://tweakers.net/prin...p691tlFVc9QVzUZW7P-6ES_kA

Klik er nog wat eigenschappen bij en je komt een heel eind. :)

Qua footprint valt het mee. Net wat groter dan een A4tje. Ze zijn wel relatief hoog, maar daar heb je denk ik weinig last van. Je zou 'm ook op een tafeltje naast je bureau kunnen zetten. (Dat heb ik, ding staat naast mijn bureau, niet er op.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
unezra schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:07:
https://tweakers.net/prin...p691tlFVc9QVzUZW7P-6ES_kA

Klik er nog wat eigenschappen bij en je komt een heel eind. :)

Qua footprint valt het mee. Net wat groter dan een A4tje. Ze zijn wel relatief hoog, maar daar heb je denk ik weinig last van. Je zou 'm ook op een tafeltje naast je bureau kunnen zetten. (Dat heb ik, ding staat naast mijn bureau, niet er op.)
Groter dan een A4tje valt inderdaad mee! Ik dacht ook om een HP printer aan te kopen. Ik zal ook eens vergelijken met andere merken en zo kan ik een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kun je niet gewoon op school printen? Kost bij mij 4.5 cent voor zwart-wit en 20cent (dacht ik) voor kleur. Het is echt heel lastig om zo goedkoop te kunnen printen (althans, zwart-wit).

Het probleem met een laserprinter (althans eentje die ook in kleur kan printen), is dat je vaak op modellen uit komt voor eenmanszaken. Die zijn dus veel te groot. Inkjet is gewoon huilen met de pet op. Altijd lege cartridges, ook als je de kleurencartridge letterlijk nooit gebruikt hebt. En ik heb nooit gewoon eens kunnen printen met die ondingen. Altijd wel iets. Mijn laserprinter daarentegen heeft nooit problemen.

Ik bedenk me net dat je ook voor 2,99 per maand 50 pagina's kunt printen met instant INK van HP. Kost je overigens iets meer dan een laserprinter per pagina. In ieder geval is het dan geen probleem dat altijd je inkt op is, want de printer bestelt zelf op tijd nieuwe inkt. Heb je alleen 't probleem dat je kans op verstoppingen hebt. Maar als je de printer zo nu en dan een diepte reiniging laat doen, zal dat wel meevallen. Software is dan wel weer huilen met de pet op. Somehow verliezen inktjets bij mij altijd de verbinding met de computer.

[ Voor 31% gewijzigd door hoi1234 op 25-07-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
hoi1234 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:46:
Kun je niet gewoon op school printen? Kost bij mij 4.5 cent voor zwart-wit en 20cent (dacht ik) voor kleur. Het is echt heel lastig om zo goedkoop te kunnen printen (althans, zwart-wit).

Het probleem met een laserprinter (althans eentje die ook in kleur kan printen), is dat je vaak op modellen uit komt voor eenmanszaken. Die zijn dus veel te groot. Inkjet is gewoon huilen met de pet op. Altijd lege cartridges, ook als je de kleurencartridge letterlijk nooit gebruikt hebt. En ik heb nooit gewoon eens kunnen printen met die ondingen. Altijd wel iets. Mijn laserprinter daarentegen heeft nooit problemen.
Over welke printer beschikt u dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bandoneon52 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Over welke printer beschikt u dan?
Samsung m2020W geloof ik. Het is een zwart-wit laser. Nooit problemen en de toner gaat echt lang mee. Hier voor had ik een canon MG5750 met inkt van de Action. Altijd gelazer.

Maar ik zou dus naar HP instant INK kijken of gewoon alles op school printen. Sowieso is het echt antiek dat je alles moet printen en 9/10x print je het toch op school als je samenwerkt. Om eerlijk te zijn print ik ook geen PowerPoints o.i.d. PowerPoint zelf werkt minstens zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bandoneon52 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:02:
[...]

Dus ik kan besluiten dat ik een laserprinter moet aanschaffen. Natuurlijk is hier ook een groot aanbod, welk merk raad jij mij dan aan of is dit een persoonlijke keuze/mening?
Het belangrijkste IMO: dat er nep-toners voor te krijgen zijn. Check dus op bv 123inkt vantevoren. Zelf heb ik een kleuren lexmark staan waarvan de vervangende cartridges duur zijn (maar de printer was erg goedkoop) en een kleuren lexmark waarvoor er WEL goedkope toners zijn. Die eerste printer gaat dus de deur uit zodra de toners op zijn (en dat duurt nog wel even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En let bij een laser/LED ook op wanneer je drums moet vervangen, en wat die kosten. Ik heb zelf een brother 3150CDW staan, en daarbij vallen die kosten best wel mee. 4 drums heb je voor 6 tientjes, en dan kun je weer 15000 prints doen. Ook 3rd party toner is niet heel duur. Dat was voor mij de reden om voor die printer te gaan (is nu niet meer verkrijgbaar, hij staat ook weer een tijdje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat was onduidelijk aan Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! ?

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Verder is dit geen discussietopic maar een vraagtopic. Aangepast.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1