Thuis printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Voor thuis zoek ik betrouwbare printer die duidelijk print.
Graag een die in een "slaap stand" gaat maar hier ook uit komt als je vanaf je telefoon iets verstuurt.
Printer moet gewoon zwart wit maar ook kleur kunnen printern wanneer nodig.

Graag met mogelijkheid om naar ftp te scannen en/of naar mail.

Wat is je budget?
als echte nederlander natuurlijk zo min mogelijk.
mijn budget zit rond de 150,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
qua merk maarkt het niet veel uit, graag iets waar geen idiote rotzooi bij mee komt kijken zoals verschrikelijk opdringerige drivers of installatie software.
Lekker makkelijk via web interface

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Deze printer staat straks in de kast, letterlijk onder een wifi punt. komt in een fully managed netwerk te hangen.

Wie heeft goede ervaring met een specifieke printer?
Voorheen een Brother DCP-J4110DW gehad voor thuis, redelijk okee maar niet precies wat ik zoek. lage pagina qualiteit etc

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
niemand die een idee heeft voor een passende printer waar ik iets mee kan?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Lees even de forumregels door, kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.

Verder: ik heb met ongeveer dezelfde wensen de HP Envy Pro 6420 aangeschaft vorige week. Je moet alleen even aanmelden bij HP om gebruik te kunnen maken van de HP Instant Ink-dienst, verder werkt hij zonder aanvullende software. Maar goed, ik heb wel een Mac dus misschien dat dat anders is op Windows. Scannen naar ftp weet ik niet of 'ie dat kan. Wel naar een pc, misschien is dat ook al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Graag met mogelijkheid om naar ftp te scannen en/of naar mail.
Dan heb je geen printer, maar een all-in-one.

Gezien je budget kom je bij een inkjet uit. Kijk dan ook naar de kosten van de inkt en het inktverbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door EXX op 15-01-2021 14:32 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
EXX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:30:
[...]

Dan heb je geen printer, maar een all-in-one.

Gezien je budget kom je bij een inkjet uit. Kijk dan ook naar de kosten van de inkt.
Hoeft niet. Ik heb deze:

pricewatch: Brother DCP-L2530DW

Zeer tevreden over.

EDIT:

Ik zie dat de TS ook kleur wil. Dan zit je idd op een hoger budget.

[ Voor 8% gewijzigd door TMDC op 15-01-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Die is zwart/wit, geen kleur.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
ik heb zelf ook onderzoek gedaan en kom inderdaad op een inktjet uit. en kom dan op de volgende zover ik kan zien:
HP OfficeJet Pro 9012

het lijk alles te kunnen doen maar inderdaad de toner kosten die moet ik nog door rekenen.
Ik hoef zelf geen HP instant inkt @Icephase weet jij zo of ik deze kan aanmelden zonder mij daar direct voor in te schrijven?
ik weet niet 100% zeker maar volgens mij kost dit namelijk maandelijks geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Hoeveel verwacht je te gaan printen eigenlijk, en hoeveel daarvan is kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
we wonen sinds een week op onzelf en moeten af en toe nog wel eens iets printen om te ondertekenen of om op te sturen, ga uit van 5 pagina's max per week erg weinig dus.
Mijn vriendin kennende wil ze foto's gaan afdrukken. als we dat bijvoorbeeld zelf kunnen zou dat een mooie extra zijn. het is geen top eis.

Voor de rest denk ik dat 90% zw is en 10% kl.

Vooral de invoer van de scanner denk ik veel te gaan gebruiken vooral in het begin. ik wil graag documenten digitaal gaan opslaan (synology) we hebben nu veel volle mappen en bij brand zijn we alles wel zn beetje kwijt denk ik.
we hebben een off site backup van de syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 16:45
Mijn ervaring is dat de afweging tussen een zwart/wit laser or een inktjet die kleur kan printen, gecombineerd met de kosten voor cartridges het goedkoper gaat zijnom naar de kruidvat te wandelen om een foto af te drukken.

Heb een HP envy printer gehad voor een periode van 2 jaar en de hoeveel inkt die je verliest aan reinigen en hoe weinig je uit een cartridge krijgt, gecombineerd met de hoge prijzen voor inkt bovenstaande voor mij uiteindelijk goedkoper is geworden. Ben zodoende overgestapt op een HP zwart-wit lasterprinter en voor die enkele foto betaal ik die 10 cent per foto wel bij een print terminal.

Als kosten van de accessoires zou ik in ieder geval even berekenen, en de aangegeven hoeveelheid pagina's van de fabrikant aanzienlijk verlagen in je berekening.

HP instant inkt kost inderdaad geld. Plus je betaald veel extra per printje als je over het aantal heengaat van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HP instant ink moet je je voor aanmelden. De eerste maanden zijn gratis, daarna is het goedkoopste abo 1 euro per maand.

Als je foto's wil afdrukken; de Envy reeks van HP levert significant betere fotoafdrukken af dan de OfficeJet serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maubaan schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:13:
Vooral de invoer van de scanner denk ik veel te gaan gebruiken vooral in het begin. ik wil graag documenten digitaal gaan opslaan (synology) we hebben nu veel volle mappen en bij brand zijn we alles wel zn beetje kwijt denk ik.
we hebben een off site backup van de syno.
Met een iPhone kun je redelijk eenvoudig documenten 'scannen', kan dat met andere smartphones niet ook?

Mogelijk is het goedkoper een losse scanner / all-in-one te kopen en een losse laserprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TMDC schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:32:
Ik zie dat de TS ook kleur wil. Dan zit je idd op een hoger budget.
Valt mee toch?

https://tweakers.net/prin...ayNDBTiq3VAQkbowgbA4VrawE

pricewatch: HP Color Laser 150a

Let wel op de toner kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-01-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
het scannen met iphone werkt voor mij inderdaad best oke, alleen heb ik ook nog een vriendin die geen iphone heeft en niet zo van dat soort dingen is die heeft liever het old school scannen. en voor mij ook voor alle documenten die ik over de jaren verzameld heb.

liefst all in one, ik denk dat ik voor een HP ik ben nu alleen nog aan het kijken welke ik dan precies wil maar bedankt in ieder geval voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zijn er mensen met ervaring met HP Instant Ink? Voor 12 euro per jaar kun je dan 15 pagina's / maand / 180 pagina's / jaar printen, wat volgens mij best aardig is.

Aan (kleur) cartridges geef je anders gemiddeld al snel meer dan 12 euro/jaar uit.
maubaan schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:52:
Wat is je budget?
als echte nederlander natuurlijk zo min mogelijk.
mijn budget zit rond de 150,-
Is dat met of zonder inkt? ;)

pricewatch: HP 963XL is al 115 euro, blijft er weinig over voor de printer.

[ Voor 45% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-01-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
bedrag is zonder inkt :D

inkt is inderdaad mega duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wikipedia: Total cost of ownership

Bereken de totale kosten over zeg vijf of tien jaar eens. Inkt is *de* kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik ben al overgegaan op 3rd party inkt omdat de kosten van de officiële inktcartridges gewoonweg van de pot gerukt is (en dan heb ik het in mijn geval over een Canon MG7550). 3rd party inkt (van 123inkt.nl) was minder dan de helft in prijs.

Pagina: 1