How to become a Producer - Deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:07
eettjjuuhh schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:22:
Uitstel van betaling Bax. Dat is meestal een voorbode voor faillissement. Jammer. Had in het verleden goede ervaringen.
Ik had al enige tijd een donkerbruin vermoeden dat het daar niet zo goed ging, voorraad werd steeds minder, verwachte levertijden op de site liepen steeds weer op, jammer.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-06 15:59

Megatron

Intergalactic Planetary

Uitstel van betaling Bax. Dat is meestal een voorbode voor faillissement. Jammer. Had in het verleden goede ervaringen.
Ja, balen! Ik had nog voor 120 euro cadeaubonnen liggen :/ Mijn ervaringen -online- waren ook altijd goed. Okee, in mijn hele bestelhistorie werd het bestelde nooit de volgende dag geleverd (wat wel werd beloofd), maar dat vond ik ook niet zo'n probleem. Eenmaal in de winkel geweest (locatie Amsterdam Bijlmer), en die ervaring liet wel te wensen over. Vrijwel geen personeel, lange wachtrijen, weinig kennis. Zonde. Ik snap de ontevredenheid daarover wel.

Verder vind ik het verbazingwekkend dat er zo weinig fysieke muziekwinkels zijn, gezien de grootte van de markt vandaag de dag. Natuurlijk, online zal makkelijker en goedkoper zijn, maar ik vind het wel prettig als ik apparatuur even kan zien of testen (vooral bij monitoren). In de laatste jaren zijn Feedback en Keymusic al verdwenen, en nu Bax ook al. Op I4 Studio na (een piepklein zaakje hier in Eindhoven) zit er bij mijn weten ook niets vergelijkbaars qua omvang hier in de buurt.

Ach, dan maar naar Thomann :)

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Bah, da's wel balen!
Was voor mij wel de go-to shop en heb daar de afgelopen jaren eigenlijk al mijn dj- en producerspul gehaald.

Maar dit betekent aan de andere kant ook dat het allicht een mooi moment is om een van die zaken te upgraden via een veiling oid. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 15:40
Wacht al weken op een Novation Lauchkey MK4, besteld in het weekend dat ze 10% korting gaven.
Zal wel niet meer geleverd worden ;w

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29
audiojunk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Wacht al weken op een Novation Lauchkey MK4, besteld in het weekend dat ze 10% korting gaven.
Zal wel niet meer geleverd worden ;w
Ook al betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:43
Het is nu officieel helaas.
Ik vrees dat het een moeilijk verhaal gaat worden, maar er is wat hoop:
Aandeelhouder en voormalig directeur Jochanan Bax liet vrijdag al weten dat investeerders interesse hebben in een doorstart.
Dit artikel heeft wat meer informatie, maar ook daar niet geheel duidelijk wat er met openstaande bestellingen en waardebonnen gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:33:
Het is nu officieel helaas.

[...]

Ik vrees dat het een moeilijk verhaal gaat worden, maar er is wat hoop:

[...]

Dit artikel heeft wat meer informatie, maar ook daar niet geheel duidelijk wat er met openstaande bestellingen en waardebonnen gedaan gaat worden.
Pff bizar, en dat door gezeur in een familie. Mijn god, wat zonde zeg. Echt veel besteld door de jaren heen

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DennusB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:35:
[...]

Pff bizar, en dat door gezeur in een familie. Mijn god, wat zonde zeg. Echt veel besteld door de jaren heen
Dat is deels het verhaal, een grote brand en de nasleep van Corona schijnen vooral teveel op de kosten hebben gedrukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Men zegt daarom wel eens: met familie moet je wandelen en niet handelen.
Jammer, mocht er een doorstart komen dan zal ik daar niets kopen. Voor brand ben je verzekerd en corona lijkt me ook bijzonder. Juist in die tijd zaten mensen thuis en werd er een hoop online besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
vlaaing peerd schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:38:
[...]

Dat is deels het verhaal, een grote brand en de nasleep van Corona schijnen vooral teveel op de kosten hebben gedrukt.
Die nasleep van corona snap ik niet helemaal. Juist tijdens corona leken ondernemingen met een focus op vrijetijdsbesteding te floreren. Dat had de webshop toch een flinke impuls moeten geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:05
eettjjuuhh schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:58:
Voor brand ben je verzekerd en corona lijkt me ook bijzonder. Juist in die tijd zaten mensen thuis en werd er een hoop online besteld.
Ook al ben je verzekerd verstoort een brand je processen natuurlijk enorm. En wat corona betreft: veel bedrijven maakten maar wat graag gebruik van belastinguitstel - maar dat wordt nooit afstel en ga je een keer tegenaan lopen...

Ik denk persoonlijk dat ook de relatief snelle groei met steeds meer fysieke winkels de zaak geen goed heeft gedaan. Jammer hoor, ik had over het algemeen goede ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Mja, ik had ook verwacht dat een webshop juist tijdens corona betere zaken zou doen, het zal ongetwijfeld in combinatie zijn met slechte keuzes (zoals onderverzekerd zijn bv).

ICT Magazine:
Tijdens de coronapandemie zag Bax Music zijn omzet dalen, waardoor een aanzienlijke schuld bij de Belastingdienst ontstond. Daarnaast werd het bedrijf in 2023 getroffen door een grote brand in het pand in Goes, waarbij veel gitaren en andere instrumenten beschadigd raakten
Naast dat ik verder prima ervaringen heb met Bax, is de concurrentie voor Thomann in Nederland nu weg. Die kan nu ipv enkele tientjes onder de prijs zitten nu vragen wat ze willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:29
vlaaing peerd schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:59:
Mja, ik had ook verwacht dat een webshop juist tijdens corona betere zaken zou doen, het zal ongetwijfeld in combinatie zijn met slechte keuzes (zoals onderverzekerd zijn bv).

ICT Magazine:

[...]

Naast dat ik verder prima ervaringen heb met Bax, is de concurrentie voor Thomann in Nederland nu weg. Die kan nu ipv enkele tientjes onder de prijs zitten nu vragen wat ze willen.
Je hebt ook nog MusicStore en ToneControl. Dus helemaal monopolist kunnen ze niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Heeft iemand hier toevallig tips voor een budget controller met 2 tot 4 faders en USB-C? Nu ik de focus meer verlegd heb naar klassiek/filmmuziek en vooral werk met Spitfire Symphony Orchestra, merk ik dat ik de faders op mijn Keylab steeds meer gebruik tijdens het spelen voor expressie, volume etc.

Maar de faders op de Keylab zitten rechts. Niet heel handig tijdens het opnemen van melodielijnen. Dus ik wil een eenvoudig, compact faderpaneeltje links van de Keylab plaatsen. O.a. Ali staat vol met dat soort paneeltjes. Iemand ervaring/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Korg heeft een paar leuke controllers, en de kwaliteit is goed voor het geld.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Yalopa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:39:
Korg heeft een paar leuke controllers, en de kwaliteit is goed voor het geld.
Ik heb inderdaad naar een Korg Nano Control gekeken, maar die controllers hebben allemaal een vrij brede layout met meerdere faders. Ik zoek juist iets met een smalle basis om naast de Keylab te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
KlaasjeNL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:13:
[...]

Ik heb inderdaad naar een Korg Nano Control gekeken, maar die controllers hebben allemaal een vrij brede layout met meerdere faders. Ik zoek juist iets met een smalle basis om naast de Keylab te kunnen plaatsen.
Ze zijn er wel, punt is alleen dat je minder controller krijgt en snel honderd euro meer betaalt.

De Korg Nano Studio heeft de faders iets dichter bij elkaar, maar ik vermoed ook te breed voor je doeleinde.

[ Voor 9% gewijzigd door vlaaing peerd op 07-04-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Voor een simpele, betaalbare CC fadercontroller is de MIDIMaker Sparrow bijna de enige echte optie. De 100mm faders maken hem ontzettend bruikbaar, en als je dat wil is ondanks verzending en import geen enkel alternatief goedkoper. Verkrijgbaar in diverse aantallen faders, ik heb zelf de 4x100 en ben er prima tevreden over :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
vlaaing peerd schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:06:
[...]

Ze zijn er wel, punt is alleen dat je minder controller krijgt en snel honderd euro meer betaalt.

De Korg Nano Studio heeft de faders iets dichter bij elkaar, maar ik vermoed ook te breed voor je doeleinde.
De Nano Studio is inderdaad ook te groot. Maar wat je zegt: je krijgt minder controller en betaalt veel meer. Bijvoorbeeld een Keylab mini, MPK mini etc. bieden dan voor minder geld veel meer. Ik had gehoopt op een eenvoudige controller voor <€50.
Wormaap schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:14:
Voor een simpele, betaalbare CC fadercontroller is de MIDIMaker Sparrow bijna de enige echte optie. De 100mm faders maken hem ontzettend bruikbaar, en als je dat wil is ondanks verzending en import geen enkel alternatief goedkoper. Verkrijgbaar in diverse aantallen faders, ik heb zelf de 4x100 en ben er prima tevreden over :)
Die zit met verzending excl. import ook al op 155 dollar en maakt nog gebruik van mini-usb. Brrrrr... 😅 Ziet er verder wel prima uit overigens.

Ik zat zelf ook al te kijken op Ali, maar heb dus geen idee hoe deze kastjes het praktijk doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0XykidyDrZ0YCyWeL70V7wP6to=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1bBarOJWp1lJOpB1S3iFzmwp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door KlaasjeNL op 08-04-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik wilde weer eens wat nieuws proberen en had mij oog laten vallen op een hydrasynth explorer. Helaas is deze vrijwel niet leverbaar momenteel.

Toevallig zag ik een polyend synth staan. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 15:49

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

mcsluis schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:16:
Ik wilde weer eens wat nieuws proberen en had mij oog laten vallen op een hydrasynth explorer. Helaas is deze vrijwel niet leverbaar momenteel.
Thomann heeft wel een special edition hydrasynth explorer in voorraad.
https://www.thomann.nl/asm_hydrasynth_explorer_888.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Nu online
noobgrinder schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:52:
[...]

Thomann heeft wel een special edition hydrasynth explorer in voorraad.
https://www.thomann.nl/asm_hydrasynth_explorer_888.htm
Deze was mij bekend, en ik hou van consumeren. Maar €300 voor een oranje kleurtjes is een beetje gortig. Dan liever nu even wat anders om te testen en dan als de reguliere explorer weer beschikbaar is, die aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
KlaasjeNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:51:
[...]

Ik zat zelf ook al te kijken op Ali, maar heb dus geen idee hoe deze kastjes het praktijk doen:

[Afbeelding]
Mja, 4 faders als controller, hoe moeilijk kan het zijn? Maargoed, die rommel uit China is notoir onbetrouwbaar, dan heb ik meer vertrouwen in de hobbyhoek.

Steinberg/Yamaha had deze ooit ontwikkeld en is goed geprijsd, maar kan ze zo snel niet retail te koop vinden.

Dan heb je deze, maar ook niet retail te vinden.

Ben je een beetje handig met de soldeerpen, dan kan je ook zelf eentje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Retecool, maar voor dat geld heb je de micro en nanokorgs ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Is al een weekje of wat uit, maar Serum 2 VST is verschenen.

Het is een favoriet onder dnb producers vanwege de extensieve mogelijkheid reeses te layeren (al gebruik ikzelf Vital), maar het is een zeer brede veelzijdige synth voor alle mogelijk doeleinden:

Afbeeldingslocatie: https://xferrecords.com/assets/products-large/serum2_promo-3a72f21c8e6c81f5c65d1949cf6cd846cc793ad00def69d9ca18f46614f98778.png

Hier een changelog van alle nieuwe features. Gratis als je Serum al had gekocht, €189,- als je nieuwe klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:36
Serum stond een tijd op mijn bucket list omdat ik er verschillende mensen geweldige sounds mee zag/hoorde maken. Tot ik Vital ontdekte en erachter kwam dat je daarmee hetzelfde kan of dat iemand anders wel hetzelfde ermee gedaan heeft en zijn presets wel wil delen. Dat zijn dus 190 euri die naar wat anders kunnen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Same here, Vital doet ongeveer precies hetzelfde als Serum 1. Ben dan ook benieuwd of we een update van Vital krijgen binnenkort, want de toevoegingen in Serum 2 zijn wel erg smakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Serum, Vital, Massive X, Alchemy... Naar mijn gevoel en het beperkte gebruik door mezelf redelijk inwisselbaar. Van het rijtje is Serum de enige die ik niet heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:36
Over synths gesproken. Weet er iemand een fijne synth op IOS om sound design mee te oefenen? (Mag betaald)

Zit niet constant achter de PC, maar als ik in de trein zit of op de bank beneden is het nuttiger om daarmee bezig te zijn dan aan YouTube plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:35
PdeBie schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:24:
Over synths gesproken. Weet er iemand een fijne synth op IOS om sound design mee te oefenen? (Mag betaald)

Zit niet constant achter de PC, maar als ik in de trein zit of op de bank beneden is het nuttiger om daarmee bezig te zijn dan aan YouTube plakken.
Jawel, NanoStudio 2 is nu gratis, eind april wordt het verwijdert van de Appstore door de ontwikkelaar. Snel downloaden dus! (Heb er zelf een ipa backup van gemaakt met imazing voor toekomstige nieuwe iOS apparaten). Destijds speciaal voor NanoStudio 1 een iPad Air gekocht.

Heeft een sequencer, drumsampler(player) en een leuke synth daarnaast een leuke mixer met veel routing mogelijkheden en een rits fx. Eigenlijk een all-in mini daw.

https://apps.apple.com/ng/app/nanostudio-2/id1112601015

https://www.blipinteractive.co.uk/nanostudio2/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Afbeeldingslocatie: https://dt7v1i9vyp3mf.cloudfront.net/styles/header/s3/imagelibrary/r/reason_recycle-_u91mZ5ZDHle79i1G_K6NXv0SKRNtema.jpg

Terug van weggeweest: Recycle @apNia 's favoriete beatslicer, en nog gratis ook!

Beat slicen en herbruiken geeft een andere kwaliteit dan beats maken met losse samples. Dit maakt het geschikt voor genres als triphop, hiphop, dnb, breakbeat, maar ook andere genres waar het geluid van vintage beats gewaardeerd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 08:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExdWE1OHh2M202aTBmOWowdmh5OWx3djh2azR0emQwaDRkZTNrdjd0ZCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/3q2fzeLxOi6Mo/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een plugin, niet zomaar een plugin, neen een plugin waar ik al bijna 8 jaar naar op zoek ben.... Requirements

Audio Unit wegens gebruik in Logic
De interface moet 1 knop hebben.
Draaien aan die knop moet de waarde van de knop als CC value naar een externe midi device sturen
Extern midi device, poort en channel moeten aanpasbaar zijn
de knop moet een customiseerbaar label hebben zodat ik weet welke CC value ik op welke synth aan het aansturen ben.
geen gebruik makend van CTRL platform, tis sjait

Eenvoudig toch? dacht ik ook, maar het lijkt nergens te vinden. ik ben al 3 keer begonnen met het zelf programmeren, maar het lukt me gewoon niet omdat ik een slechte programmeur ben...

weet iemand wat?

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 19-04-2025 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 08:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Yalopa schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:25:
ik ben al 3 keer begonnen met het zelf programmeren, maar het lukt me gewoon niet omdat ik een slechte programmeur ben...

weet iemand wat?
Ik ben een goede programmeur, als ik je kan helpen, slide in my DM's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Het was niet direct een "I want to hire a programmer" post :p maar moest ik ooit poging 4 ondernemen onthoud ik je aanbod...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mcsluis
  • Nu online
mcsluis schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:28:
Sinds mijn vorige post terecht gekomen in de leuke-gear-kopen-rabbit hole;
Een gearupdate!

Verkocht;
- MPC live 2
- Push 2
- Launchkey 61 MK4

Gekocht:
- Elektron Digitone 2
- Elektron Digitakt 2
- Hydrasynth Explorer
- Polyend play+
- Polyend Synth
- Mackie mix8
- Wat kabels
- Arturia V collection x en Pigments 6

Alles in het kader van gear proberen en ontdekken. Geen wereldhit oid.

Tussendoor nog een klein projectje met de elektrons gedaan om ze mobieler te maken. Het zelfde van plan met de polyend's.

De juiste kabels nog onderweg om alles goed aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnVhHTjL9lEZ5xNmqu4jELQidww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXC5IyNPlYf3tZSffo1cavyF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door mcsluis op 21-04-2025 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Mooie set hoor! Die electrons hebben ook mijn belangstelling. Gewoon lekker dawless knopjes indrukken/draaien.
Veel plezier gewenst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• audiojunk
Voor de trance liefhebbers Arturia heeft de Roland JP 8000 als virtual instrument uitgebracht.

https://www.arturia.com/p...ments/jup-8000-v/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
audiojunk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:27:
Voor de trance liefhebbers Arturia heeft de Roland JP 8000 als virtual instrument uitgebracht.

https://www.arturia.com/p...ments/jup-8000-v/overview
Dat is toch wel DE trance machine van allemaal.

Gaan voor honderden dollars (zo niet >1000 dollar) op de tweehandsmarkt. En dan moet je nog hopen dat hij goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:46
PdeBie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:48:
[...]
Dat is toch wel DE trance machine van allemaal.

Gaan voor honderden dollars (zo niet >1000 dollar) op de tweehandsmarkt. En dan moet je nog hopen dat hij goed werkt.
Ik wilde er graag eentje hebben uit nostalgie, maar bedragen gingen voor een redelijk nette een paar jaar geleden al over de 1500 euro. Zelfs kapotte gingen al over de 500 dollar of meer. En dan nog reageerde vrijwel alle kopers met: sorry heb al een hoger bod óf hij is al lang weg 😔

Je zou bijna koningsdagmarkten gaan afstruinen in de hoop iemand tegen te komen die geen idee heeft wat ie op zolder heeft liggen :p

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 25-04-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Je kan natuurlijk altijd nog de Behringer JT-4000 halen voor alleen de sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Crazy.. ik kocht jaren terug een nord lead bij een ketel die ook een jp8000 te koop had. Hij vroeg een paar honderd euro. Niet gekocht want ik doe geen trance.

Prijzen zijn blijkbaar hard gestegen

[ Voor 10% gewijzigd door Yalopa op 25-04-2025 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Yalopa schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:28:
Crazy.. ik kocht jaren terug een nord lead bij een ketel die ook een jp8000 te koop had. Hij vroeg een paar honderd euro. Niet gekocht want ik doe geen trance.

Prijzen zijn blijkbaar hard gestegen
Ik denk dat het een beetje fases zijn en dat dat zo ook weer voorbij kan zijn. Trance lijkt een beetje met een revival bezig en degene die er toen mee zijn opgegroeid hebben nu als veertigers wat geld over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dennisdn schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:45:
[...]

Ik denk dat het een beetje fases zijn en dat dat zo ook weer voorbij kan zijn. Trance lijkt een beetje met een revival bezig en degene die er toen mee zijn opgegroeid hebben nu als veertigers wat geld over :)
Volgens mij is trance nooit weggeweest hoor. Armin van Buuren bijvoorbeeld heeft genoeg te doen gehad afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
PdeBie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:08:
[...]

Volgens mij is trance nooit weggeweest hoor. Armin van Buuren bijvoorbeeld heeft genoeg te doen gehad afgelopen jaren.
Nou niet in de zin dat het is weggeweest, maar het is wel kleiner geweest en lijkt weer groter te worden. Armins ASOT evenement steeds groter, Trance Energy stage terug op Mysteryland, trance stage op Emporium dit jaar en Transmission in Gelredome bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 25-04-2025 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:12:
Sinds kort mij aan het verdiepen in compressors.

Mijn hemel wat is dat ingewikkelde materie. Zelfs de video's van In the mix, die normaal gesproken mij heel erg veel leren, snap ik nog niet veel van.

De threshold, de attack, de release en de post-gain. Abracadabra nog hoor :+
Compressie. Het blijft wel een dingetje bij mij hoor. Snap er nog steeds niet veel van.
Toevallig deze site gevonden, waardoor het kwartje al beter begint te rollen. Maar vallen.... dat lukt nog niet echt.

https://www.practical-music-production.com/audio-compressor/

Blijf het lastig vinden om te bepalen wanneer ik nu een compressor nodig heb of niet.
Iemand anders een goede tip voor een "visuele" compressor? Want met Fruity Compressor kom ik niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Wat verwacht je van een visuele compressor? De meeste tonen wel wanner ze werken en hoeveel ze “comprimeren” Ik gebruik de compressors die stock in Logic zitten en degene die in de izotope suite zitten. Die laatste zijn grafisch makkelijk te bedienen (in de basic) maar zijn eigenlijk heel complexe compressors eens je voorbij het grafische kijkt.

Over wanneer je een compressor nodig hebt zullen de meningen verschillen, ik heb op haast elk kanaal een compressor om volume controle te doen en om dynamiek weg te nemen, dan heb er nog een op elke bus als glue compressor, en als ik master ga ik er ook 1 gebruiken. Soms hang ik er 2 achter elkaar.

Ik vermoed dat velen gruwen bij die gedachte, maar voor mij is dat nodig in wat ik doe, house maken met vintage hardware synths.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Even weer aan het knutselen geweest in Cubase met Spitfire Symphony Orchestra en EW Hollywood Choir in een poging iets "episch" neer te zetten. Eens zien wat de toekomst brengt met de overname door Splice...

(cheesy ai-videootje toegevoegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
KlaasjeNL schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:31:
Even weer aan het knutselen geweest in Cubase met Spitfire Symphony Orchestra en EW Hollywood Choir in een poging iets "episch" neer te zetten. Eens zien wat de toekomst brengt met de overname door Splice...

(cheesy ai-videootje toegevoegd)

[YouTube: Epic strings demo]
Klinkt precies (zo episch) als een production logo / vanity card aan het begin van films. Als je een film studio wil beginnen heb je die alvast, doet het vast goed in de bioscoop.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Wiley99 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:05:
[...]

Klinkt precies (zo episch) als een production logo / vanity card aan het begin van films. Als je een film studio wil beginnen heb je die alvast, doet het vast goed in de bioscoop.
Zo had ik er helemaal nog niet naar geluisterd, maar je hebt gelijk 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
Hoor net op de radio dat Bax een doorstart maakt met de oprichter. Al het personeel zou mogen blijven :)
https://nos.nl/artikel/25...orstart-met-oud-directeur

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 03-05-2025 07:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik hoop het. De lokale Bax store hier wordt uitgebaat door Steven, een zeer vriendelijke man. Het was ook zeer handig als ik eens iets nodig had, dat ik het woon kon ophalen.... Dikwijls maakte ik online mn shopping list en ging dan naar de winkel zodat hij er wat commissie op had. Mij koste dat niets en ik gunde het hem. Lokale shops mogen IMO echt niet vervangen worden door mastodonten van webshops..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik gun het ze ook. Ondanks de grootte van Bax ben ik altijd tevreden geweest over de service.

Nouja, de cynische kant dan: had stiekem gehoopt op een dumpuitverkoop van nieuwe knopjes, lampjes en schuifjes >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Doorstart betekent dat garantie op aangekochte producten van toepassing blijft? Daar zou ik wel blij mee zijn. Verder toch wel wat meer op mijn hoede voordat ik alles daar blind koop. Doordat ze meestal binnen een dag konden leveren, gaf ik vaak de voorkeur aan Bax boven bijvoorbeeld Thomann. En omdat ze groter waren dan veel lokale ondernemers en kleinere webshops, verwachtte ik ook een betere aftersales bij een beroep op garantie dan bij een kleinere winkel waarvan je niet weet hoe lang ze nog bestaan.
Met het faillissement is dat hele beeld veranderd en ik denk dat ik niet de enige ben die er zo in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 18:12

dominic

will code for food

Tot nu toe heb ik alles bij Bax gekocht en alleen bij Thomann besteld wanneer Bax iets niet had; het enorme voordeel van een van de fysieke winkels binnenstappen werd ineens een groot verlies toen ik van het faillissement hoorde. Hopelijk kan het tij nog gekeerd worden.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KlaasjeNL schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:10:
Doorstart betekent dat garantie op aangekochte producten van toepassing blijft?
NIet per se, dat kan afgesproken worden maar hoeft niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• audiojunk
Virtual JV, een gratis Roland JV880 emulator met alle roms.

YouTube: VIRTUAL JV: Download, Installation, Firmware - FREE Roland JV-880 Em...

Klinkt goed alleen zijn de sounds niet te wijzigen, dus geen filter of envelope settings.
Maar je hebt wel alle JV expansion boards 1-19.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

audiojunk schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:19:
Virtual JV, een gratis Roland JV880 emulator met alle roms.

YouTube: VIRTUAL JV: Download, Installation, Firmware - FREE Roland JV-880 Em...

Klinkt goed alleen zijn de sounds niet te wijzigen, dus geen filter of envelope settings.
Maar je hebt wel alle JV expansion boards 1-19.
Nostalgie-gevoel zwelt aan. Maar zo te zien moet je ROMs downloaden waar Roland het weer niet helemaal mee eens zou zijn. Beetje grijs gebied dit, want erg oud, maar toch riekt het licht illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
dominic schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:09:
[...]

Nostalgie-gevoel zwelt aan. Maar zo te zien moet je ROMs downloaden waar Roland het weer niet helemaal mee eens zou zijn. Beetje grijs gebied dit, want erg oud, maar toch riekt het licht illegaal.
Video is inmiddels verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
eettjjuuhh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:48:
[...]

Video is inmiddels verwijderd
Klopt, wel een nieuwe video maar zonder een download link van de roms.
Jammer dat Roland het zelf niet mogelijk maakt in hun cloud versie van de JV1080 en XV5080.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Die hardware kost ook geen drol meer als je echt die sound wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Yalopa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:05:
Die hardware kost ook geen drol meer als je echt die sound wil.
Eens. Maar het blijft wel een beetje jammer dat de community eerder (en soms beter) met veelgevraagde emulaties/software varianten komt dan Roland zelf. En het is niet of er in de communities nooit om gevraagd wordt.

Idem voor een emulatie van de Alpha Juno (2). Waarschijnlijk de #1 gevraagde emulatie van de laatste paar jaar.

Voor wie oude bestanden zoekt: Internet Archive heeft er heel veel. ROMS is wel een grijs gebied idd, dus ik zeg verder niks. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
De hardware is inderdaad soms voor een redelijke prijs te vinden maar sommige expansionboards lopen al aardig op in prijs net zoals de romcards voor de Roland R8 die ook op de site te vinden zijn.
Vooral de originele dancecard nummer 6 is toch wel een collectors item.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Je noemt het work in progress, dus wellicht nog niet het moment om commentaar te leveren. Maar als dit wel het moment zou zijn, zou ik zeggen dat ik een melodie mis. Verder niks mis mee. Nog een tip: Bij 2.03 zou ik een bar stilte laten vallen waardoor die break net wat meer impact heeft. En de muziek daarna wat dikker aanzetten. Mogelijk wat meer layeren met een octaaf hoger of iets dergelijks. Anders blijft het een beetje doorkabbelen.

Al met al een goede basis om verder uit te bouwen en die ostinato/arp blijft lekker hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door KlaasjeNL op 22-05-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Inmiddels is er ook steeds meer bekend over de afhandeling van het faillissement van Bax.

https://www.rtl.nl/nieuws...-achter-klanten-gedupeerd

Opmerkelijk is dat Joachim Bax eerder liet weten ernaar te streven alsnog de bestelde/betaalde producten aan particulieren te willen leveren, maar curatoren stellen dat particulieren vermoedelijk kunnen fluiten naar hun geld.

Daarbij wordt de voorraad verkocht om schulden af te betalen, dus ben ik benieuwd hoe de doorstart eruit gaat zien en wie nog wil investeren.

[ Voor 14% gewijzigd door KlaasjeNL op 22-05-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik kreeg deze mail van BAX:

Na een hectische en uitdagende periode zijn we ontzettend blij om weer te kunnen doen waar we het meest van houden: jou helpen met alles wat je nodig hebt om muziek te maken.

We hebben gezien dat je nog een openstaande backorder bij ons hebt. Daar willen we graag werk van maken!
Ons team staat klaar om jouw bestelling alsnog in goede banen te leiden, zodat jij snel weer verder kunt met wat écht telt: muziek.

Laat ons weten hoe we je kunnen helpen door contact met ons op te nemen via backorders@bax-shop.nl. Samen zorgen we ervoor dat je precies krijgt wat je nodig hebt.

Nogmaals dank voor je geduld en vertrouwen in Bax Music. We kijken ernaar uit om je snel weer blij te maken met jouw gear!

Weet niet wat ik van de mail moet verwachten, wordt mijn bestelling nog geleverd of komen ze met een nieuwe aanbieding.
4 miljoen aan orders die nog openstaan is best wel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
KlaasjeNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:09:
[...]

Je noemt het work in progress, dus wellicht nog niet het moment om commentaar te leveren. Maar als dit wel het moment zou zijn, zou ik zeggen dat ik een melodie mis. Verder niks mis mee. Nog een tip: Bij 2.03 zou ik een bar stilte laten vallen waardoor die break net wat meer impact heeft. En de muziek daarna wat dikker aanzetten. Mogelijk wat meer layeren met een octaaf hoger of iets dergelijks. Anders blijft het een beetje doorkabbelen.

Al met al een goede basis om verder uit te bouwen en die ostinato/arp blijft lekker hangen.
Alle feedback is welkom :)
Anders zou ik het hier niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
audiojunk schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:24:
Weet niet wat ik van de mail moet verwachten, wordt mijn bestelling nog geleverd of komen ze met een nieuwe aanbieding.
4 miljoen aan orders die nog openstaan is best wel veel.
Ik heb ook geen idee. Nou ben ik geen econoom en heb ik geen bedrijfskunde gestudeerd, maar als ik het goed begrijp: bij de doorstart vallen de schulden (en daarmee ook de oude orders?) in de oude BV. Als ze nu vanuit de nieuwe BV alsnog orders uit de oude BV gaan leveren, staat daar geen betaling tegenover. Dat geld is immers al verdeeld onder de schuldeisers, voor zover dat er al was. Dan betalen ze de orders dus uit eigen zak, maar welke investeerder wil die zak vullen?

Ik hoop voor je dat je nog iets gaat zien van die bestelling en wat je ervoor betaald hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt. Kan me niet voorstellen dat ze openstaande orders alsnog gaan leveren.
De kat uit de boom kijken is hier imo van toepassing.
Ik ga er zelf iig niets meer bestellen. Het faillissement kwam uit de lucht vallen en de oorzaak was imo wanbeleid. Het vertrouwen is er in ieder geval niet meer.

[ Voor 33% gewijzigd door eettjjuuhh op 22-05-2025 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze hoeven dat niet te doen (tenzij anders afgesproken en dat is hier niet), dus als ze het zouden doen is het pure goodwill omdat het toevallig de oprichter is die het overgenomen heeft. Maar ik zou er niet op rekenen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 23:22

On_E

Housemusic

Ik heb onlangs de Serum 2 VST Synth gekocht om in Reason 13 te gebruiken, maar nu blijkt dat het geluid van veel presets kraakt…

Niet van allemaal, maar hoe meer filters e.d. zijn gebruikt, hoe groter de kans dat het gebeurt.

Online lees ik dat het door de CPU kan komen, maar de Intel i7-10750H zou toch voldoende moeten zijn of?

Heb overigens de audio drivers ( Focusrite 4/4 3rd gen) up to date, dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 19:50
On_E schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:40:
Ik heb onlangs de Serum 2 VST Synth gekocht om in Reason 13 te gebruiken, maar nu blijkt dat het geluid van veel presets kraakt…

Niet van allemaal, maar hoe meer filters e.d. zijn gebruikt, hoe groter de kans dat het gebeurt.

Online lees ik dat het door de CPU kan komen, maar de Intel i7-10750H zou toch voldoende moeten zijn of?

Heb overigens de audio drivers ( Focusrite 4/4 3rd gen) up to date, dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
Buffergrootte is te kort voor je CPU/geluidskaart om alles tijdig klaar te hebben. Serum 2 is overigens een erg pittige VST.

Volvo XC40 MY24 Twin Ultimate - Vapour Gray - 20 inch - Pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

DoubleDot schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:40:
[...]

Buffergrootte is te kort voor je CPU/geluidskaart om alles tijdig klaar te hebben. Serum 2 is overigens een erg pittige VST.
Die staat op 512 en naar 1024 (max) zetten had geen effect.

Laptop draait op W11 trouwens, zou het daarmee te maken kunnen hebben misschien?

[ Voor 12% gewijzigd door On_E op 26-05-2025 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
On_E schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:41:
[...]

Die staat op 512 en naar 1024 (max) zetten had geen effect.

Laptop draait op W11 trouwens, zou het daarmee te maken kunnen hebben misschien?
Volgens deze Reddit post zou je in de opties "Show CPU load for devices" aan moeten kunnen zetten. Dat zou in ieder geval een idee moeten geven of het wel of niet een CPU bottleneck is.
Wat je ook nog kan proberen is bv. Reaper downloaden en kijken of Serum2 daarin het zelfde doet. Met die twee heb je in ieder geval meer info voor verdere troubleshooting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Wormaap schreef op maandag 26 mei 2025 @ 14:47:
[...]

Volgens deze Reddit post zou je in de opties "Show CPU load for devices" aan moeten kunnen zetten. Dat zou in ieder geval een idee moeten geven of het wel of niet een CPU bottleneck is.
Wat je ook nog kan proberen is bv. Reaper downloaden en kijken of Serum2 daarin het zelfde doet. Met die twee heb je in ieder geval meer info voor verdere troubleshooting :)
Die optie ken ik volgens mij nog niet, straks even proberen, dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL

De i7 zal het probleem niet zijn en W11 vermoedelijk ook niet (ik draai ook W11), maar hoeveel RAM heb je? Ik weet verder niet in hoeverre een GPU van invloed is op Serum. Sommige vst's hebben baat bij een GPU.

Verder is de sample rate ook van invloed, dus wellicht kun je die nog verlagen. Ik heb hem standaard op 44.1kHz staan. Hoger geeft bij mij problemen. En dan heb ik een i7-13700hx met RTX 4080 (mobile), 32GB.

[ Voor 14% gewijzigd door KlaasjeNL op 26-05-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

KlaasjeNL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:51:
[...]

De i7 zal het probleem niet zijn en W11 vermoedelijk ook niet (ik draai ook W11), maar hoeveel RAM heb je? Ik weet verder niet in hoeverre een GPU van invloed is op Serum. Sommige vst's hebben baat bij een GPU.

Verder is de sample rate ook van invloed, dus wellicht kun je die nog verlagen. Ik heb hem standaard op 44.1kHz staan. Hoger geeft bij mij problemen. En dan heb ik een i7-13700hx met RTX 4080 (mobile), 32GB.
16GB en een RTX 2070, wel wat jaartjes oud maar tot nu toe nooit problemen met VSTs. :)

Sample rate staat volgens mij ook op 44.1khz. Check het straks nog even als ik weer thuis ben. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Overigens zijn de Spectral- en Granular oscillators in Serum2 ook gewoon serieus zwaar. Dus als je het probleem met sommige presets wel en met andere niet hebt, dan is er best een kans dat het daaraan ligt. 'STR - Pedal Chords' klimt hier ook rustig naar 50% CPU als ik snel noten achter elkaar speel op mijn Ryzen 9700X bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Iemand bekend met de Fender Link io interface?
Icm Fender Studio, een gratis daw van hen, is dit best een leuke combi lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Wormaap schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:30:
Overigens zijn de Spectral- en Granular oscillators in Serum2 ook gewoon serieus zwaar. Dus als je het probleem met sommige presets wel en met andere niet hebt, dan is er best een kans dat het daaraan ligt. 'STR - Pedal Chords' klimt hier ook rustig naar 50% CPU als ik snel noten achter elkaar speel op mijn Ryzen 9700X bijvoorbeeld.
Heb het nagekeken nu, als ik de preset pad ‘Voyager’ gebruik bv. schiet het CPU gebruik naar 90% of meer.

Sparen voor een nieuwe laptop dan maar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

On_E schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:10:
[...]

Heb het nagekeken nu, als ik de preset pad ‘Voyager’ gebruik bv. schiet het CPU gebruik naar 90% of meer.

Sparen voor een nieuwe laptop dan maar. :)
Ik gebruik ook Reason 13 en Serum 2 gedraagt zich daar net als bij jou ook niet netjes. Er komen ongetwijfeld nog updates vanuit Xfer dus die wacht ik nog even af voordat ik evt. in nieuwe hardware ga investeren.

Intel i7 11700K, 96Khz, met andere plugins nooit problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd

Er wordt vaak gedacht dat alleen een snelle CPU genoeg is, maar de performance zal al hard dalen als er een brakke ULI of ALI chipset onder zit.
  • Kijk even naar je taakbeheer, of de CPU constant op 100% zit.
  • Luster ook even of de fans met Serum klinken als een opsteigende Boeing.
  • Kijk ook naar je geheugengebruik in taakbeheer, als die vol zit gaat ie swappen op je storage en dan kan je dit ook krijgen.
  • Drivers, check (rechtsklikken op je speakersettings) of je ASIO drivers draait. Ze niet probeer die dan even, Focusrite heeft een ASIO driver.
  • Erg identiek aan Serum is Vital. Heb je verder alles uitgeplozen? probeer dan de gratis versie van Vital met vergelijkbare presets en of je dan hetzelfde krijgt.
  • En dammit, je zal niet de eerste zijn met achtergrondapps als virusscanners die de boel loopt te verzieken. Kijk naar geheugen en CPU vreters in je taakbeheer.
Ik hoop dat je het aan de praat krijgt want die Serum is retevet.

EDIT: had de reacties op je vraag gemist, spuit 11 geeft weer modder }:O

[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 26-05-2025 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
eettjjuuhh schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:59:
Iemand bekend met de Fender Link io interface?
Icm Fender Studio, een gratis daw van hen, is dit best een leuke combi lijkt mij.
Ik ben niet heel wild van de geluidskwaliteit, ik heb beter geluid als ik de gitaar direct in mijn geluidskaart prik (EMU 1820 en Steinberg CL1) met een hi-Z knop.

Fender Studio ken ik niet, maar kan me voorstellen dat ie op gitaristen is ontworpen. Dat zou een voordeel kunnen zijn.

De afweging gaat worden dat je voor die €90,- een betere geluidskaart kan halen, maar dat Fender Studio weleens een geschikte DAW kan zijn voor gitaristen, en dat je mogelijk later besluit alsnog een geluidskaart aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
vlaaing peerd schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:20:
[...]

Ik ben niet heel wild van de geluidskwaliteit, ik heb beter geluid als ik de gitaar direct in mijn geluidskaart prik (EMU 1820 en Steinberg CL1) met een hi-Z knop.

Fender Studio ken ik niet, maar kan me voorstellen dat ie op gitaristen is ontworpen. Dat zou een voordeel kunnen zijn.

De afweging gaat worden dat je voor die €90,- een betere geluidskaart kan halen, maar dat Fender Studio weleens een geschikte DAW kan zijn voor gitaristen, en dat je mogelijk later besluit alsnog een geluidskaart aan te schaffen.
Fender Studio is sowieso gratis en een zwaar uitgeklede versie van Presonus Studio One, niet verwonderlijk gezien Presonus onderdeel van Fender is tegenwoordig, dus daar heb je die Link I/O niet voor nodig :P

Het voordeel van de Link I/O zit hem er vooral in dat't eenvoudig is. Voor het geld kun je ook een andere (waarschijnlijk betere/completere) interface krijgen. Maar de eenvoud en form factor zijn natuurlijk ook wat waard. Ik heb verder geen ervaring met de Fender, dus daar kan ik niks nuttigs over zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wormaap schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:04:
[...]
Maar de eenvoud en form factor zijn natuurlijk ook wat waard.
Ik heb flink wat USB gitaar interfaces zoals deze geprobeerd, maar veelal dezelfde problemen met de luide input en vervorming. Terwijl je al voor 3 tientjes een acceptabele audio interface hebt.

Dan zou ik dit echt alleen adviseren als je mobiel wilt zijn en niet met een geluidskaart wil rondsjouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 17:50
vlaaing peerd schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Ik heb flink wat USB gitaar interfaces zoals deze geprobeerd, maar veelal dezelfde problemen met de luide input en vervorming. Terwijl je al voor 3 tientjes een acceptabele audio interface hebt.

Dan zou ik dit echt alleen adviseren als je mobiel wilt zijn en niet met een geluidskaart wil rondsjouwen.
Ik sluit me hier bij aan. Die iRig apparaten (want dat is uiteindelijk wat het is) zijn erg handig als mobiele oplossing, maar wel een one trick pony. Goed als je weg wil van je computer, maar aan de workstation zou ik ook eerder inzetten op een audio-interface, mengpaneel,... De geluidskwaliteit zal beter zijn en je kan er meer mee (voice, synth, andere analoge instrumenten). De iRig is wel handig als je bv wat "kladblok opnames" wil maken met de iPad tijdens het songwriten ofzo.

Een andere optie als je veel gitaar speelt is een multi-effect met usb of een DI-box. Die zijn vaak wel duurder, dus ook enkel interessant als je ze ook buiten de DAW gebruikt (voor optredens, repetities, of gewoon voor de fun natuurlijk).

Zelfs al wordt een gitaarsignaal vaak heel erg gevormd door de effecten die je eropt zet, dan nog heb je vaak baat bij een goed clean signaal. Bijkomend voordeel van een audio-interface vs. de iRig is dat je ook een fysieke pedalboard kan inpluggen als je dat wil, of zelfs een amp kan mic'en.

Dat gezegd zijnde heb ik geen ervaring met dit specifieke apparaat, dus daar kan ik geen uitspraken over doen. En ik moet ook vermelden dat ik een bias heb naar duurdere oplossingen omdat ik in een band zit en dus wel meer verwacht van mijn gitaar/bass opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hier iemand met nuttige tips rond virtuele MIDI cables op Windows 11?

Ik zit (al heel lang, maar vind telkens geen oplossing) met het issue dat MIDI note data, niet 100% betrouwbaar van mijn score editor naar mijn DAW gaat.

Getest met een aantal workflows en telkens lijkt de timing niet 100% consistent te zijn.

* Dorico --> LoopMIDI --> Ableton Live (VST's)
* Dorico --> LoopMIDI --> Studio One 5 (VST's)
* Notion --> LoopMIDI --> Ableton Live
* Notion --> LoopMIDI --> Studio One 5

Voor zover ik weet had ik dit probleem op mijn oude laptop met Windows 10 en de combinatie Notion/LoopMIDI/StudioOne 5 niet, maar ik kan dit niet met 100% zekerheid zeggen en mijn oude laptop is kapot (daarom een nieuwe) dus ik kan niet testen in de oude situatie.

Heb ook getest met LoopBE en nog een andere virtuele MIDI kabel, same shit.

Ik vermoed dat er ergens een tuning of prio issue is in Windows, maar ik heb echt geen flauw idee.

Iemand tips?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
unezra schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:35:
Hier iemand met nuttige tips rond virtuele MIDI cables op Windows 11?

Ik zit (al heel lang, maar vind telkens geen oplossing) met het issue dat MIDI note data, niet 100% betrouwbaar van mijn score editor naar mijn DAW gaat.
Wat gebeurt er dan precies?
Iemand tips?
Ik heb geen directe tips. Wat ik wel weet is dat Windows 11 overgestapt is op het Midi 2.0 protocol. Normaliter zou het backwards compatible moeten zijn, maar het zal ook niet de eerste mogelijke bug zijn die Windows 11 heeft. Zeker als het probleem zich met Windows 10 zich niet voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vlaaing peerd schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:58:
[...]
Wat gebeurt er dan precies?
Er zit random wat tijdvertraging/lag op de notes.
Een beetje een soort humanize, maar dan onbedoeld. :)

Het is niet consistent helaas, niet fixed een x-aantal ms, dan was het nog wel op een andere manier op te lossen. Het is redelijk fuzzy en af en toe lijkt 'ie zelfs een noot over te slaan.

Echt alsof een menselijke drummer 1/6th nootjes zit te tikken en af en toe er een vergeet, af en toe net wat te langzaam is.
[...]
Ik heb geen directe tips. Wat ik wel weet is dat Windows 11 overgestapt is op het Midi 2.0 protocol. Normaliter zou het backwards compatible moeten zijn, maar het zal ook niet de eerste mogelijke bug zijn die Windows 11 heeft. Zeker als het probleem zich met Windows 10 zich niet voordeed.
Hmmm.
Ik ben er helaas niet 100% zeker van dat het eerst niet was, het is me alleen niet echt opgevallen.

Gebruik wel dezelfde stack, overweeg zelfs Ableton Live te ditchen en te vervangen door Studio One 7 (upgraden van 5 die ik nu nog heb), maar ik merk het dus OOK met de oude Studio One 5 waar ik nog een licentie voor heb. (Twijfel om meerdere redenen terug te gaan naar Studio One, ik vind het als DAW fijner dan Ableton. Al zouden er wel weer performance verbeteringen in Ableton Live 12.2 moeten zitten.)

Heb LoopMIDI nu even tijdelijk "realtime" prio gegeven, maar dat helpt niet, dus daar lijkt iig de oplossing niet in te zitten. Met LoopBE had ik hetzelfde. Springbeats (https://springbeats.com/2...-free-virtual-midi-cable/) ook kort geprobeerd maar zelfde issue.

Dus ja, inmiddels ben ik het spoor bijster en da's jammer, want ik wil echt *heel* graag weer muziek gaan maken (en opnemen), als vanouds met score editor (maar dan wel Dorico ipv Notion) en VST's, maar dan met outboard gear en eurorack er bij. Dit is op dit moment een van de dingen die me tegen houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
Misschien bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Doet die laptop aan throteling ? Kan een oorzaak zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Bekabeling?
Met een virtuele MIDI kabel?
(Het gaat dus al mis als het signaal mijn laptop nog niet heeft verlaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:10:
Doet die laptop aan throteling ? Kan een oorzaak zijn natuurlijk.
Heb ik aan gedacht maar ook als ik 'm op high performance zet, lijkt het issue te blijven bestaan.
Het is ook niet dat de laptop erg onderbemeten is qua specs.

XMG FUSION 15 (E24)
* 1 x Intel Core i9-14900HX
* 2 x 32 GB (64 GB) DDR5-5200 Kingston FURY
* 1 x 4 TB M.2 Samsung 990 PRO | PCIe 4.0 x4

Dat ding rent rondjes om mijn oude Dell laptop met Core i7.
Daarom verbaasd me dit ook zo.

EDIT:

February 5th, 2025
Announcing: Windows MIDI Services Customer Preview 1!

https://devblogs.microsof...vices-customer-preview-1/

Helaas zit dáár nog geen native loopback functionaliteit in én is niet bekend wanneer deze gaat komen. Het is nog geen mainstream Windows. Maar het kan wel betekenen, dat heel misschien, uiteindelijk dáár de oplossing gaat zitten en het issue tijdelijk is.

[ Voor 28% gewijzigd door unezra op 01-06-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
unezra schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:26:
[...]
Bekabeling?
Met een virtuele MIDI kabel?
(Het gaat dus al mis als het signaal mijn laptop nog niet heeft verlaten.)
Heb ook nooit virtuele midikabels of score editors gebruikt maar ik stel me voor dat je ze in Ableton ook configureert bij Settings-Link, Tempo & MIDI, misschien daar eens experimenteren met het 'Sync' en 'Remote' vinkje bij input of output? (zelfde voor die andere DAW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Wiley99 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:09:
[...]
Heb ook nooit virtuele midikabels of score editors gebruikt maar ik stel me voor dat je ze in Ableton ook configureert bij Settings-Link, Tempo & MIDI, misschien daar eens experimenteren met het 'Sync' en 'Remote' vinkje bij input of output? (zelfde voor die andere DAW)
Het probleem bestaat helaas ook als ik Ableton vervang door Studio One 5 Pro.
Dus 100% zeker dat het niet in Ableton ligt.

Helaas ligt het ook niet aan Dorico, even snel Notion geïnstalleerd en daarmee heb ik hetzelfde issue.

Meer en meer lijkt het er op, dat het issue mogelijk in Windows 11 zit. (Of het OOK in Windows 10 zit weet ik niet, mijn oude laptop heeft het begeven, daarom is juist die nieuwe er gekomen en ik kan niet even makkelijk W10 op dat ding installeren of mijn oude laptop heroptuigen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
unezra schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:17:
[...]

Het probleem bestaat helaas ook als ik Ableton vervang door Studio One 5 Pro.
Dus 100% zeker dat het niet in Ableton ligt.

Helaas ligt het ook niet aan Dorico, even snel Notion geïnstalleerd en daarmee heb ik hetzelfde issue.

Meer en meer lijkt het er op, dat het issue mogelijk in Windows 11 zit. (Of het OOK in Windows 10 zit weet ik niet, mijn oude laptop heeft het begeven, daarom is juist die nieuwe er gekomen en ik kan niet even makkelijk W10 op dat ding installeren of mijn oude laptop heroptuigen.)
Zou best kunnen hoor, maar in beide DAWs zul je de midipoorten moeten instellen, was mijn punt. Dus de standaardinstelling of wat je dénkt dat goed is, kan ook in beide fout zitten. Wilde suggesties, enkel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Het is niet omdat een laptop rondjes rent rond een andere dat je het probleem niet kan hebben. midi komt uit de 80's en heeft heen snelle rondjes nodig, het wil gewoon dat elk rondje even snel gaat.

Heb je een goeie midi interface bvb een Motu? Kan je die eventueel inzetten ter vervanging dat windows virtual midi en zien wat dat geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op maandag 2 juni 2025 @ 06:42:
Het is niet omdat een laptop rondjes rent rond een andere dat je het probleem niet kan hebben. midi komt uit de 80's en heeft heen snelle rondjes nodig, het wil gewoon dat elk rondje even snel gaat.

Heb je een goeie midi interface bvb een Motu? Kan je die eventueel inzetten ter vervanging dat windows virtual midi en zien wat dat geeft?
Heb ik idd aan zitten denken.
Een USB MIDI interface dan, met meerdere poorten, die letterlijk de ene USB poort in en de andere uit gaan.

Zou zoiets betrouwbaarder kunnen werken dan een virtuele MIDI kabel?
(Ik heb geen losse USB MIDI interface op de plank liggen maar zou het eens kunnen testen. Wordt wel lelijk en het is wat lastiger in gebruik. Nu heb ik geloof ik iets van 16 virtuele MIDI kabels met elk 16 kanalen, named, zodat ik een "kabel" kan hebben per functionaliteit.)

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste