Als ik 1 verbeterpuntje mag aanbrengen, naar mijn gevoel versmelten de vocal, beat en synthesizers te weinig in elkaar.
(geluisterd op een DT880 Pro)
You don't need eyes to see, you need vision
Thanks!Yalopa schreef op zondag 5 maart 2023 @ 03:23:
Veel output de laatste tijd @dominic, het klinkt alweer behoorlijk goed
Als ik 1 verbeterpuntje mag aanbrengen, naar mijn gevoel versmelten de vocal, beat en synthesizers te weinig in elkaar.
(geluisterd op een DT880 Pro)
Heeft dit naar jouw idee meer te maken met de ruimte waarin ze zich bevinden (reverb) of de frequentiebalans? Vind dit altijd een moeilijke..
[ Voor 15% gewijzigd door Yalopa op 05-03-2023 10:37 ]
Ik heb een nieuwe master geupload;Yalopa schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:36:
Moeilijk om te beschrijven, ik denk zelf dat ik naar een glue compressor zou grijpen op de master. Eventueel aangevuld met een imager.
- Bus compressor iets meer werk laten doen (0.5db)
- Iets meer hoog in de lead pads
- Iets minder stereo separation op de 'da da' vocals
- Iets minder chorus op de main vocal
Is dat dezelfde link hierboven?
If yes, hoe dan? Ik krijg altijd een nieuwe URL en m'n views zijn dan weg.
Net thuis van werk, pilsje uit de koelkast, ik ga even luisteren
Als betalende Soundcloud user mag je je tracks vervangenvlaaing peerd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:26:
[...]
Is dat dezelfde link hierboven?
If yes, hoe dan? Ik krijg altijd een nieuwe URL en m'n views zijn dan weg.
Net thuis van werk, pilsje uit de koelkast, ik ga even luisteren
:strip_exif()/f/image/9dBbTMrpjaumn27bAkDVP0jQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Daw: PC - Reason (12)
Monitoren: Adam Audio T5V
Headphones: Sennheiser HD280 Pro
Audio Interface: M Audio Air 192|14
Controllers: Icon QCon Pro G2, AKAI MPD 128
Keyboard: Nektar GX61
Extra's: Ventilator, voetenbadje
Doe 's! Mits ok met @dominic uiteraard.Yalopa schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:24:
Zal ik hem toevoegen aan het overzichtje in de TS?
[ Voor 9% gewijzigd door vlaaing peerd op 12-03-2023 17:31 ]
Ja natuurlijk ok!vlaaing peerd schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:30:
[...]
Doe 's! Mits ok met @dominic uiteraard.
Ik geloof dat ik mijn eigen ook maar eens een nieuwe foto ga moeten geven als ik dat zo zie..
[ Voor 92% gewijzigd door Yalopa op 12-03-2023 18:09 ]
Ja de TS is alweer 2 jaar geleden, tijd vliegt (En gear ookYalopa schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:08:
Done.
Ik geloof dat ik mijn eigen ook maar eens een nieuwe foto ga moeten geven als ik dat zo zie..
https://open.spotify.com/...goecI?si=40a97729f94848ce
Er staan een 4 tal tracks in de zo goed als klaar status, dus ik ben van plan om regelmatigere releases te doen, en zo mn spotify profiel wat waardevoller te maken. in the end wordt daar ook veel naar gekeken als je label releases wil gaan doen dus ja...
Nice, lekker bezig en leuke plaat!Yalopa schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:51:
Nieuwe track, dit keer onder eigen naam
https://open.spotify.com/...goecI?si=40a97729f94848ce
Er staan een 4 tal tracks in de zo goed als klaar status, dus ik ben van plan om regelmatigere releases te doen, en zo mn spotify profiel wat waardevoller te maken. in the end wordt daar ook veel naar gekeken als je label releases wil gaan doen dus ja...
Misschien een tip voor de volgende upload: ik zou een ‘radio edit’ van je plaat op Spotify uploaden, de gemiddelde spotify-luisteraar kan geen intro’s meer aan..

gegeven moment is het af en wil je verder, dan is een radio edit simpelweg teveel werk. Voor de volgende track misschien toch maar eens overwegen.,
Wellicht dat wanneer je je eerst focused op de korte versie, het daarna minder werk is om een lange versie te maken? In dat geval heb je alle elementen die het liedje maken al te pakken en kun je die elementen in tijd wat meer uitspreiden.Yalopa schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:18:
Snap ik, en in heb er ook al over gedacht, maar ik ben zelf dj / club persoon, dus 5-6 min is waar ik zelf naar werk. Op er
gegeven moment is het af en wil je verder, dan is een radio edit simpelweg teveel werk. Voor de volgende track misschien toch maar eens overwegen.,
Het nadeel blijft dan wel dat je twee versies hebt die je afhankelijk van het doel ook nog eens anders gemixed en gemastered wil hebben, dus het blijft meer werk.
https://www.bureaustoel24.nl/
Klinkt offtopic, maar nu ik weer af en toe muziek probeer te maken, merk ik dat de statische pianokruk niet heel ergonomisch is en ik wilde toch al een tijd een verrijdbare hoog/laag tabouret of misschien een zadelkruk. Dit bedrijf heeft een showroom met vrije inloop én zit in de buurt (20 minuten rijden oid).
Totaal andere vraag:
Wat is een beetje een zinvolle plek om overtollige gear te verkopen?
Marktplaats heb ik echt een bloedhekel aan (te veel marktplaatsgekkies) en Tweakers V&A zie ik zo 123 niet een categorie voor muziekgear staan.
[ Voor 22% gewijzigd door unezra op 26-03-2023 18:15 ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
https://www.synthforum.nl/forums/33/unezra schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:12:
Ik heb best veel muziekgear via marktplaats verkocht. Ik weet waar je op doelt met marktplaats gekkies en ik heb ze ook regelmatig aan de deur gehad maar met muziek gear lijkt er toch ander publiek te reageren. De gekkies ben ik (gelukkig) nog niet tegen gekomen tijdens de verkoop van gear.unezra schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:12:
Totaal andere vraag:
Marktplaats heb ik echt een bloedhekel aan (te veel marktplaatsgekkies) en Tweakers V&A zie ik zo 123 niet een categorie voor muziekgear staan.
Tweakers heeft een V&A Overige waar je producten kan plaatsen die je niet in de andere categorieen kan plaatsen.
Vraag & Aanbod overig
En als je in dit topic tussen neus en lippen even noemt wat je wilt verkopen, bestaat de kans dat je vanuit dit topic wellicht geïnteresseerde krijgt.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
https://www.facebook.com/groups/audiomarktplaatsunezra schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:12:
Totaal andere vraag:
Het is wel Facebook natuurlijk, maar valt wel 'goed' te checken met wie je te maken hebt
De krukken niet, maar ik heb wel een arbo goedgekeurde bureaustoel daar gekocht. Snel geleverd, makkelijke communicatie en de stoel was goedkoper dan bij andere winkels. Veel meer dan dat kan ik er ook niet over vertellen.unezra schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:12:
Heeft er iemand toevallig ervaring met Bureaustoel 24 en hun krukken?
https://www.bureaustoel24.nl/
Als het 20 minuten bij je vandaan is, lijkt me het wel een bezoekje waard.
https://gearspace.com/boa...access-subscriptions.html
Ok, vond het altijd prima plugins, maar die dikke vinger mogen ze van mij houden. Voor mij geen Waves meer danKindapaas schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:00:
Zo dan, Waves gooit even hun hele businessmodel om.. zelfs als je de plugins gekocht hebt moet je een subscription nemen om ze te kunnen blijven gebruiken. Heel bizar.
https://gearspace.com/boa...access-subscriptions.html

Je kan je bestaande plugins wel blijven gebruiken, maar zodra ze incompatible worden met je DAW of OS ben je nu helemáál bekeken. Maar hiervoor moest je dan ook ineens een jaar Waves Update Plan kopen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Maar voor 150/250 per jaar heb je ook leuk ander spul. Ben tegenwoordig sowieso meer van het intensief gebruiken van een handjevol plugins vs honderden plugins die je niet zo vaak gebruikt.
https://www.instagram.com/p/CqYIolLsHuj/

https://www.waves.com/news/perpetual-waves-licenses-are-back
Ok. Dat is goed om te weten.ChojinZ schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:09:
[...]
Ik heb best veel muziekgear via marktplaats verkocht. Ik weet waar je op doelt met marktplaats gekkies en ik heb ze ook regelmatig aan de deur gehad maar met muziek gear lijkt er toch ander publiek te reageren. De gekkies ben ik (gelukkig) nog niet tegen gekomen tijdens de verkoop van gear.
Ik verkoop eigenlijk nooit iets op Marktplaats vanwege de verhalen en omdat ik niet veel boven de €50 heb om te verkopen. (Alles met een waarde onder de €50 gaat naar de weggeefwinkel of kringloop.)
Goede. Ga ik het ook maar eens proberen.Tweakers heeft een V&A Overige waar je producten kan plaatsen die je niet in de andere categorieen kan plaatsen.
Vraag & Aanbod overig
V&A bevalt me goed.
En als je in dit topic tussen neus en lippen even noemt wat je wilt verkopen, bestaat de kans dat je vanuit dit topic wellicht geïnteresseerde krijgt.
Mijn Roland digipiano (FP-30) gaat weg wegens vervanging door de NI S88. S88 is wat meer gedoe, maar met de Bösendorfer Imperial en een zinvolle Ableton Live template, is het evengoed een betere optie dan de FP-30.
Mijn SL73 twijfel ik nog over, die is wel eens mee gegaan op vakantie en is, als we met de auto gaan, best een fijn keyboard om mee te nemen. Tegelijkertijd zou ik dan ook mijn S61 mee kunnen nemen als ik per-sé wat wil rommelen met toetsen en die is precies even groot als de SL73.
Inderdaad bij Bureaustoel24 gekocht. Dank voor de bevestiging dat het een prima toko is @vlaaing peerd!
:strip_exif()/f/image/BWwMMsRoUvoDICUlJjoupGGm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FgvgCbCxGWfOUxVmDNs3bGMG.jpg?f=fotoalbum_large)
Om het ganse kabel gebeuren wat in toom te houden en een klein probleempje met 2 motu midi devices die niet goed herkend werden op te lossen had ik een rack mounted USB 3.1 hub gekocht. Een prijzig ding, maar dat zou mijn problemen wel oplossen, toch?
Goed de problemen met de motu waren wel opgelost, maar ik kon geen 20 sec muziek spelen of mn Scarlet audio interface crashte. na heel veel onderdeeltjes vervangen te hebben (iemand een USB C-USB verloopt nodig?) heb ik er een oude passive USB Hub tussen zitten. Guess what.. geen crashes meer, maar wel opnieuw een kabelbende.
Ik had bijna mn scarlet buitengegooid en de bank gekraakt voor een nieuwe audio interface
Ik heb voor nu kort een uitstapje gemaakt naar een M-Audio Air 192|14, maar het gras is bij de buren niet groener hoor; wel meer IO beschikbaar dan m'n Scarlett 2i2 maar veel meer stabiliteit/software issues.Yalopa schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:14:
Bah,
Om het ganse kabel gebeuren wat in toom te houden en een klein probleempje met 2 motu midi devices die niet goed herkend werden op te lossen had ik een rack mounted USB 3.1 hub gekocht. Een prijzig ding, maar dat zou mijn problemen wel oplossen, toch?
Goed de problemen met de motu waren wel opgelost, maar ik kon geen 20 sec muziek spelen of mn Scarlet audio interface crashte. na heel veel onderdeeltjes vervangen te hebben (iemand een USB C-USB verloopt nodig?) heb ik er een oude passive USB Hub tussen zitten. Guess what.. geen crashes meer, maar wel opnieuw een kabelbende.
Ik had bijna mn scarlet buitengegooid en de bank gekraakt voor een nieuwe audio interface
Wat echter wel een terugkerend probleem was bij m'n Scarlett was PC-noise; op een of andere manier hoorde ik allerlei piepen en zoemen overeenkomstig met CPU load en HDD activiteit op m'n PC. Na het wisselen van alle kabels, inclusief alle TRS/XLR was het probleem weg, maar de exacte oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen. Ik blijf echter de USB van de Scarlett verdenken.

dominic schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:45:
Wat een lekker hoekje zeg, daar zou ik heel wat uurtjes kunnen doorbrengen
Enige waar ik op momenten echt van baal is dat ik veel te weinig tijd heb om er door te brengen. Tegelijkertijd, dat is eigen keuze. Fulltime baan en deeltijdstudie, plus dat logischerwijs ik ook wat tijd door wil brengen met mijn vrouw, een avond in de week wil sporten en op vrijdagavond liefst gewoon met een biertje op de bank hang, maakt dat de tijd soms echt beperkt is tot een paar uur per maand.
Ach ja, luxeproblemen.
Beter te veel gear en te weinig tijd, dan te weinig gear en te veel tijd.
Noise heb ik ook, maar met een 60's Wurlitzer piano en een eerste gen DX7 moet ik niet veel verder zoeken
voorlopig ben ik blij dat ik de 1500 eur nog op de bank staan heb, maar over een paar maaand komt die opwelling toch weer om die Motu 24ai te kopen.
Kijk nog even goed naar die Motu en dan nog een keertje naar het bedrag.. De prijzen weerhouden mij er wel van als het "maar een hobby" is..Yalopa schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:57:
@dominic
Noise heb ik ook, maar met een 60's Wurlitzer piano en een eerste gen DX7 moet ik niet veel verder zoeken
voorlopig ben ik blij dat ik de 1500 eur nog op de bank staan heb, maar over een paar maaand komt die opwelling toch weer om die Motu 24ai te kopen.
Hier hetzelfde qua tijd hoor; er zijn periodes dat ik een paar dagen achter elkaar aan de gang kan om vervolgens twee maanden niks te kunnen doen en me weer achter m'n oor te krabben waarom ik al die spullen nou heb.. Maar ik heb mezelf wel beloofd het nooit meer weg te doen (Eerder wel gedaan)unezra schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:15:
[...]
Is ook echt een heel fijn hoekje. Heb nog wel wat te wensen op gebied van indeling, stands en gear, maar dat is echt een luxeprobleem. Links buiten beeld is ook nog een laptopstand waar mijn laptop in geplaatst wordt met mijn DAW.
Enige waar ik op momenten echt van baal is dat ik veel te weinig tijd heb om er door te brengen. Tegelijkertijd, dat is eigen keuze. Fulltime baan en deeltijdstudie, plus dat logischerwijs ik ook wat tijd door wil brengen met mijn vrouw, een avond in de week wil sporten en op vrijdagavond liefst gewoon met een biertje op de bank hang, maakt dat de tijd soms echt beperkt is tot een paar uur per maand.
Ach ja, luxeproblemen.
Beter te veel gear en te weinig tijd, dan te weinig gear en te veel tijd.
vraag is waar in het process ga ik dat doen? Zelf neig ik dat te doen na de mix, omdat ik daar ook best wat tijd aan verlies en ik daar eigenlijk geen 2 keer mee bezig wil zijn..
toughts?
Als dat iets is waar je je nu bij het mixen totaal niet druk om maakt, dan zou ik lekker je radio edit na de mix maken.
Idem. Dat ik mijn FP-30 nu weg doe is puur omdat ik er geen nut meer voor heb. Maar muziek is een somewhat vaste hobby sinds mijn 6e of 8e. Ooit in een periode van geldnood bijna mijn accordeon verkocht. Zó blij dat ik dat niet heb gedaan. Piano mag ook nooit meer weg. Beiden speel ik niet veel, maar áls ik er op speel is het meteen magisch.dominic schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:32:
[...]
Hier hetzelfde qua tijd hoor; er zijn periodes dat ik een paar dagen achter elkaar aan de gang kan om vervolgens twee maanden niks te kunnen doen en me weer achter m'n oor te krabben waarom ik al die spullen nou heb.. Maar ik heb mezelf wel beloofd het nooit meer weg te doen (Eerder wel gedaan)
Hoekje boven kent weer zijn eigen dimensie en ik ben blij met de luxe zó veel keuze te hebben. Wel heb ik al een paar maanden geen eurorack spul aangeschaft. Op dit moment even niet nodig, focus ergens anders, heb nog genoeg wensen maar het is ook wel even goed daar wat pas op de plaats te maken. (Plus, de modules die ik op het oog heb, zijn modules van €600 - €1200 per stuk, waaronder de ACL Sinfonion, wat IO spul, effecten en complexe VCO's.)
https://dsp56300.wordpress.com/downloads/
De ROM moet je ff zelf zoeken maar dat is geen probleem met Google.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Jaren geleden een Yamaha NP30 gekocht, om deze met een Roland UM1G aan de pc aan te sluiten zodat ik met Synthesia een beetje kon leren spelen. Ondanks dat ik nog niet veel beter ben geworden heb ik er nog steeds plezier in. Zoveel plezier dat ik meer geïnteresseerd ben geraakt in muziekproductie, beats maken en alles wat daarbij hoort. Na lang wikken en wegen, reviews bekijken en Youtube doorspitten, wat sparen en wat financiële meevallers heb ik vorig jaar een TR8S kunnen kopen en daar later nog een MC707 aan toe kunnen voegen. Had ik jaren geleden moeten doen, heerlijk speelgoed.
Nu zit ik een beetje met de vraag hoe ik alles aan moet sluiten. Het eerste deel is simpel, de midi out van de 707 naar de midi in van de TR8S, de audio van de 707 naar de ext-in van de TR8S en die doorsturen naar main out. Werkt prima, en de 707 bedienen met de Yamaha is ook geen probleem.
De vraag is nu, hoe kan ik de Yamaha blijven gebruiken met Synthesia, maar hem ook inzetten voor de 707, zonder dat ik vanalles om moet gaan stekkeren? Volgens mij kom ik daarvoor aansluitingen tekort. De Yamaha heeft midi in/out, de TR8S idem, de 707 heeft 1 in en 2 out. De laatste twee zijn ook voorzien van midi over USB. Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Bij een analoge synth als je 106 is er nog een zekere vibe van een klassieke analoge bak, maar een Virus was altijd al een Virtual Analog, en daarmee feitelijk weinig meer dan een VST in een stuk hardware. Dus een Virusemulatie in je DAW is weinig anders dan een verouderde VST. Er worden vast mensen erg blij van, maar ik snap @apNia's uitspraak ook welYalopa schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:44:
met die mindset zal ik mijn Juno 106 ook maar bij het oud vuil zetten
MIDI-out van de Yamaha naar de MIDI-in van één van de Rolands, MIDI-out van die Roland naar de MIDI-in van de andere, en die laatste via USB op je PC aansluiten? Ik ben even niet de handleiding ingedoken, maar als je Rolands MIDI Passthrough ondersteunen zou je op die manier je toetsaanslagen gewoon op de PC binnen moeten krijgenPeenutzz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:52:
Ik heb een vraag waarvoor een apart topic me niet nodig leek, maar die hier wel op zijn plaats lijkt te zijn.
Jaren geleden een Yamaha NP30 gekocht, om deze met een Roland UM1G aan de pc aan te sluiten zodat ik met Synthesia een beetje kon leren spelen. Ondanks dat ik nog niet veel beter ben geworden heb ik er nog steeds plezier in. Zoveel plezier dat ik meer geïnteresseerd ben geraakt in muziekproductie, beats maken en alles wat daarbij hoort. Na lang wikken en wegen, reviews bekijken en Youtube doorspitten, wat sparen en wat financiële meevallers heb ik vorig jaar een TR8S kunnen kopen en daar later nog een MC707 aan toe kunnen voegen. Had ik jaren geleden moeten doen, heerlijk speelgoed.
Nu zit ik een beetje met de vraag hoe ik alles aan moet sluiten. Het eerste deel is simpel, de midi out van de 707 naar de midi in van de TR8S, de audio van de 707 naar de ext-in van de TR8S en die doorsturen naar main out. Werkt prima, en de 707 bedienen met de Yamaha is ook geen probleem.
De vraag is nu, hoe kan ik de Yamaha blijven gebruiken met Synthesia, maar hem ook inzetten voor de 707, zonder dat ik vanalles om moet gaan stekkeren? Volgens mij kom ik daarvoor aansluitingen tekort. De Yamaha heeft midi in/out, de TR8S idem, de 707 heeft 1 in en 2 out. De laatste twee zijn ook voorzien van midi over USB. Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
Als dat niet werkt kun je de Roland waar je je Yamaha aan hangt ook nog met USB aansluiten om op die manier nog een kans te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 14-04-2023 19:12 ]
Wat @Wormaap zegt. En de knoppen hebben meerwaarde. Dat is ook de reden dat ik m'n Ti nog heb. Maar echt niet omdat het nou iets anders kan dan bijv een Serum. Ik vind het analoge filter van de Ti heel vet, maar ja, daar zijn zat knappe VSTs voor. Als er een goede 106 emulatie is, en je hebt niks aan de knoppen, zou ik 'm ook lekker doorverkopen.Yalopa schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:44:
met die mindset zal ik mijn Juno 106 ook maar bij het oud vuil zetten
Voor mij zijn het de knoppen, de keys en het actief met het apparaat werken ipv met een muis klikken. Volledig losgekoppeld van de emotie kan je hetzelfde geluid uiteraard met een VST maken, maar voor mij is dat niet hetzelfde.
@Peenutzz welkom in de hardware wereld waar je gefrustreerd kan worden over midi en audio interfaces.
MIDI
Ga vooral niet met midi trough aan de slag, ga vooral je midi niet daisy chainen... been there seen that, got the shirt. Elk van je toestellen heeft een individuele midi, sluit deze rechtstreeks aan op je PC, en laat deze individueel je DAW in komen. Kies je DAW als clock en je hebt iets wat stabiel werkt. De USB implementatie van Roland is nog steeds beter dan daisy chainen. Van zodra je kan haal je een midi interface met veel inputs, kan je de Roland USB setup in de vuilnisbak zetten, en zit je old shool met midi over DIN kabels.
hoe ga je je audio signaal je PC binnenkrijgen?
Och. Ik heb eurorack modules waarvan de core volledig digitaal is. Niets dat ook niet prima in VCV Rack zou kunnen. En toch...Wormaap schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:04:
[...]
Bij een analoge synth als je 106 is er nog een zekere vibe van een klassieke analoge bak, maar een Virus was altijd al een Virtual Analog, en daarmee feitelijk weinig meer dan een VST in een stuk hardware. Dus een Virusemulatie in je DAW is weinig anders dan een verouderde VST. Er worden vast mensen erg blij van, maar ik snap @apNia's uitspraak ook wel
Ik gebruik het niet intensief, maar een van mijn use-cases is een stuk software dat maar 4 MIDI apparaten via USB tegelijkertijd aan kan sturen. Om toch meer dan 1 stuks outboard gear aan te sturen (de andere 3 gebruik ik voor interne MIDI routeringen), heb ik TransMIDIfier er samen met LoopMIDI (https://www.tobias-erichsen.de/software/loopmidi.htm) tussen zitten om dat ene device weer op te splitsen naar 16 aparte kanalen die ik weer naar externe instrumenten kan sturen.
Inderdaad, als het ook maar even kan, gebruik een PC of laptop als centrale router. Desnoods met een aantal USB2MIDI converters om apparaten zonder USB MIDI óf met een totaal onwillige USB MIDI stack (ja Korg, ik kijk naar jou!) te omzeilen.
(Zonder dollen, Korg is echt een ramp. Dusdanig dat ik het heb opgegeven en mijn Monologue aan stuur via een eenvoudige USB2MIDI converter. Het is een van de redenen waarom ik zijn grote broer niet heel hoog op mijn verlanglijstje heb staan, hoewel een Minilogue XD me stiekem wel wat lijkt.)
Voor mijn edm tracks hou ik zelf eigenlijk graag nog het 12" mixformaat aan, het blijft tenslotte mixmuziek. Maar ik snap dat je op online media niet echt 6 minuten de aandacht gaat vasthouden.Yalopa schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:16:
Ik ben nog eens aan het nadenken over kortere versie's van mn tracks, niet alles hier werd de feedback gegeven, ook elders kreeg ik ze. Bij mn volgende tracks ga ik idd een kortere versie maken, maar ik ga wellicht niet van kort naar lang gaan, maar van lang naar kort.
toughts?
Eerder knipte ik gewoon een stuk uit mijn volledige track tot +/- 3 minuten en dan simpelweg een fade out, tegenwoordig maak ik wel echt een kortere versie vanuit mijn volledige track.
Van kort naar langer maken ben ik om 2 reden geen voorstander van:
1. ik wil sowieso de 12" versie van alles maken, niet alles daarvan wil ik 'uitbrengen'
2. ik heb geprobeerd van een korte track een lange te maken, maar je loopt dan het risico dat je het wat geforceerd aan het rekken gaat. Andersom kan je juist de meest interessante gedeeltes eruit cherry-picken en dat zal IMO in elk geval voor beide het beste resultaat geven.
Zoals al eerder aangegeven vind ik 'm best prijzig voor 24 analoge ingangen, ook de DSP vind ik wat overbodig met de VSTs en snelheid moderne PC's. Is een snake setup over internetkabel niet budgetvriendelijker en wellicht zelfs wat stabieler?Yalopa schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:57:
@dominic
Nu ik dit schrijf bedenk ik me eigenlijk dat mijn volgende setup eigenlijk ook maar beter over ethernet kan laten lopen. Mijn EMU 1820m is zwaar onpraktisch aan het worden, maar heb soms wel zo'n 12 tot 16 ingangen nodig.
Edit:nvm die snakezooi van tegenwoordig is ook duur.
[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 15-04-2023 15:22 ]
unezra schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:49:
[...]
Och. Ik heb eurorack modules waarvan de core volledig digitaal is. Niets dat ook niet prima in VCV Rack zou kunnen. En toch...
De originele post ging dan ook over het feit dat er nu een VST-emulatie van de Virus is. Dus dan heb je een apparaat waarvan eigenlijk de enige meerwaarde t.o.v. VST's nog zit in het feit dat het hardware is, en dan maak je daar vervolgens een VST vanYalopa schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:43:
Het was niet serieus hé
Voor mij zijn het de knoppen, de keys en het actief met het apparaat werken ipv met een muis klikken. Volledig losgekoppeld van de emotie kan je hetzelfde geluid uiteraard met een VST maken, maar voor mij is dat niet hetzelfde.
[ Voor 26% gewijzigd door Wormaap op 15-04-2023 15:22 ]
Ik zou het wel extreem pervers vinden als je de hardware Virus als controller zou gebruiken voor de VSTWormaap schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:20:
[...]
[...]
De originele post ging dan ook over het feit dat er nu een VST-emulatie van de Virus is. Dus dan heb je een apparaat waarvan eigenlijk de enige meerwaarde t.o.v. VST's nog zit in het feit dat het hardware is, en dan maak je daar vervolgens een VST van
De 707 en de TR8S verschijnen allebei in Cakewalk als digitale audio interface en als ik een nieuwe track invoeg kan ik ze selecteren en opnemen. Ben er nog niet achter of ik dat ook met individuele tracks van beide apparaten kan doen. Wat nog niet gelukt is, is via Cakewalk met de Yamaha de 707 bedienen, software synths werken wel gewoon. Zonder vertraging deze keer, dat is weleens anders geweest.. Wat betreft daisychainen, dat schijnt met name problemen te (kunnen) geven met meerdere apparaten. Ik lijk nu nergens last van te hebben.Yalopa schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:43:
@Peenutzz welkom in de hardware wereld waar je gefrustreerd kan worden over midi en audio interfaces.
MIDI
Ga vooral niet met midi trough aan de slag, ga vooral je midi niet daisy chainen... been there seen that, got the shirt. Elk van je toestellen heeft een individuele midi, sluit deze rechtstreeks aan op je PC, en laat deze individueel je DAW in komen. Kies je DAW als clock en je hebt iets wat stabiel werkt. De USB implementatie van Roland is nog steeds beter dan daisy chainen. Van zodra je kan haal je een midi interface met veel inputs, kan je de Roland USB setup in de vuilnisbak zetten, en zit je old shool met midi over DIN kabels.
hoe ga je je audio signaal je PC binnenkrijgen?
Dit werkt inderdaad, maar heeft als nadeel dat de 707 aan moet staan wil ik de Yamaha kunnen gebruiken voor Synthesia.Wormaap schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:11:
[...]
MIDI-out van de Yamaha naar de MIDI-in van één van de Rolands, MIDI-out van die Roland naar de MIDI-in van de andere, en die laatste via USB op je PC aansluiten? Ik ben even niet de handleiding ingedoken, maar als je Rolands MIDI Passthrough ondersteunen zou je op die manier je toetsaanslagen gewoon op de PC binnen moeten krijgen
Als dat niet werkt kun je de Roland waar je je Yamaha aan hangt ook nog met USB aansluiten om op die manier nog een kans te hebben.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Je kan individuele tracks ook opnemen. Heb zelf ook een TR-8S en MC-707. Ik heb alleen de audio van de TR-8S naar de external input van de MC-707 gedaan ipv andersom. Dit geeft de mogelijkheid om dan 1 track van de MC-707 te gebruiken om EQ en MFX op de TR-8S toe te passen en dan door je master FX heen te gooien. Kan ook via de returns als je nog een tweede apparaat aan wil sluiten.Peenutzz schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:32:
[...]
De 707 en de TR8S verschijnen allebei in Cakewalk als digitale audio interface en als ik een nieuwe track invoeg kan ik ze selecteren en opnemen. Ben er nog niet achter of ik dat ook met individuele tracks van beide apparaten kan doen. Wat nog niet gelukt is, is via Cakewalk met de Yamaha de 707 bedienen
Ik gebruik zelf Ableton, maar kan daar prima de MC of de TR starten (of helemaal sequencen). In Live heb je drie opties die je aan moet zetten in de MIDI settings (track, sync, remote), neem aan dat Cakewalk iets soortgelijks heeft.
In de MC settings (Shift + Knob assign en dan MIDI tabblad) moet MIDI sync op AUTO of USB staan. Ook de Rx voor Start/Stop. Daar kun je ook MIDI thru en USB-MIDI thru aan/uitzetten voor je keyboard.
Als dat goed staat zou het allemaal moeten werken. Ik heb MIDI sync op auto, dus kan zowel starten met MC als master (door op de MC op Start te drukken) of vanuit Ableton (daar op Start drukken).
In feite is dat er al, some sort of:Yalopa schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:55:
Er valt wat te zeggen voor dat idee.. unlimited synths met de perfecte controller.
Omnisphere
https://www.spectrasonics.net/products/omnisphere/index.php
Hoor d'r goede geluiden over, maar zelf nog nooit mee gespeeld.
Heb Omnisphere 2.8 nu een maandje of twee; met name indrukwekkende pads en synths, maar weinig uit het akoestische domein helaas; piano's, strijkinstrumenten, gitaren en blazers zijn ver te zoeken.unezra schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:07:
[...]
In feite is dat er al, some sort of:
Omnisphere
https://www.spectrasonics.net/products/omnisphere/index.php
Hoor d'r goede geluiden over, maar zelf nog nooit mee gespeeld.
Wel een aanrader (heel veel sounds), maar geen allrounder.
Nee, daarvoor kun je denk ik idd beter EastWest of Native Instruments hebben.dominic schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:29:
[...]
Heb Omnisphere 2.8 nu een maandje of twee; met name indrukwekkende pads en synths, maar weinig uit het akoestische domein helaas; piano's, strijkinstrumenten, gitaren en blazers zijn ver te zoeken.
Wel een aanrader (heel veel sounds), maar geen allrounder.
NI is wel heel tof met zijn keyboard-integratie (EastWest en een aantal anderen zijn ook NKS-compatible), maar dat is wel iets anders dan Omnisphere pretendeert, dat je echt met een full-blown synth een VST kunt aansturen.
1) Ik kom af van een simpel Hercules-setje dus ik ga er altijd op vooruit. Het lastige is een beetje dat ik de set 5 dagen in de week voor gewoon radio tijdens het werk wil gebruiken, en in vrije tijd voor productie. De huidige set klinkt dan voor gewoon radio niet heel goed. Op het internet lees ik dat er daarom ook verschil zit tussen gewone DJ-monitoren die het geluid wat opleuken waar je als luisteraar aan gewend bent en echte productie-monitoren die elk foutje genadeloos goed laten horen. Nu heb ik verschillende setjes gevonden die een zgn DJ-knop hebben om te wisselen tussen die 2 geluidsmodi, dat zou dan wel bij mij passen. Maar is zoiets ook "te regelen" met een goede audio-interface?
2) Ik gebruik al jaren deze simpele Behringer om van USB naar tullip te gaan. Naar volle tevredenheid, omdat ik niet beter weet. Ook wil ik wat meer met mijn 303 (of nouja, de TB03-remake) gaan spelen. Denken jullie dat het zin heeft in een iets sjiekere interface te gaan investeren omdat het echt beter geluid geeft, of zou het op mijn MickeyMouse-hobby-niveau niet zoveel uit maken?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oLJVcaYktRZgdnzwx3rMK0mf.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 22-04-2023 11:43 ]
Een interface die in ieder geval Balanced Outputs & Inputs heeft (XLR of balanced TRS, geen tulp) zal het grootste verschil maken, maar alleen als je er apparatuur op aansluit die zelf ook balanced outputs/inputs heeft.Dennisdn schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:40:
2) Ik gebruik al jaren deze simpele Behringer om van USB naar tullip te gaan. Naar volle tevredenheid, omdat ik niet beter weet. Ook wil ik wat meer met mijn 303 (of nouja, de TB03-remake) gaan spelen. Denken jullie dat het zin heeft in een iets sjiekere interface te gaan investeren omdat het echt beter geluid geeft, of zou het op mijn MickeyMouse-hobby-niveau niet zoveel uit maken?
[Afbeelding]
De TB-03 heeft voor zover ik kan lezen geen balanced output(s) dus een hoorbaar verschil zul je met een sjiekere interface waarschijnlijk met deze synth niet hebben.
Wanneer je voor betere monitoren gaat, dan is het afhankelijk van de sprong die je maakt; Als je een setje Behringers pakt is unbalanced ook ok, maar als je voor bijvoorbeeld higher-end Adam A7X's oid gaat, dan is een interface met Balanced outputs wel aan te raden.
Gelukkig heeft Focusrite mooie interfaces die ook nog eens super betaalbaar zijn en netjes balanced outputs/inputs hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door dominic op 22-04-2023 16:12 ]
Top, dank je wel! Hier kan ik zeker mee verder zoekendominic schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:04:
[...]
Een interface die in ieder geval Balanced Outputs & Inputs heeft (XLR of balanced TRS, geen tulp) zal het grootste verschil maken, maar alleen als je er apparatuur op aansluit die zelf ook balanced outputs/inputs heeft.
De TB-03 heeft voor zover ik kan lezen geen balanced output(s) dus een hoorbaar verschil zul je met een sjiekere interface waarschijnlijk met deze synth niet hebben.
Wanneer je voor betere monitoren gaat, dan is het afhankelijk van de sprong die je maakt; Als je een setje Behringers pakt is unbalanced ook ok, maar als je voor bijvoorbeeld higher-end Adam A7X's oid gaat, dan is een interface met Balanced outputs wel aan te raden.
Gelukkig heeft Focusrite mooie interfaces die ook nog eens super betaalbaar zijn en netjes balanced outputs/inputs hebben.
YouTube: The MSX Remix
Hier wil ik wel het één en ander aan corrigeren. Er is geen verschil tussen balanced/unbalanced audio in de slaapkamer setup.dominic schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:04:
[...]
Een interface die in ieder geval Balanced Outputs & Inputs heeft (XLR of balanced TRS, geen tulp) zal het grootste verschil maken, maar alleen als je er apparatuur op aansluit die zelf ook balanced outputs/inputs heeft.
Ongebalanceerd kan ruis op de lijn veroorzaken, vooral bij een veelvoud aan storende apparatuur, loads aan opgestapelde kabels en kabellengtes van 10 meter of meer , maar is compleet verwaarloosbaar met de kabels en afstanden in de slaapkamer.
Het is dus vooral in de (grote) studio en on stage waar gebalanceerd echt nut begint te krijgen.
@Dennisdn
Als de Berhinger doet wat je nodig hebt, en je geen klachten hebt, zou ik niet verder kijken.
Je monitors zouden wel een upgrade kunnen gebruiken, waar ik denk dat je geen 'DJ' knop nodig hebt. Ik denk vooral dat de Hercules an sich gewoon niet heel geweldig klinkt.
Je heb al iets betere sets rond de 120,- maar ik denk dat je rond de 200,- moet gaan kijken alvorens het een echte upgrade word. Had je een budget in gedachte?
Dit inderdaad. Gebalanceerd aansluiten zorgt voor (veel) betere onderdrukking van interferentie op je kabels, maar voegt zelf niets toe qua geluidskwaliteit. Wat natuurlijk wel mee kan spelen is dat gebalanceerde in- en outputs doorgaans op wat beter spul zitten, dat van zichzelf al beter klinktvlaaing peerd schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:42:
[...]
Hier wil ik wel het één en ander aan corrigeren. Er is geen verschil tussen balanced/unbalanced audio in de slaapkamer setup.
Ongebalanceerd kan ruis op de lijn veroorzaken, vooral bij een veelvoud aan storende apparatuur, loads aan opgestapelde kabels en kabellengtes van 10 meter of meer , maar is compleet verwaarloosbaar met de kabels en afstanden in de slaapkamer.
Het is dus vooral in de (grote) studio en on stage waar gebalanceerd echt nut begint te krijgen.
@Dennisdn
Als de Berhinger doet wat je nodig hebt, en je geen klachten hebt, zou ik niet verder kijken.
Je monitors zouden wel een upgrade kunnen gebruiken, waar ik denk dat je geen 'DJ' knop nodig hebt. Ik denk vooral dat de Hercules an sich gewoon niet heel geweldig klinkt.
Je heb al iets betere sets rond de 120,- maar ik denk dat je rond de 200,- moet gaan kijken alvorens het een echte upgrade word. Had je een budget in gedachte?
Daarnaast is het idee dat je per se speakers moet hebben die als studiomonitor verkocht worden om te kunnen mixen niet correct. De welbekende Yamaha NS-10 die je in elke professionele studio ziet is nota bene een mislukte HiFi-speaker. De belangrijkste eigenschappen zijn dat je speakers geschikt zijn voor de plek waar je zit, en dat ze een redelijk neutraal geluidsbeeld hebben. Veel HiFi-speakers zijn bedoeld om een ruimte te vullen terwijl je zelf op een paar meter afstand zit, terwijl je in een productiesetup vaak dichtbij de speakers zit, dus daar moet je rekening mee houden in je speakerkeuze. Sleutelwoord daar is 'nearfield'. Voor de rest is het vooral van belang dat je je speakers leert kennen. Luister er muziek op die je als referentie gebruikt zodat je kan mixen totdat jouw muziek qua overall 'sound' klinkt hoe je wil dat het klinkt. Als je speakers van voldoende kwaliteit zijn om je überhaupt te laten horen wat je doet, maakt het dan weinig uit of er 'studio' of 'HiFI' op de doos staat
Ik heb nu deze vrij bovenaan mijn shortlist staan én beschrijft wat ik bedoel met die knop. Maar ik ben érg gevoelig voor goede marketing, dus wellicht trap ik in een verhaaltje. Budget mag mede omdat ik er ook gewoon veel radio op luister best richting de 500 euro.vlaaing peerd schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:42:
[...]
Hier wil ik wel het één en ander aan corrigeren. Er is geen verschil tussen balanced/unbalanced audio in de slaapkamer setup.
@Dennisdn
https://www.bax-shop.nl/s...-50d-desktop-monitorensetPioneer DM-50D: geavanceerde monitoren voor DJ's en Producers
Je kan de Pioneer DM-50D instellen op twee verschillende modi met behulp van een simpele schakelaar: DJ-modus of Production-modus. Met iedere instelling veranderen de DSP-instellingen zodat je precies het geluid krijgt waar de taak naar vraagt.
Dat maakt het keuzeveld wel een stuk groterWormaap schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:58:
[...]
Daarnaast is het idee dat je per se speakers moet hebben die als studiomonitor verkocht worden om te kunnen mixen niet correct.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 24-04-2023 15:13 ]
Eens met het principe, maar niet de praktische uitleg; in mijn slaapkamerstudiootje pikten mijn ongebalanceerde kabels toch wel veel noise op van USB-, voedings- en DVI kabels, juist omdat ik met de beperkte ruimte de kabels niet genoeg kon scheiden (Signal- vs power-path). Sinds ik op balanced ben overgestapt heb ik daar geen gezeur meer mee en dat maakt m'n leven een stuk simpelervlaaing peerd schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:42:
[...]
voor de rest ben ik redelijk slechtgezind wat zonet is er een toets van mn M1 gesneuveld..
Top monitoren, staan bij mij ook in de studio/slaapkamer
Korg M1? Dat is zuur, heb er vroeger veel mee gewerkt, tijd ver vooruit en tegenwoordig een klassieker. Ik leef met je meeYalopa schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:28:
Vanaf hoeveel cm is het pad gescheiden?
voor de rest ben ik redelijk slechtgezind wat zonet is er een toets van mn M1 gesneuveld..
Ik meen dat je ook een flink arsenaal aan instrumenten + kabels hebt liggen. Heb je echter alleen een 303 kloon en wat kleine apparaatjes en kabels onder de 5 meter, dan kan je makkelijk af met ongebalanceerd. Dit maakt ook de keuze en aanschaf vaak goedkoper.dominic schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:34:
[...]
Eens met het principe, maar niet de praktische uitleg; in mijn slaapkamerstudiootje pikten mijn ongebalanceerde kabels toch wel veel noise op van USB-, voedings- en DVI kabels, juist omdat ik met de beperkte ruimte de kabels niet genoeg kon scheiden (Signal- vs power-path). Sinds ik op balanced ben overgestapt heb ik daar geen gezeur meer mee en dat maakt m'n leven een stuk simpeler
Goed dat je het noemt, als je USB apparaten gebruikt, dan het best via een geaarde (3-pins) PC- of laptopvoeding. Sommige laptops hebben alleen een 2--pins en dat kan storing geven, tenzij je zelf gaat knutselen.
Dit kan -ongeaard- storing geven, zeker als je geluidskaart ook USB is.
Ook was er een tijd geleden iemand in dit topic die onder de radiotoren van Utrecht centraal woonde en lekker 3FM kon luisteren over z'n ongebalanceerde gitaarkabel.
Maar nogmaals, als er geen klachten zijn, en er niet op korte termijn een gigantische studio-upgrade plaatsvind, kan je prima ongebalanceerd af.
Doen met mooi weer; keyboard mee naar buiten nemen en in het zonnetje met een biertje erbijYalopa schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:35:
[Afbeelding]
Ik heb de nodige filmpjes en spare parts al gevonden, maar ik zie wat op tegen het werk.
Om eerlijk te zijn hebben de meeste synths die (ooit) uitgebracht zijn geen gebalanceerde uitgangen...dominic schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:04:
Eens, de meeste niet. Bij de moderne remakes zie je het nog wel eens, daar zat ik bij de TB-03 even aan te denken maar helaas.koelpasta schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:47:
[...]
Om eerlijk te zijn hebben de meeste synths die (ooit) uitgebracht zijn geen gebalanceerde uitgangen...
De S88 en S61 zijn super fijn (ok, de S88 speelt niet zo fijn als mijn FP-30, maar het ecosystem maakt veel goed), ik ben happy met Ableton en behoorlijk onderweg Studio One er compleet uit te kieperen.
Maar...
Overal lees ik dat integratie super simpel is en het weinig meer is dan de keyboards aansluiten en in een track Komplete Kontrol laden: https://support.native-in...1FMMNAR1VWTMGTFC6BY22J9D9
Dat werkt. Maar...
- Transport en DAW control werken niet
- Mixer werkt niet
- Een van de 2 keyboards laat altijd "No instrument loaded" zien terwijl de ander keurig de 2 gelade instrumenten laat zien". (Die eerste laat wel 2 instances zien, maar het is gokken welk instrument waar onder zit.)
Nu heb ik an-sich transport ook op mijn Faderport 8 zitten en heb ik fatsoenlijke VU meters weer op mijn Ableton Push, alleen zou ik het fijn vinden als dit OOK op die S88 en S61 werkt.
Al links en rechts aan het navragen, maar tot op heden geen antwoord. Iemand hier wellicht een suggestie?
Zelf zie ik volgende opties:
je hebt een midi conflict, check eens met MIDI monitor als alles loopt in de richting dat het moet.
Je hebt gedacht dat alles plug & play is en je control surfaces staan nog niet goed.
Niemand bij NI heeft gedacht dat iemand 2 van hun keyboards aan aan dezelfde laptop zou hangen en de drivers maken er een zootje van.
Volgens mij zijn er best wat eurorackers hier en ben benieuwd welke kabel jullie gebruiken.
Bedenk goed dat eurorack op zich totaal niet hetzelfde is als een line-signaal.panbami schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:34:
Ik kijk waarschijnlijk niet goed, maar ik ben op zoek naar een kabel (van 2 meter ofzo) die vanuit mijn eurorack naar mijn audio-interface gaat. Dus van 3,5mm naar 6,3mm. Ik had laatst een setje gekocht, maar die werkte niet. Kwam denk ik doordat de 3,5 een trs was in plaats van ts.
Volgens mij zijn er best wat eurorackers hier en ben benieuwd welke kabel jullie gebruiken.
Eurorack produceert voltages tussen +-5V en +-10V. Normaal line audio is max +-2 volt.
Of een TRS kabel werkt kan zowel aan de eurorack module liggen als de audio interface ingang. Maar mono is wel hoe het hoort te werken.
Met wat zoeken zou je wel ergens een 3.5 naar 6.3mm mono kabel moeten vinden.
Maar ik kan je ook aanraden om er zelf eentje te bouwen.
Dit is een TRS kabel en dit kan voor problemen zorgen.eettjjuuhh schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:48:
https://www.bax-shop.nl/j...-mm-jack-6-35-mm-jack-3-m
Ik heb geen eurorack maar bedoel je zoiets?
Euroracker hier. De lengte die jij zoekt is wat lastig te vinden. Als je goed zoekt zijn ze er wel maar zijn het vaak kabels niet specifiek voor Eurorack en ze zijn ook nogal prijzig:panbami schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:34:
Ik kijk waarschijnlijk niet goed, maar ik ben op zoek naar een kabel (van 2 meter ofzo) die vanuit mijn eurorack naar mijn audio-interface gaat. Dus van 3,5mm naar 6,3mm. Ik had laatst een setje gekocht, maar die werkte niet. Kwam denk ik doordat de 3,5 een trs was in plaats van ts.
https://www.bax-shop.nl/j...ijack-jack-mono-m-m-200cm
(let op de dikte van de 3.5 connector)
https://www.modularsynthe...yellow-black/#description
https://schneidersladen.d...e-3.5mm-to-1-4-mono-150cm
(150 cm exemplaar)
Wat ik zelf doe (om kosten te besparen - Eurorack is zoals je weet al duur genoeg
- Werken met koppelstukjes
- Zelf kabels maken
Solderen geeft je alle vrijheid qua lengte en connectors maar vergt wat ervaring.
Als je veel kabels nodig hebt zou ik ze zelf maken. Heb je er slechts 1 nodig, koop dan een wat duurder exemplaar bij bax ed.
[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 27-05-2023 16:24 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik heb idd zojuist maar eens een support ticket bij NI aangemaakt. Kom er met alle instructies en howto's niet uit. Wil ook niet wachten tot Ableton 11.3 uit is, zeker niet omdat de oplossing in Komplete Kontrol lijkt te zitten en niet in Ableton.Yalopa schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:40:
Ik zou native instruments eens een mailtje sturen.
Zelf zie ik volgende opties:
je hebt een midi conflict, check eens met MIDI monitor als alles loopt in de richting dat het moet.
Je hebt gedacht dat alles plug & play is en je control surfaces staan nog niet goed.
Niemand bij NI heeft gedacht dat iemand 2 van hun keyboards aan aan dezelfde laptop zou hangen en de drivers maken er een zootje van.
Hoop dat ze me kunnen helpen. NI is mooi spul en pfffff, de summer of sound 50% discount maakt wel dat ik twijfel of ik niet de grote suite ga aanschaffen ook al ben ik super blij met EastWest en is die suite ZO groot, dat ik met wat pech ook naar een 4T NVMe voor mijn notebook kan als ik alles geïnstalleerd wil hebben. Maar dan is het wel fijn als juist deze setup werkt.
Ableton 11.3 is van de week sowieso al uitgekomen.unezra schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:11:
[...]
Ik heb idd zojuist maar eens een support ticket bij NI aangemaakt. Kom er met alle instructies en howto's niet uit. Wil ook niet wachten tot Ableton 11.3 uit is, zeker niet omdat de oplossing in Komplete Kontrol lijkt te zitten en niet in Ableton.
Hoop dat ze me kunnen helpen. NI is mooi spul en pfffff, de summer of sound 50% discount maakt wel dat ik twijfel of ik niet de grote suite ga aanschaffen ook al ben ik super blij met EastWest en is die suite ZO groot, dat ik met wat pech ook naar een 4T NVMe voor mijn notebook kan als ik alles geïnstalleerd wil hebben. Maar dan is het wel fijn als juist deze setup werkt.
Polarnoise heeft heel mooie kabels:panbami schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:34:
https://polarnoise.com/
De shielded zijn ook in lengtes van 150 en 300cm te krijgen. (Dat zijn gewoon ts kabels, maar dan met een shield.)
Zelf heb ik vooralsnog gekozen voor een paar losse audio interfaces met 6,3mm out, zodat ik std. kabels kan gebruiken.
Ik neem aan dat er meer zijn hier die hier een vaste volgorde van apparaten moeten aanzetten en het is me al eens voorgekomen dat ik door het verkeerd te doen een speaker zo heb opgeblazen.
Los daarvan zou ik dat eigenlijk wel met 1 druk op een knop willen doen, want het is tenslotte een onnodig tijdrovend ritueel om de boel aan te slingeren. Te meer omdat veel apparaten de aan/uitknop op de achterkant hebben zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 30-05-2023 19:10 ]
Ik heb alles op Hue slimme stekkers zitten en een hue Dimmer (3 hardware knoppen) onder het buro geplakt. Daarmee kan je ook een script maken in bijvoorbeeld HomeKit om ze met één druk een paar tellen na elkaar aan te laten gaan. Maar dat is wel prijzig als je met Hue nog moet beginnen en ze niet al hebt liggen. Er zijn vast goedkopere setjes te vinden van de Lidl of Action die hetzelfde kunnen.vlaaing peerd schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:08:
Vraagje, heeft iemand een systeem om trapsgewijs je stroom op apparaten te zetten?
Ik neem aan dat er meer zijn hier die hier een vaste volgorde van apparaten moeten aanzetten en het is me al eens voorgekomen dat ik door het verkeerd te doen een speaker zo heb opgeblazen.
Los daarvan zou ik dat eigenlijk wel met 1 druk op een knop willen doen, want het is tenslotte een onnodig tijdrovend ritueel om de boel aan te slingeren. Te meer omdat veel apparaten de aan/uitknop op de achterkant hebben zitten.
Als je niet voor de hobby-oplossing wil gaan zijn hier wel oplossingen voor, echter wel prijzigvlaaing peerd schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:08:
Vraagje, heeft iemand een systeem om trapsgewijs je stroom op apparaten te zetten?
[ Voor 7% gewijzigd door dominic op 30-05-2023 21:56 ]
Wie niet waagt mist altijd!
Stekkerblok met schakelaar?vlaaing peerd schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:08:
En is het voorkomen van het slopen van een speaker niet gewoon een kwestie van het volume van je systeem/mixer uitdraaien voordat je de boel aanzet?
Ik gebruik een "switch set" van de Lidl, zit geen timer op maar je hebt dan een afstandsbediening waarmee je A, B, C & D (of alles tegelijkertijd) aan/uit kunt zetten. Is in iedergeval een stuk makkelijker dan knoppen aan de achterkant van je studio monitors. Zoiets.vlaaing peerd schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:08:
Ik heb deze in mn rack zitten, vanaf daar vertrekken 6 verdeelstekkers waar alles op zit van mn ganse studio.
https://www.thomann.de/be/the_t.racks_ms6.htm
Helaas niet het antwoord dat ik had gehoopt.
---------------------------
I am sorry but for now, it is only possible to use one KKS Keyboard at the same time. Here is a discussion about the topic.
https://community.native-...-kontrol-keyboards-s61-m3
One option is to use one Keyboard as the Master aka Komplete Kontrol Mode and the other in Midi Mode. Here is a guide how to put your NI Hardware in Midi Mode:
How to Switch Your Native Instruments Controller to MIDI Mode
Let me know if you need further assistance.
---------------------------
Mêh. Dat valt me wel tegen van iets dat toch wel een serieus kostbaar MIDI keyboard is.