How to become a Producer - Deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik vind het origineel niet per-sé te schel, maar de vocal domineert wel alles, wellicht kom je er door de vocal wat minder DB te geven waardoor de rest ook nog iets kan betekenen in je track.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:15
[b]Sustain in "How to become a Producer - Deel IV"
Mijn oren zijn inmiddels echt dood op deze track omdat ik hem al bijna 3 jaar ken dus echt objectief er naar luisteren is lastig. Ik heb op websites als Soundbetter en Wiredmasters gekeken maar een beetje mix engineer gaat al gauw naar de 500 - 1000 euro, dat is me net weer iets té..

Dus als iemand nog tips/suggesties heeft hoor ik het heel graag! :)
Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar ga eens naar een DJ/producerschool, misschien zit er een leerling op die heel goed kan en nog niet de hoofdprijs vangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Sustain schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:37:
Help! Een label wilt een track van mij releasen die ik een aantal jaren geleden al heb gemaakt en vorig jaar vocals op heb laten schrijven en zingen door een vriend. Label vereist alleen wel dat ik de mix verbeter. Ik heb al het e.e.a. aangepast omdat de vorige versie behoorlijk schel klonk door overcompressie/saturatie en dit is wat ik nu heb:

[Soundcloud: Free]

Ik heb op websites als Soundbetter en Wiredmasters gekeken maar een beetje mix engineer gaat al gauw naar de 500 - 1000 euro, dat is me net weer iets té..

Dus als iemand nog tips/suggesties heeft hoor ik het heel graag! :)
YouTuber en producer Jon Sino heeft regelmatig dat ie testen stuurt naar voornamelijk Indië waar ze het voor een paar tientjes doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Zelf zit ik ook op een muziekschool, maar op dit soort “zinvolle vrijetijdsbesteding” zit ik ook niet te wachten, trouwens, in de tijd dat je uitgelegd hebt wat je wil ben ook wat uren verder.

Hij zit op 95%, nu iemand inschakelen is imo niet de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:36
Yalopa schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:33:
Ik vind het origineel niet per-sé te schel, maar de vocal domineert wel alles, wellicht kom je er door de vocal wat minder DB te geven waardoor de rest ook nog iets kan betekenen in je track.
Op mijn studio monitors klinkt het ook niet schel maar als ik het beluister op goedkopere systemen (voornamelijk oordopjes, telefoon, etc) dan klinkt het wat schel, vooral op hoge volume komen de nare frequenties omhoog. Dit is opzicht niet gek aangezien die geluidssystemen gewoon clippen maar als ik commerciële tracks beluister op hetzelfde volume dan hoor ik het minder erg. Op de vorige versie zat ook wel een stuk meer compressie op de master, door dit te verminderen is de schelheid ook al wat afgenomen.

Dit is trouwens de versie zonder Soothe en iets minder luide vocal. Heb de sax ook iets naar beneden moeten halen anders vecht die weer teveel met de vocal:

j.f.otten schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:50:
[...]

Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar ga eens naar een DJ/producerschool, misschien zit er een leerling op die heel goed kan en nog niet de hoofdprijs vangt.
Bedankt voor je tip! Dit is een mogelijkheid maar ik denk niet dat het de meest efficiënte weg is naar een goede mix. En dan moet ik net geluk hebben dat er iemand zit die hier zin in heeft en er ook nog eens goed in is.
Dennisdn schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

YouTuber en producer Jon Sino heeft regelmatig dat ie testen stuurt naar voornamelijk Indië waar ze het voor een paar tientjes doen.
Ik zal het eens checken maar over het algemeen is dit wel vaak hit or miss, je krijgt toch een beetje waar je voor betaald. Menige Indiër op Fiverr bijvoorbeeld heeft geen top studio maar zal het waarschijnlijk met een koptelefoon doen. Ik heb al moeite met dingen uitbesteden/controle uit handen laten nemen dus als ik het doe wil ik het meteen goed doen. Dan moet het eindresultaat wel echt een stuk beter zijn dan wat ik zelf had kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 11:12
Mja, dat is nogal een merkwaardig probleem. We denken juist op monitors alles zo neutraal mogelijk te kunnen luisteren, maar uiteindelijk zijn het (bijna) full range speakers die genoeg vermogen hebben om alles goed weer te geven.

Ik heb altijd teveel bas in mijn tracks, maar de monitors hebben er geen problemen mee om dat weer te geven zonder onderuit te gaan.

Luister vooral op juist slechte speakers en zoek verder echt een 1-op-1 track waar je mee kan referencen.

Ik zal straks nog even alles doorluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Sustain schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:39:
[...]
Dit is trouwens de versie zonder Soothe en iets minder luide vocal. Heb de sax ook iets naar beneden moeten halen anders vecht die weer teveel met de vocal:
Ik heb de vorige nog niet geluisterd, en vind hier al dat de vocals erg luid staan.

De sax en vocals spelen redelijk unisono partijen, dus dat clasht an sich niet. Wel zitten ze beide inderdaad op de voorgrond, en de swooosh en hi-hat geluiden zijn ook best luid.

Dat terwijl een midrange geluid als die arpeggio best wel verzuipt in de mix.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van levels en niet zozeer EQ-en. Als je de mixer op VU mode hebt staan. zie je dan ook dat bepaalde kanalen niet te ver uitwijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sustain
vlaaing peerd schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Ik heb de vorige nog niet geluisterd, en vind hier al dat de vocals erg luid staan.

De sax en vocals spelen redelijk unisono partijen, dus dat clasht an sich niet. Wel zitten ze beide inderdaad op de voorgrond, en de swooosh en hi-hat geluiden zijn ook best luid.

Dat terwijl een midrange geluid als die arpeggio best wel verzuipt in de mix.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van levels en niet zozeer EQ-en. Als je de mixer op VU mode hebt staan. zie je dan ook dat bepaalde kanalen niet te ver uitwijken?
Bedankt voor je feedback! De vocal en sax clashen opzicht niet kwa frequencies maar ze moeten wel samen in balans zijn anders wordt de vocal onverstaanbaar of verliest de sax zijn kracht. Ik heb ze nu beide wat zachter gezet:

Heb ook de arp iets naar voren gehaald maar het blijft wel een beetje een filler geluid, ik wil dat hij de stille plekjes opvult en de transitie van drukte naar de rustige break wat geleidelijker maakt.

Vocal zit nogsteeds een beetje raar in de mix, denk dat ik de vocal morgen helemaal opnieuw ga editen & mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Met het GPU geweld wat er tegenwoordig allemaal is, was het wachten tot iemand die GPU's ging gebruiken om plugins van power te voorzien, en dus de CPU te ontlasten...

https://www.gpu.audio/products

Op de apple versies moeten we nog even wachten, deze worden dit jaar nog verwacht, maar de Windows gebruikers kunnen al eens spelen...

* Yalopa heeft geen idee als zij de eersten zijn die dit doen, maar ze zijn lig de eersten waar ik van hoor dat ze het doen.

Nu maar hopen dat Apple dit ook aan het doen is met de Logic plugins.

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 22-10-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

Yalopa schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:16:
Met het GPU geweld wat er tegenwoordig allemaal is, was het wachten tot iemand die GPU's ging gebruiken om plugins van power te voorzien, en dus de CPU te ontlasten...

https://www.gpu.audio/products

Op de apple versies moeten we nog even wachten, deze worden dit jaar nog verwacht, maar de Windows gebruikers kunnen al eens spelen...

* Yalopa heeft geen idee als zij de eersten zijn die dit doen, maar ze zijn lig de eersten waar ik van hoor dat ze het doen.

Nu maar hopen dat Apple dit ook aan het doen is met de Logic plugins.
Leuke ontwikkeling, maar waar ik eigenlijk stiekem echt op zit te wachten is dat iemand een volledige VST/AU implementatie doet voor GPU's zodat iedere plugin hier gebruik van kan maken. GPU Audio gaat nu zelf de hort op met eigen plugins en da's nou net wat ik niet wil.

Natuurlijk heb je al accelerators/dsp borden voor dit doeleinde (UAD bijvoorbeeld) maar deze zijn voor ondergetekende onbetaalbaar.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Voor zover ik begrepen heb is er eigenlijk een code rewrite/rearchitect nodig voor de plugins, Ik dacht dat bij Izotope gelezen te hebben...

Wellicht gaat er iemand ooit wel eens een development kit bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:07
Liquidsonics Reverberate kon in 2010 al convolution reverb op de GPU draaien, maar op de een of andere manier wil het maar niet van de grond komen. Je zou toch verwachten dat de grote jongens ondertussen toch wel íets zouden hebben. Zware plugins offloaden naar de GPU zou wel echt een hele bak CPU vrij maken voor andere dingen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 11:15
Wormaap schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:21:
Liquidsonics Reverberate kon in 2010 al convolution reverb op de GPU draaien, maar op de een of andere manier wil het maar niet van de grond komen. Je zou toch verwachten dat de grote jongens ondertussen toch wel íets zouden hebben. Zware plugins offloaden naar de GPU zou wel echt een hele bak CPU vrij maken voor andere dingen.
Laatst een video gezien van een startup die dit deed, ze bouwden volgens mij een sdk hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Outshined de GPU een CPU uberhaupt wel voor audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

apNia schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:18:
Outshined de GPU een CPU uberhaupt wel voor audio?
Dat is maar de vraag inderdaad, omdat processing voor audio niet superveel baat heeft bij parallellisme en veelal serieel van aard is. Desalniettemin denk ik dat er voor de GPU toch wel wat audio processing pipelines te verzinnen zijn die het rekenwerk zouden kunnen ondersteunen voor reflecties, unison, multiband processing etc. Zolang er maar veel tegelijk moet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 11:15
De video waar ik naar refereerde:
YouTube: NAMM 22: GPU Audio - Use Your GPU For Audio Processing & Production

Of audio baat heeft bij de gpu weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat je snel meer tracks in je DAW hebt dan threads in je CPU waardoor het ofloaden misschien toch interessant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Ed Vertijsment schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:48:
De video waar ik naar refereerde:
YouTube: NAMM 22: GPU Audio - Use Your GPU For Audio Processing & Production

Of audio baat heeft bij de gpu weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat je snel meer tracks in je DAW hebt dan threads in je CPU waardoor het ofloaden misschien toch interessant is.
Yep, dit is dezelfde ploeg als waar Yalopa naar refereerde.

Het probleem is een beetje dat wanneer je parallel wil processen, dit automatisch inhoudt dat je porties data asynchroon van elkaar gaat processen. Voor lineaire operaties is dit erg moeilijk omdat het resultaat van het ene parallelle proces geen invloed kan hebben op het resultaat van een ander parallel proces; ze kunnen alleen, wanneer ze klaar zijn met hun werk, hun resultaten laten combineren. Het hangt dus heel erg af van wat je wil doen.

Als je mij zou vragen welke zaken parallel zouden kunnen zou ik vermoeden:
- Timestretching: Ja; hak de binnenkomende stream op in losse buffers die je parallel kunt processen
- Convolution: Realtime de impulse response berekenen; Ja, convolution toepassen; Ja want de IR bepaalt (Geen algoritme)
- Delay: Ja; met 0% feedback
- Summing: Ja
- Synthese: Unison, oscillators; Ja, filtering; nee

Bovenstaande niet gebaseerd op enige ervaring met GPU voor dit soort zaken zelf ingezet/geprobeerd te hebben.

Maargoed, misschien kan ik wel eens een SDK downloaden en zelf e.e.a. proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door dominic op 25-10-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
Chrisje1983 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Je zou inderdaad kunnen proberen het resultaat van bijvoorbeeld REW toe te passen in een eq plugin op je master/monitor bus. Of de resultaten bevredigend zijn, geen idee.

Ik gebruik sonarworks, ooit inclusief mic met blackfriday gekocht voor als ik het mij goed herinner onder de 200 euro. En ja, een meet microfoon is echt nodig voor een vlakke freq responce. Nou kun je je afvragen hoe vlak een meet mic is, maar ik heb geen neutrale ruimte en dito monitors om dat te testen, dus daar ga je dan blind van uit.

Ben er zelf wel tevreden mee, ik gebruik het op twee plekken, om ze enigzins het zelfde te laten klinken. (woonkamer en muziek hok) toch is het natuurlijk geen wondermiddel. Een slecht klinkende ruimte blijft een slecht klinkende ruimte, beweeg je hoofd iets weg van het meet punt en je curve klopt al niet meer. Daarom is het beter om je ruimte te behandelen voor zover dat kan en de problemen die je met akoestiek niet op kan lossen behandelen met room eq.

Zo zijn er meerdere van zulke pakketen, bijvoorbeeld ARC, ik had ze overigens allebij en na een paar dagen testen heb ik arc weg gedaan. Ik ondervond dat ARC naast de eq curve iets met het signaal deed wat ik in de mix probeerde weg te poetsen. Sonarworks deed dat in mijn beleving niet.

Ook de dbx driverack heeft een room eq functie, maar die vind ik persoonlijk niet echt geschikt, meerdere meet resultaten achter elkaar gemeten gaven verschillende resultaten/eq curves, al zou dat kunnen komen omdat het ik het probeerde met de pa opgesteld in de opslag, persoonlijk denk ik dat de software van tegenwoordig een stuk verder is dan bijvoorbeeld een al oude driverack welke natuurlijk voor pa is.

Overigens heb je tegenwoordig meerdere monitoren van verschillende merken met een dergelijke room eq en dsp al ingebouwd. Dat zou je kunnen overwegen als je upgrade vanaf je krks's.

Edit> lang typ verhaal, ondertussen had vlaaing peerd al de zelfde suggesties wat betreft room eq gegeven. Zie room eq inderdaad als een als een middel om de laatste problemen op te lossen die niet met akoestiek op te lossen zijn.
Wat ik zo ontzettend cool van SVS sub vind is dat ze een geweldige app hebben waar je de resultaten van REW direct en heel makkelijk kan vertalen naar aanpassingen en terugluisteren. Het is weliswaar het kersje op de taart maar wel een belangrijk kersje dat nogal ingrijpende akoestiek verbouwingen overbodig maakt (in mijn geval dan).

Wat een leuke thread en wat een kennis! Ik denk er al langer over om zelf eens wat (elektronische) muziek te produceren. Nu nog tijd vinden. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Stems: https://1drv.ms/u/s!AkZ4d2qeXUbUhI1lrNzmk-6GcIMLxA

Pop/Funk in E minor. Ik begin toch wel behoefte te krijgen aan een echte bassist en gitarist voor dit genre, originele vocals zouden ook fijn zijn.

Nu we verhuisd zijn heb ik inmiddels wel een aparte kamer voor de muziek en zit ik niet meer in de slaapkamer iedereen wakker te houden, erg fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVn4HUYn_uiWHD6z0zqSmIt-NKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjU1j0Ar9OOxWITDymZVT3NA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door dominic op 06-11-2022 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
dominic schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:55:

Nu we verhuisd zijn heb ik inmiddels wel een aparte kamer voor de muziek en zit ik niet meer in de slaapkamer iedereen wakker te houden, erg fijn.

[Afbeelding]
Ik maak hieruit op dat je in een iglo woont? Die scheve wanden zijn overigens wel goed voor de akoestiek!

Leuke track weer! Ik wen er een beetje moeilijk aan dat je een trapje omhoog naar C-D-Em maakt en dan daarop begint met Em-D-B-C, dus eindigt en direct weer begint met de Em. Voor m'n gevoel had er wel een B7 of een D tussen gemogen om even van de E mineur af te stappen..

Gelukkig mag je met muziek lekker doen wat je wil, dus trek er niet veel van aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

vlaaing peerd schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:41:
[...]

Ik maak hieruit op dat je in een iglo woont? Die scheve wanden zijn overigens wel goed voor de akoestiek!

Leuke track weer! Ik wen er een beetje moeilijk aan dat je een trapje omhoog naar C-D-Em maakt en dan daarop begint met Em-D-B-C, dus eindigt en direct weer begint met de Em. Voor m'n gevoel had er wel een B7 of een D tussen gemogen om even van de E mineur af te stappen..

Gelukkig mag je met muziek lekker doen wat je wil, dus trek er niet veel van aan.
We hebben zo'n typische ouderwetse erker aan het huis en op de bovenverdieping heb ik dus een soort torenkamertje. Mijn "Tower Records" :P

Maar inderdaad weinig rechte wanden in deze kamer behalve een wandje achter me. Daar zit weer een deur in naar de inloopkast en daar weer een deur naar de slaapkamer. Lekker stil hier en de rest heeft niet te veel last van me :)

[ Voor 13% gewijzigd door dominic op 06-11-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
dominic schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:55:
[Soundcloud: FunkEm by Dominic Bout]

Pop/Funk in E minor. Ik begin toch wel behoefte te krijgen aan een echte bassist en gitarist voor dit genre, originele vocals zouden ook fijn zijn.
Klinkt lekker hoor! Als je een zangmelodie en een tekst hebt wil ik wel eens een poging wagen qua vocals.
Mooie plek trouwens, en inderdaad weinig kans op staande golven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Arjan P schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:25:
[...]

Klinkt lekker hoor! Als je een zangmelodie en een tekst hebt wil ik wel eens een poging wagen qua vocals.
Mooie plek trouwens, en inderdaad weinig kans op staande golven...
Ik kan de track wel met je delen zodat je er mee kunt spelen; zal ik het project uitrenderen naar stems? Uiteraard gewoon vrijblijvend hoor, kijk maar even wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
dominic schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:49:
[...]

Ik kan de track wel met je delen zodat je er mee kunt spelen; zal ik het project uitrenderen naar stems? Uiteraard gewoon vrijblijvend hoor, kijk maar even wat je er mee doet.
Dan wil ik wel een baslijn voor je leveren. Je mag kiezen tussen een Jazzbass, een actieve Ibanez of een contrabas,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
echt wel een originele studio plek :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

https://1drv.ms/u/s!AkZ4d2qeXUbUhI1lrNzmk-6GcIMLxA

Bovenstaand een link naar een ZIP met daarin alle losse tracks van het nummer. De tracks zijn voorzien van insert FX en zijn al ge-EQ'd dus hoeven eigenlijk alleen maar gesumd te worden om de mix terug te krijgen.

Aan een ieder die het download: Doe ermee wat je wil!

[ Voor 11% gewijzigd door dominic op 06-11-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
OK, dat gaat wel wat meer tijd kosten. Inzingen is voor mij een kwestie van een uur of wat, maar tekst en melodie bedenken is een ander verhaal.. Ga er wel mee stoeien, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
IK heb nog nooit ene remix gemaakt, en gisteren zat ik met een writers block naar mn synths te gapen...Eens kijken als ik hier wat mee kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een nummer gemaakt sinds lange tijd. Geheel in Bitwig, mijn favoriete DAW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Alweer een prachtig, minimalistisch uitgepuurde track, trouw aan je eigen stijl die je blijft verder ontwikkelen @Verwijderd. doe zo verder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Héél vet Dennis, zieke stabs en ditem vocals. Je hoort ook dat het Bitwig is omdat de kwaliteit beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:39:
Héél vet Dennis, zieke stabs en ditem vocals. Je hoort ook dat het Bitwig is omdat de kwaliteit beter is.
Kun je aangeven wat het is dat Bitwig hoorbaar beter klinkt als bijv. Cubase of Mixcraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

eettjjuuhh schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:39:
[...]

Kun je aangeven wat het is dat Bitwig hoorbaar beter klinkt als bijv. Cubase of Mixcraft?
Lastig om m'n vinger op te leggen. Het klinkt gewoon warmer/analoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
apNia schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:40:
[...]

Lastig om m'n vinger op te leggen. Het klinkt gewoon warmer/analoger.
Het klinkt wel veel analoger dan Mixcraft, ook veel meer diepte en detail met meer rust en transparantie, maar ik vind het verschil met Cubase en Ableton dan weer meevallen. Misschien heeft dat te maken met dat Bitwig uit Ableton voortkomt.

Ook de soundstage is enorm vergeleken met Mixcraft.

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:44:
[...]

Het klinkt wel veel analoger dan Mixcraft, ook veel meer diepte en detail met meer rust en transparantie, maar ik vind het verschil met Cubase en Ableton dan weer meevallen. Misschien heeft dat te maken met dat Bitwig uit Ableton voortkomt.

Ook de soundstage is enorm vergeleken met Mixcraft.
Dat klinkt zeer interessant. Ga ik Bitwig toch eens proberen. Ben wel van het analoge geluid ☺️

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:28
Ik gebruik Bitwig al een ruime tijd, ben er heel tevreden van. Handige workflow, ziet er goed uit, leuke default plugins.

Voor wie in de war is over hun updatebeleid (zoals ik was in het begin): je koopt de software initieel aan, en krijgt dan één jaar updates. Als je daarna nog updates wil, kan je een jaar bijkopen. Het mooie is: als je niet bijbetaalt, blijf je gewoon de laatste versie die je had gebruiken. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen om niet meer te updaten totdat er een release is die weer wat updates bevat die je echt nodig hebt, of bv. standaard maar om de 2 à 3 jaar een update aankopen om de prijs wat te drukken.

Geen onredelijk systeem. Beter dan een standaard "alles of niets" abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:15
Mijn zoon heeft een remix gemaakt van het nummer I Know What You Want uit 2002. Zelf is hij uit 2005, dus hij heeft een nummer uitgekozen van voor zijn geboorte. Dit doet hij vaker. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Jullie kunnen hem luisteren via Soundcloud

https://soundcloud.com/to...m_campaign=social_sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Luister en huiver:
YouTube: Your Stars Must Shine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Vandaag gewerkt aan een soundtrack, om maar weer eens compleet van genre te wisselen.

- Erg fijne synth pads via Serum
- Cello sample van Splice
- Piano en Rhodes van Reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:24
Alweer eventjes terug deze track gemaakt.

https://open.spotify.com/...rfOw&utm_source=copy-link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:12
De zilvere en gele Behringer TD-3 zijn nu wel heel goedkoop bij Bax Shop,

https://www.bax-shop.nl/s...r-td-3-sr-bas-synthesizer
https://www.bax-shop.nl/s...r-td-3-sr-bas-synthesizer

Zelf een gele besteld.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Tis dat ik de Roland Boutique remake al staan heb :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 20:57
Tijdje geleden 2 live tracks opgenomen en aangezien ik best wat leuke reacties kreeg en mensen die het ook wilde draaien heb ik ze toch maar laten masteren. Een stukje sneller en rauwer dan ik tegenwoordig maak. Maar het proces van alleen hardware en record drukken is toch wel heel tof. Zijn (free to pay) te downloaden via bandcamp

140 bpm live acid tracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Super lang geleden en in de tussentijd totaal wel zitten pielen, maar geen uploadwaardige kwaliteit... totdat deze voorbij kwam. Het is een 8-bar van mijn zoontje uitgewerkt tot track.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Ik probeer eens wat anders, beetje minimalistisch, niet te veel layers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Ik heb een ( matig) Kerstliedje gemaakt:
YouTube: Just Another Christmas Song

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apNia

apNia

Arturia's MS20 filter is tijdelijk gratis https://www.arturia.com/p...cts/filter-ms-20/overview

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan P
Bij mij is er weer een project afgerond in de serie Beatles covers... gewoon omdat het leuk is om te doen (is ooit begonnen in coronatijd).

Dit is het nummer Something en het doel was zo dicht mogelijk bij het origineel te komen qua feel en arrangement, maar in de mix wel de huidige tijd toe te laten (dus niet de bas links en de vocal rechts mixen bijvoorbeeld).

Alle opname en mixing gedaan door de Tascam DM3200 mixer naar/van Cubase 11, mastering achteraf en separaat in Wavelab 11.1. Slaggitaar (Fender Strat) en ook de Epiphone Casino (sologitaren) zijn opgenomen door een Mesa Boogie V-twin tube preamp en daarna door een TL Audio C-5021 tube compressor. Solo gitaar had ook Overloud TH-4 en een tube compressor plugin toegevoegd in Cubase. Basgitaar (Fender Precision Bass Special) direct via dezelfde C-5021 en dan de DM in. De gebruikte vocal mic was m'n go-to mic, Neumann TLM-103, voor zowel mijn eigen vocal als ook de backing vocal. Drums geprogrammeerd in Cubase Groove Agent. Orgels: Hammond uit de Nord Electro 3, Farfisa van Cubase HALion, String Machine van de Waldorf Streichfett. Alle orkestrale strijkers ook gedaan in HALion. Alle gitaren inclusief bas en backing vocals gedaan door mijn partner in crime, de rest gedaan door yours truly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Arjan P schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:26:
Bij mij is er weer een project afgerond in de serie Beatles covers... gewoon omdat het leuk is om te doen (is ooit begonnen in coronatijd).

Dit is het nummer Something en het doel was zo dicht mogelijk bij het origineel te komen qua feel en arrangement, maar in de mix wel de huidige tijd toe te laten (dus niet de bas links en de vocal rechts mixen bijvoorbeeld).
Al vanaf jongs af aan bekend met the Beatles, ik moet zeggen: dit is een zeer accurate reproductie van het origineel! Uiteraard verraden de vocals het snelst dat het niet om het origineel gaat maar verder had je me zo voor de gek kunnen houden.

En inderdaad is moderne stereopanning wel 100x beter :Y)

De gitaren lijken hier wat droger, volgens mij hebben de gitaren in het origineel meer spring verb en zit er op de gitaar van George Harrison een RotoVibe pedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Thanks @vlaaing peerd Met name de sologitaar was lastig te benaderen - dit was zelfs het zetje voor de gitarist (enorme Beatles fan) om dan toch eindelijk die Epiphone Casino te kopen... Effecten heb ik een beetje van de mix af laten hangen maar die twang in de slaggitaar mis ik nu toch wel een beetje, maar klaar is klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Knap hoor @Arjan P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heel mooi @Arjan P !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 16:15
Arjan P schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:26:

[Soundcloud: Something]
Heel mooi gedaan, respect! Sowieso dat je durft zo'n hit te coveren, en het dan ook nog eens zo goed doet! d:)b

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
Thanks guys en @electropruts durven maken kan iedereen, het is pas als het af is dat je moet besluiten.. publiceren of niet, en daar vonden we het goed genoeg voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Iemand ervaring met de Nord Stage 3 als primair main MIDI keyboard en digipiano?
Ik begreep dat je mogelijk met een 2e MIDI keyboard er aan, het ding effectief als 2 keyboards kunt gebruiken, maar nog niet echt in de manual gekeken.
https://www.nordkeyboards.com/products/nord-stage-3

Alternatieven zijn zeker welkom, harde eis: Er moet een Imperial Bösendorfer in zitten qua pianoklank.
Wikipedia: Imperial Bösendorfer

(Oh, en hij moet dus OOK zinvol kunnen dienen als main MIDI controller / master keyboard.)

Andere vraag: Weet iemand of er een goed alternatief is voor de Physis K4?
Die wordt niet meer gemaakt, sound engine schijnt ook niet geweldig te zijn, maar als master keyboard sprak 'ie me wel heel erg aan.

(Komen binnenkort wat overuren aan, overname door opdrachtgever is zeker mét vast contract en loonsverhoging, dus ik ben een beetje aan het kijken naar een mooi cadeau voor mezelf. Al is de Nord wel ehm, heftig aan de prijs. Tegelijkertijd merk ik dat ik af en toen gewoon piano wil spelen boven en dan toch niet helemaal blij meer wordt van mijn Roland FP-30. MODX-8 trekt me ook minder, Montage-8 zit meteen in de pricerange van de Nord en ik héb al een MODX-7, waar ik heel blij mee ben, maar waarbij ik ook niet weet of ik een 2e soortgelijke zou willen. Sowieso beetje aan het snuffelen, GAS is real.)

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 31-12-2022 10:01 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb ook weer eens iets geknutseld!

Aryve - Earth nor Fire

Het is een soort zeemanslied waarin ik gepoogd heb alles uit mijn stem te halen. Voor zover dat mogelijk is... ik klink als een soort Aliexpress Bo Burnham.

Maar boy heb ik veel lol gehad met dit maken. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
@Blaat Ik vind het een prima zeemanslied! Mooi gearrangeerd ook, inclusief de zangpartijen - nice, die koortjes op het eind. Wat me wel meteen opviel is dat de drums een beetje detoneren met de stijl van het liedje (met name de kick), vooral in combinatie met de 3/4 danwel 6/8 maatsoort. Maar dat kan natuurlijk bewust zo gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Nord piano in huis hier. Als het je enkel om die specifieke klank te doen is, dan kan je naar de piano kijken ipv de stage, scheelt een hoop geld.

De keys van de Nord zijn zeer aangenaam om op te spelen, wat mij betreft vergelijkbaar met de dubbel zo dure Roland piano’s. (Die laatste bespeel ik in de les dus ik kan het vergelijken).

Nadeel van de Nord is natuurlijk dat er geen speakers bij zijn. Je bent dus afhankelijk van een instrument Versterker, vraag is als de pianosound die jij zoekt realistisch klinkt op dergelijke versterker, of als je je spaarvarkentje mag stukslaan op een echt goeie versterker. (Hier hangt hij aan een goedkoop ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
unezra schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:59:
Iemand ervaring met de Nord Stage 3 als primair main MIDI keyboard en digipiano?
Ik begreep dat je mogelijk met een 2e MIDI keyboard er aan, het ding effectief als 2 keyboards kunt gebruiken, maar nog niet echt in de manual gekeken.
https://www.nordkeyboards.com/products/nord-stage-3

(Oh, en hij moet dus OOK zinvol kunnen dienen als main MIDI controller / master keyboard.)
Ik heb zelf een inmiddels oude Electro 3 maar volg al heel lang het Nord forum (https://www.norduserforum.com/nord-electro-forum-f9/). De Stage heeft inderdaad de mogelijkheid om twee synth (sample) engines tegelijk te gebruiken, hetzij met een split of een tweede keyboard. De piano's weet ik niet zeker, in de Electro kun je alleen elk van de drie main sounds (orgel, piano of sample) met elkaar combineren en ik weet dat de Stage in ieder geval twee sample/synth engines heeft, en van piano weet ik het dus niet. Ik zeg sample/synth omdat de Stage veel meer editmogeijkheden heeft voor deze geluiden, terwijl je in de Electro alleen wat effect kan toevoegen, min of meer. Typisch voor Nord is dat de 3 engines strikt gescheiden geheugenbanken gebruiken en je dus synth samples kan verwijideren wat je wil, maar daarmee geen extra pianoruimte toevoegt. Maar er is wel ontzettend veel gratis te downloaden, zodat je het instrument helemaal naar je eigen smaak kan inrichten.

Wat funtionalitieit als MIDI-controller betreft kan ik je niet verder helpen, en als master keyboard hangt het er vanaf wat je wil doen. Wil je volledig gewogen toetsen (HA - Hammer Action) dan heb je dus geen waterfall keybed (SW - Semi Weighted Waterfall) en zul je lastiger Hammond of snelle synthpartijen kunnen spelen. En andersom geldt dit natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:38:
Nord piano in huis hier. Als het je enkel om die specifieke klank te doen is, dan kan je naar de piano kijken ipv de stage, scheelt een hoop geld.
Zat ik idd ook naar te kijken. Alleen dán spreekt me het feit dat 'ie veel meer doet dan alleen piano, me ook wel weer aan. De Nord Piano is met rond de €3000 ook al behoorlijk aan de prijs, vraag me af of ik dan niet al de grens ben gepasseerd van "het is toch absurd veel geld, laat ik dan ook maar all-in gaan en voor €4000 ex. pedalenset de Nord Stage 3 kopen".

Als ik het goed heb, is de soundengine wat betreft piano-sounds gelijk en zitten de extra features van de Stage 3 'm in extra klanken en extra hands-on controls, toch?
De keys van de Nord zijn zeer aangenaam om op te spelen, wat mij betreft vergelijkbaar met de dubbel zo dure Roland piano’s. (Die laatste bespeel ik in de les dus ik kan het vergelijken).
Oh, nice! Dat is idd fijn om te weten. Die Roland piano's doel je dan echt op de electronische volle uprights zoals de
Roland GP-607 PE?
Nadeel van de Nord is natuurlijk dat er geen speakers bij zijn. Je bent dus afhankelijk van een instrument Versterker, vraag is als de pianosound die jij zoekt realistisch klinkt op dergelijke versterker, of als je je spaarvarkentje mag stukslaan op een echt goeie versterker. (Hier hangt hij aan een goedkoop ding)
Kans is groot dat ik 'm primair via mijn koptelefoons ga bespelen. Hij gaat sowieso direct de Focusrite Scarlett in en vanaf daar richting DAW of koptelefoon. Misschien dat ik nog wel een keer mijn Mackie monitors ga vervangen, of idd een goed stel speakers er aan hang voor die paar keer dat ik over de speakers wil spelen. Misschien zelfs de Clavia Nord Piano Monitor V2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Blaat schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:25:
Ik heb ook weer eens iets geknutseld!

Aryve - Earth nor Fire

Het is een soort zeemanslied waarin ik gepoogd heb alles uit mijn stem te halen. Voor zover dat mogelijk is... ik klink als een soort Aliexpress Bo Burnham.

Maar boy heb ik veel lol gehad met dit maken. :)
Leuk! Heeft een wat Jethro Tull achtige vibe. Je stem(men) is/zijn nog wat timide, met iets meer lef valt er nog wel wat meer volume uit te halen. Misschien vooraf een paar goede borrels voor de goede moed zoals een echte zeeman betaamt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Arjan P schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:47:
[...]

Ik heb zelf een inmiddels oude Electro 3 maar volg al heel lang het Nord forum (https://www.norduserforum.com/nord-electro-forum-f9/). De Stage heeft inderdaad de mogelijkheid om twee synth (sample) engines tegelijk te gebruiken, hetzij met een split of een tweede keyboard. De piano's weet ik niet zeker, in de Electro kun je alleen elk van de drie main sounds (orgel, piano of sample) met elkaar combineren en ik weet dat de Stage in ieder geval twee sample/synth engines heeft, en van piano weet ik het dus niet. Ik zeg sample/synth omdat de Stage veel meer editmogeijkheden heeft voor deze geluiden, terwijl je in de Electro alleen wat effect kan toevoegen, min of meer. Typisch voor Nord is dat de 3 engines strikt gescheiden geheugenbanken gebruiken en je dus synth samples kan verwijideren wat je wil, maar daarmee geen extra pianoruimte toevoegt. Maar er is wel ontzettend veel gratis te downloaden, zodat je het instrument helemaal naar je eigen smaak kan inrichten.
Ok. Dat is heel nuttige info!
Dus idd uniek aan de Stage 3, dat 'ie werkelijk als 2, 3 aparte synths te bespelen is als je er maar extra keyboards aan hangt.

Scheiding van geheugenbanken maakt me minder uit. Als ik weer ga knoeien met Notion, zal ik toch vnl. de VST's gebruiken. Zoiets als de Stage 3, zou vooral voor vrije improvisatie (al dan niet opgenomen, al dan niet in combinatie met mijn andere machinerie) zijn. Zeg maar, voor de betere "even een kwartier of half uur pretentieloos aanprutsen" en de FP-30 is altijd al bedoeld als overbrugging-digipiano. Kijken of ik het leuk zou vinden, niet te veel geld willen investeren. Inmiddels weet ik dat de hobby echt serieus is en dat ik ondanks dat ik er relatief weinig tijd voor heb, toch graag werk met A-klasse materialen. Gevalletje "*als* ik er dan tijd voor heb, wil ik uit die tijd ook het maximale halen" en tja, dat werkt imo toch beter met instrumenten uit een hoger segment.
Wat funtionalitieit als MIDI-controller betreft kan ik je niet verder helpen, en als master keyboard hangt het er vanaf wat je wil doen. Wil je volledig gewogen toetsen (HA - Hammer Action) dan heb je dus geen waterfall keybed (SW - Semi Weighted Waterfall) en zul je lastiger Hammond of snelle synthpartijen kunnen spelen. En andersom geldt dit natuurlijk ook.
Hmmm hmmm. Het zou idd een overweging kunnen zijn d'r een goed waterfall keybed bij te kopen om de Nord (of een andere stagepiano) aan te sturen, terwijl ik met de hammer-action (dat sowieso, of het de Stage 3 wordt of een ander, het wordt primair een digitale piano ter vervanging van mijn Roland FP-30), ook weer VST's en andere instrumenten wil aansturen.

Maar misschien moet ik dat ook los zien. Ik heb een hammer-action MIDI controller (StudioLogic SL73) en een goed waterfall-MIDI keyboard kost volgens mij ook de wereld niet. Even gekeken, de duursten zitten rond de €429.
https://www.thomann.de/in...A88&cme=false&filter=true

Dus dat vind ik ook nog wel een overweging. Zeker als dat kan dubbelen voor MIDI duties *en* de stagepiano. (Ik heb nog wel een simpel MIDI keyboard, maar dat is ook echt gekocht toen ik net begon een paar jaar geleden en merk dat ik die kwaliteit nu minder waardeer. Goede keuze toen. Nu zou ik er meer geld voor over hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ben nog even door de manual van de Nord Stage 3 heen aan het bladeren, en idd, op pagina 28 staat hoe die dual-keyboard functionaliteit werkt: https://www.nordkeyboards...20v2.6x%20Edition%20N.pdf

Klinkt goed. Op die manier lijkt het instrument echt als 2 losse synths bruikbaar te zijn én is de keuze voor de 88-key versie logischer, omdat prima los nog een waterfall keyboard er aan te hangen is.

Zo te zien zijn er ook daar wel een aantal te vinden met 88 toetsen (alleen met aftertouch is wat dunner gezaaid):
https://www.thomann.de/in...A88&cme=false&filter=true

Goed. Verder onderzoek (én sparen) gaat verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nieuw jaar, nieuwe track! Had het mezelf weer eens niet makkelijk gemaakt, maar we leren nog zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Voortbordurend op mijn eerdere post over de Nord Stage, ben ik tóch aan het nadeken over een alternatief:
De Komplete Kontrol S88 (eventueel aangevuld met de S61), samenwerkend met de ComposerCloud van EastWest (waar ik al een paar jaar een abbo op heb).

Ik las op de website dat alle EastWest Play & Opus libraries volledig NKS compatible zijn.
https://media.soundsonlin...Kontrol_Install-Guide.pdf

De video van Guy Mitchellmore zette me aan het denken:
YouTube: Is This The Best MIDI Keyboard? - Native Instruments S88 Mk2 Review

Ook de gedachte dat ik die library tóch al heb en mogelijk de (waar het me uiteindelijk voor een belangrijk deel om te doen is) Bösendorfer Imperial library van EastWest veel groter is dan de totale opslag van de Nord Stage. Super flexibele oplossing, veel libraries, bediening vanaf het klavier én mooi te integreren met mijn DAW's waardoor opnames makkelijker zijn én ik 2 inputs uitspaar op mijn audio interface. (Waar ik al behoorlijk krap in zit en eigenlijk meer inputs naar mijn modular wil brengen.)

Het aller grootste nadeel is vooral, dat ik daarmee een 100% afhankelijkheid creeer van mijn laptop en de bediening net even wat anders is dan op een podiummachine zoals de Nord. Tegelijkertijd, de Nord is €4000. Voor dat geld heb ik ook een S88, een S61, extra libraries *en* een 4T grote NVMe in mijn laptop. (ipv de 2T grote variant.)

Ik heb al even zitten rommelen met die Bösendorfer domweg door 'm in Ableton Live te hangen en met mijn FP-30 als controller aan te sturen (dus zonder de fancy schermpjes van Komplete Kontrol), dámn, echt, na 30 seconden vergat ik dat ik een VST zat te bespelen... Die Bösendorfer klinkt zo prachtig...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sustain
Goed begin van het jaar, ben weer in de prijzen gevallen met een producer contest: https://metapop.com/t-mo/tracks/dreams/269437

Heb nu wel voor de 4e keer Komplete Ultimate gewonnen :+

Ben trouwens wel erg benieuwd wat jullie van de track vinden, het is een totaal andere stijl dan wat ik hier op Tweakers voorbij zie komen maar ik vind het wel erg tof om te maken omdat je er zoveel " producers trucjes" in kwijt kan, veel experimenteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
unezra schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:40:
Voortbordurend op mijn eerdere post over de Nord Stage, ben ik tóch aan het nadeken over een alternatief:
De Komplete Kontrol S88 (eventueel aangevuld met de S61), samenwerkend met de ComposerCloud van EastWest (waar ik al een paar jaar een abbo op heb).

Ik las op de website dat alle EastWest Play & Opus libraries volledig NKS compatible zijn.
https://media.soundsonlin...Kontrol_Install-Guide.pdf

De video van Guy Mitchellmore zette me aan het denken:
YouTube: Is This The Best MIDI Keyboard? - Native Instruments S88 Mk2 Review

Ook de gedachte dat ik die library tóch al heb en mogelijk de (waar het me uiteindelijk voor een belangrijk deel om te doen is) Bösendorfer Imperial library van EastWest veel groter is dan de totale opslag van de Nord Stage. Super flexibele oplossing, veel libraries, bediening vanaf het klavier én mooi te integreren met mijn DAW's waardoor opnames makkelijker zijn én ik 2 inputs uitspaar op mijn audio interface. (Waar ik al behoorlijk krap in zit en eigenlijk meer inputs naar mijn modular wil brengen.)

Het aller grootste nadeel is vooral, dat ik daarmee een 100% afhankelijkheid creeer van mijn laptop en de bediening net even wat anders is dan op een podiummachine zoals de Nord. Tegelijkertijd, de Nord is €4000. Voor dat geld heb ik ook een S88, een S61, extra libraries *en* een 4T grote NVMe in mijn laptop. (ipv de 2T grote variant.)

Ik heb al even zitten rommelen met die Bösendorfer domweg door 'm in Ableton Live te hangen en met mijn FP-30 als controller aan te sturen (dus zonder de fancy schermpjes van Komplete Kontrol), dámn, echt, na 30 seconden vergat ik dat ik een VST zat te bespelen... Die Bösendorfer klinkt zo prachtig...
Ja is een goed idee de S88, speelt super! Heb die zelf ook en maak ook gebruik van vele EastWest libraries. Hoewel ik deze dan los gekocht had.
Heb het 1keer geprobeerd met Ableton en dan via Native Komplete Kontrol op je S88 met alle kleurtjes etc. (Ben even de naam van de vst kwijt).
Maar ik heb vaak gehad dat als je na een tijdje je project weer opent, hij vergeten is welke je gebruikt heb. Oude projecten ben ik daardoor erg zoekende welke ik had ingeladen in Komplete Kontrol.

Misschien dat het ondertussen wel al is opgelost. Maar ik sleep met een hdd van studio naar laptop remote met alle meuk, dus updaten doe ik niet al te vaak meer😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RunTaker
Sustain schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:17:
Goed begin van het jaar, ben weer in de prijzen gevallen met een producer contest: https://metapop.com/t-mo/tracks/dreams/269437

Heb nu wel voor de 4e keer Komplete Ultimate gewonnen :+

Ben trouwens wel erg benieuwd wat jullie van de track vinden, het is een totaal andere stijl dan wat ik hier op Tweakers voorbij zie komen maar ik vind het wel erg tof om te maken omdat je er zoveel " producers trucjes" in kwijt kan, veel experimenteren dus.
Ja klinkt heerlijk! 👍🏼 Goed bezig.

Wat is metapop in vergelijking met bijv. Soundcloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
RunTaker schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Ja klinkt heerlijk! 👍🏼 Goed bezig.

Wat is metapop in vergelijking met bijv. Soundcloud?
Thanks! Metapop is een community platform van Native Instruments. Daar organiseren ze remix competities & producer challenges.

Ze hebben vaak wel hele leuke prijzen, ik heb alleen toevallig 4x dezelfde prijs gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RunTaker schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:56:
[...]
Ja is een goed idee de S88, speelt super! Heb die zelf ook en maak ook gebruik van vele EastWest libraries. Hoewel ik deze dan los gekocht had.
Dat klinkt goed! De Nord Stage ziet er echt super tof uit, maar ik vraag me af of ik daar voor €4000 plezier uit ga halen, terwijl de S88 met EastWest, mogelijk voor €1000 voor veel meer plezier zorgt.

Wat ik wel gek vind, is dat de S88 zo plat lijkt vergeleken met mijn huidige Roland FP-30. Maar goed, dat zegt misschien weinig over de kwaliteit van het hamermechanisme.

Zit nog even naar de pedalensupport te kijken:
https://support.native-in...834-1331193954.1674064834

Het lijkt er op of iig de Fatar VFP3-15 (Tripple pedal) en VFP2-10 (double pedal) ondersteund zijn. Qua piano zou dat perfect zijn. Zou ik ooit nog een S61 kunnen aanschaffen voor synth-spul met een expression pedal, etc.
Heb het 1keer geprobeerd met Ableton en dan via Native Komplete Kontrol op je S88 met alle kleurtjes etc. (Ben even de naam van de vst kwijt).
Maar ik heb vaak gehad dat als je na een tijdje je project weer opent, hij vergeten is welke je gebruikt heb. Oude projecten ben ik daardoor erg zoekende welke ik had ingeladen in Komplete Kontrol.

Misschien dat het ondertussen wel al is opgelost. Maar ik sleep met een hdd van studio naar laptop remote met alle meuk, dus updaten doe ik niet al te vaak meer😅.
:)
Ik heb alles op mijn laptop staan, alleen vooralsnog heeft 'ie alleen muziekgebruik hier thuis of op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RunTaker
unezra schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:12:
[...]

Dat klinkt goed! De Nord State ziet er echt super tof uit, maar ik vraag me af of ik daar voor €4000 plezier uit ga halen, terwijl de S88 met EastWest, mogelijk voor €1000 voor veel meer plezier zorgt.

Wat ik wel gek vind, is dat de S88 zo plat lijkt vergeleken met mijn huidige Roland FP-30. Maar goed, dat zegt misschien weinig over de kwaliteit van het hamermechanisme.

Zit nog even naar de pedalensupport te kijken:
https://support.native-in...834-1331193954.1674064834

Het lijkt er op of iig de Fatar VFP3-15 (Tripple pedal) en VFP2-10 (double pedal) ondersteund zijn. Qua piano zou dat perfect zijn. Zou ik ooit nog een S61 kunnen aanschaffen voor synth-spul met een expression pedal, etc.

[...]

:)
Ik heb alles op mijn laptop staan, alleen vooralsnog heeft 'ie alleen muziekgebruik hier thuis of op vakantie.
De Hammer action van de S88 is super fijn, expressie van hoe sterk je ze indrukt. Ze zijn ook niet licht en voelen ook gewoon heerlijk aan op de touch. Speel ook vaak weleens gewoon piano erop.

Zat ook te twijfelen tussen die twee, maar deze sprong in vele er boven uit, ook in compatibiliteit met vst's etc. En de hammer action zal zeer zeker niet onderdoen👍🏼.

Zijn mooie pedals, en die zullen ook zeker wel ondersteund worden als ze het aangeven. Werkt ook heerlijk om nog meer de feel te krijgen erbij.

Alleen laptop nog makkelijker 😅, In m'n studio heb ik ook m'n monitoren en sub staan. En daar kan m'n pc toch even de hogere kwaliteit leveren, voor reproductie maar ook export. Maar ben daar niet vaak, dus kan ik wel muziek maken, alleen nadeel is even een losse hdd erbij voor de paar tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RunTaker schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:51:
[...]
De Hammer action van de S88 is super fijn, expressie van hoe sterk je ze indrukt. Ze zijn ook niet licht en voelen ook gewoon heerlijk aan op de touch. Speel ook vaak weleens gewoon piano erop.
Da's voor mij mijn primaire doel, daarom kwam ik ook op de Nord Stage uit, als upgrade voor mijn Roland FP-30 die ik nu een jaar of wat (ik denk 5, 6) heb. (Gekocht toen ik nog niet kon voorspellen hoe hard mijn muziekhobby positief zou exploderen én financieel krapper bij kas zat.)
Zat ook te twijfelen tussen die twee, maar deze sprong in vele er boven uit, ook in compatibiliteit met vst's etc. En de hammer action zal zeer zeker niet onderdoen👍🏼.
Je twijfelde tussen de Nord Stage en de Komplete Kontrol S88?

Ik heb ook nog een StudioLogic SL73, maar die vind ik érg zwaar vergeleken met mijn FP-30 en mijn >100 jaar oude upright in de woonkamer. Die SL73 is ideaal op vakantie, hij past dwars in de kofferbak, maar ik ga toch een keer kijken naar een replacement denk ik.
Zijn mooie pedals, en die zullen ook zeker wel ondersteund worden als ze het aangeven. Werkt ook heerlijk om nog meer de feel te krijgen erbij.
Wel jammer dat het meteen 2 aansluitingen zijn, dacht dat de Nord het deed met 1 jack en 3 pedalen. Heb ook het idee dat dat pedaal geen half-pedaling ondersteunt, dus daar ga ik nog wel kijken naar alternatieven. Misschien 2 pedalen waarvan 1 continuous, zodat half-pedaling werkt. (Als dat ondersteund word door de Komplete Kontrol S88.)
Alleen laptop nog makkelijker 😅, In m'n studio heb ik ook m'n monitoren en sub staan. En daar kan m'n pc toch even de hogere kwaliteit leveren, voor reproductie maar ook export. Maar ben daar niet vaak, dus kan ik wel muziek maken, alleen nadeel is even een losse hdd erbij voor de paar tb.
Ik overweeg wel een keer een MacBook aan te schaffen dedicated voor muziekdingen, maar dan vooral vanwege aggregate audio devices. Notebook vind ik iig wel ideaal omdat ik op die manier maar op één plek alles hoef bij te houden, upgraden, etc. Ik heb alles ook nog wel op mijn PC staan, maar die gebruik ik steeds minder daarvoor. (Ook al staan er 2 kleine MIDI keyboards op mijn bureau, merk dat ik toch het liefste aan muziek werk in mijn muziekhoek, waar al mijn synths en meuk bij elkaar staan.)

Nadeel is wel dat mijn laptop flink herrie kan maken als ik 'm belast. Maar verder, los van dat ik een keer een grotere monitor wil plaatsen (nu 27" ultra-wide) en een minitoetsenbord niet ideaal werkt, vind ik het een fijne manier van knutselen. Het is écht een ander hoekje van mijn werkkamer, waardoor als ik daar zit, ik ondanks dat mijn PC (en dus werk/studie) aan de andere kant staat, ik redelijk los kan komen.

Fin, overwegingen genoeg iig, de Komplete Kontrol S88 (dat kort écht niet lekker af, KKS88 krijg je dan) klinkt iig ook met de input hier, als een heel serieus alternatief. Al was het alleen al omdat ik de afgelopen avonden lekker op dei Bösendorfer aan het rammelen ben en daar toch wel heel gelukkig van wordt. Het ding inspireert me echt om vrij te spelen, al is het maar 15 minuten na een lange werk- en studiedag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Good!

Zojuist de NI Komplete Kontrol S88 besteld samen met een set losse pedalen (geen tripple set, maar gewoon een paar Roland DP-10's en een Roland EV 5 expression pedal) en een extra K&M opzetstuk zodat ik naar een 3-tier setup kan waar mijn digipiano nu staat.

Als de S88 bevalt gaat de Roland FP-30 een keer de verkoop in, nu eerst wachten en hopen dat zowel de S88 als het NI ecosystem me bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
unezra schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:31:
Good!

Zojuist de NI Komplete Kontrol S88 besteld samen met een set losse pedalen (geen tripple set, maar gewoon een paar Roland DP-10's en een Roland EV 5 expression pedal) en een extra K&M opzetstuk zodat ik naar een 3-tier setup kan waar mijn digipiano nu staat.

Als de S88 bevalt gaat de Roland FP-30 een keer de verkoop in, nu eerst wachten en hopen dat zowel de S88 als het NI ecosystem me bevalt. :)
Naisss!! Veel plezier ermee.
Benieuwd wat je bevindingen zijn👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RunTaker schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:34:
[...]
Naisss!! Veel plezier ermee.
Benieuwd wat je bevindingen zijn👍🏼
Thnx!

Ben ook heel benieuwd. Hoop dat ik ga wennen aan het klavier. Ik heb een StudioLogic SL73 en die vind ik vrij zwaar spelen, terwijl mijn Roland FP-30 juist heerlijk lichtvoetig speelt. In de S88 zit hetzelfde klavier als in de SL88 (Fatar), weet niet of dat exact hetzelfde is als in de SL73. Fin, dat gaan we mee maken. Merk vooral dat ik denk dat het voor mij op dit moment tóch de betere keuze is dan de Nord Stage 3, wat echt een beest van een synth is, maar voor wat ik er mee wil doen, misschien minder geschikt én in zijn eentje net zo duur als de S88, S61, een nieuwe NVMe én Komplete Ultimate samen.

Voorlopig eerst ff aan de slag met de S88 (en later misschien de S61 als de S88 bevalt) en mijn EastWest libraries die NI compatible zijn, maar ik sluit niet uit dat er nog een set Komplete bij komt.

Ander ding waar ik wél over twijfel, is mijn score editor. Ik gebruik nu een paar jaar Presonus Notion en dat heeft zo zijn onhebbelijkheden. Vooralsnog lijkt het er op of er geen nieuwe major release komt, iig voorlopig niet, terwijl Sibelius, Finale en Dorico inmiddels veel verder zijn, met name op gebied van expression maps, kladblokjes, etc. Aan de ene kant totaal geen zin om een nieuwe score editor te leren (en mijn oude composities over te moeten zetten), aan de andere kant baal ik als een stekker dat ik beperkt wordt in wat ik muzikaal kan doen, omdat Notion me in de weg begint te zitten en ik Notion ook niet nodig heb voor het realtime verbinden met mijn DAW, want dat doe ik toch met LoopMIDI. (Wat ook maakt dat de noodzaak voor Studio One steeds meer af neemt en ik eigenlijk alles ook in Ableton Live zou kunnen doen.)

Mis in alle gevallen nog wel BabylonWaves compatibility. Dat is er voor S1, niet voor Ableton en helaas ook niet voor de score editors, waardoor expression maps voorlopig een uitdaging blijven.

Maar goed, da's een andere struggle waar ik echt een keer een beslissing in moet nemen en waarbij tijdgebrek een ding is. Ik besteed mijn spaarzame muziekuren liever aan muziek maken, dan aan klootviolen met software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
unezra schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:31:
[...]

Ik besteed mijn spaarzame muziekuren liever aan muziek maken, dan aan klootviolen met software.
Idd. Ik merk dat ik ook soms teveel bezig ben met m’n studio te verbeteren dan met muziek te maken.

Gelukkig heb ik hier geregeld colab sessies met verschillende mensen zodat we elkaar kunnen dwingen om bezig te zijn met waar het echt om gaat.

Laats een ervaren producer hier over de vloer gehad en was wel cool om te zien dat hij 5 min impressed was over m’n studio. We zijn gewoon beginnen jammen met z’n 3 en hij vond supersnel zijn weg om dingen te doen. Helaas te laat gedacht om alles op te nemen. Er zijn stukken opgenomen en daar gaan we een track van maken. Helaas heb ik live op m’n drumcomputer gewerkt en is daar enkel 1 audio track van. De patterns en kit instellingen zijn weg.

Ik ga zsm een Logic template maken om met 1 knop alles te recorden in aparte tracks, audio en midi om de jams makkelijk om te zetten in arrangementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:55:
[...]
Idd. Ik merk dat ik ook soms teveel bezig ben met m’n studio te verbeteren dan met muziek te maken.
Gelukkig heb ik dát stadium nog niet bereikt, meestal maak ik wel gewoon echt muziek. Maar ik merk wel dat een aantal dingen me echt tegen beginnen te staan. Firmware uprades, software upgrades, gerommel met meuk die tóch niet lekker werkt, kabelellende. Da's puur verloren tijd, terwijl ik vaak niet veel meer wil dan 's avonds om 10 uur nog even 15 minuten rammelen, of in een weekend een uurtje, 2 uurtjes muziek maken.
Gelukkig heb ik hier geregeld colab sessies met verschillende mensen zodat we elkaar kunnen dwingen om bezig te zijn met waar het echt om gaat.

Laats een ervaren producer hier over de vloer gehad en was wel cool om te zien dat hij 5 min impressed was over m’n studio. We zijn gewoon beginnen jammen met z’n 3 en hij vond supersnel zijn weg om dingen te doen. Helaas te laat gedacht om alles op te nemen. Er zijn stukken opgenomen en daar gaan we een track van maken. Helaas heb ik live op m’n drumcomputer gewerkt en is daar enkel 1 audio track van. De patterns en kit instellingen zijn weg.

Ik ga zsm een Logic template maken om met 1 knop alles te recorden in aparte tracks, audio en midi om de jams makkelijk om te zetten in arrangementen.
:) Ik heb mijn Ableton template nu zo dat 'ie in principe voor alles jam-gerelateerd geschikt is. Straks de S88 er aan toevoegen, ws NI toevoegen voor een paar tracks en dan is ook dat weer klaar. Ik streef bij Ableton echt naar één template die ik voor alles kan gebruiken, hooguit 2 als ik besluit mijn neoklassiek gecomponeer ook met Ableton te doen en Studio One de prullenbak in gooi.

Heb liever wat te veel meuk in een template, dan dat ik iedere keer zit te klooien met het toevoegen van dingen.

Los van dat en bovenstaande, ben ik nog wel aan het worstelen met mijn keyboard stands (nu K&M maar ik wil ooit naar Jaspers) en mijn audio interface (nog altijd de twijfel voor een MacBook wegens aggregate devices, of uitbreiding naar een grotere interface met 24+ inputs, aggregates zouden heel fijn zijn wegens de ExpertSleepers ES-9 https://www.expert-sleepers.co.uk/es9.html audio interface die een hoop modular IO ellende op zou lossen, maar zolang ik geen aggregates kan gebruiken, heeft die interface totaal geen zin omdat ik OOK via mijn Scarlett instrumenten aangesloten wil hebben, al was het maar vanwege de VU meters er op.)

Ach ja, zo is er altijd wat te wensen en zolang tijd en fysieke ruimte de grootste beperkingen zijn hier, is het ook een ontzettend luxeprobleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Aggregate devices op Mac, been there, teveel latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:08:
Aggregate devices op Mac, been there, teveel latency.
Mêh. Ook al geen geweldige oplossing dus. :(
Nog alternatieven? Die ES-9 klinkt super handig, maar ik heb d'r geen f*ck aan als ik 'm niet kan combineren met mijn Scarlett 18i20 en OctoPre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
ik heb dezelfde config als jij Scarlett 18i20 en OctoPre, in mijn immer doorlopende zoektocht om mijn studio te verbeteren ben ik een tijd geleden op deze gestoten: https://www.bax-shop.nl/e...otu-24ai-usb-geluidskaart

Die komt er ook wel eens maar nu nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
unezra schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Gelukkig heb ik dát stadium nog niet bereikt, meestal maak ik wel gewoon echt muziek. Maar ik merk wel dat een aantal dingen me echt tegen beginnen te staan. Firmware uprades, software upgrades, gerommel met meuk die tóch niet lekker werkt, kabelellende. Da's puur verloren tijd, terwijl ik vaak niet veel meer wil dan 's avonds om 10 uur nog even 15 minuten rammelen, of in een weekend een uurtje, 2 uurtjes muziek maken.

[...]

:) Ik heb mijn Ableton template nu zo dat 'ie in principe voor alles jam-gerelateerd geschikt is. Straks de S88 er aan toevoegen, ws NI toevoegen voor een paar tracks en dan is ook dat weer klaar. Ik streef bij Ableton echt naar één template die ik voor alles kan gebruiken, hooguit 2 als ik besluit mijn neoklassiek gecomponeer ook met Ableton te doen en Studio One de prullenbak in gooi.

Heb liever wat te veel meuk in een template, dan dat ik iedere keer zit te klooien met het toevoegen van dingen.

Los van dat en bovenstaande, ben ik nog wel aan het worstelen met mijn keyboard stands (nu K&M maar ik wil ooit naar Jaspers) en mijn audio interface (nog altijd de twijfel voor een MacBook wegens aggregate devices, of uitbreiding naar een grotere interface met 24+ inputs, aggregates zouden heel fijn zijn wegens de ExpertSleepers ES-9 https://www.expert-sleepers.co.uk/es9.html audio interface die een hoop modular IO ellende op zou lossen, maar zolang ik geen aggregates kan gebruiken, heeft die interface totaal geen zin omdat ik OOK via mijn Scarlett instrumenten aangesloten wil hebben, al was het maar vanwege de VU meters er op.)

Ach ja, zo is er altijd wat te wensen en zolang tijd en fysieke ruimte de grootste beperkingen zijn hier, is het ook een ontzettend luxeprobleem. :)
Voor keyboard gebruik ik de K&M 18820-019-55.
Heb ook extensies aan toegevoegd, meerdere hoogtes en daar mn Ableton Push op, en nog paar andere synthesizers. En bovenop mn hele oude m-audio keyboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Hier jaspers keyboard stands; super tevreden mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5oxPSzy_usmMj0LC2CWizS9LMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NU8JJvXHkYfyZZPRLfGHY8DS.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zijn goed aanpasbaar in de hoogte en ook in de breedte is er wat ruimte. Geen goedkoop spul, maar ook niet superduur en doet wat het moet...

Raad de synths :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
Raden is niet echt nodig, alles is goed leesbaar :) Hele mooie verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RunTaker schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:58:
[...]
Voor keyboard gebruik ik de K&M 18820-019-55.
Heb ook extensies aan toegevoegd, meerdere hoogtes en daar mn Ableton Push op, en nog paar andere synthesizers. En bovenop mn hele oude m-audio keyboard.
Die heb ik ook en onofficieel, kun je daar een 4-tier en zelfs 5-tier stand van maken. :)
(De K&M 18822 Extension kan in zichzelf geschoven worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:43:
ik heb dezelfde config als jij Scarlett 18i20 en OctoPre, in mijn immer doorlopende zoektocht om mijn studio te verbeteren ben ik een tijd geleden op deze gestoten: https://www.bax-shop.nl/e...otu-24ai-usb-geluidskaart

Die komt er ook wel eens maar nu nog niet...
Heb ik idd ook ergens op mijn verlanglijstje staan, met 24 analoge inputs kom ik echt al heel ver.
Is die nog uitbreidbaar naar meer dan 24 analoge inputs?

Vind 'm nog wel betaalbaar, volgens mij zijn mijn 18i20 en OctoPre samen duurder dan die Motu. De 18i20 en OctoPre kunnen dan weer in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
ja dat is het leuke, je kan die uitbreiden door er meerdere aan elkaar te knopen via netwerk kabels. Hou er wel rekening mee dat deze geen output hebben (er is een andere versie met outputs) dus je gaat je Scarlet nog even moeten houden als je outputs wil, of je haalt er de versie met 24 outs bij...

Overigens zoals op de foto te zien is, momenteel werk ik met patch bays, wat op zich ook goed werkt. ik heb nooit elke output van elke synth tegelijkertijd nodig..

[ Voor 21% gewijzigd door Yalopa op 28-01-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:14:
ja dat is het leuke, je kan die uitbreiden door er meerdere aan elkaar te knopen via netwerk kabels. Hou er wel rekening mee dat deze geen output hebben (er is een andere versie met outputs) dus je gaat je Scarlet nog even moeten houden als je outputs wil, of je haalt er de versie met 24 outs bij...
Hmmm. Dat ding kan aan een 18i20 worden gehangen voor fysieke outputs (richting koptelefoon en monitors), terwijl digitale outputs via de USB van die Motu gaan?
Overigens zoals op de foto te zien is, momenteel werk ik met patch bays, wat op zich ook goed werkt. ik heb nooit elke output van elke synth tegelijkertijd nodig..
Heb ik idd ook aan zitten denken. Tegelijkertijd lijkt me omprikken gedoe. Het is wel relatief goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
In logic kan je kiezen welke interface je als input gebruik en welke je als output gebruikt. Dat hoeft niet dezelfde te zijn. Ik plan dus de Motu als input te gebruiken en de Scarlet als output. Ik dacht dat dat in Ableton ook kon. Als je nog een andere DAW hebt moet je eens kijken als dat kan (vermoed van wel..)

Patch bays doen hun ding hier, het is enkel als ik een minder gebruikte synth wil gebruiken dat ik moet patchen, dus qua gedoe valt het mee.

Hou er wel rekening mee dat de dubbel zoveel kabels nodig hebt met een patch Bay..

[ Voor 29% gewijzigd door Yalopa op 28-01-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Yalopa schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:42:
In logic kan je kiezen welke interface je als input gebruik en welke je als output gebruikt. Dat hoeft niet dezelfde te zijn. Ik plan dus de Motu als input te gebruiken en de Scarlet als output. Ik dacht dat dat in Ableton ook kon. Als je nog een andere DAW hebt moet je eens kijken als dat kan (vermoed van wel..)
Hmmm. Krijg je dan geen gedoe met ASIO?
Of haal ik nu dingen door elkaar en kun je met ASIO wél 1 interface voor input en 1 voor output hebben, maar niet meerdere interfaces voor output?

Weet idd dat in de DAW de scheiding wel kan.
Patch bays doen hun ding hier, het is enkel als ik een minder gebruikte synth wil gebruiken dat ik moet patchen, dus qua gedoe valt het mee.

Hou er wel rekening mee dat de dubbel zoveel kabels nodig hebt met een patch Bay..
Yep, maar wel kortere. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
unezra schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:31:
Good!

Zojuist de NI Komplete Kontrol S88 besteld samen met een set losse pedalen (geen tripple set, maar gewoon een paar Roland DP-10's en een Roland EV 5 expression pedal)
Dat is allemaal leuk en aardig @unezra , maar je begrijpt toch wel dat we vooral pics van gear, knopjes en metertjes en LEDjes willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

vlaaing peerd schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:52:
[...]
Dat is allemaal leuk en aardig @unezra , maar je begrijpt toch wel dat we vooral pics van gear, knopjes en metertjes en LEDjes willen zien?
Hahahaha!
Good one!

Zodra de S88 binnen is en op zijn plek staat, zal ik weer eens een foto van het geheel in volle glorie maken. (Por me daar vooral voor. Ik hoop de S88 komende week binnen te hebben, hij is vandaag overgedragen aan UPS. Shipping duurt helaas even, want Thomann.)

Begint best een mooie setup te worden inmiddels.

Hoop over niet al te lange tijd er ook *iets* meer tijd voor te hebben. Op dit moment draai ik steady werkweken van 45 uur met daarnaast nog eens 12,5-20 uur studie per week. Studie gaat de komende 6,5 jaar niet minder worden, maar werk hoop ik wel terug te kunnen brengen naar de 36 uur van mijn contract en uiteindelijk 32 uur. (Tegelijkertijd, overuren, alles boven de 36 uur dus, worden uitbetaald, dus het maakt geld spenderen aan gear ook weer wat makkelijker.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra

unezra

TADAAAAAAAA!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vb_l_TwFCLqIJ8Hv31KQt6MTeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzQiXRd5M8IetIErtDUZ9KLK.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk: Zwaar positief!

Minpunten: Het was ff wat gerommel 'm goed en wel aan de praat te krijgen en helaas, idd hetzelfde keybed als mijn SL-73 (dus zompiger en zwaarder dan de FP-30 en mijn upright beneden), maar ik denk dat ik daar wel aan kan wennen. Het ding maakt tot nu toe alle beloftes waar en de kans is zinvol aanwezig, dat binnen niet al te lange tijd, zijn kleine broertje (de S61) er bij komt voor niet-piano dingen, in de plaats van mijn SL73. (De FP-30 gaat sowieso weg, de SL73 weet ik nog niet, ideaal vakantieformaat, maar misschien dat ik op een volgende vakantie, toch weer een subset van mijn modular mee neem, of de S61. Of beiden.)

Maar al met al, fijn apparaat, EastWest werkt (Opus nog niet, Play wel, voor nu goed genoeg en Opus is ws binnen een paar weken.), eigen libraries zijn leuk, displays zijn super nuttig, lightguide is extreem handig (eindelijk die keyswitches herkenbaar) en het ding lijkt degelijk gebouwd.

Heb wel mijn vitrinekast moeten verplaatsen, de S88 is wegens pitchbend en modwheel, een ruwe 10cm breder dan de FP-30. :)

EDIT:
Realiseer me wel temeer dat ik eens de keuze moet maken tussen S1 en Ableton. Of meer, dat ik eens wat tijd moet stoppen in het omwerken van mijn "The Manor" template naar Ableton en dan S1 de vuilnisbak in moet gooien. Begin meer en meer te wennen aan Ableton en het kent een prima template systeem. Een keer een dag hard knutselen en de template zou om moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 04-02-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunTaker
Proficiat!

Ja een mooi keyboard toch👍🏼
Als je eenmaal aan de hammer gewend bent, dan kan je niet zomaar meer zonder. Touchsens is superb. Nog mooier is de Doepher, maar die is kwa prijs nog vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RunTaker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:30:
Proficiat!

Ja een mooi keyboard toch👍🏼
Als je eenmaal aan de hammer gewend bent, dan kan je niet zomaar meer zonder.
Hamer zou ik, zeker voor piano en e-piano dingen, absoluut niet meer zonder willen.
De belangrijkste reden was wonderlijk genoeg zelfs één specifieke piano.
Deze: Wikipedia: Imperial Bösendorfer
Maar dan de VST versie er van: https://www.soundsonline.com/pianos-and-keyboards/pianos

Om nu de rest bijzaak te noemen gaat me te ver, heb juist nu al (2 dagen) veel plezier gehad van de andere VST's, waaronder die van NI zelf. Maar die Bösendorfer 290 was wel dé reden alsnog voor een MIDI keyboard te gaan en de FP-30 weg te doen.
Touchsens is superb. Nog mooier is de Doepher, maar die is kwa prijs nog vrij hoog.
En die heeft weer niet de displays en lightguide. Voor het keybed zelf hoef je niet zo'n duur ding te kopen, precies datzelfde klavier zit in veel goedkopere MIDI keyboards. In fact, de SL88 Studio is maar €399 en heeft datzelfde klavier: https://www.thomann.de/nl/studiologic_sl88_studio.htm
Qua MIDI mogelijkheden is die nog wat uitgebreider (je hebt ook nog de SL88 Grand, met een luxer versie klavier), maar in de praktijk vind ik 'm (ik heb de SL73) onhandiger in gebruik voor wat ik er mee doe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zo. Zojuist besloten ook de NI S61 te kopen. (Gekocht zelfs. Besteld. Betaald.)

Afgelopen tijd me ontzettend vermaakt met de S88, opstarten gaat relatief snel met mijn aangepaste Ableton Live template, ding ook al eens aan Notion gehangen met de NI VST geladen. Bevalt ZO goed, dat mijn StudioLogic SL73 voorlopig de kast in gaat en vervangen wordt door de NI S61.

Vind de S61 wel een pittig duur apparaat, maar merk ook dat met dat ik de S88 vaker heb gebruikt met de ene VST via de S88 aangestuurd en de andere, zonder visuele clues en met hammer-action, op de SL73, ik er goed aan doe de S61 er bij te hebben. (Juist vanwege niet-piano, in mijn std. template zit nu de Imperial Bösendorfer geladen via de S88 en een French Horn via de SL73. Horn speelt echt NIET fijn op hammer-action.)

Had ook een goed excuus: Gisteren mijn laatste uren inhuur gewerkt, per vandaag of maandag over naar wat tot nu toe mijn opdrachtgever was. (Vast contract had ik al in december, alleen ingangsdatum was nog variabel.) Dus reden om te vieren. Plus dat er over de maanden jan/feb opnieuw een shitload (stuk of 40, 50) overuren en uitbetaalde verlofuren (52 stuks) aan komen én mijn FP-30 definitief de verkoop in gaat.

Anyway, hoop dat 'ie snel binnen komt, denk dat ik er veel plezier aan ga beleven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Eindelijk wat tijd voor mezelf gehad (Lees: Vriendin op vakantie)

Placeholder Vocals: Splice
Vocal Reverb: Crystalline (Eervolle vermelding, heerlijke reverb)
DAW: Reason
Rhodes: Omnisphere
Chords Stabs: Spire
Bas: Omnisphere en Spire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Nice :)

Wat heb je allemaal losgelaten op de vocal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Yalopa schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:20:
Nice :)

Wat heb je allemaal losgelaten op de vocal?
Ik alleen een reverb, delay en wat misplaatste noten gecorrigeerd. De producent van de vocals is behoorlijk met een slagersmes te werk gegaan, dit was zelfs de "Dry" versie 😱, maar ik vind het goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Coole productie hoor! Ook qua mix zeer nice :D

Als ik heel erg ga miereneuken, na een aantal keer luisteren, dan voelen de claps mij wel iets te prominent aanwezig en een beetje buiten de mix en de gitaar (?) solo stop heel abrupt rond 1:37, misschien zou een iets langere tail daar beter kunnen werken, minimale punten hoor, mix is beter dan ik ooit voor elkaar krijg, maar die 2 dingen vielen me op :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

kaspur schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:11:
[...]

Coole productie hoor! Ook qua mix zeer nice :D

Als ik heel erg ga miereneuken, na een aantal keer luisteren, dan voelen de claps mij wel iets te prominent aanwezig en een beetje buiten de mix en de gitaar (?) solo stop heel abrupt rond 1:37, misschien zou een iets langere tail daar beter kunnen werken, minimale punten hoor, mix is beter dan ik ooit voor elkaar krijg, maar die 2 dingen vielen me op :)
Je pikt precies de twee punten eruit die mij ook irriteren :D

Claps: Inderdaad zijn deze wat te hard; dit is het gevolg van het verwijden van het stereo-beeld, waarbij ik de sides te veel heb geboost.

Gitaarsolo: Yes, helaas kan ik dit soort solo's echt niet zelf spelen dus ben ik afhankelijk van wat anderen spelen. De laatste noot heb ik al 400% gestretched maar hij blijft abrupt eindigen inderdaad.

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste