Hallo,
Ik heb al 12+ jaar elk jaar een opblaas / opzet zwembad in mijn tuin staan in de zomer. Heb er inmiddels al aardig wat versleten, vooral met opblaas rand die toch niet bestand blijken te zijn tegen katten nagels... dus inmiddels al aantal jaren een stalen frame set en elk jaar weer een maatje groter als de jongste kinderen daarvoor geschikt zijn. Dit jaar naar 3x2 van Intex geupgrade, veel groter zal niet gaan zonder de trampoline af te breken, maar met het Nederlandse klimaat gebruiken ze die vaker dan het zwembad... er staat btw. ook nog een (Lidl) MSpa in de tuin maar dat terzijde.
Een van mijn grootste ergernissen is het onderhoud aan het zwembad en vooral die kleine kut pompjes die er bij zitten en die 32mm slangen die je met van die plastic klemmen 'vast' maakt.
Vorig jaar plan gemaakt dit te upgraden, maar toen was alles overal al uitverkocht. Dit jaar was ik er wel op tijd bij (agenda item van gemaakt).
Dus een Intex 28634GS (grootste filter) pomp gekocht en een nieuwe set 38 mm in en uitlaat inc. haakse afsluiters en een 38mm Intex buis aangezien 2x 3m wat bij de pomp zat voor één van de aansluitingen veel te lang was en heb het graag netjes.
Ik heb daarna de in mijn zwembad aanwezige 32mm tuutjes uitgesneden (ruim binnen dat extra versterkte stuk liner) door de binnenkant van de rubber ring van de nieuwe in en uitlaat af te tekenen op de liner en deze met een scherp mes heel voorzichtig uit te snijden.
Hierna kon in de 38mm in en uit laat erop schroeven, buizen erop draaien en aan de andere kant de pomp erop, werkt prima, flinke kracht ook (in vergelijking met...).
Helaas is de Kokido Inline chloordoseersluis (
https://www.toppy.nl/prod...eersluis-cl-200-euro.html) ding uitverkocht, want wil nog wel graag van die drijven af ivm. kleine kinderen die dat ding toch pakken ook al hebben we hem tijdens het zwemmen eruit gehaald en uiteraard voor het gemak, maargoed die kan ik dus nog niet bestellen.
enfin dan nu de vraag :-)
Ik had het idee om via mijn domotica (heb een Brennenstuhl XS02 buiten schakelaar (
https://www.brennenstuhl....s-wa-3000-xs02-zwart-ip44), nu nog via de Brennenstuhl cloud, maar doel is deze te flashen en op mijn eigen domotica controller aan te sluiten, maar dat heeft lage prio) de stroom te schakelen van de pomp aangezien ik daar veel beter meer kan schakelen dan de ingebouwde schakelaar op de pomp, die je alleen kan instellen op het aantal uren dat hij moet draaien vanaf moment van inschakelen en dat elke 24 uur herhalen. Het probleem is alleen dat ik geen rekening heb gehouden met die aardlek schakelaar in de kabel welke vereist dat je de reset knop indrukt elke keer dat de stroom er terug op komt.
Dit is de aardlek die in de kabel zit:
https://www.intex.fr/shop...r-spas-0078257119981.html
kaper kp-g10c
Nu neem ik aan dat ik dat ding er tussenuit kan halen, de draadjes aan elkaar 'knoop' en dat het weer werkt, of zou die schakelaar een signaal naar de pomp sturen? Uiteraard wil ik eigenlijk die / een aardlek behouden, hebben jullie ervaring en of ideen hoe ik deze pomp reset knop vereiste kan omzeilen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.