Verwijderd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Haha nee, niet hoe hoger de munt, hoe meer fee... De kans dat je snelle gains maakt op BTC is gewoon lager omdat er giga veel geld nodig is om deze flink omhoog te laten bewegen. Dus zelfs al gaat ie naar 150k dollar, maak je een kleine x3 op je inleg, terwijl dat bij andere munten veel meer kan zijn.
Kleinere munten kunnen je wat dat betreft meer rendement op je geld geven, maar ook dubbel zo hard dalen bij een crash waardoor je veel sneller verlies maakt...
Bitcoin is al een risico opzichzelf, kleinere munten nog meer risico. Maar, het is nooit onverstandig om Bitcoin in je portfolio te hebben.
Het enige wat ik probeer te zeggen is; wees voorzichtig, de markt staat hoog.
Gooi niet blind je budget erin na een boel groen, maar wees geduldig en probeer je instap momenten in stappen te timen.
@
Ewivis wat Jaapio zegt.
En als je toch nu in wilt stappen zou ik echt voor de grote, stabiele jongens gaan, zoals BTC en ETH. Maar dan moet je ook wel bereid zijn dat langer vast te houden. BTC en ETH zijn niet echt daytrade munten, die zijn meer voor de lange termijn, tenminste, naar mijn bescheiden rookie-mening.
Wil je in kleine munten/alts gaan investeren, dan zou ik toch echt eerst wat meer gaan lezen in dit topik en in het
[NK] topic, waar meer inhoudelijke analyses gedaan worden. Dan kan je jezelf misschien wat beter voorbereiden op het herkennen van een trend of iets in die richting. En lees je in als je een kleine alt wil gaan kopen, niet denken, iemand noemt het, dus moet wel goed komen. Dat is een perfect recept voor verlies namelijk.
En ik weet niet of het al genoemd is, maar DCA is ook niet verkeer wellicht, dat betekent dat je maandelijks een bedrag investeert en zo langzaam inkoopt. Dan is je inkoopprijs wat stabieler.
En zoals iedereen voor mij al zegt:
wees voorzichtig en stel je erop in dat je verliest!