Amargedon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:39:
[...]
Is een beetje gokken, vind ik. Heb gedraaid met 1.2, met 1.0, met 0.5 en 0.8 en nog wat varianten. Vraag me altijd even af hoever je kunt gaan; deals sluiten is op gegeven moment ook wel fijn en als de meesten tot 0.9 komen terwijl ik 1.0 heb ingesteld...tja dan pak ik liever 0.9 eigenlijk.
[...]
Hmm, interessant. Vraag me af waardoor dat verschil ontstaat. Als het goed is worden de deals geselecteerd met de beste conditie, maar misschien dat er al deals liepen bij de 'all bots' (en dus vol) die de 'selectie bots' wel konden pakken dan.
@
Ben.Hahlen hoe is jouw bot vandaag bevallen? Ervaringen?
Holy moly ging dat tegen 21:00 even snel

Hele middag al een tijdje deals die vast bleven zitten, maar rond de klok van 9 werd de ene na de andere eruit geknalt
Heb vandaag funds, die elders vrijkwamen, toegevoegd aan mijn Binance account. Verder zag ik dat van de 7 SO's er tot nog toe nooit meer dan 5 werden gebruikt, dus een beetje op de gok het aantal SO's naar 5 teruggezet met een iets grotere spreiding (scale van 1.25 naar 1.35). Dit ging vanmiddag goed terwijl er toch veel daling plaats vond, al is dat maar een enkele middag natuurlijk.
Verder, door de extra funds, mijn BO en SO size vergroot net zoals het aantal deals (van 7 naar zojuist 13). Zie dit nog niet direct terug in de winst van vandaag, al is het op moment van schrijven ook zeker geen verkeerde dag. Zal zich over een wat langere tijd mogen uitwijzen.
Tot slot zojuist de TP van 0.8 naar 1.0 gezet, beetje op basis van de afbeelding hierboven en grotendeels omdat ik benieuwd ben hoe dat qua deals zal gaan.
En daarmee is deze avond aardig aan een eind gekomen

Ik ben niet ontevreden. De deals staan niet continue vol, dus dat is, denk ik, goed, want dat betekent dat je nog altijd deals kan pakken en niet dingen "mist".
Zeker gezien hoe e.e.a. nu naar beneden gaat, is het ook interessant om te kijken, want dan hoop je nu juist de "kleine winstjes" te pakken.
Het is ook wel handig om te kunnen vergelijken hoe andere bots het doen. Zeker gezien onze settings nagenoeg gelijk zijn, maakt dat het leuk vergelijken.
...of niet, want jij staat hoger!
Anyhow: ik heb de TP op 0,8% staan en trailing aangezet, jij hebt 1,0 en trailing uit, dus dat is ook interessant.
Ik heb al wat deals gezien die op 0,44% (of lager) sloten door trailing, maar ook één die op 1,56% sloot.
De meeste zijn helaas rond de 0,7% qua sluiten. Dus ik denk dat ik trailing ook uit zet en op 1% ga zitten.
Mijn "voordeel" is ook dat ik de bot die ik voor mijn broer heb gemaakt als referentie heb. Dat is in principe mijn "oude" bot, dus het is goed even vergelijken hoe die het doet t.o.v. mijn bot. Die bot staat hier:
https://3commas.io/bots/4...ed_show?secret=79dab10491
Mijn broer heeft het alleen maar aanstaan en kijkt er verder niet veel naar, dus dat is lekker stabiel
Ik denk dat ik de TP ook naar 1% ga zetten, kijken hoe dat gaat lopen, op basis van wat @
NeoPhire heeft gezien.
Van de andere kant: de stap omhoog van 0,5 naar 1 is niet zo groot als ik had verwacht. De vraag is inderdaad of deals nu langer blijven openstaan of niet.
Voor wat betreft de performance van de top 12 pairs t.o.v. all pairs: mijn vermoeden is dat de top pairs beter performen omdat er minder keuze is.
Even uitgaande van gelijkheid in het aantal deals, ga ik er van uit dat de top 12 (over het algemeen) minder volatiel is dan "de rest", dus je hebt best kans dat de BTC_ALL deals vasthoudt waar de Top 12 van profiteert omdat er de ruimte voor is.