[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 21:59
nemesls schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Kan jij mij uitleggen wat precies add funds doet? Maak je hierdoor minder verlies door dat je het gemiddeld?
Normaal gesproken koop je via een SO tijdens daling extra bij. Hierdoor wordt het gemiddelde aankoopbedrag lager, en hoeft de koers dus minder te stijgen (ten opzichte van de eerste aankoop) om toch je winst (TTP) eruit te halen.

Ik heb echter een deal die tussen twee SO's in hangt en daardoor de hele tijd maar heen en weer gaat. Door handmatig funds toe te voegen doe ik hetzelfde; ik verlaag het gemiddelde aankoopbedrag waardoor bij een stijgende koers eerder de deal gesloten kan worden.

Eerder in dit topic staan een aantal rekenvoorbeelden, alweer een aantal pagina's terug waar je anders even naar kunt zoeken/kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Ik kom er toch wel achter dat 5% deviation tussen SO's erg veel is. Heb bijvoorbeeld al 2 dagen lang een ETH/BTC deal open staan waar 1 vd 3 SO's is gevuld en hij nu al anderhalve dag heen en weer schommelt maar de deal niet sluit én geen nieuwe SO haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Niekserr schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:10:
Ik kom er toch wel achter dat 5% deviation tussen SO's erg veel is. Heb bijvoorbeeld al 2 dagen lang een ETH/BTC deal open staan waar 1 vd 3 SO's is gevuld en hij nu al anderhalve dag heen en weer schommelt maar de deal niet sluit én geen nieuwe SO haalt.
Dat is dus precies waarop die oudste deal bij mij ook 'hangt'! Inderdaad, dat vind ik veel en komt doordat de koers lager stabiliseert.

Ik heb daarom de SO afstand 'veel' kleiner staan; Price deviation op 1% en step scale op 1.25, waarbij ik max 7 SO's heb. Door de strakke condities heb ik minder deals die nog veel zullen dalen en hoeft mijn SO geen 30% af te dekken, is mijn theorie.
Door sneller bij te kopen vergroot ik ook nog de mogelijke winst later, was een andere theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 18:19
nemesls schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Kan jij mij uitleggen wat precies add funds doet? Maak je hierdoor minder verlies door dat je het gemiddeld?
Add funds is een manier om handmatig in te grijpen op je deal.
Je koopt dan extra, waarmee je je "average" beinvloed, doorgaans omlaag trekt.
Naar mijn idee gebruik je dit vooral als je SO settings niet goed/niet lekker staan.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 21:43
@Amargedon @GarBaGe Bedankt! Ik ga eff kijken of ik hier mee kan, heb 1 deal dat flink in het rood staat (10 dollar) en denk dat ik daar mijn verlies op moet pakken. Buiten dat gelukkig veel deals vanacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

@nemesls persoonlijk zou ik gewoon de trade door laten lopen en eventueel aanvullen met Add Funds om je gemiddelde naar beneden te brengen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:39
nemesls schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:50:
@Amargedon @GarBaGe Bedankt! Ik ga eff kijken of ik hier mee kan, heb 1 deal dat flink in het rood staat (10 dollar) en denk dat ik daar mijn verlies op moet pakken. Buiten dat gelukkig veel deals vanacht
ik heb reeds meerdere maanden dezelfde bot en heb nog nooit een deal in verlies geclosed. Denk goed na over uw SO's en hou voldoende kapitaal vrij zodat je eventueel manueel een order kunt zetten tijdens een dip om de avg prijs naar beneden te trekken.

Zoals gisteren ook vermeld, hier neemt het soms weken in beslag voor een deal sluit (deze zijn uitzonderlijk natuurlijk), maar ik close nooit met verlies! Geduld, genoeg SO's, en genoeg vrij kapitaal om manueel in te grijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:08
argon007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:04:
[...]

ik heb reeds meerdere maanden dezelfde bot en heb nog nooit een deal in verlies geclosed. Denk goed na over uw SO's en hou voldoende kapitaal vrij zodat je eventueel manueel een order kunt zetten tijdens een dip om de avg prijs naar beneden te trekken.

Zoals gisteren ook vermeld, hier neemt het soms weken in beslag voor een deal sluit (deze zijn uitzonderlijk natuurlijk), maar ik close nooit met verlies! Geduld, genoeg SO's, en genoeg vrij kapitaal om manueel in te grijpen...
Waarom heb jij je TP eigenlijk op 3% staan? Aan de ene kant snap ik het want dan maak je grote klappers, maar daardoor blijven je deals ook erg lang staan. Is het niet handiger om het naar 1á1,5% te zetten?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
Korte deals maakt de bot veel minder gevoelig voor grote koersschommelingen.
3% zou ik alleen gebruiken met een pump en dump detector :p

tevens staan je coins veel langer vast waardoor je geen nieuwe deals kunt openen, mijn deals (1% TTP) staan gemiddeld < 1 uur open, dus 18 dagen zou theoretisch 18x24=432% winst kunnen opleveren)

[ Voor 42% gewijzigd door JJ16v op 17-05-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aequitas258
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 15:11
Remy!!!! schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Waarom heb jij je TP eigenlijk op 3% staan? Aan de ene kant snap ik het want dan maak je grote klappers, maar daardoor blijven je deals ook erg lang staan. Is het niet handiger om het naar 1á1,5% te zetten?
Aan de statistieken te zien die @argon007 in dit topic al meermaals gepost heeft moet hij wel een fantastische telegram bot gemaakt hebben. Zoals hij zelf al eens aangegeven heeft starten zijn deals via een api op basis van die telegram bot. Dit zal ook zeer waarscheinlijk de reden zijn waarom hij 3% kan pakken omdat die bot hele goed deals kan vinden.

Zonder info over hoe die bot precies ingesteld is en wat die exact doet vind ik het lastig al zijn andere instellingen op 3commas te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Ik heb eens met de Binance en c3 API zitten stoeien om een pump en dump detector bot te maken, die deed het 90% van de gevallen erg goed maar de missers waren zo groot dat het de moeite/risico niet waard was.

Iemand met wat meer tijd zou daar een prima tool voor kunnen maken, gewoon nog wat indicators erbij duwen en om die false-positives eruit te vissen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
Remy!!!! schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Omdat mijn algoritme die achter de signals zit (normaal gezien) mooie signals geeft waarbij ik inderdaad een hoger TP mee kan bekomen. Het algo geeft geen 50 signals per dag, vandaar dat ik dus ook maar 21 simultane deals heb staan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Amargedon schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Top, thanks! Nu een beetje laat, ga er van de week even mee spelen verder.

[...]

De RSI en ULT combinatie die ik nu heb lijkt echt geweldig. Okeee...pas dag twee maar deal na deal :9~ Veels te kort om nu al te concluderen, maar zoals de statistieken ervoor staan is het in ieder geval tevreden slapen straks.

Alle pairs inderdaad, behalve een rijtje welke jij eerder geplaatst hebt. Heb ze apart in een lijstje staan mocht je ze willen hebben. Verder een min volume ingesteld in de bot; het boeit me verder niet welke coin mij winst gaat opleveren :P
[...]

Klopt, door de strakkere conditie is er soms gewoon even niks wat gestart kan worden. No worries...betekent ook dat je geen deals pakt die nog veel de min in gaan duiken en je houdt dus plek vrij voor de deals die je wilt hebben ;)
Jouw bot is nog altijd deze?
Misschien dat ik een nieuwe bot ga maken op basis van jouw bot, of iig de deal-start conditions.

Ik heb nu de Deal Start op ULT, 15 minutes, 45 staan en maar 3 deals open van de max 20. Het is dus even rustig op de markt ;)

Waarschijnlijk met wat meer pairs dan degene die ik nu heb, dat het wel wat effectiever is, maar jij hebt ook "maar" 2 deals open van de max 8.

Overigens ook nog een BUSD Pair open staan: BUSD/BNB, die staat 13,5% in de min, met een verlies van $16,78... Ben me aan het bedenken of ik dat verlies niet pak en dat weer in BTC steek.
Denk niet dat BNB binnenkort weer de $628 gaat aantikken...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
JJ16v schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:29:

tevens staan je coins veel langer vast waardoor je geen nieuwe deals kunt openen, mijn deals (1% TTP) staan gemiddeld < 1 uur open, dus 18 dagen zou theoretisch 18x24=432% winst kunnen opleveren)
Is wel weer een interessante vraag welke condities je gebruikt dat de meeste zo snel zijn afgerond? ;)
Ben.Hahlen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Jouw bot is nog altijd deze?
Misschien dat ik een nieuwe bot ga maken op basis van jouw bot, of iig de deal-start conditions.

Ik heb nu de Deal Start op ULT, 15 minutes, 45 staan en maar 3 deals open van de max 20. Het is dus even rustig op de markt ;)

Waarschijnlijk met wat meer pairs dan degene die ik nu heb, dat het wel wat effectiever is, maar jij hebt ook "maar" 2 deals open van de max 8.

Overigens ook nog een BUSD Pair open staan: BUSD/BNB, die staat 13,5% in de min, met een verlies van $16,78... Ben me aan het bedenken of ik dat verlies niet pak en dat weer in BTC steek.
Denk niet dat BNB binnenkort weer de $628 gaat aantikken...
Klopt, the one and only. Of naja, heel eerlijk heb ik vanmorgen even een bot aangemaakt voor de bakker setup op basis van de QFL. Die deed niet veel, al had ik 1 deal die snel afgerond was. De verhalen zijn goed, maar ik kan er nu niet twee naast elkaar draaien dus tja...Mijn bot die je linkt heeft het dagen goed gedaan dus ik ga daar toch even mee verder.

Momenteel is het rustig ja. Maar zoals ik eerder al zei; liever minder deals die goed zijn dan veel deals die lang staan. Met minder deals is het 'simpelweg' zaak de inleg te vergroten.

Zit zelf nog even te twijfelen over de SO. Deze staat nu dicht bij elkaar en dat is leuk, maar het merendeel van de deals heeft maar 1 of 2 SO's gebruikt. De rest houdt, zoals gisteren iemand zei, de funds wel in beslag. Dus of beter verdelen, of in de configuratie bewust over de 100% heen gaan al voelt dit laatste niet helemaal juist.

Jammer dat je enkel de SO step kan configureren...zou eigenlijk de eerste 2 sneller willen dan de rest daarna :P

[ Voor 62% gewijzigd door Amargedon op 17-05-2021 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
JJ16v schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:29:

Ik volg uw theorie volledig. Echter heb ik hier nog niemand statistieken zien tonen van een bot die weken/maanden aan het draaien is met resultaten van 100%, 200%, 300% of meer. Ik zeg niet dat ik het gouden ei heb uitgevonden, zeker niet!

Maar statistieken van enkele dagen tegenover enkele maanden is voor mij toch een groot verschil.

Edit: om aan te tonen dat ik ook perfect deals maak die snel sluiten... ;-)
https://cdn.discordapp.co...2304592601118/unknown.png

[ Voor 12% gewijzigd door argon007 op 17-05-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ16v
Amargedon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Is wel weer een interessante vraag welke condities je gebruikt dat de meeste zo snel zijn afgerond? ;)
ULT 15m < 37
Maar wijzig die dagelijks om de markt te matchen, als het zo op en neer gaat dan is 37 een goede om niet meteen nog een berg de min in te duiken, als het beter gaat dan heb ik hem rond de 42 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
argon007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Ik volg uw theorie volledig. Echter heb ik hier nog niemand statistieken zien tonen van een bot die weken/maanden aan het draaien is met resultaten van 100%, 200%, 300% of meer. Ik zeg niet dat ik het gouden ei heb uitgevonden, zeker niet!

Maar statistieken van enkele dagen tegenover enkele maanden is voor mij toch een groot verschil.
Is soort van 1 week ook goed? :+
Dit is mijn huidige bot, de vorige deed het iets minder (Top 10 BUSD pairs), maar die haalde minimaal $50 per dag op.
Ik had de oude stop gezet/verwijderd omdat ik met (bijna) BUSD_ALL wou gaan werken, en dan vertroebeld dat m'n resultaten in de bot. Ik weet echter niet waarom ik hem heb verwijderd, want dat had niet gehoeven :X

De bot had gisteren een mindere dag, maar diverse deals die gisteren muurvast stonden beginnen nu weer los te komen. Het aantal actieve deals staat nu nog eventjes laag, maar zal vanmiddag wel weer omhoog gaan omdat ik wat extra funds in de oude deals heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
JJ16v schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:48:
[...]

ULT 15m < 37
Maar wijzig die dagelijks om de markt te matchen, als het zo op en neer gaat dan is 37 een goede om niet meteen nog een berg de min in te duiken, als het beter gaat dan heb ik hem rond de 42 staan.
Verschilt niet zoveel van een deel van mijn conditie, al wil ik liever niet elke dag dat aanpassen.
Remy!!!! schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Dit is mijn huidige bot, de vorige deed het iets minder (Top 10 BUSD pairs), maar die haalde minimaal $50 per dag op.
Ik had de oude stop gezet/verwijderd omdat ik met (bijna) BUSD_ALL wou gaan werken, en dan vertroebeld dat m'n resultaten in de bot. Ik weet echter niet waarom ik hem heb verwijderd, want dat had niet gehoeven :X

De bot had gisteren een mindere dag, maar diverse deals die gisteren muurvast stonden beginnen nu weer los te komen. Het aantal actieve deals staat nu nog eventjes laag, maar zal vanmiddag wel weer omhoog gaan omdat ik wat extra funds in de oude deals heb zitten.
Aantal actieve deals staat laag...30 stuks :+ Daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen :P

Werkt BUSD nou beter dan BTC, of is het allemaal maar om het even? Wat is jouw ervaring tot nu toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Amargedon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Verschilt niet zoveel van een deel van mijn conditie, al wil ik liever niet elke dag dat aanpassen.

[...]

Aantal actieve deals staat laag...30 stuks :+ Daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen :P

Werkt BUSD nou beter dan BTC, of is het allemaal maar om het even? Wat is jouw ervaring tot nu toe?
Het werkt beter voor mijn gemoedsrust, ik zie m'n winst daardoor iets minder schommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Sheet overigens weer even aangepast, heb nu toegevoegd dat je ook het max aantal SO's kan invullen, dan kan je tenminste zien hoeveel je nodig hebt met jouw settings en dus niet het theoretisch maximum.

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Amargedon persoonlijke mening over BUSD vs BTC:

- BUSD heeft als voordeel geen fees en 1:1 gekoppeld aan USD, echter minder pairs
- BTC heeft aanzienlijk meer pairs, daarbij is het meer gevoelig voor BTC vs USD al dan niet trades in shitcoins als je geen gebruik maakt van minimale trading volume, etc al dan niet een blacklist.

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 17-05-2021 11:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJ16v
nwagenaar schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:02:
@Amargedon persoonlijke mening over BUSD vs BTC:

- BUSD heeft als voordeel geen fees en 1:1 gekoppeld aan USD, echter minder pairs
- BTC heeft aanzienlijk meer pairs, daarbij is het meer gevoelig voor BTC vs USD al dan niet trades in shitcoins als je geen gebruik maakt van minimale trading volume, etc al dan niet een blacklist.
Vergeet niet dat crypto traden gaat om zoveel mogelijk BTC te harken, short term USD is niet de goal voor de die-hards :p
Daardoor trade je in een afgeleide als je BUSD trade en je in principe verlies in BTC kunt maken.

Die fout heb ik in 2016 gemaakt, maakte mooie winsten in EUR maar als ik gewoon alles in BTC had laten staan had ik meer winst gehad.
Dus als je gelooft dat BTC ooit de 100k gaat aan tikken zou ik in BTC traden, anders is BUSD prima :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:00:
[...]

Het werkt beter voor mijn gemoedsrust, ik zie m'n winst daardoor iets minder schommelen.
Ik denk dat dat het voornamelijk is.
Eigenlijk is de enige manier om het zeker te weten om twee bots te hebben die "identiek" zijn, alleen de ene is in BTC pairs en de andere in BUSD pairs.

Nu heb je bv een BO van 20 BUSD. Dat is 0.0004 BTC (om en nabij) waarbij we nu met 0.0001 BTC werken. Dus alle profits gaan dan ook x4 (op zijn boerefluitjes, natuurlijk).
Amargedon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:44:
[...]

[...]

Klopt, the one and only. Of naja, heel eerlijk heb ik vanmorgen even een bot aangemaakt voor de bakker setup op basis van de QFL. Die deed niet veel, al had ik 1 deal die snel afgerond was. De verhalen zijn goed, maar ik kan er nu niet twee naast elkaar draaien dus tja...Mijn bot die je linkt heeft het dagen goed gedaan dus ik ga daar toch even mee verder.

Momenteel is het rustig ja. Maar zoals ik eerder al zei; liever minder deals die goed zijn dan veel deals die lang staan. Met minder deals is het 'simpelweg' zaak de inleg te vergroten.

Zit zelf nog even te twijfelen over de SO. Deze staat nu dicht bij elkaar en dat is leuk, maar het merendeel van de deals heeft maar 1 of 2 SO's gebruikt. De rest houdt, zoals gisteren iemand zei, de funds wel in beslag. Dus of beter verdelen, of in de configuratie bewust over de 100% heen gaan al voelt dit laatste niet helemaal juist.

Jammer dat je enkel de SO step kan configureren...zou eigenlijk de eerste 2 sneller willen dan de rest daarna :P
Ik ga wat spelen met een lagere initiële SO van 1.5 en dan een wat lagere step dan jij, maar iets hoger volume, kijken wat dat doet.
Volume heeft m.i. meer effect op DCA dan de step. Mijn gut-feeling is dat 1% net te laag is.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
@Remy!!!! @nwagenaar @JJ16v Gemoedsrust begrijp ik, maar goed dat ook even de toekomst wordt genoemd. Dat is het inderdaad; ik geloof wel in een toekomstige stijging dus nu vooral harken >:) Haha, maar langertermijn inderdaad.
Ben.Hahlen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat dat het voornamelijk is.
Eigenlijk is de enige manier om het zeker te weten om twee bots te hebben die "identiek" zijn, alleen de ene is in BTC pairs en de andere in BUSD pairs.

Nu heb je bv een BO van 20 BUSD. Dat is 0.0004 BTC (om en nabij) waarbij we nu met 0.0001 BTC werken. Dus alle profits gaan dan ook x4 (op zijn boerefluitjes, natuurlijk).

[...]

Ik ga wat spelen met een lagere initiële SO van 1.5 en dan een wat lagere step dan jij, maar iets hoger volume, kijken wat dat doet.
Volume heeft m.i. meer effect op DCA dan de step. Mijn gut-feeling is dat 1% net te laag is.
Goed punt wat betreft de inleg, daar zit wel een verschil. Als ik mijn winsten van de afgelopen dagen maal 4 kan doen is het ook een heel ander plaatje.

Ja, ik ga nog even naar de SO kijken ook. Ben benieuwd waar jij op uitkomt aangezien je wat meer funds tot je beschikking hebt. Misschien dat ik een SO eraf haal (van 7 naar 6) en het huidige iets oprek zodat ik wel dezelfde marge afdek. Wat vrijkomt kan ik dan extra inleggen.

Zojuist even gekeken en de afgelopen twee dagen vooral 1 tot 3 SO's gebruikt, op 1 hand te tellen wat 5 heeft gebruikt en niks daarboven. Maar zoals @argon007 zegt...dat is over dagen gezien en zeker geen maanden dus dat maakt het nog niet goed of het beste.

Overigens @Ben.Hahlen; kunt ook het aantal deals voor hetzelfde pair verhogen met mijn instellingen. Zit ik zelf ook nog aan te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
Remy!!!! schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Voor mij is alles goed. Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt natuurlijk :-). Het blijft moeilijk om te vergelijken in € of $. De ene persoon speelt met $100, de andere met $10 000. Dus vergelijken in procenten maakt het al iets transparanter. Haal je $50 winst per dag met een inleg van $100 dan heb je veel geluk die dag of een super bot vast! Of maak je $50 winst per dag met $10 000... :-)

En dan nog is het moeilijk... De ene persoon heeft zijn bot overgedimensioneerd, de andere ondergedimensioneerd. Ik bedoel hiermee:
- persoon X heeft $1000 op zijn account staan en heeft de bot geconfigureerd met bijhorende SO's tot aan $2000. Dit met het idee dat de bot toch nooit alle SO's hit (tot de markt zich tegen u keert en dit wel het geval is, dan heb je geen vrije funds meer en zit je volledig gelocked in al uw trades)

- persoon Y heeft ook $1000 op zijn account staan, maar heeft de bot geconfigureerd met bijhorende SO's tot aan $700. Dit met het idee om het wat veiliger te spelen en manueel nog te kunnen ingrijpen indien de markt zich keert en zich dan wel nog probleemloos kan behelpen om uit de trades te geraken met de overige $300.

Bijhorend telt ook het gemak en gemoedsrust aspect voor mij. Ik heb bots draaien op FTX (leveraged) alsook op Binance en ik heb geen zin om iedere uur of iedere dag aanpassing te moeten maken. Ik wil de babysit niet spelen van mijn bots.Kan ik meer uit mijn bots halen met andere instellingen? Waarschijnlijk wel, maar ik heb ook nog een leven buiten crypto/computer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

JJ16v schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:05:
[...]

Vergeet niet dat crypto traden gaat om zoveel mogelijk BTC te harken, short term USD is niet de goal voor de die-hards :p
Inderdaad, het verschil tussen short term en long term heb ik al wat over gezegd: https://gathering.tweaker.../quote_message/67263146/0
Daardoor trade je in een afgeleide als je BUSD trade en je in principe verlies in BTC kunt maken.

Die fout heb ik in 2016 gemaakt, maakte mooie winsten in EUR maar als ik gewoon alles in BTC had laten staan had ik meer winst gehad.
Dus als je gelooft dat BTC ooit de 100k gaat aan tikken zou ik in BTC traden, anders is BUSD prima :p
Ja er zijn meer dan genoeg mensen die dit soort fouten/momenten hebben gehad. Zoals waarbij mensen via Thuisbezorgd een aantal pizza's hebben gekocht voor 0.1 BTC (omdat het kon en BTC zat toen rond de $400) en nu - door alle stijgingen -zien dat hun bestelling overeen kwam met een aantal pizza's die een waarde hadden van $4500 :+ #fml

In any case:

Het is geheel afhankelijk of je de flexibiliteit wilt hebben om wat profit te krijgen en direct geld over te kunnen maken naar je eigen rekening zonder dat je erg afhankelijk bent van de BTC waarde al dan niet teveel risico wilt als gevolg van een bear market of dat je gaat voor de lange termijn en het meer gebruikt als een soort van deposito (spaar)rekening.

Zelf heb ik nu 45% in BTC zitten en 55% in BUSD. Ik trade nu primair met BUSD en op dit moment ontvang ik meer rente p/m dan wanneer het op mijn spaarrekening zou staan.

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 17-05-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Weet iemand trouwens of 3C zo intelligent is dat als je BTC_ALL selecteert, dan nieuwe coins ook automatisch worden toegevoegd?

Dit is de nieuwe bot, op basis van die van @Amargedon.
BTC_ALL, met een minimum price ingesteld, dus dan hoop ik dat de bots die ik in de verwijder lijst heb staan er niet in meegenomen worden.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe je bij Telegram de deal start messages uitzet?
Deze dus:
code:
1
BTC Top Pairs: Bot 4220303 Starting new deal. Pair: BTC_DOGE

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zitten er toevallig voormalig [Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten gebruikers bij 3commas? Ben benieuwd of 3commas beter werkt (winst maakt) dan PT, die leverde alleen bags op :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
Ben.Hahlen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:32:
Weet iemand trouwens of 3C zo intelligent is dat als je BTC_ALL selecteert, dan nieuwe coins ook automatisch worden toegevoegd?
Neen, je moet zelf af en toe eens de bot editeren, BTC_ALL aanklikken en terug op "save" drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik heb niet zo veel deals, de afgelopen 24 uur.
Maar de deals die ik heb, zijn weg kort en succesvol met weinig SOs
Ik heb nu het aantal SOs teruggeschroef van 5 naar 3, waardoor er ruimte ontstaat om de deal groter de maken.
De BO en SO heb ik 2,5x groter gemaakt.
Dit budget is dus ontstaan door de SOs terug te schroeven van 5 naar 3.
Nu loop ik iets meer risico, maar daar staat wel weer meer inkomsten per deal tegenover.
Ik ben benieuwd of ik hierdoor een betere % per dag krijg.
Wel, natuurlijk ZONDER dat ik hoef in te grijpen op problematische deals, omdat de 3 SOs dan te weinig zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
argon007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Neen, je moet zelf af en toe eens de bot editeren, BTC_ALL aanklikken en terug op "save" drukken.
Oh dat is jammer. Net bij mijn bot maar even gedaan en de min price ingesteld op 0.000002 zoals @nwagenaar vanmorgen noemde. Dat zou dan aardig in de goede richting moeten komen/zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
Na vele pagina's lezen ook maar eens een gooi gedaan naar een bot. Een combinatie bot van verschillende versies die hier voorbij gekomen zijn, ben dus benieuwd in de huidige markt hoe deze gaat presteren.

Ik heb momenteel gekozen voor BTC/ALL met een start van $500 waarmee de bot kan gaan spelen. Ik ben nu wel 3 dagen "pro" zou het in de huidige marktvorm nog interessant zijn om een tweede bot te activeren, welke bv feeloos in BUSD/ALL te laten handelen met hierbij ook een start kapitaal a $500.

Dan is voor de komende 3 dagen bv wel mooi te tracken of daar inderdaad een verschil in kan zitten, al zijn zeggen cijfertjes over 3 dagen niet heel veel :-)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Salv

Je zou met de Bakker Setup kunnen spelen (is gebaseerd op $500 in USDT/BUSD whatever) waarbij je 4 bots aanmaakt met de volgende instellingen gebaseerd op 70% actief voor trades en 30% als buffer voor aanvullende SO's:

code:
1
2
3
4
5
Type    max active deal total reserve   percentage  1 deal reserve  BO  SO1 S02     SO3 min daily volume    QFL setting
BTC Aggressive  4   119,99  33,80%  29,9975 7,499375    7,499375    7,499375    7,499375    250 original
BTC Moderate    3   105,009 29,58%  35,003  8,75075 8,75075 8,75075 8,75075 500 day trading
BTC Defensive   2   80,017  22,54%  40,0085 10,002125   10,002125   10,002125   10,002125   750 conservative trader
BTC Conservative    1   49,984  14,08%  49,984  12,496  12,496  12,496  12,496  1000    position trader

Effectief komt het neer op BO + SO zijn hetzelfde, Max SO ingesteld op 3, Max active SO ingesteld op 3, max deviation op 3, TTP op 2% en resterende zaken zoals QFL Setting op 4 met bijbehorende variant (original, day trading, conservative, etc) en min daily volume zoals aangegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door nwagenaar op 17-05-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik heb nu Telegram notificaties aangezet.
Default settings.
Nu krijg ik 7 berichten bij het starten van 1 nieuwe deal.
Beetje veel
Kennelijk staan alle notificaties aan.

Zijn er tips van mensen omtrent welke notificaties handig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
GarBaGe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:30:
Ik heb nu Telegram notificaties aangezet.
Default settings.
Nu krijg ik 7 berichten bij het starten van 1 nieuwe deal.
Beetje veel
Kennelijk staan alle notificaties aan.

Zijn er tips van mensen omtrent welke notificaties handig zijn?
Dat bepaal je natuurlijk zelf, maar inderdaad...ik had precies hetzelfde toen ik begon :9

Wat ik nu aan heb staan:
- De error notifications.
- Deal finished
- Bot messages
- Other events

In totaal 7 'schuifjes' actief staan en in de praktijk heb ik dan enkel de nieuwe deals die gestart en afgerond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
argon007 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:37:
Omdat mijn algoritme die achter de signals zit (normaal gezien) mooie signals geeft waarbij ik inderdaad een hoger TP mee kan bekomen.
Kan je een tipje van de sluier lichten over dat algoritme? Ik meende begrepen te hebben dat je signalen kreeg van een telegram bot?

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:00
Heb nu 2 bots aangemaakt als variaties op mijn huidige bot, die traden op de paper account. Zo kan ik goed zien wat de variaties precies doen en wat het verschil is. Alle safety order settings etc zijn precies hetzelfde, het enige verschil is de TP waarde of het aantal pairs waarin wordt gehandeld.

Bot 1 - Paper account - Gelijk aan mijn bot op real account
TP: 0.7% op 12 verschillende BTC pairs

Bot 2 - Paper account
TP: 0.7% op alle BTC pairs

Bot 3 - Paper account
TP 1.0% op alle BTC pairs

Wat me opvalt is dat bot 1 meer profit pakt op de selectie van 12 pairs dan de bot die alle pairs pakt. Wellicht geeft hij meer prio aan die pairs als ze selectief zijn in plaats van een target op alle pairs?

Daarnaast lijkt over de afgelopen 6 uur dat de 0.7% TP bot meer profit pakt en sneller deals sluit en weer opent, interessant om deze bots eens naast elkaar te leggen en de verschillen te zoeken over de komende dagen. Ik ga er nu ook eentje maken op 0.5% TP, verder alle settings gelijk houdend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
TomTorquay schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Kan je een tipje van de sluier lichten over dat algoritme? Ik meende begrepen te hebben dat je signalen kreeg van een telegram bot?
Is een eigen script die loopt en die zo de signals post in TG. Die pik een ander Node script dan op stuurt dit door naar 3commas. Ik heb al meerdere DM's gekregen van mensen hier op het forum voor meer info. Ik ben nog aan het zien of ik het kan/wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Werkt er iemand toevallig met de 3commas API en zou mij kunnen helpen? (@argon007 waarschijnlijk ;) )

Ik lees wat informatie uit via een GET HTTP request, dat gaat prima, dus hoe een signature gemaakt moet worden weet ik.
Het probleem is alleen dat als ik een bot wil disablen/enablen via een POST HTTP request, ik de melding krijg dat de signature niet goed is.

volgens de documentatie zou dit de url moeten zijn: https://api.3commas.io/public/api/ver1/bots/{bot_id}/disable
De {bot_id} vervang ik uiteraard voor mijn bot id en krijg ik de url https://api.3commas.io/public/api/ver1/bots/42xxxxx/disable

Nu gaat dit wellicht wat ver om het hier te bespreken, maar hopelijk dat iemand mij (via dm?) hier toch mee wil en kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik maak gebruik van deze (Node) wrapper: https://github.com/rentorm/3commas-api-node @Cafun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Ah ok, toch bedankt (ik wil het integreren in Node-RED, dus deze wrapper kan ik daar niet voor gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik zit nu op 0,7% per dag.
Al beter dan de eerdere 0,6%
Ik gebruik max 4 deals en nu zijn mijn Deal Start Condities kennelijk zo strak dat ik lang niet altijd 4 deals heb draaien.
Ik gebruik een TP van 1,5% met trailing, maar ik zie dat sommige mensen betere resultaten bereiken met 1,0% of zelfs lager?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeoPhire
Interessant, na een uur of 12 deze resultaten. Met name interessant dat all pairs of 12 selectief wel een verschil uitmaakt.

Dit is op basis van grofweg 0.7 bitcoin per bot paper account, ongeveer 30k USD waard per bot aan inzet, zo kun je het resultaat berekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDinPAhVKIbjfSUxYl3XTEAQB7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSP6sbOzq4fs1IQAWoa6w8X1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door NeoPhire op 17-05-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
NeoPhire schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:08:
Interessant, na een uur of 12 deze resultaten. Met name interessant dat all pairs of 12 selectief wel een verschil uitmaakt.

Dit is op basis van grofweg 0.7 bitcoin per bot paper account, ongeveer 30k USD waard per bot aan inzet, zo kun je het resultaat berekenen.

[Afbeelding]
Wat zijn de settings van de bot? Met name de Start Order? Ondanks paper trades mag het resultaat er zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeph op 17-05-2021 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amargedon
GarBaGe schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:03:
Ik zit nu op 0,7% per dag.
Al beter dan de eerdere 0,6%
Ik gebruik max 4 deals en nu zijn mijn Deal Start Condities kennelijk zo strak dat ik lang niet altijd 4 deals heb draaien.
Ik gebruik een TP van 1,5% met trailing, maar ik zie dat sommige mensen betere resultaten bereiken met 1,0% of zelfs lager?
Is een beetje gokken, vind ik. Heb gedraaid met 1.2, met 1.0, met 0.5 en 0.8 en nog wat varianten. Vraag me altijd even af hoever je kunt gaan; deals sluiten is op gegeven moment ook wel fijn en als de meesten tot 0.9 komen terwijl ik 1.0 heb ingesteld...tja dan pak ik liever 0.9 eigenlijk.

[Afbeelding]
Hmm, interessant. Vraag me af waardoor dat verschil ontstaat. Als het goed is worden de deals geselecteerd met de beste conditie, maar misschien dat er al deals liepen bij de 'all bots' (en dus vol) die de 'selectie bots' wel konden pakken dan.

@Ben.Hahlen hoe is jouw bot vandaag bevallen? Ervaringen?

Holy moly ging dat tegen 21:00 even snel :9 Hele middag al een tijdje deals die vast bleven zitten, maar rond de klok van 9 werd de ene na de andere eruit geknalt _/-\o_

Heb vandaag funds, die elders vrijkwamen, toegevoegd aan mijn Binance account. Verder zag ik dat van de 7 SO's er tot nog toe nooit meer dan 5 werden gebruikt, dus een beetje op de gok het aantal SO's naar 5 teruggezet met een iets grotere spreiding (scale van 1.25 naar 1.35). Dit ging vanmiddag goed terwijl er toch veel daling plaats vond, al is dat maar een enkele middag natuurlijk.

Verder, door de extra funds, mijn BO en SO size vergroot net zoals het aantal deals (van 7 naar zojuist 13). Zie dit nog niet direct terug in de winst van vandaag, al is het op moment van schrijven ook zeker geen verkeerde dag. Zal zich over een wat langere tijd mogen uitwijzen.

Tot slot zojuist de TP van 0.8 naar 1.0 gezet, beetje op basis van de afbeelding hierboven en grotendeels omdat ik benieuwd ben hoe dat qua deals zal gaan.

En daarmee is deze avond aardig aan een eind gekomen :O

[ Voor 4% gewijzigd door Amargedon op 17-05-2021 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoPhire
Zeph schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Wat zijn de settings van de bot? Met name de Start Order? Ondanks paper trades mag het resultaat er zijn.
Dit is de bot die ik heb draaien waar deze op gebaseerd zijn. Ik heb alleen de TP nu op 0.9% gezet, verder is alles nog gelijk.

https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=f5dd297975

Met 0.7% TP pakte ik gemiddeld 1,7% per dag over de afgelopen week, blijft een bizar rendement.

[ Voor 10% gewijzigd door NeoPhire op 17-05-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Yes, gisteren toch nog de 1% gehaald (net aan).
Waren nog een paar leuke deals laat in de avond.
Ik lag al te slapen, maar mijn bot handelt lekker door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
nwagenaar schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:15:
@Salv

Je zou met de Bakker Setup kunnen spelen (is gebaseerd op $500 in USDT/BUSD whatever) waarbij je 4 bots aanmaakt met de volgende instellingen gebaseerd op 70% actief voor trades en 30% als buffer voor aanvullende SO's:

code:
1
2
3
4
5
Type    max active deal total reserve   percentage  1 deal reserve  BO  SO1 S02     SO3 min daily volume    QFL setting
BTC Aggressive  4   119,99  33,80%  29,9975 7,499375    7,499375    7,499375    7,499375    250 original
BTC Moderate    3   105,009 29,58%  35,003  8,75075 8,75075 8,75075 8,75075 500 day trading
BTC Defensive   2   80,017  22,54%  40,0085 10,002125   10,002125   10,002125   10,002125   750 conservative trader
BTC Conservative    1   49,984  14,08%  49,984  12,496  12,496  12,496  12,496  1000    position trader

Effectief komt het neer op BO + SO zijn hetzelfde, Max SO ingesteld op 3, Max active SO ingesteld op 3, max deviation op 3, TTP op 2% en resterende zaken zoals QFL Setting op 4 met bijbehorende variant (original, day trading, conservative, etc) en min daily volume zoals aangegeven.

[YouTube: The Bakker Setup - altcoin season 2021 - best crypto trading bot 2021]
Ik laat mijn huidige bot tot 12uur deze dag doorlopen dan heeft deze 24 uur gehad met draaien, dan zal ik deze stop zetten. Momenteel heeft mijn huidige bot een kleine $8 dollar aan profit in 45 deals, alleen in de coin serum zit deze voorlopig wel even vast :+

Ik zal dan eens kijken of ik bovenstaande icm youtube filmpje kan instellen en dan deze tegelijk kan laten draaien in mijn tijdelijke pro versie, ben wel benieuwd wat dat teweeg brengt.

[ Voor 4% gewijzigd door Salv op 18-05-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

GarBaGe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:32:
Yes, gisteren toch nog de 1% gehaald (net aan).
Waren nog een paar leuke deals laat in de avond.
Ik lag al te slapen, maar mijn bot handelt lekker door :)
Met de Bakker Setup (heb alleen de Aggressive bot draaien want ja, geen Pro licentie) heb ik op alle 58 trades een TTP van 2% gehaald en haal tussen de $4-$6 p/d op een investeringspotje van $300 aan BUSD sinds 12-5 t/m 17-5 (totaal $22.54)

Ik heb nog een tweetal oude BUSD/BTC trades nog open staan die actief zijn van voor de Bakker setup, maar die trekken op den duur wel bij (ETH/BUSD en BTC/BUSD).

In vergelijking met mijn "oude" BTC-pair bot (circa $400) op basis van ULT, 15, 49 die draait sinds 06-05 en heeft de laatste trade op 17-05 afgesloten op basis van een TTP van 0.75% resulterend in $22.03 op basis van 306 trades.
Salv schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:44:
[...]
Ik zal dan eens kijken of ik bovenstaande icm youtube filmpje kan instellen en dan deze tegelijk kan laten draaien in mijn tijdelijke pro versie, ben wel benieuwd wat dat teweeg brengt.
Houd er wel rekening mee dat de Bakker Setup niet direct trades opstart en dat het lang kan duren voordat ie iets actiefs doet.

Daarentegen is het resultaat er wel (zie mijn stukje hiervoor).

[ Voor 21% gewijzigd door nwagenaar op 18-05-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 16:32

PinusRigida

I put the p in pool.

Onlangs 'Bots' ontdekt, dacht; interessant, eens proberen...

Kleine inleg; 150 euro, worst case scenario, 150 euro kwijt, njah, geen ramp.

Begin een week of 2 terug, inleg verdeeld over 2 bots, eerst lichte stijging, ondertussen alleen maar gedaald in waarde, vandaag schiet er nog maar 124 euro over van m'n inleg... Dankjewel Elon! daag centjes ;w

Laat ik ze nog een tijdje lopen of haal ik ze er uit om nog meer verlies te voorkomen? }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 09:57
PinusRigida schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:07:
Onlangs 'Bots' ontdekt, dacht; interessant, eens proberen...

Kleine inleg; 150 euro, worst case scenario, 150 euro kwijt, njah, geen ramp.

Begin een week of 2 terug, inleg verdeeld over 2 bots, eerst lichte stijging, ondertussen alleen maar gedaald in waarde, vandaag schiet er nog maar 124 euro over van m'n inleg... Dankjewel Elon! daag centjes ;w

Laat ik ze nog een tijdje lopen of haal ik ze er uit om nog meer verlies te voorkomen? }:|
Is je saldo BTC wel omhoog gegaan? De waarde van 1 BTC gaat vanzelf weer omhoog dan komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

noloog schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Is je saldo BTC wel omhoog gegaan? De waarde van 1 BTC gaat vanzelf weer omhoog dan komt het goed.
Geen idee hoor, ik ben op dat gebied de grootste noob die er bestaat, ik open gewoon om de zoveel tijd de app en dan zie ik die 2 grafiekjes, eentje per bot. hehe, net nog eens gekeken, is alweer bijna een euro af. :o

Eerste bot draait nu -9.18% en de tweede -21.50... pràchtig. :D

maar goed, ik kijk de kat nog wel even uit de boom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ16v
PinusRigida schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Geen idee hoor, ik ben op dat gebied de grootste noob die er bestaat, ik open gewoon om de zoveel tijd de app en dan zie ik die 2 grafiekjes, eentje per bot. hehe, net nog eens gekeken, is alweer bijna een euro af. :o

Eerste bot draait nu -9.18% en de tweede -21.50... pràchtig. :D

maar goed, ik kijk de kat nog wel even uit de boom.
heheh jah gaat niet vanzelf he, zult wel een idee moeten hebben wat je aan het doen bent :)
begin eens met 1 van de bots van hier te kopieren en dan naar je totale BTC waarde kijken ipv naar euro, want BTC is nu eenmaal een stukje gezakt, dat komt (uiteindelijk) wel weer goed, dus als je nu meer BTC hebt dan voor je bot heb je winst gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

JJ16v schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:17:
[...]

heheh jah gaat niet vanzelf he, zult wel een idee moeten hebben wat je aan het doen bent :)
begin eens met 1 van de bots van hier te kopieren en dan naar je totale BTC waarde kijken ipv naar euro, want BTC is nu eenmaal een stukje gezakt, dat komt (uiteindelijk) wel weer goed, dus als je nu meer BTC hebt dan voor je bot heb je winst gemaakt.
I shall try... and probably fail... but learn... and try again. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
@PinusRigida Zit jij op 3commas of Bots.io? Het gaat hier vooral over 3commas die best aan te raden is, volgens mij wordt bots.io vooral gezien als een partij die veel verdient aan jouw inleg middels "fee" en wat mij betreft niet aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Zeph schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:32:
@PinusRigida Zit jij op 3commas of Bots.io? Het gaat hier vooral over 3commas die best aan te raden is, volgens mij wordt bots.io vooral gezien als een partij die veel verdient aan jouw inleg middels "fee" en wat mij betreft niet aan te raden is.
De Bots app van Revenyou... idd; was me wel bij aanvang bewust van de hoge fees, maar ik neem het verlies er maar bij, bedoeling is om te kijken óf ik er iets van winst uit haal, en op welke termijn dat gebeurt. slechte periode gekozen. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• argon007
bwa, slechte periode...
Als je ergens mee start maar je weet eigenlijk totaal niet wat je aan het doen bent, dan kan je onmogelijk verwachten dat je winst maakt (of je moet zeer veel geluk hebben! :-) ) . Geef u geld dan liever aan mij, ik kan er wel leukere dingen mee aanvangen ;-)

Kortom, lees eerst een beetje over wat het gaat, wat je kan doen en hoe je dingen kunt instellen. Je zult er veel meer plezier aan beleven dan gewoon iets op te starten zonder dat je weet wat het doet.

crypto != slapend rijk worden door gewoon iets op te zetten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:39:
[...]

Is een beetje gokken, vind ik. Heb gedraaid met 1.2, met 1.0, met 0.5 en 0.8 en nog wat varianten. Vraag me altijd even af hoever je kunt gaan; deals sluiten is op gegeven moment ook wel fijn en als de meesten tot 0.9 komen terwijl ik 1.0 heb ingesteld...tja dan pak ik liever 0.9 eigenlijk.

[...]

Hmm, interessant. Vraag me af waardoor dat verschil ontstaat. Als het goed is worden de deals geselecteerd met de beste conditie, maar misschien dat er al deals liepen bij de 'all bots' (en dus vol) die de 'selectie bots' wel konden pakken dan.

@Ben.Hahlen hoe is jouw bot vandaag bevallen? Ervaringen?

Holy moly ging dat tegen 21:00 even snel :9 Hele middag al een tijdje deals die vast bleven zitten, maar rond de klok van 9 werd de ene na de andere eruit geknalt _/-\o_

Heb vandaag funds, die elders vrijkwamen, toegevoegd aan mijn Binance account. Verder zag ik dat van de 7 SO's er tot nog toe nooit meer dan 5 werden gebruikt, dus een beetje op de gok het aantal SO's naar 5 teruggezet met een iets grotere spreiding (scale van 1.25 naar 1.35). Dit ging vanmiddag goed terwijl er toch veel daling plaats vond, al is dat maar een enkele middag natuurlijk.

Verder, door de extra funds, mijn BO en SO size vergroot net zoals het aantal deals (van 7 naar zojuist 13). Zie dit nog niet direct terug in de winst van vandaag, al is het op moment van schrijven ook zeker geen verkeerde dag. Zal zich over een wat langere tijd mogen uitwijzen.

Tot slot zojuist de TP van 0.8 naar 1.0 gezet, beetje op basis van de afbeelding hierboven en grotendeels omdat ik benieuwd ben hoe dat qua deals zal gaan.

En daarmee is deze avond aardig aan een eind gekomen :O
Ik ben niet ontevreden. De deals staan niet continue vol, dus dat is, denk ik, goed, want dat betekent dat je nog altijd deals kan pakken en niet dingen "mist".
Zeker gezien hoe e.e.a. nu naar beneden gaat, is het ook interessant om te kijken, want dan hoop je nu juist de "kleine winstjes" te pakken.

Het is ook wel handig om te kunnen vergelijken hoe andere bots het doen. Zeker gezien onze settings nagenoeg gelijk zijn, maakt dat het leuk vergelijken.
...of niet, want jij staat hoger! }:|

Anyhow: ik heb de TP op 0,8% staan en trailing aangezet, jij hebt 1,0 en trailing uit, dus dat is ook interessant.
Ik heb al wat deals gezien die op 0,44% (of lager) sloten door trailing, maar ook één die op 1,56% sloot.
De meeste zijn helaas rond de 0,7% qua sluiten. Dus ik denk dat ik trailing ook uit zet en op 1% ga zitten.

Mijn "voordeel" is ook dat ik de bot die ik voor mijn broer heb gemaakt als referentie heb. Dat is in principe mijn "oude" bot, dus het is goed even vergelijken hoe die het doet t.o.v. mijn bot. Die bot staat hier: https://3commas.io/bots/4...ed_show?secret=79dab10491
Mijn broer heeft het alleen maar aanstaan en kijkt er verder niet veel naar, dus dat is lekker stabiel :P

Ik denk dat ik de TP ook naar 1% ga zetten, kijken hoe dat gaat lopen, op basis van wat @NeoPhire heeft gezien.
Van de andere kant: de stap omhoog van 0,5 naar 1 is niet zo groot als ik had verwacht. De vraag is inderdaad of deals nu langer blijven openstaan of niet.

Voor wat betreft de performance van de top 12 pairs t.o.v. all pairs: mijn vermoeden is dat de top pairs beter performen omdat er minder keuze is.
Even uitgaande van gelijkheid in het aantal deals, ga ik er van uit dat de top 12 (over het algemeen) minder volatiel is dan "de rest", dus je hebt best kans dat de BTC_ALL deals vasthoudt waar de Top 12 van profiteert omdat er de ruimte voor is.

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ16v
Wat ook goed helpt als je trailing uit hebt staan is dat de sell order al in de order boeken staat, dus als hij even piekt dan is jouw order gehit, als je trailing aan hebt staan moet die bot eerst detecteren dat hij over je target is dan gaan monitoren en dan ook nog eens je order erin zetten, mijn ervaring is dat average profit ongeveer gelijk is met of zonder trailing, alleen dat dat non trailing orders sneller klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwartewoud
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Mijn bot draait nu sinds de 13e op ULT, 15 minutes, 60. Paar dagen geleden de volgende wijzingen gemaakt: aantal SO's van 8 naar 6; aantal deals verhoogd van 20 naar 35; TP verlaagd van 1% naar 0.6%; BO en SO iets verhoogd naar 0.00025 BTC.

Waar ik vooral blij mee ben is dat het aantal $ in reserve laag is. Zelfs in deze markt.

Completed deals 810
Completed deals profit +149.14 $ (+0.00329404 BTC)
Active deals reserve 24.8 $ (0.00054777 BTC)

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:40
RFOX/USDT is een mooie voor de KuCoin bot; hier kun je prima de bot laten traden 👍🏼

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben mij aan het verdieping in het traden op 3commas middels bots, ik kom uit de Forex wereld en wil me verdiepen in Crypto. Inmiddels heb ik Binance gekoppeld in 3commas middels de API.

Mij is nu alleen niet duidelijk moet ik nu op Binance Funds hebben staan of op 3commas, mijn vermoeden zegt op Binance. Als ik het dan goed begrijp koop ik dan bijvoorbeeld voor €500 +-0.013737 aan BTC. En middels de API ziet 3commas dan de 0.013737 aan BTC op mijn Binance account staan, waarmee ik vervolgens middels een robot op 3commas kan traden.

Klopt bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
FabiandJ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:45:
Ik ben mij aan het verdieping in het traden op 3commas middels bots, ik kom uit de Forex wereld en wil me verdiepen in Crypto. Inmiddels heb ik Binance gekoppeld in 3commas middels de API.

Mij is nu alleen niet duidelijk moet ik nu op Binance Funds hebben staan of op 3commas, mijn vermoeden zegt op Binance. Als ik het dan goed begrijp koop ik dan bijvoorbeeld voor €500 +-0.013737 aan BTC. En middels de API ziet 3commas dan de 0.013737 aan BTC op mijn Binance account staan, waarmee ik vervolgens middels een robot op 3commas kan traden.

Klopt bovenstaande?
Klopt :)

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
FabiandJ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:45:

Klopt bovenstaande?
Ja.
Op 3commas heb je geen geld / crypto of fiat staan. Dat staat op je exchange (Binance) en je geeft 3commas via een API key toegang tot die funds om mee te handelen op je exchange.
Alleen je bot draait op 3commas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Wel zorgen dat je je Binance API key zo min mogelijk rechten geeft, bv geen account info write en withdraw etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
nwagenaar schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:20:
[...]
code:
1
2
3
4
5

Met de Bakker Setup (heb alleen de Aggressive bot draaien want ja, geen Pro licentie) heb ik op alle 58 trades een TTP van 2% gehaald en haal tussen de $4-$6 p/d op een investeringspotje van $300 aan BUSD sinds 12-5 t/m 17-5 (totaal $22.54)

Ik heb nog een tweetal oude BUSD/BTC trades nog open staan die actief zijn van voor de Bakker setup, maar die trekken op den duur wel bij (ETH/BUSD en BTC/BUSD).

In vergelijking met mijn "oude" BTC-pair bot (circa $400) op basis van ULT, 15, 49 die draait sinds 06-05 en heeft de laatste trade op 17-05 afgesloten op basis van een TTP van 0.75% resulterend in $22.03 op basis van 306 trades.
Ik heb nu wat tijd om te spelen en deze bots aan te maken daarvoor heb ik zelf een excel sheet aangemaakt om met die percentages te werken voor mijn inleg.

Het geen waar ik alleen even niet uit kom is de berekening voor die 1 deal reserve / BO / SO1, hoe worden deze percentueel berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GarBaGe schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Ja.
Op 3commas heb je geen geld / crypto of fiat staan. Dat staat op je exchange (Binance) en je geeft 3commas via een API key toegang tot die funds om mee te handelen op je exchange.
Alleen je bot draait op 3commas.
Bedankt, ik mis alleen iets denk ik, bij mij blijft mijn "Balance" op 0.00000000BTC staan.
Heb wat gezocht, maar kon het zo niet vinden wat dit veroorzaakt.

Terwijl als ik in 3commas kijk bij My Exchanges ik Binance zie staan met een grafiek met twee lijnen groen voor USD en oranje voor BTC.

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 18-05-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Heeft iemand zich eigenlijk al aan een Grid Bot gewaagd?

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwartewoud
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:39:
Ik heb een gridbot draaien op GRT. Helaas al een weekje geen inkomsten. Ik zou de grid lines wat lager kunnen zetten maar ik laat het ff zo. Daarvoor deed ie het echt netjes. Verwacht er geen wonderen van. Het is een bot die het vooral moet hebben van een licht-volatile coin. Leuke swings pakken kan ie goed. Let wel op, de bot heeft een aanzienlijk start-kapitaal nodig van allebei de coins op het handelspaar. Dus als je GRT/USDT gaat handelen, dan heb je GRT en USDT nodig.

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartewoud
De iOS-app heeft een update gehad. Je kan bij de deals nu een leuk overzichtje zien van de TP- en SO-koersen. Nog wel wat buggy, want hij geeft aan dat m'n safety order 37 BTC is. Dat zou toch wat zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door zwartewoud op 18-05-2021 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Ik ben niet ontevreden. De deals staan niet continue vol, dus dat is, denk ik, goed, want dat betekent dat je nog altijd deals kan pakken en niet dingen "mist".
Zeker gezien hoe e.e.a. nu naar beneden gaat, is het ook interessant om te kijken, want dan hoop je nu juist de "kleine winstjes" te pakken.

Het is ook wel handig om te kunnen vergelijken hoe andere bots het doen. Zeker gezien onze settings nagenoeg gelijk zijn, maakt dat het leuk vergelijken.
...of niet, want jij staat hoger! }:|

Anyhow: ik heb de TP op 0,8% staan en trailing aangezet, jij hebt 1,0 en trailing uit, dus dat is ook interessant.
Ik heb al wat deals gezien die op 0,44% (of lager) sloten door trailing, maar ook één die op 1,56% sloot.
De meeste zijn helaas rond de 0,7% qua sluiten. Dus ik denk dat ik trailing ook uit zet en op 1% ga zitten.

Mijn "voordeel" is ook dat ik de bot die ik voor mijn broer heb gemaakt als referentie heb. Dat is in principe mijn "oude" bot, dus het is goed even vergelijken hoe die het doet t.o.v. mijn bot. Die bot staat hier: https://3commas.io/bots/4...ed_show?secret=79dab10491
Mijn broer heeft het alleen maar aanstaan en kijkt er verder niet veel naar, dus dat is lekker stabiel :P

Ik denk dat ik de TP ook naar 1% ga zetten, kijken hoe dat gaat lopen, op basis van wat @NeoPhire heeft gezien.
Van de andere kant: de stap omhoog van 0,5 naar 1 is niet zo groot als ik had verwacht. De vraag is inderdaad of deals nu langer blijven openstaan of niet.

Voor wat betreft de performance van de top 12 pairs t.o.v. all pairs: mijn vermoeden is dat de top pairs beter performen omdat er minder keuze is.
Even uitgaande van gelijkheid in het aantal deals, ga ik er van uit dat de top 12 (over het algemeen) minder volatiel is dan "de rest", dus je hebt best kans dat de BTC_ALL deals vasthoudt waar de Top 12 van profiteert omdat er de ruimte voor is.
Ja, onze winst verschilt nog wel iets wat toch wel grappig is. Mijn eerste SO begint eerder, en werd vandaag ook vaak geraakt zag ik. Dat zal mogelijk iets aan verschil maken. Zag vandaag dat er altijd nog wel plek vrij was en niet het idee dat ik deals gemist heb, en op dit moment staan er nog twee deals van vandaag in; al het andere is alweer gesloten voor tot nu toe $11 wat de new highscore betekent _/-\o_

Heb ook het idee dat de TP naar 0.5 niet heel veel meer deals oplevert. Even getwijfeld zelf of ik naar de 0.8 zou gaan, maar...
- Alle deals die gisteren en vandaag geopend werden, zijn ook weer gesloten.
- Er waren slots vrij, dus ik heb geen mogelijke deals gemist.
- Hogere winst, want 1% vs 0.x%.
Voorlopig laat ik dat even zo, denk ik.

De 'oude' bot heeft wel echt andere instellingen. Ik keeg even en dacht 'wow', maar die heeft bijvoorbeeld al veel meer actieve deals tegelijk en de veel ruimere conditie. Je kunt hoogstends dan het percentage winst per dag vergelijken lijkt mij?
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:39:
Nog niet, was er wel naar aan het kijken. Ziet er interessant uit, maar je moet volgens mij wel echt een goed pair hebben wat aardig heen en weer schommelt. Als je die hebt, dan kan je daar continue wat op laten lopen. Maar anders loopt het continue buiten je grid en heb je er weinig aan.
En tot nu toe nog niet dat pair gezien en/of gevonden.

Nog even een andere vraag; elke pair mag nu maar 1 keer gestart worden. Je hebt ook de timeout die je in kunt stellen. Kan je daarmee het dan zo instellen dat 5 minuten na het eerste van dat pair, de tweede gestart mag worden als de conditie nog steeds voldoet? Of werkt de timeout alleen maar na het afronden van een deal?
Mja, als ik het zo lees is het echt een timeout nadat een deal gesloten is. Zou eigenlijk gewoon een 'delay en check conditie dan nog eens voor mogelijke nieuwe trade' willen hebben :P

[ Voor 6% gewijzigd door Amargedon op 18-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeoPhire
En bij deze het resultaat van de variaties na 36 uur 😊

Interessant om te zien dat een hogere TP waarde in deze gevallen ook meer winst betekend. Zal vast niet altijd zo gelden, deze korte periode van bekijken is meer ter grove indicatie en vermaak :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqd-AH8xCDsuHXvUwfgkBdUCQDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlXXhcmgcEx5KGbxRIOumN4K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door NeoPhire op 18-05-2021 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!

[Afbeelding]
Ik ben nu ook met paper traden begonnen, maar waar haal jij dit overzicht vandaan?

Haha timing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Remy!!!! schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Ik ben nu ook met paper traden begonnen, maar waar haal jij dit overzicht vandaan?

Haha timing :+
Android app :)

Die verschilt overigens aanzienlijk van de iOS variant zag ik bij een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ja inderdaad, ik zal het eens via bluestacks proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
Wellicht heb je iets aan https://www.3cstats.com/
Daar kun je een exported CSV bestand uploaden wat ook de nodige info eruit haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ja die ken ik al, en gebruik hem regelmatig.
Wat trouwens wel irritant is, als je een telegram bot hebt ingesteld voor 'completed deals' dan werkt die voor beide omgevingen...
Dus ik krijg nu ook steeds meldingen binnen van m'n paper trades...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Volgens mij zit iedereen hier in een goede flow. De koersen schommelen echt gigantisch, dus dat is mooi voor onze bots.

Na een test zonder safety orders, 0,6% tp en een 6% stop loss was ik ging ik van +50$ naar -30$ in een paar uurtjes. Stop loss kostte me even 80$ en dag is behoorlijk met 1.000 euro inleg.

Nu het roer volledig omgegooid en gaan experimenteren met 5 safety orders en een safety volume order scale van 2.0 obv de bevindingen van Ben. Mijn tp van 0,6 omhoog gezet maar 3.0.... max active deals: 4 !
Dat zou flink inleveren worden op de dagelijkse profit.. dacht ik..

Door de schommelingen worden veel safety orders geactiveerd waardoor 1 deal met 5 safety orders meteen een tientje oplevert.

Heb er ook een aantal pairs uitgehaald die niks uithaalden. Jive, psg, aud, usdt, EUR enz.

Dit is het resultaat van de afgelopen 2,5 dag. Ook wel beetje het gevoel dat door het lage aantal deals het algoritme beter in staat is om cherry picking te doen ipv volume te draaien. Of het is gewoon geluk geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cg-NlpuzdmhyKLgtKHRtMctdWug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSs2pSspUHroOeiu8ZmgD1is.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn doelstelling was deze maand afsluiten met gemiddeld 1 tientje per dag en dat heb ik nu tot het einde van de maand al wel gehaald :)

Thx @Remy!!!! , @Ben.Hahlen, @argon007 voor jullie uitzoekwerk en de adviezen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 18-05-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
AndereKoekoek schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:40:
Volgens mij zit iedereen hier in een goede flow. De koersen schommelen echt gigantisch, dus dat is mooi voor onze bots.

Na een test zonder safety orders, 0,6% tp en een 6% stop loss was ik ging ik van +50$ naar -30$ in een paar uurtjes. Stop loss kostte me even 80$ en dag is behoorlijk met 1.000 euro inleg.

Nu het roer volledig omgegooid en gaan experimenteren met 5 safety orders en een safety volume order scale van 2.0 obv de bevindingen van Ben. Mijn tp van 0,6 omhoog gezet maar 3.0.... max active deals: 4 !

Door de schommelingen worden veel safety orders geactiveerd waardoor 1 deal met 5 safety orders meteen een tientje oplevert.

Heb er ook een aantal pairs uitgehaald die niks uithaalden. Jive, psg, aud, usdt, EUR enz.

Dit is het resultaat van de afgelopen 2,5 dag. Ook wel beetje het gevoel dat door het lage aantal deals het algoritme beter in staat is om cherry picking te doen ipv volume te draaien. Of het is gewoon geluk geweest.

[Afbeelding]

Mijn doelstelling was deze maand afsluiten met gemiddeld 1 tientje per dag en dat heb ik nu tot het einde van de maand al wel gehaald :)

Thx @Remy!!!! , @Ben.Hahlen, @argon007 voor jullie uitzoekwerk en de adviezen. _/-\o_
Van welke condities maak je dan gebruik? Met 'maar' 4 actieve deals moet je de juiste weten te pakken om ook die 3% TP te kunnen realiseren en niet te lang je slots bezet te houden.

Tenminste, dat denk ik dan want net zoals jij is een van de eerste dingen die ik denk dat het relatief minder op kan leveren. Je cijfers laten anders zien, grappig genoeg ;)

Ben benieuwd hoe dat over een paar dagen eruit ziet dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou sowieso geen stop-losses aanzetten, beter wat meer stabielere pairs uitzoeken dan alle pairs aanknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:03:
[...]

Bedankt, ik mis alleen iets denk ik, bij mij blijft mijn "Balance" op 0.00000000BTC staan.
Heb wat gezocht, maar kon het zo niet vinden wat dit veroorzaakt.

Terwijl als ik in 3commas kijk bij My Exchanges ik Binance zie staan met een grafiek met twee lijnen groen voor USD en oranje voor BTC.
Om mijzelf mogelijk te beantwoorden, kan het kloppen dat ik eerst in Binance mijn gestorte geld op dit moment in Euro's moet converteren naar BTC of moet dit naar USDT, op de "Convert & OTC Portal"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Amargedon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Van welke condities maak je dan gebruik? Met 'maar' 4 actieve deals moet je de juiste weten te pakken om ook die 3% TP te kunnen realiseren en niet te lang je slots bezet te houden.

Tenminste, dat denk ik dan want net zoals jij is een van de eerste dingen die ik denk dat het relatief minder op kan leveren. Je cijfers laten anders zien, grappig genoeg ;)

Ben benieuwd hoe dat over een paar dagen eruit ziet dan!
Start condities staat op: Deal start condition
ULT, 15 minutes, 60

Scoor nu ook gewoon goed omdat veel deals makkelijk 4 safety orders aanmaken en dan 2/3 uur later ineens stijgen en closen.

Ga er zelf wel vanuit dat ik dit niet vast kan houden zo. Er zullen vast momenten komen waarbij één deal zomaar een dag of 3/4, of langer, vast staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:28:
[...]

Ja, onze winst verschilt nog wel iets wat toch wel grappig is. Mijn eerste SO begint eerder, en werd vandaag ook vaak geraakt zag ik. Dat zal mogelijk iets aan verschil maken. Zag vandaag dat er altijd nog wel plek vrij was en niet het idee dat ik deals gemist heb, en op dit moment staan er nog twee deals van vandaag in; al het andere is alweer gesloten voor tot nu toe $11 wat de new highscore betekent _/-\o_
Dat heeft denk ik te maken met het feit dat ik later mijn deals omhoog heb gebezet.
Op dit moment hebben we ook precies dezelfde deals openstaan, dus dat is ook wel grappig.
Ik denk dat jouw eerdere opening van de SO helpt met de meer winst, want je hebt er immers meer volume in zitten.

Als je in bent voor een experimentje: Ik zet mijn Price Deviation naar 1% (gelijk aan jou), evenals de step scale naar 1.35
Initial SO en Volume laat ik staan zoals ze staan. Als mijn theorie klopt zou ik daarmee hoger moeten komen qua winst, omdat ik meer volume heb in de deals.
[...]
Heb ook het idee dat de TP naar 0.5 niet heel veel meer deals oplevert. Even getwijfeld zelf of ik naar de 0.8 zou gaan, maar...
- Alle deals die gisteren en vandaag geopend werden, zijn ook weer gesloten.
- Er waren slots vrij, dus ik heb geen mogelijke deals gemist.
- Hogere winst, want 1% vs 0.x%.
Voorlopig laat ik dat even zo, denk ik.
Mee eens. Niks aan toe te voegen.
[...]
De 'oude' bot heeft wel echt andere instellingen. Ik keeg even en dacht 'wow', maar die heeft bijvoorbeeld al veel meer actieve deals tegelijk en de veel ruimere conditie. Je kunt hoogstends dan het percentage winst per dag vergelijken lijkt mij?
[...]
Klopt, dat is ook een beetje het idee.
Als alles goed gaat, maken onze bots meer winst dan die bot, omdat de condities strakker staan.

Van de andere kant: zoals @NeoPhire laat zien, lijkt het wel dat de top 12 meer winst maken dan alle pairs.
[...]

Nog niet, was er wel naar aan het kijken. Ziet er interessant uit, maar je moet volgens mij wel echt een goed pair hebben wat aardig heen en weer schommelt. Als je die hebt, dan kan je daar continue wat op laten lopen. Maar anders loopt het continue buiten je grid en heb je er weinig aan.
En tot nu toe nog niet dat pair gezien en/of gevonden.
Ja, ik snap het concept, maar durf het nog niet helemaal aan echt, vandaar :)
[...]

Nog even een andere vraag; elke pair mag nu maar 1 keer gestart worden. Je hebt ook de timeout die je in kunt stellen. Kan je daarmee het dan zo instellen dat 5 minuten na het eerste van dat pair, de tweede gestart mag worden als de conditie nog steeds voldoet? Of werkt de timeout alleen maar na het afronden van een deal?
Mja, als ik het zo lees is het echt een timeout nadat een deal gesloten is. Zou eigenlijk gewoon een 'delay en check conditie dan nog eens voor mogelijke nieuwe trade' willen hebben :P
Zoals ik het begrijp, is dat de timeout van deals van pairs.
Dus, als BTC/ADA gesloten wordt, dan wacht hij X tijd tot weer op BTC/ADA te openen. Op andere pairs kan het wel.
Het zou inderdaad fijner zijn als hij X tijd wacht na het openen van een deal, zodat je daar wat beter mee kan spelen.
NeoPhire schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:22:
En bij deze het resultaat van de variaties na 36 uur 😊

Interessant om te zien dat een hogere TP waarde in deze gevallen ook meer winst betekend. Zal vast niet altijd zo gelden, deze korte periode van bekijken is meer ter grove indicatie en vermaak :)

[Afbeelding]
Interessant! Dank voor dit experiment.

[Afbeelding]

Graag gedaan! Dat is dan 1 BTC 8) :+

Lekkere stats! Had jij je bot al gedeeld? Zo nee, zou je dat willen doen? Vergelijken is altijd goed!

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
@Amargedon Die WBTC deal die wij open hebben staan... Die gaat never nooit niet de 1% halen...
Die ga ik ook gelijk blocken.

...doe datzelfde gelijk ook even voor RENBTC/BTC

[ Voor 16% gewijzigd door Ben.Hahlen op 18-05-2021 22:01 . Reden: RENBTC ook blocken. ]

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
@Amargedon XVS/BTC... Dat is onze eerste testcase... Wat gaat die hard naar beneden... Binnen no-time alle SO's gehit.
Nu afwachten óf hij weer omhoog schiet en wie er dan de meeste winst uit haalt :')

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:52:
[...]

Dat heeft denk ik te maken met het feit dat ik later mijn deals omhoog heb gebezet.
Op dit moment hebben we ook precies dezelfde deals openstaan, dus dat is ook wel grappig.
Ik denk dat jouw eerdere opening van de SO helpt met de meer winst, want je hebt er immers meer volume in zitten.

Als je in bent voor een experimentje: Ik zet mijn Price Deviation naar 1% (gelijk aan jou), evenals de step scale naar 1.35
Initial SO en Volume laat ik staan zoals ze staan. Als mijn theorie klopt zou ik daarmee hoger moeten komen qua winst, omdat ik meer volume heb in de deals.

[...]

Mee eens. Niks aan toe te voegen.

[...]

Klopt, dat is ook een beetje het idee.
Als alles goed gaat, maken onze bots meer winst dan die bot, omdat de condities strakker staan.

Van de andere kant: zoals @NeoPhire laat zien, lijkt het wel dat de top 12 meer winst maken dan alle pairs.

[...]

Ja, ik snap het concept, maar durf het nog niet helemaal aan echt, vandaar :)

[...]

Zoals ik het begrijp, is dat de timeout van deals van pairs.
Dus, als BTC/ADA gesloten wordt, dan wacht hij X tijd tot weer op BTC/ADA te openen. Op andere pairs kan het wel.
Het zou inderdaad fijner zijn als hij X tijd wacht na het openen van een deal, zodat je daar wat beter mee kan spelen.

[...]

Interessant! Dank voor dit experiment.

[...]

Graag gedaan! Dat is dan 1 BTC 8) :+

Lekkere stats! Had jij je bot al gedeeld? Zo nee, zou je dat willen doen? Vergelijken is altijd goed!
Experimenteren is altijd goed ;) Let wel, ik heb eerder vanavond voor een eigen experimentjes de TP naar 1.2 verhoogd. Nog niet helemaal zeker, maar aangezien ik lees dat men met 3% er ook uitkomt dacht ik dat het zou moeten kunnen.

Zal de rest even zo laten, is ook wel even goed. Ben benieuwd, en aangezien jij inderdaad met je SO meer volume 'maakt' zou dat je ook meer moeten opleveren inderdaad.

Ik heb de REN en W op de blacklist gezet, goed punt en thanks! Heb nu een deal met XVS die erg raar doet (zie ook het koersverloop de afgelopen paar uur), ook even op de blacklist gezet voor nu. Zie dat je je reactie nog aangepast hebt..ja dat is de eerste testcase. Die was zo door alle SO heen ja ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
Amargedon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Heb nu een deal met XVS die erg raar doet (zie ook het koersverloop de afgelopen paar uur), ook even op de blacklist gezet voor nu. Zie dat je je reactie nog aangepast hebt..ja dat is de eerste testcase. Die was zo door alle SO heen ja ;w
Die kwam bij mij ook om 22.00 binnen.
In no time 4 SO's + 1 manual en om 22.41 verkocht met 3.41%.
Mijn TP staat op 2%, trailing 0.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007

[Afbeelding]

Ik blijf volharden met mijn 3% TP, al neemt het af en toe wel eens wat tijd in beslag. Een 10-tal minuten geleden:
Scalpbot (BTC_BAND): deal_486076979: Deal completed. Profit: +0.00045740 BTC (19.76 $) (3.03% from total volume) 💰💰💰). #profit 14 days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Hier wel een redelijk dagje, maar ik zit al sinds de 15e met 2 deals van ICP/BUSD...
Daarbij had ik laatst al wat extra funds in gedrukt, maar dat ding blijft maar dalen...
Het zijn maar 2 deals, maar als ik daar nu m'n verlies pak (wat ik niet ga doen) is dat in totaal $200.
Wat zouden jullie doen? Nog meer funds erin drukken, en hopen dat hij weer een beetje stijgt? Of gewoon afwachten? Want alle funds die ik er nu instop had ik ook nieuwe deals van kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Het grappige is dat de ICP/BTC mij al een aantal deals heeft opgeleverd, en ook nu loopt er een in het groen. Persoonlijk zou ik even wachten en het aankijken. Hebben al vaker gezien, en @argon007 laat er boven jou nog een zien; 14 dagen en daarna toch gesloten.

Zoals vaker gezegd; het is een long term bot dus geduld, geduld en nog eens geduld. En vertrouwen.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
En meestal zijn het de beste. Alle SO's gehit om daarna mooi winst te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Dat klopt zeker, en ik ben het normaal gesproken ook wel met jullie eens, maar deze coin is vanaf het begin (11-05) toen hij op Binance kwam al te hoog ingeschat. En vanaf dat moment eigenlijk alleen maar gedaald.
En wat ik zei, ik vind het nu zonde om er nog meer geld in te stoppen, dus ik wacht voorlopig wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Zoo... nu eens kijken wie er winst heeft :p

mijne heeft iig alle SO's voor 25 deals gehit :)

EDIT: excuses 1tje heeft nog 1 SO staan

[ Voor 18% gewijzigd door JJ16v op 19-05-2021 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Haha ja vannacht is het aardig gedaald. Wel 1.62 winst vandaag op dit moment, maar de meeste deals staan nu met 3 a 4 SO's. Geduld en afwachten, dan zal het straks wel een keer veranderen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
jups, sluit nooit deals met verlies (zeker niet als je de top x coins hebt) of alles gaat de put in of het komt weer goed.

Toen ik hier 2 of 3 maanden terug mee begon wel eens wat deals die al 10 dagen bezig waren dik in de min gesloten om ze 1 dag later 2x te zien gaan :s dus vanaf toen heb ik gewoon alles gehouden ook in dikke dips op -20% dan toch met winst gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
Vannacht toch nog een deal afgesloten die al paar dagen bleef hangen.

BTCStar (BTC_MTH): deal_524021662: Deal completed. Profit: +0.00020668 BTC (8.87 $) (1.62% from total volume) 💰💰💰). #profit 3 days
*ik speel met rond de 1000 euro

De rest natuurlijk wel in het rood en eff wachten tot de markt aantrekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Amargedon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:05:
Haha ja vannacht is het aardig gedaald. Wel 1.62 winst vandaag op dit moment, maar de meeste deals staan nu met 3 a 4 SO's. Geduld en afwachten, dan zal het straks wel een keer veranderen weer.
Inmiddels 2.40 winst, dus afgelopen halfuur weer wat gesloten. Al weer een aantal in het groen of nagenoeg richting groen.

Zo zie je maar weer en ter bevestiging van wat al 10.000 keer is gezegd :D Geduld en wachten, de markt schiet gewoon heen en weer.

Betekent ook dat ik mijn conditions steeds meer begin te vertrouwen, aangezien het nu dag na dag eigenlijk wel sluit. Tuurlijk, een diepe crash zal het ook niet overleven aangezien ik niet met SO 20+ procent heb afgedekt.

@Ben.Hahlen zie dat jouw bot meer winst heeft gemaakt met minder actieve deals. Denk dus dat we wel kunnen zeggen dat je, door de hogere inleg op de SO, daar het verschil mee maakt ;) Nog andere observaties aan jouw kant?

[ Voor 12% gewijzigd door Amargedon op 19-05-2021 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ16v
Tevens zie je nu ook waarom je geen stop-loss moet gebruiken anders was je nu rekt gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesls
JJ16v schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:51:
Tevens zie je nu ook waarom je geen stop-loss moet gebruiken anders was je nu rekt gegaan
Het kan natuurlijk zijn doordat je een stop-loss gebruikt het verlies pakt en daardoor nu het geld weer beschikbaar is om weer veel geld naar binnen te harken. Ik heb het zelf ook niet, miss wel leuk om keer te testen via paper bot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Probeer maar eens, alleen moet je dat natuurlijk wel met zo'n dip erin testen..
maar mijn vermoede is dat je veel BTC verloren zou hebben, terwijl je ze nu weer terug krijgt als je ff wacht.

nu net weer 5 deals geclosed dus gaat weer de goede kant op.
Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste