De afgelopen weken ben ik bezig geweest (dankzij een paar tips uit de TG Bot groep) met Supertrend als start indicator.
M'n huidige is nog maar een paar dagen actief, de bots daarvoor waren langer actief maar door domme fouten vanuit mijn kant ging het niet helemaal lekker.
Maar als je ook gekoppeld wilt worden aan dit signal/alert, stuur prive even een bericht met daarin je botid en email token. Dit is te vinden op je bot pagina bij het stukje 'Message for deal start signal' (zie bijgevoegd plaatje).
Ik bied dit alleen aan voor Bybit BTC/USD Inverse Perpetual. Daar heb ik het de afgelopen weken flink op getest. Ik heb hier en daar al geluiden gehoord dat deze settings minder goed werken op bijv. BTC/USDT of BTC/TUSD op andere exchanges.
Let op! Dit is wel volledig op eigen risico. Leverage is veel risicovoller dan normaal spot, maar geeft je mogelijk wel meer winst en/of de mogelijkheid om een uitgebreidere DCA strategie op te zetten.
Wat deze bot doet, hij werkt middels de Supertrend Indicator op de 5min timeframe. Zodra hij een buy signaal krijgt, dan wacht Trading View op de candle close, als het dan nog steeds een buy signaal is, dan wordt er een deal gestart. Aangezien het om een leverage bot gaat raad ik aan om de TP op 0,05% te zetten, dit wordt door fees 0,12%. Door de lage TP weet je zeker dat je snel uit de deal komt.
Base Order en SO Order size, zet deze sowieso op %BTC, en houdt ze qua verdeling gelijk dus bijv. BO 100% en SO 100%. Welke percentages je gebruikt moet je zelf weten.
Deal Start Condition, zet deze op 'Trading View Custom Signal'.
Qua Leverage is het helemaal wat je zelf wilt qua risico, ikzelf heb het op x10 staan, dat durf ik nog wel aan. Als de bot het zo goed doen de komende maanden dan ga ik het langzaam afbouwen naar x5 en als laatst naar x2.
Hoger dan x10 zou ik eigenlijk niet aanbevelen in verband met je liquidation price (LP). Des te hoger je leverage, des te eerder je LP wordt geraakt, en dan ben je met Cross Leverage alles kwijt.
Met Isolated Leverage ben je alleen alles kwijt wat er in die deal zat, niet op je gehele portfolio op de exchange.
Qua Stoploss is het misschien handig om die op minimaal -5% te zetten met een korte time-out van bijv. 180sec om wicks te voorkomen. Ik zelf heb nog geen SL actief, ik ben nog op zoek naar een juiste waarde, als ik die heb laat ik het weten.
Qua So's raad ik aan om minimaal mijn SO instellingen over te nemen, en mocht het qua funds lukken om misschien zelfs naar 5 SO's te gaan, dit wordt dan wel duurder door de Volume Scale op 2, dus die kan je mogelijk terugzetten naar 1,5 om het betaalbaar te houden.
Als het lukt wil ik het de komende maanden verhogen naar 5 SO's.
Als er nog vragen zijn of als er iets niet klopt aan de info, laat het even weten.
Mocht je nog geen Bybit account hebben, dan zou ik dankbaar zijn als je mijn referral gebruikt (krijg je per PB), dan kan ik op die manier m'n TV abo een beetje bekostigen, en in de toekomst misschien zelfs upgraden om uitgebreidere backtests te doen.
Nogmaals, Dit is wel volledig op eigen risico. Leverage is veel risicovoller dan normaal spot, maar geeft je mogelijk wel meer winst, of de mogelijkheid om een uitgebreidere DCA strategie op te zetten.
Mocht het volledig fout gaan omdat BTC ineens 10á20% dipt op 1 dag en je hebt geen SL staan, dan ben je waarschijnlijk alles kwijt! Hiervoor ben ik niet verantwoordelijk!
3c Botlinkje:
https://app.3commas.io/bo...ed_show?secret=533c2206b6
3c-Tools linkje:
https://www.3c-tools.com/share/bot/cXvg8CkCphtEASqE
Wat is supertrend:
https://www.angelone.in/k...%20or%20points%20to%20buy.