Dat er reclame wordt gemaakt op site X zegt wat mij betreft niet zo heel veel. Het zou niet de eerste keer zijn dat een malafide partij een advertentie spot op een site kan (laten) plaatsen.
De reden dat ik het zelf minder vertrouw:
- Voor het eerst dat ik erover hoor in de 3 jaar dat ik met crypto bots bezig ben. Dat zegt natuurlijk niet zo heel veel, maar is voor mij meer een graadmeter/check bij dingen in crypto.
- Onduidelijkheid over de manier van traden van de bot, welke strategieën gebruikt ie? Op de site kan ik alleen dit erover vinden
"CRYPTO BOT bepaalt automatisch de meest geschikte strategie op basis van de ingestelde instellingen zoals: winstpercentage en minimale/maximale aankoop. Hoe hoger het winstpercentage wordt ingesteld, hoe meer risico CRYPTO BOT zal nemen"
- Op het gratis plan na vind ik de overige plannen duur voor wat ze bieden vooral om het feit dat je gelimiteerd wordt in je maximale positie/inleg.
Maar wat ik gisteren zei, misschien ben ik te pessimistisch, maar er zijn op dit moment vele andere botplatformen beschikbaar waarbij je zelf een bot kan opzetten en zelf kan bepalen wat je positiegrootte e.d. is en wat de start condities zijn.
En dan heb ik het over partijen zoals:
- 3commas
- Gainium
En dan zijn er nog een aantal NL partijen maar daar ben ik niet/minder bekend mee:
- Cryptohopper
- Haasonline
Mocht je andere partijen niet vertrouwen dan kan je er ook voor kiezen om op de exhange zelf een bot op te zetten, zo bieden de meeste (niet alle!) exchanges Grid en DCA bots aan, die zijn wel minder uitgebreid dan de opties op de hierboven genoemden partijen.