[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Amargedon schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Thanks. Ik ga zelf ook alvast spelen, ben benieuwd of we veel verschillen van elkaar hebben dan ;)

Je bent naar BUSD overgestapt? Dan heb ik nog een oude link van je bot, ben benieuwd hoe die nieuwe het dan doet. Blijf zelf nog wel even op BTC denk ik.
Nee, ik ben nog op BTC. (Of weer terug op BTC).

Gezien @Remy!!!! zijn ervaring met BUSD wilde ik daar (natuurlijk) ook een graantje van meepikken.

...maar toen bedacht ik dat ik met max 5 deals daar niet heel veel uit ging halen en toch maar weer terug ging naar BTC. Eerst dat stukje maar eens groeien.

Dit is de link naar mijn "nieuwe" bot. Is eigenlijk de oude, alleen dan zonder de coins die er uit zijn, want dan zijn de grafiekjes overzichtelijker :+

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Zie ook wel eea aan deals geopend worden op coins die hard op weg naar beneden zijn, een kleine opleving hebben en daarop geselecteerd worden. Is dat nog ergens te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:07
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:28:
Zie ook wel eea aan deals geopend worden op coins die hard op weg naar beneden zijn, een kleine opleving hebben en daarop geselecteerd worden. Is dat nog ergens te vermijden?
Ik zit met dezelfde vraag. Zit 'm vast in de start conditions maar die snap ik nog niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mijn ervaring is ook dat als je je volledige budget vrij hebt dat het dan even soepel draait.

Maak zelf dan 10/15$ winst en de pairs die steeds gepakt worden zijn dan over hun piek. Vervolgens blijft de bot hangen in die pairs tot ze weer een stijgende lijn te pakken hebben.

Voor mijn gevoel is dat eens in de 2/3 dagen het pieken en dalen.

Heb zelf mijn max active safety orders op 3 staan. Maar heb echt het gevoel dat dit er veel meer moeten zijn om die dalen op te vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erique2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zie dat veel mensen met een klein aantal SO's werkt. Dat kan werken als de markt heel groen is. De afgelopen tijd schommelt het flink en moet je flinke dips kunnen opvangen. Het heet niet voor niets een DCA bot :) om weer binnen een zo korte tijd uit een red bag te komen wil je zo gunstig mogelijke average hebben.

Met 3 SO's is mijn ervaring dat dat te weinig is. Ik gebruik nu minimaal 15 SO's en een price deviation van ca. 2%. Dit betekent over het algemeen dat je tot 30-35% dips naar beneden kan middelen.

Bijkomend voordeel is dat het vaak veel gunstiger uitpakt als er een dip is geweest en je een grotere positie hebt. Als de markt weer opleeft en je winst pakt is dat meer dan als je 1 of 2 SO's hebt gevuld, zeker bij lage BO/SO's.

Met de wetenschap van nu is mijn huidige strategie: een aantal single bots op top coins en een aantal composite bots met verschillende categories, bijv. PoS coins die het waard zijn om evt. langer vast te houden mocht de prijsontwikkeling tegen zitten. Min. 15SO's, SOS ± 2-2.4%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 16:23
Mijn bot heeft als startconditie ult 15min 49. Dit is redelijk strak, maar naar mijn mening is de koers dan al zodanig gedaald (uitzonderingen daargelaten) dat hij niet extreem veel verder gaat zakken. Het aantal SO's heb ik op 2 staan. Op dit moment staat mijn 'slechtste' pair op -2%, dat vind ik nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
erique2011 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:08:
Ik zie dat veel mensen met een klein aantal SO's werkt. Dat kan werken als de markt heel groen is. De afgelopen tijd schommelt het flink en moet je flinke dips kunnen opvangen. Het heet niet voor niets een DCA bot :) om weer binnen een zo korte tijd uit een red bag te komen wil je zo gunstig mogelijke average hebben.

Met 3 SO's is mijn ervaring dat dat te weinig is. Ik gebruik nu minimaal 15 SO's en een price deviation van ca. 2%. Dit betekent over het algemeen dat je tot 30-35% dips naar beneden kan middelen.

Bijkomend voordeel is dat het vaak veel gunstiger uitpakt als er een dip is geweest en je een grotere positie hebt. Als de markt weer opleeft en je winst pakt is dat meer dan als je 1 of 2 SO's hebt gevuld, zeker bij lage BO/SO's.

Met de wetenschap van nu is mijn huidige strategie: een aantal single bots op top coins en een aantal composite bots met verschillende categories, bijv. PoS coins die het waard zijn om evt. langer vast te houden mocht de prijsontwikkeling tegen zitten. Min. 15SO's, SOS ± 2-2.4%.
Hoe groot zijn jouw SO's dan tov je BO?
En wat is je safety order volume scale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Weer een vraag: ik heb wat meer BTC gekocht in mijn wallet maar wil die 'blocken' en onbeschikbaar maken voor de 3commas bot. Is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Laatst online: 05-03 00:51
superduper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:39:
Weer een vraag: ik heb wat meer BTC gekocht in mijn wallet maar wil die 'blocken' en onbeschikbaar maken voor de 3commas bot. Is daar een manier voor?
Op je savings account zetten in Binance?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erique2011
  • Niet online
Blender_01 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Hoe groot zijn jouw SO's dan tov je BO?
En wat is je safety order volume scale?
Ik gebruik nu meestal BO:SO = 1:1,25 (bijv. BO20, SO25) tot max 1:2.
Voor safety order volume scale: 1,05 <= SOV <= 1,15

Met de price deviation beetje spelen tussen 2-2,5% om dip tot ca. 30/40% te kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Blender_01 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Op je savings account zetten in Binance?
My god, waarom zit die optie zo verschrikkelijk verstopt?? Ik moet googlen om erbij te komen, vanuit de mainpage van binance zie ik geen optie.

Maar, kudos. Dat is precies wat ik wil! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:41
Geduld en genoeg SO's. De dip perfect opgevangen:
https://discord.com/chann...755340/842795267496738848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• threaker2
  • Laatst online: 06-09-2021
superduper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:30:
Ik zit met een dillemma: één bot houd 19 deals 'vast' al vanaf eind april, en die staan dik in de min. Dit inlossen zou al mijn winst van de afgelopen maand doen verdampen. :(
Dat is toch de aard van het beestje? Er wordt aangeschaft op basis van een koopsignaal, en dat koopsignaal heeft nu eenmaal geen betrouwbaarheid van 100%, dus het is slechts een kwestie van tijd tot een bot een miskoop doet waar je mee blijft zitten (als er geen stop-loss of andere exitconditie is ingesteld). De gok is dat de som van alle kleine winstjes die je haalt groter zijn dan het grote verlies van de miskoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 23:16
Gezien een eerdere reactie is het wellicht eens goed om je top 5 van goed presterende pairs eens te delen, hebben we allemaal iets aan 😊

Ik geef de kickstart, in volgorde van best presterende eerst:
XLM/BTC
DOT/BTC
LTC/BTC
KSM/BTC
ETH/BTC

[ Voor 8% gewijzigd door NeoPhire op 14-05-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 15:44
NeoPhire schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:29:
Gezien een eerdere reactie is het wellicht eens goed om je top 5 van goed presterende pairs eens te delen, hebben we allemaal iets aan 😊

Ik geef de kickstart, in volgorde van best presterende eerst:
XLM/BTC
DOT/BTC
LTC/BTC
KSM/BTC
ETH/BTC
Dat is een goeie ;)

voor mij is het op BTC:

BTC/BCH
BTC/XRP
BTC/LTC
BTC/ETH
BTC/LINK

Ik zie dat op BUSD de BUSDB/XLM en BUSDM/BCH het meeste opleveren.

Al heeft deze bot minder om mee te spelen tov mn BTC bot, en deze is een paar dagen geleden gestart. Dus hoe betrouwbaar die info is durf ik nog niet tye zeggen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:42
Sinds gisteren/eergisteren heb ik een Telegram Bot gekoppeld aan 3C, en iedere keer als een deal succesvol is afgesloten krijg ik daar een bericht van. Nu heb ik het geluid van dat bericht veranderd, naar een soort 'kaching' geluid. Dus iedere keer als ik dat geluid hoor, denk ik 'Hoppa weer rijker' :+
Ben ik de enige hierin? :')

De andere reden is, dat ik op deze manier niet continue 3C aan het verversen ben, en ik mij iets makkelijker kan focussen op andere dingen.

Dit is mijn top 5:
1. BUSD_NANO
2. BUSD_SHIB
3. BUSD_ETC
4. BUSD_EOS
5. BUSD_BAKE

En volgens mij staat NANO zo hoog omdat er een paar deals hun volledige SO's hadden gebruikt, dan gaat het wel wat harder.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
Remy!!!! schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:38:
Sinds gisteren/eergisteren heb ik een Telegram Bot gekoppeld aan 3C, en iedere keer als een deal succesvol is afgesloten krijg ik daar een bericht van. Nu heb ik het geluid van dat bericht veranderd, naar een soort 'kaching' geluid. Dus iedere keer als ik dat geluid hoor, denk ik 'Hoppa weer rijker' :+

De andere reden is, dat ik op deze manier niet continue 3C aan het verversen ben, en ik mij iets makkelijker kan focussen op andere dingen.

Dit is mijn top 5:
1. BUSD_NANO
2. BUSD_SHIB
3. BUSD_ETC
4. BUSD_EOS
5. BUSD_BAKE

En volgens mij staat NANO zo hoog omdat er een paar deals hun volledige SO's hadden gebruikt, dan gaat het wel wat harder.
Het is dat ik daar niet zo bedreven in ben, en m'n telefoon altijd op tril heb staan, anders was je niet de enige geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik gebruik Telegram verder voor niets anders, dus dat scheelt dan ook wel weer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan H
M'n domotica systeem stuurt ook keurig meldingen naar Telegram, dus gaat hier niet helemaal op :)

Over Telegram gesproken, lees net in de 3commas groep over een naderende pump en dump komende zondag. Afhankelijk van de start condities kan een bot daar op reageren en waardeloze coins gaan kopen. Zodra de coin bekend is zal dat hier ook wel even gepost worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe

Dit is mijn top 5:
1. BUSD_NANO
2. BUSD_SHIB
3. BUSD_ETC
4. BUSD_EOS
5. BUSD_BAKE

Deze kan je ook goed instellen:

Die zou ik de hele tijd krijgen :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire

Dit is mijn top 5:
1. BUSD_NANO
2. BUSD_SHIB
3. BUSD_ETC
4. BUSD_EOS
5. BUSD_BAKE

Leuk idee, maar ik skip dat idee 😉
Mijn take profits staan op 0.7%, veel deals dus op een dag 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXjVB7lSMc3SVJWTR1JxBBQUqqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYZUpACdS4cbZEgYDgSY477U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remy!!!!
Jup hier gaat het ook hard, bij mij staat de TP op 0,5%.
Completed deals 940
Active deals 62

Net even een berekening gemaakt, als ik mijn huidige netto maandloon/30 dan is dat de helft wat de bot vandaag heeft verdiend...
Dan denk je ook bij jezelf, waarom werk ik nog? :') :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:30

Redcoil

Polyinterpretabel

De afgelopen 2 dagen in absolute waarde van m'n inleg wat gezakt. Had maandag extra Bitcoin gekocht en had daardoor gisteren ff wat angstige momenten toen de boel in elkaar stortte.

Heb het maar even gelaten wat het was met de gedachte dat het ook meer over de lange termijn gaat. Daarnaast nu ook 2 dagen achter elkaar dikke winst gemaakt met de bot op de deals die gesloten zijn, dat sterkte me gisteren ook om niet te paniekerig in te grijpen. Per saldo gisteren 2% van m'n totale inleg winst gemaakt en vandaag tot nu toe 1,7%.

Inleg (+ behaalde winsten) is as we speak nog wel 5% lager dan wat ik erin heb gestoken, maar dat trekt met een aantal dagen wel bij. Zelfs al zou Bitcoin niet verder meer stijgen in waarde, dan nog trekken de winsten die de bot haalt de komende tijd de boel wel weer positief verwacht ik.

De beste pairs uit mijn lijstje zijn momenteel:
VET/BTC
XRP/BTC
BCH/BTC
LINK/BTC
LTC/BTC en DOGE/BTC staan exact gelijk :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Ik heb nu de bot een week ongeveer draaien en mijn bot gebruikt stiekem nèt te veel funds voor wat ik erop heb staan. Ik begon met zo'n €150/$180 aan btc (vlak voor de elon dump natuurlijk) en nu is het nog $162 waard op het moment van schrijven. Dan zou je denken dat ik verlies heb gemaakt, maar alle trades zijn wel succesvol geweest en volgens 3commas is mijn profit $1,50 per dag (niet zo heel veel dus). Hiervan zijn BTC/ADA, BTC/VET en BTC/XRP respectievelijk het best. Totaal heb ik nu 310 deals completed met een total profit van $7.43.

Dit kan natuurlijk beter, maar is dit wat er ongeveer te verwachten valt procentueel gezien? Het is in ieder geval wel leuk om mee te spelen. Ik gebruik natuurlijk de bot van Remy, die ik wat heb aangepast (3 max deals door mijn kleine inleg en nog wat settings wat veranderd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoPhire
Als je bot lekker draait, dan pak je gemiddeld 1-2% per dag is mijn ervaring. Er zijn altijd uitschieters natuurlijk, zowel naar boven als naar beneden, maar die 1% zou ik als target aanhouden. Grofweg gerekend heb je nu in een dag of 3 ongeveer 3% winst gepakt, denk dat je daarin inderdaad de verwachting kan leggen.

Wat, laten we eerlijk zijn, een bizar rendement is :)

In aantal Bitcoin heb je winst gemaakt, als je dat omrekent naar fiat geld heb je inderdaad verlies gemaakt. Bij traden in Bitcoin is het doel vooral om zoveel mogelijk Bitcoin te verzamelen met het idee dat dat in de toekomst meer waard wordt dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
NeoPhire schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:28:
Als je bot lekker draait, dan pak je gemiddeld 1-2% per dag is mijn ervaring. Er zijn altijd uitschieters natuurlijk, zowel naar boven als naar beneden, maar die 1% zou ik als target aanhouden. Grofweg gerekend heb je nu in een dag of 3 ongeveer 3% winst gepakt, denk dat je daarin inderdaad de verwachting kan leggen.

Wat, laten we eerlijk zijn, een bizar rendement is :)

In aantal Bitcoin heb je winst gemaakt, als je dat omrekent naar fiat geld heb je inderdaad verlies gemaakt. Bij traden in Bitcoin is het doel vooral om zoveel mogelijk Bitcoin te verzamelen met het idee dat dat in de toekomst meer waard wordt dan nu het geval is.
Inderdaad! Ja BTC zal naar mijn verwachting nog wel terug stijgen. Helaas kan een pro account op 3commas er (nog) niet uit, anders zou ik ernaast natuurlijk ook nog andere cryptos harken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcello14

Dit is mijn top 5:
1. BUSD_NANO
2. BUSD_SHIB
3. BUSD_ETC
4. BUSD_EOS
5. BUSD_BAKE

Hahahaha....Nee

Heb na 2 dagen mezelf gek maken met continue verversen die bot ook gekoppeld. Ik heb alleen de coin sound van super mario ingesteld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Nee, ik heb dat ook ingesteld 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
....ik heb de notifications van Telegram gemute, want ik werd op een gegeven moment gek van het aantal pingetjes ( en dat hielp ook niet met niet kijken :P).
Overigens geeft hij bij mij meldingen op Telegram als een deal gestart wordt en als er een TP Trade wordt aangepast, dus dat helpt ook niet.
Hebben jullie dan alleen de "Deal finished notification" aanstaan?

Mijn top pairs (van de "nieuwe" bot), van hoog naar laag:
  1. DOGE
  2. KSM
  3. DOT
  4. BCH
  5. SOL
Deze heeft pas 3 dagen gedraaid, overigens, met (op dit moment) 9 deals actief.

Bij de vorige iteratie van de bot is het:
  1. DOGE
  2. SOL
  3. XRP
  4. LINK
  5. LTC

Ik kan niet bij die link komen, moet ik voor inloggen :)
erique2011 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:08:

Dat wil ik ook, maar daar moet ik nog even voor doorsparen :)
Amargedon schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Zeker geïnteresseerd in een documentje! Ben zelf een aantal dagen in de natuur en eruit, maar bedacht me ook al dat ik een dergelijke iets wilde gaan maken.
DCA Excelletje
In principe hoef je alleen maar de "Values" aan te passen in linker tabel en dan rolt er rechts alles uit :)
Stefan H schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:20:
Mijn bot heeft als startconditie ult 15min 49. Dit is redelijk strak, maar naar mijn mening is de koers dan al zodanig gedaald (uitzonderingen daargelaten) dat hij niet extreem veel verder gaat zakken. Het aantal SO's heb ik op 2 staan. Op dit moment staat mijn 'slechtste' pair op -2%, dat vind ik nog wel te overzien.
Dat is nog iets waar ik nog even naar ga kijken met mijn bot. Die staat nu op ULT 15min 60, maar daar gaat veel meestal ook naar beneden eerst. Even kijken of het naar 49 zetten helpt.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lol, qua winst gezien is dit al mn beste dag ooit :p

Gisteren aantal SO's op 10 gezet, een paar deals hebben er best een aantal gehaald vannacht, en daarna toch weer met 3% winst verkocht. Tikt toch wel door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:54:
....ik heb de notifications van Telegram gemute, want ik werd op een gegeven moment gek van het aantal pingetjes ( en dat hielp ook niet met niet kijken :P).
Overigens geeft hij bij mij meldingen op Telegram als een deal gestart wordt en als er een TP Trade wordt aangepast, dus dat helpt ook niet.
Ja dat is de belangrijkste :+
  1. DOGE
  2. KSM
  3. DOT
  4. BCH
  5. SOL

1. DOGE
  2. SOL
  3. XRP
  4. LINK
  5. LTC

[...]

[...]

[...]

DCA Excelletje
In principe hoef je alleen maar de "Values" aan te passen in linker tabel en dan rolt er rechts alles uit :)
Nice! Dat is wel handig! Misschien handig om nog een totaal toe te voegen onder 'Tot Vol BTC'? Dan weet je makkelijk/snel hoeveel BTC het kost als hij de volledige 10 SO's pakt.

Hier weer een nieuwe dag met nieuwe kansen! Ik ben benieuwd, het is weer weekend en de BTC gaat niet zo heel goed, maar toch al $47 winst voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

@Remy!!!! heb jij nu alleen een BUSD pair bot lopen of heb je ook nog een bot met BTC pairs?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Alleen een BUSD pair bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:07
Remy!!!! schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Hier weer een nieuwe dag met nieuwe kansen! Ik ben benieuwd, het is weer weekend en de BTC gaat niet zo heel goed, maar toch al $47 winst voor vandaag.
Zou je je settings nog eens willen delen? Vannacht heeft ie bij mij wel flink wat deals gemaakt maar hij staat nu alweer de nodige uren stil. Dit terwijl ik wel funds heb :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Name Jarvis
Exchange Binance
Pairs BUSD_1INCH, BUSD_AAVE, BUSD_ACM, BUSD_ADA, BUSD_AERGO, BUSD_ALGO, BUSD_ALICE, BUSD_ALPHA, BUSD_ANT, BUSD_ATOM, BUSD_AUCTION, BUSD_AUDIO, BUSD_AUTO, BUSD_AVA, BUSD_AVAX, BUSD_AXS, BUSD_BADGER, BUSD_BAKE, BUSD_BAL, BUSD_BAND, BUSD_BAR, BUSD_BAT, BUSD_BCH, BUSD_BCHA, BUSD_BEL, BUSD_BIFI, BUSD_BNB, BUSD_BNT, BUSD_BTC, BUSD_BTCST, BUSD_BTG, BUSD_BURGER, BUSD_BZRX, BUSD_CAKE, BUSD_CFX, BUSD_CHZ, BUSD_CKB, BUSD_COMP, BUSD_COVER, BUSD_CREAM, BUSD_CRV, BUSD_CTK, BUSD_CTSI, BUSD_CVP, BUSD_DASH, BUSD_DATA, BUSD_DEGO, BUSD_DEXE, BUSD_DF, BUSD_DGB, BUSD_DIA, BUSD_DNT, BUSD_DODO, BUSD_DOGE, BUSD_DOT, BUSD_EGLD, BUSD_ENJ, BUSD_EOS, BUSD_EPS, BUSD_ETC, BUSD_ETH, BUSD_FIL, BUSD_FIO, BUSD_FIS, BUSD_FLM, BUSD_FOR, BUSD_FORTH, BUSD_FRONT, BUSD_FXS, BUSD_GHST, BUSD_GRT, BUSD_HARD, BUSD_HBAR, BUSD_HEGIC, BUSD_HOT, BUSD_ICP, BUSD_ICX, BUSD_IDEX, BUSD_INJ, BUSD_IOST, BUSD_IOTA, BUSD_IQ, BUSD_JST, BUSD_JUV, BUSD_KNC, BUSD_KP3R, BUSD_KSM, BUSD_LINA, BUSD_LINK, BUSD_LIT, BUSD_LRC, BUSD_LTC, BUSD_LUNA, BUSD_MANA, BUSD_MATIC, BUSD_MIR, BUSD_MKR, BUSD_NANO, BUSD_NEAR, BUSD_NEO, BUSD_NMR, BUSD_OCEAN, BUSD_OM, BUSD_OMG, BUSD_ONE, BUSD_ONT, BUSD_PAX, BUSD_PERP, BUSD_PHA, BUSD_POND, BUSD_PROM, BUSD_PSG, BUSD_QTUM, BUSD_RAMP, BUSD_REEF, BUSD_ROSE, BUSD_RSR, BUSD_RUNE, BUSD_RVN, BUSD_SAND, BUSD_SFP, BUSD_SHIB, BUSD_SKL, BUSD_SLP, BUSD_SNX, BUSD_SOL, BUSD_SRM, BUSD_STRAX, BUSD_SUPER, BUSD_SUSHI, BUSD_SWRV, BUSD_SXP, BUSD_SYS, BUSD_TKO, BUSD_TLM, BUSD_TOMO, BUSD_TRB, BUSD_TRU, BUSD_TRX, BUSD_TVK, BUSD_TWT, BUSD_UFT, BUSD_UNFI, BUSD_UNI, BUSD_VET, BUSD_VIDT, BUSD_WAVES, BUSD_WING, BUSD_WRX, BUSD_XLM, BUSD_XMR, BUSD_XRP, BUSD_XTZ, BUSD_XVG, BUSD_XVS, BUSD_YFI, BUSD_YFII, BUSD_ZEC, BUSD_ZIL, BUSD_ZRX
Strategy Long
Target profit (%) 0.5 (total_bought_volume | Quote Currency)
Deal start condition
ULT, 15 minutes, 60
Base order size X BUSD
Safety order size X BUSD
Max safety trades count 3
Max active safety trades count 3
Price deviation to open safety orders (% from initial order) 2.4
Start order type Limit
Safety order volume scale 1.05
Safety order step scale 1.0
Cooldown between deals 0
Minimum price to open deal
Maximum price to open deal
Trading 24h minimal volume 250
Deal start delay (QFL and standard TV signals only) 0
Trailing OFF
Trailing deviation (%) 0.2
Simultaneous deals per same pair 2
Op dit moment ben ik nog wel veel aan het spelen met de instellingen van m'n SO's.
Binnenkort ga ik het aantal verhogen, maar eerst nog wat meer verdienen.
Vandaag/morgen ga ik m'n 3c account upgraden en ga ik eens testen met paper traden.

[ Voor 4% gewijzigd door Remy!!!! op 15-05-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
[...]

Ja dat is de belangrijkste :+

[...]

Nice! Dat is wel handig! Misschien handig om nog een totaal toe te voegen onder 'Tot Vol BTC'? Dan weet je makkelijk/snel hoeveel BTC het kost als hij de volledige 10 SO's pakt.

Goed punt, ga ik toevoegen!

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Vandaag nog niet veel succes bij mij, al de hele ochtend dezelfde deals open staan op -2/-3%. Naja, lekker laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
Niekserr schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:39:
Vandaag nog niet veel succes bij mij, al de hele ochtend dezelfde deals open staan op -2/-3%. Naja, lekker laten staan
Same here, nog wel een aantal dollar in de plus vandaag, maar de huidige deals staan wel allemaal een paar procent in de min. Maar de weekenden zijn volgens mij sowieso niet altijd de beste tijd voor crypto's krijg ik haast het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50
Ik heb toch een beetje hulp nodig.

Zit met een copy van Remy's bot, en ik krijg 'failed' omdat ik insufficient funds zou hebben.

Ik heb dus wat funds (400 euro) bijgestort via Binance, omgezet naar BTC, en nu is mijn BTC saldo dus omhoog.

Maar dit BTC saldo wordt niet gebruikt om aankopen te doen.

Het is echt zo basaal en ik heb zo zitten zoeken, maar kan 't niet vinden.

op mijn balans staat de BTC voor het grootste deel als reserverd en niet als available.

Wat mis ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Jan Smit op 15-05-2021 12:02 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 15:42
Jan Smit schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:00:

Zit met een copy van Remy's bot, en ik krijg 'failed' omdat ik insufficient funds zou hebben.

Ik heb dus wat funds (400 euro) bijgestort via Binance, omgezet naar BTC, en nu is mijn BTC saldo dus omhoog.

Wat mis ik?
Kan zijn dat je niet genoeg BUSD had zodat bot je aangekochte bitcoins gebruikte voor fee, zodat bij verkoop niet genoeg bitcoins meer zijn voor de verkoop.

https://help.3commas.io/e...sufficient-funds-err_805y

[ Voor 6% gewijzigd door Petertje750 op 15-05-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Jan Smit schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:00:

op mijn balans staat de BTC voor het grootste deel als reserverd en niet als available.

Wat mis ik?
Handel in je BTC of BUSD pairs?
Indien laatste, dan heeft meer BTC hebben weinig zin :p

Heb je al je mogelijke deals open? Of was het dat er geen SO's meer mogelijk zijn ivm insufficient funds? Dan is het gewoon even wachten, probeert ie later wel opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Handel in je BTC of BUSD pairs?
Indien laatste, dan heeft meer BTC hebben weinig zin :p

Heb je al je mogelijke deals open? Of was het dat er geen SO's meer mogelijk zijn ivm insufficient funds? Dan is het gewoon even wachten, probeert ie later wel opnieuw.
Ik zat voorheen op cryptohopper. Hun fees zijn hoog, vind ik. Vandaar nu op 3comma's.
Dus niet helemaal noob maar wel noob op 3commas.

Ik denk dat ik 't heb gevonden:
onder 'smart trades' stonden nog een aantal orders open en die konden niet uitgevoerd worden.
Die funds waren dus gereserveerd.
Ik heb die orders verwijderd en nu kunnen er weer nieuwe deals gemaakt worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Jan Smit op 15-05-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024
Petertje750 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:03:
[...]

Kan zijn dat je niet genoeg BUSD had zodat bot je aangekochte bitcoins gebruikte voor fee, zodat bij verkoop niet genoeg bitcoins meer zijn voor de verkoop.

https://help.3commas.io/e...sufficient-funds-err_805y
@Jan Smit Heb je voldoende BNB voor de fee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
[...]

...ok, ik had verkeerd gelezen....
Tot Vol BTC is al het totaal van wat je er in hebt.
Onder Volume staat hoeveel BTC het is voor die deal, bij Tot Vol BTC staat het totaal van alles bij elkaar.
Dus bij deal 10 leg je 0.00077397 BTC in en heb je totaal 0.00401924 BTC ingelegd.

Savvy?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
bek schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:35:
[...]

@Jan Smit Heb je voldoende BNB voor de fee?
bot loopt nu weer lekker, is voldoende BTC. Het lag inderdaad aan de geplaatste orders die blijkbaar niet uitgevoerd konden worden (omdat er niet voldaan werd aan de inkoop-eisen), en dan blijven ze open staan.

Da's niet zo handig.
Is er een manier om een openstaande order na x tijd automatisch te laten vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 18:19
Met mijn huidige instellingen, verdien ik ongeveer 0,6% per dag, op basis van het beschikbare kapitaal wat de bot mag gebruiken.

Ik gebruik 2 safety orders.
SO = 1,75 x BO
SO price deviation: 3%
SO volume scale van 2
SP step scale van 1.5

Ik beperk de coins tot de top 20 en de beste coins zijn XLM en LTC

Hoe goed scoren jullie bots?
Is 0,6% per dag een beetje okee?

Het viel me op, dat er best flink kapitaal zit in de reservering van mogelijke SO's.
Terwijl me de huidige bullish markt je doorgaans nauwelijks SOs nodig hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door GarBaGe op 15-05-2021 13:05 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:51:
[...]

...ok, ik had verkeerd gelezen....
Tot Vol BTC is al het totaal van wat je er in hebt.
Onder Volume staat hoeveel BTC het is voor die deal, bij Tot Vol BTC staat het totaal van alles bij elkaar.
Dus bij deal 10 leg je 0.00077397 BTC in en heb je totaal 0.00401924 BTC ingelegd.

Savvy?
Ah ok, dan heb ik het altijd verkeerd begrepen :X
Dit maakt de volgende stap naar meer SO's wel wat makkelijker :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 21:59
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:54:

1. DOGE
  2. KSM
  3. DOT
  4. BCH
  5. SOL

1. DOGE
  2. SOL
  3. XRP
  4. LINK
  5. LTC

[...]

[...]

[...]

DCA Excelletje
[...]

Dat is nog iets waar ik nog even naar ga kijken met mijn bot. Die staat nu op ULT 15min 60, maar daar gaat veel meestal ook naar beneden eerst. Even kijken of het naar 49 zetten helpt.
Ik heb voor Telegram een start en deal finshed aan staan. De rest doet er niet zo toe voor mij, immers is het dan nog in progress.

Dank voor de sheet! Een totaal qua hoeveel funds je beschikbaar moet hebben is wel handig (werd al even genoemd). Misschien combineren met het max aantal actieve deals als multiplier nog?

Ga er verder nog even mee spelen; aan de ene kant is het handig om de SO op wat grotere stappen in te stellen. Aan de andere kant is kleine tussenstappen ook handig om bij daling gelijk je mogelijke winst te vergroten. Weet nog even niet waar ik best aan doe, zeg maar :P

Verder loopt mijn bot nog steeds prima. Elke dag tussen de 2 en 4$ winst, wat volgens mij overigens betekent dat ik de laatste dagen meer winst heb aangezien BTC in waarde is gedaald 8)

Nog een paar dagen wachten en dan ga ik funds aanvullen. Heb elders nog een brokje BTC staan wat nog twee dagen vast staat. Eerst maar eens het aantal deals vergroten, al moet ik zeggen dat ik door de strakke instellingen minder deals tegelijk uit heb staan. Effect zal zich uitwijzen.

Vanmorgen wel een aantal deals gehad die binnen 15 minuten weer klaar waren :*) Wat dat betreft heb ik zelf wel het gevoel dat de strakke conditions goed werken. Als ik daar dan de inleg op verhoog...hmm, ik ga even wegdromen ;)
GarBaGe schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:53:
Met mijn huidige instellingen, verdien ik ongeveer 0,6% per dag, op basis van het beschikbare kapitaal wat de bot mag gebruiken.

Ik gebruik 2 safety orders.
SO = 1,75 x BO
SO price deviation: 3%
SO volume scale van 2
SP step scale van 1.5

Ik beperk de coins tot de top 20 en de beste coins zijn XLM en LTC

Hoe goed scoren jullie bots?
Is 0,6% per dag een beetje okee?

Het viel me op, dat er best flink kapitaal zit in de reservering van mogelijke SO's.
Terwijl me de huidige bullish markt je doorgaans nauwelijks SOs nodig hebt.
Denk dat vooral de vraag moet zijn of je er zelf tevreden mee bent ;) Meer is altijd leuker, ik begrijp het hoor. Maar zelf voorkom ik ook graag dat ik elke dag weer aan het tweaken sla om er een paar cent extra uit te melken. Het is een bot; die moet het vooral automatisch doen wat mij betreft.

Verder; volgens mij zitten de meeste zo tussen de 1 a 2% per dag. Zelf kijk ik iets liever nog per maand, maar daarvoor ben ik in ieder geval nog te kort bezig. Momenteel zit ik zelf zo rond de 1% per dag, waar ik zeker niet ontevreden mee ben.

Bedenk ook; hogere inleg betekent dat je meer deals tegelijk actief kunt hebben en daardoor een grotere kans dat er deals tussen zitten die gesloten kunnen worden. Met mijn 7 deals (wat lang 6 was) moet je wel de juiste pakken omdat je anders langer vast staat. Optimaal afstellen dus, en 'de parels zoeken' zoals ik het zelf zie. Dat opschalen levert mij, uiteindelijk, denk ik meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Amargedon schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:09:
[...]
Verder; volgens mij zitten de meeste zo tussen de 1 a 2% per dag. Zelf kijk ik iets liever nog per maand, maar daarvoor ben ik in ieder geval nog te kort bezig. Momenteel zit ik zelf zo rond de 1% per dag, waar ik zeker niet ontevreden mee ben.

Bedenk ook; hogere inleg betekent dat je meer deals tegelijk actief kunt hebben en daardoor een grotere kans dat er deals tussen zitten die gesloten kunnen worden. Met mijn 7 deals (wat lang 6 was) moet je wel de juiste pakken omdat je anders langer vast staat. Optimaal afstellen dus, en 'de parels zoeken' zoals ik het zelf zie. Dat opschalen levert mij, uiteindelijk, denk ik meer op.
Er zit relatief veel geld vast in de reservering van de SO's.
Wat voor SO settings gebruik je dan?

Ik had eerst max deals 6 bij 3 SOs.
Gezien de SO's erg weinig gebruikt worden, heb ik dit teruggeschroefd naar 2 SO's, waarmee het aantal actieve deals naar 10 kan.

Als je een maand niet kijkt, heb je (denk ik) meer SO's nodig, zodat je geld niet vast komt te zitten in deals die niet lekker gaan.
Op dit moment, wil ik graag regelmatig ff kijken en checken om te zien of er nog wat fine tuning nodig is.
Als ik door mij relatief lage aantal SO's heen ben, kan ik altijd nog kiezen om dit handmatig voor die ene deal op te hogen, danwel "extra funds" erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
En nog even over SO's, als je kijkt bij Table, wil je dan 'Required change, %' zo laag mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Remy!!!! schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:23:
En nog even over SO's, als je kijkt bij Table, wil je dan 'Required change, %' zo laag mogelijk?
Hangt af van de markt, natuurlijk :)
Bij een bullish markt kan je wat relaxter zijn op je SOs en daardoor meer deals gaan maken.
Maar als de markt bearish wordt, wil je wat voorzichtiger worden en meer in SOs reserveren (en dus minder deals)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
GarBaGe schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Er zit relatief veel geld vast in de reservering van de SO's.
Wat voor SO settings gebruik je dan?

Ik had eerst max deals 6 bij 3 SOs.
Gezien de SO's erg weinig gebruikt worden, heb ik dit teruggeschroefd naar 2 SO's, waarmee het aantal actieve deals naar 10 kan.

Als je een maand niet kijkt, heb je (denk ik) meer SO's nodig, zodat je geld niet vast komt te zitten in deals die niet lekker gaan.
Op dit moment, wil ik graag regelmatig ff kijken en checken om te zien of er nog wat fine tuning nodig is.
Als ik door mij relatief lage aantal SO's heen ben, kan ik altijd nog kiezen om dit handmatig voor die ene deal op te hogen, danwel "extra funds" erin te stoppen.
Klopt, in de SO zit veel reservering van je funds. Er is al vaker in dit topic benadrukt hoe belangrijk de SO is en ik heb liever meer ingesteld dan ik gebruik, dan andersom. Ook dat vermindert het handmatige werk wat ik aan de bot nog te doen heb. Is de resulterende vraag; moet je voor je bot zorgen dat je onder de 100% usage van je funds blijft ;) Veilig is 'ja', maar als maar de helft van je deals de totale SO nodig heeft zou je daar nog een risico kunnen nemen.

Let wel; ik zeg niet dat het verstandig is! Ik denk ook niet dat ik dit zelf ga doen, maar voor iedereen is de weg en de keuze anders natuurlijk.

Hier even de link naar mijn bot. Staat elders al in het topic, maar dit maakt het weer even makkelijk om de instellingen te bekijken. Op/aanmerkingen zijn ook altijd welkom overigens, altijd kans om te leren!
Ergens wel, maar dan is het vooral zaak om de 'SO volume scale' te verhogen. Er zal ergens een balans zitten en ik kijk nog wel eens naar de verhouding 'Required change / Deviation'. Probeer dat ergens rond de 0.6 a 0.7 te krijgen/houden, maar geen idee in hoeverre dat handig is of klopt.

Probeer momenteel een beetje twee sporen uit gecombineerd; SO gebruiken om de winst te verhogen, terwijl het ook voorkomt dat deals lang open blijven.Dus eerder SO laten triggeren, maar wel met spreiding zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik heb mijn SO price deviation nu naar beneden bijgesteld, zodat SOs eerder geactiveerd worden.
Dan maar weer iets meer SO's en wat minder deals.
ff kijken hoe dit loopt.
Ik hoop hiermee eerder SO's te activeren en daarmee eerder uit de deal te kunnen stappen (lagere TP na activeren SO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik heb het nu aangepast naar:
Max safety trades count 4
Max active safety trades count 1
Price deviation to open safety orders (% from initial order) 5.0
Safety order volume scale 2.0
Safety order step scale 0.5

1 SO meer, maar max active heb ik omlaag gebracht. Dat bied mij de kans om het aantal SO's dus iets op te hogen.
En nu is het even alles goed in de gaten houden hoe het verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Wat vinden jullie van de verschillende: Deal start conditions? Wat heeft jullie voorkeur?

Ik vraag dit omdat ik er zelf moeite mee heb als een muntje behoorlijk de min in schiet. Ik weiger in te grijpen en dan staan deals af en toe langere tijd vast. De markt is op dit moment goed genoeg dat deze deals na x "uren" toch positief afgerond worden maar dit zal niet altijd zo zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amargedon
Zeph schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:12:
Wat vinden jullie van de verschillende: Deal start conditions? Wat heeft jullie voorkeur?

Ik vraag dit omdat ik er zelf moeite mee heb als een muntje behoorlijk de min in schiet. Ik weiger in te grijpen en dan staan deals af en toe langere tijd vast. De markt is op dit moment goed genoeg dat deze deals na x "uren" toch positief afgerond worden maar dit zal niet altijd zo zijn.
Tja, tja. Er zijn verschillende opties denk ik vooral. In den beginnen begon ik met de TradingView, maar dat leverde veel deals op die lang bleven hangen; TradingView heeft voor mij afgedaan.

QFL kom ik vaker tegen (Bakker setup), maar kent ook langere tijden waarop het rustig is en er zomaar een dag met weinig deals is (als ik het in de Telegram groep goed begrijp). Is dat erg? Niet persee.

Zelf ben ik na een weekje overgestapt van de TradingView naar de combinatie met RSI en ULT. Ik vind zelf een ULT 15 < 60 veels te hoog, no offense naar degenen die het gebruiken. Het kan, wanneer je de middelen hebt om 'veel' deals tegelijk actief te hebben in mijn opthiek.

Ik ben zelf vooral op zoek naar 'de pareltjes' zoals ik vanmorgen schreef, omdat ik maar 7 deals tegelijk actief kan hebben. Mijn huidige condities zoeken naar langere afnames (combi van 15 en 30 minuten die erin zit) die vrij laag komen; daardoor juist een grotere kans op een stijging.

Concreet betekent dit dat van mijn 7 mogelijke deals ze niet altijd gebruikt worden. Vanmorgen was het rustig, nu ook. Maar in de afgelopen 3 uur toch 10 deals gehad; allen binnen die tijd aangemaakt en weer gesloten.
En als ik naar enkel vandaag kijk; 43 deals gemaakt en 42 gesloten; nog een van 07:30 vanmorgen die open staat.
Verder staat er nog een oude open, van 10 mei. Toen stond mijn SO nog wat ruimer, en die koers schommelt nu wat lager stabiel. Ach ja, lekker laten staan zo even.

Enige wat ik tot dusver heb gedaan is de RSI en ULT iets verhoogd voor de 15min waarde, dat stond dichter bij de 30. Mijn strategie waar ik naar toe wil werken; liever minder deals, maar de deals die ik heb relatief snel afronden (of voorkomen dat ze dagen blijven hangen). Werkt dat...dan daar de inleg op verhogen.
Tegelijk kan ik het aantal deals iets vergroten en de conditie minder strak zetten, maar dat wil op over een lagere tijd eerst zien.

Heel verhaal, maar hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
Aequitas258 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:21:
[...]

vandaar ook dat ik het zo heb staan:

[Afbeelding]

Werkt prima en dan blijven die deals die de min in gaan ook niet al te lang hangen en "slots" bezet houden.

Bij -3% schiet die een safety order in om te DCA'en en bij -6% gaat dan de stop loss af.

En hier het resultaat dusver voor vandaag:

[Afbeelding]

[...]

Daarom dus je stoploss strakker zetten.
Wil je deze bot delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aequitas258
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 15:11
Inmiddels gebruik ik deze niet meer vanwege de slechte tradingview triggers wanneer de algehele markt zakt. Zoals de rest hier ook al bemerkt heeft werkt ULT beter onder wisselende markt condities.

Mijn bot lijkt nu op iets tussen die van @Remy!!!! en @Amargedon , zodra die wat langer dan een aantal dagen gedraaid heeft en positief resultaat heeft zal ik die ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Aequitas258 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Inmiddels gebruik ik deze niet meer vanwege de slechte tradingview triggers wanneer de algehele markt zakt. Zoals de rest hier ook al bemerkt heeft werkt ULT beter onder wisselende markt condities.

Mijn bot lijkt nu op iets tussen die van @Remy!!!! en @Amargedon , zodra die wat langer dan een aantal dagen gedraaid heeft en positief resultaat heeft zal ik die ook delen.
Interessant, ben benieuwd! En mocht het resultaat iets minder positief zijn dan mag je dat ook delen wat mij betreft; daar leren we allemaal weer van ;)

Twijfel zelf ook nog of de RSI en ULT niet een beetje dubbelop is...maar welke van de twee is 'de beste' zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
Amargedon schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Interessant, ben benieuwd! En mocht het resultaat iets minder positief zijn dan mag je dat ook delen wat mij betreft; daar leren we allemaal weer van ;)

Twijfel zelf ook nog of de RSI en ULT niet een beetje dubbelop is...maar welke van de twee is 'de beste' zeg maar :P
Als je ze onder elkaar zet zie je nog wel wat verschillen tussen de twee. Een combinatie van ULT en RSI is volgens mij helemaal geweldig.

Zijn de startcondities in 3commas eigenlijk en/en, en/of of of/of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Stefan H schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Als je ze onder elkaar zet zie je nog wel wat verschillen tussen de twee. Een combinatie van ULT en RSI is volgens mij helemaal geweldig.

Zijn de startcondities in 3commas eigenlijk en/en, en/of of of/of?
En/en.

Klopt, ik plot in de graph de RSI en ULT inderdaad wanneer ik verder onderzoek. Vanmiddag even gekeken en het lijkt mij dat de RSI sneller reageert op de markt. Daardoor denk ik dat de RSI voorkomt dat ik tijdens een stijging koop, terwijl de ULT ervoor zorgt dat het eerst genoeg gedaald moet zijn om 'klaar te zijn voor een nieuwe stijging' zeg maar. Beetje mijn gedachten na vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Ik heb voor Telegram een start en deal finshed aan staan. De rest doet er niet zo toe voor mij, immers is het dan nog in progress.

Dank voor de sheet! Een totaal qua hoeveel funds je beschikbaar moet hebben is wel handig (werd al even genoemd). Misschien combineren met het max aantal actieve deals als multiplier nog?

Ga er verder nog even mee spelen; aan de ene kant is het handig om de SO op wat grotere stappen in te stellen. Aan de andere kant is kleine tussenstappen ook handig om bij daling gelijk je mogelijke winst te vergroten. Weet nog even niet waar ik best aan doe, zeg maar :P
Sheet geupdate!
Ik heb nu een tabel bovenaan gezet waar je e.e.a. kan aanpassen, met helemaal rechts een "Max Currency Needed".
Ook de € weggehaald, omdat het in principe niet uitmaakt in welke currency je werkt.
Ook een Coin Price toegevoegd, daarmee kan je dus van BTC naar iets anders switchen.
De Required Change % wil je, m.i., inderdaad zo laag mogelijk.
Want dat is de procentuele verandering die nodig is van de dan geldende price om je winst te pakken. Hoe lager die is, hoe groter de kans dat ie sneller sluit.

Maar ja, die laag maken betekent dat je er veel volume in moet steken.

Wat betreft deal start conditions, ik probeer ook wel een beetje uit te vinden wat handig is. Een combinatie van RSI en ULT lijkt mij het handigste, maar ik probeer een beetje door te kijken naar de verschillende grafieken wat daar de beste combinatie van is.

...maar daar ben ik nog niet over uit :')

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
lol, TUSD/BUSD ... denk dat ik wel even kan wachten voor daar dikke winst uit komt, idem voor USDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:30:
lol, TUSD/BUSD ... denk dat ik wel even kan wachten voor daar dikke winst uit komt, idem voor USDC
Stable coins zijn wat lastig! PAX, BUSD, USDT, USDC en DAI volgens mij. Ook alle UP/DOWN opties op Binance zijn lastig wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik kreeg net weer een melding van Telegram dat er een deal was geclosed, maar ik was nogal verbaasd aangezien alles goed in het rood staat.
Tot mijn grote verassing had Shiba een cadeautje voor mij :D
Jarvis (BUSD_SHIB): deal_521612539: Deal completed. Profit: +0.93000000 SHIB +9.93123484 BUSD (9.93 $) (2.51% from total volume (0.5% before trailing)) 💰💰💰. #profit about 5 hours
Dit is tot nu toe m'n hoogste deal ooit, mogelijk gemaakt door 4 SO's _/-\o_

edit: En ik zie nu pas dat deze deal Trailing aan had staan, vandaar de 2,5% 8)7
Ik had vanmiddag als test bij 15 deals TTP ingeschakeld om te kijken wat het zou doen. En het wisselt een beetje. De ene keer sluit hij de deal rond de +0.45 % en de andere keer +0.54 %. Naar mijn idee kom je uiteindelijk redelijk gelijk uit.

Wat ik wel ga doen als test, is al m'n deals die meerdere SO's actief hebben, trailing inschakelen. Als het daar een keer +0,4% ipv mijn TP 0,5% dan is het jammer, maar als het ook maar een paar keer zoals hierboven gaat (2,51%) dan is het wel leuk.

edit2: Hoppa! We hebben er weer 1 :D
Misschien dat ik TTP maar standaard aanzet, dan blijven de deals maar iets langer open, maar dan mis ik voortaan dit soort kansen ook niet.
Jarvis (BUSD_PHA): deal_521824677: Deal completed. Profit: +0.00440000 PHA +4.68548660 BUSD (4.69 $) (1.19% from total volume (0.5% before trailing)) 💰💰💰. #profit about 4 hours
edit3: Waarom kan je niet al je deals in 1x wijzigen?...

[ Voor 54% gewijzigd door Remy!!!! op 15-05-2021 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erique2011
  • Niet online
Kwam een tooltje tegen maar zelf nog niet kunnen proberen.. zoiets is zou wel handig zijn als het werkt:
https://github.com/MarcDrexler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Nice! Die ga ik even opslaan en binnenkort eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Wel grappig, ik heb meer SO's ingesteld dan ik budget heb, dus er staat nu best veel in het rood met errors. Maar ondertussen zijn er al een paar deals gesloten (zie eerdere posts), en het geld wat daaruit vrij komt gaat automatisch in een SO van een andere deal die het nodig heeft. Zo heb ik de hele avond al een soort van een vertraagd domino effect. Om die reden maar even de bot stop gezet, zodat hij de komende tijd even wat deals kan afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik heb de start conditie van mijn bot nu stricter gezet, zoals Amargedon dat ook heeft.
Ik gebruik nu:
ULT, 15 minutes, 40
RSI-7, 15 minutes, 40
ULT, 30 minutes, 45
RSI-7, 30 minutes, 45

Ik heb geen "minimal 24h trading volume" ingesteld, maar heb wel de coins beperkt tot de top 50 kwa "coin market cap".

Nu lijkt de bot geen nieuwe deals meer te willen starten.
Is de hele markt nu op dit moment slecht? En moet ik gewoon ff afwachten?
Of zijn mijn start condities nu zo strikt, dat ie nooit meer een deal gaat starten?

Oh, kijk.
Ik had mijn voormalig top-20 uitgebreid naar top-50.
Nu pakt ie wat minder bekende coins op FTT en CAKE.

[ Voor 10% gewijzigd door GarBaGe op 16-05-2021 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
GarBaGe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 06:39:
Ik heb de start conditie van mijn bot nu stricter gezet, zoals Amargedon dat ook heeft.
Ik gebruik nu:
ULT, 15 minutes, 40
RSI-7, 15 minutes, 40
ULT, 30 minutes, 45
RSI-7, 30 minutes, 45

Ik heb geen "minimal 24h trading volume" ingesteld, maar heb wel de coins beperkt tot de top 50 kwa "coin market cap".

Of zijn mijn start condities nu zo strikt, dat ie nooit meer een deal gaat starten?

Oh, kijk.
Ja, hier doet de bot ook minder dan de afgelopen dagen. Dat is wel het risico van minder SO's natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Ik gebruik nu:
ULT, 15 minutes, 40
RSI-7, 15 minutes, 40
ULT, 30 minutes, 45
RSI-7, 30 minutes, 45

Oh, kijk.
Strikter betekent inderdaad dat er soms even geen deals gemaakt worden. Geen reden tot paniek...je kunt beter even geen deals hebben dan deals die enkel omlaag schieten en je bot vastzetten. Vind ik dan ;)

Vannacht toch weer aardig wat deals gehad, al heb ik er nu ook een paar die een beetje vast staan op 1 a 2 procent in de min. Gelukkig loopt het wel door, gisteren was wat dat betreft een topdag oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:55:
Ik kreeg net weer een melding van Telegram dat er een deal was geclosed, maar ik was nogal verbaasd aangezien alles goed in het rood staat.
Tot mijn grote verassing had Shiba een cadeautje voor mij :D

[...]

Dit is tot nu toe m'n hoogste deal ooit, mogelijk gemaakt door 4 SO's _/-\o_

edit: En ik zie nu pas dat deze deal Trailing aan had staan, vandaar de 2,5% 8)7
Ik had vanmiddag als test bij 15 deals TTP ingeschakeld om te kijken wat het zou doen. En het wisselt een beetje. De ene keer sluit hij de deal rond de +0.45 % en de andere keer +0.54 %. Naar mijn idee kom je uiteindelijk redelijk gelijk uit.

Wat ik wel ga doen als test, is al m'n deals die meerdere SO's actief hebben, trailing inschakelen. Als het daar een keer +0,4% ipv mijn TP 0,5% dan is het jammer, maar als het ook maar een paar keer zoals hierboven gaat (2,51%) dan is het wel leuk.

edit2: Hoppa! We hebben er weer 1 :D
Misschien dat ik TTP maar standaard aanzet, dan blijven de deals maar iets langer open, maar dan mis ik voortaan dit soort kansen ook niet.

[...]

Dat gaat wel lekker idd.
Let wel goed op met je trailing, deals komen ook wel eens op 0.1% uit :P (Heb ik gezien, maar gebeurt niet vaak).

Overigens denk ik dat trailing voornamelijk effectief is als je veel deals tegelijkertijd kan doen, dan wordt een potentieel verlies wel gemitigeerd, door de uitschieters.
Ik doe nu bv 13 deals op mijn BTC bot, dus dan vind ik trailing niet interessant, dat ga ik pas weer doen als ik richting de 30 deals ga (dus de bot moet nog even heel goed gaan performen :P).

Ook geldt natuurlijk, hoe meer je er in stopt, hoe meer winst je krijgt (en volgens mij heb jij best een hoge BO staan momenteel).
Ik gebruik nu:
ULT, 15 minutes, 40
RSI-7, 15 minutes, 40
ULT, 30 minutes, 45
RSI-7, 30 minutes, 45
Ik ben ook zulke condities aan het overwegen, ik zie nu dat met ULT, 15, 49 er ook deals snel closen, maar dat is net hoe de markt gaat.

@Amargedon: Tegen welke pairs trade jij ook alweer? Alle pairs?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Sheet ook weer even geupdate.

Ik heb een Base Curr, Base Curr in $ en Max in Base toegevoegd aan de input-tabel.
Aan de Calculations tabel is een Profit in $ toegevoegd, zodat je kan zien wat het equivalent in $ is.

Zeker voor de input tabel geeft dat een beetje inzicht in hoeveel je nodig hebt voor je deals.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:09:
[...]

Dat gaat wel lekker idd.
Let wel goed op met je trailing, deals komen ook wel eens op 0.1% uit :P (Heb ik gezien, maar gebeurt niet vaak).
Jup, hier nu ook een paar deals die aanzienlijk lager dan 0,5% zijn, maar ook een aantal die boven de 1% uitkomen, dus ik laat TTP wel aanstaan.
Overigens denk ik dat trailing voornamelijk effectief is als je veel deals tegelijkertijd kan doen, dan wordt een potentieel verlies wel gemitigeerd, door de uitschieters.
Ik doe nu bv 13 deals op mijn BTC bot, dus dan vind ik trailing niet interessant, dat ga ik pas weer doen als ik richting de 30 deals ga (dus de bot moet nog even heel goed gaan performen :P).

Ook geldt natuurlijk, hoe meer je er in stopt, hoe meer winst je krijgt (en volgens mij heb jij best een hoge BO staan momenteel).
M'n BO valt wel mee, maar ik heb vooral veel actieve deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik ben blij met de nieuwe settings.
Vandaag al een paar leuke deals gedaan in weinig tijd.
Ongeveer een uur per deal.
Ik heb hem nu staan op max 4 deals, maar dat krijg ik nu niet rond.
Heb ik nu maar 1 open staan.
Kennelijk doen veel munten het wat moeilijk?

BTW, is er iemand die externe monitoring heeft op zijn bot(s).
Bijvoorbeeld een waarschuwing (email?) als een deal te lang open staat?
Of een waarschuwing als een deal door alle SO's heen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
GarBaGe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:53:

Misschien via de 3commas app op de telefoon? Er is ook telegram integratie, ik gebruik het niet maar dan kun je dit vast instellen. De informatie waar je omvraagt wordt sowieso in de deal history opgeslagen (rechts op het ID nummer klikken). Als het er is moet je het ook kunnen uitlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

Die bot bevalt me wel. Ondanks dat de Bitcoin daalt vind ik het tof om te zien dat er toch steeds deals met winst worden afgerond.

Zit momenteel in dubio of ik mijn account zal upgraden en dan een tweede bot aanzet met stable coin pairs, zoals Remy!!!! nu doet. Idee is dat bij het dalen van de Bitcoin die bot juist extra winst pakt.

Een andere optie is mijn account nu laten voor wat het is en eventueel Bitcoin bij kopen als die sterk gedaald is. Keuzes, keuzes... :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
GarBaGe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:53:

Je kan via Telegram redelijk wat notificaties instellen.
Check je profiel settings:
https://3commas.io/users/profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59
Redcoil schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:56:
Die bot bevalt me wel. Ondanks dat de Bitcoin daalt vind ik het tof om te zien dat er toch steeds deals met winst worden afgerond.

Zit momenteel in dubio of ik mijn account zal upgraden en dan een tweede bot aanzet met stable coin pairs, zoals Remy!!!! nu doet. Idee is dat bij het dalen van de Bitcoin die bot juist extra winst pakt.

Een andere optie is mijn account nu laten voor wat het is en eventueel Bitcoin bij kopen als die sterk gedaald is. Keuzes, keuzes... :P
En dan ga je er vanuit dat altcoins bij een flinke daling van btc het wel oké doen? Anders gaat je stable coin bot toch alleen maar diep in het rood?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

mastair schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:53:
[...]

En dan ga je eruit dat altcoins bij een flinke daling van btc het wel oké doen? Anders gaat je stable coin bot toch alleen maar diep in het rood?
Da's wel een voorwaarde idd. Als de deal start conditions goed staan zou dat wel moeten lukken, er zijn de afgelopen dagen altijd wel enkele altcoins geweest doe een plusje toonden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59
Klopt. Maar die stegen dan ook ten opzichte van btc. Lastig.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Redcoil schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:56:

Ik heb er 2, 1 BTC, 1 BUSD. De eerste heeft wel meer budget om mee te spelen, soms zet ik die uit om de 2e met BUSD te laten handelen. Als die weer aan z'n max deals zet gaat die weer uit en de BTC bot weer aan.

Zo kan je voor gratis toch meerdere bots draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

Dat kan idd ook, maar dan moet je eigenlijk continu blijven wisselen. Da's wel een gedoe dan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Hoe werkt dat wisselen dan met openstaande deals? Blijven die gewoon open staan tot ze uiteindelijk worden gesloten met de initiele bot? En weet iemand of het aanpassen van de bot effect heeft op de huidig lopende deals?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigDoom
  • Registratie: Maart 2009
Niekserr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:51:
Hoe werkt dat wisselen dan met openstaande deals? Blijven die gewoon open staan tot ze uiteindelijk worden gesloten met de initiele bot? En weet iemand of het aanpassen van de bot effect heeft op de huidig lopende deals?
Lopende deals blijven lopen en de settings wijzigen niet als je de bot aanpast. Dus enkel nieuwe deals worden gestart met de nieuwe settings.

Je kan lopende deals wel handmatig aanpassen qua settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
DLT is de coin die gepumt gaat worden / is gepumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Enkele van jullie gebruiken de Bot uitsluitend voor BTC en gebruiken als start 0,0002 btc

En ik zag bij enkele dat ze bij 0,5% winst eruit gaan.

Dan maak je toch bizar weinig winst als je de BNB fee eraf telt? Of zie ik dit fout?

* streamnl zit al enkele weken te twijfelen om dit ook te gaan gebruiken. Al snap ik het excel bestand niet helemaal…

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De lage profit wordt gebruikt om het risico laag te houden dat gedurende de deal ineens de koers zakt. Als je dan 7 cent pakt, 8 cent incl fee bijvoorbeeld, dan is de kans op een daling een stuk lager. Je krijgt er alleen hoe dan ook mee te maken.

Zelf beetje aan het goochelen met de beste instellingen. Afgelopen 24 uur gedraaid op een stop loss van 6% met 1 safety order. Hierdoor kon ik met 1500 euro 80 active deals doen.

Rond lunch, na een halve dag, stond ik op +50$ met iedere keer 6 cent pakken. Tussendoor kwam de stop loss(a 90 cent per keer ongeveer) ook een paar keer dus in die 12 uur meer dan 1.000 deals gedaan.

Echter nu later op de zondag een hoop stop loss meldingen. Die 50$ van vanmiddag staat nu op -10$-20$+30$. Dus in een ook of zeven nu 60$ gezakt.

Wel bizar hoe de markt heen en weer golft. Tot nu toe toch steeds het gevoel quite te draaien of met een klein verlies. In 3 weken tijd ongeveer 100 euro minder (1400 nu ipv 1500).

Nu maar iets anders proberen. Safety orders met een scale van 2. Met 5 safety orders kan ik volgens de berekeningen dan max 5 active deals open hebben staan.

[ Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-05-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Minder stoploss en meer safety orders om de boel te redden? Heb er paar gehad die dik de min in gingen, maar best wat SO's openden, iets terugklimmen uiteindelijk dan toch nog +$10 doen.

Heb alleen nu weer net wat teveel deals met SO's erin.. :x
Met BTC kom ik vrij netjes uit met 10 deals, al heb ik er wel een paar afgekapt omdat de koers veel te stabiel bleef over een dag, ook maar gelijk geblacklist, met BUSD schiet het al vrij snel de min in en moet ie SO's openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• argon007
[...]

Oops, inderdaad. Bij deze:
https://cdn.discordapp.co...8103877460008/unknown.png

Ik heb dus geen +100 deals open zoals anderen hier maar ga voor de iets langere deals en een 3% TP
Mijn oudste bag werd trouwens vandaag verkocht:
Scalpbot (BTC_WRX): deal_462980543: Deal completed. Profit: +0.00094243 BTC (46.45 $) (3.03% from total volume) 💰💰💰). #profit 18 days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
18 dagen…. Respect voor je geduld.
Zodra ik dit ga doen, wil ik niet zo lang wachten.
In 18 dagen kan er veel gebeuren met een coin

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• argon007
Vandaar genoeg SO's. Velen willen hier snel rijk worden... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Nee zeker niet snel, maar wel vlug! :P

On another note, blijkbaar is niet alles rood want ik had net ineens weer een deal gesloten. Blijkt dat CTSI/BUSD even goed z'n best had gedaan, pump & dump misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
AndereKoekoek schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:30:
De lage profit wordt gebruikt om het risico laag te houden dat gedurende de deal ineens de koers zakt. Als je dan 7 cent pakt, 8 cent incl fee bijvoorbeeld, dan is de kans op een daling een stuk lager. Je krijgt er alleen hoe dan ook mee te maken.

Zelf beetje aan het goochelen met de beste instellingen. Afgelopen 24 uur gedraaid op een stop loss van 6% met 1 safety order. Hierdoor kon ik met 1500 euro 80 active deals doen.

Rond lunch, na een halve dag, stond ik op +50$ met iedere keer 6 cent pakken. Tussendoor kwam de stop loss(a 90 cent per keer ongeveer) ook een paar keer dus in die 12 uur meer dan 1.000 deals gedaan.

Echter nu later op de zondag een hoop stop loss meldingen. Die 50$ van vanmiddag staat nu op -10$-20$. Dus in een ook of zeven nu 60$ gezakt.

Wel bizar hoe de markt heen en weer golft. Tot nu toe toch steeds het gevoel quite te draaien of met een klein verlies. In 3 weken tijd ongeveer 100 euro minder (1400 nu ipv 1500).

Nu maar iets anders proberen. Safety orders met een scale van 2. Met 5 safety orders kan ik volgens de berekeningen dan max 5 active deals open hebben staan.
Dat vind ik knap... Ik zit op 0.7%, met weinig orders en 3 SO's, maar de helft van mn orders zitten al een dag muurvast (ETH/BTC, XRP/BTC etc.). Gebeurt niks behalve dat mn portfolio minder waard wordt doordat ik BTC hark en alles in BTC zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Niekserr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:01:
[...]

Dat vind ik knap... Ik zit op 0.7%, met weinig orders en 3 SO's, maar de helft van mn orders zitten al een dag muurvast (ETH/BTC, XRP/BTC etc.). Gebeurt niks behalve dat mn portfolio minder waard wordt doordat ik BTC hark en alles in BTC zit
Ok had 80 active orders ivm geen safety orders en wel een stop loss. Telegram update iedere minuut en kreeg soms wel 10 deals per minuut vanmorgen.

Vanmorgen 50 omhoog en vanmiddag 80 naar beneden. Sta nu dus op -30 voor vandaag alleen al.

Nu overgestapt naar 4 active orders met meer safety order en een scale van 2.

Edit: heb nog 5 deals van de oude bot open staan. Dus kan gelukkig niet verder dan -35$ zakken voor vandaag.

[ Voor 7% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-05-2021 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Sheet geupdate!
Ik heb nu een tabel bovenaan gezet waar je e.e.a. kan aanpassen, met helemaal rechts een "Max Currency Needed".
Ook de € weggehaald, omdat het in principe niet uitmaakt in welke currency je werkt.
Ook een Coin Price toegevoegd, daarmee kan je dus van BTC naar iets anders switchen.

[...]

De Required Change % wil je, m.i., inderdaad zo laag mogelijk.
Want dat is de procentuele verandering die nodig is van de dan geldende price om je winst te pakken. Hoe lager die is, hoe groter de kans dat ie sneller sluit.

Maar ja, die laag maken betekent dat je er veel volume in moet steken.

Wat betreft deal start conditions, ik probeer ook wel een beetje uit te vinden wat handig is. Een combinatie van RSI en ULT lijkt mij het handigste, maar ik probeer een beetje door te kijken naar de verschillende grafieken wat daar de beste combinatie van is.

...maar daar ben ik nog niet over uit :')
Top, thanks! Nu een beetje laat, ga er van de week even mee spelen verder.
Ben.Hahlen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:09:
Ik ben ook zulke condities aan het overwegen, ik zie nu dat met ULT, 15, 49 er ook deals snel closen, maar dat is net hoe de markt gaat.

@Amargedon: Tegen welke pairs trade jij ook alweer? Alle pairs?
De RSI en ULT combinatie die ik nu heb lijkt echt geweldig. Okeee...pas dag twee maar deal na deal :9~ Veels te kort om nu al te concluderen, maar zoals de statistieken ervoor staan is het in ieder geval tevreden slapen straks.

Alle pairs inderdaad, behalve een rijtje welke jij eerder geplaatst hebt. Heb ze apart in een lijstje staan mocht je ze willen hebben. Verder een min volume ingesteld in de bot; het boeit me verder niet welke coin mij winst gaat opleveren :P
Ik gebruik nu:
ULT, 15 minutes, 40
RSI-7, 15 minutes, 40
ULT, 30 minutes, 45
RSI-7, 30 minutes, 45

Oh, kijk.
Klopt, door de strakkere conditie is er soms gewoon even niks wat gestart kan worden. No worries...betekent ook dat je geen deals pakt die nog veel de min in gaan duiken en je houdt dus plek vrij voor de deals die je wilt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
Dit was een test botje die met 100 BUSD mocht spelen omdat ik nog de trail versie had, vrij conservatief. Misschien zien jullie waarom dit botje mij weinig kop zorgen geeft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTYiYDav2MsEJgMBvaIOC4c7owM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WzC0msRDxbMY3CLAWmVvlp7B.png?f=fotoalbum_large

Niet erg bruikbaar in de huidige markt meer een botje voor erbij als je subscription het toelaat denk ik. Ben nu ook aan het kijken naar GMSG, maar de userinterface is best onduidelijk.

Nu weer verder met het topic doorlezen.

Edit: ja hij stond maar 1 dag aan, dus het is niet heel erg representatief.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeph op 16-05-2021 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

Niekserr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:51:
Deals van bots blijven gewoon doorlopen conform de oorspronkelijke trading instellingen.

- Als je een bestaande bot met lopende trades uitschakelt en je stapt over naar een andere bot, dan blijven ze doorlopen met de oorspronkelijke instellingen ten tijde van het starten van je trade.
- Als je een bestaande bot met lopende trades aanpast, dan behouden bestaande trades de oorspronkelijke trades en zullen nieuwe trades de nieuwe aanpassingen verkrijgen.
streamnl schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:15:
Enkele van jullie gebruiken de Bot uitsluitend voor BTC en gebruiken als start 0,0002 btc

En ik zag bij enkele dat ze bij 0,5% winst eruit gaan.

Dan maak je toch bizar weinig winst als je de BNB fee eraf telt? Of zie ik dit fout?

* streamnl zit al enkele weken te twijfelen om dit ook te gaan gebruiken. Al snap ik het excel bestand niet helemaal…
Volgens mij bevat de ingestelde TTP ook de fees van de exchange in kwestie.

Ik heb meerdere malen gezien dat ik een trade had dat een plus had van bijvoorbeeld +0.02$ en dat ie 0% winst aangaf.
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:34:
Minder stoploss en meer safety orders om de boel te redden? Heb er paar gehad die dik de min in gingen, maar best wat SO's openden, iets terugklimmen uiteindelijk dan toch nog +$10 doen.
Ik heb geen enkele stop loss voor mijn deals, ik maak alleen gebruik van SO's. Dat is ook de reden waarom ik maximaal 75% van mijn budget aanspreek om bij trades het aantal SO's uit te breiden als mijn ingestelde maximum (3) wordt doorbroken.
Heb alleen nu weer net wat teveel deals met SO's erin.. :x
Met BTC kom ik vrij netjes uit met 10 deals, al heb ik er wel een paar afgekapt omdat de koers veel te stabiel bleef over een dag, ook maar gelijk geblacklist, met BUSD schiet het al vrij snel de min in en moet ie SO's openen.
"Deal Start Condition", "Trading 24h minimal volume" en "Minimum price to open deal" doen echt wonderen.

Uit mijn ervaring is de instelling "ULT, 15 minutes, 60" erg agressief in het openen van (nieuwe) deals, daarbij resulteerde geen gebruik Trading volume in trades met shitcoins of coins dat beschikt over minimale waardewijziging (WTBC anyone?) en de Minimum price idem.

Mijn 10-dagen oude BTC bot (1% TTP) is gebaseerd op de TOP20 coins (marketcap), maakt gebruik van "ULT, 15 minutes, 49" als DSC, heeft een minimale Trading 24H staan op 750 en een Minimum Price van "0.000002". Deals lopen gemiddeld 4 uren en 11 minuten en bevat de 30% van mijn trades die belanden in een SO.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amargedon
Vannacht een goede nacht gehad, voor de bot gesproken. Zojuist even gekeken en ik zie dat een aantal deals 5 van de 7 SO's nodig hebben gehad...maar vervolgens wel netjes zijn afgerond! Ook een aantal deals met 1 of geen enkele SO, dus dat ziet er wat mij betreft goed uit.

Op de oudste deal, die een beetje hangt en nog van voor die instellingen is, vanmorgen handmatig wat funds toegevoegd. Verder gisteren de beste dag ooit gehad qua resultaat, zelfs in een markt die vooral daalt. Momenteel weinig uitstaande deals, maar dat zal wel weer komen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:43
Amargedon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:45:
Vannacht een goede nacht gehad, voor de bot gesproken. Zojuist even gekeken en ik zie dat een aantal deals 5 van de 7 SO's nodig hebben gehad...maar vervolgens wel netjes zijn afgerond! Ook een aantal deals met 1 of geen enkele SO, dus dat ziet er wat mij betreft goed uit.

Op de oudste deal, die een beetje hangt en nog van voor die instellingen is, vanmorgen handmatig wat funds toegevoegd. Verder gisteren de beste dag ooit gehad qua resultaat, zelfs in een markt die vooral daalt. Momenteel weinig uitstaande deals, maar dat zal wel weer komen straks.
Kan jij mij uitleggen wat precies add funds doet? Maak je hierdoor minder verlies door dat je het gemiddeld?
Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste