Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:33:
Sinds vandaag trade m'n bot alleen nog in BSUD pairs, voordelen:
- Geen trade fees
- Geen (minder?) schommelingen in je winst als de BTC weer omlaag gaat.
Zo had ik gisteren (voorbeeld) $10 winst, en aan het eind van de dag was het nog maar $9 winst. Dat kwam naar mijn idee omdat BTC eventjes lekker naar beneden ging. Ik had verder niets gecanceled oid.
Dus nu even aankijken hoe het met BSUD gaat, grote voordeel is dat het makkelijk zichtbaar is hoeveel geld je hebt. Anders was het steeds omrekenen.
Interessant! Is ook iets wat ik (nog steeds) overweeg, maar ben er nog niet over uit.
Wat betreft de winst-schommelingen:
0.0001 BTC winst == 0.0001 BTC winst, net als dat 0.0001 USDT winst == 0.0001 USDT winst is.
Wat je ziet met de schommelingen, is een terugrekening van de BTC koers naar een USD koers.
Ik ben het maar gaan vergelijken met van $ naar € omrekenen. Als daar wijzigingen in plaats vinden, heb je ook schommelingen in de winst (wel iets minder dan met BTC, maar toch).
Volgens 3Commas heb ik nu een Completed Deals Profit van 0.00202097 BTC, wat bij een koers van $55,000 overeenkomt met $111.15335.
Bij een koers van $40,000 is dat $80.8388
Bij een koers van $70,000 is dat $141.4679
Dus ja, het schommelt, maar het schommelt beide kanten op.
Waar we het in dit topic ook al eerder over gehad hebben:
Als BTC/BUSD met 20% daalt en ADA/BUSD ook met 20%, dan is de BTC/ADA pair (in theorie) nagenoeg gelijk gebleven, omdat je nog steeds hetzelfde aantal ADA's voor je 0.0001 BTC krijgt.
...denk ik, iig. Of iig: het zou minder moeten zijn dan dat de daling in "harde" USD's.
nwagenaar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:03:
Mijn opinie:
Even afgezien van geen Trade Fees, iets om rekening te houden is dat BUSD en USDT (beide stable-coins met 1:1 backing op USD) in feite hetzelfde verlopen met de USD als het gaat om waarde daling/stijging ten opzichte van de Euro (das de munt dat je op je bankrekening ziet

).
Dat zei ik!

Daarbij is de minimale Buy Order/Safety Order 10 BUSD/USDT ten opzichte van 0.0001BTC wat neerkomt op rond de $5~$6 per trade.
Dat scheelt ook wel ja. Ik wil voorlopig BTC Pairs blijven traden en kijken wat er dan gebeurt, eerst mijn aantal BTC omhoog halen.
Je zou het kunnen kijken op korte termijn (binnen nu en 2 jaar) of lange termijn (2 jaar en verder):
- Bij een (indicatie) van een langdurige bear market (waar het op begint te lijken) en met zicht op de korte termijn om te cashen zou ik gaan voor BUSD (al dan niet USDT/EUR) als (primaire) trading pair en BTC als secundaire trading pair al dan niet als HODL-coin (bijvoorbeeld 75% in BUSD en 25% in BTC).
- Voor de lange termijn om te cashen zou ik blijven gaan voor BTC als trading pair, simpelweg omdat BTC als eerste in waarde gaat stijgen bij de toekomstige bull market.
@
Remy!!!! Ook wat betreft lange termijn vs korte termijn, ongeacht de gekozen trading pair: De verwachte aanzienlijke daling van crypto-valuta lijkt op de loer te liggen en ik zou ook even goed kijken naar de hoeveelheid van je wallet je inzet en de "Deal start condition" zodat ie wat meer conservatief is en je minder te maken krijgt met een shitload aan HODL-coins ten tijde van de (aankomende) dip

Interessant, dank voor dit

Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:30:
@
nwagenaar mocht de bearmarket beginnen zonder dat ik het doorheb dan blijf ik met de volgende coins zitten (als ik ze niet kan/ga verkopen):
ADA, BCH, BNB, BTC, DOT, ETH, LINK, LTC, VET, XLM, XRP
Ik vermoed/hoop dat bij de volgende bullmarket er minimaal 5 munten tussen zitten die nog wel nuttig/waardevol zijn, dus daar maak ik mij ook niet zoveel zorgen om.
Op dit moment trade m'n bot redelijk rustig aan, en als ik BSUD_ALL zou kiezen zou ik zeker veeeel meer winst per dag maken, maar het zou mij ook meer kopzorgen geven ivm een eventuele bearmarket en dat ik dan behoorlijk veel shitcoins 'moet' HODL.
Jij hebt dus eigenlijk dezelfde pairs als tegenover BTC, alleen dan op BUSD?
Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:48:
[...]
Dat is wel de theorie, maar de praktijd (bij mij) is helaas soms anders. Nou moet ik wel eerlijk zijn, ik vermoed dat er meer deals in de plus uitkomen dan in de min.
[...]
Dit is bij mij wel een probleem geweest, soms bleef een deal enkele uren trailen. Ik heb genoeg deals die met 20á30min klaar zijn. Dus dan is het de vraag:
$100 deal - TP = 1% + 0,2% TTP
1 deal blijft 4uur open en pakt middels TTP 1,8% winst
= $1,8 winst
of
$100 deal - TP = 1%
4 deals gesloten in 4 uur die ieder 1% winst pakken
= $4 winst
Of ik maak een grove rekenfout (ben geen rekenwonder, dus zou best kunnen!), maar naar mijn idee moet in het bovenstaande voorbeeld de deal met TTP minimaal 4% winst maken voordat hij gelijk komt met de 4 deals zonder TTP.
[...]
Snap ik, ik zit hier ook om te leren/discussiëren welke settings e.d. het best zijn voor je bot. Dus als ik het fout doe hoor ik het maar al te graag.
En ook mijn bovenstaande voorbeeld is nogal extreem, maar zoals ik zei, bij mij bleven meer deals (naar mijn idee) te lang open middels TTP dan ik nodig vond.
Sorry dat ik je weer quote @
Remy!!!!, maar ja, dat is nu eenmaal het handigste, dit is dus ook een reactie op @
Kraay89
Volgens mij maak je geen (grote) rekenfouten. Het is ook een beetje mijn afweging geweest om Trailing uit te zetten.
Ik had trailing op 0,1 staan bij een TP van 0,5, maar genoeg deals gezien die op 0,3 of lager sloten, want het is maar net hoe snel het weer daalt nadat de trailing actief wordt.
Ik heb
ook deals gezien die op 1 of meer sloten, maar dat gebeurde vaker niet dan wel.
Ook moet je er rekening mee houden dat, als je in BTC trade, de fees ook meegerekend worden, dus als je een profit van 0,5 instelt, dan moet je deal 0,6 stijgen om dat af te dekken (weet het precieze bedrag niet, dus pin me er niet op vast).