[bots] Cryptocurrency automatisch handelen

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:40
marcello14 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:20:
[...]

@Remy!!!! Ik zie dat je trailing hebt uitgezet? Had je daar nog een specifieke reden voor? Zat namelijk eraan te denken om deze juist aan te zetten.
Ja dat klopt, 2 redenen:
1. Als de deal gaat trailen gebeurt het best vaak dat hij uiteindelijk onder je ingestelde target profit uitkomt
2. De deal kan daardoor soms best lang open staan
wesley2004 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Hoe bedoel je terug in bot doen?
Zet hij de winst apart weer weg dan?
Ik dacht dat hij het al zelf terug gebruikt?
Stel je voor m'n bot heeft een budget/balans van $1000. Iedere maand zet ik 1/3e van de winst van die maand op m'n betaalrekening, en 2/3e doe ik in het budget/balans van de bot, vervolgens verhoog ik dan het aantal deals of de base order.
Zo maak je iedere maand meer winst, en krijg je maandelijks een leuk extraatje.

[ Voor 37% gewijzigd door Remy!!!! op 11-05-2021 15:24 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:55
Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Ja dat klopt, 2 redenen:
1. Als de deal gaat trailen gebeurt het best vaak dat hij uiteindelijk onder je ingestelde target profit uitkomt
Dit is toch wel een beetje een kwestie van mindset volgens mij: Als je je trailing+deviation zo instelt dat trailing minus deviation je gewenste winst marge is, dan is er toch niks aan de hand?
2. De deal kan daardoor soms best lang open staan
Als hij langer open staat door trailing is dat omdat hij langer stijgt = meer winst. Is dat erg?

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, of ik gelijk, maar volgens mij behoeven je statements wel meer nuance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Kraay89 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:39:
[...]

Dit is toch wel een beetje een kwestie van mindset volgens mij: Als je je trailing+deviation zo instelt dat trailing minus deviation je gewenste winst marge is, dan is er toch niks aan de hand?
Dat is wel de theorie, maar de praktijd (bij mij) is helaas soms anders. Nou moet ik wel eerlijk zijn, ik vermoed dat er meer deals in de plus uitkomen dan in de min.
[...]

Als hij langer open staat door trailing is dat omdat hij langer stijgt = meer winst. Is dat erg?
Dit is bij mij wel een probleem geweest, soms bleef een deal enkele uren trailen. Ik heb genoeg deals die met 20á30min klaar zijn. Dus dan is het de vraag:
$100 deal - TP = 1% + 0,2% TTP
1 deal blijft 4uur open en pakt middels TTP 1,8% winst
= $1,8 winst
of
$100 deal - TP = 1%
4 deals gesloten in 4 uur die ieder 1% winst pakken
= $4 winst

Of ik maak een grove rekenfout (ben geen rekenwonder, dus zou best kunnen!), maar naar mijn idee moet in het bovenstaande voorbeeld de deal met TTP minimaal 4% winst maken voordat hij gelijk komt met de 4 deals zonder TTP.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, of ik gelijk, maar volgens mij behoeven je statements wel meer nuance?
Snap ik, ik zit hier ook om te leren/discussiëren welke settings e.d. het best zijn voor je bot. Dus als ik het fout doe hoor ik het maar al te graag.
En ook mijn bovenstaande voorbeeld is nogal extreem, maar zoals ik zei, bij mij bleven meer deals (naar mijn idee) te lang open middels TTP dan ik nodig vond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:33:
Sinds vandaag trade m'n bot alleen nog in BSUD pairs, voordelen:
- Geen trade fees
- Geen (minder?) schommelingen in je winst als de BTC weer omlaag gaat.

Zo had ik gisteren (voorbeeld) $10 winst, en aan het eind van de dag was het nog maar $9 winst. Dat kwam naar mijn idee omdat BTC eventjes lekker naar beneden ging. Ik had verder niets gecanceled oid.

Dus nu even aankijken hoe het met BSUD gaat, grote voordeel is dat het makkelijk zichtbaar is hoeveel geld je hebt. Anders was het steeds omrekenen.
Interessant! Is ook iets wat ik (nog steeds) overweeg, maar ben er nog niet over uit.

Wat betreft de winst-schommelingen:
0.0001 BTC winst == 0.0001 BTC winst, net als dat 0.0001 USDT winst == 0.0001 USDT winst is.
Wat je ziet met de schommelingen, is een terugrekening van de BTC koers naar een USD koers.
Ik ben het maar gaan vergelijken met van $ naar € omrekenen. Als daar wijzigingen in plaats vinden, heb je ook schommelingen in de winst (wel iets minder dan met BTC, maar toch).

Volgens 3Commas heb ik nu een Completed Deals Profit van 0.00202097 BTC, wat bij een koers van $55,000 overeenkomt met $111.15335.
Bij een koers van $40,000 is dat $80.8388
Bij een koers van $70,000 is dat $141.4679

Dus ja, het schommelt, maar het schommelt beide kanten op.

Waar we het in dit topic ook al eerder over gehad hebben:
Als BTC/BUSD met 20% daalt en ADA/BUSD ook met 20%, dan is de BTC/ADA pair (in theorie) nagenoeg gelijk gebleven, omdat je nog steeds hetzelfde aantal ADA's voor je 0.0001 BTC krijgt.
...denk ik, iig. Of iig: het zou minder moeten zijn dan dat de daling in "harde" USD's.
nwagenaar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:03:
Mijn opinie:

Even afgezien van geen Trade Fees, iets om rekening te houden is dat BUSD en USDT (beide stable-coins met 1:1 backing op USD) in feite hetzelfde verlopen met de USD als het gaat om waarde daling/stijging ten opzichte van de Euro (das de munt dat je op je bankrekening ziet ;)).
Dat zei ik! :+
Daarbij is de minimale Buy Order/Safety Order 10 BUSD/USDT ten opzichte van 0.0001BTC wat neerkomt op rond de $5~$6 per trade.
Dat scheelt ook wel ja. Ik wil voorlopig BTC Pairs blijven traden en kijken wat er dan gebeurt, eerst mijn aantal BTC omhoog halen.
Je zou het kunnen kijken op korte termijn (binnen nu en 2 jaar) of lange termijn (2 jaar en verder):

- Bij een (indicatie) van een langdurige bear market (waar het op begint te lijken) en met zicht op de korte termijn om te cashen zou ik gaan voor BUSD (al dan niet USDT/EUR) als (primaire) trading pair en BTC als secundaire trading pair al dan niet als HODL-coin (bijvoorbeeld 75% in BUSD en 25% in BTC).
- Voor de lange termijn om te cashen zou ik blijven gaan voor BTC als trading pair, simpelweg omdat BTC als eerste in waarde gaat stijgen bij de toekomstige bull market.

@Remy!!!! Ook wat betreft lange termijn vs korte termijn, ongeacht de gekozen trading pair: De verwachte aanzienlijke daling van crypto-valuta lijkt op de loer te liggen en ik zou ook even goed kijken naar de hoeveelheid van je wallet je inzet en de "Deal start condition" zodat ie wat meer conservatief is en je minder te maken krijgt met een shitload aan HODL-coins ten tijde van de (aankomende) dip ;)
Interessant, dank voor dit :)
Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:30:
@nwagenaar mocht de bearmarket beginnen zonder dat ik het doorheb dan blijf ik met de volgende coins zitten (als ik ze niet kan/ga verkopen):
ADA, BCH, BNB, BTC, DOT, ETH, LINK, LTC, VET, XLM, XRP
Ik vermoed/hoop dat bij de volgende bullmarket er minimaal 5 munten tussen zitten die nog wel nuttig/waardevol zijn, dus daar maak ik mij ook niet zoveel zorgen om.

Op dit moment trade m'n bot redelijk rustig aan, en als ik BSUD_ALL zou kiezen zou ik zeker veeeel meer winst per dag maken, maar het zou mij ook meer kopzorgen geven ivm een eventuele bearmarket en dat ik dan behoorlijk veel shitcoins 'moet' HODL.
Jij hebt dus eigenlijk dezelfde pairs als tegenover BTC, alleen dan op BUSD?
Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Dat is wel de theorie, maar de praktijd (bij mij) is helaas soms anders. Nou moet ik wel eerlijk zijn, ik vermoed dat er meer deals in de plus uitkomen dan in de min.

[...]

Dit is bij mij wel een probleem geweest, soms bleef een deal enkele uren trailen. Ik heb genoeg deals die met 20á30min klaar zijn. Dus dan is het de vraag:
$100 deal - TP = 1% + 0,2% TTP
1 deal blijft 4uur open en pakt middels TTP 1,8% winst
= $1,8 winst
of
$100 deal - TP = 1%
4 deals gesloten in 4 uur die ieder 1% winst pakken
= $4 winst

Of ik maak een grove rekenfout (ben geen rekenwonder, dus zou best kunnen!), maar naar mijn idee moet in het bovenstaande voorbeeld de deal met TTP minimaal 4% winst maken voordat hij gelijk komt met de 4 deals zonder TTP.

[...]

Snap ik, ik zit hier ook om te leren/discussiëren welke settings e.d. het best zijn voor je bot. Dus als ik het fout doe hoor ik het maar al te graag.
En ook mijn bovenstaande voorbeeld is nogal extreem, maar zoals ik zei, bij mij bleven meer deals (naar mijn idee) te lang open middels TTP dan ik nodig vond.
Sorry dat ik je weer quote @Remy!!!!, maar ja, dat is nu eenmaal het handigste, dit is dus ook een reactie op @Kraay89 :)

Volgens mij maak je geen (grote) rekenfouten. Het is ook een beetje mijn afweging geweest om Trailing uit te zetten.
Ik had trailing op 0,1 staan bij een TP van 0,5, maar genoeg deals gezien die op 0,3 of lager sloten, want het is maar net hoe snel het weer daalt nadat de trailing actief wordt.

Ik heb ook deals gezien die op 1 of meer sloten, maar dat gebeurde vaker niet dan wel.

Ook moet je er rekening mee houden dat, als je in BTC trade, de fees ook meegerekend worden, dus als je een profit van 0,5 instelt, dan moet je deal 0,6 stijgen om dat af te dekken (weet het precieze bedrag niet, dus pin me er niet op vast).

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Interessant! Is ook iets wat ik (nog steeds) overweeg, maar ben er nog niet over uit.

Wat betreft de winst-schommelingen:
0.0001 BTC winst == 0.0001 BTC winst, net als dat 0.0001 USDT winst == 0.0001 USDT winst is.
Wat je ziet met de schommelingen, is een terugrekening van de BTC koers naar een USD koers.
Ik ben het maar gaan vergelijken met van $ naar € omrekenen. Als daar wijzigingen in plaats vinden, heb je ook schommelingen in de winst (wel iets minder dan met BTC, maar toch).

Volgens 3Commas heb ik nu een Completed Deals Profit van 0.00202097 BTC, wat bij een koers van $55,000 overeenkomt met $111.15335.
Bij een koers van $40,000 is dat $80.8388
Bij een koers van $70,000 is dat $141.4679

Dus ja, het schommelt, maar het schommelt beide kanten op.
Ja dat klopt ook zeker! En het is misschien ook meer een placebo/gemoedsrust dingetje dan dat het echt nut heeft :+
En geen Fees scheelt op de lange termijn mogelijk ook nog wel een leuk bedrag.
Jij hebt dus eigenlijk dezelfde pairs als tegenover BTC, alleen dan op BUSD?
Klopt
[...]

Sorry dat ik je weer quote @Remy!!!!, maar ja, dat is nu eenmaal het handigste, dit is dus ook een reactie op @Kraay89 :)

Volgens mij maak je geen (grote) rekenfouten. Het is ook een beetje mijn afweging geweest om Trailing uit te zetten.
Ik had trailing op 0,1 staan bij een TP van 0,5, maar genoeg deals gezien die op 0,3 of lager sloten, want het is maar net hoe snel het weer daalt nadat de trailing actief wordt.

Ik heb ook deals gezien die op 1 of meer sloten, maar dat gebeurde vaker niet dan wel.

Ook moet je er rekening mee houden dat, als je in BTC trade, de fees ook meegerekend worden, dus als je een profit van 0,5 instelt, dan moet je deal 0,6 stijgen om dat af te dekken (weet het precieze bedrag niet, dus pin me er niet op vast).
En dat de meeste 'goed draaiende' bots het ook niet aan hebben staan, dus dan volg ik maar braaf :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
En nu ik dus BUSD als Quote balans gebruik ipv BTC, maar dus wel met BTC/BUSD trade, is het bijna pijnlijk om te zien hoe weinig winst er met 1 dag handelen met BTC te behalen is :X Nu is 1 dag natuurlijk nog niets, maar ik ben benieuwd hoe deze verdeling er over een week uitziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHeYKD7xBXLiaqedDKnoGcc2wkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1p6H1S7pFnMlB6Zm2RcwuBj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwartewoud
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik lurk hier meestal alleen, maar wil toch ook wat overdenkingen van mij hier neerleggen :-)

Stel je hebt een 4x een SO op 5% afstand van elkaar staan. Bij een dipje van (zeg) 4% mis je dus een buy. Mijn overweging: beter 2x zoveel SO's (=8) met halve afstand (=2.5%). Dan had je die dip van 4% wel gepakt. En qua totale order size ben je evenveel kwijt.

Bij mij staat de TP ook laag (1.5%). Hoger is natuurlijk lekker, maar daardoor duurt de deal ook langer. Liever snel er weer uit en door naar de volgende.

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 23:31
[b]

[...]

Stel je voor m'n bot heeft een budget/balans van $1000. Iedere maand zet ik 1/3e van de winst van die maand op m'n betaalrekening, en 2/3e doe ik in het budget/balans van de bot, vervolgens verhoog ik dan het aantal deals of de base order.
Zo maak je iedere maand meer winst, en krijg je maandelijks een leuk extraatje.
Ik denk dat ik het snap. Het is dus niet zo dat de “winst” automatisch los ergens heen wordt gezet.
Je trade in btc dus je stort een deeltje btc naar je rekening toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:19
Ik doe al een tijdje crypto, maar dan handmatig (Binance)
Zo'n 3commas klinkt leuk, maar kost gelijk weer het nodige geld per maand, terwijl ik eerst maar moet zien dat zo'n bot uberhaupt geld kan verdienen.

Is dat gratis plan van hun bruikbaar?
Kan je daarmee al geld verdienen?
Of beter gezegd, tegen welke beperkingen ga ik dan oplopen?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenM85
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-08-2021
zwartewoud schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:37:
Ik lurk hier meestal alleen, maar wil toch ook wat overdenkingen van mij hier neerleggen :-)

Stel je hebt een 4x een SO op 5% afstand van elkaar staan. Bij een dipje van (zeg) 4% mis je dus een buy. Mijn overweging: beter 2x zoveel SO's (=8) met halve afstand (=2.5%). Dan had je die dip van 4% wel gepakt. En qua totale order size ben je evenveel kwijt.

Bij mij staat de TP ook laag (1.5%). Hoger is natuurlijk lekker, maar daardoor duurt de deal ook langer. Liever snel er weer uit en door naar de volgende.
Zelfde hier, lurker maar vind het te interessant om niet ook een bescheiden bijdrage te leveren :-) Na lang Tweakers lezen en Youtube kijken ben ik enkele dagen terug ook dan effectief een bot gestart. Volgens dezelfde redenering als die van jou werk ik ook met ongeveer dezelfde ‘afstand’ (price deviation for safety order = 2.4%) en werk ook liever met aan hoger aantal safety orders. TP staat bij mij op 1.2%. Resultaten kan ik gerust delen van zodra ik wat langer heb proefgedraaid. Het voornaamste waar ik nog mee sukkel is de deal start condition. Gebruik momenteel gewoon ULT-15min.-60 maar denk dat er betere manieren zijn (TV indicatoren, TG kanaal, ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
wesley2004 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Ik denk dat ik het snap. Het is dus niet zo dat de “winst” automatisch los ergens heen wordt gezet.
Je trade in btc dus je stort een deeltje btc naar je rekening toch?
Klopt half, ik trade dan een gedeelte btc om naar eur, en stort dat naar m'n rekening.
GarBaGe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:48:
Ik doe al een tijdje crypto, maar dan handmatig (Binance)
Zo'n 3commas klinkt leuk, maar kost gelijk weer het nodige geld per maand, terwijl ik eerst maar moet zien dat zo'n bot uberhaupt geld kan verdienen.

Is dat gratis plan van hun bruikbaar?
Kan je daarmee al geld verdienen?
Of beter gezegd, tegen welke beperkingen ga ik dan oplopen?
Volgens mij hebben de meeste hier een gratis account, en daar kan je 'maar' 1 bot actief bij hebben (maar je kan er wel meerdere non-actief hebben). En dat is meer dan genoeg om geld mee te verdienen.

Ik denk dat ik volgende maand een starter abo neem, om wat meer te kunnen focussen op paper traden, dan kan ik mijn ideeën eerst in de theorie testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:42:
En nu ik dus BUSD als Quote balans gebruik ipv BTC, maar dus wel met BTC/BUSD trade, is het bijna pijnlijk om te zien hoe weinig winst er met 1 dag handelen met BTC te behalen is :X Nu is 1 dag natuurlijk nog niets, maar ik ben benieuwd hoe deze verdeling er over een week uitziet.
[Afbeelding]
Wait... Zeg je nu dat je in 1 dag met BUSD traden al ~$50 heb verdiend?
Dat is best netjes ;)

Heb je een compleet nieuw bot gemaakt, of de BTC Bot gekopieerd? Ik ben voornamelijk benieuwd naar de deal start conditions?
Anyhow, gewoon benieuwd :)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:54:
[...]

Wait... Zeg je nu dat je in 1 dag met BUSD traden al ~$50 heb verdiend?
Dat is best netjes ;)

Heb je een compleet nieuw bot gemaakt, of de BTC Bot gekopieerd? Ik ben voornamelijk benieuwd naar de deal start conditions?
Anyhow, gewoon benieuwd :)
En die bot was dus om 10uur operationeel, en nu al bijna verdubbeld :X
Ja een nieuwe bot gemaakt, maar is verder nog redelijk identiek aan m'n openbare bot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:55:
[...]

Ja een nieuwe bot gemaakt, maar is verder nog redelijk identiek aan m'n openbare bot.
... :D _/-\o_

Ok, dan volgen uiteraard de logische volgende vragen:
  • Hoeveel deals heeft ie gedaan?
  • Hoeveel active deals heb je?
  • Hoeveel SO's?
  • Wat zijn de settings?
(Het woordje "redelijk" baart mij zorgen in de zin "is nog redelijk identiek" :P )

SHARE THE WEALTH! :) ;) :+

[ Voor 0% gewijzigd door Ben.Hahlen op 11-05-2021 21:16 . Reden: Knipoog vergeten ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 21:59
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:00:
[...]

• Hoeveel SO's?
  • Wat zijn de settings?
(Het woordje "redelijk" baart mij zorgen in de zin "is nog redelijk identiek" :P )

heel benieuwd inderdaad. Misschien begrijp ik het nog niet, maar of het nu BTC of BUSD is wat je inlegt...je maakt dezelfde deals toch?

Is de inleg voor je BUSD deals niet hoger dan de BTC deals? Want dan levert het automatisch ook meer op natuurlijk.
zwartewoud schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:37:

Klinkt interessant inderdaad, ook iets waar ik wel over aan het nadenken ben. Echter, betekent wel meer transacties en dus ook meer transactiekosten per deal. Dat moet je er dan wel (meer) dan uithalen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:29:
[...]
heel benieuwd inderdaad. Misschien begrijp ik het nog niet, maar of het nu BTC of BUSD is wat je inlegt...je maakt dezelfde deals toch?

Is de inleg voor je BUSD deals niet hoger dan de BTC deals? Want dan levert het automatisch ook meer op natuurlijk.
BUSD is de inleg.
De inleg is dan idd hoger, dus ook meer winst, maar als @Remy!!!! in een halve dag ~$50 doet, daar kan mijn BTC bot, volgens mij, niet tegenop.
[...]

Klinkt interessant inderdaad, ook iets waar ik wel over aan het nadenken ben. Echter, betekent wel meer transacties en dus ook meer transactiekosten per deal. Dat moet je er dan wel (meer) dan uithalen weer.
Voor zover ik het begrijp, berekent 3C de transactiekosten al mee in wat er aan winst gehaald moet worden. Daarom zie je ook van die deals die "maar" 0.1% TP hebben, maar wel met 90 deals en dan veel winst halen.
@zwartewoud Ik heb mijn SO's op 2.4% staan om de reden die jij beschrijft. Ja, je zal sneller tegen een SO aanlopen en je moet meer funds hebben om dezelfde dip te kunnen opvangen, maar in theorie zou dat zelfs voordelig moeten zijn, omdat je Average Buy harder naar beneden gaat.

...maar dat moet ik nog eens goed rustig berekenen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenM85
  • Laatst online: 16-08-2021
Zou ik mogen vragen hoe jullie bots het deden tijdens de BTC-correctie van afgelopen maandagavond?

Ik zag dat mijn safety-orders niet getriggerd werden, ook al had dit wel gemoeten. Ligt dit vermoedelijk gewoon aan het ff plat gelegen hebben van zowel Binance als 3commas die avond? Is dit een reden om de max active safety trade orders gelijk te zetten aan de max safety orders, zoals @Remy!!!! hierboven aanhaalde? Dan blijf je wel over met een hele hoop gecancelde orders, is er iemand die een zicht heeft hoe reëel het risico is dat Binance je hiervoor lockt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
StevenM85 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:14:
Zou ik mogen vragen hoe jullie bots het deden tijdens de BTC-correctie van afgelopen maandagavond?

Ik zag dat mijn safety-orders niet getriggerd werden, ook al had dit wel gemoeten. Ligt dit vermoedelijk gewoon aan het ff plat gelegen hebben van zowel Binance als 3commas die avond? Is dit een reden om de max active safety trade orders gelijk te zetten aan de max safety orders, zoals @Remy!!!! hierboven aanhaalde? Dan blijf je wel over met een hele hoop gecancelde orders, is er iemand die een zicht heeft hoe reëel het risico is dat Binance je hiervoor lockt?
Dat zal wel meevallen aangezien je ook minimaal 2 orders complete, sowieso is het een tijdelijke ban (meende 5 minuten maar zou je ff in de API documentatie moeten zoeken).

Enige wat ik bij SO's mis is een trailing buy functie om dat 80% van de SO's getriggered worden terwijl het flink naar benenden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hmm, ik heb een aantal coins in mijn wallet met een waarde van 7-10 euro. Ik kkan er in binance niks mee, niet converteren of verlkopen, bedrag te klein. Wat kan ik doen? Staan al een dag in 3commas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
sander817 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:52:
hmm, ik heb een aantal coins in mijn wallet met een waarde van 7-10 euro. Ik kkan er in binance niks mee, niet converteren of verlkopen, bedrag te klein. Wat kan ik doen? Staan al een dag in 3commas
Bij kopen (add funds) of cancelen en naar BNB converteren in Binance.
Heb je wel "fee betalen met BNB" aanstaan, anders hou je heel veel stukjes coin over en zeker bij lage order sizes maakt dat wel uit, tevens 25% lagere fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

fee betalen met BNB, waar? 3commas of binance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sander817 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:58:
fee betalen met BNB, waar? 3commas of binance?
Dat stel je in op binance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:31
https://www.binance.com/nl/support/faq/115000583311
en zorgen dat je altijd wat BNB in uw wallet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ok, had ik al zo staan.

Ik heb nu bij bijv de 7 euro eth bijgekocht tot het minimum bedrag, en toen verkocht voor 100% market, maar nog steeds blijft er dit staan:
0.00007457 ≈ €3.52

waarom wordt dat niet voor 100% verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:31
heb je wel BNB in uw account? Je kan dit zien door deze link te openen: https://3commas.io/deals
dan aan de rechter kant heb je bij "Balances" het aantal BTC en BNB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
sander817 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:14:
ok, had ik al zo staan.

Ik heb nu bij bijv de 7 euro eth bijgekocht tot het minimum bedrag, en toen verkocht voor 100% market, maar nog steeds blijft er dit staan:
0.00007457 ≈ €3.52

waarom wordt dat niet voor 100% verkocht?
omdat het te weinig is (ETH kun je verhandelen in 4 decimalen, dus je moet minimaal 0.0001 hebben)

waarschijnlijk is dit gekomen doordat je eens te weinig BNB in je wallet had waardoor de fee in ETH betaald is.

[ Voor 13% gewijzigd door JJ16v op 12-05-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 12:20

logray

Winning is not everything.

Hi allemaal,

heb een aantal dagen zitten meelezen en wil ook graag een keer proberen om met 3commas aan de slag te gaan op basis van een simpele bot zoals door @Remy!!!! gedeeld.

Mijn doel is om meer ETH te verzamelen en ik heb er vertrouwen in dat ETH harder gaat stijgen dan de coin-pairs. Ik wil het in eerste instantie proberen met een ETH_ALL setup.

Mijn vraag is: moet ik dan een LONG bot kiezen of juist een SHORT bot. Mijn gevoel zegt Long omdat ik vertrouwen heb ik ETH, maar als ETH harder stijgt dan de pairs dan gaan die in verhouding natuurlijk juist dalen (dus short). Weten jullie hier het antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
logray schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:50:
Hi allemaal,

heb een aantal dagen zitten meelezen en wil ook graag een keer proberen om met 3commas aan de slag te gaan op basis van een simpele bot zoals door @Remy!!!! gedeeld.

Mijn doel is om meer ETH te verzamelen en ik heb er vertrouwen in dat ETH harder gaat stijgen dan de coin-pairs. Ik wil het in eerste instantie proberen met een ETH_ALL setup.

Mijn vraag is: moet ik dan een LONG bot kiezen of juist een SHORT bot. Mijn gevoel zegt Long omdat ik vertrouwen heb ik ETH, maar als ETH harder stijgt dan de pairs dan gaan die in verhouding natuurlijk juist dalen (dus short). Weten jullie hier het antwoord op?
Je probeert meer ETH te verdienen door schommelingen uit te buiten, dus moet je voor long gaan, tevens kun je maar 1 deal tegelijk hebben in short.

[ Voor 3% gewijzigd door JJ16v op 12-05-2021 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38

nwagenaar

God, root. What's the differen

Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:55:
[...]
Ik weet dat je niet je bot 1:1 wilt delen, maar kun je wellicht alleen de instellingen voor je BUSD bot delen?

Al is het alleen maar zodat ik even kan testen :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logray
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 12:20

logray

Winning is not everything.

JJ16v schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:55:
[...]

Je probeert meer ETH te verdienen door schommelingen uit te buiten, dus moet je voor long gaan, tevens kun je maar 1 deal tegelijk hebben in short.
Hi, bedankt voor je antwoord maar weet je dit zeker. Bij tradingview heb ik nu ETH-USDT open staan, die is in de laatste uren flink gestegen, met andere woorden, je krijgt meer ETH voor je USDT. In dit geval staat USDT als 2e positie in het paartje (ETH-USDT).

De Bot handelt echter in OTHERCOIN-ETH, tenminste als ik naar de pair instellingen kijk in 3 commas. Betekent dat dan niet juist dat je inzet op een stijging van die OTHERCOIN en dus een daling van ETH ten opzichte van die coin?

M.a.w als ETH harder stijgt tegen USDT dan die OTHERCOIN tegen USDT, dan ben je met een long positie toch precies het verkeerde aan het doen. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
logray schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Hi, bedankt voor je antwoord maar weet je dit zeker. Bij tradingview heb ik nu ETH-USDT open staan, die is in de laatste uren flink gestegen, met andere woorden, je krijgt meer ETH voor je USDT. In dit geval staat USDT als 2e positie in het paartje (ETH-USDT).

De Bot handelt echter in OTHERCOIN-ETH, tenminste als ik naar de pair instellingen kijk in 3 commas. Betekent dat dan niet juist dat je inzet op een stijging van die OTHERCOIN en dus een daling van ETH ten opzichte van die coin?

M.a.w als ETH harder stijgt tegen USDT dan die OTHERCOIN tegen USDT, dan ben je met een long positie toch precies het verkeerde aan het doen. Of mis ik iets?
Dat klopt inderdaad, maar de term long is hier denk ik beetje misleidend, je wil op de korte termijn de verschillen/swings tussen de 2 coins benutten, maar op een zo kort mogelijke schaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:00:
[...]

• Hoeveel SO's?
  • Wat zijn de settings?

nwagenaar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Ik weet dat je niet je bot 1:1 wilt delen, maar kun je wellicht alleen de instellingen voor je BUSD bot delen?

Al is het alleen maar zodat ik even kan testen :+
Ik voeg jullie vraag even samen.
Gisteren had ik een bizarre dag! M'n nieuwe BUSD bot heeft uiteindelijk $130 in 1 dag verdient, en dat terwijl hij pas sinds gisteren 10uur actief was :o

Nu zou je misschien denken, holy shit wat zijn de instellingen, of hoeveel geld heeft ie erin?
Nou de instellingen zullen je verbazen (volgende dadelijk), maar wat ik gisteren bijna de hele dag heb gedaan is daytraden met de bot :+
Gisteren rond 12uur zag het er al uit dat het een mooie groene dag zou worden, dus ik had de gok gewaagt, en ik had continue het aantal deals/available balance in de gaten gehouden. Zodra ik zag dat ik weer wat balans beschikbaar had, had ik het aantal deals van 40 naar 50 verhoogd. Toen hij op de 50 zat, had ik voor de zekerheid het aantal deals weer op 40 gezet. En toen een (half) uurtje gewacht, en dit heb ik bijna de hele dag herhaald. Toen ik rond 00:30 ging slapen had m'n bot $115 verdient, en had ik nog zo'n 50 actieve deals. Ik had toen vervolgens m'n aantal deals op 30 gezet, zodat hij niet de hele nacht onnodig door zou blijven gaan (mocht het rood worden). En vanmorgen werd ik dus wakker met een winst van $135.
Tevens had ik m'n SO's 'maar' op 1 staan (tegen mijn/jullie eerdere advies in), maar aangezien ik er behoorlijk bovenop zat kon ik deze gok wel wagen.

Gisteren heb ik m'n strategie ook aangepast, waar ik voorheen aan het begin van een nieuwe maand 1/3e winst zou pakken en 2/3 weer in de bot zou stoppen (BO of deals verhogen). Ga ik het nu anders doen. Iedere dag probeer ik zoveel mogelijk uit de bot te persen, en aan het begin van een nieuwe maand pak ik 10% winst. Dan is het de eerste maand minder winst, maar daarna worden de getallen al snel anders.

Dit zijn mijn huidige instellingen (zoals je kan zien, niet heel bijzonder). Ga er dus niet van uit dat je met deze instellingen zomaar veel winst maakt, want ik ben redelijk actief geweest met het aantal deals bijhouden. Daarom had ik het in het begin ook daytraden met de bot genoemd :+
Name Jarvis
Exchange Binance
Pairs BUSD_ADA, BUSD_BCH, BUSD_BNB, BUSD_BTC, BUSD_DOT, BUSD_ETH, BUSD_LINK, BUSD_LTC, BUSD_VET, BUSD_XLM, BUSD_XRP
Strategy Long
Target profit (%) 1.0 (total_bought_volume | Quote Currency)
Deal start condition
ULT, 15 minutes, 60
Base order size x BUSD
Safety order size x BUSD
Max safety trades count 2
Max active safety trades count 1
Price deviation to open safety orders (% from initial order) 4.0
Start order type Limit
Safety order volume scale 1.5
Safety order step scale 0.5
Cooldown between deals 0
Minimum price to open deal
Maximum price to open deal
Trading 24h minimal volume 0
Deal start delay (QFL and standard TV signals only) 0
Trailing OFF
Trailing deviation (%) 0.2
Simultaneous deals per same pair 10

Completed deals 459
Active deals 36
Max active deals 30

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jehudah
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-08 18:38
Voor de mensen die het interessant vinden hebben een paar maten en ik een Telegram groep opgericht om elkaar te helpen met de 3commas bots: https://t.me/BotTradingNL

We delen vooral bot instellingen en helpen elkaar met TA om weer uit negatieve trades te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Remy!!!! schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:57:
[...]

[...]
Gisteren had ik een bizarre dag! M'n nieuwe BUSD bot heeft uiteindelijk $130 in 1 dag verdient, en dat terwijl hij pas sinds gisteren 10uur actief was :o

Nu zou je misschien denken, holy shit wat zijn de instellingen, of hoeveel geld heeft ie erin?
Nou de instellingen zullen je verbazen (volgende dadelijk), maar wat ik gisteren bijna de hele dag heb gedaan is daytraden met de bot :+
Gisteren rond 12uur zag het er al uit dat het een mooie groene dag zou worden, dus ik had de gok gewaagt, en ik had continue het aantal deals/available balance in de gaten gehouden. Zodra ik zag dat ik weer wat balans beschikbaar had, had ik het aantal deals van 40 naar 50 verhoogd. Toen hij op de 50 zat, had ik voor de zekerheid het aantal deals weer op 40 gezet. En toen een (half) uurtje gewacht, en dit heb ik bijna de hele dag herhaald. Toen ik rond 00:30 ging slapen had m'n bot $115 verdient, en had ik nog zo'n 50 actieve deals. Ik had toen vervolgens m'n aantal deals op 30 gezet, zodat hij niet de hele nacht onnodig door zou blijven gaan (mocht het rood worden). En vanmorgen werd ik dus wakker met een winst van $135.
Tevens had ik m'n SO's 'maar' op 1 staan (tegen mijn/jullie eerdere advies in), maar aangezien ik er behoorlijk bovenop zat kon ik deze gok wel wagen.

Gisteren heb ik m'n strategie ook aangepast, waar ik voorheen aan het begin van een nieuwe maand 1/3e winst zou pakken en 2/3 weer in de bot zou stoppen (BO of deals verhogen). Ga ik het nu anders doen. Iedere dag probeer ik zoveel mogelijk uit de bot te persen, en aan het begin van een nieuwe maand pak ik 10% winst. Dan is het de eerste maand minder winst, maar daarna worden de getallen al snel anders.

Dit zijn mijn huidige instellingen (zoals je kan zien, niet heel bijzonder). Ga er dus niet van uit dat je met deze instellingen zomaar veel winst maakt, want ik ben redelijk actief geweest met het aantal deals bijhouden. Daarom had ik het in het begin ook daytraden met de bot genoemd :+

[...]
Boefje! :)

Ja, ik heb ook kort een BOT met BUSD aangehad vandaag, maar daar heb ik (sinds vanochtend 07:30) wel een whopping $0.52 mee verdiend...
Dus ik heb hem weer uitgezet. Het is natuurlijk veel te kort om echt een conclusie te trekken, maar ik heb momenteel "maar" genoeg BUSD om 5 deals te doen met de instellingen die ik heb, waaronder 4 SO's, want die wil ik gewoon houden.

Ik heb mijn "oude" BTC bot gekopieerd, zodat ik de THETA, LUNA en een zooitje andere COINS die er in zaten de statistieken niet meer bevuilen.

Wat mij brengt op het volgende: Hoe denken jullie over VET/BTC? Deze zit (nu) op 0.00000365 en is zo'n coin waar Binance eigenlijk niet genoeg nummers voor achter de komma heeft, omdat je nu ziet dat er heel veel orders op bepaalde bedragen blijven hangen.
Ik heb nu dus nog 2 deals van VET openstaan, die op 0.00000394 moeten closen om profit te halen, vraag me af wanneer die daar weer komt (als ie daar weer komt).

Maar goed, het traden staat dus vandaag even wat lager, de laatste BUSD deals moeten gaan closen en dan ga ik de nieuwe BTC bot weer aanzetten.

Blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwartewoud
Ik heb daad bij woord gevoegd en een veel-SO-bot geknutseld. Het idee is om een kleine start te maken (BO is 0.00015 btc ~ zo'n 7 euro). Dan 8 SO's beginnende met 0.0002 btc op een afstand van 1.5%, met step van 1.25. De 2e SO wordt dus 1.5% * 1.25 lager dan de 1e SO. Het idee hierachter is om met 8 SO's een dip van 30% te kunnen afdekken. Als je deze step niet doet (op 1 laten staan) dan kan je een dip van max van 12% (8 * 1.5%) afdekken.

De TP staat laag; 1%. Van @Remy!!!! z'n bot afgekeken.

Hier de bot.

De trading pairs ga ik waarschijnlijk nog wat minderen. Iets te veel shitcoins nog. Als iemand nog goeie tips heeft mbt de instellingen, dan hoor ik het graag.

Edit: de bot draait bewust in BTC. Ik heb een tijd geleden 800 USDT overgemaakt naar NEXO. Toen was dat 687EUR waard). Daar heeft het 2 maanden gestaan en toen heb ik het terug naar Binance geboekt. Resultaat: toen was de 811 USDT (meer, want rente) nog maar 670EUR waard. Verlies dus. Bij USDT (en ook BUSD uiteraard) moet je tegen de inflatie op. Bij BTC hoeft dat niet.

[ Voor 20% gewijzigd door zwartewoud op 12-05-2021 15:30 ]

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Afgezien dat het enorm verstandig is om bij BTC als pair de *UP en *DOWN pairs te blacklisten, kun je sowieso ook de shitcoins enigszins filteren door de "Minimal Daily Volume" aan te passen.

Aanbevolen waardes volgens The Bakker Setup (ook te gebruiken bij BTC, BUSD, USDT, etc):

Agressive: 250
Moderate: 500
Defensive: 750
Conservative: 1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
zwartewoud schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:21:
Ik heb daad bij woord gevoegd en een veel-SO-bot geknutseld. Het idee is om een kleine start te maken (BO is 0.00015 btc ~ zo'n 7 euro). Dan 8 SO's beginnende met 0.0002 btc op een afstand van 1.5%, met step van 1.25. De 2e SO wordt dus 1.5% * 1.25 lager dan de 1e SO. Het idee hierachter is om met 8 SO's een dip van 30% te kunnen afdekken. Als je deze step niet doet (op 1 laten staan) dan kan je een dip van max van 12% (8 * 1.5%) afdekken.

De TP staat laag; 1%. Van @Remy!!!! z'n bot afgekeken.

Hier de bot.

De trading pairs ga ik waarschijnlijk nog wat minderen. Iets te veel shitcoins nog. Als iemand nog goeie tips heeft mbt de instellingen, dan hoor ik het graag.

Edit: de bot draait bewust in BTC. Ik heb een tijd geleden 800 USDT overgemaakt naar NEXO. Toen was dat 687EUR waard). Daar heeft het 2 maanden gestaan en toen heb ik het terug naar Binance geboekt. Resultaat: toen was de 811 USDT (meer, want rente) nog maar 670EUR waard. Verlies dus. Bij USDT (en ook BUSD uiteraard) moet je tegen de inflatie op. Bij BTC hoeft dat niet.
Ik ben een keer door de hele lijst gegaan en heb in deze post uit de doeken gedaan welke coins ik niet meer in de pairs heb zitten.

Ben benieuwd naar hoe je bot het doet!

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ben.Hahlen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:17:
[...]
Ik ben een keer door de hele lijst gegaan en heb in deze post uit de doeken gedaan welke coins ik niet meer in de pairs heb zitten.
Zelf heb ik dit opgelost door de "Minimum Price to open deal" te zetten op "0.000002" en "Trading 24h minimal volume" te zetten op minimaal 250 (BTC). Hiermee zou je - in theorie - dat soort coins niet moeten zien als trade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik heb met net aangemeld bij 3commas.
De Remy-bot gekopieerd en aangezet.
Wel het aantal actieve deals voorlopig wat lager gezet. (van 50 naar 5)
En max simultaan van 12 naar 3
Eerst zien, dan geloven.

[ Voor 8% gewijzigd door GarBaGe op 12-05-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 23:16
Remy!!!! schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:57:
[...]

[...]

[...]
Vermoed dat je vandaag een flink mindere dag had ;)

Ben ook gaan spelen met een BUSD bot met vergelijkbare instellingen. Tot vanochtend liep deze erg goed, nu erg veel deals die 5-8% in de min staan helaas. Heb jij een vergelijkbare ervaring gehad vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
NeoPhire schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Vermoed dat je vandaag een flink mindere dag had ;)

Ben ook gaan spelen met een BUSD bot met vergelijkbare instellingen. Tot vanochtend liep deze erg goed, nu erg veel deals die 5-8% in de min staan helaas. Heb jij een vergelijkbare ervaring gehad vandaag?
Ja inderdaad, vanmorgen $30 winst en nu maar $10 erbij.
Jup best veel rood nu, maar trekt wel weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024
GarBaGe schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:08:
Ik heb met net aangemeld bij 3commas.
De Remy-bot gekopieerd en aangezet.
Wel het aantal actieve deals voorlopig wat lager gezet. (van 50 naar 5)
En max simultaan van 12 naar 3
Eerst zien, dan geloven.
Als je 3 dagen pro mag proberen kan je paper traden met meerdere bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
nwagenaar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:52:
[...]

Zelf heb ik dit opgelost door de "Minimum Price to open deal" te zetten op "0.000002" en "Trading 24h minimal volume" te zetten op minimaal 250 (BTC). Hiermee zou je - in theorie - dat soort coins niet moeten zien als trade.
Hmmm..... Daar had ik nog niet aan gedacht... Die ga ik onthouden en aanpassen!

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Ik heb nog wel wat struggles met mijn bot zeg... Heb inmiddels wat aangepast maar heb constant te weinig funds..? Ik heb inmiddels de max active deals terug geschroefd naar 5, de max safety trades count op 2 gehouden en de base order size op 0.0002 BTC staan. Ik snap er niks van, de orders kwamen niet meer door. Heb inmiddels wat geld erbij op gezet (180 dollar ongeveer) en heb nog 110 euro aan BTC op het account, maar geen trades komen door omdat er geen funds zijn? De % of available balance to be used by the bot staat dan ook op >100%, maar ik snap eigenlijk niet zo goed hoe dit allemaal kan. Kan iemand me duidelijkheid geven? Waarom is er 0.002 BTC 'reserved'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Elke keer dat je een bot aanpast wordt hij opnieuw gestart volgens mij. Dat betekend dat als je bot een max heeft van 10 orders, en je past dingen aan, hij 10 nieuwe deals gaat zoeken nadat je de wijzigingen opslaat.

De reeds gemaakte deals blijven nog steeds actief staan tot ze zijn verkocht. Een deel van je balans zit dus in die al bestaande deals, waardoor er een tekort komt voor die 10 nieuwe deals die hij probeert te kopen.

Zo ga je snel door de balans heen :)

Wat mij ook duidelijkheid gaf is de werking van safety orders. Stel:

Base order size: 0.002 btc
Safety order size 0.002 btc
Aantal safety orders: 3

Voor het gemakt doen we hier even geen steps of deviation in. Dit betekend dat de bot een order plaatst voor een pair ter waarde van 0.002 btc.

Dit betekend ook in dit geval dat hij direct 0.006 btc erbij reserveerd voor de safety orders (3 orders à 0.002btc). Zo die je voor deze setup per order 0.008 btc totaal te hebben, gezien dit gebruikt zou kunnen worden als de safety orders worden ingezet.

De interface op de website bij het bewerken van een bot geeft denk ik al meer duidelijkheid, daar zie je aan de rechterkant ook de benodigde totalen en krijg je een waarschuwing als dat meer is dan wat er op de balans staat.

[ Voor 75% gewijzigd door NeoPhire op 13-05-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:18
Ik heb gisteren om 11:00 uur een bot gestart op basis van de BUSD settings die @Remy!!!! deelde. Zit nu na nog geen 22 uur op 1,3% winst. Dit ondanks (dankzij?) de BTC dip van vannacht. Ik laat 'm eens een paar dagen draaien en analyse dan de data.
Ben niet nieuw in crypto maar nog maar net naar bots aan het kijken, ben best content tot zover :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
subwaysurfer schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:58:
Ik heb gisteren om 11:00 uur een bot gestart op basis van de BUSD settings die @Remy!!!! deelde. Zit nu na nog geen 22 uur op 1,3% winst. Dit ondanks (dankzij?) de BTC dip van vannacht. Ik laat 'm eens een paar dagen draaien en analyse dan de data.
Ben niet nieuw in crypto maar nog maar net naar bots aan het kijken, ben best content tot zover :-)
Netjes :) Let wel dat de bot alleen de taken profits laat zien als winst. Dat kan een vertekend beeld geven aangezien er misschien nog best wat geld zit in de deals die zijn aangekocht maar nu misschien wel qua waarde flink gedaald zijn.

Zo kan je totale portefeuille flink minder waard zijn, maar de bot wel zeggen dat je een leuk winst hebt gemaakt op de deals die zijn afgehandeld. In de app zie je bijvoorbeeld deze 3 waardes:

Reserved: 300 USD
Today: 50 USD
Total: 150 USD

Dit betekend dat je 300 dollar in de min staat op alle deals die je nu hebt lopen.
Er is 50 dollar winst gemaakt op deals die afgesloten zijn met een take profit order.
Je totale winst met de bot is 150 dollar in dit geval.

Dit levert een scheef beeld op. Je denkt immers dat je totale winst 150 dollar is, alleen heb je in deze situatie eigenlijk 150 dollar verlies. 150 dollar winst op deals min de 300 dollar aan waardedaling van de deals die nog open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Waarom kan ik in die 3commas telegram groep geen berichten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
NeoPhire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:47:
Elke keer dat je een bot aanpast wordt hij opnieuw gestart volgens mij. Dat betekend dat als je bot een max heeft van 10 orders, en je past dingen aan, hij 10 nieuwe deals gaat zoeken nadat je de wijzigingen opslaat.

De reeds gemaakte deals blijven nog steeds actief staan tot ze zijn verkocht. Een deel van je balans zit dus in die al bestaande deals, waardoor er een tekort komt voor die 10 nieuwe deals die hij probeert te kopen.

Voor het gemakt doen we hier even geen steps of deviation in. Dit betekend dat de bot een order plaatst voor een pair ter waarde van 0.002 btc.

Dit betekend ook in dit geval dat hij direct 0.006 btc erbij reserveerd voor de safety orders (3 orders à 0.002btc). Zo die je voor deze setup per order 0.008 btc totaal te hebben, gezien dit gebruikt zou kunnen worden als de safety orders worden ingezet.

De interface op de website bij het bewerken van een bot geeft denk ik al meer duidelijkheid, daar zie je aan de rechterkant ook de benodigde totalen en krijg je een waarschuwing als dat meer is dan wat er op de balans staat.
Bedankt, ik was me ervan op de hoogte hoe de safety orders werkten, maar de nummers kwamen gewoon niet overeen. Er zal dus wat in overgebleven orders zitten o.i.d. zal ik de bot nu opnieuw moeten opstarten en alles moeten cancellen at market price? Dat is waarschijnlijk het makkelijkst of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
NeoPhire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:04:
[...]
Dit levert een scheef beeld op. Je denkt immers dat je totale winst 150 dollar is, alleen heb je in deze situatie eigenlijk 150 dollar verlies. 150 dollar winst op deals min de 300 dollar aan waardedaling van de deals die nog open staan.
Dank voor je uitleg, ik moet me zeker nog even beter inlezen in alles. En ik besef maar al te goed dat ik het over een veel langere termijn moet bekijken. Had een paar keer iets anders geprobeerd en dat liep slechter, vandaar dat ik hoop dat dit een goeie start is :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
NeoPhire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:47:

Als je een bot aanpast houdt hij (volgens mij) gewoon de max active deals aan. Als je een nieuwe bot maakt, dan zal hij voor die bot weer het aantal deals doen.
Ik vermoed dat met stoppen/starten hij ook de active deals aanhoudt.

Nu we het toch over SO's hebben, ik ben dus met een Excelletje bezig geweest over hoe SO's het meest "effectief" ingezet kunnen worden. Ik kom niet precies op de getallen die je in de tabel van 3C ziet, maar ik zit er dicht genoeg bij om het vertrouwen te hebben dat de basis klopt.
Als er interesse is, wil ik er wel een gedeeld documentje van maken.

Wat voor mij nu duidelijk is (en misschien was dat voor jullie al zo), is dat de SO Volume Scale het grootste effect heeft om je verliezen te mitigeren.
Met de volgende basis instellingen:
  • BO: 0.0001
  • SO: 0.00015
  • Profit: 0,5%
  • Price Deviation: 2,4%
  • SO Step: 1,05
  • Number SO's: 10
De uitwerkingen:
Bij een SO Scale van 1, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 22,1286% nodig om je profit er uit te halen.

Bij een SO Scale van 1,2, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 15,1562% nodig om je profit er uit te halen.

Bij een SO Scale van 1,5, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 9,0613% nodig om je profit er uit te halen.

Bij een SO Scale van 2, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 5,2113% nodig om je profit er uit te halen.

LET WEL: Je volume schiet omhoog bij deze settings, dus je hebt ook (significant) meer funds nodig.
De prijzen zijn gebaseerd op het BTC/ADA pair met de prijs van gisteren. Je BO levert je 4 ADA op.
Het totale volume aan het einde van de verschillende uitwerkingen is, respectievelijk:
  • SO Scale 1 - 66
  • SO Scale 1,2 - 166
  • SO Scale 1,5 - 726
  • SO Scale 2 - 6706
Concluderend: een hogere SO Scale heeft als voordeel dat je "makkelijker" een dip opvangt, maar betekent ook dat je er meer in moet leggen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehudah
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-08 18:38
sander817 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:11:
Waarom kan ik in die 3commas telegram groep geen berichten plaatsen?
Er zit een bot in de groep die een bericht plaatst met een knop waar je op moet drukken om berichten te mogen sturen (dit is om spam bots te weren).

Je kan weer opnieuw joinen en dan op de knop drukken (hier weer de groep link: https://t.me/BotTradingNL).

Of je kan mij een bericht sturen
@JehudahEffectNetwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwartewoud
Ben.Hahlen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Ben benieuwd naar hoe je bot het doet!
Hah! Ik mag niet klagen. Gister 10$ (aan btc) en vandaag al 18$. En dat met maar 20 deals tegelijk. En ondanks dat Tesla voor een flinke dip in btc heeft gezorgd.

Het aantal $ in reserve is ook zeer beperkt. Echt netjes.

De meeste deals duren 30-60 minuten, maar er zitten ook wat langere tussen.

Meestal zonder SO, maar er zitten ook deals tussen met 1 a 2 SO's. Hierdoor durf ik het wel aan om het aantal deals wat te verhogen.

[ Voor 5% gewijzigd door zwartewoud op 13-05-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

zwartewoud schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Hah! Ik mag niet klagen. Gister 10$ (aan btc) en vandaag al 18$. En dat met maar 20 deals tegelijk. En ondanks dat Tesla voor een flinke dip in btc heeft gezorgd.

Meestal zonder SO, maar er zitten ook deals tussen met 1 a 2 SO's. Hierdoor durf ik het wel aan om het aantal deals wat te verhogen.
Hier loopt het wat minder soepel. Heb nu 30 active deals en van bijna alle openstaande deals 2 a 3 safety orders en enkele een 4e.

Alles is zo hard aan het zakken dat alles voorlopig nog wel vast staat in de SO's. Voor Bitcoin cash staat alleen al 450 euro aan coins vast en dat is 20% gezakt tov mijn buy price.

Het is een kwestie van geduld :)
Wel benieuwd wat de markt gaat doen na de aankondiging van Beiden (met als gevolg dat o.a. Tesla stopt met Bitcoin) btc is iih hard aan het kelderen en denk eerlijk gezegd dat het nog wel 10k lager gaat en de 40k aan zal tikken

[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-05-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

zwartewoud schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Met wat voor inleg? Als je begonnen bent met $25 is dit lekker, als het 1M$ was, wat minder. Maar eh, winst is winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartewoud
superduper schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Met wat voor inleg? Als je begonnen bent met $25 is dit lekker, als het 1M$ was, wat minder. Maar eh, winst is winst
Haha dat zou wel een verschil zijn ja. De details staan gewoon in de link die ik in een vorige post had gezet. Sinds net heb ik het aantal deals van 20 naar 22 gezet. De BO is 0.00015 BTC (was zo'n 7 euro, nu 6.30). De SO staat op 0.0002 btc (8.30 euro).

"Current used amount" staat op het moment op 0.0183 btc.

Trouwens, een van de bot-links die ik volg uit dit forum heeft denk ik wat aanpassingen gedaan n.a.v. mijn botje. Die gaat nu ook als een raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Het valt mij op dat er telkens verschillende munten in het EARN/spaar gedeelte gezet wordt in binance.
Is dat een instelling ergens?
Want het zijn niet perse de paren waar hij op dat moment mee aan het traden is.
Dus ze gaan daarheen en zijn dan niet meer bruikbaar voor de bot lijkt het.
Iemand een idee hoe dit zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Als je een bot aanpast houdt hij (volgens mij) gewoon de max active deals aan. Als je een nieuwe bot maakt, dan zal hij voor die bot weer het aantal deals doen.
Ik vermoed dat met stoppen/starten hij ook de active deals aanhoudt.

Nu we het toch over SO's hebben, ik ben dus met een Excelletje bezig geweest over hoe SO's het meest "effectief" ingezet kunnen worden. Ik kom niet precies op de getallen die je in de tabel van 3C ziet, maar ik zit er dicht genoeg bij om het vertrouwen te hebben dat de basis klopt.
Als er interesse is, wil ik er wel een gedeeld documentje van maken.

Wat voor mij nu duidelijk is (en misschien was dat voor jullie al zo), is dat de SO Volume Scale het grootste effect heeft om je verliezen te mitigeren.
Met de volgende basis instellingen:
  • BO: 0.0001
  • SO: 0.00015
  • Profit: 0,5%
  • Price Deviation: 2,4%
  • SO Step: 1,05
  • Number SO's: 10
De uitwerkingen:
Bij een SO Scale van 1, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 22,1286% nodig om je profit er uit te halen.

Bij een SO Scale van 1,2, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 15,1562% nodig om je profit er uit te halen.

Bij een SO Scale van 1,5, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 9,0613% nodig om je profit er uit te halen.

Bij een SO Scale van 2, heb je bij SO-10 (30,1869% prijsdaling) een prijsstijging van de buy-price van de laatste SO van 5,2113% nodig om je profit er uit te halen.

LET WEL: Je volume schiet omhoog bij deze settings, dus je hebt ook (significant) meer funds nodig.
De prijzen zijn gebaseerd op het BTC/ADA pair met de prijs van gisteren. Je BO levert je 4 ADA op.
Het totale volume aan het einde van de verschillende uitwerkingen is, respectievelijk:
  • SO Scale 1 - 66
  • SO Scale 1,2 - 166
  • SO Scale 1,5 - 726
  • SO Scale 2 - 6706
Concluderend: een hogere SO Scale heeft als voordeel dat je "makkelijker" een dip opvangt, maar betekent ook dat je er meer in moet leggen.
Zeker geïnteresseerd in een documentje! Ben zelf een aantal dagen in de natuur en eruit, maar bedacht me ook al dat ik een dergelijke iets wilde gaan maken.

Mijn bot loopt overigens aardig door. Niet veel aan gedaan, conditions aardig hetzelfde al heb ik ze met 1 punt naar beneden bijgesteld. Winst per dag aardig consistent met nog steeds de max aantal deals tegelijk van 7 (was 6 tot anderhalve week terug). Wil vooral de SO even onder de loop nemen voordat ik opschaal, dus je bericht sluit daar helemaal bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024
wesley2004 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:24:
Het valt mij op dat er telkens verschillende munten in het EARN/spaar gedeelte gezet wordt in binance.
Is dat een instelling ergens?
Want het zijn niet perse de paren waar hij op dat moment mee aan het traden is.
Dus ze gaan daarheen en zijn dan niet meer bruikbaar voor de bot lijkt het.
Iemand een idee hoe dit zit?
Deze schuif?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZmcIRNszTQhWLZDGxH5e9i3zjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPbBxRAiWLFV1pZcbsh2wFWd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Ja maar gewoon überhaupt dat daar een munt in terecht komt.
Ik had het helemaal leeg daar en alles naar BTC omgezet.
Na twee dagen stond er weer vanalles in, ik heb het niet op sparen gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik worstel nog steeds met de interface van 3commas. Hoe zie ik hoeveel mijn bot 'in gebruik' heeft van mijn totale balance? Er is wel een window wat 'balances' laat zien, maar daar lijkt het alsof maar ~50% gebruikt wordt. Ik snap dat hij het eea achter de hand moet houden, maar dit lijkt me veel. Maar als ik het aantal deal ook maar met een enkele omhoog wild doen, geeft hij aan boven de 100% te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
superduper schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:00:
Ik worstel nog steeds met de interface van 3commas. Hoe zie ik hoeveel mijn bot 'in gebruik' heeft van mijn totale balance? Er is wel een window wat 'balances' laat zien, maar daar lijkt het alsof maar ~50% gebruikt wordt. Ik snap dat hij het eea achter de hand moet houden, maar dit lijkt me veel. Maar als ik het aantal deal ook maar met een enkele omhoog wild doen, geeft hij aan boven de 100% te gaan.
Dat Balances is wat je daadwerkelijk in deals hebt zitten/nog vrij hebt om mee te handelen. Ik heb bv nog 11 BUSD vrij :p

Bij een bot kan hij aangeven dat ie (ruim) boven de 100% zit, dat is je basisorder, aangevult met waardes van alle mogelijke safety orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• threaker2
  • Laatst online: 06-09-2021
superduper schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:00:
De interface van 3commas is inderdaad buitengewoon brak en vooral onoverzichtelijk. De enige manier die ik ken om direct te zien hoeveel geld er in openstaande trades zit, is vanuit het menu Trading Bots | DCA bots | My bots op de 'edit' knop rechts van de bot klikken. Daar staat dan het bedrag 'Current used amount' waarmee je op dat moment in de markt zit. Maar daar kun je weer niet zien hoeveel verlies/winst je op die openstaande posities hebt.
(edit: voor een paper account althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Dat Balances is wat je daadwerkelijk in deals hebt zitten/nog vrij hebt om mee te handelen. Ik heb bv nog 11 BUSD vrij :p

Bij een bot kan hij aangeven dat ie (ruim) boven de 100% zit, dat is je basisorder, aangevult met waardes van alle mogelijke safety orders.
Dan zie je continue foutmeldingen dat er insufficient funds zijn, dus dat is ook niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zijn er mensen die BTC gebruiken als basis voor de bot? Zag net dat de meeste pairs groen zijn voor BTC,dus bij die bots cashen wel veel BTC nu.

Alleen is BTC zelf minder waard en is het duimen voor een opleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoPhire
AndereKoekoek schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:02:
Zijn er mensen die BTC gebruiken als basis voor de bot? Zag net dat de meeste pairs groen zijn voor BTC,dus bij die bots cashen wel veel BTC nu.

Alleen is BTC zelf minder waard en is het duimen voor een opleving.
Jazeker, mijn doel is vooral het aantal BTC omhoog te krijgen, ik geloof wel in de waardestijging daarvan op de lange termijn.

Daarnaast zijn fluctaties tussen coins en BTC veel stabieler dan in fiat geld. Stel je koopt 20 ether voor 1 btc, dan blijft dat grofweg nog steeds zo als de fiat waarden 20% omlaag zijn gekelderd. En fiat waarde van 20% keldering, zie die maar goed te maken met een bot, bijvoorbeeld vanacht.

Dat de fiat waarde van Bitcoin schommelt vind ik prima, we cashen pas over een paar jaar 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
NeoPhire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:14:
[...]

Jazeker, mijn doel is vooral het aantal BTC omhoog te krijgen, ik geloof wel in de waardestijging daarvan op de lange termijn.

Daarnaast zijn fluctaties tussen coins en BTC veel stabieler dan in fiat geld. Stel je koopt 20 ether voor 1 btc, dan blijft dat grofweg nog steeds zo als de fiat waarden 20% omlaag zijn gekelderd. En fiat waarde van 20% keldering, zie die maar goed te maken met een bot, bijvoorbeeld vanacht.

Dat de fiat waarde van Bitcoin schommelt vind ik prima, we cashen pas over een paar jaar 😊
Precies dit! Ik geloof wel in de langere termijn stijging. BTC nu aanvullen en verhogen zal dan wat opleveren. Sowieso zit ik hier niet in voor de korte termijn, heb daarom ook liever een bot die iets minder per dag pakt maar wel consistent is. Op zowel goede dagen als minder goede in de crypto markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Zijn er mensen bij wie hun bot de voorbije 36u behoorlijk heeft gepresteerd?

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:42
Hier niet, denk buy low sell high in dalende markt best moeiljik dan voor botje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
TomTorquay schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:13:
Meh niet echt, gisteren $40, en vandaag $10. Sinds 18:00 heb ik hem even stop gezet om de markt in de gaten te houden. Ik vermoed dat ik hem morgen weer inschakel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoPhire
De beste dag sinds ik ben begonnen begin mei, bizar dit 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpmdxhyTUYFsPpxM_TbZ_tnlg6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ad2ffcbYa2Koyfr8cnvIKnvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
NeoPhire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:36:
[...]

De beste dag sinds ik ben begonnen begin mei, bizar dit 😬

[Afbeelding]
Nice!
Nog een specifieke pair die je veel winst heeft gegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoPhire
Dit zijn de pairs en resultaten 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eq2ai2h62Vt3t_1z3rPc011_AV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSos54KSClO9eKNEb44lLlgo.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen 24 uur vooral KSM en DOT.

[ Voor 4% gewijzigd door NeoPhire op 13-05-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
XLM is bij mij ook al continue een topper!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59
Bij mij staat XLM op 2 maar Polygon staat ruim bovenaan.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
mastair schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:49:
Bij mij staat XLM op 2 maar Polygon staat ruim bovenaan.
Thanks, duik ik ook eens in 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Normaal kan m'n bot wel dalingen aan, maar de voorbije 36 uur waren toch wat heftig. Moet nog eens bekijken hoe dat in de toekomst vermeden kan worden (bvb met safety trades, of tijdelijke time-out)

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Nope. Dat wil zeggen, hij heeft wel lekker gekocht :+ maar verkopen lukt nu ff niet.
Ach, ben absoluut beginner met de bot en heb nog niet genoeg tijd genomen om te lezen hoe me te beschermen tegen dips als vandaag. Nu maar eens kijken wanneer de sell orders weer gaan lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zit echt compleet vast met de busd/bch pair.
Inmiddels hebben alle order het maximum aan safety orders (4) en zit er 600 euro vast op die coin.

De deals staan allemaal op -10/-14% met een totaal verlies van 60$ ongeveer.

Is er een manier om hier sneller vanaf te komen?
Behalve dan het verlies nemen natuurlijk.

Hier trouwens een topic op fb over 'groene' coins. Degene die minder stroom verbruiken per transactie. Dat zijn beetje de coins die nog wel omhoog gaan nu volgens mij :)

https://www.facebook.com/...rmalink/3034189856816160/

[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 14-05-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Nog meer geld in proppen zodat de gemiddelde buy price zakt, en 'als' BCH weer gaat stijgen je sneller winst pakt?
Hij moet dan wel weer gaan stijgen en niet nog verder omlaag gaan :p

Heb hier ook zelfde issue met 2 pairs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zit met een dillemma: één bot houd 19 deals 'vast' al vanaf eind april, en die staan dik in de min. Dit inlossen zou al mijn winst van de afgelopen maand doen verdampen. :( Maar een nieuwe bot doet het op dit moment erg goed en dan zou ik met een dag of 7 weer terug zijn waar ik nu sta..

Ik verwacht echt niet dat ik van die 19 deal in het groen afkom, maar dit moment is niet echt een verkoop moment. wat is wijsheid..

(derde optie is nog meer geld in pompen, maar die hou ik nog even op de reservelijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:57:
Nog meer geld in proppen zodat de gemiddelde buy price zakt, en 'als' BCH weer gaat stijgen je sneller winst pakt?
Hij moet dan wel weer gaan stijgen en niet nog verder omlaag gaan :p

Heb hier ook zelfde issue met 2 pairs
Heb dat gisteren idd gedaan. 2 deals waren geopend ongeveer op het ATH van BCH (+-1475).
Door er extra safety order bij te zetten is het targit gezakt naar 1360 geloof ik.

Durf alleen niet nog meer erin te gooien, omdat het aan de Bitcoin gerelateerd is. Zeker gezien de berichtgeving van de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amargedon
Ik weet niet wat voor jou behoorlijk is ;) Mijn bot heeft de afgelopen dagen consistent gepresteerd, elke dag zo'n 3 a 5$ waarbij de meeste deals binnen een dag afgehandeld werden. En dat met max 7 deals tegelijk en voor mij lage inleg vind ik behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Gisteren even $200 verlies gepakt, de bot aangepast dat ie nu met BUSD_ALL (met een paar uitzonderingen) mag traden en ik wordt net wakker met $53 winst. Af en toe de gok nemen en je verlies pakken, pakt vaak wel goed uit. Met een beetje geluk heb ik vandaag/morgen m’n verlies er alweer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Remy!!!! schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:14:
Gisteren even $200 verlies gepakt, de bot aangepast dat ie nu met BUSD_ALL (met een paar uitzonderingen) mag traden en ik wordt net wakker met $53 winst. Af en toe de gok nemen en je verlies pakken, pakt vaak wel goed uit. Met een beetje geluk heb ik vandaag/morgen m’n verlies er alweer uit.
Misschien moet ik dat ook maar doen. Hoe heb jij het gedaan, bot gestopt en alles tegen marktprijs verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
De bot hoef je daar niet voor te stoppen. Onder je deals staan diverse iconen. De tweede van links moet je hebben close at market price heet ie volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GarBaGe
superduper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:30:
Ik zit met een dillemma: één bot houd 19 deals 'vast' al vanaf eind april, en die staan dik in de min. Dit inlossen zou al mijn winst van de afgelopen maand doen verdampen. :( Maar een nieuwe bot doet het op dit moment erg goed en dan zou ik met een dag of 7 weer terug zijn waar ik nu sta..

Ik verwacht echt niet dat ik van die 19 deal in het groen afkom, maar dit moment is niet echt een verkoop moment. wat is wijsheid..

(derde optie is nog meer geld in pompen, maar die hou ik nog even op de reservelijst)
Moet je ff dit bekijken:
YouTube: How to exit bad deals - red days - Free crypto trading bot 2021 - 3c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Laatst online: 05-03 00:51
Afgelopen 3 dagen tussen de 15-20 winst.
Ik speel wel af en toe met de max active deals.
Als de portefeuille leegloopt dan gooi ik die omlaag, zodat hij niet in 1 keer op een ongunstig moment compleet volloopt. Als dan het maximum aantal deals weer is behaald, bepaal ik het moment waarop ik de bot weer met een aantal deals ophoog.

Bot staat ingesteld op 2 SO's.
SO's daarna wil ik zelf timen.
Ik zit nu met 2 deals op meer dan 10% loss, waar ik ook nog 2 manual SO's in heb zitten.
Die laat ik nu maar even met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Al een tijdje voor de lol aan het handelen maar nu aan het kijken naar de 3Commas bot. Ik heb echter een probleem die misschien iemand van jullie ook al heeft gehad.

Wanneer ik Binance will toevoegen met de API key krijg ik netjes de pagina dat ik ben verbonden echter wordt hij niet bewaard bij "My exchanges". Ik moet dus elke x ik de pagina refresh opnieuw een trading platform opzetten.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:06
worldfastest schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:14:
Al een tijdje voor de lol aan het handelen maar nu aan het kijken naar de 3Commas bot. Ik heb echter een probleem die misschien iemand van jullie ook al heeft gehad.

Wanneer ik Binance will toevoegen met de API key krijg ik netjes de pagina dat ik ben verbonden echter wordt hij niet bewaard bij "My exchanges". Ik moet dus elke x ik de pagina refresh opnieuw een trading platform opzetten.
Staat die ook niet bij je disabled bots? :+

Of was je daar nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:42
worldfastest schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:14:

Na toevoegen helemaal naar onder scrollen, daar staat hij dan bij, niet echt logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB89
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 22:18
Ik heb 3 dagen kunnen traden met de trial, gisteren de bot uitgezet om wat aanpassingen te doen.
Nu wil ik vandaag (na mijn trial) de bot weer starten, maar geeft hij aan dat ik moet upgraden.

Ik begreep dat het wel mogelijk is om een dca bot te gebruiken, heb alle andere bots verwijderd, maar doet alsnog niets.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Amargedon schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Zeker geïnteresseerd in een documentje! Ben zelf een aantal dagen in de natuur en eruit, maar bedacht me ook al dat ik een dergelijke iets wilde gaan maken.

Mijn bot loopt overigens aardig door. Niet veel aan gedaan, conditions aardig hetzelfde al heb ik ze met 1 punt naar beneden bijgesteld. Winst per dag aardig consistent met nog steeds de max aantal deals tegelijk van 7 (was 6 tot anderhalve week terug). Wil vooral de SO even onder de loop nemen voordat ik opschaal, dus je bericht sluit daar helemaal bij aan.
Ik zal hem eens geschikt maken om te delen :)
Weet niet of dat voor maandag gaat lukken, maar ik laat het wel weten.
Remy!!!! schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:14:
Waarom niet de bot aangepast met BUSD_ALL en dan rustig afwachten tot de deals die op verlies stonden ook weer beter gingen closen?

Die BUSD bot doet het wel lekker trouwens (hangt natuurlijk ook wat af van je inleg).

Mijn BTC/VET deals van mijn oude bot gaan langzaamaan closen... Eindelijk... Heb de TP naar 0.1% gezet, iets winst is ook winst. Heb er nu nog één openstaan die 900 VET moet verkopen op 0.00000377. Dan kan ik mijn "nieuwe" bot ook weer gaan opschalen, want die trade nu maar met 9 deals.
Dan moet er nog wat BNB tegen BUSD verkocht worden en kan ik helemaal weer omhoog met het aantal deals, maar goed, dat is even wachten nog.

"Patience is a virtue", zeggen ze toch?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
BB89 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:56:
Ik heb 3 dagen kunnen traden met de trial, gisteren de bot uitgezet om wat aanpassingen te doen.
Nu wil ik vandaag (na mijn trial) de bot weer starten, maar geeft hij aan dat ik moet upgraden.

Ik begreep dat het wel mogelijk is om een dca bot te gebruiken, heb alle andere bots verwijderd, maar doet alsnog niets.

Je kan een gratis abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Petertje750 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Na toevoegen helemaal naar onder scrollen, daar staat hij dan bij, niet echt logisch
Bedankt. Heb het gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:59:
[...]

[...]

Waarom niet de bot aangepast met BUSD_ALL en dan rustig afwachten tot de deals die op verlies stonden ook weer beter gingen closen?

Die BUSD bot doet het wel lekker trouwens (hangt natuurlijk ook wat af van je inleg).

Mijn BTC/VET deals van mijn oude bot gaan langzaamaan closen... Eindelijk... Heb de TP naar 0.1% gezet, iets winst is ook winst. Heb er nu nog één openstaan die 900 VET moet verkopen op 0.00000377. Dan kan ik mijn "nieuwe" bot ook weer gaan opschalen, want die trade nu maar met 9 deals.
Dan moet er nog wat BNB tegen BUSD verkocht worden en kan ik helemaal weer omhoog met het aantal deals, maar goed, dat is even wachten nog.

Afwachten was een optie, maar ik was ongeduldig :X
Als ik tot vanmiddag had gewacht, dan had ik ze vermoedelijk met winst verkocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
BB89 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:56:

Gebruik je de app op je smartphone? Zo ja, probeer die eens geforceerd te sluiten en start de app dan weer op. Dan lukt het wel (heb ik ook als ik 1 bot uitzet en een ander wil aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB89
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 22:18
worldfastest schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Je kan een gratis abonnement nemen.
Free plan staat op subscription active.
Cafun schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Gebruik je de app op je smartphone? Zo ja, probeer die eens geforceerd te sluiten en start de app dan weer op. Dan lukt het wel (heb ik ook als ik 1 bot uitzet en een ander wil aanzetten).
Dit ook geprobeerd, plus alles afsluiten, cookies verwijderen opnieuw inloggen etc.
Heeft tot nog toe allemaal niet geholpen.

Ik heb een berichtje naar de support gestuurd, mocht iemand in de tussentijd nog de gouden tip hebben houd ik me aanbevolen.

[ Voor 58% gewijzigd door BB89 op 14-05-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik heb nu trouwens m'n 'Max safety trades count' en 'Max active safety trades count' op 3 staan. En m'n aantal deals en m'n BO al sinds vanmorgen ongewijzigd, maar ik zie m'n Available BUSD balans behoorlijk schommelen tussen de $100 en $300. En dat terwijl hij niet bezig is met nieuwe deals maken. Dus hier en daar zal hij wel een SO actief maken/verwijderen?
Het is in ieder geval wel duidelijk zichtbaar dat je wel wat balans beschikbaar moet hebben om alles soepel draaiend te houden.
Dus net zoveel deals maken totdat je balans op 0 staat is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:59:
[...]

[...]

Thanks. Ik ga zelf ook alvast spelen, ben benieuwd of we veel verschillen van elkaar hebben dan ;)

Je bent naar BUSD overgestapt? Dan heb ik nog een oude link van je bot, ben benieuwd hoe die nieuwe het dan doet. Blijf zelf nog wel even op BTC denk ik.
Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste