Bot actief sinds 4/5
Als je volgende maand dezelfde resultaten hebt, dan spreken we nog een keer
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
4% winst is natuurlijk prachtig, maar zelfs met de helft daarvan zou je na 365 dagen een inleg van 100 dollar vergroot hebben naar 137.740,80? Dit uiteraard wel met het idee dat je ELKE dag 2% raakt als winst.
Is dit idealiter of realistisch als scenario?
Was het topic aan het lezen, en naar de verschillende bots aan het kijken en jij lijkt de enige te zijn die dit doet. Waarom heb je het op deze manier ingericht als ik vragen mag?argon007 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:55:
[...]
Klopt, 3commas krijgt orderinfo binnen via een Telegram bot die ik heb gemaakt.
[...]
Ondertussen een nieuwe bot met dezelfde instellingen aangemaakt, maar die mag spelen met wat andere bedragen. En om die reden ga ik die bot niet delen.
Mocht ie enigszins succesvol zijn, dan laat ik het horen.
Na 3 dagen pro op proef viel t nog niet tegen.
Heb er de ballen verstand van van heel ‘t crypto gebeuren maar met wat geklik hier en daar had ik toch wel profit.
Al die termen en dan nog in het Engels ook.....misschien wat mazzel gehad van een stijgende markt.
Gespeeld met 800 euries.
Zit in twijfel wat ik ga doen, doorgaan of niet, zou mooi zijn als er iemand in mijn buurt woont voor een “les” hoe die site werkt.
Ik heb dit terug kunnen vinden van de afgelopen dagen. 110 trades
:strip_exif()/f/image/3dNGsrNThrGP3M4co4TWFKBK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Bekijk ook even hun eigen blog posts en educatie gedeelte. In principe alles wat je nodig hebt denk ik.JoKo schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:15:
Zit in twijfel wat ik ga doen, doorgaan of niet, zou mooi zijn als er iemand in mijn buurt woont voor een “les” hoe die site werkt.
Klopt dacht dat het aan mij lag..maxkoe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:45:
Hebben jullie dat probleem ook. In de app en op de site zie ik niks meer in het last event window ook met de app krijg ik geen meldingen meer.
Yep, same heremaxkoe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:45:
Hebben jullie dat probleem ook. In de app en op de site zie ik niks meer in het last event window ook met de app krijg ik geen meldingen meer.
Iemand een idee?
ik heb deze gekopieerd, maar begrijp dit niet:Remy!!!! schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:38:
Ik heb m'n oude bot uit gezet, maar de share link is nog beschikbaar voor de nieuwsgierigen.
Ondertussen een nieuwe bot met dezelfde instellingen aangemaakt, maar die mag spelen met wat andere bedragen. En om die reden ga ik die bot niet delen.
Max amount for bot usage (Based on current rate) dat staat op 0.0247449 BTC
ik heb in mijn binance meer dan 0.0247449 BTC staan, maar krijg na een tijdje toch:
error placing base order: insufficient funds
wat doe ik fout?
3commas (en binance) telt de waarde van alle coins bij elkaar op namelijk.
Op basis van de instellingen rekent de bot uit wat het maximum bedrag is (base orders + safety orders). In dit geval is dat 0.0247449 BTC als je ook voor als je pairs het maximum aantal safety orders open hebt staan.sander817 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:16:
[...]
ik heb deze gekopieerd, maar begrijp dit niet:
Max amount for bot usage (Based on current rate) dat staat op 0.0247449 BTC
ik heb in mijn binance meer dan 0.0247449 BTC staan, maar krijg na een tijdje toch:
error placing base order: insufficient funds
wat doe ik fout?
Als je de bot van Remy gebruikt dan worden de transacties gedaan met Bitcoin als basis. Dat betekent dat je ook echt x bedrag aan Bitcoins moet hebben en niet 0,02 Bitcoin en daarnaast ook 500 euro. Die 500 euro zit niet in de pairs en wordt niet aangesproken. De 0,02 Bitcoin wel.
Worden in dergelijke gevallen andere crypto dan bitcoins die je wél in de pairs hebt staan wel meegeteld of ook niet?AndereKoekoek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:13:
[...]
Dat betekent dat je ook echt x bedrag aan Bitcoins moet hebben en niet 0,02 Bitcoin en daarnaast ook 500 euro. Die 500 euro zit niet in de pairs en wordt niet aangesproken. De 0,02 Bitcoin wel.
[ Voor 0% gewijzigd door Redcoil op 08-05-2021 21:27 . Reden: Typo ]
¯\_(ツ)_/¯
Weet het niet zeker, maar volgens mij niet. Als ik een nieuwe bot start dan knal ik alles naar Bitcoin toe en start met een schone lei.Redcoil schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:26:
[...]
Worden in dergelijke gevallen andere crypto dan bitcoins die je wél in de pairs hebt staan wel meegeteld of ook niet?
Pin me er niet op vast, maar volgens mij start alles vanuit Bitcoin. En alles transacties van open/active deals worden automatisch terug geboekt naar BTC.
Maar dat is mijn gevoel. Kan het niet hard onderbouwen.
Wellicht toch net te weinig
Denk dat ik eens ga proberen alles wat nog redelijk minimaal +/- staat af te sluiten, bots op pauze en morgen maar verder kijken... paar gehad op zondag wakker geworden met veel in het rood
Je kan prima meerdere bots aanmaken bij 3commas, echter maar 1 tegelijk aan, maar alles wat gestart is blijft gewoon doorlopen als je hem uit schakelt, zo ben ik nu een beetje aan het switchen...
Ik draai mijn bot op BUSD.
In een bearmarket zullen al mijn deals en safety orders vollopen.
Als je op bitcoin handelt dan maakt dat niet uit. Met de bitcoin zullen ook alle andere alts dalen. De één misschien wat meer dan de ander, maar je bot zal in principe nog wel doordraaien.
Maar omdat je alles in Bitcoin hebt kun je dan misschien wel meer sats krijgen, maar je complete sats die je aanhoudt voor de evt. SO's, die daalt dan toch nog steeds gemeten in USD's.
Heeft iemand hier een mening over?
Voordeel van BTC is dat als BTC waarde verliest tov je munt je winst maakt en je uiteindelijk als het goed is meer BTC hebt, en de verwachting is dat hij voorlopig nog wel iets blijft stijgen, dus mocht je er ooit uit stappen meer centen op je rekening.
Nadeel is weer dat als BTC ineens een leuke sprong maakt je mogelijk verlies maakt, afgelopen weken toch paar keer gebeurt waarbij het USD wise voor mijn gevoel beter was de deals snel met verlies te sluiten om zo snel mogelijk weer BTC te pakken, gezien bijna alles in deals zat
Ben met beiden nog wat aan het rommelen, heb wel idee dat ik met BTC meer winst in USD pak vooralsnog.
Minder kans dat hij vastloopt bij een dalende markt.
Ben dus inmiddels over gegaan naar BTC.
Wat er al eerder is gezegd: in principe zou je geen deals moeten cancellen met een bot omdat, zoals in het voorbeeld van @argon007, een deal ook na 20 dagen weer kan closen. MIjn oudste deals zijn nu op UNI/BTC, die sinds 05-05 open staan. Staan nu ~6% in de min en heb er zelf al wat SO's bijgezet.
Mijn strategie is wat aangepast ook, ik heb nu 20 active deals en 3 SO's. Ik wil, zoals eerder gezegd, naar de 10 SO's toe werken, zodat je (bijna) alles kan ondervangen.
Dan totaal 50 active deals en dan zitten we volgens mij wel goed
...maar ja, daarvoor moet de bot het nog even wat beter gaan doen
/f/image/nZgqOTYukv3Xi4DgU13XdXky.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/opKQV27TXx3EIChHy93tiJgJ.png?f=fotoalbum_large)
Dit zijn mijn stats, gaat niet heel slecht, al zeg ik het zelf.
Afhankelijk van hoeveel je er in stopt, zou dat best kunnenRemy!!!! schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:17:
[...]
Ah dat zou zomaar kunnen.
Net even een bierviltje berekening gemaakt voor de toekomst plannen van de bot.
En tijdens het rekenen zat ik een beetje te dromen, maar ga uit van het volgende scenario:
- Komende 1,5 jaar geen bearmarkt
- Je maakt vanaf juni $60 winst per dag, en dus $1800 per maand.
- Iedere maand room je de helft van je winst naar FIAT, en de andere helft blijft in de bot
Maak ik ergens een fout, of kan het dan echt keihard gaan? Ik snap dat het even dromen is, maar laat mij!![]()
Edit: Ik heb het even op google drive gedeeld, zelfs als je 'maar' $15 per dag winst maakt, en iedere maand de helft in FIAT doet en de helft in de bot, dan is het nog best interessant.
Ik denk(/hoop, zo je wilt), dat een winst van $15 per dag best haalbaar is. Zelfs in een bearmarket zou dat in theorie moeten kunnen (maar dan moeten de deal-start conditions misschien wat aangepast worden).
Verder ben ik het wel eens met je droom (en zo droom ik ook
Volgens mij is dat tegen de ToC van Binance en kan daardoor je account opgeheven worden, dus dat risico neem ik liever niet.argon007 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:18:
Nog een tip: maak een nieuw account aan op Binance met uw eigen Referral link. Zo win je 20% aan fees terug. Laat ons zeggen dat dit na een eindje ook een mooi spaarpotje is. Ik spreek uit ervaring!
...als de bot overigens goed loopt ga ik hem aan mijn broer introduceren, die via mijn referral bij Binance zit, dus het idee an sich ben ik zeker voor
Wist überhaupt niet dat je een link kon maken waar het 10/10 is, dus ik pak "gewoon" die 20% dan
BOOOOOOOOOO!Remy!!!! schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:38:
Ik heb m'n oude bot uit gezet, maar de share link is nog beschikbaar voor de nieuwsgierigen.
Ik snap je motivatie wel, overigens. Maar mócht het nou echt goed werken, zou je dan wel bv alles behalve de BO en SO sizes willen delen?
Voordat ik wat aanpassingen en extra geld in m'n bot had gedaan haalde ik al een gemiddelde van $20 per dag.Ben.Hahlen schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:01:
Afhankelijk van hoeveel je er in stopt, zou dat best kunnen![]()
Ik denk(/hoop, zo je wilt), dat een winst van $15 per dag best haalbaar is. Zelfs in een bearmarket zou dat in theorie moeten kunnen (maar dan moeten de deal-start conditions misschien wat aangepast worden).
Verder ben ik het wel eens met je droom (en zo droom ik ook).
In de bearmarket weet ik nog niet wat ik met de bot ga doen.
Ga ik zeker doen![...]
BOOOOOOOOOO!
Ik snap je motivatie wel, overigens. Maar mócht het nou echt goed werken, zou je dan wel bv alles behalve de BO en SO sizes willen delen?
¯\_(ツ)_/¯
Zag ik je bod alle coins maar dat zal je wel zeer selectief doen.
Ben wel erg nieuwsgierig zag ergens via telegram maar hoe zoek je ze uit en start je ze?
Ben vooral nog aan het kijken naar de conditions. Ik heb het aantal SO opgeschroefd na de eerdere feedback en discussie hier; dat werkt inderdaad een stuk beter en ik heb nagenoeg geen deals meer die langer dan 24 uur actief blijven. Conditions staan op dit moment nog steeds strak (laag) omdat ik maar 7 deals tegelijk aan kan; wanneer ik dat straks verhoog kan ik de conditions ook iets ruimer zetten omdat ik dan meer ruimte heb voor deals die even mogen blijven hangen.
Nog even de stats voor degenen die dat leuk vinden, of misschien zien jullie nog iets waarvan je zegt 'he, hoe zit dit of dat':
/f/image/635LMuw5e5QnVJtSrcB7s5Iq.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Amargedon op 10-05-2021 08:38 ]
Klopt en dan is je winst van die bot ook (total-reserved)Remy!!!! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 00:11:
En nog even een serieuze vraag, bij 3c als je bij je 'Balances' kijkt, is 'Reserved' dan hetgeen wat gereserveerd is voor je Safety orders?
Ah, blijkbaar niet.
Reserved is voor je huidige actieve deals.
Dan vallen de winsten bij mij altijd een beetje tegen als ik daar goed naar kijk.
[ Voor 98% gewijzigd door Khaelos op 10-05-2021 09:12 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
/f/image/bnOYeK3XhFbT8kusCJdfCOO1.png?f=fotoalbum_large)
Hier de link naar de bot zelf: https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=f5dd297975
Dat zijn nette stats, maar je legt ook wel ruim in volgens mij.NeoPhire schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:26:
Ook dankzij dit topic begonnen met inlezen en de bot van Remy!!!! gekopieerd. Deze aangepast naar eigen inzichten en draait nu een dag of 10, bij deze ook mijn resultaten om te delen
[Afbeelding]
Hier de link naar de bot zelf: https://3commas.io/bots/3...ed_show?secret=f5dd297975
------
Vraag aan iedereen:
Zit eraan te denken om mijn inleg te verdubbelen. Twijfel alleen wat ik het beste kan doen.
De order size verhogen of het aantal active deals verhogen.
Dus of 200 x 10 cent pakken of 100 x 20 cent per dag.
Iemand dit al eens uitgeprobeerd?
Als je nu al goede winsten pakt met je deals zou je de inleg kunnen verhogen en zo meer winst pakken.
Disablen inderdaad, dan worden er geen nieuwe deals gestart. De al actieve deals worden netjes afgerond en 'lopen uit' zeg maar.superduper schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:53:
vraagje: ik heb bij 3commas het gratis abbo, dus kan maar 1 bot draaien. Ik wil nu een andere een tijdje proberen: hoe 'zet' ik een lopende bot netjes uit eigenlijk? Als ik hem disable, maakt hij dan de lopende jobs gewoon netjes af volgens de regels, of dump hij alles meteen tegen marktwaarde?
Oh dat is zeker niet mis. Maar gezien je aantal max deals leg je ook behoorlijk veel in. Is interessanter om te bepalen wat je winst per dag/per maand is dan.NeoPhire schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:26:
Ook dankzij dit topic begonnen met inlezen en de bot van Remy!!!! gekopieerd. Deze aangepast naar eigen inzichten en draait nu een dag of 10, bij deze ook mijn resultaten om te delen
[Afbeelding]
[ Voor 99% gewijzigd door Amargedon op 10-05-2021 10:55 ]
Je kan hem gewoon disablen, en dan werkt hij gewoon zijn lopende orders af.superduper schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:53:
vraagje: ik heb bij 3commas het gratis abbo, dus kan maar 1 bot draaien. Ik wil nu een andere een tijdje proberen: hoe 'zet' ik een lopende bot netjes uit eigenlijk? Als ik hem disable, maakt hij dan de lopende jobs gewoon netjes af volgens de regels, of dump hij alles meteen tegen marktwaarde?
Klopt, het aantal deals verhogen heeft bij mij erg goed geholpen. Ik zit nu op 100 actieve deals, maar vaak zijn er maar +/- 90 actief.Amargedon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:53:
Ik zou eerder het aantal deals verhogen. Blijkt dan dat je vrijwel nooit het max aantal deals ook echt tegelijk actief hebt, dan je inleg verhogen.
Begin juni zal ik m'n bot weer ophogen, ik denk dat ik in mijn geval m'n BO ga verhogen.
Ok thanks ! Dat was ook mijn eerste gedachte om de kansen te spreiden.Lutjebroeker schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:48:
@AndereKoekoek In mijn ervaring is het ophogen van het aantal dienst de betere optie. Ik ging van 20 naar 40 en de winst steeg enorm
Ben ook van 20 naar 40 deals gegaan op het moment.
Goede tip ! Had het al van 3 naar 8 verhoogd en pakt gelukkig de goede coins. De deals sluiten nu echt binnen 4-7 minuten.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:47:
Als je max 1 deal per pair toelaat ga je deals krijgen met andere pairs die mogelijk slechter werken dan degene die je nu steeds pakt.
Als je nu al goede winsten pakt met je deals zou je de inleg kunnen verhogen en zo meer winst pakken.
Ben wel benieuwd hoe jouw bot eruit ziet dan. Wil je toevallig een linkje delen, of de instellingen anders?[b]AndereKoekoek schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:57:
Goede tip ! Had het al van 3 naar 8 verhoogd en pakt gelukkig de goede coins. De deals sluiten nu echt binnen 4-7 minuten.
Heb 48 uur geleden een nieuwe bot opgesteld obv Remy zijn instellingen.Amargedon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Ben wel benieuwd hoe jouw bot eruit ziet dan. Wil je toevallig een linkje delen, of de instellingen anders?
Zelf wel wat andere coins toegevoegd waar ik 'vertrouwen' in heb zoals Dogecoin.
Ben al wel een dag of 10 bezig en steeds met 500 euro bezig geweest.
Dat zorgde voor ongeveer 10$ per dag gemiddeld. 2
Heb het wel een beetje risicovol staan nu en draai echt op de max active deals.
Houd de safety orders in de gaten en elke keer als er een safety order bijkomt, dan zet ik mijn active deals naar beneden. En vice versa natuurlijk.
https://3commas.io/bots/4...ed_show?secret=de7cbdb5d5
Ik heb een kleine Nodejs applicatie staan die een Telegram channel uitleest waar actieve trades gepost worden. Ik kies dus zelf de signals niet uit, maar iets/iemand anders doet dit voor mij. Node pikt het signaal op en opent de trade bij 3commas.Petertje750 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:49:
@argon007 Thanks nog voor alle tips en uitleg maar hoe start jij dealsop?
Zag ik je bod alle coins maar dat zal je wel zeer selectief doen.
Ben wel erg nieuwsgierig zag ergens via telegram maar hoe zoek je ze uit en start je ze?
Lijkt me ook de reden dat je al die pairs hebt toegevoegd, 'vertrouwen' zit dan niet in 3Commas, maar in je telegram bot om de juiste te pakken, maar die moet wel beschikbaar zijn in 3Cargon007 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:08:
[...]
Ik heb een kleine Nodejs applicatie staan die een Telegram channel uitleest waar actieve trades gepost worden. Ik kies dus zelf de signals niet uit, maar iets/iemand anders doet dit voor mij. Node pikt het signaal op en opent de trade bij 3commas.
In het TG kanaal worden enkel coins gepost die op Binance te traden zijn. Dus elke post daar is een hit.
Huh? Je schuift dus continue met je active deals? Waarom?AndereKoekoek schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:05:
[...]
Heb het wel een beetje risicovol staan nu en draai echt op de max active deals.
Houd de safety orders in de gaten en elke keer als er een safety order bijkomt, dan zet ik mijn active deals naar beneden. En vice versa natuurlijk.
In theorie wel, als jij €1.000.000.000 inlegt, met 10 deals, dan leg je dus €100.000.000 per deal in, dat zou bij de meeste coins wel een kleine stijging veroorzaken (en dan net zo hard weer naar beneden als je verkoopt).Remy!!!! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 00:06:
Ik ben trouwens wel benieuwd, stel je voor je bent zo rijk dat je €1.000.000.000 in je bot stopt. Zouden de trades van je bot dan voor sommige munten gewoon de marktkoers gaan bepalen?
Ik heb mijn SO's naar 4 verhoogd en draai nu met 20 active deals.
Mijn huidige idee is om het volgende te doen (in deze volgorde):
- Aantal SO's naar 5
- BO naar 0.0002
- Initiële SO naar 0.0003
- Aantal SO's naar 10 brengen
Ik denk dat het sowieso verstandig is om de initiële SO op 1,5x de BO te zetten. Hierdoor zal je Avg Buy harder dalen dan als je deze gelijk houdt.
TV StrongBuy 1m
TV StrongBuy 5m
TV StrongBuy 15m
TV StrongBuy 1h
TV StrongBuy 4h hier.
Ik zit zelf 'maar' in op 28 pairs.
[ Voor 15% gewijzigd door Tranzity op 10-05-2021 11:24 ]
Niet meer. Ik heb de ULT 15 mins 60, van @Remy!!!! zijn bot. Die werkt goed op de top pairs die ik nu heb, dus dat kan voorlopig wel blijven.argon007 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:19:
99% van de mensen hier halen hun trades uit de Tradingview Indicators, correct?
Het lastige vind ik echt wel om goede deal start indicators te gebruiken, maar ja, dat is een kwestie van een keer heel rustig bekijken...
....das zeker niet OpenSource?argon007 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:08:
[...]
Ik heb een kleine Nodejs applicatie staan die een Telegram channel uitleest waar actieve trades gepost worden. Ik kies dus zelf de signals niet uit, maar iets/iemand anders doet dit voor mij. Node pikt het signaal op en opent de trade bij 3commas.
[ Voor 29% gewijzigd door Ben.Hahlen op 10-05-2021 11:23 ]
Omdat ik anders te weinig funds heb voor de safety orders. Mocht alles ineens crashen dan heb ik wel een issue met safety orders en de huidige instellingen. Dus zit er wel redelijk bovenop.Kraay89 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:14:
[...]
Huh? Je schuift dus continue met je active deals? Waarom?
Mijn mening is net dat een bot het werk voor u moet doen zonder dat je er "continue" moet zitten naar kijken.
Je zit hier met een vorm van "greed" en wil zo snel als mogelijk "veel" winst halen. Been there done that... Plots keert de markt tegen u en zit je vast in verschillende trades met (groot) verlies.
Laat uw account rustig compounde en geniet van de rust die je krijgt nadat je de bot goed hebt ingesteld (geen te grote BO/SO's en genoeg SO's!)
Volgens mij niet (meer). In het begin wel, maar later zijn we vrijwel omgeschakeld naar de RSI en/of ULT. Ik maak zelf een combi van die twee, mede doordat ik met de TradingView gewoon geen goede deals kreeg.argon007 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:19:
99% van de mensen hier halen hun trades uit de Tradingview Indicators, correct?
Waar nog wel veel verschil in zit is welke waar voor de RSI en/of ULT gebruikt wordt. De < 60 komt vaker voor, zelf draai ik de bot strakker en probeer ik meer de 'echte dip' te zoeken. Weet nog niet zeker wat of welke op de langere termijn beter werkt, ook omdat iedereen met andere bedragen en instellingen speelt.
Daar ben ik mezelf zeker van bewust en het ook wat terug aan het schroeven om een betere balans te vinden tussen profit en veiligheid.argon007 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:31:
zonder negatief te willen zijn of u aan te vallen, maar vroeg of laat kom je hiermee in de problemen :-)
Mijn mening is net dat een bot het werk voor u moet doen zonder dat je er "continue" moet zitten naar kijken.
Je zit hier met een vorm van "greed" en wil zo snel als mogelijk "veel" winst halen. Been there done that... Plots keert de markt tegen u en zit je vast in verschillende trades met (groot) verlies.
Laat uw account rustig compounde en geniet van de rust die je krijgt nadat je de bot goed hebt ingesteld (geen te grote BO/SO's en genoeg SO's!)
Samen met mijn schoonvader een week geleden een bot ingesteld die precies binnen de max amount zit die ze aangeven en ook 5 safety orders. Naar rato had hij uiteindelijk meer gepakt dan ik
[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-05-2021 11:42 ]
Ik sowieso, de rest volgens mij ook de gratis versie. Klinkt interessant, maar meerdere bots betekent ook dat je je funds moet verdelen daarover. Dat brengt ook weer wat werk met zich mee, terwijl ik persoonlijk liever een goede bot heb die kan blijven draaien. Dat kan met een enkele prima, dus in mijn ogen biedt het hogere abbo weinig voordelen dan.Lutjebroeker schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:39:
Gebruiken jullie eigenlijk allemaal de gratis versie? Opzich wel intresse om meerdere DCA Bots te draaien, maar baal dat je dan meteen het PRO abbo moet nemen.
Als je het wil doen als investering, dan betwijfel ik of je die investering er echt uit kunt halen.
Kun je misschien beter voor 600 euro per jaar Ethereum kopen.
Of in je bot zelf stoppenAndereKoekoek schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:50:
@Lutjebroeker Wat Remy zegt idd.. Zou het doen als een soort van bedankje naar 3c toe.
Als je het wil doen als investering, dan betwijfel ik of je die investering er echt uit kunt halen.
Kun je misschien beter voor 600 euro per jaar Ethereum kopen.
Deze kan je op weg zetten https://github.com/Argon007/3commas-api-node, denk dat ik deze zelf ga gebruiken om dagelijks mijn BO/SO aan te passen op basis van mijn zak BTC en zo het rendement te optimaliseren.
Welke top pairs heb jij nu? Ik heb de 10 met de hoogste market cap.Ben.Hahlen schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Niet meer. Ik heb de ULT 15 mins 60, van @Remy!!!! zijn bot. Die werkt goed op de top pairs die ik nu heb, dus dat kan voorlopig wel blijven.
Het lastige vind ik echt wel om goede deal start indicators te gebruiken, maar ja, dat is een kwestie van een keer heel rustig bekijken...
[...]
....das zeker niet OpenSource?
Je kan er maar één tegelijk actief hebben, dus je moet zelf beslissen welke bot dan past bij de actuele markt.
Je zal ze nooit alle drie tegelijk willen draaien op een PRO-account lijkt me.
Gewoon om te kijken hoe en of dit goed werkt.
Heb de bot gekopieerd van @Remy!!!!
Nu vraag ik me nog wel wat af.
Stel ik heb een coin in mn spot staan die meedoet met de genoemde paren.
Neemt hij die vanzelf mee of moet je het eerst naar BTC omzetten?
En kan je zelf een coin toevoegen? Ik heb bijv LTO, die neemt hij nu niet mee omdat het niet in het lijstje staat.
Ik zie nergens waar je die kan toevoegen als je de bot edit. Dit reeds gevonden!
De bot gaat dan steeds een beetje van je huidige hoeveelheid BTC inzetten om andere coins te kopen, en (als het goed is) deze na een tijdje te verkopen waarbij je meer BTC hebt dan bij het startpunt.
De overige munten in je PF kijkt hij niet naar. En ook als je bv LTO/BTC gaat traden, dan gebruikt hij je BTC om een beetje LTO bij te kopen, maar laat wat je momenteel al hebt compleet met rust.
Dank voor de uitleg.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:31:
Je trade altijd met een basismunt, wil je je hoeveelheid BTC uitbouwen dan gebruik je deze bijvoorbeeld.
De bot gaat dan steeds een beetje van je huidige hoeveelheid BTC inzetten om andere coins te kopen, en (als het goed is) deze na een tijdje te verkopen waarbij je meer BTC hebt dan bij het startpunt.
De overige munten in je PF kijkt hij niet naar. En ook als je bv LTO/BTC gaat traden, dan gebruikt hij je BTC om een beetje LTO bij te kopen, maar laat wat je momenteel al hebt compleet met rust.
Dus als ik die andere paren mee wil laten doen moet ik eerst omzetten naar BTC?
Ik heb paar BTC/xrp bij toegevoegd. Met het al bestaande XRP doet hij niets dus?
Ik zou best een pro account willen hebben zodat ik op de paper trade verschillende bots simultaan kan laten "traden" en kan uitvinden welke bot het beste werkt in welke omstandigheden. Maar zoals gezegd is 600 euro mij te veel voor een jaar.bek schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:04:
Je zal ze nooit alle drie tegelijk willen draaien op een PRO-account lijkt me.
Misschien over een paar maandjes als ik goed heb verdiend.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 10-05-2021 20:25 ]
Hier kan je mijn bot zien met de huidige instellingen.Remco Tr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Welke top pairs heb jij nu? Ik heb de 10 met de hoogste market cap.
Ik heb recentelijke CAKE en UNI er uit gehaald, want die gaan niet zo lekker (meer).
Ik heb 3 deals UNI openstaan sinds 5 mei, die tussen de 5 en 6 % verlies staan nu. Daar heb ik ondertussen zelf 4 SO's bijgeplaatst, naast de 3 die er al gedaan waren.
...heb daardoor wel even mijn aantal pairs naar beneden moeten bijstellen, omdat anders de Safety Trades niet meer gedaan konden worden...
500 error aldaar. Volgens mij heeft vanavond alles wat maar íets met crypto handelen doet issues gehad
[ Voor 66% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 10-05-2021 22:39 ]
Ik heb een kleine wijziging gemaakt in mijn 3Commas bot om alleen de Top 20 coins met een marketcap van meer dan 10B te traden met mijn BTC-wallet aangezien ik nu een paar trades heb (NEO, SYS, TRX, OMG en SUSHI anyone?
Gelukkig wel voldoende Safety Orders toegekend dus hopelijk dat deze na verloop van tijd alsnog bij trekken met winst. HODL!
The price of the coin STRAX dropped that much so the total size of the order is below exchange's minimum order size limit. The bot can't trade your coins at current rates, please do one of the following: — wait until the price rises to 0.00007693; — cancel the deal, consider what to do with coins manually;
STRAX, FLM, UTK, TROY heb ik deze error nu op gezien.
Dat moet dan gelden voor de SO en de stoploss?valdi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:21:
Let ook even op de muntjes met zeer lage btc prijs:
The price of the coin STRAX dropped that much so the total size of the order is below exchange's minimum order size limit. The bot can't trade your coins at current rates, please do one of the following: — wait until the price rises to 0.00007693; — cancel the deal, consider what to do with coins manually;
Want de BO en de TP zullen wel groot genoeg zijn.
Kreeg ik ook in de browser, ik denk dat 3Commas een limiet heeft ingesteld ivm de druktenwagenaar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:16:
Gisteren zag ik dat mijn Telegram bot meerdere malen aan gaf dat het IP-adres geblokkeerd was ivm teveel trades vanaf hetzelfde IP-adres, denk dat dit de reden was van de Error 500.
Als je dan in 'My Deals' kijkt dan zullen je deals hun volledige budget berekenen.
Bij je deals zie je dan staan:
Completed: 0
Active: 3
Max: 3
Er zijn dan dus geen Safery orders actief, maar hij heeft al wel alvast het budget gereserveerd daarvoor.
Deze setting voorkomt dat je denkt dat je nog voldoende balans hebt, omdat veel deals niet standaard hun SO's gebruiken.
Edit: En ik had net per ongeluk m'n bot verwijderd die men hier steeds kopieert

[ Voor 17% gewijzigd door Remy!!!! op 11-05-2021 09:41 ]
Komt volgens mij vooral hierdoor:KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:23:
[...]
Kreeg ik ook in de browser, ik denk dat 3Commas een limiet heeft ingesteld ivm de drukte
https://www.binance.com/en/support/announcement/f3d75a44fc7b4610b080b9c3499ed075
https://www.binance.com/en/support/announcement/2188a59425384e2082b79d9beccf669c
de weight van iedere request is praktisch voor alles x 2 gegaan...
1 ding waar je ook op moet letten is de ratio uitgevoerde en gecancelde orders op Binance, als dit heel scheef loopt kunnen ze je locken.Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:29:
Een kleine tip die ik sinds gisteren gebruik, zet het aantal 'Max active safety trades count' even hoog als 'Max safety trades count'.
Als je dan in 'My Deals' kijkt dan zullen je deals hun volledige budget berekenen.
Er zijn dan dus geen Safery orders actief, maar hij heeft al wel alvast het budget gereserveerd daarvoor.
Deze setting voorkomt dat je denkt dat je nog voldoende balans hebt, omdat veel deals niet standaard hun SO's gebruiken.
Edit: En ik had net per ongeluk m'n bot verwijderd die men hier steeds kopieertDus ik heb een nieuwe aangemaakt, die hetzelfde zou moeten zijn. Ik heb de Share link aangepast in m'n eerste post in dit topic
Dat kan als je je bot aan je Tradingview-account linktbek schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:45:
Ik zou eigenlijk best wat andere operators willen voor de buy condition dan alleen AND bij 3C. Een NOT bijvoorbeeld...
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Kun je die verhouding ergens zien? Of is dat iets dat je echt handmatig moet doen?JJ16v schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:18:
[...]
1 ding waar je ook op moet letten is de ratio uitgevoerde en gecancelde orders op Binance, als dit heel scheef loopt kunnen ze je locken.
- 1,200 request weight per minute (keep in mind that this is not necessarily the same as 1,200 requests)
- 50 orders per 10 seconds
- 160,000 orders per 24 hours
En hier zie je de "weights" per request: https://www.binance.com/en/support/announcement/f3d75a44fc7b4610b080b9c3499ed075
Je moet ht dus zelf in uw code bijhouden mocht je dit willen weten. Nu, het is 3commas die een probleem heeft en daar kunnen wij niets aan veranderen. Ze zouden ofwel met meerdere proxy's / IP's moeten werken, of meer calls doen via websocket ipv REST API.
Ik dacht dat ik dat gedaan had... ff checken dan.TomTorquay schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Dat kan als je je bot aan je Tradingview-account linkt
Nee, en ze laten ook in het midden wat de limiet zou zijn al gok ik dat wat zo'n bot doet (max 2 completed tegen 3 canceled als je 3 SO's gebruikt) niet in de buurt van hun limiet komt maar toch.Kraay89 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:11:
[...]
Kun je die verhouding ergens zien? Of is dat iets dat je echt handmatig moet doen?
- Geen trade fees
- Geen (minder?) schommelingen in je winst als de BTC weer omlaag gaat.
Zo had ik gisteren (voorbeeld) $10 winst, en aan het eind van de dag was het nog maar $9 winst. Dat kwam naar mijn idee omdat BTC eventjes lekker naar beneden ging. Ik had verder niets gecanceled oid.
Dus nu even aankijken hoe het met BSUD gaat, grote voordeel is dat het makkelijk zichtbaar is hoeveel geld je hebt. Anders was het steeds omrekenen.
Grootste nadeel van in BSUD traden is dat je miss wel winst maakt in BUSD maar juist verlies in sats (waar het uiteindelijk toch om gaatRemy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:33:
Sinds vandaag trade m'n bot alleen nog in BSUD pairs, voordelen:
- Geen trade fees
Zo had ik gisteren (voorbeeld) $10 winst, en aan het eind van de dag was het nog maar $9 winst. Dat kwam naar mijn idee omdat BTC eventjes lekker naar beneden ging. Ik had verder niets gecanceled oid.
Dus nu even aankijken hoe het met BSUD gaat, grote voordeel is dat het makkelijk zichtbaar is hoeveel geld je hebt. Anders was het steeds omrekenen.
Even afgezien van geen Trade Fees, iets om rekening te houden is dat BUSD en USDT (beide stable-coins met 1:1 backing op USD) in feite hetzelfde verlopen met de USD als het gaat om waarde daling/stijging ten opzichte van de Euro (das de munt dat je op je bankrekening ziet
Je zou het kunnen kijken op korte termijn (binnen nu en 2 jaar) of lange termijn (2 jaar en verder):
- Bij een (indicatie) van een langdurige bear market (waar het op begint te lijken) en met zicht op de korte termijn om te cashen zou ik gaan voor BUSD (al dan niet USDT/EUR) als (primaire) trading pair en BTC als secundaire trading pair al dan niet als HODL-coin (bijvoorbeeld 75% in BUSD en 25% in BTC).
- Voor de lange termijn om te cashen zou ik blijven gaan voor BTC als trading pair, simpelweg omdat BTC als eerste in waarde gaat stijgen bij de toekomstige bull market.
@Remy!!!! Ook wat betreft lange termijn vs korte termijn, ongeacht de gekozen trading pair: De verwachte aanzienlijke daling van crypto-valuta lijkt op de loer te liggen en ik zou ook even goed kijken naar de hoeveelheid van je wallet je inzet en de "Deal start condition" zodat ie wat meer conservatief is en je minder te maken krijgt met een shitload aan HODL-coins ten tijde van de (aankomende) dip
[ Voor 27% gewijzigd door nwagenaar op 11-05-2021 13:19 ]
herkenbaar, is redelijk lastig om te checken wat nu de daadwerkelijke winst is.Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:33:
Sinds vandaag trade m'n bot alleen nog in BSUD pairs, voordelen:
- Geen trade fees
Heb nu 1 binance account voor handelen met BTC als basecoin en 1 voor handel met BUSD als basecoin.
Ik laat ze nu samen lekker lopen en dan kijken hoe het er over een tijdje uitziet
ADA, BCH, BNB, BTC, DOT, ETH, LINK, LTC, VET, XLM, XRP
Ik vermoed/hoop dat bij de volgende bullmarket er minimaal 5 munten tussen zitten die nog wel nuttig/waardevol zijn, dus daar maak ik mij ook niet zoveel zorgen om.
Op dit moment trade m'n bot redelijk rustig aan, en als ik BSUD_ALL zou kiezen zou ik zeker veeeel meer winst per dag maken, maar het zou mij ook meer kopzorgen geven ivm een eventuele bearmarket en dat ik dan behoorlijk veel shitcoins 'moet' HODL.
Ik heb hetzelfde probleem idd! Ook rode kruisjes!Niekserr schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:21:
Ik ben sinds gisteren ook begonnen met een DCA bot op 3commas (uiteraard die van @Remy!!!! gepakt die bijna iedereen hier als startpunt heeft volgens mij). Nu een beetje spelenderwijs ontdekken hoe alles daar werkt, maar ik loop al tegen een probleem aan met insufficient funds, oeps. Alles staat nu in t rood (5 deals) en er is geen ruimte meer om de koopprijs omlaag te drukken
. Vandaag nog maar eens even mee gaan klooien
Hoe bedoel je terug in bot doen?Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:53:
Als m'n gemiddelde winst per dag zo door blijft gaan, en ik maandelijks 2/3e winst terug in de bot doe, dan maak ik mij daar weinig zorgen over.
Zet hij de winst apart weer weg dan?
Ik dacht dat hij het al zelf terug gebruikt?
@Remy!!!! Ik zie dat je trailing hebt uitgezet? Had je daar nog een specifieke reden voor? Zat namelijk eraan te denken om deze juist aan te zetten.Remy!!!! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:29:
Een kleine tip die ik sinds gisteren gebruik, zet het aantal 'Max active safety trades count' even hoog als 'Max safety trades count'.
Edit: En ik had net per ongeluk m'n bot verwijderd die men hier steeds kopieertDus ik heb een nieuwe aangemaakt, die hetzelfde zou moeten zijn. Ik heb de Share link aangepast in m'n eerste post in dit topic