[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zRkVXT3.png

Op aanraden van enkele medetweakers uit het [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 toch maar een apart topic aangemaakt voor ProfitTrailer.

ProfitTrailer is een cryptocurrency trading bot waarmee je op een snelle en simpele manier automatisch kunt traden op verschillende exchanges, zoals Bittrex, Binance of Poloniex.

Zelf ben ik een ProfitTrailer gebruiker, reseller en technical support medewerker (niet full time, still got my day job ;)).

Ik zal in de komende dagen deze openingspost uitbreiden met meer informatie, screenhots en links naar relevante video's en artikelen.

Dus voorlopig even under construction.

Website: klik!
Wiki: klik! (de NL vertaling loopt wel een beetje achter nog)
NL Telegram groep: klik!

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Gereserveerd

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:01
Heel goed om een thread over PT te beginnen, je kon wel merken dat er iets teveel posts kwamen bij het crypto topic. Scheelt ook een hoop DM's van nieuwsgierige tweakers beantwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Mooie topic ik ben ook een user.
zit alleen nog te twijfelen om die plugin aan te schaffen for realtime

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Goed idee!! Nu eens rustig lezen wat het precies inhoudt en of het voor die prijzen ook iets voor mij kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 05-05 22:31

GG85

.......

Ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn met "lange termijn" ervaring in alle marktomstandigheden.

Heb zelf niet de tijd om continue het beleid van de bot aan te passen aan de die dag/week geldende marrkt dus ben wel benieuwd.

Zit te denken om de bot aan te schaffen en met 1 ETH een tijdje te laten traden maar durf het nog niet aan, gevoel niet genoeg gevoel voor de juiste settings te hebben.

Denk dat er een markt is voor mensen die settings delen voor een fee/garantie/percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

pilskes schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:54:
Goed idee!! Nu eens rustig lezen wat het precies inhoudt en of het voor die prijzen ook iets voor mij kan zijn.
het scheelt zo ie zo veel tijd voor jezelf in plaats van turen naar lkoersen..........

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1041883

Is het ook mogelijk bijvoorbeeld om 10 ETH in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
GG85 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:56:
Ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn met "lange termijn" ervaring in alle marktomstandigheden.

Heb zelf niet de tijd om continue het beleid van de bot aan te passen aan de die dag/week geldende marrkt dus ben wel benieuwd.

Zit te denken om de bot aan te schaffen en met 1 ETH een tijdje te laten traden maar durf het nog niet aan, gevoel niet genoeg gevoel voor de juiste settings te hebben.

Denk dat er een markt is voor mensen die settings delen voor een fee/garantie/percentage
Sinds gisteren ben ik vereerd met de mogelijkheid om met 1 ETH de bot te testen voor 2 weken. In het crypto topic plaats ik dagelijks een update met de voortgang, ik zal deze voortaan ook hier plaatsen. De eerste 24 uur ging het erg lekker met een winst van 2.5%, vandaag lijkt het wat minder te gaan, maar de dag is nog niet voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:33
GG85 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:56:

Dit dus. Ik zoek eigenlijk naar een hands off manier om via traden wat bij te verdienen. In een ideale situatie zou ik de bot niet of nauwelijks bij willen sturen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
Ik denk dat er prima settings te maken zijn die in elke veel markten kunnen werken, zo lang je de bot maar met een 'laag risico profile' instelt. Hierdoor zul je waarschijnlijk ook minder winst maken, maar je weet maar nooit wat je met wat goede finetuning voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Junia schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:57:
[...]

Sinds gisteren ben ik vereerd met de mogelijkheid om met 1 ETH de bot te testen voor 2 weken. In het crypto topic plaats ik dagelijks een update met de voortgang, ik zal deze voortaan ook hier plaatsen. De eerste 24 uur ging het erg lekker met een winst van 2.5%, vandaag lijkt het wat minder te gaan, maar de dag is nog niet voorbij ;)
het nadeel blijft dat bijna alles aan BTC zit, dus met een dump van 1K duurt het weer ff voordat je weer profit heb.

correct me if i,m wrong

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Junia schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:58:
Ik denk dat er prima settings te maken zijn die in elke veel markten kunnen werken, zo lang je de bot maar met een 'laag risico profile' instelt. Hierdoor zul je waarschijnlijk ook minder winst maken, maar je weet maar nooit wat je met wat goede finetuning voor elkaar krijgt.
Minder winst is het probleem niet. De trades bij aankondigingen, acties, nieuwe listings etc doe ik zelf wel. Zou mij meer gaan om met een laag risicoprofiel 24/7 mee te liften op de markt. Voor goede allround settings zou ik in die zin wel wat over hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nAffie
sourcecode schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:53:
Mooie topic ik ben ook een user.
zit alleen nog te twijfelen om die plugin aan te schaffen for realtime
Bekijk PT Magic eens, een gratis alternatief voor PT Feeder: https://github.com/Legedric/ptmagic

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

sourcecode schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:00:
[...]

het nadeel blijft dat bijna alles aan BTC zit, dus met een dump van 1K duurt het weer ff voordat je weer profit heb.

correct me if i,m wrong
"winst" is denk ik meer starten met 1 eth en stoppen met 2 eth ongeacht de eth koers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
sourcecode schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:00:
[...]

correct me if i,m wrong
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je ETH als pairing gebruikt kun je effectief nog steeds % winst maken op ETH, dat de ETH zelf vervolgens in $ minder waard wordt is minder belangrijk aangezien je liever 1.0001 ETH hebt dan 1.0 ETH terwijl de markt crashed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Junia schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:04:
[...]

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je ETH als pairing gebruikt kun je effectief nog steeds % winst maken op ETH, dat de ETH zelf vervolgens in $ minder waard wordt is minder belangrijk aangezien je liever 1.0001 ETH hebt dan 1.0 ETH terwijl de markt crashed :P
ik gebruiknnu BTC als pair........
misschien maar eens wisselen

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
sourcecode schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:04:
[...]

ik gebruiknnu BTC als pair........
misschien maar eens wisselen
Het idee is dat ETH minder rariteiten heeft dan BTC, doorgaans zie je meer P&D groepen actief zijn op BTC dan op ETH pairs. Lijkt mij dat de bot iets efficiënter kan traden als de coin wat stabieler is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik hoop hier een simpele "How to" te zien te krijgen qua instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Junia schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:06:
[...]

Het idee is dat ETH minder rariteiten heeft dan BTC, doorgaans zie je meer P&D groepen actief zijn op BTC dan op ETH pairs. Lijkt mij dat de bot iets efficiënter kan traden als de coin wat stabieler is.
Dit idee kunnen we dan mooi aan een test onderwerpen, ik heb voor beide markets een instance van PT draaien op Binance. Inzet in beide ~0.21BTC, initiele settings grotendeels gelijk (hoewel ik niet verwacht dat ze dat zullen blijven, omdat de omstandigheden toch anders zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

anboni schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Dit idee kunnen we dan mooi aan een test onderwerpen, ik heb voor beide markets een instance van PT draaien op Binance. Inzet in beide ~0.21BTC, initiele settings grotendeels gelijk (hoewel ik niet verwacht dat ze dat zullen blijven, omdat de omstandigheden toch anders zijn)
Nice ben benieuwd

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:14

lasharor

7 december 2004

Ik heb niet zo'n goede ervaringen met deze tradingbots. Had toevallig nog mijn oude trades uit 2013 naar boven gehaald. In veel gevallen is de winst die je er mee maakt echt minimaal. Ik weet niet zo goed of er in de tussentijd op dit soort platformen echt iets veranderd is.

Platform (nog steeds in de lucht) was toen: https://cryptotrader.org wel handig dat je daar ook backtesting kan doen, maar om een of andere reden is die natuurlijk altijd veel beter dan wat je daadwerkelijk doet.

Ik raad iedereen aan om gewoon te hodlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 19:08
Mijn doel zou zijn manueel traden/hodlen, maar daarnaast een bot als experiment; of eventueel op termijn voor wat passief inkomen. Passief dus, as in het mag geen tijd kosten, en vrij defensief, dus iets dat het niet zo goed zal doen als hodlen in bullmarkten, maar who cares, ik hodl al, en iets dat het beter zal doen als hodlen in bearmarkten, door mss hier en daar toch nog een percentje winst te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 25-02-2018 21:41 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:14

lasharor

7 december 2004

Mijn ervaring toen was niet echt dat je passief geld aan het verdienen bent. Tenzij je echt alle email meldingen uitzet en er nooit meer naar omkijkt. Wanneer zo'n bot een bepaalde trade maakt wil je daar toch even naar kijken en ben je er daarom alsnog vrij actief mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
lasharor schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:46:
Mijn ervaring toen was niet echt dat je passief geld aan het verdienen bent. Tenzij je echt alle email meldingen uitzet en er nooit meer naar omkijkt. Wanneer zo'n bot een bepaalde trade maakt wil je daar toch even naar kijken en ben je er daarom alsnog vrij actief mee bezig.
Daar zou ik ansich geen probleem mee hebben. Zolang ik maar niet elke paar uur weer wat settings zou moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:40

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Wel jammer dat je alleen met BTC kan betalen. Komt er nog support voor LTC bijvoorbeeld? En ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere tweakers.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
TheDudez schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:10:
Wel jammer dat je alleen met BTC kan betalen. Komt er nog support voor LTC bijvoorbeeld? En ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere tweakers.
We hebben een tijdje terug een payment provider gehad die ook altcoins kon verwerken. Helaas kregen we veel klachten van timeouts en niet verwerkte betalingen waardoor de orders vastliepen. We zijn toen weer teruggegaan naar een BTC only payment provider.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nAffie schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:25:
[...]

We hebben een tijdje terug een payment provider gehad die ook altcoins kon verwerken. Helaas kregen we veel klachten van timeouts en niet verwerkte betalingen waardoor de orders vastliepen. We zijn toen weer teruggegaan naar een BTC only payment provider.
Bitcoin cash dan? Ik heb alleen daar wat van en ETH. Overigens bij Coinbase, heb nog niet terug kunnen vinden of die ook gebruikt kan worden met ProfitTrailer.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Geen update omstreeks 23u vandaag? Jammer. Morgen misschien meer nieuws :)

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Resultaat van m'n BTC bot na 24 uur met ~0.21BTC speelgeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jjzaf9Y.png

Op deze manier heb ik met 'n dag of 10 m'n investering er al uit ;)

ETH heb ik pas eind van de middag aangeslingerd, dus die heeft uiteraard nog wat minder resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oQizKdN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
anboni schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:34:
Resultaat van m'n BTC bot na 24 uur met ~0.21BTC speelgeld:

[afbeelding]

Op deze manier heb ik met 'n dag of 10 m'n investering er al uit ;)

ETH heb ik pas eind van de middag aangeslingerd, dus die heeft uiteraard nog wat minder resultaat:
[afbeelding]
Als je je bot elke dag met het gehele btc bedrag laat spelen dan kan het nog wel veel sneller gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
AtlAntA schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:55:
[...]

Als je je bot elke dag met het gehele btc bedrag laat spelen dan kan het nog wel veel sneller gaan toch?
Mogelijk wel, ik heb instellingen hier en daar nog wat conservatief staan. BTC bot heeft nu net geen 0.08BTC geinvesteerd, de rest is in principe gereserveerd voor DCA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
Iemand zin in een na-het-werk-update? Best al lang stil hier, je zou gaan denken dat de bots de mist zijn ingegaan ;) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Ik was eigenlijk van plan om max 1 update per dag te geven, anders loop ik het topic weer zo vol te spammen ;) M'n BTC bot heeft het wat moeilijk op het moment. Een aantal coins gekocht die na aankoop nog wat door bleven dalen, dus daar heeft DCA aardig wat in zitten stoppen waardoor het een beetje vast staat tot een of meer van die coins wat herstellen. ETH is nog wel redelijk bezig geweest vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
Copy paste uit crypto slowchat topic:

Bot update:
De eerste 60 uur zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt.
Had helaas vanochtend om 11 uur geen tijd i.v.m. werk dus zal voortaan de updates rond 18:00 plaatsen :)

24-02-2018 11:15 0.08393459 BTC 0.943 ETH %ETH

24-02-2018 16:20 0.08625404 BTC 0.962 ETH +2.01%

24-02-2018 23:22 0.08825106 BTC 0.972 ETH +3.07%

25-02-2018 11:22 0.08960079 BTC 0.967 ETH +2.54%

26-02-2018 17:55 0.08755125 BTC 0.980 ETH +3.92%

In 2.5 dag een winst van 3.92% op ETH, mooi resultaat. Gisteren heb ik 1x ingegrepen en heb ik handmatig 1 order met verlies verkocht, 3 kwart van het budget stond namelijk vast in LUN (nieuwe listing op binance) die na de initiele harde pump weer keihard gedumpt werd. De bot bleef hierdoor maar opkopen zonder einde. Ondertussen een kleine configuratie update gedaan om LUN te blocken.

Hopelijk komt er binnenkort een whitelisting zodat je automatisch nieuwe listings niet trade, alhoewel je daar veel winst kan pakken als ze net binnenkomen, maar als de dump eenmaal begint zal de bot hier op vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Junia schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:58:
In 2.5 dag een winst van 3.92% op ETH, mooi resultaat. Gisteren heb ik 1x ingegrepen en heb ik handmatig 1 order met verlies verkocht, 3 kwart van het budget stond namelijk vast in LUN (nieuwe listing op binance) die na de initiele harde pump weer keihard gedumpt werd. De bot bleef hierdoor maar opkopen zonder einde. Ondertussen een kleine configuratie update gedaan om LUN te blocken.
Ja, LUN is bij mij inderdaad ook een (relatief) grote. Zit nog te twijfelen of ik die ook handmatig ga verkopen of toch wacht of 'ie nog een beetje wil herstellen. In ieder geval LUNBTC_sell_only_mode = true maar opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
anboni schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:01:
[...]

Ja, LUN is bij mij inderdaad ook een (relatief) grote. Zit nog te twijfelen of ik die ook handmatig ga verkopen of toch wacht of 'ie nog een beetje wil herstellen. In ieder geval LUNBTC_sell_only_mode = true maar opgenomen.
Ja, ik twijfelde ook erg, maar uiteindelijk toch de stop_loss_trigger = 1 aangezet (gooit blijkbaar alle coins die niet meer DCA kunnen en slechter staan dan -1% verkocht). Vervolgens LUN gedisabled in de pairing. Hoewel ik nog maar kort test, lijkt dit de achilleshiel te zijn van de bot. Als hij zich eenmaal diep nestelt in een dump, dan kun je erg lang bagholder zijn. Eigenlijk zou je het zo moeten configureren dat maar max X % van je portfolio in 1 DCA pair kan komen, zodat je altijd overhoudt om verder te traden. Gisteren stond namelijk 80% van mijn portfolio vast in LUN en werd er letterlijk niets meer getrade.

p.s. dit lees je ook veel op de telegram group van mensen die al weken met een bag van XXX coin zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 26-02-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-03 19:22
ben ook wel aan het overwegen voor deze bot maar ben een degelijke VPS aan het zoeken, heeft er iemand enige suggesties?

zou de basic van argeweb genoeg zijn?

Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik denk dat iedere VPS wel prima is, het is nou niet alsof deze bot op de millisecond aan het traden is, er wordt eens in de zoveel minuten gepolled volgens mij. Ik heb goede ervaringen met TransIP VPSen (niet voor deze bot, die heb ik thuis op 'n ESX host draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Hombre41 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:27:
ben ook wel aan het overwegen voor deze bot maar ben een degelijke VPS aan het zoeken, heeft er iemand enige suggesties?

zou de basic van argeweb genoeg zijn?
https://wiki.profittrailer.io/doku.php/vps_setup_guide

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Junia schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:58:

Hopelijk komt er binnenkort een whitelisting zodat je automatisch nieuwe listings niet trade, alhoewel je daar veel winst kan pakken als ze net binnenkomen, maar als de dump eenmaal begint zal de bot hier op vastlopen.
- Kan je de bot dan niet instellen dat hij maar x-aantal maal DCA mag doen (2-3 keer ofzo) en dan over moet gaan op "Fuck it, we'll hodl!"?
- Kan je het percentage vanaf wanneer DCA telkens moet toegepast worden aanpassen?
- Ik dacht ergens gelezen te hebben dat whitelisting een van de features was?! (Persoonlijk zou ik zelf ènkel maar met whitelisting willen werken om de redenen die je zelf al aangeeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Buzz_Fuzz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:34:
[...]

- Kan je de bot dan niet instellen dat hij maar x-aantal maal DCA mag doen (2-3 keer ofzo) en dan over moet gaan op "Fuck it, we'll hodl!"?
- Kan je het percentage vanaf wanneer DCA telkens moet toegepast worden aanpassen?
- Ik dacht ergens gelezen te hebben dat whitelisting een van de features was?! (Persoonlijk zou ik zelf ènkel maar met whitelisting willen werken om de redenen die je zelf al aangeeft.)
-ja
-ja
-klopt

[ Voor 94% gewijzigd door nAffie op 26-02-2018 21:48 ]

meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik lees toch ook minder positieve verhalen, zoals hier. Daarnaast dacht ik: wat als ProfitTrailer data verzamelt van alle ProfitTrailer bots? Op die manier kunnen de makers trades anticiperen en daarop inspelen. Ik zeg niet dat dat het geval is (ik heb geen ervaring met de software), maar toch interessant om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
SteveWoz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:18:
Ik lees toch ook minder positieve verhalen, zoals hier.
Bedankt, interessant om die ervaringen te lezen. Al krijg je wsl wel een te negatief beeld als je alleen de ervaringen in de link leest. Maar desalniettemin, zomaar een wondermiddel is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Update. Inderdaad geen hele beste dag voor de bots, met name de BTC bot zit met een flink saldo in bags die op dit moment op verlies staan. De ETH bot doet het nog iets beter. Ik ben nog een beetje aan het spelen met een handige manier van weergeven, voor nu heb ik het in een Google sheet staan die ik handmatig naar een tabel hier heb getransformeerd (@Junia hoe doe jij dat? :) )

In onderstaand tabelletje zijn de beide Balance kolommen m'n balance in BTC volgens Binance. De profit kolommen zijn de dagprofits (in de gebruikte market coin) zoals PT die op het monitoring dashboard weergeeft. De est profit kolommen zijn de USD estimates die PT op het dashboard weergeeft. Die zijn eigenlijk alleen op de dag zelf met elkaar te vergelijken, vergelijkingen met andere dagen zijn waarschijnlijk niet eerlijk omdat daar natuurlijk ook de koersvariatie in zit verwerkt.

DateTimeBalance BTCBalance ETHProfit BTCProfit ETHEst. Profit BTC Est. Profit ETH
2018-02-26 01:23 0.22192 BTC 0.22057 BTC 0.00343 BTC 0.01038 ETH$35.65 $9.06
2018-02-26 23:24 0.21365 BTC 0.21167 BTC 0.00181 BTC 0.02004 ETH$18.80 $17.48

Je ziet dus dat de bots wel enkele succesvolle sales hebben gedaan en daar profit op hebben geboekt, maar dat door de bags de balance wat omlaag is gegaan.

Oh, en bij de BTC bot heb ik een handmatige sale met verlies gedaan van LUN, die zit zover ik kan zien ook niet in de profit verwerkt. In m'n config heb ik DCA inmiddels gelimiteerd tot maximaal 3 extra buys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:28
Ik kom ook weer met updates binnenkort, gisteren de bots van mijn pc naar de server verplaatst met nu nog bijna standaard instellingen dus daar moet nog even aan gewerkt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vorig jaar waren die bots ook besproken en kwam er op neer dat ze uiteindelijk toch niet zo rendabel waren als men zij, het kost een hoop tijd om de juiste instellingen te behouden, enigste die er goed aan verdiend is de developer.

Die reviews zou ik met een korreltje zout nemen, 30% winst in nog geen week
https://profittrailer.com/product/profittrailer/#reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik denk dat je vooral de juiste verwachting moet hebben. Gaat zo'n bot je in een paar maanden een spreekwoordelijke lambo opleveren? Nee, natuurlijk niet. Ik denk wel dat het met mijn inleg best een paar 100 euro per maand kan opbrengen. Een bot zal het vast niet beter doen dan een ervaren en geduldig daytrader, maar ik ben geen van beide ;)

Ik moet inderdaad nog wel zien hoeveel tijd het gaat kosten om de bot te babysitten en finetunen, maar daar bestaan ook weer addons voor (die ik zelf nog nader moet bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
SteveWoz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:18:
Ik lees toch ook minder positieve verhalen, zoals hier. Daarnaast dacht ik: wat als ProfitTrailer data verzamelt van alle ProfitTrailer bots? Op die manier kunnen de makers trades anticiperen en daarop inspelen. Ik zeg niet dat dat het geval is (ik heb geen ervaring met de software), maar toch interessant om over na te denken.
Is zeker interessant. Als het goed is maakt de bot verbinding met de servers van profittrailer om de licentie te checken neem ik aan. Is er een manier om te checken of er nog andere data wordt meegestuurd?

Het is een beetje aluhoedje natuurlijk maar in de crypto is niks te gek lijkt het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Zojuist PT Magic geinstalleerd voor m'n BTC instance. Daarmee kun je automatisch configuratiewijzigingen laten doorvoeren aan de hand van marktomstandigheden (sell-only aanzetten bij een flinke dip of een vermoedde pumpndump, sell limits aanpassen aan marktsentiment, etc). Ik moet nog daadwerkelijk met die settings gaan spelen, maar dat ziet er interessant uit en kan mogelijk helpen bags te voorkomen.

Waar ik 'm in ieder geval al leuk voor vind:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/09jC8JI.png

En het mooiste: gratis :P

Vanmiddag maar weer een geforceerde sell gedaan, nu op WTC, waar DCA intussen bijna de helft van m'n balance in had gepompt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
anboni schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:55:
In onderstaand tabelletje zijn de beide Balance kolommen m'n balance in BTC volgens Binance. De profit kolommen zijn de dagprofits (in de gebruikte market coin) zoals PT die op het monitoring dashboard weergeeft. De est profit kolommen zijn de USD estimates die PT op het dashboard weergeeft. Die zijn eigenlijk alleen op de dag zelf met elkaar te vergelijken, vergelijkingen met andere dagen zijn waarschijnlijk niet eerlijk omdat daar natuurlijk ook de koersvariatie in zit verwerkt.

DateTimeBalance BTCBalance ETHProfit BTCProfit ETHEst. Profit BTC Est. Profit ETH
2018-02-26 01:23 0.22192 BTC 0.22057 BTC 0.00343 BTC 0.01038 ETH$35.65 $9.06
2018-02-26 23:24 0.21365 BTC 0.21167 BTC 0.00181 BTC 0.02004 ETH$18.80 $17.48
Ik volg niet goed... Je BTC & ETH balance is in de loop van de dag toch omlaag gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:45:
[...]

Ik volg niet goed... Je BTC & ETH balance is in de loop van de dag toch omlaag gegaan?
Ja, zie m'n opmerking direct onder de tabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Nieuwe bot update:
De eerste 84 uur zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt.

26-02-2018 17:55 0.08596764 BTC 0.991 ETH +5.09%

Kortom, na 3.5 dag een winst van 5.09% in ETH. Kijk er eigenlijk niet meer naar om sinds de laatste paar kleine configuratie tweaks, hoewel ik nu wel zie dat ik een bagholder ARN ben geworden, dus waarschijnlijk komen er vanavond weer een paar tweaks aan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Junia op 27-02-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Junia schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:57:
Nieuwe bot update:
De eerste 84 uur zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt.

26-02-2018 17:55 0.08596764 BTC 0.991 ETH +5.09%

Kortom, na 3.5 dag een winst van 5.09% in ETH. Kijk er eigenlijk niet meer naar om sinds de laatste paar kleine configuratie tweaks, hoewel ik nu wel zie dat ik een bagholder ARN ben geworden, dus waarschijnlijk komen er vanavond weer een paar tweaks aan :P
Positieve cijfers zo te zien.. Ik kan van iemand een licentie overnemen maar twijfel nogal...

Laat je de bot alleen in ETH handelen of een selectie munten met ETH als handelspaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
D-Ed schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:16:
[...]

Positieve cijfers zo te zien.. Ik kan van iemand een licentie overnemen maar twijfel nogal...

Laat je de bot alleen in ETH handelen of een selectie munten met ETH als handelspaar?
Yes, alles in ETH pairs, de theorie daarachter is dat ETH wat stabieler is en minder last heeft van P&D groepen zoals bij BTC pairs.

De configuratie is gericht op Binance en enkel de volgende trading pairs zijn DISABLED:
ARNETH_trading_enabled = false
LUNETH_trading_enabled = false
TRIGETH_trading_enabled = false
MTLETH_trading_enabled = false
SWIFTETH_trading_enabled = false
ARDRETH_trading_enabled = false
SAFEXETH_trading_enabled = false
BTAETH_trading_enabled = false
DARETH_trading_enabled = false
DRACOETH_trading_enabled = false
SLINGETH_trading_enabled = false
CRYPTETH_trading_enabled = false
DOGEETH_trading_enabled = false
UNOETH_trading_enabled = false
SCETH_trading_enabled = false
INCNTETH_trading_enabled = false
NAUTETH_trading_enabled = false
SJCXETH_trading_enabled = false
NOTEETH_trading_enabled = false
TKNETH_trading_enabled = false
TIMEETH_trading_enabled = false
POWRETH_trading_enabled = false

Tevens zijn er wat configuratie settings die ook kijken naar een minimaal aantal volume e.d.
Ik heb nAffie zijn configuratie overgenomen en hij werkt met blacklisting, persoonlijk zou ik liever met whitelisting werken zodat je nieuwe listings overslaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Junia op 27-02-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Ik ben nu met whitelisting bezig, duurt even als je alles zelf handmatig uitzoekt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Junia schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:21:
[...]

Yes, alles in ETH pairs, de theorie daarachter is dat ETH wat stabieler is en minder last heeft van P&D groepen zoals bij BTC pairs.

De configuratie is gericht op Binance en enkel de volgende trading pairs zijn DISABLED:
ARNETH_trading_enabled = false
LUNETH_trading_enabled = false
TRIGETH_trading_enabled = false
MTLETH_trading_enabled = false
SWIFTETH_trading_enabled = false
ARDRETH_trading_enabled = false
SAFEXETH_trading_enabled = false
BTAETH_trading_enabled = false
DARETH_trading_enabled = false
DRACOETH_trading_enabled = false
SLINGETH_trading_enabled = false
CRYPTETH_trading_enabled = false
DOGEETH_trading_enabled = false
UNOETH_trading_enabled = false
SCETH_trading_enabled = false
INCNTETH_trading_enabled = false
NAUTETH_trading_enabled = false
SJCXETH_trading_enabled = false
NOTEETH_trading_enabled = false
TKNETH_trading_enabled = false
TIMEETH_trading_enabled = false
POWRETH_trading_enabled = false

Tevens zijn er wat configuratie settings die ook kijken naar een minimaal aantal volume e.d.
Ik heb nAffie zijn configuratie overgenomen en hij werkt met blacklisting, persoonlijk zou ik liever met whitelisting werken zodat je nieuwe listings overslaat.
Nice d:)b

En verder alleen de PT bot? Geen extra’s erin zoals feeder of die gratis Magic plug-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Lijkt me wel gaaf om te werken met zo'n bot, maar ik vind het duur, zeker gezien mijn relatief lage inleg. Wie weet ooit in de toekomst.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
D-Ed schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Nice d:)b

En verder alleen de PT bot? Geen extra’s erin zoals feeder of die gratis Magic plug-in?
Enkel de bot met nAffie zijn configuratie. Mijn enige bemoeienis is sommige pairings disablen waar ik geen vertrouwen in heb en tot nu toe 2x een order met verlies weggedaan omdat ik er weinig heil in zag, beiden waren nieuwe listings die hard werden gedumpt na een flinke pump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ja, ik zou denk ik zelf ook de voorkeur hebben voor whitelisten, alleen de top50 coins ofzo en die lijst maandelijks updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Junia schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:46:
[...]

Enkel de bot met nAffie zijn configuratie. Mijn enige bemoeienis is sommige pairings disablen waar ik geen vertrouwen in heb en tot nu toe 2x een order met verlies weggedaan omdat ik er weinig heil in zag, beiden waren nieuwe listings die hard werden gedumpt na een flinke pump.
Dus na het instellen (scriptje van nAffie ofzo?) check je eens in de zoveel tijd hoe het er voorstaat en je doet nog wat handmatige orders?

Gisterenavond flink wat youtube video's gecheckt maar het is nogal een werk heb ik het idee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
D-Ed schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:55:
[...]

Dus na het instellen (scriptje van nAffie ofzo?) check je eens in de zoveel tijd hoe het er voorstaat en je doet nog wat handmatige orders?

Gisterenavond flink wat youtube video's gecheckt maar het is nogal een werk heb ik het idee..
Valt best mee hoor, hij heeft al een aantal standaard instellingen die je zelf kunt aanpassen.
Ik heb ook al een aantal video's gekeken maar iedereen zegt iets anders dus nu zelf een beetje aan het experimenteren. :)

Voor vandaag iig weer de 1% gepasseerd, als ik dat een beetje vol kan houden ben ik er tevreden mee.
Dagelijks 1-2% winst is goed te doen op jaarbasis. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Idanue schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:41:
Ik ben nu met whitelisting bezig, duurt even als je alles zelf handmatig uitzoekt. :P
Mooi, die mag je dan met ons delen haha

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Heb gisteren ook een licentie aangeschaft en 1 ETH op binance gezet. Moet straks nog de installatie doen. Vraag mij af of hij met een default config + wat whitelisting + DCA limit ook al zijn plan kan trekken deze week, want voor meer gestudeer & getweak heb ik atm niet genoeg tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:09:
Heb gisteren ook een licentie aangeschaft en 1 ETH op binance gezet. Moet straks nog de installatie doen. Vraag mij af of hij met een default config + wat whitelisting + DCA limit ook al zijn plan kan trekken deze week, want voor meer gestudeer & getweak heb ik atm niet genoeg tijd...
Dat is precies wat ik ook in gedachten heb, defensief profiel en ongeveer 1 ETH inleg. Zou je je config willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
nAffie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:09:
[...]

Mooi, die mag je dan met ons delen haha
Als het werkt wil ik het best met jullie delen hoor, als het onder de tweakers blijft heb ik er geen problemen mee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:55

orf

Idanue schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:05:
[...]
Voor vandaag iig weer de 1% gepasseerd, als ik dat een beetje vol kan houden ben ik er tevreden mee.
1% per dag is een zesendertigvervoudiging na een jaar (3600%). Als je dat gelooft, zou ik per direct een persoonlijke lening afsluiten van een ton. Na een jaar heb je 3,6 miljoen. Betaal nog even wat rente op die lening en je hebt ruim 3 miljoen over. Als je me wat garanties geeft, wil ik je die ton ook wel lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Idanue schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:05:
[...]

Valt best mee hoor, hij heeft al een aantal standaard instellingen die je zelf kunt aanpassen.
Ik heb ook al een aantal video's gekeken maar iedereen zegt iets anders dus nu zelf een beetje aan het experimenteren. :)

Yep :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
orf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:18:
[...]

1% per dag is een zesendertigvervoudiging na een jaar (3600%). Als je dat gelooft, zou ik per direct een persoonlijke lening afsluiten van een ton. Na een jaar heb je 3,6 miljoen. Betaal nog even wat rente op die lening en je hebt ruim 3 miljoen over. Als je me wat garanties geeft, wil ik je die ton ook wel lenen.
Er zijn uiteraard geen garanties. Ik ben de bot nu voor 2 weken aan het testen om gewoon een bepaald beeld te krijgen bij de hoeveelheid aandacht die het kost en bij de winst/verlies die hij elke 24 uur maakt. 2 weken zegt natuurlijk niet veel op jaarbasis, maar het gaat meer om het idee :)

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 27-02-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
orf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:18:
[...]
Ik ga er ook echt niet van uit dat dat gaat gebeuren hoor, maar ik doe wel mijn best. :P

Hoe hebben jullie trouwens je DCA staan?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Idanue schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:26:
[...]

Ik ga er ook echt niet van uit dat dat gaat gebeuren hoor, maar ik doe wel mijn best. :P

Hoe hebben jullie trouwens je DCA staan?

***members only***
Wat is DCA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
Dat is het moment wanneer de bot bij gaat kopen als je coin in de min gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
  • Laatst online: 05-05 15:59
Na eindeloos leechen op dit forum maar eens een post maken.

Is het noodzakelijk om een VPS te gebruiken voor PT of zijn er andere opties? Ik ben nog enigszins in de onderzoekfase om uit te vinden wat ik moet doen om het op te tuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
ron322 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:49:

Is het noodzakelijk om een VPS te gebruiken voor PT of zijn er andere opties? Ik ben nog enigszins in de onderzoekfase om uit te vinden wat ik moet doen om het op te tuigen.
Gebruik zelf een VM op mijn destkop, maar het kan ook op een raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
ron322 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:49:

VPS is niet nodig, standaard Windows pc kan het ook gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Idanue schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:53:
[...]

VPS is niet nodig, standaard Windows pc kan het ook gewoon. :)
Dat begrijp ik, maar PC uit is bot ook uit neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
ron322 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:59:
[...]
Dat begrijp ik, maar PC uit is bot ook uit neem ik aan?
Klopt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron322
Duidelijk, maar hoe houden jullie je bot dan 24/7 online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:21
Junia schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:50:
[...]

Gebruik zelf een VM op mijn destkop, maar het kan ook op een raspberry pi.
Heb hier nog een raspberry pi staan, zal het eens configuren hiervoor.Welke os raad je aan? Gewoon rasplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
unrealbe schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:09:
[...]

Heb hier nog een raspberry pi staan, zal het eens configuren hiervoor.Welke os raad je aan? Gewoon rasplex?
https://wiki.profittrailer.io/doku.php/raspberry_pi_guide

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
ron322 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:07:
Duidelijk, maar hoe houden jullie je bot dan 24/7 online?
Ik heb een zuinig PCtje in de meterkast staan (+/- 20w) die Sonarr, Radarr, SABNZB, Plex en nu dus ook Profit Trader draait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:38
miicker schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:42:
Lijkt me wel gaaf om te werken met zo'n bot, maar ik vind het duur, zeker gezien mijn relatief lage inleg. Wie weet ooit in de toekomst.
Dit inderdaad. Wachten op een goedkope bot voor mini whales.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik vind het ook net teveel. Omgerekend 240 euro ongeveer klopt dat? Dat is ruim 25% van mijn bescheiden portfolio en mag er van mezelf niet meer geld in stoppen :)
En alleen afrekenen in btc is wel wat onhandig inderdaad.

Ach fuck it, ik ga er gewoon mee spelen holden wordt ook saai.
Ik zit hier een beetje mee:
Please add a sufficient transaction fee for a fast and efficient transaction.
Ik heb op dit moment geen BTC dus dat moet ik eerst even omzetten uit iets anders, hoeveel heb ik dan nodig? Ik zit op Binance, kan ik dan niet gewoon BNB voor de fees gebruiken?
Edit: vraag het wel evenop discord, lijkt me de juiste plek.

[ Voor 49% gewijzigd door sig69 op 27-02-2018 21:08 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Is deze thread voor bots in het algemeen bedoeld? In mijn onderzoek van de laatste twee avonden ben ik namelijk ook op Cryptohopper gestuit.. Is dat een bot waar men ervaringen mee heeft?

Namelijk eerste maand gratis trial en daarna instappen voor $20,- per maand.. Ik ga er nog verder onderzoek naar doen voordat ik in PT stap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:18
Zenbot en Gekko zijn toch gratis?
Geen idee of ze wat opleveren

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
shovelhead1340 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:32:
Zenbot en Gekko zijn toch gratis?
Geen idee of ze wat opleveren
Ik had ook al even naar Zenbot gekeken maar volgens de github pagina is het niet aan te raden om een groot bedrag te gebruiken bij deze bot want hij is (nog) niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:28
D-Ed schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:25:
Is deze thread voor bots in het algemeen bedoeld? In mijn onderzoek van de laatste twee avonden ben ik namelijk ook op Cryptohopper gestuit.. Is dat een bot waar men ervaringen mee heeft?

Namelijk eerste maand gratis trial en daarna instappen voor $20,- per maand.. Ik ga er nog verder onderzoek naar doen voordat ik in PT stap ;)
Als je gaat testen dan hoor ik graag het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Mooi heb het bijna draaiend, nu nog wat instellingsvraagjes:
-Ik wil eigenlijk allen ETH pais traden, dus dan zet ik in m'n config
code:
1
ALL_enabled_pairs = ETHBTC, ETHTRX, ETHBNB, ETHVEN etc?

Of kan ik gewoon
code:
1
2
MARKET = ETH
ALL_enabled_pairs = ALL

doen?
[code]
-Als ik
code:
1
ALL_trading_enabled = true

aan zet maar ik zet
code:
1
testMode = true

Dan gaat hij niet daadwerkelijk handelen?
Lijkt mij allemaal voor de hand liggen maar ik wil het even dubbelchecken.

Eerst nog maar even een snapshotje van m'n VM trekken voor ik te heveig in de settings ga zitten rotzooien...

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 27-02-2018 22:09 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Bv: max_buy_times = 4
docs: "Remember that DCA effectively DOUBLES the amount of holding for the coin each time it purchases."

Het totaal aantal gekocht stijgt dus exponentieel? Dat kan snel fout gaan idd. Kan hij niet telkens de oorspronkelijke inleg kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
sig69 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:03:
Mooi heb het bijna draaiend, nu nog wat instellingsvraagjes:
-Ik wil eigenlijk allen ETH pais traden, dus dan zet ik in m'n config
code:
1
ALL_enabled_pairs = ETHBTC, ETHTRX, ETHBNB, ETHVEN etc?

Of kan ik gewoon
code:
1
2
MARKET = ETH
ALL_enabled_pairs = ALL

doen?
[code]
-Als ik
code:
1
ALL_trading_enabled = true

aan zet maar ik zet
code:
1
testMode = true

Dan gaat hij niet daadwerkelijk handelen?
Lijkt mij allemaal voor de hand liggen maar ik wil het even dubbelchecken.

Eerst nog maar even een snapshotje van m'n VM trekken voor ik te heveig in de settings ga zitten rotzooien...
Op Binance?
De pairs worden daar anders genoteerd. Lees de wiki zou ik zeggen.
https://wiki.profittrailer.io/doku.php/exchanges

Voor de rest klopt het wel, je zult alleen je logs/cmd window in de gaten moeten houden want alleen daar zie je de "trades" die in de testmode worden uitgevoerd.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Nopheros schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:02:
[...]

Als je gaat testen dan hoor ik graag het resultaat.
Komt goed. Ben nog wat druk met andere projecten maar richting het weekend ga ik het eens nader bekijken en er wat geld tegenaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
nAffie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:31:
[...]

Op Binance?
De pairs worden daar anders genoteerd. Lees de wiki zou ik zeggen.
https://wiki.profittrailer.io/doku.php/exchanges

Voor de rest klopt het wel, je zult alleen je logs/cmd window in de gaten moeten houden want alleen daar zie je de "trades" die in de testmode worden uitgevoerd.
Dit komt uit de docs, Binance is zonder "-". Maar ik zet 'm eerst wel gewoon op alle pairs denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
sig69 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:34:
[...]

Dit komt uit de docs, Binance is zonder "-". Maar ik zet 'm eerst wel gewoon op alle pairs denk ik.
Dan zou ik de "docs" nog maar een keer heel goed bestuderen.

meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Ah, andersom bedoel je? Thanks :)
Nou ik zo'n beetje de meest conservatieve instellingen overgenomen (die dus geen 10% per dag belooft) en 'm aangezet. Toch spannend om de controle zo uit handen te geven...

[ Voor 89% gewijzigd door sig69 op 27-02-2018 23:16 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Geen hele beste dag voor de botjes hier. Waarschijnlijk moet ik toch een whitelist gaan instellen omdat de bot nu allerlei behoorlijk obscure coins heeft ingekocht, die vermoedelijk juist worden leeggezogen door de BTC stijging, Paar winstgevende trades, een handmatige dump (WTCBTC) en verder een zooitje bags die m'n totale balance weer wat omlaag hebben getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jxC6vsO.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nAffie
anboni schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:53:
Geen hele beste dag voor de botjes hier. Waarschijnlijk moet ik toch een whitelist gaan instellen omdat de bot nu allerlei behoorlijk obscure coins heeft ingekocht, die vermoedelijk juist worden leeggezogen door de BTC stijging, Paar winstgevende trades, een handmatige dump (WTCBTC) en verder een zooitje bags die m'n totale balance weer wat omlaag hebben getrokken.

[afbeelding]
Zag toevallig net dat dit filmpje gepost werd over coins zoeken om te whitelisten. Ook heeft hij zijn whitelist gedeeld voor Binance BTC, dus ik heb die er bij mij meteen maar erin geknald.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XPL7tIVzSkw]

ALL_enabled_pairs = ADABTC, ADXBTC, AMBBTC, APPCBTC, ARKBTC, ASTBTC, BATBTC, BCCBTC, BCPTBTC,BRDBTC, BTSBTC, CDTBTC, DASHBTC, DLTBTC, DNTBTC, FUELBTC, EDOBTC, ELFBTC, ENGBTC, ENJBTC, EOSBTC, ETCBTC, ETHBTC, EVXBTC, FUNBTC, GTOBTC, GVTBTC, ICNBTC, ICXBTC, IOTABTC, INSBTC, KMDBTC, LINKBTC, LRCBTC, LTCBTC, MANABTC, MCOBTC, MDABTC, MODBTC, MTHBTC, MTLBTC, NAVBTC, NEBLBTC, NEOBTC, NULSBTC, OAXBTC, OMGBTC, OSTBTC, PIVXBTC, POWRBTC, QSPBTC, QTUMBTC, RCNBTC, RDNBTC, REQBTC, SALTBTC, SNMBTC, STEEMBTC, STORJBTC, STRATBTC, TRXBTC, VENBTC, VIBBTC, VIBEBTC, WABIBTC, WAVESBTC, WINGSBTC, WTCBTC, XLMBTC, XMRBTC, XRPBTC, XZCBTC, ZECBTC, ZRXBTC

meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

voor Ether:

ALL_enabled_pairs = ADAETH, ADXETH, AMBETH, APPCETH, ARKETH, ASTETH, BATETH, BCCETH, BCPTETH,BRDETH, BTSETH, CDTETH, DASHETH, DLTETH, DNTETH, FUELETH, EDOETH, ELFETH, ENGETH, ENJETH, EOSETH, ETCETH, ETHETH, EVXETH, FUNETH, GTOETH, GVTETH, ICNETH, ICXETH, IOTAETH, INSETH, KMDETH, LINKETH, LRCETH, LTCETH, MANAETH, MCOETH, MDAETH, MODETH, MTHETH, MTLETH, NAVETH, NEBLETH, NEOETH, NULSETH, OAXETH, OMGETH, OSTETH, PIVXETH, POWETH, QSPETH, QTUMETH, RCNETH, RDNETH, REQETH, SALTETH, SNMETH, STEEMETH, STORJETH, STRATETH, TRXETH, VENETH, VIBETH, VIBEETH, WABIETH, WAVESETH, WINGSETH, WTCETH, XLMETH, XMRETH, XRPETH, XZCETH, ZECETH, ZRXETH

[ Voor 23% gewijzigd door GG85 op 28-02-2018 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Wat zijn een beetje conservatieve waarden voor ETH met ongeveer 1 ETH als inzet? Heb nu na wat huis werk dit maar durf hem nog niet aan te zetten:

PAIRS:

################## PAIRS.properties ##############################
################### VERSION CONTROL ###############################
###################################################################
### Read the wiki for more explanations about the properties ###
### https://wiki.profittrailer.io ###

MARKET = ETH

#If you turn on trading the bot will try to sell ANY coin you already own
ALL_trading_enabled = false
ALL_enabled_pairs = ADAETH, ADXETH, AMBETH, APPCETH, ARKETH, ASTETH, BATETH, BCCETH, BCPTETH,BRDETH, BTSETH, CDTETH, DASHETH, DLTETH, DNTETH, FUELETH, EDOETH, ELFETH, ENGETH, ENJETH, EOSETH, ETCETH, ETHETH, EVXETH, FUNETH, GTOETH, GVTETH, ICNETH, ICXETH, IOTAETH, INSETH, KMDETH, LINKETH, LRCETH, LTCETH, MANAETH, MCOETH, MDAETH, MODETH, MTHETH, MTLETH, NAVETH, NEBLETH, NEOETH, NULSETH, OAXETH, OMGETH, OSTETH, PIVXETH, POWETH, QSPETH, QTUMETH, RCNETH, RDNETH, REQETH, SALTETH, SNMETH, STEEMETH, STORJETH, STRATETH, TRXETH, VENETH, VIBETH, VIBEETH, WABIETH, WAVESETH, WINGSETH, WTCETH, XLMETH, XMRETH, XRPETH, XZCETH, ZECETH, ZRXETH

ALL_max_cost = 0.0011
ALL_min_buy_balance = 0
ALL_min_buy_volume = 200
ALL_min_buy_price = 0
ALL_max_trading_pairs = 15
ALL_max_buy_spread = 1

ALL_buy_strategy = EMAGAIN
ALL_buy_value = -.89
ALL_trailing_buy = 0.35

ALL_sell_strategy = GAIN
ALL_sell_value = 1
ALL_trailing_profit = 0.33

All_stop_loss_trigger = 0
ALL_stop_loss_timeout = 0
ALL_panic_sell_enabled = false

ALL_DCA_enabled = false

ALL_sell_only_mode = false

ALL_btc_price_drop_trigger = 0
ALL_btc_price_drop_recover_trigger = 0

ALL_btc_price_rise_trigger = 0
ALL_btc_price_rise_recover_trigger = 0

#Does not work on binance
ALL_consecutive_buy_trigger = 0

ALL_consecutive_sell_trigger = 0

ALL_pending_order_wait_time = 0
ALL_combined_cancel_pending_trigger = 0

DCA:

################## DCA.properties ################################

max_cost = 0.01
max_buy_times = 2

buy_strategy = LOWBB
buy_value = 0
buy_trigger = -5
trailing_buy = 0.1

sell_strategy = GAIN
sell_value = 1
sell_trigger = 1
trailing_profit = 0.25
stop_loss_trigger = 0

buy_available_volume_trigger = 125
ignore_sell_only_mode = false
max_buy_spread = 0
min_buy_balance = 0

pending_order_wait_time = 0

[ Voor 8% gewijzigd door GG85 op 28-02-2018 00:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nAffie
GG85 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:52:
Wat zijn een beetje conservatieve waarden voor ETH met ongeveer 1 ETH als inzet? Heb nu na wat huis werk dit maar durf hem nog niet aan te zetten:

PAIRS:

################## PAIRS.properties ##############################

MARKET = ETH

#If you turn on trading the bot will try to sell ANY coin you already own
ALL_trading_enabled = false

ALL_max_cost = 0.0011
ALL_min_buy_balance = 0
ALL_min_buy_volume = 200
ALL_min_buy_price = 0
ALL_max_trading_pairs = 15
ALL_max_buy_spread = 1

ALL_buy_strategy = EMAGAIN
ALL_buy_value = -.89
ALL_trailing_buy = 0.35

ALL_sell_strategy = GAIN
ALL_sell_value = 1
ALL_trailing_profit = 0.33

All_stop_loss_trigger = 0
ALL_stop_loss_timeout = 0
ALL_panic_sell_enabled = false

ALL_DCA_enabled = false

ALL_sell_only_mode = false

ALL_btc_price_drop_trigger = 0
ALL_btc_price_drop_recover_trigger = 0

ALL_btc_price_rise_trigger = 0
ALL_btc_price_rise_recover_trigger = 0

ALL_consecutive_buy_trigger = 0

ALL_consecutive_sell_trigger = 0

ALL_pending_order_wait_time = 0
ALL_combined_cancel_pending_trigger = 0

DCA:

################## DCA.properties ################################

max_cost = 0.01
max_buy_times = 2

buy_strategy = LOWBB
buy_value = 0
buy_trigger = -5
trailing_buy = 0.1

sell_strategy = GAIN
sell_value = 1
sell_trigger = 1
trailing_profit = 0.25
stop_loss_trigger = 0

buy_available_volume_trigger = 125
ignore_sell_only_mode = false
max_buy_spread = 0
min_buy_balance = 0

pending_order_wait_time = 0
Weet je zeker dat al die ETH pairings beschikbaar zijn op Binance?

Je all_max_cost is te laag. Minimaal tradebaar bedrag bij ETH is 0.01
Dus maak daar 0.011 van.

DCA zal niet echt gaan werken omdat je een max cost hebt opgegeven wat dan lager is dan de waarde van de coin die je koopt.
Als je al een max_buy_times hebt opgegeven is het instellen van een max_cost voor DCA een beetje overbodig. Zet die dus op 0.

Zelf gebruik ik ook EMAGAIN voor m'n DCA aankopen, maar LOWBB werkt ook redelijk.

Voor de rest redelijk veilige instellingen, misschien een beetje teveel pairs, ik zou dat met een laag budget rond de 6 tot 8 max houden.

En vergeet niet om deze even aan te passen als je echt wilt gaan beginnen:
ALL_trading_enabled = false --> true

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Thx :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste